Ik denk dat je gewoon de PB's EX-P kan nemen als sealant/wax, dat dat niet zoveel uitmaakt.quote:Op zondag 8 mei 2011 10:59 schreef Marco001 het volgende:
binnenkort ook maar eens flink gaan poetsen, denk dat ik ook direct maar even zo'n claykit koop.
btw, felrode auto, wat kan ik dan als beste voor sealant enzo kopen; voor lichte lakkleuren, of juist voor de donkere? (signaalrood van Seat)
mwah, moet eerst nog maar even sparen zie ik.. kom nu al op 50+ euro uit met alleen de basic dingen...quote:Op zondag 8 mei 2011 11:17 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon de PB's EX-P kan nemen als sealant/wax, dat dat niet zoveel uitmaakt.
Het gaat vreselijk hard, zeker omdat je als die applicators etc er ook bij moet hebben.quote:Op zondag 8 mei 2011 11:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, moet eerst nog maar even sparen zie ik.. kom nu al op 50+ euro uit met alleen de basic dingen...![]()
Ik wil ook echt niet optellen wat ik hier allemaal heb staan voor prive gebruikquote:Op zondag 8 mei 2011 12:02 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het gaat vreselijk hard, zeker omdat je als die applicators etc er ook bij moet hebben.
Je doet 't ook als werk?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:19 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik wil ook echt niet optellen wat ik hier allemaal heb staan voor prive gebruik
Zo zou je het kunnen noemen ja. Mocht je echt willen weten wat ik doe kan je me een dm sturen.quote:
Ben erg benieuwtquote:Op zondag 8 mei 2011 17:12 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb geen arm meer over
Vanavond maak ik wel even een verslagje met foto's.
Heb het er even bij gezet, ik heb ze gedaan met Autoglym Car Glass Polish.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:40 schreef Hyperdude het volgende:
Netjes.![]()
Doe je ook nog wat bijzonders met de ramen; of gewoon meesoppen met de rest?
Hoeveel uur bezig geweest?
Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.quote:
Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ziet er weer netjes uit dacht ik zo
Tip voor de volgende keer als je foto's maakt, probeer er eentje van dichtbij te maken voordat je gaat 'polijsten' met de hand, met de zon er flink op, zodat je evt krasjes/swirls ziet, en dan eentje na. Dan zie je het verschil erg goed (was ik vergeten te doen)
Verder heb ik Trim Restorer getest van het weekend.
Eerst alles afgeplakt, daarna met APC de hele boel gereinigd, daarna TR erop gesmeerd mbt een doekje. Wil je het glanzend, dan hoef je er niks meer aan te doen, anders nog even met een towel uitbuffen.. Zelf heb ik alles nog een keer nagelopen met een towel, maar het blinkt nog aardig goed naar mijn mening. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de standtijd en/of het verder nog iets doet met beading na een regenbui.
Iron.X was sowieso mijn vriend. Bij de vernieuwde versie is de lucht 'verbeterd', maar nog steeds ruikt het een beetje naar een rottend lijk met een bloemengeurtje er doorheen.. Maargoed, de functie ervan is niet veranderd.. Gewoon TOP!
Het is ook bijna 'niet' te zien, zeker omdat de foto's aardig verkleint zijn.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:00 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff Goddelijker, respect hoor. Maar ik zie zelf geen verschil op de 'veraf' foto's..
Klinkt echt als een grote klus, met alle verschillende middeltjes enzo.
Waar ik het meeste last van heb ik altijd dat alles zo snel droogt, maar ik zie dat je m in de schaduw hebt staan poetsen![]()
Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.quote:Op zondag 8 mei 2011 22:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Een beetje minder bekijks van langs rijdende auto's zou soms wel fijn zijn idd.
Je ziet mensen soms denken van: wat staat die zich uit te sloven?
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het zelfde hier hebben hoor, mensen die om de haverklap gaan vragen of ik wel goed bij mijn hoofd ben.
Gewoon ff met de flitser van je camera onder wat hoeken proberen. Meestal lukt het welquote:Op zondag 8 mei 2011 22:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook doen, alleen ik stond dus zoals je kan zien in de schaduw. Dan is het érg lastig om swirls op de foto te krijgen, want ik heb 't namelijk wel geprobeerd.
Ik ben benieuwd naar de standtijd! Want anders is het -in mijn ogen- een mooi product.
Ik wilde Iron.X vandaag eigenlijk ook testen, maar vond het zonde, aangezien ik geen tijd/zin had om mijn velgen er onder vandaan te halen. En om het op een velg te gebruiken waarbij je de helft niet raakt is het mij iets te prijzig.
Precies, als je dan een klein bedrag noemt kijken ze je al raar aan.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.
Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.
@goddelijker. Ziet er weer prima uit! Zo te zien heb je je allstars ook paars gemaakt met black hole
Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragenquote:Op zondag 8 mei 2011 23:16 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Ik ben dat behoorlijk zat aan het worden. Het is ook altijd deze vraag of opmerking. Zal ik mijn auto er ook naast zetten. In principe is dat niet zo erg. Maar dan moeten ze je niet zo schaapachtig aankijken als je een bedrag noemt.
Mensen die een praatje maken en vragen waarom je het zo uitgebreid doet, en daar dus ook interesse in tonen wil ik met alle plezier uitleg geven.
Het begint al met het gewoon wassen. Waarom gebruik je 2 emmers, of waarom gebruik je zo'n rare handschoen. Als je vervolgens met een droogdoek ipv een zeem aan de gang gaat zijn alle poppen aan het dansen, en zie je de vraagtekens rondvliegen.quote:Op zondag 8 mei 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb het al met gewoon autopoetsen dat mensen lopen te zieken. Ik ben nu ook van plan wat serieuzer om te gaan met het autopoetsen/wassen dus ik hou dit topic maar goed in de gaten en ga jou van alles vragen
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..quote:Op zondag 8 mei 2011 23:41 schreef deadly_kiss het volgende:
er zijn hier ook vast wel mensen die advies willen geven aan deze dame met weinig verstand van alles wat niet bij de doe-het-zelf zaak in de schappen staan...
ik ben in het bezit van een opel astra sedan uit ''94 en is nu dus 17 jaar oud...
op 1 schaafwond na schadevrij (wat ook niet zichtbaar is na gebruik van turtle ice)
ik besteed best veel aandacht aan het onderhouden en schoonmaken van deze auto..
alleen is het probleem dat de lak wel metallic is, alleen hier is nog weinig van te zien wanneer de lak is opgedroogddoor de jaren heen heeft ie niet altijd goed onderhoud gehad qua lak onderhoud en kwam die niet verder dan de standaard wax uit een carwash
al sinds ik erin rij erger ik me ten eerste kapot aan de vergrijsde kunststof onderdelen.. die ik dan ook maar maandelijks insmeer met pure ice wax of (ja echt)
smeerspray..
bumperzwart of meer van die zogenaamde autozooi weiger ik te gebruiken omdat dit eruit ziet alsof ik met een viltstift heb zitten kleuren...
ooit had ik een oud flesje van caraven en boten onderhoud voor kunststof, zag er geel/gel-achtig uit en smeerde heerlijk weg.. uitpoetsen hoefde niet en het bleef gerust 3 maanden dekkend zitten terwijl ik de auto met gemak 2/3x per week afspuit.
doordat ik dit nergens meer te koop zag, ook niet bij campoworld ben ik dus met andere smeerzooi begonnen.
ik ben dus opzoek naar iets wat vrouwvriendelijk is, ik heb wel sterke armen en kan aardig poetsen.. maar niet te lang
1* voor de lak, wax of iets in de zin van een toplaag wat wasbestendig is en lang blijft zitten, vuilafstotend is zodat ik alleen een hogedruk nodig heb, en de kleur een mooie diepe glimmende blik geeft.
2* iets voor de kunststof onderdelen wat makkelijk op te brengen is en ook waterafstotend en glimmend is.
deze auto is inmiddels 3 generaties oud, altijd goed onderhouden qua beurten ect. dus ik ben bereid om er nog wat geld aan te besteden.. ik heb immers beloofd om erin te blijven rijden totdat de wielen er onder vandaan rollen![]()
[ afbeelding ]
Nice, is dat een soort start pakketje ? Ik zie klei, een droogdoek (?), een foam-dingetje?, wax, en shampoo? Klopt dat?quote:Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen
Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.
Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu
Je kan bijv. met een polijstmiddel (Meguiars levert onder andere M105 / M205 / M82 / M84) en handpads gaan lopen poetsen totdat je swirls weg zijn. Welke handpads je nodig hebt is afhankelijk van de diepte van de swirls.. Dat wordt testspots maken en proberen.quote:Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.
wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.
(heb een grijze auto btw.)
Gewoon betaalbaar en Meguiars? Gaan die woorden tegenwoordig nog samen?quote:Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef garnage-patrick het volgende:
ik heb een kleikit van meguiars gebruikt afgelopen zaterdag, en nadat ik klaar was(nadat ie in de meguiars tech wax 2.0 stond), was de lak zo mooi glad, maar eigenlijk vind ik er teveel swirls inzitten, en die wil ik er nog uit hebben.
wat kan ik daarvoor het beste gebruiken (gewoon betaalbaar en het liefst meguiars)?
Ik ben een voorstander om met de hand te poetsen/polijsten dan voel ik meer wat er onder me handen gebeurt.
(heb een grijze auto btw.)
Ik zou niet voor de 845 gaan in dat geval, maar voor de 476s, omdat die een nog langere standtijd heeft. Verder vind ik een harde wax fijner werken, maar dat blijft persoonlijk natuurlijkquote:Op maandag 9 mei 2011 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss
Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.
De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:11 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hoe lange standtijd heeft de 476 dan?
Ik persoonlijk smeer ook liever een harde wax (dunne laagjes aanbrengen vind ik daarmee veel makkelijker gaan)
Maar wat is dan het verschil tussen 476 en 915, behalve dat er in 915 meer Carnauba zit?
Daar ben ik wel es benieuwd naar..
En uiteindelijk of de glans/diepte hetzelfde is tussen Collinite en Dodo, want Dodo heeft ook hele mooie waxes staan (Purple Haze Pro Hybrid carnauba soft wax) bijv die ook een lange tijd blijft zitten, maar daarnaast ook mooi ogen..
Wrs wordt het tig potten aanschaffen, of iemand moet er al ervaring mee hebben
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..quote:Op maandag 9 mei 2011 00:03 schreef SToRM81 het volgende:
Mooi topic, deze ga ik volgen
Ik ben sinds kort ook wat meer bezig met het wat uitgebreider poetsen van de wagen. Toevallig heb ik vorige week ook nog een pakket uit Engeland ontvangen, scheelt toch vrij veel in prijs t.o.v. NL.
Afgelopen vrijdag bezig geweest met PlastX, werkt erg goed moet ik zeggen. Ik had wat doffe plekken op mijn koplampen en die heb ik volledig weg kunnen krijgen. Ziet er echt een stuk beter uit nu
Kijk eens goed naar de foto, je ziet de bedrijfsnaam staan.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
2 bekende toko's in UK:quote:Op maandag 9 mei 2011 12:09 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je misschien een link? Ik ben wel benieuwd..
Als je eens zou willen informeren voor die 915, graag. Ben echt benieuwd.quote:Op maandag 9 mei 2011 11:46 schreef M3rcury het volgende:
[..]
De 476 heeft een standtijd van meer dan een half jaar. Sommige zeggen zelfs dat je er een jaar mee kan doen, maar dat lijkt me overdreven. Op de velg van een clio sport van iemand hier in de buurt zit die nu al 5 maanden, en nog steeds zit het er goed op.
Harde wax is imo veel beter te controleren dan een zachte wax, dus dat ben ik zeker met je eens!
De 915 heb ik zelf geen ervaring mee, maar die zou ongeveer dezelfde standtijd als de 476s hebben, maar dan wel met een diepere glans vanwege de hoeveelheid carnauba wax. Kan wel even rondvragen, ken wel een aantal mensen die dat gebruiken.
Ik heb zelf een aantal waxen van dodo staan (Purple Haze Pro, Austintatious, Skull Candy, Banana, Orange en de supernatural) en daarvan vind ik de supernatural erg indrukwekkend. Ik heb hem nooit met de purple haze zelf vergeleken, dus een echte onafhankelijk vergelijking heb ik niet, maar mijn gevoel zei dat ik de supernatural mooier vond. Al kan dat natuurlijk ook door de prijs komen dat ik verplicht was om hem mooier te vinden
Deze was met purple haze pro
http://img709.imageshack.us/img709/4100/003lmi.jpg (copy/paste deze link)
Edit: wat heeft fok nou tegen imageshack![]()
Ik heb het zelf samengesteld. Het is klei+quik detailer, een droogdoek, PlastX, soft foam pads, interieur cleaner en iets voor banden en andere rubbere delen te beschermen. Het snoep zat er gratis bijquote:Op maandag 9 mei 2011 09:00 schreef Scorpie het volgende:
Nice, is dat een soort start pakketje ? Ik zie klei, een droogdoek (?), een foam-dingetje?, wax, en shampoo? Klopt dat?
Dap 900 werkt voornamelijk sneller, en op harde lak is het makkelijker werken dan met een 500. Als je het alleen voor jezelf (of af en toe een paar vrienden oid) gebruikt, zou ik lekker de 500 pakkenquote:Op maandag 9 mei 2011 16:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de DAP500 en de DAP900?
Heeft de DAP900 nu echt een grote meerwaarde boven de DAP500? Ik neig namelijk naar de Monello Lite set op carclean voor de DAP500.
Alhoewel, de DAP900 is dan nog maar 24 euro duurder.
Dat kwam ook alleen maar omdat ik toevallig met m'n telefoon in m'n hand liep.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:38 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb vanmorgen geen foto's gemaakt ,maar ziet er leuk uit zo
Is het voornamelijk sneller en 'makkelijker' werken of heeft de 900 ook daadwerkelijk meer correctievermogen. Aan wat voor defecten moet ik denken als een 500 niet voldoende is, maar een 900 wel? Ik zou eerder verwachten dat als een 500 het niet aankan, dat je vrijwel aan een rotary vastzit.quote:Op maandag 9 mei 2011 17:21 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Dap 900 werkt voornamelijk sneller, en op harde lak is het makkelijker werken dan met een 500. Als je het alleen voor jezelf (of af en toe een paar vrienden oid) gebruikt, zou ik lekker de 500 pakken
Waarom of waardoor nam je interesse af?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:40 schreef chiren het volgende:
Leuk topic!
Was vroeger ook erg fanatiek geinteresseerd in alles wat met poetsen te maken had, had bijna mijn eerste DAP aangeschaft naast alle Meg spullen die toen zo populair waren... Nu heb ik alleen nog een flesje Meg ColorX over
En welke om precies te zijn? Want het is een mooie prijs!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef PeeJay1980 het volgende:
Heb trouwens net een stel MF doeken gekocht bij http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA
Meer bij wijze van test. Heb er al goede dingen over gelezen.
Schijnen vergelijkbaar te zijn met Eurow.
[Amazing Mike]quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En welke om precies te zijn? Want het is een mooie prijs!
Vanavond even kijken, denk dat ik er ook een paar ga bestellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
[Amazing Mike]
Het zijn de "Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towels"..... het is gewoonweg amazing!!![]()
[/Amazing Mike]
Waar heb je die goede dingen erover gelezen dan? Heb wat op de E-bay naam ge-googled maar kan er eigelijk niks over vinden..quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef PeeJay1980 het volgende:
Heb trouwens net een stel MF doeken gekocht.
Heb er al goede dingen over gelezen.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=152675quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:29 schreef Schild het volgende:
[..]
Waar heb je die goede dingen erover gelezen dan? Heb wat op de E-bay naam ge-googled maar kan er eigelijk niks over vinden..
Meeste verzending is gratis, dus daar is al geen winst te pakken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:54 schreef Goddelijker het volgende:
Als iemand misschien ook doeken wilt, kan ik evt. wel een grotere bestelling doen en deze vanaf huis versturen?
Daarom wil ik best bij (veel) interesse even contact opnemen om te kijken wat er te regelen valt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:00 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Meeste verzending is gratis, dus daar is al geen winst te pakken.
Hooguit wat op gemak. Tenzij de prijs omlaag gaat bij grote aantallen
Als ik weet hoe groot de interesse is, dan kan ik ook een beetje serieus mailen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Schild het volgende:
Nja, ik heb opzich ook wel interesse in een paar doeken, maar vraag me af of zich dat dan wel loont. Bij een grotere zending heb je (neem ik aan) ook meer kans op invoerrechten e.d.
Zou gewoon eerst een mailtje richting de verkoper doen wat de prijs is bij 10 stuks afnamen, bij 20 stuks afnamen etc.
Voornamelijk omdat ik destijds een rode auto had die bleef verkleuren (naar roze) en ik het zat werd om hem goed bij te houden, ging heel veel werk inzitten, werk dat ik in mijn studententijd nog wel kon opbrengen, maar niet meer toen ik aan het werk ging.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
Waarom of waardoor nam je interesse af?
Okay, best begrijpelijk vind ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:18 schreef chiren het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat ik destijds een rode auto had die bleef verkleuren (naar roze) en ik het zat werd om hem goed bij te houden, ging heel veel werk inzitten, werk dat ik in mijn studententijd nog wel kon opbrengen, maar niet meer toen ik aan het werk ging.
Toen is het allemaal weggezakt. De auto ook overigens
Nee eigenlijk niet (meer), vind het wel belangrijk dat hij er strak bij blijft staan vandaar de vraag of iemand hier er misschien iets mee kanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:24 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Okay, best begrijpelijk vind ik.
En geen behoefte meer om je huidige auto op die manier te verzorgen?
En als dat gebeurd is, dan ga je de auto wel braaf bijhouden met waxen elke 2-5 maand?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:25 schreef chiren het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet (meer), vind het wel belangrijk dat hij er strak bij blijft staan vandaar de vraag of iemand hier er misschien iets mee kan
Yep, want dat is niet zoveel werkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:29 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
En als dat gebeurd is, dan ga je de auto wel braaf bijhouden met waxen elke 2-5 maand?
Ook een 500 haalt gewoon elke pass weer een deel van je lak weg. Dus op het moment dat het niet 1 keer lukt met een dap 500 met een grove polijstcombinatie, zou dat misschien wel lukken met een dap 900 met dezelfde polijstcombinatie. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dat met een dap 500 ook met 2 passes gedaan zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Is het voornamelijk sneller en 'makkelijker' werken of heeft de 900 ook daadwerkelijk meer correctievermogen. Aan wat voor defecten moet ik denken als een 500 niet voldoende is, maar een 900 wel? Ik zou eerder verwachten dat als een 500 het niet aankan, dat je vrijwel aan een rotary vastzit.
Op carclean roepen ze in koor dat je de 900 moet hebben, terwijl iedereen een jaar geleden nog met de 500 wegliep en dat toch echt 'de machine' was voor de huis-tuin-en-keuken detailer.
Invoer rechten vanuit Engeland zijn er niet, omdat het binnen europa is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:10 schreef Schild het volgende:
Nja, ik heb opzich ook wel interesse in een paar doeken, maar vraag me af of zich dat dan wel loont. Bij een grotere zending heb je (neem ik aan) ook meer kans op invoerrechten e.d., en je moet vervolgens de doeken ook nog verzenden binnen Nederland.
Zou gewoon eerst een mailtje richting de verkoper doen wat de prijs is bij 10 stuks afnamen, bij 20 stuks afnamen etc.
Ging over de E-bay doeken, die vanuit Korea komen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:48 schreef M3rcury het volgende:
Invoer rechten vanuit Engeland zijn er niet, omdat het binnen europa is.
Niet de spullen vergeten die nodig zijn om dit mee aan te brengenquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:46 schreef Marco001 het volgende:
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - Limited Edition - 235ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Poorboys World - White Diamond - 473ml
5 producten. Totaalbedrag: ¤ 99,95
oops... Maar binnenkort toch maar eens bestellen om mijn auto eens goed te kunnen doen..(shampoo heb ik al een hele goede... )
En uit te wrijvenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Niet de spullen vergeten die nodig zijn om dit mee aan te brengen
Ja, de auto van mijn vriendin zitten onder de swirls/krasjes en ik ben niet van plan om mijzelf een lamme arm te 'polijsten' en er naderhand achterkomen dat het resultaat toch teleurstellend is.quote:
Nu nog de vraag, wat is de reden dat je een 900 hebt gekozen ipv een 500quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
Mijn bestelling is de deur uit:
• 3434 afplaktape - 25mm breed
• White Diamond - 473ml
• Iron.X Cleaner - 1000ml
• Citrus Bling - 500ml
• SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad
• Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
• SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
• SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
• DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition
Het is toch altijd weer duurder dan je verwacht/gehoopt had![]()
Op het totaal was het maar 8% meer en nu weet ik zeker dat als ik ook eens aandacht schenk aan de auto's van familieleden, dat de harde VAG/Duitse lakken geen probleem vormen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 00:36 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Nu nog de vraag, wat is de reden dat je een 900 hebt gekozen ipv een 500
Helemaal goed. Ik heb de 3 iets grotere Super Plush doeken besteld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:25 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb 4 Microfiber Super Plush Buffing Cloth Towel gekocht en 1 Microfiber waffle big dry towel
Die heb ik ook al. Alleen het past nu al niet meer. En hij begint een beetje zwaar te wordenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:08 schreef Marco001 het volgende:
Ik ga vrijdag(hopelijk) even bij de makro langs voor een grote bewaardoos, en dan ook inslaan..
Mijne zijn ook meteen verzonden. Ik hoop dat 't wat is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Helemaal goed. Ik heb de 3 iets grotere Super Plush doeken besteld.
Ze zijn gisteren al verzonden. Ben benieuwd
Wat ga je of wil je allemaal inslaan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:08 schreef Marco001 het volgende:
Ik ga vrijdag(hopelijk) even bij de makro langs voor een grote bewaardoos, en dan ook inslaan..
nouja, sowieso dat van het vorige lijstje(1 pagina terug) + de nodige doeken enz..quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:19 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat ga je of wil je allemaal inslaan?
hier ga ik me zeker eens in verdiepenquote:Op maandag 9 mei 2011 08:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Dit zijn dingen die nog makkelijk te redden zijn, en zeker als je de auto netjes wil houden..
Als je je autolak goed wil onderhouden, zou ik het hele stappenplan doen (wassen / kleien / chemisch reinigen / voeden / 2 dunne waxlagen zetten). Het geheel kan je een uurtje of 4 a 8 kosten, maar dit is slechts 2x per jaar. De rest van het jaar hoef je maar een keertje een mooie dunne waxlaag te zetten, en verder gewoon netjes te wassen volgens het 2 emmer-systeem. Dan is het wekelijkse onderhoud +- half uur tot een uur (als je de buitenkant wast/droogt op je dooie gemak), en eens per paar maanden doe je ff in twee uurtjes extra je waxlaagjes zetten. Klaar is deadly_kiss
Als je extreem langdurige wax wil hebben, zou ik voor Collinite 845 gaan. Die zou volgens de fabrikant tot 5 maanden moeten kunnen blijven zitten. Veel mensen zijn hier ook heel tevreden over, en sommige beschouwen het (onterecht) als 'winterwax' omdat deze wax heel veel kan hebben. Daarnaast is de glans van deze wax nog eens erg goed, dus geen probleem.
Voor kunstof heb je 3 opties..
- Dressings die OP je kunststof liggen (de meeste), en niet zo lang bljiven
- Dressings die IN je kunststof trekken, en dus langer blijven zitten
- Sealant laagje
De eerste is geen optie voor je, dat ligt er zo af, en is meestal allemaal van die vettige zooi..
De tweede en derde optie zijn intressant. Poorboys Trim Restorer is bijvoorbeeld een middel dat in je kunststof delen trekt, en daardoor blijft het langer zitten dan de gemiddelde dressing.
In alle twee de gevallen wordt aangeraden om van te voren de delen goed te reinigen met een APC reiniger. Daarmee trek je alle oude resten en zooi eruit, voordat je dit opbrengt. Hiermee win je een ongelofelijk langere standtijd.
Nu is er ook nog een middel: Dodo Juice Supernatural Satin Trim Sealant
Dit is een soort kristalhars. Dit is een sealant ipv dressing, en deze zou 6 a 12 maanden moeten blijven zitten. Kost iets van 28 euro voor 50ml (daar kun je 1 auto mee doen hoor).
De laatste schijnt 'de beste' te zijn, maargoed afhankelijk van je auto ben je daarvoor 28 euro per half jaar tot jaar kwijt alleen voor de kunststof delen. Die Poorboys bijv. kost je 18 euro, en daarmee kun je heeeel lang doen. Nadeel is dat je het een paar keer per jaar moet behandelen. Maargoed, daarintegen is het goedkoper, en functioneert in dat geval net zo goed.
Mocht je twijfelen om zoiets als Trim Restorer te kopen, en in de buurt van Eindhoven wonen, kun je die hier wel komen proberen om te kijken hoelang het op de Astra blijft zitten. Mocht het bevallen kun je het alsnog bij een webshop kopen..
Helaas is dat niet altijd afdoende. Bij mijn auto heb ik zo'n plek op de motorkap. Volledig ingevreten en niet meer te redden. Nouja, behalve met overspuiten danquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor die vogelpoep.. Je kan het stukje schoonmaken, dan kleien, en daarna lichtjes (met de hand of machinaal) polijsten. Daarna even een wax er overheen zetten en het moet weg zijn.
Ook niet machinaal?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:36 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Helaas is dat niet altijd afdoende. Bij mijn auto heb ik zo'n plek op de motorkap. Volledig ingevreten en niet meer te redden. Nouja, behalve met overspuiten dan
Als je agressieve vogelschijt maar een uur op je auto zit met 30 graden buiten, dan tast het niet alleen de blanke laklaag aan, maar ook de laag eronder.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |