r8v2 | maandag 6 augustus 2012 @ 22:49 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) - Amazon 131 TheSilencer / Bart-Willem '69 / Hyman - '67 import P1800 - 144 - 240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 242 gias 244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 / Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86 345 mirelia 360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt / PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 / Man_Made_God - 1.8 - 1995 460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i 480 Garagefluit / Picht / Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) / Bart-Willem (estate) / MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90 - C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) S40 Broertie / dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / Hyman - Phase II 2001 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 S60 renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 / PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier hier te vinden [ Bericht 2% gewijzigd door r8v2 op 07-08-2012 21:55:06 ] | |
r8v2 | maandag 6 augustus 2012 @ 22:50 |
Laatst LMM vervangen, nu moet waarschijnlijk de gasklepsensor ook . | |
Gambolputty | maandag 6 augustus 2012 @ 23:26 |
Hier ook zo'n leuke: sta in zuid-Frankrijk met een 2.5D die onder de 1800 toeren volkomen futloos is. Daarboven gaat ie als de brandweer. Hoop gefluit ook weer. | |
IrishBastard | dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:29 |
Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nog Fluiten is alleen niet echt een goed teken dan Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan? | |
Gambolputty | dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:44 |
Nee denk ook niet dat het de turbo is, is vergelijkbaar met het scheuren van de intercoolerslang, zorgde ook voor een hoop gefluit maar kan nu geen lek ontdekken. Wel ff de slangklemmen aangetrokken maar nog niet kunnen testen. Is iig niet iets om steunpunt Lyon om te bellen. | |
powerflux | dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:06 |
Ik neem aan: waar alleen de electronica er mee ophoudt? Net weer 800 KM in een week gereden met de 340 over alleen maar Brabantsche landwegen. Geen easy-peasy rechtdoor snelwegwerk maar met hindernissen dus. Hij heeft een beetje moeite bij een warme start maar verder geen gedonder. | |
r8v2 | dinsdag 7 augustus 2012 @ 14:22 |
Ja, als er een Volvo-tekentje op staat blijft het natuurlijk werken. Gasklepsensor inmiddels vervangen (geen idee of het een goede is, is maar tweedehandse) en na wat wennen loopt ie toch aardig. Althans, 200km/h+ op de A2 was geen probleem . Niet slecht voor een baksteen van 1500 kilo van 15 jaar oud. | |
Agiath | dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:53 |
De Volvo heeft de roadtrip weer met vlag en wimpel doorstaan! Teller nu naar de 377000 gebracht . Blijft toch echt de ideale auto voor een vakantie. Op het eind alleen wel last van lekkende koelvloeistof, even kijken of dat nog een staartje krijgt... | |
r8v2 | dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:42 |
Waarschijnlijk wel he . Waterpomp, radiator en/of slangen checken. | |
Alcatranz. | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:04 |
Zondag teruggekomen van roadtrip in Frankrijk. 440 gekocht in mei voor 350 euro, ruim 4000 kilometer gereden in 2 weken tijd. Ben stiekem toch voor de auto gaan houden | |
Charged | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:08 |
Ik zal wat vaker aanwezig zijn voor zoverre mogelijk.. Mag ik in de OP met een V70 2.5 classic? 10v automaatje. | |
r8v2 | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:45 |
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten. | |
r8v2 | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:47 |
Haha nice. 440's zijn altijd brave goedkope gebakjes om ff mee te rijden. | |
Charged | dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:02 |
Done en thnx! | |
Charged | dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:10 |
Wil graag tussen de 1000 en 1200 reserveren voor een hele grote beurt,moet te doen zijn lijkt me..remmen zijn goed,distri mag nog 35k,volledige automaatflush word afgeraden via 850 forum dus half aflaten en half nieuwe bakolie. Het menneke heeft de 4 ton dik gepasseerd. Wil er graag een inside-out poetsbeurt tegenaan gooien voor bovenstaand bedrag.. Loopt voor de rest erg netjes. | |
JDude | dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:16 |
Heb mezelf er ook maar even tussen gezet. Kun jij de OP van dit topic nog bijwerken? | |
r8v2 | dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:55 |
OP bijgewerkt. | |
r8v2 | woensdag 8 augustus 2012 @ 22:20 |
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb: - Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen - Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen. En nog kan ik niet kiezen . | |
IrishBastard | woensdag 8 augustus 2012 @ 22:34 |
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik | |
IrishBastard | woensdag 8 augustus 2012 @ 22:35 |
Third world problems | |
Sjoegerd | woensdag 8 augustus 2012 @ 22:41 |
Ik had de 940 meegenomen .. Als je met de 244 gaat mag je de 940 wel bij mij neerzetten voor 3 jaar | |
r8v2 | woensdag 8 augustus 2012 @ 23:48 |
Betaal jij de wegenbelasting dan . De 244 heeft zoveel meer karakter, maar de Turbo is zo luxe en gaat als de brandweer . | |
Sjoegerd | donderdag 9 augustus 2012 @ 00:03 |
Wegenbelasting? Het is niet mijn auto! | |
Bart-Willem | donderdag 9 augustus 2012 @ 01:07 |
LPG is daar nauwelijks te krijgen, dus wordt 't de 940. Die DLS staat trouwens niet te koop toevallig @ Wim's Classics? | |
r8v2 | donderdag 9 augustus 2012 @ 09:35 |
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima . En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur . | |
CasB | donderdag 9 augustus 2012 @ 11:23 |
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast. | |
r8v2 | donderdag 9 augustus 2012 @ 11:51 |
Oja, en je denkt toch niet dat ik mijn DLS te koop zet . | |
r8v2 | donderdag 9 augustus 2012 @ 11:51 |
Ka-tsjing . | |
Bart-Willem | donderdag 9 augustus 2012 @ 14:06 |
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders. | |
r8v2 | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:07 |
Begint steeds meer te komen, nu zitten er al 20. Toen ik in Halmstad woonde waren er geloof ik 7 . Wel aardig dat er nu wel 1 in Halmstad zit, en destijds niet . | |
IrishBastard | donderdag 9 augustus 2012 @ 15:26 |
Heeft de 940 trouwens altijd zo'n kutlicht in het donker (koplampen) of zijn de lampen van de auto van m'n ouders gewoon aan vervanging toe? | |
r8v2 | donderdag 9 augustus 2012 @ 16:03 |
Net zoals bij die van mij gaan de reflectoren hard achteruit na een tijdje. Ik heb er maar xenon ingebouwd, dan zie je tenminste nog iets. Maar nieuwe units en normaal halogeenlicht is natuurljk beter. Beetje jammer at je al gauw 200 euro kwijt bent aan 2 nieuwe units. | |
Bart-Willem | donderdag 9 augustus 2012 @ 17:48 |
Nieuwe reflectors fixen, veel goedkoper. | |
Charged | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:33 |
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn. Edit,flesje al geproefd? | |
IrishBastard | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:39 |
Die was top! Nog bedankt Denk inderdaad dat het fiks zal moeten schelen, maar zat eerst gek te kijken naar de helft aflaten. Maar de rest zit natuurlijk in de koppeling enzo | |
Charged | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:48 |
Ah goed zo,hier beviel hij ook erg goed tijdens een verdwaalde bbq. Wat betreft de bak,daar kwam ik achter tijdens die bakflush dag van het 850 forum,daarom liever deze actie. 4 ton,wil daar liever niet teveel mee klooien,als dit goed werkt is het prima voor me. | |
Charged | donderdag 9 augustus 2012 @ 20:54 |
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto! | |
IrishBastard | donderdag 9 augustus 2012 @ 21:04 |
Simpel Maar wel mooi dat het opgelost is, snap alleen nog steeds niet waarom ik die ECU niet uit kon lezen | |
Charged | vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:24 |
Mja,zal die vraag eens stellen op 850 of had jij dat al gedaan? | |
IrishBastard | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:02 |
Nope | |
Bart-Willem | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:43 |
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond. Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band. | |
r8v2 | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:15 |
Das meestal het eerste waar ik was glassex op spuit. Daarna velgrand en dan pas geloof ik in loopvlak-punctures . | |
Charged | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:20 |
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel. Maar goed,je probleem is tenminste opgelost. | |
Bart-Willem | vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:45 |
Gezien het factuurbedrag had ik ook wel nieuwe ventieltjes verwacht. Sterker nog: dat had ik ook gezegd dat ze moesten doen (inzake: verkeerde zuinigheid). | |
invine | vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:35 |
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet.. | |
_Ollie | zondag 12 augustus 2012 @ 22:26 |
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget ¤ 500 tot ¤ 750 , want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten? | |
IrishBastard | zondag 12 augustus 2012 @ 22:44 |
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nl | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 20:40 |
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit. Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:10 |
En dat ga je allemaal zelf doen ? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:20 |
Ja, zo moeilijk is het niet. Alleen even kijken naar die draagarm, die is totaal anders dan bij de V70/S40 Gelukkig is VIDA een goede hulp. Schijven en blokken is 'n uurtje, hooguit twee werk. Fuseekogels is twee bouten, de fusee zelf heb je al los ivm. de draagarm. Die stabilisatorstang is bij de 940 echt te simpel Daar zitten voor de rubbers gewoon klemmen met twee boutjes, daar kan de V70 en de S40 nog een puntje aan zuigen | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:21 |
Nja scheelt wel een hoop geld! zie het mezelf niet doen | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:22 |
Dat zeker, en het is best leuk om te doen Heb dan toch nog vakantie | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:24 |
Hoelang heb je nog dan? Bij mij zijn net draagarmen, distributieriem, waterpomp etc geweest dus hoop even niet iets groots(eigenlijk gewoon niets) te hebben | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:27 |
Tot de 3e september, dan begint het allemaal weer Hopen dat je dan even niets krijgt inderdaad, alhoewel Alfa niet per definitie de meest betrouwbare wagens levert toch? | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:28 |
Laatste jaar? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:29 |
Als het goed is wel | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:31 |
De 166 is, mits netjes onderhouden, een hele betrouwbare auto . Voor mij blijft het toch soort van thuiskomen als je weer Italiaans rijdt past toch beter denk ik | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:31 |
Netjes netjes | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:33 |
Ik help het je hopen Alle auto's zijn toch betrouwbaar mits goed onderhouden? Het rijdt wel totaal anders dan Zweeds, dat is in ieder geval duidelijk | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:35 |
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het geen notoire onbetrouwbare auto is en niet èlke auto hr. Mocht je bijvoorbeeld ooit de behoefte hebben een Maserati Bi Turbo te kopen kan ook een goed onderhouden exemplaar zomaar de geest geven. Ja heel anders inderdaad jij blijft gewoon bij Zweeds? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:36 |
Ik wel | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:38 |
Ook nog je huidige V70 of heb je iets anders in de planning? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:42 |
De V70 voldoet prima, ben er serieus erg tevreden mee vorige week zo'n 2500 km gedaan naar/in Normandië en terug, beviel prima. Airco werkte prima en het beestje liep goed | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:47 |
Ah lekker!:D je hebt 'm ondertussen ook weer helemaal opgeknapt ofniet? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:48 |
Technisch bijna, moet alleen nog de remschijven+blokken voor doen. Verder staat hier letterlijk al maanden een setje verfbussen om de lak bij te werken maar daar heb ik nog niet de tijd voor genomen | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:51 |
Ach mijn Alfa heeft ook wat lakplekken en een deukje maar ik vind het ook niet zo erg. Dat maakte de prijs erg aantrekkelijk en ik woon zoals je weet ongeveer in de stad waar altijd wel wat risico is op krasjes/deukjes want veel auto's en weinig plekjes. Dus een 100% gave auto hou je bijna niet in die staat hier. | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:54 |
De mijne is wel echt beschadigd Op vakantie ook op de laatste ochtend nog een kras op m'n deur van waarschijnlijk uitladende andere gasten | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:57 |
Noo dat is wel balen wel lekkere vakantie gehad? Buiten dat om dan. | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 21:57 |
Best prima | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 21:57 |
Goed zo | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:00 |
Wat verbuikt jouw Volvo eigenlijk ongeveer? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:01 |
Tussen 1 op 13,5 en 1 op 16,5, ongeveer | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:06 |
Dat is netjes/normaal toch voor zo'n 5cillinder diesel? en je hebt toch iets van 140pk ofzo. En giga koppel. | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:07 |
Volgens mij wel. 100-120 op de cruise op een hele tank zorgt in ieder geval voor zo'n 1200km actieradius, met stadsverkeer is het dus meestal zo'n 1 op 13,5. Koppel bevalt me prima | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:09 |
100 is waarschijnlijk ook heel rustig dan lijkt me. Denk dat je prima autobahn snelheden ermee kan | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:12 |
Kan wel, maar op de heenweg liep het verbruik van 1 op 16,5 fors op in de laatste 100 kilometer waar we 130 reden over heuvellandschap. Was het ons niet waard, want op zulke ritten gaat het dan fiks in de papieren lopen. Op zich kun je er prima 170+ mee doen, en de 180/190 heb ik wel 'ns aangetikt. Ben alleen niet zo'n hardrijder om het verbruik een beetje binnen de perken te houden én omdat ik een eventuele boete gewoon niet wil lappen | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:14 |
Nja daarom zei ik autobahn want dan zit je niet met die boete Maar ik snap watje bedoelt met verbruik. Was dit jaar ook in Frankrijk met de Volvo. En als je dan 130-140 door een heuvellandschap rijdt...dan zie je erg veel benzinestations van binnen laten we maar zeggen | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:19 |
Daarom, die gein komt wel een keer als ik een fatsoenlijke vaste baan heb én in ieder geval die remmen gedaan zijn | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:20 |
Vooral dat laatste...je moet wel fatsoenlijk stil komen te staan Verder kan ik het niet laten om af en toe gewoon sportief te rijden | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:25 |
Er zit een (groot) verschil tussen sportief en hard rijden hè Sportief rijden doe ik ook wel, zeker daar op die landweggetjes in La France. Hard rijden vind ik echter een ander verhaal, en dan niet alleen op de snelweg | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:27 |
In NL is 140 meestal echt het maximum van wat fatsoenlijk gaat. Maar meestal doe ik hier 120-130. Op andere wegen rij ik redelijk rond de Vmax. You? Jouw V70 heeft ook sportonderstel ofniet? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 22:32 |
120 op de cruise, en buitenwegen een beetje afhankelijk. Meestal niet veel boven 10 km/uur te hard. De V70 is voor verlaagd met R veren (-2cm), er zit Koni FSD rondom en voor en achter dikkere stabilisatorstangen van EPD. Als laatste nog een originele veerpootbrug | |
r8v2 | maandag 13 augustus 2012 @ 22:43 |
Stelletje verbruiksmietjes. De 1000km naar Zweden hier was 1 op 7.5 op E85 . Groeten vanuit de Volvo-hemel . | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 22:44 |
Dus je kan wel strakker door bochten | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 23:16 |
Jep Good for you Beetje mooi daar? Wat ga je er precies doen, studeren toch? | |
IrishBastard | maandag 13 augustus 2012 @ 23:16 |
Welke auto heb je nou uiteindelijk meegenomen trouwens? Die 1 op 7,5 kan nog steeds voor beiden, alhoewel de E85 me de 240 doet vermoeden | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 23:17 |
Lekker | |
H-D | maandag 13 augustus 2012 @ 23:17 |
Normaal doe ik ook 1:6-1:7 tegenwoordig | |
r8v2 | maandag 13 augustus 2012 @ 23:25 |
940. Nokkievol met spullen . | |
r8v2 | maandag 13 augustus 2012 @ 23:26 |
240 op E85 is niet zo handig met kurk-pakkingen en de binnenkant van de brandstofpomp vind het vast ook niet grappig . | |
Hyman | dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:59 |
Huhuhu, sneakpeak van mn bijna-klaar-vernieuwde amazong. Primer laag dit trouwens. | |
Nemephis | dinsdag 14 augustus 2012 @ 02:08 |
Doe er maar matzwart overheen, dat staat heel goed denk ik. Ik kwam deze gisteren tegen, een soort manbearpig: | |
H-D | dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:35 |
Een avant gardistische XC90 | |
IrishBastard | dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:54 |
Ben benieuwd Hyman En die manbearpigbak, wtf | |
r8v2 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:37 |
Sjonge jonge, hebben ze een oude motorkap/grille/koplampen op een nieuwer type gebeund. Het lijken wel zweden . | |
Hyman | dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:50 |
lol awesome, ik was net aan het browsen op marktplaats naar amazons. Zie ik ineens mijne bovenaan staan bij de "topadvertenties". Blijkt dus van dat bedrijf te zijn. | |
r8v2 | dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:10 |
Zo, vandaag in mijn eigen 945, een 245 en een V70 gereden . | |
IrishBastard | dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:12 |
Nice Vorige week heel de week in 945 en m'n V70 gereden. 240 heb ik nog nooit in mogen sturen | |
Bart-Willem | donderdag 16 augustus 2012 @ 12:37 |
Ik gisteren weer eens in een 244 (in dit geval een GLE), dat was wel even geleden! Ik moet wel eerlijk zeggen dat het lichtelijk tegen viel (is wel een erg goede auto verder die voor 240-begrippen in erg goede technische staat is), maar ik ben dan ook verwend met een V70N. | |
Charged | donderdag 16 augustus 2012 @ 13:41 |
Beide Crx-en verkocht gisteren...tenminste..de beste man heeft een bod gedaan wat erg netjes is voor beide auto's,vandaag mail de deur uit gedaan dat we ermee accoord gaan. Trekt het budget om de V70 helemaal netjes te maken weer mooi omhoog. Edit toevoeging Achterbank verwarming op een classic,komt dit veel voor? | |
IrishBastard | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:11 |
Het is volgens mij een redelijk zeldzame optie, heb jij 'm er in zitten? Weet wel dat er mensen zijn die hem achteraf inbouwen, maar dan moet je een andere kabelboom naar achter monteren en matten geloof ik | |
Charged | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:40 |
Yup,zit in de mijne,fabrieks af naar wat ik heb begrepen. | |
IrishBastard | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:41 |
Nice | |
Charged | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:43 |
Niet dat het me heel veel uitmaakt,hoor..had gewoon een klik met deze V..wil deze ook zo lang als mogelijk zelf houden maar is altijd leuk om te weten als je auto een aparte optie heeft of iets extra's heeft. Sterker nog,heb een hekel aan stoelverwarming icm leer..echt zo'n "ik heb in mij broek geplast" gevoel...kan er niet aan wennen. | |
H-D | donderdag 16 augustus 2012 @ 14:59 |
Serieus? Ik vind het ideaal op een koude winterochtend. | |
Charged | donderdag 16 augustus 2012 @ 15:08 |
Dat geloof ik,alleen heb ik in de koudere maanden dubbele kleding aan ivm werk..gevoel is dan wat raar zoals eerder omschreven. Ik had het al op de 850 en nog steeds een broekplasgevoel...nee,ik heb geen last van een slechte blaas...zal een persoonlijk iets zijn.... Mijn vriendin vindt het echter fijn...ghehehe | |
H-D | donderdag 16 augustus 2012 @ 15:10 |
Oh haha ja dat maakt de beleving anders idd...had zelf nooit dubbele kleding | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:49 |
En nu gespoten:Volgende keer de laatste foto's als ie weer in elkaar is gezet en dan met een degelijke camera geschoten. | |
Charged | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:55 |
En nou lekker genieten,toch? Ziet er heel goed uit. Ik zou het wel weten nou,pootjes op de tafel,bbq aan en genieten. | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:05 |
Bijna ja! Volgende week hopelijk. | |
Charged | zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:10 |
Laatste foto...is geen ductape op de deurstijl mag ik hopen? | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:17 |
Papier omheen gewikkeld om de deur dicht te houden | |
Bart-Willem | zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:39 |
Erg tof! Maar is dat nou metallic? Of hoe? | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:43 |
Nee gewoon glans | |
IrishBastard | zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:22 |
Mooi man | |
r8v2 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:44 |
Is het een oud type Amazon? | |
bleiblei | zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:00 |
Hijs wel erg mooi! | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:28 |
Nee helaas '67 | |
r8v2 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:29 |
Dan kan ie eigenlijk geen two-tone zijn he . | |
Hyman | zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:43 |
Klopt, maar dat houdt mij niet tegen Mss nog een keer de oude grill kopen | |
powerflux | zondag 19 augustus 2012 @ 07:59 |
heul mooi zo! gelijk weer helemaal roestvrij gemaakt neem ik aan? | |
r8v2 | zondag 19 augustus 2012 @ 08:56 |
Vroeg opstaan is kut. Maar vandaag heeft het een goed doel. Ik rijd nu aan naar Vallakra . | |
Hyman | zondag 19 augustus 2012 @ 10:51 |
Jep | |
r8v2 | vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:12 |
Whehehe http://jalopnik.com/5936571/plane-crashes-into-volvo-volvo-wins | |
IrishBastard | vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:19 |
Klussen aan de 945 gaat lekker, alles zo ongeveer los, nu even loctite halen en nieuw terugbouwen | |
r8v2 | vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:30 |
Helaas veel torx, maar het is net meccano ja . | |
IrishBastard | vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:45 |
In het onderstel zit geen torx hoor | |
_Ollie | zondag 26 augustus 2012 @ 19:05 |
Wie kan mij vertellen wat er aan deze buis in het midden hoort te zitten? Betreft een Volvo 850 2.5i... En ik heb er geen verstand van Ik heb even wat rond gezocht, volgens mij hoort er een buis aan te zitten die over het motorblok heen gaat, richting radiateur? | |
r8v2 | zondag 26 augustus 2012 @ 21:09 |
Is waarschijnlijk een buis die naar een regelklep in het inlaattraject gaat. Zodat zolang de motor nog niet warm is hij wat opgewarmde inlaatlucht krijgt teneinde de verbranding de optimaliseren. Niet echt nodig in NL.. | |
_Ollie | zondag 26 augustus 2012 @ 23:03 |
Ok! Maar het lijkt wel of er eerdereen slang op bevestigd heeft gezeten, is dat dan wel logisch? | |
r8v2 | zondag 26 augustus 2012 @ 23:58 |
Ja, waarschijnlijk zo'n flexibele metalen unit. Die ergens aan een zwart doosje bevestigd zat. Volg vanuit het inlaatspruitstuk je inlaattraject en je moet er ergens bij uitkomen. | |
Knakker | maandag 3 september 2012 @ 09:43 |
Mag ik hier even volledig subjectieve meningen inwinnen van de Volvofanboys? Ik ben aan het kijken naar een lease auto en heb mijn oog laten vallen op de nieuwe V40. Ik vind comfort uiteindelijk het allerbelangrijkste, maar wil ook graag een beetje door kunnen rijden Mijn budget dekt de D2 Summum met heel veel opties, een T3 Summum met een paar opties of een D3 Momentum met een paar opties. Welke zouden jullie kiezen? | |
H-D | maandag 3 september 2012 @ 10:11 |
Sowieso zou ik niet de D2 nemen. Die is meer net (niet) afdoende te noemen en dan ben je nooit snel. De T3 is natuurlijk wel rap maar heeft net zoveel vermogen als de D3 alleen heeft de D3 veeeeel meer koppel. Hoewel de T3 sneller van 0-100 gaat dan de D3 heb ik het vermoeden dat door het hoge koppel de D3 mogelijk relaxer maar ook gewilliger en 'sneller' aanvoelt. Maargoed bij de T3 heb je dan weer een Summum...en die heeft ook op papier de beste specs. | |
Knakker | maandag 3 september 2012 @ 10:20 |
Ik denk inderdaad dat een D3 door de bank genomen veel relaxter rijdt - en da's ook comfort, tenslotte - en waar moet power kan leren. Maar dan lever ik wel leren bekleding en Xenon koplampen in - voor mij de enige relevante onderdelen van Summum t.o.v. Momentum. Enfin... keuzes, keuzes... | |
H-D | maandag 3 september 2012 @ 10:22 |
Dan is het gewoon kies je voor luxe en comfort of prestaties en ander soort comfort. Hoewel de T3 nog steeds redelijk snel is Gelukkig heb je de D2 al afgeschreven | |
r8v2 | maandag 3 september 2012 @ 11:09 |
Als die opties zo belangrijk zijn kun je ze natuurlijk ook zelf financieren . Toch jammer dat je geen 240/740/940's meer kan leasen . | |
Knakker | maandag 3 september 2012 @ 11:30 |
True... alles kan. Maar het leven is al zo duur Wat zouden jullie kiezen? T3 of D3? [ Bericht 14% gewijzigd door Knakker op 03-09-2012 14:53:38 ] | |
Gambolputty | woensdag 5 september 2012 @ 09:25 |
En met een knal heb ik ineens een automaat, het koppelingspedaal ligt ineens op de bodem en doet niet meer mee: Gelukkig gebeurde het zo'n beetje tegenover de Volvogarage maar nog wel op de proviciale weg. En de ANWB-app voor de iPhone werkt perfect trouwens, met lokatiebepaling en alles [ Bericht 0% gewijzigd door Gambolputty op 05-09-2012 13:18:08 ] | |
IrishBastard | woensdag 5 september 2012 @ 10:33 |
Kabel geknapt? Of is hij hydraulisch? | |
Gambolputty | woensdag 5 september 2012 @ 12:10 |
Nee, helaas geen kabel, is allemaal hydraulisch. Wel net op het V70-forum gezien dat het een gevalletje metaalmoehied van het pedaal zou kunnen zijn. Rond de 375.000 schijnt het een bekend fenomeen te zijn, en heb zelf nu 393.000 op de teller. Dus hopelijk valt de schade mee... | |
IrishBastard | woensdag 5 september 2012 @ 12:21 |
Wut Dat is echt gaar | |
Gambolputty | woensdag 5 september 2012 @ 13:17 |
Net gebeld door de dealer, en die bevestigde wat ik al gelezen had op het V70-forum: pen afgebroken van het pedaal. Wordt nu vastgelast dus de schade valt mee Mogen ze meteen even kijken naar het gefluit uit het vooronder. | |
IrishBastard | woensdag 5 september 2012 @ 14:09 |
Mooi dat 't mee valt | |
r8v2 | woensdag 5 september 2012 @ 14:19 |
940's hebben dat geintje met de mastercilinder van de koppeling. Heb ik inmiddels moeten vervangen, maar na 450.000km is dat ook niet echt heel erg . | |
IrishBastard | donderdag 6 september 2012 @ 12:35 |
http://frontpage.fok.nl/column/561232/1/1/50/volvo-eikels.html | |
Dimitri_ | donderdag 6 september 2012 @ 12:39 |
Ach, vrouwen he. | |
Bart-Willem | zaterdag 8 september 2012 @ 01:14 |
Toch vreemd dat VW's, Audi's en BMW's juist bekend staan om vaker verkeersovertredingen te maken. Overigens is er ook minder goed nieuws voor de oldtimer-liefhebber: het lijkt erop dat we straks geen belastingvrije oldtimers meer hebben. De leugenachtige politici van PvdA, D66, CDA, CU en GroenLinks hebben bij het CPB gemeld dat de belastingvrijstelling voor oldtimers teruggedraaid moet worden (alhoewel dat bij het CDA deels is). Zie http://www.rtl.nl/compone(...)ijen-het-al-eens.xml Gezien de grote hoeveelheid zetels die de partijen volgens de peilingen gaan halen, is de kans zéér groot dat ze hun voorstel er doorheen krijgen (slechts de steun van een of meerdere kleine partijen is vereist en dat is helaas zo gepiept). Het is duidelijk waar we dus níet op moeten stemmen in ieder geval. | |
H-D | zaterdag 8 september 2012 @ 10:09 |
Eigenlijk zou je als je puur kijkt naar wat voor auto liefhebbers het beste is PVV moeten stemmen. Maar dat doe je natuurlijk dan weer niet | |
Bart-Willem | zondag 9 september 2012 @ 13:54 |
Ik twijfel tussen een aantal partijen, en PVV is daar er 1 van (al zou ik dan niet op Geertje zelf stemmen). Het aanpassen van de oldtimerregeling (zodat '87'ers en later ook belastingvrij worden) hebben we overigens wel aan de PVV te danken. | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 15:10 |
Ja dat is waar. Maar ik zou zelf nooit op de PVV stemmen. Ik vind ze veel te rechtlijnig en ongenuanceerd. En er zitten teveel mensen in die partij die gewoon ronduit alleen maar domme dingen blaten. Kijk ze kaarten opzich wel soms thema's aan waarvan het goed is dat daar over gepraat wordt. Maar dat kan ook op een normale manier. En dat hoeft niet op een dergelijke denigrerende toon. Denk ik. En ik ga niet alleen maar met mijn autohart stemmen; voor deze keer kijk ik ook wel naar andere dingen | |
r8v2 | zondag 9 september 2012 @ 19:05 |
Ik moest vanmiddag eigenlijk best wel lachen . Of ja, het feit zelf was niet leuk, maar dat je met een 940 vrolijk een hek half uit de grond rijdt en dat niet eens voelt is dan wel weer grappig . Zo kwam ik er dus ook achter dat de stootlijst op de deur met toch zeker 1 klemmetje nog vast zat en de rest was vastgekit. Dat kunnen we nu dus mooi maken . | |
Gambolputty | zondag 9 september 2012 @ 20:14 |
Pics? | |
r8v2 | zondag 9 september 2012 @ 20:18 |
Oh, ik zal morgen even een fotootje knippen. | |
Bart-Willem | zondag 9 september 2012 @ 20:18 |
Zo'n 940 of 740 is lekker rock-solid ja. De laatste échte Volvo-tanks (alhoewel een 850 ook niet verkeerd is). Nu m'n V70 niet echt verkoopbaar is (of ik moet een schijtprijs ervoor willen vangen) doe ik de 740 toch maar weg. Ik had dat ding eigenlijk gekocht om lekker gas in te gooien en dan cheap te cruisen. Maar er reageerde geen hond op m'n V70 en had slechts 2 biedingen van rond de 3000 Euro ervoor gekregen. Dat gaat 'm niet worden als je er al 2k aan onderhoud in hebt gestopt. Dus dan de belastingvrije 740 er maar uit. Iemand interesse? Zie [TK] Belastingvrije nette Volvo 740 automaat uit 1984 (benzine) | |
r8v2 | zondag 9 september 2012 @ 20:25 |
Neehee! V70 eruit en fijn met die echte Volvo doorrijden . | |
Bart-Willem | zondag 9 september 2012 @ 21:23 |
Tja geen hond die reageert op m'n V70 (elke site staat er vol mee). :/ Het hoogste bod was 3000 Euro en daarvoor doe ik 'm niet weg (niet nu in ieder geval). Dan rij ik er liever nog een paar jaar mee verder en ruil ik 'm in. Wil wel beetje kunnen genieten van de 2000 Euro die erin gestopt is. | |
IrishBastard | zondag 9 september 2012 @ 21:26 |
Mooi, dat blijvend belastingvrij in je advertentie | |
Hyman | zondag 9 september 2012 @ 23:09 |
Waarom doe je die 740 alweer weg na een paar maanden? | |
Hyman | zondag 9 september 2012 @ 23:09 |
Oh ik lees niet goed. | |
Bart-Willem | zondag 9 september 2012 @ 23:16 |
Het ding is ook blijvend belastingvrij, totdat er straks (god weet wanneer, kan ook pas over 3-4 jaar zijn) een wetsvoorstel komt om heel dat oldtimer-gebeuren te verbouwen. | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 23:17 |
Als NL nòg auto onvriendelijker wordt kan je serieus overwegen te verhuizen | |
Bart-Willem | zondag 9 september 2012 @ 23:19 |
Als je GL stemt, dan steun je behalve het oldtimergebeuren afschaffen ook nog eens een extra accijns op brandstof van 15 cent per liter. PvdA kan je ook beter niet stemmen als je autoliefhebber bent. | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 23:20 |
Ik stem geen van beide. GL vind ik een van de allerergste partijen van NL. Vind het een hypocriete elitaire regentenpartij. Maargoed dat was even mijn ongenoegen over GL | |
Hyman | zondag 9 september 2012 @ 23:22 |
Piratenpartij Is goed voor de IT kennisboost in het parlement. | |
r8v2 | maandag 10 september 2012 @ 18:03 |
Haha, zelfs in Zweden krijg ik complimenten over mijn 244 . | |
Hyman | dinsdag 11 september 2012 @ 09:30 |
Wat moet je in zweden dan? | |
r8v2 | dinsdag 11 september 2012 @ 10:18 |
Studeren, leven, wonen . | |
Hyman | dinsdag 11 september 2012 @ 18:20 |
Huh :p? Stage in het buitenland? | |
r8v2 | dinsdag 11 september 2012 @ 18:27 |
Nope, freemover. Ga hier vrolijk mijn bachelor doen . | |
Charged | dinsdag 11 september 2012 @ 18:42 |
Wie is de goeroe in Nijmegen eigenlijk..Dirk? | |
IrishBastard | dinsdag 11 september 2012 @ 18:47 |
Jep! Ik kan het prima met hem vinden, lekker direct en recht door zee. Hij zal je zeggen waar het op staat, maar denkt absoluut mee. Daarnaast is hij niet al te prijzig (uurloon van 20 euro), maar heeft hij wel veel kennis Als ik jou een beetje kon inschatten zul je wel met 'm overweg kunnen | |
Charged | dinsdag 11 september 2012 @ 19:02 |
heb je contactgegevens van hem? | |
IrishBastard | dinsdag 11 september 2012 @ 19:04 |
Zie DM | |
Charged | dinsdag 11 september 2012 @ 19:05 |
Als ik jou een beetje kon inschatten zul je wel met 'm overweg kunnen grin,ook zo'n oude stempel figuur? | |
IrishBastard | dinsdag 11 september 2012 @ 19:17 |
Hoe kom je d'r bij Echte Nijmegenaar ook nog | |
r8v2 | dinsdag 11 september 2012 @ 19:18 |
Wtf. Wat plaatjes van een sloop in California. Nergens geen fucking puntje roest te zien . http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=265523 Dat pisklimaat ook van ons (zowel hier als in NL ). | |
Charged | dinsdag 11 september 2012 @ 19:20 |
Zaterdagochtend 10.00..thnx kerel | |
IrishBastard | dinsdag 11 september 2012 @ 19:40 |
Huuuu | |
IrishBastard | dinsdag 11 september 2012 @ 19:40 |
Mooi man! Laat maar horen wat je er van vond Wat ga je 'm voorleggen? | |
powerflux | dinsdag 11 september 2012 @ 20:05 |
maf. waarom zou je daar nog een volvo naar de sloop brengen als er geen roest aan zit. alles is vervangbaar.. misschien zijn onderdelen zo duur dat je beter een nieuwe chevy kunt kopen? | |
r8v2 | dinsdag 11 september 2012 @ 20:58 |
Mensen kopen dan nieuwe Volvo's he . Plus dat er in California nogal strenge milieuwetgeving is, dus als ie emissie-technisch niet door de keuring komt is het bye bye. Als voorbeeld: als je op je eigen inrit je auto uit elkaar elkaar sloopt kun je gegarandeerd bezoek verwachten van een milieu-inspecteur die komt controleren of je toevallig niets geknoeid hebt en met de vraag wanneer ie weer in elkaar zit. En of je er het liefst een zeil overheen wil spannen om het aanzicht van de wijk te behouden . | |
Tha_T | donderdag 13 september 2012 @ 17:44 |
Lieve Volvo-fans, zijn er nog bepaalde pijnpunten waar ik op moet letten als ik een Volvo 460 uit de 90'er jaren ergens kan op pikken? | |
r8v2 | donderdag 13 september 2012 @ 19:03 |
- Rottende wielranden achter - Koppakking - Distributiewissel (wel of niet recent gedaan, historie!) En zoals zovaak geldt: - Heb je veel geld? Absoluut kopen en als het moet naar de garage brengen - Heb je weinig geld? Zorg dan dat je zelf kan sleutelen anders niet aan beginnen. | |
Charged | vrijdag 14 september 2012 @ 17:27 |
Kleine beurt en een algehele check up,distri is niet nodig nog volgens boekje,scheelt ook weer gelukkig. Met name dat de V goed de winter door kan komen. Ik hoop dat hij iets weet wat het lpg probleem kan zijn. | |
IrishBastard | vrijdag 14 september 2012 @ 18:37 |
Ik ben benieuwd Veel plezier, en trek er maar wat tijd voor uit | |
Charged | vrijdag 14 september 2012 @ 18:50 |
Mja,de vriendin gaat met de V,ik heb een noodklus via het werk maar het zal zeker goed komen. | |
Tha_T | vrijdag 14 september 2012 @ 22:01 |
Thx voor je posting. Heb hem inderdaad laten staan. Puntje 1 was zeer aanwezig, Distri was niks mee gedaan (Prut dus). Laat maar slopen | |
Charged | zaterdag 15 september 2012 @ 14:06 |
Nou kerel...ik ben heel tevreden ermee.. Marit (vriendin) is bij Dirk geweest..ze vond het een plezierige ervaring. Prettige man,duidelijk in uitleg,laat ook alles zien,veel mooie verhalen uit zijn werkverleden. Wat betreft de V70,ik heb nog steeds een grijns op m'n bakkes.. Dirk was tevreden over de toestand van de wagen qua leeftijd en km's (420.000 nog wat) Normale beurt met als extra's bobine,2 remslangen,aandrijfashoes,remblokken achter en een Vialle omschakelrelais. Daarbij kwam de opmerking dat we een sportline onderstel hadden en een werkende niveaumat achter hadden. Komende week als hij tijd heeft mag hij alles doen,ruim binnen budget. Heel erg bedankt voor je tip en onze V heeft een nieuwe monteur gevonden. | |
Charged | zaterdag 15 september 2012 @ 14:25 |
Maandag 24 sept. mag de V naar hem toe voor alles. | |
IrishBastard | zaterdag 15 september 2012 @ 23:00 |
Mooi man, ik had 't al wel verwacht Wat dat betreft ben ik óók heel blij dat ik 'm gevonden heb, want waar vindt je tegenwoordig nog monteurs die eerlijk zijn (ook als het ze zelf niet uit komt) en geen blad voor de mond nemen. Koesteren, zulke mensen | |
winterstorm666 | zondag 16 september 2012 @ 01:08 |
zeker weten! inderdaad koesteren. ik hou wel van dat soort monteurs. ik heb er ruim drie uur gezeten hahaha! mooi dat ik heb kunnen meekijken. leer ik ook weer van.zeer interessant. | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 08:42 |
Vinden jullie het niet gewoon fijner dat je je auto aflevert bij de garage en evt een leenauto meekrijgt, weer weg gaat en hem ophaalt als je klaar is? | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 11:16 |
Ja, wat dat betreft Ik neem aan dat hij niet meer dan 1,5 tot 2 uur bezig is geweest van die drie uren, en dat de rest ouwehoeren en koffie drinken was? Het mooie is dat als je wilt leren je voldoende mogelijkheid krijgt, hij legt inderdaad goed uit wat hij doet en hoe je eventueel kunt helpen. In het begin was het soms een beetje wennen aan het 'vaak ben je te bang' principe, maar hij heeft zoveel ervaring dat je je daar snel over heen zet Absoluut niet. Ik heb nog geen enkele garage gehad waar ik niet op de een of andere manier het vel over de oren gehaald kreeg Ja het kost je nu hier wat tijd, alhoewel je ook gewoon weg kunt (hetzij zonder leenauto), maar dat zou het me anders (want dan doe ik het zelf) ook kosten. Daarnaast rekent hij maar 20 euro in het uur, en dat is toch wel heel veel aangenamer. Je mag hier gewoon meehelpen (zolang je hem een beetje ligt, en je niet twee linker handen hebt ) en ziet álles wat er gebeurt. Als iets dan langer duurt dan gepland zie je waarom, en heb je er dus begrip voor. Door de uitleg én de eerlijkheid (omdat hij je ook laat zien wat er mis is) weet je ook waar je aan toe bent als hij aangeeft dat er iets vervangen moet worden. Zou in een andere zaak niet de eerste keer zijn dat een reparatie ook prima zou kunnen maar dat ze liever vervangen Daarnaast is hij eerlijk in zijn schattingen: denkt hij dat het prima, zonder gevolgen, nog even mee kan, dan zegt hij dat. Onderdelen lever je zelf (of hij, als je dat liever hebt) dus je hebt helemaal in de hand wat er wel of niet geplaatst wordt. Voor mij echt veel fijner dan een dealer/allround bedrijf | |
winterstorm666 | zondag 16 september 2012 @ 11:41 |
nee hij is een half uurke bezig geweest met de volvo om alles even te checken en een grote steen te verwijderen die achter mijn achterwiel zat(wat komt dat geluid vandaan? ankerplaat los?? wiel eraf ploink opritsteen ) en hij is dan ook bezig geweest alles te checken wat er mis is en een prijsopgave te maken. no extra charge. hij zegt ook waar je de onderdelen het best en goedkoopst kan halen en gebruikt altijd origineel spul. en de verhalen zijn bonus (groot monteursverleden) | |
r8v2 | zondag 16 september 2012 @ 13:08 |
Zie hier de definitie van leaserijder . | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 13:32 |
Ja mooi hè Hij gebruikt zelf het liefst origineel (behalve waar bewezen is dat het andere net zo goed/beter is) maar denkt ook goed mee in wat er, indien het je financieel even niet mee zit, een goed alternatief is. Wel typerend dat je dus 2,5 uur verhalen hebt mogen aanhoren Altijd hetzelfde bij Dirk | |
Charged | zondag 16 september 2012 @ 13:48 |
Ghehehe...dan weet ze tenminste wat ze kan verwachten de 24-ste! | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 15:43 |
Hmm ja is wat voor te zeggen. Al zou het niks voor mij zijn though | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 15:44 |
Of gewoon geen zin in zelf sleutelen hebben? Of gewoon andere dingen willen/kunnen doen in die tijd? | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 15:51 |
Vandaag aan het poetsen geweest, wat 'n werk zeg Tot nu toe de motorkap, deel van de bumper (maar die is eigenlijk nog ongekrast) en de twee zijschermen voor gedaan. Foto's ;D : Bij start: Na poetsen van kap, schermen en bumper: Veul steenslag Maar ook mooie delen: Maar nog lang niet alle krasjes er uit na 1x polijsten: [img width=800 height=600]http://i.imgur.com/FuwLX.jpg[/img] Kleurverschil tussen rechter voor paneel en de kap, niet echt goed te zien hier: Linker voorscherm wat duidelijk het beste resultaat tot nu toe geeft (moet alleen nog de stekker voor het knipperlichtje er uit vissen ) Gelukkig kan het nog veel erger. Dit hok staat er naast nu: Volgens mij is er serieus over heen gekotst. Of er zijn wel hele grote vogels waar hij geweest is | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 16:29 |
Het resultaat mag er zijn dat op die Excel ziet er echt heel ranzig uit ik heb helemaal geen tijd gehad om te poetsen | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 16:30 |
Ik ook niet, en daarom was het hoog tijd om eens te gaan polijsten | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 16:33 |
Maar daar ben je ook snel een halve dag mee bezig ofniet? | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 16:34 |
3 uur nu, met alleen de kap en zijschermen Het moet sowieso nog een keer om hem meer glanzend te krijgen (nu alleen krassen wegpoetsen) en dan moet hij nog in de wax. Ben nog wel even bezig dus | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 16:36 |
Die tijd heb ik niet meer tegenwooridig, ik zie nu pas hoeveel vrije tijd ik vorig jaar had Heb je zelf zo'n machine ook dan? Of gehuurd? | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 16:37 |
Geleend | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 16:39 |
Kijk dat scheelt weer geld | |
IrishBastard | zondag 16 september 2012 @ 16:40 |
En nou kan ik het rustig op m'n eigen tijd doen, scheelt ook wel heel veel | |
H-D | zondag 16 september 2012 @ 16:42 |
Ja klopt anders zit je weer dat je niet tevele wilt betalen door 'm een dag langer te huren | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 22:06 |
En ronde twee van het poetsen. Nu zo'n 2,5 uur bezig geweest, en ik heb het bestuurdersportier gepoetst, de beide voorschermen, de bumper en de kap en de deur met een fijnere poetssubstantie en pad behandeld (voor de glans) en deze delen in de was gezet om het af te sluiten. De behandelde delen staan écht te glanzen als een tiet in de maneschijn Zeker de tijd en moeite waard, ook al zitten er nog best wat krasjes in. Desalniettemin is het zó veel opgeknapt dat ik echt heel tevreden ben ;D Helaas zijn de foto's bij kunstlicht nogal brak, maar toch een impressie: | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 22:07 |
Wat een verschil al kan je weer helemaal voor de dag komen | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 22:14 |
Ja, nou de rest nog Maar hier zit dus al bijna 6 uur in | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 22:33 |
Petje af Even tussendoor iets anders watvoor olie koop jij altijd? | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 22:39 |
Wisselt. In de S40 had ik Shell Helix zitten, nu zit er Castrol Ultra in (geloof ik). Die Shell kon ik toen redelijk voordelig meebestellen met iemand, en die Castrol heeft de vorige eigenaar er in gekiept. Over 2000 kilometer mag ik weer, en dan zal ik eens kijken wat er in gaat. Bestellen in Duitsland via internet kan in ieder geval véél schelen | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 22:47 |
Ja sowieso idd. Maar complete wissel laat ik doen eigenlijk maar ik zit te denken om er binnenkort een wat dikkere olie in te doen. Zit nu 5W40 in maar zit te overwegen om er 10W40 ( aanbevolen olie volgens boekje) of 10W60 ( alternatieve olie volgens boekje bij sportief rijden) in te doen. | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 22:56 |
Je weet hoe die cijfers werken hè? Houd er rekening mee (als je voldoende rijdt) dat het winter wordt en je starttemperaturen dan wat anders liggen, dan kan er best een iets dunnere olie in | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 22:58 |
Ja dat weet ik ja en dat klopt. Daarom misschien 10W40. Maar ik rij tegenwoordig veeeeeel minder dan voorheen dus daarom dacht ik, ook in de winter enzo niet, ook niet een te dunne olie nemen..... | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 23:01 |
Volgens mij is het in de winter, zeker bij wat kortere ritten, wel nuttig. Je hebt dan bij de koude start wat meer smering. Aan de andere kant, dan zit je volgend jaar zomer nog met dun spul Alhoewel 10W40 prima door kan hoor | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 23:23 |
Maar van de andere kant dacht ik van de motor is niet echt ontworpen voor dun spul en dan vloeit de olie misschien te snel weg en mis je smering bij sommige delen. | |
IrishBastard | maandag 17 september 2012 @ 23:37 |
Als het boekje het aanraadt 10W40 is vrij standaard hè | |
H-D | maandag 17 september 2012 @ 23:38 |
Ik had het even over 5W40 | |
Bart-Willem | dinsdag 18 september 2012 @ 23:56 |
En de 740 is opgehaald! Donderdag ga ik de witte 240 maar eindelijk eens van stalling halen en dan APK laten keuren. Ben benieuwd of 'ie er zo doorheen komt. De remmen zaten vorig jaar nog lekker los, maar de laatste keer dat ik de auto verplaatste @ stalling hoorde je 't behoorlijk schrapen. Hopelijk zijn ze op een simpele wijze ineens los te krijgen. Ben benieuwd. Als het ding APK gekeurd is doe ik zelf nog een beurtje en gooi ik dat ding ook in de verkoop. Waarom ik dat ding eigenlijk gekocht heb weet ik niet eens. Tis een 86'er en heb 'm van de allereerste eigenaar gekocht. Maar op zich is het wel een leuk ding, ben alleen geen fan van een B200K en ook niet van handgeschakeld. | |
IrishBastard | dinsdag 18 september 2012 @ 23:57 |
Even los rijden? Zal toch wel wat roestvorming zijn neem ik aan. Die 740 ben je snel kwijt trouwens | |
powerflux | woensdag 19 september 2012 @ 07:57 |
Hee Bart-Willem. ik heb nog een apk-loze (wordt aan gewerkt, maar langzaam) 360 GLT 2.0i sedan van jan. 1987 staan, die zou ik wellicht best tegen een apk-loze 240 estate willen ruilen niet omdat die 360 zo slecht is, wel omdat ik vaak grote spullen verplaats en daar tot nu toe steeds een auto voor moest lenen.. | |
Bart-Willem | woensdag 19 september 2012 @ 08:07 |
Ik vermoed dat het ook gewoon wat roestvorming is. Keertje hard remmen en het is hopelijk weg. De 240 is een sedan uit 1986 trouwens. | |
powerflux | woensdag 19 september 2012 @ 10:49 |
mmm, geen estate. Toch hebben we pics nodig | |
Charged | woensdag 19 september 2012 @ 17:15 |
IrishBasterd..weet jij toevallig of Dirk ook het onderhoudsboekje bijwerkt? Zo ja,kan ik via de dealer aan een leeg boekje komen? De mijne zit helemaal vol met stempels en historie enz enz.. Ik neem aan van wel toch? Edit,never mind,nieuw boekje is idd zo te verkrijgen. | |
IrishBastard | woensdag 19 september 2012 @ 17:40 |
Hij kan het best aftekenen denk ik, maar hij is geen 'officieel monteur' natuurlijk. Zelf heb ik het in ieder geval wel bijgehouden in mijn S40 boekje, zodat je puur iets hebt om aan te tonen. Dirk wil dan vast wel referentie zijn, en als je de aankoopbonnen van de onderdelen er bij houdt heb je altijd bewijs | |
Charged | woensdag 19 september 2012 @ 17:43 |
Ja,daar gaat het me ook een beetje om,historie..en het is altijd fijn om te weten wat er de laatste keer aan gedaan is. Boekje zojuist besteld,was allemaal goed te doen,12 Euro ongeveer. Historie is denk ik ook meer voor mezelf,deze V blijft nog wel een tijdje. | |
Charged | woensdag 19 september 2012 @ 17:59 |
Btw,ziet er goed uit,je poetsbeurt!..ga ik binnenkort ook doen op de mijne,maar met een Rupes polijstmachine en 3M 2 stappen compound. Ik hoop dat het huishoudboekje wat ruimte overlaat na de winter om de achterbumper bij te laten spuiten op de hoek. Evt restylen en dan staat het menneke er weer netjes bij van buiten. | |
Bart-Willem | donderdag 20 september 2012 @ 15:39 |
Zo, de witte 240 is eindelijk van stalling gehaald. Nieuwe accu erin en het ding ging al goed rond maar kennelijk zat er toch te weinig (tot geen) benzine in. Litertje erbij en het ding sloeg zo aan na 3 jaar stilstand. Wel zwarte rook en een enorme stank door de oude benzine. Gauw getankt (tankstation ligt schuin tegenover de stalling) en het roken was meteen weg. Oud plaatje om welke auto het gaat. Is Powerflux ook weer blij. Daarna naar een Volvo-subdealer gereden (2,5km van de stalling af) en paar keer goed hard op de rem getrapt en die lijken ook aardig los te zitten nu. Lopen niet meer aan in ieder geval. Net al telefonisch contact gehad en ze zijn al begonnen aan de APK. Eigenlijk waren het allerlei kleine dingetjes, zoals een fuseekogelhoesje en wat andere freubelmeuk. En 1 of meerdere radiateurslangen waren compleet uitgedroogd en worden dus vervangen. Dan nog de distributieriem en ik vermoed dat het toch aardig in de papieren zal gaan lopen. Maar ja: de wielranden achter waren in ieder geval geen enkele reden tot afkeur gelukkig. Denk dat 'ie begin volgende week klaar is en dan volgende week zelf even een grote beurt doen en gaat 'ie de verkoop in. | |
IrishBastard | donderdag 20 september 2012 @ 15:46 |
Best 'n mooi ding, zo met die whitewall banden | |
r8v2 | donderdag 20 september 2012 @ 16:49 |
Die whitewall banden kunnen echt niet op een <'80 type. Daar horen normale op. | |
powerflux | donderdag 20 september 2012 @ 18:40 |
*en is toch weer helemaal verliefd... die 240's. wow. mag ik je alsnog een PM sturen? | |
r8v2 | donderdag 20 september 2012 @ 18:46 |
Bouw-creativiteit van de Zweden . | |
Bart-Willem | donderdag 20 september 2012 @ 21:06 |
Ik vind whitewalls juist vet, lekker oldskool USA-look. Er zijn van die puristen die meteen beginnen te janken met "niet origineel!" maar zodra je ze een USA-folder van een 240 laat zien zijn ze meteen stil (ze zijn gewoon geleverd met dit soort whitewalls). @ Powerflux: DM'en mag altijd. | |
r8v2 | donderdag 20 september 2012 @ 22:30 |
Klopt, maar dan hebben ze de oude neus en achterkant . | |
Bart-Willem | donderdag 20 september 2012 @ 23:58 |
Ja en nee: ook later zijn ze er gewoon mee geleverd. Maar was 't wel uit de mode dus het was een niet zoveel verkochte accessoire. Op m'n diesel vond ik het echt heel vet staan. De diesel staat weer te koop trouwens, ben geneigd om 'm terug te kopen. Maar de persoon waar ik 'm aan verkocht had heeft 'm met winst doorverkocht en het ding heeft nu een verlopen APK, veel meer roest (niet tot nauwelijks gereden en half jaar buiten stilgestaan) en de huidige eigenaar wil er 450 Euro meer voor hebben zonder nieuwe APK dan waar ik 'm destijds voor weggedaan heb (en dat terwijl er helemaal niets aan gedaan is verder). Dat gaat 'm niet worden dus. [ Bericht 50% gewijzigd door Bart-Willem op 21-09-2012 00:06:32 ] | |
Charged | vrijdag 21 september 2012 @ 16:34 |
Ik vind het zeker wel wat hebben,die white walls..alleen ogen de banden wat ielletjes. | |
Charged | vrijdag 21 september 2012 @ 18:10 |
Zou deze zo graag erbij willen hebben.. | |
Bart-Willem | vrijdag 21 september 2012 @ 20:37 |
Ja, de juiste bandenmaat voor de 14-inch 240's worden steeds moeilijker te krijgen! Dus ben je afhankelijk wat leverbaar is, en deze 240 heeft dus eigenlijk net wat te kleine bandjes. Nou ja: volgens de fabrieksopgave wijkt het bijna niets af, maar in de meeste gevallen hebben 240's juist grotere bandenmaten omdat je dan iets minder toeren hebt. Maar goed nieuws! Ik kijk net op de RDW-site of m'n witte 240 toevallig al gekeurd is, en wat blijkt: het beestje heeft al een nieuwe APK! En dat na 3 jaar stilstand. Nu de schorsing online al ingetrokken en officieel moet je dan wachten tot de nieuwe papieren binnen zijn maar de schorsing is per direct al opgeheven. Oftewel: ik ga gewoon maandag dat ding al ophalen denk ik. Dus dit ding kan weer op de weg gevonden worden: Helaas kan ik 'm pas maandag ophalen en ik weet ook niet hoeveel de kosten eraan zijn. Morgen maar eens bellen. Maar ben er wel blij mee! Had wel het plan om 'm te verkopen, maar als ik er geen leuk bedrag voor krijg (ga 'm niet met verlies weg doen) blijft het voorlopig m'n hobbybak. | |
Charged | vrijdag 21 september 2012 @ 20:40 |
Hah,dat is heel mooi! Proficiat is wel op zijn plaats,denk ik. Veel fun gewenst,B-W | |
Hyman | zaterdag 22 september 2012 @ 18:23 |
http://link.marktplaats.nl/593509302 huhuhu | |
r8v2 | zaterdag 22 september 2012 @ 18:37 |
Whehe, ik weet waar die eerste 4 foto's zijn genomen . | |
Bart-Willem | zaterdag 22 september 2012 @ 23:14 |
Iek niet begrijp? Heb gewoon m'n 740-advertentie op MP recycled. Krijg ik er m'n minimale bedrag niet voor dan hou ik die 240 zelf zolang. | |
Gambolputty | zondag 23 september 2012 @ 13:56 |
En ziehier de oorzaak van het vermogensverlies: de pakking van de EGRklep is er uitgeblazen & de klep zat behoorlijk los. Nu even aangedraaid zonder pakking ertussen maar het rijdt al stukken beter... | |
r8v2 | zondag 23 september 2012 @ 14:26 |
Whehe, ik zat te denken, EGR? EGR? . Maar die rommel zit natuurlijk ook op mijn '96 940 . Wordt misschien ook tijd om dat boeltje eens na te kijken, misschien dan dat mijn schokkerige cruisen/optrekken bij half-gas ineens opgelost is... | |
Sjoegerd | zondag 23 september 2012 @ 15:21 |
EGR.. Heb me toch al een partij inlaatbuizen staan schoonmaken afgelopen jaar door dat systeem | |
Hyman | zondag 23 september 2012 @ 19:22 |
Ken-Block stijl | |
Bart-Willem | zondag 23 september 2012 @ 20:13 |
Zo, gauw een berg onderdelen besteld voor de 240 (bougiekabels, bobinekabel, oliefilter, luchtfilter) en een originele uitlaatset voor de 740 van m'n vriendin. Denk dat ik de 240 toch even een groot beurtje geef, 3 jaar oude olie is natuurlijk niet zo heel handig. | |
Charged | zondag 23 september 2012 @ 22:42 |
Morgen de V70 bij Dirk voor de beurt en APK,hoop dat alles goed gaat,vernomen dat zijn 850 total los is gereden,niet eigen schuld en geen persoonlijk letsel...een kleine jap/koreaan of zoiets links achter tegen de de Estate. | |
IrishBastard | zondag 23 september 2012 @ 22:44 |
Klopt ja. Gelukkig kun je dan nu meteen z'n nieuwe sedan bekijken Ik denk dat ik morgenavond of dinsdag (als ik en Dirk tijd hebben ) maar weer eens een bakkie ga doen | |
Charged | zondag 23 september 2012 @ 22:46 |
T5 in dezelfde kleur wat ik weet? | |
IrishBastard | zondag 23 september 2012 @ 22:47 |
Jep | |
H-D | zondag 23 september 2012 @ 22:49 |
Ben je echt beetje matties ook ket Dirk geworden? | |
IrishBastard | zondag 23 september 2012 @ 22:50 |
Wie? | |
Charged | zondag 23 september 2012 @ 22:52 |
Ik niet iig geval,zou de beste man graag willen ontmoeten,Marit doet al het werk,hoor goede verhalen en zulks.. Wat berichten betreft,je hoort en vangt wat op.. | |
IrishBastard | zondag 23 september 2012 @ 23:00 |
Ik vind het een prima kerel waar je zowel een goed serieus gesprek mee kan hebben, als een goed stuk ouwehoeren. Het leuke van het 850 forum is dan ook dat er inderdaad een aantal mensen zijn die gewoon gezellig zijn, waar ik dus voor mijn lol even langs ga Zo ben ik vorige week bij een van de leden spontaan langs gegaan en hebben we samen gewerkt aan het verwijderen van de kop van z'n V70R, hartstikke gezellig en nog leerzaam ook | |
H-D | zondag 23 september 2012 @ 23:04 |
Jij | |
IrishBastard | zondag 23 september 2012 @ 23:05 |
Zie post hierboven | |
H-D | zondag 23 september 2012 @ 23:10 |
Oh ja sorry Wel leuk though | |
Sjoegerd | maandag 24 september 2012 @ 00:07 |
Ik heb ook echt pas sinds deze pagina door dat als jullie het over Dirk hebben dat het die van het 850 forum is. Was daar eerder nogal aan het lurken | |
Bart-Willem | maandag 24 september 2012 @ 18:34 |
It's alive! Na 3 jaar stilstand en de auto niet eens gewassen hebben heeft het oude beestje een nieuwe APK en heb ik 'm vandaag teruggereden! En dat tijdens deze storm. Ding rijdt nog steeds erg goed en funny. Omdat een video ook wel eens leuk is in plaats van een foto, aanschouw m'n 240! En eentje hoe de motor klinkt. Ding loopt niet eens zo slecht! De olie (Esso 15w40) is welliswaar pas 2000km oud, maar ook meteen 3 jaar. Toch maar verversen denk ik. | |
r8v2 | maandag 24 september 2012 @ 18:46 |
Is dat al K-jet of nog een Pierburg? En als ie droog heeft gestaan kun je die olie lekker laten zitten. | |
Bart-Willem | maandag 24 september 2012 @ 19:08 |
Volgens mij zelfs een Solex, of toch een Pierburg. Geen injectie helaas. Als ik 'm zelf hou gooi ik er alsnog nieuwe olie in denk ik. | |
r8v2 | maandag 24 september 2012 @ 19:15 |
Ben maar blij. Op de zevende dag, toen God bezopen was, schiep hij de K-jet . Nieuwe olie is nooit slecht maar die olie is waarschijnlijk na drie jaar nog beter als nieuwe destijds verkochte olie . | |
Bart-Willem | maandag 24 september 2012 @ 19:29 |
Het is Esso-olie (15w40 mineraal), dus lang niet eens zo slecht. Zal eens kijken of het oliefilter ook mee gewisseld was, zo ja dan laat ik 't misschien toch gewoon zitten (al veroudert olie wel natuurlijk). | |
invine | maandag 24 september 2012 @ 20:06 |
Mijn zus is getrouwd in haar 850! Ik was de gelukkige chauffeur! | |
r8v2 | maandag 24 september 2012 @ 20:11 |
Ok, het is een Volvo. En ok, het is nog een baksteen-model. En het is nog een 2.5 20V. Maar serieus, een 850 als trouwauto? . | |
IrishBastard | maandag 24 september 2012 @ 20:15 |
Alsof dat zo veel anders is dan een 740 ofzo Alhoewel ik ook liever in een Kattenrug of Amazon zou zitten Of een P1800 | |
r8v2 | maandag 24 september 2012 @ 20:31 |
Een 740 is ook geen trouwauto . Tenzij op de grond en een paar leuke velgen . Jep, klassieke Volvo-trouwauto's . | |
H-D | maandag 24 september 2012 @ 20:47 |
Om te trouwen ja? | |
IrishBastard | maandag 24 september 2012 @ 20:49 |
Ja, waarom niet? Er zijn zat andere auto's die mooier/vetter zijn, maar waarom niet deze? | |
invine | maandag 24 september 2012 @ 20:50 |
Mijn zus heeft niks met wagens, totdat ze deze 850 kocht dus ik snap de keuze wel! | |
r8v2 | maandag 24 september 2012 @ 20:56 |
Mwa ok. Dan zit er wel wat meer emotionele waarde aan . | |
invine | maandag 24 september 2012 @ 21:31 |
Waarom een auto huren als je je eigen auto te gek vindt? Ik zou het wel weten | |
H-D | maandag 24 september 2012 @ 21:41 |
Geen idee vond het gewoon een aparte keuze.:P | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 16:30 |
Sow,de V heeft weer een verse APK tot 26 oktober volgend jaar,fusee draagarm en 2 nieuwe koplampglazen kwamen er nog bij,beurt gehad,bobine,bougiekabels,remslangen en remblokken en als laatste een relais tbv de g3 installatie. Van het weekend geen F1 dus denk ik dat het polijstapparaat eroverheen gaat. Alleen nog even uitlijnen en dan issie weer helemaal fit!. | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 16:40 |
Helemaal mee eens. Alhoewel...mijn oude liefde zou ik misschien toch wel huren. | |
IrishBastard | dinsdag 25 september 2012 @ 17:40 |
Mooi werk! Ben benieuwd naar je resultaten van het polijsten, tegen de tijd dat we beiden klaar zijn moeten we ze eens naast elkaar zetten Zelfde kleur, zelfde resultaat? | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 18:02 |
Neh,jij hebt de moeilijke kleur,daarbij heb ik een donker verleden in de reconditioning al is dat wel een hele tijd geleden. En ik heb toegang tot wat zware apparaten..dwz..ik doen em eerst waterpolijsten,dan heet (rond de 60 a 70 graden) afspuiten met een heel secure spuitlans zodat ik geen polish meer op kunstof delen en ramen meer heb en dan met de hand lak verzegelen,onder daglichtlampen...ik heb een behoorlijk voordeel wat dat betreft..maar al helemaal met de kleur. Ik wil de uitdaging best aan,begrijp me niet verkeerd. | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 18:05 |
Dat naast elkaar zetten moeten we iig doen als ze beide klaar zijn,je krijgt nog wat lekkers van me voor de tip voor Dirk. | |
IrishBastard | dinsdag 25 september 2012 @ 19:06 |
Jij had ook een 427 toch? Toen ik bij de jouwe stond dacht ik in ieder geval dat het dezelfde kleur was Klinkt overigens als een grondige aanpak Ja, laat dat maar lekker zitten Je kwam zelf met de naam, ik gaf alleen de bevestiging. Informatie kost niets hè | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 19:19 |
Idd,ben even naar buiten gelopen..evens the odds..maar serieus,ik dacht aan de hand van je foto's dat de jouwe tegen het zwart aan zat. 427-26 it is | |
IrishBastard | dinsdag 25 september 2012 @ 19:21 |
Haha, vroeg me al af of ik gek was Was toch 'n mooie heldere dag dat je hier was Nouja, reden te meer ze eens naast elkaar te zetten Aangezien Dirk volgens mij niet thuis is ga ik vanavond misschien maar even kijken naar het opnieuw bedraden van mijn mistlampen voor, daar zit ergens een sluiting waardoor de zekering klapt. Kan ik net zo makkelijk nieuwe draden trekken ipv. zoeken En even met Brick Diag spelen om te zien wat ik allemaal meer kan uitlezen nu | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 19:22 |
Ow ja,inderdaad,zie ook dat de hoek van de monitor niet goed is,komt al dichterbij.. | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 19:27 |
Dirk kwam ook niet in mijn systeem,srs is weer aan..airbag passagier of gordelspanners..zaterdagje uitvogelen..ik maak me er niet druk om,komt helemaal goed. | |
IrishBastard | dinsdag 25 september 2012 @ 19:32 |
Zal dus wel ergens een slecht contactje zijn neem ik aan? Passagiersairbag is dan het makkelijkste bij te komen denk ik | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 19:51 |
Mja,we gaan het wel zien,na dik 4 ton aan trillingen mag het stiekem ook wel... | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 19:59 |
Zit alleen met het volgende..volgend jaar willen mijn meiske en haar ouders graag de http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start gaan doen .. Ze hebben 3 opties..vliegtuig,camper (big ass Frankia mtf) of de V.... Chief (Dirk) zegt dat ie het makkelijk aan kan,maar LPG is daar klote wat ik kan zien,hoe kun je op een betrouwbare manier een kostenplaatje alleen vervoer/reis berekenen? | |
winterstorm666 | dinsdag 25 september 2012 @ 20:09 |
tot en met duitsland kun je lpg tanken en daarna de rest van zweden op benzine. op benzine zou hij misschien 1 op 10 doen met passagiers en baggage. lpg doet hij met 30 liter rond de 250 kilometer normaal. route uitplannen met tankstops met lpg installatie in duitsland. en dan nog is het een beetje gissen natuurlijk het is geloof ik 1550 kilometer heen. https://maps.google.nl/maps?hl=nl | |
r8v2 | dinsdag 25 september 2012 @ 20:22 |
Ook in Zweden hebben ze LPG heur . Niet op veel plekken, maar het is er wel . | |
winterstorm666 | dinsdag 25 september 2012 @ 20:34 |
klopt maar hoorde dat de lpg in zweden van andere samenstelling is dan wat in nederland duitsland is. geen idee of het klopt. | |
r8v2 | dinsdag 25 september 2012 @ 20:37 |
Mijn 244 loopt er hier anders prima op . Totale onzin dus, is zelfde spul. | |
winterstorm666 | dinsdag 25 september 2012 @ 20:45 |
http://zweden.placement.n(...)topic=288&from_page= deze site bijvoorbeeld | |
Charged | dinsdag 25 september 2012 @ 20:45 |
Hmmzz,rekenwonders hebben we gelukkig in de familie qua km's kosten en zulks...in geval van nood is benzine de helaas duurdere oplossing. | |
Charged | donderdag 27 september 2012 @ 11:17 |
Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van Hartsant koplampglazen voor een 850/S,V,C70? Scheelt toch wel een slok op de borrel per twee. | |
IrishBastard | donderdag 27 september 2012 @ 11:39 |
Ik heb alleen ervaring met hele units van Depo, daar is het een simpele "noooooit doen!" | |
Charged | donderdag 27 september 2012 @ 11:43 |
Ah,frappant..heb in mijn "garagetijd" nooit last van gehad met E36's..die pasten altijd goed en heb nooit klanten terug gehad met condens,lekkages of fout lichtbeeld. Heb er best veel gedaan eigenlijk,wel altijd nieuwe rubbers maar dat spreekt voorzich natuurlijk. | |
r8v2 | donderdag 27 september 2012 @ 13:00 |
Error #31 - de actie kon niet worden uitgevoerd. Ja, daar zitten ook een stel eppo's zeg. Gaan ze zeuren over CNG en fordonsgas. Dat heeft geen reet met LPG te maken, dat zijn heel andere systemen . Waar ze dan wel weer gelijk in hebben is dat sommige "pompen" bij een bedrijf zitten en dat je dan inderdaad beperkte openingsuren hebt. | |
IrishBastard | donderdag 27 september 2012 @ 14:18 |
Ik heb ze er nu in zitten, vorig jaar door de vorige eigenaar gemonteerd bij de APK. Dit jaar eigenlijk al afkeur, maar met wat gemier er net doorheen. De auto die Dirk dinsdag zou keuren had een nieuwe(!) Depo lamp er in zitten en kreeg daarop al afkeur. Zo goed zijn ze voor de V70 classic dus |