abonnement Unibet Coolblue
pi_105015883
Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk ander vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?
3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

Voor het laatste nieuws en aanbiedingen kun je terecht in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen #7: Goedkoop naar China

Voor je vluchtverslag deze: Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9

Voor algemene vragen over vliegen => Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Voor algemen vragen over de trein => Met de trein door Europa (Interrail enzo) #3

En voor je reisverslag, je persoonlijke reisadvies of epische dilemma's mag je natuurlijk ook een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten

Informatie over bestemmingen: http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/38/360 (en dan zoeken met ctrl+f)

Handige links voor vliegtickets:

www.skyscanner.nl (voor random zoeken)
ITA Software
www.kayak.com
www.connections.be
Opodo
www.budgetair.nl
www.expedia.nl (voor combinaties met hotels en autohuur)
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com
www.qfly.nl

Goedkope vliegtickets, vaak zonder belasting, voor de goedkoopste vluchten vanuit Nederland:
www.wizzair.com
www.ryanair.com

www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, Budgetair nog zo'n 30 euro, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro.... All-in prijzen zijn absoluut nog geen all-in prijzen. Blijf dus goed opletten totdat je echt bij het betaalvenster bent.

Als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, moet je vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" betalen als je iets wil wijzigen. En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.

Via www.haalmeeruitjecard.nl krijg je bij veel boekingsites cashback korting als je betaalt met je Mastercard. Helaas is dat betalen met creditcard vaak net zoveel duurder als met Ideal of overschrijving.

voor de trein kijk je op:

http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de
http://fahrplan.oebb.at
http://www.treinreiswinkel.nl

En al je overige vragen kun je dus hier posten :)

Vorige delen:

Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #2
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #5
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #6
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #7
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #9
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #10
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #11
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #12
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #14
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #15
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #16
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #17
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #18
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #19
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #20
Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #22
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 30 november 2011 @ 18:42:54 #2
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105016004
http://matrix.itasoftware.com/ mag ook wel in de OP. Echt een super tool!



[ Bericht 0% gewijzigd door Individual op 30-11-2011 18:43:21 (bedankt!) ]
reset
pi_105039436
Mag.ik ook alvast even lyrisch doen over de bijbehorende app?
Je kunt een aantal vliegvelden selecteren waarvan je wilt vertrekken of aankomen en hij zoekt heel handig!

Dus ik denk dat ik 9 dec van Carthagena naar Medellin vlieg. Voor 100 euro ofzo. Tenzij iemand iets beters vindt?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_105039960
LAN vliegt voor 104 USD. Kayak: http://www.kayak.com/#flights/CTG-MDE/2011-12-09
pi_105039971
Of 90 euro met Aires (aires.aero).
pi_105051586
Dat is dan bij deze ook het bewijs dat die link dus niet alle goedkope tickets vindt!
Maar ik fa 5 dagen de jungle in, daarna weet ik.wat meer over mijn timings. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  donderdag 1 december 2011 @ 15:52:13 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105055599
ITA Software is een goede site, maar natuurlijk niet de enige waarheid. Sommige reisbureaus hebben goede contacten hoewel daar ook weer veel cowboys tussen zitten. Bepaalde obscure routes staan niet eens op het internet dus dan moet je wel ergens anders heen.

Internet heeft reizen wel een stuk makkelijker gemaakt, maar er is nog leven erbuiten. ;)
reset
pi_105066360
Toevallig gisteren een meeting met ITA/Google gehad, en ze vinden natuurlijk alleen airlines die aangesloten zijn bij ITA ($$$ ;) ). En wanneer Google Flight Search in Europa uitgerold wordt natuurlijk hetzelfde verhaal.

Maar het mooie is dat ze wel combinaties vinden die andere search engines niet zo snel tevoorschijn toveren (bijvoorbeeld een Amsterdam - Barcelona vlucht via Frankfurt geboekt bij BMI maar uitgevoerd door een combinatie van Lufthansa en KLM vluchten, businessclass voor $3.406 retour - onbruikbaar maar ze vinden het wel :P )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_105099455
vanaf:Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam
van:27, 28 of 29 april t/m:5 of 6 mei
naar: Marseille of Toulon/Hyeres
hoe:vliegtuig én zo goedkoop mogelijk. :).
Ik heb zelf tickets gevonden van ¤675,- voor 6 personen (Air France, Eindhoven - Marseille). Is dit het goedkoopst haalbaar? Ik ben zelf al een aantal keren met Ryanair naar Marseille gevlogen, maar het lijkt erop dat Ryanair in die tijd niet meer op Marseille vliegt?

Kan iemand nog iets goedkopers vinden? Thx alvast!
  zondag 4 december 2011 @ 21:49:08 #10
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_105186041
Iemand ervaring met reizen met een air pass van Sky team of Oneworld of Star Alliance?
pi_105267215
Nogmaals, vorige ben ik kwijt, van Nederland naar Stockholm (en dan het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum).

Iemand ervaringen mee?
Of niet?
pi_105267614
iemand een idee wat het kost :

januari naar new york ; vanaf amsterdam of brussels of dusseldorf of any other low fare airport (west europe)
terug in maart ;
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:33:57 #13
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105268632
Heb je zelf al gezocht en in het NYC-topic gekeken?
pi_105269055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:33 schreef Omnifacer het volgende:
Heb je zelf al gezocht en in het NYC-topic gekeken?
ja, gezocht, ik krijg > 485 euro (EWR), dat lijkt nogal te veel ;
NYC topic op FOk ? nog niet gezien
pi_105269706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

ja, gezocht, ik krijg > 485 euro (EWR), dat lijkt nogal te veel ;
NYC topic op FOk ? nog niet gezien
Mooie prijs toch? Januari is al over een maandje, op zo een korte termijn heb je meestal niet de beste aanbiedingen.
pi_105269809
1. waarvandaan; Amsterdam/Brussel/Dusseldorf
2. wanneer; Okt/Nov 2012
3. waarnaartoe;Costa Rica
4. hoe; Vliegtuig
5. op welke manier; "met overstap" liever geen Iberia ivm negatieve erv.
6. Welke prijzen; zelf tickets gevonden tussen de 800/900

Hopenlijk weet iemand goedkopere alternatief,
geloof ook dat er nog wel aanbiedingen komen, toch?
pi_105273489
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:55 schreef Miless het volgende:

[..]

Mooie prijs toch? Januari is al over een maandje, op zo een korte termijn heb je meestal niet de beste aanbiedingen.
oh ok, is feb to april dan beter in prijs ?
in NYC heb ik onderdak
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:13:12 #18
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105273941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

ja, gezocht, ik krijg > 485 euro (EWR), dat lijkt nogal te veel ;
NYC topic op FOk ? nog niet gezien
Zoek even op klm.be, vanaf Antwerpen. Kan wel eens cheap zijn.
pi_105274287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

ja, gezocht, ik krijg > 485 euro (EWR), dat lijkt nogal te veel ;
NYC topic op FOk ? nog niet gezien
Wat had je dan gedacht? Boeken voor over een paar weken en dan voor 200 euro? :') Je kunt ook thuis blijven, da's nog goedkoper.
pi_105274449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat had je dan gedacht? Boeken voor over een paar weken en dan voor 200 euro? :') Je kunt ook thuis blijven, da's nog goedkoper.
385 vanaf dusseldorp, 406 vanaf ams ;
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:23:20 #21
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105274627
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:06 schreef quirigua het volgende:

[..]

oh ok, is feb to april dan beter in prijs ?
in NYC heb ik onderdak
Lees je nou uberhaupt wat er hier geschreven wordt? Check KLM.be, je kunt in maart voor 311 heen en weer.
pi_105274721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:23 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Lees je nou uberhaupt wat er hier geschreven wordt? Check KLM.be, je kunt in maart voor 311 heen en weer.
ja ik lees ut ; kl-be voor maart is ok ;
  dinsdag 6 december 2011 @ 22:26:01 #23
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105274830
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:24 schreef quirigua het volgende:

[..]

ja ik lees ut ; kl-be voor maart is ok ;
ok ;
pi_105275194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:04 schreef Self-Catering het volgende:
Nogmaals, vorige ben ik kwijt, van Nederland naar Stockholm (en dan het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum).

Iemand ervaringen mee?
Zo dicht mogelijk bij het centrum is Bromma, maar daar ga je geen direct vluchten op vinden. Arlanda is de standaard optie, voor directe vluchten zou ik de sites van SAS en KLM checken (dat zijn de enige die erop vliegen). De cheapo optie is Ryanair vanaf Eindhoven naar een regionaal vliegveld, scheelt je een half uur met de bus ofzo.

Meestal vind je met overstap niet snel iets goedkopers, het makkelijkst is gewoon vroeg boeken met SAS/KLM.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105277233
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:31 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zo dicht mogelijk bij het centrum is Bromma, maar daar ga je geen direct vluchten op vinden. Arlanda is de standaard optie, voor directe vluchten zou ik de sites van SAS en KLM checken (dat zijn de enige die erop vliegen). De cheapo optie is Ryanair vanaf Eindhoven naar een regionaal vliegveld, scheelt je een half uur met de bus ofzo.

Meestal vind je met overstap niet snel iets goedkopers, het makkelijkst is gewoon vroeg boeken met SAS/KLM.
En vanaf maart ook Norwegian naar Arlanda. Beetje afhankelijk van wanneer je wilt vliegen dus. Indien je gemakkelijk in Brussel kunt komen, Brussels Airlines vliegt wel naar Bromma.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_105282836
Dit topic is voor mij reden een acount aan te maken, Hulp is zeer welkom want het lukt me niet fatsoenlijke prijzen te vinden. Wellicht omdat het allemaal rond de feestdagen is?

De situatie is als volgt: Ben op wereldreis en reis samen met reisgenoot 1 tot aan Tokyo. 22 December vliegt hij terug naar NL. Reisgenoot 2 komt mij vanaf 4 januari vergezellen vanaf Chengdu China. In de tussentijd moet ik dus van A naar B zien te komen. Liefst blijf ik nog even hangen in Japan en vlieg ik eind december richting China. Kan ook een stad zijn redelijk in de buurt van Chengdu.

1. waarvandaan:
Tokyo

2. wanneer:
tussen 23 december en 3 januari liefst eind december maar afhankelijk van de prijs.

3. waarnaartoe:
Chengdu of een stad met goede verbinding naar Chendu.
Beijing heeft een directe treinverbinding maar vluchten hiernaartoe zijn vreemdgenoeg nauwelijks goedkoper

4. hoe:
vliegtuig / boot-trein

5. op welke manier wil je reizen:
Overstappen is geen enkel probleem. Al is het goedkoper via Bankok of waar dan ook of moet ik vier keer overstappen. Prijs is het belangrijkst. Tijd is geen probleem

6. De volgende prijzen heb ik zelf al gevonden:
vlucht voor ¤ 390 op 25 december met een tussenstop in Seoul. Het zou toch wel leuk zijn om met kerst in Tokyo te zijn dus liefst een andere datum maar dan gaat het al snel richting de ¤600! Dat wil ik voor zo een lullig vluchtje natuurlijk niet neerleggen.

Jullie zouden een stel bazen zijn als je mij wist te helpen.

bye
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 december 2011 @ 15:07:03 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_105296158
Waarvandaan: Amsterdam/Brussel/Düsseldorf/Hannover

Wanneer: Heenreis het liefst 20-23 december, met de terugreis rond 5 januari.

Waarnaartoe: Brasília

Hoe: Met de boot zou wel stoer zijn, maar ik denk dat het vliegtuig de enige realistische optie is :+

Overstappen enzo maakt me niet heel veel uit (als ik maar wel over kan stappen zonder bij wijze van spreken naar het volgende vliegtuig te moeten sprinten), en het liefst reis ik zo goedkoop mogelijk.

Ik heb zelf tot nu toe tickets gevonden van ongeveer ¤1150, met American Airlines (vanaf Amsterdam is het dan).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_105299983
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 05:26 schreef Bert_Zaadvlek het volgende:
Dit topic is voor mij reden een acount aan te maken, Hulp is zeer welkom want het lukt me niet fatsoenlijke prijzen te vinden. Wellicht omdat het allemaal rond de feestdagen is?

De situatie is als volgt: Ben op wereldreis en reis samen met reisgenoot 1 tot aan Tokyo. 22 December vliegt hij terug naar NL. Reisgenoot 2 komt mij vanaf 4 januari vergezellen vanaf Chengdu China. In de tussentijd moet ik dus van A naar B zien te komen. Liefst blijf ik nog even hangen in Japan en vlieg ik eind december richting China. Kan ook een stad zijn redelijk in de buurt van Chengdu.

1. waarvandaan:
Tokyo

2. wanneer:
tussen 23 december en 3 januari liefst eind december maar afhankelijk van de prijs.

3. waarnaartoe:
Chengdu of een stad met goede verbinding naar Chendu.
Beijing heeft een directe treinverbinding maar vluchten hiernaartoe zijn vreemdgenoeg nauwelijks goedkoper

4. hoe:
vliegtuig / boot-trein

5. op welke manier wil je reizen:
Overstappen is geen enkel probleem. Al is het goedkoper via Bankok of waar dan ook of moet ik vier keer overstappen. Prijs is het belangrijkst. Tijd is geen probleem

6. De volgende prijzen heb ik zelf al gevonden:
vlucht voor ¤ 390 op 25 december met een tussenstop in Seoul. Het zou toch wel leuk zijn om met kerst in Tokyo te zijn dus liefst een andere datum maar dan gaat het al snel richting de ¤600! Dat wil ik voor zo een lullig vluchtje natuurlijk niet neerleggen.

Jullie zouden een stel bazen zijn als je mij wist te helpen.

bye
28/29/30 december kan ook via Seoul voor ¤453.85 (www.tix.nl)



Naar Peking is nog wel wat goedkoper hoor, ¤ 339.50 (28/29/30/31 december gecheckt, ook via tix.nl). Geen idee hoeveel daarna een treinticket is, is ook wel een flinke reis denk ik.
pi_105313086


[ Bericht 36% gewijzigd door jack4ya op 07-12-2011 22:24:40 ]
pi_105339929
Iemand tips met goedkope vluchten naar Brazilie? W.s maart 2012.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:55:47 #31
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_105345069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 15:35 schreef Katinkat het volgende:
Iemand tips met goedkope vluchten naar Brazilie? W.s maart 2012.
Braziliaanse collegas vliegen altijd via Portugal/Spanje.

Iberia vliegt voor rond de ¤600 naar Rio.

kijk hier even voor alternatieve vluchten (mocht je een afkeer hebben van Iberia)

http://www.skyscanner.nl/(...)o-in-march-2012.html

@heywoodu: Kijk ook eens Vanuit Rio en dan een een interne vlucht naar Brasilia (kost rond de ¤80). Jou heenreis is vrij kort dag en net voor kerst, dus zou weleens duurder kunnen zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door edcetera op 08-12-2011 18:25:00 ]
The best firms advertise the least...
pi_105380797
Air France is al goedkoper dan Iberia en TAP.
pi_105420126
quote:
6. De volgende prijzen heb ik zelf al gevonden:
vlucht voor ¤ 390 op 25 december met een tussenstop in Seoul. Het zou toch wel leuk zijn om met kerst in Tokyo te zijn dus liefst een andere datum maar dan gaat het al snel richting de ¤600! Dat wil ik voor zo een lullig vluchtje natuurlijk niet neerleggen.

Jullie zouden een stel bazen zijn als je mij wist te helpen.

bye
Je kan aan dezelfde prijs gaan op 26 december. Dan kan je nog kerst in Tokyo vieren. Volgens ITA matrix kost die JP¥ 42.160 (zo'n ¤400).
pi_105420820
Ok, een mooie. Kaarten kunnen kopen voor alle groepswedstrijden van Oranje. Dus nu:

1. waarvandaan: Londen of Amsterdam bij voorkeur
2. wanneer: vertrek 8 juni, terug 18 juni
3. waarnaartoe: Kharkov (Ukraine), maar het mag ook Kiev zijn met een treinverbinding ouzo
4. hoe je wilt reizen: vliegen naar de Ukraine, daarna vind ik alles prima
5. op welke manier je wilt reizen: het hoeft niet de allergoedkoopste oplossing te zijn, maar ik doe het graag een beetje vlot. De meeste vluchten zijn echter echt behoorlijk duur...
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: de meeste vluchten zijn echt snel meer dan 500 euro. Voor mij niet zo'n probleem, maar dat kan ik mijn broertje niet aan doen

Vooral tips nodig van Ukraine kenners eigenlijk. Ben er zelf ooit twee weken geweest, maar nooit richting Kharkov gegaan. Auto horen wellicht?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105433886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 22:13 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Zoek even op klm.be, vanaf Antwerpen. Kan wel eens cheap zijn.
The fuck! DANKJE! ik vond voor mei alleen maar tickets van 500 euro en vanaf Antwerpen op klm.be 384 euro. Superchill.
  zaterdag 10 december 2011 @ 22:59:04 #36
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_105434119
Graag gedaan
pi_105435972
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 22:53 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

The fuck! DANKJE! ik vond voor mei alleen maar tickets van 500 euro en vanaf Antwerpen op klm.be 384 euro. Superchill.
Je moet wel het ticket op dag van vertrek ophalen op station Antwerpen. Als je dat niet doet kan je niet mee in Amsterdam.
Op de terugweg kan je de trein terug naar Antwerpen prima missen.

(Je kan in principe ook met de auto naar Antwerpen rijden, daar de vliegtickets bij de NMBS balie ophalen, en zolang je niet met de Thalys rijdt, de normale intercity niet nemen, en met de auto terug. Ik vertrek regelmatig vanaf Antwerpen, en ik word 1 in de 5 keer gecontroleerd richting Schiphol en bij de check-in wordt niet om de afgestempelde versie gevraagd, en al zal dat wel zo zijn, je wordt simpelweg niet altijd gecontroleerd in de trein).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105436294
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 23:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je moet wel het ticket op dag van vertrek ophalen op station Antwerpen. Als je dat niet doet kan je niet mee in Amsterdam.
Op de terugweg kan je de trein terug naar Antwerpen prima missen.

(Je kan in principe ook met de auto naar Antwerpen rijden, daar de vliegtickets bij de NMBS balie ophalen, en zolang je niet met de Thalys rijdt, de normale intercity niet nemen, en met de auto terug. Ik vertrek regelmatig vanaf Antwerpen, en ik word 1 in de 5 keer gecontroleerd richting Schiphol en bij de check-in wordt niet om de afgestempelde versie gevraagd, en al zal dat wel zo zijn, je wordt simpelweg niet altijd gecontroleerd in de trein).
Thanks!

Ik was dan van plan met de trein naar Antwerpen te gaan. Op dat station kan ik dan de vliegtickets afhalen of..? Wat bedoel je eigenlijk met dat je anders niet mee kunt naar Amsterdam? (edit: ik snap het al.... je vliegt dus eigenlijk wel vanaf Schiphol, echter MOET je de vliegtickets in Antwerpen ophalen dus eerst ben je een retourtje Antwerpen kwijt, oke oke :) )

Ik zit te twijfelen of ik voor dit moet gaan, of te gokken op een soort van werelddeal weken actie van KLM (in januari, zoals afgelopen januari).... toen was een retour NY 399... van schiphol. Wat makkelijker voor mij is aangezien ik in Amsterdam woon.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dikketroela op 11-12-2011 00:04:51 ]
pi_105443394
Ik heb de tickets ook wel eens een dag van tevoren opgehaald. Was ook geen probleem. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_105445922
Oh dat is fijn!

Nu moet ik heeeel goed nadenken of ik voor dit ga, of ga wachten op eventuele aanbiedingen in januari.
pi_105447220
Lees dit topic aan het andere topic over vragen mbt vliegen en tickets even door. Je hoeft er geen problemen mee te krijgen, maar het kan wel degelijk gebeuren. Maar net het risico dat je wil nemen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 11 december 2011 @ 12:50:23 #42
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_105448788
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 04:29 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb de tickets ook wel eens een dag van tevoren opgehaald. Was ook geen probleem. :)
Dat kon vroeger ook, ik ben af en toe werkzaam in Antwerpen voor mijn Nederlandse werkgever, maar dit jaar kon de aardige man bij de NMBS balie mij niet helpen om de tickets een dag voor vertrek mee te geven, dit was niet meer toegestaan vanuit KLM. (Hij wilde wel, systeemtechnisch was het niet mogelijk).

Je kunt inderdaad bij de NMBS balie op Antwerpen Station de treintickets ophalen, je hebt ongeveer 30 minuten nodig inclusief lopen, wachten bij de balie, en terug naar het perron, als je met de trein aankomt heb je voldoende tijd, de trein terug naar Nederland vertrekt exact op de tijd dat je aankomt, m.a.w. je hebt 1 uur de tijd.

Uiteraard is het makkelijker om direct vanaf Amsterdam te vliegen als je daar woont, KLM gokt er ook op dat men al die moeite niet wil doen, maar voor 250 euro per persoon en dan voor 2 personen doe ik dit tegenwoordig altijd, ik heb daar best 5 uurtjes van mijn tijd voor over.
Je kunt dus ook prima in de ochtend naar Antwerpen, treintickets ophalen, en vervolgens terug, je hoeft niet direct naar het vliegveld, je kan onderweg thuis uitstappen natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105455313
- Waar vandaan: Amsterdam, Brussel of Dusseldorf
- Waar naar toe: Heen naar Bangkok. Voor de terugvlucht ben ik vrij flexibel, ik wil Thailand, Maleisie en Indonesie bezoeken. Route staat nog niet vast, dus als ik een goedkoop ticket vind kan ik mijn route daar op aanpassen
- Wanneer: Vertrek begin april, terug ergens in juli
- Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Ams - Bangkok en Jakarta - Ams voor 700 euro met Emirates. Deze vlucht was 2 weken geleden echter maar 550 euro dus ik hoop nog iets goedkopers te kunnen vinden!
pi_105455965
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat kon vroeger ook, ik ben af en toe werkzaam in Antwerpen voor mijn Nederlandse werkgever, maar dit jaar kon de aardige man bij de NMBS balie mij niet helpen om de tickets een dag voor vertrek mee te geven, dit was niet meer toegestaan vanuit KLM. (Hij wilde wel, systeemtechnisch was het niet mogelijk).

Hmmm, zou toch wel balen zijn als het niet 24 uur van tevoren kan! Ten eerste omdat ik op doordeweekse dag gratis ov in nederland heb (ik vlieg op zaterdag en wilde de treinkaartjes op vrijdag ophalen) en ten tweede omdat ik net ergens las dat er mensen waren met een overboeking van de vlucht omdat je pas kunt inchecken als je op schiphol bent bij een balie... en dat laatste heb je toch echt geen zin in vlak voordat je vertrekt (of beter gezegd: uiteindelijk misschien NIET vertrekt).

