abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2012 @ 00:31:36 #26
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106588063
Oke. Dat vliegen van Dusseldorf zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik heb zelf niet veel ervaring met vliegen (1-2 x per jaar) dus het is een beetje een ouderwetse gedachte misschien dat je koffer met overstap snel kwijt gaat. Als je goede maatregelen neemt dan zal het wel meevallen zoals jij zegt.

Heb trouwens even een Rough Guide thailand van internet gehaald. Interessant om te lezen, staat heel veel informatie in. Vanaf bangkok ben je redelijk makkelijk in staat om per bus of trein in andere steden cq gebieden te komen. Het lijkt mij mooi een aantal dagen in Bangkok te verblijven en vervolgens naar wat rustigere gebieden te gaan. Hoe en wat precies weten we nog niet maar als jullie tips hebben hoor ik die graag.
Koekoek
pi_106591776
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:31 schreef Massief het volgende:
Oke. Dat vliegen van Dusseldorf zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik heb zelf niet veel ervaring met vliegen (1-2 x per jaar) dus het is een beetje een ouderwetse gedachte misschien dat je koffer met overstap snel kwijt gaat. Als je goede maatregelen neemt dan zal het wel meevallen zoals jij zegt.

Heb trouwens even een Rough Guide thailand van internet gehaald. Interessant om te lezen, staat heel veel informatie in. Vanaf bangkok ben je redelijk makkelijk in staat om per bus of trein in andere

steden cq gebieden te komen. Het lijkt mij mooi een aantal dagen in Bangkok te verblijven en vervolgens naar wat rustigere gebieden te gaan. Hoe en wat precies weten we nog niet maar als jullie tips hebben hoor ik die graag.
Kijk daarvoor even in het Thailand topic.

Ik vond Chiang mai en omgeving erg tof. Het zuiden lijkt me wat meer voor jullie, ben er zelf niet geweest.

Overigens, qua periode is het in juli/augustus wel regenperiode. Echter de keer dat ik in die periode ben geweest, hebben we weinig last gehad van de regen. Eigenlijk slechts een keer tijdens een fietstochtje en dat doet je dan gelijk aan NL denken.

Verder is Khao Yai National Park een tip, aangezien het makkelijk aan te reizen is vanuit Bangkok.

Edit: Links toegevoegd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steven184 op 09-01-2012 08:11:28 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_106604057
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:31 schreef Massief het volgende:

Heb trouwens even een Rough Guide thailand van internet gehaald. Interessant om te lezen, staat heel veel informatie in. Vanaf bangkok ben je redelijk makkelijk in staat om per bus of trein in andere steden cq gebieden te komen. Het lijkt mij mooi een aantal dagen in Bangkok te verblijven en vervolgens naar wat rustigere gebieden te gaan. Hoe en wat precies weten we nog niet maar als jullie tips hebben hoor ik die graag.
Je koffer raak je niet zomaar kwijt. Kijk bijv. eens bij Emirates! Je hebt dan wel een tussenstop, maar het is echt een super maatschappij. voordeel vind ik met Emirates is dat je op de helft een tussenstop hebt. dus je vliegt 2 keer 6 uur! wat betreft je koffers, je vliegt met dezelfde maatschappij van zowel a'dam - dubai als dubai - bangkok. dus wees niet bang voor je koffers.
ik heb nog niet gekeken naar de tarieven van Emirates, maar ik denk dat je met 800 euro heel ver bent!
  maandag 9 januari 2012 @ 17:24:35 #29
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106607104
Oke. Op tix heb ik tot nu toe de goedkoopste tickets gezien. We gaan nu in ieder geval een periode pikken. Zal toch halverwege juli worden ondanks het regenseizoen. In die Rough guide staat dat het in de maanden juli en augustus wel veel kan regen maar vergeleken met de maanden die daarop komen dat het nog mee vallen. We gokken het er maar op want een andere keuze hebben we niet! Rond de 800 euro moeten we in ieder geval wel slagen voor een retour naar bangkok met het vliegtuig.
Koekoek
pi_106610040
veel plezier ! en laat ons wat weten ;)
pi_106614451
Ik ben net terug uit China, ook een geweldig land voor een verre reis. Niet duur, zeker openbaar vervoer niet. 100 km met de trein voor rond de 4 euro met een hoge snelheidstrein.
  maandag 9 januari 2012 @ 23:01:30 #32
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106624042
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef bunnahabhain het volgende:
veel plezier ! en laat ons wat weten ;)
Is goed ik zal dit topic wel regelmatig updaten. :)
Koekoek
pi_106625034
Indonesië niets voor je?
----
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:09:08 #34
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_106662123
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:21 schreef KingLysandus het volgende:
Indonesië niets voor je?
Ook Indonesië zal ongetwijfeld mooi zijn maar de keuze lijkt op Thailand te gaan vallen .
Koekoek
pi_106838005
Zuid Afrika misschien?

Afgelopen jaar 2 weken geweest (garden route van Port Elizabeth naar Kaapstad). Is goed te doen in twee weken en kostte totaal ongeveer ¤ 2500 ...
  maandag 30 januari 2012 @ 23:01:37 #36
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_107423017
Tickets naar Thailand zijn geboekt! We gaan ongeveer 23 dagen dus hopelijk kunnen we daar een leuke tijd beleven :) Nu nog even een beetje bedenken wat we willen gaan doen enzo..
Koekoek
pi_107427582
In 23 dagen kan je wel een groot gedeelte zien. Zou eerst naar het noorden trekken en sla Pai zeker niet over. Afsluiten in het zuiden op 1 van de eilanden. En als je wil feesten uiteraard kijken voor de fullmoon party
pi_107438178
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 00:40 schreef Bombshell het volgende:
In 23 dagen kan je wel een groot gedeelte zien. Zou eerst naar het noorden trekken en sla Pai zeker niet over. Afsluiten in het zuiden op 1 van de eilanden. En als je wil feesten uiteraard kijken voor de fullmoon party
Pai lijkt me niet echt wat voor deze groep moet ik zeggen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_107439022
Leuk! Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Koh Phi Phi, wel van Koh Tao bijvoorbeeld :) En ik heb ook heerlijk gezeten vlakbij de bridge over river kwai - mooie omgeving en mogelijkheid om een olifantenrit te doen of naar een olifanten opvang te gaan, maar het plaatselijke museum is wel echt helemaal niks :)

Thailand is een land waar je voor alle budgetten kunt verblijven. Ik heb zelf wel eens in een hotel voor 100 euro per nacht gezeten, maar ook in hutjes voor 2 euro per nacht. Het is maar net hoe je pet staat. Eten ter plekke is goedkoop en echt heerlijk. Qua alcohol drinken is het plaatselijke bier okay en op de eilanden drinken ze uit buckets (emmertjes met een hoop sterke drank bij elkaar gemieterd) :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:18:54 #40
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107442482
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef Ripley het volgende:
....maar het plaatselijke museum is wel echt helemaal niks :)
Het Hellfire Pass museum ligt iets buiten Kanchanaburi (in de buurt van de Erawan watervallen), wordt als ik het goed heb door een Australische stichting gemanaged, en is ontzettend indrukwekkend :)
  zondag 5 februari 2012 @ 12:11:21 #41
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_107622907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef Ripley het volgende:
Leuk! Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Koh Phi Phi, wel van Koh Tao bijvoorbeeld :) En ik heb ook heerlijk gezeten vlakbij de bridge over river kwai - mooie omgeving en mogelijkheid om een olifantenrit te doen of naar een olifanten opvang te gaan, maar het plaatselijke museum is wel echt helemaal niks :)

Thailand is een land waar je voor alle budgetten kunt verblijven. Ik heb zelf wel eens in een hotel voor 100 euro per nacht gezeten, maar ook in hutjes voor 2 euro per nacht. Het is maar net hoe je pet staat. Eten ter plekke is goedkoop en echt heerlijk. Qua alcohol drinken is het plaatselijke bier okay en op de eilanden drinken ze uit buckets (emmertjes met een hoop sterke drank bij elkaar gemieterd) :)
Goed om te weten. Op internet hebben we ook enkele ''bouwstenen'' gevonden, kan je je reis gedeeltelijk mee samenstellen. Eén daarvan is ook gewoon back to basics in een oerwoud of eilandhoppen in Phuket. Grote kans dat we wel 1 of 2 van die dingen gaan doen. Gaan bij aankomst in ieder geval wel een aantal dagen in Bangkok blijven om bij te komen van de reis.

Iemand tips hoe je het moet aanpakken met je koffer en hoeveelheid spullen (kleding e.d.) die je meeneemt? Als je het oerwoud in gaat in zo'n klein hutje met je laptop e.d. en een grote koffer zal je vast veel kans hebben dat dit beschadigd raakt of dat het gewoon irritant is het telkens mee te zeulen..
Koekoek
  zondag 5 februari 2012 @ 12:20:16 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_107623164
Niet alleen irritant: zo'n jungletocht is geweldig zwaar, en je wilt echt geen overbodige bagage. Niet eens een rugzak, laat staan een koffer. Je zult je ruimte en gewicht nodig hebben voor water.

Dergelijke tochten maak je meestal vanuit een grotere plaats, en dan laat je je bagage daar achter in hostel of hotel.

Overigens zou ik niet eens een laptop meenemen..... Waarom zou je?

Kijk trouwens even in het Thailand topic, hier in TRV. Dat loopt al eeuwen, en daar vindt je veel antwoorden op de vragen die je nu stelt.
  zondag 5 februari 2012 @ 13:06:52 #43
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_107624979
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:20 schreef Gaoxing het volgende:
Niet alleen irritant: zo'n jungletocht is geweldig zwaar, en je wilt echt geen overbodige bagage. Niet eens een rugzak, laat staan een koffer. Je zult je ruimte en gewicht nodig hebben voor water.

Dergelijke tochten maak je meestal vanuit een grotere plaats, en dan laat je je bagage daar achter in hostel of hotel.

Overigens zou ik niet eens een laptop meenemen..... Waarom zou je?

Kijk trouwens even in het Thailand topic, hier in TRV. Dat loopt al eeuwen, en daar vindt je veel antwoorden op de vragen die je nu stelt.
Zal ik zeker doen, maar kleine laptop bijvoorbeeld lijkt me handig als je ineens iets moet boeken oid. Werkt toch makkelijker dan een telefoon.
Koekoek
  zondag 5 februari 2012 @ 13:11:04 #44
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_107625140
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:06 schreef Massief het volgende:

[..]

Zal ik zeker doen, maar kleine laptop bijvoorbeeld lijkt me handig als je ineens iets moet boeken oid. Werkt toch makkelijker dan een telefoon.
Je hebt in thailand ook heel veel internetcafes, veel meer dan hier. Laptop is niet nodig. Wij hebben een ipad en hadden die wel mee voor amusement, e-books, films enzo, maar dat weegt bijna niks.

Ik heb twee keer gewoon een ticket geboekt en ter plekke lekker gedaan waar ik zin in had,mthailand leent zich daar heel goed voor. Ter plekke vervoer en onderdak vinden is bijzonder makkelijk, al checkte ik dus wel in internetcafes wat het best en slimst was.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:34:30 #45
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_111312402
Ik schop mijn eigen topic weer even omhoog. Vakantie en zo is al geboekt en het komt steeds dichterbij. Hotel voor de eerste 3 dagen is ook al geboekt voor in Bangkok. Kunnen we even bijkomen en acclimatiseren en de stad een beetje bekijken. Nu gaan we na die eerste paar dagen Bangkok naar het zuiden maar is nog niet helemaal duidelijk waar precies. Vandaar een paar vragen.

Aan de ene kant willen we best ook wel een keer kunnen feesten maar wat rust is ook niet verkeerd. In andere topic werd Ko Tao als heerlijk rustig bestempeld waar je kunt snorkelen en lekker kunt genieten. Zijn er plaatsen in het Zuiden waar je ook een feestje kunt vieren maar toch ook flink kunt chillen? Er zijn zo enorm veel mogelijkheden :P

Verder zijn we ook van plan een aantal dagen met bijv. een bouwsteen onder begeleiding dan de ''jungle'' in te gaan en paar daagjes back to basics te gaan. Hoe en wat moeten we nog even bekijken, maar dat lijkt ons wel tof.

Heb ook besloten mezelf toch te laten inenten, we gaan ongeveer 26 dagen dus het is officieel niet nodig maar je kunt het beter maar voor zijn.. En is het verstandig echt een credit card bij je te hebben of red je het wel met je eigen bankpasje?
Koekoek
  woensdag 9 mei 2012 @ 22:58:25 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_111358526
waarom ga je trouwens eerst naar het zuiden, dat is toch juist ideaal om te eindigen? Of was je van plan om alleen naar het zuiden te gaan?

Creditcard is niet nodig, pinnen kan echt overal.
pi_111360431
Ik ben vier maanden lang door ZO Azië gereisd, en ik was incl. tickets zo'n 3000 kwijt. Dus met jouw budget red je het zeker wel! Ik heb trouwens alles gedaan wat ik wou!

Gewoon op je budget letten, ga niet eten bij je restaurants die in je LP staan, niet met de trein maar met de bus reizen in Thailand. Niet van tevoren een ho(s)tel reserveren, maar gewoon op de bonnefooi erop af gaan (alleen bij de FM party niet dan :P ). Er is echt altijd wel wat vrij én je kan alles eerst checken op gebreken. Ook geven ze je soms een leukere prijs.

Oh en als je in Bangkok een tijdje bent, ga niet met Tuktuks, die zijn juist rete duur. |:( Normale taxi mét meter is goedkoper. Oh en neem de bus naar het centrum vanaf het vliegveld, dat scheelt je toch weer 350 Baht! :s)
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:18:16 #48
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_111386329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 22:58 schreef Blik het volgende:
waarom ga je trouwens eerst naar het zuiden, dat is toch juist ideaal om te eindigen? Of was je van plan om alleen naar het zuiden te gaan?

Creditcard is niet nodig, pinnen kan echt overal.
Ja wij hebben niet super veel tijd natuurlijk en we willen sowieso naar het zuiden. Verder willen we ook een natuurpark bezoeken of op een andere manier toch wat meer natuur zien. Er zijn zo enorm veel mogelijkheden dat we toch keuzes moeten maken, en dat is vrij lastig. Verder zitten we dus ook te denken om 1 keer iets van deze site te doen, lijkt ons leuk:

http://www.thailandonline.nl/tentedcampthailand.htm
Koekoek
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:04:31 #49
362446 Massief
VI HOOLIGANS
pi_113403271
Gasten, 4 augustus is er een Full moon party op Koh Samui die ik en mn maat willen mee pakken. 5 augustus savonds om 00:00 moeten we echter weer terug vliegen in bangkok. Dus we moeten binnen een dag van Koh Samui naar Bangkok. Heb gezien dat je met de boot en trein in een redelijk tempo in Bangkok kunt zijn. Iemand hier ervaring mee of het te doen is? Eventueel een site waar je tickets kunt boeken?

http://www.ferrysamui.com/bookingconfirm.html

Is dit betrouwbaar? Van Koh Samui - Bangkok vertek 08:00, aankomst 20:30 in bangkok. Dit moet toch wel sneller kunnen? Rond 0:00 moeten we namelijk terug naar NL vliegen.
Koekoek
pi_113410021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 11:04 schreef Massief het volgende:
Gasten, 4 augustus is er een Full moon party op Koh Samui die ik en mn maat willen mee pakken. 5 augustus savonds om 00:00 moeten we echter weer terug vliegen in bangkok. Dus we moeten binnen een dag van Koh Samui naar Bangkok. Heb gezien dat je met de boot en trein in een redelijk tempo in Bangkok kunt zijn. Iemand hier ervaring mee of het te doen is? Eventueel een site waar je tickets kunt boeken?

http://www.ferrysamui.com/bookingconfirm.html

Is dit betrouwbaar? Van Koh Samui - Bangkok vertek 08:00, aankomst 20:30 in bangkok. Dit moet toch wel sneller kunnen? Rond 0:00 moeten we namelijk terug naar NL vliegen.
Dan kan je misschien beter terug vliegen vanaf Samui.Kost je wel rond de 100,-
Of voor minder vanaf Surat Thani met Airasia
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')