abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:13:24 #1
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96376439


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl


PerryVogelbekdier: Poorboys, Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker


[ Bericht 0% gewijzigd door Goddelijker op 05-05-2011 11:05:05 ]
pi_96377842
Je vind meguiars niks?
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:17:02 #3
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96378032
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:09 schreef MrDrako het volgende:
Je vind meguiars niks?
Zo heeft iedereen een beetje zijn eigen producten/merken die diegene graag gebruikt.
Zo zal de ene 'zweren' bij Meguairs en de andere bij bijv. Poorboys.
Er staat ook bij de tekst dat het enkele voorbeelden zijn, dus nergens staat dat Meguairs niks is. O-)
pi_96378750
Poeh wat een berg typen was dat, maargoed.. Alle eventuele toevoegingen kunnen nog komen.
De hele merken discussie heb ik proberen uit te sluiten door erbij te zetten dat er meer goede merken zijn, en dat echte toppers er altijd nog aan toegevoegd kunnen worden.

Meguiars heeft een paar goede artikelen (APC en wheel brush bijvoorbeeld. Maar qua wax de M16 ook niet te vergeten), maar ook veel artikelen die bij andere merken beter en soms goedkoper zijn. Teren op een naam heet zoiets. Maargoed, dat doen veel merken hoor.
Van bijna elk merk is er wel iets wat niet bevalt, of waar veel mensen liever een ander product voor nemen... Maar dat blijf je houden

Ik heb geprobeerd om een algemeen assortiment te nemen dat onder de amateur/semi pro/pro detailers gebruikt wordt, en waar over het algemeen hele goede bevindingen hiermee zijn. Zeker Voor mensen die met detailen willen beginnen, maar niet weten waar te beginnen moet het een beetje een overzichtelijk iets blijven, zodat ze niet voor veel geld eigenlijk spullen kopen waarmee ze achteraf betere spullen hadden kunnen kopen.

Maargoed, detailen is ook een beetje wat je zelf fijn vind werken qua producten. Het gaat mij meer om de werking ipv 'ik wil dit merkje'. De een vind A, de ander B, en weer iemand anders C.. Die discussies blijven altijd..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96378903
Voor het herstellen van oude & verweerde lak zou ik Commandant 4 & 5 aanraden. Kan je best wel een leuk resultaat mee bereiken:

Voor:


Na:


schaamteloze crosspost overigens :+
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:57:44 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96379367
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn. :)

Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:58:16 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96379384
Kwaliteitstopic ^O^. Ga er vanmiddag eens lekker naar kijken.
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:02:29 #8
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96379544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn. :)

Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.
De DAP500 of DAP900 (meer kracht, vooral voor hardere lakken (zoals VAG) zijn goede beginnersmachines. Die draaien rond en hebben een uitslag naar boven en beneden, zodat je geen 'hologrammen' krijgt zoals bij eentje die alleen rond draait als je geen ervaren persoon bent. Hologrammen hebben wel iets weg van swirls. :)
pi_96379562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn. :)

Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.
Als je daarmee wil beginnen raad ik je een DAP aan. Een excentrisch machientje dus.
De vraag is of je een 500w of 900w versie moet kopen.
Met de 900w kun je net zoveel als de 500w versie, alleen is ie sterker. Mocht je ook van plan zijn sterk verweerde auto's te gaan polijsten (zoals L0we op z'n bovenste foto weergeeft) , dan kun je beter meteen een 900w kopen. Prijsverschil is ook niet zo groot ;)

Een goed apparaat op perslucht kan ook, maar die kosten tegenwoordig zelfs meer dan een excentrische machine op stroom :P
Edit: goddelijker was me voor haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:07:37 #10
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96379721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:44 schreef L0we het volgende:
Voor het herstellen van oude & verweerde lak zou ik Commandant 4 & 5 aanraden. Kan je best wel een leuk resultaat mee bereiken:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

schaamteloze crosspost overigens :+
Commandant zijn ze in de 'detailerswereld' niet echt over te spreken, aangezien het een 'oud' en 'geëvalueerd' product is. ;)
Vergeet nadat je bijv. Commandant gebruikt hebt, geen waxlaag erop te zetten, anders is hij binnen de kortste keren weer net zo roze. ;)
pi_96379978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:07 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Commandant zijn ze in de 'detailerswereld' niet echt over te spreken, aangezien het een 'oud' en 'geëvalueerd' product is. ;)
Vergeet nadat je bijv. Commandant gebruikt hebt, geen waxlaag erop te zetten, anders is hij binnen de kortste keren weer net zo roze. ;)
Wat is daar dan 'het' middel tegen verweerde lak? :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:21:28 #12
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96380275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:14 schreef L0we het volgende:

[..]

Wat is daar dan 'het' middel tegen verweerde lak? :)
Ik denk dat je 't beste resultaat behaalt met machinaal poetsen, dan kun je hem vervolgens heel fijn afwerken en hoef je niet zo 'grof' aan de gang met bijv. Commandant, wat vrij grof is.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:22:44 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96380331
thnx voor de DAP tips ^O^
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons. :')

Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?

quote:
De DAP500 V2 D/A Polijstmachine
Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de zwarte pad

Nu tijdelijk met 1000ml Mezzo in plaats van 500ml, GRATIS!
http://www.carclean.nl/pr(...)Edition__101802.aspx

Of beter direct één van de uitgebreidere set?
http://www.carclean.nl/pr(...)Action_Machines.aspx

[ Bericht 39% gewijzigd door Hyperdude op 05-05-2011 11:31:26 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:23:32 #14
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96380368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:
thnx voor de DAP tips^O^
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons. :')
Ik wil er ook nog steeds eentje kopen. O-)
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:39:33 #15
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96381019
autowassen O+
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:46:08 #16
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96381315
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:39 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
autowassen O+
Het werkt voor mij als een soort therapie. Gewoon lekker een hele middag bezig zijn zonder ergens aan te denken of je zorgen over te maken. :)
  Moderator donderdag 5 mei 2011 @ 11:48:50 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_96381424
Dat kleien had ik echt nog nooit van gehoord. Ik was mijn auto altijd met een emmertje met autoshampoo en daarna nog een keertje afspoelen en afdrogen met een oude theedoek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 5 mei 2011 @ 11:57:12 #18
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96381741
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:48 schreef Karina het volgende:
Dat kleien had ik echt nog nooit van gehoord. Ik was mijn auto altijd met een emmertje met autoshampoo en daarna nog een keertje afspoelen en afdrogen met een oude theedoek.
Afdrogen met een oude theedoek zou ik mee stoppen als ik jou was. En koop een goede droogdoek voor 10-15 euro, daarmee kun je je hele auto afdrogen zonder hem ook maar 1x uit te hoeven wringen en hij heeft een stuk zachtere vezels, wat minder krast op je lak. Dus zoiets als de Poorboy's Waffle Weave die hierboven staat in de OP.
pi_96381780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik denk dat je 't beste resultaat behaalt met machinaal poetsen, dan kun je hem vervolgens heel fijn afwerken en hoef je niet zo 'grof' aan de gang met bijv. Commandant, wat vrij grof is.
Ik denk dat het weinig uitmaakt. De lak moet er goed uit komen te zien, dat bereik je alleen maar door de lak zo te polijsten / poetsen dat hij weer toonbaar is. Of je dat nu machinaal doet, of handmatig, je moet die lak gewoon even een "duwtje" geven. Met commandant polijst je je lak mooi, iets wat imho écht nodig is als die lak zo stevig verweerd is...
pi_96382134
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:
thnx voor de DAP tips ^O^
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons. :')

Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?

[..]

http://www.carclean.nl/pr(...)Edition__101802.aspx

Of beter direct één van de uitgebreidere set?
http://www.carclean.nl/pr(...)Action_Machines.aspx
Aardige deal.
Mocht je nu al zeggen dat je later extreem verweerde wagens wil gaan doen, dat je beter meteen een paar tientjes meer kan geven en een DAP900 kan kopen. Anders is het een topdeal! :)

Bij Carclean hebben ze ook dagen om machinaal te leren werken. Kost je iets van 25/35 euro ofzo.. Wellicht interessant voor je. Met een DAP kun je een hoop fout doen, zonder direct schade te maken ;) Dat hoef je met een rotary apparaat niet te proberen, want dan mag je naar de spuiter karren :P

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:58 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig uitmaakt. De lak moet er goed uit komen te zien, dat bereik je alleen maar door de lak zo te polijsten / poetsen dat hij weer toonbaar is. Of je dat nu machinaal doet, of handmatig, je moet die lak gewoon even een "duwtje" geven. Met commandant polijst je je lak mooi, iets wat imho écht nodig is als die lak zo stevig verweerd is...
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens.. Polijsten = polijsten, en er zijn maar weinig handmatige producten, maargoed het is ook een klote klus :P
Maar als je na het polijsten de auto maar behandeld met een goede sealant/wax en de auto daarna ook netjes bijhoudt, blijft ie mooi rood. Anders is het inderdaad zo weer hetzelfde

Het enige voordeel met 'nieuwere' producten en machinaal is dat je er wellicht een paar micron minder van je lak af polijst..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:35:15 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96383036
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Aardige deal.
Mocht je nu al zeggen dat je later extreem verweerde wagens wil gaan doen, dat je beter meteen een paar tientjes meer kan geven en een DAP900 kan kopen. Anders is het een topdeal! :)
...
Dacht ik ook al. :)
Ik wacht nog even of er nog meer info langskomt/of ik een betere prijs kan vinden, en dan bestel ik die 900 vandaag of morgen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96383163
Lekker overzichtelijk hoor ^O^
Heb mijn auto ook met commandant 4 gedaan O-)
Hij is nu wel meer mooi diep rood, waar de lak er nog op zit :D

Owja, hij zit vol met swirls enzo, beetje jammer..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96385402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dacht ik ook al. :)
Ik wacht nog even of er nog meer info langskomt/of ik een betere prijs kan vinden, en dan bestel ik die 900 vandaag of morgen.
Heb je al een goede wassmitt / shampoo / droogdoek / klei met lube?
Vooral klei is een belangrijke stap voordat je gaat polijsten. Dan ben je er iets zekerder van dat je echt op schone lak begint :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 13:41:15 #24
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96385569
Sticky?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96386665
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Lekker overzichtelijk hoor ^O^
Heb mijn auto ook met commandant 4 gedaan O-)
Hij is nu wel meer mooi diep rood, waar de lak er nog op zit :D

Owja, hij zit vol met swirls enzo, beetje jammer..
Met een machine zou je daar relatief makkelijk vanaf moeten geraken. Bijvoorbeeld met zo'n DAP set van carclean.

Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar een polijstmachine. Zal een DAP500 of DAP900 worden gok ik.
Zelf ben ik heel benieuwd naar Iron X voor de lak en ook de velgen. Ga ik zeker aanschaffen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96387566
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan maken zaterdag van Iron.X :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96387574
Ja, maar weet je wat het is. Mijn lak is al die dure poets spullen niet waard. Zit teveel steenslag, krassen en deukjes in. Kan je poetsen wat je wilt maar het gaat niet weg.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96387866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan maken zaterdag van Iron.X :)
De reviews op carclean zien er veelbelovend uit in elk geval. Als mijn nieuwe (witte) leaseauto er is, dan ga ik het zeker proberen.

Ik heb op het moment voornamelijk Meguiars, maar dat zal met verloop van tijd vervangen worden door PB's denk ik. Met name om de prijs/kwaliteit verhouding.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, maar weet je wat het is. Mijn lak is al die dure poets spullen niet waard. Zit teveel steenslag, krassen en deukjes in. Kan je poetsen wat je wilt maar het gaat niet weg.
Aan de deukjes valt weinig te doen met poetsen. Maar steenslag of krassen kan je opvullen met lak, daarna wetsanden en weer machinaal poetsen. De manier om dergelijke beschadigingen weg te krijgen.

En je kan nu oefenen op je 'goedkope' auto, zodat je bij een auto die het in jouw ogen echt waard is, zonder problemen kan detailen, omdat je het al in de vingers hebt ;)

Een detailer niet proberen te overtuigen met argumenten als dat de auto het niet waard is :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 5 mei 2011 @ 14:45:10 #29
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_96388371
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:46 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het werkt voor mij als een soort therapie. Gewoon lekker een hele middag bezig zijn zonder ergens aan te denken of je zorgen over te maken. :)
inderdaad, gewoon even jij en je auto en niemand die je stoort met onbenullige dingen :P
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  donderdag 5 mei 2011 @ 15:04:28 #30
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96389386
quote:
6s.gif Op donderdag 5 mei 2011 14:45 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:

[..]

inderdaad, gewoon even jij en je auto en niemand die je stoort met onbenullige dingen :P
En af en toe een buurman die toe staat te kijken wat je allemaal aan het doen bent. :)
pi_96389666
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:04 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En af en toe een buurman die toe staat te kijken wat je allemaal aan het doen bent. :)
Die vervolgens zegt dat je gek bent :P
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto :+
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96391460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:09 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Die vervolgens zegt dat je gek bent :P
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto :+
Vooral dat ja :+ :D :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:35:01 #33
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96393309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 15:09 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Die vervolgens zegt dat je gek bent :P
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto :+
Ja, ook dat. _O-
Laatste kwam er een buurman kijken naar wat ik nuo precies op m'n ruiten deed, Rain-X, toen moest ik ook meteen even een demo geven van 't verschil. Die buurman houdt z'n auto ook altijd netjes, dus die stond zeer geïnteresseerd te kijken. :)

En die grapjes van: Zal ik de mijne er achter zetten? heb ik ook wel gehad.
Meestal zeg ik: Denk niet dat er nog wat aan te redden valt.
pi_96394859
quote:
10s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]
En die grapjes van: Zal ik de mijne er achter zetten? heb ik ook wel gehad.
Meestal zeg ik: Denk niet dat er nog wat aan te redden valt.
Dat is wel een 'grap' met een baard tot op de grond zeg :X
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96397021
Bij mij zeggen ze dat ook wel eens..
Zo van; ik zal em er langs zetten.
Mijn reactie; dan blinkt die van mij nog harder als die van jou er langs staat

Ik zal em er zo eens achter zetten
Mijn reactie; das goed, dan kan ik later nog gewoon aanrijden..

:+ Altijd leuk. Maar mijn achterburen kwamen laatst toch es kijken, want zo'n hele krat die buiten staat met een pakket doeken.. Wat is dan dan toch aan het doen.
Hij stond alleen raar te kijken van het kleien. Hij voelde het verschil en zei; tsss das toch niet normaal, die is glad, en die andere kant is schuurpapier :+ BINGO! :P Dat dus haha, maar hij vroeg naar de kosten van het hele pakket en zei; ik was em wel af en toe, das voor mij genoeg. Anders breng ik em wel naar jou :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96397464
Mijn collega's informeren eerst naar de tijd die ik kwijt ben. Dat is voor de meesten belangrijker dan de kosten, aangezien ze door de wasstraat rijden vaak al teveel moeite vinden.

En dan de opmerking: "Ach, het is toch maar een leaseauto". Alsof dat iets uitmaakt. Onbegrijpelijk vind ik dat, want ook dan kost een auto je gewoon geld en voor sommigen best veel ook.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 5 mei 2011 @ 18:59:41 #37
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96398427
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij zeggen ze dat ook wel eens..
Zo van; ik zal em er langs zetten.
Mijn reactie; dan blinkt die van mij nog harder als die van jou er langs staat

Ik zal em er zo eens achter zetten
Mijn reactie; das goed, dan kan ik later nog gewoon aanrijden..

:+ Altijd leuk. Maar mijn achterburen kwamen laatst toch es kijken, want zo'n hele krat die buiten staat met een pakket doeken.. Wat is dan dan toch aan het doen.
Hij stond alleen raar te kijken van het kleien. Hij voelde het verschil en zei; tsss das toch niet normaal, die is glad, en die andere kant is schuurpapier :+ BINGO! :P Dat dus haha, maar hij vroeg naar de kosten van het hele pakket en zei; ik was em wel af en toe, das voor mij genoeg. Anders breng ik em wel naar jou :+
Ik had het laatst ook met m'n vader, die zijn auto nog nooit gekleid had.
Hij voelde bij mij: zegtie: laten we mijn auto ook meteen doen! :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 19:01:03 #38
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96398468
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 18:29 schreef PeeJay1980 het volgende:
Mijn collega's informeren eerst naar de tijd die ik kwijt ben. Dat is voor de meesten belangrijker dan de kosten, aangezien ze door de wasstraat rijden vaak al teveel moeite vinden.

En dan de opmerking: "Ach, het is toch maar een leaseauto". Alsof dat iets uitmaakt. Onbegrijpelijk vind ik dat, want ook dan kost een auto je gewoon geld en voor sommigen best veel ook.
Ze vergeten alleen dat als jij hem helemaal gepoetst hebt, hem de volgende keer alleen hoeft af te spoelen en hij weer glimt. Ipv dat je hem weer voor 10 euro door de wasstraat moet karren.
pi_96400442
Complimenten voor de OP ^O^. Geen sticky, maar wel in de OP van dit sticky topic gezet:

Het eenvoudige auto-onderhoudsvragen topic
pi_96420446
^O^ Hopelijk gaat hierdoor ook iedereen z'n auto fatsoenlijk wassen/poetsen/onderhouden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:26:04 #41
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_96428392
Ah, dus je had al die tijd een hoger doel.

...

HET IS EEN COMPLOT!!! o_O
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_96428653
Misschien een idee om velgenwax in de OP te zetten? Ik gebruik Rimwax, werkt prima en blijft aardig lang zitten.

Verder gebruik ik voornamelijk Meguiars. Over het algemeen is dat gewoon goed spul. Ik ben alleen niet zo te spreken over Scratch-X... werkt niet lekker op harde lak. En de leerproducten zijn ook niet super.

Nog een goed merk trouwens: Smartwax. Ook wel een van de bekendere tegenwoordig.

En dan nog Zymol en Zaino, hoewel je dat hier in NL niet zo snel zult tegenkomen.

Morgen ga ik flink aan de slag met de mijne voor het JAF zondag.
pi_96429001
morgen inderdaad maar weer flink aan de gang voor jaf! :P
pi_96429744
Voor het leer gebruik ik Gliptone. Verwerkt makkelijk en het resultaat is goed. Laat het leer bijvoorbeeld niet glimmen.



Aanbevolen door de Rolls Royce & Bentley owners club. Maar het werkt op goedkope auto's ook :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96430012
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:58 schreef PeeJay1980 het volgende:
Voor het leer gebruik ik Gliptone. Verwerkt makkelijk en het resultaat is goed. Laat het leer bijvoorbeeld niet glimmen.

[ afbeelding ]

Aanbevolen door de Rolls Royce & Bentley owners club. Maar het werkt op goedkope auto's ook :P
Hoe is de cleaner daarvan? Krijg je de boel goed schoon?

Ik heb lichtbeige leer, en het is wat vuiler geworden door m'n leren jas. De cleaner van Meguiars krijgt het niet 100% schoon, eerder 90%.

En ik heb de boel flink opgestookt, en met een borstel ingewreven, maar het mag niet baten :(
pi_96430182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:04 schreef Faxie het volgende:

[..]

Hoe is de cleaner daarvan? Krijg je de boel goed schoon?

Ik heb lichtbeige leer, en het is wat vuiler geworden door m'n leren jas. De cleaner van Meguiars krijgt het niet 100% schoon, eerder 90%.

En ik heb de boel flink opgestookt, en met een borstel ingewreven, maar het mag niet baten :(
Ik heb donker leer in mijn auto, dus ik kan niet echt zien of het 100% schoon is geworden. Na de behandeling glimt het in elk geval niet meer, net zoals toen ik de auto kreeg.
Er kwam veel viezigheid af, kon ik aan het doekje zien toen ik de stoelen afgenomen had. Van die vegen die je ook op je poetsdoek krijgt bij het uitpoetsen en langs een hoekje/randje komt dat je blijkbaar niet goed gewassen hebt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96430196
En ik herken de opmerkingen van 'Doe je de mijne ook even?' ook wel.

Ik zeg altijd dat ik m'n prijs heb, haken ze snel genoeg af :P
pi_96430256
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik heb donker leer in mijn auto, dus ik kan niet echt zien of het 100% schoon is geworden. Na de behandeling glimt het in elk geval niet meer, net zoals toen ik de auto kreeg.
Er kwam veel viezigheid af, kon ik aan het doekje zien toen ik de stoelen afgenomen had. Van die vegen die je ook op je poetsdoek krijgt bij het uitpoetsen en langs een hoekje/randje komt dat je blijkbaar niet goed gewassen hebt.
Nouja, echt vuil zijn mijn stoelen nooit geweest hoor.

Ik zal dat spul eens in de gaten houden in ieder geval.

Ook niet onbelangrijk: Hoe ruikt de conditioner? :)
pi_96430591
De vegen kwamen bij mij van het stuur. Vergeleken met die vegen leken de stoelen brandschoon, maar toch. Het glimmende is weer weg in elk geval.

Bij mij rookt het naar nieuwe stoelen in de auto, maar dat schijnt nogal te verschillen.
Voor een leergeur in de auto moet je deze erin hangen:



Daarover zijn de meningen eigenlijk onverdeeld positief. Ze kunnen dus wel degelijk iets maken met de geur van leer ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96430927
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, dus je had al die tijd een hoger doel.

...

HET IS EEN COMPLOT!!! o_O
Ja, eigenlijk wel :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:33 schreef Faxie het volgende:
Misschien een idee om velgenwax in de OP te zetten? Ik gebruik Rimwax, werkt prima en blijft aardig lang zitten.
Goed plan! :)

Tipje voor als je Rimwax op is.. Wheelwax (van het merk Wheelwax)
Bij het wassen hoef je normaliter alleen maar te spoelen, en alles is er al vanaf.. Drogen hoeft in sommige gevallen zelfs niet meer (Ik heb het eens bij een vriend van me gezien dat het echt zo werkte)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96431181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Bij het wassen hoef je normaliter alleen maar te spoelen, en alles is er al vanaf.. Drogen hoeft in sommige gevallen zelfs niet meer (Ik heb het eens bij een vriend van me gezien dat het echt zo werkte)
Verschilt heel erg per velg. Bij de test op carclean met meerdere soorten velgenwax, was geen verschil te ontdekken tussen de behandelde en onbehandelde stukken.
Op die specifieke velgen maakte het dus geen verschil.

Ik zal het zelf ook eens proberen op mijn velgen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:36:53 #52
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96431370
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:32 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Verschilt heel erg per velg. Bij de test op carclean met meerdere soorten velgenwax, was geen verschil te ontdekken tussen de behandelde en onbehandelde stukken.
Op die specifieke velgen maakte het dus geen verschil.

Ik zal het zelf ook eens proberen op mijn velgen.
Ik wil ook nog wel eens zoiets proberen.
Al doe ik m'n velgen normaal gesproken met normale wax, werkt ook prima. :)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:37:32 #53
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96431398
Als m'n oom een andere auto koopt (waarschijnlijk een 2e hands X5), mag ik 'm een keer handmatig detailen. Ben benieuwd wat dat gaat worden. :)

Vragen jullie er geld voor om iemands auto te detailen? Zo ja, hoeveel ongeveer en wat doe je dan precies? :)
pi_96431489
Rimwax haal ik hier om de hoek ;) Liever lui dan moe ;)
pi_96431891
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:36 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik wil ook nog wel eens zoiets proberen.
Al doe ik m'n velgen normaal gesproken met normale wax, werkt ook prima. :)
Ik heb het al een paar keer met normale wax gedaan, maar bij het schoonmaken nooit het gevoel gehad dat ik er echt een voordeel mee had.
Dus volgende keer behandel ik 1 helft wel en de andere laat ik onbehandeld :)

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:37 schreef Goddelijker het volgende:

Vragen jullie er geld voor om iemands auto te detailen? Zo ja, hoeveel ongeveer en wat doe je dan precies? :)
Ligt eraan wie het vraagt. Mijn moeder of schoonouders help ik uit liefdadigheid. Beetje drinken of een ijsje tussendoor is wel voor hun rekening ;)

En de auto van een ander poets ik gewoon niet. Daarvoor vind ik mijn vrije tijd te kostbaar ;)
Tenzij ze echte bedragen bieden, maar dan kunnen ze beter naar een professionele detailer gaan denk ik :P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 13:53:44 #56
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96432152
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik heb het al een paar keer met normale wax gedaan, maar bij het schoonmaken nooit het gevoel gehad dat ik er echt een voordeel mee had.
Dus volgende keer behandel ik 1 helft wel en de andere laat ik onbehandeld :)

[..]

Ligt eraan wie het vraagt. Mijn moeder of schoonouders help ik uit liefdadigheid. Beetje drinken of een ijsje tussendoor is wel voor hun rekening ;)

En de auto van een ander poets ik gewoon niet. Daarvoor vind ik mijn vrije tijd te kostbaar ;)
Tenzij ze echte bedragen bieden, maar dan kunnen ze beter naar een professionele detailer gaan denk ik :P
`
Ik hoop op binnenkort ook eens een dagje vrije tijd, dat ik even m'n velgen onder m'n auto uit kan halen en ze kan behandelen met Iron.X, want er zit zwart remstof echt vast-vast erop.
pi_96437645
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff... :+
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:19:40 #58
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96438422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:01 schreef L0we het volgende:
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff... :+
Dat ondervond ik ook al _O-
pi_96438832
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:01 schreef L0we het volgende:
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff... :+
Niet alleen op je mobiel. Op de laptop is het al niet veel beter }:|
Het is dus van groot belang dat wij zo snel mogelijk op pagina 2 aankomen :+
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96439084
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

`
Ik hoop op binnenkort ook eens een dagje vrije tijd, dat ik even m'n velgen onder m'n auto uit kan halen en ze kan behandelen met Iron.X, want er zit zwart remstof echt vast-vast erop.
Wel eerst wassen en schrobben, voordat je met Iron.X aan de gang gaat he :P
Anders is het dure 'velgenreiniger' ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 16:35:30 #61
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96439129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 16:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Wel eerst wassen en schrobben, voordat je met Iron.X aan de gang gaat he :P
Anders is het dure 'velgenreiniger' ;)
Eerst even Spray and Rinse Wheel Cleaner er overheen. ;)
  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:00:16 #62
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96450855
Zo, mijn pa's auto even een snelle beurt gegeven, gebruikte producten:
Velgen met APC, Poorboy’s World Spray & Rinse
Gewassen met Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Drogen met Poorboys Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Daarna Autoglym Extra Gloss Protection (vorige keer al in de SRP en Extra Gloss gezet, dus nu een extra laagje)
Onder de motorkap met Autoglym Vinyl & Rubber Care opgefrist en de trims ook aan de buitenkant
Banden met Autoglym Instant Tyre Dressing
Ramen met Autoglym Car Glass Polish met microfiberdoek
Tot slot het interieur en bekleding schoongemaakt met APC en Autoglym Vinyl & Rubber Care.
:)

Dan krijg je dit:

  vrijdag 6 mei 2011 @ 21:49:12 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_96453703
Ziet er netjes uit!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_96454485
Vanmiddag een curver box gehaald om me doeken in te doen.. Zo kan er echt geen vuil of iets bijkomen zonder dat ik het wens :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 6 mei 2011 @ 22:02:47 #65
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96454547
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vanmiddag een curver box gehaald om me doeken in te doen.. Zo kan er echt geen vuil of iets bijkomen zonder dat ik het wens :D
Ik heb een box van 60x40x40 ofzo staan, die zit stampend vol. En hij begint vrij zwaar te worden om van zolder naar beneden te sjouwen. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:49 schreef RingBewoner het volgende:
Ziet er netjes uit!
Dankje :)
pi_96460041
Ik doe me hier ook maar even melden. Ben ook fanatiek detailer :)
W0ei ?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:56:28 #67
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96460147
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:54 schreef M3rcury het volgende:
Ik doe me hier ook maar even melden. Ben ook fanatiek detailer :)
Handmatig? Machinaal? :P
pi_96460175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Handmatig? Machinaal? :P
Machinaal, zowel rotary als DA :)
W0ei ?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 23:58:53 #69
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96460228
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:57 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Machinaal, zowel rotary als DA :)
Waar woon je ergens? (ik zoek nog iemand die mijn auto een keer kan/wil doen met wat hulp van mij). :+
pi_96460400
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 23:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Waar woon je ergens? (ik zoek nog iemand die mijn auto een keer kan/wil doen met wat hulp van mij). :+
Ik woon in delft :) Ik wil je wel een keer helpen hoor ^O^
W0ei ?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:06:39 #71
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96460568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:02 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik woon in delft :) Ik wil je wel een keer helpen hoor ^O^
Dat is wel te doen. Ik hou het even in gedachten.
Hij heeft na bijna 11 jaar toch wel aardig wat swirls verzamelt.
Hij heeft volgens mij een vrij zachte lak, waar veel mooie resultaten mee te halen vallen.
Zo staat hij er nu bij:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2809.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2808.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2802.jpg
pi_96460792
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:06 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat is wel te doen. Ik hou het even in gedachten.
Hij heeft na bijna 11 jaar toch wel aardig wat swirls verzamelt.
Hij heeft volgens mij een vrij zachte lak, waar veel mooie resultaten mee te halen vallen.
Zo staat hij er nu bij:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2809.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2808.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2802.jpg
Dat is niet zo heel gek dat hij na 11 jaar heel wat swirls heeft verzameld ;) Peugeot is bij mijn weten niet keihard, maar ook niet extreem zacht.

Mijn gsx-r slaat alles qua hardheid. Daar trek ik alle swirls al uit met een zwarte (ja een polijstpad zonder cuttingfactor) en finale.

Dan krijg je dit :9~


Doet imageshack het niet op fok ?

[ Bericht 1% gewijzigd door M3rcury op 07-05-2011 00:19:03 ]
W0ei ?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:16:13 #73
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96460891
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:13 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel gek dat hij na 11 jaar heel wat swirls heeft verzameld ;) Peugeot is bij mijn weten niet keihard, maar ook niet extreem zacht.

Mijn gsx-r slaat alles qua hardheid. Daar trek ik alle swirls al uit met een zwarte (ja een polijstpad zonder cuttingfactor) en finale.

Dan krijg je dit :9~
[ http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link) ]
Ziet er goed uit. _O_
Maar dat slaat inderdaad alles, hij zal ook wel snel swirls oplopen dan.

Zo heb ik mijn auto ooit gekocht:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/DSC00300.jpg

Even de link kopieren en plakken en dan kan ik 'm wel gewoon zien.
pi_96461057
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. _O_
Maar dat slaat inderdaad alles, hij zal ook wel snel swirls oplopen dan.

Zo heb ik mijn auto ooit gekocht:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/DSC00300.jpg

Even de link kopieren en plakken en dan kan ik 'm wel gewoon zien.
Even ergens anders uploaden werkt ook :)

Hij staat er bij jou nu veel beter bij dan toen je hem kocht! :9~
W0ei ?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:21:46 #75
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96461072
http://www.rtl.nl/xl/#/u/0339caab-7272-3e4e-a80e-3f8ffe660e78/
Wat een pijnlijk filmpje!
Emmertje water over de auto en wassen maar... :N
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:24:32 #76
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96461151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:21 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Even ergens anders uploaden werkt ook :)

Hij staat er bij jou nu veel beter bij dan toen je hem kocht! :9~
Ja, dat werkt ook. :P

Ja, inderdaad. :)
Binnenkort een keer het gehele handmatig stappenplan doen, van de week een sample-set van Poorboys binnen gehad. :)
pi_96461318
Dat gaat wel goedkomen dan. Daar kan je handmatig ook al aardige resultaten mee halen. :)
W0ei ?
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:50:05 #78
18653 crew  D.
pi_96462001
Goed topic :Y
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 00:51:43 #79
18653 crew  D.
pi_96462054
Ik gebruik trouwens Zaino, en een willekeurige spons/handschoen/poetsding :P
pi_96469893
Flink bezig vandaag.... even een kleine pauze.

Wel klote dat de auto vol in de zon staat, maar daar is niks aan te doen. Misschien een partytent halen voor de volgende keer....

Dan maar iets harder boenen om de wax weer uit te wrijven....

En ik heb lasogen, maar dat is een goed teken 8-)
pi_96475391
Gewoon scherp in de gaten houden wanneer je mag uitpoetsen (swipetest), en dan sneller uitpoetsen :P Plaatdeel voor plaatdeel ipv alles in 1 keer doen (mocht je dat doen)

Ik ben ook druk bezig geweest. Voor nu ziet het er weer goed uit :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96475570
Waarmee hebben jullie dat stuifmeel eraf gehaald?
Mijne staat wel altijd binnen, maar daar is het wel stoffig dus als tie er een tijdje staat zit er een hele stoflaag overheen..

Veeg het er nu telkens af met een microvezel doek......
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:02:58 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_96476719
Vandaag gewoon autoshampoo, een microvezeldoek en water uit de sloot gebruikt om hem schoon te maken :X
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_96481145
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen? :P
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 7 mei 2011 @ 19:36:25 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_96481177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen? :P
Ik heb daar wel een leuk bedrag voor over idd :P maar dan meer omdat ik zelf ook wel wil leren hoe je zo je auto professioneel kan poetsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Scorpie op 07-05-2011 19:50:25 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_96481542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen? :P
Als je iemand zoekt die het voor zijn hobby doet, zal je tussen de 100 en 200 euro kwijt zijn. Vraag je het aan een echte detailer (niet zwart) zal het wat meer kosten afhankelijk van de staat waarin je hem terug wilt. Wil je echt 100% perfectie zit er vaak wel 1.5 dag werk aan :)
W0ei ?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 20:13:01 #87
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96482506
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:..............
Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?................
Beetje duur :@

http://fahrzeugteile.shop(...)15&_stpos=1079&gbr=1

Vanaf 59 euri w/

een profi set met 8 opzetstukken *O*
pi_96482611
ik heb mn auto in oktober voor 50 laten polijsten en in de wax laten zetten :7 bij een bedrijf :7 ga ik niet voor kloten
pi_96482739
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 19:47 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Als je iemand zoekt die het voor zijn hobby doet, zal je tussen de 100 en 200 euro kwijt zijn. Vraag je het aan een echte detailer (niet zwart) zal het wat meer kosten afhankelijk van de staat waarin je hem terug wilt. Wil je echt 100% perfectie zit er vaak wel 1.5 dag werk aan :)
Gigantische perfectie is ook overbodig, gezien de kras die ik er zelf ingereden heb tijdens de proefrit. Maar als men hier zo stellig beweert dat het een keer goed werk is en daarna gewoon vaak spoelen wil ik daar best wel per maand geld voor opzij leggen zodat iemand het elk jaar even kan fixen. Gaat dan gewoon bij de onderhoudskosten op!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_96482753
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik heb mn auto in oktober voor 50 laten polijsten en in de wax laten zetten :7 bij een bedrijf :7 ga ik niet voor kloten
50 euro? dan wil ik de resultaten wel eens zien. En als die goed zijn wil ik de lak wel eens na een half jaar zien. Voor 50 euro begin ik er nog niet eens aan ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Gigantische perfectie is ook overbodig, gezien de kras die ik er zelf ingereden heb tijdens de proefrit. Maar als men hier zo stellig beweert dat het een keer goed werk is en daarna gewoon vaak spoelen wil ik daar best wel per maand geld voor opzij leggen zodat iemand het elk jaar even kan fixen. Gaat dan gewoon bij de onderhoudskosten op!
1x echt goed laten doen en daarna zelf GOED bijhouden scheelt al heel veel. Maar voor de prijs die vaak gerekend wordt voor een detail beurt kom je snel al een heel eind als je zelf wat spullen aanschaft. Met de hand kan je ook al echt mooie resultaten halen. En dan hoef je echt niet extreem veel geld uit te geven.

Sowieso de wasstraat vermijden, en wassen met 2 emmers, goede shampoo en een washandschoen scheelt al heel veel in de hoeveelheid swirls die op de lak komen :)
W0ei ?
pi_96482870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef M3rcury het volgende:

1x echt goed laten doen en daarna zelf GOED bijhouden scheelt al heel veel. Maar voor de prijs die vaak gerekend wordt voor een detail beurt kom je snel al een heel eind als je zelf wat spullen aanschaft. Met de hand kan je ook al echt mooie resultaten halen. En dan hoef je echt niet extreem veel geld uit te geven.

Dat geloof ik zeker, maar je hebt het hier tegen een heel lui persoon met een 14/15 jaar oude Laguna die de auto netjes wil houden zonder al te veel moeite er in te steken :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_96484234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef M3rcury het volgende:

50 euro? dan wil ik de resultaten wel eens zien. En als die goed zijn wil ik de lak wel eens na een half jaar zien. Voor 50 euro begin ik er nog niet eens aan ;)

Na de poetsbeurt

pi_96484922
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 20:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Beetje duur :@

http://fahrzeugteile.shop(...)15&_stpos=1079&gbr=1

Vanaf 59 euri w/

een profi set met 8 opzetstukken *O*
Kun jij zien wat de schuuruitslag is van zo'n dergelijke machine? Ik krijg het niet gevonden..
Om een excentrische machine 'safe' te gebruiken voor totale klunzen, moet ie minimaal 5 mm schuuruitslag hebben. Anders ga je meer richting een 'rotary', en dat is alleen voor mensen die echt lakcorrecties uitvoeren.

@Chuck-N0rr1s, staat mooi in de wax iig. Beading ziet er leuk uit.
Nadeel van dergelijke poetsbedrijven is dat ze vaak een excenter machine (of zelfs een rotarty) pakken en gewoon meteen aan de gang gaan. Aantal microns aan lak dat hiermee onnodig verdwijnt kan best veel zijn. Ik zou hier eerlijk gezegd toch voorzichtig zijn, en de lak mbt een tester even op diverse plaatsen meten hoeveel micron deze is voor en na de poetsbeurt :@ Als je iemand kan vinden die een meter heeft, kan je het eens proberen. Ben benieuwd naar dat resultaat, want dat kun je aan een foto niet zien.

[ Bericht 20% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 07-05-2011 21:22:09 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96485579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Kun jij zien wat de schuuruitslag is van zo'n dergelijke machine? Ik krijg het niet gevonden..
Om een excentrische machine 'safe' te gebruiken voor totale klunzen, moet ie minimaal 5 mm schuuruitslag hebben. Anders ga je meer richting een 'rotary', en dat is alleen voor mensen die echt lakcorrecties uitvoeren.

@Chuck-N0rr1s, staat mooi in de wax iig. Beading ziet er leuk uit.
Nadeel van dergelijke poetsbedrijven is dat ze vaak een excenter machine (of zelfs een rotarty) pakken en gewoon meteen aan de gang gaan. Aantal microns aan lak dat hiermee onnodig verdwijnt kan best veel zijn. Ik zou hier eerlijk gezegd toch voorzichtig zijn, en de lak mbt een tester even op diverse plaatsen meten hoeveel micron deze is voor en na de poetsbeurt :@ Als je iemand kan vinden die een meter heeft, kan je het eens proberen. Ben benieuwd naar dat resultaat, want dat kun je aan een foto niet zien.
En dat zulk soort bedrijven vaak gebruik maken van een wax met veel fillers. Veel imperfecties worden dan dus verborgen, en komen op redelijk korte termijn dus weer terug.

Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat in dit geval ook zo is :)
W0ei ?
pi_96491670
Hej vet topic, ben me af en toe aan het inlezen en heb een paar vraagjes:

Als je zo'n stukje klei hebt gebruikt, moet je hem dan weggooien of kan je het schoonspoelen?
Die MF-doeken en washmits kan je gewoon schoonspoelen neem ik aan?

En is dit een goede poetsmachine?

[ Bericht 25% gewijzigd door Gkhn op 08-05-2011 00:16:32 ]
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_96491760

klik om te vergroten

Welke velgenreiniger raden jullie aan? En waarmee zijn die hardnekkige remstof deeltjes aan te pakken?
Is er voor velgen nog een soort stappenplan?
pi_96491908
Perry,

auto is uit 1993 en staat nog in de fabrieks lak :+ veel meer polijsten zal dus niet meer kunnen, kon nog 1 keer heeft mn collega verteld (schade afdeling op de zaak, bij mn vorige werkgever). waardes weet ik niet meer, maar wel dat de meeste dikte wel van de lak af is.

wel klote, want het is een parelmoer lak, en die zijn verdomt duur :(
  zondag 8 mei 2011 @ 03:18:46 #98
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96496170
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:13 schreef Jimmie het volgende:
[ afbeelding ]
klik om te vergroten

Welke velgenreiniger raden jullie aan? En waarmee zijn die hardnekkige remstof deeltjes aan te pakken?
Is er voor velgen nog een soort stappenplan?
Er is maar één product dat alles wegkrijgt: Iron.X.
pi_96497228
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 00:11 schreef Gkhn het volgende:
Hej vet topic, ben me af en toe aan het inlezen en heb een paar vraagjes:

Als je zo'n stukje klei hebt gebruikt, moet je hem dan weggooien of kan je het schoonspoelen?
Die MF-doeken en washmits kan je gewoon schoonspoelen neem ik aan?

En is dit een goede poetsmachine?
Ligt aan de vervuiling van het stuk klei. Als het niet te erg is, kan je het er doorheen kneden en weer verder gebruiken.

Doeken en mits kan je uiteraard wassen/schoonspoelen.

Op zich een goede machine, maar als je geen ervaring met een roterende machine hebt, is er een goede kans dat je een keer door de lak brandt. Een excentrische machine is dan veel veiliger. Foolproof zeg maar. Als je daarmee je lak 'zomaar' verknoeit, dan moet je wel bijzonder grof op 1 stuk staan te polijsten.
En met een excenter kan je ook zeer goede resultaten halen. En finishen is makkelijker dan met een rotary.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96497277
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 03:18 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Er is maar één product dat alles wegkrijgt: Iron.X.
Wel pas gebruiken als je de velg al een wasbeurt hebt gegeven. Anders is het zonde van het geld.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96498757
binnenkort ook maar eens flink gaan poetsen, denk dat ik ook direct maar even zo'n claykit koop. :)

btw, felrode auto, wat kan ik dan als beste voor sealant enzo kopen; voor lichte lakkleuren, of juist voor de donkere? (signaalrood van Seat)

[ Bericht 28% gewijzigd door Marco001 op 08-05-2011 11:04:47 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 8 mei 2011 @ 11:17:36 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96499091
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 10:59 schreef Marco001 het volgende:
binnenkort ook maar eens flink gaan poetsen, denk dat ik ook direct maar even zo'n claykit koop. :)

btw, felrode auto, wat kan ik dan als beste voor sealant enzo kopen; voor lichte lakkleuren, of juist voor de donkere? (signaalrood van Seat)
Ik denk dat je gewoon de PB's EX-P kan nemen als sealant/wax, dat dat niet zoveel uitmaakt. :)
pi_96499193
Ah, hier ook poetsers :P Ga zelf ook over een paar weken een DAP500 kopen. Ik doe nu nog alles met de hand, maar dat lukt maar 'to zo ver' zeg maar.
Ik had een anderhalf jaar terug een poetsclinic bij Carclean gedaan en ben er behoorlijk aan verslaafd geraakt. Ik was al een echte ekster, maar ik wordt het alleen maar meer!
pi_96499468
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:17 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik denk dat je gewoon de PB's EX-P kan nemen als sealant/wax, dat dat niet zoveel uitmaakt. :)
mwah, moet eerst nog maar even sparen zie ik.. kom nu al op 50+ euro uit met alleen de basic dingen... :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 8 mei 2011 @ 12:02:39 #105
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96500152
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 11:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

mwah, moet eerst nog maar even sparen zie ik.. kom nu al op 50+ euro uit met alleen de basic dingen... :o
Het gaat vreselijk hard, zeker omdat je als die applicators etc er ook bij moet hebben.
  zondag 8 mei 2011 @ 12:09:57 #106
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96500325
Gaat idd. hard :')

Even wat dingen besteld met behulp van dit topic. ^O^

Paar verschillende doeken om te proberen.
Totaal ¤270; zie wat een vertrouwen ik heb in de tips hiero. ;)
Autoglym super resin polish en extra gloss protection en nog wat dingetjes had ik al.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_96500646
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:02 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het gaat vreselijk hard, zeker omdat je als die applicators etc er ook bij moet hebben.
Ik wil ook echt niet optellen wat ik hier allemaal heb staan voor prive gebruik :X
W0ei ?
  zondag 8 mei 2011 @ 12:58:45 #108
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96501891
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:19 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik wil ook echt niet optellen wat ik hier allemaal heb staan voor prive gebruik :X
Je doet 't ook als werk?
pi_96502316
Pff van al die poets spullen kan ik bijna een auto kopen :o
Jammer dat t allemaal zo duur is.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96503270
probeer dan eens ICE van turtle wax, veel voor weinug :7
pi_96503440
Das toch gewoon die shampoo? Heb wel Turtle wax staan, zo'n groen flesje. Binnenkort maar weer eens in de wax zetten.

Gaat wax er snel af met hogedruk erop? Geen idee hoe goed zoiets blijft zitten op lak...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_96503481
deze bedoel ik :

  zondag 8 mei 2011 @ 14:21:19 #113
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96504665
Die set kost ook 22-25 euro. Voor dat geld koop je ook een ander product dat meer gericht is op alleen de lak, ipv een all-in-one-product. Een aio-product heeft over het algemeen van alles wat, waardoor hij nooit heel goed is in 1 ding. Dus als je een product voor alleen je lak zoekt, koop dan ook een product dat met dat idee gemaakt is. :)
pi_96505985
gebruik turle wax ice, bevalt anders prima, mag ook over het plastic :P zonder dat het wit uitslaat _O_
  zondag 8 mei 2011 @ 17:12:07 #115
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96509220
Ik heb geen arm meer over _O-
Vanavond maak ik wel even een verslagje met foto's. :)
pi_96510282
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:58 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Je doet 't ook als werk?
Zo zou je het kunnen noemen ja. Mocht je echt willen weten wat ik doe kan je me een dm sturen.
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 17:12 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb geen arm meer over _O-
Vanavond maak ik wel even een verslagje met foto's. :)
Ben erg benieuwt :)
W0ei ?
pi_96511128
Hallo,

ik heb kalk (van harde water hier) op mijn motorkap, hoe krijg je dit het beste eraf? Gewoon een wasbeurt geven?
pi_96515751
ontkalker :P

of goed wassen, en drogen!
  zondag 8 mei 2011 @ 19:58:56 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  zondag 8 mei 2011 @ 20:00:32 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96516018
http://forum.carclean.nl/

Kenden we deze al :?
pi_96516453
Tuurlijk..
Daar zijn alle handleidingen ook gewoon te vinden, evenals tips.

Zie ook http://autodetailing.nl/forum
En zo zijn er tig detailing forums :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 8 mei 2011 @ 22:36:17 #122
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96526980
Daar gaan we:

Voor het wassen, vieze velgen en vogelpoep etc:





Begonnen met wassen met het twee-emmersysteem met Poorboys Super Slick & Suds samen met een beetje Poorboys APC, om alle wax eraf te halen die erop zat:



Vieze benzinedop en logo's:



Beetje APC en borstelen maar:



Zoals je ziet is er weinig beading en sheeting meer na het wassen:


En begonnen met het poetsen, als eerste Poorboys Professional Polish met een witte handapplicator, daar krijg je flinke armen van!, zo ziet het eruit als deze stap klaar is:



Dan is het tijd voor de Poorboys Black Hole met rode handapplicator, zo ziet het eruit als deze stap klaar is:



Dan is het tijd voor de Poorboys EX-P met concorse handapplicator, even laten drogen:



Inmiddels de banden ingespoten en ramen schoongemaakt, dan de Ex-p uitpoetsen en tada:




En het (voor sommige) bekende Nicknamelessje:


En zo stond hij er net bij in 't donker:


Verder nog gebruikt/gedaan:
- Poorboys APC en Poorboys Spray & Rinse voor de velgen
- Alle rubbers/trims afgenomen met Poorboys APC
- Alle rubbers/trims ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Banden ingespoten met Autoglym Instant Tyre Dressing
- Drogen met Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
- Kleien met Bilthamber, kwam niet veel troep vanaf, had 2 weken geleden nog gekleid, dus vond het niet erg nodig om hier foto's van te maken. :P
- Ramen gedaan met Autoglym Car Glass Polish

[ Bericht 0% gewijzigd door Goddelijker op 08-05-2011 22:43:03 ]
  zondag 8 mei 2011 @ 22:40:51 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96527287
Netjes. :)
Doe je ook nog wat bijzonders met de ramen; of gewoon meesoppen met de rest?
Hoeveel uur bezig geweest?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 mei 2011 @ 22:43:45 #124
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96527498
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:40 schreef Hyperdude het volgende:
Netjes. :)
Doe je ook nog wat bijzonders met de ramen; of gewoon meesoppen met de rest?
Hoeveel uur bezig geweest?
Heb het er even bij gezet, ik heb ze gedaan met Autoglym Car Glass Polish.
Ik ben er ongeveer 4 uur mee bezig geweest, maar ik moet zeggen dat ik wel aardig heb doorgewerkt.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:44:45 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96527572
OK.
Nu maar sparen voor een garage. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 mei 2011 @ 22:45:55 #126
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96527645
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:44 schreef Hyperdude het volgende:
OK.
Nu maar sparen voor een garage. :P
Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.
Je ziet mensen soms denken van: wat staat die zich uit te sloven? _O-
pi_96528030
Ziet er weer netjes uit dacht ik zo :D
Tip voor de volgende keer als je foto's maakt, probeer er eentje van dichtbij te maken voordat je gaat 'polijsten' met de hand, met de zon er flink op, zodat je evt krasjes/swirls ziet, en dan eentje na. Dan zie je het verschil erg goed (was ik vergeten te doen :P)

Verder heb ik Trim Restorer getest van het weekend.
Eerst alles afgeplakt, daarna met APC de hele boel gereinigd, daarna TR erop gesmeerd mbt een doekje. Wil je het glanzend, dan hoef je er niks meer aan te doen, anders nog even met een towel uitbuffen.. Zelf heb ik alles nog een keer nagelopen met een towel, maar het blinkt nog aardig goed naar mijn mening. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de standtijd en/of het verder nog iets doet met beading na een regenbui.

Iron.X was sowieso mijn vriend. Bij de vernieuwde versie is de lucht 'verbeterd', maar nog steeds ruikt het een beetje naar een rottend lijk met een bloemengeurtje er doorheen.. Maargoed, de functie ervan is niet veranderd.. Gewoon TOP!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 8 mei 2011 @ 22:54:26 #128
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96528216
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ziet er weer netjes uit dacht ik zo :D
Tip voor de volgende keer als je foto's maakt, probeer er eentje van dichtbij te maken voordat je gaat 'polijsten' met de hand, met de zon er flink op, zodat je evt krasjes/swirls ziet, en dan eentje na. Dan zie je het verschil erg goed (was ik vergeten te doen :P)

Verder heb ik Trim Restorer getest van het weekend.
Eerst alles afgeplakt, daarna met APC de hele boel gereinigd, daarna TR erop gesmeerd mbt een doekje. Wil je het glanzend, dan hoef je er niks meer aan te doen, anders nog even met een towel uitbuffen.. Zelf heb ik alles nog een keer nagelopen met een towel, maar het blinkt nog aardig goed naar mijn mening. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de standtijd en/of het verder nog iets doet met beading na een regenbui.

Iron.X was sowieso mijn vriend. Bij de vernieuwde versie is de lucht 'verbeterd', maar nog steeds ruikt het een beetje naar een rottend lijk met een bloemengeurtje er doorheen.. Maargoed, de functie ervan is niet veranderd.. Gewoon TOP!
Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd. O-)

Ik ben benieuwd naar de standtijd! Want anders is het -in mijn ogen- een mooi product. :Y

Ik wilde Iron.X vandaag eigenlijk ook testen, maar vond het zonde, aangezien ik geen tijd/zin had om mijn velgen er onder vandaan te halen. En om het op een velg te gebruiken waarbij je de helft niet raakt is het mij iets te prijzig.
pi_96528620
Pff Goddelijker, respect hoor. Maar ik zie zelf geen verschil op de 'veraf' foto's..
Klinkt echt als een grote klus, met alle verschillende middeltjes enzo.

Waar ik het meeste last van heb ik altijd dat alles zo snel droogt, maar ik zie dat je m in de schaduw hebt staan poetsen :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 8 mei 2011 @ 23:06:53 #130
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96528984
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff Goddelijker, respect hoor. Maar ik zie zelf geen verschil op de 'veraf' foto's..
Klinkt echt als een grote klus, met alle verschillende middeltjes enzo.

Waar ik het meeste last van heb ik altijd dat alles zo snel droogt, maar ik zie dat je m in de schaduw hebt staan poetsen :Y
Het is ook bijna 'niet' te zien, zeker omdat de foto's aardig verkleint zijn.

Ja, ik stond heerlijk in de schaduw, al droogde het wel lekker door met die temperatuur. Dus ik had niet heel veel tijd om even rustig alles op te ruimen, alleen toen de EX-P aan het curen was.
  zondag 8 mei 2011 @ 23:11:25 #131
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_96529225
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.
Je ziet mensen soms denken van: wat staat die zich uit te sloven? _O-
Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_96529430
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.

Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.

@goddelijker. Ziet er weer prima uit! Zo te zien heb je je allstars ook paars gemaakt met black hole :+

quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:54 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd. O-)

Ik ben benieuwd naar de standtijd! Want anders is het -in mijn ogen- een mooi product. :Y

Ik wilde Iron.X vandaag eigenlijk ook testen, maar vond het zonde, aangezien ik geen tijd/zin had om mijn velgen er onder vandaan te halen. En om het op een velg te gebruiken waarbij je de helft niet raakt is het mij iets te prijzig.
Gewoon ff met de flitser van je camera onder wat hoeken proberen. Meestal lukt het wel ;)
W0ei ?
  zondag 8 mei 2011 @ 23:17:21 #133
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96529486
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.

Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.

@goddelijker. Ziet er weer prima uit! Zo te zien heb je je allstars ook paars gemaakt met black hole :+
Precies, als je dan een klein bedrag noemt kijken ze je al raar aan.

Ik heb m'n best gedaan. _O-

Ik had niet zoveel tijd, dus heb tussendoor even snel een paar foto's gemaakt. :)
  zondag 8 mei 2011 @ 23:21:53 #134
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_96529701
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.

Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.
Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragen :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_96530059
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragen :P
Het begint al met het gewoon wassen. Waarom gebruik je 2 emmers, of waarom gebruik je zo'n rare handschoen. Als je vervolgens met een droogdoek ipv een zeem aan de gang gaat zijn alle poppen aan het dansen, en zie je de vraagtekens rondvliegen.
W0ei ?
pi_96530533
er zijn hier ook vast wel mensen die advies willen geven aan deze dame met weinig verstand van alles wat niet bij de doe-het-zelf zaak in de schappen staan...

ik ben in het bezit van een opel astra sedan uit ''94 en is nu dus 17 jaar oud...
op 1 schaafwond na schadevrij (wat ook niet zichtbaar is na gebruik van turtle ice)
ik besteed best veel aandacht aan het onderhouden en schoonmaken van deze auto..
alleen is het probleem dat de lak wel metallic is, alleen hier is nog weinig van te zien wanneer de lak is opgedroogd :') door de jaren heen heeft ie niet altijd goed onderhoud gehad qua lak onderhoud en kwam die niet verder dan de standaard wax uit een carwash :P
al sinds ik erin rij erger ik me ten eerste kapot aan de vergrijsde kunststof onderdelen.. die ik dan ook maar maandelijks insmeer met pure ice wax of (ja echt ;( ) ;( smeerspray..
bumperzwart of meer van die zogenaamde autozooi weiger ik te gebruiken omdat dit eruit ziet alsof ik met een viltstift heb zitten kleuren...
ooit had ik een oud flesje van caraven en boten onderhoud voor kunststof, zag er geel/gel-achtig uit en smeerde heerlijk weg.. uitpoetsen hoefde niet en het bleef gerust 3 maanden dekkend zitten terwijl ik de auto met gemak 2/3x per week afspuit.
doordat ik dit nergens meer te koop zag, ook niet bij campoworld ben ik dus met andere smeerzooi begonnen.
ik ben dus opzoek naar iets wat vrouwvriendelijk is, ik heb wel sterke armen en kan aardig poetsen.. maar niet te lang :P

1* voor de lak, wax of iets in de zin van een toplaag wat wasbestendig is en lang blijft zitten, vuilafstotend is zodat ik alleen een hogedruk nodig heb, en de kleur een mooie diepe glimmende blik geeft.
2* iets voor de kunststof onderdelen wat makkelijk op te brengen is en ook waterafstotend en glimmend is.

deze auto is inmiddels 3 generaties oud, altijd goed onderhouden qua beurten ect. dus ik ben bereid om er nog wat geld aan te besteden.. ik heb immers beloofd om erin te blijven rijden totdat de wielen er onder vandaan rollen _O-

pi_96531402
Mooi topic, deze ga ik volgen :)

Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.

Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu :)

[ Bericht 12% gewijzigd door SToRM81 op 09-05-2011 00:08:34 ]
PSN id: NL_SToRM
pi_96534972
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:41 schreef deadly_kiss het volgende:
er zijn hier ook vast wel mensen die advies willen geven aan deze dame met weinig verstand van alles wat niet bij de doe-het-zelf zaak in de schappen staan...

ik ben in het bezit van een opel astra sedan uit ''94 en is nu dus 17 jaar oud...
op 1 schaafwond na schadevrij (wat ook niet zichtbaar is na gebruik van turtle ice)
ik besteed best veel aandacht aan het onderhouden en schoonmaken van deze auto..
alleen is het probleem dat de lak wel metallic is, alleen hier is nog weinig van te zien wanneer de lak is opgedroogd :') door de jaren heen heeft ie niet altijd goed onderhoud gehad qua lak onderhoud en kwam die niet verder dan de standaard wax uit een carwash :P
al sinds ik erin rij erger ik me ten eerste kapot aan de vergrijsde kunststof onderdelen.. die ik dan ook maar maandelijks insmeer met pure ice wax of (ja echt ;( ) ;( smeerspray..
bumperzwart of meer van die zogenaamde autozooi weiger ik te gebruiken omdat dit eruit ziet alsof ik met een viltstift heb zitten kleuren...
ooit had ik een oud flesje van caraven en boten onderhoud voor kunststof, zag er geel/gel-achtig uit en smeerde heerlijk weg.. uitpoetsen hoefde niet en het bleef gerust 3 maanden dekkend zitten terwijl ik de auto met gemak 2/3x per week afspuit.
doordat ik dit nergens meer te koop zag, ook niet bij campoworld ben ik dus met andere smeerzooi begonnen.
ik ben dus opzoek naar iets wat vrouwvriendelijk is, ik heb wel sterke armen en kan aardig poetsen.. maar niet te lang :P

1* voor de lak, wax of iets in de zin van een toplaag wat wasbestendig is en lang blijft zitten, vuilafstotend is zodat ik alleen een hogedruk nodig heb, en de kleur een mooie diepe glimmende blik geeft.
2* iets voor de kunststof onderdelen wat makkelijk op te brengen is en ook waterafstotend en glimmend is.

deze auto is inmiddels 3 generaties oud, altijd goed onderhouden qua beurten ect. dus ik ben bereid om er nog wat geld aan te besteden.. ik heb immers beloofd om erin te blijven rijden totdat de wielen er onder vandaan rollen _O-

[ afbeelding ]
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss :)

Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.

Voor kunstof heb je 3 opties..
- Dressings die OP je kunststof liggen (de meeste), en niet zo lang bljiven
- Dressings die IN je kunststof trekken, en dus langer blijven zitten
- Sealant laagje

De eerste is geen optie voor je, dat ligt er zo af, en is meestal allemaal van die vettige zooi..
De tweede en derde optie zijn intressant. Poorboys Trim Restorer is bijvoorbeeld een middel dat in je kunststof delen trekt, en daardoor blijft het langer zitten dan de gemiddelde dressing.

In alle twee de gevallen wordt aangeraden om van te voren de delen goed te reinigen met een APC reiniger. Daarmee trek je alle oude resten en zooi eruit, voordat je dit opbrengt. Hiermee win je een ongelofelijk langere standtijd.

Nu is er ook nog een middel: Dodo Juice Supernatural Satin Trim Sealant
Dit is een soort kristalhars. Dit is een sealant ipv dressing, en deze zou 6 a 12 maanden moeten blijven zitten. Kost iets van 28 euro voor 50ml (daar kun je 1 auto mee doen hoor).

De laatste schijnt 'de beste' te zijn, maargoed afhankelijk van je auto ben je daarvoor 28 euro per half jaar tot jaar kwijt alleen voor de kunststof delen. Die Poorboys bijv. kost je 18 euro, en daarmee kun je heeeel lang doen. Nadeel is dat je het een paar keer per jaar moet behandelen. Maargoed, daarintegen is het goedkoper, en functioneert in dat geval net zo goed.

Mocht je twijfelen om zoiets als Trim Restorer te kopen, en in de buurt van Eindhoven wonen, kun je die hier wel komen proberen om te kijken hoelang het op de Astra blijft zitten. Mocht het bevallen kun je het alsnog bij een webshop kopen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96535674
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.

wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.

(heb een grijze auto btw.)
  maandag 9 mei 2011 @ 09:00:50 #140
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_96535679
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen :)

Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.

Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu :)
Nice, is dat een soort start pakketje ? Ik zie klei, een droogdoek (?), een foam-dingetje?, wax, en shampoo? Klopt dat?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_96536915
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.

wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.

(heb een grijze auto btw.)
Je kan bijv. met een polijstmiddel (Meguiars levert onder andere M105 / M205 / M82 / M84) en handpads gaan lopen poetsen totdat je swirls weg zijn. Welke handpads je nodig hebt is afhankelijk van de diepte van de swirls.. Dat wordt testspots maken en proberen.

Maargoed, met de polijstmiddelen van Meguiars ben ik niet bekend, maar dat kan een Meguiars expert je wel vertellen :) Die M105 is 1200korrel, en persoonlijk vind ik dat erg agressief.. Ik zou daarom met een lichtere beginnen.. Je wil natuurlijk niet onnodig veel lak weghalen :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96537049
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.

wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.

(heb een grijze auto btw.)
Gewoon betaalbaar en Meguiars? Gaan die woorden tegenwoordig nog samen? :P

Bij Meguiars (consumentenlijn) kom je al snel uit bij:
- Ultimate Compound
- Scratch X 2.0

Ik heb alleen ervaring met de Scratch X. Werkt op zich aardig, maar als je daar een hele auto mee wil doen, dan heb je aan het einde van de dag echt geen armen over. En afhankelijk van de swirls en de hardheid van de lak, is het maar afwachten of je het resultaat gaat krijgen dat je voor ogen hebt.

Hoe de verwerking van de producten uit de Pro lijn is, weet ik niet als je het handmatig wil doen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96537293
er zitten lichte swirls op, het is niet opvallend(je moet het weten om het te zien)

en ik vind meguiars niet extreem duur(dus betaalbaar :P)

die scrats X 2.0 en ultimate compound had ik beiden al gezien, volgens mij heeft een vriend van me die 2 thuis liggen, dus ga die maar eens proberen.

(de krassen hoeven niet compleet weg te zijn, auto is ook niet meer de nieuwste(99). maar als ze iets minder worden zou mooi zijn.)
pi_96537894
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss :)

Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.

Ik zou niet voor de 845 gaan in dat geval, maar voor de 476s, omdat die een nog langere standtijd heeft. Verder vind ik een harde wax fijner werken, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk :)
W0ei ?
pi_96538785
Hoe lange standtijd heeft de 476 dan?
Ik persoonlijk smeer ook liever een harde wax (dunne laagjes aanbrengen vind ik daarmee veel makkelijker gaan)

Maar wat is dan het verschil tussen 476 en 915, behalve dat er in 915 meer Carnauba zit?
Daar ben ik wel es benieuwd naar..

En uiteindelijk of de glans/diepte hetzelfde is tussen Collinite en Dodo, want Dodo heeft ook hele mooie waxes staan (Purple Haze Pro Hybrid carnauba soft wax) bijv die ook een lange tijd blijft zitten, maar daarnaast ook mooi ogen..

Wrs wordt het tig potten aanschaffen, of iemand moet er al ervaring mee hebben :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96539901
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoe lange standtijd heeft de 476 dan?
Ik persoonlijk smeer ook liever een harde wax (dunne laagjes aanbrengen vind ik daarmee veel makkelijker gaan)

Maar wat is dan het verschil tussen 476 en 915, behalve dat er in 915 meer Carnauba zit?
Daar ben ik wel es benieuwd naar..

En uiteindelijk of de glans/diepte hetzelfde is tussen Collinite en Dodo, want Dodo heeft ook hele mooie waxes staan (Purple Haze Pro Hybrid carnauba soft wax) bijv die ook een lange tijd blijft zitten, maar daarnaast ook mooi ogen..

Wrs wordt het tig potten aanschaffen, of iemand moet er al ervaring mee hebben :P
De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.

Harde wax is imo veel beter te controleren dan een zachte wax, dus dat ben ik zeker met je eens!

De 915 heb ik zelf geen ervaring mee, maar die zou ongeveer dezelfde standtijd als de 476s hebben, maar dan wel met een diepere glans vanwege de hoeveelheid carnauba wax. Kan wel even rondvragen, ken wel een aantal mensen die dat gebruiken.

Ik heb zelf een aantal waxen van dodo staan (Purple Haze Pro, Austintatious, Skull Candy, Banana, Orange en de supernatural) en daarvan vind ik de supernatural erg indrukwekkend. Ik heb hem nooit met de purple haze zelf vergeleken, dus een echte onafhankelijk vergelijking heb ik niet, maar mijn gevoel zei dat ik de supernatural mooier vond. Al kan dat natuurlijk ook door de prijs komen dat ik verplicht was om hem mooier te vinden :+

Deze was met purple haze pro :)
http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link)

Edit: wat heeft fok nou tegen imageshack ;(
W0ei ?
pi_96540769
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen :)

Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.

Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu :)
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 9 mei 2011 @ 12:35:44 #148
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96541693
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
Kijk eens goed naar de foto, je ziet de bedrijfsnaam staan. ;)
pi_96542232
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
2 bekende toko's in UK:

www.shinearama.co.uk
www.elitecarcare.co.uk
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96542336
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:46 schreef M3rcury het volgende:

[..]

De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.

Harde wax is imo veel beter te controleren dan een zachte wax, dus dat ben ik zeker met je eens!

De 915 heb ik zelf geen ervaring mee, maar die zou ongeveer dezelfde standtijd als de 476s hebben, maar dan wel met een diepere glans vanwege de hoeveelheid carnauba wax. Kan wel even rondvragen, ken wel een aantal mensen die dat gebruiken.

Ik heb zelf een aantal waxen van dodo staan (Purple Haze Pro, Austintatious, Skull Candy, Banana, Orange en de supernatural) en daarvan vind ik de supernatural erg indrukwekkend. Ik heb hem nooit met de purple haze zelf vergeleken, dus een echte onafhankelijk vergelijking heb ik niet, maar mijn gevoel zei dat ik de supernatural mooier vond. Al kan dat natuurlijk ook door de prijs komen dat ik verplicht was om hem mooier te vinden :+

Deze was met purple haze pro :)
http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link)

Edit: wat heeft fok nou tegen imageshack ;(
Als je eens zou willen informeren voor die 915, graag. Ben echt benieuwd.
Voordat ik zelf zowel dodo als Collinite ga bestellen wil ik graag de verschillen weten/zien.
Supernatural is vanwege de prijs al gewoon verplicht mooi te zijn als je em erop smeert :+
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96542974
Ik heb het inderdaad bij www.shinearama.co.uk besteld.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
Nice, is dat een soort start pakketje ? Ik zie klei, een droogdoek (?), een foam-dingetje?, wax, en shampoo? Klopt dat?
Ik heb het zelf samengesteld. Het is klei+quik detailer, een droogdoek, PlastX, soft foam pads, interieur cleaner en iets voor banden en andere rubbere delen te beschermen. Het snoep zat er gratis bij :P De Gold Class Shampoo was helaas uitverkocht, anders had ik die ook nog besteld. Ik heb eerder al een Wash Mitt en de Leather Cleaner & Conditioner gekocht, dat zijn ook wel aanraders :)
PSN id: NL_SToRM
pi_96552397
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de DAP500 en de DAP900?

Heeft de DAP900 nu echt een grote meerwaarde boven de DAP500? Ik neig namelijk naar de Monello Lite set op carclean voor de DAP500.
Alhoewel, de DAP900 is dan nog maar 24 euro duurder.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96554159
Het verschil in vermogen is meer bedoeld voor zwaardere correcties. Als je van een roze een rode auto moet maken, zal het met een dap900 wat makkelijker gaan.. :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96554173
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 16:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de DAP500 en de DAP900?

Heeft de DAP900 nu echt een grote meerwaarde boven de DAP500? Ik neig namelijk naar de Monello Lite set op carclean voor de DAP500.
Alhoewel, de DAP900 is dan nog maar 24 euro duurder.
Dap 900 werkt voornamelijk sneller, en op harde lak is het makkelijker werken dan met een 500. Als je het alleen voor jezelf (of af en toe een paar vrienden oid) gebruikt, zou ik lekker de 500 pakken :)
W0ei ?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:37:04 #155
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96590266
Vanochtend een leuke beading:
pi_96590302
Kheb vanmorgen geen foto's gemaakt ,maar ziet er leuk uit zo :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:52:17 #157
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96590882
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb vanmorgen geen foto's gemaakt ,maar ziet er leuk uit zo :D
Dat kwam ook alleen maar omdat ik toevallig met m'n telefoon in m'n hand liep. :+
pi_96592799
Leuk topic!

Was vroeger ook erg fanatiek geinteresseerd in alles wat met poetsen te maken had, had bijna mijn eerste DAP aangeschaft naast alle Meg spullen die toen zo populair waren... Nu heb ik alleen nog een flesje Meg ColorX over :'(

M'n auto heeft wel weer een keer een goede poetsbeurt nodig dus, afspoelen, wassen, kleien, polijsten, waxen, sealen...

Wie kan daar mij tegen een vergoeding in voorzien :D? PM staat open, alles tussen Haarlem en Delft is mooi :D Het is een zwart metallic VAG lak voor de geinteresseerden.

Verder zijn voor en na pics hier ook altijd wel leuk, zoals van die Golf, die is erg netjes!
(Y)
pi_96593691
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:21 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Dap 900 werkt voornamelijk sneller, en op harde lak is het makkelijker werken dan met een 500. Als je het alleen voor jezelf (of af en toe een paar vrienden oid) gebruikt, zou ik lekker de 500 pakken :)
Is het voornamelijk sneller en 'makkelijker' werken of heeft de 900 ook daadwerkelijk meer correctievermogen. Aan wat voor defecten moet ik denken als een 500 niet voldoende is, maar een 900 wel? Ik zou eerder verwachten dat als een 500 het niet aankan, dat je vrijwel aan een rotary vastzit.

Op carclean roepen ze in koor dat je de 900 moet hebben, terwijl iedereen een jaar geleden nog met de 500 wegliep en dat toch echt 'de machine' was voor de huis-tuin-en-keuken detailer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:40 schreef chiren het volgende:
Leuk topic!

Was vroeger ook erg fanatiek geinteresseerd in alles wat met poetsen te maken had, had bijna mijn eerste DAP aangeschaft naast alle Meg spullen die toen zo populair waren... Nu heb ik alleen nog een flesje Meg ColorX over :'(

Waarom of waardoor nam je interesse af?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96600456
Heb trouwens net een stel MF doeken gekocht bij http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA
Meer bij wijze van test. Heb er al goede dingen over gelezen.

Schijnen vergelijkbaar te zijn met Eurow.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:59:32 #161
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96601147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef PeeJay1980 het volgende:
Heb trouwens net een stel MF doeken gekocht bij http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA
Meer bij wijze van test. Heb er al goede dingen over gelezen.

Schijnen vergelijkbaar te zijn met Eurow.
En welke om precies te zijn? Want het is een mooie prijs! :)
pi_96601307
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

En welke om precies te zijn? Want het is een mooie prijs! :)
[Amazing Mike]
Het zijn de "Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towels"..... het is gewoonweg amazing!! *O*

[/Amazing Mike]

:P
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:03:58 #163
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96601365
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

[Amazing Mike]
Het zijn de "Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towels"..... het is gewoonweg amazing!! *O*

[/Amazing Mike]

:P
Vanavond even kijken, denk dat ik er ook een paar ga bestellen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:29:22 #164
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96602741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef PeeJay1980 het volgende:
Heb trouwens net een stel MF doeken gekocht.
Heb er al goede dingen over gelezen.
Waar heb je die goede dingen erover gelezen dan? Heb wat op de E-bay naam ge-googled maar kan er eigelijk niks over vinden..
pi_96603295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:29 schreef Schild het volgende:

[..]

Waar heb je die goede dingen erover gelezen dan? Heb wat op de E-bay naam ge-googled maar kan er eigelijk niks over vinden..
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=152675
http://www.fahrzeugpflege(...)Thread&threadID=3536

Heb het op nog meer sites gelezen, maar dit zijn de enige die ik zo even kan vinden op het moment.

[ Bericht 4% gewijzigd door PeeJay1980 op 10-05-2011 16:58:35 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:54:22 #166
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96604125
Als iemand misschien ook doeken wilt, kan ik evt. wel een grotere bestelling doen en deze vanaf huis versturen?
pi_96604480
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 16:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als iemand misschien ook doeken wilt, kan ik evt. wel een grotere bestelling doen en deze vanaf huis versturen?
Meeste verzending is gratis, dus daar is al geen winst te pakken.
Hooguit wat op gemak. Tenzij de prijs omlaag gaat bij grote aantallen :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:04:12 #168
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96604677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Meeste verzending is gratis, dus daar is al geen winst te pakken.
Hooguit wat op gemak. Tenzij de prijs omlaag gaat bij grote aantallen :)
Daarom wil ik best bij (veel) interesse even contact opnemen om te kijken wat er te regelen valt. :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:10:19 #169
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96604969
Nja, ik heb opzich ook wel interesse in een paar doeken, maar vraag me af of zich dat dan wel loont. Bij een grotere zending heb je (neem ik aan) ook meer kans op invoerrechten e.d., en je moet vervolgens de doeken ook nog verzenden binnen Nederland.

Zou gewoon eerst een mailtje richting de verkoper doen wat de prijs is bij 10 stuks afnamen, bij 20 stuks afnamen etc. ;)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 17:14:06 #170
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96605108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Schild het volgende:
Nja, ik heb opzich ook wel interesse in een paar doeken, maar vraag me af of zich dat dan wel loont. Bij een grotere zending heb je (neem ik aan) ook meer kans op invoerrechten e.d.

Zou gewoon eerst een mailtje richting de verkoper doen wat de prijs is bij 10 stuks afnamen, bij 20 stuks afnamen etc. ;)
Als ik weet hoe groot de interesse is, dan kan ik ook een beetje serieus mailen.
Maar op zich is niet geschoten altijd mis, dus ik kan best even mailen vanavond?
pi_96605304
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
Waarom of waardoor nam je interesse af?
Voornamelijk omdat ik destijds een rode auto had die bleef verkleuren (naar roze) en ik het zat werd om hem goed bij te houden, ging heel veel werk inzitten, werk dat ik in mijn studententijd nog wel kon opbrengen, maar niet meer toen ik aan het werk ging.

Toen is het allemaal weggezakt. De auto ook overigens :P
(Y)
pi_96605550
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:18 schreef chiren het volgende:

[..]

Voornamelijk omdat ik destijds een rode auto had die bleef verkleuren (naar roze) en ik het zat werd om hem goed bij te houden, ging heel veel werk inzitten, werk dat ik in mijn studententijd nog wel kon opbrengen, maar niet meer toen ik aan het werk ging.

Toen is het allemaal weggezakt. De auto ook overigens :P
Okay, best begrijpelijk vind ik.
En geen behoefte meer om je huidige auto op die manier te verzorgen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96605597
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:24 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Okay, best begrijpelijk vind ik.
En geen behoefte meer om je huidige auto op die manier te verzorgen?
Nee eigenlijk niet (meer), vind het wel belangrijk dat hij er strak bij blijft staan vandaar de vraag of iemand hier er misschien iets mee kan :D
(Y)
pi_96605771
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:25 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet (meer), vind het wel belangrijk dat hij er strak bij blijft staan vandaar de vraag of iemand hier er misschien iets mee kan :D
En als dat gebeurd is, dan ga je de auto wel braaf bijhouden met waxen elke 2-5 maand? ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 23:07:47 #175
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96627940
Mocht er interesse zijn in 1 van de doeken, stuur even een PM! Dan ga ik wat meer uitzoeken hoe en wat precies.
pi_96628310
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

En als dat gebeurd is, dan ga je de auto wel braaf bijhouden met waxen elke 2-5 maand? ;)
Yep, want dat is niet zoveel werk :) wassen en waxen, 2 uurtjes
(Y)
  woensdag 11 mei 2011 @ 09:27:56 #177
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96637362
Ik heb een mailtje gestuurd voor 10 doeken, wat de prijs daar van is... :)
pi_96639943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Is het voornamelijk sneller en 'makkelijker' werken of heeft de 900 ook daadwerkelijk meer correctievermogen. Aan wat voor defecten moet ik denken als een 500 niet voldoende is, maar een 900 wel? Ik zou eerder verwachten dat als een 500 het niet aankan, dat je vrijwel aan een rotary vastzit.

Op carclean roepen ze in koor dat je de 900 moet hebben, terwijl iedereen een jaar geleden nog met de 500 wegliep en dat toch echt 'de machine' was voor de huis-tuin-en-keuken detailer.

Ook een 500 haalt gewoon elke pass weer een deel van je lak weg. Dus op het moment dat het niet 1 keer lukt met een dap 500 met een grove polijstcombinatie, zou dat misschien wel lukken met een dap 900 met dezelfde polijstcombinatie. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dat met een dap 500 ook met 2 passes gedaan zijn.

Nog een voordeel voor de 500 is dat je er makkelijker mee kan finishen, de dap 900 draait in de laagste stand ook al een stukje harder dan de 500.

Ik zou een 900 kopen op het moment dat ik meerdere auto's ermee ga doen. Is het alleen voor je eigen auto, of sporadisch een andere. Doet een 500 het prima. Een paar jaar geleden was iedereen wild van de 500, en nu moet je opeens een 900 hebben? Er is echt niks veranderd in de tussentijd ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Schild het volgende:
Nja, ik heb opzich ook wel interesse in een paar doeken, maar vraag me af of zich dat dan wel loont. Bij een grotere zending heb je (neem ik aan) ook meer kans op invoerrechten e.d., en je moet vervolgens de doeken ook nog verzenden binnen Nederland.

Zou gewoon eerst een mailtje richting de verkoper doen wat de prijs is bij 10 stuks afnamen, bij 20 stuks afnamen etc. ;)
Invoer rechten vanuit Engeland zijn er niet, omdat het binnen europa is.
W0ei ?
  woensdag 11 mei 2011 @ 11:43:01 #179
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96642217
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:48 schreef M3rcury het volgende:
Invoer rechten vanuit Engeland zijn er niet, omdat het binnen europa is.
Ging over de E-bay doeken, die vanuit Korea komen. ;)
pi_96647083
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - White Diamond - 473ml
5 producten. Totaalbedrag: ¤ 99,95

oops... Maar binnenkort toch maar eens bestellen om mijn auto eens goed te kunnen doen..(shampoo heb ik al een hele goede... )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_96647754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Marco001 het volgende:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - White Diamond - 473ml
5 producten. Totaalbedrag: ¤ 99,95

oops... Maar binnenkort toch maar eens bestellen om mijn auto eens goed te kunnen doen..(shampoo heb ik al een hele goede... )
Niet de spullen vergeten die nodig zijn om dit mee aan te brengen ;)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96647758
Goed bezig Marco! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96648634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Niet de spullen vergeten die nodig zijn om dit mee aan te brengen ;)
En uit te wrijven :)
W0ei ?
pi_96676297
Mijn bestelling is de deur uit:

• 3434 afplaktape - 25mm breed
• White Diamond - 473ml
• Iron.X Cleaner - 1000ml
• Citrus Bling - 500ml
• SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
• Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
• SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
• SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
• DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition

Het is toch altijd weer duurder dan je verwacht/gehoopt had :D :@
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:00:55 #185
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96676737
Hé, een DAP!
pi_96677596
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:00 schreef Goddelijker het volgende:
Hé, een DAP!
Ja, de auto van mijn vriendin zitten onder de swirls/krasjes en ik ben niet van plan om mijzelf een lamme arm te 'polijsten' en er naderhand achterkomen dat het resultaat toch teleurstellend is.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96681529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
Mijn bestelling is de deur uit:

• 3434 afplaktape - 25mm breed
• White Diamond - 473ml
• Iron.X Cleaner - 1000ml
• Citrus Bling - 500ml
• SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
• Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
• SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
• SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
• DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition

Het is toch altijd weer duurder dan je verwacht/gehoopt had :D :@
Nu nog de vraag, wat is de reden dat je een 900 hebt gekozen ipv een 500 :)
W0ei ?
pi_96681867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 00:36 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Nu nog de vraag, wat is de reden dat je een 900 hebt gekozen ipv een 500 :)
Op het totaal was het maar 8% meer en nu weet ik zeker dat als ik ook eens aandacht schenk aan de auto's van familieleden, dat de harde VAG/Duitse lakken geen probleem vormen.

En daarbij, ik voel mij ook prettiger bij het idee dat de machine adem over heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay1980 op 12-05-2011 09:35:19 ]
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:25:18 #189
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96685812
Ik heb 4 Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towel gekocht en 1 Microfiber waffle big dry towel O-)
pi_96686553
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:25 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb 4 Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towel gekocht en 1 Microfiber waffle big dry towel O-)
Helemaal goed. Ik heb de 3 iets grotere Super Plush doeken besteld.
Ze zijn gisteren al verzonden. Ben benieuwd :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96687122
Ik ga vrijdag(hopelijk) even bij de makro langs voor een grote bewaardoos, en dan ook inslaan.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:16:56 #192
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96687454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:08 schreef Marco001 het volgende:
Ik ga vrijdag(hopelijk) even bij de makro langs voor een grote bewaardoos, en dan ook inslaan.. :P
Die heb ik ook al. Alleen het past nu al niet meer. En hij begint een beetje zwaar te worden :')
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:51 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Helemaal goed. Ik heb de 3 iets grotere Super Plush doeken besteld.
Ze zijn gisteren al verzonden. Ben benieuwd :)
Mijne zijn ook meteen verzonden. Ik hoop dat 't wat is. :)
pi_96687562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:08 schreef Marco001 het volgende:
Ik ga vrijdag(hopelijk) even bij de makro langs voor een grote bewaardoos, en dan ook inslaan.. :P
Wat ga je of wil je allemaal inslaan?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96691004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Wat ga je of wil je allemaal inslaan?
nouja, sowieso dat van het vorige lijstje(1 pagina terug) + de nodige doeken enz..
Oh, en ik moet nog een goed product vinjden voor het interieur.. l;ederen stuurwiel, stoffen stoelen + plastic
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_96726735
iemand een idee hoe ik dit soort ingebrande vogelschijt vlekken wegkrijg? :(
ze schijten altijd precies als ik net de auto heb geparkeerd en dan zit dat de hele dag in de lak te vreten door de brandende zon :'(
auto is 17jr oud dus de lak is aardig poreus -O-
je voelt het niet meer zitten dus het zit er echt ingetrokken..

pi_96727367
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss :)

Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.

Voor kunstof heb je 3 opties..
- Dressings die OP je kunststof liggen (de meeste), en niet zo lang bljiven
- Dressings die IN je kunststof trekken, en dus langer blijven zitten
- Sealant laagje

De eerste is geen optie voor je, dat ligt er zo af, en is meestal allemaal van die vettige zooi..
De tweede en derde optie zijn intressant. Poorboys Trim Restorer is bijvoorbeeld een middel dat in je kunststof delen trekt, en daardoor blijft het langer zitten dan de gemiddelde dressing.

In alle twee de gevallen wordt aangeraden om van te voren de delen goed te reinigen met een APC reiniger. Daarmee trek je alle oude resten en zooi eruit, voordat je dit opbrengt. Hiermee win je een ongelofelijk langere standtijd.

Nu is er ook nog een middel: Dodo Juice Supernatural Satin Trim Sealant
Dit is een soort kristalhars. Dit is een sealant ipv dressing, en deze zou 6 a 12 maanden moeten blijven zitten. Kost iets van 28 euro voor 50ml (daar kun je 1 auto mee doen hoor).

De laatste schijnt 'de beste' te zijn, maargoed afhankelijk van je auto ben je daarvoor 28 euro per half jaar tot jaar kwijt alleen voor de kunststof delen. Die Poorboys bijv. kost je 18 euro, en daarmee kun je heeeel lang doen. Nadeel is dat je het een paar keer per jaar moet behandelen. Maargoed, daarintegen is het goedkoper, en functioneert in dat geval net zo goed.

Mocht je twijfelen om zoiets als Trim Restorer te kopen, en in de buurt van Eindhoven wonen, kun je die hier wel komen proberen om te kijken hoelang het op de Astra blijft zitten. Mocht het bevallen kun je het alsnog bij een webshop kopen..
hier ga ik me zeker eens in verdiepen :Y
de prijs maakt me niet zoveel uit, de kwaliteit is belangrijker...
zijn deze alleen via internet verkrijgbaar trouwens?
pi_96728895
Dr zijn niet veel bedrijven die dit direct vanuit voorraad verkopen.
Maargoed, qua prijs maakt het niks. Hooguit 6 euro verzendkosten..

Voor die vogelpoep.. Je kan het stukje schoonmaken, dan kleien, en daarna lichtjes (met de hand of machinaal) polijsten. Daarna even een wax er overheen zetten en het moet weg zijn.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96738942
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Voor die vogelpoep.. Je kan het stukje schoonmaken, dan kleien, en daarna lichtjes (met de hand of machinaal) polijsten. Daarna even een wax er overheen zetten en het moet weg zijn.
Helaas is dat niet altijd afdoende. Bij mijn auto heb ik zo'n plek op de motorkap. Volledig ingevreten en niet meer te redden. Nouja, behalve met overspuiten dan ;(
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:19:40 #199
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96740223
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:36 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Helaas is dat niet altijd afdoende. Bij mijn auto heb ik zo'n plek op de motorkap. Volledig ingevreten en niet meer te redden. Nouja, behalve met overspuiten dan ;(
Ook niet machinaal?
pi_96741083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:19 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ook niet machinaal?
Als je agressieve vogelschijt maar een uur op je auto zit met 30 graden buiten, dan tast het niet alleen de blanke laklaag aan, maar ook de laag eronder.
Zelfs een rotary lost het probleem dan niet meer op. Het wordt wel minder erg, maar nooit voor 100% weg te nemen.

Of het nu ligt aan de autolak van tegenwoordig of dat chemische afval dat die duiven vreten, ik weet het niet :N
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:14:55 #201
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96742132
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als je agressieve vogelschijt maar een uur op je auto zit met 30 graden buiten, dan tast het niet alleen de blanke laklaag aan, maar ook de laag eronder.
Zelfs een rotary lost het probleem dan niet meer op. Het wordt wel minder erg, maar nooit voor 100% weg te nemen.

Of het nu ligt aan de autolak van tegenwoordig of dat chemische afval dat die duiven vreten, ik weet het niet :N
Ik heb geen idee, ik weet alleen dat ik het altijd zo snel mogelijk eraf haal met een doek of even de auto afspuit. :P
pi_96742784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:14 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik weet alleen dat ik het altijd zo snel mogelijk eraf haal met een doek of even de auto afspuit. :P
Dat doen wij thuis ook, maar 60 minuutjes in de zon kan al genoeg zijn. Ik heb niet de hele dag zicht op mijn auto helaas.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96755438
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als je agressieve vogelschijt maar een uur op je auto zit met 30 graden buiten, dan tast het niet alleen de blanke laklaag aan, maar ook de laag eronder.
Zelfs een rotary lost het probleem dan niet meer op. Het wordt wel minder erg, maar nooit voor 100% weg te nemen.

Of het nu ligt aan de autolak van tegenwoordig of dat chemische afval dat die duiven vreten, ik weet het niet :N
Beetje van beide..
Autolak van tegenwoordig is watergedragen, en vroegah gebruikte ze lak op basis van terpetine. Scheelt een hoop. Nog maar enkele spuiters hebben vergunning om het te mogen spuiten (milieu bla bla :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:50:39 #204
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96755781
Wat gezellig, ik zit op kantoor te werken met een Noorse dame tegenover me. :')
pi_96757176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Beetje van beide..
Autolak van tegenwoordig is watergedragen, en vroegah gebruikte ze lak op basis van terpetine. Scheelt een hoop. Nog maar enkele spuiters hebben vergunning om het te mogen spuiten (milieu bla bla :P)
Dat dacht ik ook al, dat het tegenwoordig voornamelijk lakken op waterbasis zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 16:50 schreef Goddelijker het volgende:
Wat gezellig, ik zit op kantoor te werken met een Noorse dame tegenover me. :')
Een Noorse dame of een norse dame? :P

Owjah, mijn bestelling is al bezorgd *O*
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:45:48 #206
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96758227
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 17:19 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al, dat het tegenwoordig voornamelijk lakken op waterbasis zijn.

[..]

Een Noorse dame of een norse dame? :P

Owjah, mijn bestelling is al bezorgd *O*
Noorse, ze was alleen niet blank en blond. _O-
  zondag 15 mei 2011 @ 00:50:24 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_96883078
Volgende bestelling ligt al bij carclean :@
Ben van het weekend aan het spelen geweest met de DAP900 en kwam erachter dat mijn shampoo vrijwel op is.

Gezorgd dat de bestelling net aan de 60 euro kwam.

- Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
- Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
- Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart

Had geen tijd om aandacht aan mijn eigen auto te besteden, maar toch even Iron X gebruikt omdat ik ontzettende nieuwsgierig was.
Werkt geweldig!!
Hierna de schoongemaakte velg voor de helft behandeld met Meguiars NXT 2.0 Wax. Het behandelde gedeelte voelt een stuk gladder aan. Ben benieuwd hoe makkelijk het vuil eraf spoelt aan het einde van de week.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:17:16 #209
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96969695
Podver, heb ik twee nieuwe banden onder m'n auto laten zetten, zitten er nu allemaal vingers en vegen op m'n velgen van 't vastpakken. _O-
pi_96976605
Dat wordt weer poetsen dan :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 08:45:46 #211
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96977468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 07:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat wordt weer poetsen dan :D
Ik spuit 'm zo wel even af voor een eurootje. :)
pi_96978945
Ik heb nog maar een aantal spulletjes, dus ik begin beetje bij beetje. Maar af en toe je auto goed poetsen moet ook gebeuren natuurlijk.

Afgelopen zaterdag ~5 uur bezig geweest met broertje.

1) Spoelen
2) Wassen
3) Drogen
4) Kleien
5) Spoelen
6) Drogen
7) Polish/Glaze van Meguiars (stap 2)
8) Carnauba Wax van Meguiars (stap 3)

Foto's (mobiele tel) doen het resultaat niet 100% eer aan, maar het is wel aardig te zien:










[
[


Interieur ook even wat gedaan. En ja, ik ben lui met de kentekens netjes wegwerken.

En ja, ik heb een nieuw embleem nodig voor.
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:59:50 #213
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96979068
Hij ziet er goed uit! Volgens mij een redelijk 'diepe' glans. :Y
pi_96979202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:59 schreef Goddelijker het volgende:
Hij ziet er goed uit! Volgens mij een redelijk 'diepe' glans. :Y
Ik vond 't inderdaad ook een diepe glans. Bedankt!

Wat me wel opviel is dat er helemaal niet zoveel vuil vanaf kwam bij het kleien. Kennelijk stond 'ie nog redelijk goed in de lak (heb 'm eind februari aangeschaft).

Als er nog tips zijn, dan hoor ik ze graag.

Ik moet wel ff m'n spiegels nog wat zwarter krijgen. Ze zijn nu wat vaal uitgeslagen (waarschijnlijk door wax v/d vorige eigenaar).
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:10:41 #215
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96979347
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik vond 't inderdaad ook een diepe glans. Bedankt!

Wat me wel opviel is dat er helemaal niet zoveel vuil vanaf kwam bij het kleien. Kennelijk stond 'ie nog redelijk goed in de lak (heb 'm eind februari aangeschaft).

Als er nog tips zijn, dan hoor ik ze graag.

Ik moet wel ff m'n spiegels nog wat zwarter krijgen. Ze zijn nu wat vaal uitgeslagen (waarschijnlijk door wax v/d vorige eigenaar).
Dan zat er weinig vervuiling in de lak inderdaad. :)

Daarvoor zou je Poorboys Trim Restorer kunnen gebruiken of iets vergelijkbaars, staat ook in de OP als het goed is.
pi_96979449
Black WOW schijnt erg goed te zijn voor de zwarte kunststof delen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_96979556
@Maharbal; netjes gedaan! :)
Je ziet een mooie diepte, zelfs met deze foto's.
Zachtjes aan je collectie uitbreiden kan je ook beter doen. Eerst verdiepen in wat je nodig hebt, en wat je dan het beste kan nemen.

Black WOW heb ik zelf niet geprobeerd, maar wel goede verhalen over gehoord.
Die spiegelkapjes zijn wat 'dichter' qua structuur tegenover kunststof bumper strips.

Per merk is het verschillend welk middel werkt.
Bij mij werkte Trim Restorer goed op de dichte structuur. Black WOW moet ik es een sample van zien te vinden. Dan valt er weer wat te testen :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:24:50 #218
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96979719
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Maharbal; netjes gedaan! :)
Je ziet een mooie diepte, zelfs met deze foto's.
Zachtjes aan je collectie uitbreiden kan je ook beter doen. Eerst verdiepen in wat je nodig hebt, en wat je dan het beste kan nemen.

Black WOW heb ik zelf niet geprobeerd, maar wel goede verhalen over gehoord.
Die spiegelkapjes zijn wat 'dichter' qua structuur tegenover kunststof bumper strips.

Per merk is het verschillend welk middel werkt.
Bij mij werkte Trim Restorer goed op de dichte structuur. Black WOW moet ik es een sample van zien te vinden. Dan valt er weer wat te testen :D
Je kan altijd een sample proberen te krijgen op 't CC-forum... ;)
pi_96979876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Maharbal; netjes gedaan! :)
Je ziet een mooie diepte, zelfs met deze foto's.
Zachtjes aan je collectie uitbreiden kan je ook beter doen. Eerst verdiepen in wat je nodig hebt, en wat je dan het beste kan nemen.

Black WOW heb ik zelf niet geprobeerd, maar wel goede verhalen over gehoord.
Die spiegelkapjes zijn wat 'dichter' qua structuur tegenover kunststof bumper strips.

Per merk is het verschillend welk middel werkt.
Bij mij werkte Trim Restorer goed op de dichte structuur. Black WOW moet ik es een sample van zien te vinden. Dan valt er weer wat te testen :D
Misschien eens inderdaad een sample scoren. Waar doe je dat? :D
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:32:15 #220
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96979952
http://www.autogeekonline(...)-wow-comparison.html
Hier een test tussen PB Trim Restorer en Black WOW.
pi_96981058
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:32 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autogeekonline(...)-wow-comparison.html
Hier een test tussen PB Trim Restorer en Black WOW.
Conclusie van de test: PBTR is makkelijker te verwerken en Black WOW heeft een veel langere standtijd.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:05:35 #222
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96983778
Poorboy's Black Hole - Show Glaze for Dark Vehicles
Poorboy's Nattys Paste Wax
Poorboy's Trim Restorer

Besteld.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:47:29 #223
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_96985350
Ik kom regelmatig tijdens het wassen zwarte spikkeltjes in m'n witte lak tegen. Neem aan dat dit dus vervuiling is die je met kleien wel weg kan halen? Met de washmitt lukt het niet :P
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:52:14 #224
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_96985536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:47 schreef Catch_me het volgende:
Ik kom regelmatig tijdens het wassen zwarte spikkeltjes in m'n witte lak tegen. Neem aan dat dit dus vervuiling is die je met kleien wel weg kan halen? Met de washmitt lukt het niet :P
Ja, of met een teer-remover. Aangezien dit meestal teer is (of vieze hars plekjes). ;)
pi_96986462
Ja inderdaad. Ik zou het gewoon met klei doen, dan ben je toch bezig :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_96993641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja inderdaad. Ik zou het gewoon met klei doen, dan ben je toch bezig :D
Eens :)
W0ei ?
  woensdag 18 mei 2011 @ 18:10:43 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_96997439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 10:05 schreef Maharbal het volgende:
...Ik moet wel ff m'n spiegels nog wat zwarter krijgen. Ze zijn nu wat vaal uitgeslagen (waarschijnlijk door wax v/d vorige eigenaar).
BMW heeft ook wel aardig spul voor plastic
Plastic exterior heet dat ofzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:50:46 #228
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97025547
Ik had een pakketje thuis gemist. Ik denk (hoop) dat het mijn poetsdoeken zijn! :D
pi_97025790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef Goddelijker het volgende:
Ik had een pakketje thuis gemist. Ik denk (hoop) dat het mijn poetsdoeken zijn! :D
Whehe, hier is het pakketje (met mf doeken) ook gemist. Mijn vriendin kon niet snel genoeg bij de voordeur komen blijkbaar...zij deed de deur open en de bezorger scheurde de oprit alweer af. Tussen aanbellen en wegrijden zat ongeveer 10/15 seconden :+

Ik ga ze zaterdagochtend wel halen bij TNT.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:58:51 #230
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97025887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:56 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Whehe, hier is het pakketje (met mf doeken) ook gemist. Mijn vriendin kon niet snel genoeg bij de voordeur komen blijkbaar...zij deed de deur open en de bezorger scheurde de oprit alweer af. Tussen aanbellen en wegrijden zat ongeveer 10/15 seconden :+

Ik ga ze zaterdagochtend wel halen bij TNT.
Er stond als afzender BTNL op geloof ik... Dus ik betwijfel of het wel die doeken zijn... :')
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:59:00 #231
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97025890
Mijn auto van 3 maanden oud is nu alweer vies :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97026335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Mijn auto van 3 maanden oud is nu alweer vies :(
Dat is de mijne na 2 weekjes en zo'n 4000km al ;)

En het ligt er ook aan waar je rijdt natuurlijk. Beetje over bospaden rijden helpt niet :+
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:15:19 #233
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97026521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Mijn auto van 3 maanden oud is nu alweer vies :(
Wassen dan!
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:33:33 #234
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97031343
Mja ik moet eens ff poetsdoeken fixen en 2 goeie emmers, tot aan dit topic werkte ik nog met 1 emmer en een vezeldoekje :') en gebruikte ik water uit de sloot :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97033686
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:33 schreef Scorpie het volgende:
Mja ik moet eens ff poetsdoeken fixen en 2 goeie emmers, tot aan dit topic werkte ik nog met 1 emmer en een vezeldoekje :') en gebruikte ik water uit de sloot :P
Ze kunnen iig niet zeggen dat je geen biologisch water gebruikt :+
W0ei ?
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:15:44 #237
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97045480
quote:
Leuk stukje om te lezen op zich, alleen zijn sommige reacties tenenkrommend. _O-
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:27:13 #238
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97046201
Net m'n auto even afgespoten:
Filmpje:



[ Bericht 11% gewijzigd door Goddelijker op 19-05-2011 22:34:11 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:34:54 #239
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97063088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 07:49 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mooie beading.
Welke wax had je gebruikt om af te toppen?
PB's EX-P :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:40:10 #240
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97063152
Damn Goddelijker, ik is jaloers. Wou dat ik dit allemaal al kon :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:02:07 #241
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97063514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:40 schreef Scorpie het volgende:
Damn Goddelijker, ik is jaloers. Wou dat ik dit allemaal al kon :P
Iedereen kan het.
pi_97063573
Inderdaad. Als je de spullen hebt wel.
Gewoon rustig aan je collectie opbouwen. Alles in 1 keer kopen is een duurdere uitgave :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:18:01 #243
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97063804
En kijk uit dat je niet door het virus wordt geïnfecteerd, want dan wordt het een uit de hand lopende hobby soms. _O-
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:21:44 #244
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97063872
Ik heb het nog nooit gedaan, dus moet eerst beetje ervaring opdoen, en sowieso eerst een starterkit kopen :')

Ik wil binnenkort mijn auto eigenlijk (opnieuw) in de wax zetten, is dat een aanrader bij een auto die net 3 maanden geleden van de dealer afgekomen is? Of zeggen jullie van 'niet doen, gewoon goed schoonhouden/wassen' ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:35:39 #245
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97064179
Ik heb mijn doeken binnen! :)
pi_97064761
@Scorpie
Ik heb al eens eerder gezien dat nieuwe wagens al vol met vervuiling en krasjes zitten.
Persoonlijk zou ik gewoon de wagen een volledig stappenplan (wassen/kleien/glaze/sealant/wax) geven ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:04:51 #247
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97065054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:21 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus moet eerst beetje ervaring opdoen, en sowieso eerst een starterkit kopen :')

Ik wil binnenkort mijn auto eigenlijk (opnieuw) in de wax zetten, is dat een aanrader bij een auto die net 3 maanden geleden van de dealer afgekomen is? Of zeggen jullie van 'niet doen, gewoon goed schoonhouden/wassen' ?
Zeker doen. Je haalt zelf betere resultaten dan een dealer die het 'even' snel doet zodat hij netjes de deur uit gaat. ;)
pi_97065063
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Scorpie
Ik heb al eens eerder gezien dat nieuwe wagens al vol met vervuiling en krasjes zitten.
Persoonlijk zou ik gewoon de wagen een volledig stappenplan (wassen/kleien/glaze/sealant/wax) geven ;)
Een dealer is inderdaad ook niet echt secuur. Ik heb een keer een m3 gedaan met 50km erop, die van boven tot onder onder de swirls zat, en een hoop vlakken waar ik met klei veel weghaalde (waarschijnlijk van de industrie terreinen)

De reactie van de BWM dealer was ook onbetaalbaar :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:04 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zeker doen. Je haalt zelf betere resultaten dan een dealer die het 'even' snel doet zodat hij netjes de deur uit gaat. ;)
Het wordt vaak niet eens met een wax gedaan, maar gewoon met een goedkope quick detailer.
W0ei ?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:09:50 #249
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97065165
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Scorpie
Ik heb al eens eerder gezien dat nieuwe wagens al vol met vervuiling en krasjes zitten.
Persoonlijk zou ik gewoon de wagen een volledig stappenplan (wassen/kleien/glaze/sealant/wax) geven ;)
Wow oke, dat is gelijk een grote klus, ik ga me maar eens inlezen wat ik allemaal daarvoor nodig heb _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:10:11 #250
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97065182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:05 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Een dealer is inderdaad ook niet echt secuur. Ik heb een keer een m3 gedaan met 50km erop, die van boven tot onder onder de swirls zat, en een hoop vlakken waar ik met klei veel weghaalde (waarschijnlijk van de industrie terreinen)

De reactie van de BWM dealer was ook onbetaalbaar :+

[..]

Het wordt vaak niet eens met een wax gedaan, maar gewoon met een goedkope quick detailer.

Als het er op het oog goed uitziet, dan is het goed. ;)

Die doeken zien er mooi uit! Heb ook meteen een droogdoek mee besteld, want één is soms een beetje weinig als je twee auto's moet doen. :+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:10:46 #251
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97065199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wow oke, dat is gelijk een grote klus, ik ga me maar eens inlezen wat ik allemaal daarvoor nodig heb _O-
Er staat het een en ander aan info in de OP. :)
En hier staat ook nog een hele uitleg:
http://forum.carclean.nl/(...)nplan-handmatig.aspx

Je zou ook even kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont en die je een middagje wilt helpen. ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:40:16 #252
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97066055
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:35 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb mijn doeken binnen! :)
Wanneer komt de review? ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:42:39 #253
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97066143
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:40 schreef Schild het volgende:

[..]

Wanneer komt de review? ;)
Morgenavond denk ik.
Dan neem ik m'n laptop even onder handen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:47:10 #254
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97066281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:10 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Er staat het een en ander aan info in de OP. :)
En hier staat ook nog een hele uitleg:
http://forum.carclean.nl/(...)nplan-handmatig.aspx

Je zou ook even kunnen kijken of er iemand bij je in de buurt woont en die je een middagje wilt helpen. ;)
Thanks voor de info, ik zal eens rondvragen! Zo`n klus in je eentje doen in het begin is denk ik onbegonnen werk _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:49:37 #255
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97066357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Thanks voor de info, ik zal eens rondvragen! Zo`n klus in je eentje doen in het begin is denk ik onbegonnen werk _O-
Het is wel te doen, als je je een beetje ingelezen hebt tenminste.
Ik weet niet waar je woont? :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:52:28 #256
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97066460
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:49 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het is wel te doen, als je je een beetje ingelezen hebt tenminste.
Ik weet niet waar je woont? :)
Omgeving van Leiden en Alphen, in het Groene Hart ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:35:27 #257
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97067888
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omgeving van Leiden en Alphen, in het Groene Hart ;)
Ik woon zelf in 't midden van NL. Dus dat ligt een klein stukje uit de buurt. :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:08:12 #258
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97069093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik woon zelf in 't midden van NL. Dus dat ligt een klein stukje uit de buurt. :P
Vet, ik zal het onthouden ! Vanavond eerst eens inlezen en kijken wat ik allemaal nodig zou hebben ! Het gaat om een BMW 1 van maart dit jaar, zwart metallic. Hij zit alleen nu al onder de duivenstront dus dat moet ik er wel vanaf halen vanavond!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97069299
[quote]0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:05 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Een dealer is inderdaad ook niet echt secuur. Ik heb een keer een m3 gedaan met 50km erop, die van boven tot onder onder de swirls zat, en een hoop vlakken waar ik met klei veel weghaalde (waarschijnlijk van de industrie terreinen)

De reactie van de BWM dealer was ook onbetaalbaar :+
/quote]

Hoe was de reactie? Daar ben wel benieuwd naar (eigenlijk zou het gefilmd moeten worden met een 50/50 test :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:47:01 #260
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97070490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vet, ik zal het onthouden ! Vanavond eerst eens inlezen en kijken wat ik allemaal nodig zou hebben ! Het gaat om een BMW 1 van maart dit jaar, zwart metallic. Hij zit alleen nu al onder de duivenstront dus dat moet ik er wel vanaf halen vanavond!
Als je langskomt, dan wordt m'n pa gek. _O-
Die wilt graag een BMW 1-serie. :+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:06:19 #261
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97071212
Ik zal ff de fotos opzoeken van mooiere tijden :P

EDIT:



Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 14:21:42 #262
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97074561
Leuke bak. :)
Dankbare kleur is zwart ook vaak, als je hem onder handen neemt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:18:28 #263
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97131559
Vandaag m'n auto gewassen, gewoon simpel met 2 emmers en verder niks er aan gedaan.
Toen was ik m'n ramen aan het schoonmaken met Autoglym Glass Polish, kwam toevallig een buurman langs en vraagt: Wat is dat voor een spul?
Dus ik liet het zien, en ik had toevallig nog een extra fles staan, heeft hij die overgekocht. _O-

Daarna even m'n laptop onder handen genomen:
Voor:


Na APC:


Daarna PB's Blackhole en hier staat ie in de PB's EX-P:


Wachten... Wachten... Uitpoetsen:


Wat een geweldige (eBay)doeken! _O_
Heerlijk zacht en halen residu goed weg!
pi_97136079
Ziet er goed uit.
Black Hole maskeert goed, en blijft wrs heul lang zitten :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 21 mei 2011 @ 23:27:37 #265
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97137361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ziet er goed uit.
Black Hole maskeert goed, en blijft wrs heul lang zitten :D
Blijft toch leuk om zulke testjes te doen. :@
pi_97146635
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:18 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag m'n auto gewassen, gewoon simpel met 2 emmers en verder niks er aan gedaan.
Toen was ik m'n ramen aan het schoonmaken met Autoglym Glass Polish, kwam toevallig een buurman langs en vraagt: Wat is dat voor een spul?
Dus ik liet het zien, en ik had toevallig nog een extra fles staan, heeft hij die overgekocht. _O-

Daarna even m'n laptop onder handen genomen:
Voor:
[ afbeelding ]

Na APC:
[ afbeelding ]

Daarna PB's Blackhole en hier staat ie in de PB's EX-P:
[ afbeelding ]

Wachten... Wachten... Uitpoetsen:
[ afbeelding ]

Wat een geweldige (eBay)doeken! _O_
Heerlijk zacht en halen residu goed weg!
[ afbeelding ]
Ah, ikb en gelukkig niet de enige die van dit soort dingen doet. HIer staat de TV in de red moose machine glaze en dodo juice austintatious wax :+
W0ei ?
  zondag 22 mei 2011 @ 10:29:12 #267
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97146759
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:20 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ah, ikb en gelukkig niet de enige die van dit soort dingen doet. HIer staat de TV in de red moose machine glaze en dodo juice austintatious wax :+
Nee, wees maar niet bang. _O-
pi_97146839
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Nee, wees maar niet bang. _O-
Nu ik er over nadenk gebruik ik voor de kwetsbare spullen (tv scherm, audio enzo) alleen maar EuroW double density doeken :X APC voor het fornuis, metal polish voor de wc rol houder. En ik denk dat ik nog wel even door kan gaan :X
W0ei ?
pi_97147042
Ik zou gisteren mijn ebay mf doeken even afhalen. Sinds kort een plaatje op de deur: Zaterdags gesloten.

En wanneer moet de werkende man nu zijn pakjes verkrijgen dan?
Moet ik elke keer iemand machtigen om het doordeweeks op te halen, verdorie.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zondag 22 mei 2011 @ 10:48:10 #270
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97147060
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik zou gisteren mijn ebay mf doeken even afhalen. Sinds kort een plaatje op de deur: Zaterdags gesloten.

En wanneer moet de werkende man nu zijn pakjes verkrijgen dan?
Moet ik elke keer iemand machtigen om het doordeweeks op te halen, verdorie.
Dat is kut, je zal wel moeten...
De doeken waren trouwens wel snel binnen!
pi_97149290
Zoo,

Wieltjes uit mijn gsx-r gehaald, compleet schoongemaakt, en in 2 laagjes PB Wheel Sealant gezet :9~

Kunnen ze nu naar de dealer om er nieuwe bandjes onder te gooien, om weer 1000 fijne kilometers te rijden :D

Edit: ook mijn helm nog gedaan, daar heb ik wel een foto van :+ Daar moet een keer buiten een foto van maken, dan komen misschien de metalic flakes in de ster er goed uit :)



[ Bericht 21% gewijzigd door M3rcury op 22-05-2011 12:36:38 ]
W0ei ?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:45:00 #272
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97150188
Had je het niet beter kunnen doen nadat de nieuwe banden er om zitten?
Want meestal gebruiken ze van dat heerlijk plakkerig vet om de banden om de velg te krijgen...
pi_97150258
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:45 schreef Goddelijker het volgende:
Had je het niet beter kunnen doen nadat de nieuwe banden er om zitten?
Want meestal gebruiken ze van dat heerlijk plakkerig vet om de banden om de velg te krijgen...
Eigenlijk wel, maar ik had er nu de tijd voor, en zometeen kost het weinig moeite om het er allemaal weer af te halen.
W0ei ?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:48:46 #274
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97150298
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:47 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, maar ik had er nu de tijd voor, en zometeen kost het weinig moeite om het er allemaal weer af te halen.
Dat is waar.
Toffe helm trouwens.
Foto van bijbehorende motor?
pi_97150464
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:48 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat is waar.
Toffe helm trouwens.
Foto van bijbehorende motor?
Edit: Ah, toch 1 met akra eronder :Y
W0ei ?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:56:57 #276
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97150578
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:53 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Edit: Ah, toch 1 met akra eronder :Y
[ afbeelding ]
Godverdomme wat een ding :D _O_
  zondag 22 mei 2011 @ 13:48:30 #277
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97152310
Die vind ik echt heel gaaf!!! _O_
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:53:52 #278
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97152509
Gister ook nog met mijn auto bezig geweest. Toen ik aankwam bij de wasstraat had ik eigenlijk al geen zin meer, dus maar half voorwerk gedaan. Zaten er nog veel te vliegen op, na het poetsen van de motorkap en de beide voordeuren en het dak was ik er klaar mee. Ziet er niet uit nu. :')
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:55:06 #279
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97152556
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:53 schreef RingBewoner het volgende:
Gister ook nog met mijn auto bezig geweest. Toen ik aankwam bij de wasstraat had ik eigenlijk al geen zin meer, dus maar half voorwerk gedaan. Zaten er nog veel te vliegen op, na het poetsen van de motorkap en de beide voordeuren en het dak was ik er klaar mee. Ziet er niet uit nu. :')
Hoezo?
Helft glimt en de andere helft niet? _O-
  zondag 22 mei 2011 @ 13:56:25 #280
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97152590
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:55 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hoezo?
Helft glimt en de andere helft niet? _O-
De voorste helft ziet er redelijk uit als je dan kijkt naar de kofferbak of achter mijn voordeur dan is het echt een groot verschil.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 22 mei 2011 @ 14:22:07 #281
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97153501
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:56 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

De voorste helft ziet er redelijk uit als je dan kijkt naar de kofferbak of achter mijn voordeur dan is het echt een groot verschil.
Had dat dan ook gewoon even gedaan. :+
  zondag 22 mei 2011 @ 14:32:03 #282
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_97153858
Kon er totaal geen zin in krijgen.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 22 mei 2011 @ 14:51:01 #283
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97154431
Gisteren trouwens voor het eerst een opmerkingen van een buurman gehad die zei: Zo, die staat erg netjes in de wax!
Die buren bestaan dus echt!
pi_97158743
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:34 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk gebruik ik voor de kwetsbare spullen (tv scherm, audio enzo) alleen maar EuroW double density doeken :X APC voor het fornuis, metal polish voor de wc rol houder. En ik denk dat ik nog wel even door kan gaan :X
APC gebruik ik ook in huis, werkt perfect.
Die Poorboys geur ook, en iedereen zegt altijd dat het lekker ruikt in huis :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:30:37 #285
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97263793
Natty's Paste Wax ruikt wel lekker! :D

Rara, welke kant heb ik onder handen genomen? _O-


[ Bericht 51% gewijzigd door Goddelijker op 24-05-2011 22:36:38 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:55:48 #286
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97334199
Even wat via eBay besteld:
12x
pi_97334328
De ebay-doeken liggen al thuis. Nette kwaliteit hoor. Lijkt gelijkwaardig met de gevestigde namen, alleen de prijs is prettiger.

Mijn 2e bestelling van CC is onderweg. Ligt hopelijk vanavond thuis op mij te wachten :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97335196
@Goddelijker; ik hoop wel dat het goeie sprayers zijn.
Hier in NL heb ik ze 6 flessen met prof. sprayer gekocht (zelfde als die Chemical Resistant Sprayers van CC) voor 3 euro per stuk..

@PeeJay1980; wat voor doeken zijn dat precies?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:25:15 #289
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97335454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Goddelijker; ik hoop wel dat het goeie sprayers zijn.
Hier in NL heb ik ze 6 flessen met prof. sprayer gekocht (zelfde als die Chemical Resistant Sprayers van CC) voor 3 euro per stuk..

@PeeJay1980; wat voor doeken zijn dat precies?
Ach, ik heb op m'n werk chemical resistant sprayers, dus mochten ze niet goed zijn, vervang ik ze zo door andere. ;)
pi_97336134
Nog handiger :D
Die goedkopere sprayer heb ik eentje liggen (die op die PB flessen van 2,95 zit), maar daar krijg je pijn in je vingers van :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:46:37 #291
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97336469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nog handiger :D
Die goedkopere sprayer heb ik eentje liggen (die op die PB flessen van 2,95 zit), maar daar krijg je pijn in je vingers van :P
Je moet ook niet zoveel sprayen, een beetje zuinig zijn op je spullen!
pi_97336759
Ik ben zuinig.. Het is APC 1:7 :D
Met APC je voordeur+ ruiten + kozijnen poetsen (van appartement ja :P) gaat best goed, en de zooi moest eraf.. 1:7 verdund, en je ziet nu echt serieus dat mijn deur+kozijn het schoonst is van allemaal :') :')

Daarnaast gaan fruitvliegjes ook dood door APC heb ik gemerkt :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:57:00 #293
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97336925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben zuinig.. Het is APC 1:7 :D
Met APC je voordeur+ ruiten + kozijnen poetsen (van appartement ja :P) gaat best goed, en de zooi moest eraf.. 1:7 verdund, en je ziet nu echt serieus dat mijn deur+kozijn het schoonst is van allemaal :') :')

Daarnaast gaan fruitvliegjes ook dood door APC heb ik gemerkt :P
APC van Meguairs zeker? :P
pi_97337173
Doet gewoon pijn die swirls..
When it comes to tight fitment, stretching always helps..
pi_97337291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

@PeeJay1980; wat voor doeken zijn dat precies?
Had je beter op moeten letten in het topic :P

http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA ;)

Goddelijker had hier al een plaatje gepost:

Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97337908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:57 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

APC van Meguairs zeker? :P
Nee, die van PB ;)
Kheb alles van Megs wegegeven :')

@PeeJay1980
Ik kan niet alles volgen.. Ik volg al zoveel hehe
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:24:08 #297
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97338037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Nee, die van PB ;)
Kheb alles van Megs wegegeven :')
1:7 I vrij zwaar voor die van PB's. :Y

Hoezo dat?
pi_97338176
1;7 is idd vrij zwaar, maar werkt wel. Hebk es op de bonnefooi aangemaakt voor de vloer in een kamer in huis, want daar zat zooi op wat ik er al 2 jaar niet af kreeg (met allerlei zooi geprobeerd schoon te krijgen), en met 1:7 lukte het perfect (logisch zo sterk)
En verder hebk nog geen APC aangemaakt, dus het was zo makkelijk om even die fles te pakken (luiheid overheerst dan)

Die zooi van Megs die ik had staan was van die vettige troep die er al 3 jaar stond, en ik had plek nodig voor nieuw spul :P Dus ja, mensen blij gemaakt die het wel graag wilde hebben..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97338324
Kheb trouwens nog een leuk autoglym ding..
Autoglym stond zondag in Belgie op een evenement (Stanced Nation), en ik dacht; ff snel die enginecleaner halen, want die werkt goed..

Hij; ja, die kost 16,95
Ik; uhhh, dan laat maar gauw staan. Maar is dat een normale prijs? Bij ons staat ie voor 10,95
Hij; Ja dat kan niet, die kost overal 16,95 (ondanks iets hogere btw in Bels)

Ik net nog ff bij CC gecheckt.. maar hier is ie echt 10,95 :')
Dus ja, dan koop ik em hier wel :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:14:58 #300
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97340117
Engine Cleaner is fantastisch spul! _O_
pi_97340252
Daarom wilde ik het hebben :D
En daarna met Vinyl&Rubber care behandelen..
Leuk spul.

Maar je moet wel goed spoelen, anders krijg je witte vlekken toch?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')