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat als je de kaartjes in Antwerpen ophaalt (vanaf 24 uur van tevoren) dat ze je daar dan ook gelijk inchecken voor de vlucht.
  zondag 11 december 2011 @ 23:13:11 #45
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_105476590
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:01 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Hmmm, zou toch wel balen zijn als het niet 24 uur van tevoren kan! Ten eerste omdat ik op doordeweekse dag gratis ov in nederland heb (ik vlieg op zaterdag en wilde de treinkaartjes op vrijdag ophalen) en ten tweede omdat ik net ergens las dat er mensen waren met een overboeking van de vlucht omdat je pas kunt inchecken als je op schiphol bent bij een balie... en dat laatste heb je toch echt geen zin in vlak voordat je vertrekt (of beter gezegd: uiteindelijk misschien NIET vertrekt).

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat als je de kaartjes in Antwerpen ophaalt (vanaf 24 uur van tevoren) dat ze je daar dan ook gelijk inchecken voor de vlucht.
Ik ben dit jaar 3x vanaf Antwerpen vertrokken, alle drie de keren waren de zitplaatsen die ik via manage your booking had gekozen gehonoreerd, en de toestellen waren alle 3 de keren tot de nok toe vol.
De laatste keer naar Bangkok was ik zelfs iets te laat bij de gate, er mochten mensen niet mee, en ik had graag vrijwilliger willen zijn, maar helaas was het papierwerk al gedaan, want voor 2 personen 1200 euro, hotel, en kosten vergoeding voor eten was erg aantrekkelijk, dat was meer dan ik voor het ticket betaald heb.

Op het moment dat je je overigens meldt bij de NMBS balie wordt het systeem omgezet en het ticket vrijgegeven. Ik vermoed dat vanaf dat moment de KLM weet dat je een 'SHOW' zal worden. Er moet worden bij gezegd dat ik altijd vroeg incheck, ik sta er altijd rond 9 uur in de ochtend bij de NMBS balie. (Ik moet ook nog wat aan mijn dag hebben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105768938
Iemand die een goede search engine kent waar je ook kan selecteren op alliances?
pi_105770090
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 15:46 schreef Miless het volgende:
- Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: Ams - Bangkok en Jakarta - Ams voor 700 euro met Emirates. Deze vlucht was 2 weken geleden echter maar 550 euro dus ik hoop nog iets goedkopers te kunnen vinden!
550 euro totaal voor beide vluchten? Dit lijkt me extreem goedkoop. Ik vind 700 euro al erg laag.

Voor goedkope tickets zou je ook nog de website van Airberlin.com kunnen checken voor Dusseldorf - Bangkok en airasia.com als je bereid bent van Parijs of London te vertrekken naar Kuala Lumpur.

Over het algemeen is een ticket duurder als je vertrekplaats voor retour anders is als de aankomst plaats van je heenreis. Air Berlin en Air Asia verkopen echter enkele reizen voor de helft van retourtarieven, zodat je niet tegen dat nadeel aanloopt.
pi_105830462
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:13 schreef jaco het volgende:

[..]

550 euro totaal voor beide vluchten? Dit lijkt me extreem goedkoop. Ik vind 700 euro al erg laag.

Voor goedkope tickets zou je ook nog de website van Airberlin.com kunnen checken voor Dusseldorf - Bangkok en airasia.com als je bereid bent van Parijs of London te vertrekken naar Kuala Lumpur.

Over het algemeen is een ticket duurder als je vertrekplaats voor retour anders is als de aankomst plaats van je heenreis. Air Berlin en Air Asia verkopen echter enkele reizen voor de helft van retourtarieven, zodat je niet tegen dat nadeel aanloopt.
Bedankt voor je reactie! Ik zie nu dezelfde vlucht (ams-bkk,cgk-ams) weer voor 570 euro, maar dan voor ongeveer een maand voordat ik wil gaan (maart-juni). Iemand een idee of de prijs voor apr-juli dan ook nog gaat zakken of kan ik beter nu boeken?
Ik heb Airberlin en Air Asia ook gecheckt, op zich wel een goede optie, maar het scheelt nu niet heel erg met Emirates. En dan ga ik toch voor de comfort ;)
pi_105838324
-nvm-
pi_106014814
1. Van waar?
Amsterdam (maar kunnen ook andere luchthavens dan Schiphol zijn)

2. Wanneer?
Ergens begin januari, heen en terug op dezelfde dag. Eventueel ochtend erna weg.

3. Waar heen?
Barcelona

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Liefst de goedkoopste optie. Heb wel een uur of vijf nodig in Barcelona.

6. Wat heb je al gevonden?
Verschillende sites geprobeerd, kwam meestal op zo'n 200 euro per persoon uit. Via Ryan Air (Eindhoven) vind ik opties voor 40 euro per vlucht, maar stemmen niet op elkaar af (kan moeilijk om 10 uur aankomen in Barcelona en om 12 uur weer terug)

Alvast hartelijk bedankt als iemand moeite wil doen om te helpen :)
  zaterdag 24 december 2011 @ 21:39:55 #51
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106016123
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:12 schreef FlorisRijkaard het volgende:
1. Van waar?
Amsterdam (maar kunnen ook andere luchthavens dan Schiphol zijn)

2. Wanneer?
Ergens begin januari, heen en terug op dezelfde dag. Eventueel ochtend erna weg.

3. Waar heen?
Barcelona

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Liefst de goedkoopste optie. Heb wel een uur of vijf nodig in Barcelona.

6. Wat heb je al gevonden?
Verschillende sites geprobeerd, kwam meestal op zo'n 200 euro per persoon uit. Via Ryan Air (Eindhoven) vind ik opties voor 40 euro per vlucht, maar stemmen niet op elkaar af (kan moeilijk om 10 uur aankomen in Barcelona en om 12 uur weer terug)

Alvast hartelijk bedankt als iemand moeite wil doen om te helpen :)
12 januari, met Vueling.
10:00 vertrek uit Amsterdam, 12:10 aankomst in Barcelona
18:30 vertrek uit Barcelona, 20:50 aankomst in Amsterdam

Kost je, inclusief transactiekosten, 90 euro.

Heb je meer tijd in Barcelona nodig, kun je om 7:20 vertrekken (aankomst 9:30).
Op 9 januari is dit 130 euro.

Oh, Ryanair heb je in dit geval niks aan, omdat die op Girona vliegen, dan zit je met nog een uur extra reistijd naar Barcelona.
  zaterdag 24 december 2011 @ 21:45:15 #52
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_106016391
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:12 schreef FlorisRijkaard het volgende:
1. Van waar?
Amsterdam (maar kunnen ook andere luchthavens dan Schiphol zijn)

2. Wanneer?
Ergens begin januari, heen en terug op dezelfde dag. Eventueel ochtend erna weg.

3. Waar heen?
Barcelona

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Liefst de goedkoopste optie. Heb wel een uur of vijf nodig in Barcelona.

6. Wat heb je al gevonden?
Verschillende sites geprobeerd, kwam meestal op zo'n 200 euro per persoon uit. Via Ryan Air (Eindhoven) vind ik opties voor 40 euro per vlucht, maar stemmen niet op elkaar af (kan moeilijk om 10 uur aankomen in Barcelona en om 12 uur weer terug)

Alvast hartelijk bedankt als iemand moeite wil doen om te helpen :)
Ik ga 18/1 heen en 19/1 terug met EasyJet en ben 50 euro kwijt. Als je geluk hebt zijn er nog tickets voor rond die prijs. Amsterdam - El Prat.
  zaterdag 24 december 2011 @ 21:47:36 #53
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_106016526
Even gekeken, voor 35 euro ex. bijkomende kosten ben je er.
  dinsdag 27 december 2011 @ 03:13:21 #54
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106077733
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:13 schreef jaco het volgende:

[..]

550 euro totaal voor beide vluchten? Dit lijkt me extreem goedkoop. Ik vind 700 euro al erg laag.

[...]
Het klopt inderdaad, ik zie die vluchtcombinatie nu al voor 540 euro.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:17:11 #55
67385 ROG
Go on, say it.
pi_106113159
1. Waarvandaan: Schiphol of Rotterdam
2. Wanneer: zondag 29 april 2012, aankomst ochtend/uiterlijk middaguur.
3. Waarnaartoe: Barcelona.
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: Rechtstreekse vlucht bij voorkeur, economy, hoeft niet wijzigbaar te zijn. 1 of 2 stuks ruimbagage.
6. Welke prijzen: Dit is een enkele reis, zelf al Easyjet en Transavia voor 100+ gevonden maar te late aankomst.

1. Waarvandaan: Rome
2. Wanneer: woensdag 2 mei 2012, late namiddag/avond of donderdag 3 mei 2012 gehele dag.
3. Waarnaartoe: Schiphol of Rotterdam
4. Hoe: Vliegtuig, trein?
5. Op welke manier: Rechtstreekse vlucht bij voorkeur, economy, hoeft niet wijzigbaar te zijn. 1 of 2 stuks ruimbagage. Vertrekdag mag ook 3 mei zijn als lagere vluchtprijs een hotelletje rechtvaardigt. :) Of een leuk alternatief is ook welkom! Liever geen bus. ;)
6. Welke prijzen: Dit is een enkele reis. Zelf al Easyjet gevonden á 89,- op 2 mei om 16.00
pi_106116852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:17 schreef ROG het volgende:
1. Waarvandaan: Rome
2. Wanneer: woensdag 2 mei 2012, late namiddag/avond of donderdag 3 mei 2012 gehele dag.
3. Waarnaartoe: Schiphol of Rotterdam
4. Hoe: Vliegtuig, trein?
5. Op welke manier: Rechtstreekse vlucht bij voorkeur, economy, hoeft niet wijzigbaar te zijn. 1 of 2 stuks ruimbagage. Vertrekdag mag ook 3 mei zijn als lagere vluchtprijs een hotelletje rechtvaardigt. :) Of een leuk alternatief is ook welkom! Liever geen bus. ;)
6. Welke prijzen: Dit is een enkele reis. Zelf al Easyjet gevonden á 89,- op 2 mei om 16.00
donderdag 3 mei 2012
vluchtnummer: HV 6036
van: Rome (Fiumicino)
vertrek om 09:55 u (lokale tijd)
naar: Rotterdam/Den Haag
aankomst om 12:15 u (lokale tijd)

¤67 met transavia.com incl. 15kg ruimbagage (2 mei 's avonds ¤87)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106132040
1. Van waar?
Any place in Nederland

2. Wanneer?
31 dec heen, 1 jan terug

3. Waar heen?
London of Berlijn

4. Hoe?
Don't care, liefst zo snel mogelijk!

5. Voorkeuren?
Zo goedkoop mogelijk!

6. Wat heb je al gevonden?
Vliegtuigreizen van 160 euro. Ben een arme student enzo, en dat is echt te veel.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog wat goedkopers kunnen verzinnen dan mijn manieren.
Zou eerst naar Gent gaan, maar dat gaat niet door. Mijn beste vrienden zitten nu in London en Berlijn en daar zou ik graag het nieuwe jaar mee ingaan.
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106132202
Vliegtuigreizen Berlijn vanaf 275 euro :')
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106154739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:48 schreef TripleP het volgende:
Vliegtuigreizen Berlijn vanaf 275 euro :')
Trein. www.bahn.de en www.hispeed.nl
  donderdag 29 december 2011 @ 03:36:57 #60
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_106154770
Probeer Easyjet.
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:42 schreef TripleP het volgende:
1. Van waar?
Any place in Nederland

2. Wanneer?
31 dec heen, 1 jan terug

3. Waar heen?
London of Berlijn

4. Hoe?
Don't care, liefst zo snel mogelijk!

5. Voorkeuren?
Zo goedkoop mogelijk!

6. Wat heb je al gevonden?
Vliegtuigreizen van 160 euro. Ben een arme student enzo, en dat is echt te veel.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die nog wat goedkopers kunnen verzinnen dan mijn manieren.
Zou eerst naar Gent gaan, maar dat gaat niet door. Mijn beste vrienden zitten nu in London en Berlijn en daar zou ik graag het nieuwe jaar mee ingaan.
pi_106156145
Als je weinig te besteden hebt waarom neem je dan niet Ryanair? is gemakkelijk naar Londen en maar 60 euro maximaal per retour. Weeze en Eindhoven zijn ook nog eens makkelijk bereikbaar..

En anders easyjet, als de transportkosten naar die vliegvelden te hoog zijn.
pi_106156259
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:21 schreef Xetran het volgende:
Als je weinig te besteden hebt waarom neem je dan niet Ryanair? is gemakkelijk naar Londen en maar 60 euro maximaal per retour. Weeze en Eindhoven zijn ook nog eens makkelijk bereikbaar..

En anders easyjet, als de transportkosten naar die vliegvelden te hoog zijn.
Maximaal 60 voor een retourtje? Doen ze dan toch goed met hun goedkope prijsperceptie :)

Retourtje Londen zo kort voor vertrek kost je bij Ryanair nu ook gewoon ¤190 ex. CC/bagagefees. En dan moet je nog heen en terug vanaf Stansted voor 30-40 euro (goedkope easyBus zal ook wel niet meer beschikbaar zijn op korte termijn).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_106163080
Ik denk dat het gaat lukken met http://www.mitfahrgelegenheit.de/ O+

Bedankt voor jullie hulp anyway!
She said she wanna be dentist really badly
She's in school paying
For tuition doing porn in the valley
At least you working
pi_106185521
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 09:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Maximaal 60 voor een retourtje? Doen ze dan toch goed met hun goedkope prijsperceptie :)

Retourtje Londen zo kort voor vertrek kost je bij Ryanair nu ook gewoon €190 ex. CC/bagagefees. En dan moet je nog heen en terug vanaf Stansted voor 30-40 euro (goedkope easyBus zal ook wel niet meer beschikbaar zijn op korte termijn).
oh shit, nee je hebt gelijk. Ik zag de data over het hoofd.. ik moet ook niet gaan posten via mijn mobiel eigenlijk :')
pi_106319608
1. Van waar?
Schiphol

2. Wanneer?
Februari of maart

3. Waar heen?
Reykjavik

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Zo goedkoop mogelijk!

6. Wat heb je al gevonden?
Icelandair...
pi_106320358
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:13 schreef Ahoy- het volgende:
1. Van waar?
Schiphol

2. Wanneer?
Februari of maart

3. Waar heen?
Reykjavik

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Zo goedkoop mogelijk!

6. Wat heb je al gevonden?
Icelandair...
Zo heel veel opties naar Reykjavik heb je niet. Icelandair inderdaad rechtstreeks, of SAS via Kopenhagen (~¤450 retour in maart). Daarmee houdt het wel zo'n beetje op.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 3 januari 2012 @ 09:38:22 #67
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_106344799
1. waarvandaan? Elk vliegveld in NL, of Bremen airport.
2. wanneer? 9 februari t/m 12 (stedentrip)
3. waarnaartoe? Praag
4. hoe? per vliegtuig
5. op welke manier? Maakt niet uit, direct of overstappen mag beide.
6. Welke prijzen al gevonden? ¤ 506,- incl. hotel. (voor 2 personen)

*Ik zoek dus een vierdaagse stedentrip naar praag, maar niet alleen de vlucht ook een hotel moet inbegrepen zijn.
De vierdaagse stedentrip die ik nu voor ¤ 506,- heb gevonden bevat een vroege vlucht op 9februari dus een hele dag nog voor ons te besteden en een namiddagvlucht terug.
En ook heb ik voor diezelfde 506,- een leuk hotelletje(hotel pav)..
Het liefst is het hotel niet 'te' budget, en daarmee bedoel ik dat het er wel een beetje moet uitzien.
Ik heb gezocht via stedentrips.nl
Kan iemand het goedkoper vinden met dezelfde kwaliteit die ik nu heb gevonden?
pi_106345413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 09:38 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
1. waarvandaan? Elk vliegveld in NL, of Bremen airport.
2. wanneer? 9 februari t/m 12 (stedentrip)
3. waarnaartoe? Praag
4. hoe? per vliegtuig
5. op welke manier? Maakt niet uit, direct of overstappen mag beide.
6. Welke prijzen al gevonden? ¤ 506,- incl. hotel. (voor 2 personen)

*Ik zoek dus een vierdaagse stedentrip naar praag, maar niet alleen de vlucht ook een hotel moet inbegrepen zijn.
De vierdaagse stedentrip die ik nu voor ¤ 506,- heb gevonden bevat een vroege vlucht op 9februari dus een hele dag nog voor ons te besteden en een namiddagvlucht terug.
En ook heb ik voor diezelfde 506,- een leuk hotelletje(hotel pav)..
Het liefst is het hotel niet 'te' budget, en daarmee bedoel ik dat het er wel een beetje moet uitzien.
Ik heb gezocht via stedentrips.nl
Kan iemand het goedkoper vinden met dezelfde kwaliteit die ik nu heb gevonden?
vlucht op die dagen heb je bij easyJet voor ¤200 (2 pers, incl. betalingskosten) vanaf Amsterdam, ben je alleen pas 20:10u in Praag, zondag 16:30u terug. Bij transavia.com ¤220 (2 pers) vanaf Rotterdam, 14:20 in Praag, zondag 21:20 terugvliegen. Datzelfde hotel boek je dan op booking.com voor ¤135 op die dagen. Ben je voor ¤335/¤355 klaar.

Als je op zondagochtend 10:00u met Wizzair naar Eindhoven vliegt spaar je nog ¤40 uit. En nog goedkoper kan door een goedkoper hotelletje in Praag te zoeken, die zijn er ook genoeg :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 3 januari 2012 @ 10:39:44 #69
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_106346005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

vlucht op die dagen heb je bij easyJet voor ¤200 (2 pers, incl. betalingskosten) vanaf Amsterdam, ben je alleen pas 20:10u in Praag, zondag 16:30u terug. Bij transavia.com ¤220 (2 pers) vanaf Rotterdam, 14:20 in Praag, zondag 21:20 terugvliegen. Datzelfde hotel boek je dan op booking.com voor ¤135 op die dagen. Ben je voor ¤335/¤355 klaar.

Als je op zondagochtend 10:00u met Wizzair naar Eindhoven vliegt spaar je nog ¤40 uit. En nog goedkoper kan door een goedkoper hotelletje in Praag te zoeken, die zijn er ook genoeg :)
Holy shit man, ik had niet gedacht dat het zo goedkoop zou lukken.
Dankjewel, ik boek de vlucht van transavia en het hotel via booking.com
pi_106356165
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:29 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zo heel veel opties naar Reykjavik heb je niet. Icelandair inderdaad rechtstreeks, of SAS via Kopenhagen (~¤450 retour in maart). Daarmee houdt het wel zo'n beetje op.
Was ik al bang voor...
pi_106365543
@Ahoy: kan toch nog wel wat goedkoper, hoor. Een retourtje voor ongeveer 350 euro moet ook wel haalbaar zijn. Een retourtje Reykjavik vanaf Kopenhagen met Iceland Express kost plm 300 USD. Een retourtje Amsterdam - Kopenhagen heb je voor 100 eu met KLM. Iets meer gedoe, maar het scheelt je wel weer wat.
TRV
pi_106557562
1. waarvandaan Woon in Amsterdam, dus Schiphol heeft de voorkeur, maar als bijv. Brussel of Dusseldorf aanzienlijk in prijs scheelt kan dat ook.
2. wanneer 17 mei vertrek en 9 juni voor 19.00 uur thuis (ivm EK-wedstrijd NL-Denemarken).
3. waarnaartoe Vietnam. Wil van Hanoi naar Ho Chi Minh City reizen.
4. hoe Vliegtuig
5. op welke manier Liefst zo snel mogelijk. Als het veel in prijs scheelt vind ik een overnachtiging in bijv. Bangkok niet erg, maar heb het liefst zo veel mogelijk tijd in vietnam. De vlucht met Aeroflot is geen optie vanwege de lange overstaptijd in Moskou op de terugweg.
6. Welke prijzen Heb deze 2 mogelijkheden zelf gevonden:

Optie 1:
- Amsterdam - Hanoi (vertrek Adam 14.00 op 17/5 en aankomst Hanoi 9.40 uur op 18/5 met Cathay Pacific)
- Ho Chi Minh City - Hanoi (vele vluchten per dag met Vietnam Airlines)
- Hanoi - Amsterdam (vertrek Hanoi om 19.50 op 8/6 en aankomst Amsterdam 6.35 uur op 9/6 met Cathay Pacific)
Totale kosten: Cathay Pacific is 649 en Vietnam Airlines is 62, dus totaal EUR 713

Optie 2:
- Amsterdam - Bangkok (vertrek Adam 11.55 op 17/5 en aankomst Bangkok 7.15 op 18/5 met Finn Air)
- Bangkok - Hanoi (vertrek Bangkok 6.45 op 19/5 en aankomst Hanoi ca 2 uur later met Air Asia)
- Ho Chi Minh City - Bangkok (vertrek HCMC 17.55 op 8/6 en aankomst Bangkok ca 2 uur later met Air Asia)
- Bangkok - Amsterdam (vertrek Bangkok 9.05 op 9/6 en aankomst Amsterdam om 17.45 op 9/6 met Finn Air)
Totale kosten: Finn Air is 534, vlucht 1 AirAsia is 68, vlucht 2 AirAsia is 57, dus totaal EUR 659

Op basis van bovenstaande zou optie 1 mijn voorkeur hebben omdat ik dan meer tijd heb ik Vietnam en het prijsvoordeel met optie 2 niet al te groot is.
  zondag 8 januari 2012 @ 14:31:22 #73
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106558975
1. waarvandaan Vanaf Schiphol of Londen (londen is geloof ik goedkoper)
2. wanneer je wilt reizen, Ik wil tussen half maart en half april weg dus ben er flexibel qua reistijden
3. waarnaartoe je wilt reizen Ik wil graag Amsterdam/londen - new york - santiago chili - sydney - beijing - evt helsinki - ams/londen
Met ongeveer verblijf:
NYC - 1 week
Santiago - 1 maand, kan ook 3 week bv
Sydney - 2/3 week
Beijing 2/3 week
Helsinki kleine stop van halve week eventueel
4. hoe je wilt reizen, voorkeur voor vliegtuig of trein
5. op welke manier je wilt reizen, zo goedkoop mogelijk, overstappen is geen probleem. Economy dus en ik heb alle tijd.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Tussen de 3 en 3,5 duizend euro. via oneworld

Het is de bedoeling dat het een mooi reisje wordt langs deze plekken ongeveer. de enige vaste prikken zijn santiago, nyc en beijing. Als je bijvoorbeeld goedkoper bent in nieuw zeeland dan australie of ergens via een mooi aziatisch land is mij dat helemaal prima, ik sta voor alles open.

Alvast bedankt en groetjes!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106622117
1. waarvandaan Vanaf Schiphol Duitsland
2. wanneer je wilt reizen, Ik wil eind juni (na 26e) tot 14 september ongeveer
3. waarnaartoe je wilt reizen Ik wil graag Manila (Filippijnen)
4. hoe je wilt reizen, voorkeur voor vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen, zo goedkoop mogelijk, overstappen is geen probleem. Economy dus en ik heb alle tijd.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
690-1200
pi_106675409
1. Waarvandaan: Wenen
2. Wanneer: rond 20 juli - 9/10 augustus
3. Waarnaartoe: Seoul
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: Zo goedkoop mogelijk, liever niet al te lang wachten op tussenstop
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: 780 euro via turkish airlines, lijkt me opzich een prima deal maar misschien kan iemand nog wat goedkopers vinden :D
pi_106715516
1. Waarvandaan: Guadalajara / Puerto Vallarta / Mexico City
2. Wanneer: Begin Juli t/m eind augustus
3. Waarnaartoe: Amsterdam/ Brussel/ Frankfurt/Parijs/Barcelona/Madrid
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: De goedkoopste manier
6. Welke prijzen: Tussen de 500¤ en 1000¤

De luchthaven van vertrek en aankomst maken dus niet uit, het gaat er om wat het goedkoopste is.

Maakt niet uit of het via de VS is. Vaak is American Airlines de goedkoopste maar wil graag weten of jullie het misschien goedkoper kunnen vinden.

Thanks!
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 12 januari 2012 @ 13:13:23 #77
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_106720173
Ik heb recent gekeken naar het volgende ticket (lees: een week geleden),

Van: AMS
Naar: San Francisco

Van: Washington DC
Naar: AMS

Heen op 7 sept, terug op 6 oktober. Het ticket was toen 613 euro. Dit was met Continentals via worldticketcenter.

Zoek ik nu dezelfde vlucht, kost het me 750 euro met 2 overstappen in Ijsland en Washington DC (heen). Het continentals ticket is inmiddels 815 euro ongeveer.

Vanwaar deze schommeling? Gaan de prijzen nog zakken zoals ze een week geleden waren? Ik snap dat veel mensen begin van het jaar hun vakantie moeten boeken, maar om nou meteen ¤200 bij te schrijven op een vliegticket...absurd.
pi_106720263
Da's gewoon de realiteit, niks absurds aan. Als de tickets in een goedkope klasse op zijn, kun je enkel nog de duurdere klasse kopen. En nee, het wordt zelden later nog goedkoper.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106720475
Tenzij er een aanbieding is. En die zijn er regelmatig.
Ik zou wachten met boeken. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106720564
Ik ook, vooral omdat het nu nog enorm vroeg is en dus niet altijd alle vluchten al beschikbaar zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106832930
Hoe kom ik goedkoop in Minsk vanuit Nederland?
Met Ryanair naar Krakow en dan met de trein? Of kan het goedkoper?
pi_106836237
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 18:29 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Zo heel veel opties naar Reykjavik heb je niet. Icelandair inderdaad rechtstreeks, of SAS via Kopenhagen (~¤450 retour in maart). Daarmee houdt het wel zo'n beetje op.
GermanWings vliegt vanaf Keulen, dat kan ook de moeite waard zijn.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:26:28 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106839308
Hoe kan ik goedkoop naar Krakau (Krakow) vliegen?

Zijn er nog meer mogelijkheden behalve Ryanair vanaf Eindhoven?

Amsterdam, Düsseldorf, Eindhoven etc. zijn allemaal opties.
pi_106839752
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:26 schreef leolinedance het volgende:
Hoe kan ik goedkoop naar Krakau (Krakow) vliegen?

Zijn er nog meer mogelijkheden behalve Ryanair vanaf Eindhoven?

Amsterdam, Düsseldorf, Eindhoven etc. zijn allemaal opties.
je kan ook met Wizzair vanaf Eindhoven naar Katowice en daar de bus (+/- uurtje) pakken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 15 januari 2012 @ 18:43:05 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106839821
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:41 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

je kan ook met Wizzair vanaf Eindhoven naar Katowice en daar de bus (+/- uurtje) pakken.
Ah dat is ook een goed idee inderdaad, dank je. Zal eens kijken wat het goedkoopst is, wil ergens in maart dagje of 5 Krakow doen. Schijnt erg mooi en leuk te zijn daar.
pi_106911917
1. Waarvandaan: Amsterdam
2. Wanneer: 1, 2 of 3 maart. Aankomst moet maximaal 4 maart zijn. Terug 1,2 of 3 mei ongeveer.
3. Waarnaartoe: Buenos Aires
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: De goedkoopste manier maar met zekerheid
6. Welke prijzen: Onder de 900 het liefst.

Ik ga begin maart voor 2 maanden richting Argentinie. Nu zoek ik een zo goedkoop mogelijk vliegticket, maar er moet wel een bepaalde zekerheid bij zitten. Ik heb nu via deze site: http://matrix.itasoftware.com/search.htm een ticket gevonden voor ¤760 gevonden. Maar via die site kun je het ticket niet in een keer boeken. Nu geloof ik dat het allemaal losse tickets zijn. Is dat wel gunstig? Wat nu als ik op 1 vlucht vertraging heb waardoor ik een aansluiting mis? Wordt dit dan vergoed.

De vlucht die ik gevonden heb, ziet er als volgt uit:
Amsterdam (AMS) to Madrid (MAD) - do, mrt. 1
Iberia 5585 Dep: 3:30PM Arr: 6:05PM 2h 35m Airbus A320 Coach (P)

OPERATED BY VUELING AIRLINES Layover in MAD 7h 0m

Iberia Madrid (MAD) to Buenos Aires (EZE) - vr, mrt. 2
Iberia 6843 Dep: 1:05AM Arr: 9:20AM 12h 15m Airbus A340 Coach (P)



Buenos Aires (EZE) to Amsterdam (AMS) - do, mei 3
GOL Buenos Aires (EZE) to Sao Paulo (GRU) - do, mei 3
GOL 7457 Dep: 11:00AM Arr: 1:50PM 2h 50m Boeing 737 Coach (B)
Layover in GRU 3h 5m

Iberia Sao Paulo (GRU) to Madrid (MAD) - do, mei 3
Iberia 6824 Dep: 4:55PM Arr: 6:55AM 9h 0m Airbus A340 Coach (P)

Layover in MAD vr, mei 4 2h 0m

Iberia Madrid (MAD) to Amsterdam (AMS) - vr, mei 4
Iberia 3254 Dep: 8:55AM Arr: 11:25AM 2h 30m Airbus A319 Coach (P)


Kan iemand me hier mee helpen?
pi_106916389
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:53 schreef em-v het volgende:
1. Waarvandaan: Amsterdam
2. Wanneer: 1, 2 of 3 maart. Aankomst moet maximaal 4 maart zijn. Terug 1,2 of 3 mei ongeveer.
3. Waarnaartoe: Buenos Aires
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: De goedkoopste manier maar met zekerheid
6. Welke prijzen: Onder de 900 het liefst.

Ik ga begin maart voor 2 maanden richting Argentinie. Nu zoek ik een zo goedkoop mogelijk vliegticket, maar er moet wel een bepaalde zekerheid bij zitten. Ik heb nu via deze site: http://matrix.itasoftware.com/search.htm een ticket gevonden voor ¤760 gevonden. Maar via die site kun je het ticket niet in een keer boeken. Nu geloof ik dat het allemaal losse tickets zijn. Is dat wel gunstig? Wat nu als ik op 1 vlucht vertraging heb waardoor ik een aansluiting mis? Wordt dit dan vergoed.

De vlucht die ik gevonden heb, ziet er als volgt uit:
Amsterdam (AMS) to Madrid (MAD) - do, mrt. 1
Iberia 5585 Dep: 3:30PM Arr: 6:05PM 2h 35m Airbus A320 Coach (P)

OPERATED BY VUELING AIRLINES Layover in MAD 7h 0m

Iberia Madrid (MAD) to Buenos Aires (EZE) - vr, mrt. 2
Iberia 6843 Dep: 1:05AM Arr: 9:20AM 12h 15m Airbus A340 Coach (P)



Buenos Aires (EZE) to Amsterdam (AMS) - do, mei 3
GOL Buenos Aires (EZE) to Sao Paulo (GRU) - do, mei 3
GOL 7457 Dep: 11:00AM Arr: 1:50PM 2h 50m Boeing 737 Coach (B)
Layover in GRU 3h 5m

Iberia Sao Paulo (GRU) to Madrid (MAD) - do, mei 3
Iberia 6824 Dep: 4:55PM Arr: 6:55AM 9h 0m Airbus A340 Coach (P)

Layover in MAD vr, mei 4 2h 0m

Iberia Madrid (MAD) to Amsterdam (AMS) - vr, mei 4
Iberia 3254 Dep: 8:55AM Arr: 11:25AM 2h 30m Airbus A319 Coach (P)


Kan iemand me hier mee helpen?
Bovenstaande routing wordt aangeboden als 1 ticket. Dat kun je zien aan de bijvoorbeeld het Iberia vluchtnummer met de vermelding 'Operated by Vueling'. Dus geen probleem als een vlucht uitvalt... Probleem is echter wel dat het ticket voor deze prijs niet meer beschikbaar is (zie website Iberia).

Na wat zoeken kwam ik via Killroy travel dit ticket tegen voor 781 Euro. De terugreis vindt wel plaats op 5 mei, duurt ongeveer 39 uur en gaat via Santiago de Chile:

Vertrek 07:40 Amsterdam (AMS) do 01.03.2012 Vluchtnummer: IB3215 IB6845
Aankomst 20:50 Buenos Aires (EZE) Reistijd 16:10 1 stop
Overstaptijd in: Madrid (2:10)

ertrek 21:55 Buenos Aires (AEP) za 05.05.2012 Vluchtnummer: LA480 IB6830 IB3250
Aankomst 18:20 Amsterdam (AMS) +2 dagen Reistijd 39:25 2 stops
Overstaptijd in: Santiago (12:45), Madrid (8:50)

Als alternatief heb ik Air Europa kunnen vinden voor 920 Euro.
pi_107161201
1. Van waar?
Amsterdam (maar kunnen ook andere luchthavens dan Schiphol zijn). Dusseldorf, Dortmund zijn ook prima

2. Wanneer?
Liefst 17 of 18 mei vertrek en dan 10 dagen daar.

3. Waar heen?
Miami

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Liefst de goedkoopste optie. Maar geen extreme overstaptijden.

6. Wat heb je al gevonden?
Goedkoopste vlucht op dit moment is 482e retour met Iberia via skyscanner. Hadden gisteren nog een vlucht gevonden met klm voor 457 euro maar die kan ik nu niet meer vinden.
pi_107162355
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:58 schreef Den_Haag het volgende:
1. Van waar?
Amsterdam (maar kunnen ook andere luchthavens dan Schiphol zijn). Dusseldorf, Dortmund zijn ook prima

2. Wanneer?
Liefst 17 of 18 mei vertrek en dan 10 dagen daar.

3. Waar heen?
Miami

4. Hoe?
Vliegtuig

5. Voorkeuren?
Liefst de goedkoopste optie. Maar geen extreme overstaptijden.

6. Wat heb je al gevonden?
Goedkoopste vlucht op dit moment is 482e retour met Iberia via skyscanner. Hadden gisteren nog een vlucht gevonden met klm voor 457 euro maar die kan ik nu niet meer vinden.
17-5 AMS-CDG-MIA
27-5 MIA-CVG-CDG-AMS
¤ 469 via expedia en verzorgd door KLM/Air France
pi_107178000
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 04:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mag.ik ook alvast even lyrisch doen over de bijbehorende app?
Je kunt een aantal vliegvelden selecteren waarvan je wilt vertrekken of aankomen en hij zoekt heel handig!

Dus ik denk dat ik 9 dec van Carthagena naar Medellin vlieg. Voor 100 euro ofzo. Tenzij iemand iets beters vindt?
Ben ook heel blij met die app, nadeel is alleen dat je via die app niet kunt boeken en als ik naar de site van de betreffende maatschappij ga, kom ik stukken hoger uit...
pi_107178398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:55 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ben ook heel blij met die app, nadeel is alleen dat je via die app niet kunt boeken en als ik naar de site van de betreffende maatschappij ga, kom ik stukken hoger uit...
Geen idee! Ik ben uiteindelijk niet gaan vliegen omdat ik mijn planning weer eens had aangepast. Dus heb verder ook niet echt meer gekeken.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_107178532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Geen idee! Ik ben uiteindelijk niet gaan vliegen omdat ik mijn planning weer eens had aangepast. Dus heb verder ook niet echt meer gekeken.
www.atp.nl heeft wel bijna dezelfde tarieven, maar er komen hier en daar nog kosten bij en dan komt het toch al gauw op 100 euro meer voor 2 personen.
pi_107188306
1. Waarvandaan: Guadalajara / Puerto Vallarta / Mexico City
2. Wanneer: Begin Juli t/m eind augustus
3. Waarnaartoe: Amsterdam/ Brussel/ Frankfurt/Parijs/Barcelona/Madrid
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: De goedkoopste manier
6. Welke prijzen: Tussen de 500¤ en 1000¤

De luchthaven van vertrek en aankomst maken dus niet uit, het gaat er om wat het goedkoopste is.

Maakt niet uit of het via de VS is. Vaak is American Airlines de goedkoopste maar wil graag weten of jullie het misschien goedkoper kunnen vinden.

Thanks!
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 26 januari 2012 @ 13:49:16 #94
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107256477
1. waarvandaan? Liefst schiphol, maar goedkopere locatie in nederland is ook goed.
2. wanneer je wilt reizen? het vertrek mag elke dag in april, zolang het maar na de 14e is..en overigens wil ik het liefst 10 dagen daar zijn
3. waarnaartoe je wilt reizen? New York
4. hoe je wilt reizen? per vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen? maakt niet uit, tussenstop mag ook of directe vlucht...
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt? Vliegticket retour 515,- dat is vertrek op de 14de en terug op de 25e van april, hotel kan ik niet echt iets leuks vinden.
Mijn enigste eisen voor het hotel zijn gescheiden bedden, en dat het niet heel "sovjet-style" er uit ziet

In de combinatie(hotel+vlucht) wil ik best 1600/1700 p.p besteden, het liefst goedkoper natuurlijk
pi_107284873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:49 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
1. waarvandaan? Liefst schiphol, maar goedkopere locatie in nederland is ook goed.
2. wanneer je wilt reizen? het vertrek mag elke dag in april, zolang het maar na de 14e is..en overigens wil ik het liefst 10 dagen daar zijn
3. waarnaartoe je wilt reizen? New York
4. hoe je wilt reizen? per vliegtuig.
5. op welke manier je wilt reizen? maakt niet uit, tussenstop mag ook of directe vlucht...
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt? Vliegticket retour 515,- dat is vertrek op de 14de en terug op de 25e van april, hotel kan ik niet echt iets leuks vinden.
Mijn enigste eisen voor het hotel zijn gescheiden bedden, en dat het niet heel "sovjet-style" er uit ziet

In de combinatie(hotel+vlucht) wil ik best 1600/1700 p.p besteden, het liefst goedkoper natuurlijk
Flight: Antwerp (Antwerp Central Rail) - New York (All airports) Return
Departure Tue 14 Feb 12 08:31 Antwerp (ZWE) (Antwerp Central Rail) - 13:45 New York (JFK) (John F. Kennedy International)
Return Thu 23 Feb 12 22:50 New York (JFK) (John F. Kennedy International) - 19:28 Antwerp (ZWE) (Antwerp Central Rail)

EUR 364.13 via klm.be
  vrijdag 27 januari 2012 @ 09:35:30 #96
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107286259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 07:46 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

Flight: Antwerp (Antwerp Central Rail) - New York (All airports) Return
Departure Tue 14 Feb 12 08:31 Antwerp (ZWE) (Antwerp Central Rail) - 13:45 New York (JFK) (John F. Kennedy International)
Return Thu 23 Feb 12 22:50 New York (JFK) (John F. Kennedy International) - 19:28 Antwerp (ZWE) (Antwerp Central Rail)

EUR 364.13 via klm.be
Dat is wel mooi!
Moet ik alleen nog even kijken hoe ik daar kom in Antwerpen, als dat een beetje voordelig kan.
pi_107286461
Maar dat zijn data in februari, en jij zoekt april...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107288136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 09:35 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Dat is wel mooi!
Moet ik alleen nog even kijken hoe ik daar kom in Antwerpen, als dat een beetje voordelig kan.
sorry datum was niet goed idd. maar via klm.nl kom ik op 500 euro uit, als vertrek 13 april

Flight: Amsterdam (Schiphol) - New York (All airports) Return
Departure Fri 13 Apr 12 13:25 Amsterdam (Schiphol) - 15:30 New York (JFK) (John F. Kennedy International)
Please note: only 3 seat(s) available at this price
Return Wed 25 Apr 12 22:55 New York (JFK) (John F. Kennedy International) - 12:10 Amsterdam (Schiphol)

als je eerder kan (2dagen eerder) zou je op 489 uitkomen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 11:23:13 #99
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107288948
Dat scheelt dan haast niks, kan ik net zo goed gewoon op de 14e/15e gaan, de vlucht is wel oke.
Ik zoek nog een hotel met goede prijs-kwaliteit verhouding.
pi_107290032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:49 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
[Mijn enigste eisen voor het hotel zijn gescheiden bedden, en dat het niet heel "sovjet-style" er uit ziet
Hotel Pennsylvania vervalt dus. Gescheiden bedden wordt aangeduid als 'twin beds'. Dit is niet zozeer een kwestie van het hotel dat je kiest, maar welke kamer.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:11:13 #101
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107294257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 12:01 schreef jaco het volgende:

[..]

Hotel Pennsylvania vervalt dus. Gescheiden bedden wordt aangeduid als 'twin beds'. Dit is niet zozeer een kwestie van het hotel dat je kiest, maar welke kamer.
Aha, ik zal zelf nog wel ff rondsnuffelen naar goedkope kamers...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:48:13 #102
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107295606
Van: Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Maastricht, Dusseldorf
Naar: Cairo of Luxor, enkele reis
Datum: september of oktober 2012

Ik heb nog niets onder de 200 euro gevonden.
Overstappen, overnachten e.d. is geen probleem.

Oh, en Skyscanner ligt eruit!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 19:38:10 #103
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_107304985
1. waarvandaan Nederland / Belgie / Duitsland
2. wanneer Eind februari / half juni
3. waarnaartoe San Diego California (LA alleen als het echt 100 ekkies scheelt)

5. op welke manier je wilt reizen, CHEAPASS!
6. Zit nu zelf op ruim 800 ekkies.....
pi_107305449
Weet niet wat je precies bedoelt met vertrek/terug, maar iig van 10 mei tot 24 mei heb ik al voor ¤587 gezien, niet rechtstreeks, naar San Diego.

Kijk hier even ;)
http://www.skyscanner.nl/
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:17:16 #105
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_107306619
Ik ga emigeren, dus ik blijf daar (:
pi_107306729
Heb even gekeken op 10 mei vertrekken:



Netjes! Heb je een verblijfsvergunning? :P
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 20:44:54 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107307818
waarvandaan: vliegveld in Nederland/Belgie/Duitsland
wanneer: augustus 2012, in totaal drie weken
waarnaartoe: San Francisco of Los Angeles (en waarschijnlijk vanaf de andere weer terug)

Liefst rechtstreekse vlucht maar overstappen is ook geen probleem :) Ik kom zelf op tickets van rond de 1200 euro uit maar dat moet goedkoper kunnen toch?

Ter plekke willen we een auto huren om 3 weken mee rond te reizen. Wat ik heb gevonden komt op 2000 euro uit. Kan dit nog goedkoper?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 27 januari 2012 @ 21:11:38 #108
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107309151
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:49 schreef LeNick het volgende:


Kijk hier even ;)
http://www.skyscanner.nl/
Skyscanner ligt er nog steeds uit...
Ik krijg ontwenningsverschijnselen!

"Gateway Timeout" is trouwens wel ironisch m.b.t luchtvaart.
pi_107310951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Skyscanner ligt er nog steeds uit...
Ik krijg ontwenningsverschijnselen!

"Gateway Timeout" is trouwens wel ironisch m.b.t luchtvaart.
Doet het hier gewoon :P
pi_107317537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:44 schreef MaJo het volgende:
waarvandaan: vliegveld in Nederland/Belgie/Duitsland
wanneer: augustus 2012, in totaal drie weken
waarnaartoe: San Francisco of Los Angeles (en waarschijnlijk vanaf de andere weer terug)

Liefst rechtstreekse vlucht maar overstappen is ook geen probleem :) Ik kom zelf op tickets van rond de 1200 euro uit maar dat moet goedkoper kunnen toch?

Ter plekke willen we een auto huren om 3 weken mee rond te reizen. Wat ik heb gevonden komt op 2000 euro uit. Kan dit nog goedkoper?
Naar en van LA kan iig voor rond de ¤ 900 met Arkefly.nl

  Moderator zaterdag 28 januari 2012 @ 02:36:10 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107319770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 00:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Naar en van LA kan iig voor rond de ¤ 900 met Arkefly.nl

[ afbeelding ]
Thanks ^O^ Dat is denk ik ook wel het minimale waar ik aan moet denken of zijn er ook wel eens deals voor onder de 900 euro? We gaan met z'n zessen dus elke honderd euro die we kunnen besparen telt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107323241
Amsterdam (of iets vergelijkbaars, ik heb een auto) > Singapore > Indonesie > Terug naar huis.

1. waarvandaan je wilt reizen, Amsterdam (of iets vergelijkbaars, ik heb een auto)
2. wanneer je wilt reizen. 1 Juni vertrekken, 5 Juni doorvliegen, 25ste terug.
3. waarnaartoe je wilt reizen, > Singapore > Jakarta > Terug naar huis.
4. hoe je wilt reizen, vliegen.
5. op welke manier je wilt reizen, 1x overstappen maximaal richting Singapore en bij terug naar huis.

3x enkeltje is tot nu toe, 370 + 40 + 520 met alleen op de terug weg een overstap.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 12:31:31 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107324712
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 21:47 schreef LeNick het volgende:

[..]

Doet het hier gewoon :P
Vreemd. Hij doet het blijkbaar overal (www.isitup.org), maar niet hier. Ligt aan de provider, denk ik. Alle andere sites doen het wel.
Maandag eens bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 28-01-2012 21:28:40 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 13:10:14 #114
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_107325817
@Le Nick.... ja heb een J1 status.... Maarrrrrrrr

Ik wil hier eind feb vertrekken en moet half juni hier voor twee weken in Nederlad zijn. Daarna ben ik wel voor 2 jaar weg... iig ik kom nog steeds niet onder de 800 ekkies uit....

tenx
pi_107351800
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 02:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Thanks ^O^ Dat is denk ik ook wel het minimale waar ik aan moet denken of zijn er ook wel eens deals voor onder de 900 euro? We gaan met z'n zessen dus elke honderd euro die we kunnen besparen telt :)
De tickets naar de VS vallen dit jaar tegen in prijs. ¤ 900 in augustus is niet slecht. Hoogseizoen he....

Voor tickets naar Amerika, check www.kayak.com en www.joker.be. Autohuur: www.budget.com, www.usa-reisen.de en www.eautohuur.nl.
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 21:48:01 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107379257
waarvandaan: vliegveld in Nederland
wanneer: 10 juli tot 16 juli (we moeten in ieder geval 12 tot 15 juli in Novi Sad zijn)
waarnaartoe: Belgrado

We willen naar het Exit Festival in Servie deze zomer. Ik heb al gekeken en kom uit op tickets rond de 150 euro met overstap in Munchen. Lijkt me al best een goede deal maar als iemand nog iets beters weet dan hoor ik het graag ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 29 januari 2012 @ 21:50:21 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107379378
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 08:56 schreef exode het volgende:

[..]

De tickets naar de VS vallen dit jaar tegen in prijs. ¤ 900 in augustus is niet slecht. Hoogseizoen he....

Voor tickets naar Amerika, check www.kayak.com en www.joker.be. Autohuur: www.budget.com, www.usa-reisen.de en www.eautohuur.nl.
Thanks ^O^ We zitten nu te kijken of het goedkoper is om een georganiseerde reis te boeken waar autohuur en hotels al bij in zitten. Heb het idee dat dat goedkoper is :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107417413
Jaja het is weer zover!!
]1. waarvandaan: Nederland(voorkeur) / Belgie / Duitsland
2. wanneer: niet eerder dan 2 augustus en niet later terug dan september. 3 weken liefst
3. waarnaartoe: BANGKOK!!

5. op welke manier je wilt reizen, CHEAPASS!

Zelf nu via emirates 807 euros kunnen vinden, maar heb het idee dat dit goedkoper kan!!?
pi_107418417
Hm, vanaf Dusseldorf ben je met Emirates ongeveer 695 kwijt met vertrek op 8/8 en terugvlucht op 29/8 (www.opode.de). Rond dezelfde data kom je op 688 euro met Qatar Airways vanaf Brussels, zelfde site.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 30 januari 2012 @ 21:44:42 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107418659
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:21 schreef j-jopie het volgende:
Jaja het is weer zover!!
]1. waarvandaan: Nederland(voorkeur) / Belgie / Duitsland
2. wanneer: niet eerder dan 2 augustus en niet later terug dan september. 3 weken liefst
3. waarnaartoe: BANGKOK!!

5. op welke manier je wilt reizen, CHEAPASS!

Zelf nu via emirates 807 euros kunnen vinden, maar heb het idee dat dit goedkoper kan!!?
Het kan zeker goedkoper, ook de rechtstreekse vluchten, alleen ben je nu nog wat vroeg om te boeken met vertrek uit Amsterdam.
De luchtvaartmaatschappijen zien vanzelf dat de vluchten niet helemaal vol zitten, en China Air en Eva Air kunnen dan niet nog minder frequent gaan vliegen, want naast de aangekondigde reductie van het aantal vluchten per week zullen er nog wel her en daar een paar vluchten 'uitvallen' om operationele redenen, zal op een gegeven moment wel gevlogen moeten worden.

Prijzen dalen normaliter dan voor de rechtstreekse vluchten in de 680-700 euro catogorie, met hier een daar een uitschieter naar beneden.
Door de grote concurrentie loont het zeker om te kijken met vertrek vanaf Belgische of Duitse luchthavens, maar ik zou nog even wachten met boeken.

De laatste 3 jaar heeft mijn broertje elke keer vanaf half augustus onder de 600 euro kunnen vliegen vanaf Amsterdam / Dusseldorf.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107418720
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het kan zeker goedkoper, ook de rechtstreekse vluchten, alleen ben je nu nog wat vroeg om te boeken met vertrek uit Amsterdam.
De luchtvaartmaatschappijen zien vanzelf dat de vluchten niet helemaal vol zitten, en China Air en Eva Air kunnen dan niet nog minder frequent gaan vliegen, want naast de aangekondigde reductie van het aantal vluchten per week zullen er nog wel her en daar een paar vluchten 'uitvallen' om operationele redenen, zal op een gegeven moment wel gevlogen moeten worden.

Prijzen dalen normaliter dan voor de rechtstreekse vluchten in de 680-700 euro catogorie, met hier een daar een uitschieter naar beneden.
Door de grote concurrentie loont het zeker om te kijken met vertrek vanaf Belgische of Duitse luchthavens, maar ik zou nog even wachten met boeken.

De laatste 3 jaar heeft mijn broertje elke keer onder de 600 euro kunnen vliegen vanaf Amsterdam / Dusseldorf.
Sorry, dit is dus inderdaad het antwoord dat ik had moeten geven. Je bent nu nog wat vroeg voor zo'n verre vlucht. Maar het kan idd goedkoper, nu al.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107418778
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het kan zeker goedkoper, ook de rechtstreekse vluchten, alleen ben je nu nog wat vroeg om te boeken met vertrek uit Amsterdam.
De luchtvaartmaatschappijen zien vanzelf dat de vluchten niet helemaal vol zitten, en China Air en Eva Air kunnen dan niet nog minder frequent gaan vliegen, want naast de aangekondigde reductie van het aantal vluchten per week zullen er nog wel her en daar een paar vluchten 'uitvallen' om operationele redenen, zal op een gegeven moment wel gevlogen moeten worden.

Prijzen dalen normaliter dan voor de rechtstreekse vluchten in de 680-700 euro catogorie, met hier een daar een uitschieter naar beneden.
Door de grote concurrentie loont het zeker om te kijken met vertrek vanaf Belgische of Duitse luchthavens, maar ik zou nog even wachten met boeken.

De laatste 3 jaar heeft mijn broertje elke keer vanaf half augustus onder de 600 euro kunnen vliegen vanaf Amsterdam / Dusseldorf.
Tot wanneer moet ik wachten dan :) Ik vind het idee vanuit brussel indd ook wel top bajskorv
pi_107430234
goeiemorgen!

1. waarvandaan: Nederland
2. wanneer: begin augustus t\m eind augustus
3. waarnaartoe: Winnipeg, Canada
4. vliegtuig
5.heb zelf tickets rond de 1100 euro gevonden...

Iemand? Thanks!
pi_107432483
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:47 schreef j-jopie het volgende:

[..]

Tot wanneer moet ik wachten dan :) Ik vind het idee vanuit brussel indd ook wel top bajskorv
Ik had laatst iets gelezen op internet dat de tickets het goedkoopst zijn 8-12 weken voor vertrek.
pi_107439375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:24 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik had laatst iets gelezen op internet dat de tickets het goedkoopst zijn 8-12 weken voor vertrek.
kan iemand dit bevestigen?
pi_107451218
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:52 schreef j-jopie het volgende:

[..]

kan iemand dit bevestigen?
Nee, niet zonder dat er bij staat om wat voor tickets voor welke periode met wat voor soort airline naar welke bestemming het gaat.
pi_107452094
1. Vanaf een willekeurige luchthaven in Nederland :)
2. Het liefst van 13 t/m 19 Augustus (mag ook enkele dagen verschillen)
3. Barcelona
4. Vliegtuig
5. Het liefst zo goedkoop mogelijk :P

Hopelijk kan iemand mij helpen :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:18:40 #128
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107453786
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 19:45 schreef HAHAnoniem het volgende:
1. Vanaf een willekeurige luchthaven in Nederland :)
2. Het liefst van 13 t/m 19 Augustus (mag ook enkele dagen verschillen)
3. Barcelona
4. Vliegtuig
5. Het liefst zo goedkoop mogelijk :P

Hopelijk kan iemand mij helpen :)
Even wachten tot de aanbiedingen van Ryanair (Girona / Reus), Easyjet, Transavia en Vueling. Het is nog veel te vroeg om voor augustus te boeken op zo'n populaire route. Nu ben je minimaal 120 euro kwijt.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:53:55 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107458638
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:52 schreef j-jopie het volgende:

[..]

kan iemand dit bevestigen?
Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Nu heb ik mijn vlucht in Maart naar Singapore in Augustus geboekt, en toevallig mijn vlucht met Cathay naar Hong Kong en Bangkok voor Oktober dit jaar, allebei voor rond de 530 euro's met vertrek uit Amsterdam.

Maar de laatste jaren heb ik eigenlijk steeds in Januari en September de vluchten geboekt voor vertrek in Maart en Oktober. Voor de periode van half augustus moet er in juni uiterlijk wel wat bekend zijn, de vliegtuigmaatschappijen kunnen dan niet meer in frequentie terug, maar de boekingen zullen wel wat achtergebleven zijn qua verwachting en een vliegtuig moet toch vol.

Ik verwacht door het vele goedkope aanbod van Egypt Air, Cathay Pacific welke wat goedkope tickets heeft gedumpt voor de periode maart - juni en augustus - oktober, Emirates welke hetzelfde heeft gedaan dat de boekingen voor de reguliere maatschappijen welke rechtstreeks vliegen vanaf Amsterdam, mede door de economische situatie in Europa, echt wel achtergebleven zijn, deze zullen uiterlijk in juni met een scherpe prijszetting moeten komen, waar de maatschappijen welke een tussenstop hebben weer een nog scherpere prijszetting tegenover moeten stellen.

Echter, zoals ik begon, ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Als je een ticket in de periode Augustus vindt voor een prijs tussen de 550 - 600 euro kan je deze het beste boeken, wellicht dat deze goedkoper wordt, maar er kunnen ook 'onverwachte' dingen gebeuren zoals het terugtrekken van Eva Airways of China Airways op de route tussen Amsterdam en Bangkok, en dan heb je opeens een hele andere markt...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107529124
Vanaf Overijssel Nederland naar Londen met de trein #retour, hoe duur zou dat ong. zijn?
pi_107531428
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:02 schreef Toto69 het volgende:
Vanaf Overijssel Nederland naar Londen met de trein #retour, hoe duur zou dat ong. zijn?
Hangt nog af van eventuele kortingskaarten, OV passen, etc... Een standaard prijs is volgens mij 99 euro retour, vanaf elk station in Nederland. Prijzen willen wel varieren, dus vroeg boeken is soms handig. Je hebt wel eens deals voor minder, maar de details ken ik niet.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107551436
Ik ben zelf ook hard op zoek maar ik zou het erg fijn vinden als de experts hier ook even hun aandacht op zouden willen richten :)

Vlucht: Amsterdam-Denpasar (Bali)
Datum: zaterdag 28-07-2012 tot zondag 19-08 of maandag 20-08

Rechtstreeks vanaf Amsterdam met zo weinig mogelijk tussenstops en de vlucht het liefst zo kort mogelijk. Het reisbureau kwam met 1000 euro, (Arke) kwam met een rechtstreekste vlucht met 2 tussenstops van 18 uur.

Extra info: de data liggen al vast.

Zou het heel erg op prijs stellen als de experts hier zich erover willen buigen *O*
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_107551999
Hm, ik zie niet zo snel iets dat veel goedkoper is, maar ken die route niet zo goed. Volgens mij is die 1000 euro niet verkeerd...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_107554715
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef MaJo het volgende:
waarvandaan: vliegveld in Nederland
wanneer: 10 juli tot 16 juli (we moeten in ieder geval 12 tot 15 juli in Novi Sad zijn)
waarnaartoe: Belgrado

We willen naar het Exit Festival in Servie deze zomer. Ik heb al gekeken en kom uit op tickets rond de 150 euro met overstap in Munchen. Lijkt me al best een goede deal maar als iemand nog iets beters weet dan hoor ik het graag ;)
Tegen diezelfde prijs aan maar wel rechtstreeks; met wizzair.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_107557951
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:06 schreef Sinceria het volgende:
Ik ben zelf ook hard op zoek maar ik zou het erg fijn vinden als de experts hier ook even hun aandacht op zouden willen richten :)

Vlucht: Amsterdam-Denpasar (Bali)
Datum: zaterdag 28-07-2012 tot zondag 19-08 of maandag 20-08

Rechtstreeks vanaf Amsterdam met zo weinig mogelijk tussenstops en de vlucht het liefst zo kort mogelijk. Het reisbureau kwam met 1000 euro, (Arke) kwam met een rechtstreekste vlucht met 2 tussenstops van 18 uur.

Extra info: de data liggen al vast.

Zou het heel erg op prijs stellen als de experts hier zich erover willen buigen *O*
Voor zover ik kan zien moet je met KLM ook overstappen, namelijk in Singapore. Vanaf daar vlieg je verder naar Bali met Garuda, een partner van KLM. Kost EUR 1.174

De goedkoopte optie die ik nu kan vinden is EUR 1.046, met Finnair. Is wel vanaf Brussel en je hebt dan wel 2 transfers (Helsinki en Singapore, resp. 1u10 en 2u25).
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_107558453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 08:21 schreef Thurston het volgende:
goeiemorgen!

1. waarvandaan: Nederland
2. wanneer: begin augustus t\m eind augustus
3. waarnaartoe: Winnipeg, Canada
4. vliegtuig
5.heb zelf tickets rond de 1100 euro gevonden...

Iemand? Thanks!
Via http://matrix.itasoftware.com:

Air Canada vanaf Brussel, heen 1-aug, terug 2-sep, overstap in Montreal. EUR 916
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_107563977
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 12:21 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, ik zie niet zo snel iets dat veel goedkoper is, maar ken die route niet zo goed. Volgens mij is die 1000 euro niet verkeerd...
Nee, ik kan ooit niks goedkopers vinden, dus denk dat we 'em dan via Arke boeken. We moeten er dan wel een paar nachtjes in een hotel bijboeken aan het begin en aan het eind van de vakantie maar dat is niet zo'n probleem. Dank je voor je hulp!

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:46 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor zover ik kan zien moet je met KLM ook overstappen, namelijk in Singapore. Vanaf daar vlieg je verder naar Bali met Garuda, een partner van KLM. Kost EUR 1.174

De goedkoopte optie die ik nu kan vinden is EUR 1.046, met Finnair. Is wel vanaf Brussel en je hebt dan wel 2 transfers (Helsinki en Singapore, resp. 1u10 en 2u25).
Dank je wel! Als het bij Arke niet wil lukken omdat we verder gewoon gaan rondtrekken dan gaan we één van deze proberen.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_107564684
niet zo moelijk doen, tix.nl is structureel de goedkoopste, ik check af en toe nog, dat ze niet in eens stoppen met de goedkoopste zijn, maar als ik screenschotjes door stuur naar het reisbureau van het werk, krijgen ze het schaamrood op de kaken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:58 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Via http://matrix.itasoftware.com:

Air Canada vanaf Brussel, heen 1-aug, terug 2-sep, overstap in Montreal. EUR 916
600 euro van af Amsterdam, met Lufthansa.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:46 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Voor zover ik kan zien moet je met KLM ook overstappen, namelijk in Singapore. Vanaf daar vlieg je verder naar Bali met Garuda, een partner van KLM. Kost EUR 1.174

De goedkoopte optie die ik nu kan vinden is EUR 1.046, met Finnair. Is wel vanaf Brussel en je hebt dan wel 2 transfers (Helsinki en Singapore, resp. 1u10 en 2u25).
750,-met Garuda airlines, 120,- meer met singapore airlines.

[ Bericht 46% gewijzigd door bunnahabhain op 03-02-2012 18:23:15 ]
pi_107566107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:14 schreef bunnahabhain het volgende:
niet zo moelijk doen, tix.nl is structureel de goedkoopste, ik check af en toe nog, dat ze niet in eens stoppen met de goedkoopste zijn, maar als ik screenschotjes door stuur naar het reisbureau van het werk, krijgen ze het schaamrood op de kaken.

[..]

600 euro van af Amsterdam, met Lufthansa.....

[..]

750,-met Garuda airlines, 120,- meer met singapore airlines.
Ik heb Tix ook al gebrobeerd, maar kom niet lager dan 1195.35 p.p. Wil je me uitleggen je aan deze prijzen komt? Ik heb op de Nederlandse versie gekeken, misschien zit daar het verschil? :)
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_107566194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:04 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik heb Tix ook al gebrobeerd, maar kom niet lager dan 1195.35 p.p. Wil je me uitleggen je aan deze prijzen komt? Ik heb op de Nederlandse versie gekeken, misschien zit daar het verschil? :)
variabele datum. sommige vluchten zijn net in het weekend goedkoper, andere weer door de week.
ik zie net wel dat je vaste dagen had, die had ik niet gezien, excuus
pi_107566570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 19:06 schreef bunnahabhain het volgende:

[..]

variabele datum. sommige vluchten zijn net in het weekend goedkoper, andere weer door de week.
ik zie net wel dat je vaste dagen had, die had ik niet gezien, excuus
Ah oke, ik snap het, bedankt :)
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 21:42:04 #142
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107574039
Tix.nl is in principe NOOIT maar dan ook NOOIT de goedkoopste!

Ongetwijfeld qua ticketprijs zal deze er als goedkoopste uitspringen, dat doen ze slim bij Tix.nl, maar na toevoeging van ticket fee, customer service tax, adminstratiekosten is je ticket gelijk 45 euro duurder dan als je deze bij D-reizen had geboekt.

Zowel Tix als D-reizen maken gebruik van hetzelfde boekingssysteem, waar D-reizen verder geen boekingskosten rekent.
Er bestat daarnaast niets als customer service tax en ticket fee, het enige wat een tickettoko zou mogen vragen zijn administratiekosten, want ze moeten uiteraard wel wat verdienen.

Zo kost een longhaulticket bij D-reizen maar 1 a 3 euro's meer dan dat D-reizen aan Airtrade (want dat is de afhandelaar voor deze ticketboer) moet betalen. (Er zit dit kleine verschil in euro's tussen om eventuele wisselkoersschommelingen op te vangen voor de lokale belastingen).

Je zou de proef op de som kunnen nemen en bij tix.nl de ticketprijs op een bepaalde datum op te zoeken, dan door te klikken en de eindprijs te noteren en vervolgens bij D-reizen exact die data op te geven. Want dat moet wel worden gezegd, met D-reizen kan je niet zo lekker flexibel op diverse dagen zoeken, maar daar heb je andere aanbieders voor
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107576728
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 21:42 schreef ozzietukker het volgende:
Tix.nl is in principe NOOIT maar dan ook NOOIT de goedkoopste!

Ongetwijfeld qua ticketprijs zal deze er als goedkoopste uitspringen, dat doen ze slim bij Tix.nl, maar na toevoeging van ticket fee, customer service tax, adminstratiekosten is je ticket gelijk 45 euro duurder dan als je deze bij D-reizen had geboekt.

Zowel Tix als D-reizen maken gebruik van hetzelfde boekingssysteem, waar D-reizen verder geen boekingskosten rekent.
Er bestat daarnaast niets als customer service tax en ticket fee, het enige wat een tickettoko zou mogen vragen zijn administratiekosten, want ze moeten uiteraard wel wat verdienen.

Zo kost een longhaulticket bij D-reizen maar 1 a 3 euro's meer dan dat D-reizen aan Airtrade (want dat is de afhandelaar voor deze ticketboer) moet betalen. (Er zit dit kleine verschil in euro's tussen om eventuele wisselkoersschommelingen op te vangen voor de lokale belastingen).

Je zou de proef op de som kunnen nemen en bij tix.nl de ticketprijs op een bepaalde datum op te zoeken, dan door te klikken en de eindprijs te noteren en vervolgens bij D-reizen exact die data op te geven. Want dat moet wel worden gezegd, met D-reizen kan je niet zo lekker flexibel op diverse dagen zoeken, maar daar heb je andere aanbieders voor
done that.
ik heb een vlucht naar Zuid Afrika geboekt, met Lufthansa, welke 845,- kostte
en er kwam uiteindelijk alleen 19,- transactie kosten boven. dus in totaal bijna 865,-
Direct bij Lufthansa koste de identieke reis 1030,-
Ik heb het reisbureau waar mee we op het werk zaken doen gevraagd me de reis te verkopen, zij konden de betreffende vlucht niet goedkoper aanbieden, zij betaalden meer aan Lufthansa als de TIX prijs.
Ik vlieg vaak voor mijn werk, en meestal zoek ik dan via TIX de goede route op, maar ik krijg nooit een goedkopere vlucht. Geen expedia een cheaptickets welke beiden geen godverlaten gaten weten te vinden als Gaspe.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:22:13 #144
315338 akira02
o happy day.
pi_107732438
1. Brussels Airport
2. tussen 25 - 27/08 en 09 - 11/09
3. L'viv , Oekraine
4. de grote aluminium vogel (vliegtuig)
5. Mag met 2 stops zijn maar op dezelfde dag
6. Cheaptickets: 506+45 kosten
LOT: 26/08 - 09/09 : 516,36
Lufthansa: 25/08 - 09/09: 589

Vorig jaar was het 466 via Lufthansa
sleep-eat-drink-sleep
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:09:46 #145
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_107738914
Bestaat het fenomeen, last second nog een beetje eigenlijk, gewoon je koffers pakken naar het vliegtuig en kijken wat er over is en dan goedkoop mee gaan?
pi_107739963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 01:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Bestaat het fenomeen, last second nog een beetje eigenlijk, gewoon je koffers pakken naar het vliegtuig en kijken wat er over is en dan goedkoop mee gaan?
Nee
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 17 februari 2012 @ 11:47:53 #147
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_108074229
Graag zou ik 5 april willen vertrekken naar LAX. Het liefst na 17:00.
10 april wil ik weer vertrekken vanuit LAX. Vliegveld in Nederland maakt me niet zoveel uit. Rotterdam is erg in de buurt en zou mooi meegenomen zijn.

Zelf kom ik uit op 982 dollar met 1 tussenstop op Travelocity. De vraag is ook wanneer ik precies moet boeken. Ben niet zo thuis in deze wereld.

Het liefst zo goedkoop mogelijk :)

Iemand enig idee? :D
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_108074827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 11:47 schreef jortkeldert het volgende:
Graag zou ik 5 april willen vertrekken naar LAX. Het liefst na 17:00.
10 april wil ik weer vertrekken vanuit LAX. Vliegveld in Nederland maakt me niet zoveel uit. Rotterdam is erg in de buurt en zou mooi meegenomen zijn.

Zelf kom ik uit op 982 dollar met 1 tussenstop op Travelocity. De vraag is ook wanneer ik precies moet boeken. Ben niet zo thuis in deze wereld.

Het liefst zo goedkoop mogelijk :)

Iemand enig idee? :D
Ams-Lax met 1 tussenstop voor 690 euro. Boeken via govolo en vliegen met continental.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 12:12:59 #149
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_108074989
Die vond ik net ook idd. Is het verstandig om nu al te boeken, of kan ik beter even wachten? ZIjn er kenners van deze route?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_108075228
Ik ben zelf nooit op deze route gevlogen Ik denk dat het wel een goede prijs is en niet veel goedkoper zal worden. Maar ik laat me graag overtuigen.
pi_108079277
1. Waarvandaan: Guadalajara / Puerto Vallarta / Mexico City/Cancun
2. Wanneer: Begin Juli t/m eind augustus
3. Waarnaartoe: Amsterdam/ Brussel/ Frankfurt/Parijs/Barcelona/Madrid/Londen
4. Hoe:Vliegtuig
5. Op welke manier: De goedkoopste manier
6. Welke prijzen: Tussen de 500¤ en 1000¤

De luchthaven van vertrek en aankomst maken dus niet uit, het gaat er om wat het goedkoopste is.

Maakt niet uit of het via de VS is. Vaak is American Airlines de goedkoopste maar wil graag weten of jullie het misschien goedkoper kunnen vinden.

Thanks!
Abracadabra, tapate guarra!
pi_108153230
1. Waarvandaan: Amsterdam/Brussel/Londen
2. Wanneer: Begin Juli t/m eind Juli
3. Waarnaartoe: Bonaire
4. Hoe:Vliegtuig Venezuela/Curaçao en stukje boot of direct vliegen, maakt niet zoveel uit
5. Op welke manier: De goedkoopste manier/of ietsjes meer en meer zien
6. Welke prijzen: Tussen de 400¤ en 700¤
pi_108218681
Wij willen deze zomer naar Corsica. Onderzoek wees al uit dat we dan het beste via Pisa kunnen gaan en vanaf daar met de boot. Toch ook hier de vraag: Hoe komen wij met z'n tweeën op een goedkope manier in Corsica? Ideeën?
pi_108277606
1. waarvandaan: Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: 2e,3e of 4e week in Juni. Bij voorkeur vertrek op een vrijdag of zaterdag.
3. waarnaartoe je wilt reizen: New York, JFK of Newark.
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Het liefst natuurlijk direct maar 1 overstap vind ik niet zo'n ramp. Maar dan niet eerst naar Madrid ofzo. Maar londen/Frankfurt of iets dichtbij vind ik geen probleem. Nog een ander punt wat ik graag wil is een beetje in de middag in NY aankomen. Op zijn laatst 17:00 uur.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: KLM 721 euro direct. Maar ik zoek het eigenlijk voor iets goedkoper. Nu kom ik alleen maar goedkopere vluchten tegen met onmogelijke tijden, of rare overstapplaatsen. Warschau enz.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:52:18 #155
64792 Mryc
play me one more song
pi_108278252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:38 schreef Stansfield het volgende:
1. waarvandaan: Amsterdam
2. wanneer je wilt reizen: 2e,3e of 4e week in Juni. Bij voorkeur vertrek op een vrijdag of zaterdag.
3. waarnaartoe je wilt reizen: New York, JFK of Newark.
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig
5. op welke manier je wilt reizen: Het liefst natuurlijk direct maar 1 overstap vind ik niet zo'n ramp. Maar dan niet eerst naar Madrid ofzo. Maar londen/Frankfurt of iets dichtbij vind ik geen probleem. Nog een ander punt wat ik graag wil is een beetje in de middag in NY aankomen. Op zijn laatst 17:00 uur.
6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt: KLM 721 euro direct. Maar ik zoek het eigenlijk voor iets goedkoper. Nu kom ik alleen maar goedkopere vluchten tegen met onmogelijke tijden, of rare overstapplaatsen. Warschau enz.
Vanaf Brussel geen optie? Kan al onder ¤ 500, zie www.connections.be
pi_108279650
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:52 schreef Mryc het volgende:

[..]

Vanaf Brussel geen optie? Kan al onder ¤ 500, zie www.connections.be
Daar had ik nog niet over nagedacht. Maar is dat een beetje te doen met de trein vanuit Utrecht? Hoeveel uur is dat?
pi_108279743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:20 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet over nagedacht. Maar is dat een beetje te doen met de trein vanuit Utrecht? Hoeveel uur is dat?
Volgens NS.nl (wat op zich een goede bron is om treinreizen te checken), ben je 2 uur en 19 minuten onderweg.
pi_108279911
Toch wel een lastig verhaal dus als je rond 10 uur smorgens vertrekt en wat uur van tevoren aanwezig moet zijn.
pi_108280202
Dan ga je de avond voor vertrek al die kant op en slaap je in een goedkoop hotelletje of hostel. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108280245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dan ga je de avond voor vertrek al die kant op en slaap je in een goedkoop hotelletje of hostel. :)
Dan wordt het verschil wel weer heel weinig en vind ik het die moeite weer niet waard.
pi_108280670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:31 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dan wordt het verschil wel weer heel weinig en vind ik het die moeite weer niet waard.
Hostel heb je al in Brussel voor 25 euro. :) Valt wel mee toch?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:49:07 #162
64792 Mryc
play me one more song
pi_108281126
Of KLM.be ipv KLM.nl wil ook nog wel eens helpen. Moet je wel eerst naar Antwerpen om een treinticket op te halen
pi_108281989
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:05 schreef Stofje het volgende:
Wij willen deze zomer naar Corsica. Onderzoek wees al uit dat we dan het beste via Pisa kunnen gaan en vanaf daar met de boot. Toch ook hier de vraag: Hoe komen wij met z'n tweeën op een goedkope manier in Corsica? Ideeën?
Je kunt vliegen van Amsterdam naar Pisa/Nice en vandaar uit de boot nemen (transavia.com) of een iets duurdere optie, rechtstreeks Amsterdam - Ajaccio. Anders Eindhoven - Marseille/Pisa (Ryanair) en van daaruit de boot. Afhankelijk van waar je woont kan ook Keulen - Ajaccio met Germanwings een optie zijn.

Of de 1350km naar de havens van Livorno/Nice (is ongeveer even ver vanuit Utrecht) met de auto, en dan de boot pakken :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108283650
Ik wil redelijk "last minute" weg. Van 16 maart t/m 20 maart naar Rome vanaf een vliegveld in Nederland of Belgie (zoek een reis inclusief hotel). Wat is de beste tactiek om nog iets betaalbaars te vinden?
pi_108284372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:30 schreef Ludacriss het volgende:
Ik wil redelijk "last minute" weg. Van 16 maart t/m 20 maart naar Rome vanaf een vliegveld in Nederland of Belgie (zoek een reis inclusief hotel). Wat is de beste tactiek om nog iets betaalbaars te vinden?
Voor Charleroi - Rome bij Ryanair betaal je momenteel ¤70 voor een retourtje (vanaf Eindhoven ¤107). Redelijke prijzen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108289882
1. Waarvandaan: Amsterdam/Brussel/Duitsland (maakt niet veel uit, moet wel te doen zijn)
2. Wanneer: Juli of Augustus
3. Waar naar toe: Guadalajara, Mexico
4. Hoe: Vliegtuig
5. Op welke manier: Maakt niet uit, zo goedkoop mogelijk
6. Prijzen: Zelf kom ik niet onder de 950 uit (vanaf Brussel), zou natuurlijk graag enkele honderden euro's er onder zitten (als dat lukt).
pi_108311069
Dag lieve collega Fokkers!

In de periode 1 juli tot 31 juli
+/- 2 weken
Montpellier (of omringende luchthaven, straal van 75 km: beziers/nimes/Carcasonnes)

Ryanair was in het najaar van 2009 met een retourtje beziers voor 20 euro, goedkoop!
Het is het hoogseizoen vs laagseizoen, maar nu kom ik niet onder de 300 euro??
Dat kan beter denk ik, maar hoe?

hoe maakt trouwens niet uit, maar ik denk niet dat het met de bus/trein veel goedkoper is.
Iemand een idee?
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_108311252
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:41 schreef paaskannekoekje het volgende:
Dag lieve collega Fokkers!

In de periode 1 juli tot 31 juli
+/- 2 weken
Montpellier (of omringende luchthaven, straal van 75 km: beziers/nimes/Carcasonnes)

Ryanair was in het najaar van 2009 met een retourtje beziers voor 20 euro, goedkoop!
Het is het hoogseizoen vs laagseizoen, maar nu kom ik niet onder de 300 euro??
Dat kan beter denk ik, maar hoe?

hoe maakt trouwens niet uit, maar ik denk niet dat het met de bus/trein veel goedkoper is.
Iemand een idee?
De tijd van goedkope tickets bij Ryanair is wel een beetje voorbij, zeker op kleinere regionale luchthavens (in de zomer). Beste tip is dus NU te zoeken naar goedkope treintickets.
pi_108311458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:41 schreef paaskannekoekje het volgende:
Dag lieve collega Fokkers!

In de periode 1 juli tot 31 juli
+/- 2 weken
Montpellier (of omringende luchthaven, straal van 75 km: beziers/nimes/Carcasonnes)

Ryanair was in het najaar van 2009 met een retourtje beziers voor 20 euro, goedkoop!
Het is het hoogseizoen vs laagseizoen, maar nu kom ik niet onder de 300 euro??
Dat kan beter denk ik, maar hoe?

hoe maakt trouwens niet uit, maar ik denk niet dat het met de bus/trein veel goedkoper is.
Iemand een idee?
Rotterdam - Montpellier kan in juli vanaf ¤155 retour met transavia.com
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:54:58 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108311618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:30 schreef Ludacriss het volgende:
Ik wil redelijk "last minute" weg. Van 16 maart t/m 20 maart naar Rome vanaf een vliegveld in Nederland of Belgie (zoek een reis inclusief hotel). Wat is de beste tactiek om nog iets betaalbaars te vinden?
Hoe flexibel ben je?

Vanaf Eindhoven kan het met Ryanair voor 66 euro, als je een dagje later terugkomt (16-21 maart).
Ga je van 17 t/m 21 maart is het zelfs maar 49 euro.

Moet het persé 16-20 zijn, dat is Charleroi inderdaad een goedkopere optie.
  donderdag 23 februari 2012 @ 18:58:11 #171
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108311737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef MCH het volgende:

[..]

De tijd van goedkope tickets bij Ryanair is wel een beetje voorbij, zeker op kleinere regionale luchthavens (in de zomer). Beste tip is dus NU te zoeken naar goedkope treintickets.
De aanbiedingen lopen nog maar tot april. Ik denk dat je veel bestemmingen nog wel voor 20 euro enkele reis kunt krijgen, het aanbod is alleen zeer beperkt. Bovendien veranderen de prijzen van Ryanair nu echt meerdere keren per dag, zowel omhoog als omlaag. Er is geen pijl meer op te trekken.
pi_108314218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:45 schreef MCH het volgende:

[..]

De tijd van goedkope tickets bij Ryanair is wel een beetje voorbij, zeker op kleinere regionale luchthavens (in de zomer). Beste tip is dus NU te zoeken naar goedkope treintickets.
Met eurolines kom ik op 288 euro, met tgv/ns hispeed, kom ik op 364 euro. Damn!
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:41:25 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108318274
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:42 schreef paaskannekoekje het volgende:

[..]

Met eurolines kom ik op 288 euro, met tgv/ns hispeed, kom ik op 364 euro. Damn!
Ik reis bijna ieder jaar met de TGV voor ongeveer een tientje vanuit Hendaye naar Parijs, maar voor die prijzen kan je pas drie maanden vantevoren boeken. Gewoon nog even wachten.

(heel andere reis dus, maar ik neem aan dat iets soortgelijks geldt voor alle TGV's)

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemans24 op 24-02-2012 02:01:32 ]
pi_108333411
AAAaaaaaaah overmorgen zit ik sowieso in Argentinië. Dit wilde ik even mededelen. O+ :W
  vrijdag 24 februari 2012 @ 02:09:53 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108333726
Ik heb even gezocht op ww.tgv-europe.com naar de TGV Parijs-Montpellier binnen de periode die al wel boekbaar is (t/m eind mei) en een retourtje is 50 euro.
Met een retourtje NL-Parijs erbij, kom je nu voor mei in totaal op 120 euro uit, retour. Heel redelijk dus.

Over twee maanden zullen dergelijke prijzen waarschijnlijk ook voor juli boekbaar zijn. Het NU boeken, is voor demeeste treintickets helemaal niet mogelijk!

quote:
Voor uw reizen met TGV, Intercités, Thalys (reizen tussen Frankrijk, België, Duitsland en Nederland), TGV Frankrijk-Italië, TGV en ICE (reizen tussen Frankrijk en Duitsland) en Elipsos (reizen tussen Spanje en Frankrijk en tussen Spanje, Italië en Zwitserland):


De aankoop van treintickets is vanaf 3 maanden van tevoren mogelijk, met uitzondering van de volgende periodes:

Reizen van half december tot half januari: aankoop is vanaf half oktober mogelijk
Reizen van begin februari tot begin maart: aankoop is vanaf begin november mogelijk
Voor uw reizen met Eurostar (reizen tussen Frankrijk, België en Engeland):

De aankoop van treintickets is vanaf 4 maanden van tevoren mogelijk.
Voor uw reizen met iDTGV :

De aankoop van treintickets is vanaf 6 maanden van tevoren mogelijk.

Reserveer zo snel mogelijk om van onze laagste prijzen te profiteren en veel geld te besparen!
Laat nou net een deel van de TGV's naar Montpellier van het type iDTGV zijn. Die kun je dus officieel al boeken voor juli (maar in de praktijk werkt het blijkbaar niet).

Daarom: boek over twee maanden een treinticket of kijk over drie maanden bij Ryanair (of koop dat Transavia ticket...)

[ Bericht 31% gewijzigd door Lemans24 op 24-02-2012 02:15:23 ]
  vrijdag 24 februari 2012 @ 07:06:46 #176
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_108334398
Hoi beste fokkers,

Ik heb al talloze websites gecheckt voor een goed geprijsde retour ticket van Bangkok naar Seoul, rond eind april voor 1 a 2 weken. Goedkoopste dat ik vond was 340 euro inclusief taxes via airasia. Ik dacht dat het toch wel goedkoper mogelijk was gezien eerdere ervaringen maar in mijn geval is dat nog niet gelukt.

Websites gecheckt: skyscanner, cheaptickets, edreams, tix en dus airasia. Tips zijn altijd welkom en bij voorbaat bedankt!
pi_108348774
Ik heb hulp nodig bij het zoeken naar de goedkoopste vlucht. We willen met een groep van 4 a 5 personen naar LA in juni. Vanaf Amsterdam is het gemakkelijkst, maar Brussel of Düsseldorf is ook te doen. Dat zou van 2 juni tot 8 juni zijn. De heenweg staat vast als datum, maar de terugweg kan nog gerekt worden met een dag, 9 juni dus.

Ik kom op zo'n 600/700 euro via de reguliere sites (cheaptickets, wtc, etc).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108351336
Treinkaartje kopen in Engeland, gaat dat hetzelfde als hier of is er n vreemd soort systeem waar ik geen weet van heb?
pi_108363609
Basic info:
1. waarvandaan je wilt reizen: AMSTERDAM, BRUSSEL, EVT DUITSLAND
2. wanneer je wilt reizen, In de week van 18 december tot 3 januari (flexibel)
3. waarnaartoe je wilt reizen, Costa Rica (San Jose)
4. hoe je wilt reizen,vliegtuig ...

Het is nog een redelijk ver weg, maar ik ga hoe dan ook die periode naar die bestemming, en hoe eerder het vaststaat, hoe beter. Paar vraagjes - ik heb er zelf al naar gekeken en het meest optimale zou Amsterdam - Madrid - San Jose zijn met Iberia voor een euro of 1100 (om en nabij), Brussel is er eentje zelfs goedkoper, maar het is allemaal een beetje hetzelfde.

Nu zit ik met drie concrete vragen: werelddeals - zijn die er ook wel eens voor Costa Rica geweest bij de KLM? Dat kan ik zo 1,2,3 niet achterhalen via google.

In hoeverre hebben mensen hier ervaring met het tickets vanuit bijv de VS naar Midden-Amerika (lees Costa Rica). Zou het verstandig/kostenbesparend zijn om bijv een retourtje amsterdam - atlanta of miami te kopen, en vandaar een goedkoop ticket naar san jose te boeken, wat samen (veel) goedkoper is dan een directe retour kopen.

Derde is - wat is de meest optimale periode om te boeken? zo snel mogelijk? exact 6 maanden van te voren?

Ik dank u :s)
pi_108364457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:41 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Basic info:
1. waarvandaan je wilt reizen: AMSTERDAM, BRUSSEL, EVT DUITSLAND
2. wanneer je wilt reizen, In de week van 18 december tot 3 januari (flexibel)
3. waarnaartoe je wilt reizen, Costa Rica (San Jose)
4. hoe je wilt reizen,vliegtuig ...

Het is nog een redelijk ver weg, maar ik ga hoe dan ook die periode naar die bestemming, en hoe eerder het vaststaat, hoe beter. Paar vraagjes - ik heb er zelf al naar gekeken en het meest optimale zou Amsterdam - Madrid - San Jose zijn met Iberia voor een euro of 1100 (om en nabij), Brussel is er eentje zelfs goedkoper, maar het is allemaal een beetje hetzelfde.

Nu zit ik met drie concrete vragen: werelddeals - zijn die er ook wel eens voor Costa Rica geweest bij de KLM? Dat kan ik zo 1,2,3 niet achterhalen via google.

In hoeverre hebben mensen hier ervaring met het tickets vanuit bijv de VS naar Midden-Amerika (lees Costa Rica). Zou het verstandig/kostenbesparend zijn om bijv een retourtje amsterdam - atlanta of miami te kopen, en vandaar een goedkoop ticket naar san jose te boeken, wat samen (veel) goedkoper is dan een directe retour kopen.

Derde is - wat is de meest optimale periode om te boeken? zo snel mogelijk? exact 6 maanden van te voren?

Ik dank u :s)
Dat zou goed kunnen, dan moet je in noordamerkikaanse sites zoeken, en dan vooral als het hier ochtend is, dan komen er nog wel eens goedkope ticketrs langs omdat ze in noord amerika slapen.
In CA zelf zijn er geen goedkope tickets, de luchtvaart-monopolie-structuur in die landen verhindert dat voor alsnog.
pi_108379941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:35 schreef FutureWorld het volgende:
Treinkaartje kopen in Engeland, gaat dat hetzelfde als hier of is er n vreemd soort systeem waar ik geen weet van heb?
Nee, in Engeland werkt dat -vooral op de lange afstanden- aan de hand van hoe later je boekt, hoe duurder het wordt. De tip is megatrain.co.uk voor hele goedkope trein- (en bus-) tickets. En anders britishrail.co.uk.
pi_108380053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:25 schreef Stansfield het volgende:
Toch wel een lastig verhaal dus als je rond 10 uur smorgens vertrekt en wat uur van tevoren aanwezig moet zijn.
Daarvoor is er http://airportxpress.nl/ of een dagje van tevoren met Eurolines en een hotel nemen; zelfs dat is goedkoper dan een enkeltje met de trein.
pi_108411738
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, in Engeland werkt dat -vooral op de lange afstanden- aan de hand van hoe later je boekt, hoe duurder het wordt. De tip is megatrain.co.uk voor hele goedkope trein- (en bus-) tickets. En anders britishrail.co.uk.
Bedankt voor de tip! Helaas staat mijn eindbestemming er niet bij.. dus dan houdt 't op.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:06:02 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108422940
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:02 schreef FutureWorld het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Helaas staat mijn eindbestemming er niet bij.. dus dan houdt 't op.
En zo'n goedkoop ticket naar een 'standaard' plaats, gevolgd door ter plaatse een lokaal kaartje kopen?
pi_108441219
Mh, dat kan ik inderdaad nog wel even bekijken. :) Had ik nog niet aan gedacht.. :@
pi_108633806
Ik zou graag hulp krijgen bij het vinden van goedkope tickets voor mijn reis naar Canada! Hieronder heb ik voor de behulpvaardigen onder jullie (en mensen met bijv. ervaring) de specificaties opgeschreven:

In de zomervakantie (27 Juli) wil ik vertrekken naar Canada.
Ik ga 4 weken backpacken daarmet mijn gezin.
Mijn vlucht terug naar Nederland wil ik vanuit Canada doen op 27 Augustus.

Ik wil deze 5 vliegtickets zo voordelig mogelijk boeken. Eens had ik een site waarbij je rondvluchten kon vinden (heel aan het begin van het canada plan) maar ik heb deze niet bij mn favorieten gestopt en tussendoor is mn geschiedenis gewist. Het kon toen voor rond de 1500 euro. Nu vind ik de heenreis niet eens voor onder de 900...

HELP MIJ!

thanks
pi_108633850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 01:49 schreef Rnnz het volgende:
1. Waarvandaan: Amsterdam/Brussel/Duitsland (maakt niet veel uit, moet wel te doen zijn)
2. Wanneer: Juli of Augustus
3. Waar naar toe: Guadalajara, Mexico
4. Hoe: Vliegtuig
5. Op welke manier: Maakt niet uit, zo goedkoop mogelijk
6. Prijzen: Zelf kom ik niet onder de 950 uit (vanaf Brussel), zou natuurlijk graag enkele honderden euro's er onder zitten (als dat lukt).
Iemand?
pi_108634106
En hoe lang wil je daar blijven?
pi_108634568
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef pazara het volgende:
Ik zou graag hulp krijgen bij het vinden van goedkope tickets voor mijn reis naar Canada! Hieronder heb ik voor de behulpvaardigen onder jullie (en mensen met bijv. ervaring) de specificaties opgeschreven:

In de zomervakantie (27 Juli) wil ik vertrekken naar Canada.
Ik ga 4 weken backpacken daarmet mijn gezin.
Mijn vlucht terug naar Nederland wil ik vanuit Canada doen op 27 Augustus.

Ik wil deze 5 vliegtickets zo voordelig mogelijk boeken. Eens had ik een site waarbij je rondvluchten kon vinden (heel aan het begin van het canada plan) maar ik heb deze niet bij mn favorieten gestopt en tussendoor is mn geschiedenis gewist. Het kon toen voor rond de 1500 euro. Nu vind ik de heenreis niet eens voor onder de 900...

HELP MIJ!

thanks
Losse reizen richting Canada zijn altijd duur, dus je moet wel voor retourtjes blijven zoeken. Waar in Canada wil je heen?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108643784
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Losse reizen richting Canada zijn altijd duur, dus je moet wel voor retourtjes blijven zoeken. Waar in Canada wil je heen?
Montreal
pi_108645284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:39 schreef Terpentin07 het volgende:
En hoe lang wil je daar blijven?
Ongeveer een maand. :)

Vorig jaar zelfde richting gevlogen, kwam toen ook al niet onder de 950 uit maar dat was later geboekt.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:52:53 #192
301885 jenb2002
travel fan
pi_108666307
Hallo fokkers,

waarschijnlijk is het al eerder vermeld, maar kan het niet terug vinden.

ik zoek, vliegtickets-zoekmachines met complete maand overzicht/prijsoverzicht.

voor een reis naar Kul en retour vanaf sin, evt vertrek Belg/Duitsl geen bezwaar.

Snel en makkelijk prijzen vergelijken en kijken welke vertrek data het voordeligst is.

Alvast bedankt.

Gr Jeroen
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:12:40 #193
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108667039
Mensen, wie weet kunnen jullie me helpen.

1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam, Brussel, Antwerpen Centraal of Duitsland
2. wanneer je wilt reizen: 30 mei weg (niet eerder, iets later kan), ongeveer 7 dagen later terug
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hong Kong
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig :)

Ik kwam via KLM.be vanaf Antwerpen CS een ticket tegen van 520 (trein naar A'dam, vanaf daar direct naar HKG), en via skyscanner 450 euro vanaf Brussel met overstap in Delhi of Mombai. Op zich zijn dat natuurlijk mooie prijzen :) Weet iemand anders misschien iets?
pi_108667258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef pazara het volgende:
Ik zou graag hulp krijgen bij het vinden van goedkope tickets voor mijn reis naar Canada! Hieronder heb ik voor de behulpvaardigen onder jullie (en mensen met bijv. ervaring) de specificaties opgeschreven:

In de zomervakantie (27 Juli) wil ik vertrekken naar Canada.
Ik ga 4 weken backpacken daarmet mijn gezin.
Mijn vlucht terug naar Nederland wil ik vanuit Canada doen op 27 Augustus.

Ik wil deze 5 vliegtickets zo voordelig mogelijk boeken. Eens had ik een site waarbij je rondvluchten kon vinden (heel aan het begin van het canada plan) maar ik heb deze niet bij mn favorieten gestopt en tussendoor is mn geschiedenis gewist. Het kon toen voor rond de 1500 euro. Nu vind ik de heenreis niet eens voor onder de 900...

HELP MIJ!

thanks
iemand?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:19:43 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108671219
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:12 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, wie weet kunnen jullie me helpen.

1. waarvandaan je wilt reizen: Amsterdam, Brussel, Antwerpen Centraal of Duitsland
2. wanneer je wilt reizen: 30 mei weg (niet eerder, iets later kan), ongeveer 7 dagen later terug
3. waarnaartoe je wilt reizen: Hong Kong
4. hoe je wilt reizen: Vliegtuig :)

Ik kwam via KLM.be vanaf Antwerpen CS een ticket tegen van 520 (trein naar A'dam, vanaf daar direct naar HKG), en via skyscanner 450 euro vanaf Brussel met overstap in Delhi of Mombai. Op zich zijn dat natuurlijk mooie prijzen :) Weet iemand anders misschien iets?
Ik zou maar boeken voor deze prijzen, Hong Kong is voor de prijs rond de 520 euro ongeveer het laagste wat je kan vinden.
Wat je in ieder geval niet moet doen is de optie nemen met de tussenstop in Delhi of Mombai, al kan je dat eigenlijk pas echt zeggen als je het zelf hebt ervaren, maar Delhi en Mumbai liggen in India, en dan heb je dus veel mensen uit India aan boord en op de luchthavens, en het is misschien niet aardig om te zeggen, maar reizen met mensen uit India is niet de beste manier om te reizen, naast het feit dat je India zelf niet in mag en vaak lange overstaptijden hebt en de omslachtige manier van een transfer.

Daarnaast, met KLM moet je heen wel vanaf Antwerpen, terug land je op Schiphol, krijg je ook daar je bagage en kan je vanaf daar direct naar huis, want die trein naar Antwerpen kan je op de terugweg gerust laten gaan.

De enige andere mogelijkheid die mogelijk nog gaat komen vanaf Amsterdam is Lufthansa met een overstap op Frankfurt of München of wellicht Emirates maar de prijsstelling zal in de buurt van de 500 euro zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:24:03 #196
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108671333
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou maar boeken voor deze prijzen, Hong Kong is voor de prijs rond de 520 euro ongeveer het laagste wat je kan vinden.
Wat je in ieder geval niet moet doen is de optie nemen met de tussenstop in Delhi of Mombai, al kan je dat eigenlijk pas echt zeggen als je het zelf hebt ervaren, maar Delhi en Mumbai liggen in India, en dan heb je dus veel mensen uit India aan boord en op de luchthavens, en het is misschien niet aardig om te zeggen, maar reizen met mensen uit India is niet de beste manier om te reizen, naast het feit dat je India zelf niet in mag en vaak lange overstaptijden hebt en de omslachtige manier van een transfer.

Daarnaast, met KLM moet je heen wel vanaf Antwerpen, terug land je op Schiphol, krijg je ook daar je bagage en kan je vanaf daar direct naar huis, want die trein naar Antwerpen kan je op de terugweg gerust laten gaan.

De enige andere mogelijkheid die mogelijk nog gaat komen vanaf Amsterdam is Lufthansa met een overstap op Frankfurt of München of wellicht Emirates maar de prijsstelling zal in de buurt van de 500 euro zijn.
Bedankt voor de toelichting man! Misschien is het inderdaad maar beter om dan gewoon te boeken. Mijn reisgenoot was al niet zo enthousiast over de overstap in India, nu jij het ook afraadt moeten we het maar niet doen denk ik :)
pi_108671403
Ik heb nog nooit een overstap gehad in India, maar ben wel in India geweest en het vliegveld van Delhi was nu niet bepaald georganiseerd ofzo. :D
Zou ik niet doen dus. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:31:03 #198
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108671508
OK, haha. Uit nieuwsgierigheid: in welk opzicht was het een puinzooi daar?
pi_108671841
Enorm rommelig en ongeorganiseerd. Onvriendelijk personeel. Enorm lange rijen overal.

Toen ik aankwam in India kon ik mijn tas niet vinden, die was ergens naast een band beland. Toen ik eenmaal in de arrivals hal aankwam werd ik helemaal gek, want ergens tussen die 300 mannetjes met zwaaiende bordjes, stond het mannetje met mijn naam op een bordje.
Toen ik voor de terugreis aankwam op het vliegveld, stond er een file voor de departures hal (het stond gewoon stil!). Er waren eigenlijk geen faciliteiten open op het vliegveld en chaos was eigenlijk gewoon de samenvatting.

Het hoort helemaal bij India en als je je erop instelt, is het helemaal niet zo'n probleem. Maar het is natuurlijk alles behalve een ideale overstap. :)

Moet maar weer eens terug naar India, gewoon omdat het een geweldig mooi en leuk en bijzonder land is. Ondanks al het gedoel :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108671951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 16:19 schreef pazara het volgende:

[..]

iemand?
backpacken met je gezin in Canada ? maar goed , met heel weinig moeite; bijna net zoveel als op een forum de vraag plaatsen. te vinden op de volgende websites
www.tix.nl www.d-reizen.nl www.cheaptickets.nl www.expedia.nl

van af Schiphol;
Toronto met Transat ¤ 600,-
Vancouver met Transat ¤ 750,-
Montreal me US Airways over Philadelphia 1000,-
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:27:07 #201
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108675061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Enorm rommelig en ongeorganiseerd. Onvriendelijk personeel. Enorm lange rijen overal.

Toen ik aankwam in India kon ik mijn tas niet vinden, die was ergens naast een band beland. Toen ik eenmaal in de arrivals hal aankwam werd ik helemaal gek, want ergens tussen die 300 mannetjes met zwaaiende bordjes, stond het mannetje met mijn naam op een bordje.
Toen ik voor de terugreis aankwam op het vliegveld, stond er een file voor de departures hal (het stond gewoon stil!). Er waren eigenlijk geen faciliteiten open op het vliegveld en chaos was eigenlijk gewoon de samenvatting.

Het hoort helemaal bij India en als je je erop instelt, is het helemaal niet zo'n probleem. Maar het is natuurlijk alles behalve een ideale overstap. :)

Moet maar weer eens terug naar India, gewoon omdat het een geweldig mooi en leuk en bijzonder land is. Ondanks al het gedoel :)
Ah ja, dat klinkt niet echt ideaal voor een overstap _O- :D
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:37:06 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108675451
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:27 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ah ja, dat klinkt niet echt ideaal voor een overstap _O- :D
Naast het feit dat ik het idee heb dat de mensen uit India denken dat nadat ze uit India naar een ander land zijn gevlogen, alle winkels gesloten zijn.
Want anders kan ik niet indenken waarom al die mensen allemaal zoveel bagage moeten meenemen, wat natuurlijk overbagage veroorzaakt en elke passagier gaat stampij lopen maken bij de incheckbalie, waardoor het nooit snel gaat. (Hetzelfde geldt overigens ook voor de Sri Lankaan en Bangladeshi passagier). Eenmaal bij de gate hebben ze alsnog tonnen handbagage en dat moet allemaal mee en moet in de bagagebakken.
Meerdere malen meegemaakt dat men mijn handbagage eruit haalt het compleet ergens anders wil stoppen om zelf hun bagage dicht bij zich te hebben.
Dat laat ik mij niet gebeuren en sta op, pleur die bagage er weer uit en stop mijn spullen weer terug, de gezichtsuitdrukkingen die je dan ziet.... (Dit gebeurd in de business en economy klasse), deze mensen hebben over het algemeen een ongepaste houding in een vliegtuig, dit verwacht je in lokale bus.
(Ik weet ook wel dat in de landen om India heen vooral elektronische spullen aanmerkelijk goedkoper zijn door de hoge belastingdruk op dit soort artikelen, maar dat helpt dus niet mee voor het aangenaam maken van de vlucht).

En dan inderdaad de organisatie op de vliegvelden, naast dat de transfer opzich niet heel strak is geregeld, je moet overal wachten op personen voordat je uberhaupt verder kunt, je hebt ook nog heel veel security checks, een stuk of 3, voordat je weer naar de volgende transitruimte komt.
En dan hebben we het nog niet gehad over de sanitaire voorzieningen, als man valt dat gelukkig voor mij over het algemeen wel mee, maar als vrouw zou ik daar niet aan willen denken.

De laatste jaren hoef ik gelukkig niet meer naar India, mijn werkgever weet dat ze mij daar niet meer heen hoeven sturen, ondanks dat daar op mijn werkgebied relatief veel geld te verdienen valt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:39:50 #203
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108675547
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naast het feit dat ik het idee heb dat de mensen uit India denken dat nadat ze uit India naar een ander land zijn gevlogen, alle winkels gesloten zijn.
Want anders kan ik niet indenken waarom al die mensen allemaal zoveel bagage moeten meenemen, wat natuurlijk overbagage veroorzaakt en elke passagier gaat stampij lopen maken bij de incheckbalie, waardoor het nooit snel gaat. (Hetzelfde geldt overigens ook voor de Sri Lankaan en Bangladeshi passagier). Eenmaal bij de gate hebben ze alsnog tonnen handbagage en dat moet allemaal mee en moet in de bagagebakken.
Meerdere malen meegemaakt dat men mijn handbagage eruit haalt het compleet ergens anders wil stoppen om zelf hun bagage dicht bij zich te hebben.
Dat laat ik mij niet gebeuren en sta op, pleur die bagage er weer uit en stop mijn spullen weer terug, de gezichtsuitdrukkingen die je dan ziet.... (Dit gebeurd in de business en economy klasse).

En dan inderdaad de organisatie op de vliegvelden, naast dat de transfer opzich niet heel strak is geregeld, je moet overal wachten op personen voordat je uberhaupt verder kunt, je hebt ook nog heel veel security checks, een stuk of 3, voordat je weer naar de volgende transitruimte komt.
En dan hebben we het nog niet gehad over de sanitaire voorzieningen, als man valt dat gelukkig voor mij over het algemeen wel mee, maar als vrouw zou ik daar niet aan willen denken.

De laatste jaren hoef ik gelukkig niet meer naar India, mijn werkgever weet dat ze mij daar niet meer heen hoeven sturen, ondanks dat daar op mijn werkgebied relatief veel geld te verdienen valt.
Hahaha, hoe kijken ze dan? Toch bizar dat zo'n groot BRIC-land zijn zaken niet beter regelt!
pi_108675789
India is een geweldig land, maar je hebt er wel geduld voor nodig. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:47:52 #205
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108675835
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
India is een geweldig land, maar je hebt er wel geduld voor nodig. :)
Dan sla ik het voorlopig maar over :D

Thanks!
pi_108695266
Ben aan het kijken voor een ticket naar SAT voor komende zomer, heb via de British Airways site een aardige gevonden maar het enige wat me zorgen baart is dat ik maar een uur overstap heb in LHR. Is dat voldoende?
pi_108710178
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:31 schreef Pheno het volgende:
Ik heb hulp nodig bij het zoeken naar de goedkoopste vlucht. We willen met een groep van 4 a 5 personen naar LA in juni. Vanaf Amsterdam is het gemakkelijkst, maar Brussel of Düsseldorf is ook te doen. Dat zou van 2 juni tot 8 juni zijn. De heenweg staat vast als datum, maar de terugweg kan nog gerekt worden met een dag, 9 juni dus.

Ik kom op zo'n 600/700 euro via de reguliere sites (cheaptickets, wtc, etc).
Iemand?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_108723623
Binnenkort wil ik samen met een vriend eens een lang weekend een Oost-Europese stad bezoeken, aangezien we daar beiden nog nooit geweest zijn.

Iemand tips voor een goedkope vlucht vanaf Rotterdam of Amsterdam? Vrijdag weg, Zondag terug.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:00:55 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_108724155
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:12 schreef Gauner het volgende:
Ben aan het kijken voor een ticket naar SAT voor komende zomer, heb via de British Airways site een aardige gevonden maar het enige wat me zorgen baart is dat ik maar een uur overstap heb in LHR. Is dat voldoende?
Altijd dat interessante gedoe met die afkortingen, hoe moeten wij nou weten welk vliegveld SAT is...
pi_108724356
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:12 schreef Gauner het volgende:
Ben aan het kijken voor een ticket naar SAT voor komende zomer, heb via de British Airways site een aardige gevonden maar het enige wat me zorgen baart is dat ik maar een uur overstap heb in LHR. Is dat voldoende?
Ik durf het op Heathrow T5 wel aan. Heeft BA daarna een direct vlucht naar San Antonio? Ik dacht van niet namelijk. Dat betekent dat als je hem mist, je met een beetje mazzel op een van de andere 10-20 combinaties richting San Antonio wel mee kunt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108725673
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:50 schreef ohjajohh het volgende:
Binnenkort wil ik samen met een vriend eens een lang weekend een Oost-Europese stad bezoeken, aangezien we daar beiden nog nooit geweest zijn.

Iemand tips voor een goedkope vlucht vanaf Rotterdam of Amsterdam? Vrijdag weg, Zondag terug.
De betere Oost-Europese steden vlieg je naartoe vanaf Eindhoven (Krakau, Riga, Vilnius, Belgrado, Gdansk, Wroclaw, Budapest, Kaunas, Praag, Boekarest, Sofia, Warschau). Kijk daarvoor bij Ryanair of Wizzair.

Vanaf Amsterdam/Rotterdam kom je eigenlijk alleen goedkoop in Praag en Budapest :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108726899
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

De betere Oost-Europese steden vlieg je naartoe vanaf Eindhoven (Krakau, Riga, Vilnius, Belgrado, Gdansk, Wroclaw, Budapest, Kaunas, Praag, Boekarest, Sofia, Warschau). Kijk daarvoor bij Ryanair of Wizzair.

Vanaf Amsterdam/Rotterdam kom je eigenlijk alleen goedkoop in Praag en Budapest :)
Ah, thanks. Daarom kon ik dus al niks leuks vinden :) Ik keek alleen maar bij Schiphol/Rotterdam Airport
pi_108742428
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik durf het op Heathrow T5 wel aan. Heeft BA daarna een direct vlucht naar San Antonio? Ik dacht van niet namelijk. Dat betekent dat als je hem mist, je met een beetje mazzel op een van de andere 10-20 combinaties richting San Antonio wel mee kunt.
Zowel aankomst als vertrek is vanaf T5.. Er is geen directe vlucht naar San Antonio vanaf Europa, gaat om een overstap in Dallas.

Ik zal deze week eens contact opnemen met BA, aangezien zij de vlucht op hun eigen site aanbieden lijkt het me wel safe.
pi_108742795
Ik zou het durven, geen probleem. Als je hem toch mist, gooien ze je wel op een andere vlucht, ze hebben echt tientallen combinaties per dag voor San Antonio.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 5 maart 2012 @ 16:54:37 #215
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_108746387
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:50 schreef ohjajohh het volgende:
Binnenkort wil ik samen met een vriend eens een lang weekend een Oost-Europese stad bezoeken, aangezien we daar beiden nog nooit geweest zijn.

Iemand tips voor een goedkope vlucht vanaf Rotterdam of Amsterdam? Vrijdag weg, Zondag terug.
http://www.qfly.nl/
pi_108761919
quote:
Gaaf, handige site!
pi_108762173
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:59 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Gaaf, handige site!
Voor jou alleen wat minder relevant aangezien Ryanair en Wizzair niet meegenomen worden in de zoekopdrachten. Maar het idee achter de site is erg goed!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:47:02 #218
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108776098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:19 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou maar boeken voor deze prijzen, Hong Kong is voor de prijs rond de 520 euro ongeveer het laagste wat je kan vinden.
Wat je in ieder geval niet moet doen is de optie nemen met de tussenstop in Delhi of Mombai, al kan je dat eigenlijk pas echt zeggen als je het zelf hebt ervaren, maar Delhi en Mumbai liggen in India, en dan heb je dus veel mensen uit India aan boord en op de luchthavens, en het is misschien niet aardig om te zeggen, maar reizen met mensen uit India is niet de beste manier om te reizen, naast het feit dat je India zelf niet in mag en vaak lange overstaptijden hebt en de omslachtige manier van een transfer.

Daarnaast, met KLM moet je heen wel vanaf Antwerpen, terug land je op Schiphol, krijg je ook daar je bagage en kan je vanaf daar direct naar huis, want die trein naar Antwerpen kan je op de terugweg gerust laten gaan.

De enige andere mogelijkheid die mogelijk nog gaat komen vanaf Amsterdam is Lufthansa met een overstap op Frankfurt of München of wellicht Emirates maar de prijsstelling zal in de buurt van de 500 euro zijn.
Lollaments, wil ik gaan boeken, wordt tijdens het boeken de prijs van die vlucht verhoogd van 520 euro naar 1200 euro :') Hoe kan dat nou weer :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:22:40 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108791912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:47 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Lollaments, wil ik gaan boeken, wordt tijdens het boeken de prijs van die vlucht verhoogd van 520 euro naar 1200 euro :') Hoe kan dat nou weer :')
Soms zie ik dat inderdaad ook terug, heeft waarschijnlijk te maken met een Yield Management systeem die verhoogde interesse terugziet in een bepaalde vlucht in combinatie met een datum, deze prijst dit ticket dan tijdelijk hoger aan.
Tijdelijk, want over het algemeen wordt dit naderhand handmatig teruggezet, je moet wel wat moeite willen doen voor een goedkoop ticket.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:09:39 #220
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_108794390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Soms zie ik dat inderdaad ook terug, heeft waarschijnlijk te maken met een Yield Management systeem die verhoogde interesse terugziet in een bepaalde vlucht in combinatie met een datum, deze prijst dit ticket dan tijdelijk hoger aan.
Tijdelijk, want over het algemeen wordt dit naderhand handmatig teruggezet, je moet wel wat moeite willen doen voor een goedkoop ticket.
Hoe veel tijd gaat daar doorgaans overheen?
pi_108805761
Weet iemand of er een site bestaat waar je kan invullen dat je b.v. ergens in oktober/november voor 7 dagen naar New york wil vanaf amsterdam en dat hij dan aangeeft wat de goekoopste optie is qua vliegen op basis van de huidige ticket prijzen ?
pi_108805921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 00:13 schreef roym het volgende:
Weet iemand of er een site bestaat waar je kan invullen dat je b.v. ergens in oktober/november voor 7 dagen naar New york wil vanaf amsterdam en dat hij dan aangeeft wat de goekoopste optie is qua vliegen op basis van de huidige ticket prijzen ?
Je denkt ingewikkeld, gewoon www.kayak.com of www.skyscanner.net gebruiken
pi_108806346
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:13 schreef Bajskorv het volgende:
Ik zou het durven, geen probleem. Als je hem toch mist, gooien ze je wel op een andere vlucht, ze hebben echt tientallen combinaties per dag voor San Antonio.
Vandaag geboekt. ^O^
pi_108806503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 00:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Je denkt ingewikkeld, gewoon www.kayak.com of www.skyscanner.net gebruiken
Thanks ! Wist niet dat Kayak die optie bood. Dacht iets te zoeken wat niet bestond dus daarom mijn verwarrende uitleg :)
pi_108811757
Ik heb een vlucht gevonden die ik wil via british airways. Maar als ik die nu boek voor juni. Hoe zit het dan met annuleren? Zou dat gewoon kunnen via mijn reisverzekering of moet je daarvoor speciaal een reis geboekt hebben bij een anvr reisbureau?

Hoe zit dat met losse vluchten en annuleren/reisverzekeringen?
pi_108812222
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:02 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vlucht gevonden die ik wil via british airways. Maar als ik die nu boek voor juni. Hoe zit het dan met annuleren? Zou dat gewoon kunnen via mijn reisverzekering of moet je daarvoor speciaal een reis geboekt hebben bij een anvr reisbureau?

Hoe zit dat met losse vluchten en annuleren/reisverzekeringen?
Hangt af van de voorwaarden van je ticket. Ga er maar van uit dat wanneer je een goedkoop ticket hebt, je niets kunt wijzigen.
Je zou wel een annuleringsverzerkering kunnen afsluiten, maar daar kun je nog steeds alleen maar gebruik van maken onder bepaalde voorwaarden.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108813945
Misschien nog een interessante site voor de OP: spam Die bespaart je het invullen van al die zoekformulieren op cheaptickets, budgetair, vliegtarieven, vliegtickets enz. Je vult 1x je vlucht in en je krijgt dan links naar alle resultaatpagina's van de grootste aanbieders in NL.

[ Bericht 14% gewijzigd door Thetallguy op 07-03-2012 21:12:07 (spam) ]
pi_108821716
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:04 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik durf het op Heathrow T5 wel aan. Heeft BA daarna een direct vlucht naar San Antonio? Ik dacht van niet namelijk. Dat betekent dat als je hem mist, je met een beetje mazzel op een van de andere 10-20 combinaties richting San Antonio wel mee kunt.
Krijg zojuist mailtje van BA op de vraag of een uur voldoende is en wat indien ik de aansluiting zou missen:

When a flight is delayed for five hours or more disrupting a connecting journey for which you hold a through ticket, we will offer to re-route you to your final destination. If you do not wish to travel, you can claim a refund of the parts of the journey not yet flown.

Lijkt alsof ze het wil zeggen dat je slechts een recht hebt op een andere vlucht indien de vertraging 5 uur of meer bedraagt, wat onzin is aangezien in mijn geval een vertraging van een half uur al voldoende is om mijn aansluiting te missen.

BA.com zelf is iets hoopgevender:

If we cause you to miss a connecting flight on which you hold a confirmed reservation, we will carry you as soon as we can to the destination shown on your ticket on another of our scheduled services on which a seat is available in the class of service for which you have paid the fare. If we do this, we will not charge you extra and where necessary, will extend the validity period of your ticket.

We zullen zien. :)
pi_108825240
BA regelt altijd een andere vlucht uit Heathrow als je door vertraging van de vlucht uit Amsterdam je aansluiting mist. Echter, als die vertraging uit Amsterdam minder dan 5 uur is, regelen ze die vlucht pas in Londen, als je dus al daadwerkelijk je aansluiting hebt gemist.

Als de vlucht al met 5 uur vertraging uit Amsterdam vertrekt, gaan ze al in Amsterdam een andere vlucht voor je regelen. Dat is alles, maak je geen zorgen. Dit is enkel omdat sommige mensen al bij 10 minuten vertraging in Amsterdam anders gaan zeuren om nieuwe vluchten, terwijl ze het nog kunnen halen op Heathrow. Die 5 uur is natuurlijk vrij lang, maar wordt wel relevant bij grootschalige ontregelingen, zoals tijdens de aswolken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:37:17 #230
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_108831196
Weet niet of dit het beste topic is, maar goed.

Ik ga zaterdag voor een dagje naar Parijs met een paar vrienden. We gaan met de auto. Het liefst parkeren we de auto ergens gratis en pakken dan de metro de stad in. Met zelf zoeken heb ik niet echt wat kunnen vinden, weet iemand misschien een spot?

En tips om zonder te veel om te rijden de peáge te vermijden zijn ook welkom.
Goed dat ik er ben.
pi_108875387
Ik wil ergens tussen September en November de volgende route vliegen : Amsterdam -> New York -> Las Vegas -> Amsterdam. Amsterdam mag ook brussel of dusseldorf zijn eventueel. Nu kom ik op ticketprijzen van totaal voor deze trip van 1000 euro p.p. zijn dit goede prijzen of moet het goedkoper kunnen door een andere periode of tijdstip van boeken te nemen ?
pi_108901288
Hoe kom ik het goedkoopst van Volgograd naar Tiblisi begin augustus 2012?
pi_108935893
Ik wil een paar weken naar mexico, bij voorkeur heen naar city en terug vanaf cancun of andersom, amsterdam, dusseldorf, brussel maakt allemaal niet uit. In eerste instantie zouden we dat in mei doen en toen ik begin maart daarna zocht kwam ik vluchten tegen voor 500-600, nu is het plan verschoven naar augustus en kom ik vluchten tegen van 1000-1200, is dat puur het schoolvakantie effect of is het nu nog te ver weg en gaan ze nog wat zakken?
pi_109006056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:36 schreef _explosions_ het volgende:
Ik wil een paar weken naar mexico, bij voorkeur heen naar city en terug vanaf cancun of andersom, amsterdam, dusseldorf, brussel maakt allemaal niet uit. In eerste instantie zouden we dat in mei doen en toen ik begin maart daarna zocht kwam ik vluchten tegen voor 500-600, nu is het plan verschoven naar augustus en kom ik vluchten tegen van 1000-1200, is dat puur het schoolvakantie effect of is het nu nog te ver weg en gaan ze nog wat zakken?
Ik betwijfel het zelf ook of de prijzen nog gaan zakken. Vorig jaar augustus in Guadalajara geweest voor ¤950, had toen half april geboekt. Nu kijk ik bijna elke dag voor tickets, maar de prijzen lijken wel te stijgen en in mijn inziens heeft het inderdaad te maken met de schoolvakantie. Let me know als je wat goedkoops op de kop kunt tikken.
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 12 maart 2012 @ 16:29:11 #235
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109015006
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:20 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik betwijfel het zelf ook of de prijzen nog gaan zakken. Vorig jaar augustus in Guadalajara geweest voor ¤950, had toen half april geboekt. Nu kijk ik bijna elke dag voor tickets, maar de prijzen lijken wel te stijgen en in mijn inziens heeft het inderdaad te maken met de schoolvakantie. Let me know als je wat goedkoops op de kop kunt tikken.
voor vertrek in augustus ben je nu relatief vroeg om te boeken. Ja het is schoolvakantie, maar als het vertrek in augustus bij voorkeur wat later in de maand kan zullen de tickets voor deze periode over het algemeen nog wat goedkoper worden, zeker in deze tijden van economische achteruitgang ga ik ervan uit dat boekingen achterblijven en dat de prijzen wat lager gaan worden bijgesteld. Al betwijfel ik of het in de 500-600 euro range zal zijn, ik denk eerder rond de 750
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109046024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:05 schreef roym het volgende:
Ik wil ergens tussen September en November de volgende route vliegen : Amsterdam -> New York -> Las Vegas -> Amsterdam. Amsterdam mag ook brussel of dusseldorf zijn eventueel. Nu kom ik op ticketprijzen van totaal voor deze trip van 1000 euro p.p. zijn dit goede prijzen of moet het goedkoper kunnen door een andere periode of tijdstip van boeken te nemen ?
Niemand enig idee ? Ben wel benieuwd of dit normale prijzen zijn voor deze route of dat het goedkoper moet kunnen in een andere periode/later boeken
pi_109046107
vanaf:Tokyo (Haneda of Narita)
van: 14,15 of 16 juli
naar: Naha (Japan)
hoe:vliegtuig én zo goedkoop mogelijk. .
Tevens de vraag of er gespecialiseerde zoekmachine's zijn voor dit gebied. Meeste japanse luchtvaartmaatschappijen lijken hun vluchten in die periode nog niet aan te bieden..

Dank!
pi_109049073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
vanaf:Tokyo (Haneda of Narita)
van: 14,15 of 16 juli
naar: Naha (Japan)
hoe:vliegtuig én zo goedkoop mogelijk. .
Tevens de vraag of er gespecialiseerde zoekmachine's zijn voor dit gebied. Meeste japanse luchtvaartmaatschappijen lijken hun vluchten in die periode nog niet aan te bieden..

Dank!
Binnenlandse vluchten in Japan worden in de regel pas 3 maanden voor vertrek opengesteld :) (14 april even kijken dus!) Je kunt wel de tarieven checken bij de airlines door bijv. nu voor 13 juni te zoeken, dan heb je al een indicatie.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109054670
Ik heb een vraag met betrekking tot het online kopen van tickets via de NMBS site (Belgische spoorwegen). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag willen weten als ik een kaartje koop vanuit vise naar brussel, of ik dan iedere trein kan nemen i.p.v. dat het op het kaartje staat welke trein ik moet nemen(tijd).
pi_109057188
Goedkoop van A naar B met Ryanair. Nu ben ik een Ryanair-noob, ik heb een vraag over de 10kg handbagage en de aanwezigheid van deo, wax, shampoo etc. in je handbagage. Is dat toegestaan, moet je dat in zo'n zakje gooien bijv? Normaal gesproken gooi in dat spul in een koffer, maar gezien de duur v/d trip is die overbodig.
pi_109057429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:36 schreef Noodlez het volgende:
Goedkoop van A naar B met Ryanair. Nu ben ik een Ryanair-noob, ik heb een vraag over de 10kg handbagage en de aanwezigheid van deo, wax, shampoo etc. in je handbagage. Is dat toegestaan, moet je dat in zo'n zakje gooien bijv? Normaal gesproken gooi in dat spul in een koffer, maar gezien de duur v/d trip is die overbodig.
Je mag enkel verpakkingen van minder dan 100ml meenemen en alles moet inderdaad in zo'n zakje. Dat heeft verder niks met Ryanair te maken natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109059117
Maar betekent dit dat als je een weekendtrip onderneemt, je altijd achter douane of op bestemming deo ed moet aanschaffen?
pi_109059311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:19 schreef Noodlez het volgende:
Maar betekent dit dat als je een weekendtrip onderneemt, je altijd achter douane of op bestemming deo ed moet aanschaffen?
Nee, je kunt ook gewoon deo e.d. kopen in verpakkingen die kleiner dan 100ml zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:23:05 #244
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109075608
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, je kunt ook gewoon deo e.d. kopen in verpakkingen die kleiner dan 100ml zijn...
Precies, de zogenade travel size, Etos heeft voldoende varianten.
Hoewel de regel alleen maar symboolpolitiek is, heeft dit wel een groot voordeel, mijn handbagage is een stuk lichter, daarnaast op de plaats van bestemming zijn er ook winkels als ik iets niet mee kan nemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 14 maart 2012 @ 00:34:37 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109075884
Bovendien zitten vrijwel alle soorten tandpasta en een groot aantal soorten deo en haargel standaard in verpakkingen kleiner dan 100 ml.

Alleen voor shampoo/douchegel en scheerschuim moet ik echt een afwijkende verpakking kopen (of, in het geval van de shampoo/douchegel, bijvullen)
pi_109079177
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:49 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Binnenlandse vluchten in Japan worden in de regel pas 3 maanden voor vertrek opengesteld :) (14 april even kijken dus!) Je kunt wel de tarieven checken bij de airlines door bijv. nu voor 13 juni te zoeken, dan heb je al een indicatie.
Zou die prijs niet heel erg omhoog gaan in de maand juli? Naha is een populaire vakantiebestemming voor de Japanners. Een retourtje zon in Europa is juni t.o.v. juli ook een wereld van verschil..

iig nog even geduld hebben dus :)
pi_109079400
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
vanaf:Tokyo (Haneda of Narita)
van: 14,15 of 16 juli
naar: Naha (Japan)
hoe:vliegtuig én zo goedkoop mogelijk. .
Tevens de vraag of er gespecialiseerde zoekmachine's zijn voor dit gebied. Meeste japanse luchtvaartmaatschappijen lijken hun vluchten in die periode nog niet aan te bieden..

Dank!
Discount tickets: http://www.japan-guide.com/e/e2364.html
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109079801
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Discount tickets: http://www.japan-guide.com/e/e2364.html
Helaas, alle discounts zijn in juli niet beschikbaar.. : :'(
pi_109089819
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:26 schreef snakeman123 het volgende:
Ik heb een vraag met betrekking tot het online kopen van tickets via de NMBS site (Belgische spoorwegen). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag willen weten als ik een kaartje koop vanuit vise naar brussel, of ik dan iedere trein kan nemen i.p.v. dat het op het kaartje staat welke trein ik moet nemen(tijd).
Voor de gewone treinen telt enkel het traject. Je kan zelf kiezen op welke trein je stapt. Reservatie is enkel voor Thalys en Eurostar.
  Eindredactie Games woensdag 14 maart 2012 @ 18:15:11 #250
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_109097201
He allemaal,

we willen vanaf 27 juli tot 13 augustus naar Beijing en Amsterdam. Nou heb ik de prijzen van skyscanner bekeken, maar zijn er nog meer dan dit soort sites of is sky scanner de beste?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_109158563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:05 schreef roym het volgende:
Ik wil ergens tussen September en November de volgende route vliegen : Amsterdam -> New York -> Las Vegas -> Amsterdam. Amsterdam mag ook brussel of dusseldorf zijn eventueel. Nu kom ik op ticketprijzen van totaal voor deze trip van 1000 euro p.p. zijn dit goede prijzen of moet het goedkoper kunnen door een andere periode of tijdstip van boeken te nemen ?
Moet goedkoper kunnen. Zou kijken naar aparte vluchten AMS-NY en NY - Las Vegas. AMS - NY moet te doen zijn voor 700 dollar max. NY - Vegas voor 300 dollar max. is dus zo'n 750 euro als je nu boekt. Maar als je wacht kun je misschien voor minder (lees 500-600 dollar) naar New York. Ik heb gezocht via kayak.com. Voor de binnenlandse vlucht NY-Vegas ook even op southwest.com kijken, die wordt nl niet in search engines meegenomen.
quote:
4s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:15 schreef donald_dick het volgende:
He allemaal,

we willen vanaf 27 juli tot 13 augustus naar Beijing en Amsterdam. Nou heb ik de prijzen van skyscanner bekeken, maar zijn er nog meer dan dit soort sites of is sky scanner de beste?
Ik zweer bij Kayak.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:43:55 #252
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109192122
Ik gebruik zelf altijd http://matrix.itasoftware.com om te zoeken naar de goedkoopste prijs.

Zeer uitgebreide en slimme zoekmachine met enorm veel mogelijkheden die bij kayak/cheaptickets en consorten (naar mijn weten) niet kunnen. Meest handige voorbeeld is de volgende situatie (wellicht extreem voorbeeld maar het laat goed zien wat de site kan):

Je zoekt een vlucht naar naar PEK, PVG of CAN en je kunt vliegen vanaf AMS, DUS of BRU, met 1 zoekopdracht vindt deze machine wat de goedkoopste constructie is. Tijdens diezelfde zoekopdracht zou je ook nog gegevens in kunnen voeren dat je bijvoorbeeld op de heenreis per se via BKK en op de terugreis via DXB wilt vliegen.

Wat dan weer niet betekend dat hij automatisch bijvoorbeeld EK neemt op de terugreis door PEK - DXB - DUS te nemen, als je goedkoper met GA via CGK naar DXB vliegt en dan van DXB met OS via VIE naar DUS geeft hij dat mooi weer :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Euc- op 17-03-2012 00:50:03 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 18 maart 2012 @ 22:07:35 #253
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_109253702
Hi :D

Zie : http://www.skyscanner.nl/(...)ril-2012.html?crty=1

Is er nog een goedkoper alternatief te vinden? Of moet ik als de sodemieter gaan boeken :D
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_109258109
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:07 schreef jortkeldert het volgende:
Hi :D

Zie : http://www.skyscanner.nl/(...)ril-2012.html?crty=1

Is er nog een goedkoper alternatief te vinden? Of moet ik als de sodemieter gaan boeken :D
ik vind het niet schokkend goedkoop, maar ik denk niet dat je met veel puzzelen onder de 700,- gaat krijgen.
  maandag 19 maart 2012 @ 00:19:23 #255
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_109260509
Twee weken geleden kon ik het voor 680 krijgen. De vraag is of ik nog moet wachten, of maar snel moet boeken voordat de prijzen straks omhoog schieten?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  maandag 19 maart 2012 @ 08:27:42 #256
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_109263515
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:19 schreef jortkeldert het volgende:
Twee weken geleden kon ik het voor 680 krijgen. De vraag is of ik nog moet wachten, of maar snel moet boeken voordat de prijzen straks omhoog schieten?
ging bij mij een keer mis... moest ik de reis afzeggen :P
!!! Go 49-ers !!!
pi_109266735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:43 schreef Euc- het volgende:
Ik gebruik zelf altijd http://matrix.itasoftware.com om te zoeken naar de goedkoopste prijs.

Zeer uitgebreide en slimme zoekmachine met enorm veel mogelijkheden die bij kayak/cheaptickets en consorten (naar mijn weten) niet kunnen. Meest handige voorbeeld is de volgende situatie (wellicht extreem voorbeeld maar het laat goed zien wat de site kan):

Je zoekt een vlucht naar naar PEK, PVG of CAN en je kunt vliegen vanaf AMS, DUS of BRU, met 1 zoekopdracht vindt deze machine wat de goedkoopste constructie is. Tijdens diezelfde zoekopdracht zou je ook nog gegevens in kunnen voeren dat je bijvoorbeeld op de heenreis per se via BKK en op de terugreis via DXB wilt vliegen.

Wat dan weer niet betekend dat hij automatisch bijvoorbeeld EK neemt op de terugreis door PEK - DXB - DUS te nemen, als je goedkoper met GA via CGK naar DXB vliegt en dan van DXB met OS via VIE naar DUS geeft hij dat mooi weer :)
Hoe werkt dat precies dan? Moet ik zoeken bij de optie multi-city?
Abracadabra, tapate guarra!
  maandag 19 maart 2012 @ 15:06:45 #258
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_109274271
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:03 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies dan? Moet ik zoeken bij de optie multi-city?
Nee, round trip, klik op "Advanced routing codes" en klik op het vraagtekentje naast de 2 balken die verschijnen voor de syntax
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_109280225
Ik ben van plan begin augustus naar Hong Kong te gaan, maar vroeg me af via welke organisatie ik het beste kan vliegen zodat ik zo goedkoop mogelijk kan reizen. Iemand tips?
pi_109280468
Ik wil begin augustus voor een jaar naar Zuid-Amerika. Ik heb begrepen dat je tickets maar tot een max. tijd vooruit kan boeken. Ik kan nu dus niet verder vooruit boeken en zal gewoon de datum die zo ver weg mogelijk ligt moeten boeken en later de datum veranderen.
Ik vlieg het liefst van Schiphol aangezien ik hier een kwartier vandaan woon, maar als echt heel veel geld scheelt ben ik ook bereid om vanuit België of Duitsland te vliegen, maar als dit maar een paar tientjes scheelt is het niet echt de moeite bewaard vanwege kosten voor treinreis of benzine kosten.
Vanuit welke luchthaven in terug wil vliegen ben ik nog niet helemaal uit. Mijn reis eindigt in ieder geval bij Iguazu in Argentinië en misschien verleng ik hem nog met een aantal dagen in Brazilië. Ik denk dat het dus het handigst is om terug te vliegen vanaf Buenos Aires of Sao Paulo?
Toen ik een tijdje geleden keek waren de tickets rond de 1000-1100 euro, naar sommige plaatsen zelfs nog goedkoper. Nu ging ik vandaar weer opnieuw kijken en waren bijna alle kosten van de tickets rond de 1500 euro. Komt dit door dat ik laat met boeken ben? Of zijn de tickets prijzen naar Zuid-Amerika gewoon enorm gestegen? Mij werd aangeraden om om skyscanner te kijken, ik heb ook gebruik gemaakt van andere zoekmachines zoals cheaptickets en expediae en de sites van luchtvaartmaatschappijen zelf, maar dit maakt eniet veel verschil.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
  maandag 19 maart 2012 @ 19:49:08 #261
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109284996
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 18:03 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Ik wil begin augustus voor een jaar naar Zuid-Amerika. Ik heb begrepen dat je tickets maar tot een max. tijd vooruit kan boeken. Ik kan nu dus niet verder vooruit boeken en zal gewoon de datum die zo ver weg mogelijk ligt moeten boeken en later de datum veranderen.
Ik vlieg het liefst van Schiphol aangezien ik hier een kwartier vandaan woon, maar als echt heel veel geld scheelt ben ik ook bereid om vanuit België of Duitsland te vliegen, maar als dit maar een paar tientjes scheelt is het niet echt de moeite bewaard vanwege kosten voor treinreis of benzine kosten.
Vanuit welke luchthaven in terug wil vliegen ben ik nog niet helemaal uit. Mijn reis eindigt in ieder geval bij Iguazu in Argentinië en misschien verleng ik hem nog met een aantal dagen in Brazilië. Ik denk dat het dus het handigst is om terug te vliegen vanaf Buenos Aires of Sao Paulo?
Toen ik een tijdje geleden keek waren de tickets rond de 1000-1100 euro, naar sommige plaatsen zelfs nog goedkoper. Nu ging ik vandaar weer opnieuw kijken en waren bijna alle kosten van de tickets rond de 1500 euro. Komt dit door dat ik laat met boeken ben? Of zijn de tickets prijzen naar Zuid-Amerika gewoon enorm gestegen? Mij werd aangeraden om om skyscanner te kijken, ik heb ook gebruik gemaakt van andere zoekmachines zoals cheaptickets en expediae en de sites van luchtvaartmaatschappijen zelf, maar dit maakt eniet veel verschil.
Vertrekken in augustus is duur. En ook onnodig, lijkt me, als je een jaar weggaat. Bij vertrek in september zal het goedkoper zijn. En vanaf Iguazu ben je eerder in Sao Paulo dan in Buenos Aires.

Zomaar wat ingevuld (op Skyscanner):
11 september heen naar Sao Paulo, 22 januari terug. 754 euro met Iberia, 795 euro met Swiss.
Die terugreisdatum zul je dan inderdaad moeten wijzigen.
pi_109288060
over het algemeen is Zuid Amerika het bet te bereiken via de Skyteam partners; KLM, Air France of Delta. Of via Iberia. Dus op zich is zoeken via Brussel of Düsseldorf onnodige moeite. Mogelijk dat met KLM cityhopper of Thalys vanuit het buitenland goedkoper is, maar dan heb je weer veel gezever om daar te komen.
Ik trap er zelf ook keer op keer in, om voor 100 euro minder van af Keulen te vliegen ofzo. En dan kom ik er weer achter dat ik midden in de nacht naar Keulen moet reizen ofzo. En dan sta ik dan weer als sufkut die denkt een paar euro te sparen...... sukkel
Dit jaar heb ik mijn vakantie me dit direct afgeleerd.
pi_109290485
Ik denk idd dat het het verstandigst is om gewoon via Schiphol te vliegen. Waarschijnlijk zullen de prijzen niet veel meer dan 100 euro schelen en daar heb ik het niet echt voorover. KLM is wel weer wat duurder, maar heeft wel als voordeel dat ze rechtstreeks op Lima vliegen.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
  maandag 19 maart 2012 @ 22:03:02 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109292865
Hm, staat ergens dat ze direct naar Lima wil vliegen? Ik dacht naar een willekeurige stad in Zuid-Amerika en terug vanaf Sao Paul / Buenos Aires.
pi_109294135
Ja ik wil direct naar Lima vliegen, ik dacht dat ik dat er bij had geschreven maar misschien heb ik het over het hoofd gezien. Ik ga eerst een taalcursus Spaans en vrijwilligerswerk in Cuzco doen vandaar. ;)
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_109382843
Ik wil graag van Amsterdam naar Christchurch, NZ in maart/april volgend jaar. Ik heb al het een en ander opgezocht, maar alle vluchten van rond 1500 euro zijn met twee tussenstops. De vluchten met één tussenstop (Tokio, Hong Kong) kosten duizenden euro's. Iemand een idee hoe ik het goedkoopst vlieg met één tussenstop? Ik moet overigens echt op Christchurch vliegen, Auckland oid is geen optie...
pi_109383311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:17 schreef Ahoy- het volgende:
Ik wil graag van Amsterdam naar Christchurch, NZ in maart/april volgend jaar. Ik heb al het een en ander opgezocht, maar alle vluchten van rond 1500 euro zijn met twee tussenstops. De vluchten met één tussenstop (Tokio, Hong Kong) kosten duizenden euro's. Iemand een idee hoe ik het goedkoopst vlieg met één tussenstop? Ik moet overigens echt op Christchurch vliegen, Auckland oid is geen optie...
Heel erg veel opties met 1 stop vanuit Amsterdam heb je ook niet. Zoveel intercontinentale vluchten zijn er namelijk niet vanuit Christchurch. Alleen KLM/Air NZ via Tokyo of Singapore Airlines via :) Singapore.

Je kunt ook wel met Air Asia vanuit Kuala Lumpur, maar dan moet je zelf de connectie tussen Air Asia en KLM of Malaysia Airlines maken, en op KUL nog wisselen tussen de 2 terminals wat ook niet een heel erg soepel proces is.

Voor maart/april ben je ook al wel aan de vroege kant, zou nog heel even wachten. April 2013 kan je sowieso nog niet boeken. Retourtje met Singapore Airlines in februari 2013 kost momenteel zo'n ¤1470 trouwens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109396517
Hoi ik wou graag met groepje (4 man) naar New York in September. Liefst zo goedkoop mogelijk overstappen vind ik niet zo probleem.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 09:43:46 #269
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109455689
Naar LAX, LAS of SFA
Vanaf AMS wonen we praktisch naast. Mag ook BRU of DUS als het echt scheelt.
Vanaf 25mei terug 29juni, flex data dus voor ca 21 dagen.
Zelf gevonden, (5-25juni) US of Delta voor ca 620,- met 1 overstap.

Ben niet ontevreden, maar vroeg me af of iemand beter kan vinden.

(Op ITA vind ik bedragen in de matrix voor 620, maar als je doorklikt zijn die nergens te bekennen, what's up with that?)
pi_109490969
Kan iemand mij misschien helpen met een vlucht naar Bangkok?

Vanaf Amsterdam het liefst, maar ergens in Duitsland oid is ook prima als het veel scheelt. Wil ergens tussen 28 juli en 3 augustus oid heen en tussen 8 en 15 januari (2013 dus) weer terug!
  zondag 25 maart 2012 @ 14:37:26 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109491106
quote:
11s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:33 schreef Breathtaking het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen met een vlucht naar Bangkok?

Vanaf Amsterdam het liefst, maar ergens in Duitsland oid is ook prima als het veel scheelt. Wil ergens tussen 28 juli en 3 augustus oid heen en tussen 8 en 15 januari (2013 dus) weer terug!
Air Berlin vanaf Dusseldorf?
pi_109491373
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Air Berlin vanaf Dusseldorf?
Krijg hun site niet aan de praat :') 'Your request could not be processed at the moment.
[CAB:E0DA05]
Er kunnen geen verbindingen voor de opgevraagde gegevens gevonden worden. Het vluchtschema van airberlin » bevat meer informatie over de aangeboden reisperiodes.'
  zondag 25 maart 2012 @ 14:54:44 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109491601
quote:
18s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:46 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Krijg hun site niet aan de praat :') 'Your request could not be processed at the moment.
[CAB:E0DA05]
Er kunnen geen verbindingen voor de opgevraagde gegevens gevonden worden. Het vluchtschema van airberlin » bevat meer informatie over de aangeboden reisperiodes.'
Ik ook niet :') Heb voor mijn vriendin vorig jaar een ticket geboekt naar Bangkok, Air Berlin was toen het meest gunstige ook ivm. vliegtijden.

Je kunt ook Turkisch Airlines pakken vanaf Keulen, via Istanbul. ca. 700 euro retour. Pas wel op met lange overstaptijden in Istanbul, kan vervelend zijn!
  zondag 25 maart 2012 @ 14:58:10 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109491690
Mijn vriendin was overigens niet zo te spreken over Air Berlin.

Oh en dan nog dit:

quote:
Let op: v.a. half april 2012 zal Air Berlin geen non-stop vluchten meer uitvoeren van Dusseldorf naar Bangkok. Er wordt dan gevlogen met een korte tussenstop te Abu Dhabi.
Misschien toch maar naar die Turkisch kijken dan? Als Keulen niet te ver voor je is tenminste :)
pi_109492551
Hmmm, gedoe gedoe.. Maar goed, ik ga wel even verder op zoek :D geen zin om 900 euro te gaan betalen voor een ticket.
  zondag 25 maart 2012 @ 15:39:44 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109492819
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 15:29 schreef Breathtaking het volgende:
Hmmm, gedoe gedoe.. Maar goed, ik ga wel even verder op zoek :D geen zin om 900 euro te gaan betalen voor een ticket.
Turkisch Airlines nemen dan, directe én goedkope vlucht gaat niet lukken. Denk dat 700 euro wel de ondergrens is. Met overstap. In een uur of 16-17 moet je het kunnen halen. Succes!
pi_109497112
iemand tips voor vliegen vanaf weeze/dusseldorf naar budapest (ergens halverwege juni)
Welke maatschappij?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_109498860
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:40 schreef sjeppert het volgende:
iemand tips voor vliegen vanaf weeze/dusseldorf naar budapest (ergens halverwege juni)
Welke maatschappij?
Vanuit Weeze naar Budapest heb je 1 optie; Ryanair, vanaf ¤34 retour. Vanuit Keulen met Germanwings, +/- 150 retour. Eindhoven Ryanair ¤32 retour of Wizzair ¤51 retour. Amsterdam transavia.com ¤69 retour.

Genoeg keuze dus om er goedkoop te komen, en afhankelijk van je flexibiliteit heb je ook genoeg mogelijkheden om combinaties te maken gebaseerd op vertrek/aankomsttijd :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109500103
Wat is er goedkoop voor deze trip?

Italië: vanuit centrum Florence naar het eiland Elba, eind juli.

Thanks :)
pi_109501364
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:56 schreef Rookert het volgende:
Wat is er goedkoop voor deze trip?

Italië: vanuit centrum Florence naar het eiland Elba, eind juli.

Thanks :)
Met de boot van Piombino naar Elba toe. Zijn verschillende aanbieders voor, op http://www.ok-ferry.com/en/elba-island-ferries.aspx kan je prijzen vergelijken (ong. ¤50 oneway voor 2 pers. + auto). Evt. met de trein van Firenze naar Piombino kost ongeveer 13 euro :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 26 maart 2012 @ 19:17:13 #281
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_109539831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:43 schreef jack4ya het volgende:
Naar LAX, LAS of SFA
Vanaf AMS wonen we praktisch naast. Mag ook BRU of DUS als het echt scheelt.
Vanaf 25mei terug 29juni, flex data dus voor ca 21 dagen.
Zelf gevonden, (5-25juni) US of Delta voor ca 620,- met 1 overstap.

Ben niet ontevreden, maar vroeg me af of iemand beter kan vinden.

(Op ITA vind ik bedragen in de matrix voor 620, maar als je doorklikt zijn die nergens te bekennen, what's up with that?)
Nog iemand wat gespot? En dat 'valse prijs' verhaal?
pi_109549361
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:32 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Met de boot van Piombino naar Elba toe. Zijn verschillende aanbieders voor, op http://www.ok-ferry.com/en/elba-island-ferries.aspx kan je prijzen vergelijken (ong. ¤50 oneway voor 2 pers. + auto). Evt. met de trein van Firenze naar Piombino kost ongeveer 13 euro :)
Thanks!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 21:34:55 #283
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_109584788
Voor de regelmatige Ryanair-vliegers, die boeken met een Prepaid Mastercard: Het feestje is over en je betaalt nu ook standaard 6 euro per leg aan administratiekosten.

Weer een stiekeme verhoging van O'Leary and Friends :(
The best firms advertise the least...
pi_109586695
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:34 schreef edcetera het volgende:
Voor de regelmatige Ryanair-vliegers, die boeken met een Prepaid Mastercard: Het feestje is over en je betaalt nu ook standaard 6 euro per leg aan administratiekosten.

Weer een stiekeme verhoging van O'Leary and Friends :(
Dat is al een tijdje zo, hetzij alleen voor vluchten die in de UK of Italie beginnen. (wil je bijv. een retourtje Rome - Eindhoven - Rome boeken kan je beter 2 losse boekingen maken omdat je dan voor de Eindhoven - Rome vlucht geen Mastercardtoeslag betaalt)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 28 maart 2012 @ 00:03:10 #285
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_109593154
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:07 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat is al een tijdje zo, hetzij alleen voor vluchten die in de UK of Italie beginnen. (wil je bijv. een retourtje Rome - Eindhoven - Rome boeken kan je beter 2 losse boekingen maken omdat je dan voor de Eindhoven - Rome vlucht geen Mastercardtoeslag betaalt)
Je hebt gelijk. Vluchten naar Ierland betaal je trouwens ook (nog) geen CC toeslag
The best firms advertise the least...
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:01:17 #286
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_109642486
1. waarvandaan? Alle vliegvelden in NL, en in duitsland Bremen mag ook nog wel.

2. wanneer reizen? 24oktober heen, 8 november terug. ( mag in geschommeld worden met een afwijking van 1dag/2 dagen)

3. waarnaartoe je wilt reizen: BANGKOK!!!

4. hoe je wilt reizen: vliegtuig, VOOR 2 Personen graag!

5. op welke manier je wilt reizen? Maakt niet uit, overstappen is ook niet erg, alleen wil ik het liefst niet 8uur lang overstaptijd hebben....

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.
Ik heb een rechtstreekse vlucht gevonden voor 649,00 met Eva-Air.
Ik ben benieuwd als het goedkoper kan, maar ik wil niet een tussenlanding van 8 uur lang bv.
pi_109664938
Egypt air, iets onder de 500 euro: http://www.kayak.com/#/fl(...)11-08-flexible-2days

Schijnt alleen niet de beste maatschappij ter wereld te zijn...
pi_109857318
21 juli. Ergens in de buurt van het gardameer (milaan, bologna, verona) naar willekeurige luchthaven in nl. Dusseldorf weeze mag ook. Ik kan nergens wat vinden onder de 150 euro. Zou dit komen door drukte op deze datum of zou het nog goedkoper worden?
pi_109858138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 17:19 schreef Abloom het volgende:
21 juli. Ergens in de buurt van het gardameer (milaan, bologna, verona) naar willekeurige luchthaven in nl. Dusseldorf weeze mag ook. Ik kan nergens wat vinden onder de 150 euro. Zou dit komen door drukte op deze datum of zou het nog goedkoper worden?
60 euro? http://www.skyscanner.nl/(...)am-in-juli-2012.html
pi_109863053
quote:
Malpensa is -afhankelijk van waar je aan het Gardameer zit- nog best een eind, kan al gauw 200km verder zijn :) Bergamo scheelt alweer de helft, en is met Ryanair naar Weeze nog iets goedkoper (¤46)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109885937
Hmm ik wil van Nederland zo goedkoop mogelijk naar Laos (enkele reis, vlieg terug vanuit Maleisië). Het maakt me niet uit hoe lang ik er over doe en hoe ik ga, zolang ik er maar rond 4 mei ben (maar 3 of 5 mei is ook geen ramp).

Schiphol -> Bangkok International kost iets meer dan 350 euro, maar ik kan nergens vinden hoe ik dan van Bangkok naar Laos kom. Vliegend van Bangkok naar Laos zie ik niet zo zitten, omdat ik bang ben dat ik bij vertraging van m'n eerste vlucht, de 2e niet meer kan halen.

Als ik direct Amsterdam -> Laos boek, dan betaal ik krap 800 euro voor een enkeltje... er is vast een manier om met bus/trein/whatever dat goedkoper te doen?

Bangkok -> Laos (Vientane) kost 142 euro voor een enkeltje, dus dat is wel weer erg aantrekkelijk...

Iemand nog suggesties?
Waar in Laos ik uitkom maakt niet zo heel veel uit. Ik zoek een vriend op die daar rondreist, dus hij kan naar me toe komen, maar ik zie graag nog een stukje Laos als het mogelijk is.

edit;
Ik wil rond de 22e terug vanuit Maleisië.
Ik kan met Vietnam Airlines een retour boeken: Amsterdam -> Vientiane en terug Kuala Lumpur -> Amsterdam. Totaal 832 euries. Dat lijkt me wel prima, of iemand moet nog iets goedkopers weten?

Goedkoopste Amsterdam -> Bangkok die ik vind is 353, goedkoopste Maleisië -> Amsterdam is 388 die ik vind. Totaal heb ik dan dus 91 euro over om van Bangkok -> Laos te gaan, opzich wil ik wel met de trein als dat een leuke ervaring oid is, al is het misschien slimmer om na die lange vlucht voor gemak te kiezen en direct door te vliegen naar Laos.

edit; nog een goedkopere gevonden, het worden dus gewoon allemaal vluchten :)

[ Bericht 14% gewijzigd door MBREIN op 04-04-2012 11:12:35 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 20:41:28 #292
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109911449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:40 schreef MBREIN het volgende:
Hmm ik wil van Nederland zo goedkoop mogelijk naar Laos (enkele reis, vlieg terug vanuit Maleisië). Het maakt me niet uit hoe lang ik er over doe en hoe ik ga, zolang ik er maar rond 4 mei ben (maar 3 of 5 mei is ook geen ramp).

Schiphol -> Bangkok International kost iets meer dan 350 euro, maar ik kan nergens vinden hoe ik dan van Bangkok naar Laos kom. Vliegend van Bangkok naar Laos zie ik niet zo zitten, omdat ik bang ben dat ik bij vertraging van m'n eerste vlucht, de 2e niet meer kan halen.

Als ik direct Amsterdam -> Laos boek, dan betaal ik krap 800 euro voor een enkeltje... er is vast een manier om met bus/trein/whatever dat goedkoper te doen?

Bangkok -> Laos (Vientane) kost 142 euro voor een enkeltje, dus dat is wel weer erg aantrekkelijk...

Iemand nog suggesties?
Waar in Laos ik uitkom maakt niet zo heel veel uit. Ik zoek een vriend op die daar rondreist, dus hij kan naar me toe komen, maar ik zie graag nog een stukje Laos als het mogelijk is.

edit;
Ik wil rond de 22e terug vanuit Maleisië.
Ik kan met Vietnam Airlines een retour boeken: Amsterdam -> Vientiane en terug Kuala Lumpur -> Amsterdam. Totaal 832 euries. Dat lijkt me wel prima, of iemand moet nog iets goedkopers weten?

Goedkoopste Amsterdam -> Bangkok die ik vind is 353, goedkoopste Maleisië -> Amsterdam is 388 die ik vind. Totaal heb ik dan dus 91 euro over om van Bangkok -> Laos te gaan, opzich wil ik wel met de trein als dat een leuke ervaring oid is, al is het misschien slimmer om na die lange vlucht voor gemak te kiezen en direct door te vliegen naar Laos.

edit; nog een goedkopere gevonden, het worden dus gewoon allemaal vluchten :)
Om nog even een tip te geven, vanaf Bangkok kan je met Air Asia relatief goedkoop naar Udon Thani vliegen, dan ben je al redelijk in de buurt van Laos en kan je vanaf daar verder met de taxi / bus.

Ook kan je overwegen een goedkope retourvlucht te boeken Amsterdam - Bangkok - Amsterdam, en dan nog een vlucht te boeken vanaf Kuala Lumpur naar Bangkok met hetzelfde Air Asia, ik denk dat op deze manier je op de goedkoopste manier kan reizen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109943623
Hai, ik zoek ook een goedkope retour vlucht.
Startpunt: Maak niet uit, nederland (Liefst Amsterdam) of belgie.
Waarheen: Tangier, Marokko.
Wanneer: Rond de 2e week van september
Hoelang: Ongeveer 10-14 dagen
Met wat: Vliegtuig, zo goedkoop mogelijk

Ik heb zelf ook al t 1 en ander gevonden rond 250 p.p. Kan dat goedkoper? Of is dat al een 'bodemprijsje'?

Vlieg zelf eigenlijk nooooit. Vandaar jullie advies.
Thx!
~ Bonito La Risa ~
pi_109949142
goedkope directe retourvlucht gezocht voor Amsterdam Schiphol - Mykonos..
heen: maandag 6 aug 2012
terug: maandag 13 aug 2012

wie helpt me iets te vinden? :@
pi_109954770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef Mixende_match het volgende:
Hai, ik zoek ook een goedkope retour vlucht.
Startpunt: Maak niet uit, nederland (Liefst Amsterdam) of belgie.
Waarheen: Tangier, Marokko.
Wanneer: Rond de 2e week van september
Hoelang: Ongeveer 10-14 dagen
Met wat: Vliegtuig, zo goedkoop mogelijk

Ik heb zelf ook al t 1 en ander gevonden rond 250 p.p. Kan dat goedkoper? Of is dat al een 'bodemprijsje'?

Vlieg zelf eigenlijk nooooit. Vandaar jullie advies.
Thx!
Vanaf Amsterdam zit je inderdaad al snel rond de 220-250 euro wil je naar Tanger vliegen. Als je ook vanaf Brussel kan; 9-17 september is ¤168 met Air Arabia.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:34 schreef EL_Presidente het volgende:
goedkope directe retourvlucht gezocht voor Amsterdam Schiphol - Mykonos..
heen: maandag 6 aug 2012
terug: maandag 13 aug 2012

wie helpt me iets te vinden? :@
Rechtstreeks vliegt alleen transavia.com op charterbasis, en hier kan je geen losse tickets voor boeken, alleen in combi met een pakketje via bijv. Arke. Anders zul je eerst naar bijv. Athene moeten vliegen en dan een vluchtje naar Mykonos zoeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 5 april 2012 @ 22:57:24 #296
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109963184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:40 schreef MBREIN het volgende:
Hmm ik wil van Nederland zo goedkoop mogelijk naar Laos (enkele reis, vlieg terug vanuit Maleisië). Het maakt me niet uit hoe lang ik er over doe en hoe ik ga, zolang ik er maar rond 4 mei ben (maar 3 of 5 mei is ook geen ramp).

Schiphol -> Bangkok International kost iets meer dan 350 euro, maar ik kan nergens vinden hoe ik dan van Bangkok naar Laos kom. Vliegend van Bangkok naar Laos zie ik niet zo zitten, omdat ik bang ben dat ik bij vertraging van m'n eerste vlucht, de 2e niet meer kan halen.

Als ik direct Amsterdam -> Laos boek, dan betaal ik krap 800 euro voor een enkeltje... er is vast een manier om met bus/trein/whatever dat goedkoper te doen?

Bangkok -> Laos (Vientane) kost 142 euro voor een enkeltje, dus dat is wel weer erg aantrekkelijk...

Iemand nog suggesties?
Waar in Laos ik uitkom maakt niet zo heel veel uit. Ik zoek een vriend op die daar rondreist, dus hij kan naar me toe komen, maar ik zie graag nog een stukje Laos als het mogelijk is.

edit;
Ik wil rond de 22e terug vanuit Maleisië.
Ik kan met Vietnam Airlines een retour boeken: Amsterdam -> Vientiane en terug Kuala Lumpur -> Amsterdam. Totaal 832 euries. Dat lijkt me wel prima, of iemand moet nog iets goedkopers weten?

Goedkoopste Amsterdam -> Bangkok die ik vind is 353, goedkoopste Maleisië -> Amsterdam is 388 die ik vind. Totaal heb ik dan dus 91 euro over om van Bangkok -> Laos te gaan, opzich wil ik wel met de trein als dat een leuke ervaring oid is, al is het misschien slimmer om na die lange vlucht voor gemak te kiezen en direct door te vliegen naar Laos.

edit; nog een goedkopere gevonden, het worden dus gewoon allemaal vluchten :)
Yep, een slimmere en snellere manier om van Bangkok in Vientiane te komen is een binnenlandse vlucht vanuit Bangkok naar Udon Thani te nemen voor ongeveer 3 tientjes en dan minibus naar Friendshipbridge + lokale Lao bus naar Vientieane. Met een beetje geluk doe je dat allemaal binnen de 4 uur. Daar kan geen busreis tegenop.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_109975385
kan iemand mij helpen:

ik zoek een reis (vlucht+accomodatie) voor 1 persoon, naar Mykonos vanuit Amsterdam op 6 augustus voor 8 dagen, budget 900 euro.
:)

[ Bericht 14% gewijzigd door EL_Presidente op 06-04-2012 12:28:00 ]
  vrijdag 6 april 2012 @ 13:20:06 #298
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_109979622
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.

We willen graag vertrekken vanuit Nederland, nemen aan Amsterdam

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?

We willen 28 aug weg en 9 september terugkeren. 1e bedoeling was te vliegen op Faro en dan terug vanuit Lissabon, maar omdat de huisjes in Faro goedkoper zijn aan het einde van de vakantie zijn we nu aan het zoeken voor Heen op Lissabon en terug vanuit Faro.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming

Faro en Lissabon

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.

vliegtuig met 4 volwassen en 2 babies

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Aangezien we met 2 babies vliegen willen we het liefst zsm op de plekken zijn.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

We hebben al gevonden bij Transavia Faro heen en Lissabon terug 170 euro p.p maar het is zo moeilijk om iets goeds te vinden op "

lissabon heen en Faro terug :(
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  vrijdag 6 april 2012 @ 17:28:21 #299
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_109989601
benelux/grens duitsland naar changsha china, terug vlucht via shanghai ( waar ik nog een weekje wil blijven ) vertrek (rond) 1 september terug komst 19 september(of 1a2 dagen eerder.. )

goedkoopste gevonden via dusseldorf->amsterdam->hangzhou->Changsha 742,-
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  vrijdag 6 april 2012 @ 19:02:45 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109992775
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 13:20 schreef stevengerrard het volgende:
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.

We willen graag vertrekken vanuit Nederland, nemen aan Amsterdam

2. wanneer je wilt reizen, in welke periode of op precies welke dag, wel of niet flexibel en hoelang je er wil blijven?

We willen 28 aug weg en 9 september terugkeren. 1e bedoeling was te vliegen op Faro en dan terug vanuit Lissabon, maar omdat de huisjes in Faro goedkoper zijn aan het einde van de vakantie zijn we nu aan het zoeken voor Heen op Lissabon en terug vanuit Faro.

3. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming

Faro en Lissabon

4. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.

vliegtuig met 4 volwassen en 2 babies

5. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Aangezien we met 2 babies vliegen willen we het liefst zsm op de plekken zijn.

6. Welke prijzen je zelf al gevonden hebt.

We hebben al gevonden bij Transavia Faro heen en Lissabon terug 170 euro p.p maar het is zo moeilijk om iets goeds te vinden op "

lissabon heen en Faro terug :(
Heen naar Lissabon kan met Easyjet op 29 augustus, dat kost 52 euro exclusief koffers p.p. + ongeveer 8 euro administratiekosten p.p. als je in één keer voor alle personen gelijk boekt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110064845
1. waarvandaan Amsterdam, Dusseldorf
2. wanneer half juli heen, eerste week van augustus terug. In ieder geval 21 juli op bestemming ivm bruiloft.
3. waarnaartoe Toronto, Canada
4. hoe Vliegtuig
5. welke manier je wilt reizen Geen of 1 tussenstop
6. Welke prijzen 17-7 / 7-8 voor 679,- met Arkefly via skyscanner.nl

Het is al redelijk goedkoop, maar wellicht zie ik wat over het hoofd. Alvast bedankt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')