SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.
Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.
Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):
Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.
Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)
Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.
Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken
Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.
Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen
- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:
Cobra 'The Bone' Spons
één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:
Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen
Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)
- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen
Delirium Towel - 60x90cm
Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm
Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm
- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm
Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm
Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm
Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm
Cobra Blue All Purpose MF towel
- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen
Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten
- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
Dodo Juice Born To Be Mild
- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe
Mother's Clay Kit
- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish
Mothers Pre-Wax Cleaner
Chemical Guys Final Polish
- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)
Dodo Lime Prime Lite
- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Poorboys EXP Pure Sealant
- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.
AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)
Mothers Carnauba Wax (Paste)
Poorboys Natty's (Paste)
Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)
- Plastic delen
Autoglym Bumper Care
Poorboys Trim Restorer
Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.
- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing
Wolfgang Black Diamond Tire Gel
Mothers FX Tire Shine
- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!
Meguiars All Purpose Cleaner
Poorboys All Purpose Cleaner
- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care
Poorboys World Natural Look Dressing
- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush
Mothers Wheel Brush
http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
PerryVogelbekdier: Poorboys, Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)
Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker
[ Bericht 0% gewijzigd door Goddelijker op 05-05-2011 11:05:05 ]![]()
Zo heeft iedereen een beetje zijn eigen producten/merken die diegene graag gebruikt.quote:
Zo zal de ene 'zweren' bij Meguairs en de andere bij bijv. Poorboys.
Er staat ook bij de tekst dat het enkele voorbeelden zijn, dus nergens staat dat Meguairs niks is.![]()
![]()
Poeh wat een berg typen was dat, maargoed.. Alle eventuele toevoegingen kunnen nog komen.
De hele merken discussie heb ik proberen uit te sluiten door erbij te zetten dat er meer goede merken zijn, en dat echte toppers er altijd nog aan toegevoegd kunnen worden.
Meguiars heeft een paar goede artikelen (APC en wheel brush bijvoorbeeld. Maar qua wax de M16 ook niet te vergeten), maar ook veel artikelen die bij andere merken beter en soms goedkoper zijn. Teren op een naam heet zoiets. Maargoed, dat doen veel merken hoor.
Van bijna elk merk is er wel iets wat niet bevalt, of waar veel mensen liever een ander product voor nemen... Maar dat blijf je houden
Ik heb geprobeerd om een algemeen assortiment te nemen dat onder de amateur/semi pro/pro detailers gebruikt wordt, en waar over het algemeen hele goede bevindingen hiermee zijn. Zeker Voor mensen die met detailen willen beginnen, maar niet weten waar te beginnen moet het een beetje een overzichtelijk iets blijven, zodat ze niet voor veel geld eigenlijk spullen kopen waarmee ze achteraf betere spullen hadden kunnen kopen.
Maargoed, detailen is ook een beetje wat je zelf fijn vind werken qua producten. Het gaat mij meer om de werking ipv 'ik wil dit merkje'. De een vind A, de ander B, en weer iemand anders C.. Die discussies blijven altijd..Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Voor het herstellen van oude & verweerde lak zou ik Commandant 4 & 5 aanraden. Kan je best wel een leuk resultaat mee bereiken:
Voor:
Na:
schaamteloze crosspost overigens![]()
![]()
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn.
Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
De DAP500 of DAP900 (meer kracht, vooral voor hardere lakken (zoals VAG) zijn goede beginnersmachines. Die draaien rond en hebben een uitslag naar boven en beneden, zodat je geen 'hologrammen' krijgt zoals bij eentje die alleen rond draait als je geen ervaren persoon bent. Hologrammen hebben wel iets weg van swirls.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn.
Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.![]()
![]()
Als je daarmee wil beginnen raad ik je een DAP aan. Een excentrisch machientje dus.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:57 schreef Hyperdude het volgende:
Goed topicbegin.
En idd. meer over methodiek/techniek dan een welles/nietes dicussie over welk merk enzo zou mooi zijn.
Ik heb het eigenlijk wel gehad met handmatig polijsten/poetsen. Nog aanraders voor poetsmachines of hoe die dingen mogen heten? Mag wmb. ook op perslucht.
De vraag is of je een 500w of 900w versie moet kopen.
Met de 900w kun je net zoveel als de 500w versie, alleen is ie sterker. Mocht je ook van plan zijn sterk verweerde auto's te gaan polijsten (zoals L0we op z'n bovenste foto weergeeft) , dan kun je beter meteen een 900w kopen. Prijsverschil is ook niet zo groot
Een goed apparaat op perslucht kan ook, maar die kosten tegenwoordig zelfs meer dan een excentrische machine op stroom
Edit: goddelijker was me voor hahaPrrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Commandant zijn ze in de 'detailerswereld' niet echt over te spreken, aangezien het een 'oud' en 'geëvalueerd' product is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 10:44 schreef L0we het volgende:
Voor het herstellen van oude & verweerde lak zou ik Commandant 4 & 5 aanraden. Kan je best wel een leuk resultaat mee bereiken:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
schaamteloze crosspost overigens
Vergeet nadat je bijv. Commandant gebruikt hebt, geen waxlaag erop te zetten, anders is hij binnen de kortste keren weer net zo roze.![]()
![]()
Wat is daar dan 'het' middel tegen verweerde lak?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:07 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Commandant zijn ze in de 'detailerswereld' niet echt over te spreken, aangezien het een 'oud' en 'geëvalueerd' product is.
Vergeet nadat je bijv. Commandant gebruikt hebt, geen waxlaag erop te zetten, anders is hij binnen de kortste keren weer net zo roze.![]()
![]()
Ik denk dat je 't beste resultaat behaalt met machinaal poetsen, dan kun je hem vervolgens heel fijn afwerken en hoef je niet zo 'grof' aan de gang met bijv. Commandant, wat vrij grof is.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:14 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat is daar dan 'het' middel tegen verweerde lak?![]()
thnx voor de DAP tips![]()
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons.
Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?http://www.carclean.nl/pr(...)Edition__101802.aspxquote:De DAP500 V2 D/A Polijstmachine
Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
Monello 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de zwarte pad
Nu tijdelijk met 1000ml Mezzo in plaats van 500ml, GRATIS!
Of beter direct één van de uitgebreidere set?
http://www.carclean.nl/pr(...)Action_Machines.aspx
[ Bericht 39% gewijzigd door Hyperdude op 05-05-2011 11:31:26 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Ik wil er ook nog steeds eentje kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:
thnx voor de DAP tips^O^
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons.![]()
![]()
autowassen
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.![]()
Het werkt voor mij als een soort therapie. Gewoon lekker een hele middag bezig zijn zonder ergens aan te denken of je zorgen over te maken.quote:![]()
![]()
Dat kleien had ik echt nog nooit van gehoord. Ik was mijn auto altijd met een emmertje met autoshampoo en daarna nog een keertje afspoelen en afdrogen met een oude theedoek.![]()
Afdrogen met een oude theedoek zou ik mee stoppen als ik jou was. En koop een goede droogdoek voor 10-15 euro, daarmee kun je je hele auto afdrogen zonder hem ook maar 1x uit te hoeven wringen en hij heeft een stuk zachtere vezels, wat minder krast op je lak. Dus zoiets als de Poorboy's Waffle Weave die hierboven staat in de OP.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:48 schreef Karina het volgende:
Dat kleien had ik echt nog nooit van gehoord. Ik was mijn auto altijd met een emmertje met autoshampoo en daarna nog een keertje afspoelen en afdrogen met een oude theedoek.![]()
Ik denk dat het weinig uitmaakt. De lak moet er goed uit komen te zien, dat bereik je alleen maar door de lak zo te polijsten / poetsen dat hij weer toonbaar is. Of je dat nu machinaal doet, of handmatig, je moet die lak gewoon even een "duwtje" geven. Met commandant polijst je je lak mooi, iets wat imho écht nodig is als die lak zo stevig verweerd is...quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat je 't beste resultaat behaalt met machinaal poetsen, dan kun je hem vervolgens heel fijn afwerken en hoef je niet zo 'grof' aan de gang met bijv. Commandant, wat vrij grof is.![]()
Aardige deal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:
thnx voor de DAP tips![]()
Ik begin wel met oefenen op de daily; die ziet toch vrijwel nooit een spons.
Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?
[..]
http://www.carclean.nl/pr(...)Edition__101802.aspx
Of beter direct één van de uitgebreidere set?
http://www.carclean.nl/pr(...)Action_Machines.aspx
Mocht je nu al zeggen dat je later extreem verweerde wagens wil gaan doen, dat je beter meteen een paar tientjes meer kan geven en een DAP900 kan kopen. Anders is het een topdeal!
Bij Carclean hebben ze ook dagen om machinaal te leren werken. Kost je iets van 25/35 euro ofzo.. Wellicht interessant voor je. Met een DAP kun je een hoop fout doen, zonder direct schade te makenDat hoef je met een rotary apparaat niet te proberen, want dan mag je naar de spuiter karren
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens.. Polijsten = polijsten, en er zijn maar weinig handmatige producten, maargoed het is ook een klote klusquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk dat het weinig uitmaakt. De lak moet er goed uit komen te zien, dat bereik je alleen maar door de lak zo te polijsten / poetsen dat hij weer toonbaar is. Of je dat nu machinaal doet, of handmatig, je moet die lak gewoon even een "duwtje" geven. Met commandant polijst je je lak mooi, iets wat imho écht nodig is als die lak zo stevig verweerd is...![]()
Maar als je na het polijsten de auto maar behandeld met een goede sealant/wax en de auto daarna ook netjes bijhoudt, blijft ie mooi rood. Anders is het inderdaad zo weer hetzelfde
Het enige voordeel met 'nieuwere' producten en machinaal is dat je er wellicht een paar micron minder van je lak af polijst..Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Dacht ik ook al.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Aardige deal.
Mocht je nu al zeggen dat je later extreem verweerde wagens wil gaan doen, dat je beter meteen een paar tientjes meer kan geven en een DAP900 kan kopen. Anders is het een topdeal!
...![]()
Ik wacht nog even of er nog meer info langskomt/of ik een betere prijs kan vinden, en dan bestel ik die 900 vandaag of morgen.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Lekker overzichtelijk hoor![]()
Heb mijn auto ook met commandant 4 gedaan![]()
Hij is nu wel meer mooi diep rood, waar de lak er nog op zit![]()
Owja, hij zit vol met swirls enzo, beetje jammer..Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen![]()
Heb je al een goede wassmitt / shampoo / droogdoek / klei met lube?quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dacht ik ook al.![]()
Ik wacht nog even of er nog meer info langskomt/of ik een betere prijs kan vinden, en dan bestel ik die 900 vandaag of morgen.
Vooral klei is een belangrijke stap voordat je gaat polijsten. Dan ben je er iets zekerder van dat je echt op schone lak begint
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Met een machine zou je daar relatief makkelijk vanaf moeten geraken. Bijvoorbeeld met zo'n DAP set van carclean.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Lekker overzichtelijk hoor![]()
Heb mijn auto ook met commandant 4 gedaan![]()
Hij is nu wel meer mooi diep rood, waar de lak er nog op zit![]()
Owja, hij zit vol met swirls enzo, beetje jammer..
Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar een polijstmachine. Zal een DAP500 of DAP900 worden gok ik.
Zelf ben ik heel benieuwd naar Iron X voor de lak en ook de velgen. Ga ik zeker aanschaffen.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan maken zaterdag van Iron.X
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Ja, maar weet je wat het is. Mijn lak is al die dure poets spullen niet waard. Zit teveel steenslag, krassen en deukjes in. Kan je poetsen wat je wilt maar het gaat niet weg.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen![]()
De reviews op carclean zien er veelbelovend uit in elk geval. Als mijn nieuwe (witte) leaseauto er is, dan ga ik het zeker proberen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:26 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeldje kan maken zaterdag van Iron.X
Ik heb op het moment voornamelijk Meguiars, maar dat zal met verloop van tijd vervangen worden door PB's denk ik. Met name om de prijs/kwaliteit verhouding.Aan de deukjes valt weinig te doen met poetsen. Maar steenslag of krassen kan je opvullen met lak, daarna wetsanden en weer machinaal poetsen. De manier om dergelijke beschadigingen weg te krijgen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:27 schreef FalleNk810i het volgende:
Ja, maar weet je wat het is. Mijn lak is al die dure poets spullen niet waard. Zit teveel steenslag, krassen en deukjes in. Kan je poetsen wat je wilt maar het gaat niet weg.
En je kan nu oefenen op je 'goedkope' auto, zodat je bij een auto die het in jouw ogen echt waard is, zonder problemen kan detailen, omdat je het al in de vingers hebt
Een detailer niet proberen te overtuigen met argumenten als dat de auto het niet waard is
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
inderdaad, gewoon even jij en je auto en niemand die je stoort met onbenullige dingenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het werkt voor mij als een soort therapie. Gewoon lekker een hele middag bezig zijn zonder ergens aan te denken of je zorgen over te maken.
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.![]()
En af en toe een buurman die toe staat te kijken wat je allemaal aan het doen bent.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:45 schreef Lamborghini_LP640 het volgende:
[..]
inderdaad, gewoon even jij en je auto en niemand die je stoort met onbenullige dingen![]()
![]()
Die vervolgens zegt dat je gek bentquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En af en toe een buurman die toe staat te kijken wat je allemaal aan het doen bent.
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Vooral dat jaquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Die vervolgens zegt dat je gek bent
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto![]()
![]()
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Ja, ook dat.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Die vervolgens zegt dat je gek bent
En er verder aan toevoegt dat het nog wel zal veranderen...dat vertroetelen van de auto
Laatste kwam er een buurman kijken naar wat ik nuo precies op m'n ruiten deed, Rain-X, toen moest ik ook meteen even een demo geven van 't verschil. Die buurman houdt z'n auto ook altijd netjes, dus die stond zeer geïnteresseerd te kijken.
En die grapjes van: Zal ik de mijne er achter zetten? heb ik ook wel gehad.
Meestal zeg ik: Denk niet dat er nog wat aan te redden valt.![]()
Dat is wel een 'grap' met een baard tot op de grond zegquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:35 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En die grapjes van: Zal ik de mijne er achter zetten? heb ik ook wel gehad.
Meestal zeg ik: Denk niet dat er nog wat aan te redden valt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Bij mij zeggen ze dat ook wel eens..
Zo van; ik zal em er langs zetten.
Mijn reactie; dan blinkt die van mij nog harder als die van jou er langs staat
Ik zal em er zo eens achter zetten
Mijn reactie; das goed, dan kan ik later nog gewoon aanrijden..Altijd leuk. Maar mijn achterburen kwamen laatst toch es kijken, want zo'n hele krat die buiten staat met een pakket doeken.. Wat is dan dan toch aan het doen.
Hij stond alleen raar te kijken van het kleien. Hij voelde het verschil en zei; tsss das toch niet normaal, die is glad, en die andere kant is schuurpapierBINGO!
Dat dus haha, maar hij vroeg naar de kosten van het hele pakket en zei; ik was em wel af en toe, das voor mij genoeg. Anders breng ik em wel naar jou
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Mijn collega's informeren eerst naar de tijd die ik kwijt ben. Dat is voor de meesten belangrijker dan de kosten, aangezien ze door de wasstraat rijden vaak al teveel moeite vinden.
En dan de opmerking: "Ach, het is toch maar een leaseauto". Alsof dat iets uitmaakt. Onbegrijpelijk vind ik dat, want ook dan kost een auto je gewoon geld en voor sommigen best veel ook.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Ik had het laatst ook met m'n vader, die zijn auto nog nooit gekleid had.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Bij mij zeggen ze dat ook wel eens..
Zo van; ik zal em er langs zetten.
Mijn reactie; dan blinkt die van mij nog harder als die van jou er langs staat
Ik zal em er zo eens achter zetten
Mijn reactie; das goed, dan kan ik later nog gewoon aanrijden..Altijd leuk. Maar mijn achterburen kwamen laatst toch es kijken, want zo'n hele krat die buiten staat met een pakket doeken.. Wat is dan dan toch aan het doen.
Hij stond alleen raar te kijken van het kleien. Hij voelde het verschil en zei; tsss das toch niet normaal, die is glad, en die andere kant is schuurpapierBINGO!
Dat dus haha, maar hij vroeg naar de kosten van het hele pakket en zei; ik was em wel af en toe, das voor mij genoeg. Anders breng ik em wel naar jou
Hij voelde bij mij: zegtie: laten we mijn auto ook meteen doen!![]()
![]()
Ze vergeten alleen dat als jij hem helemaal gepoetst hebt, hem de volgende keer alleen hoeft af te spoelen en hij weer glimt. Ipv dat je hem weer voor 10 euro door de wasstraat moet karren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:29 schreef PeeJay1980 het volgende:
Mijn collega's informeren eerst naar de tijd die ik kwijt ben. Dat is voor de meesten belangrijker dan de kosten, aangezien ze door de wasstraat rijden vaak al teveel moeite vinden.
En dan de opmerking: "Ach, het is toch maar een leaseauto". Alsof dat iets uitmaakt. Onbegrijpelijk vind ik dat, want ook dan kost een auto je gewoon geld en voor sommigen best veel ook.![]()
Complimenten voor de OP. Geen sticky, maar wel in de OP van dit sticky topic gezet:
Het eenvoudige auto-onderhoudsvragen topic![]()
![]()
Hopelijk gaat hierdoor ook iedereen z'n auto fatsoenlijk wassen/poetsen/onderhouden..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Misschien een idee om velgenwax in de OP te zetten? Ik gebruik Rimwax, werkt prima en blijft aardig lang zitten.
Verder gebruik ik voornamelijk Meguiars. Over het algemeen is dat gewoon goed spul. Ik ben alleen niet zo te spreken over Scratch-X... werkt niet lekker op harde lak. En de leerproducten zijn ook niet super.
Nog een goed merk trouwens: Smartwax. Ook wel een van de bekendere tegenwoordig.
En dan nog Zymol en Zaino, hoewel je dat hier in NL niet zo snel zult tegenkomen.
Morgen ga ik flink aan de slag met de mijne voor het JAF zondag.![]()
Voor het leer gebruik ik Gliptone. Verwerkt makkelijk en het resultaat is goed. Laat het leer bijvoorbeeld niet glimmen.
Aanbevolen door de Rolls Royce & Bentley owners club. Maar het werkt op goedkope auto's ook
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Hoe is de cleaner daarvan? Krijg je de boel goed schoon?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:58 schreef PeeJay1980 het volgende:
Voor het leer gebruik ik Gliptone. Verwerkt makkelijk en het resultaat is goed. Laat het leer bijvoorbeeld niet glimmen.
[ afbeelding ]
Aanbevolen door de Rolls Royce & Bentley owners club. Maar het werkt op goedkope auto's ook
Ik heb lichtbeige leer, en het is wat vuiler geworden door m'n leren jas. De cleaner van Meguiars krijgt het niet 100% schoon, eerder 90%.
En ik heb de boel flink opgestookt, en met een borstel ingewreven, maar het mag niet baten![]()
![]()
Ik heb donker leer in mijn auto, dus ik kan niet echt zien of het 100% schoon is geworden. Na de behandeling glimt het in elk geval niet meer, net zoals toen ik de auto kreeg.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:04 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hoe is de cleaner daarvan? Krijg je de boel goed schoon?
Ik heb lichtbeige leer, en het is wat vuiler geworden door m'n leren jas. De cleaner van Meguiars krijgt het niet 100% schoon, eerder 90%.
En ik heb de boel flink opgestookt, en met een borstel ingewreven, maar het mag niet baten
Er kwam veel viezigheid af, kon ik aan het doekje zien toen ik de stoelen afgenomen had. Van die vegen die je ook op je poetsdoek krijgt bij het uitpoetsen en langs een hoekje/randje komt dat je blijkbaar niet goed gewassen hebt.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
En ik herken de opmerkingen van 'Doe je de mijne ook even?' ook wel.
Ik zeg altijd dat ik m'n prijs heb, haken ze snel genoeg af![]()
![]()
Nouja, echt vuil zijn mijn stoelen nooit geweest hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb donker leer in mijn auto, dus ik kan niet echt zien of het 100% schoon is geworden. Na de behandeling glimt het in elk geval niet meer, net zoals toen ik de auto kreeg.
Er kwam veel viezigheid af, kon ik aan het doekje zien toen ik de stoelen afgenomen had. Van die vegen die je ook op je poetsdoek krijgt bij het uitpoetsen en langs een hoekje/randje komt dat je blijkbaar niet goed gewassen hebt.
Ik zal dat spul eens in de gaten houden in ieder geval.
Ook niet onbelangrijk: Hoe ruikt de conditioner?![]()
![]()
De vegen kwamen bij mij van het stuur. Vergeleken met die vegen leken de stoelen brandschoon, maar toch. Het glimmende is weer weg in elk geval.
Bij mij rookt het naar nieuwe stoelen in de auto, maar dat schijnt nogal te verschillen.
Voor een leergeur in de auto moet je deze erin hangen:
Daarover zijn de meningen eigenlijk onverdeeld positief. Ze kunnen dus wel degelijk iets maken met de geur van leer
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Ja, eigenlijk welquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:26 schreef Kriegel het volgende:
Ah, dus je had al die tijd een hoger doel.
...
HET IS EEN COMPLOT!!! o_OGoed plan!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:33 schreef Faxie het volgende:
Misschien een idee om velgenwax in de OP te zetten? Ik gebruik Rimwax, werkt prima en blijft aardig lang zitten.
Tipje voor als je Rimwax op is.. Wheelwax (van het merk Wheelwax)
Bij het wassen hoef je normaliter alleen maar te spoelen, en alles is er al vanaf.. Drogen hoeft in sommige gevallen zelfs niet meer (Ik heb het eens bij een vriend van me gezien dat het echt zo werkte)Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Verschilt heel erg per velg. Bij de test op carclean met meerdere soorten velgenwax, was geen verschil te ontdekken tussen de behandelde en onbehandelde stukken.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:27 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Bij het wassen hoef je normaliter alleen maar te spoelen, en alles is er al vanaf.. Drogen hoeft in sommige gevallen zelfs niet meer (Ik heb het eens bij een vriend van me gezien dat het echt zo werkte)
Op die specifieke velgen maakte het dus geen verschil.
Ik zal het zelf ook eens proberen op mijn velgen.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Ik wil ook nog wel eens zoiets proberen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Verschilt heel erg per velg. Bij de test op carclean met meerdere soorten velgenwax, was geen verschil te ontdekken tussen de behandelde en onbehandelde stukken.
Op die specifieke velgen maakte het dus geen verschil.
Ik zal het zelf ook eens proberen op mijn velgen.
Al doe ik m'n velgen normaal gesproken met normale wax, werkt ook prima.![]()
![]()
Als m'n oom een andere auto koopt (waarschijnlijk een 2e hands X5), mag ik 'm een keer handmatig detailen. Ben benieuwd wat dat gaat worden.
Vragen jullie er geld voor om iemands auto te detailen? Zo ja, hoeveel ongeveer en wat doe je dan precies?![]()
![]()
Ik heb het al een paar keer met normale wax gedaan, maar bij het schoonmaken nooit het gevoel gehad dat ik er echt een voordeel mee had.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik wil ook nog wel eens zoiets proberen.
Al doe ik m'n velgen normaal gesproken met normale wax, werkt ook prima.
Dus volgende keer behandel ik 1 helft wel en de andere laat ik onbehandeldLigt eraan wie het vraagt. Mijn moeder of schoonouders help ik uit liefdadigheid. Beetje drinken of een ijsje tussendoor is wel voor hun rekeningquote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:37 schreef Goddelijker het volgende:
Vragen jullie er geld voor om iemands auto te detailen? Zo ja, hoeveel ongeveer en wat doe je dan precies?
En de auto van een ander poets ik gewoon niet. Daarvoor vind ik mijn vrije tijd te kostbaar
Tenzij ze echte bedragen bieden, maar dan kunnen ze beter naar een professionele detailer gaan denk ik
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
`quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:48 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb het al een paar keer met normale wax gedaan, maar bij het schoonmaken nooit het gevoel gehad dat ik er echt een voordeel mee had.
Dus volgende keer behandel ik 1 helft wel en de andere laat ik onbehandeld
[..]
Ligt eraan wie het vraagt. Mijn moeder of schoonouders help ik uit liefdadigheid. Beetje drinken of een ijsje tussendoor is wel voor hun rekening
En de auto van een ander poets ik gewoon niet. Daarvoor vind ik mijn vrije tijd te kostbaar
Tenzij ze echte bedragen bieden, maar dan kunnen ze beter naar een professionele detailer gaan denk ik
Ik hoop op binnenkort ook eens een dagje vrije tijd, dat ik even m'n velgen onder m'n auto uit kan halen en ze kan behandelen met Iron.X, want er zit zwart remstof echt vast-vast erop.![]()
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff...![]()
![]()
Dat ondervond ik ook alquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:01 schreef L0we het volgende:
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff...![]()
![]()
Niet alleen op je mobiel. Op de laptop is het al niet veel beterquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:01 schreef L0we het volgende:
Dit topic is trouwens wel erg vervelend om op je mobiel te checken... Hij blijft verspringen tot hij alle plaatjes geladen heeft, dat duurt wel ff...
Het is dus van groot belang dat wij zo snel mogelijk op pagina 2 aankomen
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Wel eerst wassen en schrobben, voordat je met Iron.X aan de gang gaat hequote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
`
Ik hoop op binnenkort ook eens een dagje vrije tijd, dat ik even m'n velgen onder m'n auto uit kan halen en ze kan behandelen met Iron.X, want er zit zwart remstof echt vast-vast erop.
Anders is het dure 'velgenreiniger'
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Eerst even Spray and Rinse Wheel Cleaner er overheen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Wel eerst wassen en schrobben, voordat je met Iron.X aan de gang gaat he
Anders is het dure 'velgenreiniger'![]()
![]()
Zo, mijn pa's auto even een snelle beurt gegeven, gebruikte producten:
Velgen met APC, Poorboy’s World Spray & Rinse
Gewassen met Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Drogen met Poorboys Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Daarna Autoglym Extra Gloss Protection (vorige keer al in de SRP en Extra Gloss gezet, dus nu een extra laagje)
Onder de motorkap met Autoglym Vinyl & Rubber Care opgefrist en de trims ook aan de buitenkant
Banden met Autoglym Instant Tyre Dressing
Ramen met Autoglym Car Glass Polish met microfiberdoek
Tot slot het interieur en bekleding schoongemaakt met APC en Autoglym Vinyl & Rubber Care.
Dan krijg je dit:![]()
![]()
Vanmiddag een curver box gehaald om me doeken in te doen.. Zo kan er echt geen vuil of iets bijkomen zonder dat ik het wens
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Ik heb een box van 60x40x40 ofzo staan, die zit stampend vol. En hij begint vrij zwaar te worden om van zolder naar beneden te sjouwen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 22:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Vanmiddag een curver box gehaald om me doeken in te doen.. Zo kan er echt geen vuil of iets bijkomen zonder dat ik het wensDankjequote:![]()
![]()
Handmatig? Machinaal?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:54 schreef M3rcury het volgende:
Ik doe me hier ook maar even melden. Ben ook fanatiek detailer![]()
![]()
Waar woon je ergens? (ik zoek nog iemand die mijn auto een keer kan/wil doen met wat hulp van mij).quote:![]()
![]()
Ik woon in delftquote:Op vrijdag 6 mei 2011 23:58 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Waar woon je ergens? (ik zoek nog iemand die mijn auto een keer kan/wil doen met wat hulp van mij).Ik wil je wel een keer helpen hoor
W0ei ?![]()
Dat is wel te doen. Ik hou het even in gedachten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:02 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik woon in delftIk wil je wel een keer helpen hoor
Hij heeft na bijna 11 jaar toch wel aardig wat swirls verzamelt.
Hij heeft volgens mij een vrij zachte lak, waar veel mooie resultaten mee te halen vallen.
Zo staat hij er nu bij:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2809.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2808.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2802.jpg![]()
Dat is niet zo heel gek dat hij na 11 jaar heel wat swirls heeft verzameldquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is wel te doen. Ik hou het even in gedachten.
Hij heeft na bijna 11 jaar toch wel aardig wat swirls verzamelt.
Hij heeft volgens mij een vrij zachte lak, waar veel mooie resultaten mee te halen vallen.
Zo staat hij er nu bij:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2809.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2808.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/IMG_2802.jpgPeugeot is bij mijn weten niet keihard, maar ook niet extreem zacht.
Mijn gsx-r slaat alles qua hardheid. Daar trek ik alle swirls al uit met een zwarte (ja een polijstpad zonder cuttingfactor) en finale.
Dan krijg je dit![]()
Doet imageshack het niet op fok ?
[ Bericht 1% gewijzigd door M3rcury op 07-05-2011 00:19:03 ]W0ei ?![]()
Ziet er goed uit.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:13 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel gek dat hij na 11 jaar heel wat swirls heeft verzameldPeugeot is bij mijn weten niet keihard, maar ook niet extreem zacht.
Mijn gsx-r slaat alles qua hardheid. Daar trek ik alle swirls al uit met een zwarte (ja een polijstpad zonder cuttingfactor) en finale.
Dan krijg je dit![]()
[ http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link) ]
Maar dat slaat inderdaad alles, hij zal ook wel snel swirls oplopen dan.
Zo heb ik mijn auto ooit gekocht:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/DSC00300.jpg
Even de link kopieren en plakken en dan kan ik 'm wel gewoon zien.![]()
Even ergens anders uploaden werkt ookquote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:16 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ziet er goed uit.
Maar dat slaat inderdaad alles, hij zal ook wel snel swirls oplopen dan.
Zo heb ik mijn auto ooit gekocht:
http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/DSC00300.jpg
Even de link kopieren en plakken en dan kan ik 'm wel gewoon zien.
Hij staat er bij jou nu veel beter bij dan toen je hem kocht!
W0ei ?![]()
http://www.rtl.nl/xl/#/u/0339caab-7272-3e4e-a80e-3f8ffe660e78/
Wat een pijnlijk filmpje!
Emmertje water over de auto en wassen maar...![]()
![]()
Ja, dat werkt ook.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 00:21 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Even ergens anders uploaden werkt ook
Hij staat er bij jou nu veel beter bij dan toen je hem kocht!
Ja, inderdaad.
Binnenkort een keer het gehele handmatig stappenplan doen, van de week een sample-set van Poorboys binnen gehad.![]()
![]()
Flink bezig vandaag.... even een kleine pauze.
Wel klote dat de auto vol in de zon staat, maar daar is niks aan te doen. Misschien een partytent halen voor de volgende keer....
Dan maar iets harder boenen om de wax weer uit te wrijven....
En ik heb lasogen, maar dat is een goed teken![]()
![]()
Gewoon scherp in de gaten houden wanneer je mag uitpoetsen (swipetest), en dan sneller uitpoetsenPlaatdeel voor plaatdeel ipv alles in 1 keer doen (mocht je dat doen)
Ik ben ook druk bezig geweest. Voor nu ziet het er weer goed uit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
Waarmee hebben jullie dat stuifmeel eraf gehaald?
Mijne staat wel altijd binnen, maar daar is het wel stoffig dus als tie er een tijdje staat zit er een hele stoflaag overheen..
Veeg het er nu telkens af met een microvezel doek......Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen![]()
Vandaag gewoon autoshampoo, een microvezeldoek en water uit de sloot gebruikt om hem schoon te maken![]()
![]()
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"![]()
Ik heb daar wel een leuk bedrag voor over iddquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen?maar dan meer omdat ik zelf ook wel wil leren hoe je zo je auto professioneel kan poetsen.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2011 19:50:25 ]![]()
Als je iemand zoekt die het voor zijn hobby doet, zal je tussen de 100 en 200 euro kwijt zijn. Vraag je het aan een echte detailer (niet zwart) zal het wat meer kosten afhankelijk van de staat waarin je hem terug wilt. Wil je echt 100% perfectie zit er vaak wel 1.5 dag werk aanquote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat zouden een van de experts hier vragen om m'n auto eens grondig te poetsen?
W0ei ?![]()
Beetje duurquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:22 schreef Hyperdude het volgende:..............
Is dit een beetje een aardige deal; voor ¤155 incl.?................
http://fahrzeugteile.shop(...)15&_stpos=1079&gbr=1
Vanaf 59 euri![]()
een profi set met 8 opzetstukken![]()
![]()
ik heb mn auto in oktober voor 50 laten polijsten en in de wax laten zettenbij een bedrijf
ga ik niet voor kloten
![]()
Gigantische perfectie is ook overbodig, gezien de kras die ik er zelf ingereden heb tijdens de proefrit. Maar als men hier zo stellig beweert dat het een keer goed werk is en daarna gewoon vaak spoelen wil ik daar best wel per maand geld voor opzij leggen zodat iemand het elk jaar even kan fixen. Gaat dan gewoon bij de onderhoudskosten op!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 19:47 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Als je iemand zoekt die het voor zijn hobby doet, zal je tussen de 100 en 200 euro kwijt zijn. Vraag je het aan een echte detailer (niet zwart) zal het wat meer kosten afhankelijk van de staat waarin je hem terug wilt. Wil je echt 100% perfectie zit er vaak wel 1.5 dag werk aanRui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"![]()
50 euro? dan wil ik de resultaten wel eens zien. En als die goed zijn wil ik de lak wel eens na een half jaar zien. Voor 50 euro begin ik er nog niet eens aanquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik heb mn auto in oktober voor 50 laten polijsten en in de wax laten zettenbij een bedrijf
ga ik niet voor kloten
1x echt goed laten doen en daarna zelf GOED bijhouden scheelt al heel veel. Maar voor de prijs die vaak gerekend wordt voor een detail beurt kom je snel al een heel eind als je zelf wat spullen aanschaft. Met de hand kan je ook al echt mooie resultaten halen. En dan hoef je echt niet extreem veel geld uit te geven.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Gigantische perfectie is ook overbodig, gezien de kras die ik er zelf ingereden heb tijdens de proefrit. Maar als men hier zo stellig beweert dat het een keer goed werk is en daarna gewoon vaak spoelen wil ik daar best wel per maand geld voor opzij leggen zodat iemand het elk jaar even kan fixen. Gaat dan gewoon bij de onderhoudskosten op!
Sowieso de wasstraat vermijden, en wassen met 2 emmers, goede shampoo en een washandschoen scheelt al heel veel in de hoeveelheid swirls die op de lak komen
W0ei ?![]()
Dat geloof ik zeker, maar je hebt het hier tegen een heel lui persoon met een 14/15 jaar oude Laguna die de auto netjes wil houden zonder al te veel moeite er in te stekenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef M3rcury het volgende:
1x echt goed laten doen en daarna zelf GOED bijhouden scheelt al heel veel. Maar voor de prijs die vaak gerekend wordt voor een detail beurt kom je snel al een heel eind als je zelf wat spullen aanschaft. Met de hand kan je ook al echt mooie resultaten halen. En dan hoef je echt niet extreem veel geld uit te geven.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"![]()
Na de poetsbeurtquote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:19 schreef M3rcury het volgende:
50 euro? dan wil ik de resultaten wel eens zien. En als die goed zijn wil ik de lak wel eens na een half jaar zien. Voor 50 euro begin ik er nog niet eens aan![]()
![]()
Kun jij zien wat de schuuruitslag is van zo'n dergelijke machine? Ik krijg het niet gevonden..quote:Op zaterdag 7 mei 2011 20:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Beetje duur
http://fahrzeugteile.shop(...)15&_stpos=1079&gbr=1
Vanaf 59 euri![]()
een profi set met 8 opzetstukken![]()
Om een excentrische machine 'safe' te gebruiken voor totale klunzen, moet ie minimaal 5 mm schuuruitslag hebben. Anders ga je meer richting een 'rotary', en dat is alleen voor mensen die echt lakcorrecties uitvoeren.
@Chuck-N0rr1s, staat mooi in de wax iig. Beading ziet er leuk uit.
Nadeel van dergelijke poetsbedrijven is dat ze vaak een excenter machine (of zelfs een rotarty) pakken en gewoon meteen aan de gang gaan. Aantal microns aan lak dat hiermee onnodig verdwijnt kan best veel zijn. Ik zou hier eerlijk gezegd toch voorzichtig zijn, en de lak mbt een tester even op diverse plaatsen meten hoeveel micron deze is voor en na de poetsbeurtAls je iemand kan vinden die een meter heeft, kan je het eens proberen. Ben benieuwd naar dat resultaat, want dat kun je aan een foto niet zien.
[ Bericht 20% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 07-05-2011 21:22:09 ]Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')![]()
En dat zulk soort bedrijven vaak gebruik maken van een wax met veel fillers. Veel imperfecties worden dan dus verborgen, en komen op redelijk korte termijn dus weer terug.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Kun jij zien wat de schuuruitslag is van zo'n dergelijke machine? Ik krijg het niet gevonden..
Om een excentrische machine 'safe' te gebruiken voor totale klunzen, moet ie minimaal 5 mm schuuruitslag hebben. Anders ga je meer richting een 'rotary', en dat is alleen voor mensen die echt lakcorrecties uitvoeren.
@Chuck-N0rr1s, staat mooi in de wax iig. Beading ziet er leuk uit.
Nadeel van dergelijke poetsbedrijven is dat ze vaak een excenter machine (of zelfs een rotarty) pakken en gewoon meteen aan de gang gaan. Aantal microns aan lak dat hiermee onnodig verdwijnt kan best veel zijn. Ik zou hier eerlijk gezegd toch voorzichtig zijn, en de lak mbt een tester even op diverse plaatsen meten hoeveel micron deze is voor en na de poetsbeurtAls je iemand kan vinden die een meter heeft, kan je het eens proberen. Ben benieuwd naar dat resultaat, want dat kun je aan een foto niet zien.
Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat in dit geval ook zo is
W0ei ?![]()
Hej vet topic, ben me af en toe aan het inlezen en heb een paar vraagjes:
Als je zo'n stukje klei hebt gebruikt, moet je hem dan weggooien of kan je het schoonspoelen?
Die MF-doeken en washmits kan je gewoon schoonspoelen neem ik aan?
En is dit een goede poetsmachine?
[ Bericht 25% gewijzigd door Gkhn op 08-05-2011 00:16:32 ]Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.![]()
Perry,
auto is uit 1993 en staat nog in de fabrieks lakveel meer polijsten zal dus niet meer kunnen, kon nog 1 keer heeft mn collega verteld (schade afdeling op de zaak, bij mn vorige werkgever). waardes weet ik niet meer, maar wel dat de meeste dikte wel van de lak af is.
wel klote, want het is een parelmoer lak, en die zijn verdomt duur![]()
![]()
Er is maar één product dat alles wegkrijgt: Iron.X.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:13 schreef Jimmie het volgende:
[ afbeelding ]
klik om te vergroten
Welke velgenreiniger raden jullie aan? En waarmee zijn die hardnekkige remstof deeltjes aan te pakken?
Is er voor velgen nog een soort stappenplan?![]()
Ligt aan de vervuiling van het stuk klei. Als het niet te erg is, kan je het er doorheen kneden en weer verder gebruiken.quote:Op zondag 8 mei 2011 00:11 schreef Gkhn het volgende:
Hej vet topic, ben me af en toe aan het inlezen en heb een paar vraagjes:
Als je zo'n stukje klei hebt gebruikt, moet je hem dan weggooien of kan je het schoonspoelen?
Die MF-doeken en washmits kan je gewoon schoonspoelen neem ik aan?
En is dit een goede poetsmachine?
Doeken en mits kan je uiteraard wassen/schoonspoelen.
Op zich een goede machine, maar als je geen ervaring met een roterende machine hebt, is er een goede kans dat je een keer door de lak brandt. Een excentrische machine is dan veel veiliger. Foolproof zeg maar. Als je daarmee je lak 'zomaar' verknoeit, dan moet je wel bijzonder grof op 1 stuk staan te polijsten.
En met een excenter kan je ook zeer goede resultaten halen. En finishen is makkelijker dan met een rotary.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.![]()
Wel pas gebruiken als je de velg al een wasbeurt hebt gegeven. Anders is het zonde van het geld.quote:Op zondag 8 mei 2011 03:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Er is maar één product dat alles wegkrijgt: Iron.X.Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: