SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe soepeler hij wordt, hoe makkelijker je kunt knopen en hoe meer stof je overhoudt. Ook opnieuw aanspannen na het knopen helpt goed, dus eerst knopen, losmaken (deels) en weer aanspannen. En hupsen tussendoorquote:Op zondag 27 maart 2011 15:40 schreef Vanyel het volgende:
Vandaag voor het eerst de Zara om. Ook wat ongemakkelijk. Zal best beter gaan als ik gewend raak aan een doek die niet rekt, maar voorlopig krijg ik m alleen achter geknoopt met de FWCC, hij is nog te kort om door te trekken naar voren.
Zit volgens mij wel lekker. Veel losser/ ontspannener dan de tricot.
Fijnquote:Op zondag 27 maart 2011 15:57 schreef kaatjejannie het volgende:
Mrien bedankt voor je hulp vanmorgen. Ik denk dat de doek en ik toch weer vriendjes gaan worden. Ilse heeft er heerlijk in geslapen
Hupsen? Weet niet wat mijn slapende baby daarvan vindt hoor!quote:Op zondag 27 maart 2011 15:51 schreef mrien het volgende:
Hoe soepeler hij wordt, hoe makkelijker je kunt knopen en hoe meer stof je overhoudt. Ook opnieuw aanspannen na het knopen helpt goed, dus eerst knopen, losmaken (deels) en weer aanspannen. En hupsen tussendoor
De doek op zich of de doek zoals ik m nu heb geknoopt?quote:Heb je een foto van de doek?
Actiefoto natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2011 16:07 schreef Vanyel het volgende:De doek op zich of de doek zoals ik m nu heb geknoopt?
zolang je er geen complete gymsessie van maakt vindt kindlief het enkel lekker hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 16:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hupsen? Weet niet wat mijn slapende baby daarvan vindt hoor!
[..]
Oh een hupsje. Ik had er een iets ernstiger plaatje bij.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:12 schreef Pvoesss het volgende:
Ik hups ook met slapende baby.![]()
![]()
Gewoon een hupsje en dan strakker trekken.
He'knie.quote:
Zie voorgaand topic,3e blz.had toen ook aanrommelen.vragen,heb dtus de bondolino gekocht.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:32 schreef MamaPurk het volgende:
Ok ik kom me eens verdiepen in draagdoeken. Sarah ligt graag opgerold bij me. En we hebben nu zo een baby Björn drager maar die vind zij niet leuk, hangt ze ook erg gestrekt in. Nu was ik een beetje aan het rondneuzen op internet, maar het ziet er allemaal zo ingewikkeld uit.. Nu ben ik zelf vrij stevig en daardoor bang dat ik ze niet goed kan knopen ofzo.. Wat voor doek zouden jullie adviseren?
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
MamaPurk, je zou mijn doek anders wel mogen lenen, die is erg werkloos momenteel...
De girasol MrX, 4.6 meter
[ afbeelding ]
Inderdaad! Helemaal met zo'n klein frummeltje erinquote:
Rekbaar rekt mee, dus die kun je voorknopen en je kindje er dan in laten 'glijden'.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef MamaPurk het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen geweven en rekbaar?
Het ene rekt en het ander nietquote:Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef MamaPurk het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen geweven en rekbaar?
Bedoel jij wat je hier schrijft of is juist de rekbare warmer en minder lang te gebruiken?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:50 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het ene rekt en het ander niet
Een geweven is warmer en minder lang te gebruiken. Door de rek gaat het uitzakken als het kindje zwaarder is. Dat merk je bij het dragen en is minder prettig.
Als je ri.oosten gaat is een bezoek aan naturebabies miss.één idee?zij heeft vanalles,kun je t ook voelen.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:02 schreef mrien het volgende:
Welke omgeving woon je? Wellicht dat iemand je hier op weg kan helpen
Dat van die kankerverwekkende stoffen is inmiddels van de website gehaald. Drie dagen geleden stond het nog hier.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:04 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind mijn amazonas heel erg prettig in gebruik. Ik begrijpt niet zo goed wat je bedoelt met dat ie glijdt. Hij is wat breder dan mijn didymosdoeken en daardoor vind ik soms ook net wat makkelijker in gebruik dan mijn didymosdoeken.
Ik heb hem alleen ingekort tot 4.20m. Als je hem wil lenen om uit te proberen, dan kan dat.
En ze staan onder controle van de Duitse öko-tex dus er wordt gecontroleerd op giftige substanties en die zitten er dus niet in...
ghehehe, gaan we weerquote:Op zondag 27 maart 2011 22:25 schreef MamaPurk het volgende:
Ja ik weet dus ook niet of dat invloed heeft op handigheid ofzo. Ik ben er gewoon een beetje onzeker over. De bykay vind ik ook wel erg mooi n ziet er op de plaatjes ook wel comfortabel uit. Maar ik vind ze best prijzig en als het dan niet bevalt vind ik het weer zo zonde..
Heb even wat terug zitten lezen maar ik ben een leek wat betreft dragen op deze manier en word er allemaal niet echt wijs uit...
Hmz. Ik gebruik met Niels juist ook meerdere lagen omdat hij nogal de neiging heeft om zich achterover te werpen. Nu hij groter en sterker is hield de Calin Blue het daarom ook niet meer.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:31 schreef Vanyel het volgende:
Over zomer en warmte gesproken, ik vind die Zara ook niet echt luchtig voelen. Niet voor mij en volgens mij ook niet voor haar. Maar dat wordt ws minder erg als ze wat groter wordt en minder lagen nodig heeft.
uhhh ja ik bedoelde de rekbare natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 02:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedoel jij wat je hier schrijft of is juist de rekbare warmer en minder lang te gebruiken?
Dat is ook meer dat heel veel ervaring hebben met de oude amazonas.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Dat van die kankerverwekkende stoffen is inmiddels van de website gehaald. Drie dagen geleden stond het nog hier.
Met glijden bedoelen ze dat de doek gaat zakken je weer opnieuw aan moet spannen omdat hij niet genoeg grip heeft. Maar net las ik daarover dat dat minder wordt naarmate je de doek vaker gebruikt hebt.
Misschien wil ik hem wel lenen, maar ik ga eerst even afwachten of anderen hier nog tips hebben. Lief
Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doekquote:Op maandag 28 maart 2011 09:38 schreef Vanyel het volgende:
Dan ga ik er maar gewoon vanuit dat de mijne juist heel graag bij me is en zich nooooit achterover werpt
Maar ook echt 3 lagen volledig ingepakt? Dat heb ik nu met Dottir namelijk nog. Ik voelde wel dat ze in de Zara niet zo plakkerig werd als in de Bykay, dat is alvast handig.
Met een rekbare doek kun je voorknopen, das met een geweven zeker echt onmogelijk?
Ja, voor langere stukken dragen gebruik ik 2 of 3 lagen. Behalve bij een rucksack, maar die gebruik ik alleen als ik moet koken en Niels is moe en ondeugend (trekt steeds de la open en haalt de vuilnisbak leeg enzoquote:Op maandag 28 maart 2011 09:38 schreef Vanyel het volgende:
Maar ook echt 3 lagen volledig ingepakt? Dat heb ik nu met Dottir namelijk nog. Ik voelde wel dat ze in de Zara niet zo plakkerig werd als in de Bykay, dat is alvast handig.
Bij X neem ik aanquote:Op maandag 28 maart 2011 09:45 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doek
Allebei naakt in de doek?quote:Op maandag 28 maart 2011 09:45 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Een zara is echt veel luchtiger dan vele andere doeken. 3lagen kan ook in de zomer wel met een zara is mijn ervating. Ik deed dan gewoon niets aan in de doek en dan alleen de doek
Ik ga googlen.quote:Er is wel een knoop die je kan voorknopen The Cross-Carry of Kreuztrage X heet die dacht ik ook![]()
Zo kan het welquote:
jup, ik heb een bykay maat L. ondanks dat ik 1.60 benquote:Op maandag 28 maart 2011 09:56 schreef MamaPurk het volgende:
Wow en weer komen er allemaal merken voorbij... Er zijn veel bomen in het bos zeg maar, pffff...
Jeetjejom ik ga even googlen op die tricots en om me daar eens in te verdiepen.
Simmu, bedoel je dat jij een bykay hebt die ik eventueel mag lenen? Welke maat heb je? Want ik heb al wel ontdekt dat ik een large zou moeten.
Verder heb ik het zelf al snel warm en Sarah is ook best een warm meisje en met de zomer in aantocht is het dan wel lekker om een beetje een dunne doek te hebben lijkt mij.
Ben weer even op Google!
Wow, toen liep ik al als een bejaardequote:Op maandag 28 maart 2011 14:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben gestopt met buikdragen zo rond de 26weken zwanger van V.![]()
Ik draag alleen op mijn rug indien nodig zoals bij de dierentuin ofzo zodat er meer te zien valt.
A Deze vraag laat ik even over aan de draagconsulenten die hier meepostenquote:Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
A) is zo'n babybjorn nu echt zo slecht als ik dacht, of is dit eigenlijk toch wel handig voor bijvoorbeld de eerste maanden (Misschien dat deze nieuwere modellen ook beter zijn dan vroeger?)
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
c) is de manducca misschien meer bedoeld voor buiten/langere afstanden? Met name bijvoorbeeld bij buikdragen het bovenste bevestigingsriempje (in je nek) vast maken lijkt me niet eenvoudig zonder hulp?
alvast bedankt!
Mijn kindje is nu bijna 7 weken. Ik heb haar alleen nog in FWCC, dus rechtop met haar gezicht naar mij toe, in de doek gedragen. Zeker als ze pieperig is, werkt dat geweldig, ze valt heel snel in slaap. Ik heb het idee dat ze de doek zelfs nu al herkent als iets waar ze zich fijn bij voelt, ze wordt soms al rustig als ik ermee aan kom lopen (om dan weer even te piepen bij het vastknopen, maar ik ben nog niet zo snel...).quote:Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
B) Wat is de ervaring van mensen hier mbt binnen dragen van baby's die huilerig/pieperig zijn. Als dit maar voor een kwartiertje of zo is om de baby even rustig te krijgen, is een doek of ssc daarvoor ook geschikt?
Bij mijn oudste kinderen heb ik ook wel eens (heel af en toe) een babybjörn gebruikt, meestal niet veel langer dan een half uurtje, omdat ik het dan niet meer prettig vond zitten. Bij mijn jongste gebruikte ik doeken en daarbij vond ik dragen geen enkel probleem. Als ze huilerig was, stopte ik haar in de doek en werd ze rustig. Viel ze vervolgens in slaap, dan vond ik dat vooral knus en zeker niet onprettig. Het dragen in een doek (of een goede drager, vermoed ik, heb ik zelf geen ervaring mee), is niet te vergelijken met een babybjörn (hoewel de nieuwere modellen volgens mij wel iets beter dragen (voor de ouder) dan de oudere, denk ik).quote:Op maandag 28 maart 2011 15:24 schreef elvy het volgende:
Ik had hem eerst op de buik, toen losgemaakt en mn buurvrouw heeft hem toen met doek en doekje en al zo op mn rug gelegd volgens instructiesquote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:42 schreef Twinkly het volgende:
Owh Mrien! Daar ga ik wel van rammelen hoor!
Hoe krijg je dat spuugdoekje zo mooi netjes, symmetrisch en dat het blijft zitten enzo, als je hem op je rug doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |