Thailand is inderdaad het makkelijkste land om in je eentje rond te vertoeven van de "verre" reizen iddquote:Op dinsdag 15 november 2011 17:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja. Eerste keer dat ik lang in m'n eentje op vakantie ga. Maar Thailand is er wel het land voor geloof ik.
5 weken, inclusief 1 week Hong Kong. Ik ben benieuwd, weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Maar hey, it's an adventure.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:34 schreef conleche het volgende:
Voor mij ook de eerste keer alleen inderdaad en Thailand stond sws wel op mijn verlanglijstje en is een prima land om mee te beginnen; het stikt daar van de backpackers én er is zo te zien echt zoveel te zien en te doen, dat zelfs als zou je geen leuke mensen tegenkomen het nog steeds een prima vakantie zal zijn.
Hoe lang ga jij? Ik 4 weken. Wat natuurlijk best lang is, maar wel te overzien mocht het me toch tegenvallen, zo in mijn eentje.
Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt...quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:34 schreef Northside het volgende:
Ik zit met oud & nieuw ook daar, zou ideaal zijn als ik een mooi feest op een eiland kan vinden. Iemand nog aanraders?
Thanks voor de tip! Dus Koh Tao ligt ook in die buurt, dat wist ik nog nietquote:Op dinsdag 15 november 2011 08:32 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Ik zou dit sowieso met z'n twee doen en de jongens een paar dagen eurodisney geven met de bus
Vanaf deze rustige goedkope resort met nederlandse eigenaar kun je Koh Phanang zien liggen en met een vissersbootje naar toe varen en ook verder naar Koh Tao voor een daagje, op Koh TAO een boottour rond het eiland nemen is leuk
Verder zou ik vooral vaak en veel de nachttrein nemen, lekker slapen in de trein (wel bijtijds kaartjes kopen)
Probeer in dit topic je vraag ook te stellen!quote:Op woensdag 16 november 2011 13:51 schreef Sosa het volgende:
Hi allemaal,
Wie heeft er een tip voor een voordelig ticket? Wil graag weg eind december (tussen 20 - 30 dec) tot begin januari (tussen 2 - 10 jan). Vliegen op BKK uiteraard.
Mocht dat lukken, dan zoek ik ook nog een leuke locatie om die periode lekker te chillen. Ik zat te denken om naar Phuket te gaan, maar dan het minder toeristische gedeelte.. Drukt ook de kosten van een binnenlandse vlucht. Maar als iemand hier nog tips heeft voor een voordelig verblijf elders, dan hoor ik dat graag!
Thanks!! Heb ik inmiddels gesteldquote:Op woensdag 16 november 2011 14:09 schreef conleche het volgende:
[..]
Probeer in dit topic je vraag ook te stellen!
Dit zou ik zo doen, ware het niet dat een ticket naar Samui niet te betalen is (retour 13000) danwel soldout. In mijn peride dan..quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:32 schreef Goofjansen het volgende:
Vanaf deze rustige goedkope resort met nederlandse eigenaar kun je Koh Phanang zien liggen en met een vissersbootje naar toe varen en ook verder naar Koh Tao voor een daagje, op Koh TAO een boottour rond het eiland nemen is leuk
je moet met de nachttrein naar Koh Samui gaan das veel leukerquote:Op woensdag 16 november 2011 14:36 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dit zou ik zo doen, ware het niet dat een ticket naar Samui niet te betalen is (retour 13000) danwel soldout. In mijn peride dan..
Hmmmmmmquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:44 schreef APK het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt...
Als je de sfeer op een bepaald eiland okay vindt dan zal het met oud en nieuw ook wel leuk zijn![]()
De laatste drie jaar zijn wij Koh Chang ontvlucht (wegens drukte) en hebben we oud en nieuw op Koh Mak gevierd, maar dat is misschien weer te rustig voor sommige mensen.
Koh Mak op oudejaarsdag:
[ afbeelding ]
http://hotels.lonelyplane(...)umber=1&PageNumber=1quote:Op woensdag 16 november 2011 15:17 schreef conleche het volgende:
Welk hotel zouden jullie aanraden als je aankomt in Bangkok? Ik wil eigenlijk wel in een hostelachtig iets, maar dan wel met een privékamer. Ik denk op die manier de meeste kans te maken mensen te ontmoeten in gemeenschappelijke ruimtes, maar heb geen zin om tussen dronken tieners op een slaapzaal te liggen. Luxe is niet nodig, wel dat het schoon is en liefst met beetje acceptabel matras.
Vriendelijk. Ik bedoelde natuurlijk of er mensen waren die ervaringen hadden met bepaalde hotels. Googelen kan ik zelf ook wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:20 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
http://hotels.lonelyplane(...)umber=1&PageNumber=1
Hotels zijn om te slapen en zeker in Bangkok, je bent er toch maar een nachtjequote:Op woensdag 16 november 2011 15:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Vriendelijk. Ik bedoelde natuurlijk of er mensen waren die ervaringen hadden met bepaalde hotels. Googelen kan ik zelf ook wel.
Maar dat brengt ook logistieke problemen mee... eerst weer vanaf aiport naar BKK om daar op te stappen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:07 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
je moet met de nachttrein naar Koh Samui gaan das veel leuker
http://www.seat61.com/Thailand.htm
nou lastig he in de bus stappen of een taxi nemenquote:Op woensdag 16 november 2011 15:25 schreef Sosa het volgende:
[..]
Maar dat brengt ook logistieke problemen mee... eerst weer vanaf aiport naar BKK om daar op te stappen bijvoorbeeld.
Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:23 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Hotels zijn om te slapen en zeker in Bangkok, je bent er toch maar een nachtje
maar je kunt ook een startup boeken
Maar in die hotels blijven mensen niet hangen overdag tenzij ze ziek zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 15:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.
Als je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren, staat het je vrij om wat anders te doen en mijn posts te negeren.
Dat begrijp ik. Maar ik kan me zo voorstellen dat in de avond na het eten mensen nog even in hun hotel chillen alvorens te gaan slapen. Even hun blog bijwerken, wat lezen, of weet ik veel.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:29 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Maar in die hotels blijven mensen niet hangen overdag tenzij ze ziek zijn
Nou, dit weer. Volgens mij wordt mijn vakantie een copy/paste van die van jou.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:17 schreef conleche het volgende:
Welk hotel zouden jullie aanraden als je aankomt in Bangkok? Ik wil eigenlijk wel in een hostelachtig iets, maar dan wel met een privékamer. Ik denk op die manier de meeste kans te maken mensen te ontmoeten in gemeenschappelijke ruimtes, maar heb geen zin om tussen dronken tieners op een slaapzaal te liggen. Luxe is niet nodig, wel dat het schoon is en liefst met beetje acceptabel matras.
Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.htmlquote:Op woensdag 16 november 2011 15:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hmmmmmm
Wat is een goed (budget) accomodatie op Ko Mak, en wat kost dat ongeveer?
Nou ja, jij gaat eerder!! Word jij gewoon mijn guinee pig!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef Northside het volgende:
[..]
Nou, dit weer. Volgens mij wordt mijn vakantie een copy/paste van die van jou.
Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkokquote:Op woensdag 16 november 2011 15:27 schreef conleche het volgende:
Ten eerste wil ik er wel 2, of misschien wel 3 nachten blijven en ten tweede heb ik een specifieke wens: mensen ontmoeten waar ik misschien 1 of meerdere dagen mee zou willen optrekken.
Ben ik ook geweest! Leuk daarquote:Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef APK het volgende:
[..]
Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.html
Volgens mij was het 1000 baht rond oud en nieuw.
Edit: De wat kleinere hutjes zijn 600 baht
Nouja, het is makkelijk om direct door te vliegen. Zonder moeilijk te doen met een taxi en een dag (of nacht) in de trein. Wil dat hele bangkok niet in met zo;n kort verblijf.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:26 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
nou lastig he in de bus stappen of een taxi nemen
Dan rij je gelijk van airport naar treinstation en ga je gelijk doorquote:Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Sosa het volgende:
[..]
Nouja, het is makkelijk om direct door te vliegen. Zonder moeilijk te doen met een taxi en een dag (of nacht) in de trein. Wil dat hele bangkok niet in met zo;n kort verblijf.
Hoevaak vertrekken die treinen per dag?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:46 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Dan rij je gelijk van airport naar treinstation en ga je gelijk door
van 17.00 uur tot 20.000 uur wel vierquote:Op woensdag 16 november 2011 15:48 schreef Sosa het volgende:
[..]
Hoevaak vertrekken die treinen per dag?
Thanx!! Even checken!quote:Op woensdag 16 november 2011 15:42 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb hier wel goede ervaringen mee: http://www.shantilodge.com/page/shanti-bangkok
Heel relaxed, makkelijk om mensen te ontmoeten en niet te ver van Khao San Rd voor als je nep-schoenen wilt kopen
Thanks voor de linkquote:Op woensdag 16 november 2011 15:50 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
van 17.00 uur tot 20.000 uur wel vier
http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern%20Thailand
quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Dus Koh Tao ligt ook in die buurt, dat wist ik nog niet
Waarom zo lang wachten?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.
We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
We willen het low budget doen, en dus goedkope tickets.quote:
Het regenseizoen is meestal niet zo'n ramp. Overstromingen zijn een uitzondering. Ik zou me er niet zo druk over maken.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
OK, hij heeft besloten dat zijn kinderen niet meegaan. Chiang Mai detour is ineens een optie nu.
We zijn nu aan het bekijken in welke periode we het best gaan, als we over exact een jaar gaan, dan zitten we zeker middenin het regenseizoen met mogelijke overstromingen?
Als je echt met zo'n groep meegaat, zit je wel aan die mensen vast en volgens mij is het leuker om het op eigen houtje te doen toch? Als ik het zo bekijk is het sws vrij goedkoop allemaal daar; je grootste uitgavenpost zal toch het ticket zijn en dat zit er bij de reis die jij post niet bij.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
We willen het low budget doen, en dus goedkope tickets.
Maar nu valt mijn oog hierop: http://www.bezoekthailand.nl/21-dagen-prive-reis-thailand.aspx
Dit programma is aan te passen en goedkoper te maken door nachttreinen te nemen in plaats van binnenlandse vluchten en noem maar op. Wij kunnen dan 3 dagen onderbreken bijvoorbeeld om die vriend te bezoeken.
nachttrein is veel leukerquote:Op woensdag 16 november 2011 15:52 schreef Sosa het volgende:
[..]
Thanks voor de link
Wat raadt je me aan, met ferry vanaf Hua Hin naar Samui of vanuit Surathani?
Ik zie trouwens net op air asia dat vliegen naar surathani, retour, net zo duur is
nee hoor. die rondvaart is leuk en die brengt je ook naar dat kleine eilandje koh nang yuanquote:Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het regenseizoen is meestal niet zo'n ramp. Overstromingen zijn een uitzondering. Ik zou me er niet zo druk over maken.
Koh Tao zou ik alleen heen gaan als je wil duiken. Anders voegt het weinig toe.
Zal ik dan maar het tegen geluid zijn?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Koh Tao zou ik alleen heen gaan als je wil duiken. Anders voegt het weinig toe.
kop kun khrap, ik denk dat ik daar wel een keer terecht ga komenquote:Op woensdag 16 november 2011 15:36 schreef APK het volgende:
[..]
Wij huurden meestal iets hier: http://www.monkeyislandkohmak.com/monkeyisland/index.html
Volgens mij was het 1000 baht rond oud en nieuw.
Edit: De wat kleinere hutjes zijn 600 baht
Is wel privé reis, maar ik dacht dat het ticket er wel bij zat!quote:Op woensdag 16 november 2011 16:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je echt met zo'n groep meegaat, zit je wel aan die mensen vast en volgens mij is het leuker om het op eigen houtje te doen toch? Als ik het zo bekijk is het sws vrij goedkoop allemaal daar; je grootste uitgavenpost zal toch het ticket zijn en dat zit er bij de reis die jij post niet bij.
Ik vind het ook een leuker eiland dan Koh Phangan en ook wel leuker dan Samui. Toch vind ik het veel moeite om naar Koh Tao te gaan voor alleen de relaxte sfeer. Helemaal omdat het eiland veelal om duiken draait. Wat ook wel terecht is, wat een mooie duikplek. In de tijd om er te komen zou ik andere dingen in Thailand gaan doen. Maar dat is misschien ook persoonlijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zal ik dan maar het tegen geluid zijn?![]()
Koh TaoNiet gedoken en me top vermaakt.
Veel beter in vergelijking met Samui of het ordinaire (zeker rond full moon) koh phangan
Waarom snorkelen als je kunt duiken voor een bizar laag bedrag?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is wel privé reis, maar ik dacht dat het ticket er wel bij zat!
Verder willen we gaan snorkelen in Koh Tao. En nu hollen naar mijn werk.
Ik ben er een dag of 20 heerlijk tot rust gekomen en zitten relaxen. En de menzen zeiden nog... ga niet naar phangan want er zitten wankers! Maar ik moest toch.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik vind het ook een leuker eiland dan Koh Phangan en ook wel leuker dan Samui. Toch vind ik het veel moeite om naar Koh Tao te gaan voor alleen de relaxte sfeer. Helemaal omdat het eiland veelal om duiken draait. Wat ook wel terecht is, wat een mooie duikplek. In de tijd om er te komen zou ik andere dingen in Thailand gaan doen. Maar dat is misschien ook persoonlijk.
Dat moest haast wel Impian Divers zijn (of zitten er nog meer Nederlandse scholen daar?). Erg aardige eigenaar die ook goed met je meeleeft. Ook lekker kleine groepen waardoor je het zo onder de knie hebt. Snorkelen kan mooi zijn maar over het algemeen kun je zoveel meer zien en is het alleen nog maar mooier als je duikt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik wil daar ook gaan leren duiken, heb dat nog nooit gedaan, lijkt me tof. (Kreeg van iemand een adresje van een Nederlandse eigenaar.)
Maar alleen snorkelen zou ik ook niet erg vinden hoor! Dat heb ik gedaan in Egypte en het was adembenemend mooi!
Je hoeft niet echt adresjes te hebben voor duiken in koh Tao. Het hele eiland is een grote duikschool ongeveer.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:32 schreef conleche het volgende:
Ik wil daar ook gaan leren duiken, heb dat nog nooit gedaan, lijkt me tof. (Kreeg van iemand een adresje van een Nederlandse eigenaar.)
Maar alleen snorkelen zou ik ook niet erg vinden hoor! Dat heb ik gedaan in Egypte en het was adembenemend mooi!
Ik ga ook niks boeken hoor, want zometeen wil ik als ik er eenmaal ben wel iets heel anders doen. Maar ik ga wel zoveel mogelijk adresjes verzamelen. Zodat ik globaal een idee heb wat mijn route zou kunnen zijn. Kookcursus in Chiang Mai, fietsen in Bangkok, duiken op Koh Tao, de jungle in bij Pai. De tempels bij Ayutthaya, de Erawanwatervallen, dat is wat ik tot nog toe ben tegengekomen en me wel leuk lijkt. Maar ik ben pas net info aan het verzamelen, dus komen vast nog dingen bij/vallen dingen weer af.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je hoeft niet echt adresjes te hebben voor duiken in koh Tao. Het hele eiland is een grote duikschool ongeveer.
Kookcursus in Chiang Mai zou ik wel een week of 2 van te voren boeken, toen ik er was waren die steeds volgeboekt.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:40 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ga ook niks boeken hoor, want zometeen wil ik als ik er eenmaal ben wel iets heel anders doen. Maar ik ga wel zoveel mogelijk adresjes verzamelen. Zodat ik globaal een idee heb wat mijn route zou kunnen zijn. Kookcursus in Chiang Mai, fietsen in Bangkok, duiken op Koh Tao, de jungle in bij Pai. De tempels bij Ayutthaya, de Erawanwatervallen, dat is wat ik tot nog toe ben tegengekomen en me wel leuk lijkt. Maar ik ben pas net info aan het verzamelen, dus komen vast nog dingen bij/vallen dingen weer af.
Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kookcursus in Chiang Mai zou ik wel een week of 2 van te voren boeken, toen ik er was waren die steeds volgeboekt.
Vind ik ook alleen heb ik daardoor niet die kookcursus kunnen doenquote:Op woensdag 16 november 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.
Ik vind het echt zonde om dingen te boeken als je vrijheid wil. Dat beperkt je.
falang or no-falang ownedquote:Op woensdag 16 november 2011 18:46 schreef Bowny het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel het ongeveer gaat kosten als je je huis door een bedrijf wilt laten cleanen i.v.m. de overstromingen?
eens! Bij aankomst geboekt voor 1 of 2 dagen later, de andere dag hadden we al andere plannen.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Om 12.00 uur geboekt om 17.00 kon ik.
Ik vind het echt zonde om dingen te boeken als je vrijheid wil. Dat beperkt je.
Omdat iedereen kan snorkelen en duikcursus tijd kost? We zullen wel zien, leren duiken staat wel al tijden op mijn verlanglijstje. Koh Tao slaan we zeker niet over dus we kunnen altijd nog zien hoeveel we opgemaakt hebben aan het einde van de reis.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom snorkelen als je kunt duiken voor een bizar laag bedrag?
verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapenquote:Op vrijdag 18 november 2011 00:48 schreef Seven. het volgende:
En hij besluit dat de kinderen niet meegaan, dan besluit ik dat ik niet zo'n vooraf geboekte reis wil. Alleen tickets boeken we en misschien het hotel in Bangkok, aangezien we toch maar 1 nachtje blijven hooguit.
in zou in de lente gaan, maart - aprilquote:Op woensdag 16 november 2011 15:55 schreef Seven. het volgende:
Die tijger tempel is fout daar is echt niks leuks aan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:36 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapen
Ik had hetzelfde idee toen ik daar was, maar heb ondertussen zoveel andere verhalen gehoord dat ik het niet meer direct zou aanbevelen aan anderen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.
Maar goed. Ik was er maar een paar uur natuurlijk.
Het werd ons afgeraden door de mensen van het Guesthouse. Wij zijn dus niet geweest.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben daar geweest. Wat niks mis mee. Tijgers werden goed behandeld, kregen te ruimte. Veiligheidsregels werden door de (deels Australische) werknemers streng toegepast. Jongere tijgertjes werden beschermd en zo veel mogelijk weggehouden van het publiek.
Alleen de voorkant gezien vrees ik. De waarheid zit in Thailand altijd aan de achterkant, achter de tempels staan monniken te roken en pornoblaadjes te bekijken, daar staan hun dure auto's etc. Het is een land van façades. Probeer bij de Doi Suthep tempel door de 'staff only' ingang te geraken en verbaasd je over een gigantische glijbaan via welke het afval, inclusief de oranje plastic emmertjes en andere gekregen teringzooi waar ze echt niet om zitten te springen samen met de vuilniszakken een eind verder op gewoon in de natuur op een gigantische vuilnisberg belanden. Als je je een beetje gaat inleven in het tweede verflaagje van de Thaise cultuur kijk je met heel andere ogen om je heen in plaats van met de wazige ogen van het type toerist die alleen op de commerciële reisfoldertjes zit te geilen. En dan heb je veel meer kans om de echt interessante dingen te ontdekken want die zijn er ook genoeg!quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:44 schreef SpecialK het volgende:
ach je mocht ze geen speed geven, maar verderquote:Op vrijdag 18 november 2011 12:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zou dat soort dierenparken ook vermijden... Zeker in een land als Thailand, met alle respect. Daar gaan ze toch niet zo met dieren om als ik het zou willen zien
No way, tiger temple ga ik niet naartoe. Ik weiger mee te werken aan de instandhouding daarvan.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:36 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
verstandig, tiger temple is wel leuk vlak bij de bridge in kachanaburi en daar een nachtje of twee slapen
Ik ben ook een beetje stilgevallenquote:Op woensdag 23 november 2011 01:08 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe gaat het ondertussen daar? Is het al iets minder erg? Of nog steeds overal water?
De west-Europeese media zijn er echt helemaal over stilgevallen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het me de eerste dag(en) een beetje overdonderd, waarna ik toch snel weer vertrek, en ik ben er toch al meerdere malen geweest.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 30 november 2011 15:35 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat het me de eerste dag(en) een beetje overdonderd, waarna ik toch snel weer vertrek, en ik ben er toch al meerdere malen geweest.
Wat verder , of aan het einde van de trip dan berust ik me iets meer, en ga dan weer terug, en voel me dan meer op mijn gemak.
Het ligt eraan hoeveel ervaring je hebt met andere 'derdewereld' steden. Bangkok was mijn eerste Aziatische stad, maar ik was al in Mexico City en diverse andere streden in Latijns Amerika geweest. Ik vond het weinige wat ik van Bangkok gezien heb (gebied rond het treinstation en Chinatown) vrij rustig en tam.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Nog een weekje en dan begint het grote avontuur. Weet nog steeds niet hoe lang ik in Bangkok wil blijven voordat ik verder ga. Sommige mensen willen er nog geen dag blijven, anderen roepen zeker een week. Ik ga het daar wel zien neem ik aan, zo lang het leuk is is het leuk.
Ook echt gedaan?quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:51 schreef Sosa het volgende:
vandaag goede groupon-aanbieding!
Vlieg voor 299 incl 16 dagen naar Thailand rechtstreeks vanaf brussel
En in maart nog eens voor 399...
Ik dacht, boek er meteen 2 voor de prijs van 1 :p
Wel goed plan om te gaan 'overwinteren' in een warm land. Pattaya zou verder niet mijn keus zijn maar goed.quote:Op zaterdag 10 december 2011 20:27 schreef chelloboy het volgende:
Morgenavond met de KLM naar Thailand, 16 dagen Pattaya,weer Kerst vieren met 30 graden haha.
ja!quote:
Afgelopen zomer 1 nacht in Sansuko Ville Bungalow Resort geweest. Was echt top, bungalowtjes met A/C voor iets van 1000Baht per nacht, zwembadje erbij, mooie stranden in de omgeving (schijnt, zijn wij niet geweest). Supervriendelijke (Engelse) eigenaren die werkelijk alles voor je doen. Weg van alle drukte, maar je bent er zo als je het toch op wilt zoeken.quote:Op maandag 12 december 2011 16:51 schreef Sosa het volgende:
[..]
ja!
Ik had voor beide reizen keuze tussen 9 of 16 dagen.. Maar heb toch 2 x 9 dagen gekozen, anders wordt het toch te duur... heb er zin in!
Iemand nog tips voor leuke guesthouse/bungalow op Phuket? Voorkeur voor buiten phuket-stad of Patong, wat me te toeristisch (en hoerig) is. Bijv. op Karon oid.![]()
een tip, laat je geen maatpakken of sieraden aansmeren, of erheen brengen door tuktuksquote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef Northside het volgende:
Thanks voor de tip! Maar dit is dus in Phuket Town lees ik.. is daar voor de rest nog wat te doen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 06:59 schreef Heufje het volgende:
[..]
Afgelopen zomer 1 nacht in Sansuko Ville Bungalow Resort geweest. Was echt top, bungalowtjes met A/C voor iets van 1000Baht per nacht, zwembadje erbij, mooie stranden in de omgeving (schijnt, zijn wij niet geweest). Supervriendelijke (Engelse) eigenaren die werkelijk alles voor je doen. Weg van alle drukte, maar je bent er zo als je het toch op wilt zoeken.
Kan ik helaas niets over zeggen, we zijn er maar 1 nacht geweest. Hebben alleen ff bij het zwembad gerelaxed, daarna wat gegeten bij een visrestaurant (waar de eigenaar ons naartoe bracht en weer ophaalde!) en de volgende ochtend na het ontbijt moesten we al weer weg.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:23 schreef Sosa het volgende:
[..]
Thanks voor de tip! Maar dit is dus in Phuket Town lees ik.. is daar voor de rest nog wat te doen?
Mocht er interesse zijn, dan kan ik nog wel een tailor van niveau aanraden op Sukhumvit. Waar alle verkopers op straat irritant zitten te hosselen, blijft deze man mooi binnen zitten. Er zijn altijd klanten binnen door mond op mond reclame....en geheel terecht! Heel eerlijk en geen upselling! Ik heb daar hele mooie overhemden laten makenquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:09 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
een tip, laat je geen maatpakken of sieraden aansmeren, of erheen brengen door tuktuks
Inderdaa, alles is mooi groen.quote:Op woensdag 14 december 2011 23:12 schreef kalinhos het volgende:
En geboekt! Half mei richting Thailand, maximaal 2-3 maanden rondreizen in Thailand/Vietnam. Wel regenseizoen, maar hoor van veel mensen dat het juist dan ook erg mooi is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |