abonnement Unibet Coolblue
pi_94673026
Draagdoeken 89

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_94674755
Dank je pvoes

Ik .schreef dit:
Ik heb de zwart/zand bondolino.
Vind m erg makkelijk in gebruik,voelde ook fijn in de winkel.
Hopelijk krijg ik er wel meer plezier van/mee dan ik nu heb en van te voren had.gedacht
T voelde gister en vandaag nog wat ongemakkelijk.
pi_94675254
Vandaag voor het eerst de Zara om. Ook wat ongemakkelijk. Zal best beter gaan als ik gewend raak aan een doek die niet rekt, maar voorlopig krijg ik m alleen achter geknoopt met de FWCC, hij is nog te kort om door te trekken naar voren.
Zit volgens mij wel lekker. Veel losser/ ontspannener dan de tricot.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94675497
Achter is ook normaal :)
Maar als je wat secuurder leert knopen heb je wel de kans dat het je wel gaat lukken
pi_94675564
quote:
Op zondag 27 maart 2011 15:40 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag voor het eerst de Zara om. Ook wat ongemakkelijk. Zal best beter gaan als ik gewend raak aan een doek die niet rekt, maar voorlopig krijg ik m alleen achter geknoopt met de FWCC, hij is nog te kort om door te trekken naar voren.
Zit volgens mij wel lekker. Veel losser/ ontspannener dan de tricot.
Hoe soepeler hij wordt, hoe makkelijker je kunt knopen en hoe meer stof je overhoudt. Ook opnieuw aanspannen na het knopen helpt goed, dus eerst knopen, losmaken (deels) en weer aanspannen. En hupsen tussendoor :)

Heb je een foto van de doek?

Ow en ik knoop ook achter af met mijn maat 6 doek.
En vanmorgen even laten zien dat een fwcc + flinke peuter amper stof overhoudt
pi_94675744
Mrien bedankt voor je hulp vanmorgen. Ik denk dat de doek en ik toch weer vriendjes gaan worden. Ilse heeft er heerlijk in geslapen O+
*poef* nu is het weg
pi_94675798
quote:
Op zondag 27 maart 2011 15:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Mrien bedankt voor je hulp vanmorgen. Ik denk dat de doek en ik toch weer vriendjes gaan worden. Ilse heeft er heerlijk in geslapen O+
Fijn O+
pi_94676063
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:51 schreef mrien het volgende:
Hoe soepeler hij wordt, hoe makkelijker je kunt knopen en hoe meer stof je overhoudt. Ook opnieuw aanspannen na het knopen helpt goed, dus eerst knopen, losmaken (deels) en weer aanspannen. En hupsen tussendoor :)
Hupsen? Weet niet wat mijn slapende baby daarvan vindt hoor!

quote:
Heb je een foto van de doek?
De doek op zich of de doek zoals ik m nu heb geknoopt?

De tricot rekt natuurlijk flink, die knoop ik met zn 10 cm meer makkelijk voor.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94676202
Ik hups ook met slapende baby. :Y :D
Gewoon een hupsje en dan strakker trekken.
pi_94676236
quote:
Op zondag 27 maart 2011 16:07 schreef Vanyel het volgende:De doek op zich of de doek zoals ik m nu heb geknoopt?
Actiefoto natuurlijk ;)
pi_94676684
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hupsen? Weet niet wat mijn slapende baby daarvan vindt hoor!

[..]

zolang je er geen complete gymsessie van maakt vindt kindlief het enkel lekker hoor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94676771
ravi heeft de grootste lol als ik hem een konthop geef :P
plok!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94679827
quote:
2s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik hups ook met slapende baby. :Y :D
Gewoon een hupsje en dan strakker trekken.
Oh een hupsje. Ik had er een iets ernstiger plaatje bij.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:13 schreef mrien het volgende:

[..]

Actiefoto natuurlijk ;)
He'knie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94681477


[ Bericht 100% gewijzigd door het-is-mij op 27-03-2011 18:48:48 ]
pi_94684740
Zo, hij zit weer in de was. Was blijkbaar zo comfy dat ie een plasexplosie veroorzaakte :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94688729
Ok ik kom me eens verdiepen in draagdoeken. Sarah ligt graag opgerold bij me. En we hebben nu zo een baby Björn drager maar die vind zij niet leuk, hangt ze ook erg gestrekt in. Nu was ik een beetje aan het rondneuzen op internet, maar het ziet er allemaal zo ingewikkeld uit.. Nu ben ik zelf vrij stevig en daardoor bang dat ik ze niet goed kan knopen ofzo.. Wat voor doek zouden jullie adviseren?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94691070
quote:
Op zondag 27 maart 2011 21:32 schreef MamaPurk het volgende:
Ok ik kom me eens verdiepen in draagdoeken. Sarah ligt graag opgerold bij me. En we hebben nu zo een baby Björn drager maar die vind zij niet leuk, hangt ze ook erg gestrekt in. Nu was ik een beetje aan het rondneuzen op internet, maar het ziet er allemaal zo ingewikkeld uit.. Nu ben ik zelf vrij stevig en daardoor bang dat ik ze niet goed kan knopen ofzo.. Wat voor doek zouden jullie adviseren?
Zie voorgaand topic,3e blz.had toen ook aanrommelen.vragen,heb dtus de bondolino gekocht.
Erg makkelijk,vanmiddag mee.gehad naar de speeltuin en redde me er prima mee en voelt stevig en degelijk aan.
pi_94691649
Ik ben ook maar een beginner, maar ik vond eigenlijk zowel de Bykay als de net nieuwe Zara vrij makkelijk werken na er filmpjes en plaatjes met uitleg bij te hebben gezocht. Wel nog maar op 1 manier geknoopt.

Maar ik weet niet hoe stevig vrij stevig is en hoeveel moeilijker het daarvan zou worden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94692419
Ja ik weet dus ook niet of dat invloed heeft op handigheid ofzo. Ik ben er gewoon een beetje onzeker over. De bykay vind ik ook wel erg mooi n ziet er op de plaatjes ook wel comfortabel uit. Maar ik vind ze best prijzig en als het dan niet bevalt vind ik het weer zo zonde..
Heb even wat terug zitten lezen maar ik ben een leek wat betreft dragen op deze manier en word er allemaal niet echt wijs uit...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94692863
Je zou eventueel een doek kunnen lenen bij babybij. Ik heb met mijn maat 48 een maat 7 doek, en die knoopt dan makkelijk. Een Bondolino kan ook, daar heb ik een verlengstuk bij, zodat de band om de buik langer wordt.
*poef* nu is het weg
pi_94693628
Hier ook maat 48 dus het is wel mogelijk dan een doek te knopen :)
Net even op YouTube zitten kijken, maar het ziet wel ingewikkeld uit hoor. Misschien is dat lenen wel een optie.. Er zijn er ook echt zoveel, pfff..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94694470
Iemand maakte pas al de vergelijking met veters strikken. Een paar keer doen en het zit helemaal in je systeem. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je voor een ssc als een bondolino gaat! Het is gewoon net een beetje wat je wensen zijn. Een doek draagt knusser, maar een ssc is weer luchtiger. Met een doek heb je meer mogelijkheden, een ssc heb je (meestal) sneller om.
pi_94694616
Wat is een ssc?
En wat is het verschil in de praktijk tussen een geweven en rekbare doek?
En wat is de bykay dan voor een?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94694702
Bykay is rekbaar.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94695093
Bondolino lijkt qua dragen vind ik wel war op de baby Björn. Dat is dus niet wat ik wil.. Op de plaatjes die ik nu gezien heb hangen de beentjes naar beneden en ik wil ze in de foetus houding hebben omdat Sarah zo altijd bij me ligt. Dus het wordt wel echt een doek als het al wat word ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94695753
Dat kan met de bondolino ook.
Dan zou ik gaan voor een geweven doek.

De amazonas zijn nieuw 52euro en heel fijn tegenwoordig.
O.a te koop bij draagkrachtigshop
pi_94695836
MamaPurk, je zou mijn doek anders wel mogen lenen, die is erg werkloos momenteel...

De girasol MrX, 4.6 meter
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94695844
Maar wat is dan het verschil tussen geweven en rekbaar?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94695998
quote:
Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
MamaPurk, je zou mijn doek anders wel mogen lenen, die is erg werkloos momenteel...

De girasol MrX, 4.6 meter
[ afbeelding ]
O+
Hij blijft zo mooi!
pi_94696084
Wat lief, maar hoe weet je welke lengte je moet hebben?
(en over je aanbod denk ik nog even na)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94696262
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:36 schreef mrien het volgende:

[..]

O+
Hij blijft zo mooi!
Inderdaad! Helemaal met zo'n klein frummeltje erin O+
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_94696514
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef MamaPurk het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen geweven en rekbaar?
Rekbaar rekt mee, dus die kun je voorknopen en je kindje er dan in laten 'glijden'.
Dat is het voordeel van rekbaar.
Het nadeel ervan is dat als je kindje zwaarder wordt de doek ook meer gaat doorzakken.

Geweven rekt een heel klein beetje, in de gewoven richting.
Die knoop je voor een deel voor en daarna om je kindje heen. Dat is dus iets moeilijker, maar het draagt doorgaans fijn omdat het goed ondersteunt en je kunt hem heel lang gebruiken.

Hier kun je zien welke lengte je nodig hebt.

Als je er niet zeker over bent, kun je best een doek lenen of een draagconsult nemen. Misschien is er wel iemand die je op weg wil helpen hier. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 28-03-2011 00:05:06 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94696603
quote:
Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef MamaPurk het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen geweven en rekbaar?
Het ene rekt en het ander niet ;)
Een geweven is warmer en minder lang te gebruiken. Door de rek gaat het uitzakken als het kindje zwaarder is. Dat merk je bij het dragen en is minder prettig.
pi_94696665
Wat oeke zegt dus. :D
pi_94696837
Dank je oeke voor de antwoorden!
Ik snapte het wel een beetje hoor rekt mee en rekt minder maar nu weet ik ook wat dat in de praktijk betekent :)
Morgen ga ik me er verder in verdiepen, nu is het voedtijd en slaaptijd hier.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94697056
Welke omgeving woon je? Wellicht dat iemand je hier op weg kan helpen :)
pi_94700987
quote:
Op zondag 27 maart 2011 23:50 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het ene rekt en het ander niet ;)
Een geweven is warmer en minder lang te gebruiken. Door de rek gaat het uitzakken als het kindje zwaarder is. Dat merk je bij het dragen en is minder prettig.
Bedoel jij wat je hier schrijft of is juist de rekbare warmer en minder lang te gebruiken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94701558
quote:
Op maandag 28 maart 2011 00:02 schreef mrien het volgende:
Welke omgeving woon je? Wellicht dat iemand je hier op weg kan helpen :)
Als je ri.oosten gaat is een bezoek aan naturebabies miss.één idee?zij heeft vanalles,kun je t ook voelen.

Hier was t vandaag in de speeltuin wel handig.
Man was er wel maar eventjes en ook wel vrienden etc.maar anders sleep je of hele tijd kinderwagen rond of iemand anders moet er steeds op letten want ik laat j.ook niet zo alleen staan.
T.rende overal maar toe en ik had lekker mn handen vrij en kon achter hem aan.
pi_94702696
Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer wat "zomer"doeken betreft. Ik heb op het forum van D&V de zomerdoekentopics doorgespit, maar het probleem is dat ik er over kan lezen en niet weet hoe ze in het echt aanvoelen. Nou zal dat hier ook wel zo zijn, maar ik probeer het toch maar.
Mijn budget is laag, max. 50 euro, maar liever minder, ik zoek dus een tweedehands doek (maat 5 of 6). Als ik weet waar ik op moet zoeken kan ik specifiek naar die tweedehands doek gaan speuren op MP, Ebay enzo.
Ik heb een Calin Blue gehad, deze heb ik verkocht omdat hij niet meer genoeg steun gaf. Het moet dus een wat dikkere doek zijn, geen gauze.
Mijn Girasol en de Storchenwiege Leo die ik gehad heb, zijn veel te dik en warm. Mijn Didymos Nino (rose-violett) lijkt mij wel erg fijn voor in de zomer, maar ik heb een maat 4.

Als tip heb ik al de Amazonas gekregen, maar daarover las ik dat hij "glijdt" en dat er giftige verfstoffen inzitten.

Nou biedt iemand op D&V een Chimparoo Juliet aan, ik zag dat Mrien en Kleurdoos deze doek (gehad) hebben. Vinden jullie het een doek die geschikt is als zomerdoek? Hoe dik is deze doek en hoe voelt en draagt hij in vergelijking met mijn eigen doeken?

Ik twijfel ook over een Zara die aangeboden wordt en over de aanbiedingen bij Ellevill, maar ik ben bang voor de douanekosten. Via tussendealers in Nederland worden niet alle aanbiedingsdoeken aangeboden (en bij Lovelymaternity zijn de doeken minder afgeprijst).
Op D&V wordt de Ellevill Jade aangeduid als zomerdoek, terwijl ik in een overzicht zag dat deze dikker is dan een Zara :?

Verder heb ik op Ebay veel goedkope Nino's gevonden (jeansblue), die zou ik kunnen verven. Maar ik vind deze doeken niet zo mooi (al heb ik zoiets van, liever iets dan niets ;) )

En old weave GIrasols worden soms ook goedkoop aangeboden, zou dat iets zijn?

Als een Chimparoo Juliet iets is wil ik die misschien overnemen en dan mijn Girasol ruilen voor een Zara. Mijn Girasol vind ik namelijk wel erg mooi maar wat te dik.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 28 maart 2011 @ 09:04:12 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94702899
Ik vind mijn amazonas heel erg prettig in gebruik. Ik begrijpt niet zo goed wat je bedoelt met dat ie glijdt. Hij is wat breder dan mijn didymosdoeken en daardoor vind ik soms ook net wat makkelijker in gebruik dan mijn didymosdoeken.
Ik heb hem alleen ingekort tot 4.20m. Als je hem wil lenen om uit te proberen, dan kan dat.

En ze staan onder controle van de Duitse öko-tex dus er wordt gecontroleerd op giftige substanties en die zitten er dus niet in...
  maandag 28 maart 2011 @ 09:13:12 #41
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94703047
Mama purk, ik heb hier een tricotslen liggen die ik toch niet ga gebruiken, je mag hem wat mij betreft wel lenen hoor!
Ik heb voor beeb 2 een didymos en een Zara, hoop zo dat het me deze x wel lukt om veel te gaan dragen! Misschien wil Jorja dan ook in haar custommade mei tai!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94703314
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:04 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind mijn amazonas heel erg prettig in gebruik. Ik begrijpt niet zo goed wat je bedoelt met dat ie glijdt. Hij is wat breder dan mijn didymosdoeken en daardoor vind ik soms ook net wat makkelijker in gebruik dan mijn didymosdoeken.
Ik heb hem alleen ingekort tot 4.20m. Als je hem wil lenen om uit te proberen, dan kan dat.

En ze staan onder controle van de Duitse öko-tex dus er wordt gecontroleerd op giftige substanties en die zitten er dus niet in...
Dat van die kankerverwekkende stoffen is inmiddels van de website gehaald. Drie dagen geleden stond het nog hier.

Met glijden bedoelen ze dat de doek gaat zakken je weer opnieuw aan moet spannen omdat hij niet genoeg grip heeft. Maar net las ik daarover dat dat minder wordt naarmate je de doek vaker gebruikt hebt.
Misschien wil ik hem wel lenen, maar ik ga eerst even afwachten of anderen hier nog tips hebben. Lief O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94703401
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:25 schreef MamaPurk het volgende:
Ja ik weet dus ook niet of dat invloed heeft op handigheid ofzo. Ik ben er gewoon een beetje onzeker over. De bykay vind ik ook wel erg mooi n ziet er op de plaatjes ook wel comfortabel uit. Maar ik vind ze best prijzig en als het dan niet bevalt vind ik het weer zo zonde..
Heb even wat terug zitten lezen maar ik ben een leek wat betreft dragen op deze manier en word er allemaal niet echt wijs uit...
ghehehe, gaan we weer ;)
je mag de mijne wel lenen hoor. die wordt nl niet meer gebruikt hier. ik heb er best lang veel plezier van gehad. dan kan je iig proberen of je het iets vind. voor de zomer is het een te dikke doek, maar je hebt ze ook in dunnere uitvoeringen en dan weet je iig of het iets voor je is ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94703422
Over zomer en warmte gesproken, ik vind die Zara ook niet echt luchtig voelen. Niet voor mij en volgens mij ook niet voor haar. Maar dat wordt ws minder erg als ze wat groter wordt en minder lagen nodig heeft.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94703453
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:31 schreef Vanyel het volgende:
Over zomer en warmte gesproken, ik vind die Zara ook niet echt luchtig voelen. Niet voor mij en volgens mij ook niet voor haar. Maar dat wordt ws minder erg als ze wat groter wordt en minder lagen nodig heeft.
Hmz. Ik gebruik met Niels juist ook meerdere lagen omdat hij nogal de neiging heeft om zich achterover te werpen. Nu hij groter en sterker is hield de Calin Blue het daarom ook niet meer.
Ik heb de Zara van Claudia gevoeld, niet uitgeprobeerd, en die was wel een stuk dunner dan mijn Girasol.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94703531
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat de mijne juist heel graag bij me is en zich nooooit achterover werpt ;)
Maar ook echt 3 lagen volledig ingepakt? Dat heb ik nu met Dottir namelijk nog. Ik voelde wel dat ze in de Zara niet zo plakkerig werd als in de Bykay, dat is alvast handig.

Met een rekbare doek kun je voorknopen, das met een geweven zeker echt onmogelijk?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94703571
Twinkly, ik vond Juliet zelf niet geschikt voor de zomer. Hij is wel dunner als een hoppediz of girasol.
Ik gooi er nog een optie voor je in, een hoppediz das leichte
pi_94703578
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 02:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Bedoel jij wat je hier schrijft of is juist de rekbare warmer en minder lang te gebruiken?
uhhh ja ik bedoelde de rekbare natuurlijk :D
pi_94703628
Als je een echte zomerdoek wil zou ik ook voor een Hop das Leighte gaan. Ik heb er weleens een geprobeerd en het was een fijne doek en heel dun.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94703658
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:26 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Dat van die kankerverwekkende stoffen is inmiddels van de website gehaald. Drie dagen geleden stond het nog hier.

Met glijden bedoelen ze dat de doek gaat zakken je weer opnieuw aan moet spannen omdat hij niet genoeg grip heeft. Maar net las ik daarover dat dat minder wordt naarmate je de doek vaker gebruikt hebt.
Misschien wil ik hem wel lenen, maar ik ga eerst even afwachten of anderen hier nog tips hebben. Lief O+
Dat is ook meer dat heel veel ervaring hebben met de oude amazonas.
De nieuwe zijn en voelen heel anders en veel fijner.
Ik vond de oude niets maar de nieuwe heb ik geprobeerd bij macka en die waren heel fijn.
Ik wil zelf ook wel graag een amazonas maar ik spaar eerst voor de enige pfau die ik nog mis :D
pi_94703709
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:38 schreef Vanyel het volgende:
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat de mijne juist heel graag bij me is en zich nooooit achterover werpt ;)
Maar ook echt 3 lagen volledig ingepakt? Dat heb ik nu met Dottir namelijk nog. Ik voelde wel dat ze in de Zara niet zo plakkerig werd als in de Bykay, dat is alvast handig.

Met een rekbare doek kun je voorknopen, das met een geweven zeker echt onmogelijk?
Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doek :D

Er is wel een knoop die je kan voorknopen The Cross-Carry of Kreuztrage X heet die dacht ik ook :?
pi_94703753
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:38 schreef Vanyel het volgende:
Maar ook echt 3 lagen volledig ingepakt? Dat heb ik nu met Dottir namelijk nog. Ik voelde wel dat ze in de Zara niet zo plakkerig werd als in de Bykay, dat is alvast handig.
Ja, voor langere stukken dragen gebruik ik 2 of 3 lagen. Behalve bij een rucksack, maar die gebruik ik alleen als ik moet koken en Niels is moe en ondeugend (trekt steeds de la open en haalt de vuilnisbak leeg enzo :P)

Owja, das Leichte klinkt ook prettig. Die zijn ook erg zacht toch.

Chimparoo valt af dus, dat is al een optie minder :P

quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doek :D
Bij X neem ik aan :+ ;)
Ja, zo droeg ik Niels ook van de zomer in de CB, zo cute die blote beentjes eronder uit O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94703797
Hahah ja bij X. ik zal even een foto zoeken :D
pi_94703831
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doek :D
Allebei naakt in de doek? :o
quote:
Er is wel een knoop die je kan voorknopen The Cross-Carry of Kreuztrage X heet die dacht ik ook :?
Ik ga googlen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94703856
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Allebei naakt in de doek? :o
Zo kan het wel _O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94703972
Wow en weer komen er allemaal merken voorbij... Er zijn veel bomen in het bos zeg maar, pffff...

Jeetjejom ik ga even googlen op die tricots en om me daar eens in te verdiepen.

Simmu, bedoel je dat jij een bykay hebt die ik eventueel mag lenen? Welke maat heb je? Want ik heb al wel ontdekt dat ik een large zou moeten.

Verder heb ik het zelf al snel warm en Sarah is ook best een warm meisje en met de zomer in aantocht is het dan wel lekker om een beetje een dunne doek te hebben lijkt mij.
Ben weer even op Google!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94704032
MP, ik heb nog een mooie tricotslen werkeloos liggen. Een antreciete, als je hem wil lenen mag je altijd pmen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94704082
Hehehe beide naakt is ook een idee :D
Zoals je kan zien is het rugpand een beetje terug geslagen omdat ze haar armen er graag uit heeft.
En op de volgende foto heb ik ook de 2 schuine banden dubbel. Wel de steun maar rugje maar 1 laagje :)
pi_94704223
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 09:56 schreef MamaPurk het volgende:
Wow en weer komen er allemaal merken voorbij... Er zijn veel bomen in het bos zeg maar, pffff...

Jeetjejom ik ga even googlen op die tricots en om me daar eens in te verdiepen.

Simmu, bedoel je dat jij een bykay hebt die ik eventueel mag lenen? Welke maat heb je? Want ik heb al wel ontdekt dat ik een large zou moeten.

Verder heb ik het zelf al snel warm en Sarah is ook best een warm meisje en met de zomer in aantocht is het dan wel lekker om een beetje een dunne doek te hebben lijkt mij.
Ben weer even op Google!
jup, ik heb een bykay maat L. ondanks dat ik 1.60 ben ;) sangdrax is namelijk 1.96
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94704228
En als ik dan toch foto's aan het plaatsen ben dan ook maar 2 van V.

pi_94707803
Ohh, wat een mooie foto's Pvoesss! X lijkt zo ontzettend veel op jou. En V, dat hele kleine hummeltje O+
Staat op die eerste foto jouw Zara?
Ik vind jouw gecko's (toch) doek zo prachtig!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94707980
Oh nee ik kon de zara fotos niet vinden dus ik had alleen de draagmanier gedaan.
Ja dat is de silver gecko's :) Die draagt echt zo mega mega mega mega lekker :Y
pi_94708126
Ik vind het een beetje lastig iets van iemand te lenen die ik helemaal niet ken..
Verder woon ik ongeveer 40 km boven Amsterdam, dus als er iemand met doek in de buurt woont die mij een en ander kan laten zien en eventueel voelen. Dan zou ik dat ooknwel fijn vinden denk ik..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94708172


Ik knoop hem altijd zo dat de ene gecko langs het nekje loopt :+

Ik bedenk me net dat ik de doek alweer bijna 1,5 jaar heb :D
Want hier was X nog geen 1,5 en die is nu al bijna drie :o O+ O+
  maandag 28 maart 2011 @ 14:21:37 #65
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94713079
Mamapurk, ik heb ook nog een tricotslen liggen die je mag overnemen voor ¤10,- ex verzendkosten.

Gister was een heerlijk draagdagje. We waren in de Efteling en daar heeft Bram een groot gedeelte van het sprookjesbos gezien vanaf mijn rug. Eline heeft ook veel in de doek gezeten en genoot van het zonnetje.
pi_94713302
Wat heerlijk Sugarsnap! O+ wat voor knoop gebruik jij voor Bram?

Gecko's O+ en klein X-je O+
Dus jij droeg X ook nog wel op je buik toen ze zo groot was. Ik Niels ook als het kan O+ zo heerlijk knus. Alleen lastig bij traplopen en stoepranden enzo.

Ik heb net voor het eerst Niels buiten in de SHBC gehad! Normaal neem ik altijd de Bondolino mee buiten, omdat ik geen draagjas heb en knopen over mijn jas lastig gaat. Maar nu vond ik dat ik moest oefenen voor de zomerdoek :D
SHBC gaat hier het veiligste en makkelijkste, Niels kan geen kant meer op als hij daarin zit. Maar ik vind de knoop op mijn borst niet heel prettig. En volgens mij moet ik ook wat strakker knopen, ik kreeg wat last van mijn nek.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 28 maart 2011 @ 14:41:52 #67
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94713794
Mijn flinke bijna-peuter draag ik in een simpele ruck. Andere rugknopen lukken me niet zo goed en deze gaat makkelijk. Bram vindt het ook heerlijk. Hij had gisteren koude handjes (was nog vroeg) en stopte ze lekker in de doek tussen ons in. Af en toe kwam er een handje uit om iets aan te wijzen O+
Ik denk dat we toch op zoek moeten naar nog een doek, J. en ik waren gisteren aan het bekvechten wie er mocht dragen (en welk kindje).
pi_94713887
Ik ben gestopt met buikdragen zo rond de 26weken zwanger van V. :o
Ik draag alleen op mijn rug indien nodig zoals bij de dierentuin ofzo zodat er meer te zien valt.
pi_94715100
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben gestopt met buikdragen zo rond de 26weken zwanger van V. :o
Ik draag alleen op mijn rug indien nodig zoals bij de dierentuin ofzo zodat er meer te zien valt.
Wow, toen liep ik al als een bejaarde :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94715538
Twinks ik heb een Zara (tripurple) en een paar Girasols (oude nr 5, ingénu en wild orchid). Daarnaast ook een indio met linnen. Je bent nog steeds welkom voor koffie ;)
pi_94715705
Ik hoop dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen, al is dit niet helemaal het juiste forum ( maar volgens mij as good as it gets).

Een tijdje geleden heb ik hier om hulp gevraagd omdat wij binnenkort een (adoptie)kindje verwachten, en ik alvast wat spulletjes wil aanschaffen. Naar aanleiding van eigen voorkeur, en jullie advies heb ik gekozen voor een SSC, de Manduca. Omdat we het kindje nog niet hebben heb ik hem ook nog niet kunnen gebruiken.

Nu had ik van de week een vriendin te logeren met een 8 weken oud kindje.Zij heeft zelf een babybjorn ( zoals heel veel mensen hier) en is daar helemaal lyrisch over. Uiteraard wilde ze mijn manduca ook zien, en we hebben ze dus even vergeleken.)
Nu gebruikt zij haar babybjorn vooral in huis als haar baby huilerig/pieperig is. Ze draagt het kindje dan op haar buik met de rug naar haar toe, zodat ze dus dezelfde kant opkijken. Volgens haar is dat ideaal, omdat het kindje rustig wordt doordat ze vanalles te zien heeft.

In de manduca kan op die manier niet gedragen worden volgens mij. Bovendien lijkt de babybjorn een stuk eenvoudiger in het gebruik, doordat alle bevestigingspunten aan de voorkant zitten bijvoorbeeld. Deze babybjorn (synergy volgens mij) heeft een extra versteviging in de rug voor de moeder en is volgens mijn vriendin ook ergonomisch verantwoord voor het kindje etc. Ik vraag me wel af of zo'n draagzak voor alleen op de buik ook nog handig is als het kindje wat groter ( en dus zwaarder wordt, maar voor de eerste maanden zag dit er eigenlijk wel erg handig uit. Mijn vraag is dus eigenlijk
A) is zo'n babybjorn nu echt zo slecht als ik dacht, of is dit eigenlijk toch wel handig voor bijvoorbeld de eerste maanden (Misschien dat deze nieuwere modellen ook beter zijn dan vroeger?)
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
c) is de manducca misschien meer bedoeld voor buiten/langere afstanden? Met name bijvoorbeeld bij buikdragen het bovenste bevestigingsriempje (in je nek) vast maken lijkt me niet eenvoudig zonder hulp?

alvast bedankt!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_94716724
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
A) is zo'n babybjorn nu echt zo slecht als ik dacht, of is dit eigenlijk toch wel handig voor bijvoorbeld de eerste maanden (Misschien dat deze nieuwere modellen ook beter zijn dan vroeger?)
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
c) is de manducca misschien meer bedoeld voor buiten/langere afstanden? Met name bijvoorbeeld bij buikdragen het bovenste bevestigingsriempje (in je nek) vast maken lijkt me niet eenvoudig zonder hulp?

alvast bedankt!
A Deze vraag laat ik even over aan de draagconsulenten die hier meeposten :) Volgens mij is de bb niet lang geleden in een iets ander model uitgekomen, waarbij beter is nagedacht over de ergonomie van baby. Echter, met face forward dragen (dus rug tegen buik) doe je dat sowieso weer teniet. Over het hoe en wat van bevestigen weet ik echt niks bij een bb.

B Ik vond dat altijd erg fijn met doek te doen. Een fwcc (buikknoop) kun je ook omdoen terwijl je baby tegen je aan houdt (dus zonder voor te knopen). Een ssc is toch minder knus, dus daarom pakte ik voor deze draagreden altijd een doek.

C Bedoel je dan itt tot een doek of itt een bb? De bb is, bij mijn weten, minder geschikt ivm de ergonomie voor baby en omdat hij snel drukpunten geeft bij drager. Ik zou de Manduca eerder dan een doek pakken als het erg warm is buiten (>30 graden), anders toch gewoon een doek. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;) En het riempje kun je zelf vast krijgen :Y
pi_94717353
Sugarsnap ik denker even over maar ga je vanavond wel even pm'en denk ik zomaar :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94717931
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
Mijn kindje is nu bijna 7 weken. Ik heb haar alleen nog in FWCC, dus rechtop met haar gezicht naar mij toe, in de doek gedragen. Zeker als ze pieperig is, werkt dat geweldig, ze valt heel snel in slaap. Ik heb het idee dat ze de doek zelfs nu al herkent als iets waar ze zich fijn bij voelt, ze wordt soms al rustig als ik ermee aan kom lopen (om dan weer even te piepen bij het vastknopen, maar ik ben nog niet zo snel...).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94718017
Voor de twijfelaars: ik heb vandaag zowel de geweven Zara als de rekbare Bykay gebruikt (moest haar bij de huisarts natuurlijk eruit peuteren en vond het wel zo handig om dan niet opnieuw te hoeven knopen). Ik vind ze allebei fijn, maar met dit kleintje dat zich ook nog eens niet zo lekker voelt vandaag, vind ik de rekbare wel wat knusser voelen, alsof ze nog net iets dichterbij is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94718085
Dat vond ik ook Vanyel! Ik ga ook zeker weer een rekbare gebruiken als er nog eens een mini hier mocht komen.
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2011 @ 16:19:46 #77
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94718394
Elvy, daar gaat 'ie: waarom ik als gecertificeerd draagconsulent de Baby Björn niet aanraad voor valide ouders en kinderen.

Baby's hebben een natuurlijke houding waarbij het rugje licht gebold is en de beentjes gehoekt. Til maar eens een baby'tje op, dan zul je zien dat het vanzelf deze positie al aanneemt.
Vanuit deze positie en de behoeftes die een baby heeft gaat de baby zich ontwikkelen naar een rechtop levende en waarnemende mens.
De Baby Björn is ontworpen om kinderen met gezicht naar buiten te dragen en drukt kinderen letterlijk in een positie die ze nog niet aankunnen.

- de wervelkolom van de baby wordt overstrekt (geen respect voor het licht gebolde rugje,heeft een negatief efffect op fysieke ontwikkeling)
- de beentjes kunnen niet goed gehoekt worden (geeft kans op heupdysplasie)
- het kind kan indrukken die het continu binnenkrijgt niet filteren en kan niet slapen tegen de ouder aan (dit heeft een negatief effect op psychosociale ontwikkeling, met extra kans op veel huilen en slecht kunnen slapen)
- het gewicht van het (op z'n kruis hangende) kind is niet goed verdeeld te dragen voor de ouder en heeft het absolute zwaartepunt onderaan (het kind hangt zo alleen aan de schouders van de ouder, na 6 mnd maar ook daarvoor wel levert dat schouder-, nek- en rugpijn op voor de ouder)

Wat betreft het riempje van de Manduca, dat is er voor veiligheid en extra goede verdeling van het gewicht. Voor zowel binnen- als buitengebruik. Je kunt alvast van te voren het riempje vastmaken en dan je hoofd door de ruimte tussen riempje en pand doen voordat je de schouderbanden aandoet. (Alsof je een soort reddingsvest aandoet zeg maar). Je baby zet je daarna van boven af in de Manduca.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94718542

Een duidelijke foto van de kikker/foetus houding
  maandag 28 maart 2011 @ 16:24:02 #79
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94718650
Is goed Mamapurk

Ik heb gisteren mijn uitgeleende draagdoek.nl ook weer even gezien. Ik vind het fijn dat ie vaak wordt gebruikt door mijn vriendinnetje. Ze denkt er zelfs over om ook maar een geweven te gaan kopen *O*
pi_94728467
O wat fijn om hier bevestiging te krijgen van waar ik al een beetje een ' onderbuik' gevoel van had, maar absoluut niet hard kon maken.
Na de veelbetekenende blikken en opmerkingen van mijn vriendin dit weekend ging ik behoorlijk twijfelen, maar nu weet ik weer zeker dat ik met de manduca een goede keus gemaakt heb!
En wat een tip om dat riempje vooraf alvast vast te doen!! Haha, dat kan natuurlijk gewoon ook!!
Wederom heel hartelijk bedankt voor jullie fijne en snelle reacties, echt super!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_94729306
Elvy, je kan bij het buikdragen met de Manduca de banden ook kruisen op je rug, dan kan je het borstriempje achterwege laten.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 28 maart 2011 @ 22:50:48 #82
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94741444
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
Bij mijn oudste kinderen heb ik ook wel eens (heel af en toe) een babybjörn gebruikt, meestal niet veel langer dan een half uurtje, omdat ik het dan niet meer prettig vond zitten. Bij mijn jongste gebruikte ik doeken en daarbij vond ik dragen geen enkel probleem. Als ze huilerig was, stopte ik haar in de doek en werd ze rustig. Viel ze vervolgens in slaap, dan vond ik dat vooral knus en zeker niet onprettig. Het dragen in een doek (of een goede drager, vermoed ik, heb ik zelf geen ervaring mee), is niet te vergelijken met een babybjörn (hoewel de nieuwere modellen volgens mij wel iets beter dragen (voor de ouder) dan de oudere, denk ik).
Dus kort dragen is bij de babybjörn meer een noodzaak dan een voordeel (en dat is voor de kinderen maar goed ook).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 28 maart 2011 @ 22:52:03 #83
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94741534
Vanaf wanneer zou ik Eline op m'n rug kunnen gaan dragen? En welke knoop zal daarvoor het beste zijn?
pi_94743209
Ik heb Jelle al op m'n rug gehad in de doek, eerste keer alleen gelukt (in huis), 2e keer met hulp (buiten zonder spiegel).
Geschikt daarvoor is de rucksack en dan goed strak aanspannen
pi_94751372
ik ben begonnen met rugrdagen toen V 3weekjes oud was.
Inderdaad de ruck. Ik knoop hem zelf alleen voor iets dat reflecteert. :+
pi_94751609
Ik heb gisteren de bondolino voor het eerst buiten gebruikt, blijkbaar vond meneer het prima slapen want hij viel al vrij snel in slaap op de buik.
Tijdens het koken even op de rug gedaan (veiliger met spatten) en toen viel hij ook weer in slaap.
Lotte jaloers, die zat eerst op m"n rug tot Jelle het in de box zat was, zij wilde blijven zitten of op de buik...
Voor haar vind ik hem overigens al te klein, of Lotte te groot. Rugpand zit dan echt te laag vind ik.
pi_94751719
Ik vind het rugpand sowieso heel laag.. :?
pi_94752187
Vind ik bij de Manduca ook trouwens!
pi_94752371
Hier een voorbeeld met Lotte
(kapje zat hier nog niet goed, kwam er gisteren achter hoe dat beter kon)


pi_94752584
Nu ik toch aan het uploaden ben :)
Eerste keer buiten op de rug




:z


O+
pi_94753004
Owh Mrien! Daar ga ik wel van rammelen hoor O+!

Hoe krijg je dat spuugdoekje zo mooi netjes, symmetrisch en dat het blijft zitten enzo, als je hem op je rug doet?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94753237
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 10:42 schreef Twinkly het volgende:
Owh Mrien! Daar ga ik wel van rammelen hoor O+!

Hoe krijg je dat spuugdoekje zo mooi netjes, symmetrisch en dat het blijft zitten enzo, als je hem op je rug doet?
Ik had hem eerst op de buik, toen losgemaakt en mn buurvrouw heeft hem toen met doek en doekje en al zo op mn rug gelegd volgens instructies ;)
Het is trouwens een moltondoekje, vind ik steviger zitten en blijft ook beter zitten dan een spuugdoekje.

Met de supermantoss kun je bv het doekje al goed in de nek rollen voor je gaat "zwaaien"
pi_94753545
Mrien doe es niet!!! O+ O+ omg die foto van je mannetje in Viola O+ O+
pi_94753915
Waarom zit die spuugdoektip eigenlijk niet standaard bij de instructies?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94759869
Bij naturebabies in de winkel, oefenen met de bondolino en T. op mn rug
(normaal heeft ie stekkeltjes maar ik moest hem snel uit bed plukken) ;)

pi_94760284
Leuke foto! Wat vonden jullie ervan?
pi_94760614
Wat een leuke foto! En de Sand vind ik toch ook wel erg mooi!
pi_94760944
ik heb uiteindelijk de zwart/zand genomen.

Thuis dacht ik gelijk, omg waar ben ik aan begonnen.
Gekocht omdat J. zoveel huilt.
Zat.avond ff naar de speeltuin en J. erin gehad, ik voelde me er wat ongemakkelijk bij.
Zondag naar een groot speelding in de buurt geweest maar T. ging daar lekker zelf rond en om dan extra de duowagen ff mee te nemen vond ik nogal werk dus de bondolino mee gehad.
J. heeft eerst in de maxi cosi gelegen maar werd na een tijdje wakker, huilend en dus in de bondolino gedaan, dat gezichtje, dat drukte hij een beetje in mn decoletee zeg maar, is dat normaal?
Later deed ie m opzij, moet wel ff wat voor de speen verzinnen want die kun je zo makkelijk verliezen merk ik.
Qua omdoen vond ik het super makkelijker.
Ik voelde me er ook minder ongemakkelijk bij en toen de vrienden druk waren met hun eigen kinders en man al naar huis was, was ik er blij mee.
Kon ik met J. in de bondolino achter T. aanrennen ;)
Zonder een wandelwagen mee te hoeven slepen of hem alleen achter te laten, vind ik ook niks.
Ik moet er denk ik nog ff aan wennen.

Gister T.op de rug er weer in gedaan met koken, heb vlgs mij alleen een spier verrekt met achterop hijsen ofzo haha, het is wat gevoelig maar daar krijg ik vast snel meer handigheid in.
pi_94761062
Draag je voor het eerst? Want dan kan het heel goed dat je lichaam er nog een beetje aan moet wennen, het gewicht enzo :) Soms zeggen mensen hier: jemig! 9 kilo al, wordt dat niet zwaar? Maar ik draag Leia al vanaf dag 1, dus ik heb er geleidelijk aan kunnen wennen ;)

En qua speen, spenenkoord kopen ;) bij de Hema hebben ze die (betaalbaar) of ergens bestellen met naam erop :P

En Leia plante haar gezicht ook altijd in mijn decolleté :P (maar daar kun je hier ook niet echt omheen :P)
pi_94761336
haha, nou mijn decollete is niet meer wat het was zeg maar maar ja, ik heb er weinig verstand van verder, t ziet er zo opgeknoffeld uit maar hij sliep wel dus het zal wel lekker hebben gelegen haha.

Ja ik heb altijd geroepen dat ik niet met een doek ging lopen, ieder zo zn ding hoor en wie het wel doet, helemaal prima maar meer doordat J. zoveel huilt/huilde en ik ook wat met T. wil kunnen doen of in huis toch maar eens rond gekeken.

Denk idd dat het wennen is, dat zei petra ook ja, dan bouw je het langzaam op.
T. weegt een kilo of 12 hehe dus dat zal het zijn en best een kunstig iets om hem vanaf opzij op mn rug te manouvreren ;)
pi_94762072
Daar krijg je vanzelf handigheid in!
pi_94762946
Precies dat gaat helemaal goed komen :D

Ik haalde laatst V. in een lunchroom van mijn rug af.
Ik draag natuurlijk ook al ruim1,5 jaar op mijn rug met X dus ik swiep hem zo van mijn rug af onder mijn arm door richting heup..
De blikken die ik kreeg gingen ongeveer zo :o :? :o _O_ *O* en dan opgelucht zijn dat alles goed ging.
  † In Memoriam † dinsdag 29 maart 2011 @ 18:14:07 #103
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_94769906
Zo'n neusje in je decolletee is normaal. Baby's snuiven daar de geur op van het hormoon oxytocine. Daar worden ze rustig en vredig van. Bovendien regelt het hormoon de aanmaak van borstvoeding, dus voelen baby's het ook nog eens als een geruststelling dat het eten in de buurt is ;)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_94773102
Haha pvoes,ik ging gister t op.mn rug doen met de bank erachter haha .maar t zag en voelde wat spastisch maar viel me mee hoe redelijk hij al zat terwijl ik alleen in de winkel onder begeleiding had gedaan.

Het eten is voor j.wel iets verder uit de buurt ;-)
pi_94777364
Dan nog dan ruilk je heel heel erg vertrouwd en dat vinden ze heerlijk :D
Ik vind het al goed zat dat je het zo even doet dat knopen :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:00:32 #106
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94779082
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:15 schreef Pvoesss het volgende:
Precies dat gaat helemaal goed komen :D

Ik haalde laatst V. in een lunchroom van mijn rug af.
Ik draag natuurlijk ook al ruim1,5 jaar op mijn rug met X dus ik swiep hem zo van mijn rug af onder mijn arm door richting heup..
De blikken die ik kreeg gingen ongeveer zo :o :? :o _O_ *O* en dan opgelucht zijn dat alles goed ging.
Ik vind dat nog steeds fantastisch!
Heb je al eens gekeken naar de blikken als je je kind er weer op slingert ;)

het-is-mij, het is even wennen maar komt helemaal goed hoor! En een rugzakje van 12 kilo is niet licht! ;)
pi_94779783
Iedereen die mij aangeboden heeft een doek te lenen bedankt, maar ik heb er een van sugarsnap overgenomen en die komt als het goed is morgen. Ik hoop dat deze manier van dragen mij en vooral Sarah bevalt. Ik zal mijn ervaringen hier komen delen :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94779909
Wat voor een is het dan geworden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94780510
Tricotslen.. Als het bevalt kan ik altijd nog andere aanschaffen, dit is een mooie manier om het te gaan proberen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:42:33 #110
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94782053
MamaPurk, ik zal inderdaad hier je ervaringen volgen, want ik wil Jorja ook graag weer gaan dragen, hopelijk wordt ze een beetje jaloers als nummer 2 gedragen wordt en wil ze bij papa in de Mei-Tai of desnoods op de heup.... (en Jorja en Jaël zijn ongeveer even oud, vandaar)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94782283
Maar ik ga Sarah dragen hè niet Jael, tenminste in de eerste instantie niet, misschien als het bevalt uiteindelijk ook wel, maar mij Jael is een zwaargewicht en ze kan heel goed lopen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:49:10 #112
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94782514
Jaël in tricotslen lijkt me ook echt zwaar worden hoor!
Maar hoe haar reactie erop is bedoel ik ook eigenlijk.....
Ik heb voor Jorja de Mei Tai zou ze willen.... Maar die is nog geen echt heul zwaargewicht (nog geen 10kg) en wil niet altijd even ver lopen, dus hopelijk kan ik haar wat triggeren....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94783078
Ow zo, ja ik ben ook benieuwd naar Jael haar reactie, Jael is al 14kilo das me echt net even teveel. Mag haar sowieso nog niet tillen, nog twee weekjes te gaan... Maar tot nu toe reageert ze eigenlijk overal wel erg goed op... Is echt een grote zus en vind dat Sarah dingen moet kunnen die zij ook kan, haha. Zegt gewoon doodleuk tegen mij dat Sarah bijvoorbeeld naast haar moet zitten in de kinderstoel, echt onmogelijk maar wel heul lief :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:20:03 #114
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_94797555
Vraagje:
Hoe lang moet een doek zijn om hem om te laten bouwen tot een mei tai?

Ik heb girasol mokka 4,2m. Ik vind hem niet lekker knopen, maar kan er ook geen afscheid van nemen. Is het lang genoeg voor een MT?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_94847723
:D
uit de oude doos, B. en zn paps

Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94847834
Wat tof!! :D O+ en wat gaaf om zo'n foto te hebben!! :Y
  donderdag 31 maart 2011 @ 11:39:51 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_94847916
ik heb 2 doeken en 2 RS's te koop staan in V&A ;) denk meld het ff hier :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_94848004
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 11:37 schreef Orea het volgende:
Wat tof!! :D O+ en wat gaaf om zo'n foto te hebben!! :Y
ja :Y
ik kende de foto al maar we hebben em nu ook digitaal, wel erg leuk!

Ik zou t eens moeten vragen aan B.'s oma of zij nog foto's heeft, ze heeft al haar kinderen en kleinkinderen in een selendang gedragen. Met de hoeveelheid (klein)kinderen móet er haast wel een foto van zijn :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94853346
Oh wat leuk huup! Helemaal tof dat B gewoon een draagpapa heeft :D Ben ook heeeeeeel benieuwd naar de selendangfoto's!
pi_94854453
Ik ook! En wat een leuke foto :D
pi_94854565
Haha Huup, wat tof! :D

Ik ben nog steeds een erg tevreden drager van de Didymos Indio.
Ik vraag me alleen af of dat ook een goede doek is voor in de zomer. Is die niet te warm?
pi_94854644
Je hebt dunne en dikke indio's :) Ik heb juist een (paar O-) ) indio('s) voor de zomer gekocht.
pi_94854724
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:37 schreef WupWup het volgende:
Je hebt dunne en dikke indio's :) Ik heb juist een (paar O-) ) indio('s) voor de zomer gekocht.
_O-
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94855156
Owh LOL, zoveel verstand heb ik er dus van _O-

Ik heb de black-white:


Staat bij dat het 100% organisch katoen is. Klinkt luchtig, maar ik heb echt geen idee of dat ook echt zo is :')
pi_94855724
Ik zou 'm tot een graad of 25 wel kunnen gebruiken, misschien nog wel langer, maar ik heb niet snel last van de warmte. Kwestie van ervaren denk ik. Linnen zou nog een optie kunnen zijn voor de zomer of een dunnere indio zoals purpur-elfenbein of april.
pi_94855894
Ik zou wel gewoon een flinke linnen lap willen kopen voor weinig (lapjesmarkt O+) om daar iets luchtigs van te laten brouwen voor als het echt warm wordt deze zomer, maar linnen rekt natuurlijk wel enorm elke keer dat het uit de was komt. Is dat een beetje op te vangen met hupsen (jaja, ik leer) en opnieuw knopen of dondert je kind dan in een onbewaakt moment uit de doek?

Het mooie zou zijn dat we er dan allebei een kunnen hebben die een beetje de goeie lengte heeft.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94856005
In het reistopic gaat het even over te los knopen. Is te strak knopen überhaupt mogelijk eigenlijk? Ik vind het soms zo zielig uitzien dat Dottir als ze uit de doek komt van die vouwen en kreukels in haar benen heeft staan (FWCC). Zou er nou nooit iets teveel afknellen bij zo'n kind?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94856055
Het is een normale dikte deze doek, niet bijzonder dun of dik.. Wat wupwup verder zegt.
En wupwup niets mis met een paar indio's (of pfau's)

pi_94856063
Linnen is nog een goeie ja :Y
Ik ga op zoek. Thanks *O*
pi_94856145
Linnen zou ik niet niet zo snel op de stoffenmarkt kopen.
Zeker linnen is niet fijn te knopen en moet secuur en voor de rek en alles zou ik voor een echte draagdoek gaan. Ze zijn er in alle prijsklasses wel. :)
pi_94856223
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:11 schreef Pvoesss het volgende:
Het is een normale dikte deze doek, niet bijzonder dun of dik.. Wat wupwup verder zegt.
En wupwup niets mis met een paar indio's (of pfau's)

[ afbeelding ]
Nee toch? Maar ik weet wie me uitlacht. Zij kan nog niet eens een fatsoenlijke DH knopen :6
pi_94856318
Ik belde gister mijn mama en zei: Jij als former hippie weet de kwaliteiten wel van hennep he. :+
Doe mij maar een hennep doek *O* Nu belt X steeds naar mijn moeder en vraagt ga je nog doek kopen. Ze is zo standvastig dat mijn moeder er 1 moet kopen dat ik mijn moeder er nog voor aan zie ook _O-
pi_94856487
Oh Pvoess, al je Pfauen! O+
Ik ben verliefd! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94856661
Het zijn deze

Petrol 2010
Zwart 2010
Ecru linnen 2011
Granat linnen 2011
Violet/ white 2007
pi_94856904
Die 2011 pfauen kan ik alleen nog maar op de webkim manier zien _O- (topic pfauen, niet te vertrouwen bij de buren)
pi_94857067
Daar heb ik gelukkig geen last van :D
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:41:21 #137
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94857380
Ik vind het nog steeds geweldig en verbazingwekkend dat jullie zoveel geld uitgeven aan draagdoeken :o
Ik heb nog steeds dezelfde hopp en een linnen voor erbij in de zomer. Rugdragen ben ik nog niet aan gewend en al lang niet meer geprobeerd (ik vind het écht veel en veel zwaarder dan op de buik). Elyas is nu 15 maanden en ik draag hem nog met gemak twee tot drie keer per dag op mijn buik en twee van de drie keer slaapt hij ruim een uur. Is het bij het groter worden ook nog vol te houden op de buik of zal ik toch een keer moeten gaan zwichten voor de rug?
pi_94857948
Pvoesss _O_ wat mooi zo bij elkaar O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94858766
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:16 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee toch? Maar ik weet wie me uitlacht. Zij kan nog niet eens een fatsoenlijke DH knopen :6
o|O

@tan ik heb ook maar 1 doek, is genoeg voor hier. Ik probeer graag wat nieuws maar ik denk niet dat ik er ooit nog 1 bij zal kopen. Dure hobby!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94859042
Ik vind dat zo knap. Dat je dat niet mist.
Ik heb echt voor elke toepassing een andere doek.
Zo draag ik bij lange afstander in FWCC het liefst met mijn nautilus of gecko
En vind ik een rucksack echt alleen heel fijn met CGW
En DH met mijn pfauen.

En voor korte afstanden draag ik waar mijn hoofd naar staat.
pi_94859246
Ik kies mijn doeken inderdaad ook altijd op situatie uit.
Korte stukjes met eenmalig knopen = ruck = maat 3 of 4
Korte stukjes met in-uit-in-uit doek = fcc = maat 5
Lang stuk = fwcc of dh = maat 6

En dan weer afhankelijk van waar we precies heen gaan welke doek van die maat ik moet hebben. En dan moet er natuurlijk ook altijd een doek in de auto liggen voor-het-geval-dat. (Momenteel liggen er 4 geloof ik :') )
pi_94859410
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind dat zo knap. Dat je dat niet mist.
Ik heb echt voor elke toepassing een andere doek.
Zo draag ik bij lange afstander in FWCC het liefst met mijn nautilus of gecko
En vind ik een rucksack echt alleen heel fijn met CGW
En DH met mijn pfauen.

En voor korte afstanden draag ik waar mijn hoofd naar staat.
oh ja hoor ik zie het nut ook wel van meer doeken en meer lengtes maar ik heb er 1 waarmee ik in alle seizoenen goed uit de voeten kan, die doeken zijn niet goedkoop (en ik vind ook niet alles even mooi), dus ik vind voor hier, voor mij (en voor mijn budget) 1 doek voldoende.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_94859961
Oh vergeten te reageren op die foto van B in de drager bij papa O+!!
Ik ben heel benieuwd naar de kleinkindjes in de sling bij oma.

Ik wil alleen nog een zomerdoek en misschien nog een andere ipv mijn girasol en dan ben ik blij :)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94860275
Bij mij is het meer koopziekte :') er mogen er nu ook wel flink wat gaan, want ik draag maar met een paar steeds. En vind het zonde dat de rest maar werkloos ligt te liggen :)

Wel heb ik net een nieuwe tas gekocht!

De SlingyRoo Jungle!! *O*
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:49:25 #145
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94860294
Oh ik heb ook nog één linnen indio wegens scheur omgebouwd tot twee korte doeken die ik gebruik als ringsling en een aantal draagdoeken uit indonesië die ik kan gebruiken als ringsling (maar die waren nog geen drie euro per stuk, is zo goedkoop daar en heb ik gekregen). Maarik gebruik in de praktijk nooit de ringsling, misschien straks in de zomer weer.
pi_94860418
Een ringsling vond ik nooit echt wat, maar inmiddels nu Leia wat groter is vind ik hem echt héél erg handig! Als we gaan fietsen gaat ie mee in de fietstas, en dan in het dorp hup, kind erin en shoppen maar!
pi_94860643
Mooie tas Orea. Ik vind die dragers van dat merk zooo mooi O+!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94861230
Ik ben er super blij mee :D S&T heeft vandaag een kortingsactie omdat ze 2 jaar bestaan :P dus gelijk gebruik van gemaakt :D
pi_94861256
Ook nog maar even hier:

kan ik nog iemand blij maken met een Mei Tai van Mamamerel? Een stoere in zwart met blauw


Pm even bij interesse, moet morgen werken en zie het dan niet meteen. Ik dacht zelf aan 50 euro. Hij is speciaal gemaakt voor mij in deze kleurstelling. We roken niet en het ding ligt hier in de lade van de box, dus er kan geen konijn bij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94871754
Niels in Asy's amazonas :D! let niet op mijn haar enzo en Niels heeft gekleurd met aquarelpotloden :Y)

Moet je bij de SHBC eigenlijk perse eerst het 'onder de oksel door" en dan het "over de schouder deel" doen? Ik doe het altijd net andersom. En ik doe bij dat "over de schouder deel" de doek onder zijn beentje door ipv eroverheen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:22:01 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94877876
Ik vind hem jullie geweldig staan!
pi_94881296
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 15:14 schreef Pvoesss het volgende:
Linnen zou ik niet niet zo snel op de stoffenmarkt kopen.
Zeker linnen is niet fijn te knopen en moet secuur en voor de rek en alles zou ik voor een echte draagdoek gaan. Ze zijn er in alle prijsklasses wel. :)
Het kan dus wel met linnen. Maar wat is er dan anders aan het linnen van een koopdoek?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94881692
voornamelijk dat het gemaakt is om baby's mee te dragen.
En linnen is erg stug en niet fijn om mee te knopen dan moet je wel erg fijne linnen hebben wil het fijn zitten. :) plus als je 4,6 meter wil kopen op de markt wat van goede kwaliteit is ben je even duur uit als dat je een lowbudget maar goede draagdoek zou kopen.
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:14:54 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94891522
Kun je eigenlijk een stevige stof gebruiken om te dragen?
Bijv als ik een leuke lap stevig katoen (zeg maar laken kwaliteit) haal van 2,5m voor een shortie...
Want als ik kijk naar de dikte van mijn Afrikaanse lap... En die is ook niet speciaal gemaakt om te dragen (toch Zuster?)
pi_94891630
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:14 schreef Asyniur het volgende:
Kun je eigenlijk een stevige stof gebruiken om te dragen?
Bijv als ik een leuke lap stevig katoen (zeg maar laken kwaliteit) haal van 2,5m voor een shortie...
Want als ik kijk naar de dikte van mijn Afrikaanse lap... En die is ook niet speciaal gemaakt om te dragen (toch Zuster?)
Ringslings worden ook wel van gewone stevig geweven stof gemaakt. Volgens mij is het vooral van belang dat je stof gebruikt die niet teveel rekt en dat je geen naden in de stof hebt (dus niet twee stukken aan elkaar naaien om de juiste lengte te krijgen).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:27:52 #156
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94891768
Bij de tricotdoeken naaien ze toch ook stukken aan elkaar?
maar ik was het niet van plan zelf te doen hoor, hooguit dus aan 1 stuk...
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:45:16 #157
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94892260
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 09:27 schreef Asyniur het volgende:
Bij de tricotdoeken naaien ze toch ook stukken aan elkaar?
maar ik was het niet van plan zelf te doen hoor, hooguit dus aan 1 stuk...
Tricotdoeken zijn ook niet geschikt voor zwaardere kindjes ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94892303
Twinks, wat een toffe foto! Staat jullie heel goed. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_94892584
Ik ben verbaast dat blauw mij schijnbaar staat, ik draag nooit blauw, wel turquoise.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 april 2011 @ 10:05:46 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94892821
Welke knoop gebruik je daar Twinkly? Rugdragen is hier nog steeds niet fijn, (zag dat Tan er ook geen fan van is!) een lege rugzak vind ik al snel te zwaar op de een of andere manier, maar die knoop van jou ziet er beter uit!
En die doek is fijn! Die heb ik ook! Alleen is hij te lang voor mij.

Ik heb overigens maar 2 doeken, de Rosalie en de Amazona, beide gekregen en 2 originele selendangs, ook gekregen maar dan als kraamkado. Daar moet ik ook snel mee gaan dragen, kan ik de geefster eindelijk actiefoto's geven :@
Moet daar ook nog een goede knoop voor vinden, die doeken zijn niet zo heel lang.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_94893092
Deze (awh, draagpapa met heel schattig slapend kindje O+)
Ik doe het ook zo met de doek aan het einde onder de beentjes door

Webkim doet dat niet!

En ik doe het volgens mij verkeerd door de uitgespreide kant eerst te doen en daarna de "streng" eroverheen. Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar dat ga ik vanaf nu andersom doen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94893139
Maar als je jezelf een nieuwe knoop aanleert zou ik deze gaan oefenen:

Daarbij heb je geen knoop op je borst die kan gaan drukken.
Mij lukt hij nog niet omdat Niels te wild doet, ik heb liever dat hij direct vastzit.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94893930
Zo, die double hammock lijkt me echt heel prettig zitten, maar die gaat Mette echt niet tof vinden. Zit ze helemaal gemummificeerd en net zoals jij Twinkly is ze daar veelste bewegelijk voor,
Ik was laatst al blij dat de rucksack was gelukt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:43:09 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94896212
Als ze het niet pretig vindt "gemummificeerd" te worden, vindt ze het misschien prettiger met de armpjes erbuiten geknoopt? Als je dat niet al hebt geprobeerd, misschien een idee :)

En Twinkly, heb je inmiddels al een zomerdoek gevonden?
Ik vind linnen indio's erg fijn in de zomer. En een linnen natur kun je op eBay vrij goedkoop scoren meestal en in elk gewenst kleurtje verven :)
En er zijn natuurlijk ook tal van LE's, sommige makkelijker en andere moeilijker te vinden en betalen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:09:01 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94899193
wickie, Harry is ook een friemelkont en een hupser (hij zit altijd te wippen op mijn rug alsof ik een paard ben :D ). Ik heb hem vandaag voor het eerst in de double hammock geknoopt en het zit echt heerlijk en stevig :Y
Ik heb de armpjes erbuiten geknoopt (hoewel eentje dan want de andere liet hij zelf erin zitten, nou ook best). Zo kon hij mooi tegen iedereen zwaaien en toch zit hij stevig.

Twinkly, de doek is meer paars dan blauw (of net zoveel).
pi_94900911
Wowowow! Eerder lukte hij om een of andere reden niet... maar het is gelukt! En ze zit als een huis!! _O_ En het zit 500.000 keer fijner dan de rucksack (waar ik ook al uren mee kan lopen!)

Hij kan wel nog wat strakker, maar meer voor het oog. Want hij zit al wel als een huis!

pi_94901441
Ohh, zo ziet ie er ook uit Orea!
Welke is dat?
Als ik dat zie dan baal ik nog wel een beetje dat het knopen hier niet goed lukte, en dat ik te lui was om er energie in te steken :P

Moet voor de zomer nog wel een Mei Tai denk ik, verwacht dat de Bondolino dan te warm gaat zijn.. Ik wil em ook wel zelf maken, maar echt goed met de naaimachine kan ik niet overweg. Is dat een beetje te doen met de tutorial die in de OP staat?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94901518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:54 schreef Orea het volgende:
Wowowow! Eerder lukte hij om een of andere reden niet... maar het is gelukt! En ze zit als een huis!! _O_ En het zit 500.000 keer fijner dan de rucksack (waar ik ook al uren mee kan lopen!)

Hij kan wel nog wat strakker, maar meer voor het oog. Want hij zit al wel als een huis!

[ afbeelding ]
Ziet er heel tof uit!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94901641
Dit is de double hammock Mor!! En ik ben gewoon op een verloren middag een keer gaan oefenen en het gaat steeds beter.. Nu deze nog een paar keer oefenen, morgen naar Artis óf het strand en dan wil ik deze even zo hop naast de auto doen :D zit echt mega comfortabel!!
pi_94901808
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:08 schreef Morretje het volgende:
Ohh, zo ziet ie er ook uit Orea!
Welke is dat?
Als ik dat zie dan baal ik nog wel een beetje dat het knopen hier niet goed lukte, en dat ik te lui was om er energie in te steken :P

Moet voor de zomer nog wel een Mei Tai denk ik, verwacht dat de Bondolino dan te warm gaat zijn.. Ik wil em ook wel zelf maken, maar echt goed met de naaimachine kan ik niet overweg. Is dat een beetje te doen met de tutorial die in de OP staat?
Je hebt nog tijd zat om te beginnen hoor. :D ik begon met doeken ook pas toen X 1 was.
En heb haar nog 1,5 jaar in doeken gedragen. V. draag ik nu vanaf dag 1 al O+
pi_94901865
Wat goed Orea!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94901894
Orea, wat zit ze mooi!! Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik krijg zin om een double hammock bij Ivan te proberen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94902032
Overigens Mor, ik heb met nul naaimachine kennis ook de mei tai uit de OP gemaakt :P prima gelukt!! (al zeg ik het zelf...)

Wat leuk Claudia! Ben benieuwd :D filmpje van Webkim is echt heel handig!
pi_94902036
Oooh wat zit ze lief en lekker O+
pi_94902171
Hoe zouden jullie het begin dan doen, namelijk je dreumes op je rug krijgen? Ik denk dat we het stadium van op de rug slingeren wel gepasseerd zijn. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94902262
X slinger ik wel nog. :D maar dat is met 15 kilo toch best wel zwaar :D
En anders op de commode laten zitten/staan en zo op je rug nemen ^O^
pi_94902358
Het nadeel van Ivans huidige postuur vind ik dat hij wel heel zwaar is maar hij nog niet de grove motoriek heeft van een ouder kindje. Dat is best een lastige situatie.

Eens kijken of hij zo mee wil werken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94902364
Ik blijf het voorlopig gewoon doen zoals ik het doe.. de doek al om haar heen, onder haar oksels, armen pakken en op de rug zwaaien... dat is de supermantoss geloof ik!
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:37:06 #180
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94902557
Ik doe bij Bram (15 kilo) de supermantoss zonder doek. Doek heb ik dan om mijn heupen geklemd. Double Hammock wil ik bij Bram ook nog wel eens proberen, maar vrees dat ik dan een langere doek moet hebben.
Eline heb ik nu een paar keer met bwcc op mijn rug gedragen. Het draagt wel heel fijn, maar bij het knopen heb ik een beetje hulp nodig, het uitspreiden van de banen lukt nog niet altijd goed. J. spreid ze dan voor me even goed uit.
pi_94902595
Wat een geduldig en rustig kindje in dat filmpje! Ik gebruik bij Niels die eerste twee methoden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:40:18 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94902677
Ik bij Bram de eerste en bij Eline de laatste
pi_94905295
Ik gebruik altijd de supermantoss :)
pi_94905891
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:18 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hebt nog tijd zat om te beginnen hoor. :D ik begon met doeken ook pas toen X 1 was.
En heb haar nog 1,5 jaar in doeken gedragen. V. draag ik nu vanaf dag 1 al O+
Uhm, ja, daar heb je gelijk in. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en draag fijn met de Bondolino.. Dus tja.

Orea, fijn, dan moet dat mij ook lukken :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94906292
Gewoon eens kijken Mor :) als je een doek in huis hebt, gewoon eens proberen! Ik vond de rucksack het makkelijkst om als eerste rugknoop te doen. Die kan ik nu feilloos, met mijn ogen dicht :P

Oooh ik heb helemaal zin in morgen! Warm weer, lekker richting strand O+ kind op den rugh binden en een lang stuk wandelen! *O* en nu wordt het dus vechten straks wie haar mag dragen :P

M. heeft gisteren voor het eerst ruggedragen met de Bondolino :D hij was al fan van dragen, maar had tot nu toe op de buik gedragen. Zei laatst al dat het niet meer heel lekker zat. Dus gisteren Leia op zijn rug gebonden en hij riep de hele tijd: wow dit zit echt fijn! Kan ik wel uren volhouden zo :P

En net, met de DH knoop: kan ik dat ook? :D dus mijn doeken zijn straks ook niet meer veilig :{w

Dus ik geloof dat het tijd wordt voor een nieuwe baby :') kunnen we er ieder één dragen :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:19:43 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94906575
Die ga ik van de week proberen! Misschien zit dat fijner. Tot nu toe knel ik iets af als ik haar op mijn rug knoop met tintelende vingers als gevolg en als ik iets verder doorloop gaat er nog veel meer tintelen :X niet fijn :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:26:09 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94906831
Claudia, je kunt Ivan ook op je heup zetten en dan zo doorschuiven naar je rug.
Ik zorg wel altijd dat ik dan al iets van doek in de nek heb liggen. Op de eerste plaats omdat ik dan al kind kan 'vastleggen' en op de tweede plaats dat ik dan niet meer hoef te wurmen om nog een doek daar te krijgen zonder dat die gedraaid zit :D

Maar die double hammock zit echt inderdaad fijn :Y
pi_94907497
Nou ik heb Sarah geprobeerd te dragen in de doek, ik vond het zelf fijn en goed zitten.. Sarah was er wat minder blij mee, ook omdat ze het niet gewent is denk ik, dus straks nog maar eens proberen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94917830
Bedankt voor het meedenken! Ik heb niet meer geoefend vandaag, maar ga er morgen mee aan de slag. Vanavond eens rustig alle filmpjes een paar keer bekijken. Het klinkt allemaal wel lastig, maar ik denk dat het net is als in het begin: geduld hebben, rustig blijven oefenen en dan krijg je er vanzelf handigheid in.

MP: zowel Ivan als Lena vonden het eerst ook niet leuk, vooral omdat ik wat zat te klungelen met het knopen en het een tijdje duurde. Maar als ze eenmaal erin zaten en ik een stuk ging lopen raakten ze al snel tevreden (en vielen ze in slaap). Lena is het nu alweer zo gewend dat het in de doek doen ook geen probleem meer is.

Maar ik blijf om deze reden een fan van mijn ringsling, hoor. Dat gaat zo snel en makkelijk en ik kan nog rustig aanspannen. Ik kwam pas op een feestje een andere draagster tegen die ook een ringsling had, maar die was er behoorlijk van onder de indruk hoe makkelijk en fijn het eruit zag. Zij kon met haar ringsling geen vriendjes worden. Ik vermoed dat ik per ongeluk een ontzettend fijn exemplaar heb gekocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94918398
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor het meedenken! Ik heb niet meer geoefend vandaag, maar ga er morgen mee aan de slag. Vanavond eens rustig alle filmpjes een paar keer bekijken. Het klinkt allemaal wel lastig, maar ik denk dat het net is als in het begin: geduld hebben, rustig blijven oefenen en dan krijg je er vanzelf handigheid in.

MP: zowel Ivan als Lena vonden het eerst ook niet leuk, vooral omdat ik wat zat te klungelen met het knopen en het een tijdje duurde. Maar als ze eenmaal erin zaten en ik een stuk ging lopen raakten ze al snel tevreden (en vielen ze in slaap). Lena is het nu alweer zo gewend dat het in de doek doen ook geen probleem meer is.

Maar ik blijf om deze reden een fan van mijn ringsling, hoor. Dat gaat zo snel en makkelijk en ik kan nog rustig aanspannen. Ik kwam pas op een feestje een andere draagster tegen die ook een ringsling had, maar die was er behoorlijk van onder de indruk hoe makkelijk en fijn het eruit zag. Zij kon met haar ringsling geen vriendjes worden. Ik vermoed dat ik per ongeluk een ontzettend fijn exemplaar heb gekocht.
Dat vermoeden heb ik ook :D Hij was zoveel fijner dan die van mij.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94918409
Ik heb het net nog eens geprobeerd en dat ging al beter! Ze viel in slaap! Er staat een foto van op mijn FB, zal van de week even kijken of ik er hier ook eentje kan showen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94920308
Pvoes ik probeer je mijn FB te sturen maar dat ding zegt dat jou inbox vol is.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:21:45 #193
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94937703
Ik heb Bram net een poosje in een DH gedragen. Zelfs met mijn forse peuter draagt het fijn. Zodadelijk maar eens met Eline proberen
pi_94938432
:D iedereen aan de double hammock, geweldig!
pi_94938961
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Pvoes ik probeer je mijn FB te sturen maar dat ding zegt dat jou inbox vol is.
Opgelost :D
pi_94939263
Pvoesss je hebt PM.

Ik ben net met Sarah in de doek naar de kínderboerderij en de speeltuin geweest. Ze heeft lekker geslapen en wat is dit een relaxtere manier dragen dan met de baby Björn zeg! Die gaat op MP, we hebben hem bij Jaël niet voor niets maar drie. Keer gebruikt, jammer dat ik toen deze manier van dragen nog niet kende..
Ik had het zelf trouwens wel erg warm met de doek en Sarah tegen me aan..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94941736
Hierbij een beloofde foto. Hier had ik haar net in de doek, maar voor mijn idee zat ze wat hoog. Uiteindelijk zakte ze vanzelf wat en dat maakte het volgens mij voor ons beide iets prettiger.

Ik zou haar ook graag buik tegen buik dragen, maar met die knoop kan ik het nog niet helemaal worden. Ik had hier gekeken voor de knoop http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf maar is er misschien een makkelijkere of andere knoop om haar buik tegen buik te dragen?



Let niet op mijn hoofd :P

[ Bericht 8% gewijzigd door MamaPurk op 02-04-2011 22:23:49 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94979851
Sorry, ik kan je niet helpen MamaPurk. Ik heb nooit met een rekbare doek gedragen. Wel fijn dat Sarah zo heerlijk bij jou in de doek geslapen heeft O+

Ik heb een doek en een ringsling te koop staan.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94980072
MP, ik weet niet welke je gebruikte (mobiel), maar ik had veel aan het filmpje over voeden in de rekbare doek van draagdoekmama op YouTube. Legt ook uit hoe je een fwcc knoopt. Ik doe dat trouwens hetzelfde met rekbaar als met geweven.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94982647
Ik zag hem Twinkly, maar eerst maar eens echte vriendjes worden met deze :)

En Vanyel heb dat filmpje even gekeken en das de knoop die niet lukte, maar ik denk dat het even een kwestie is van oefenen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 4 april 2011 @ 08:51:20 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95012333
MamaPurk, FWCC is bijna hetzelfde als wat je nu hebt, alleen zit dan de horizontale band onder de gekruiste banden. Ik zelf vond het prettiger om Harry rechtop te dragen, maar dat is eigen voorkeur.

Gisteren zijn we 8km gaan wandelen. Mijn man had Harry in de Bondolino op de rug. Beiden vonden het geweldig. Mijn man zei dat hij toch merkte dat dit prettiger droeg dan de framedrager die we een tijd geleden geleend hadden. *O* Alleen iets warmer.
pi_95013163
Wat leuk en wat goed Asy!!! *O* Wow, zo zonder veel te hebben geoefend 8 kilometer rugdragen! _O_
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95013443
Hoeveel van jullie draagsters hebben een kinderwagen die veel gebruikt werd?

In spetember verwachten wij onze derde namelijk. We gaan over een tijdje verhuizen naar een wijk waar niet direct op loopafstand de school van de oudste of winkels in de buurt zijn. Dus ik ben twijfel of ik nasst een nieuwe doek een kinderwagen moet kopen.
Nu was mijn eigen plan om de fietskar te gebruiken en dan kleine in de draagdoek te doen. Maar nu vind R dat jammer want zo kunnen opa en oma's niet wandelen. Maar om daar nou een kinderwagen voor te kopen?!? Wat zouden jullie doen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95013548
nicole, wij hebben hier een compleet wagenpark staan ;)

onze vervoerverzameling:
alle doeken (2 mei tais, 1 ringsling, 1 korte doek en 1 lange doek)
1 aftandse buggy voor selene
1 fancy buggy voor ravi (zo een uit een set met maxi cosy en babybak)
1 aftandse duowagen

meestal gebruiken we eigenlijk enkel de doeken maar een enkele keer is een wagen ook handig. alle wagens zijn tweedehand trouwens. waar woon je ergens? want de combiwagending gaan we verkopen (onderstel, maxi cosy, buggyinzet en babybak)

ik heb hier tegenwoordig de oma's ook beiden zover dat ze liever de doek gebruiken :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95013830
We wonen in Almelo.

Misschien dat mijn moeder ook best de doek wil gebruiken hoor. Heb het er verder nog niet ech over gehad. We hebben bij Leander namelijk de kinderwagen zelf eigenlijk bijna niet gebruikt. Ja soms om Mikael naar de psz te brengen en ik geen zin had om te knopen :P Maar in de het centrum had ik hem altijd in de doek. Mijn moeder gebruikte toen wel steeds de kinderwagen.

Maar nu zit ik ook met Leander er nog bij. Die is er steeds als een haas vandoor. En ik ben bang dat ik met de draagdoek niet altijd even snel kan reageren. Dus een stukje wandelen met draagdoek en loslopend wild ;) zie ik nog niet zo zitten.

Bleh moeilijk!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95013903
jullie groeien er vanzelf in :*
komt goed!

kan je rugdragen? ik vond ravi op de buik en selene los prima te doen, maar op de rug is gewoon net wat fijner ivm evenwicht! we gaan hier zelf met selene naar het speeltuintje met ravi in de doek.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95014104
Wij gaan de kinderwagen verkopen :P De wandelwagenbak is gebruikt als wiegje in de kraamweek, de maxi cosi een keer of 15 in de auto (die we toen nog hadden) en Niels heeft iets van 4 keer in de wandelwageninzet gezeten. Dragen is veel praktischer voor ons omdat de stad ook niet op loopafstand is en een wagen meenemen in de bus of de trein lijkt me helemaal een ramp.
Niels vindt het ook helemaal niet leuk om in de kinderwagen te zitten, dan krijgt hij een starende blik, alsof hij zich wil afsluiten en eenmaal thuis gaat hij direct huilen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95014132
Ik zou een goedkope buggy kopen en de kleinste dragen MeNicole.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95014272
Hoe oud is Leander als de baby komt?

Hier zit Jelle altijd in de doek. Afhankelijk van Lotte haar buien loopt ze los mee of gaat ze in de buggy. Zij was 2,5 toen Jelle geboren werd.
Inmiddels hebben we een fietskar waar ze met z'n 2-en inkunnen. Jelle in een hangmatje en Lotte ernaast. Ideaal vind ik dat je hem ook kunt gebruiken als "buggy", dat is wel handig in de stad vind ik.
pi_95014743
Leander is 2 jaar en 2 maand als de baby komt. Hij zit nooit in de buggy.
Ik heb nu een fietskar waar als er een babyschaal in zit alleen een baby in kan. En ik kan er ook geen "kinderwagen" van maken. Misschien is het makkelijker om een andere fietskar te kopen. Eentje waar de baby en eventueel Leander in kan. Fietskar heb ik namelijk zowiezo nodig.
Hmm ik zie opties!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 4 april 2011 @ 11:24:35 #211
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95016196
Niole, wij gebruiken hier de doek en de wagen ongeveer evenveel. Wat we gebruiken ligt aan het moment en onze bui. :D
Ik zou trouwens geen wagen kopen alleen maar om eventuele oma's een plezier te doen. Dan kopen ze er zelf maar 1 zou ik zeggen. :@

Ik heb trouwens nog een vraagje! Ik heb nu Girasol ringsling, de chocobanana.

Webkim, ik heb 't plaatje even van jouw site geleend. Als je dat niet fijn vindt haal ik 'm weer weg! :*

Ik vind 'm écht heel erg fijn en mooi maar ik wil er graag nog 1 bij, de Hoppediz Miami. Want roze enzo. :+
Hebben jullie ervaring met een Hoppediz ringsling? Hoe bevallen ze?
A grand adventure has begun.
pi_95016441
Hoppediz is vind ik een erg fijn merk.
Geen ervaring met de slings :)
  maandag 4 april 2011 @ 11:36:11 #213
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95016493
Ja, Pvoesss, wat is dat nou zeg! Geen ervaring met de slings, tsssk. :D
Waarom vindt je Hoppediz zo fijn dan?
A grand adventure has begun.
pi_95016673
Ik heb er de wickelmax van, de bondolino, een poppendoek en het fleecepak.
en dat zijn allemaal heerlijke dingen :D en de kwaliteit is perfect.
En ik vind de poppendoek heerlijk aanvoelen :Y
  maandag 4 april 2011 @ 11:47:09 #215
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95016880
Dat klinkt goed!
A grand adventure has begun.
  maandag 4 april 2011 @ 11:53:28 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95017116
Ik heb een vraagje over ringslings:
Hoe krijg e de sto netjes door die ringen heen? Zonder al teveel gefrummel?
Ik heb een flimpje gezien van draagdoekmama, maar dat krijg ik niet voor elkaar zoals zij dat doet.
Zijn er ook andere manieren/tips en trucs?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 4 april 2011 @ 11:55:12 #217
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95017175
Davinia, ik ben er ook niet zo handig in hoor maar het gaat steeds beter.

Ik doe de uiteinden door de ringen en verdeel het daarna. Dat kost even tijd, maar als het goed zit zit het een hele tijd goed. Ik begin in het midden van de doek en werk daarna naar de buitenkanten toe.
A grand adventure has begun.
pi_95017529
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb een vraagje over ringslings:
Hoe krijg e de sto netjes door die ringen heen? Zonder al teveel gefrummel?
Ik heb een flimpje gezien van draagdoekmama, maar dat krijg ik niet voor elkaar zoals zij dat doet.
Zijn er ook andere manieren/tips en trucs?
doek op de grond leggen en dan met uiteinde hamonicavouwen, dan gevouwd door de ringen halen, dan kan je het zo uitvouwen en zit het netjes
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95017589
Keshet er staat nu een miami op marktplaats, misschien interessant?

Nicole ik heb een soortgelijk verhaal als dat van Twinkly. Ik heb zelf nooit achter de kinderwagen gelopen. Mijn ouders gebruiken 'm wel eens als ze oppassen. We hebben toentertijd een tweedehands via marktplaats gekocht, dus ik kan er niet rouwig om zijn. Als we voor van de zomer een ssc hebben gekocht, gaat de kinderwagen de deur uit.
pi_95017750
Door al die filmpjes en foto's hier heb ik gister weer eens een doek te voorschijn gehaald. Droeg vooral met de boba namelijk.
Mijn blote pauwen.O+ En ik heb de DH geknoopt en de supermantoss gedaan zonder blikken en blozen.
Het ging goed! :o
En toen Ko eenmaal zat zwaaide hij naar papa en riep Doei doei!
Ik heb er weer helemaal zin in! *O*

Wij hebben nooit een kinderwagen gekocht. Gewoon geen plek en geen geld voor (over).
Nu hebben we een tweedehands buggy via hier en dat is prima met sneeuw of met oma maar verder dragen we vooral. Natuurlijk geen ervaring met 2. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95017847
Ik heb een ringsling gehad van hoppediz, vond hem erg fijn voelen enzo. Ringsling is alleen niet echt wat voor mij helaas.
De doeken van hoppediz voelen erg fijn en dragen ook fijn. Ik heb een mei tai van een hopp miami (nu wel in verkoop) en die is echt heel fijn

Beessie-jen heeft een miami sling in v&a staan :)
  maandag 4 april 2011 @ 12:12:32 #222
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95017909
Wup, bedankt voor de tip! Het is helaas alleen geen ringsling. ;)

Oeke, dat klinkt heerlijk. O+
A grand adventure has begun.
pi_95019817
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:53 schreef simmu het volgende:
nicole, wij hebben hier een compleet wagenpark staan ;)

onze vervoerverzameling:
alle doeken (2 mei tais, 1 ringsling, 1 korte doek en 1 lange doek)
1 aftandse buggy voor selene
1 fancy buggy voor ravi (zo een uit een set met maxi cosy en babybak)
1 aftandse duowagen
Dat lijkt erg op ons wagenpark!

- doeken (1 geweven, 1 ringsling, 1 beco)
- dure kinderwagen
- goedkope buggy
- goedkope duowagen

Ik was van plan het allemaal met de doeken op te lossen, maar als ik alleen op pad ga vind ik de duowagen het handigst. Dat komt vooral doordat Ivan nog zo jong is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95020842
de duowagen wordt hier wel vaak gebruikt, dagelijks! maar dat is omdat selene het megagaaf vindt om samen met ravi per "superbuggy" naar de speeltuin te gaan elke dag als de papa thuiskomt ;) dus die wordt wel regelmatig gebruikt, doch meer als spelen dan als daadwerkelijk functioneel. ik heb een hekel aan het ding, want hij gaat loeizwaar!

ik was trouwens ons plankje voor aan de fancy buggy vergeten! die hebben we *ook* nog :) die was laatst erg handig toen we een extra peuter hadden. een peuter in de buggy, eentje op het plankje eraan en dan ravi in de draagdoek achterop
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95021249
Haha, ik denk dat een meerijdplankje er hier t.z.t. ook gaat komen.

Als ik alleen ben vind ik de duowagen een uitkomst, want dan heb ik mijn handen écht vrij om achter Ivan aan te rennen, hem te troosten als hij is gevallen, hem uit en in de wagen te tillen en om samen in de speeltuin te spelen. Als Lena voorop bungelt ben ik te beperkt in mijn bewegingen. Rugdragen zou meer vrijheid geven, maar daar vind ik Lena nog te klein voor. Het beste alternatief is Lena in de kinderwagen doen en Ivan dragen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95022802
deze wilde ik jullie niet onthouden :P

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95022980
LOL
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95023190
En dan doen wij moeilijk over fietshelmpjes en zitjes :')
pi_95025269
:D Beide foto's!

Ik heb zojuist de enige missende kleur pfau gekocht. (dat maakt 6 :o )
Burgundy, Petrol, Black, Violet, Ecru en Granat *O*
pi_95026076
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:54 schreef Orea het volgende:
Wowowow! Eerder lukte hij om een of andere reden niet... maar het is gelukt! En ze zit als een huis!! _O_ En het zit 500.000 keer fijner dan de rucksack (waar ik ook al uren mee kan lopen!)

Hij kan wel nog wat strakker, maar meer voor het oog. Want hij zit al wel als een huis!

[ afbeelding ]
Wat mooi geknoopt Orea. :)
(En ik ben zó jaloers op je zwarte Pfau... :Y )
Hardloper.
IG @webkim
pi_95029966
Ik had de buik tegen buik knoop geprobeerd, maar voor mijn idee zit Sarah dan wel erg in de doek en ik vraag me af of ze het dan niet benauwd krijgt? Ik had ook het idee dat Sarah de liggende houding lekkerder vind maar we proberen het morgen gewoon nog een keer.


zo zat ze in de rechtop houding, ik vind hem er best professioneel uitzien ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door MamaPurk op 04-04-2011 17:55:30 ]
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95031169
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:
En dan doen wij moeilijk over fietshelmpjes en zitjes :')
[ afbeelding ]
en zo te zien nog bungelbeentjes ook :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 4 april 2011 @ 18:54:15 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95034151
MamaPurk, ze krijgen het niet snel benauwd. Wat jullie fijn vinden, moet je even uitproberen maar je poging ziet er best oke uit :Y

Ik zet mijn Tobi te koop.
pi_95065292
Ik was stash happy en uitgekocht.... en nu is er een sale bij S&T en valt mijn oog op 2 pfauen en een teviot :X :X :X *gaat op handen zitten*
pi_95069410
echt de pfauwen zijn heerlijk! helemaal ecru :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:43:00 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95070036
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
MamaPurk, ze krijgen het niet snel benauwd. Wat jullie fijn vinden, moet je even uitproberen maar je poging ziet er best oke uit :Y

Ik zet mijn Tobi te koop.
waarom verkoop je Tobi?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_95074678
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:20 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had de buik tegen buik knoop geprobeerd, maar voor mijn idee zit Sarah dan wel erg in de doek en ik vraag me af of ze het dan niet benauwd krijgt? Ik had ook het idee dat Sarah de liggende houding lekkerder vind maar we proberen het morgen gewoon nog een keer.

[ afbeelding ]
zo zat ze in de rechtop houding, ik vind hem er best professioneel uitzien ;)
Ik zou het zelf niet zo fijn vinden om Lena er zo in te hebben, vooral omdat ik haar en haar ademhaling dan niet goed in de gaten kan houden. Wat heb je nu gebruikt als oefenmateriaal? Ik doe het zelf net zoals Kim in dit filmpje, alleen laat ik dat laatste meestal achterwege:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95074880
Ik spreid de banden aan het einde niet zo uit, maar doe ze aan de zijkant (na aanspannen). Vind ik zelf erg prettig zitten, stevig en niet te warm voor binnen. Weet alleen niet of dat met een rekbare genoeg steen geeft
En in het nekje kun je een spuugdoekje rollen (bovenste stukje van de doek) voor extra steun, erg fijn en zacht!

Zoals bij deze foto, sorry orea ;)
pi_95075230
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Ik was stash happy en uitgekocht.... en nu is er een sale bij S&T en valt mijn oog op 2 pfauen en een teviot :X :X :X *gaat op handen zitten*
Ik heb dit niet gezien. }:|

Claudia, wat bedoel je ermee dat je haar niet in de gaten kan houden? Omdat de doek teveel over haar heen gespreid is? Of omdat ze iets te hoog zit? Of draag je Lena in de liggende houding?
Ik heb Ko best een tijdje, zo'n 5 weken in de liggende houding gedragen, maar ik vond dat uiteindelijk toch niet zo prettig omdat het kinnetje zo op de borst ligt.
Ik heb ook begrepen dat de veiligste houding om je kind te dragen juist rechtop is. Zo kan de ademhaling niet stokken doordat het kinnetje te dicht op de borst ligt.

Oh Mrien, die foto van Jelle is zo geweldig! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95075752
Ik heb Ivan één keer liggend geprobeerd te dragen en dat vond ik maar niks. Het was me inderdaad te doen om die verticale banen over haar heen, al laat Webkim in het filmpje zien dat je dat prima kunt doen om je kindje lekker te laten slapen. Maar ik vind het zelf gewoon niet fijn. Ik wil naar beneden kunnen kijken en het gezichtje kunnen zien. Oh, en ze zit inderdaad wel erg hoog!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95075867
ooh Mrien die weer! O+

Klopt recht op is de beste draag manier. Maar ik heb geen ervaring met rekbaar anders dan combi cotti
pi_95075899
Ah, ik begreep niet precies wat je nu bedoelde.
Sarah zit inderdaad erg hoog MP, eigenlijk zou ze zo laag/hoog moeten zitten dat je haar makkelijk een kus op haar hoofdje kan geven. Meestal is dat zo ongeveer met haar neus ter hoogte van je decollete. :Y)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95076767
heee wupwup!!!!! doe nou maar klikken! ze zijn mooi :D

pi_95076999
Aha thnx voor de tips, dit was ook pas de eerste keer! Dus lager en dat filmpje van Claudia lijkt me ook een fijnere manier van knopen, ik heb ook graag zicht op mijn meisje. Ik moet trouwens zeggen dat de liggende houding mij en Sarah wel bevalt en ik vind dat kinnetje op de borst wel meevallen. Ik ga weer aan het oefenen :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_95077045
Oeh, ik vind die doeken erg mooi!

Ivan wou Otto wel dragen:



:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95077218
Wat een leuke foto! ik vind dat zo lief om te zien dat ze zelf ook gaan dragen.
Laat maar extra zien hoe fijn ze het vinden :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:17:03 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95077534
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:43 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

waarom verkoop je Tobi?
Ik pak hem nooit meer. Hij is te lang voor heupdragen en ik vind de rucksack niet meer de fijnste manier van dragen nu Harry groter is. En voor andere knopen is hij te kort.
Wil je hem terug? ;)
pi_95077962
Ik vraag me af of een rekbare doek ook stevig genoeg zit als je zoals in t filmpje de banen eerst via de zijkant spant. Ik doe dat meteen over de rug. Als je er op let met knopen kun je dan ook genoeg kijkruimte creëren.

Ook vind ik t nog wel lekkerder om de beentjes binnenboord te houden, dus begin ik anders (zoals draagdoekmama dus).
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 5 april 2011 @ 17:59:45 #249
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95079174
Oooh die foto van Ivan, ik snap wel wat je bedoelt dat hij een beetje op Elyas lijkt :D

Elyas vraagt tegenwoordig om gedragen te worden O+ Dan pakt hij de draagdoek en zegt hij 'daah in' Zo lief... En daarna maakt hij hmmm hmmm geluidjes, niet na te doen in letters haha want hij doet dat met toonhoogten, en dat doet hij altijd als hij wil slapen.

Ik had de ringsling al even niet meer gebruikt, maar het wil nog prima. Fijner dan los op de heup en bij het koken zeker veiliger; ik druk zijn armpjes er helemaal in en span de band goed over zijn schouder zodat hij zijn armpje niet los kan wurmen:



  dinsdag 5 april 2011 @ 20:25:48 #250
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95087060
Wat heerlijk Tan O+

Rienk deed ik in de sling wel eens op mijn rug. Ff prutsen, maar dan zit hij wel prima :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95087353
Dat vind ik zo knap! In een sling op de rug dat krijg ik niet lekker zittend :N
pi_95097304
Zoek het kind:

  woensdag 6 april 2011 @ 08:04:47 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95106914
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:25 schreef Vlindur het volgende:
Wat heerlijk Tan O+

Rienk deed ik in de sling wel eens op mijn rug. Ff prutsen, maar dan zit hij wel prima :Y
Dat durf ik niet :@ Niet in de ringsling in ieder geval.
  woensdag 6 april 2011 @ 08:39:58 #254
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_95107472
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2011 20:29 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik zo knap! In een sling op de rug dat krijg ik niet lekker zittend :N
Nou ja, Hij zit zo goed dat Rienk prima zit, maar dat ik het niet langer dan een kwartier volhoud :')

Magoe, wij hebben een hek voor de keuken en als ik kook heeft Rienk nu gewoon pech. De sling ligt nu standaard in de auto. Binnen draag ik hem niet. Ik zou het vaker doen met een doek, maar die heb ik niet -O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95109068
Tan, wat een mooie, ontroerende foto's! Ik vind het heel knus zoals je daar staat te koken met Elyas op je heup.

Pvoesss, ik denk dat Ivan zich het gedragen worden niet echt meer herinnert (wat ik wel jammer vind). Maar hij ziet het mij nu vaak met Lena doen en alles moet natuurlijk nagedaan worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95109547
Tan O+

Ivan O-

Lotte draagt ook regelmatig met pop/lala/tinkywinky/po/dipsy. Ze kunnen zelfs mee van de glijbaan en op de wipkip. "Eers oppe rug en dan oppe buik", aldus Lotte.
pi_95111403
Aaaaaaaaaaaaaaargh, ik weet het niet meer.
Ik wil een korte doek (voor in huis of een kort loopje), maar welke????

Heb naar een Didymos gekeken (heb ik een lange van) en daar ben ik tevreden over. Neem ik een ander merk en het risico dat die minder goed bevalt? En welke kleur neem ik?

Teveel keus :(
pi_95113028
Lotte O+, Ivan O+, Elyas bij Tan O+

CP, Asy heeft een Didy maatje 3 te koop staan.

Haha Wups :D Hij heeft iig een been...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95113962
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 11:45 schreef Twinkly het volgende:
Lotte O+, Ivan O+, Elyas bij Tan O+

CP, Asy heeft een Didy maatje 3 te koop staan.

Haha Wups :D Hij heeft iig een been...
Bedankt voor de tip, maar niet mijn smaak :)

Ik denk dat ik er voornamelijk hip carries mee ga doen.

Zit nu te denken aan:

Ellaroo Ronda (maar die is voor zover ik kan vinden niet in maat extra small - 3,6 meter te krijgen -O- (maakt de keuze wel makkelijker :') ):


Of de Didymos Till (maat 3 - 3,2 meter):


Of de Didymos Indio met linnen (maat 3 - 3,2 meter):


[ Bericht 28% gewijzigd door CrazyPrincess op 06-04-2011 12:18:32 ]
  woensdag 6 april 2011 @ 12:12:12 #260
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_95114032
Ik heb ook nog wel een korte liggen.. maar da's een Girasol.
pi_95114653
Indio met linnen!! Als ik zou moeten kiezen uit die 3 :) kun je eventueel ook nog in een desgewenst kleurtje verven.. maar linnen is echt superfijn!!
pi_95115454
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:30 schreef Orea het volgende:
Indio met linnen!! Als ik zou moeten kiezen uit die 3 :) kun je eventueel ook nog in een desgewenst kleurtje verven.. maar linnen is echt superfijn!!
Dat!
pi_95115508
Ik krijg honger van jouw avatar Wups :(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95116194
OK dames, ik ben overtuigd :D

Ik ben alleen bang dat ik dan ook een langere linnen wil voor vandezomer :(
Donaties zijn welkom :P
pi_95117285
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:51 schreef Twinkly het volgende:
Ik krijg honger van jouw avatar Wups :(
Dan wil je al helemaal niet weten wat voor boekje ik van de week heb gehad: 256 pagina's recepten met chocola :9~

Vanmiddag gaan we de reisboba proberen. Ben echt benieuwd. De heupband past in ieder geval itt die van de manduca, dus dat is alvast goed nieuws!
pi_95119614
Dat niet passen probleem had ik dus ook.
Boba ook wel O+
pi_95119746
Was die van de manduca te groot dan?
pi_95126460
Ja en de schouderbanden kan ik vaak niet strak genoeg zetten :X
Al ben ik nu nog 15 kilo te zwaar dus nu kan het vast wel :P
pi_95126670
Ik heb nu een Tuli babydrager te leen, en die zit bij mij ook perfect. Vast gemaakt op smalle mensen :)
Ik heb net in de stad gewandeld met Niels op mijn rug in die drager en ik kreeg helemaal geen last van mijn schouders, wat ik wel heb bij de Bondolino :o Terwijl ik de Bondolino echt wel strak genoeg heb.

Deze, maar dan met bloemetjes
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95127640
Ooooooo die is moooooooi! Twinks, die met die uiltjes moet je kopen!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95127882
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 17:41 schreef wickie het volgende:
Ooooooo die is moooooooi! Twinks, die met die uiltjes moet je kopen!
Ja he! Als ik geld had :Y Maar hij kost 119 euro :(

En O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95130099
Wha verdorie Twinks! Jij krijgt ook last met de Bondolino en niet met deze? Dan moet ik ook eens zoeen uitproberen! :o O+ Die met dat mutsje.. O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 6 april 2011 @ 19:42:45 #273
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95133083
Twinkly, ik vind die met die uiltjes erg leuk!

Wij hebben een nieuwe liefde:


Actiefoto's heb ik nog niet. :D
A grand adventure has begun.
pi_95135739
Haha, die krijg je niet meer terug Keshet ;)

Twinkly ik kende Tuli niet, maar ze hebben ook leuke printjes zeg! En het systeem ziet er gelijk uit als de Boba, klopt dat? Vertel eens meer, hoe is ie gevuld, wat is dat voor flapje op de heupband, zit er een slaapkapje bij, etc??
pi_95157998
Hij lijkt heel erg op een Boba, is ook speciaal geschikt voor grotere kindjes. Maar de Tuli zit bij mij nog net iets beter dan de Boba. Op de band zit inderdaad een zakje om spulletjes in te stoppen.
Het gevulde stuk van de heupband is niet zo heel erg lang, dus voor mensen met brede heupen is het misschien niet zo fijn, dan begint het zwarte deel te vroeg (dat schreven mensen op D&V). Voor mij is het echter perfect, de gevulde delen zitten bijna tegen elkaar aan.
De Tuli heeft een voorgevormd slaapkapje, er zit elastiek in, en dat kun je vastmaken aan de drager met drukknoopjes. Alleen schieten die steeds los bij mij als ik het kapje op probeer te doen, kan zijn dat het aan mij ligt hoor.
Ik wil een Tuli! Of een Boba ;) Dinsdag heb ik een hele tijd met Niels op mijn rug in de Bondolino gelopen en toen ik hem weer op mijn buik gebonden had was ik heel opgelucht. Dat heb ik met de Tuli dus helemaal niet gehad :o
(Ik knoop hem op mijn buik als hij wil slapen omdat ik het slaapkapje nooit goed krijg wanneer hij op mijn rug zit.)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95163097
Tnx voor de info. Ik heb het reisdraadje inmiddels ook gevonden en gelezen en het ziet er goed uit zeg! Als de heupband bij jou goed zit, dan durf ik wel te stellen dat 'ie bij mij ook prima zal zitten. Ik zag dat hij vanaf maat 44 ongeveer minder prettig zou zijn, maar daar kom ik niet bij in de buurt. Heb je bij de Boba last gehad van de riempjes onder je oksel door? En is dat bij de Tuli anders?
pi_95163472
* Morretje geïnteresseerd meeleest met de review over Tulli O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95189097
Pvoessss, ik verwacht wel binnenkort actiefoto's van de paarse pauw ;)
pi_95191003
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Tnx voor de info. Ik heb het reisdraadje inmiddels ook gevonden en gelezen en het ziet er goed uit zeg! Als de heupband bij jou goed zit, dan durf ik wel te stellen dat 'ie bij mij ook prima zal zitten. Ik zag dat hij vanaf maat 44 ongeveer minder prettig zou zijn, maar daar kom ik niet bij in de buurt. Heb je bij de Boba last gehad van de riempjes onder je oksel door? En is dat bij de Tuli anders?
Nee, helemaal geen last van die riempjes, bij de Boba ook niet. Jij wel?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95191869
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2011 16:59 schreef Pvoesss het volgende:
heee wupwup!!!!! doe nou maar klikken! ze zijn mooi :D

[ afbeelding ]
:@ O-) *O*

Twink nee ik ook niet, maar ik las er een aantal keer over in het boekje :D
pi_95205287
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:30 schreef WupWup het volgende:
Pvoessss, ik verwacht wel binnenkort actiefoto's van de paarse pauw ;)
Ik heb hem ook geklikt :@ zodra ik hem heb zal ik ook even foto's maken :P
pi_95208340
Wat zijn we erg he _O- _O-
pi_95254157


Wat een draak zeg, zo nieuw uit de doos :o Dat wordt flink mishandelen... 1 keer vingerhaken deed al heel veel, dus ik heb goede hoop. Zou wel eens een heeeeeele fijne doek kunnen worden O+
Huup, wat grappig dat je met A op het kaartje van de VDC staat!
pi_95254278
Hijs wel mooi! O+

Vanmorgen een poging gedaan met een DH, dat was geen succes met mijn friemelende mormel :D Zelfs toen Ravage haar vasthield kreeg ik het niet voor elkaar. Ze zit niet, ze hangt, met d'r beentjes naar benee... Straks na d'r slaapje nog maar eens proberen..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95258805
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:55 schreef WupWup het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een draak zeg, zo nieuw uit de doos :o Dat wordt flink mishandelen... 1 keer vingerhaken deed al heel veel, dus ik heb goede hoop. Zou wel eens een heeeeeele fijne doek kunnen worden O+
Huup, wat grappig dat je met A op het kaartje van de VDC staat!
oh wist je dat niet? :D ja ik vind het zo leuk O+ iemand van d&v had me wat folders opgestuurd.

Hij staat je super zeg, mooie kleur die pfau. En lekker mishandelen die hap :Y)
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 april 2011 @ 09:49:44 #287
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_95291195
Wupwup, wat een prachtige doek O+
pi_95291314
Ik vind de drakerigheid nog wel mee vallen hoor Wup (vooral in vergelijking met Granat, die is dubbel zo drakerig :D), hij is volgens mij echt in no time soepel en zacht! Hij hangt hier te drogen :D
  zondag 10 april 2011 @ 11:52:13 #289
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95294154
om iemand te motiveren voor draagdoeken ben ik op zoek naar dat filmpje dat hier ooit eens gepost is over het verschil in de beleving voor de baby wanneer hij in een wandelwagen ligt of in een draagdoek zit. heeft iemand misschien het linkje voor me? ik kan 'm zo snel niet vinden nl.
in de haak.
  zondag 10 april 2011 @ 12:07:13 #290
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95294705
oh ik weet volgens mij precies welk filmpje je bedoelt trui maar kan hem ook niet vinden :') :D daar heb je dus niets aan. Volgens mij postte Webkim die ooit? of was het Macka?

ik heb even snel gezocht op youtube maar kan het zo gauw niet vinden.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 april 2011 @ 12:31:31 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95295585
dankjewel voor 't meezoeken in elk geval! :)
in de haak.
pi_95295663
Wauw, wat staat ie jullie mooi, Wup. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo'n mooie doek, tot ik deze foto zag. <3
  zondag 10 april 2011 @ 22:40:43 #293
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95323315
ooooo Wup die is echt mooooooooooooi...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95323432
:D Dank jullie! Ik geloof je gelijk Orea, even lustrekken en het is al weer een heel verschil!
pi_95323837
Ik heb vandaag Ilse voor het eerst op mijn rug gehad in de Bondolino. Ze laat even subtiel weten wat ze er van vindt



:6
*poef* nu is het weg
pi_95349576
Hee wat leuk en wat een leuke foto!! Hoe vond je het?
pi_95355727
Ik vond het wel even wennen hoor. Normaal voorop kijken we samen naar alles, en nu vond ik dat toch wat lastiger. N had me geholpen, maar vanmiddag heb ik het ook alleen gedaan. Hangend boven het bed, het ging een keer mis, maar toen was er dus het bed. Ik wil het nu ook een keer met de doek proberen. Maar dat lijkt me lastiger.
*poef* nu is het weg
pi_95356211
Haha, Ilse! :P

Ik heb Lente vandaag voor het eerst op m'n rug gehad. Ik wilde het al een tijdje, maar had geen zin om te oefenen met de doek. Maar vanavond bedacht ik me ineens dat ik nog een mei tai heb liggen.

Ik kreeg 'r prima op m'n rug en ze vond het super, maar ik kreeg na een rondje lopen nogal last van het randje vet rond m'n heupen dat geplet werd tussen Lente d'r kont en m'n spijkerbroek. :')

Is hier wat aan te doen?
pi_95359234
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:52 schreef trui het volgende:
om iemand te motiveren voor draagdoeken ben ik op zoek naar dat filmpje dat hier ooit eens gepost is over het verschil in de beleving voor de baby wanneer hij in een wandelwagen ligt of in een draagdoek zit. heeft iemand misschien het linkje voor me? ik kan 'm zo snel niet vinden nl.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 14 april 2011 @ 11:50:02 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95484222
aah, ik zie 'm nu pas. dank je wel! ^O^
in de haak.
pi_95552288
Wij zijn even een stukje rijden!! (de oppas kon niet)



Klep dicht en gaan maar! 8-)



Tot laterrr :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')