abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 maart 2011 @ 15:43:50 #226
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94422460
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:42 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je hebt die vuistregel zelf bedacht?
Het systeem in de Scandinavische landen zit niet veel anders in elkaar dan in Nederland, alleen kennen ze daar minder bestuurslagen.
pi_94422479
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:42 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je hebt die vuistregel zelf bedacht?
Anders stond er wel een bron achter natuurlijk.

Maar je weet het niet, wellicht heeft Holo stiekem jarenlang peer-reviewed onderzoek gedaan.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  maandag 21 maart 2011 @ 15:45:12 #228
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94422517
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:43 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ze vinden anders wel werk, maar daar gaat het niet om. Ik zeg een paar vakken gewoon, om je politieke besef wat te vergroten. Niets mis mee hoor, kan zo aan een OU oid.

Je gaat al de fout in door te vergeten dat de contexten sterk verschillen, en dat er verschillende andere variabelen kunnen zijn die een hoger democratisch gehalte in bepaalde landen verklaren.
In Denemarken hebben ze de provincies en de Deense EK al afgeschaft, en daar zijn ze niet tegen 'gigantische problemen' aangelopen.
pi_94422588
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

In Denemarken hebben ze de provincies en de Deense EK al afgeschaft, en daar zijn ze niet tegen 'gigantische problemen' aangelopen.
Ik zie de samenhang niet tussen wat ik zeg en je reactie. Mijn antwoord is dan ook: nou en?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  maandag 21 maart 2011 @ 15:48:16 #230
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94422663
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ik zie de samenhang niet tussen wat ik zeg en je reactie. Mijn antwoord is dan ook: nou en?
Als ik jou moet geloven getuigd het van domheid en kortzichtigheid om de provincies en de EK wilt afschaffen, en zou het alleen maar problemen moeten opleveren.

In Denemarken zijn ze schijnbaar erg kortzichtig en dom, maar het systeem daar functioneert wel..
pi_94422708
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

De vuistregel voor een goede democratie is: "Hoe minder bestuurslagen een land heeft, des te democratischer het land is". Voor een goede democratie heb je in principe maar 2 bestuurslagen over: de gemeente en een Tweede Kamer. In de top 5 meest democratische landen zijn er in principe ook maar 2 bestuurslagen.

Waterschappen, de EK en de PS zijn onnodige bestuursorganen die elkaar alleen maar kunnen tegenwerken. Dat is niet bevorderlijk voor de democratie.
Je lult dus uit je nek. Verder moet ik er niet aan denken dat ons land nog democratischer wordt. Er wonen veel mongolen en klootzakken op dit kleine stukje aarde. Beter hebben zij zo min mogelijk te zeggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 maart 2011 @ 15:50:01 #232
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94422735
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:43 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het systeem in de Scandinavische landen zit niet veel anders in elkaar dan in Nederland, alleen kennen ze daar minder bestuurslagen.
Democratie heeft met veel meer dingen te maken dan het aantal bestuurslagen. Waarschijnlijk worden ook inspraak organen megerekend en dat heb je waarschijnlijk niet in je onderzoek megenomen. Democratie is zo ingewikkeld dat je jouw conclusie niet kunt trekken op de weinig gegevens die je hebt.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 21 maart 2011 @ 15:53:10 #233
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94422880
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:50 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Democratie heeft met veel meer dingen te maken dan het aantal bestuurslagen. Waarschijnlijk worden ook inspraak organen megerekend en dat heb je waarschijnlijk niet in je onderzoek megenomen. Democratie is zo ingewikkeld dat je jouw conclusie niet kunt trekken op de weinig gegevens die je hebt.
Nee hoor. In de Scandinavische landen hebben ze niet meer inspraak dan in Nederland. Ook daar kennen ze een parlementaire democratie. Het eerste land op de ranglijst met een directe democratie staat op nummer 6: New Zealand.
pi_94423061
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:53 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee hoor. In de Scandinavische landen hebben ze niet meer inspraak dan in Nederland. Ook daar kennen ze een parlementaire democratie. Het eerste land op de ranglijst met een directe democratie staat op nummer 6: New Zealand.
Inspraak reikt verder dan het parlement. Hoe is het bijvoorbeeld geregeld op lokaal niveau? Heb je daar inzicht in?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 maart 2011 @ 16:01:26 #235
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94423246
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inspraak reikt verder dan het parlement. Hoe is het bijvoorbeeld geregeld op lokaal niveau? Heb je daar inzicht in?
Natuurlijk niet. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:02:05 #236
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94423276
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inspraak reikt verder dan het parlement. Hoe is het bijvoorbeeld geregeld op lokaal niveau? Heb je daar inzicht in?
Volgens mij niet bijzonder veel voor zover ik weet. De inspraak is in ieder geval niet noemenswaardig voor de Engelse en de Nederlandse Wikipedia.
pi_94423427
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij niet bijzonder veel voor zover ik weet. De inspraak is in ieder geval niet noemenswaardig voor de Engelse en de Nederlandse Wikipedia.
Dat zul je ook niet snel terugvinden op een Wiki-pagina. Hoe zit het bijvoorbeeld met de inspraak bij bestemmingsplanprocedures of andersoortige besluitvormende processen. Kennen zij een commissie bezwaarschriften? Enz. Je conclusie is simpelweg te kort door de bocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 maart 2011 @ 16:05:00 #238
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94423432
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Volgens mij niet bijzonder veel voor zover ik weet. De inspraak is in ieder geval niet noemenswaardig voor de Engelse en de Nederlandse Wikipedia.
Je begrijpt dat het maar één van de vele factoren is, zoals bijv. het aantal parlementen ook één factor is. Er zijn honderden factoren waarvan je zeker moet stellen dat die allemaal het zelfde zijn als je twee democratiën wilt vergelijken.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:06:55 #239
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94423518
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:05 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je begrijpt dat het maar één van de vele factoren is, zoals bijv. het aantal parlementen ook één factor is. Er zijn honderden factoren waarvan je zeker moet stellen dat die allemaal het zelfde zijn als je twee democratiën wilt vergelijken.
Ik zeg ook niet dat dat het allerbelangrijkste is. Invloed van Buitenlandse mogendheden is ook belangrijk voor de bepaling van de democracy index.
pi_94423736
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:06 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat dat het allerbelangrijkste is. Invloed van Buitenlandse mogendheden is ook belangrijk voor de bepaling van de democracy index.
Met andere woorden: je lult maar wat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 maart 2011 @ 16:13:33 #241
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94423806
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:06 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat dat het allerbelangrijkste is. Invloed van Buitenlandse mogendheden is ook belangrijk voor de bepaling van de democracy index.
Is dat in Denemarken hetzelfde als in Nederland? Zo niet, dan kan dat het verschil zijn tussen de score van Nederland en Denemarken. Er zijn meer verschillen tussen Nederland en Denemarken die het verschil kunnen bepalen, dus is het te kort door de bocht dat het door het aantal parlementen komt.

Overigens met je dit nog eens lezen, dat zegt voldoende:
Tweekamerstelsel is helemaal niet essentieel voor de democratie
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:20:03 #242
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94424099
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:13 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Is dat in Denemarken hetzelfde als in Nederland? Zo niet, dan kan dat het verschil zijn tussen de score van Nederland en Denemarken. Er zijn meer verschillen tussen Nederland en Denemarken die het verschil kunnen bepalen, dus is het te kort door de bocht dat het door het aantal parlementen komt.

Overigens met je dit nog eens lezen, dat zegt voldoende:
Tweekamerstelsel is helemaal niet essentieel voor de democratie
Dat rapport kende ik niet. Toch vreemd dat Nederland van een 9.5 in 2008 naar een 8.99 in 2010 is gegaan. Misschien vanwege het demissionaire kabinet?

In ieder geval geef ik me gewonnen. ;(

Toch blijf ik erbij dat Nederland goed kan functioneren zonder CDA-bolwerken zoals het Waterschap.
pi_94424196
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat rapport kende ik niet. Toch vreemd dat Nederland van een 9.5 in 2008 naar een 8.99 in 2010 is gegaan. Misschien vanwege het demissionaire kabinet?

In ieder geval geef ik me gewonnen. ;(

Toch blijf ik erbij dat Nederland goed kan functioneren zonder CDA-bolwerken zoals het Waterschap.
Zal wel wat te maken hebben met de invloed van de PVV _O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 21 maart 2011 @ 16:27:20 #244
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_94424454
quote:
10s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zal wel wat te maken hebben met de invloed van de PVV _O-
Of omdat we een demissionair kabinet hadden omdat de PvdA geen verantwoordelijkheid meer durfde te nemen omdat ze anders nog meer zouden verliezen. :6
  maandag 21 maart 2011 @ 16:30:53 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_94424617
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat rapport kende ik niet. Toch vreemd dat Nederland van een 9.5 in 2008 naar een 8.99 in 2010 is gegaan. Misschien vanwege het demissionaire kabinet?
Een deel van de rating wordt bepaald op basis van enquetes, met vragen over bv het vertrouwen in de politiek. Met name op dat gebied scoort Nederland lager dan in 2008.
pi_94455033
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:39 schreef Holograph het volgende:

[..]

Een studie politicologie is een studie tot werkloze, dus dat ga ik inderdaad niet doen.

Daarnaast constateer ik alleen maar dat landen met 2 bestuurslagen vaak een hoge Democracy Index hebben, dus het boeit me niet zoveel wat die professoren zeggen: Ik kijk alleen naar de feiten.
Welke landen zijn dat dan, met maar 2 bestuurslagen?
Em hoe kom je aan een Democracy index (wat dat dan ook moge zijn) zonder professoren?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94455103
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:40 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Eén bestuurslaag lijkt me niet handig, stel je voor dat je voor de aanvraag van een bouwvergunning helemaal naar Den Haag moet. Nog lastiger wordt het als gemeenten de staatveiligheid moeten gaan garanderen. In 1953 zaten we met meer dan 100 waterschappen en we weten allemaal wat daarvan het gevolg was.

Je hebt nu eenmaal zaken die beter lokaal geregeld kunnen worden en zaken die beter landelijk of Europees geregeld kunnen worden. Minder dan twee lagen lijkt me vrij lastig. Nul lagen is een leuk ideaal maar ook onhaalbaar.
Ik ben het verder wel met je eens, maar wat die 100 waterschappen met welk gevolg dan ook te maken hadden, snap ik niet. Gezien je naam denk ik, dat de de watersnood bedoelt. Maar ik zie niet goed in hoe die het gevolg is van het feit dat er 100 waterschappen waren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94455183
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Toch blijf ik erbij dat Nederland goed kan functioneren zonder CDA-bolwerken zoals het Waterschap.
Ik snap niet goed wat er tegen een waterschap is. Net zo goed als de gemeente voor de belangen van de burgers opkomt en de woningcorporatioes voor de belangen van de huurders. Dat kun je combineren, maar dan krijg je toch weer een aparte dienst van de gemeente die over huurders gaat, dus wat is de winst? Als je de waterschappen opheft, moeten die diensten toch weer door een aparte organisatie verleend worden.
Als waterschappen al CDA-bolwerken zijn is dat je eigen schuld: je kunt toch stemmen op andere partijen. Overigens vind ik partijbelangen vreemd bij waterschappen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_94456208
Altijd leuk hoe mensen de PVV verwijten intolerant te zijn en vervolgens zelf intolerant jegens de PVV zijn. :')
pi_94457688
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 05:30 schreef Calimero-Gedrag het volgende:
Altijd leuk hoe mensen de PVV verwijten intolerant te zijn en vervolgens zelf intolerant jegens de PVV zijn. :')
Je doet je naam eer aan :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')