abonnement Unibet Coolblue
pi_103798099
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103798160
Dichtgegooid omdat ik de jas van Grijs eigenlijk wel tof vind.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103798724
zeggeuh Mrien, ik lees net je comment over voeden in doek? wat is daar mis mee dan? Ik heb het 18 mnd gedaan, en met heel veel plezier en gemakzucht :+ en dochterlief huilde uiteraard nooit in de winkel want ik drukte er gewoon een tiet in :D

sidenote: ik lette uiteraard altijd goed op dat het neusje e.d vrij was want ik kon er gewoon bovenop kijken.. dus verstikkingsgevaar was er niet

[ Bericht 16% gewijzigd door Kleurdoos op 31-10-2011 19:36:06 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:42:44 #4
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103799580
Ja ik vraag me eigenlijk ook wel af wat er mis mee is dan (voeden in de doek)... Aangezien ik het op veel sites over draagdoeken ook wel genoemd zie worden.
pi_103800217
volgens mij is het geen probleem, mits je goed op je kindje let..
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:54:12 #6
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103800326
Ja dat ie niet stikt tussen/tegen die enorme bv-tieten :+ . Nee serieus, dat vind ik wel fijn om te lezen, want ik zag het al helemaal zitten!
pi_103801529
Bij de Action hebben ze ook vaak voor weinâg fleecevesten (¤ 5,- ofzo?) die heel ruim vallen! Ook een aanrader!
pi_103802057
en poncho's bij C&A voor 12 eur, daar heb ik gewoon een gat in geknipt
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:39:04 #9
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103832423
Fleecevest is natuurlijk ook een onthoudertje. Doe nu wel eens een jas van (8> aan, gaat ook prima maar is niet zo charmant.
En dan een poncho voor op de rug!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_103832693
In het fototopic heeft nn broer foto's van mij geplaatst waar ik Wies in de Beco draag, daar heb ik gewoon een fleecevest eroverheen aan en Wies heeft een dun gebreid overalletje aan van de Hema.
En dat was een fleecevest in een maat groter volgens mij, werkt super :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:44:44 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103835420
en zijn mooie foto's ook zeg wicks!!!

ik heb vandaag voor het eerst de bondolino gebruikt met Liene; en ben eigenlijk best enthousiast.. ze zat goed en heeft een uur liggen knorren, terwijl ik en Evie ons uitleefden.
:Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:03:54 #12
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103836258
Had ik hier al geroepen dat er een Symphuo onderweg is? *O*

En dat ML dat niet weet en mij ws gaat vermoorden :D

But I dont care. Ik had hem heul erg nodig :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103836853
:D tak! Foei :P
pi_103837862
Ik heb via de babymassage een ringsling te leen, en dat bevalt best goed... Ik ga dus nog op zoek naar een mooie ringsling heb ik besloten..
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 20:18:41 #15
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103846085
Topic nr 100 w/
En aan het begin vroegen we ons af of het wel zou gaan lopen :D

Wat betreft dat voeden in de doek, dat wordt om veiligheidsredenen niet aangeraden. Sowieso wordt het dragen van je kind in liggende houding afgeraden vanwege o.a. kans op luchtwegenblokkade.

Aangeraden wordt ivm voeden om je kind gewoon uit de doek te halen. Je hebt je aandacht nodig bij het voeden, neusje moet vrij blijven en de melkstroom moet gelijkmatig en niet te groot zijn. Kind moet het kunnen behappen/slikken. Voeden in de doek nodigt uit tot handsfree voeden, wat weer uitnodigt tot bijvoorbeeld lekker een potje Wordfeud tijdens het voeden, of andere afleidende zaken.

En natuurlijk doen jullie het allemaal voorbeeldig en letten jullie steeds op je baby, maar je slaat je voor je kop als het toch eens een keer mis gaat. Dus better safe then sorry.
Als ik iemand tref die persé in de doek wil voeden dan vestig ik de aandacht op de double cross carry. Het kind zit dan rechtop en is bovendien makkelijk te laten zakken en weer op te halen.
Toevoeging: dit alleen bij baby's van 2 maand en ouder. Jongere kinderen moeten echt liggend gevoed worden. Uit de doek dus.


[ Bericht 5% gewijzigd door Macka66 op 01-11-2011 20:42:12 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103846448
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:18 schreef Macka66 het volgende:
Aangeraden wordt ivm voeden om je kind gewoon uit de doek te halen. Je hebt je aandacht nodig bij het voeden, neusje moet vrij blijven en de melkstroom moet gelijkmatig en niet te groot zijn. Kind moet het kunnen behappen/slikken. Voeden in de doek nodigt uit tot handsfree voeden, wat weer uitnodigt tot bijvoorbeeld lekker een potje Wordfeud tijdens het voeden, of andere afleidende zaken.

Ik denk niet dat ik nog borstvoeding had gegeven als ik daar steeds maar mijn aandacht bij moest hebben. Ik heb dan niet in een doek gevoed, maar 1 hand is/was altijd bezig met mijn telefoon of tablet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:36:33 #17
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103847140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:03 schreef Takkembah het volgende:
Had ik hier al geroepen dat er een Symphuo onderweg is? *O*

En dat ML dat niet weet en mij ws gaat vermoorden :D

But I dont care. Ik had hem heul erg nodig :')
Hier weet ml niet dat er een Jade Brown onderweg is :X
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_103847664
Dat is de enige (op Indio Zimt Wol na) die ik nog zou willen.. maar dan moet er hier eerst nog wat meer weg :) ben aardig ingedimd inmiddels, maar er kan nog meer weg :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:57:07 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103848324
Nummer 100! *O*

Macka, nog bedankt voor je tip over het rugdragen! Ik probeer het elke dag, maar het voelt nog te akelig. Los van de soort knoop vind ik het gedoe om de doek al goed over zijn lijfje te krijgen te groot. En als hij dan een keer redelijk zit, spuugt hij in mijn nek! :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103851101
Ik heb mijn draagjas vandaag binnen gekregen :D
Even een paar foto's :)

Zonder kind ;)




Zonder kind zit hij ietsjes aan de strakke kant, voor mij niet storend trouwens

Met kind:

En voor rugdragen even met ander kind ;) dat toch wel even oefening merkte ik, vandaar even met Lotte ;)


Ik vind hem mooi en fijn en warm O+
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:52:41 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103851666
gave jas Mrien.. ziet er idd lekker warm uit!

en ik ben dus toch blij met mijn bondolino!

:Y *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103852272
Ja maar BJ, waar is Liene dan? :P :D

Mooie jas Mrien, dank je voor de foto's ;) Moet ook maar op m'n verlanglijstje, ik vind m'n MaM-jas toch storend groot nu..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:47:25 #23
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103855619
verstopt ;) lekker knus en warm..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103856289
Liene O+ O+

Mrien met kroost O+ O+
En welke jas is dat? Die ziet er gewoon best ok uit. Ik vind normaal draagjassen niet zo mooi. Maar deze ziet en gewoon lekker vlot uit.

Wies heeft last van krampjes de afgelopen week, dus ze zit lekker in de doek nu bij mij. Wat heerlijk om weer te kunnen dragen en wat heerlijk dat de doek echt een verlichting is voor zo'n kleintje.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103856846
Dat is de Lenny Lamb jas wickie, bij draagkrachtig gekocht
pi_103865490
Ik wacht ook nog op mijn LL jas, ook bij draagkrachtig gekocht :D

Ik heb trouwens een nieuwe doek, de nati zwarte flamingo's
Niet de meest fijne doek maar zo mooi! O+ O+
pi_103894054
Oh die stoute wickie. Mijn Zara leek even kwijt met de post (maar wordt als het goed is morgen bezorgd), dus ging ik voor de zekerheid vast bij Ellevill kijken of ze hem nog hadden.
Toen kwam ik de He tegen
O+ O+

Ding kost 250 euro oid. -O-
Stoute wickie!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103894489
Macka, mn kind in liggende houding dragen doe ik nooit.. en ik had elin gewoon altijd in FWCC en gevoed vanaf 5 maanden in de doek.
Ik zou het flink knap vinden als ik niet in de gaten zou hebben dat mijn kind stikt want ik keek r recht in haar gezichtje, haar neus was sowieso vrij want je wipt je tet iets naar links, of rechts dus ze drinkt dan ietwat zijwaarts. anyhow.. het werkte voor mij briljant.
pi_103894576
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:35 schreef Vanyel het volgende:
Oh die stoute wickie. Mijn Zara leek even kwijt met de post (maar wordt als het goed is morgen bezorgd), dus ging ik voor de zekerheid vast bij Ellevill kijken of ze hem nog hadden.
Toen kwam ik de He tegen
[ afbeelding ] O+ O+

Ding kost 250 euro oid. -O-
Stoute wickie!
die heb ik gehad en heel snel weer doorverkocht (ik had m ook tweedehands) inmiddels is ie al bij 7 mensen geweest dus waarschijnlijk bevalt ie niet zo..ik was iig bang om m te mollen :D
pi_103894953
Als al die 7 mensen nou 25E van de prijs afdoen, ben ik denk ik aan de beurt :Y

Was ie zo gevoelig of zo onprettig?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103895094
hij is prachtig..maar duur en heel gevoelig inderdaad.. althans voor mijn lompheid, ik flikker mijn doeken overal neer en als ik niets beters in de buurt heb dan veeg ik er zelfs mijn mond aan af *grijns*

ik merk het ook aan de paisley's die ik heb, gevoelige krengen maar o zo mooi O+
pi_103895395
HodverDEHODVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

grashopper staat te koop aan de andere kant

en ik MOET EN WIL EN .. groen staat me vast niet

heel lelijk, vast echt, vast en heel erg lelijk, groen staat me niet groen staat me niet echt niet niet niet
pi_103895462
je koopt hem toch wel :+ :Y whaaha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_103895553
Re: Ellevill Paisley Grashopper maat 6
door Cocoon » 02 nov 2011 22:00

ik slaap er een nachtje over! echt. waarom doe je dit

mijn liberty en javá zijn echt prachtig.. dit zou wel een goede stashaanvulling zijn
pi_103896134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Kleurdoos het volgende:
hij is prachtig..maar duur en heel gevoelig inderdaad.. althans voor mijn lompheid, ik flikker mijn doeken overal neer en als ik niets beters in de buurt heb dan veeg ik er zelfs mijn mond aan af *grijns*

ik merk het ook aan de paisley's die ik heb, gevoelige krengen maar o zo mooi O+
Ik veeg vooral Dottirs mond eraan af. Dat zuur zal vast ook niet zo handig zijn. Net als over de grond slepen enzo.
Beter van niet dus -O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103896661
nee idd, van slepen wordt ie niet gelukkig.. dan draag ik zelf ook liever met een 'best mooie'doek dan met een pareltje die ik amper aan durf te raken. heb ik twee keer gehad.. en die bleven altijd liggen en vervolgens liep ik alleen rond met mijn 50 euro ultramarin.

die ik overigens ook weer wil hebben omdat t 1 van de weinige kleuren is die ik wel kon hebben :P
pi_103896880
Ach, mijn Caffe is vast ook nog heel mooi.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103896929
die wil ik ook nog, laatst was ie retegoedkoop bij ellevill :o maar toen heb ik liberty gekocht.

maar aardetinten doen t hier altijd goed
pi_103897293
Nog steeds maar 300+ nok. Ik heb m voor ietsje meer. Hij gaat er volgens mij uit wegens 2e keus of kwaliteit.
Oneens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103898834
ik vind m mooi, vooral ook omdat er maar zo weinig mooie bruine doeken zijn, uberhaupt bruin ..
didy moet eens een mooie indio uitbrengen in bruintinten.

maar nee, die eikels komen vast volgende week met een gele krokodillendoek ofzo :(
pi_103903251
:D Vanyel, wat doe ik je aan :P

Maar je houd van effen doeken toch? Ik ben enorm happy met de Neobulle Bio Ardoise. Heerlijk zacht, niet dik maar ook niet te dun. Maar een goede stevige doek, een echte werkpaard.
Helemaal effen antreciet. Alleen geen schuine punten.

Ook ben ik weer helemaal in de gloria met mn Jade Fog, die knoopt steviger dan de Paisley.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103905381
Antraciet vind ik fijn, maar ik heb de schuine punten een beetje geidealiseerd. Als ze nog net zo fijn zijn als de caffe terug is ga ik misschien op zoek naar een nieuwe Zara maatje 5. Of een Jade, maar ik weet nog steeds niet wat, behalve het patroon, nou het verschil is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103905556
Ik vind de zara wa stugger, maar dat baseer ik maar op 1 'gewone' zara (fresh) die was ook zo mooi, maar iets te overheersend (ik draag eigenlijk alleen maar zwart/ donkerblauw, bruin en grijs
pi_103905566
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:33 schreef wickie het volgende:
:D Vanyel, wat doe ik je aan :P

Maar je houd van effen doeken toch? Ik ben enorm happy met de Neobulle Bio Ardoise. Heerlijk zacht, niet dik maar ook niet te dun. Maar een goede stevige doek, een echte werkpaard.
Helemaal effen antreciet. Alleen geen schuine punten.

Ook ben ik weer helemaal in de gloria met mn Jade Fog, die knoopt steviger dan de Paisley.
paisley is glad he! ik dubbelknoop hem maar ivm afglijden
pi_103905851
Ja heel glad het zakt ook eerder uit, wel heerlijk dun en zacht.
Maar nu ik zelf nog wankel ben merk ik dat een doek met meer grip fijner is.

Je zou eigenlijk een keer een Jade moeten proberen. Ik persoonlijk vind het heel fijn, hij heeft een soort van bounce, hij rekt heeeeel lichtjes.
De schuine punten mis ik ook echt bij andere doeken..
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 3 november 2011 @ 08:35:13 #46
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103905972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef Kleurdoos het volgende:
Macka, mn kind in liggende houding dragen doe ik nooit.. en ik had elin gewoon altijd in FWCC en gevoed vanaf 5 maanden in de doek.
Ik zou het flink knap vinden als ik niet in de gaten zou hebben dat mijn kind stikt want ik keek r recht in haar gezichtje, haar neus was sowieso vrij want je wipt je tet iets naar links, of rechts dus ze drinkt dan ietwat zijwaarts. anyhow.. het werkte voor mij briljant.
En heb je nu Lex wel vanaf het begin in de doek gevoed? En zoja: in welke houding dan?
pi_103906291
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:23 schreef wickie het volgende:
Ja heel glad het zakt ook eerder uit, wel heerlijk dun en zacht.
Maar nu ik zelf nog wankel ben merk ik dat een doek met meer grip fijner is.

Je zou eigenlijk een keer een Jade moeten proberen. Ik persoonlijk vind het heel fijn, hij heeft een soort van bounce, hij rekt heeeeel lichtjes.
De schuine punten mis ik ook echt bij andere doeken..
Het patroon van de Paisley is helemaal niks voor mij, dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken. De Jade.. ik weet het niet. Volgens mij zou ik me daar storen aan de verkeerde richting van de lijnen ofzo.
Nu ben ik helemaal in doekzoekstemming, maar dat gaat vast heel snel over als mijn Zara terug is. Dan wordt het ook eens tijd voor een andere knoop dan de ruck.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 3 november 2011 @ 09:06:45 #48
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103906475
:o Deel 100!!!!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* Hoeraaaaaa!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Morretje had in het vorige deel een vraag over de Ergo en Wompat?
Ik had een Ergo (heeft mijn vriendin over gekocht) en nu heb ik een pre-school Wompat.

Ik vind ze erg vergelijkbaar qua comfort. De Wompat die ik nu heb is een stuk groter/hoger dan de Ergo. Iets wat T erg fijn vind want ze kruipt nog graag in de doek weg. Bij de Ergo kon ze dat niet zo goed en nu bij de Wompat dus wel weer.
Het enige waar ik wel even aan moest wennen was dat ik bij de Ergo onder mijn armen alleen maar schuin naar beneden/achteren hoefde te trekken om de schouderbanden strakker te zetten. *snoer* Klaar! ;)
Bij de Wompat zijn de gespen groter en gaan twee kanten op, dus kun/moet je twee kanten aantrekken. Niet veel lastiger ofzo maar wel even wennen dus. :P

Een andere vriendin van me heeft een Beco Butterfly en da's echt niks voor mij. Ik vind 'm te smal en er zitten geen seatdarts in. Ik ben groot voorstander van seatdarts.. O+
Het voelde op één of andere manier dat T met haar kontje tegen me aan zat geplet, ik kreeg het gewoon niet goed. Ik moet gewoon een soort kuipje hebben waar mijn (of elk ander "geleend") kind in komt te zitten. De reis-Bondolino die ik hier heb gehad zat daardoor ook hartstikke fijn.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_103907095
Oeh Noli, dank je wel voor je review ;) Ik twijfel nog steeds, hoewel ik nu naar de ergo neig, omdat deze een stevigere tailleband heeft, en we gemerkt hebben dat we dat erg prettig vinden. Maar stiekem ben ik verliefd op de wompat.. O+ :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103907296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:35 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

En heb je nu Lex wel vanaf het begin in de doek gevoed? En zoja: in welke houding dan?
nope eerste maanden niet. bij elin pas vanaf 5 maand. in FWCC
  donderdag 3 november 2011 @ 10:15:04 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103907915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind m mooi, vooral ook omdat er maar zo weinig mooie bruine doeken zijn, uberhaupt bruin ..
didy moet eens een mooie indio uitbrengen in bruintinten.

maar nee, die eikels komen vast volgende week met een gele krokodillendoek ofzo :(
ik heb een bruine van Natibaby, met vlinders.
Heb ik gister nog Eli (20kg) met veel liefde in gedragen. :)

Zo, nu heb ik ook gepost in deel 100 *O* *O*

ik vond die schuine punten juist zwaar irritant. :D mijn schoonmoeder heeft ze bij mijn zara curry afgeknipt tot de verhouding die didymos heeft.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:18:48 #52
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103907998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:35 schreef Morretje het volgende:
Oeh Noli, dank je wel voor je review ;) Ik twijfel nog steeds, hoewel ik nu naar de ergo neig, omdat deze een stevigere tailleband heeft, en we gemerkt hebben dat we dat erg prettig vinden. Maar stiekem ben ik verliefd op de wompat.. O+ :P
Ik vond dat ook wel erg fijn bij de Ergo. Maar het nadeel wat wij daaraan ondervonden is dat we steeds onze broek op liepen te hijsen. Op één of andere manier drukte de tailleband juist omdat hij zo stevig was de broek(rand?) een beetje naar beneden. Het was me nog niet eens zo opgevallen tot husb zei dat hij daar steeds zo'n last van had. Bij de Wompat heb ik er (tot nu toe) nog geen last van.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 3 november 2011 @ 10:27:57 #53
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103908168
Oh, vanwege het 100ste topic even een stukje sentiment hoor...

Het eerste deeltje!
Draagdoeken

:')

Ik weet niet of dit draadje al zo mooi aan elkaar geregen is maar mocht iemand meer terug willen lezen.. In de Fok!wiki staan linkjes tot deel 69. ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Noli. op 03-11-2011 10:42:31 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 3 november 2011 @ 13:13:31 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103912511
Ik mis het dragen vreselijk ;(
pi_103913759


Bruin. Maar ja, wel spermies :P
pi_103914161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:18 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik vond dat ook wel erg fijn bij de Ergo. Maar het nadeel wat wij daaraan ondervonden is dat we steeds onze broek op liepen te hijsen. Op één of andere manier drukte de tailleband juist omdat hij zo stevig was de broek(rand?) een beetje naar beneden. Het was me nog niet eens zo opgevallen tot husb zei dat hij daar steeds zo'n last van had. Bij de Wompat heb ik er (tot nu toe) nog geen last van.
We dragen toch beide al een riem.. :P
Dat merkte ik ook idd, zeker bij een broek die zelf al wat lager is. En toch ga ik em bestellen zometeen denk ik :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103914177
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:27 schreef Noli. het volgende:
Oh, vanwege het 100ste topic even een stukje sentiment hoor...

Het eerste deeltje!
Draagdoeken

:')

Ik weet niet of dit draadje al zo mooi aan elkaar geregen is maar mocht iemand meer terug willen lezen.. In de Fok!wiki staan linkjes tot deel 69. ;)
Wat tof! En wat grappig dat het zo gaandeweg ontstaan is eigenlijk, en we nu al in deeltje 100 zitten! :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_103914372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:55 schreef WupWup het volgende:
[ afbeelding ]

Bruin. Maar ja, wel spermies :P
In mijn blauwe nino vallen die lang niet zo op als op dit plaatje.
Is dit puur katoen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103914500
Nee, zijde.
pi_103914709
Zo ziet het er ook uit. Jammer van de punten ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103914761
Ik was ff een uurtje weg. 3x raden wie er op bezoek kwam..Nog een dag langer op mm zara wachten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103915034
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:55 schreef WupWup het volgende:
[ afbeelding ]

Bruin. Maar ja, wel spermies :P
ik zei een mooie doek :P

indio's!
  donderdag 3 november 2011 @ 15:57:31 #63
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103917533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:09 schreef Morretje het volgende:

[..]

Wat tof! En wat grappig dat het zo gaandeweg ontstaan is eigenlijk, en we nu al in deeltje 100 zitten! :D
En sommige reacties ook, helemaal onbekend toen nog....

'wat is een draagdoek'

'Ik wil de pret niet bederven, maar he ziet eruit als een flanellen laken met een paar ringen. Is dat niet gewoon in een doe-het-zelf winkel en een stoffenzaak te koop?'

'Euhm.....ik vind het ondingen.....mag ik dat ook melden? Ik heb het geveol dat het kind eruit kukeld en anders snoer je het zo in,dat het niks ziet'

En wie kende de Front Short Cross Tie On First methode???

hihihih erg leuk om terug te lezen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103918545


Lexje de melklarf <3

en de java is mn favo!
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:45:29 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_103966851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind m mooi, vooral ook omdat er maar zo weinig mooie bruine doeken zijn, uberhaupt bruin ..
didy moet eens een mooie indio uitbrengen in bruintinten.

maar nee, die eikels komen vast volgende week met een gele krokodillendoek ofzo :(
Indio Monti 100% katoen



Indio Zimt met wol

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:31:04 #66
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103989650
Doekie gekocht bij de buren van d&v.

Nu al blij mee!!
Lekker wakker hoofd :s


Kindje wel een wakker hoofd :0
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 19:28:38 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104006087
Leuk mariyette! En die onderste foto O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_104011414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:45 schreef texelonia het volgende:

[..]

Indio Monti 100% katoen

[ afbeelding ]

Indio Zimt met wol

[ afbeelding ]
nah ik wil gewoon bruin, chocobruin, diepbruin, poepbruin :P

enne een nieuwe indio

met alpaca, mooi.

  zondag 6 november 2011 @ 13:26:06 #69
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104028690
Wie weet hoe het werkt als je een klein babytje met voetjes in de draagdoek wilt dragen?
Lijkt me lekkerder in de maanden jan/febr.
Het enigste wat ik op youtube kon vinden is het kind zoals normaal in je doek doen (van voor) goed op letten dat de doek tot in de knieholten gaat en dat de knietjes iets hoger zitten dan de heupjes.
En dan doen ze de beentjes die er eerst buiten hingen, die duwen ze zo in de doek, mee in de richting naar boven dan (pff ik hoop dat het duidelijk is :+ )
Maar is dat wel ok?

Ik las hier ook ergens in het topic met babytjes hun benen gekruist tegen je aan? :? Maar dat lijkt me nou ook niet prettig zitten :?
Rayen 2½ jaar!
pi_104029788
Ik weet neit of het bij een draagdoek ook zo werkt, ,maar ik heb Bartje nu in de ringsling zo dat de voetjes tegen elkaar aan komen in de doek. En dan de knietjes gewoon naar buiten toe, en die zitten dan weer hoger dan de heupjes.. De voeten zijn dan bij hem niet gekruist..
pi_104031544
Lex had zijn beentjes gekruist in de doek, maar dat doet hij zelf, zo werd ie ook geboren dus dat was zijn foetushouding.. ik zou zelf niet de beentjes gaan kruisen en in de doek proppen. Volgens mij vinden de meeste kindjes trouwens de beentjes buiten de doek prettiger en een maillot, dik paar sokjes en slofjes.. kouprobleem opgelost.
maar wat je zelf omschrijft klopt wel, macka gaf laatst aan dat je wel moet zorgen dat de baby zijn gewicht met het kontje draagt en dus niet met de voetjes
pi_104032128
Dottir vond in de doek veel fijner, maar zat dan met de voetjes naast haar billen. Kikkerachtig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104032338
Nu ook nog? Bij Elin heb ik het alleen in het begin gedaan, omdat ik bang was dat ik r beentjes zou breken als ik zelf zou gaan zitten :')
pi_104032741
Nee, nu past t denk ik niet meer. De eerste 2 of 3 maanden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 6 november 2011 @ 15:13:30 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104034289
Ah inderdaad van Lex had ik dat gelezen. :Y
Maar ok aanschaf maillot en dikke sokjes is dan aan te bevelen.
Thanks
Rayen 2½ jaar!
  zondag 6 november 2011 @ 22:14:57 #76
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_104055019


Mijn mannen vanochtend op de Jongegezinnenbeurs! Zo blij en zo bewogen :)
pi_104074841
Leuke foto's mariyette!

Ik heb Emma altijd met de voeten buiten de doek gedragen.

Tipje voor mensen die nog een goedkope, maar wel errug lange doek zoeken: http://link.marktplaats.nl/500515405 hopp timbuktu va 40 euro.
  maandag 7 november 2011 @ 15:02:13 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104075871
ik heb Liene de eerste 2 maanden met de beentje in de doek gedragen, kikkerhouding. En sinds 2 weken gaat ze ook in de bondolino met de voetjes naar buiten, en dan lekker stinken ;)
goed voor de darmpjes die houding ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 7 november 2011 @ 16:27:24 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104079142
Mariyette dat zijn inderdaad 2 blije mannen ;) Leuke foto hoor, jammer dat hij bewogen is.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Leuke foto's mariyette!

Ik heb Emma altijd met de voeten buiten de doek gedragen.

Tipje voor mensen die nog een goedkope, maar wel errug lange doek zoeken: http://link.marktplaats.nl/500515405 hopp timbuktu va 40 euro.
Oef dat wel een erge mooie die bij mij zou passen, alleen de lengte :?
Maar ik ga er verder nog geen aanschaffen, ik heb nu een tricot slen, geen idee hoe lang die is, eerst maar eens kijken of mij en hem dat bevalt :+

Héhé BJ lekker stinken, ik zal mijn vriend hierop voorbereiden :+ (en mezelf ook :P )
Rayen 2½ jaar!
  maandag 7 november 2011 @ 18:58:12 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104085472
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:27 schreef TimeJumper het volgende:
Mariyette dat zijn inderdaad 2 blije mannen ;) Leuke foto hoor, jammer dat hij bewogen is.

[..]

Oef dat wel een erge mooie die bij mij zou passen, alleen de lengte :?
Maar ik ga er verder nog geen aanschaffen, ik heb nu een tricot slen, geen idee hoe lang die is, eerst maar eens kijken of mij en hem dat bevalt :+

Héhé BJ lekker stinken, ik zal mijn vriend hierop voorbereiden :+ (en mezelf ook :P )
Dan zet je er toch de schaar in? :D

mariyette, wat een mooie foto! O+
pi_104086026
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 22:14 schreef mariyette het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn mannen vanochtend op de Jongegezinnenbeurs! Zo blij en zo bewogen :)
volgens vind hij het leuk :D geweldig.

asy ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Popples op 07-11-2011 19:39:23 ]
mama van 3 kids!
  maandag 7 november 2011 @ 19:18:18 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104086595
Leuk leuk leuk! O+
pi_104086761
zal nog een betere maken maar had haast moest de meiden van school halen.
mama van 3 kids!
  maandag 7 november 2011 @ 19:26:27 #84
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104087095
Jeeeej Popples je kleintje in een Girasolletje O+ !
Van zo'n plaatjes rammelt mijn kleintje er bijna uit!
pi_104088534
Ik heb de kleine van Popples gemist!!

O+ O+ O+ :*

[ Bericht 85% gewijzigd door bitterend op 07-11-2011 19:57:36 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104095442
Met 1 heb je aandacht, met 2 helemaal.

Vandaag in het safaripark een stukje dubbel gedragen :D

pi_104096302
O+ p_iglet _O_
Wat lijkt Pepijn er van te genieten!
pi_104109918
Mariyette, wat een pretletter heb je :D O+

Piglet O+ kijk hem stralen dan! Zo tof! :Y

Vanmiddag komt mijn Indio Zimt *O* :@ :D ik had een oppep doek nodig en dit was de enige die ik écht nog wilde... als hij goed bevalt gaat mijn Wol Natuur waarschijnlijk de verkoop in (samen met nog een paar anderen!)

Ben zo benieuwd hoe hij is! *O*
pi_104113536
Stoer P_iglet 8-)
pi_104114803
Stoer P_iglet! Dat zie ik mezelf nog niet doen :D

Ik heb echt zin om m'n babytje te gaan dragen <3 't is bij Willow nooit zo goed gelukt, heb ook nooit goed geleerd om te dragen. En nu kan ik het dus nog steeds niet. Ben benieuwd of youtube mij genoeg gaat leren... :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_104117403
Innepin, dan zoek je toch eens andere dragende moeders op om tips en truuks te krijgen?
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:19:01 #92
5428 crew  miss_sly
pi_104117826
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:50 schreef innepin het volgende:
Stoer P_iglet! Dat zie ik mezelf nog niet doen :D

Ik heb echt zin om m'n babytje te gaan dragen <3 't is bij Willow nooit zo goed gelukt, heb ook nooit goed geleerd om te dragen. En nu kan ik het dus nog steeds niet. Ben benieuwd of youtube mij genoeg gaat leren... :D
Ik wil je wel een keer helpen, hoor. Is wel lang geleden voor me, maar volgens mij ben ik het nog niet verleerd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104118254
Het was ook een slecht verkapte vraag om hulp :+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:39:43 #94
5428 crew  miss_sly
pi_104118453
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:32 schreef innepin het volgende:
Het was ook een slecht verkapte vraag om hulp :+
miss_sly to the rescue *insert superwoman smiley* 8-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104123330
Ik wil je ook helpen! Kan alleen niet beloven dat ik je beide dochters dan niet kidnap :P
pi_104170578


[ Bericht 51% gewijzigd door wickie op 09-11-2011 20:25:37 (wat maakt het ook uit... dus weer weg ) ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 9 november 2011 @ 19:33:06 #97
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104173125
Ik heb vandaag iemand geholpen met het leren knopen in de fwcc, wat leuk om te doen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104174100
Ik heb de Indio Zimt met wol binnen en ohmy wat een fijne doek O+ en mooooooooi!!! En stiekem zo leuk dat dat de eerste doek voor mijn nieuwe baby is :D al wordt dat een zomerkind :')
pi_104182861
Ik ben hier weer eens beland (had tijdje terug ook vraag gepost ivm dragen, helaas is het er allemaal bij ingeschoten omdat er wat andere problemen in de plaats kwamen)

Maar nu ik al die foto's zie en verhalen lees wil ik eigenlijk zo graag ook dragen! Alleen ik krijg mn zoontje gewoon niet normaal in die doek ;( . Met knuffel/pop gaat het knopen prima.

Dus ik oefen maar weer door...
pi_104222142
Haha sly superwomaaaaan <3

Orea, I'd like to see you try >:)

Ik heb mijn (enige!) draagdoek te goed opgeborgen. Ik wil nu natuurlijk alles netjes klaar hebben liggen en ik kan 'm gewoon niet meer vinden. Hij moet in één van de dozen hier liggen, maar waarrrr..?! Te veel verhuisdozen en verbouwingszooi. Grmbl }:|
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_104350313
Benieuwd of je hem gevonden hebt innepin :D

Had ik al verteld dat ik een Wompat besteld heb?
Deze, maar dan in toddler versie
  † In Memoriam † maandag 14 november 2011 @ 15:02:21 #102
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104352956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 22:26 schreef Incognita het volgende:
Ik ben hier weer eens beland (had tijdje terug ook vraag gepost ivm dragen, helaas is het er allemaal bij ingeschoten omdat er wat andere problemen in de plaats kwamen)

Maar nu ik al die foto's zie en verhalen lees wil ik eigenlijk zo graag ook dragen! Alleen ik krijg mn zoontje gewoon niet normaal in die doek ;( . Met knuffel/pop gaat het knopen prima.

Dus ik oefen maar weer door...
Waar woon je (ongeveer ;) ) Incognita? Misschien is er hier wel iemand die draagt en even met je mee wil kijken.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_104355316
Vanaf wanneer kan ik gaan oefenen met rugdragen. En waar móet ik opletten met omknopen? Welke knoop is het beste voor een baby?

Het lijkt me wel handig met boodschappen doen als mn peutertje aan het rellen is :')
Mette heb ik nooit echt op de rug gedragen, die was zo klein dat ik het heel lang niet aandurfde.
Wies is een flinkerd en lekker rustig, ook heeft ze een sterke nek. Als het verantwoord is durf ik het wel aan denk ik.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104355642
wickie wat ik me dan afvraag hoe krijg je wies dan op je rug? :@
mama van 3 kids!
  maandag 14 november 2011 @ 16:27:38 #105
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104355874
ik lees ook ff mee; ik dacht namelijk hetzelfde... maar misschien dat ik eerst rugdragen met de bondolino ga oefenen... ik heb het met Evie namelijk ook nooit gedaan.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 14 november 2011 @ 16:34:35 #106
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104356144
Ikzelf ben begonnen met oefenen met Seth toen ie drie maanden was. Hij is nu zes maanden en ik oefen nog steeds :'), maar volgens mij kan het vrij snel dus.
Ben ook begonnen met de Bondo en MT. Nu met doeken doe ik rucksack, en begonnen te oefenen met DH.

Maar er zijn vast meer ervaren draagsters die veul veul meer kunnen vertellen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 14 november 2011 @ 16:46:55 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104356740
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:21 schreef Popples het volgende:
wickie wat ik me dan afvraag hoe krijg je wies dan op je rug? :@
Op je rug slingeren met een Santa toss :D

Ik heb Harry op mijn rug gedragen vanaf 2,5 maand. Ik heb het toen wel geleerd van Webkim.
Ik heb toen een rucksack geleerd en dat vond ik zelf ook erg prettig dragen met zo'n mini. Ze zitten dan lekker hoog en je kunt ze goed horen als ze hongergeluidjes maken.

Je krijgt dan dit:

En Harry sliep al binnen een paar tellen O+
  † In Memoriam † maandag 14 november 2011 @ 16:58:56 #108
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104357269
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2011 16:12 schreef wickie het volgende:
Vanaf wanneer kan ik gaan oefenen met rugdragen. En waar móet ik opletten met omknopen? Welke knoop is het beste voor een baby?

Het lijkt me wel handig met boodschappen doen als mn peutertje aan het rellen is :')
Mette heb ik nooit echt op de rug gedragen, die was zo klein dat ik het heel lang niet aandurfde.
Wies is een flinkerd en lekker rustig, ook heeft ze een sterke nek. Als het verantwoord is durf ik het wel aan denk ik.
Als je nog geen ervaring met rugdragen hebt zou ik met proberen wachten tot Wies haar hoofd zelf omhoog kan houden. Of een draagconsult volgen, of je laten assisteren door een erg ervaren knoper.

Voor kleine baby's op de rug is de rücksack de beste knoop, omdat je baby dan met het hoofd zo hoog kan komen dat ze haar hoofd tegen je schouder of nek kan leggen als ze even weg wil kruipen of wil slapen. Let wel op dat je met je handpalm nog wel bij haar achterwerk kunt komen. Dan weet zeker dat je de doek daar kunt fatsoeneren mocht dat nodig zijn.

Dit is niet de rucksack (het is de BWCC, geschikter voor oudere kindjes) maar de methode om je baby veilig op de rug te krijgen (die Santa Toss waar Asy het over had) wordt hier heel goed uitgelegd: filmpje Amazonas
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 14 november 2011 @ 18:49:36 #109
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104362408
Oja, en als extra neksteuntje rolde ik er een spuugdoekje in.
Santa toss heb ik echt heel erg lang gebruikt. Pas toen Harry echt begon te sputteren ben ik overgestapt op de superman toss.
  maandag 14 november 2011 @ 18:59:24 #110
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_104362932
OOOOOH MRIEN!!! Ik zie nu je post pas *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_104363640
Hum, de boba wordt toch wel aan de kleine kant hier voor F-je, maar nog niet voor L die 1,5 jaar ouder is :?
Ze hebben allebei een heel ander figuur, maar dat het zoveel uitmaakt had ik niet verwacht.

En ik merk dat er hier weer doeken uit mogen :)
Ik gebruik er 3 fanatiek en de rest blijft liggen.
  maandag 14 november 2011 @ 19:14:59 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104363734
Ik heb het mezelf geleerd om te rugdragen, gewoon door heel veel filmpjes te kijken op youtube. Ik vind buikdragen wel echt een eitje vergeleken met op je rug. :@

Ik doe de supermantoss met Lientje vanaf dat ze 3 maanden was (volgens mij). Daarna doe ik BWCC rucksack, dat lukt vrij aardig, alleen heb ik haar graag hoog op mijn rug, maar dan krijg ik niet altijd haar benen goed gespreid en met die onderste banen er mooi omheen, ook het stukje wat over haar billen gaat en de onderste banen zijn lastig over elkaar te krijgen. Al lukte het me vd week wel door dat laatste stukje voor de spiegel te doen en te hupsen.

Ik zwiep haar altijd boven het grote bed en haal haar daar er ook weer af, dat zou ik ook zeker aanraden, dan kan je je kindje altijd voorzichtig laten zakken als het niet lukt.

Ik zou dus ook eerder een knoop aaraden waarbij de banen stof gespreid over je kindje gaan, dat ga ik vd week ook proberen. Lijkt mij ook lekkerder zitten als ze klein zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Juud79 op 14-11-2011 20:17:58 ]
pi_104364119
Ik heb het ook zelf geleerd met filmpjes, maar knoopte pas toen de tweede een jaar was echt een beetje ok.
Alleen dat had ik zelf niet door :P
pi_104364175
Het scheelde dat ik al gewend was aan het rugdragen met Lotte, toen ik daarmee begon met Jelle. Voelde me zekerder over hoe en wat en waar ik wat deed.
De eerste keer heb ik er hulp bij gehad maar dat was meer omdat hij sliep en zo overgepakt kon worden. Daarna de superman/santa toss en later doorgeschoven via m'n heup naar m'n rug, eigenlijk zoals ik het met Lotte ook altijd doe.

Zodra ik met de doek aankom lopen komt hij al aan kruipen met de armpjes omhoog, hij vind het heerlijk O+

En ik heb m'n Didymos Azur geruild voor Girasol Satomi O+
pi_104365243
Heeft toevallig nog iemand een mooi filmpje liggen van een supermantoss? Santa gaat heel prima, maar Dottir vindt het inpakken niet zo gezellig meer ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104365440
Ik heb het wel eens geprobeerd met Bartje, maar hij zat mij nog niet vast genoeg geknoopt.. Ik ga er dus nog een draagconsult voor afspreken, daarna hebben wij het vast wel onder de knie..
pi_104365735
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:14 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het mezelf geleerd om te rugdragen, gewoon door heel veel filmpjes te kijken op youtube. Ik vind buikdragen wel echt een eitje vergeleken met op je rug. :@

Ik doe de supermantoss met Lientje vanaf dat ze 3 maanden was (volgens mij). Daarna doe ik BWCC, dat lukt vrij aardig, alleen heb ik haar graag hoog op mijn rug, maar dan krijg ik niet altijd haar benen goed gespreid en met die onderste banen er mooi omheen, ook het stukje wat over haar billen gaat en de onderste banen zijn lastig over elkaar te krijgen. Al lukte het me vd week wel door dat laatste stukje voor de spiegel te doen en te hupsen.

Ik zwiep haar altijd boven het grote bed en haal haar daar er ook weer af, dat zou ik ook zeker aanraden, dan kan je je kindje altijd voorzichtig laten zakken als het niet lukt.

Ik zou dus ook eerder een knoop aaraden waarbij de banen stof gespreid over je kindje gaan, dat ga ik vd week ook proberen. Lijkt mij ook lekkerder zitten als ze klein zijn.
Dat is dus heel iets anders wat macka aanraad.
De rucksack is niet met gespreide banen, de bwcc in principe wel.

Ik zou voor een klein babytje wel echt gaan voor de rucksack.
En dan heel hoog in de nek/ schouder


pas geboren V.
Hier ligt die op mijn schouder met zijn armpje er naast (zo ligt die nog altijd :D )

6maanden :P
En nu ook nog 1 maken van 1 jaar :Y
  maandag 14 november 2011 @ 20:18:54 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_104367636
Pvoesss, ik doe ook een rugzakje...vergissing. :+
pi_104369828
Dank voor jullie tips! Rucksack vind ik wel een fijne knoop.
Die heb ik zo af en toe weleens met Mette gedaan toen ze ouder was, laatste keer was om de Paisley uit te proberen (rugknopen met een zwangere buik ging niet helemaal geweldig).



Ik denk dat ik aan de sint een draagconsult ga vragen als het me te moeilijk is. Ik ga van het weekend als R. thuis is eens proberen denk ik.
En anders over 2 weekjes aan Twinks en Wup vragen me te helpen :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104370659
Gaan we doen :Y
  maandag 14 november 2011 @ 23:11:32 #121
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104379541
Ik ben met Eline begonnen met rugdragen toen ze een maand of 4 was. Eerst bwcc, maar al snel double hammock en die zit nog steeds het fijnste.
Ik slinger haar op mijn rug met een santatoss en als ik haar in de doek legt gaat ze er helemaal voor liggen.
pi_104389903
Er kwam er net eentje aangekropen met de manduca (die toevallig nog op de grond lag). Hij wilde er volgens mij in ;) hem er in gestopt en hij was helemaal happy
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:03:31 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104389981
mrien, wat lief! O+
pi_104450990
Te koop.
Mam 2way deluxe maat M, valt groot.

Met veel plezier gebruikt, maar t_igger en ik hebben nu beide een nieuwe draagjas in een eigen maat ipv een compromis. Deze is zeker nog goed genoeg voor een 2e ronde. Alleen de elastiekjes onderaan de jas zijn een beetje gerafeld.

Vraagprijs 35 euro.



verkocht

[ Bericht 4% gewijzigd door p_iglet op 17-11-2011 11:01:51 ]
pi_104452659
Ik denk dat je 'm bij de buren voor die prijs gelijk kwijt bent.
pi_104456817
daar staat ie ook ;)
pi_104468673
:W
draagnoob meldt zich...
(k heb niet teruggelezen, xcusi dus :@ )

lucas wil graag bij me "hangen" , maar dat kost me de laatste tijd mn schouders/rug etc...
nou had ik n tricot doek, maar weggedaan ivm niet meer in gebruik...

hij is 20 maanden, weegt 10 kg, wil dus vooral bij me zijn *;

iemand tips voor een makkelijke&goede oplossing?
  donderdag 17 november 2011 @ 11:21:17 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104468702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:20 schreef Cooki het volgende:
:W
draagnoob meldt zich...
(k heb niet teruggelezen, xcusi dus :@ )

lucas wil graag bij me "hangen" , maar dat kost me de laatste tijd mn schouders/rug etc...
nou had ik n tricot doek, maar weggedaan ivm niet meer in gebruik...

hij is 20 maanden, weegt 10 kg, wil dus vooral bij me zijn *;

iemand tips voor een makkelijke&goede oplossing?
Kom hier langs en kies een doek uit :*
pi_104469414
asy's homeshopping channel O+
doe ik, wel n mekkeleke met uitleg erbij he? :*
  donderdag 17 november 2011 @ 12:47:07 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  donderdag 17 november 2011 @ 16:25:36 #131
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_104479013
Cooki en als een doek van Asy toch niet blijkt te werken, kom hier langs en probeer een mei tai of de boba.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_104481366
oh leuk doe ik dan sowieso een keer :P :Y ipv een draagdoek op reis, wordt t een draagnoob op reis *O*
pi_104481397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:32 schreef Cooki het volgende:
oh leuk doe ik dan sowieso een keer :P :Y ipv een draagdoek op reis, wordt t een draagnoob op reis *O*
:D en moet iedereen dan ook je schriftje invullen?
pi_104481512
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D en moet iedereen dan ook je schriftje invullen?
_O-
stekeltje/flip watch out *)
pi_104481969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:32 schreef Cooki het volgende:
oh leuk doe ik dan sowieso een keer :P :Y ipv een draagdoek op reis, wordt t een draagnoob op reis *O*
komt helemaal goed, mij lukt het ook ;) en het is een ware spektakel hier :D iedereen die me aangaapt en na kijkt
mama van 3 kids!
  donderdag 17 november 2011 @ 18:17:55 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104482908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:32 schreef Cooki het volgende:
oh leuk doe ik dan sowieso een keer :P :Y ipv een draagdoek op reis, wordt t een draagnoob op reis *O*
_O-
Jeetje, je kan ook samen met Cooki deze kant opkomen en dat we er dan een leuke morgen van maken...
pi_104483244
Kom dan meteen hierheen O-)
  donderdag 17 november 2011 @ 18:54:05 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104484190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:29 schreef freecell het volgende:
Kom dan meteen hierheen O-)
Ik kan niet zo lang in de auto zitten. Als jij nou hierheen komt met jouw koters O+
  donderdag 17 november 2011 @ 20:26:36 #139
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_104488762
Asy! Dat is natuurlijk ook een idee! Scheelt ook weer rijden voor cookie
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  zondag 20 november 2011 @ 16:05:03 #140
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104589903
wij zijn ook weer lekker wezen uitwaaien..



O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104591523
Ach dat bekkie O+ zo wonderlijk alles om zich heen aan het opnemen O+

Ik dubbel spam even :P (staat ook in dreumestopic) maar ik heb een meisje op mijn rug die ECHT niet moe is :') ze schoof zelf naar de doekenkast, trok een doek uit de stapel en kwam op me afgeschoven :P onder luid gehum: 'maham, ik wil op je rug!'... :P

de doek is overigens echt geniaal.. Indio Zimt met Wol O+ één van mijn fijnste doeken!!

pi_104594590
Lieve, mooie meisjes O+
bj, jemig, je hebt echt een Evie-kloon gemaakt :o
pi_104594776
Mooie foto's, BJ! Die ogen spiegelen zo mooi met dat licht.

wickie, hoe ga je dat rugdragen buiten dan doen? Heb je een draagvest of -jas? Knoop je over je jas heen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104598889
Zo, net nav de foto van Orea bnog een keer een filmpje over het knopen op de rug gezocht, en geprobeerd.. En dat ging best goed!
pi_104619225
Wat fijn laiv! Welke knoop heb je geprobeerd?
  maandag 21 november 2011 @ 11:53:04 #146
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104623464
O+ Wat is Liene ook een moppie BJ! Vraagje: is dat de MaM Two Way deluxe draagjas die jij aan hebt? En is die ook echt warm genoeg voor jou? Ook zeg maar als het gaat vriezen?

En Orea ook zo'n lieve foto!! O+
pi_104623585
Orea, ik heb de double hammock geprobeerd, maar kwam eigenlijk wat doek tekort, de knoop was wat slordig.
  maandag 21 november 2011 @ 13:03:51 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104625675
Hey feenix, dat is idd de mam two way deluxe, maar ik heb hem pas een week, overgenomen van MissSly. Gister voor het eerst aan gehad en ik had het warm genoeg... Orea jij hebt hem ook toch? Denk dat jij beter antwoord kan geven...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104626838
Ik vind hem zeker wel warm genoeg... afgelopen winter, met behoorlijke vrieskou, hield hij ons zeker wel goed warm! Had ik er wel een dikke trui onder, kind in wollen doek en zelfs bij min zoveel en dik 2 uur wandelen kwamen we er kokend uit :P

In een dikke regenbui ofzo zou ik er niet mee gaan lopen, hij houdt wel vocht tegen, maar toch gaat dat niet fijn voelen. Maar meestal loop je ook niet lang buiten in een dikke regenbui, als het goed is :D
  maandag 21 november 2011 @ 13:38:32 #150
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104626862
Ik heb sinds een paar dagen een manduca *O*
En nu probeer ik rug te dragen met Larissa, alleen doe ik denk ik iets niet goed met het afstellen van de banden.

Ik voel namelijk het riempje bij mijn borstbeen erg trekken, en krijg ook last van mijn rug. Iemand die dit herkent en weet welke banden ik nog extra moet aanspannen? Of een betere instructiepagina heeft gevonden voor de manduca?

Verder wil ik het baby-inzet doekje wegstoppen, moet ik dat onder die elastieken banden onderaan doen?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_104627395
Ik vind de MaM two way deluxe echt niet warm :@ Ik trek 'm met dit weer al niet meer aan. Maar dan ben ik ook wel een onwijze koukleum, dus misschien ligt het gewoon aan mij. Ik ga 'm in elk geval binnenkort in de verkoop gooien, want voor het dragen heb ik 'm niet meer nodig.
Mocht er iemand al geinteresseerd zijn, het is een zwarte in maat M. Prijs heb ik nog niet over nagedacht :)
pi_104627499
Tankgirl, het riempje bij je borstbeen hoeft in principe niet strak te zitten, want dit zit er alleen zodat de schouderbanden niet kunnen afzakken. Ik denk dat je de banden wat strakker moet zetten. Er zitten 2 riempjes per kant voor. Kind hoort tegen je aangeplakt te zitten, net als in de doek.
pi_104627981
Dan is het misschien gewoon persoonlijk :) ik heb ook de mam coat en die is super warm maar voorlopig echt nog te warm!
  maandag 21 november 2011 @ 14:06:57 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104627984
WupWup, in principe heb ik wel interesse, want deze groene is eigenlijk wat te ruim. en ik moet mijn zwangerschapskilo,s nog kwijt. Denk maar eens na over een prijs? En pm me dan?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104628093
Ga je de groene dan weer weg doen BJ? O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 21 november 2011 @ 14:13:42 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104628283
Ja ws wel ....belangstelling???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104628501
Yup dus doe je me een pmtje dan? :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104628687
Wup, draag je niet meer met jas, of heb je een andere?

Ik heb de MaM ook, en ben ook een flinke koukleum. Heb ook vaak een laag meer aan dan anderen :P En ik denk dat dat laagje meer nu zorgt dat ik de jas ook met dit weer best lekker warm vind. Kindlief gaat wel in d'r fleecepak.
Maar stiekem heb ik m'n zinnen gezet op de jas die Mrien laatst liet zien, met 2 capuchons! ^O^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_104628805
Die jas is zo fijn morretje!
Van het weekend ook veel plezier van gehad in de bossen in duitsland. Kind heerlijk warm en ik ook!
  maandag 21 november 2011 @ 14:44:00 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104629445
BJ, welke maat heb jij dan nu?
Want als ik het figuur van Wup zie, dan zie ik mij never nooit niet in dezelfde maat passen :N
pi_104629606
Die jassen vallen wel erg groot asy
De mam coat dus
  maandag 21 november 2011 @ 14:52:05 #162
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104629791
Ah dank jullie voor de reacties! Hier ook een koukleum..
pi_104630034
Morretje, ik draag niet meer onder m'n jas. Als ik draag is het meestal voor kleine stukjes, want Emma wil loooooooopuuuuhhhh! en dan "mama d(r)agen" en dan "loooopuuhhh" en dan weer "mama d(r)agen" x10 :')

BJ, ik pm je.
pi_104630252
Wups, draag je nu met de doek over je jas heen of gebruik je de Boba?
Niels roept dan "uit de rug! jope jope jope!" :D Hij heeft maar een keer gezegd dat hij gedragen wilde worden en dat was toen hij 1,5 week geleden ziek was, hij kwam aanslepen met de Tuli "op de rug?" O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 21 november 2011 @ 15:07:50 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104630457
aah oke mrien...
pi_104630464
Ah, toch een voordeel van een kind wat nog niet loopt ;) :D

Asy, de MaM jassen vallen inderdaad erg groot, volgens mij kan ik er nog wel een dreumes bij m'n jas inhebben, zo niet mezelf nog eens. En zo'n ieltje ben ik van mezelf niet heur..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_104632170
Ik draag eerlijk gezegd totnogtoe gewoon zonder jas over Dottir heen. Zij heeft dan 3 lagen doek en mij als kachel. Ze komt er vaak stomend weer uit.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104632694
Ik draag ook nog niet echt onder de jas! Ja laatst was het handig met de Amersfoort meet.. na de laatste bak choco richting auto lopend, geen zin om de muppet helemaal in haar fleece pak te hijsen en al.. dus hup, in de drager onder mijn jas O+

Maar momenteel bij korte stukjes gaat ze nog gewoon in haar fleece pak over mijn jas :) gaan we echt uren op het strand of in het bos lopen dan gaat ze wel onder de jas O+ lekker knus!

Straks met sneeuw en echte kou O+ O+ can't wait!!
pi_104632765
Welke knop en welke youtube filmpje kan ik hiervoor gebruiken om binnenkort mijn kersverse ukkie te gaan dragen met een Zara maat 6?
ik heb nog nooit gedragen! dus graag iets wat niet zo heel moeilijk is te volgen :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104632805
Even zoeken op FWCC en Webkim ;)
pi_104632923
ah cool bedankt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104642168
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:01 schreef Orea het volgende:
Ik draag ook nog niet echt onder de jas! Ja laatst was het handig met de Amersfoort meet.. na de laatste bak choco richting auto lopend, geen zin om de muppet helemaal in haar fleece pak te hijsen en al.. dus hup, in de drager onder mijn jas O+
Hier met een legging+maillot en 2 shirtjes. Maar niet op de koudste dagen moet ik zeggen.

Misschien toch eens investeren in een fleecedingetje oid.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104643740
Ik vind het een uitkomst! Aanrader! :Y Op de fiets, op mijn rug, sowieso 's morgens als ze naar de opvang moet (mijn auto is pas warm als ik bij de opvang weg rij :+) gewoon hoppa fleece pak over de kleren heen en ze heeft het lekker warm!

Ik heb zelfs de jasjes die ik ooit voor haar kocht, amper bij haar aangehad :o gewoon omdat ik dat fleece geval veel makkelijker en fijner vind!

/verkooppraatje :P
pi_104643958
Ik was dit weekend helemaal vergeten een jas mee te nemen voor Jelle, omdat hij elke keer z'n fleecepak aanheeft ;)

Mijn nieuwe doek is zo fijn! Waar ik vroeger een haat liefde verhouding had met Girasol is het nu weer echt liefde O+
pi_104644055
Hmmm, ik zag in t kinderklerentopic een hele mooie lindexfleece. Heb nog niet durven kijken wat die kost.

Maar dan kunnen ze dus ook zonder jas op de fiets?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104645333
Voorlopig nog wel.. Als het straks echt heel erg koud wordt weet ik niet of het warm genoeg is... (maar lekker aangekleed eronder, eventueel met maillots en/of beenwarmers kom je wel een heel eind :))
pi_104645387
De prijs is schappelijk Vanyel maar hij is out of stock in Dottir's maatje -O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104645524
-O-

Nu moet ik een fleecepak :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104645574
Ja ik baal er ook van. Ik had die van BJ hier en toen wilde ik hem in de jongenskleur maar die was al uitverkocht :(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104645648
Ik heb ook het hoppediz fleecepakje
alle maten hebben we ondertussen :+ ik bestel bij dragenenzo.nl
pi_104645791
Wil je de te kleine maatjes niet kwijt Pvoess? O-)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104646755
Het ene te kleine maatje had ik beloofd aan evenstar.
Ze vallen lekker ruim dus je doet er lang mee :D
pi_104647048
Ah, das een goed excuus dus om de meneer over te halen ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104647749
Maar, maar, maar... die lindex is veel leukerderder!

Nou heb ik een missie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104652327
Ik ben blij dat ik dit topic al tijdens mijn zwangerschap heb leren kennen. Ik heb er veel aangehad. Helaas draag ik niet zoveel heel veel, maar ik vind het wel leuk om te doen.

Als bewijs ook maar een foto erbij (alhoewel ik niet weet of dat slim is, geloof niet dat de doek die ik op de foto heb staan hier zo in de smaak valt :@ )
pi_104656396
Tuurlijk wel Gecko's O+ O+
pi_104664594
Waarom niet Kursor :D ? Toch een mooie doek?? Mooi plaatje zo :Y O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:03:30 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104665388
En dan nog Kursor, het gaat er toch om dat jíj de doek mooi vind :)
Mooi plaatje hoor!
pi_104666421
Wat een mooie foto Kursor!
Ik vind gecko's mooi, vooral die zilveren van Pvoesss O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104670804
Ik zou 'm zelf niet snel kopen, maar ik vind gecko's ook niet in de categorie 'zum kotsen' vallen. Beertjes en clowns daarentegen....
pi_104672332
Clowns?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104672417


Echt vreselijk -O-
pi_104672569
Ow bah!

Orea, hoe lang duurde het voor jouw wompat binnen was?
pi_104672668
Ruim 6 weken :o
pi_104672785
Mmm ok
Hoop dat het bij mij sneller zal zijn ;)
pi_104672793
Dat is lang :o Beter op de groei kopen dus ;) Hier ook weer een stapje dichterbij een wompat. 2 doeken verkocht van de week en over een paar dagen komt iemand een stapel luiers ophalen *O*
pi_104672986
Heb gelukkig ook een toddler besteld ipv de standaard ;) nu scheelt het wel dat Jelle niet zo'n kleine baby is ;)

Welke wil je wup?
pi_104673067
Ik wil heel graag de wompat Jade Deli en zou Puck nu al in de toddler versie passen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104673398
ik heb er nog geen uitgezocht, want dat resulteert ongetwijfeld in direct bestellen :') Maar wellicht een custom made van bijvoorbeeld ingénu.
pi_104674513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:19 schreef Orea het volgende:
[ afbeelding ]

Echt vreselijk -O-
Is dat pacman?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104674624
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil heel graag de wompat Jade Deli en zou Puck nu al in de toddler versie passen?
Hoe lang is hij? Leia zit erin vanaf ongeveer 11 maanden, toen zat ie wel nog ruim, maar ze zat van knie tot knie.. ff de curve checken hoe lang en zwaar ze toen was. brb...
pi_104674663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Is dat pacman?
Even je hoofd een kwartslag draaien...
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:22:34 #203
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104674664
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:30 schreef WupWup het volgende:
Dat is lang :o Beter op de groei kopen dus ;) Hier ook weer een stapje dichterbij een wompat. 2 doeken verkocht van de week en over een paar dagen komt iemand een stapel luiers ophalen *O*
en ik denk dat ik je jas toch ga nemen... nog een stapje dichterbij.. Ik pm je vanavond over mijn definitieve beslissing.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104674759
Leia was toen rond de 75 cm (en 10 kilo :+ dat zal Puck nog niet halen denk ik :D) maar de lengte komt ie wel aardig in de buurt toch?

Inmiddels is ie niet zo heel veel meer te ruim, maar zit ie echt prima, ze is nu de 80 cm gepasseerd (denk rond de 82 cm) (en tegen de 13 kilo :'))
pi_104674859
Ha! Puck was vorige week de 9,5 kilo gepasseerd en is 76,5cm. Kortom de toddler versie gaat wel passen :P Hij is bijna 10 maanden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104674935
Ah kijk!! Is ie zwaarder dan ik hem ingeschat had :+ (zware botten?? :D)
pi_104674976
Het zit allemaal in zijn bolle toet denk ik.

Maar dank je wel voor je advies en het nakijken :*

Hoelang kan ik dan met die toddler versie doen denk je?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104674990
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Even je hoofd een kwartslag draaien...
Liever niet!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104675628
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het zit allemaal in zijn bolle toet denk ik.

Maar dank je wel voor je advies en het nakijken :*

Hoelang kan ik dan met die toddler versie doen denk je?
Nog een lange tijd! Leia zit er echt nog helemaal in. Ik durf niet te zeggen hoe lang, dat ligt aan de snelheid van de groei :P Maar voorlopig echt nog wel! Ik heb ook de pre-school (1 slag groter) en daar past ze voorlopig echt nog niet in! (Kennis van mij heeft laatst haar 4 jarige dochter erin gehad en die had zelfs nog ruimte over :D)
pi_104727565
didy heeft neue! rendieren met alpaca, kan slechter.
pi_104727654
en het kost je rond de 160 eur



ik hoop nu op een bruine indio met alpaka!
pi_104750090
Ik denk dat ze na Indio Zimt met wol niet zomaar weer een bruine indio uitbrengen...

hier is ie in de aanbieding trouwens. Ik vind hem echt heel fijn, en het is een mooie kleur bruin! Op veel foto's komt ie rood-achtig bruin over maar ik vind dat echt heel erg meevallen...
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:19:22 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104796922
Even een schaamteloze crosspost! :D [OUD] Vraag en aanbod 84
A grand adventure has begun.
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:24:55 #214
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104814235
Een tri cotti met een kind van ongeveer 11 kilo, zou dat nog kunnen? en dan bedoel ik of het niet slecht voor dr (rug) zou zijn?
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104817926
Wiens rug :+ kind zal vast blijven zitten, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het erg comfortabel zal zijn.
pi_104817933
Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om met 11 kilo (wat Jelle nu is) in een rekbare doek te lopen kitty_hello, maar denk dat het toch heel persoonlijk zal zijn.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:37:29 #217
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104818699
:D

Bedankt voor de antwoorden, ik denk er nog even over na of ik het wel of niet zal proberen :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104818953
Kitty_hello, ik zou als ik jou was gewoon investeren in een goede, bij jullie passende SSC. Qua prijs, nu even een uitgave maar als je hem niet nodig hebt kan je het ook wel weer voor een aardige prijs kwijt.
Een goede drager (of doek) is echt zoveel waard!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:44:58 #219
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104819176
Wickie ik krijg misschien voor kerst van mn lief een Boba Carrier O+ Maar tot die tijd wil ik haar wel blijven dragen, de mei tai (zelf gemaakt) zit nu ze groter is niet meer lekker en het rugpand geeft geen genoeg steun bij haar. Ik zoek dus een oplossing om in die tussentijd alsnog te kunnen dragen, maar als de tricotti niet lukt dan blijf ik de mei tai nog even gebruiken en steun ik haar rug wel met mn arm :P
Kindlief wilt vaak gedragen worden, maar dragen zonder doek lukt me met dit gewicht niet meer zo goed. Dan liever nog met de mei tai die ik zelf een klein beetje moet ondersteunen, snap je m nog :P
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104819458
Je mag ook wel even een geweven doek van mij lenen hoor kitty_hello
pi_104819500
Dames, ik heb een Bondolino Zwart/zand en ook nog steeds mijn Didymos Eva maat 6 te koop! Graag PM bij interesse
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:53:43 #222
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104819726
Mrien je bent een schat! maar knopen is totaal niet mijn ding :D :@
Ik ga gewoon manlief even lief aankijken en hopen dat ik m eerder mag :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104820510
Manlief aankijken voor Sinterklaas 8-)



Ik vind deze Boba helemaal het einde. Uiteindelijk hebben wij geen Boba gekocht omdat Mette niet meer gedragen wil worden en ook intens mini bleef (toendertijd nog echt te klein voor de boba).
Straks met Wies wil ik wel een goede carrier voor oudere kindjes erbij hebben.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104820740
:o die is tof!
pi_104820808
Die is gaaf zeg!!
pi_104820983
Lotte wilde afgelopen weekend opeens weer gedragen worden. Ze was alleen boos dat ze niet bij mij op de rug kon omdat ik Jelle al op mn buik onder de jas had.
Jelle moest maar bij papa op de buik vond ze (was hij alleen niet op gekleed). Uiteindelijk heeft ze 1,5 bospad bij Sander op z'n rug gezeten in "klik" (de bijnaam van de Manduca) en toen wou ze weer lopen ;)
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:14:23 #227
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104821124
Ohh ik BAAL vreselijk! De boba die ik toen gezien had was ¤72,50 http://www.blozekriekske.nl/index.php/cPath/43_41 maar nu zijn er geen artikelen meer te vinden :'( :'( :'(
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 21:25:41 #228
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104821807
kitty_hello, dat is waarschijnlijk een van de laatste Boba 2G modellen geweest (met 30% korting) die plaats maakten voor de Boba 3G. Maar die nieuwe hebben hartstikke leuke printjes.

Ik heb vandaag zelf in de draagdoek gelegen :D
Op een workshop rebozo massage, masseren met een korte draagdoek. En Tearsong was er ook! Geen afgesproken werk, maar wel heel fijn en gezellig :Y
Zo veelzijdig, die draagdoeken.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:25:49 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104821820
ik ben ook heeeeeel blij met mijn Bondolino, is echt wel ff makkelijk als je snel moet, of alleen met 2 kids onderweg bent; en dan vanuit de auto ff wilt dragen... :Y Had ik eigenlijk niet zo verwacht...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_104822020
Wat Macka zegt, kei leuke printjes en gewoon bij haar te koop, waarom waarom kan ik er toch geen gebruiken. Ik wil die kangeroo print zooooooo graag :')

Macka hoe moet ik me dat voorstellen, massage met een doek?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:34:40 #231
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104822368
Het ging mij om de prijs :@ Ik vond 72,50 een heel mooi bedrag...
Het is leuk als er een leuk printje op staat, maar als ik dan meteen rond de 120 euro moet betalen vind ik het echt te duur..
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104822558
Dat verklaart voor mij ook gelijk waarom ik de waarde van mijn boba zo veel te hoog had ingeschat ;)
pi_104822760
Bij de buren staat er eentje voor 80 euri 2de hands te koop. Een Tweet O+ O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 25 november 2011 @ 21:50:22 #234
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104823281
Ik vind 80 euro voor een tweedehandse boba te duur :@ Stom dat ik m toen niet gewoon mocht kopen!!! Ik ben echt zo aan het balen |:(
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104825737
edit
dacht dat ik in V&A zat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_104835335
Ik krijg volgende week Teviot binnen :o ik ben ineens echt helemaal in de gloria met wollen doeken, en iemand wilde ruilen met 1 van mijn doeken die ik toch al te koop had staan :D

Ben zo benieuwd!!
pi_104839774
Balen zeg Kitty dat die goedkopere Boba alweer uitverkocht is!

Ik heb zelf een Tuli babycarrier, die lijkt op de Boba maar ik geschikt voor wat smallere mensen, de Boba kon ik niet strak genoeg aantrekken onder mijn armen.

Ze hebben nu trouwens ook een peuterversie, zitvlakverbreders voor grotere kinderen en een babyinsert zodat je pasgeborene er ook in kunt dragen.
En nieuwe patroontjes! onder andere O+





&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:40:30 #238
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104841403
Die bobo's zijn zo leuk! O+

ik heb mijn jongste net voor het eerst op mijn rug gedaan met een rucksack, ipv een bwcc. Wat een gemak! :o :D
Maar moet ik nou de doek uitspreiden over zijn lijfje, of is over/onder het beentje voldoende (dus als ik de doek onder mijn oksel terug laat gaan naar achteren?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:48:46 #239
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104841601
Die Tweet bij D&V is waarschijnlijk een Organic. Die waren duurder dan de Classic (die later op de markt kwam). Organics zijn gemaakt (en de katoen is geteeld) in de VS, Classics in China.
(Organics waren rond de ¤135,-)

PM, bij de rucksack draai ik de schouderbanden een paar slagen naar binnen en breng ze dan onder mijn oksels door naar achteren. Dus ik kan ze niet eens uitspreiden.
(En anders snap ik je vraag niet ;) )
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_104841690
Die zijn mooi twinkly. Zijn ze het beste voor dunne mensen of dragen ze met een maatje 42 ook nog fijn, weet jij dat?
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:55:07 #241
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104841734
Macka, zo te lezen snap je mijn vraag wel. Het leek mij ook onmogelijk om de doek te spreiden omdat hij van onderen komt, itt wanneer hij van boven komt.
Dankjewel!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 14:24:15 #242
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104842444
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:28 schreef wickie het volgende:
Wat Macka zegt, kei leuke printjes en gewoon bij haar te koop, waarom waarom kan ik er toch geen gebruiken. Ik wil die kangeroo print zooooooo graag :')

Macka hoe moet ik me dat voorstellen, massage met een doek?
Er zijn ook travel bags met alle nieuwe Boba printjes ;) http://store.bobafamily.com/travel-bags/

Bij rebozomassage lig/zit/hel je achterover in een doek, en de masserende bewegingen worden met de doek gemaakt. De doek is het verlengstuk van de handen van de masseur, dus je voelt alleen de doek maar alles wat de masseur doet (dichtbij of veraf, gewicht gebruiken of juist niet) heeft invloed. Het kan ontspannend zijn, maar ook energiek om een baby aan te sporen tot bewegen. Je kunt er weeën mee opwekken of juist opvangen. Je kunt er ruimte in het bekken mee krijgen. En je kunt in een keer over bijvoorbeeld je hele rug gemasseerd worden, of zelfs in een keer op het hele gebied van schouders tot bovenbenen.

Het meest bijzondere om te ondergaan vond ik de sluitingsmassage. Die is bedoeld om te geven aan vrouwen die twee a vier weken geleden bevallen zijn. Aan weerskanten van je zitten twee masseurs die je lichaam stap voor stap stevig 'inpakken' in doeken. Je komt echt tot jezelf, en het geeft een hele diepe ontspanning.

Wat mij betreft zowel om te geven als te krijgen erg fijn.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 27 november 2011 @ 12:41:04 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_104872217
OK, misschien een onbehoorlijke vraag, maar:

wat kan je allemaal doen met doeken die je niet meer gebruikt?

Ik weet dat er van Storchenwiege zo'n heel fotoverhaal is, maar bij mij zou het om een Medley gaan. Er ergens ook wel mijn Gecko, maar ik weet niet of ik daar wel in durf te gaan knippen of wat dan ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104894219
Troel, wil je er echt wat mee maken of bedoel je schommelen met slingringen enzo?
Ik zou er in ieder geval een bewaren voor mijn kleinkinderen :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:53 schreef sproet-je het volgende:
Die zijn mooi twinkly. Zijn ze het beste voor dunne mensen of dragen ze met een maatje 42 ook nog fijn, weet jij dat?
Ja hoor! Een kennis van mij heeft heeeel veel maatjes meer dan 42 en die vindt de Tuli ook nog prettig ;)
Wat de Tuli voor mij prettig maakt is dat de schouderbanden strakker getrokken kunnen worden dan die van de Boba.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 27 november 2011 @ 20:51:11 #245
35189 Troel
scherp en bot
pi_104894718
Nou ja, het hangt nu in de kast niets te doen (o nee, de Medley ligt "voor je weet maar nooit" achter in de auto.

Schommelen zie ik niet zo snel gebeuren. En ik ben zelf ook niet heel creatief, dus tja :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104894868
Kleed over de bank, tafelloper, gordijn, dekentje, plafondversiering, boomwrap, wikkeljurk, touwtrekopject, uhm....

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 27-11-2011 21:01:11 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104896205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:50 schreef kitty_hello het volgende:
Ik vind 80 euro voor een tweedehandse boba te duur :@ Stom dat ik m toen niet gewoon mocht kopen!!! Ik ben echt zo aan het balen |:(
Dat is vind ik een koopje :Y
pi_104896317
Ik had vandaag opeens een wat zwaarder vrachtje. Scheelt een hoop, 6,5 kilo of het dubbele...

Lotte!
Noah!
  zondag 27 november 2011 @ 21:27:16 #249
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_104897315
Dank Wupwup voor je adviezen wat betreft de Manduca, ik heb Larissa vrijdag weer gedragen erin en hij zat nu perfect!
Leuke reacties op het kdv ook. De leidsters zagen Larissa eerst niet omdat ze haar niet op mijn rug verwachtten :P
Ben er echt superblij mee O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_104898904
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:27 schreef The_Tankgirl het volgende:
Dank Wupwup voor je adviezen wat betreft de Manduca, ik heb Larissa vrijdag weer gedragen erin en hij zat nu perfect!
Leuke reacties op het kdv ook. De leidsters zagen Larissa eerst niet omdat ze haar niet op mijn rug verwachtten :P
Ben er echt superblij mee O+
Leuk om te lezen!
  † In Memoriam † maandag 28 november 2011 @ 12:29:08 #251
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104917651
Troel, een lekker grote en op meerdere manieren te gebruiken tas er van maken? Kun je de doek toch nog dragen :P
http://metzonderhanden.blogspot.com/ heeft een gratis tutorial die je kunt downloaden (zie aan rechterkant van de site.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_104919161
En als je zelf niet zo handig bent met de naaimachine, de dame achter die site kan ze ook prachtig voor je maken, precies zoals je het hebben wilt.
pi_104925081
dames even een vraagje: was vandaag bij het consultatiebureau voor mijn middelste.
ik had de jongste in de draagdoek daar kreeg ik toch bijna een preek over de bloedsomloop in de beentjes en dat koud is enz. :?
moet ik daar iets mee? een draagdoek is toch niet slecht? ik vatte hem niet helemaal. want een draagzak is het zelfde. ja koud dat is het in een draagzak ook.

mijn meiden die zich bedachten ook een draagdoek voor de pop te willen. had alleen 2 lappen stof die te kort waren dus met 5 dec. krijgen ze een echte poppendraagdoek :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Popples op 28-11-2011 22:20:29 ]
mama van 3 kids!
pi_104925978
We zijn een weekendje weg geweest. Eerst op de boot heeft Sofie lekker bij me gezeten in de ringsling


Gister zijn we naar het strand geweest. Het waaide behoorlijk hard, maar Sofie zat lekker in de Bondolino

Ook zijn we de vuurtoren in geweest
*poef* nu is het weg
pi_104935274
@popples Wat zou er mis zijn met de bloedsomloop, nog nooit iets van gehoord.
@KJ leuke fotos!
pi_104935973
pvoes ik heb werkelijk geen idee. ik snapte helemaal niks van zijn preek. waarom een draagdoek fout zou zijn? want kreeg ook de vraag hoelang hij erin zat enz. :?

de vrouwen in afrika enzo doen het toch ook dus zo wereldvreemd zou het niet voor ze moeten zijn.
merk toch dat draagdoeken best onbekend zijn hier in omgeving.
kreeg vrijdag op een kinderfeestje te horen van een meisje he dat doen ze in Marokko ook :D ze vond het zo leuk zei ze. O+

KJ wat een leuke foto's O+
mama van 3 kids!
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:31:37 #257
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104957448
Twinkly: Ik lees nu pas dat de Tuli geschikt is voor wat smallere mensen, maar ik zie geen slaapkapje oid? Hoe word het bolletje ondersteund als ze slaapt?
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104957550
Crappy phone pic en hij heeft een capuchonbochel, maar dit is het slaapkapje! (Dit was zondag O+) Zie die pepernootvlekken op de schouderband :D



Ze hebben nu bij de gewone Tuli's alleen een babyslaapkapje en dat paste Niels niet meer, toen heeft ze voor hem een grotere geleverd. Ze gaan nu voor de gewone misschien ook peuterkapjes erbij leveren omdat ze wel geschikt zijn tot 20 kg.
Bij de peuter Tuli zit sowieso een groter kapje.

Ik wil die beensteuntjes ook nog voor Niels om het zitvlak te verbreden, want toen ik de Tuli kocht was er nog geen peutervariant, dus ik heb de kleine versie.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 29 november 2011 @ 09:59:20 #259
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104958097
Ahh wat ziet dat er schattig uit! O+
Er zijn dus verschillende..hmmz ik wilde eigenlijk een draagdoek die ik nu voor T kan gebruiken en 'dalijk' voor de volgende baby.. ik ga nog even verder zoeken en lezen
Bedankt voor de info :*

Edit: Is deze doek trouwens ook geschikt voor een breed persoon?

Wat vinden jullie van deze doek?
http://www.draagkrachtigs(...)-Collection-SSC.html

[ Bericht 13% gewijzigd door kitty_hello op 29-11-2011 10:04:43 ]
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104960700
De Tuli is met een babyinsert in principe ook vanaf de geboorte te gebruiken. Maar een doek of Bondolino (en Storchenwiege heeft ook een hele goede carriere vanaf de geboorte) ondersteunt zo'n heel kleintje beter.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104960766
Je kan altijd een drager aanschaffen voor nu en die dan verkopen en een andere aanschaffen als er een nieuwe baby is?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 29 november 2011 @ 12:40:55 #262
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104963128
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:33 schreef Twinkly het volgende:
Je kan altijd een drager aanschaffen voor nu en die dan verkopen en een andere aanschaffen als er een nieuwe baby is?
Kijk, daar heb ik wat aan :D ^O^
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:42:50 #263
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104969308
O+

Ik ga samen met mn moeder een nieuwe mei tai maken, zelf een beetje uitvogelen met een groter/hoger rugpand en de banden gaan hoger zodat ze weer een goede steun in dr rugje heeft

*O*
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104969463
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 15:42 schreef kitty_hello het volgende:
O+

Ik ga samen met mn moeder een nieuwe mei tai maken, zelf een beetje uitvogelen met een groter/hoger rugpand en de banden gaan hoger zodat ze weer een goede steun in dr rugje heeft

*O*
Wat fijn!! *O* Komt vast helemaal goed dan!
Gaat ze de banden ook vullen? Dat draagt echt heel lekker!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:52:40 #265
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104969653
Bij de kleine die ik nu heb zijn ze niet gevuld, maar het zou fijner zijn als ze wel gevuld worden nu ze een stuk zwaarder is zal dat lekkerder zijn :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_104972788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:31 schreef Twinkly het volgende:
(en Storchenwiege heeft ook een hele goede carriere vanaf de geboorte)
:D
pi_104991164
Ik heb dit weekend mijn eerst rugdraag poging gedaan met Wies, dat ging super! R heeft wel vangnet gespeeld tijdens het omknopen (niks gebeurd hoor) en de stof 1x goed gedaan omdat mijn armen niet lenig genoeg waren.





Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_105002845
Oh Wick, die laatste!! Ik zou theoretisch op dit moment niet kunnen rammelen, maar mijn eierstokken klappen een eind in de rondte op dit moment :o O+ *;
pi_105011230
:{
  woensdag 30 november 2011 @ 16:40:38 #270
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_105011444
Oh wickie, die tweede foto. Je zou er spontaan van gaan rammelen O+ nondeju zeg.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_105012305
quote:
_O-
  woensdag 30 november 2011 @ 18:36:01 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_105015745
Niet eens van alles twee, dus geen ark van Noach :P

Ik denk dat ik misschien de persoon achter met zonder handen maar eens moet gaan vragen wat het kost om een doek om te laten bouwen. Het zijn mooie dingen die ze maakt, misschien dat ik dan zelfs mijn gecko nog wel durf te laten verknippen :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105015835
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:11 schreef wickie het volgende:
Ik heb dit weekend mijn eerst rugdraag poging gedaan met Wies, dat ging super! R heeft wel vangnet gespeeld tijdens het omknopen (niks gebeurd hoor) en de stof 1x goed gedaan omdat mijn armen niet lenig genoeg waren.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
moooooi O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105047810
Wauw Wickie wat een mooie foto's! En wat zit ze lekker O+ En Kaatje ook al van die leuke buitenfoto's! Heerlijk uitwaaien O+

Hier vandaag mijn eerste eigenste draagpoging gedaan met J (nu 8 weken oud). Hij slaapt er al bijna een uur in O+

Ik heb misschien een rare vraag, maar die armpjes, waar laten jullie die? Omhoog, of naar beneden in de doek? :D Ik moet nog wel mooier en netter leren dragen zie ik op de foto, maar volgens mij zit ie niet verkeerd ofzo toch? Maar suggesties en tips zijn van harte welkom!



Oh en Webkim, bedankt! Hij is supermooi, de kleur ook en hij is al lekker soepel! O+
pi_105049148
Mooi Wickie en Jipster! O+ :Y

Bij kleine kindjes zijn de armpjes binnen de draagdoek Jipster, gewoon omdat je tot aan de nek moet ondersteunen op die leeftijd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_105050534
En maakt het dan niet uit of ze omhoog naast hoofdje in de doek zijn of naar beneden zitten in de doek? J. doet ze steeds omhoog als een kampioentje zegmaar.. zo slaapt ie ook regelmatig :D
  donderdag 1 december 2011 @ 13:46:35 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105050644
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:44 schreef Jipster het volgende:
En maakt het dan niet uit of ze omhoog naast hoofdje in de doek zijn of naar beneden zitten in de doek? J. doet ze steeds omhoog als een kampioentje zegmaar.. zo slaapt ie ook regelmatig :D
Nee dat maakt niet uit.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 december 2011 @ 14:16:50 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105051854
quote:
die zou ik in het blauw wel willen hebben O+

Wickie: wat een mooie foto's O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105054134
Ziet er goed uit Jipster!

Mijn wompat is binnen en hij is supermooi!
Geen actiefoto's want geen kinderen aanwezig..
  donderdag 1 december 2011 @ 15:46:16 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105055417
Ik zou wel eens een Wompat willen uitproberen (in de toekomst dan). Zijn daar mogelijkheden voor?
pi_105070860
Ik deed Emma's armpjes altijd onder m'n eigen armen door. Klein vraagje: zit hij niet een beetje te 'diep' in de doek? Lijkt me wel lekker warm zo O+ oprechte vraag, niet als hint bedoeld ;)
pi_105084780
Hmm, zou kunnen, ik weet het eigenlijk niet? Ik heb na de foto wel dat rolletje onder zijn nekje in de doek gerold dus dan gaat de stof wel wat naar beneden. Het gaf wel wat extra steun zo, want hij kan zijn hoofdje nog niet zelf goed ophouden. Maar dacht dat je van die schouderbanden de stof nog kon uitspreiden over het rugje, dan komt ie vanzelf wat 'dieper'.
Hij lag te slapen, wel gezichtje en neusje helemaal vrij van doek uiteraard.
pi_105088582
Ik ga zo voor 't eerst proberen m'n ukkepuk te dragen... Spannend :)
Maar met Willow droeg ik alleen in de zomer met lekker weer, dus nu zit ik heel erg te twijfelen wat ze allemaal aanmoet onder de doek. Jasje? Of is romper+trui+doek genoeg en een jasje veel te warm? Of een simpel niet te dik vestje eroverheen, of of of...?
help? :P
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105088679
Komt ze onder jouw jas Innepin? Dan zou ik niet haar zelf een jasje aan doen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_105088744
Nee, ik denk niet dat ik mijn jas nog dichtkrijg met een baby ertussen...
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105089382
Romper trui broek sokjes slofjes dunne jas en evt muts. De doek is ook een laag kleding, dus even bedenken hoe je haar normaal naar buiten doet, min een laag ;) En het is ook wat trial and error. Emma is een levende kruik en die ging zweten als een otter bij bovenstaande zonder jas en min 5 met sneeuw :')
pi_105090973
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2011 15:46 schreef Asyniur het volgende:
Ik zou wel eens een Wompat willen uitproberen (in de toekomst dan). Zijn daar mogelijkheden voor?
Babybij heeft er 1 in de uitleen geloof ik. Of misschien mijne anders eens lenen tegen die tijd :)
pi_105128629
Wij waren vorig weekend kerstmarkten in Keulen O+
De Wompat heeft weer fantastisch zijn werk gedaan!

pi_105128687
Wat mooi Orea!! O+

Een die kleintjes in de doek O+!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_105129643
Oh wat tof Orea! Zo'n ding wil ik denk ik ook wel als mini wat groter is <3

Nou het is gelukt hoor, het dragen *O* Niet helemaal goed geknoopt want ik kreeg best wel pijn in m'n rug op een gegeven moment, en ik vind 't moeilijk om 'm goed strak vast te knopen, maar voor een eerste poging ben ik best trots. Was ook een stuk handiger met peuter van 't kdv halen ipv met kinderwagen en dan vermoeide peuter laten lopen.

Ik dacht het mooi even te documenteren met foto's, alleen zijn ze niet zo mooi geworden als ik van tevoren had bedacht, haha. Maar toch:


ik lijk wel zwanger :') en ik ben echt best leuk teruggeplooid, maar daar lijkt het niet op op deze foto :') En ja er hangen nog steeds slingers in ons huis :P


Deze wilde ik eerst niet posten wegens enorm brak hoofd van ondergetekende maar ik vind t zo leuk hoe m'n ukkepuk erop staat O+
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 5 december 2011 @ 18:36:10 #291
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_105218422
Awh die onderste O+ Wat een geweldige foto!!! O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_105218782
O+ O+ O+

Nog even wat foto's van mijn wompat O+




pi_105426074
Mijn lieve kleine frummeltje hangt nu heerlijk in de doek bij oma O+

Heel leuk, juist de stiefoma zonder eigen kinderen wil dolgraag in de draagdoek dragen. Terwijl onze moeders, de echte oma's alleen van de kinderwagens zijn.
pi_105426687
Inne O+

Mrien, wat issie mooi! Blij dat je toch voor de toddler bent gegaan?

Piglet, wat O+ om te horen! Heel bijzonder!

Hier vandaag een dagje Efteling met de wagen (die ene die stof staat te happen, de spinnenwebben zaten serieus tussen de wielen :')) maar ze vond het wel fijn! Het was voor ons ook wel even lekker, geen 13 kilo dreumes op de rug, alle spullen (we hadden véél mee!) lekker onder en aan de wagen.. heel relaxed! Voor zo'n lange dag weg toch wel lekker :Y (en dat uit mijn mond :D !)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 20:36:00 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105427084
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:37 schreef innepin het volgende:
Ik ga zo voor 't eerst proberen m'n ukkepuk te dragen... Spannend :)
Maar met Willow droeg ik alleen in de zomer met lekker weer, dus nu zit ik heel erg te twijfelen wat ze allemaal aanmoet onder de doek. Jasje? Of is romper+trui+doek genoeg en een jasje veel te warm? Of een simpel niet te dik vestje eroverheen, of of of...?
help? :P
ik heb toen ik zwanger was een winterjas gekregen van rebel-angel, maat 42, en ik was toen heel even bang dat ik er na de zwangerschap weinig meer aan zou hebben, want veel te groot. Omdat ik Geert nu heel vaak draag, komt de jas uitermate goed van pas, hij past nl precies dicht tot aan Geert z'n nek ! Omdat hij onder drie lagen doek zit + mijn jas, heeft hij vaak alleen een rompertje + shirtje lange mouwen, maillotje + sokjes aan. Oh en een muts op :D Mocht hij in slaap vallen, trek ik de bovenste laag van de doek half over z'n koppie zodat hij niet kan wegzakken of z'n hoofd achterover kan laten vallen, en dan doe ik het mutsje af.

Ik was vanmiddag even bij de primera en de man achter de toonbank vroeg oprecht geinteresseerd of het nou niet te zwaar werd voor me, dat gewicht op m'n borst / buik. Ik heb uitgelegd dat het gewicht verdeeld werd, maar dat als hij de tien kilo zou passeren ik toch zou gaan oefenen met rugdragen. (sorry Wup, ik vind het nog steeds eng! En geert lijkt het in de lucht slingeren ook nog steeds niets te vinden.. als je vliegtuigje speelt met 'm kijkt hij zo bang ;( )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105427313
Jelle vind het zwiepen juist helemaal geweldig :D

Wat bijzonder p_iglet!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 december 2011 @ 20:43:23 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105427398
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:40 schreef mrien het volgende:
Jelle vind het zwiepen juist helemaal geweldig :D

Wat bijzonder p_iglet!
Jan vond dat ook altijd schitterend, die kon er echt bij schaterlachen, maar Geert begint bijkans te huilen als 'm omhooggooit en loslaat om meteen weer op te vangen. Dus nu oefen ik soms met gewoon vasthouden in de lucht boven m'n hoofd, maar hij is zo'n contactdiertje, die wil gewoon lichaamscontact hebben om zich veilig te voelen ofzo ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_105428237
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:26 schreef Orea het volgende:
Mrien, wat issie mooi! Blij dat je toch voor de toddler bent gegaan?
Ja heel blij! Hij is nu nog wat ruim maar dat vind ik voor nu eigenlijk erg fijn. De bovenste rand sluit nu goed bij zn nek aan en dan zit hij er heerlijk in weggekropen
pi_105428380
Fijn! Bij Muppet ook nog zo, al zit die bij haar benen nu echt gewoon goed. Met haar lange spek-stelten!
  zondag 11 december 2011 @ 13:33:15 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105450289
Hoi mensen, ik doe mijn Bondolino in de verkoop. Ik vind het zelf een prachtige zak/doek, maar mijn zoontje vindt het gewoon niet zo prettig om gedragen te worden. Hij vindt het een half uurtje leuk, en dan is het brullen. Daar komt nog bij dat de banden voor mijn schouders iets te ver uit elkaar staan (ben smal) terwijl de buikband juist bij mijn vriend de kort is (hij is juist groot/stevig). De Bondolino is nog helemaal gaaf en (uiteraard) heel en ik heb de doos en het boekje er bij. Geen vlekken o.i.d, echt minder dan 10x gebruikt/geprobeerd. Doe maar een pm bij interesse! Heb 'm voor de volle mep van 95 euro gekocht bij Babymaxi. Ik denk aan 80 euro en dan stuur ik 'm op mijn kosten op.

  † In Memoriam † zondag 11 december 2011 @ 14:56:57 #301
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_105453279
Weet je wat Aventura, ik neem je post mee naar draagdoektopic nummer 101 :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')