abonnement Unibet Coolblue
pi_103660434


Vorig deel


Geselecteerde Thailand Links


TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(wat verouderde informatie en dode links weggelaten)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)


• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province


• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)


• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla


• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai


• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

_______________________________________________________________________________

[ Bericht 5% gewijzigd door oink_oink op 29-10-2011 15:13:57 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_103660592
Laatste post, leuk stuk ook om te lezen Oink, het water komt, als het komt

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:04 schreef oink_oink het volgende:
Uit de Spits:

"Welcome flood. Het is een cynische boodschap die met krijt staat geschreven op een uit pallets opgebouwd barretje in een van de straatjes bij Khaosan Road, de plek waar backpackers hun eerste contact met Thailand hebben. Hier moet je niet zijn, vertelden de vier Britse toeristen op Siam Square. „Je staat daar al tot je enkels in het water, en het stijgt snel!“, zei een donkerblond meisje met een rugzak die boven haar hoofd uittorende.

Het blijkt het zoveelste paniekverhaal. Het is in de Kalverstraat voor backpackers drukker dan enkele weken geleden, en de enige plas die er te zien is, blijkt gemorst bier. Anders dan in andere delen van de stad staan de zandzakken hier niet bij elk pand kniehoog opgestapeld. Misschien om de toeristen niet af te schrikken, die in hun thuisland al gewaarschuwd worden Bangkok de komende tijd links te laten liggen. En dat met het hoogseizoen voor de boeg."

rest van het verhaal
pi_103661406
Ik zou als ik op vakantie zou gaan naar Thailand me ook door niks laten afschrikken om eerlijk te zijn. Als het niet tof is in bangkok dan ga ik toch gewoon ergens anders heen :)
pi_103662940
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_103667891
Hier staat een goede fotoserie van het onderlopende Bangkok
stupidity has become as common as common sense was before
pi_103668013
Situatie in Thailand en je reisverzekering: hoe zit het ?

Thailand wordt nu al enige tijd door ernstige overstromingen en wateroverlast geplaagd. Nu er ook enkele vliegvelden dicht zijn gegaan, komen er veel vragen bij ons binnen van mensen die zich afvragen of zij hun vakantie door kunnen laten gaan en hoe het dan met hun reisverzekering zit.

Als je op vakantie gaat (of bent) en er is iets aan de hand, kun je terecht bij je reisverzekering. Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft over Thailand op haar website aan dat ‘niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden’. Ga je toch deze gebieden bezoeken, let er dan wel op dat je reisverzekering in bepaalde situaties geen vergoeding van schade biedt. Een reisverzekering gaat er vanuit dat je er alles aan zal doen om het risicogebied te vermijden. Informeer daarom voordat je de reis gaat maken bij je reisverzekering wat er wel en niet vergoed wordt. Wil je de gebieden vermijden? Informeer dan bij je reisbureau of je de reis eventueel kunt wijzigen. Heb je een reisverzekering met een annuleringsverzekering afgesloten, dan krijg je op dit moment nog niet je reiskosten vergoed als je de reis wilt annuleren. Pas bij een negatief reisadvies is het mogelijk om eventuele reiskosten vergoed te krijgen.

Daarnaast is er nog het Calamiteitenfonds. Als je bij een reisorganisatie hebt geboekt die bij het Calamiteitenfonds is aangesloten kun je hier terecht. Als je extra kosten hebt doordat je een reis moet aanpassen of afbreken, dan wordt dit door het Calamiteitenfonds vergoed. Op dit moment geeft het Calamiteitenfonds aan dat zij Nederlandse reizigers in Thailand nog niet schadeloos stellen. De internationale luchthaven is nog open en de toegangswegen en het centrum zijn nog droog. Omdat de regentijd en overstromingen in Thailand bekende verschijnselen zijn en nu al een tijdje aan de gang is, spreekt het Calamiteitenfonds niet van een calamiteit. Daarom keren ze ook niet uit. Dat standpunt kan elke dag veranderen, want de situatie in Thailand is ook niet stabiel.

bron
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:30:24 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_103673971
Wat is dat voor een debiele aanpassing van de OP?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103674185
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 10:46 schreef SoraAoi het volgende:
Ik zou als ik op vakantie zou gaan naar Thailand me ook door niks laten afschrikken om eerlijk te zijn. Als het niet tof is in bangkok dan ga ik toch gewoon ergens anders heen :)
Het wordt alleen vervelend als het vliegveld gesloten wordt...
Ja, ik generaliseer.
pi_103674208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Het wordt alleen vervelend als het vliegveld gesloten wordt...
Dan ga ik naar maleysie en pak ik de trein naar thailand >BD
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:40:45 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_103674375
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:30 schreef APK het volgende:
Wat is dat voor een debiele aanpassing van de OP?
Idd zeg, die OP is echt drama in vergelijking met die van het vorige topic
pi_103674604
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:30 schreef APK het volgende:
Wat is dat voor een debiele aanpassing van de OP?
TR gemacht
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:47:56 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_103674626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:40 schreef Blik het volgende:

Idd zeg, die OP is echt drama in vergelijking met die van het vorige topic
'Vaccinaties zijn voor Thailand niet nodig' vind ik ook een nogal foute bewering.
Ik vraag wel even in Feedback of ze de orginele OP terugzetten.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103674737
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:47 schreef APK het volgende:

[..]

'Vaccinaties zijn voor Thailand niet nodig' vind ik ook een nogal foute bewering.
Ik vraag wel even in Feedback of ze de orginele OP terugzetten.
Q: Do I need special vaccinations?
A:
No vaccinations are required for entry into Thailand, except for yellow fever for travelers arriving from endemic regions (parts of Africa and Latin America). Immunizations for tetanus, polio, rabies, typhoid, tuberculosis, Japanese encephalitis and hepatitis are advisable (but not essential) before travel to Southeast Asia. For more information on risks and precautions please read the advice about health section in the Facts for Travelers pages of thailand.com.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Idd zeg, die OP is echt drama in vergelijking met die van het vorige topic
Leg eens uit graag ? Jij ziet graag outdated dus misleidende informatie, dooie links en dooie fotolinks ?

[ Bericht 27% gewijzigd door oink_oink op 28-10-2011 17:07:26 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_103674804
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:47 schreef APK het volgende:

[..]

'Vaccinaties zijn voor Thailand niet nodig' vind ik ook een nogal foute bewering.
Ik vraag wel even in Feedback of ze de orginele OP terugzetten.
Ik heb ze nooit gehad dus tot nu toe niet nodig gehad. Hoop dat er geen moment komt dat ik ze wel nodig heb :P
pi_103674997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:52 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik heb ze nooit gehad dus tot nu toe niet nodig gehad. Hoop dat er geen moment komt dat ik ze wel nodig heb :P
Vaccinaties (voor Thailand) horen bij onzekere en onervaren reizigers die in de illusie verkeren dat ze een wereldreis gaan maken. Hooguit voor enkele specifieke doelgroepen (zoals vrijwilligers in contact met zieke mensen of dieren) zoals genoemd zijn vaccinaties geen slechte zaak. Voor doodgewone toeristen echt onzin, serieus.

Bron: woon 12 jaar in Thailand

[ Bericht 2% gewijzigd door oink_oink op 28-10-2011 17:12:11 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 17:49:09 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_103676684
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:52 schreef SoraAoi het volgende:

Ik heb ze nooit gehad dus tot nu toe niet nodig gehad. Hoop dat er geen moment komt dat ik ze wel nodig heb :P
Het is een keuze om het wel of niet te doen, een statement dat het niet nodig is vind ik misleidend.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103676941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 17:49 schreef APK het volgende:

[..]

Het is een keuze om het wel of niet te doen, een statement dat het niet nodig is vind ik misleidend.
Is meer een kwestie van reiservaring. Maar zoals je zegt een keuze en ik heb de tekst enigszins aangepast en de link naar het vaccinatiebureau erbij gezet alsmede een link naar nog meer gezondheidsgerelateerde informatie. Ik heb me 16 jaar geleden ook een keer vol laten spuiten maar kwam er al snel achter dat het lichtelijk overdreven is geweest.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:03:48 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_103677112
Ik vind het wel goed dat die olifanteninfo in de OP staat :Y commercie met dieren, dat moet je echt vermijden in landen als Thailand
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:25:36 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103677811
Mag ik voorstellen het hele gezondheidsstukje er maar uit te halen? Zaken die zo discutabel zijn - en daar vallen wat mij betreft ook heel wat uitspraken in de gelinkte site onder - hebben volgens mij geen plaats in een OP. Iemand voor een onzekere noob uitmaken omdat diegene vaccinaties overweegt vind ik volledig not done. Jij vindt jezelf erg ervaren, maar je zienswijze komt tamelijk beperkt over.

Misschien kun je de informatie over de airport link toevoegen?
pi_103678767
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:25 schreef Gaoxing het volgende:
Mag ik voorstellen het hele gezondheidsstukje er maar uit te halen? Zaken die zo discutabel zijn - en daar vallen wat mij betreft ook heel wat uitspraken in de gelinkte site onder - hebben volgens mij geen plaats in een OP. Iemand voor een onzekere noob uitmaken omdat diegene vaccinaties overweegt vind ik volledig not done. Jij vindt jezelf erg ervaren, maar je zienswijze komt tamelijk beperkt over.

Misschien kun je de informatie over de airport link toevoegen?
fixed ;) wel met nadruk op de vrije keuze want het is zeker geen verplichting, hetgeen al iets zegt over de medische noodzaak, om onzekere verwarring te voorkomen.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:15:53 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_103679433
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:58 schreef oink_oink het volgende:

[..]

fixed ;) wel met nadruk op de vrije keuze want het is zeker geen verplichting, hetgeen al iets zegt over de medische noodzaak, om onzekere verwarring te voorkomen.
Ah, we komen er wel :+
Maar ik vind nog steeds dat die olifanten-sites welliswaar goede info hebben, maar niet als eerste in een OP over Thailand zouden moeten staan...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:09:21 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_103682352
OP ziet er al een stuk beter uit nu :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103683319
Al die discussies over wie de meest ervaren reiziger is :')
  Moderator vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:03:11 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_103685215
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:29 schreef SoraAoi het volgende:
Al die discussies over wie de meest ervaren reiziger is :')
+1
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:35:25 #25
6941 APK
Factual, I think.
pi_103686888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:29 schreef SoraAoi het volgende:
Al die discussies over wie de meest ervaren reiziger is :')
Dat valt verder wel mee toch? :P

quote:
• Koh Chang (fraai natuurreservaat, upscale)
• Koh Kut (aardige stranden, verder niets te doen)
• Koh Mak (stil strand, verder niets te doen)
• Koh Samet (wit strand en dichtbij Bangkok, verder niets te doen)
Dit ook een beetje persoonlijk :+
Koh Chang klinkt hier als een soort natuurparadijs, terwijl het de laatste jaren steeds toeristischer is geworden. (Wel genoeg natuur natuurlijk, maar de nadruk ligt op Sun, Sand, Beach en er is nog genoeg budget accomodatie te vinden).

En 'Verder niets te doen' is ook relatief.
Op Koh Mak en Koh Samet kun je bijvoorbeeld heerlijk wandelen en zijn er ook best leuke barretjes :Y

Het is maar net wat je zoekt...

[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 28-10-2011 21:59:43 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103687858
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:35 schreef APK het volgende:

[..]

Dat valt verder wel mee toch? :P

[..]

Dit ook een beetje persoonlijk :+
Koh Chang klinkt hier als een soort natuurparadijs, terwijl het de laatste jaren steeds toeristischer is geworden. (Wel genoeg natuur natuurlijk, maar de nadruk ligt op Sun, Sand, Beach en er is nog genoeg budget accomadatie te vinden).

En 'Verder niets te doen' is ook relatief.
Op Koh Mak en Koh Samet kun je bijvoorbeeld heerlijk wandelen en zijn er ook best leuke barretjes :Y

Het is maar net wat je zoekt...
Ik ken alleen koh Samet van 12 jaar geleden, touristspots text verder niet zelf bedacht want ben niet zo thuis is die toeristen dingen. Als jij die koh's kent geef die info dan maar voor een update.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:10:11 #27
6941 APK
Factual, I think.
pi_103688563
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 21:55 schreef oink_oink het volgende:

Ik ken alleen koh Samet van 12 jaar geleden, text verder niet zelf bedacht want ben niet zo thuis is die toeristen dingen. Als jij die koh's kent geef die info dan maar voor een update.
Die info gaf ik zojuist, hoewel ik even een edit heb gedaan van 'accomadatie' naar 'accomodatie' :+

Samet ben ik 5 jaar geleden voor het laatst geweest (in de zomer en ik vond het best leuk voor een paar dagen) en op Koh Chang ben ik de afgelopen 11 jaar elk jaar geweest (naar Koh Mak om het oud en nieuw geweld op Koh Chang te ontvluchten de laatste 3 jaar).

Het blijft wmb gewoon heel persoonlijk wat je zoekt.
mensen die voor het eerst naar Koh Chang gaan in high season vinden het misschien geweldig, maar het werd mij een beetje te druk en lawaaierig.

Best wel raar om dit jaar voor het eerst sinds lange tijd niet oud en nieuw te vieren op Koh Chang maar in Indonesië, ook omdat je in die jaren toch best veel mensen leert kennen.
Of dat nou je beste vrienden zijn hangt van je eigen inschattingsvermogen af, maar sommige mensen ga ik wel missen :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_103698650
Ik zit nu op Koh Chang, ben onervaren... ik zeg; Prachtig, toeristisch, voor alle budgetten... Al ga ik nu zo`n resort uit... (Gadver, waarom willen mensen op een resort zitten) Ga niet naar Siam beach resort. Een nacht ervaring
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:12:07 #29
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103699354
Gaoxing ik ben weer thuis hoor *O* (donderdag) hebben geen problemen gehad om terug te komen gelukkig, net op tijd weg zoals ik het nu begrijp.
Was uiteraard wel weer even spannend met alle nieuws updates maar vrees nu wel dat het water echt door gaat dringen in het centrum.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:12:56 #30
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103699361
Enorme lijst telefoonnummers etc:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:15:45 #31
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103699395
Mailtje van Bangkok Airways:
quote:
October 26, 2011

Dear Passengers,

During the current flooding situation in Bangkok and boundary areas, Bangkok Airways put its utmost effort to serve its valued customers. We would like to announce that from 26 – 31 October 2011, Bangkok Airways Call Centre has temporarily adjusted its hours of operation;

Bangkok Airways Ticketing and Reservation Centre: Daily 8:00 - 17:30 hrs. Bangkok local time, GMT+7 or Email to reservation@bangkokair.com
FlyerBonus Call Centre: Monday - Friday, 9:00 - 16:00 hrs. Bangkok local time, GMT+7, except Thai public holidays. Please note that you may please submit your request through our website, www.flyerbonus.com We will respond to you as quickly as possible.
We apologise for your inconveniences.

Yours truly,
Bangkok Airways Co., Ltd.
Vreselijk keurige updates van hun trouwens. Beter dan Thai.....
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:17:35 #32
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103699412
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:12 schreef MissHobje het volgende:
Gaoxing ik ben weer thuis hoor *O* (donderdag) hebben geen problemen gehad om terug te komen gelukkig, net op tijd weg zoals ik het nu begrijp.
Was uiteraard wel weer even spannend met alle nieuws updates maar vrees nu wel dat het water echt door gaat dringen in het centrum.
Mooi, goed om te horen. Ik hoop dat jullie toch wel een fijne vakantie hebben gehad.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:22:53 #33
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_103706156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 09:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Mooi, goed om te horen. Ik hoop dat jullie toch wel een fijne vakantie hebben gehad.
Ja dat absoluut hoor, alleen alles wat we heel graag wilde doen, kon niet :') Net als we steeds een nieuw plan hadden gebeurde er weer iets, nouja gewoon keertje pech met de " like to do things" is verder niet erg.
Nogmaals Thailand op mijn verlanglijstje gezet hehe.
Verder weet ik nu wel dat het zuiden zo niet mijn ding is ;) (uitzonderingen daargelaten) ben er nu totaal op uitgekeken. Heb nog wel 1 stukje wat ik graag wil zien.
Zijn nu wel lekker uitgerust, dat scheelt dan weer, alhoewel iets met jetlag die me te pakken heeft! maar maandag ga ik weer beginnen (4.30 opstaan) dus dan merk ik daar niet zo veel van.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 15:53:22 #34
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103709072
quote:
12th October 2011
Thai Airways has announced readiness to move to U-tapao if Suvarnabhumi runways are flooded "even by half an inch".

U-Tapao Royal Thai Navy Airfield is a military airfield of the Royal Thai Navy located approximately 90 miles (140 km) southeast of Bangkok, near Sattahip on the Gulf of Siam. It is serves as the home of the Royal Thai Navy First Air Wing.
Ze vertellen er alleen niet bij dat dat vliegveld absoluut niet is berekend op het verwerken een stroom toeristen van enige omvang. En dat de transport verbindingen vandaaruit natuurlijk abominabel zijn, behalve als je in Pattaya wilt stranden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:41:22 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103712317
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze vertellen er alleen niet bij dat dat vliegveld absoluut niet is berekend op het verwerken een stroom toeristen van enige omvang. En dat de transport verbindingen vandaaruit natuurlijk abominabel zijn, behalve als je in Pattaya wilt stranden.
Uitereraard kan U-Tapao niet de stroom toeristen aan die nu elke dag aankomen, maar bij een overstroming van Suvarnabhumi zal vooral het lokale verkeer een stuk minder worden, en kan je U-Tapao alsmed Phuket, net zoals tijdens de bezetting van het vliegveld wel gebruiken om weer wat toeristen huiswaarts te krijgen.

Neemt niet weg dat Suvarnabhumi zo goed mogelijk beschermd zal worden, de keren dat ik er overheenvloog pas geleden waren ze druk bezig de dijken aan het ophogen, voordeel is dat er ook een groot gebied omheen ligt waar het water heen kan stromen waardoor de druk op de dijken niet onder al te grote druk komen te staan.

Het zou wel een blamage zijn mocht het hoofdvliegveld van Bangkok weer stilgelegd moeten worden...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 30 oktober 2011 @ 05:29:05 #36
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103732817
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 15:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ze vertellen er alleen niet bij dat dat vliegveld absoluut niet is berekend op het verwerken een stroom toeristen van enige omvang. En dat de transport verbindingen vandaaruit natuurlijk abominabel zijn, behalve als je in Pattaya wilt stranden.
Het zou een puinzooi worden, maar het is al eerder gedaan ten tijde van de yellow shirts, dus het kan ook nog een keer in geval van nood. Bovendien: als Suvarnabhumi onder water staat, kan in ieder geval bijna niemand Bangkok meer uit. Scheelt weer passagiers.
  zondag 30 oktober 2011 @ 07:48:38 #37
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103733059
  donderdag 3 november 2011 @ 04:01:56 #38
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103904999
Veelzeggend stukje over de communicatie in Thailand:

http://www.bangkokpost.com/business/economics/264482/wrong-message-being-sent-abroad

Lees ook vooral de reacties.
pi_103947961
Update van de Nederlandse Ambassade in Bangkok

Wateroverlast Bangkok centrum en agglomeratie

Hierbij een bericht bestemd voor Nederlanders in of nabij Bangkok. Hoewel de kracht van de overstromingen afneemt moet er nog een grote hoeveelheid water via de stad richting zee. Zowel voor de buitenwijken aan de West als Oostkant betekent dit verder toenemende wateroverlast. Diverse gebieden in het noorden, westen en oosten van de stad staan reeds geheel of gedeeltelijk onder water. Ook hier beweegt de watermassa zich langzaam van noordelijke naar zuidelijke richting en zal waarschijnlijk over enkele dagen het industriegebied Lad Krabang bereiken (zie voor actuele overzichten van getroffen gebieden de kaartjes in het EU Flooding report:

http://thailand.nlambassade.org/Nieuws/WATEROVERLAST_IN_THAILAND ).

Ook de binnenring van Bangkok heeft vanuit het noorden te maken met naderend water tot in of nabij het centrum. Dit gebeurt zeer geleidelijk en is daarmee niet levensbedreigend. Hoe ver het water de stadsring en het centrum in zal komen en hoe hoog het water op de verschillende plekken zal komen te staan is op dit moment niet te zeggen. Een gedeelte kan afgevoerd worden via stadskanalen (klongs). Bangkok heeft een grote pompcapaciteit, maar waarschijnlijk onvoldoende om wateroverlast tot diep in de binnenring geheel te voorkomen.

De verwachting blijft dat vanwege extra dijken en pompcapaciteit de internationale luchthaven Suvarnabhumi voldoende beveiligd is tegen de overstromingen. Zowel het nationale als internationale vliegverkeer, evenals de afhandeling, zal normaal blijven verlopen. De luchthaven zal ook vanuit de stad bereikbaar blijven, zij het dat niet alle wegen berijdbaar kunnen zijn.

Nederlanders in de Bangkok regio wordt daarom aangeraden waakzaam te blijven, rekening te houden met wateroverlast en voorbereidingsmaatregelen te nemen. Daartoe staan op de website een aantal tips en aanwijzingen. De website wordt zo nodig dagelijks aangepast. Wij raden u dan ook aan deze regelmatig te raadplegen en de meldingen van de Thaise autoriteiten in de media bij te houden.

In plaatsen die al langer overstroomd zijn of waren is er door stilstaand of achterblijvend water toenemende kans op infectieziektes en huidaandoeningen. In dat verband wijzen we u op een overzicht van mogelijke risico’s en de preventiemaatregelen die u kunt nemen (zie bijlage).

Tenslotte

Voor Nederlanders die zich elders in Thailand bevinden is de situatie normaal. Ook voor degenen die via de luchthaven van Bangkok Suvarnabhumi van en naar internationale of binnenlandse bestemmingen reizen is er geen reden tot zorg.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_104017560
Indrukwekkende beelden vanuit een helicopter...


HD, op vol scherm te bekijken !
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
  zondag 6 november 2011 @ 18:48:06 #41
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_104043071
Bizar dat filmpje, in eerste instantie denk je "Huh? Waar zeuren ze nu zo over?" maar het loont de moeite om even verder te kijken, poeh... Al die auto´s op die snelwegen, wat dachten die nou? Ik red het nog wel? Kwam dat water zo snel omhoog daar?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 7 november 2011 @ 08:03:43 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104064486
BMA Flood Map.

Die auto's waren waarschijnlijk hoog weggezet flip. De snelwegen, die over het algemeen boven de gewone wegen liggen, staan nog steeds vol met auto's. Evenals hoger gelegen parkeerplaatsen. De bordjes "we're sorry, all parking spots allocated to flood victims are full" zijn al heel gewoon geworden. Een buurman moest vorige week naar het ziekenhuis, en moest met het openbaar vervoer, want geen parkeerplaatsen meer vrij.
  maandag 7 november 2011 @ 13:38:54 #43
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_104073028
Ah, dat is dan wel weer slim bekeken, om je auto op een fly-over neer te zetten :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_104103183
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 00:19 schreef RampwayBukkake het volgende:
Indrukwekkende beelden vanuit een helicopter...


HD, op vol scherm te bekijken !
Zo dat ziet er heftig uit. Dat gaat nog wel een behoorlijke tijd kosten voordat alles weer is opgeruimd.
pi_104103284
Ik lees dat er weer nieuw hoogwater aan komt. Is daar nog wat van te merken?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 8 november 2011 @ 03:37:13 #46
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104109120
Nee, nu nog niet Marc. Dat begint waarschijnlijk rond donderdag weer. Tot nu toe hebben we er trouwens weinig van gemerkt. Ze doseren alleen nog meer, het water stroomt nog langzamer weg. Ze blijven het idee houdend dat je al dat water kunt tegenhouden.
  dinsdag 8 november 2011 @ 04:36:28 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104109200
Tips en waarschuwingen van BNH Hospital
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 04:42:13 #48
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104109204
En nog eentje, uit The Nation:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104168568
Eindelijk is 'ie er dan de BIG Picture serie van Boston:
http://www.boston.com/big(...)reaches_bangkok.html
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
pi_104191327
Natuurlijk...

Pattaya jet-ski scams continue unabated despite promises

Despite local government assurances, made in early August, it appears as though the blight on the tourist landscape in the form of continuing jet-ski scams are continuing unchecked.

While it looks as though many Brits, Americans, Australians and others whose first language is English have heeded the warnings about hiring jet-skis, the East Europeans, Middle Eastern, and Indian visitors are still apparently blissfully unaware of the potential problems they may face when hiring a jet-ski and there’s plenty of empiric evidence to suggest scams are still occurring on an almost daily basis.

Rest van het verhaal klik hier

Die klootzakken oppakken en 10 jaar opsluiten was nog niet in ze opgekomen... Faalnatie ze hebben nog meer water nodig :') Wat dat betreft heb ik meer respect voor China waar hen die buitenlanders bestelen/beroven/aanvallen/verwonden juist een tiendubbele straf krijgen om het image van het land te beschermen.
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
pi_104191469
pi_104194384
Hoe is het nu met het centrum van Bangkok? Ik ga er over twee weken heen en hier op het nieuws zie je er niet veel meer van terug.

Iemand een idee hoe het nu in Bangkok is?
  donderdag 10 november 2011 @ 10:46:42 #53
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104194640
Niet essentiele reizen worden nog steeds afgeraden. Het bericht van de ambassade is correct en recent bijgewerkt, dat zou ik goed bijhouden als ik jou was. Er komen nog iedere dag nieuwe overstroomde gebieden in Bangkok bij. Hoe dat er over twee weken uitziet weet niemand......

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104194805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:46 schreef Gaoxing het volgende:
Niet essentiele reizen worden nog steeds afgeraden. Het bericht van de ambassade is correct en recent bijgewerkt, dat zou ik goed bijhouden als ik jou was. Er komen nog iedere dag nieuwe overstroomde gebieden in Bangkok bij. Hoe dat er over twee weken uitziet weet niemand......
Klopt! Die informatie hou ik ook wel bij hoor. Echter gaat het mij voornamelijk om het centrum en het vliegveld. Bangkok ben ik slechts 2 dagen voor een doorreis naar Vietnam.
  donderdag 10 november 2011 @ 11:27:46 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104195731
Is het een dag minder geworden? Je was toch 3 dagen van plan?

Bovenstaande gaat dus (o.a.) over het centrum, hoewel sommigen het inmiddels hebben over Inner-inner Bangkok en Outer-Inner Bangkok. Nog een lijstje:

560 Bangkok communities in 12 districts under 80-cm water

The Bangkok Metropolitan Administration (BMA) announced that 560 communities in 12 districts have been under deeper than 80-centimetre water.

The 12 districts and the number of affected people are:

1) Dong Mueang - 84 communities, 37,228 people

2) Saimai - 70 communities, 87,229 people

3) Nong Khem - 57 communities, 35,852 people

4) Lak Si - 54 communities, 51,266 people

5) Phasi Charone - 53 communities, 51,920 people

6) Klong Samwa - 48 communities, 22,341 people

7) Bang Kae - 46 communities, 11,667 people

8) Bang Plad - 46 communities, 51,055 people

9) Taling Chan - 37 communities, 21,221 people

10) Chatuchak - 26 communities, 17,624 people

11) Bang Khen - 24 communities, 22,326 people

12) Thaweewatana - 15 communities, 11,248 people

-- The Nation 2011-11-10

Kaartje:
BMA Flood Map

Vliegveld is nog steeds droog (afgezien van een paniekbericht vanmorgen, maar ik neem aan dat dat een hoax was). En nogmaals, en dat zei ik je twee weken geleden ook al: niemand weet hoe het over een dag is, laat staan over twee weken. Er komt nog steeds meer water richting centrum dan dat er via de normale kanalen kan wegstromen. Meer kan ik er niet van maken.....
pi_104199257
Zijn er voorspellingen gemaakt wanneer het waterniveau weer normaal is? Ik wil eigenlijk januari of februari gaan maar ik heb nog maar niks geboekt.
  donderdag 10 november 2011 @ 14:00:23 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104200830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 13:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zijn er voorspellingen gemaakt wanneer het waterniveau weer normaal is?
Ja, heel veel :+

Ze komen alleen allemaal niet uit......

Januari/februari lijkt me geen probleem.
pi_104208878
Ik ben net 2 dagen terug uit Bangkok, centrum is nog steeds droog en er is genoeg water te krijgen overal (behalve in de 7/11's). Ook de route vliegveld - khao san road is prima in orde.

Let er alleen wel op dat de pendelbussen niet rijden (om welke reden dan ook), je moet met de trein naar Phaya Thai station (uit m'n hoofd) en verder met de taxi. Kosten: 190 baht ;-)

Hoe de situatie zich de aankomende weken ontwikkeld weet ik natuurlijk niet.
Now and then, I announce "I know you're listening" to empty rooms.
If I'm wrong, nobody knows.
And if I'm right, maybe I just freaked the hell out of some secret organization.
// http://xkcd.com
  donderdag 10 november 2011 @ 18:49:15 #59
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104211589
Was vandaag toch Loy Kratong? Is al dat water in ieder geval nog ergens goed voor.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104212997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 07:08 schreef RampwayBukkake het volgende:
Natuurlijk...

Pattaya jet-ski scams continue unabated despite promises

Despite local government assurances, made in early August, it appears as though the blight on the tourist landscape in the form of continuing jet-ski scams are continuing unchecked.

While it looks as though many Brits, Americans, Australians and others whose first language is English have heeded the warnings about hiring jet-skis, the East Europeans, Middle Eastern, and Indian visitors are still apparently blissfully unaware of the potential problems they may face when hiring a jet-ski and there’s plenty of empiric evidence to suggest scams are still occurring on an almost daily basis.

Rest van het verhaal klik hier

Die klootzakken oppakken en 10 jaar opsluiten was nog niet in ze opgekomen... Faalnatie ze hebben nog meer water nodig :') Wat dat betreft heb ik meer respect voor China waar hen die buitenlanders bestelen/beroven/aanvallen/verwonden juist een tiendubbele straf krijgen om het image van het land te beschermen.
Tja. zolang degene die dergelijke praktijken erop nahouden ook belangrijke vriendjes hebben in de lokale regering zal het met het optreden hiertegen wel meevallen.

Corruptie is nog steeds veel aanwezig, nog steeds kan je een overtreding bij de politie afkopen door wat rode briefjes te geven aan de agent die je aanhoudt, dat gaat natuurlijk op hoger niveau op dezelfde manier, alleen zijn daar de briefjes bruin.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 10 november 2011 @ 19:55:31 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_104214750
Met betrekking tot jet-ski's vind ik het eigenlijk lekker puh.
Asociale lawaaierige klote dingen...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_104215780
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:55 schreef APK het volgende:
Met betrekking tot jet-ski's vind ik het eigenlijk lekker puh.
Asociale lawaaierige klote dingen...
Ze hebben een vreselijk imago idd, maar zolang ze in Pattaya en Pukeket blijven geen moeite mee. Gehoord dat ze nu ook in Hua Hin zijn, daar horen ze niet. De nieuwe generatie jet skis zoals de 1800cc Yamaha Waverunner maken niet veel lawaai trouwens. Geweldig ding om te berijden !
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
  vrijdag 11 november 2011 @ 13:33:48 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104243790
FYI:

quote:
AirAsia’s Online Flight Booking Services to be Unavailable this Weekend

AirAsia is carrying out a system upgrade and maintenance this weekend.

Online flight booking services will be temporarily unavailable from 11am on Saturday, 12 November 2011 (Malaysia time/GMT+8) to 6am on Sunday, 13 November 2011 (Malaysia time/GMT+8).

During the downtime, travellers will not be able to self check in–via the web, by mobile and at the kiosks – or self-manage their booking online.

Passengers are strongly advised to perform early check-in via web before the disruption period, to avoid any inconvenience to their travel plans.

The airline said that all affected guests will be informed via email and SMS about the online service disruption.
pi_104271142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 17:31 schreef r2dGeert het volgende:
Ik ben net 2 dagen terug uit Bangkok, centrum is nog steeds droog en er is genoeg water te krijgen overal (behalve in de 7/11's). Ook de route vliegveld - khao san road is prima in orde.

Let er alleen wel op dat de pendelbussen niet rijden (om welke reden dan ook), je moet met de trein naar Phaya Thai station (uit m'n hoofd) en verder met de taxi. Kosten: 190 baht ;-)

Hoe de situatie zich de aankomende weken ontwikkeld weet ik natuurlijk niet.
Die pendelbussen rijden al sinds juni niet meer. Die dienst is (helaas) permanent afgeschaft.
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:26:18 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_104271413
Er rijden dus nog wel gewoon taxi's van het vliegveld naar Khao San Road?
Ik ga pas over een maand, maar wel curious :+

Echt belachelijk dat ze dit redelijk uit het nieuws kunnen houden in de 'rest van de wereld' :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 12 november 2011 @ 03:22:14 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104277602
In dit stuk van de wereld is het ook niet zo duidelijk hoor APK :P Maar serieus: ik denk dat de rest van de wereld niet zo heel erg geinteresseerd is. Het is een grote ramp, maar weinig spectaculair vrees ik.

Situatie is tamelijk stabiel. Water zakt nog steeds langzaam zuidwaards, maar het lijkt wel degelijk langzamer te gaan. Gebieden ten noorden beginnen op te drogen. Weinig paniek om springtij, dit keer.
  zaterdag 12 november 2011 @ 03:28:20 #67
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104277637


Markt OP Don Muang tollway.

Bron: [url=Richard Barrow] http://www.mythaiphotos.com/photos-market-on-don-muang-tollway-thaifloode[/url]
pi_104279593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Die pendelbussen rijden al sinds juni niet meer. Die dienst is (helaas) permanent afgeschaft.
Mwah, de Airport link moet natuurlijk ook een beetje gepromoot worden, en dan niet zo zeer de 45 THB versie die iedereen neemt, maar de 150 THB wat nu 90 THB is geworden en direct doorrijdt naar Phaya Thai.

Er moet wel worden gezegd dat met 2 man het sowieso al niet goedkoper is met de airport link en taxi, en zelfs in je eentje kan je voor die 1 a 2 euro extra wellicht betere de taxi vanaf het vliegveld naar Khao Sahn Road pakken, want anders loop je wel ver met bagage voor een marginale besparing.
Uiteraard, de doorgewinterde Thailandganger gaat met de airport link naar Phaya Thai, pakt vanaf daar de BTS en vervolgens de bus, maar dan moet je wel weten wat je doet en niet zoveel bagage hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:14:34 #69
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104281232
Die Airportlink is natuurlijk een fantastisch transportmiddel om de files en om het eeuwige gezeik van de luchthaven-taxi chauffeurs, die denken dat iedere westerling een argeloze toerist is is die ze wel even kunnen rippen, te vermijden.

Maar Khao San Road..... daar moet je toch niet willen zijn zeg. Ik dacht altijd dat dat iets was voor uitsluitend first time tourists in Thailand om zonder al te grote shock een beetje aan een onbekende cultuur te kunnen wennen. Maar zijn er serieus hier mensen die voor de zoveelste keer naar Bangkok gaan en nog steed op Khao San Road hun intrek nemen? 555555!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104289965
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:14 schreef buzz1291 het volgende:
Die Airportlink is natuurlijk een fantastisch transportmiddel om de files en om het eeuwige gezeik van de luchthaven-taxi chauffeurs, die denken dat iedere westerling een argeloze toerist is is die ze wel even kunnen rippen, te vermijden.

Maar Khao San Road..... daar moet je toch niet willen zijn zeg. Ik dacht altijd dat dat iets was voor uitsluitend first time tourists in Thailand om zonder al te grote shock een beetje aan een onbekende cultuur te kunnen wennen. Maar zijn er serieus hier mensen die voor de zoveelste keer naar Bangkok gaan en nog steed op Khao San Road hun intrek nemen? 555555!
Ieder zijn meug denk ik dan maar. Leven en laten leven. Persoonlijk ga ik er ook niet heen, althans niet om te slapen, er zijn betere prijs-kwaliteit verhoudingen te vinden in hotelkamers, maar opzich kan ik mij wel voorstellen dat iemand erheen zou gaan om wat te eten of wat mensen te kijken.

De Airportlink is prima, als je in een hotel aan de Skytrain verblijft helemaal handig omdat je vanaf de Airportlink kan overstappen op de BTS, er zijn echter genoeg bestemmingen te vinden waar je alleen met de taxi kan komen (Bus is voor de meeste toeristen echt een optie), waar door die extra kosten de besparing dusdanig laag is dat je betere direct de taxi kan nemen, dat zal dan tijd besparen en die 1 of 2 euro extra zal het vakantiebudget ook niet al te veel schaden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104290776
Ik ga voor het eerst (in mijn eentje) naar Thailand eind januari! Dus vanaf nu lees ik hier mee! :)

*begint maar eens de tips in de OP te lezen*
  zondag 13 november 2011 @ 15:40:12 #72
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104318527
Begint wel spannend te worden, 1 december a.s. ga ik naar Bangkok.

Wat doen ze in hemelsnaam met de tickets die geboekt zijn, worden die vergoed, of is het dikke pech hebben.
  zondag 13 november 2011 @ 16:11:19 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_104319451
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:40 schreef wolferl het volgende:
Begint wel spannend te worden, 1 december a.s. ga ik naar Bangkok.

Wat doen ze in hemelsnaam met de tickets die geboekt zijn, worden die vergoed, of is het dikke pech hebben.
Hoezo?
Ze brengen je toch gewoon naar Bangkok? :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 13 november 2011 @ 16:14:35 #74
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104319531
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 16:11 schreef APK het volgende:

[..]

Hoezo?
Ze brengen je toch gewoon naar Bangkok? :P
+1

Kan ik beter naar Tikibad in Duinrell gaan.
  zondag 13 november 2011 @ 17:12:28 #75
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104321535
Zwembandjes mee en niet zeuren :P

Zolang ze je inderdaad naar BKK kunnen brengen, wordt er niets vergoed. Blijf op de hoogte en pas je plannen eventueel wat aan.

Met nieuwjaar is het weer droog. Heeft de Governor beloofd :D
  zondag 13 november 2011 @ 17:18:10 #76
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_104321735
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:12 schreef Gaoxing het volgende:
Zwembandjes mee en niet zeuren :P

Zolang ze je inderdaad naar BKK kunnen brengen, wordt er niets vergoed. Blijf op de hoogte en pas je plannen eventueel wat aan.

Met nieuwjaar is het weer droog. Heeft de Governor beloofd :D
Goede belofte maar of dat uitkomt.. we zullen het zien :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 13 november 2011 @ 17:21:39 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104321844
Naaaa... 7 weken.... moet kunnen! Shit, wat gaat de tijd hard!
  zondag 13 november 2011 @ 18:41:27 #78
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_104324507
Meest recente informatie van het MinBuZa.

quote:
Niet essentiële reizen naar het centrum van Bangkok, de Bangkok agglomeratie en het gebied ten noorden van Bangkok tot en met Ayutthaya worden daarom ontraden.
Het wordt dus ontraden om naar Bangkok af te reizen.
  zondag 13 november 2011 @ 18:53:22 #79
6941 APK
Factual, I think.
pi_104324896
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:12 schreef Gaoxing het volgende:

Met nieuwjaar is het weer droog. Heeft de Governor beloofd :D
Zal wel het Thaise nieuwjaar worden :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 14 november 2011 @ 13:06:21 #80
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104349138
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:53 schreef APK het volgende:
Zal wel het Thaise nieuwjaar worden :+
Ik zat erop te wachten..... :P
  maandag 14 november 2011 @ 13:08:17 #81
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104349181
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 18:41 schreef wolferl het volgende:
Meest recente informatie van het MinBuZa.
Het wordt dus ontraden om naar Bangkok af te reizen.
Maar je hebt Bangkok en Bangkok he.... Met het vliegveld is niets aan de hand, dus daar kun je gewoon naartoe vliegen. Er wordt alleen ontraden om de stad in te gaan. En Thailand is groot.....
pi_104350490
Ik ga voor het eerst (in mijn eentje) naar Thailand in december! Dus vanaf nu lees ik hier mee! :)

*begint maar eens de tips in de OP te lezen*
Ja, ik generaliseer.
pi_104350739
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 13:49 schreef Northside het volgende:
Ik ga voor het eerst (in mijn eentje) naar Thailand in december! Dus vanaf nu lees ik hier mee! :)

*begint maar eens de tips in de OP te lezen*
Heuj!! Steledief! }:|

Spannend hè? :D
pi_104351337
Gaan jullie gezellig saampjes? ;)

Houden ze het een beetje droog daar op BKK?

PS: en wat ik me afvroeg, zouden gevolgen van deze watersnood niet weer aanleiding tot een hoop politiek gesteggel? Stad die water niet snel doorlaat zodat platteland onderloopt, dat soort rood vs. geel perikelen?

[ Bericht 27% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 14-11-2011 14:21:22 ]
pi_104352273
Ik ga voor 't eerst richting Thailand, ik denk vanaf februari-maart. Enige wat me nu vooral interesseert is hoe het qua vaccinaties gaat
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 14 november 2011 @ 15:17:37 #86
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104353501
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
PS: en wat ik me afvroeg, zouden gevolgen van deze watersnood niet weer aanleiding tot een hoop politiek gesteggel? Stad die water niet snel doorlaat zodat platteland onderloopt, dat soort rood vs. geel perikelen?
Yup. Enorm. Inclusief boze voorstedelingen die dijken stuk maken. Er is na de rode rellen niets goed gekomen, en nu wordt het weer erger. Thaksin houdt zich ernstig stil, maar eerder werd aangenomen dat hij in december weer deze kant op komt. En de koning kreeg van de stress een maagbloeding.
pi_104353677
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 14:41 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga voor 't eerst richting Thailand, ik denk vanaf februari-maart. Enige wat me nu vooral interesseert is hoe het qua vaccinaties gaat
Ik heb mijn 3e reeks vaccinaties nooit gehad en ik leef nog :)
Afaik heb je 3 rondes aan vaccinaties die je "moet" krijgen. De 3e ronde heb ik nooit meegemaakt :P
  maandag 14 november 2011 @ 15:42:49 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104354253
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:23 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Ik heb mijn 3e reeks vaccinaties nooit gehad en ik leef nog :)
Afaik heb je 3 rondes aan vaccinaties die je "moet" krijgen. De 3e ronde heb ik nooit meegemaakt :P
Het gaat dan over vaccinatie tegen Hepatitis-B of een combinatie van Hepatitis A en B. Alleen Hepatitis A gaat in twee series.

Ik heb mijn eerste twee series voor A/B gehad in 2007 en nooit de derde gehaald, terwijl ik die eigenlijk binnen 6 maanden 'moest' halen.
Begin dit jaar (2011) had ik weer vaccinaties nodig en heb toen met de arts overlegd over de situatie. Ze was van mening dat de kans dat je de derde niet nodig hebt veel groter is dan dat je hem wel nodig hebt. Voortschrijdend inzicht enzo.Ik heb, om 100% zeker te zijn, een titer-test laten doen en hieruit bleek inderdaad dat ik voldoende antistoffen in m'n bloed had. De derde was dus ook bij mij niet nodig.
pi_104354648
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Het gaat dan over vaccinatie tegen Hepatitis-B of een combinatie van Hepatitis A en B. Alleen Hepatitis A gaat in twee series.

Ik heb mijn eerste twee series voor A/B gehad in 2007 en nooit de derde gehaald, terwijl ik die eigenlijk binnen 6 maanden 'moest' halen.
Begin dit jaar (2011) had ik weer vaccinaties nodig en heb toen met de arts overlegd over de situatie. Ze was van mening dat de kans dat je de derde niet nodig hebt veel groter is dan dat je hem wel nodig hebt. Voortschrijdend inzicht enzo.Ik heb, om 100% zeker te zijn, een titer-test laten doen en hieruit bleek inderdaad dat ik voldoende antistoffen in m'n bloed had. De derde was dus ook bij mij niet nodig.
Bedankt voor de uitleg :) Ik weet niet of die 3e ronde nodig was of niet maar was gewoon niet gegaan :P
  maandag 14 november 2011 @ 18:05:46 #90
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_104360187
Een Twitter-test?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 14 november 2011 @ 18:42:17 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104361964
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 18:05 schreef flipsen het volgende:
Een Twitter-test?
Titer. Je kunt het wel, lezen ;)

bloed prikken dus...

Maar nu weet ik wel dat ik levenslang tegen Hep.B beschermd ben en minimaal 25 jaar tegen Hep.A. Dat waarschijnlijk in de praktijk ook levenslang zal zijn, wist de arts me te vertellen. Tot voor kort was het namelijk 'vermoedelijk' 10 jaar, wat dus 'vermoedelijk' 25 jaar werd.
  maandag 14 november 2011 @ 18:46:49 #92
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_104362230
Ik zou komende zondag voor 3 weken naar Thailand [paar dagen Bangkok (als het water dat toe zou laten) en dan door naar de eilanden rond Koh Samui] maar heb tot mijn grote spijt door medische redenen vandaag mijn annuleringsverzekering moeten bellen.
Hoop van de zomer alsnog te gaan.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 15 november 2011 @ 00:12:03 #93
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104381969
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Yup. Enorm. Inclusief boze voorstedelingen die dijken stuk maken. Er is na de rode rellen niets goed gekomen, en nu wordt het weer erger. Thaksin houdt zich ernstig stil, maar eerder werd aangenomen dat hij in december weer deze kant op komt. En de koning kreeg van de stress een maagbloeding.
Over die koning gesproken... Ik vroeg vorige maand aan een Thaise, heel serieus, of die koning nog wel leefde want zo'n tijd in dat Sirirah hospitaal doorbrengen lijkt me niet echt gezond. Nou het commentaar was niet van de lucht. Maar op de vraag wanneer ze hem dan voor het laatst in het openbaar had gezien kon ze ook geen antwoord geven. Je zag haar denken en hinken op twee gedachten.

Afijn als het zover is horen we het binnen 100 dagen vanzelf wel en zal er weer spoedig 50 Baht in een euro zitten. worden ook de prijzen in Bangkok weer een beetje normaler, want die rijzen de laatste tijd wel heel erg de pan uit.

Maar ik krijg nu wel de indruk, al ben ik er nu niet lijfelijk aanwezig, dat het hele centrum zo langzamerhand aan het onderlopen is. Welliswaar niet met meters tegelijk maar op steeds meer plaatsen zo'n 20 cm water. Niet echt lekker als je een vakantie gepland hebt in de komende 8 weken. Want zolang gaat het minstens nog duren volgens mij.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 15 november 2011 @ 00:20:29 #94
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104382186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 00:12 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Over die koning gesproken... Ik vroeg vorige maand aan een Thaise, heel serieus, of die koning nog wel leefde want zo'n tijd in dat Sirirah hospitaal doorbrengen lijkt me niet echt gezond. Nou het commentaar was niet van de lucht.
Dat is inderdaad iets waar je niet over mag praten. Dat werd mij ook al verteld door vrienden in Thailand, nét voor ik het wilde vragen...

quote:
Afijn als het zover is horen we het binnen 100 dagen vanzelf wel en zal er weer spoedig 50 Baht in een euro zitten. worden ook de prijzen in Bangkok weer een beetje normaler, want die rijzen de laatste tijd wel heel erg de pan uit.
Ja, Polen is momenteel goedkoper dan Thailand. Zeker het bier ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 01:04:22 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104383021
Klopt buzz. Wat ik schreef is redelijk correct, hoewel het nog netter had gekund ("De prinses heeft laten weten dat haar vader zozeer meeleeft met het Thaise volk dat hij een maagbloeding heeft gekregen" was correcter geweest). Maar het is feitelijk juist en in de algemene media bekend, dus het kan. Wat de implicaties daarvan zouden kunnen zijn wordt niet besproken. Dat is onfatsoenlijk en valt zelfs onder 'lese-majeste', en je kunt er dus de bak voor indraaien.
  dinsdag 15 november 2011 @ 01:07:44 #96
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104383062
Uit The Nation van vanmorgen:

quote:
The Dutch Ambassador and a team of water management experts from The Netherlands met Prime Minister Yingluck Shinawatra and the 10-strong Strategic Committee for Water Resources Management at Government House yesterday to discuss possible solutions to Thailand's flood crisis.

Committee member Dr Anond Snidwong na Ayudhaya revealed it was initially con?cluded that a water seminar be hosted early next year and Thai social experts such as Chulalongkorn University (CU) political scientist Surachai Wankaew be invited to join the water resources body.

Dutch Ambassador Johannes Andries Boer led a team of water management experts from the Netherlands to talk with Yingluck and rep?resentatives from the strategic committee such as Anond, Seri Supparathit and Veera Wongsaengnak.

Following the meeting, Anond said the Netherlands offered to organise a seminar for knowledge exchange with Thailand in the format of a "Water Fair" in February 2012. But Yingluck would like to organise it earlier, so she assigned Anond to discuss details further with the ambas?sador.

The Netherlands also offered to sign an MOU with Thailand to expand relations from aca?demic cooperation to possible joint investments. The premier initially accepted the offer but wanted to study the details fur?ther, he said.

Anond noted that things had to be done carefully as water management involved not only physical aspects but also bio-systems and social aspects.

"I believe water manage?ment isn't just bringing water engineers to talk but should consider the social conditions in Thailand, which has its specifics. Hence even the best social expert from the Netherlands may not under?stand [things here]," he said.

"We have to consider these points for society to set the direction together and prevent any conflict," he said.

Therefore Thailand would invite its social experts to work with the strategic committee, such as CU Centre for Peace and Conflict Studies director Surachai Wankaew, he said.

Anond said that as well as the offers discussed, the Netherlands also offered to make a flood analysis to try show the strong and weak points of Thailand's water man?agement system.

As several such studies were being carried out but had not crystallised yet, he said this could lead to the setting of clear terms of reference for a study, so that results would lead to practical guidelines that could be implemented.

He said a master plan being formulated by the strategic committee should be complet?ed in nine months - near the end of the 2012 fiscal year - so it could be implemented straight away in the next fiscal year.
  dinsdag 15 november 2011 @ 03:31:08 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104383771
Ik ben vage plannen aan het maken voor Thailand met mijn lief en mogelijk zijn twee pubers, ergens eind volgend jaar of zo.

Afgaande op de OP spreekt mij het volgende al wel aan:
Ayutthaya
Wat Arun
Hua Hin
Kanchanaburi brug, grotten, jungle, watervallen
Kao Yai national park
Koh tao of ander snorkel oord
En nog paar daagjes bounty, niet teveel toeristen
Uitstapje koh phi phi mogelijks als de pubers in kwestie The Beach een goede film vonden.

Ik vind dit programma niet zo heel pubervriendelijk, maar dat kan aan mij liggen :+ . Dus dat was een eerste brainfart, dan nu eens zien waar dit alles zich bevindt op de kaart.

Oh ja: dit alles moet beginnen of eindigen met Surat, aangezien daar een bekende woont. En in de buurt vinden we Koh Samui en Koh Panang (welke is de beste?). Verder Khao Sok of Angthong National park. Dus dan kunnen we al 3 dingen van de lijst afstrepen (bounty, snorkelen en national park). Voor cultuur lijkt me dit echter niet de juiste locatie.

OK, dus mijn eigenlijke vragen zijn nu:
Koh Samui of Koh Panang? Of voor snorkelen een ferry nemen naar Koh Panang en op Koh Samui relaxen? Denk dat Koh Samui leuker is voor kinderen.

Wat is er te zien op weg van Surat naar Bangkok? Over deze route kunnen we zo'n beetje een week doen. Afwijken is mogelijk maar geen 2 dagen omreizen voor een tempel of zoiets.

En nog een laatste vraagje: hoe zit het met Maleisië? Want voor zover ik kan zien is Kuala Lumpur ongeveer even ver als Bangkok. Dus als Maleisië meer te bieden heeft dan is dat rap opgelost. Is Maleisië ook makkelijk te bereizen? Of is dat toch uitdagender? Welk land is goedkoper?

Wat kost een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Surat?

Kijk, de deal is: wij tweeën gaan op vakantie en we gaan die vriend bezoeken. Maar als we het enigszins voor elkaar kunnen krijgen, dan zou ik toch ook graag zijn kinderen hierbij betrekken. Evengoed moet het voor hun ook leuk zijn, en voor ons betaalbaar. Ik ben echter ook weer niet van plan om 2 weken in een toeristenoord te vertoeven zonder verder maar iets van de regio te zien, opdat zoonlief hele dagen in de airco game arcade zit en dochterlief niet anders doet dan hangen aan het zwembad. Dan doen we dit beter met twee en gaan we met hun nog een keer ergens anders naartoe.

[ Bericht 9% gewijzigd door Seven. op 15-11-2011 05:53:52 ]
Resistance is futile.
  dinsdag 15 november 2011 @ 08:32:45 #98
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104384864
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2011 03:31 schreef Seven. het volgende:
Ik ben vage plannen aan het maken voor Thailand met mijn lief en mogelijk zijn twee pubers, ergens eind volgend jaar of zo.

Afgaande op de OP spreekt mij het volgende al wel aan:
Ayutthaya
Wat Arun
Hua Hin
Kanchanaburi brug, grotten, jungle, watervallen
Kao Yai national park
Koh tao of ander snorkel oord
En nog paar daagjes bounty, niet teveel toeristen
Uitstapje koh phi phi mogelijks als de pubers in kwestie The Beach een goede film vonden.

Ik vind dit programma niet zo heel pubervriendelijk, maar dat kan aan mij liggen :+ . Dus dat was een eerste brainfart, dan nu eens zien waar dit alles zich bevindt op de kaart.

Oh ja: dit alles moet beginnen of eindigen met Surat, aangezien daar een bekende woont. En in de buurt vinden we Koh Samui en Koh Panang (welke is de beste?). Verder Khao Sok of Angthong National park. Dus dan kunnen we al 3 dingen van de lijst afstrepen (bounty, snorkelen en national park). Voor cultuur lijkt me dit echter niet de juiste locatie.

OK, dus mijn eigenlijke vragen zijn nu:
Koh Samui of Koh Panang? Of voor snorkelen een ferry nemen naar Koh Panang en op Koh Samui relaxen? Denk dat Koh Samui leuker is voor kinderen.

Wat is er te zien op weg van Surat naar Bangkok? Over deze route kunnen we zo'n beetje een week doen. Afwijken is mogelijk maar geen 2 dagen omreizen voor een tempel of zoiets.

En nog een laatste vraagje: hoe zit het met Maleisië? Want voor zover ik kan zien is Kuala Lumpur ongeveer even ver als Bangkok. Dus als Maleisië meer te bieden heeft dan is dat rap opgelost. Is Maleisië ook makkelijk te bereizen? Of is dat toch uitdagender? Welk land is goedkoper?

Wat kost een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Surat?

Kijk, de deal is: wij tweeën gaan op vakantie en we gaan die vriend bezoeken. Maar als we het enigszins voor elkaar kunnen krijgen, dan zou ik toch ook graag zijn kinderen hierbij betrekken. Evengoed moet het voor hun ook leuk zijn, en voor ons betaalbaar. Ik ben echter ook weer niet van plan om 2 weken in een toeristenoord te vertoeven zonder verder maar iets van de regio te zien, opdat zoonlief hele dagen in de airco game arcade zit en dochterlief niet anders doet dan hangen aan het zwembad. Dan doen we dit beter met twee en gaan we met hun nog een keer ergens anders naartoe.
Ik zou dit sowieso met z'n twee doen en de jongens een paar dagen eurodisney geven met de bus

Vanaf deze rustige goedkope resort met nederlandse eigenaar kun je Koh Phanang zien liggen en met een vissersbootje naar toe varen en ook verder naar Koh Tao voor een daagje, op Koh TAO een boottour rond het eiland nemen is leuk

Verder zou ik vooral vaak en veel de nachttrein nemen, lekker slapen in de trein (wel bijtijds kaartjes kopen)

[ Bericht 1% gewijzigd door Goofjansen op 15-11-2011 09:30:59 ]
pi_104400955
quote:
10s.gif Op maandag 14 november 2011 13:55 schreef conleche het volgende:

Spannend hè? :D

Ja. Eerste keer dat ik lang in m'n eentje op vakantie ga. Maar Thailand is er wel het land voor geloof ik. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_104403233
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja. Eerste keer dat ik lang in m'n eentje op vakantie ga. Maar Thailand is er wel het land voor geloof ik. :)
Voor mij ook de eerste keer alleen inderdaad en Thailand stond sws wel op mijn verlanglijstje en is een prima land om mee te beginnen; het stikt daar van de backpackers én er is zo te zien echt zoveel te zien en te doen, dat zelfs als zou je geen leuke mensen tegenkomen het nog steeds een prima vakantie zal zijn.

Hoe lang ga jij? Ik 4 weken. Wat natuurlijk best lang is, maar wel te overzien mocht het me toch tegenvallen, zo in mijn eentje.
pi_104403303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 17:28 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja. Eerste keer dat ik lang in m'n eentje op vakantie ga. Maar Thailand is er wel het land voor geloof ik. :)
Thailand is inderdaad het makkelijkste land om in je eentje rond te vertoeven van de "verre" reizen idd :) Zeker goede keuze dus _O_
pi_104405955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:34 schreef conleche het volgende:
Voor mij ook de eerste keer alleen inderdaad en Thailand stond sws wel op mijn verlanglijstje en is een prima land om mee te beginnen; het stikt daar van de backpackers én er is zo te zien echt zoveel te zien en te doen, dat zelfs als zou je geen leuke mensen tegenkomen het nog steeds een prima vakantie zal zijn.

Hoe lang ga jij? Ik 4 weken. Wat natuurlijk best lang is, maar wel te overzien mocht het me toch tegenvallen, zo in mijn eentje.
5 weken, inclusief 1 week Hong Kong. Ik ben benieuwd, weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Maar hey, it's an adventure. *)

Ik zit met oud & nieuw ook daar, zou ideaal zijn als ik een mooi feest op een eiland kan vinden. Iemand nog aanraders?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:44:51 #103
6941 APK
Factual, I think.
pi_104409995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:34 schreef Northside het volgende:

Ik zit met oud & nieuw ook daar, zou ideaal zijn als ik een mooi feest op een eiland kan vinden. Iemand nog aanraders?
Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt...
Als je de sfeer op een bepaald eiland okay vindt dan zal het met oud en nieuw ook wel leuk zijn :Y

De laatste drie jaar zijn wij Koh Chang ontvlucht (wegens drukte) en hebben we oud en nieuw op Koh Mak gevierd, maar dat is misschien weer te rustig voor sommige mensen.

Koh Mak op oudejaarsdag:

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 15 november 2011 @ 20:45:07 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104410022
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:32 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Ik zou dit sowieso met z'n twee doen en de jongens een paar dagen eurodisney geven met de bus

Vanaf deze rustige goedkope resort met nederlandse eigenaar kun je Koh Phanang zien liggen en met een vissersbootje naar toe varen en ook verder naar Koh Tao voor een daagje, op Koh TAO een boottour rond het eiland nemen is leuk

Verder zou ik vooral vaak en veel de nachttrein nemen, lekker slapen in de trein (wel bijtijds kaartjes kopen)
Thanks voor de tip! Dus Koh Tao ligt ook in die buurt, dat wist ik nog niet :)
Resistance is futile.
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:19:34 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104412699
Ze hebben inmiddels iemand in moeten huren om de zandzakken van de soi van m'n vriendin te bewaken voor jatteneurs :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 16 november 2011 @ 13:51:10 #106
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104434317
Hi allemaal,

Wie heeft er een tip voor een voordelig ticket? Wil graag weg eind december (tussen 20 - 30 dec) tot begin januari (tussen 2 - 10 jan). Vliegen op BKK uiteraard.

Mocht dat lukken, dan zoek ik ook nog een leuke locatie om die periode lekker te chillen. Ik zat te denken om naar Phuket te gaan, maar dan het minder toeristische gedeelte.. Drukt ook de kosten van een binnenlandse vlucht. Maar als iemand hier nog tips heeft voor een voordelig verblijf elders, dan hoor ik dat graag!
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_104434851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:51 schreef Sosa het volgende:
Hi allemaal,

Wie heeft er een tip voor een voordelig ticket? Wil graag weg eind december (tussen 20 - 30 dec) tot begin januari (tussen 2 - 10 jan). Vliegen op BKK uiteraard.

Mocht dat lukken, dan zoek ik ook nog een leuke locatie om die periode lekker te chillen. Ik zat te denken om naar Phuket te gaan, maar dan het minder toeristische gedeelte.. Drukt ook de kosten van een binnenlandse vlucht. Maar als iemand hier nog tips heeft voor een voordelig verblijf elders, dan hoor ik dat graag!
Probeer in dit topic je vraag ook te stellen!
  woensdag 16 november 2011 @ 14:24:01 #108
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104435359
quote:
3s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef conleche het volgende:

[..]

Probeer in dit topic je vraag ook te stellen!
Thanks!! Heb ik inmiddels gesteld :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:36:35 #109
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104435862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:32 schreef Goofjansen het volgende:
Vanaf deze rustige goedkope resort met nederlandse eigenaar kun je Koh Phanang zien liggen en met een vissersbootje naar toe varen en ook verder naar Koh Tao voor een daagje, op Koh TAO een boottour rond het eiland nemen is leuk
Dit zou ik zo doen, ware het niet dat een ticket naar Samui niet te betalen is (retour 13000) danwel soldout. In mijn peride dan.. -O-
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:07:45 #110
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104437119
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:36 schreef Sosa het volgende:

[..]

Dit zou ik zo doen, ware het niet dat een ticket naar Samui niet te betalen is (retour 13000) danwel soldout. In mijn peride dan.. -O-
je moet met de nachttrein naar Koh Samui gaan das veel leuker
http://www.seat61.com/Thailand.htm
pi_104437318
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:44 schreef APK het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt...
Als je de sfeer op een bepaald eiland okay vindt dan zal het met oud en nieuw ook wel leuk zijn :Y

De laatste drie jaar zijn wij Koh Chang ontvlucht (wegens drukte) en hebben we oud en nieuw op Koh Mak gevierd, maar dat is misschien weer te rustig voor sommige mensen.

Koh Mak op oudejaarsdag:

[ afbeelding ]
Hmmmmmm :)

Wat is een goed (budget) accomodatie op Ko Mak, en wat kost dat ongeveer?
pi_104437442
Welk hotel zouden jullie aanraden als je aankomt in Bangkok? Ik wil eigenlijk wel in een hostelachtig iets, maar dan wel met een privékamer. Ik denk op die manier de meeste kans te maken mensen te ontmoeten in gemeenschappelijke ruimtes, maar heb geen zin om tussen dronken tieners op een slaapzaal te liggen. Luxe is niet nodig, wel dat het schoon is en liefst met beetje acceptabel matras.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:20:02 #113
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104437545
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:17 schreef conleche het volgende:
Welk hotel zouden jullie aanraden als je aankomt in Bangkok? Ik wil eigenlijk wel in een hostelachtig iets, maar dan wel met een privékamer. Ik denk op die manier de meeste kans te maken mensen te ontmoeten in gemeenschappelijke ruimtes, maar heb geen zin om tussen dronken tieners op een slaapzaal te liggen. Luxe is niet nodig, wel dat het schoon is en liefst met beetje acceptabel matras.
http://hotels.lonelyplane(...)umber=1&PageNumber=1
pi_104437639
quote:
Vriendelijk. Ik bedoelde natuurlijk of er mensen waren die ervaringen hadden met bepaalde hotels. Googelen kan ik zelf ook wel.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:23:55 #115
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104437696
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Vriendelijk. Ik bedoelde natuurlijk of er mensen waren die ervaringen hadden met bepaalde hotels. Googelen kan ik zelf ook wel.
Hotels zijn om te slapen en zeker in Bangkok, je bent er toch maar een nachtje
maar je kunt ook een startup boeken
www.bmair.nl
  woensdag 16 november 2011 @ 15:25:16 #116
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104437751
quote:
Maar dat brengt ook logistieke problemen mee... eerst weer vanaf aiport naar BKK om daar op te stappen bijvoorbeeld.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:26:28 #117
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104437788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:25 schreef Sosa het volgende:

[..]

Maar dat brengt ook logistieke problemen mee... eerst weer vanaf aiport naar BKK om daar op te stappen bijvoorbeeld.
nou lastig he in de bus stappen of een taxi nemen
pi_104437829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:23 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Hotels zijn om te slapen en zeker in Bangkok, je bent er toch maar een nachtje
maar je kunt ook een startup boeken
Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.

Als je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren, staat het je vrij om wat anders te doen en mijn posts te negeren.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:29:04 #119
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104437878
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.

Als je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren, staat het je vrij om wat anders te doen en mijn posts te negeren.
Maar in die hotels blijven mensen niet hangen overdag tenzij ze ziek zijn
pi_104437999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:29 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Maar in die hotels blijven mensen niet hangen overdag tenzij ze ziek zijn
Dat begrijp ik. Maar ik kan me zo voorstellen dat in de avond na het eten mensen nog even in hun hotel chillen alvorens te gaan slapen. Even hun blog bijwerken, wat lezen, of weet ik veel.
pi_104438122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:17 schreef conleche het volgende:
Welk hotel zouden jullie aanraden als je aankomt in Bangkok? Ik wil eigenlijk wel in een hostelachtig iets, maar dan wel met een privékamer. Ik denk op die manier de meeste kans te maken mensen te ontmoeten in gemeenschappelijke ruimtes, maar heb geen zin om tussen dronken tieners op een slaapzaal te liggen. Luxe is niet nodig, wel dat het schoon is en liefst met beetje acceptabel matras.
Nou, dit weer. Volgens mij wordt mijn vakantie een copy/paste van die van jou.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:36:46 #122
6941 APK
Factual, I think.
pi_104438143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hmmmmmm :)

Wat is een goed (budget) accomodatie op Ko Mak, en wat kost dat ongeveer?
Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.html

Volgens mij was het 1000 baht rond oud en nieuw.

Edit: De wat kleinere hutjes zijn 600 baht
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_104438162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou, dit weer. Volgens mij wordt mijn vakantie een copy/paste van die van jou.
Nou ja, jij gaat eerder!! Word jij gewoon mijn guinee pig! :P
  woensdag 16 november 2011 @ 15:42:36 #124
6941 APK
Factual, I think.
pi_104438393
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:27 schreef conleche het volgende:

Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.

Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 16 november 2011 @ 15:43:40 #125
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104438430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef APK het volgende:

[..]

Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.html

Volgens mij was het 1000 baht rond oud en nieuw.

Edit: De wat kleinere hutjes zijn 600 baht
Ben ik ook geweest! Leuk daar :)
Mickey heet die eigenaar geloof ik..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:45:28 #126
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104438494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:26 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

nou lastig he in de bus stappen of een taxi nemen
Nouja, het is makkelijk om direct door te vliegen. Zonder moeilijk te doen met een taxi en een dag (of nacht) in de trein. Wil dat hele bangkok niet in met zo;n kort verblijf.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:46:54 #127
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104438555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Sosa het volgende:

[..]

Nouja, het is makkelijk om direct door te vliegen. Zonder moeilijk te doen met een taxi en een dag (of nacht) in de trein. Wil dat hele bangkok niet in met zo;n kort verblijf.
Dan rij je gelijk van airport naar treinstation en ga je gelijk door
  woensdag 16 november 2011 @ 15:48:03 #128
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104438594
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:46 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

Dan rij je gelijk van airport naar treinstation en ga je gelijk door
Hoevaak vertrekken die treinen per dag?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:50:03 #129
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104438661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:48 schreef Sosa het volgende:

[..]

Hoevaak vertrekken die treinen per dag?
van 17.00 uur tot 20.000 uur wel vier

http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
pi_104438713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen :P
Thanx!! Even checken!
  woensdag 16 november 2011 @ 15:52:34 #131
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_104438749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:50 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

van 17.00 uur tot 20.000 uur wel vier

http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
Thanks voor de link :)

Wat raadt je me aan, met ferry vanaf Hua Hin naar Samui of vanuit Surathani?

Ik zie trouwens net op air asia dat vliegen naar surathani, retour, net zo duur is

[ Bericht 5% gewijzigd door Sosa op 16-11-2011 15:59:31 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 16 november 2011 @ 15:55:48 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104438851
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.

We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
Resistance is futile.
pi_104438996
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 20:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Dus Koh Tao ligt ook in die buurt, dat wist ik nog niet :)
pi_104439160
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.

We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
Waarom zo lang wachten?
  woensdag 16 november 2011 @ 16:07:04 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104439305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Waarom zo lang wachten?
We willen het low budget doen, en dus goedkope tickets.

Maar nu valt mijn oog hierop: http://www.bezoekthailand.nl/21-dagen-prive-reis-thailand.aspx
Dit programma is aan te passen en goedkoper te maken door nachttreinen te nemen in plaats van binnenlandse vluchten en noem maar op. Wij kunnen dan 3 dagen onderbreken bijvoorbeeld om die vriend te bezoeken.
Resistance is futile.
pi_104439474
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.

We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
Het regenseizoen is meestal niet zo'n ramp. Overstromingen zijn een uitzondering. Ik zou me er niet zo druk over maken.

Koh Tao zou ik alleen heen gaan als je wil duiken. Anders voegt het weinig toe.
pi_104439509
quote:
7s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

We willen het low budget doen, en dus goedkope tickets.

Maar nu valt mijn oog hierop: http://www.bezoekthailand.nl/21-dagen-prive-reis-thailand.aspx
Dit programma is aan te passen en goedkoper te maken door nachttreinen te nemen in plaats van binnenlandse vluchten en noem maar op. Wij kunnen dan 3 dagen onderbreken bijvoorbeeld om die vriend te bezoeken.
Als je echt met zo'n groep meegaat, zit je wel aan die mensen vast en volgens mij is het leuker om het op eigen houtje te doen toch? Als ik het zo bekijk is het sws vrij goedkoop allemaal daar; je grootste uitgavenpost zal toch het ticket zijn en dat zit er bij de reis die jij post niet bij.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:23:00 #138
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104439970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:52 schreef Sosa het volgende:

[..]

Thanks voor de link :)

Wat raadt je me aan, met ferry vanaf Hua Hin naar Samui of vanuit Surathani?

Ik zie trouwens net op air asia dat vliegen naar surathani, retour, net zo duur is
nachttrein is veel leuker
pi_104440032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:23 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

nachttrein is veel leuker
Waarom?

Beter nog vliegen naar Samui. Surat Thani is een kut stad.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:25:26 #140
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104440057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het regenseizoen is meestal niet zo'n ramp. Overstromingen zijn een uitzondering. Ik zou me er niet zo druk over maken.

Koh Tao zou ik alleen heen gaan als je wil duiken. Anders voegt het weinig toe.
nee hoor. die rondvaart is leuk en die brengt je ook naar dat kleine eilandje koh nang yuan
pi_104440089
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Koh Tao zou ik alleen heen gaan als je wil duiken. Anders voegt het weinig toe.
Zal ik dan maar het tegen geluid zijn? :)

Koh Tao O+ Niet gedoken en me top vermaakt.
Veel beter in vergelijking met Samui of het ordinaire (zeker rond full moon) koh phangan
pi_104440122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef APK het volgende:

[..]

Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.html

Volgens mij was het 1000 baht rond oud en nieuw.

Edit: De wat kleinere hutjes zijn 600 baht
kop kun khrap, ik denk dat ik daar wel een keer terecht ga komen :)
  woensdag 16 november 2011 @ 16:26:55 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104440139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Als je echt met zo'n groep meegaat, zit je wel aan die mensen vast en volgens mij is het leuker om het op eigen houtje te doen toch? Als ik het zo bekijk is het sws vrij goedkoop allemaal daar; je grootste uitgavenpost zal toch het ticket zijn en dat zit er bij de reis die jij post niet bij.
Is wel privé reis, maar ik dacht dat het ticket er wel bij zat!

Verder willen we gaan snorkelen in Koh Tao. En nu hollen naar mijn werk. :P
Resistance is futile.
pi_104440227
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zal ik dan maar het tegen geluid zijn? :)

Koh Tao O+ Niet gedoken en me top vermaakt.
Veel beter in vergelijking met Samui of het ordinaire (zeker rond full moon) koh phangan
Ik vind het ook een leuker eiland dan Koh Phangan en ook wel leuker dan Samui. Toch vind ik het veel moeite om naar Koh Tao te gaan voor alleen de relaxte sfeer. Helemaal omdat het eiland veelal om duiken draait. Wat ook wel terecht is, wat een mooie duikplek. In de tijd om er te komen zou ik andere dingen in Thailand gaan doen. Maar dat is misschien ook persoonlijk.
pi_104440266
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is wel privé reis, maar ik dacht dat het ticket er wel bij zat!

Verder willen we gaan snorkelen in Koh Tao. En nu hollen naar mijn werk. :P
Waarom snorkelen als je kunt duiken voor een bizar laag bedrag?
pi_104440349
Ik wil daar ook gaan leren duiken, heb dat nog nooit gedaan, lijkt me tof. (Kreeg van iemand een adresje van een Nederlandse eigenaar.)

Maar alleen snorkelen zou ik ook niet erg vinden hoor! Dat heb ik gedaan in Egypte en het was adembenemend mooi!
pi_104440464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik vind het ook een leuker eiland dan Koh Phangan en ook wel leuker dan Samui. Toch vind ik het veel moeite om naar Koh Tao te gaan voor alleen de relaxte sfeer. Helemaal omdat het eiland veelal om duiken draait. Wat ook wel terecht is, wat een mooie duikplek. In de tijd om er te komen zou ik andere dingen in Thailand gaan doen. Maar dat is misschien ook persoonlijk.
Ik ben er een dag of 20 heerlijk tot rust gekomen en zitten relaxen. En de menzen zeiden nog... ga niet naar phangan want er zitten wankers! Maar ik moest toch.

Achteraf spijt dat ik weg ben gegaan samen met mijn gezelschap.

Maar goed veel hangt af van de mensen, weer, sfeer en vooral voorkeuren.
Ik vond het er heerlijk. Toen ik terug kwam zelfs de enigste plek waar ik ooit naar terug zou willen.
pi_104440491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik wil daar ook gaan leren duiken, heb dat nog nooit gedaan, lijkt me tof. (Kreeg van iemand een adresje van een Nederlandse eigenaar.)

Maar alleen snorkelen zou ik ook niet erg vinden hoor! Dat heb ik gedaan in Egypte en het was adembenemend mooi!
Dat moest haast wel Impian Divers zijn (of zitten er nog meer Nederlandse scholen daar?). Erg aardige eigenaar die ook goed met je meeleeft. Ook lekker kleine groepen waardoor je het zo onder de knie hebt. Snorkelen kan mooi zijn maar over het algemeen kun je zoveel meer zien en is het alleen nog maar mooier als je duikt.
pi_104440493
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik wil daar ook gaan leren duiken, heb dat nog nooit gedaan, lijkt me tof. (Kreeg van iemand een adresje van een Nederlandse eigenaar.)

Maar alleen snorkelen zou ik ook niet erg vinden hoor! Dat heb ik gedaan in Egypte en het was adembenemend mooi!
Je hoeft niet echt adresjes te hebben voor duiken in koh Tao. Het hele eiland is een grote duikschool ongeveer.
pi_104440719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je hoeft niet echt adresjes te hebben voor duiken in koh Tao. Het hele eiland is een grote duikschool ongeveer.
Ik ga ook niks boeken hoor, want zometeen wil ik als ik er eenmaal ben wel iets heel anders doen. Maar ik ga wel zoveel mogelijk adresjes verzamelen. Zodat ik globaal een idee heb wat mijn route zou kunnen zijn. Kookcursus in Chiang Mai, fietsen in Bangkok, duiken op Koh Tao, de jungle in bij Pai. De tempels bij Ayutthaya, de Erawanwatervallen, dat is wat ik tot nog toe ben tegengekomen en me wel leuk lijkt. Maar ik ben pas net info aan het verzamelen, dus komen vast nog dingen bij/vallen dingen weer af.
pi_104441884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik ga ook niks boeken hoor, want zometeen wil ik als ik er eenmaal ben wel iets heel anders doen. Maar ik ga wel zoveel mogelijk adresjes verzamelen. Zodat ik globaal een idee heb wat mijn route zou kunnen zijn. Kookcursus in Chiang Mai, fietsen in Bangkok, duiken op Koh Tao, de jungle in bij Pai. De tempels bij Ayutthaya, de Erawanwatervallen, dat is wat ik tot nog toe ben tegengekomen en me wel leuk lijkt. Maar ik ben pas net info aan het verzamelen, dus komen vast nog dingen bij/vallen dingen weer af.
Kookcursus in Chiang Mai zou ik wel een week of 2 van te voren boeken, toen ik er was waren die steeds volgeboekt.
pi_104443174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Kookcursus in Chiang Mai zou ik wel een week of 2 van te voren boeken, toen ik er was waren die steeds volgeboekt.
Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.

Ik vind het echt zonde om dingen te boeken als je vrijheid wil. Dat beperkt je.
pi_104444290
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.

Ik vind het echt zonde om dingen te boeken als je vrijheid wil. Dat beperkt je.
Vind ik ook alleen heb ik daardoor niet die kookcursus kunnen doen :')
pi_104445538
Heeft iemand een idee hoeveel het ongeveer gaat kosten als je je huis door een bedrijf wilt laten cleanen i.v.m. de overstromingen?
pi_104446277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:46 schreef Bowny het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel het ongeveer gaat kosten als je je huis door een bedrijf wilt laten cleanen i.v.m. de overstromingen?
falang or no-falang owned ;)

dat zei ik niet
pi_104446617
Non-falang krap!
  woensdag 16 november 2011 @ 22:13:27 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104455725
-= laat maar, was mosterd na de maaltijd =-

[ Bericht 96% gewijzigd door buzz1291 op 16-11-2011 22:21:52 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104480849
Heeft iemand weleens zo'n soort raft trip gedaan en zo ja, was dat de moeite waard?
  donderdag 17 november 2011 @ 17:27:40 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_104481177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:

[..]

Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.

Ik vind het echt zonde om dingen te boeken als je vrijheid wil. Dat beperkt je.
eens! Bij aankomst geboekt voor 1 of 2 dagen later, de andere dag hadden we al andere plannen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:46:01 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104500843
quote:
11s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom snorkelen als je kunt duiken voor een bizar laag bedrag?
Omdat iedereen kan snorkelen en duikcursus tijd kost? We zullen wel zien, leren duiken staat wel al tijden op mijn verlanglijstje. Koh Tao slaan we zeker niet over dus we kunnen altijd nog zien hoeveel we opgemaakt hebben aan het einde van de reis.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:48:21 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104500885
En hij besluit dat de kinderen niet meegaan, dan besluit ik dat ik niet zo'n vooraf geboekte reis wil. Alleen tickets boeken we en misschien het hotel in Bangkok, aangezien we toch maar 1 nachtje blijven hooguit.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 november 2011 @ 08:36:37 #162
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104503140
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:48 schreef Seven. het volgende:
En hij besluit dat de kinderen niet meegaan, dan besluit ik dat ik niet zo'n vooraf geboekte reis wil. Alleen tickets boeken we en misschien het hotel in Bangkok, aangezien we toch maar 1 nachtje blijven hooguit.
verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapen
  vrijdag 18 november 2011 @ 09:19:41 #163
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104503821
quote:
2s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.

We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
in zou in de lente gaan, maart - april
pi_104505572
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:36 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapen
Die tijger tempel is fout daar is echt niks leuks aan. :(

http://www.tigertempletruths.org/tourist_report.html
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:44:04 #165
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104505773
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.

Maar goed. Ik was er maar een paar uur natuurlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:49:32 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_104505938
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.

Maar goed. Ik was er maar een paar uur natuurlijk.
Ik had hetzelfde idee toen ik daar was, maar heb ondertussen zoveel andere verhalen gehoord dat ik het niet meer direct zou aanbevelen aan anderen.
pi_104506006
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.

Maar goed. Ik was er maar een paar uur natuurlijk.
Het werd ons afgeraden door de mensen van het Guesthouse. Wij zijn dus niet geweest.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_104508737
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.

Maar goed. Ik was er maar een paar uur natuurlijk.
Alleen de voorkant gezien vrees ik. De waarheid zit in Thailand altijd aan de achterkant, achter de tempels staan monniken te roken en pornoblaadjes te bekijken, daar staan hun dure auto's etc. Het is een land van façades. Probeer bij de Doi Suthep tempel door de 'staff only' ingang te geraken en verbaasd je over een gigantische glijbaan via welke het afval, inclusief de oranje plastic emmertjes en andere gekregen teringzooi waar ze echt niet om zitten te springen samen met de vuilniszakken een eind verder op gewoon in de natuur op een gigantische vuilnisberg belanden. Als je je een beetje gaat inleven in het tweede verflaagje van de Thaise cultuur kijk je met heel andere ogen om je heen in plaats van met de wazige ogen van het type toerist die alleen op de commerciële reisfoldertjes zit te geilen. En dan heb je veel meer kans om de echt interessante dingen te ontdekken want die zijn er ook genoeg!
Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
  Moderator vrijdag 18 november 2011 @ 12:45:38 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_104509319
Ik zou dat soort dierenparken ook vermijden... Zeker in een land als Thailand, met alle respect. Daar gaan ze toch niet zo met dieren om als ik het zou willen zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_104509436
Wij zijn zelf van de zomer bij Tiger Kingdom in Chiang Mai geweest. Had daar eigenlijk wel een goed gevoel bij. Ondanks dat hier ook wel enkele negatieve berichten over zijn, de eigenaresse van ons Guest House vond het eigenlijk maar niets. We zijn bewust niet naar Tiger Temple gegaan, daar lees je heel veel slechte verhalen over.
Het was echt een hele bijzondere ervaring om tijgers te aaien.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:22:05 #171
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104510388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou dat soort dierenparken ook vermijden... Zeker in een land als Thailand, met alle respect. Daar gaan ze toch niet zo met dieren om als ik het zou willen zien
ach je mocht ze geen speed geven, maar verder
  vrijdag 18 november 2011 @ 14:47:10 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_104513331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:36 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapen
No way, tiger temple ga ik niet naartoe. Ik weiger mee te werken aan de instandhouding daarvan.
Resistance is futile.
pi_104686975
Is het aan te raden nog in mei/juni naar Thailand af te reizen? Zijn situaties als deze maand denkbaar of is dat meer iets voor het najaar (net als bv. in Nederland het ook wel eens lekker weer is in mei maar de hittegolven toch pas in juli/aug komen)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 23 november 2011 @ 00:36:41 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104704943
Mei/juni is het begin van de regentijd. Net voordat de regen begint, dus maart/april/mei is het ontzettend heet. Overstromingen zijn niet normaal.
pi_104705625
Hoe gaat het ondertussen daar? Is het al iets minder erg? Of nog steeds overal water?

De west-Europeese media zijn er echt helemaal over stilgevallen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_104711141
Bangkok trekt alles weg volgens de ambassade. Vliegveld (int) en centrum zijn gewoon te bereiken. Enkele buitenwijken hebben nog wel overlast van het water.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:33:48 #177
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104718689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 01:08 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe gaat het ondertussen daar? Is het al iets minder erg? Of nog steeds overal water?

De west-Europeese media zijn er echt helemaal over stilgevallen.
Ik ben ook een beetje stilgevallen :)

Uhm... hoe gaat het? Goed, voor downtown Bangkok. Niet goed voor degenen die daardoor al pakweg een maand onder water staan. De stemmen om barrieres weg te halen en sluisdeuren vol open te zetten klinken steeds luider, ondermeer door protesten op de expressway eerder vandaag. Blijkbaar duurt het langer dan verwacht, doordat het water in de Golf hoger staat (oftewel: doordat de mangroves bijna overal zijn weggehaald). Bijkomend probleem is dat iedereen 'upriver' z'n vuilnis niet anders kwijt kon dan het maar uit 't raam te smijten, en dat vuilnis komt nu in drains vast te zitten.

Ik vroeg onze chauffeur, die in Nonthaburi woont, hoe het bij zijn huis is, en het water was inderdaad gedaald: 10 cm. Terwijl het tot z'n schouders staat. Het gaat dus langzaam, heel langzaam, en dat brengt weer een boel sociale en politieke onrust met zich mee....
pi_104749142
godver...moet snel voor 2 dagen in bangkok zijn. Hoop dat het in december allemaal weer normaal is
  donderdag 24 november 2011 @ 05:05:27 #179
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104749337
Ik neem niet aan dat je in Nonthaburi moet zijn? Of in Don Muang? Dan heb je er dus geen last van....
pi_105003089
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
Ja, ik generaliseer.
pi_105009185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het me de eerste dag(en) een beetje overdonderd, waarna ik toch snel weer vertrek, en ik ben er toch al meerdere malen geweest.
Wat verder , of aan het einde van de trip dan berust ik me iets meer, en ga dan weer terug, en voel me dan meer op mijn gemak.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. :)
Ik ben ook zo'n type die gaat acclamatiseren op Khao San Road, een stukje Bangkok wat andere users/mensen verafschuwd.

Maar andere mensen voelen zichwaarschijnlijk veel meer thuis in Bangkok.
pi_105010085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:35 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat het me de eerste dag(en) een beetje overdonderd, waarna ik toch snel weer vertrek, en ik ben er toch al meerdere malen geweest.
Wat verder , of aan het einde van de trip dan berust ik me iets meer, en ga dan weer terug, en voel me dan meer op mijn gemak.

Helemaal mee eens.
Als ik het nu zou moeten doen zou ik snel vertrekken en bij terugkomst wat langer blijven.
pi_105024145
Zat nog even te kijken naar dingen die ik daar zou kunnen doen. Heeft iemand ervaring met het laten aanmeten van maatpakken in Bangkok (of algemener; Thailand?)? Ik lees wel wat op internet, maar ervaringen van Fokkers zeggen natuurlijk veel meer. :)
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 30 november 2011 @ 22:11:00 #184
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105027092
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
Het ligt eraan hoeveel ervaring je hebt met andere 'derdewereld' steden. Bangkok was mijn eerste Aziatische stad, maar ik was al in Mexico City en diverse andere streden in Latijns Amerika geweest. Ik vond het weinige wat ik van Bangkok gezien heb (gebied rond het treinstation en Chinatown) vrij rustig en tam.

Ik ben er dus inderdaad nog geen dag geweest, maar dat was niet omdat ik geen interesse had in de stad, maar meer omdat ik zo snel mogelijk naar het zuiden wilde. Ook aan het einde van mijn verblijf heb ik Bangkok weer overgeslagen, omdat ik een vliegtuig naar Manilla moest halen. (en ja, dát is wel een chaotische stad!) Mocht ik weer eens in Thailand zijn, blijf ik er denk ik een dag of vier in Bangkok.
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:51:55 #185
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105380399
vandaag goede groupon-aanbieding!

Vlieg voor 299 incl 16 dagen naar Thailand rechtstreeks vanaf brussel :)

En in maart nog eens voor 399...

Ik dacht, boek er meteen 2 voor de prijs van 1 :p
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 9 december 2011 @ 22:30:55 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_105398563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:51 schreef Sosa het volgende:
vandaag goede groupon-aanbieding!

Vlieg voor 299 incl 16 dagen naar Thailand rechtstreeks vanaf brussel :)

En in maart nog eens voor 399...

Ik dacht, boek er meteen 2 voor de prijs van 1 :p
Ook echt gedaan? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_105426717
Morgenavond met de KLM naar Thailand, 16 dagen Pattaya,weer Kerst vieren met 30 graden haha.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_105433717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 20:27 schreef chelloboy het volgende:
Morgenavond met de KLM naar Thailand, 16 dagen Pattaya,weer Kerst vieren met 30 graden haha.
Wel goed plan om te gaan 'overwinteren' in een warm land. Pattaya zou verder niet mijn keus zijn maar goed.
  maandag 12 december 2011 @ 16:51:15 #189
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105498153
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2011 22:30 schreef APK het volgende:

[..]

Ook echt gedaan? :+
ja!

Ik had voor beide reizen keuze tussen 9 of 16 dagen.. Maar heb toch 2 x 9 dagen gekozen, anders wordt het toch te duur... heb er zin in!

Iemand nog tips voor leuke guesthouse/bungalow op Phuket? Voorkeur voor buiten phuket-stad of Patong, wat me te toeristisch (en hoerig) is. Bijv. op Karon oid. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Sosa op 12-12-2011 17:45:52 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_105524187
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 16:51 schreef Sosa het volgende:

[..]

ja!

Ik had voor beide reizen keuze tussen 9 of 16 dagen.. Maar heb toch 2 x 9 dagen gekozen, anders wordt het toch te duur... heb er zin in!

Iemand nog tips voor leuke guesthouse/bungalow op Phuket? Voorkeur voor buiten phuket-stad of Patong, wat me te toeristisch (en hoerig) is. Bijv. op Karon oid. :)
Afgelopen zomer 1 nacht in Sansuko Ville Bungalow Resort geweest. Was echt top, bungalowtjes met A/C voor iets van 1000Baht per nacht, zwembadje erbij, mooie stranden in de omgeving (schijnt, zijn wij niet geweest). Supervriendelijke (Engelse) eigenaren die werkelijk alles voor je doen. Weg van alle drukte, maar je bent er zo als je het toch op wilt zoeken.
  dinsdag 13 december 2011 @ 09:09:20 #191
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_105525339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
een tip, laat je geen maatpakken of sieraden aansmeren, of erheen brengen door tuktuks
  dinsdag 13 december 2011 @ 13:23:37 #192
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105532358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 06:59 schreef Heufje het volgende:

[..]

Afgelopen zomer 1 nacht in Sansuko Ville Bungalow Resort geweest. Was echt top, bungalowtjes met A/C voor iets van 1000Baht per nacht, zwembadje erbij, mooie stranden in de omgeving (schijnt, zijn wij niet geweest). Supervriendelijke (Engelse) eigenaren die werkelijk alles voor je doen. Weg van alle drukte, maar je bent er zo als je het toch op wilt zoeken.
Thanks voor de tip! Maar dit is dus in Phuket Town lees ik.. is daar voor de rest nog wat te doen?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_105533176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 13:23 schreef Sosa het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Maar dit is dus in Phuket Town lees ik.. is daar voor de rest nog wat te doen?
Kan ik helaas niets over zeggen, we zijn er maar 1 nacht geweest. Hebben alleen ff bij het zwembad gerelaxed, daarna wat gegeten bij een visrestaurant (waar de eigenaar ons naartoe bracht en weer ophaalde!) en de volgende ochtend na het ontbijt moesten we al weer weg.
Als ik nog eens naar Phuket ga zou ik hier wel zeker weer heen gaan.
Ze hebben ook scooters staan die je kunt huren/lenen. Volgens mij ben je zo in de drukte als je dat wilt.
  dinsdag 13 december 2011 @ 17:33:59 #194
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105541711
Ok thanks! Ik ga me er eens in verdiepen :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  woensdag 14 december 2011 @ 15:30:22 #195
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105577621
Wie heeft er ervaring met vliegen vanaf Brussels, Zaventem?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_105578374
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 09:09 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

een tip, laat je geen maatpakken of sieraden aansmeren, of erheen brengen door tuktuks
Mocht er interesse zijn, dan kan ik nog wel een tailor van niveau aanraden op Sukhumvit. Waar alle verkopers op straat irritant zitten te hosselen, blijft deze man mooi binnen zitten. Er zijn altijd klanten binnen door mond op mond reclame....en geheel terecht! Heel eerlijk en geen upselling! Ik heb daar hele mooie overhemden laten maken :)
pi_105599304
En geboekt! Half mei richting Thailand, maximaal 2-3 maanden rondreizen in Thailand/Vietnam. Wel regenseizoen, maar hoor van veel mensen dat het juist dan ook erg mooi is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105611449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 23:12 schreef kalinhos het volgende:
En geboekt! Half mei richting Thailand, maximaal 2-3 maanden rondreizen in Thailand/Vietnam. Wel regenseizoen, maar hoor van veel mensen dat het juist dan ook erg mooi is.
Inderdaa, alles is mooi groen.
En het regent geen hele dagen hoor (alhoewel je dat een paar maanden geleden dat daar niet tegen de mensen moest zeggen :') )
  woensdag 28 december 2011 @ 15:27:10 #199
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_106127588
Welke badplaatsen zijn aan te raden als op zoekt bent naar een rustige badplaats met een mooi strand en die niet supertoeristisch zijn? Aangezien ik met de vriendin eerst een tijd door het noordelijke deel van Thailand ga reizen moet het niet al te zuidelijk zijn.
It's about being boss, not being the boss...
pi_106130048
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_106130131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
En is het dan dat jij 2 weken dezelfde dame hebt, of elke dag een andere?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106131461
Het laatste in mij geval,de eerste week elke dag een ander of tussendoortje in Soi 6,en de laatste week 3 avonden met zelfde,maar je moet zelf weten wat je wil.
De meesten zijn net als mij een Butterfly zoals ze dat noemen,elke dag een ander.
Als je langer dan 3 dagen met dezelfde omgaat,heb je kans toch gevoelens te krijgen of zij met jouw en dan is het moeilijk om afscheid te nemen,of het kost je veel geld,je moet alles voor haar gaan betalen,eten,drinken,barfine,haarzelf meestal 1000 bath per dag.
Maar als je gewoon wil feesten 2 weken,dan gewoon per dag kijken,klink raar maar dat is Pattaya.
De 1 vindt het niks,althans dat zeggen ze,de ander wil niks anders meer.
Alles kan en mag en niks moet,zorg alleen dat je genoeg geld heb.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_106131552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
lijkt me ook cker goede vakantie man. Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,
  woensdag 28 december 2011 @ 17:34:40 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_106131824
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
pi_106132513
Ik hoopte dat het niet echt was. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen :P
Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!
  woensdag 28 december 2011 @ 20:16:36 #206
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106137761
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_106137905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.
Er wordt gewoon gevraagd of als je er kansloos uitziet,je daar dan ook niet aan je trekken komt,nou geloof mij al zie je er niet uit,er zijn meer dan genoeg hele mooie meiden die je wel willen hoor,alles voor de Bathjes.
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  woensdag 28 december 2011 @ 20:21:53 #208
62913 Blik
The one and Only!
pi_106138026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.
Ik ben ondertussen vaak genoeg in die omgeving geweest om te weten dat dat ook een onderdeel is van Thailand, maar quotes zoals deze:

quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:26 schreef SoraAoi het volgende:

[..]
Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,
hoef ik echt niet te lezen... Voor dat soort conversaties zullen vast en zeker ook andere fora zijn
pi_106157388
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e? :{ ) en rond de hoerenbuurten stikt het van de oude Europeanen die zich laten uitkleden door Thaise vrouwtjes. Beetje triest om te zien hoe wereldvreemd sommige van die mannen zijn. En hoe gewetenloos de rest is. Maar goed, jedem das seine.

Ik zit nu wel met een probleempje... ik wilde met oud en nieuw op een mooi eilandje zitten a la koh tao en daar een feestje vieren. Alleen blijkt nu de helft van de wereld hetzelfde plan te hebben en zit alles vol daar (afgezien van een paar dure resorts). Had ik kunnen weten natuurlijk, maar goed. Hebben jullie nog suggesties voor een mooi oud & nieuw feest ergens in zuid-Thailand. Iets met een palmboom en wat mensen en wat muziek en wat alcohol?
Ja, ik generaliseer.
pi_106160265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:

[..]

Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.
Er wordt gewoon gevraagd of als je er kansloos uitziet,je daar dan ook niet aan je trekken komt,nou geloof mij al zie je er niet uit,er zijn meer dan genoeg hele mooie meiden die je wel willen hoor,alles voor de Bathjes.
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
tnx voor de info. zal het doorspelen en maybe heeft ie ook nog wat
vrienden die ook lekker willen genieten van hun verre reis :)
pi_106160930
Opmerkelijk dat sommigen hier vinden dat dit soort zaken hier niet thuis horen. Alsof dit geen onderdeel is van Thailand. Waarom zou je hier je ogen voor moeten sluiten?
  donderdag 29 december 2011 @ 13:04:11 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_106162009
quote:
15s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Opmerkelijk dat sommigen hier vinden dat dit soort zaken hier niet thuis horen. Alsof dit geen onderdeel is van Thailand. Waarom zou je hier je ogen voor moeten sluiten?
Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.

Sowieso heeft het helemaal niks met reizen te maken, en volgens mij heeft Fok een aantal seks-gerelateerde fora waar je prima terecht kan met dit soort vragen.
pi_106165607
Eens met Blik! Open dan een topic in SEX: waar heb ik als vette, lelijke ouwe Nederlander het meeste kans op een jong en mooi, maar arm Thais meisje. Het heeft verder niets met TRV te maken en om eerlijk te zijn krijg ik er een nogal nare smaak van in mijn mond.

@Northside: wat vind je van Bangkok? Heb je al zo'n fietstocht gedaan?
  donderdag 29 december 2011 @ 15:59:50 #214
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106168751
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:04 schreef Blik het volgende:

[..]

Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.
Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl.. :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:23:19 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_106169754
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sosa het volgende:

[..]

Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl.. :)
Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggen :)
  donderdag 29 december 2011 @ 16:33:01 #216
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106170154
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggen :)
Foei, ga eens snel dan 8-)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106170254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef conleche het volgende:
@Northside: wat vind je van Bangkok? Heb je al zo'n fietstocht gedaan?
Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.

Nu nog een weekje eilanden in het zuiden en dan zit het er alweer op. Met oud en nieuw heb ik trouwens dit nog kunnen regelen op koh samui:

Ja, ik generaliseer.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:46:17 #218
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_106170763
Hoe heet het en waar precies op Koh samui? ziet er mooi uit :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_106170956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.

Nu nog een weekje eilanden in het zuiden en dan zit het er alweer op. Met oud en nieuw heb ik trouwens dit nog kunnen regelen op koh samui:

[ afbeelding ]
Ik denk er ook niet langer te blijven dan een dag of twee/drie, ik doe het wel in het begin en dan ga ik ook door naar het noorden. Neem dan de laatste week een binnenlandse vlucht terug naar het zuiden, om te eindigen op ko tao. Tenminste.....dat is nu het idee! Als je terugbent, kan je me mooi meer vertellen! :P Bijvoorbeeld of je bij Pai de jungle in bent getrokken om bergstammen te zien...

Veel plezier nog, je laatste week! ^O^
pi_106170996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:46 schreef MissHobje het volgende:
Hoe heet het en waar precies op Koh samui? ziet er mooi uit :)
Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 29 december 2011 @ 16:55:38 #221
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106171152
Thong Takian, tussen Lamai en Chaweng in (vlakbij Silver beach en dat cliff resort) is ook een aanrader! Rustige prive baai en de Buddy Beer om de hoek :P
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106171284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:50 schreef conleche het volgende:
Bijvoorbeeld of je bij Pai de jungle in bent getrokken om bergstammen te zien...
Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.

72 uur later, 42 muggenbulten rijker (en dat was met deet!) en moe en voldaan de jungle weer uitgekomen. :) Mooiste ervaring van mijn hele reis.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 29 december 2011 @ 17:02:24 #223
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106171438
Jezus, dat heb ik ook ooit nog eens gedaan... ik besloot mijn backpack niet achter te laten in het resort en heb 2 dagen met 25 kilo op mijn rug rondgetrokken. Dacht dat ik doodging.. maar wel een ervaring rijker (en 5 kilo lichter)...
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 29 december 2011 @ 17:03:06 #224
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_106171462
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).
Nice *O*
Ik ken die plek heul niet maar Lamai dan weer wel _O-
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_106171611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:58 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.

72 uur later, 42 muggenbulten rijker (en dat was met deet!) en moe en voldaan de jungle weer uitgekomen. :) Mooiste ervaring van mijn hele reis.
Oh! Klinkt goed (ondanks de muggenbulten :+ ) Moet je me, bij terugkomst, de naam van de gids maar doorspelen, als je wil!
pi_106172917
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e? :{ ) en rond de hoerenbuurten stikt het van de oude Europeanen die zich laten uitkleden door Thaise vrouwtjes. Beetje triest om te zien hoe wereldvreemd sommige van die mannen zijn. En hoe gewetenloos de rest is. Maar goed, jedem das seine.

Ik zit nu wel met een probleempje... ik wilde met oud en nieuw op een mooi eilandje zitten a la koh tao en daar een feestje vieren. Alleen blijkt nu de helft van de wereld hetzelfde plan te hebben en zit alles vol daar (afgezien van een paar dure resorts). Had ik kunnen weten natuurlijk, maar goed. Hebben jullie nog suggesties voor een mooi oud & nieuw feest ergens in zuid-Thailand. Iets met een palmboom en wat mensen en wat muziek en wat alcohol?
Omgeving Krabi wellicht?
pi_106174242
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106176168
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal :')
Ik heb dat niet gedaan maar ik zou liever informeren bij de GGD of het nodig is.
  donderdag 29 december 2011 @ 19:12:56 #229
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106176241
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal :')
als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoende ;)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106176268
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal :')
Ik vroeg me dat inderdaad ook al af. Ik zie dat het de enige vaccinatie is die mijn aanvullende verzekering niet vergoed...
pi_106176437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Sosa het volgende:

[..]

als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoende ;)
_O-

Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang :'). Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106177996
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

_O-

Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang :'). Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.
pi_106180200
quote:
7s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_106181235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Tenzij je echt niet binnen 24 uur bij een ziekenhuis kan zijn. Oordeel zelf
  donderdag 29 december 2011 @ 22:24:57 #235
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106184890
Als je die ¤ 190,- prikken ineens haalt, krijg je geloof ik ¤ 100,- euro terug voor inentingen bij de meest gangbare verzekeraars.

Haal je dan de vervolgprikken een jaar later, kost het je rond de 120 (geloof ik), krijg je weer 100 euro terug en ben je de rest van je leven ingeënd. Ook wel wat waard toch?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106185214
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:24 schreef Sosa het volgende:
Als je die ¤ 190,- prikken ineens haalt, krijg je geloof ik ¤ 100,- euro terug voor inentingen bij de meest gangbare verzekeraars.

Haal je dan de vervolgprikken een jaar later, kost het je rond de 120 (geloof ik), krijg je weer 100 euro terug en ben je de rest van je leven ingeënd. Ook wel wat waard toch?
Ik heb helaas maar 60 euro per jaar...heb dus nu nog buiktyfus en TBC besteld, en dus in 2012 maar de rest van de prikken (alleen nog die rabies). Ik lees nu ook over mogelijkheden in het LUMC dat je het in de huid kan doen waardoor het bedrag al gelijk een stuk minder is. Het niveau antistoffen is wel minder sterk dan dat het in de spier wordt gedaan maar je bent (van wat ik begrijp) wel gewoon beschermd.

Maar misschien wordt dit een beetje te offtopic :'). Is het mogelijk in Thailand om voor 2 maanden een internet abo te nemen? Dus dat ik gewoon via 3g daar kan internetten?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 30 december 2011 @ 01:01:56 #237
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_106191272
Je hebt sowieso erg makkelijk toegang op wifi overal ;) (bij vragen meestal gratis ook nog ;)
dus abo wellicht niet nodig
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_106217400
Lees, als je meer wilt weten dan je buurman.

'Thailand is de nummer-1-bestemming voor digital nomads: het is er goedkoop, mooi en de bevolking loopt altijd met een glimlach rond. Toch is niet iedereen te spreken over dit land in Zuidoost-Azië.'

http://werkenvanuithetbui(...)t-naar-thailand-gaan
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:25:39 #239
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106217982
1, 2, 3 kan ik sowieso niet een reden bedenken om dat te doen. Huur gewoon een appartement, houdt gewoon een Nederlandse BV aan. Niet zo zeiken

4 is valide argument. Je komt alleen maar weg met dit soort pesterijen als je hogere connecties hebt in de overheid en dat door kan laten schemeren

5 weet ik niks vanaf

6 Ja zo werkt dat bijna overal ter wereld.

7 In Bangkok zijn appartementprijzen erg hoog. Vooral voor farangs. Maar dit ook vooral omdat westerlingen en japanners van bepaalde appartementen houden. Met bad en keuken en veel ruimte. En dan dicht bij de BTS of andere transportlijn of in het centrum. Thai-style appartementen vallen dan weer reuze mee. 30 kan ik nog mee inkomen maar 70.000 baht? Nog niet tegengekomen.

8 Common sense. Geen reden om niet te gaan.

9 Ja. Nationale parken zijn goedkoper voor Thaise mensen. Is dat zo gek?

10 Bla bla bla bla... leer gewoon een beetje Thais, als je daar gaat wonen. Dan ben je dat soort onzin voor. En ja Thaise mensen kunnen achter die glimlach achterbaks zijn. Als je daar geen rekening mee kan houden dan is het idd handiger dat je daar niet gaat wonen.

11 Tsja... wij zijn hier in Europa nog veel strenger qua immigratie e.d.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_106236268
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:12 schreef oink_oink het volgende:
Lees, als je meer wilt weten dan je buurman.

'Thailand is de nummer-1-bestemming voor digital nomads: het is er goedkoop, mooi en de bevolking loopt altijd met een glimlach rond. Toch is niet iedereen te spreken over dit land in Zuidoost-Azië.'

http://werkenvanuithetbui(...)t-naar-thailand-gaan
Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?
Ja, ik generaliseer.
pi_106236453
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Dan nog zul je die ene prik dus nodig hebben. In de meeste gebieden hebben ze ze wel hoor. Zelf op een klein eilandje in Thailand zo'n prik moeten halen.

Nog geen 1000 Baht. Zelfde spul als in Nederland. Afzetters hier. :(

Blijft wel een gevaarlijke ziekte waar gelukkig maar weinig mensen geïnfecteerd mee raken. Eenmaal geïnfecteerd = einde verhaal. Dus als ze aanraden om de spuiten hier al te nemen zou ik het voor je eigen veiligheid toch zeker in overweging nemen.
pi_106236459
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 07:58 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.
pi_106237071
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2011 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.
In het noorden vond ik het allemaal nog vrij vriendelijk en authentiek, daar is de goudkoorts nog niet zo doorgedrongen. In het zuiden weten ze wat ze in handen hebben met hun mooie eilandjes etc en daar vragen ze gewoon een redelijk westerse toeristenprijs voor. Alleen in Bangkok had ik echt het idee dat ze een drol probeerden op te poetsen om die voor het dubbele te verkopen.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 31 december 2011 @ 17:49:06 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_106256027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal :')
Nee, wij niet.
pi_106258576
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst. ;)
Ja, ik generaliseer.
  zondag 1 januari 2012 @ 11:35:27 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_106272877
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:59 schreef conleche het volgende:
Ik hoopte dat het niet echt was. :')

[..]

Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!
Ik zou voor de zekerheid wel een week van tevoren bellen om te confirmen.
Wij hebben er twee weken geleden ook weer een nachtje geslapen en over twee weken weer.
Hopelijk vind je het leuk, anders ga ik mij schuldig voelen :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 1 januari 2012 @ 15:12:55 #247
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_106277001
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst. ;)
Vanuit het altijd zonnige, warme Amsterdam de eensgelijke wensen terug. :P
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 2 januari 2012 @ 16:13:50 #248
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_106314828
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst. ;)
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mij
Of zit je op Mae Nam?/
pi_106316305
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:13 schreef Goofjansen het volgende:
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mij
Of zit je op Mae Nam?/
Lamai. Was lachen, maar ben eigenlijk verbaasd dat er geen doden zijn gevallen. Er stond vuurwerk op het strand, daar was Khadaffi jaloers op geweest. En veiligheidsvoorschriften kennen die Thai niet. Paar keer pijlen vlak langs mensen zien vliegen en dingen die op de grond uit elkaar knalden etc. Begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die lachend in de tuk tuk door de spits van Bangkok zwiert, maar op dat strand voelde ik me zelfs soms onveilig.
Ja, ik generaliseer.
pi_106368425
Kutzooi zeg, heb contact gehad met de ambassade want wil naar Thailand als ik een half jaar in Azie zit. Alleen als je 60 dagen aanvraagt moet je binnen 3 maanden na aanvraag in Thailand aankomen, anders is je visum niet meer geldig. En dat redt ik dus niet want ik vertrek in maart, en kom rond half/eind juli in Thailand aan....

Is het simpel om vanuit bijvoorbeeld Vietnam een visum aan te vragen voor Thailand? Of kan je ook gewoon het land invliegen, de normale 30 dagen stempel krijgen, en dan in Thailand zelf het verlengen met 30 dagen? (dat wist de ambassade zelf niet echt :'))
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 3 januari 2012 @ 22:22:32 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106375223
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

_O-

Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang :'). Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Je koopt er alleen wat tijd mee, injecties moet je sowieso halen na een beet van een (mogelijk) met rabiës besmet dier. Meer injecties als je niet gevaccineerd bent.
In Zuidoost Azië ben je vrijwel overal snel bij een ziekenhuis, in ieder geval snel genoeg. Tegen rabiës vaccineren is vaak helemaal niet nodig.
pi_106376317
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 16:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Lamai. Was lachen, maar ben eigenlijk verbaasd dat er geen doden zijn gevallen. Er stond vuurwerk op het strand, daar was Khadaffi jaloers op geweest. En veiligheidsvoorschriften kennen die Thai niet. Paar keer pijlen vlak langs mensen zien vliegen en dingen die op de grond uit elkaar knalden etc. Begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die lachend in de tuk tuk door de spits van Bangkok zwiert, maar op dat strand voelde ik me zelfs soms onveilig.
Bedoel je dit? :)

http://www.dumpert.nl/med(...)aal_in_thailand.html
pi_106384970
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:51 schreef Bowny het volgende:

[..]

Mocht er interesse zijn, dan kan ik nog wel een tailor van niveau aanraden op Sukhumvit. Waar alle verkopers op straat irritant zitten te hosselen, blijft deze man mooi binnen zitten. Er zijn altijd klanten binnen door mond op mond reclame....en geheel terecht! Heel eerlijk en geen upselling! Ik heb daar hele mooie overhemden laten maken :)
details please! Ik moet nog een pak scoren
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:42:57 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106418032
quote:
Wat een mafketels. Particulier vuurwerk zou verboden moeten worden, overal.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:17:51 #255
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106433745
Wat de topictitel betreft, hier breken de dijken ook door.. :P
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:39:29 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106436639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 03:15 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

details please! Ik moet nog een pak scoren
Niet aan beginnen joh. Goedkoop is duurkoop en voor een kwaliteitskostuum betaal je met 40 baht in een euro net zoveel als voor een super110 wool bij Suit Supply in Nederland. En in Thailand moet je maar afwachten of je een echt super 110-130 krijgt voor de prijs die je er voor moet betalen. Die Indiers proberen je toch altijd te rippen, is het niet op de prijs dan wel op de kwaliteit. En denk je maatwerk gekocht te hebben.....hahaha, het is allemaal gewoon prefab wat al in elkaar gezet klaar hangt in van die hele grote magazijnen in Sukhumvit Soi 105 en 107. Maar dat weet Jan de toerist niet, daarom vertel ik het maar even.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_106443018
Lul niet zo man, meneer de expert/negatieveling. Kom 4-5x per jaar in Thailand, dus weet echt wel wat ik koop en ik koop geen pakken van een paar tientjes.

Er zit genoeg crap tussen, tenzij je de juiste adressen weet. Ik kom altijd bij de Needle King, Sukhumvit, tussen soi 10 en 12. Lees de reviews op het internet. Ik heb veel tailors gehad in Azie, maar nooit eentje die zo'n perfect maatwerk heeft geleverd....milimeterwerk en geen upselling!

http://www.thaivisa.com/f(...)e-tailor-in-bangkok/

Voor een kleine 200 euro, mocht ik kiezen of ik 3, 2 of 1 pak wilde. Ik heb voor de topkwaliteit gekozen, dus 1 pak. 2 Fittings gehad en tevreden de deur uitgelopen. Waar alle tailors op straat zitten te hosselen om klanten, blijft deze meneer mooi binnen zitten, want de expats en managers bleven maar binnen komen. En de overhemden die ik heb laten maken, beste fabric gekozen.....surprise, Suit Supply kwaliteit.

Weet je wat pas crap is, de confectiepakken die je hier in NL koopt :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Bowny op 05-01-2012 16:45:41 ]
pi_106444804
Ko Pha Ngan is ook leuk :')

  donderdag 5 januari 2012 @ 19:54:19 #259
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106452802
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef Bowny het volgende:
Lul niet zo man, meneer de expert/negatieveling. Kom 4-5x per jaar in Thailand, dus weet echt wel wat ik koop en ik koop geen pakken van een paar tientjes.

Er zit genoeg crap tussen, tenzij je de juiste adressen weet. Ik kom altijd bij de Needle King, Sukhumvit, tussen soi 10 en 12. Lees de reviews op het internet. Ik heb veel tailors gehad in Azie, maar nooit eentje die zo'n perfect maatwerk heeft geleverd....milimeterwerk en geen upselling!

http://www.thaivisa.com/f(...)e-tailor-in-bangkok/

Voor een kleine 200 euro, mocht ik kiezen of ik 3, 2 of 1 pak wilde. Ik heb voor de topkwaliteit gekozen, dus 1 pak. 2 Fittings gehad en tevreden de deur uitgelopen. Waar alle tailors op straat zitten te hosselen om klanten, blijft deze meneer mooi binnen zitten, want de expats en managers bleven maar binnen komen. En de overhemden die ik heb laten maken, beste fabric gekozen.....surprise, Suit Supply kwaliteit.

Weet je wat pas crap is, de confectiepakken die je hier in NL koopt :')
Als je weet wat je doet kan je voor een goede prijs maatpakken kopen.

Echter de gemiddelde toerist die op zoek gaat naar een maatpak komt vaak bedrogen uit, ook bij de zogenoemde goede leveranciers, iemand die niet zoveel verstand heeft of geen duidelijke wensen zal over het algemeen niet de beste kwaliteit voor het geld krijgen. Deze zal eerder kiezen voor een voordelige keus.

Enige voorzichtigheid is dus wel degelijk geboden bij de aankoop van maatpakken, dan is het wellicht beter om dit in Nederland te kopen, want dan kan je de wensen in eigen taal kenbaar maken en wat gemakkelijker e.e.a. aan laten passen als het niet naar wens is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:36:43 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106464662
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je weet wat je doet kan je voor een goede prijs maatpakken kopen.

Echter de gemiddelde toerist die op zoek gaat naar een maatpak komt vaak bedrogen uit, ook bij de zogenoemde goede leveranciers, iemand die niet zoveel verstand heeft of geen duidelijke wensen zal over het algemeen niet de beste kwaliteit voor het geld krijgen. Deze zal eerder kiezen voor een voordelige keus.

Enige voorzichtigheid is dus wel degelijk geboden bij de aankoop van maatpakken, dan is het wellicht beter om dit in Nederland te kopen, want dan kan je de wensen in eigen taal kenbaar maken en wat gemakkelijker e.e.a. aan laten passen als het niet naar wens is.
Dat dus.

En dat was het enige waarvoor ik de 1e x Thailand toerist voor wilde waarschuwen. Dat heeft niets met negativiteit te maken, het zijn gewoon de simpele feiten zoals een goed verstaander uit de reply van Bowny dus ook al kan opmaken. Maar wanneer je dus een keuze hebt uit 1 of 2 of 3 kostuums voor dezelfde prijs, blijkt maar weer dat ook die fantastische leverancier van Bowny dus gewoon crap kan leveren.

En nogmaals, veel succes met de eventuele aankoop!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_106471939
Buzz1291, point taken.

Echter, puur technisch gezien, zijn de meeste tailors echt wel in orde. Hetgeen wat je krijgt, is naar mijn mening 90% afhankelijk van je materiaalkeuze. Mijn tailor was er heel eerlijk in "you get what you pay for". Het goedkopere materiaal zal meestal er net zo mooi uitzien als het duurdere, totdat je het een aantal keer hebt gewassen/gedragen.....dan wordt het inderdaad net een H&M shirtje :)
pi_106472314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 07:46 schreef Bowny het volgende:
Buzz1291, point taken.

Echter, puur technisch gezien, zijn de meeste tailors echt wel in orde. Hetgeen wat je krijgt, is naar mijn mening 90% afhankelijk van je materiaalkeuze. Mijn tailor was er heel eerlijk in "you get what you pay for". Het goedkopere materiaal zal meestal er net zo mooi uitzien als het duurdere, totdat je het een aantal keer hebt gewassen/gedragen.....dan wordt het inderdaad net een H&M shirtje :)
You get what you pay for laat idd zien dat het een heel eerlijke tailor is idd :Y
  maandag 9 januari 2012 @ 18:42:26 #263
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106609778
Ga waarschijnlijk half juli richting Bangkok voor ongeveer 3 weken (topic: Verre reis

Heb een aantal vragen die ik hier misschien beter kwijt kan. Wij proberen een aantal zaken die we willen bezoeken op een rijtje te zetten.

We hebben al een aantal dingen die we graag willen zien. Omgeving Phuket heeft dus hele mooie stranden, daar zouden we graag willen kijken. Is het te doen daar per trein naar toe te reizen vanaf Bangkok?

Op de weg terug richting bangkok is misschien Khao Yai leuk om te bezoeken. Daar zit volgens het internet mooie natuur. Kan je dan makkelijk per bus naar bijvoorbeeld een stad boven Khao Yai enzo verder naar boven toe werken? Wat raden jullie dan aan?

We zijn ook van plan enkele dagen om in Bangkok te verbljiven, wat zijn daar dingen die leuk zijn om te bezoeken te zien?

Pattaya schijnt qua feest nogal los te gaan. Is dat nog steeds zo?. Het ligt alleen wel iets de andere kant op, is dat volgens jullie te doen als je eerst helemaal naar Phuket gaat?

Ik ben zelf een leek op het gebied van Thailand, hoop dat jullie goede tips hebben. We proberen de reis een klein beetje in kaart te brengen dus vandaar deze vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Massief op 09-01-2012 19:33:27 ]
Koekoek
  maandag 9 januari 2012 @ 19:28:30 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106611701
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Massief het volgende:
Ga waarschijnlijk half juli richting Bangkok voor ongeveer 3 weken (topic: Verre reis

Pattaya schijnt qua feest nogal los te gaan. Is dat nog steeds zo?. Het ligt alleen wel iets de andere kant op, is dat volgens jullie te doen als je eerst helemaal naar Khao Yai gaat?
bedoel je niet Koh Tao??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_106611732
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

bedoel je niet Koh Tao??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_Khao_Yai
  maandag 9 januari 2012 @ 19:29:27 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106611752
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 19:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

bedoel je niet Koh Tao??
ik weet wel een leuke resort goedkoop en rustig, Villa Ubon met nederlandse bedrijfsleiding
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_106614388
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Massief het volgende:
Ga waarschijnlijk half juli richting Bangkok voor ongeveer 3 weken (topic: Verre reis

Heb een aantal vragen die ik hier misschien beter kwijt kan. Wij proberen een aantal zaken die we willen bezoeken op een rijtje te zetten.

We hebben al een aantal dingen die we graag willen zien. Omgeving Phuket heeft dus hele mooie stranden, daar zouden we graag willen kijken. Is het te doen daar per trein naar toe te reizen vanaf Bangkok?

Op de weg terug richting bangkok is misschien Khao Yai leuk om te bezoeken. Daar zit volgens het internet mooie natuur. Kan je dan makkelijk per bus naar bijvoorbeeld een stad boven Khao Yai enzo verder naar boven toe werken? Wat raden jullie dan aan?

We zijn ook van plan enkele dagen om in Bangkok te verbljiven, wat zijn daar dingen die leuk zijn om te bezoeken te zien?

Pattaya schijnt qua feest nogal los te gaan. Is dat nog steeds zo?. Het ligt alleen wel iets de andere kant op, is dat volgens jullie te doen als je eerst helemaal naar Phuket gaat?

Ik ben zelf een leek op het gebied van Thailand, hoop dat jullie goede tips hebben. We proberen de reis een klein beetje in kaart te brengen dus vandaar deze vragen.
Om naar Khao Yai national park te gaan moet je naar de plek Pak Chong. Vanaf daar kan je dan het park in. Het makkelijkst is om de trein of de bus te nemen vanaf Bangkok. Je kan op eigen gelegenheid naar het park, ik zou adviseren om een lodge te nemen inclusief een dagtocht. De meeste halen je op vanaf het bus- of treinstation. Ik heb goede ervaringen met Khao Yai Garden Lodge.

Over Bangkok, daar zijn wel 100.000 leuke dingen. Bijvoorbeeld het koninklijk paleis, Jim Thompsons huis, nationaal museum, wat pho etc.

Je kan niet met de trein naar Phuket, aangezien er geen verbinding is. Opties zijn dan om te vliegen of de bus(12 uurtjes). De bus rijdens meestal in de nachts.

Vanaf Phuket naar Pattaya of vice versa is een heel eind. Je zou natuurlijk ook eerst naar Khao Yai kunnen gaan, dan naar Pattaya en vanaf daar naar Bangkok en verder naar het zuiden trekken. Dit kan je in stappen doen en dan in Phuket te eindigen. Pattaya staat bekend als de sexbestemming van Thailand en de enige reden dat ik er ben geweest is vanwege familiebezoek. Je kan er volgens mij prima normaal vakantie houden en uitgaan, al zal je altijd flink wat thaise meisjes(of jongens :D) achter je aan hebben. Ik heb er wel een van mijn beste avonden beleeft, echter dat was wel een Thai-only kroeg/club en had verder niks met Pattaya te maken.

Ayuttaha boven Bangkok is ook leuk om te bezoeken. De grootste tip, koop een goede reisgids als de Rough Guide of Lonely Planet. Die vertellen je bijna alles wat je nodig hebt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 9 januari 2012 @ 22:57:07 #268
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106623843
Ja Bangkok kijk je waarschijnlijk sowieso je ogen al uit. Zal de dingen die je zegt in mijn achterhoofd houden.

Dan zouden we eerder met de bus naar Phuket gaan. Hoe moet ik me dat eigenlijk voorstellen? Eén directe rit of stopt hij ook overal? En die bussen worden zeker helemaal volgestampt met mensen? En hoeveel betaal je in euro's voor die hele busreis?

Zag trouwens dat in de buurt van Phuket één van de grotere natuurparken ligt, Khao sok. Is dat de moeite of hebben jullie daar geen ervaringen mee? Of zit er tussen alle natuurparken weinig verschil?

Dat Pattaya lijkt mij mooi om één avondje te zitten. Gewoon even een keertje een beetje los daar en dan de rest van de tijd gebruiken om te rusten en mooie dingen te zien.
Koekoek
  maandag 9 januari 2012 @ 23:09:04 #269
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106624403
Dat beetje los gaan kun je net zo goed op Phuket doen. Ik vond Pattaya niet bijzonder(der).
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106634027
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:57 schreef Massief het volgende:
Ja Bangkok kijk je waarschijnlijk sowieso je ogen al uit. Zal de dingen die je zegt in mijn achterhoofd houden.

Dan zouden we eerder met de bus naar Phuket gaan. Hoe moet ik me dat eigenlijk voorstellen? Eén directe rit of stopt hij ook overal? En die bussen worden zeker helemaal volgestampt met mensen? En hoeveel betaal je in euro's voor die hele busreis?

Zag trouwens dat in de buurt van Phuket één van de grotere natuurparken ligt, Khao sok. Is dat de moeite of hebben jullie daar geen ervaringen mee? Of zit er tussen alle natuurparken weinig verschil?

Dat Pattaya lijkt mij mooi om één avondje te zitten. Gewoon even een keertje een beetje los daar en dan de rest van de tijd gebruiken om te rusten en mooie dingen te zien.
Het ligt eraan welke bus je pakt. Er gaan er een paar gelijk door, anderen stoppen wel weer. De bus kost volgens mij zo tussen de 10 en 25 euro, afhankelijk van de luxe en busschema e.d. Ik vond de bussen die ik heb gepakt aardig chill. Een goede zitplek, airconditioning, fleecekleedje. Je krijgt op de langere ritten nog eten en drinken erbij ook.

Khao Sok NP schijnt heel mooi te zijn en heel anders dan Khao Yai NP, dus wat dat betreft zou ik er zeker heen gaan als ik er langs kwam.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106636318
Weer terug in NL... tijd is voorbij gevlogen en ik heb toch nog wat dingen laten liggen die ik wel had willen doen. Goede reden om nog een keertje terug te gaan dan maar. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_106636385
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:05 schreef Northside het volgende:
Weer terug in NL... tijd is voorbij gevlogen en ik heb toch nog wat dingen laten liggen die ik wel had willen doen. Goede reden om nog een keertje terug te gaan dan maar. :P
Zoals?
En hoe komt dat?
pi_106636537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 12:07 schreef Godtje het volgende:
Zoals?
En hoe komt dat?
Met stip op 1 m'n padi-certificaat halen op Koh Tao ofzo. Chiang Rai had ik ook willen zien en Krabi en omgeving stonden eigenlijk ook op de planning. Allemaal niet gebeurd omdat ik te lang op andere plekken ben blijven hangen. Heb ik geen spijt van hoor, m'n reis had alleen nog 2 weken langer moeten duren. :P
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:16:40 #274
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106645318
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:09 schreef Sosa het volgende:
Dat beetje los gaan kun je net zo goed op Phuket doen. Ik vond Pattaya niet bijzonder(der).
Oke. Zal wel per persoon verschillen maar op Phuket kan je dus ook wel een avondje flink stappen en je laten gaan met wat vrouwen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:45 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Het ligt eraan welke bus je pakt. Er gaan er een paar gelijk door, anderen stoppen wel weer. De bus kost volgens mij zo tussen de 10 en 25 euro, afhankelijk van de luxe en busschema e.d. Ik vond de bussen die ik heb gepakt aardig chill. Een goede zitplek, airconditioning, fleecekleedje. Je krijgt op de langere ritten nog eten en drinken erbij ook.

Khao Sok NP schijnt heel mooi te zijn en heel anders dan Khao Yai NP, dus wat dat betreft zou ik er zeker heen gaan als ik er langs kwam.
Oke. Dat klinkt best goed. Vooral de prijs valt dan ook wel mee. Dat is dus zeker het overwegen waard. Als ik dan toch in Phuket zit dan pakken we ook meteen dat natuurpark mee, op internet lees je inderdaad dat het door veel mensen als het mooiste park wordt gezien.

En qua duiken in Phuket, ik had een dure nederlandse site gezien maar verder niet zo heel veel nog. Qua duiken hebben zowel ik als degene met wie ik ga 0,0 ervaring. Is het tof om daar een soort beginnerscursus te doen?

Dat zijn wel even de laatste vragen die ik hier ga stellen hoor haha.. :)
Koekoek
  dinsdag 10 januari 2012 @ 16:25:53 #275
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_106645660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:16 schreef Massief het volgende:

[..]

Oke. Zal wel per persoon verschillen maar op Phuket kan je dus ook wel een avondje flink stappen en je laten gaan met wat vrouwen?
Als je dat zoekt, zeker. Ga dan naar Patong en je kunt je lol op. Ook een mooie discotheek met buitengedeelte (Tiger, dacht ik). Daar moet je ze van je afslaan..

Ik ga zelf as. zaterdag, maar dan naar Karon/Kata om bovenstaande juist een beetje te mijden.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_106645959
Oh, je bent weer terug, Northside! Ik ga over een kleine twee weken en hou me aanbevolen voor tips! Bv die jungle gids in Pai.

Welk rondje heb je nu precies gemaakt?
pi_106647707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:33 schreef conleche het volgende:
Oh, je bent weer terug, Northside! Ik ga over een kleine twee weken en hou me aanbevolen voor tips! Bv die jungle gids in Pai.

Welk rondje heb je nu precies gemaakt?
... --> Bangkok --> Chiang Mai --> Pai --> Mae Hong Son --> Pai --> Chiang Mai --> Bangkok --> Surat Thani --> Koh Samui --> Koh Tao --> Chumphon --> Bangkok --> ...

Dat was het rondje dat ik in Thailand heb gedaan. Vind het alleen jammer dat ik Chiang Rai niet meer mee heb gepakt, had makkelijk nog gekund.

Hou er wel rekening mee dat niemand Engels spreekt. De taxichauffeurs niet, receptiemedewerkers in hotels niet, mensen bij toeristische attracties niet... niemand. En dingen uitprinten en laten zien werkt ook niet, want ze begrijpen ons westers alfabet niet. Handen en voeten zijn je beste vrienden. :P

Adressen van die oude junglegids zijn mc_mightymecong(@hotmail.com) en mightymekong(@gmail.com).

Nog een tipje; koop een pre-paid sim kaartje bij de 7/11. Kost niks, jij kan binnen thailand bellen en sms'en met mensen die je tegenkomt en mensen in Nederland kunnen jou bellen als het nodig is (gebeld worden kost anders 1¤ per minuut). Heb ik erg veel plezier van gehad.
Ja, ik generaliseer.
pi_106682385
Hoi!

Zijn er hier ook mensen die in Thailand (Bangkok) wonen en werken ?
pi_106682480
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 15:03 schreef Travel. het volgende:
Hoi!

Zijn er hier ook mensen die in Thailand (Bangkok) wonen en werken ?
Wonen is:

Kaaskoppen in het Buitenland
Zuid Oost Azie - Thailand, #2.
pi_106763048
Ik zie net dat het reisadvies naar Thailand is aangepast:
http://www.nu.nl/buitenla(...)land-terrorisme.html
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:54:40 #282
6941 APK
Factual, I think.
pi_106766724
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zie net dat het reisadvies naar Thailand is aangepast:
http://www.nu.nl/buitenla(...)land-terrorisme.html
Het was gisteren -in vergelijking met half december, toen was het heel rustig- behoorlijk druk rondom Khao San Road, dus ik hoop dat er geen rare dingen gebeuren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:12:05 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106772258
Ik heb begrepen dat de bevolking niet op de hoogte gaat worden gesteld van de verhoogde dreiging. Dit in verband met paniek en schade voor het toerisme.

Het achterhouden van informatie lijkt standaard beleid te zijn in Thailand. Is er geen uitgebreid burgerinitiatief daar? Want het moet toch een peulenschil zijn om deze info via Facebook, Twitter e.d. binnen korte tijd ook onder de lokale bevolking te verspreiden.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:00:52 #284
6941 APK
Factual, I think.
pi_106774298
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb begrepen dat de bevolking niet op de hoogte gaat worden gesteld van de verhoogde dreiging. Dit in verband met paniek en schade voor het toerisme.

Het achterhouden van informatie lijkt standaard beleid te zijn in Thailand. Is er geen uitgebreid burgerinitiatief daar? Want het moet toch een peulenschil zijn om deze info via Facebook, Twitter e.d. binnen korte tijd ook onder de lokale bevolking te verspreiden.
Het staat gewoon in de Bangkok Post, dus ik neem aan dat men het wel weet daaro.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:51:25 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106803197
Ik heb een vraagje: Ik kom 29 april aan in bangkok en vertrek de 11 juni weer vanuit kuala lumpur.
Ik wil graag richting het zuiden de eilandjes die kant maar ook naar cambodja, naar het angkor wat.

Hoe ga ik dit doen met visum van thailand?

Ik ben namelijk langer dan 30 dagen en heb geen uitvlucht vanuit bangkok, how to do?
Als ik een vlucht boek en deze annuleer, kan ik dan langer dan 30 dagen blijven? en als ik vanuit cambodja terug ga thailand in, krijg ik dan een nieuw visum maar dan voor 15 dagen?

de beste optie lijkt mij: gelijk met de trein naar zuiden, naar eilandjes, dan weer terug naar bangkok en vanuit daar nog binnen die 30 dagen naar cambodja. vanuit phenom penh naar kuala lumpur vliegen. alleen heb ik geen uitvlucht vanuit thailand. zullen ze begrijpen als je binnen die 30 dagen een vlucht uit cambodja hebt dat dat ook goed is?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 16:53:14 #286
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106805240
Geen probleem. Gewoon je verhaal klaar hebben dat je reisplan is om over xx dagen met de bus naar Phnom Penh te reizen. Maar waarschijnlijk zullen ze je niets vragen en hoef je ook niet moeilijk te doen. Maar ga niets ter plekke staan te bedenken wanneer ze je er wel naar vragen. Dat kan alleen maar ellende opleveren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_106805384
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:51 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik kom 29 april aan in bangkok en vertrek de 11 juni weer vanuit kuala lumpur.
Ik wil graag richting het zuiden de eilandjes die kant maar ook naar cambodja, naar het angkor wat.

Hoe ga ik dit doen met visum van thailand?

Ik ben namelijk langer dan 30 dagen en heb geen uitvlucht vanuit bangkok, how to do?
Als ik een vlucht boek en deze annuleer, kan ik dan langer dan 30 dagen blijven? en als ik vanuit cambodja terug ga thailand in, krijg ik dan een nieuw visum maar dan voor 15 dagen?

de beste optie lijkt mij: gelijk met de trein naar zuiden, naar eilandjes, dan weer terug naar bangkok en vanuit daar nog binnen die 30 dagen naar cambodja. vanuit phenom penh naar kuala lumpur vliegen. alleen heb ik geen uitvlucht vanuit thailand. zullen ze begrijpen als je binnen die 30 dagen een vlucht uit cambodja hebt dat dat ook goed is?
Anders vraag je toch gewoon een visum aan voor langer dan 30 dagen, dat kan gewoon bij de ambassade en doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:41:12 #288
6941 APK
Factual, I think.
pi_106808981
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.

Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb. :N
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:45:47 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106809115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:00 schreef APK het volgende:

[..]

Het staat gewoon in de Bangkok Post, dus ik neem aan dat men het wel weet daaro.
Beetje stemmingmakerij in de berichtgeving hier dus. Er zal alleen geen officiële waarschuwing worden gegeven dan.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 18:49:33 #290
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106809246
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.

Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb. :N
Inderdaad ook mijn eerste kennismaking met Thailand: een overvol vliegveld met lange rijen voor de paspoortcontrole. Sowieso is het Suvarnabhumi niet mijn favoriete vliegveld. Daarbuiten wordt het gelukkig snel beter.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:21:33 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106810244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:53 schreef buzz1291 het volgende:
Geen probleem. Gewoon je verhaal klaar hebben dat je reisplan is om over xx dagen met de bus naar Phnom Penh te reizen. Maar waarschijnlijk zullen ze je niets vragen en hoef je ook niet moeilijk te doen. Maar ga niets ter plekke staan te bedenken wanneer ze je er wel naar vragen. Dat kan alleen maar ellende opleveren.
Probleem voor mij is dat ik zonder visum en als ik niet in aanmerking kom voor vrije visum ik geweigerd wordt ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Anders vraag je toch gewoon een visum aan voor langer dan 30 dagen, dat kan gewoon bij de ambassade en doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.
Ja maar dat neemt nog niet het probleem weg dat ik geen uitvliegend ticket heb uit thailand. Als het ticket van uit phenom penh nou binnen die 30 dagen valt, ben ik dan ook gedekt ook al is het niet uit thailand?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 19:39:12 #292
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106810799
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja maar dat neemt nog niet het probleem weg dat ik geen uitvliegend ticket heb uit thailand. Als het ticket van uit phenom penh nou binnen die 30 dagen valt, ben ik dan ook gedekt ook al is het niet uit thailand?
Officieel voldoe je niet aan de eisen voor visa-exemption nee. Er zijn mensen geweigerd hiervoor, maar dat gebeurt dan wel door de luchtvaartmaatschappij, dus al in Nederland. Vraag gewoon een visum aan vantevoren.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:35:19 #293
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_106814502
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 19:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Officieel voldoe je niet aan de eisen voor visa-exemption nee. Er zijn mensen geweigerd hiervoor, maar dat gebeurt dan wel door de luchtvaartmaatschappij, dus al in Nederland. Vraag gewoon een visum aan vantevoren.
Als je in Nederland kan aantonen dat je een vliegticket hebt welke binnen 30 dagen van Thailand naar een bestemming buiten Thailand, (Singapore, Kuala Lumpur, Pnomh Penh, whatever), dan voldoe je prima aan de eisen en kan je niet geweigerd worden voor vertrek, je hebt immers een vliegticket waar je binnen 30 dagen het land kan verlaten.

Reden dat de vliegmaatschappij bij vertrek zo streng toeziet op de visa-regels is dat wanneer zij jouw mee laten gaan en je geweigerd wordt bij binnenkomst in het land van bestemming jij op kosten van deze maatschappij zo snel mogelijk huiswaarts moet gaan, en daarnaast moet er een boete betaald worden.

Het zal trouwens geen probleem zijn dat je geen retourticket hebt, immers, voor mensen die een jaar gaan backpacken in Australië en een tussenstop hebben in Azië hebben ook geen retourticket maar een door-reis-ticket, een ticket naar Cambodja, ondanks apart geboekt bij een andere maatschapij is hetzelfde.

Als je geen ticket wilt kopen vanaf Thailand naar land buiten Thailand, dan zit er niets anders op een visum aan te vragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 21:48:56 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106814968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je in Nederland kan aantonen dat je een vliegticket hebt welke binnen 30 dagen van Thailand naar een bestemming buiten Thailand, (Singapore, Kuala Lumpur, Pnomh Penh, whatever), dan voldoe je prima aan de eisen en kan je niet geweigerd worden voor vertrek, je hebt immers een vliegticket waar je binnen 30 dagen het land kan verlaten.
Klopt, maar dat vliegticket heeft ie nog niet. Ik ging er vanuit dat dat er ook niet zou komen. Een visum biedt nl meer fllexibiliteit voor dezelfde prijs. Of je moet een héél goedkoop ticket kunnen vinden, dat valt echter tegen met de Thaise luchthavenbelastingen erbij.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:18:12 #295
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106815989
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.

Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb. :N
Gewoon even 700 Bt per persoon aftikken en je loopt al die ellende gewoon voorbij via de FastTrack. Dit doe ik de laatste 2 jaar al met veel plezier en nooit last van een wachtrij.

Okay, de boekings procedure lijkt op het eerste oog wat omslachtig met uitprinten, ondertekenen, scannen en mailen, maar het werkt echt perfect.

www.bangkokflightservices.com
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:22:32 #296
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106816125
Ik heb een RTW ticket en vlieg van Sjanghai naar Bangkok en kom aan op 29 april en vlieg 9 juni weg uit Kuala Lumpur naar New York. Hoe kan ik dit het beste doen, gewoon visum aanvragen in Amsterdam?

Als ik in Thailand ben wil ik namelijk ook naar Cambodja naar Ankor wat en Thailand, daarna naar Maleisie, ik wil dan eerst cambodja en dan terug naar Thailand maar als het anders en goedkoper kan prima. Ben ook bereid om een air asia vlucht te nemen ergens als dat beter is. Bijvoorbeeld eerst door Thailand en daarna naar Cambodja, vervolgens met air asia van phenom penh naar Kuala Lumpur.

Alvast bedankt
Bartje :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:05:54 #297
6941 APK
Factual, I think.
pi_106817793
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Gewoon even 700 Bt per persoon aftikken en je loopt al die ellende gewoon voorbij via de FastTrack. Dit doe ik de laatste 2 jaar al met veel plezier en nooit last van een wachtrij.

Okay, de boekings procedure lijkt op het eerste oog wat omslachtig met uitprinten, ondertekenen, scannen en mailen, maar het werkt echt perfect.

www.bangkokflightservices.com
quote:
BFS Premium Airport Service agent meets our guest at the arrival gate with welcome signboard. With or without
electric cart, our agent takes the guest to the immigration via special pre-arranged channel and assists them through
the process. At the baggage reclaim area, BFS assists our guest through customs and onward to the arrival curbside
and to their ground transportation.
WTF? 8)7
Het zou mij niet verbazen als ze de paspoortcontrole betalen om extra langzaam te werken en om zo weinig mogelijk balies te openen :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 14 januari 2012 @ 23:53:48 #298
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_106819548
Ach zie het maar zo dat je vroeger 700 Bt MOEST betalen om het land te mogen verlaten en nu MAG je 700 Bt betalen om het land sneller binnen te komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 januari 2012 @ 03:57:53 #299
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_106824948
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
Ach zie het maar zo dat je vroeger 700 Bt MOEST betalen om het land te mogen verlaten en nu MAG je 700 Bt betalen om het land sneller binnen te komen.
Je moet nog steeds 700 Baht betalen om het land te verlaten, dat zit bij de ticketprijs in. Bij bijvoorbeeld AirAsia is dat heel duidelijk vermeld bij het afrekenen.

En (niet verplicht) betalen om sneller het land in te mogen, vind ik je reinste oplichterij/corruptie. Zou ik NOOIT aan meedoen, al moet ik een week ik de rij staan.
pi_106827662
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.

Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb. :N
Vreemd, ik heb daar nooit last van, hooguit 10 minuten in de rij staan. Wat ik wel doe is zorgen dat ik tijdens de wandeling naar de check in de hele meute uit hetzelfde vliegtuig probeer in te halen door net iets sneller te lopen door die trage rollende trottoirs te vermijden. Snelste check in was 3 minuten, geen wachtrij, ik kwam toen uit Manila. En vergelijk Swampie met Manila Aquino airport en dan valt het best wel mee eigenlijk. Ook al heb ik echt een hekel aan BKK Airport, geen prettige vibes daar.
pi_106827682
En zo belanden we weer bij een nieuw deeltje, en dat begint hier.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')