abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115212952


Van:

Tot:



Lijstje van Zweedse tank-bestuurders:

P544 (Kattenrug) -

Amazon 131 TheSilencer / Bart-Willem '69 / Hyman - '67 import

P1800 -

144 -

240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990

242 gias

244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst)

340 PeuRac - 1.4 Variomatic uit '89 / Powerflux - 1.4 Variomatic uit '86

345 mirelia

360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K)

440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt / PeuRac - 1.7 Turbo - 1991 / Man_Made_God - 1.8 - 1995

460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i

480 Garagefluit / Picht / Greetz

740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986

850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 ..-._---_-.- (tijdelijk ivm totalled V40) / Bart-Willem (estate) / MisterManiac (1996) 2.5 10V (300k) / CasB 2.3 T5 Estaste (1995)

940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996)

960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0)

S90 -

C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010)

S40 Broertie / dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / Hyman - Phase II 2001 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001

V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003

V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5

S60 renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4

S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S

V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic)

XC70 GI - benzine 2007

S80 Salvad0R - 2.4 D5 / PeuRac - 2.4i Automaat (170pk) / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9

XC90 - D5 - ArcticBlizzard

Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius )

Deze op is hier hier te vinden

[ Bericht 2% gewijzigd door r8v2 op 07-08-2012 21:55:06 ]
pi_115212999
Laatst LMM vervangen, nu moet waarschijnlijk de gasklepsensor ook ;(.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:26:41 #3
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_115215965
Hier ook zo'n leuke: sta in zuid-Frankrijk met een 2.5D die onder de 1800 toeren volkomen futloos is. Daarboven gaat ie als de brandweer. Hoop gefluit ook weer.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:29:32 #4
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115220333
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:26 schreef Gambolputty het volgende:
Hier ook zo'n leuke: sta in zuid-Frankrijk met een 2.5D die onder de 1800 toeren volkomen futloos is. Daarboven gaat ie als de brandweer. Hoop gefluit ook weer.
Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nog :') Fluiten is alleen niet echt een goed teken dan :') Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:44:39 #5
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_115221232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:29 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je nergens een vacuumlek hebt? Bij 1800 komt de turbo er in, die werkt dus nog :') Fluiten is alleen niet echt een goed teken dan :') Alhoewel die turbo's volgens mij niet vaak kapoet gaan?
Nee denk ook niet dat het de turbo is, is vergelijkbaar met het scheuren van de intercoolerslang, zorgde ook voor een hoop gefluit maar kan nu geen lek ontdekken. Wel ff de slangklemmen aangetrokken maar nog niet kunnen testen. Is iig niet iets om steunpunt Lyon om te bellen.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_115227308
Ik neem aan: waar alleen de electronica er mee ophoudt?

Net weer 800 KM in een week gereden met de 340 over alleen maar Brabantsche landwegen. Geen easy-peasy rechtdoor snelwegwerk maar met hindernissen dus. Hij heeft een beetje moeite bij een warme start maar verder geen gedonder.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_115238317
Ja, als er een Volvo-tekentje op staat blijft het natuurlijk werken.

Gasklepsensor inmiddels vervangen (geen idee of het een goede is, is maar tweedehandse) en na wat wennen loopt ie toch aardig. Althans, 200km/h+ op de A2 was geen probleem O-).

Niet slecht voor een baksteen van 1500 kilo van 15 jaar oud.
pi_115248302
De Volvo heeft de roadtrip weer met vlag en wimpel doorstaan! Teller nu naar de 377000 gebracht :D. Blijft toch echt de ideale auto voor een vakantie. Op het eind alleen wel last van lekkende koelvloeistof, even kijken of dat nog een staartje krijgt...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_115250353
Waarschijnlijk wel he :'). Waterpomp, radiator en/of slangen checken.
pi_115251411
Zondag teruggekomen van roadtrip in Frankrijk. 440 gekocht in mei voor 350 euro, ruim 4000 kilometer gereden in 2 weken tijd. Ben stiekem toch voor de auto gaan houden :D
pi_115251665
Ik zal wat vaker aanwezig zijn voor zoverre mogelijk..
Mag ik in de OP met een V70 2.5 classic?
10v automaatje.
pi_115253823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:08 schreef Charged het volgende:
Ik zal wat vaker aanwezig zijn voor zoverre mogelijk..
Mag ik in de OP met een V70 2.5 classic?
10v automaatje.
Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
pi_115253898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:04 schreef Alcatranz. het volgende:
Zondag teruggekomen van roadtrip in Frankrijk. 440 gekocht in mei voor 350 euro, ruim 4000 kilometer gereden in 2 weken tijd. Ben stiekem toch voor de auto gaan houden :D
Haha nice. 440's zijn altijd brave goedkope gebakjes om ff mee te rijden.
pi_115254674
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Done en thnx!
pi_115255081
Wil graag tussen de 1000 en 1200 reserveren voor een hele grote beurt,moet te doen zijn lijkt me..remmen zijn goed,distri mag nog 35k,volledige automaatflush word afgeraden via 850 forum dus half aflaten en half nieuwe bakolie.
Het menneke heeft de 4 ton dik gepasseerd.
Wil er graag een inside-out poetsbeurt tegenaan gooien voor bovenstaand bedrag..
Loopt voor de rest erg netjes.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:16:27 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115255462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:45 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Hier ff wijzigen, dan kan de volgende die het topic opent de hele zwik erin copy/pasten.
Heb mezelf er ook maar even tussen gezet. Kun jij de OP van dit topic nog bijwerken?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_115261427
OP bijgewerkt.
pi_115311229
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:

- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.

En nog kan ik niet kiezen ;(.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:34:45 #19
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115312047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:10 schreef Charged het volgende:
Wil graag tussen de 1000 en 1200 reserveren voor een hele grote beurt,moet te doen zijn lijkt me..remmen zijn goed,distri mag nog 35k,volledige automaatflush word afgeraden via 850 forum dus half aflaten en half nieuwe bakolie.
Het menneke heeft de 4 ton dik gepasseerd.
Wil er graag een inside-out poetsbeurt tegenaan gooien voor bovenstaand bedrag..
Loopt voor de rest erg netjes.
Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:35:32 #20
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115312099
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:

- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.

En nog kan ik niet kiezen ;(.
Third world problems :9
pi_115312499
Ik had de 940 meegenomen :P.. Als je met de 244 gaat mag je de 940 wel bij mij neerzetten voor 3 jaar :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_115316890
Betaal jij de wegenbelasting dan ;).

De 244 heeft zoveel meer karakter, maar de Turbo is zo luxe en gaat als de brandweer :P.
pi_115317715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:48 schreef r8v2 het volgende:
Betaal jij de wegenbelasting dan ;).

De 244 heeft zoveel meer karakter, maar de Turbo is zo luxe en gaat als de brandweer :P.
Wegenbelasting? Het is niet mijn auto! O-)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_115320876
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:20 schreef r8v2 het volgende:
Komende zondag ben ik pleite naar Zweden. Als in, minimaal 3 jaar. Ik heb:

- Een Volvo 940 Estate Turbo 170pk met airco, c.v. met afstandsbediening en heerlijke stoelen
- Een 244 DLS met als enige optie een toerenteller en gare stoelen.

En nog kan ik niet kiezen ;(.
LPG is daar nauwelijks te krijgen, dus wordt 't de 940. :P Die DLS staat trouwens niet te koop toevallig @ Wim's Classics? :P
pi_115325978
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima :).

En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur ;).
pi_115328999
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast. :P
pi_115329770
Oja, en je denkt toch niet dat ik mijn O+ DLS O+ te koop zet }:|.
pi_115329776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:23 schreef CasB het volgende:
Vandaag mijn 850 naar de garage gebracht voor beurt, apk, distributieriem en nog wat dingetjes. Ik hou m'n hart vast. :P
Ka-tsjing :P.
pi_115334611
quote:
4s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 09:35 schreef r8v2 het volgende:
LPG zit in mijn dorp, en op benzine loopt ie nog prima :).

En nee dat is geen DLS, dat is een 244 DL met een 6-cilinder neus, achterkant en Pullman-interieur ;).
LPG in Zweden ja? Da's behoorlijk zeldzaam anders. :P
pi_115337126
Begint steeds meer te komen, nu zitten er al 20. Toen ik in Halmstad woonde waren er geloof ik 7 :').

Wel aardig dat er nu wel 1 in Halmstad zit, en destijds niet :').
  donderdag 9 augustus 2012 @ 15:26:43 #31
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115337938
Heeft de 940 trouwens altijd zo'n kutlicht in het donker (koplampen) of zijn de lampen van de auto van m'n ouders gewoon aan vervanging toe?
pi_115339553
Net zoals bij die van mij gaan de reflectoren hard achteruit na een tijdje. Ik heb er maar xenon ingebouwd, dan zie je tenminste nog iets. Maar nieuwe units en normaal halogeenlicht is natuurljk beter.

Beetje jammer at je al gauw 200 euro kwijt bent aan 2 nieuwe units.
pi_115344143
Nieuwe reflectors fixen, veel goedkoper. :P
pi_115350178
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:34 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dat gaat om echt flushen, en niet simpel de olie wisselen toch? Flushen gaat met kracht en kan keerringen slopen etc. dacht ik :)
Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.

Edit,flesje al geproefd?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2012 20:35:51 ]
  donderdag 9 augustus 2012 @ 20:39:08 #35
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115350488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:33 schreef Charged het volgende:

[..]

Inderdaad,daarom gewoon half aflaten en aanvullen,zou al een wereld van verschil moeten zijn.

Edit,flesje al geproefd?
Die was top! Nog bedankt :9

Denk inderdaad dat het fiks zal moeten schelen, maar zat eerst gek te kijken naar de helft aflaten. Maar de rest zit natuurlijk in de koppeling enzo :P
pi_115350972
Ah goed zo,hier beviel hij ook erg goed tijdens een verdwaalde bbq.

Wat betreft de bak,daar kwam ik achter tijdens die bakflush dag van het 850 forum,daarom liever deze actie.
4 ton,wil daar liever niet teveel mee klooien,als dit goed werkt is het prima voor me.
pi_115351325
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 21:04:29 #38
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115351987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:54 schreef Charged het volgende:
Ow ja,srs lampje is opgelost,stekkertje onder bijrijdersstoel had corrosie,schoongemaakt en presto!
Simpel :D Maar wel mooi dat het opgelost is, snap alleen nog steeds niet waarom ik die ECU niet uit kon lezen :P
pi_115380036
Mja,zal die vraag eens stellen op 850 of had jij dat al gedaan?
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:02:49 #40
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115381392
Nope :P
pi_115382660
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had :') ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. :{ Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad :X ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.

Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. :P Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. :') Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. :') Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band. :+
pi_115383824
Das meestal het eerste waar ik was glassex op spuit. Daarna velgrand en dan pas geloof ik in loopvlak-punctures :P.
pi_115384044
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 15:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo, m'n achterband is weer gefixt. Enige tijd geleden had ik bij een niet-nader-te-noemen garage m'n banden laten wisselen (dezelfde "specialist" die de distributieriem verkeerd erop gelegd had :') ) en sindsdien liep 1 band de hele tijd langzaam leeg. :{ Toen ik daar langs ging was 't van "jaa dat zal wel een schroef zijn blablabla kunnen we niets aan doen!" Nu is het niet de eerste keer dat ik met nieuwe banden meteen in een schroef of spijker gereden ben (ooit met een 850 met gloednieuwe winterbanden hetzelfde gehad :X ) maar dat langzaam leeglopen duurde toch wel best lang. Niet meer bij nagedacht en elke anderhalve tot 2 weken moest ik die band weer bijpompen omdat 'ie dan op 1.5 bar stond.

Maar nu het warmer werd, werd dat leeglopen ook wat erger: iedere week. :P Dat was ik dus beu, dus ik hier naar de lokale Profile. Wat bleek: geen lek of spijker, maar het ventiel was nogal oud en versleten. :') Hebben die prullers (niet Profile maar die "specialist dus" gewoon een oud tweedehands ventiel ofzo erin gevrot. :') Maar goed: ik hoef me nu niet meer te storen aan langzaam leeglopen van die band. :+
Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
pi_115385041
Gezien het factuurbedrag had ik ook wel nieuwe ventieltjes verwacht. Sterker nog: dat had ik ook gezegd dat ze moesten doen (inzake: verkeerde zuinigheid). :')
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:35:43 #45
182073 invine
blablabla etc.
pi_115387220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 16:20 schreef Charged het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen,hoor..maar wij deden "vroeger" standaard ventiel vervangen bij een bandenwissel...weet niet of dat een standaard is of dat we gewoon wat extra service gaven,was gewoon een richtlijn,kost 1,5 minuut extra en 0,15 Euro aan ventiel.
Maar goed,je probleem is tenminste opgelost.
Geloof dat elke fatsoenlijke en zelfrespecterende garage dat wel doet..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_115482667
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget ¤ 500 tot ¤ 750 :), want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
  zondag 12 augustus 2012 @ 22:44:39 #47
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115484408
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 22:26 schreef _Ollie het volgende:
Ik ben opzoek naar een goedkope 850 Estate voor de Carbagerun. Budget € 500 tot € 750 :), want dat is de bedoeling van de Carbagerun. Iemand tips? Wat zijn veel voorkomende problemen, waar ik op kan letten?
Kijk voor beide zaken eens op www.850forum.nl ;)
  maandag 13 augustus 2012 @ 20:40:23 #48
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115526718
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.

Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen :D
pi_115528319
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:40 schreef IrishBastard het volgende:
Zo, de bulk onderdelen voor de 940 van m'n ouders is besteld. Remschijven+blokken voor en achter, draagarmen voor, draagarm rubbers (PU), fuseekogels (want de draagarm wordt toch ook gedaan), stabillisatorstangen+rubbers, nieuw spiegelglas en wat klemmetjes voor de sierlijst om de voorruit.

Als het goed is allemaal eind volgende week er onder klussen, en dan moet hij weer goed sturen :D
En dat ga je allemaal zelf doen ? :o :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:20:32 #50
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_115528953
Ja, zo moeilijk is het niet. Alleen even kijken naar die draagarm, die is totaal anders dan bij de V70/S40 :P Gelukkig is VIDA een goede hulp.

Schijven en blokken is 'n uurtje, hooguit twee werk. Fuseekogels is twee bouten, de fusee zelf heb je al los ivm. de draagarm. Die stabilisatorstang is bij de 940 echt te simpel _O- Daar zitten voor de rubbers gewoon klemmen met twee boutjes, daar kan de V70 en de S40 nog een puntje aan zuigen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')