Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nogquote:Op maandag 6 augustus 2012 23:26 schreef Gambolputty het volgende:
Hier ook zo'n leuke: sta in zuid-Frankrijk met een 2.5D die onder de 1800 toeren volkomen futloos is. Daarboven gaat ie als de brandweer. Hoop gefluit ook weer.
Nee denk ook niet dat het de turbo is, is vergelijkbaar met het scheuren van de intercoolerslang, zorgde ook voor een hoop gefluit maar kan nu geen lek ontdekken. Wel ff de slangklemmen aangetrokken maar nog niet kunnen testen. Is iig niet iets om steunpunt Lyon om te bellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nogFluiten is alleen niet echt een goed teken dan
Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan?
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:08 schreef Charged het volgende:
Ik zal wat vaker aanwezig zijn voor zoverre mogelijk..
Mag ik in de OP met een V70 2.5 classic?
10v automaatje.
Haha nice. 440's zijn altijd brave goedkope gebakjes om ff mee te rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:04 schreef Alcatranz. het volgende:
Zondag teruggekomen van roadtrip in Frankrijk. 440 gekocht in mei voor 350 euro, ruim 4000 kilometer gereden in 2 weken tijd. Ben stiekem toch voor de auto gaan houden
Done en thnx!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Heb mezelf er ook maar even tussen gezet. Kun jij de OP van dit topic nog bijwerken?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:10 schreef Charged het volgende:
Wil graag tussen de 1000 en 1200 reserveren voor een hele grote beurt,moet te doen zijn lijkt me..remmen zijn goed,distri mag nog 35k,volledige automaatflush word afgeraden via 850 forum dus half aflaten en half nieuwe bakolie.
Het menneke heeft de 4 ton dik gepasseerd.
Wil er graag een inside-out poetsbeurt tegenaan gooien voor bovenstaand bedrag..
Loopt voor de rest erg netjes.
Third world problemsquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:
- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.
En nog kan ik niet kiezen.
Wegenbelasting? Het is niet mijn auto!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:48 schreef r8v2 het volgende:
Betaal jij de wegenbelasting dan.
De 244 heeft zoveel meer karakter, maar de Turbo is zo luxe en gaat als de brandweer.
LPG is daar nauwelijks te krijgen, dus wordt 't de 940.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:
- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.
En nog kan ik niet kiezen.
Ka-tsjingquote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:23 schreef CasB het volgende:
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast.
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef r8v2 het volgende:
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima.
En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur.
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik
Die was top! Nog bedanktquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.
Edit,flesje al geproefd?
Simpelquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:54 schreef Charged het volgende:
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg.
Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad
) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.
Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week.Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten.
Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot.
Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band.
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nlquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:26 schreef _Ollie het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget € 500 tot € 750, want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
En dat ga je allemaal zelf doen ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:40 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.
Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen
Nja scheelt wel een hoop geld!quote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef IrishBastard het volgende:
Ja, zo moeilijk is het niet. Alleen even kijken naar die draagarm, die is totaal anders dan bij de V70/S40Gelukkig is VIDA een goede hulp.
Schijven en blokken is 'n uurtje, hooguit twee werk. Fuseekogels is twee bouten, de fusee zelf heb je al los ivm. de draagarm. Die stabilisatorstang is bij de 940 echt te simpelDaar zitten voor de rubbers gewoon klemmen met twee boutjes, daar kan de V70 en de S40 nog een puntje aan zuigen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |