abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103574416
Nieuw deel Thailand forum. Waar het water hoog is...

'Industrie executives maken zich grote zorgen en vrezen dat Bangkok International Airport Suvarnabhumi ook onder water zal komen te staan als de autoriteiten geen efficiėntere maatregelen gaan nemen voor de bescherming van Thailand's economisch meest belangrijke faciliteit.
Nok Air heeft alle vluchten sowieso opgeschort tot eind oktober maar is er niet van overtuigd dat Suvarnabhumi niet hetzelfde zal overkomen.' bron

voorgaande deel
thailand in het reisforum

[ Bericht 36% gewijzigd door oink_oink op 26-10-2011 17:04:25 ]
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:38:54 #2
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103582209
Volgens zeggen Suvernabhum veilig:

" A soil dyke that has been erected along the 23.5 meters long parameter of the airport is as wide as 37 meter and its height stands at 3.5 meters above the average sea level. "

Wat nieuwsflitsen die ik vandaag voorbij heb zien komen

" Over 90% of Don Muang runway has been flooded "

" Thailand’s worst flooding in memory has caused damage to almost 10,000 factories, forcing some 660,000 employees temporarily into unemployment. "

" BREAKING: All 50 districts in Bangkok to brace for flood tonight "

Vannacht wordt er veel flooding verwacht door de maan/getijde en een lading water wat naar beneden komt zetten. Echt een zooitje gaat het worden. Hoe moet men in een miljoenenstad een maand lang tot aan minimaal de enkels water door het leven gaan...?
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 14:46:24 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103582525
quote:
Vergeet de 125cc Honda Dream niet, de klassieker die al decennia lang geproduceerd wordt en nog steeds de populairste is onder de bergbevolking, omdat het zo ongeveer de Four Wheel Drive is onder de brommers die ook het beste presteert waar de lucht ijler is. Ook heel populair onder buitenlanders.
Ik zie vaak zat de Dream voorbij karren, echter zie ik hier de Click, Wave en Airblade (?) overal. Alleen al daarom ben ik blij de wat minder populaire (maar qua kwaliteit betere) Suzuki te hebben, zo kan ik mijn machientje wat makkelijker vinden :')
Mai pben rai~!
  woensdag 26 oktober 2011 @ 15:39:51 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_103584671
Probeer de voeten droog te houden mensen. Nooit leuk zoiets.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 16:41:51 #5
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_103587317
KNAK, ik was niet echt heel duidelijk he? :D We zitten mid-Sukhumvit. San Saeb gaat achter Central World door, zeg maar, gelijk op met Phetburi road.

Sinds vandaag eindelijk een 'vermijden indien niet noodzakelijk' advies van BZ. Het werd tijd.

En verder.... zijn we vanavond met z'n viertjes uit eten geweest - zolang het nog kan - en heb ik m'n sporten opgeschroefd tot 2 uur per dag, in de hoop wat stress weg te rennen. Het restaurant was overigens vrijwel leeg (tot groot plezier van de kinderen, die het buffet op en neer dansten :) ).

De Thai zijn ernstig gaan stockpilen. Gezien het feit dat de distributiecentra plat liggen (want overstroomd) is dat een probleem. Terwijl het dagen rustig is geweest op de weg, was het vandaag uitgesproken druk. Supermarkten proberen het trouwens allemaal op een verschillende manier op te lossen: Tesco heeft winkels in distributiecentrum veranderd, terwijl Big C verwachtte dat toeleveranciers hun winkels afgaan (wat niet gaat werken, omdat niemand daarop is uitgerust).
pi_103595902
Nederlandse expat: “Ramp Thailand is groter dan velen denken”

"De overstromingen in Thailand nemen steeds grotere vormen aan. Naast het enorme leed dat de Thaise bevolking moet doorstaan, komt nu ook de stad Bangkok in de problemen. Stel je eens voor dat er iemand bij je in de straat rondrijdt en roept dat je onmiddellijk je huis moet verlaten en naar een opvang plaats gebracht wordt.

Wat moet je doen? Wat neem je mee? Woon je in een benedenverdieping, dan kun je nagenoeg alles afschrijven en vertrekken met wat persoonlijke spullen. Inmiddels hebben veel mensen hun auto in veiligheid gebracht op viaducten en hooggelegen wegen die er gelukkig veel zijn in Bangkok. Veel mensen zijn de stad uitgevlucht en vertrokken naar gebieden waar ze geen wateroverlast hebben, met als gevolg dat nagenoeg alles wat er aan woonruimte te huur is al snel bezet is. Ook hotels en guesthouses stromen vol.

Werken kunnen velen niet meer, de fabrieken zijn gesloten want daar staat alles meters diep onder water. Meer dan 500.000 mensen zitten nu thuis en krijgen hier geen uitkering, de kosten gaan natuurlijk wel door (huur, elektra, leningen, aflossingen,enzovoorts.)

Er ontstaat nu ook een soort sabotage tegen de beslissing van de regering om sluizen en dijken te openen en het water door bepaalde gebieden in Bangkok te laten lopen om zo te trachten het centrum droog te houden. De mensen die in deze gebieden wonen zijn hier niet blij mee en trachten nu elders dijken en sluizen te openen om hun bezittingen te beschermen, je kunt je voorstellen dat dit een hachelijke zaak is waar veel problemen door ontstaan.

Wat betreft de regering: die is als reeds vele jaren onbetrouwbaar in het verstrekken van informatie, vandaag zeggen ze dat er geen gevaar is voor een bepaald gebied en morgen staat alles onder water. De ramp is veel groter dan velen denken, en ook al heeft de omgeving waar ik woon geen last van overstromingen we merken het steeds meer.

In de winkels raken de voorraden op en veel producten zijn helemaal niet meer te krijgen. Drinkwater is uitverkocht of je kunt maximaal zes flesjes kopen, zolang de voorraad strekt. Ik was gisteren bij de Makro en ze hadden geen drinkwater meer en de groenteafdeling was bijna leeg. Een eigenaar van een bar vertelde dat hij beperkt bier kon krijgen, dus heb ik snel wat kratten gekocht. De Thaise bevolking helpt elkaar waar mogelijk en ook de rijken geven veel geld bij acties op TV, maar het duurt nu al een paar maanden en het einde is nog lang niet in zicht."

Hans R. Pattaya
pi_103604545

Bangkok in for 1-metre flooding, says Dutch expert

A Dutch w/ expert on flooding, Adri Verwey, said yesterday the worst case scenario for Bangkok was that "extensive areas" of the capital could be submerged under more than one metre of water, if dykes are breached in many areas.

Verwey, who was sent by the government of the Netherlands w/ to assist the Thai government warned that Sukhumvit and other low-lying areas are especially prone - though it will take days for the water to reach inner Bangkok.

"The levy is very important," he told The Nation and a small group of foreign journalists at Flood Relief Operation Centre (FROC) in Don Mueang airport which itself is now being visited by some flood water. Verwey said this coming weekend would be "most crucial" with the expected strong tide. "I pity the Thai people," he said, adding that a lot of tasks will be awaiting the Kingdom in the recovery process. "You have this failure already, you can expect quite a few more." >:)

Another foreign expert working with FROC, who asked to remain anonymous, urged the government to speak the truth to the public. "They want to say sweet things instead of the truth," :') the expert said. He added however that some politicians were not really trying to help reduce the impact of the flood.

"Some politicians are willing to let people suffer in order to get rid of the government," he said, adding the Prime Minister Yingluck Shinawatra was now meeting with a lot of opposition.
Given such a situation, said the anonymous expert, Thailand is like a "dysfunctional family". _O-
"Honestly, they need to get together and get a real, defined plan of what’s going on. That’s not what’s happening." :N

:)

The Nation

[ Bericht 14% gewijzigd door oink_oink op 26-10-2011 22:46:55 ]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 03:09:45 #8
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_103612649
Hoop dat volgende dagen beter gaan...wij zijn hier ook nog steeds gebaat bij een goed functionerend Thailand. Verder hebben wij hier geen last van overstromingen.

Niet dat Laos geen overstromingen heeft maar dat is in het zuiden en heeft relatief gezien niet al te veel schade gebracht.

Wat mischien ook wel helpt is dat de overheid hier veel problemen uit het nieuws wil houden :P
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 03:12:06 #9
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_103612664
Het moet nog even van het hart dat ik de web versies van zowel Bangkok Post en The Nation absoluut een ramp vind... :X Traag en on-overzichtelijk....
Modus Vivendi!
pi_103613251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 03:12 schreef breaky het volgende:
Het moet nog even van het hart dat ik de web versies van zowel Bangkok Post en The Nation absoluut een ramp vind... :X Traag en on-overzichtelijk....
Hoe opent deze
pi_103621151
Bangkok op NASA Terra satelliet foto's

13 November:

klik voor complete foto

25 Oktober:

klik voor complete foto

edit: nog wat indrukwekkende UNOSAT opnamen http://www.unitar.org/unosat/

[ Bericht 10% gewijzigd door oink_oink op 27-10-2011 13:39:36 ]
  zondag 30 oktober 2011 @ 07:10:57 #12
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_103732961
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 07:34 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Hoe opent deze
Ook deze gaat vaak heel erg traag...volgens mij is die website ook onderdeel van de Nation.

Net zoals Chinese websites zitten Thaise websites vaak soms vol met overbodige flash animaties...

Voor actuele informatie vind ik Nederlandse Ambassade in Bangkok ook goed.
Modus Vivendi!
pi_104017515
Indrukwekkende beelden... HD, op vol scherm te bekijken !

Gmail
The new Web Fascist.
Deutschland, Deutschland uber alles....
You vill like ze new format!
pi_104168629
Link staat al in het reisforum maar ook hier maar even posten, heel mooie foto's.
http://www.boston.com/big(...)reaches_bangkok.html
Gmail
The new Web Fascist.
  woensdag 9 november 2011 @ 20:41:41 #15
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104176898
Ik moet deze maand van Phuket naar Bangkok, en misschien ook van Bangkok naar 3.5 uur rijden in noordoostelijke richting (nakhon ratchasima) Ben benieuwd of dat gaat lukken....
Mai pben rai~!
pi_104182380
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:41 schreef KNAK het volgende:
Ik moet deze maand van Phuket naar Bangkok, en misschien ook van Bangkok naar 3.5 uur rijden in noordoostelijke richting (nakhon ratchasima) Ben benieuwd of dat gaat lukken....
BKK > Nakhon kan sowieso per trein, dikke kans dat die het snelste weer 'normaal' rijden.
Gmail
The new Web Fascist.
  donderdag 10 november 2011 @ 00:38:36 #17
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104189180
De grote vraag op het moment is 'gaat Rama II' onderlopen of niet, KNAK. Dat zou het laatste stukje Phuket-BKK ernstig vermoeilijken.
  donderdag 10 november 2011 @ 02:37:58 #18
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_104190822
Ik moet dus volgende maand naar Bangkok voor een nieuw paspoort. Maar ik bedenk me nu dat ik dat ook in Hanoi zou kunnen doen....

Alleen ben ik nog nooit in Hanoi geweest, en ik hoor er alleen maar negatieve verhalen over. Eerst maar eens met de Ambassade daar eens mailen.

Ik hoop echt dat het water zo snel mogelijk weg trekt.... :{
Modus Vivendi!
  donderdag 10 november 2011 @ 04:45:20 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104191067
Er was gisteren een meneer in The Nation die nog meer kommer en kwel voorspelde: het water is vlakbij Phetburi road (ok, daar zit wat in), en van daar zou het zo bij Sukhumvit zijn (ja, ok), daar zou het 30 cm tot 1.50 hoog worden (dat is wel hoog....), en -wat niemand in de gaten had maar deze slimme meneer wel - er kwam nog een tweede golf water, en die zou die hoogte makkelijk verdubbelen. Mijn drama-queen buurvrouw zond het linkje al door naar iedereen die ze kende, maar ik was eerst de credentials van die meneer gaan bekijken, en het bleek een gepensioneerde bankier te zijn, en uit het artikel werd ook niet helemaal duidelijk waar z'n kennis vandaan kwam.

We houden het er dus maar op dat er vandaag wat voorzichtig positieve berichten zijn.
  vrijdag 11 november 2011 @ 10:12:57 #20
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104236633
Rama II

Namen van wegen zeggen mij weinig. Ik ga deze week wel even aan bus-operators vragen hoe ze rijden en of ze van hun normale rit moeten afwijken. Die weten dat als geen ander omdat ze dat dagelijks doen dus ik hoor het wel...

Hier in Phuket worden dingen wel steeds duurder. Schappen steeds leger, Vooralsnog kan je door uitwijken naar een andere shop/locatie toch wel kopen wat je wilt kopen maar dat zal na verloop van tijd ook wel een probleem gaan worden. Tot nu toe nog geen heftige problemen ondervonden en kom niet om van de honger. Flesje bier is wel 20 a 30 Baht duurder geworden, dat is voor men hier genoeg reden voor flink geklaag.

Ik hoef het verder nog maar een maand aan te zien daar besloten is TH te verlaten en voor enkele jaren te 'remigreren' naar NL om bepaalde zaken af te ronden die ik heb laten liggen toen ik NL verliet. 11 jaar weg nu dus dat zal wel even aanpassen zijn. Zodra ik klaar ben met wat ik wil doen vertrek ik diezelfde maand weer naar Azie (waarschijnlijk TH :) )

Ik ben verder wel benieuwd wat er gaat gebeuren als die overstromingen voorbij zijn. Dat vingertje wijzen kan weleens flinke vormen aan gaan nemen. Dat red/yellow shirt geklooit zal wel weer oplaaien.
Mai pben rai~!
  zaterdag 12 november 2011 @ 04:23:32 #21
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_104277824
Rama II (2 dus, voor de duidelijkheid :) ) is inderdaad ondergelopen en wordt ook als soort van afvoerweg gebruikt. Gewoon de bus operator vragen lijkt me een goed plan, ik meen ergens gelezen te hebben dat er 3 alternatieven zijn.

20/30 baht meer is wel belachelijk veel. Volgens mij profiteert daar iemand grof van. We hebben daarvan staan kijken: de mogelijkheid om prijzen op te schroeven. We hebben eerder in rampgebieden gewoond, en dan moest je dat niet proberen. Niet alleen omdat het publiek je producten nooit meer zou kopen, maar ook omdat er wettelijke mogelijkheden waren om het aan te pakken.

Ik heb wel voor het eerst in m'n leven Australische eieren gekocht. De prijs viel nog eigenlijk best mee. Er waren ook nog wat Thaise, maar wetend hoe schaars die op het moment zijn denk ik dan 'ik kan het betalen, ik neem de dure variant wel...'
  zaterdag 12 november 2011 @ 11:34:42 #22
24329 KNAK
ff w88,......
pi_104280397
Ik bekijk elke dag de beelden van hoe het er aan toegaat op TV.

Ik vraag me af als zoiets als dit in NL zou gebeuren, of de Nederlander ook op deze schaal zijn/haar medemens helpt. Je ziet vrijwilligers en her en der wat legerpersoneel. Kan het me ergens niet voorstellen.
Mai pben rai~!
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:07:40 #23
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_104281012
Dat de prijzen omhoog gegooid worden verbaast me niks...het is jammer dat de gewone Thai daar de dupe van wordt....hier in Laos word er ook geprofiteerd trouwens van de schaarste...dubbele prijzen voor een kilo bacon is vrij normaal hier.

Het is jammer dat veel producten hier niet lokaal op grote schaal geproduceerd worden...anders hadden wij hier geen problemen nu en had Laos mischien ook Thailand kunnen helpen...
Modus Vivendi!
pi_105340089
Nog mensen van FOK! die hier zijn geweest? Wij gaat er voor de eerste keer heen.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:12:26 #25
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_105343601
Ik niet, maar je hebt misschien meer kans iemand te vinden in het Thailand topic in het reisforum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')