abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94893092
Deze (awh, draagpapa met heel schattig slapend kindje O+)
Ik doe het ook zo met de doek aan het einde onder de beentjes door

Webkim doet dat niet!

En ik doe het volgens mij verkeerd door de uitgespreide kant eerst te doen en daarna de "streng" eroverheen. Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar dat ga ik vanaf nu andersom doen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94893139
Maar als je jezelf een nieuwe knoop aanleert zou ik deze gaan oefenen:

Daarbij heb je geen knoop op je borst die kan gaan drukken.
Mij lukt hij nog niet omdat Niels te wild doet, ik heb liever dat hij direct vastzit.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_94893930
Zo, die double hammock lijkt me echt heel prettig zitten, maar die gaat Mette echt niet tof vinden. Zit ze helemaal gemummificeerd en net zoals jij Twinkly is ze daar veelste bewegelijk voor,
Ik was laatst al blij dat de rucksack was gelukt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 1 april 2011 @ 11:43:09 #164
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_94896212
Als ze het niet pretig vindt "gemummificeerd" te worden, vindt ze het misschien prettiger met de armpjes erbuiten geknoopt? Als je dat niet al hebt geprobeerd, misschien een idee :)

En Twinkly, heb je inmiddels al een zomerdoek gevonden?
Ik vind linnen indio's erg fijn in de zomer. En een linnen natur kun je op eBay vrij goedkoop scoren meestal en in elk gewenst kleurtje verven :)
En er zijn natuurlijk ook tal van LE's, sommige makkelijker en andere moeilijker te vinden en betalen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:09:01 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94899193
wickie, Harry is ook een friemelkont en een hupser (hij zit altijd te wippen op mijn rug alsof ik een paard ben :D ). Ik heb hem vandaag voor het eerst in de double hammock geknoopt en het zit echt heerlijk en stevig :Y
Ik heb de armpjes erbuiten geknoopt (hoewel eentje dan want de andere liet hij zelf erin zitten, nou ook best). Zo kon hij mooi tegen iedereen zwaaien en toch zit hij stevig.

Twinkly, de doek is meer paars dan blauw (of net zoveel).
pi_94900911
Wowowow! Eerder lukte hij om een of andere reden niet... maar het is gelukt! En ze zit als een huis!! _O_ En het zit 500.000 keer fijner dan de rucksack (waar ik ook al uren mee kan lopen!)

Hij kan wel nog wat strakker, maar meer voor het oog. Want hij zit al wel als een huis!

pi_94901441
Ohh, zo ziet ie er ook uit Orea!
Welke is dat?
Als ik dat zie dan baal ik nog wel een beetje dat het knopen hier niet goed lukte, en dat ik te lui was om er energie in te steken :P

Moet voor de zomer nog wel een Mei Tai denk ik, verwacht dat de Bondolino dan te warm gaat zijn.. Ik wil em ook wel zelf maken, maar echt goed met de naaimachine kan ik niet overweg. Is dat een beetje te doen met de tutorial die in de OP staat?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94901518
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:54 schreef Orea het volgende:
Wowowow! Eerder lukte hij om een of andere reden niet... maar het is gelukt! En ze zit als een huis!! _O_ En het zit 500.000 keer fijner dan de rucksack (waar ik ook al uren mee kan lopen!)

Hij kan wel nog wat strakker, maar meer voor het oog. Want hij zit al wel als een huis!

