En is het dan dat jij 2 weken dezelfde dame hebt, of elke dag een andere?quote:Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
lijkt me ook cker goede vakantie man. Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,quote:Op woensdag 28 december 2011 16:41 schreef chelloboy het volgende:
Vanochtend weer thuis gekomen van ruim 2 weken Pattaya,ff wennen van 30 graden daar en de 5 hier.
Maar wat was het gezellig,me leukste tot nu toe van de 5 keer in 3 jaar.
Veel in Soi 6 gezeten,en later Walking Street met zijn GoGo,s en Disco,s.
Ga niet naar Pattaya als je een vriendin heb of een rustige strandvakantie,hier draait alles maar om 1 ding.
Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen
Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:34 schreef Blik het volgende:
doe dat soort zaken a.u.b. via pm, dat zijn echt geen dingen die ik hoef te lezen in een TRV-forum...
Ik ben ondertussen vaak genoeg in die omgeving geweest om te weten dat dat ook een onderdeel is van Thailand, maar quotes zoals deze:quote:Op woensdag 28 december 2011 20:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het geeft je anders wel een volledig beeld Blik. En zodra je goed geinformeerd bent kun je zelf keuzes maken zonder voor verrassingen komen te staan. Maar wellicht wil Blikchick wel eens een nachtje in het Penthouse hotel logeren en dan moet je toch weten wat er in Pattaya zoal te koop is en wat de gewoontes zijn. maar mocht je er zelf onverhoop eens verzijld raken, gewoon in Naklua bivakeren. Ik zeg altijd maar zo, je mot het een keer gezien hebben. Je kunt als Amerikaans toerist in Amsterdam ook niet thuiskomen en zeggen dat je niet op de wallen gewwest bent.
hoef ik echt niet te lezen... Voor dat soort conversaties zullen vast en zeker ook andere fora zijnquote:Op woensdag 28 december 2011 17:26 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Een vriend van mij wil ook binnenkort gaan maar hij is een beetje dik en heeft een kaal hoofd en paardenstaart. hij is een beetje bang dat ie daar ook niet echt aan zijn trekken zal komen maar volgens mij zal dat wel meevallen toch? la maar iets weten,,,
Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
tnx voor de info. zal het doorspelen en maybe heeft ie ook nog watquote:Op woensdag 28 december 2011 20:19 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Hallo,denk je nou dat ik hier ga schrijven wat ik meegemaakt heb,weinigen vertellen eenmaal in Nederland wat ze in Pattaya uitspoken,neem ook geen foto,s ofzo.
Er wordt gewoon gevraagd of als je er kansloos uitziet,je daar dan ook niet aan je trekken komt,nou geloof mij al zie je er niet uit,er zijn meer dan genoeg hele mooie meiden die je wel willen hoor,alles voor de Bathjes.
Ontzettend veel mannen met dikke buiken en onder de tattoo,s lopen hand in hand met een mooie Thaise.
Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Opmerkelijk dat sommigen hier vinden dat dit soort zaken hier niet thuis horen. Alsof dit geen onderdeel is van Thailand. Waarom zou je hier je ogen voor moeten sluiten?
Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl..quote:Op donderdag 29 december 2011 13:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Nogmaals, ik hoef niet te weten of iemand die "een beetje dik is,een kaal hoofd en paardenstaart heeft" wel aan zijn trekken kan komen in Thailand. Ik kom in dit topic om advies te geven over hostels, eilanden, tempels, etc.
Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Sosa het volgende:
[..]
Heel goed, heb je voor mij nog wat tips op Phuket? Patong mijdt ik (om bovengenoemde redenen), maar met andere plaatsen daar zoals Karon/Kata heb ik nog geen ervaring. Zoek daar nog accommodatie nl..
Foei, ga eens snel danquote:Op donderdag 29 december 2011 16:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee, ben niet in Phuket geweest. Dus kan daarover helaas niks zeggen
Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef conleche het volgende:
@Northside: wat vind je van Bangkok? Heb je al zo'n fietstocht gedaan?
Ik denk er ook niet langer te blijven dan een dag of twee/drie, ik doe het wel in het begin en dan ga ik ook door naar het noorden. Neem dan de laatste week een binnenlandse vlucht terug naar het zuiden, om te eindigen op ko tao. Tenminste.....dat is nu het idee! Als je terugbent, kan je me mooi meer vertellen!quote:Op donderdag 29 december 2011 16:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik vind Bangkok wel grappig om een paar dagen te shoppen en grand palace en wat po etc te zien. Maar om er nou echt lang te blijven, nah, na 3 dagen heb ik het allemaal wel gezien. Ik ben lang in het noorden blijven hangen en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Chiang mai, pai, mae hong son, dat is voor mij persoonlijk het 'echte' Thailand.
Nu nog een weekje eilanden in het zuiden en dan zit het er alweer op. Met oud en nieuw heb ik trouwens dit nog kunnen regelen op koh samui:
[ afbeelding ]
Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).quote:Op donderdag 29 december 2011 16:46 schreef MissHobje het volgende:
Hoe heet het en waar precies op Koh samui? ziet er mooi uit
Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:50 schreef conleche het volgende:
Bijvoorbeeld of je bij Pai de jungle in bent getrokken om bergstammen te zien...
Nicequote:Op donderdag 29 december 2011 16:51 schreef Northside het volgende:
[..]
Zijn de Thai-Ayodhya Villa's (http://thaiayodhayaspavillas.com/), bij Lamai beach. Betaal nu 60$ per nacht, valt me nog mee eigenlijk (voor oud&nieuw).
Oh! Klinkt goed (ondanks de muggenbultenquote:Op donderdag 29 december 2011 16:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, maar echt hardcore trekking he. Viel nog tegen om dat te vinden ook. Je hebt heel veel toeristentreks, met jeeps en olifanten en bamboorafts over de gebaande paden, 'want dat willen de mensen'. Met een kapmesje je eigen weg door de jungle hakken is niet zo populair. Uiteindelijk toch een lokale gids gevonden die dat wel wilde doen en met een groepje van vier de jungle ingetrokken.
72 uur later, 42 muggenbulten rijker (en dat was met deet!) en moe en voldaan de jungle weer uitgekomen.Mooiste ervaring van mijn hele reis.
Omgeving Krabi wellicht?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Zit nu 3 dagen in Bangkok (of is dit al de 4e?) en rond de hoerenbuurten stikt het van de oude Europeanen die zich laten uitkleden door Thaise vrouwtjes. Beetje triest om te zien hoe wereldvreemd sommige van die mannen zijn. En hoe gewetenloos de rest is. Maar goed, jedem das seine.
Ik zit nu wel met een probleempje... ik wilde met oud en nieuw op een mooi eilandje zitten a la koh tao en daar een feestje vieren. Alleen blijkt nu de helft van de wereld hetzelfde plan te hebben en zit alles vol daar (afgezien van een paar dure resorts). Had ik kunnen weten natuurlijk, maar goed. Hebben jullie nog suggesties voor een mooi oud & nieuw feest ergens in zuid-Thailand. Iets met een palmboom en wat mensen en wat muziek en wat alcohol?
Ik heb dat niet gedaan maar ik zou liever informeren bij de GGD of het nodig is.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal
als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoendequote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Zijn jullie Thailand gangers trouwens ingeënt tegen rabiës? Ik zit te twijfelen of dit echt nodig zal zijn, en helemaal omdat die krengen ontiegelijk duur zijn. 190 euro in totaal
Ik vroeg me dat inderdaad ook al af. Ik zie dat het de enige vaccinatie is die mijn aanvullende verzekering niet vergoed...quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:12 schreef Sosa het volgende:
[..]
als je gaat rondtrekken wellicht wel. Ga je echter naar Pattaya, dan zijn rubbers voldoende
Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:18 schreef rene90 het volgende:
[..]![]()
Ik zit een half jaar in Azie, zal er dus wel aan moeten geloven ben ik bang. Thanks voor de info maar weer, zal tegen de tijd dat ik die kant op ga jullie wel meer lastigvallen met vragen. Nog anderen hier die rond juli / augustus in Thailand zitten?
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nodig. Als je wordt gebeten moet je zelfs met de inentingen nog extra spuiten halen. Het zijn er dan alleen minder.
Tenzij je echt niet binnen 24 uur bij een ziekenhuis kan zijn. Oordeel zelfquote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Ik heb helaas maar 60 euro per jaar...heb dus nu nog buiktyfus en TBC besteld, en dus in 2012 maar de rest van de prikken (alleen nog die rabies). Ik lees nu ook over mogelijkheden in het LUMC dat je het in de huid kan doen waardoor het bedrag al gelijk een stuk minder is. Het niveau antistoffen is wel minder sterk dan dat het in de spier wordt gedaan maar je bent (van wat ik begrijp) wel gewoon beschermd.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:24 schreef Sosa het volgende:
Als je die ¤ 190,- prikken ineens haalt, krijg je geloof ik ¤ 100,- euro terug voor inentingen bij de meest gangbare verzekeraars.
Haal je dan de vervolgprikken een jaar later, kost het je rond de 120 (geloof ik), krijg je weer 100 euro terug en ben je de rest van je leven ingeënd. Ook wel wat waard toch?
Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:12 schreef oink_oink het volgende:
Lees, als je meer wilt weten dan je buurman.
'Thailand is de nummer-1-bestemming voor digital nomads: het is er goedkoop, mooi en de bevolking loopt altijd met een glimlach rond. Toch is niet iedereen te spreken over dit land in Zuidoost-Azië.'
http://werkenvanuithetbui(...)t-naar-thailand-gaan
Dan nog zul je die ene prik dus nodig hebben. In de meeste gebieden hebben ze ze wel hoor. Zelf op een klein eilandje in Thailand zo'n prik moeten halen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik had het even nagevraagd bij een officieel punt, en die gaven aan dat als je van te voren gevaccineerd bent je 1 prik nodig hebt die de antistoffen weer een beetje activeren. Ben je niet gevaccineerd moet je meerdere prikken en in sommige gebieden zijn die niet zomaar te krijgen wat ik begreep. In Thailand misschien wel maar zit ook in Vietnam / nepal / indonesie et cetera.
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.quote:Op zaterdag 31 december 2011 07:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, ach, ze draaien je als toerist soms een poot uit. Dat weet je en daar doe je niets aan. Ik en een vriend wilden met 2 thai een avondje muay thai gaan kijken in Bangkok. Zij betaalden 250 baht, wij 1250 baht. Die vriend van mij werd boos en van hem hoefde het niet meer, ik had eigenlijk niet anders verwacht. En zo zijn er de laatste weken wel meer dingen geweest waarbij je als buitenlander gediscrimineerd word. Tsja, hoort erbij?
In het noorden vond ik het allemaal nog vrij vriendelijk en authentiek, daar is de goudkoorts nog niet zo doorgedrongen. In het zuiden weten ze wat ze in handen hebben met hun mooie eilandjes etc en daar vragen ze gewoon een redelijk westerse toeristenprijs voor. Alleen in Bangkok had ik echt het idee dat ze een drol probeerden op te poetsen om die voor het dubbele te verkopen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Door velen wordt Thailand toch ook al gezien als Land of Scams ipv Land of Smiles.
Nee, wij niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:16 schreef rene90 het volgende:
Ik zou voor de zekerheid wel een week van tevoren bellen om te confirmen.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:59 schreef conleche het volgende:
Ik hoopte dat het niet echt was.
[..]
Heb geboekt voor de eerste nacht (en tevens het enige wat ik vanaf hier ga boeken). Ben benieuwd! Dank voor de tip iig!
Vanuit het altijd zonnige, warme Amsterdam de eensgelijke wensen terug.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst.
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mijquote:Op zaterdag 31 december 2011 18:52 schreef Northside het volgende:
Vanuit Koh Samui iedereen een fijn 2012 toegewenst.
Lamai. Was lachen, maar ben eigenlijk verbaasd dat er geen doden zijn gevallen. Er stond vuurwerk op het strand, daar was Khadaffi jaloers op geweest. En veiligheidsvoorschriften kennen die Thai niet. Paar keer pijlen vlak langs mensen zien vliegen en dingen die op de grond uit elkaar knalden etc. Begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die lachend in de tuk tuk door de spits van Bangkok zwiert, maar op dat strand voelde ik me zelfs soms onveilig.quote:Op maandag 2 januari 2012 16:13 schreef Goofjansen het volgende:
groeten terug hoor, neem er maar eentje op Lamai van mij
Of zit je op Mae Nam?/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |