Te koop: nette Volvo 740 GL automaat uit 1984, dus blijvend belastingvrij (ook geen brandstoftoeslag bij het inbouwen van LPG).
Origineel Nederlandse auto welke origineel 211.000km gelopen heeft (auto staat in NAP). APK t/m 23-12-2012.
De auto heeft een 2.3 liter B230K motor (carburateur, dus uitstekend geschikt voor LPG) en 4-traps automaat met lock-up (weinig toeren op de snelweg). En stuurbekrachtiging + erg kleine draaicirkel van nog geen 10 meter. En nog leuker: achterwielaandrijving!

De 740 heeft mooie 15-inch lichtmetalen velgen (komen van een 940 af) met zeer goede banden en een erg net interieur.
Auto is geheel roestvrij (bodem perfect, wel wat ontroeste/bijgewerkte plekjes bij de deuren en knipperlicht in exact dezelfde kleur van de auto) en is in nette staat. Ook op de bekende zwakke plekken van de 740's is deze auto erg goed: de wielranden en dorpels zijn roestvrij, evenals de reservewielbak, chassisbalken en accubak.
Het interieur is in zeer nette staat, alleen het stof van het hemeltje is verwijderd omdat deze is gaan doorhangen (bekend 740-kwaaltje, materiaal om de hemel opnieuw te bekleding wordt erbij geleverd). De stoelen en achterbank hebben zeer nette bekleding, zonder enige sporen van slijtage. Er zit een nieuwe mattenset in de auto, het dashboard heeft alleen een scheur in het bovendek (ook bekende 740-kwaal). Aan de passagierskant zit helaas een barst van circa 25cm in de voorruit

maar dit is geen afkeur voor de APK.

Onlangs vervangen:
- bougies
- luchtfilter
- kachelweerstand
- nieuwe schokbrekers achter: Sachs HD gasgevuld (ideaal voor LPG)
- nieuwe accu
- nieuwe Kenwood radio met cd/mp3-functie en afstandsbediening en nieuwe Clarion speakers
Alle rekeningen en onderhoud van afgelopen tijd aanwezig. In totaal is er de afgelopen weken voor ruim 500 Euro aan onderhoud in de auto gestopt!
De 740 rijdt, stuurt en remt prima en ook de automaat schakelt boterzacht. Deze 740 kan nog jaren mee, prima auto voor een prima prijs!
Reden verkoop: ik had deze 740 gekocht als vervanger van mijn Volvo V70 uit 2001, met het idee van "als deze V70 verkocht is kan ik lekker cruisen en LPG inbouwen" maar helaas had ik 2000 Euro aan onderhoud gestopt in de V70. Je raadt het al: op de V70 kwam amper reactie en hooguit biedingen van 3000 Euro, en gezien het recente onderhoud hou ik 'm dan liever zelf. En dus moet de 740 er toch uit en hou ik de V70 (die wil ik namelijk niet zomaar dumpen voor een rotprijs en een ander te sponsoren).
Vraagprijs: 1850 Euro (op MP vraag ik meer

) of elk aannemelijk bod. De auto staat/rijdt in Eindhoven.

Foto's:
Deze foto is vóór het bijwerken van de roest onderaan de deur en bij het zijknipperlicht. Gelukkig was het oppervlakkig en was de roest na schuren en ontroester verdwenen.

![Volvo_740_dash_cracked.jpg]()
![Volvo_740_sedan_after_waxing_polishing_meguiars.jpg]()
Na eens goed poetsen en de paar plekken onderaan de voordeuren bijgewerkt te hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart-Willem op 09-09-2012 20:06:31 ]