abonnement Unibet Coolblue
pi_115328999
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast. :P
pi_115329770
Oja, en je denkt toch niet dat ik mijn O+ DLS O+ te koop zet }:|.
pi_115329776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:23 schreef CasB het volgende:
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast. :P
Ka-tsjing :P.
pi_115334611
quote:
4s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef r8v2 het volgende:
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima :).

En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur ;).
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders. :P
pi_115337126
Begint steeds meer te komen, nu zitten er al 20. Toen ik in Halmstad woonde waren er geloof ik 7 :').

Wel aardig dat er nu wel 1 in Halmstad zit, en destijds niet :').
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:26:43 #31
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115337938
Heeft de 940 trouwens altijd zo'n kutlicht in het donker (koplampen) of zijn de lampen van de auto van m'n ouders gewoon aan vervanging toe?
pi_115339553
Net zoals bij die van mij gaan de reflectoren hard achteruit na een tijdje. Ik heb er maar xenon ingebouwd, dan zie je tenminste nog iets. Maar nieuwe units en normaal halogeenlicht is natuurljk beter.

Beetje jammer at je al gauw 200 euro kwijt bent aan 2 nieuwe units.
pi_115344143
Nieuwe reflectors fixen, veel goedkoper. :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:33:04 #34
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115350178
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik :)
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.

Edit,flesje al geproefd?
Graag verwijderen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:39:08 #35
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115350488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Charged het volgende:

[..]

Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.

Edit,flesje al geproefd?
Die was top! Nog bedankt :9

Denk inderdaad dat het fiks zal moeten schelen, maar zat eerst gek te kijken naar de helft aflaten. Maar de rest zit natuurlijk in de koppeling enzo :P
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:48:33 #36
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115350972
Ah goed zo,hier beviel hij ook erg goed tijdens een verdwaalde bbq.

Wat betreft de bak,daar kwam ik achter tijdens die bakflush dag van het 850 forum,daarom liever deze actie.
4 ton,wil daar liever niet teveel mee klooien,als dit goed werkt is het prima voor me.
Graag verwijderen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:54:36 #37
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115351325
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Graag verwijderen.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:04:29 #38
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115351987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:54 schreef Charged het volgende:
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Simpel :D Maar wel mooi dat het opgelost is, snap alleen nog steeds niet waarom ik die ECU niet uit kon lezen :P
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:24:48 #39
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115380036
Mja,zal die vraag eens stellen op 850 of had jij dat al gedaan?
Graag verwijderen.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:02:49 #40
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115381392
Nope :P
pi_115382660
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had :') ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. :{ Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad :X ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.

Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. :P Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. :') Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. :') Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band. :+
pi_115383824
Das meestal het eerste waar ik was glassex op spuit. Daarna velgrand en dan pas geloof ik in loopvlak-punctures :P.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:20:18 #43
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_115384044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had :') ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. :{ Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad :X ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.

Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. :P Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. :') Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. :') Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band. :+
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Graag verwijderen.
pi_115385041
Gezien het factuurbedrag had ik ook wel nieuwe ventieltjes verwacht. Sterker nog: dat had ik ook gezegd dat ze moesten doen (inzake: verkeerde zuinigheid). :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:35:43 #45
182073 invine
blablabla etc.
pi_115387220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Charged het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_115482667
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget ¤ 500 tot ¤ 750 :), want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
  zondag 12 augustus 2012 @ 22:44:39 #47
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115484408
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 22:26 schreef _Ollie het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget € 500 tot € 750 :), want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nl ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:40:23 #48
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115526718
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.

Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen :D
pi_115528319
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:40 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.

Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen :D
En dat ga je allemaal zelf doen ? :o :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:20:32 #50
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115528953
Ja, zo moeilijk is het niet. Alleen even kijken naar die draagarm, die is totaal anders dan bij de V70/S40 :P Gelukkig is VIDA een goede hulp.

Schijven en blokken is 'n uurtje, hooguit twee werk. Fuseekogels is twee bouten, de fusee zelf heb je al los ivm. de draagarm. Die stabilisatorstang is bij de 940 echt te simpel _O- Daar zitten voor de rubbers gewoon klemmen met twee boutjes, daar kan de V70 en de S40 nog een puntje aan zuigen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')