[ afbeelding ]
Ziet er heel tof uit!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94901641
Dit is de double hammock Mor!! En ik ben gewoon op een verloren middag een keer gaan oefenen en het gaat steeds beter.. Nu deze nog een paar keer oefenen, morgen naar Artis óf het strand en dan wil ik deze even zo hop naast de auto doen :D zit echt mega comfortabel!!
pi_94901808
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:08 schreef Morretje het volgende:
Ohh, zo ziet ie er ook uit Orea!
Welke is dat?
Als ik dat zie dan baal ik nog wel een beetje dat het knopen hier niet goed lukte, en dat ik te lui was om er energie in te steken :P

Moet voor de zomer nog wel een Mei Tai denk ik, verwacht dat de Bondolino dan te warm gaat zijn.. Ik wil em ook wel zelf maken, maar echt goed met de naaimachine kan ik niet overweg. Is dat een beetje te doen met de tutorial die in de OP staat?
Je hebt nog tijd zat om te beginnen hoor. :D ik begon met doeken ook pas toen X 1 was.
En heb haar nog 1,5 jaar in doeken gedragen. V. draag ik nu vanaf dag 1 al O+
pi_94901865
Wat goed Orea!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94901894
Orea, wat zit ze mooi!! Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik krijg zin om een double hammock bij Ivan te proberen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94902032
Overigens Mor, ik heb met nul naaimachine kennis ook de mei tai uit de OP gemaakt :P prima gelukt!! (al zeg ik het zelf...)

Wat leuk Claudia! Ben benieuwd :D filmpje van Webkim is echt heel handig!
pi_94902036
Oooh wat zit ze lief en lekker O+
pi_94902171
Hoe zouden jullie het begin dan doen, namelijk je dreumes op je rug krijgen? Ik denk dat we het stadium van op de rug slingeren wel gepasseerd zijn. :+
pi_94902262
X slinger ik wel nog. :D maar dat is met 15 kilo toch best wel zwaar :D
En anders op de commode laten zitten/staan en zo op je rug nemen ^O^
pi_94902358
Het nadeel van Ivans huidige postuur vind ik dat hij wel heel zwaar is maar hij nog niet de grove motoriek heeft van een ouder kindje. Dat is best een lastige situatie.

Eens kijken of hij zo mee wil werken!
pi_94902364
Ik blijf het voorlopig gewoon doen zoals ik het doe.. de doek al om haar heen, onder haar oksels, armen pakken en op de rug zwaaien... dat is de supermantoss geloof ik!
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:37:06 #180
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94902557
Ik doe bij Bram (15 kilo) de supermantoss zonder doek. Doek heb ik dan om mijn heupen geklemd. Double Hammock wil ik bij Bram ook nog wel eens proberen, maar vrees dat ik dan een langere doek moet hebben.
Eline heb ik nu een paar keer met bwcc op mijn rug gedragen. Het draagt wel heel fijn, maar bij het knopen heb ik een beetje hulp nodig, het uitspreiden van de banen lukt nog niet altijd goed. J. spreid ze dan voor me even goed uit.
pi_94902595
Wat een geduldig en rustig kindje in dat filmpje! Ik gebruik bij Niels die eerste twee methoden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:40:18 #182
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94902677
Ik bij Bram de eerste en bij Eline de laatste
pi_94905295
Ik gebruik altijd de supermantoss :)
pi_94905891
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:18 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Je hebt nog tijd zat om te beginnen hoor. :D ik begon met doeken ook pas toen X 1 was.
En heb haar nog 1,5 jaar in doeken gedragen. V. draag ik nu vanaf dag 1 al O+
Uhm, ja, daar heb je gelijk in. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en draag fijn met de Bondolino.. Dus tja.

Orea, fijn, dan moet dat mij ook lukken :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94906292
Gewoon eens kijken Mor :) als je een doek in huis hebt, gewoon eens proberen! Ik vond de rucksack het makkelijkst om als eerste rugknoop te doen. Die kan ik nu feilloos, met mijn ogen dicht :P

Oooh ik heb helemaal zin in morgen! Warm weer, lekker richting strand O+ kind op den rugh binden en een lang stuk wandelen! *O* en nu wordt het dus vechten straks wie haar mag dragen :P

M. heeft gisteren voor het eerst ruggedragen met de Bondolino :D hij was al fan van dragen, maar had tot nu toe op de buik gedragen. Zei laatst al dat het niet meer heel lekker zat. Dus gisteren Leia op zijn rug gebonden en hij riep de hele tijd: wow dit zit echt fijn! Kan ik wel uren volhouden zo :P

En net, met de DH knoop: kan ik dat ook? :D dus mijn doeken zijn straks ook niet meer veilig :{w

Dus ik geloof dat het tijd wordt voor een nieuwe baby :') kunnen we er ieder één dragen :D
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:19:43 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_94906575
Die ga ik van de week proberen! Misschien zit dat fijner. Tot nu toe knel ik iets af als ik haar op mijn rug knoop met tintelende vingers als gevolg en als ik iets verder doorloop gaat er nog veel meer tintelen :X niet fijn :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 1 april 2011 @ 16:26:09 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94906831
Claudia, je kunt Ivan ook op je heup zetten en dan zo doorschuiven naar je rug.
Ik zorg wel altijd dat ik dan al iets van doek in de nek heb liggen. Op de eerste plaats omdat ik dan al kind kan 'vastleggen' en op de tweede plaats dat ik dan niet meer hoef te wurmen om nog een doek daar te krijgen zonder dat die gedraaid zit :D

Maar die double hammock zit echt inderdaad fijn :Y
pi_94907497
Nou ik heb Sarah geprobeerd te dragen in de doek, ik vond het zelf fijn en goed zitten.. Sarah was er wat minder blij mee, ook omdat ze het niet gewent is denk ik, dus straks nog maar eens proberen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94917830
Bedankt voor het meedenken! Ik heb niet meer geoefend vandaag, maar ga er morgen mee aan de slag. Vanavond eens rustig alle filmpjes een paar keer bekijken. Het klinkt allemaal wel lastig, maar ik denk dat het net is als in het begin: geduld hebben, rustig blijven oefenen en dan krijg je er vanzelf handigheid in.

MP: zowel Ivan als Lena vonden het eerst ook niet leuk, vooral omdat ik wat zat te klungelen met het knopen en het een tijdje duurde. Maar als ze eenmaal erin zaten en ik een stuk ging lopen raakten ze al snel tevreden (en vielen ze in slaap). Lena is het nu alweer zo gewend dat het in de doek doen ook geen probleem meer is.

Maar ik blijf om deze reden een fan van mijn ringsling, hoor. Dat gaat zo snel en makkelijk en ik kan nog rustig aanspannen. Ik kwam pas op een feestje een andere draagster tegen die ook een ringsling had, maar die was er behoorlijk van onder de indruk hoe makkelijk en fijn het eruit zag. Zij kon met haar ringsling geen vriendjes worden. Ik vermoed dat ik per ongeluk een ontzettend fijn exemplaar heb gekocht.
pi_94918398
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:
Bedankt voor het meedenken! Ik heb niet meer geoefend vandaag, maar ga er morgen mee aan de slag. Vanavond eens rustig alle filmpjes een paar keer bekijken. Het klinkt allemaal wel lastig, maar ik denk dat het net is als in het begin: geduld hebben, rustig blijven oefenen en dan krijg je er vanzelf handigheid in.

MP: zowel Ivan als Lena vonden het eerst ook niet leuk, vooral omdat ik wat zat te klungelen met het knopen en het een tijdje duurde. Maar als ze eenmaal erin zaten en ik een stuk ging lopen raakten ze al snel tevreden (en vielen ze in slaap). Lena is het nu alweer zo gewend dat het in de doek doen ook geen probleem meer is.

