Ka-tsjing .quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:23 schreef CasB het volgende:
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast.
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef r8v2 het volgende:
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima .
En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur .
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:34 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik
Die was top! Nog bedanktquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.
Edit,flesje al geproefd?
Simpel Maar wel mooi dat het opgelost is, snap alleen nog steeds niet waarom ik die ECU niet uit kon lezenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:54 schreef Charged het volgende:
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.
Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band.
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Charged het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nlquote:Op zondag 12 augustus 2012 22:26 schreef _Ollie het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget € 500 tot € 750 , want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
En dat ga je allemaal zelf doen ?quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:40 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.
Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |