abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103798099
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103798160
Dichtgegooid omdat ik de jas van Grijs eigenlijk wel tof vind.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_103798724
zeggeuh Mrien, ik lees net je comment over voeden in doek? wat is daar mis mee dan? Ik heb het 18 mnd gedaan, en met heel veel plezier en gemakzucht :+ en dochterlief huilde uiteraard nooit in de winkel want ik drukte er gewoon een tiet in :D

sidenote: ik lette uiteraard altijd goed op dat het neusje e.d vrij was want ik kon er gewoon bovenop kijken.. dus verstikkingsgevaar was er niet

[ Bericht 16% gewijzigd door Kleurdoos op 31-10-2011 19:36:06 ]
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:42:44 #4
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_103799580
Ja ik vraag me eigenlijk ook wel af wat er mis mee is dan (voeden in de doek)... Aangezien ik het op veel sites over draagdoeken ook wel genoemd zie worden.
pi_103800217
volgens mij is het geen probleem, mits je goed op je kindje let..
  maandag 31 oktober 2011 @ 19:54:12 #6
250838 Fee-nix
pi_103800326
Ja dat ie niet stikt tussen/tegen die enorme bv-tieten :+ . Nee serieus, dat vind ik wel fijn om te lezen, want ik zag het al helemaal zitten!
pi_103801529
Bij de Action hebben ze ook vaak voor weinâg fleecevesten (¤ 5,- ofzo?) die heel ruim vallen! Ook een aanrader!
pi_103802057
en poncho's bij C&A voor 12 eur, daar heb ik gewoon een gat in geknipt
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:39:04 #9
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103832423
Fleecevest is natuurlijk ook een onthoudertje. Doe nu wel eens een jas van (8> aan, gaat ook prima maar is niet zo charmant.
En dan een poncho voor op de rug!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_103832693
In het fototopic heeft nn broer foto's van mij geplaatst waar ik Wies in de Beco draag, daar heb ik gewoon een fleecevest eroverheen aan en Wies heeft een dun gebreid overalletje aan van de Hema.
En dat was een fleecevest in een maat groter volgens mij, werkt super :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:44:44 #11
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103835420
en zijn mooie foto's ook zeg wicks!!!

ik heb vandaag voor het eerst de bondolino gebruikt met Liene; en ben eigenlijk best enthousiast.. ze zat goed en heeft een uur liggen knorren, terwijl ik en Evie ons uitleefden.
:Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:03:54 #12
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103836258
Had ik hier al geroepen dat er een Symphuo onderweg is? *O*

En dat ML dat niet weet en mij ws gaat vermoorden :D

But I dont care. Ik had hem heul erg nodig :')
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103836853
:D tak! Foei :P
pi_103837862
Ik heb via de babymassage een ringsling te leen, en dat bevalt best goed... Ik ga dus nog op zoek naar een mooie ringsling heb ik besloten..
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 20:18:41 #15
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_103846085
Topic nr 100 w/
En aan het begin vroegen we ons af of het wel zou gaan lopen :D

Wat betreft dat voeden in de doek, dat wordt om veiligheidsredenen niet aangeraden. Sowieso wordt het dragen van je kind in liggende houding afgeraden vanwege o.a. kans op luchtwegenblokkade.

Aangeraden wordt ivm voeden om je kind gewoon uit de doek te halen. Je hebt je aandacht nodig bij het voeden, neusje moet vrij blijven en de melkstroom moet gelijkmatig en niet te groot zijn. Kind moet het kunnen behappen/slikken. Voeden in de doek nodigt uit tot handsfree voeden, wat weer uitnodigt tot bijvoorbeeld lekker een potje Wordfeud tijdens het voeden, of andere afleidende zaken.

En natuurlijk doen jullie het allemaal voorbeeldig en letten jullie steeds op je baby, maar je slaat je voor je kop als het toch eens een keer mis gaat. Dus better safe then sorry.
Als ik iemand tref die persé in de doek wil voeden dan vestig ik de aandacht op de double cross carry. Het kind zit dan rechtop en is bovendien makkelijk te laten zakken en weer op te halen.
Toevoeging: dit alleen bij baby's van 2 maand en ouder. Jongere kinderen moeten echt liggend gevoed worden. Uit de doek dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door Macka66 op 01-11-2011 20:42:12 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_103846448
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:18 schreef Macka66 het volgende:
Aangeraden wordt ivm voeden om je kind gewoon uit de doek te halen. Je hebt je aandacht nodig bij het voeden, neusje moet vrij blijven en de melkstroom moet gelijkmatig en niet te groot zijn. Kind moet het kunnen behappen/slikken. Voeden in de doek nodigt uit tot handsfree voeden, wat weer uitnodigt tot bijvoorbeeld lekker een potje Wordfeud tijdens het voeden, of andere afleidende zaken.

Ik denk niet dat ik nog borstvoeding had gegeven als ik daar steeds maar mijn aandacht bij moest hebben. Ik heb dan niet in een doek gevoed, maar 1 hand is/was altijd bezig met mijn telefoon of tablet.
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:36:33 #17
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_103847140
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:03 schreef Takkembah het volgende:
Had ik hier al geroepen dat er een Symphuo onderweg is? *O*

En dat ML dat niet weet en mij ws gaat vermoorden :D

But I dont care. Ik had hem heul erg nodig :')
Hier weet ml niet dat er een Jade Brown onderweg is :X
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_103847664
Dat is de enige (op Indio Zimt Wol na) die ik nog zou willen.. maar dan moet er hier eerst nog wat meer weg :) ben aardig ingedimd inmiddels, maar er kan nog meer weg :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:57:07 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_103848324
Nummer 100! *O*

Macka, nog bedankt voor je tip over het rugdragen! Ik probeer het elke dag, maar het voelt nog te akelig. Los van de soort knoop vind ik het gedoe om de doek al goed over zijn lijfje te krijgen te groot. En als hij dan een keer redelijk zit, spuugt hij in mijn nek! :')
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_103851101
Ik heb mijn draagjas vandaag binnen gekregen :D
Even een paar foto's :)

Zonder kind ;)

Zonder kind zit hij ietsjes aan de strakke kant, voor mij niet storend trouwens

Met kind:

En voor rugdragen even met ander kind ;) dat toch wel even oefening merkte ik, vandaar even met Lotte ;)

Ik vind hem mooi en fijn en warm O+
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:52:41 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103851666
gave jas Mrien.. ziet er idd lekker warm uit!

en ik ben dus toch blij met mijn bondolino!

:Y *O*
pi_103852272
Ja maar BJ, waar is Liene dan? :P :D

Mooie jas Mrien, dank je voor de foto's ;) Moet ook maar op m'n verlanglijstje, ik vind m'n MaM-jas toch storend groot nu..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:47:25 #23
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_103855619
verstopt ;) lekker knus en warm..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103856289
Liene O+ O+

Mrien met kroost O+ O+
En welke jas is dat? Die ziet er gewoon best ok uit. Ik vind normaal draagjassen niet zo mooi. Maar deze ziet en gewoon lekker vlot uit.

Wies heeft last van krampjes de afgelopen week, dus ze zit lekker in de doek nu bij mij. Wat heerlijk om weer te kunnen dragen en wat heerlijk dat de doek echt een verlichting is voor zo'n kleintje.
pi_103856846
Dat is de Lenny Lamb jas wickie, bij draagkrachtig gekocht
pi_103865490
Ik wacht ook nog op mijn LL jas, ook bij draagkrachtig gekocht :D

Ik heb trouwens een nieuwe doek, de nati zwarte flamingo's
Niet de meest fijne doek maar zo mooi! O+ O+
pi_103894054
Oh die stoute wickie. Mijn Zara leek even kwijt met de post (maar wordt als het goed is morgen bezorgd), dus ging ik voor de zekerheid vast bij Ellevill kijken of ze hem nog hadden.
Toen kwam ik de He tegen
O+ O+

Ding kost 250 euro oid. -O-
Stoute wickie!
pi_103894489
Macka, mn kind in liggende houding dragen doe ik nooit.. en ik had elin gewoon altijd in FWCC en gevoed vanaf 5 maanden in de doek.
Ik zou het flink knap vinden als ik niet in de gaten zou hebben dat mijn kind stikt want ik keek r recht in haar gezichtje, haar neus was sowieso vrij want je wipt je tet iets naar links, of rechts dus ze drinkt dan ietwat zijwaarts. anyhow.. het werkte voor mij briljant.
pi_103894576
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:35 schreef Vanyel het volgende:
Oh die stoute wickie. Mijn Zara leek even kwijt met de post (maar wordt als het goed is morgen bezorgd), dus ging ik voor de zekerheid vast bij Ellevill kijken of ze hem nog hadden.
Toen kwam ik de He tegen
[ afbeelding ] O+ O+

Ding kost 250 euro oid. -O-
Stoute wickie!
die heb ik gehad en heel snel weer doorverkocht (ik had m ook tweedehands) inmiddels is ie al bij 7 mensen geweest dus waarschijnlijk bevalt ie niet zo..ik was iig bang om m te mollen :D
pi_103894953
Als al die 7 mensen nou 25E van de prijs afdoen, ben ik denk ik aan de beurt :Y

Was ie zo gevoelig of zo onprettig?
pi_103895094
hij is prachtig..maar duur en heel gevoelig inderdaad.. althans voor mijn lompheid, ik flikker mijn doeken overal neer en als ik niets beters in de buurt heb dan veeg ik er zelfs mijn mond aan af *grijns*

ik merk het ook aan de paisley's die ik heb, gevoelige krengen maar o zo mooi O+
pi_103895395
HodverDEHODVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

grashopper staat te koop aan de andere kant

en ik MOET EN WIL EN .. groen staat me vast niet

heel lelijk, vast echt, vast en heel erg lelijk, groen staat me niet groen staat me niet echt niet niet niet
pi_103895462
je koopt hem toch wel :+ :Y whaaha
pi_103895553
Re: Ellevill Paisley Grashopper maat 6
door Cocoon » 02 nov 2011 22:00

ik slaap er een nachtje over! echt. waarom doe je dit

mijn liberty en javá zijn echt prachtig.. dit zou wel een goede stashaanvulling zijn
pi_103896134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:52 schreef Kleurdoos het volgende:
hij is prachtig..maar duur en heel gevoelig inderdaad.. althans voor mijn lompheid, ik flikker mijn doeken overal neer en als ik niets beters in de buurt heb dan veeg ik er zelfs mijn mond aan af *grijns*

ik merk het ook aan de paisley's die ik heb, gevoelige krengen maar o zo mooi O+
Ik veeg vooral Dottirs mond eraan af. Dat zuur zal vast ook niet zo handig zijn. Net als over de grond slepen enzo.
Beter van niet dus -O-
pi_103896661
nee idd, van slepen wordt ie niet gelukkig.. dan draag ik zelf ook liever met een 'best mooie'doek dan met een pareltje die ik amper aan durf te raken. heb ik twee keer gehad.. en die bleven altijd liggen en vervolgens liep ik alleen rond met mijn 50 euro ultramarin.

die ik overigens ook weer wil hebben omdat t 1 van de weinige kleuren is die ik wel kon hebben :P
pi_103896880
Ach, mijn Caffe is vast ook nog heel mooi.
pi_103896929
die wil ik ook nog, laatst was ie retegoedkoop bij ellevill :o maar toen heb ik liberty gekocht.

maar aardetinten doen t hier altijd goed
pi_103897293
Nog steeds maar 300+ nok. Ik heb m voor ietsje meer. Hij gaat er volgens mij uit wegens 2e keus of kwaliteit.
Oneens.
pi_103898834
ik vind m mooi, vooral ook omdat er maar zo weinig mooie bruine doeken zijn, uberhaupt bruin ..
didy moet eens een mooie indio uitbrengen in bruintinten.

maar nee, die eikels komen vast volgende week met een gele krokodillendoek ofzo :(
pi_103903251
:D Vanyel, wat doe ik je aan :P

Maar je houd van effen doeken toch? Ik ben enorm happy met de Neobulle Bio Ardoise. Heerlijk zacht, niet dik maar ook niet te dun. Maar een goede stevige doek, een echte werkpaard.
Helemaal effen antreciet. Alleen geen schuine punten.

Ook ben ik weer helemaal in de gloria met mn Jade Fog, die knoopt steviger dan de Paisley.
pi_103905381
Antraciet vind ik fijn, maar ik heb de schuine punten een beetje geidealiseerd. Als ze nog net zo fijn zijn als de caffe terug is ga ik misschien op zoek naar een nieuwe Zara maatje 5. Of een Jade, maar ik weet nog steeds niet wat, behalve het patroon, nou het verschil is.
pi_103905556
Ik vind de zara wa stugger, maar dat baseer ik maar op 1 'gewone' zara (fresh) die was ook zo mooi, maar iets te overheersend (ik draag eigenlijk alleen maar zwart/ donkerblauw, bruin en grijs
pi_103905566
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:33 schreef wickie het volgende:
:D Vanyel, wat doe ik je aan :P

Maar je houd van effen doeken toch? Ik ben enorm happy met de Neobulle Bio Ardoise. Heerlijk zacht, niet dik maar ook niet te dun. Maar een goede stevige doek, een echte werkpaard.
Helemaal effen antreciet. Alleen geen schuine punten.

Ook ben ik weer helemaal in de gloria met mn Jade Fog, die knoopt steviger dan de Paisley.
paisley is glad he! ik dubbelknoop hem maar ivm afglijden
pi_103905851
Ja heel glad het zakt ook eerder uit, wel heerlijk dun en zacht.
Maar nu ik zelf nog wankel ben merk ik dat een doek met meer grip fijner is.

Je zou eigenlijk een keer een Jade moeten proberen. Ik persoonlijk vind het heel fijn, hij heeft een soort van bounce, hij rekt heeeeel lichtjes.
De schuine punten mis ik ook echt bij andere doeken..
  donderdag 3 november 2011 @ 08:35:13 #46
250838 Fee-nix
pi_103905972
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 21:42 schreef Kleurdoos het volgende:
Macka, mn kind in liggende houding dragen doe ik nooit.. en ik had elin gewoon altijd in FWCC en gevoed vanaf 5 maanden in de doek.
Ik zou het flink knap vinden als ik niet in de gaten zou hebben dat mijn kind stikt want ik keek r recht in haar gezichtje, haar neus was sowieso vrij want je wipt je tet iets naar links, of rechts dus ze drinkt dan ietwat zijwaarts. anyhow.. het werkte voor mij briljant.
En heb je nu Lex wel vanaf het begin in de doek gevoed? En zoja: in welke houding dan?
pi_103906291
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:23 schreef wickie het volgende:
Ja heel glad het zakt ook eerder uit, wel heerlijk dun en zacht.
Maar nu ik zelf nog wankel ben merk ik dat een doek met meer grip fijner is.

Je zou eigenlijk een keer een Jade moeten proberen. Ik persoonlijk vind het heel fijn, hij heeft een soort van bounce, hij rekt heeeeel lichtjes.
De schuine punten mis ik ook echt bij andere doeken..
Het patroon van de Paisley is helemaal niks voor mij, dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken. De Jade.. ik weet het niet. Volgens mij zou ik me daar storen aan de verkeerde richting van de lijnen ofzo.
Nu ben ik helemaal in doekzoekstemming, maar dat gaat vast heel snel over als mijn Zara terug is. Dan wordt het ook eens tijd voor een andere knoop dan de ruck.
  donderdag 3 november 2011 @ 09:06:45 #48
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103906475
:o Deel 100!!!!!!!
*O* *O* *O* *O* *O* Hoeraaaaaa!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Morretje had in het vorige deel een vraag over de Ergo en Wompat?
Ik had een Ergo (heeft mijn vriendin over gekocht) en nu heb ik een pre-school Wompat.

Ik vind ze erg vergelijkbaar qua comfort. De Wompat die ik nu heb is een stuk groter/hoger dan de Ergo. Iets wat T erg fijn vind want ze kruipt nog graag in de doek weg. Bij de Ergo kon ze dat niet zo goed en nu bij de Wompat dus wel weer.
Het enige waar ik wel even aan moest wennen was dat ik bij de Ergo onder mijn armen alleen maar schuin naar beneden/achteren hoefde te trekken om de schouderbanden strakker te zetten. *snoer* Klaar! ;)
Bij de Wompat zijn de gespen groter en gaan twee kanten op, dus kun/moet je twee kanten aantrekken. Niet veel lastiger ofzo maar wel even wennen dus. :P

Een andere vriendin van me heeft een Beco Butterfly en da's echt niks voor mij. Ik vind 'm te smal en er zitten geen seatdarts in. Ik ben groot voorstander van seatdarts.. O+
Het voelde op één of andere manier dat T met haar kontje tegen me aan zat geplet, ik kreeg het gewoon niet goed. Ik moet gewoon een soort kuipje hebben waar mijn (of elk ander "geleend") kind in komt te zitten. De reis-Bondolino die ik hier heb gehad zat daardoor ook hartstikke fijn.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_103907095
Oeh Noli, dank je wel voor je review ;) Ik twijfel nog steeds, hoewel ik nu naar de ergo neig, omdat deze een stevigere tailleband heeft, en we gemerkt hebben dat we dat erg prettig vinden. Maar stiekem ben ik verliefd op de wompat.. O+ :P
pi_103907296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:35 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

En heb je nu Lex wel vanaf het begin in de doek gevoed? En zoja: in welke houding dan?
nope eerste maanden niet. bij elin pas vanaf 5 maand. in FWCC
  donderdag 3 november 2011 @ 10:15:04 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_103907915
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind m mooi, vooral ook omdat er maar zo weinig mooie bruine doeken zijn, uberhaupt bruin ..

maar nee, die eikels komen vast volgende week met een gele krokodillendoek ofzo :(
ik heb een bruine van Natibaby, met vlinders.
Heb ik gister nog Eli (20kg) met veel liefde in gedragen. :)

Zo, nu heb ik ook gepost in deel 100 *O* *O*

ik vond die schuine punten juist zwaar irritant. :D mijn schoonmoeder heeft ze bij mijn zara curry afgeknipt tot de verhouding die didymos heeft.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 3 november 2011 @ 10:18:48 #52
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103907998
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 09:35 schreef Morretje het volgende:
Oeh Noli, dank je wel voor je review ;) Ik twijfel nog steeds, hoewel ik nu naar de ergo neig, omdat deze een stevigere tailleband heeft, en we gemerkt hebben dat we dat erg prettig vinden. Maar stiekem ben ik verliefd op de wompat.. O+ :P
Ik vond dat ook wel erg fijn bij de Ergo. Maar het nadeel wat wij daaraan ondervonden is dat we steeds onze broek op liepen te hijsen. Op één of andere manier drukte de tailleband juist omdat hij zo stevig was de broek(rand?) een beetje naar beneden. Het was me nog niet eens zo opgevallen tot husb zei dat hij daar steeds zo'n last van had. Bij de Wompat heb ik er (tot nu toe) nog geen last van.
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 3 november 2011 @ 10:27:57 #53
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_103908168
Oh, vanwege het 100ste topic even een stukje sentiment hoor...

Het eerste deeltje!
Draagdoeken

:')

Ik weet niet of dit draadje al zo mooi aan elkaar geregen is maar mocht iemand meer terug willen lezen.. In de Fok!wiki staan linkjes tot deel 69. ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Noli. op 03-11-2011 10:42:31 ]
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 3 november 2011 @ 13:13:31 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103912511
Ik mis het dragen vreselijk ;(
pi_103913759

Bruin. Maar ja, wel spermies :P
pi_103914161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:18 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik vond dat ook wel erg fijn bij de Ergo. Maar het nadeel wat wij daaraan ondervonden is dat we steeds onze broek op liepen te hijsen. Op één of andere manier drukte de tailleband juist omdat hij zo stevig was de broek(rand?) een beetje naar beneden. Het was me nog niet eens zo opgevallen tot husb zei dat hij daar steeds zo'n last van had. Bij de Wompat heb ik er (tot nu toe) nog geen last van.
We dragen toch beide al een riem.. :P
Dat merkte ik ook idd, zeker bij een broek die zelf al wat lager is. En toch ga ik em bestellen zometeen denk ik :P
pi_103914177
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:27 schreef Noli. het volgende:
Oh, vanwege het 100ste topic even een stukje sentiment hoor...

Het eerste deeltje!
Draagdoeken

:')

Ik weet niet of dit draadje al zo mooi aan elkaar geregen is maar mocht iemand meer terug willen lezen.. In de Fok!wiki staan linkjes tot deel 69. ;)
Wat tof! En wat grappig dat het zo gaandeweg ontstaan is eigenlijk, en we nu al in deeltje 100 zitten! :D
pi_103914372
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:55 schreef WupWup het volgende:
[ afbeelding ]

In mijn blauwe nino vallen die lang niet zo op als op dit plaatje.
Is dit puur katoen?
pi_103914500
Nee, zijde.
pi_103914709
Zo ziet het er ook uit. Jammer van de punten ;)
pi_103914761
Ik was ff een uurtje weg. 3x raden wie er op bezoek kwam..Nog een dag langer op mm zara wachten.
pi_103915034
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 13:55 schreef WupWup het volgende:
[ afbeelding ]

ik zei een mooie doek :P

indio's!
  donderdag 3 november 2011 @ 15:57:31 #63
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103917533
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:09 schreef Morretje het volgende:

[..]

Wat tof! En wat grappig dat het zo gaandeweg ontstaan is eigenlijk, en we nu al in deeltje 100 zitten! :D
En sommige reacties ook, helemaal onbekend toen nog....

'wat is een draagdoek'

'Ik wil de pret niet bederven, maar he ziet eruit als een flanellen laken met een paar ringen. Is dat niet gewoon in een doe-het-zelf winkel en een stoffenzaak te koop?'

'Euhm.....ik vind het ondingen.....mag ik dat ook melden? Ik heb het geveol dat het kind eruit kukeld en anders snoer je het zo in,dat het niks ziet'

En wie kende de Front Short Cross Tie On First methode???

hihihih erg leuk om terug te lezen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_103918545

Lexje de melklarf <3

en de java is mn favo!
  vrijdag 4 november 2011 @ 18:45:29 #65
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_103966851
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:

Indio Monti 100% katoen

Indio Zimt met wol

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:31:04 #66
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_103989650
Doekie gekocht bij de buren van d&v.

Nu al blij mee!!
Lekker wakker hoofd :s

Kindje wel een wakker hoofd :0
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2011 @ 19:28:38 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_104006087
Leuk mariyette! En die onderste foto O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_104011414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 18:45 schreef texelonia het volgende:

[..]

Indio Monti 100% katoen

[ afbeelding ]

Indio Zimt met wol

[ afbeelding ]
nah ik wil gewoon bruin, chocobruin, diepbruin, poepbruin :P

enne een nieuwe indio

met alpaca, mooi.

zondag 6 november 2011 @ 13:26:06 #69
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104028690
Wie weet hoe het werkt als je een klein babytje met voetjes in de draagdoek wilt dragen?
Lijkt me lekkerder in de maanden jan/febr.
Het enigste wat ik op youtube kon vinden is het kind zoals normaal in je doek doen (van voor) goed op letten dat de doek tot in de knieholten gaat en dat de knietjes iets hoger zitten dan de heupjes.
En dan doen ze de beentjes die er eerst buiten hingen, die duwen ze zo in de doek, mee in de richting naar boven dan (pff ik hoop dat het duidelijk is :+ )
Maar is dat wel ok?

Ik las hier ook ergens in het topic met babytjes hun benen gekruist tegen je aan? :? Maar dat lijkt me nou ook niet prettig zitten :?
Rayen 2½ jaar!
pi_104029788
Ik weet neit of het bij een draagdoek ook zo werkt, ,maar ik heb Bartje nu in de ringsling zo dat de voetjes tegen elkaar aan komen in de doek. En dan de knietjes gewoon naar buiten toe, en die zitten dan weer hoger dan de heupjes.. De voeten zijn dan bij hem niet gekruist..
pi_104031544
Lex had zijn beentjes gekruist in de doek, maar dat doet hij zelf, zo werd ie ook geboren dus dat was zijn foetushouding.. ik zou zelf niet de beentjes gaan kruisen en in de doek proppen. Volgens mij vinden de meeste kindjes trouwens de beentjes buiten de doek prettiger en een maillot, dik paar sokjes en slofjes.. kouprobleem opgelost.
maar wat je zelf omschrijft klopt wel, macka gaf laatst aan dat je wel moet zorgen dat de baby zijn gewicht met het kontje draagt en dus niet met de voetjes
pi_104032128
Dottir vond in de doek veel fijner, maar zat dan met de voetjes naast haar billen. Kikkerachtig.
pi_104032338
Nu ook nog? Bij Elin heb ik het alleen in het begin gedaan, omdat ik bang was dat ik r beentjes zou breken als ik zelf zou gaan zitten :')
pi_104032741
Nee, nu past t denk ik niet meer. De eerste 2 of 3 maanden.
  zondag 6 november 2011 @ 15:13:30 #75
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104034289
Ah inderdaad van Lex had ik dat gelezen. :Y
Maar ok aanschaf maillot en dikke sokjes is dan aan te bevelen.
Thanks
Rayen 2½ jaar!
  zondag 6 november 2011 @ 22:14:57 #76
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_104055019

Mijn mannen vanochtend op de Jongegezinnenbeurs! Zo blij en zo bewogen :)
pi_104074841
Leuke foto's mariyette!

Ik heb Emma altijd met de voeten buiten de doek gedragen.

Tipje voor mensen die nog een goedkope, maar wel errug lange doek zoeken: http://link.marktplaats.nl/500515405 hopp timbuktu va 40 euro.
  maandag 7 november 2011 @ 15:02:13 #78
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_104075871
ik heb Liene de eerste 2 maanden met de beentje in de doek gedragen, kikkerhouding. En sinds 2 weken gaat ze ook in de bondolino met de voetjes naar buiten, en dan lekker stinken ;)
goed voor de darmpjes die houding ;)
  maandag 7 november 2011 @ 16:27:24 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104079142
Mariyette dat zijn inderdaad 2 blije mannen ;) Leuke foto hoor, jammer dat hij bewogen is.

quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Leuke foto's mariyette!

Ik heb Emma altijd met de voeten buiten de doek gedragen.

Tipje voor mensen die nog een goedkope, maar wel errug lange doek zoeken: http://link.marktplaats.nl/500515405 hopp timbuktu va 40 euro.
Oef dat wel een erge mooie die bij mij zou passen, alleen de lengte :?
Maar ik ga er verder nog geen aanschaffen, ik heb nu een tricot slen, geen idee hoe lang die is, eerst maar eens kijken of mij en hem dat bevalt :+

Héhé BJ lekker stinken, ik zal mijn vriend hierop voorbereiden :+ (en mezelf ook :P )
Rayen 2½ jaar!
  maandag 7 november 2011 @ 18:58:12 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104085472
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:27 schreef TimeJumper het volgende:
Mariyette dat zijn inderdaad 2 blije mannen ;) Leuke foto hoor, jammer dat hij bewogen is.

[..]

Oef dat wel een erge mooie die bij mij zou passen, alleen de lengte :?
Maar ik ga er verder nog geen aanschaffen, ik heb nu een tricot slen, geen idee hoe lang die is, eerst maar eens kijken of mij en hem dat bevalt :+

Héhé BJ lekker stinken, ik zal mijn vriend hierop voorbereiden :+ (en mezelf ook :P )
Dan zet je er toch de schaar in? :D

mariyette, wat een mooie foto! O+
pi_104086026
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 22:14 schreef mariyette het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn mannen vanochtend op de Jongegezinnenbeurs! Zo blij en zo bewogen :)
volgens vind hij het leuk :D geweldig.

asy ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Popples op 07-11-2011 19:39:23 ]
mama van 3 kids!
  maandag 7 november 2011 @ 19:18:18 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104086595
Leuk leuk leuk! O+
pi_104086761
zal nog een betere maken maar had haast moest de meiden van school halen.
mama van 3 kids!
  maandag 7 november 2011 @ 19:26:27 #84
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_104087095
Jeeeej Popples je kleintje in een Girasolletje O+ !
Van zo'n plaatjes rammelt mijn kleintje er bijna uit!
pi_104088534
Ik heb de kleine van Popples gemist!!

O+ O+ O+ :*

[ Bericht 85% gewijzigd door bitterend op 07-11-2011 19:57:36 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104095442
Met 1 heb je aandacht, met 2 helemaal.

Vandaag in het safaripark een stukje dubbel gedragen :D

pi_104096302
O+ p_iglet _O_
Wat lijkt Pepijn er van te genieten!
pi_104109918
Mariyette, wat een pretletter heb je :D O+

Piglet O+ kijk hem stralen dan! Zo tof! :Y

Vanmiddag komt mijn Indio Zimt *O* :@ :D ik had een oppep doek nodig en dit was de enige die ik écht nog wilde... als hij goed bevalt gaat mijn Wol Natuur waarschijnlijk de verkoop in (samen met nog een paar anderen!)

Ben zo benieuwd hoe hij is! *O*
pi_104113536
Stoer P_iglet 8-)
pi_104114803
Stoer P_iglet! Dat zie ik mezelf nog niet doen :D

Ik heb echt zin om m'n babytje te gaan dragen <3 't is bij Willow nooit zo goed gelukt, heb ook nooit goed geleerd om te dragen. En nu kan ik het dus nog steeds niet. Ben benieuwd of youtube mij genoeg gaat leren... :D
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_104117403
Innepin, dan zoek je toch eens andere dragende moeders op om tips en truuks te krijgen?
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:19:01 #92
5428 crew  miss_sly
pi_104117826
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 november 2011 11:50 schreef innepin het volgende:
Stoer P_iglet! Dat zie ik mezelf nog niet doen :D

Ik heb echt zin om m'n babytje te gaan dragen <3 't is bij Willow nooit zo goed gelukt, heb ook nooit goed geleerd om te dragen. En nu kan ik het dus nog steeds niet. Ben benieuwd of youtube mij genoeg gaat leren... :D
Ik wil je wel een keer helpen, hoor. Is wel lang geleden voor me, maar volgens mij ben ik het nog niet verleerd :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104118254
Het was ook een slecht verkapte vraag om hulp :+
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:39:43 #94
5428 crew  miss_sly
pi_104118453
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:32 schreef innepin het volgende:
Het was ook een slecht verkapte vraag om hulp :+
miss_sly to the rescue *insert superwoman smiley* 8-)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104123330
Ik wil je ook helpen! Kan alleen niet beloven dat ik je beide dochters dan niet kidnap :P
pi_104170578

[ Bericht 51% gewijzigd door wickie op 09-11-2011 20:25:37 (wat maakt het ook uit... dus weer weg ) ]
  woensdag 9 november 2011 @ 19:33:06 #97
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_104173125
Ik heb vandaag iemand geholpen met het leren knopen in de fwcc, wat leuk om te doen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_104174100
Ik heb de Indio Zimt met wol binnen en ohmy wat een fijne doek O+ en mooooooooi!!! En stiekem zo leuk dat dat de eerste doek voor mijn nieuwe baby is :D al wordt dat een zomerkind :')
pi_104182861
Ik ben hier weer eens beland (had tijdje terug ook vraag gepost ivm dragen, helaas is het er allemaal bij ingeschoten omdat er wat andere problemen in de plaats kwamen)

Maar nu ik al die foto's zie en verhalen lees wil ik eigenlijk zo graag ook dragen! Alleen ik krijg mn zoontje gewoon niet normaal in die doek ;( . Met knuffel/pop gaat het knopen prima.

Dus ik oefen maar weer door...
pi_104222142
Haha sly superwomaaaaan <3

Orea, I'd like to see you try >:)

Ik heb mijn (enige!) draagdoek te goed opgeborgen. Ik wil nu natuurlijk alles netjes klaar hebben liggen en ik kan 'm gewoon niet meer vinden. Hij moet in één van de dozen hier liggen, maar waarrrr..?! Te veel verhuisdozen en verbouwingszooi. Grmbl }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')