Maar ik blijf om deze reden een fan van mijn ringsling, hoor. Dat gaat zo snel en makkelijk en ik kan nog rustig aanspannen. Ik kwam pas op een feestje een andere draagster tegen die ook een ringsling had, maar die was er behoorlijk van onder de indruk hoe makkelijk en fijn het eruit zag. Zij kon met haar ringsling geen vriendjes worden. Ik vermoed dat ik per ongeluk een ontzettend fijn exemplaar heb gekocht.
Dat vermoeden heb ik ook :D Hij was zoveel fijner dan die van mij.
pi_94918409
Ik heb het net nog eens geprobeerd en dat ging al beter! Ze viel in slaap! Er staat een foto van op mijn FB, zal van de week even kijken of ik er hier ook eentje kan showen.
pi_94920308
Pvoes ik probeer je mijn FB te sturen maar dat ding zegt dat jou inbox vol is.
  zaterdag 2 april 2011 @ 12:21:45 #193
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94937703
Ik heb Bram net een poosje in een DH gedragen. Zelfs met mijn forse peuter draagt het fijn. Zodadelijk maar eens met Eline proberen
pi_94938432
:D iedereen aan de double hammock, geweldig!
pi_94938961
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
Pvoes ik probeer je mijn FB te sturen maar dat ding zegt dat jou inbox vol is.
Opgelost :D
pi_94939263
Pvoesss je hebt PM.

Ik ben net met Sarah in de doek naar de kínderboerderij en de speeltuin geweest. Ze heeft lekker geslapen en wat is dit een relaxtere manier dragen dan met de baby Björn zeg! Die gaat op MP, we hebben hem bij Jaël niet voor niets maar drie. Keer gebruikt, jammer dat ik toen deze manier van dragen nog niet kende..
Ik had het zelf trouwens wel erg warm met de doek en Sarah tegen me aan..
pi_94941736
Hierbij een beloofde foto. Hier had ik haar net in de doek, maar voor mijn idee zat ze wat hoog. Uiteindelijk zakte ze vanzelf wat en dat maakte het volgens mij voor ons beide iets prettiger.

Ik zou haar ook graag buik tegen buik dragen, maar met die knoop kan ik het nog niet helemaal worden. Ik had hier gekeken voor de knoop http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_NL.pdf maar is er misschien een makkelijkere of andere knoop om haar buik tegen buik te dragen?

Let niet op mijn hoofd :P

[ Bericht 8% gewijzigd door MamaPurk op 02-04-2011 22:23:49 ]
pi_94979851
Sorry, ik kan je niet helpen MamaPurk. Ik heb nooit met een rekbare doek gedragen. Wel fijn dat Sarah zo heerlijk bij jou in de doek geslapen heeft O+

Ik heb een doek en een ringsling te koop staan.
pi_94980072
MP, ik weet niet welke je gebruikte (mobiel), maar ik had veel aan het filmpje over voeden in de rekbare doek van draagdoekmama op YouTube. Legt ook uit hoe je een fwcc knoopt. Ik doe dat trouwens hetzelfde met rekbaar als met geweven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94982647
Ik zag hem Twinkly, maar eerst maar eens echte vriendjes worden met deze :)

En Vanyel heb dat filmpje even gekeken en das de knoop die niet lukte, maar ik denk dat het even een kwestie is van oefenen!
  maandag 4 april 2011 @ 08:51:20 #201
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95012333
MamaPurk, FWCC is bijna hetzelfde als wat je nu hebt, alleen zit dan de horizontale band onder de gekruiste banden. Ik zelf vond het prettiger om Harry rechtop te dragen, maar dat is eigen voorkeur.

Gisteren zijn we 8km gaan wandelen. Mijn man had Harry in de Bondolino op de rug. Beiden vonden het geweldig. Mijn man zei dat hij toch merkte dat dit prettiger droeg dan de framedrager die we een tijd geleden geleend hadden. *O* Alleen iets warmer.
pi_95013163
Wat leuk en wat goed Asy!!! *O* Wow, zo zonder veel te hebben geoefend 8 kilometer rugdragen! _O_
pi_95013443
Hoeveel van jullie draagsters hebben een kinderwagen die veel gebruikt werd?

In spetember verwachten wij onze derde namelijk. We gaan over een tijdje verhuizen naar een wijk waar niet direct op loopafstand de school van de oudste of winkels in de buurt zijn. Dus ik ben twijfel of ik nasst een nieuwe doek een kinderwagen moet kopen.
Nu was mijn eigen plan om de fietskar te gebruiken en dan kleine in de draagdoek te doen. Maar nu vind R dat jammer want zo kunnen opa en oma's niet wandelen. Maar om daar nou een kinderwagen voor te kopen?!? Wat zouden jullie doen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95013548
nicole, wij hebben hier een compleet wagenpark staan ;)

onze vervoerverzameling:
alle doeken (2 mei tais, 1 ringsling, 1 korte doek en 1 lange doek)
1 aftandse buggy voor selene
1 fancy buggy voor ravi (zo een uit een set met maxi cosy en babybak)
1 aftandse duowagen

meestal gebruiken we eigenlijk enkel de doeken maar een enkele keer is een wagen ook handig. alle wagens zijn tweedehand trouwens. waar woon je ergens? want de combiwagending gaan we verkopen (onderstel, maxi cosy, buggyinzet en babybak)

ik heb hier tegenwoordig de oma's ook beiden zover dat ze liever de doek gebruiken :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95013830
We wonen in Almelo.

Misschien dat mijn moeder ook best de doek wil gebruiken hoor. Heb het er verder nog niet ech over gehad. We hebben bij Leander namelijk de kinderwagen zelf eigenlijk bijna niet gebruikt. Ja soms om Mikael naar de psz te brengen en ik geen zin had om te knopen :P Maar in de het centrum had ik hem altijd in de doek. Mijn moeder gebruikte toen wel steeds de kinderwagen.

Maar nu zit ik ook met Leander er nog bij. Die is er steeds als een haas vandoor. En ik ben bang dat ik met de draagdoek niet altijd even snel kan reageren. Dus een stukje wandelen met draagdoek en loslopend wild ;) zie ik nog niet zo zitten.

Bleh moeilijk!!
pi_95013903
jullie groeien er vanzelf in :*
komt goed!

kan je rugdragen? ik vond ravi op de buik en selene los prima te doen, maar op de rug is gewoon net wat fijner ivm evenwicht! we gaan hier zelf met selene naar het speeltuintje met ravi in de doek.
pi_95014104
Wij gaan de kinderwagen verkopen :P De wandelwagenbak is gebruikt als wiegje in de kraamweek, de maxi cosi een keer of 15 in de auto (die we toen nog hadden) en Niels heeft iets van 4 keer in de wandelwageninzet gezeten. Dragen is veel praktischer voor ons omdat de stad ook niet op loopafstand is en een wagen meenemen in de bus of de trein lijkt me helemaal een ramp.
Niels vindt het ook helemaal niet leuk om in de kinderwagen te zitten, dan krijgt hij een starende blik, alsof hij zich wil afsluiten en eenmaal thuis gaat hij direct huilen.
pi_95014132
Ik zou een goedkope buggy kopen en de kleinste dragen MeNicole.
pi_95014272
Hoe oud is Leander als de baby komt?

Hier zit Jelle altijd in de doek. Afhankelijk van Lotte haar buien loopt ze los mee of gaat ze in de buggy. Zij was 2,5 toen Jelle geboren werd.
Inmiddels hebben we een fietskar waar ze met z'n 2-en inkunnen. Jelle in een hangmatje en Lotte ernaast. Ideaal vind ik dat je hem ook kunt gebruiken als "buggy", dat is wel handig in de stad vind ik.
pi_95014743
Leander is 2 jaar en 2 maand als de baby komt. Hij zit nooit in de buggy.
Ik heb nu een fietskar waar als er een babyschaal in zit alleen een baby in kan. En ik kan er ook geen "kinderwagen" van maken. Misschien is het makkelijker om een andere fietskar te kopen. Eentje waar de baby en eventueel Leander in kan. Fietskar heb ik namelijk zowiezo nodig.
Hmm ik zie opties!!
  maandag 4 april 2011 @ 11:24:35 #211
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_95016196
Niole, wij gebruiken hier de doek en de wagen ongeveer evenveel. Wat we gebruiken ligt aan het moment en onze bui. :D
Ik zou trouwens geen wagen kopen alleen maar om eventuele oma's een plezier te doen. Dan kopen ze er zelf maar 1 zou ik zeggen. :@

Ik heb trouwens nog een vraagje! Ik heb nu Girasol ringsling, de chocobanana.

Webkim, ik heb 't plaatje even van jouw site geleend. Als je dat niet fijn vindt haal ik 'm weer weg! :*

Ik vind 'm écht heel erg fijn en mooi maar ik wil er graag nog 1 bij, de Hoppediz Miami. Want roze enzo. :+
Hebben jullie ervaring met een Hoppediz ringsling? Hoe bevallen ze?
A grand adventure has begun.
pi_95016441
Hoppediz is vind ik een erg fijn merk.
Geen ervaring met de slings :)
  maandag 4 april 2011 @ 11:36:11 #213
265732 Keshet
pi_95016493
Ja, Pvoesss, wat is dat nou zeg! Geen ervaring met de slings, tsssk. :D
Waarom vindt je Hoppediz zo fijn dan?
pi_95016673
Ik heb er de wickelmax van, de bondolino, een poppendoek en het fleecepak.
en dat zijn allemaal heerlijke dingen :D en de kwaliteit is perfect.
En ik vind de poppendoek heerlijk aanvoelen :Y
  maandag 4 april 2011 @ 11:47:09 #215
265732 Keshet
pi_95016880
Dat klinkt goed!
  maandag 4 april 2011 @ 11:53:28 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95017116
Ik heb een vraagje over ringslings:
Hoe krijg e de sto netjes door die ringen heen? Zonder al teveel gefrummel?
Ik heb een flimpje gezien van draagdoekmama, maar dat krijg ik niet voor elkaar zoals zij dat doet.
Zijn er ook andere manieren/tips en trucs?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 4 april 2011 @ 11:55:12 #217
265732 Keshet
pi_95017175
Davinia, ik ben er ook niet zo handig in hoor maar het gaat steeds beter.

Ik doe de uiteinden door de ringen en verdeel het daarna. Dat kost even tijd, maar als het goed zit zit het een hele tijd goed. Ik begin in het midden van de doek en werk daarna naar de buitenkanten toe.
pi_95017529
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 11:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb een vraagje over ringslings:
Hoe krijg e de sto netjes door die ringen heen? Zonder al teveel gefrummel?
Ik heb een flimpje gezien van draagdoekmama, maar dat krijg ik niet voor elkaar zoals zij dat doet.
Zijn er ook andere manieren/tips en trucs?
doek op de grond leggen en dan met uiteinde hamonicavouwen, dan gevouwd door de ringen halen, dan kan je het zo uitvouwen en zit het netjes
pi_95017589
Keshet er staat nu een miami op marktplaats, misschien interessant?

Nicole ik heb een soortgelijk verhaal als dat van Twinkly. Ik heb zelf nooit achter de kinderwagen gelopen. Mijn ouders gebruiken 'm wel eens als ze oppassen. We hebben toentertijd een tweedehands via marktplaats gekocht, dus ik kan er niet rouwig om zijn. Als we voor van de zomer een ssc hebben gekocht, gaat de kinderwagen de deur uit.
pi_95017750
Door al die filmpjes en foto's hier heb ik gister weer eens een doek te voorschijn gehaald. Droeg vooral met de boba namelijk.
Mijn blote pauwen.O+ En ik heb de DH geknoopt en de supermantoss gedaan zonder blikken en blozen.
Het ging goed! :o
En toen Ko eenmaal zat zwaaide hij naar papa en riep Doei doei!
Ik heb er weer helemaal zin in! *O*

Wij hebben nooit een kinderwagen gekocht. Gewoon geen plek en geen geld voor (over).
Nu hebben we een tweedehands buggy via hier en dat is prima met sneeuw of met oma maar verder dragen we vooral. Natuurlijk geen ervaring met 2. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95017847
Ik heb een ringsling gehad van hoppediz, vond hem erg fijn voelen enzo. Ringsling is alleen niet echt wat voor mij helaas.
De doeken van hoppediz voelen erg fijn en dragen ook fijn. Ik heb een mei tai van een hopp miami (nu wel in verkoop) en die is echt heel fijn

Beessie-jen heeft een miami sling in v&a staan :)
  maandag 4 april 2011 @ 12:12:32 #222
265732 Keshet
pi_95017909
Wup, bedankt voor de tip! Het is helaas alleen geen ringsling. ;)

Oeke, dat klinkt heerlijk. O+
pi_95019817
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 09:53 schreef simmu het volgende:
nicole, wij hebben hier een compleet wagenpark staan ;)

onze vervoerverzameling:
alle doeken (2 mei tais, 1 ringsling, 1 korte doek en 1 lange doek)
1 aftandse buggy voor selene
1 fancy buggy voor ravi (zo een uit een set met maxi cosy en babybak)
1 aftandse duowagen
Dat lijkt erg op ons wagenpark!

- doeken (1 geweven, 1 ringsling, 1 beco)
- dure kinderwagen
- goedkope buggy
- goedkope duowagen

Ik was van plan het allemaal met de doeken op te lossen, maar als ik alleen op pad ga vind ik de duowagen het handigst. Dat komt vooral doordat Ivan nog zo jong is.
pi_95020842
de duowagen wordt hier wel vaak gebruikt, dagelijks! maar dat is omdat selene het megagaaf vindt om samen met ravi per "superbuggy" naar de speeltuin te gaan elke dag als de papa thuiskomt ;) dus die wordt wel regelmatig gebruikt, doch meer als spelen dan als daadwerkelijk functioneel. ik heb een hekel aan het ding, want hij gaat loeizwaar!

ik was trouwens ons plankje voor aan de fancy buggy vergeten! die hebben we *ook* nog :) die was laatst erg handig toen we een extra peuter hadden. een peuter in de buggy, eentje op het plankje eraan en dan ravi in de draagdoek achterop
pi_95021249
Haha, ik denk dat een meerijdplankje er hier t.z.t. ook gaat komen.

Als ik alleen ben vind ik de duowagen een uitkomst, want dan heb ik mijn handen écht vrij om achter Ivan aan te rennen, hem te troosten als hij is gevallen, hem uit en in de wagen te tillen en om samen in de speeltuin te spelen. Als Lena voorop bungelt ben ik te beperkt in mijn bewegingen. Rugdragen zou meer vrijheid geven, maar daar vind ik Lena nog te klein voor. Het beste alternatief is Lena in de kinderwagen doen en Ivan dragen.
pi_95022802
deze wilde ik jullie niet onthouden :P

pi_95022980
LOL
pi_95023190
En dan doen wij moeilijk over fietshelmpjes en zitjes :')
pi_95025269
:D Beide foto's!

Ik heb zojuist de enige missende kleur pfau gekocht. (dat maakt 6 :o )
Burgundy, Petrol, Black, Violet, Ecru en Granat *O*
pi_95026076
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 13:54 schreef Orea het volgende:

[ afbeelding ]
Wat mooi geknoopt Orea. :)
(En ik ben zó jaloers op je zwarte Pfau... :Y )
Hardloper.
IG @webkim
pi_95029966
Ik had de buik tegen buik knoop geprobeerd, maar voor mijn idee zit Sarah dan wel erg in de doek en ik vraag me af of ze het dan niet benauwd krijgt? Ik had ook het idee dat Sarah de liggende houding lekkerder vind maar we proberen het morgen gewoon nog een keer.

zo zat ze in de rechtop houding, ik vind hem er best professioneel uitzien ;)

[ Bericht 36% gewijzigd door MamaPurk op 04-04-2011 17:55:30 ]
pi_95031169
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:
En dan doen wij moeilijk over fietshelmpjes en zitjes :')
[ afbeelding ]
en zo te zien nog bungelbeentjes ook :o
  maandag 4 april 2011 @ 18:54:15 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95034151
MamaPurk, ze krijgen het niet snel benauwd. Wat jullie fijn vinden, moet je even uitproberen maar je poging ziet er best oke uit :Y

Ik zet mijn Tobi te koop.
pi_95065292
Ik was stash happy en uitgekocht.... en nu is er een sale bij S&T en valt mijn oog op 2 pfauen en een teviot :X :X :X *gaat op handen zitten*
pi_95069410
echt de pfauwen zijn heerlijk! helemaal ecru :Y
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:43:00 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95070036
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2011 18:54 schreef Asyniur het volgende:
MamaPurk, ze krijgen het niet snel benauwd. Wat jullie fijn vinden, moet je even uitproberen maar je poging ziet er best oke uit :Y

Ik zet mijn Tobi te koop.
waarom verkoop je Tobi?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_95074678
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:20 schreef MamaPurk het volgende:
Ik had de buik tegen buik knoop geprobeerd, maar voor mijn idee zit Sarah dan wel erg in de doek en ik vraag me af of ze het dan niet benauwd krijgt? Ik had ook het idee dat Sarah de liggende houding lekkerder vind maar we proberen het morgen gewoon nog een keer.

[ afbeelding ]
zo zat ze in de rechtop houding, ik vind hem er best professioneel uitzien ;)
Ik zou het zelf niet zo fijn vinden om Lena er zo in te hebben, vooral omdat ik haar en haar ademhaling dan niet goed in de gaten kan houden. Wat heb je nu gebruikt als oefenmateriaal? Ik doe het zelf net zoals Kim in dit filmpje, alleen laat ik dat laatste meestal achterwege:

pi_95074880
Ik spreid de banden aan het einde niet zo uit, maar doe ze aan de zijkant (na aanspannen). Vind ik zelf erg prettig zitten, stevig en niet te warm voor binnen. Weet alleen niet of dat met een rekbare genoeg steen geeft
En in het nekje kun je een spuugdoekje rollen (bovenste stukje van de doek) voor extra steun, erg fijn en zacht!

Zoals bij deze foto, sorry orea ;)
pi_95075230
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:38 schreef WupWup het volgende:
Ik was stash happy en uitgekocht.... en nu is er een sale bij S&T en valt mijn oog op 2 pfauen en een teviot :X :X :X *gaat op handen zitten*
Ik heb dit niet gezien. }:|

Claudia, wat bedoel je ermee dat je haar niet in de gaten kan houden? Omdat de doek teveel over haar heen gespreid is? Of omdat ze iets te hoog zit? Of draag je Lena in de liggende houding?
Ik heb Ko best een tijdje, zo'n 5 weken in de liggende houding gedragen, maar ik vond dat uiteindelijk toch niet zo prettig omdat het kinnetje zo op de borst ligt.
Ik heb ook begrepen dat de veiligste houding om je kind te dragen juist rechtop is. Zo kan de ademhaling niet stokken doordat het kinnetje te dicht op de borst ligt.

Oh Mrien, die foto van Jelle is zo geweldig! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_95075752
Ik heb Ivan één keer liggend geprobeerd te dragen en dat vond ik maar niks. Het was me inderdaad te doen om die verticale banen over haar heen, al laat Webkim in het filmpje zien dat je dat prima kunt doen om je kindje lekker te laten slapen. Maar ik vind het zelf gewoon niet fijn. Ik wil naar beneden kunnen kijken en het gezichtje kunnen zien. Oh, en ze zit inderdaad wel erg hoog!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')