En is het dan dat jij 2 weken dezelfde dame hebt, of elke dag een andere?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
lijkt me ook cker goede vakantie man. Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,quote:Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen
Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Ik ben ondertussen vaak genoeg in die omgeving geweest om te weten dat dat ook een onderdeel is van Thailand, maar quotes zoals deze:quote:Op woensdag 28 december 2011 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.
hoef ik echt niet te lezen... Voor dat soort conversaties zullen vast en zeker ook andere fora zijnquote:Op woensdag 28 december 2011 17:26 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,
Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
tnx voor de info. zal het doorspelen en maybe heeft ie ook nog watquote:Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.
Er wordt gewoon gevraagd of als je er kansloos uitziet,je daar dan ook niet aan je trekken komt,nou geloof mij al zie je er niet uit,er zijn meer dan genoeg hele mooie meiden die je wel willen hoor,alles voor de Bathjes.
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Opmerkelijk dat sommigen hier vinden dat dit soort zaken hier niet thuis horen. Alsof dit geen onderdeel is van Thailand. Waarom zou je hier je ogen voor moeten sluiten?
Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl..quote:Op donderdag 29 december 2011 13:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.
Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sosa het volgende:
[..]
Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl..
Foei, ga eens snel danquote:Op donderdag 29 december 2011 16:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggen
Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef conleche het volgende:
@Northside: wat vind je van Bangkok? Heb je al zo'n fietstocht gedaan?
Ik denk er ook niet langer te blijven dan een dag of twee/drie, ik doe het wel in het begin en dan ga ik ook door naar het noorden. Neem dan de laatste week een binnenlandse vlucht terug naar het zuiden, om te eindigen op ko tao. Tenminste.....dat is nu het idee! Als je terugbent, kan je me mooi meer vertellen!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.
Nu nog een weekje eilanden in het zuiden en dan zit het er alweer op. Met oud en nieuw heb ik trouwens dit nog kunnen regelen op koh samui:
[ afbeelding ]
Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).quote:Op donderdag 29 december 2011 16:46 schreef MissHobje het volgende:
Hoe heet het en waar precies op Koh samui? ziet er mooi uit
Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:50 schreef conleche het volgende:
Bijvoorbeeld of je bij Pai de jungle in bent getrokken om bergstammen te zien...
Nicequote:Op donderdag 29 december 2011 16:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).
Oh! Klinkt goed (ondanks de muggenbultenquote:Op donderdag 29 december 2011 16:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.
72 uur later, 42 muggenbulten rijker (en dat was met deet!) en moe en voldaan de jungle weer uitgekomen.Mooiste ervaring van mijn hele reis.
Omgeving Krabi wellicht?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e?) en rond de hoerenbuurten stikt het van de oude Europeanen die zich laten uitkleden door Thaise vrouwtjes. Beetje triest om te zien hoe wereldvreemd sommige van die mannen zijn. En hoe gewetenloos de rest is. Maar goed, jedem das seine.
Ik zit nu wel met een probleempje... ik wilde met oud en nieuw op een mooi eilandje zitten a la koh tao en daar een feestje vieren. Alleen blijkt nu de helft van de wereld hetzelfde plan te hebben en zit alles vol daar (afgezien van een paar dure resorts). Had ik kunnen weten natuurlijk, maar goed. Hebben jullie nog suggesties voor een mooi oud & nieuw feest ergens in zuid-Thailand. Iets met een palmboom en wat mensen en wat muziek en wat alcohol?
Ik heb dat niet gedaan maar ik zou liever informeren bij de GGD of het nodig is.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal
als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoendequote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal
Ik vroeg me dat inderdaad ook al af. Ik zie dat het de enige vaccinatie is die mijn aanvullende verzekering niet vergoed...quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Sosa het volgende:
[..]
als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoende
Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang. Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.
Tenzij je echt niet binnen 24 uur bij een ziekenhuis kan zijn. Oordeel zelfquote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Ik heb helaas maar 60 euro per jaar...heb dus nu nog buiktyfus en TBC besteld, en dus in 2012 maar de rest van de prikken (alleen nog die rabies). Ik lees nu ook over mogelijkheden in het LUMC dat je het in de huid kan doen waardoor het bedrag al gelijk een stuk minder is. Het niveau antistoffen is wel minder sterk dan dat het in de spier wordt gedaan maar je bent (van wat ik begrijp) wel gewoon beschermd.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:24 schreef Sosa het volgende:
Als je die ¤ 190,- prikken ineens haalt, krijg je geloof ik ¤ 100,- euro terug voor inentingen bij de meest gangbare verzekeraars.
Haal je dan de vervolgprikken een jaar later, kost het je rond de 120 (geloof ik), krijg je weer 100 euro terug en ben je de rest van je leven ingeënd. Ook wel wat waard toch?
Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:12 schreef oink_oink het volgende:
Lees, als je meer wilt weten dan je buurman.
'Thailand is de nummer-1-bestemming voor digital nomads: het is er goedkoop, mooi en de bevolking loopt altijd met een glimlach rond. Toch is niet iedereen te spreken over dit land in Zuidoost-Azië.'
http://werkenvanuithetbui(...)t-naar-thailand-gaan
Dan nog zul je die ene prik dus nodig hebben. In de meeste gebieden hebben ze ze wel hoor. Zelf op een klein eilandje in Thailand zo'n prik moeten halen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.quote:Op zaterdag 31 december 2011 07:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?
In het noorden vond ik het allemaal nog vrij vriendelijk en authentiek, daar is de goudkoorts nog niet zo doorgedrongen. In het zuiden weten ze wat ze in handen hebben met hun mooie eilandjes etc en daar vragen ze gewoon een redelijk westerse toeristenprijs voor. Alleen in Bangkok had ik echt het idee dat ze een drol probeerden op te poetsen om die voor het dubbele te verkopen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.
Nee, wij niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Ik zou voor de zekerheid wel een week van tevoren bellen om te confirmen.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:59 schreef conleche het volgende:
Ik hoopte dat het niet echt was.
[..]
Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!
Vanuit het altijd zonnige, warme Amsterdam de eensgelijke wensen terug.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst.
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mijquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst.
Lamai. Was lachen, maar ben eigenlijk verbaasd dat er geen doden zijn gevallen. Er stond vuurwerk op het strand, daar was Khadaffi jaloers op geweest. En veiligheidsvoorschriften kennen die Thai niet. Paar keer pijlen vlak langs mensen zien vliegen en dingen die op de grond uit elkaar knalden etc. Begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die lachend in de tuk tuk door de spits van Bangkok zwiert, maar op dat strand voelde ik me zelfs soms onveilig.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:13 schreef Goofjansen het volgende:
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mij
Of zit je op Mae Nam?/
Je koopt er alleen wat tijd mee, injecties moet je sowieso halen na een beet van een (mogelijk) met rabiës besmet dier. Meer injecties als je niet gevaccineerd bent.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang. Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Bedoel je dit?quote:Op maandag 2 januari 2012 16:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Lamai. Was lachen, maar ben eigenlijk verbaasd dat er geen doden zijn gevallen. Er stond vuurwerk op het strand, daar was Khadaffi jaloers op geweest. En veiligheidsvoorschriften kennen die Thai niet. Paar keer pijlen vlak langs mensen zien vliegen en dingen die op de grond uit elkaar knalden etc. Begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die lachend in de tuk tuk door de spits van Bangkok zwiert, maar op dat strand voelde ik me zelfs soms onveilig.
details please! Ik moet nog een pak scorenquote:Op woensdag 14 december 2011 15:51 schreef Bowny het volgende:
[..]
Mocht er interesse zijn, dan kan ik nog wel een tailor van niveau aanraden op Sukhumvit. Waar alle verkopers op straat irritant zitten te hosselen, blijft deze man mooi binnen zitten. Er zijn altijd klanten binnen door mond op mond reclame....en geheel terecht! Heel eerlijk en geen upselling! Ik heb daar hele mooie overhemden laten maken
Wat een mafketels. Particulier vuurwerk zou verboden moeten worden, overal.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:42 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
http://www.dumpert.nl/med(...)aal_in_thailand.html
Niet aan beginnen joh. Goedkoop is duurkoop en voor een kwaliteitskostuum betaal je met 40 baht in een euro net zoveel als voor een super110 wool bij Suit Supply in Nederland. En in Thailand moet je maar afwachten of je een echt super 110-130 krijgt voor de prijs die je er voor moet betalen. Die Indiers proberen je toch altijd te rippen, is het niet op de prijs dan wel op de kwaliteit. En denk je maatwerk gekocht te hebben.....hahaha, het is allemaal gewoon prefab wat al in elkaar gezet klaar hangt in van die hele grote magazijnen in Sukhumvit Soi 105 en 107. Maar dat weet Jan de toerist niet, daarom vertel ik het maar even.quote:Op woensdag 4 januari 2012 03:15 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
details please! Ik moet nog een pak scoren
Als je weet wat je doet kan je voor een goede prijs maatpakken kopen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef Bowny het volgende:
Lul niet zo man, meneer de expert/negatieveling. Kom 4-5x per jaar in Thailand, dus weet echt wel wat ik koop en ik koop geen pakken van een paar tientjes.
Er zit genoeg crap tussen, tenzij je de juiste adressen weet. Ik kom altijd bij de Needle King, Sukhumvit, tussen soi 10 en 12. Lees de reviews op het internet. Ik heb veel tailors gehad in Azie, maar nooit eentje die zo'n perfect maatwerk heeft geleverd....milimeterwerk en geen upselling!
http://www.thaivisa.com/f(...)e-tailor-in-bangkok/
Voor een kleine 200 euro, mocht ik kiezen of ik 3, 2 of 1 pak wilde. Ik heb voor de topkwaliteit gekozen, dus 1 pak. 2 Fittings gehad en tevreden de deur uitgelopen. Waar alle tailors op straat zitten te hosselen om klanten, blijft deze meneer mooi binnen zitten, want de expats en managers bleven maar binnen komen. En de overhemden die ik heb laten maken, beste fabric gekozen.....surprise, Suit Supply kwaliteit.
Weet je wat pas crap is, de confectiepakken die je hier in NL koopt
Dat dus.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je weet wat je doet kan je voor een goede prijs maatpakken kopen.
Echter de gemiddelde toerist die op zoek gaat naar een maatpak komt vaak bedrogen uit, ook bij de zogenoemde goede leveranciers, iemand die niet zoveel verstand heeft of geen duidelijke wensen zal over het algemeen niet de beste kwaliteit voor het geld krijgen. Deze zal eerder kiezen voor een voordelige keus.
Enige voorzichtigheid is dus wel degelijk geboden bij de aankoop van maatpakken, dan is het wellicht beter om dit in Nederland te kopen, want dan kan je de wensen in eigen taal kenbaar maken en wat gemakkelijker e.e.a. aan laten passen als het niet naar wens is.
You get what you pay for laat idd zien dat het een heel eerlijke tailor is iddquote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:46 schreef Bowny het volgende:
Buzz1291, point taken.
Echter, puur technisch gezien, zijn de meeste tailors echt wel in orde. Hetgeen wat je krijgt, is naar mijn mening 90% afhankelijk van je materiaalkeuze. Mijn tailor was er heel eerlijk in "you get what you pay for". Het goedkopere materiaal zal meestal er net zo mooi uitzien als het duurdere, totdat je het een aantal keer hebt gewassen/gedragen.....dan wordt het inderdaad net een H&M shirtje
bedoel je niet Koh Tao??quote:Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Massief het volgende:
Ga waarschijnlijk half juli richting Bangkok voor ongeveer 3 weken (topic: Verre reis
Pattaya schijnt qua feest nogal los te gaan. Is dat nog steeds zo?. Het ligt alleen wel iets de andere kant op, is dat volgens jullie te doen als je eerst helemaal naar Khao Yai gaat?
ik weet wel een leuke resort goedkoop en rustig, Villa Ubon met nederlandse bedrijfsleidingquote:
Om naar Khao Yai national park te gaan moet je naar de plek Pak Chong. Vanaf daar kan je dan het park in. Het makkelijkst is om de trein of de bus te nemen vanaf Bangkok. Je kan op eigen gelegenheid naar het park, ik zou adviseren om een lodge te nemen inclusief een dagtocht. De meeste halen je op vanaf het bus- of treinstation. Ik heb goede ervaringen met Khao Yai Garden Lodge.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:42 schreef Massief het volgende:
Ga waarschijnlijk half juli richting Bangkok voor ongeveer 3 weken (topic: Verre reis
Heb een aantal vragen die ik hier misschien beter kwijt kan. Wij proberen een aantal zaken die we willen bezoeken op een rijtje te zetten.
We hebben al een aantal dingen die we graag willen zien. Omgeving Phuket heeft dus hele mooie stranden, daar zouden we graag willen kijken. Is het te doen daar per trein naar toe te reizen vanaf Bangkok?
Op de weg terug richting bangkok is misschien Khao Yai leuk om te bezoeken. Daar zit volgens het internet mooie natuur. Kan je dan makkelijk per bus naar bijvoorbeeld een stad boven Khao Yai enzo verder naar boven toe werken? Wat raden jullie dan aan?
We zijn ook van plan enkele dagen om in Bangkok te verbljiven, wat zijn daar dingen die leuk zijn om te bezoeken te zien?
Pattaya schijnt qua feest nogal los te gaan. Is dat nog steeds zo?. Het ligt alleen wel iets de andere kant op, is dat volgens jullie te doen als je eerst helemaal naar Phuket gaat?
Ik ben zelf een leek op het gebied van Thailand, hoop dat jullie goede tips hebben. We proberen de reis een klein beetje in kaart te brengen dus vandaar deze vragen.
Het ligt eraan welke bus je pakt. Er gaan er een paar gelijk door, anderen stoppen wel weer. De bus kost volgens mij zo tussen de 10 en 25 euro, afhankelijk van de luxe en busschema e.d. Ik vond de bussen die ik heb gepakt aardig chill. Een goede zitplek, airconditioning, fleecekleedje. Je krijgt op de langere ritten nog eten en drinken erbij ook.quote:Op maandag 9 januari 2012 22:57 schreef Massief het volgende:
Ja Bangkok kijk je waarschijnlijk sowieso je ogen al uit. Zal de dingen die je zegt in mijn achterhoofd houden.
Dan zouden we eerder met de bus naar Phuket gaan. Hoe moet ik me dat eigenlijk voorstellen? Eén directe rit of stopt hij ook overal? En die bussen worden zeker helemaal volgestampt met mensen? En hoeveel betaal je in euro's voor die hele busreis?
Zag trouwens dat in de buurt van Phuket één van de grotere natuurparken ligt, Khao sok. Is dat de moeite of hebben jullie daar geen ervaringen mee? Of zit er tussen alle natuurparken weinig verschil?
Dat Pattaya lijkt mij mooi om één avondje te zitten. Gewoon even een keertje een beetje los daar en dan de rest van de tijd gebruiken om te rusten en mooie dingen te zien.
Zoals?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 12:05 schreef Northside het volgende:
Weer terug in NL... tijd is voorbij gevlogen en ik heb toch nog wat dingen laten liggen die ik wel had willen doen. Goede reden om nog een keertje terug te gaan dan maar.
Met stip op 1 m'n padi-certificaat halen op Koh Tao ofzo. Chiang Rai had ik ook willen zien en Krabi en omgeving stonden eigenlijk ook op de planning. Allemaal niet gebeurd omdat ik te lang op andere plekken ben blijven hangen. Heb ik geen spijt van hoor, m'n reis had alleen nog 2 weken langer moeten duren.quote:
Oke. Zal wel per persoon verschillen maar op Phuket kan je dus ook wel een avondje flink stappen en je laten gaan met wat vrouwen?quote:Op maandag 9 januari 2012 23:09 schreef Sosa het volgende:
Dat beetje los gaan kun je net zo goed op Phuket doen. Ik vond Pattaya niet bijzonder(der).
Oke. Dat klinkt best goed. Vooral de prijs valt dan ook wel mee. Dat is dus zeker het overwegen waard. Als ik dan toch in Phuket zit dan pakken we ook meteen dat natuurpark mee, op internet lees je inderdaad dat het door veel mensen als het mooiste park wordt gezien.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:45 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het ligt eraan welke bus je pakt. Er gaan er een paar gelijk door, anderen stoppen wel weer. De bus kost volgens mij zo tussen de 10 en 25 euro, afhankelijk van de luxe en busschema e.d. Ik vond de bussen die ik heb gepakt aardig chill. Een goede zitplek, airconditioning, fleecekleedje. Je krijgt op de langere ritten nog eten en drinken erbij ook.
Khao Sok NP schijnt heel mooi te zijn en heel anders dan Khao Yai NP, dus wat dat betreft zou ik er zeker heen gaan als ik er langs kwam.
Als je dat zoekt, zeker. Ga dan naar Patong en je kunt je lol op. Ook een mooie discotheek met buitengedeelte (Tiger, dacht ik). Daar moet je ze van je afslaan..quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:16 schreef Massief het volgende:
[..]
Oke. Zal wel per persoon verschillen maar op Phuket kan je dus ook wel een avondje flink stappen en je laten gaan met wat vrouwen?
... --> Bangkok --> Chiang Mai --> Pai --> Mae Hong Son --> Pai --> Chiang Mai --> Bangkok --> Surat Thani --> Koh Samui --> Koh Tao --> Chumphon --> Bangkok --> ...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 16:33 schreef conleche het volgende:
Oh, je bent weer terug, Northside! Ik ga over een kleine twee weken en hou me aanbevolen voor tips! Bv die jungle gids in Pai.
Welk rondje heb je nu precies gemaakt?
Wonen is:quote:Op woensdag 11 januari 2012 15:03 schreef Travel. het volgende:
Hoi!
Zijn er hier ook mensen die in Thailand (Bangkok) wonen en werken ?
Dankquote:Op woensdag 11 januari 2012 15:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wonen is:
Kaaskoppen in het Buitenland
Zuid Oost Azie - Thailand, #2.
Het was gisteren -in vergelijking met half december, toen was het heel rustig- behoorlijk druk rondom Khao San Road, dus ik hoop dat er geen rare dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik zie net dat het reisadvies naar Thailand is aangepast:
http://www.nu.nl/buitenla(...)land-terrorisme.html
Het staat gewoon in de Bangkok Post, dus ik neem aan dat men het wel weet daaro.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb begrepen dat de bevolking niet op de hoogte gaat worden gesteld van de verhoogde dreiging. Dit in verband met paniek en schade voor het toerisme.
Het achterhouden van informatie lijkt standaard beleid te zijn in Thailand. Is er geen uitgebreid burgerinitiatief daar? Want het moet toch een peulenschil zijn om deze info via Facebook, Twitter e.d. binnen korte tijd ook onder de lokale bevolking te verspreiden.
Anders vraag je toch gewoon een visum aan voor langer dan 30 dagen, dat kan gewoon bij de ambassade en doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:51 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een vraagje: Ik kom 29 april aan in bangkok en vertrek de 11 juni weer vanuit kuala lumpur.
Ik wil graag richting het zuiden de eilandjes die kant maar ook naar cambodja, naar het angkor wat.
Hoe ga ik dit doen met visum van thailand?
Ik ben namelijk langer dan 30 dagen en heb geen uitvlucht vanuit bangkok, how to do?
Als ik een vlucht boek en deze annuleer, kan ik dan langer dan 30 dagen blijven? en als ik vanuit cambodja terug ga thailand in, krijg ik dan een nieuw visum maar dan voor 15 dagen?
de beste optie lijkt mij: gelijk met de trein naar zuiden, naar eilandjes, dan weer terug naar bangkok en vanuit daar nog binnen die 30 dagen naar cambodja. vanuit phenom penh naar kuala lumpur vliegen. alleen heb ik geen uitvlucht vanuit thailand. zullen ze begrijpen als je binnen die 30 dagen een vlucht uit cambodja hebt dat dat ook goed is?
Beetje stemmingmakerij in de berichtgeving hier dus. Er zal alleen geen officiële waarschuwing worden gegeven dan.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:00 schreef APK het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de Bangkok Post, dus ik neem aan dat men het wel weet daaro.
Inderdaad ook mijn eerste kennismaking met Thailand: een overvol vliegveld met lange rijen voor de paspoortcontrole. Sowieso is het Suvarnabhumi niet mijn favoriete vliegveld. Daarbuiten wordt het gelukkig snel beter.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.
Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb.
Probleem voor mij is dat ik zonder visum en als ik niet in aanmerking kom voor vrije visum ik geweigerd wordtquote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:53 schreef buzz1291 het volgende:
Geen probleem. Gewoon je verhaal klaar hebben dat je reisplan is om over xx dagen met de bus naar Phnom Penh te reizen. Maar waarschijnlijk zullen ze je niets vragen en hoef je ook niet moeilijk te doen. Maar ga niets ter plekke staan te bedenken wanneer ze je er wel naar vragen. Dat kan alleen maar ellende opleveren.
Ja maar dat neemt nog niet het probleem weg dat ik geen uitvliegend ticket heb uit thailand. Als het ticket van uit phenom penh nou binnen die 30 dagen valt, ben ik dan ook gedekt ook al is het niet uit thailand?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:59 schreef rene90 het volgende:
[..]
Anders vraag je toch gewoon een visum aan voor langer dan 30 dagen, dat kan gewoon bij de ambassade en doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.
Officieel voldoe je niet aan de eisen voor visa-exemption nee. Er zijn mensen geweigerd hiervoor, maar dat gebeurt dan wel door de luchtvaartmaatschappij, dus al in Nederland. Vraag gewoon een visum aan vantevoren.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar dat neemt nog niet het probleem weg dat ik geen uitvliegend ticket heb uit thailand. Als het ticket van uit phenom penh nou binnen die 30 dagen valt, ben ik dan ook gedekt ook al is het niet uit thailand?
Als je in Nederland kan aantonen dat je een vliegticket hebt welke binnen 30 dagen van Thailand naar een bestemming buiten Thailand, (Singapore, Kuala Lumpur, Pnomh Penh, whatever), dan voldoe je prima aan de eisen en kan je niet geweigerd worden voor vertrek, je hebt immers een vliegticket waar je binnen 30 dagen het land kan verlaten.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 19:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Officieel voldoe je niet aan de eisen voor visa-exemption nee. Er zijn mensen geweigerd hiervoor, maar dat gebeurt dan wel door de luchtvaartmaatschappij, dus al in Nederland. Vraag gewoon een visum aan vantevoren.
Klopt, maar dat vliegticket heeft ie nog niet. Ik ging er vanuit dat dat er ook niet zou komen. Een visum biedt nl meer fllexibiliteit voor dezelfde prijs. Of je moet een héél goedkoop ticket kunnen vinden, dat valt echter tegen met de Thaise luchthavenbelastingen erbij.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je in Nederland kan aantonen dat je een vliegticket hebt welke binnen 30 dagen van Thailand naar een bestemming buiten Thailand, (Singapore, Kuala Lumpur, Pnomh Penh, whatever), dan voldoe je prima aan de eisen en kan je niet geweigerd worden voor vertrek, je hebt immers een vliegticket waar je binnen 30 dagen het land kan verlaten.
Gewoon even 700 Bt per persoon aftikken en je loopt al die ellende gewoon voorbij via de FastTrack. Dit doe ik de laatste 2 jaar al met veel plezier en nooit last van een wachtrij.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
De lange wachttijden en de chagrijnige gezichten van de ambtenaren bij de paspoortcontrole beginnen mij nu wel behoorlijk te irriteren.
Anderhalf uur wachten in een rij die nauwelijks opschiet terwijl de meeste controle-balie's niet gebruikt worden is slechte reclame voor Thailand.
Het is vaak toch de eerste kennismaking met Thailand en die is meestal niet okay wmb.
quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon even 700 Bt per persoon aftikken en je loopt al die ellende gewoon voorbij via de FastTrack. Dit doe ik de laatste 2 jaar al met veel plezier en nooit last van een wachtrij.
Okay, de boekings procedure lijkt op het eerste oog wat omslachtig met uitprinten, ondertekenen, scannen en mailen, maar het werkt echt perfect.
www.bangkokflightservices.com
WTF?quote:BFS Premium Airport Service agent meets our guest at the arrival gate with welcome signboard. With or without
electric cart, our agent takes the guest to the immigration via special pre-arranged channel and assists them through
the process. At the baggage reclaim area, BFS assists our guest through customs and onward to the arrival curbside
and to their ground transportation.
Je moet nog steeds 700 Baht betalen om het land te verlaten, dat zit bij de ticketprijs in. Bij bijvoorbeeld AirAsia is dat heel duidelijk vermeld bij het afrekenen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
Ach zie het maar zo dat je vroeger 700 Bt MOEST betalen om het land te mogen verlaten en nu MAG je 700 Bt betalen om het land sneller binnen te komen.
Vreemd, ik heb daar nooit last van, hooguit 10 minuten in de rij staan. Wat ik wel doe is zorgen dat ik tijdens de wandeling naar de check in de hele meute uit hetzelfde vliegtuig probeer in te halen door net iets sneller te lopen door die trage rollende trottoirs te vermijden. Snelste check in was 3 minuten, geen wachtrij, ik kwam toen uit Manila. En vergelijk Swampie met Manila Aquino airport en dan valt het best wel mee eigenlijk. Ook al heb ik echt een hekel aan BKK Airport, geen prettige vibes daar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:41 schreef APK het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |