Kijk daarvoor even in het Thailand topic.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:31 schreef Massief het volgende:
Oke. Dat vliegen van Dusseldorf zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik heb zelf niet veel ervaring met vliegen (1-2 x per jaar) dus het is een beetje een ouderwetse gedachte misschien dat je koffer met overstap snel kwijt gaat. Als je goede maatregelen neemt dan zal het wel meevallen zoals jij zegt.
Heb trouwens even een Rough Guide thailand van internet gehaald. Interessant om te lezen, staat heel veel informatie in. Vanaf bangkok ben je redelijk makkelijk in staat om per bus of trein in andere
steden cq gebieden te komen. Het lijkt mij mooi een aantal dagen in Bangkok te verblijven en vervolgens naar wat rustigere gebieden te gaan. Hoe en wat precies weten we nog niet maar als jullie tips hebben hoor ik die graag.
Je koffer raak je niet zomaar kwijt. Kijk bijv. eens bij Emirates! Je hebt dan wel een tussenstop, maar het is echt een super maatschappij. voordeel vind ik met Emirates is dat je op de helft een tussenstop hebt. dus je vliegt 2 keer 6 uur! wat betreft je koffers, je vliegt met dezelfde maatschappij van zowel a'dam - dubai als dubai - bangkok. dus wees niet bang voor je koffers.quote:Op maandag 9 januari 2012 00:31 schreef Massief het volgende:
Oke. Dat vliegen van Dusseldorf zal ik in mijn achterhoofd houden. Ik heb zelf niet veel ervaring met vliegen (1-2 x per jaar) dus het is een beetje een ouderwetse gedachte misschien dat je koffer met overstap snel kwijt gaat. Als je goede maatregelen neemt dan zal het wel meevallen zoals jij zegt.
Heb trouwens even een Rough Guide thailand van internet gehaald. Interessant om te lezen, staat heel veel informatie in. Vanaf bangkok ben je redelijk makkelijk in staat om per bus of trein in andere steden cq gebieden te komen. Het lijkt mij mooi een aantal dagen in Bangkok te verblijven en vervolgens naar wat rustigere gebieden te gaan. Hoe en wat precies weten we nog niet maar als jullie tips hebben hoor ik die graag.
Is goed ik zal dit topic wel regelmatig updaten.quote:Op maandag 9 januari 2012 18:49 schreef bunnahabhain het volgende:
veel plezier ! en laat ons wat weten
Ook Indonesië zal ongetwijfeld mooi zijn maar de keuze lijkt op Thailand te gaan vallen .quote:
Pai lijkt me niet echt wat voor deze groep moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:40 schreef Bombshell het volgende:
In 23 dagen kan je wel een groot gedeelte zien. Zou eerst naar het noorden trekken en sla Pai zeker niet over. Afsluiten in het zuiden op 1 van de eilanden. En als je wil feesten uiteraard kijken voor de fullmoon party
Het Hellfire Pass museum ligt iets buiten Kanchanaburi (in de buurt van de Erawan watervallen), wordt als ik het goed heb door een Australische stichting gemanaged, en is ontzettend indrukwekkendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef Ripley het volgende:
....maar het plaatselijke museum is wel echt helemaal niks
Goed om te weten. Op internet hebben we ook enkele ''bouwstenen'' gevonden, kan je je reis gedeeltelijk mee samenstellen. Eén daarvan is ook gewoon back to basics in een oerwoud of eilandhoppen in Phuket. Grote kans dat we wel 1 of 2 van die dingen gaan doen. Gaan bij aankomst in ieder geval wel een aantal dagen in Bangkok blijven om bij te komen van de reis.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:42 schreef Ripley het volgende:
Leuk! Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Koh Phi Phi, wel van Koh Tao bijvoorbeeldEn ik heb ook heerlijk gezeten vlakbij de bridge over river kwai - mooie omgeving en mogelijkheid om een olifantenrit te doen of naar een olifanten opvang te gaan, maar het plaatselijke museum is wel echt helemaal niks
Thailand is een land waar je voor alle budgetten kunt verblijven. Ik heb zelf wel eens in een hotel voor 100 euro per nacht gezeten, maar ook in hutjes voor 2 euro per nacht. Het is maar net hoe je pet staat. Eten ter plekke is goedkoop en echt heerlijk. Qua alcohol drinken is het plaatselijke bier okay en op de eilanden drinken ze uit buckets (emmertjes met een hoop sterke drank bij elkaar gemieterd)
Zal ik zeker doen, maar kleine laptop bijvoorbeeld lijkt me handig als je ineens iets moet boeken oid. Werkt toch makkelijker dan een telefoon.quote:Op zondag 5 februari 2012 12:20 schreef Gaoxing het volgende:
Niet alleen irritant: zo'n jungletocht is geweldig zwaar, en je wilt echt geen overbodige bagage. Niet eens een rugzak, laat staan een koffer. Je zult je ruimte en gewicht nodig hebben voor water.
Dergelijke tochten maak je meestal vanuit een grotere plaats, en dan laat je je bagage daar achter in hostel of hotel.
Overigens zou ik niet eens een laptop meenemen..... Waarom zou je?
Kijk trouwens even in het Thailand topic, hier in TRV. Dat loopt al eeuwen, en daar vindt je veel antwoorden op de vragen die je nu stelt.
Je hebt in thailand ook heel veel internetcafes, veel meer dan hier. Laptop is niet nodig. Wij hebben een ipad en hadden die wel mee voor amusement, e-books, films enzo, maar dat weegt bijna niks.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:06 schreef Massief het volgende:
[..]
Zal ik zeker doen, maar kleine laptop bijvoorbeeld lijkt me handig als je ineens iets moet boeken oid. Werkt toch makkelijker dan een telefoon.
Ja wij hebben niet super veel tijd natuurlijk en we willen sowieso naar het zuiden. Verder willen we ook een natuurpark bezoeken of op een andere manier toch wat meer natuur zien. Er zijn zo enorm veel mogelijkheden dat we toch keuzes moeten maken, en dat is vrij lastig. Verder zitten we dus ook te denken om 1 keer iets van deze site te doen, lijkt ons leuk:quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:58 schreef Blik het volgende:
waarom ga je trouwens eerst naar het zuiden, dat is toch juist ideaal om te eindigen? Of was je van plan om alleen naar het zuiden te gaan?
Creditcard is niet nodig, pinnen kan echt overal.
Dan kan je misschien beter terug vliegen vanaf Samui.Kost je wel rond de 100,-quote:Op dinsdag 26 juni 2012 11:04 schreef Massief het volgende:
Gasten, 4 augustus is er een Full moon party op Koh Samui die ik en mn maat willen mee pakken. 5 augustus savonds om 00:00 moeten we echter weer terug vliegen in bangkok. Dus we moeten binnen een dag van Koh Samui naar Bangkok. Heb gezien dat je met de boot en trein in een redelijk tempo in Bangkok kunt zijn. Iemand hier ervaring mee of het te doen is? Eventueel een site waar je tickets kunt boeken?
http://www.ferrysamui.com/bookingconfirm.html
Is dit betrouwbaar? Van Koh Samui - Bangkok vertek 08:00, aankomst 20:30 in bangkok. Dit moet toch wel sneller kunnen? Rond 0:00 moeten we namelijk terug naar NL vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |