Het resultaat mag er zijn dat op die Excel ziet er echt heel ranzig uitquote:Op zondag 16 september 2012 15:51 schreef IrishBastard het volgende:
Vandaag aan het poetsen geweest, wat 'n werk zeg
Tot nu toe de motorkap, deel van de bumper (maar die is eigenlijk nog ongekrast) en de twee zijschermen voor gedaan. Foto's ;D :
Bij start:
[ afbeelding ]
Na poetsen van kap, schermen en bumper:
[ afbeelding ]
Veul steenslag
[ afbeelding ]
Maar ook mooie delen:
[ afbeelding ]
Maar nog lang niet alle krasjes er uit na 1x polijsten:
[ afbeelding ]
[img width=800 height=600]http://i.imgur.com/FuwLX.jpg[/img]
Kleurverschil tussen rechter voor paneel en de kap, niet echt goed te zien hier:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Linker voorscherm wat duidelijk het beste resultaat tot nu toe geeft (moet alleen nog de stekker voor het knipperlichtje er uit vissen )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig kan het nog veel erger. Dit hok staat er naast nu:
[ afbeelding ]
Volgens mij is er serieus over heen gekotst. Of er zijn wel hele grote vogels waar hij geweest is
[ afbeelding ]
Maar daar ben je ook snel een halve dag mee bezig ofniet?quote:Op zondag 16 september 2012 16:30 schreef IrishBastard het volgende:
Ik ook niet, en daarom was het hoog tijd om eens te gaan polijsten
Die tijd heb ik niet meer tegenwooridig, ik zie nu pas hoeveel vrije tijd ik vorig jaar hadquote:Op zondag 16 september 2012 16:34 schreef IrishBastard het volgende:
3 uur nu, met alleen de kap en zijschermen
Het moet sowieso nog een keer om hem meer glanzend te krijgen (nu alleen krassen wegpoetsen) en dan moet hij nog in de wax. Ben nog wel even bezig dus
Ja klopt anders zit je weer dat je niet tevele wilt betalen door 'm een dag langer te hurenquote:Op zondag 16 september 2012 16:40 schreef IrishBastard het volgende:
En nou kan ik het rustig op m'n eigen tijd doen, scheelt ook wel heel veel
Petje afquote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, nou de rest nog Maar hier zit dus al bijna 6 uur in
Ja sowieso idd. Maar complete wissel laat ik doen eigenlijk maar ik zit te denken om er binnenkort een wat dikkere olie in te doen. Zit nu 5W40 in maar zit te overwegen om er 10W40 ( aanbevolen olie volgens boekje) of 10W60 ( alternatieve olie volgens boekje bij sportief rijden) in te doen.quote:Op maandag 17 september 2012 22:39 schreef IrishBastard het volgende:
Wisselt. In de S40 had ik Shell Helix zitten, nu zit er Castrol Ultra in (geloof ik). Die Shell kon ik toen redelijk voordelig meebestellen met iemand, en die Castrol heeft de vorige eigenaar er in gekiept. Over 2000 kilometer mag ik weer, en dan zal ik eens kijken wat er in gaat. Bestellen in Duitsland via internet kan in ieder geval véél schelen
Ja dat weet ik ja en dat klopt. Daarom misschien 10W40. Maar ik rij tegenwoordig veeeeeel minder dan voorheen dus daarom dacht ik, ook in de winter enzo niet, ook niet een te dunne olie nemen.....quote:Op maandag 17 september 2012 22:56 schreef IrishBastard het volgende:
Je weet hoe die cijfers werken hè? Houd er rekening mee (als je voldoende rijdt) dat het winter wordt en je starttemperaturen dan wat anders liggen, dan kan er best een iets dunnere olie in
Maar van de andere kant dacht ik van de motor is niet echt ontworpen voor dun spul en dan vloeit de olie misschien te snel weg en mis je smering bij sommige delen.quote:Op maandag 17 september 2012 23:01 schreef IrishBastard het volgende:
Volgens mij is het in de winter, zeker bij wat kortere ritten, wel nuttig. Je hebt dan bij de koude start wat meer smering. Aan de andere kant, dan zit je volgend jaar zomer nog met dun spul Alhoewel 10W40 prima door kan hoor
Ik had het even over 5W40quote:Op maandag 17 september 2012 23:37 schreef IrishBastard het volgende:
Als het boekje het aanraadt 10W40 is vrij standaard hè
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |