abonnement Unibet Coolblue
pi_91035687
Draagdoeken 87

Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Orea op 08-01-2011 21:50:50 ]
pi_91035955
Volgens mij klopt er niks meer van het doekenlijstje in de OP

Wat goed twinkly!!
pi_91036035
Volgens mij ook niet! Is het een idee om de OP eens helemaal om te gooien? De doekenlijst kan er volgens mij wel uit, niemand update meer..

Ik wil wel eens kijken voor een flitsende / informatieve OP? Moet mijn award waarmaken natuurlijk :P
Als iemand bezwaar heeft, laat maar weten! Modjes?
pi_91036121
Is dit een soort van burka?
pi_91036219
:Y met handvatten, zodat je makkelijk meegenomen kunt worden! ^O^
pi_91036382
Die van mij is behoorlijk outdated inderdaad :D
pi_91036407
We kunnen ook de doekenlijst eruit gooien en dan hier allemaal even een nieuwe doekenlijst posten? Post je niet, dan kom je er niet in.
Lekker simpel :P
pi_91036750
Ik gooi sowieso geen doekenlijst neer :P ik verkoop regelmatig wat en koop ook weer wat nieuws. Niet bij te houden.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:12:14 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91037943
Ik heb er 2 en mijn favo van het moment is de didymos Rosalinde. Ik kom gewoon niet op de naam van mijn andere doek :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91039790
Heb je er een foto van? :D
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:43:42 #11
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91042609
Ehhhh

Een foto jawel, maar niet op de klappert :D
Het is een blauwgestreepte met allemaal paarsblauwe tinten.... Ik zal wel even zoeken :D
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91042832
Weet je wel welk merk? :P
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:52:07 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91042960
Een Amazona, de meest rechtse op het plaatje;



Ik moest ook wel heel erg nadenken voor ik op Amazona kwam :@ :')
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91043010
:D ! Muppet!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:53:34 #15
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043025
Ja ehhhhhhhh :@
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:56:02 #16
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043152
Ik vind de Rosalinde fijner knopen maar kan niet aangeven waarom nu eigenlijk. Ze is warmer natuurlijk wat nu wel heel fijn is en de Amazonas is veel te lang voor mij, dat is ook niet fijn.
Rosalinde is aan de binnenkant wel zachter O+

Ik zit me te bedenken.... voor de zomer moet ik straks natuurlijk wel een nieuwe doek O-)
Ik heb er maar 2 dus dat mag best dan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 8 januari 2011 @ 21:56:57 #17
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043202
Oja, morgen wil ik gaan oefenen met een rugknoop. De eerste keer was het helemaal niets.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91043308
Inderdaad, als je er maar 2 hebt dan MOET je er zelfs nog één :P

Een met linnen heb je al (voor de zomer!) *O*
Dan moet je er één met wol! (voor de winter!)
Een met zijde O-)
Een gewone katoenen :D
Een shorty *) (voor een heupknoop ofzo)
Een iets langere voor rugknopen!
Een dikke, gewoon omdat dat vaak ook wel lekker draagt! :Y
En een bondolino/manduca achtig iets, gewoon omdat het moet!
Een Ringsling voor ff snel!
En een mei tai. Gewoon. Omdat het kan!

als ik dit zo zie dan valt mijn 'stash' reuze mee en is het ook allemaal nog eens verantwoord :P

w/
pi_91043386
Dat is een amazonas laguna geloof ik saffier, fijne doek, heb ik ook gehad (toen verkocht wegens te kort en te dun)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 22:06:55 #20
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91043721
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:59 schreef Orea het volgende:
Inderdaad, als je er maar 2 hebt dan MOET je er zelfs nog één :P

Een met linnen heb je al (voor de zomer!) *O*
je bedoelt Rosalinde? Die heb ik juist voor de winter omdat ze zo lekker warm is. De Laguna gebruikte ik van de zomer.
quote:
Dan moet je er één met wol! (voor de winter!)
Een met zijde O-)
Ik zag een mooie met Kasjmir :@
quote:
Een gewone katoenen :D
Een shorty *) (voor een heupknoop ofzo)
Bijna vergeten!! Ik heb 2 echte, originele Slendangs uit Indonesië O+
quote:
Een iets langere voor rugknopen!
Is Roos lang genoeg voor... en anders de Laguna weer...
quote:
Een dikke, gewoon omdat dat vaak ook wel lekker draagt! :Y
Hier heb je een punt 8-)
quote:
En een bondolino/manduca achtig iets, gewoon omdat het moet!
Een Ringsling voor ff snel!
En een mei tai. Gewoon. Omdat het kan!
DIe laatste 3 kunnen vast zelf gemaakt worden. En anders kan ik een van de slendangs als Ringsling ombouwen.
quote:
als ik dit zo zie dan valt mijn 'stash' reuze mee en is het ook allemaal nog eens verantwoord :P

w/
Ik heb meer overtuiging nodig :D

Klopt Mrien, idd de Laguna en dus veeeeeeeeeeeeeeel te lang voor me.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2011 @ 17:40:00 #21
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91073620
Doekenlijst mag wmb weg. Het dragen en knopen is toch veel belangrijker dan de doekenverzameling :P
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91074946
Ja van mij mag dat doekenlijstje ook wel weg hoor... Ik vind dat ook niet zo relevant om te weten wie nu precies welke doek heeft, en het is onhandig om bij te houden ook.
Ik vind het wel altijd leuk om te horen wie wat nieuw heeft hoor, maar in een lijstje hoeft het van mij niet.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_91075005
Haha, Saffier, zo kom je nooit aan meer doeken ;)
Ik weet nu eindelijk hoe k mn mei tai beter kan gebruiken joehoe *O*
(met dank aan Orea)

Heb ook geoefend met m op mn rug, maar lukte niet zo goed met de mei tai, hij bleef wel rustig op mn rug liggen dat dan weer wel :') Viel me ook alles mee, dus maar met de doek gaan oefenen ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 19:26:02 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91078660
Doe wat je wilt met de OP, het is jullie feestje, ik persoonlijk heb één grote maar, en dat is toch alsjeblieft niet zo'n rijtje usericons erin. :@ Dat vind ik altijd meteen zo'n enorme beslotenheid uitstralen. ;)
En ik zou de informatieve linkjes er wel in laten, dat is makkelijk met antwoord geven en verwijzen.
***
pi_91078744
:D neeee niet met usericons hoor :D

Ik had gisteren al de vrijheid genomen de OP ietwat aan te passen :P linkjes staan er nog in. Als iemand nog andere ideeën heeft, geef maar een gil :P
pi_91081828
Ik heb vandaag m'n 2,5 jarige weer even gedragen, op de buik op verzoek van madam en ze vond het helemaal leuk en wilde er niet meer uit. Toch maar wel gedaan ;) wel een heel verschil, ruim 14 kilo op je buik of ruim 4,5 kilo
  zondag 9 januari 2011 @ 20:57:16 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91085046
Saffier dat is inderdaad een amazonas laguna.
Ik heb de mijne ongebruikelijk ingekort naar 4.2m. Zo is ie precies goed voor mij/ons.

Ow wat ben ik blij met mijn doeken/Bondolino. Van de week bij Ca.ra geweest en daar gekookt. Harry wilde niet slapen. Hoppa in doekie op de rug, heeft ie toch nog een half uur geslapen.
Vandaag wilde hij ook niet slapen in bed. Hoppa in Bondolino, uurtje gewandeld. Hij was al in slaap gevallen voordat ik de straat uit was :D
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2011 @ 22:48:53 #28
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91093622
Dit is natuurlijk de moeder aller draaghoeken :) Maar voor mensen die er maar niet genoeg van kunnen krijgen wil ik even een nieuw forum (van o.a. Webkim) melden: Alles over dragen
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2011 @ 22:53:25 #29
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91093918
En waar is de link naar de FOK draagwiki gebleven? Het zou wel handig zijn om daar naar te kunnen verwijzen. De wiki mag ook best aangevuld worden natuurlijk.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91102680
hmm... ik kom hier even binnenvallen als volledige nitwit, misschien stel ik wel hel rare vragen hoor...daarvoor bij voorbaat mijn excuses!
We zijn bezig met de adoptie van een kindje, maar omdat we in Kenia wonen en hier niet alles verkrijgbaar is, zal ik dingen uit Nederland moeten aanschaffen (en met een container hierheen laten komen) voordat we zelfs zeker weten hoe oud het kindje zal zijn, en ook vaak zonder te kunnen gaan passen enzo (moet vanaf internet kopen).
We willen in ieder geval een zo jong mogelijk kindje, en waarschijnlijk betekend dat dat het ongeveer 6 maanden zal zijn.
Nu raadde een vriendin mij aan om een babybjorn draagzak uit Nederland te kopen omdat dat zo handig zou zijn, en volgens haar en goed merk. Nu lurk ik al een tijdje op Fok, en volgens mij heb ik hier juist negatieve dingen over babybjorn's gelezen?
Een échte draagdoek is denk ik niets voor ons, zeker niet voor mijn man, maar wat is dan een goed alternatief, ook voor iets oudere kindjes? Ik las over een Mei tai, en ook over een bondolino? Is dat wat, en wat zijn dan precies de verschillen daartussen?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 09:43:23 #31
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91104707
Hoi Elvy,wat leuk dat jullie een kindje krijgen! Bij 6 maanden kan het kindje normaliter het hoofd zelf omhoog houden. Dat verruimt je draagmogelijkheden aanzienlijk :)

Bij een mei-tai knoop je een band om je middel en twee banden om je schouders. Het voordeel is dat het pand aan de zijkanten open is, kan 'ie een beetje doorwaaien.
Bij een Bondolino knoop je twee schouderbanden. De Bondolino wordt in Nederland al wel eens als erg warm ervaren,dus ik weet niet of dat een goed idee is voor dragen in Kenia.
Dan zijn er ook nog allerlei voorgevormde ergonomische dragers waarbij je niets hoeft te knopen. Ik heb op mijn blog een overzichtje gemaakt van een behoorlijk aantal van die dragers.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91108867
dank je voor je snelle en enthousiaste antwoord!
Ik ga me er eens even in verdiepen!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 12:52:35 #33
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91110351
Ik had vandaag op de Draagkring een moeder die tot nu toe alleen in doeken droeg en een mei-tai uitprobeerde. Haar eerste twee opmerkingen waren: "mijn man wil niet knopen, maar dit zie ik hem nog wel doen" en "wat is dit lekker koel vergeleken bij de doek". Dus ik dacht meteen aan jou, elvy :)
Er was ook een Afrikaanse moeder die het maar gedoe vond, dat westers knopen :D
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91112570
Hoeveel uur kun je een kindje eigenlijk in een doek dragen achter elkaar? Moet je pauzeren tussendoor? En zo ja, hoe lang dan?

Zat me dat ineens te bedenken toen ik een lange wandeling wilde gaan maken :)
pi_91112602
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:52 schreef Macka66 het volgende:
Ik had vandaag op de Draagkring een moeder die tot nu toe alleen in doeken droeg en een mei-tai uitprobeerde. Haar eerste twee opmerkingen waren: "mijn man wil niet knopen, maar dit zie ik hem nog wel doen" en "wat is dit lekker koel vergeleken bij de doek". Dus ik dacht meteen aan jou, elvy :)
Er was ook een Afrikaanse moeder die het maar gedoe vond, dat westers knopen :D
:D
Hoe knoopt zij dan? :)
  maandag 10 januari 2011 @ 14:10:53 #36
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91113584
quote:
5s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:45 schreef CrazyPrincess het volgende:
Hoeveel uur kun je een kindje eigenlijk in een doek dragen achter elkaar? Moet je pauzeren tussendoor? En zo ja, hoe lang dan?

Zat me dat ineens te bedenken toen ik een lange wandeling wilde gaan maken :)
Totdat je kind eten/drinken/schone luier moet hebben, of je benen te moe worden (maar in het laatste geval hoeft je kind niet uit de doek) ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 10 januari 2011 @ 14:27:46 #37
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91114210
Une snel vraagje: ik als draagdoek n00b kan via een collega voor 10 euro de ringsling van Lovely Sling krijgen. Is dat een beetje een fatsoenlijke doek? En is het wat voor mij als beginneling, of niet?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 14:33:19 #38
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91114418
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:27 schreef Takkembah het volgende:
Une snel vraagje: ik als draagdoek n00b kan via een collega voor 10 euro de ringsling van Lovely Sling krijgen. Is dat een beetje een fatsoenlijke doek? En is het wat voor mij als beginneling, of niet?
Ja, is een goede ringsling. Kijk 'm wel even na op slijtage en of de ringen nog okee zijn. (Lovely Sling heeft kunststof ringen) Kun je fijn buik aan buik mee dragen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 14:37:13 #39
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91114571
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:46 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

:D
Hoe knoopt zij dan? :)
Ze doet aan torsodragen met een kanga.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91114789
Wow, mooie knoop! Alleen, ik zou bang zijn dat 'ie losschiet. Kan dat ook op deze manier?
pi_91115124
Ah handig filmpje macka (de eerste), vroeg me vandaag net af hoe ik Jelle in de ringsling zou kunnen dragen :) straks ff rustig filmpje kijken
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 17:49:34 #42
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91123468
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:42 schreef WupWup het volgende:
Wow, mooie knoop! Alleen, ik zou bang zijn dat 'ie losschiet. Kan dat ook op deze manier?
Die afrikaanse bedoel je? Die gaat los zitten en dan zakt je kind, maar dan buig je even naar voren om je kind even hoger te hupsen en stopt de doek opnieuw in. Dat hoort er gewoon bij :)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 10 januari 2011 @ 18:28:33 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91124995
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:37 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ze doet aan torsodragen met een kanga.
Heb het net even geprobeerd met mijn Afrikaanse doek en die is dan opeens wel lang genoeg! :)
Moet alleen nog even oefenen op goed strak trekken want Harry hing al meteen op mijn bips :D
  maandag 10 januari 2011 @ 19:22:08 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91127773
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:33 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, is een goede ringsling. Kijk 'm wel even na op slijtage en of de ringen nog okee zijn. (Lovely Sling heeft kunststof ringen) Kun je fijn buik aan buik mee dragen.
Thnx Macka!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91128161
Haha, ja zo doen ze dat hier allemaal!!
En dan eigenlijk nog een (liefst synthetische) deken daar weer over heen. Ow, en het kindje natuurlijk met dikke synthetische truien aan én een ( jawel, synthetische!) muts!! Haha ow... ik dwaal af geloof ik...........
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_91128190
Ik heb vandaag zo heerlijk gedragen *O* Met een 2e is het nog fijner vind ik.
Omdat ik nu ook zo erg veel kan doen met de meid zonder dat ik moet roepen dat het niet kan vanwege de wagen. We deden boodschappen en zij mag dan een mini wagentje en ik kan gewoon naast haar lopen de boodschappen pakken eventueel haar karretje duwen als ze te langzaam gaat.
Ik vind het heerlijk O+
pi_91129695
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:49 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Die afrikaanse bedoel je? Die gaat los zitten en dan zakt je kind, maar dan buig je even naar voren om je kind even hoger te hupsen en stopt de doek opnieuw in. Dat hoort er gewoon bij :)
tot hoe zwaar kan dat? of is dat dan weer afhankelijk van de doek?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 10 januari 2011 @ 20:34:57 #48
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91131763
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:55 schreef simmu het volgende:

[..]

tot hoe zwaar kan dat? of is dat dan weer afhankelijk van de doek?
Ik denk (maar dat is mijn lekenmening) dat het makkelijker wordt naarmate je kind groter is. Het gewicht van je kindje houdt namelijk de boel op zijn plek.

Mijn worstelaartje blijft er keurig in hangen, zelfs als hij zijn benen probeert te strekken :D
Het enige 'probleem' is dat hij bij mij nogal laag hangt. Hij zit namelijk gewoon echt boven op mijn bips. Dus ik moet nog even oefenen ;)
pi_91131979
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:34 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik denk (maar dat is mijn lekenmening) dat het makkelijker wordt naarmate je kind groter is. Het gewicht van je kindje houdt namelijk de boel op zijn plek.

Mijn worstelaartje blijft er keurig in hangen, zelfs als hij zijn benen probeert te strekken :D
Het enige 'probleem' is dat hij bij mij nogal laag hangt. Hij zit namelijk gewoon echt boven op mijn bips. Dus ik moet nog even oefenen ;)
ik had selene in gedachten om eerst eens te proberen. zou het lukken met een kilo of 14? ah hek! gewoon morgen proberen, ze is lenig zat om zelf eraf te springen als het niet lukt :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 10 januari 2011 @ 20:43:10 #50
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91132228
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:39 schreef simmu het volgende:

[..]

ik had selene in gedachten om eerst eens te proberen. zou het lukken met een kilo of 14? ah hek! gewoon morgen proberen, ze is lenig zat om zelf eraf te springen als het niet lukt :D
Gewoon even een paar keer naar dat filmpje kijken, Selene op je rug kiepen, en hoppa...
Moet zeker lukken :Y
Je voelt vanzelf wel of het te los of verkeerd zit
pi_91132692
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 18:28 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Heb het net even geprobeerd met mijn Afrikaanse doek en die is dan opeens wel lang genoeg! :)
Moet alleen nog even oefenen op goed strak trekken want Harry hing al meteen op mijn bips :D
O+ Dat vraagt om een foto!
pi_91135200
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 14:37 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ze doet aan torsodragen met een kanga.
Dat ziet er inderdaad wel handig uit. Had ik nu maar een korte doek :D
  maandag 10 januari 2011 @ 21:51:33 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91136420
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:50 schreef Zuster87 het volgende:

[..]

O+ Dat vraagt om een foto!
Mijn slachtoffer ligt nu (gelukkig) te slapen in bed.
Ik zal het van de week eens proberen...
pi_91139768
Nou vooruit dan maar. Ik wacht geduldig af O-)
Nee hoor, slaap lekker Harry en geniet ervan moeders!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 19:37:52 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91175221
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 22:40 schreef Zuster87 het volgende:
Nou vooruit dan maar. Ik wacht geduldig af O-)
Nee hoor, slaap lekker Harry en geniet ervan moeders!
Dank :D
Gisteren heeft ie goed geslapen. Gelukkig. Vandaag was het weer krijsen. Het slaapt nu weer maar de avond is nog jong ;)

Ik denk dat het vrijdag pas wordt (do cursus van werk). :Y
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:45:41 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91235462
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:50 schreef Zuster87 het volgende:

[..]

O+ Dat vraagt om een foto!
Ik heb je geduld beloond met een filmpje!
Het viel me nu pas op hoe lief hij eigenlijk gaat liggen O+
pi_91235753
quote:
17s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb je geduld beloond met een filmpje!
Het viel me nu pas op hoe lief hij eigenlijk gaat liggen O+
jullie zijn O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91236008
Ohhh Asy, dat filmpje O+ hij gaat echt lief liggen!
*fan van Harry is
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91236168
O+ O+ O+
Wat leuk om te zien! En zo schattig hoe Harry zijn hoofd neerlegt.
Geweldig die lol jullie beide hebben.

Rammelderammel, tijd voor mijn eigen afrikaantje O+
pi_91236381
Ooh Asy O+ O+ Ik heb er gewoon geen woorden voor alle liefheid en draagromantiek die uit jullie filmpje spat. Gewoon, wat mooi O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  woensdag 12 januari 2011 @ 22:00:26 #61
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91236753
Wat een lieve reacties!
Hij vindt het gewoon echt tof!

Ik had mijn zusje de doek en techniek laten zien en was een foto vergeten voor Zuster.
Dus ik tegen mijn zusje: ik maak wel een filmpje en nou maar hopen dat Harry mee wil werken. Maar hij vindt het echt gewoon leuk! En het viel nu pas op hoe lief hij gaat liggen.
ik heb ook wel eens worstelpartijen hoor! Dan wil ik hem op mijn rug knopen en dan gaat hij zijn benen strekken, zit alles voor geen meter en schiet de doek onder zijn billen uit
pi_91237575
Harry, kleine spartelkont O+ Leuk filmpje Asy!
pi_91252036
Wat een lief filmpje! Leia begint ook altijd te schateren als ik haar op mijn rug gooi (Sonnetje nog getuige van :D) en bij mij vreet ze ook altijd mijn staart op 8)7
pi_91252867
ooooh wat lief asy O+ O+

Ik heb mijn gele tina binnen en ik was echt verbaasd.. hij is heel anders dan andere doeken.
op een positieve manier en ik vind hem door zijn dikte heel erg zomergeschikt *O*
Mijn V. gaat ook lief liggen als ik hem over mijn schouder hang :D
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:58:31 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91260019
Wat een lief filmpje! O+
Ik had geen geluid, maar dat handje van Harry! O+ O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2011 @ 13:08:17 #66
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91260508
Heerlijk filmpje Asyniur! O+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:59:55 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91262537
Echt ik ben blij verrast door jullie lieve reacties. Voor ons is het heel gewoon!
Zelfs mijn man vindt de reacties leuk, maar zei ook: ik ben niet anders gewend...

Ik scoop hem zelden zo over mijn heup trouwens. Meestal slinger ik hem mijn rug op met een Santa toss. Dan begint hij al te schateren als ik de doek bij elkaar pak :D
En dat handje zag ik pas terug op het filmpje dat hij dat zo lief laat liggen O+
pi_91262841
Oh Asy, ik vind het echt een geweldig filmpje. O+
En Harry is zo leuheuk! O+

Sinds de sneeuw gesmolten is draag ik ook weer veel en Ko en ik vinden het helemaal fijn. de eerste keer krijg ik ook zo'n gejuich te horen. :)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:14:44 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91274583
Even een vraagje: is er iemand die nog een rekbare doek heeft liggen en hem voor een tijdje wil uitlenen aan een vriendin van mij? Ik wil haar overtuigen van het gemak van een doek maar heb zelf geen rekbare doek meer.
De baby moet overigens nog geboren worden (uitgerekende datum ligt ergens halverwege volgende maand)
pi_91276949
Al heel lang niet in deze topicreeks geweest, omdat Senna toch echt te zwaar werd voor voor dragen (10 kg) en ik het rugdragen niet echt onder de knie heb gekregen. Tel daarbij de sneeuw enzo op, en het dragen stond op een laag pitje. Maar ik mis het wel!

Wat een schattig filmpje Asy en wat is Harry een moppie O+ Wat blijft hij ontzettend lief liggen O+

Omdat ik dus wel weer meer wil gaan dragen, wil ik mijn voornemen om een Beco aan te schaffen eindelijk in daden omzetten. Ik zag dat er twee soorten zijn: de Gemini en de Butterfly. De Gemini is maar tot 16,5 kg en de Butterfly tot 20 kg. Verder de verschillen: met de Gemini kun je voor-, rug- en heupdragen, wat me wel handig lijkt. Van de andere kant wordt bij de Butterfly vermeld dat de extra stofbaan het rugdragen zo gemakkelijk maakt; en laten we wel wezen: met een kind van 10 kg van 1,5 jaar zal het meer rugdragen zijn dan voordragen. Alleen dat heupdragen klinkt me ook best prettig in de oren, voor tijdens het wandelen als ze ineens (tijdelijk) geen zin meer heeft om zelf te lopen.

Ladies experts (alle draagmama's dus wat mij betreft), graag jullie gewaardeerde mening waarom ik het een of het ander zou moeten nemen :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91277679
Ik zweer voor grote kindjes toch echt bij een boba :Y Een beco is vind ik het net niet met wat grotere.
(misschien alles even uit testen en vergelijken. )
pi_91278355
Ik heb eea getest en vergeleken...nou ben ik vergeten of er ook een boba bij zat...Orea, help eens :D

Ik vond de Beco juist wel erg prettig, heb die van octo geprobeerd. Senna vond het iig ook leuk, dat was wel duidelijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91279605
Er zat geen Boba bij, want Wickie en ik waren er niet. -O-
Maar ik heb ze ook allebei geprobeerd en ik vond de Boba inderdaad ook het fijnst. Ook gezien mijn postuur. :P
Maar je kan hem binnenkort zeker weleens proberen als je wil, volgens mij heb jij ook nog wat DPAM kleertjes van mij dus dan kunnen we ruilen. *)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91280054
Och ja, dat is waar!
zullen we snel meeten dan, want ik wil er met Senna op mijn rug op uit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:14:58 #75
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91280249
Aww Asy dat filmpje ontroerde mij gewoon O+
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91280721
Ik wil nog wel een keertje meeten, zou graag de Boba een keer proberen. Ik ben superblij nog steeds met m'n Beco. Vooral het rugdragen is makkelijk omdat je voor naar achter kan doorschuiven.

Ben ook wel benieuwd naar de Gemini omdat je ermee kan heupdragen en de gekruisde banden lijken we opzich wel fijn.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91280864
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:11 schreef miss_sly het volgende:
Och ja, dat is waar!
zullen we snel meeten dan, want ik wil er met Senna op mijn rug op uit O+
Morgenochtend kan ik! *)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91281072
Dat heupdragen vond ik dan ook wel interessant idd aan de Gemini. Lijkt me echt handig voor tussendoor, zeg maar.

Euhm...morgen kan ik als Senna nog niet opgeknapt is. Ik mocht woensdag gaan werken toen ze ziek was, morgen mag schaap gaan werken en blijf ik thuis. Dus als ze nog ziek is, kan het wel, maar dan moet het wel bij mij, want ik kan dan nog niet met mijn meissie gaan slepen.
De kleertjes liggen hier klaar, trouwens, heb ze meteen weer even boven op gelegd :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91281305
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:14 schreef Asyniur het volgende:
Even een vraagje: is er iemand die nog een rekbare doek heeft liggen en hem voor een tijdje wil uitlenen aan een vriendin van mij? Ik wil haar overtuigen van het gemak van een doek maar heb zelf geen rekbare doek meer.
De baby moet overigens nog geboren worden (uitgerekende datum ligt ergens halverwege volgende maand)
ik heb er wel 1 die ze mag lenen
(en eventueel overnemen als ze t wat vind :P)
hij is eigenlijk nog nooit gebruikt, maar eigenlijk zo zonde
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:39:12 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91281829
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:31 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik heb er wel 1 die ze mag lenen
(en eventueel overnemen als ze t wat vind :P)
hij is eigenlijk nog nooit gebruikt, maar eigenlijk zo zonde
Dat is lief van je!
Ik ga je later even PM-en maar moet nu weer naar boven.
Mijn 'lieve schattige' kind weigert weer te slapen en krijst de longen uit zijn lijf...
pi_91282580
Is goed, ik hoor t wel :)
pi_91373202
Ik heb weer wat verkocht!! (Elsa aan de vorige eigenaresse :P) en heb er weer 2 bij gekocht :@

Fische Stahlblau met linnen.. ook een geboortedoek van Leia, maar die kleur heb ik tenminste nog niet (kocht steeds alles in oranje/bruin/rood tinten...) en een Tussah Fische met zijde!

Wil ik wel Ringelblume nog verkopen. En dan heb ik (voorlopig :@) weer het stapeltje wat ik wilde! Alleen doeken heb ik dan verkocht die ik echt niet (meer) gebruik. En van alles wat :P

/ziekte
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:00:39 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91379040
Waar vind je geboortedoeken Orea? En hoe weet je wat de geboortedoek van je kleine is?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91379381
Geboortedoeken zijn de doeken die zijn uitgekomen in de maand waarin je kindje is geboren! Ylana is van augustus... van Didymos zijn de volgende doeken in die maand uitgekomen:

Indio Zeder Natur


en Sunset met 50% linnen
pi_91379398
Ik heb net Lotte gedragen in de manduca (op buik en rug) en in de ringsling
Ze wilt er dan gewoon niet meer uit, zo grappig
Met de ringsling nog wel wat ruzie, zal straks even wat foto uploaden om te kijken wat ik verkeerd doe, hij schiet wat onder d kont weg namelijk
pi_91379470
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb eea getest en vergeleken...nou ben ik vergeten of er ook een boba bij zat...Orea, help eens :D

Ik vond de Beco juist wel erg prettig, heb die van octo geprobeerd. Senna vond het iig ook leuk, dat was wel duidelijk O+
Er was een Boba! Die van tessie, maar ik weet niet of je die geprobeerd hebt eigenlijk :D

Overigens heb ik van de week Leia weer eens in de Manduca gehad.. Maar ze zit er nu echt goed in zeg! O+ en wat zit dat als een huis :o (zou dus aanraden om een Manduca vanaf een maand of 5,5 te gebruiken!) echt heel fijn. Die gaat in elk geval mee op vakantie :Y O+
pi_91379498
Hahaha Mrien, 2 zielen :P

Ik ben echt mega blij met de Manduca!

Ik heb een (dunne) ringsling, maar merk dat ik sneller mijn 4-tjes pak voor bijv. Hüftslinge.. dus misschien doe ik mijn ringsling wel weg... hmmmzz nog even over denken..
pi_91379810
Ik heb m manduca van de week weer terug gekregen van Keshet en nu dus weer even geprobeerd. Buik vind ik nog steeds niets, op de rug wel erg fijn. Wel wordt ze er nu wel een beetje groot voor (ze is nu 2,5) heb ik het idee
Ringsling weet ik nog niet zo goed wat ik er van vind..ik kon er eerst geen vriendjes mee worden, toen verkocht en nu weer een nieuwe gekocht voor een 2e poging ;)
pi_91379949
Op de buik vind ik ook niks met de Manduca, maar daar heb ik sowieso doeken voor :) en eventueel de Bondolino...

Met de Manduca zou je tot een kilo of 20 moeten kunnen dragen toch? Hoezo vind je haar te groot ervoor worden?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:42:19 #90
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_91380932
Emma/ik kon geen vriendjes worden met de Manduca helaas! Op m'n buik vond ik het niet zo lekker zitten maar Emma weer wel. Emma op mijn rug vond ik heerlijk maar Emma niet, ze kon niks zien en was alleen maar omhoog aan het hopsen. :D

Vandaag heb ik bij Babybij (van o.a. Webkim) een workshop ringsling dragen gehad. Ik gebruikte 'm al wel maar niet veel omdat ik het gevoel dat dat Emma er niet veilig inzat; ik kreeg het allemaal net niet lekker afgesteld. Na de workshop van vandaag zit het allemaal heerlijk! Zo'n workshop is een echte aanrader! En 't was nog gezellig ook. :D
A grand adventure has begun.
pi_91382166
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 20:21 schreef Orea het volgende:
Op de buik vind ik ook niks met de Manduca, maar daar heb ik sowieso doeken voor :) en eventueel de Bondolino...

Met de Manduca zou je tot een kilo of 20 moeten kunnen dragen toch? Hoezo vind je haar te groot ervoor worden?
Ze begint een beetje lang te worden kreeg ik het idee. Heb er wel een foto van gemaakt, straks even kijken hoe ik die kan verkleinen ( laptop werkt nu onder linux en nog niet bekend mee ;))

Ik heb ook mn mei tai nog (ocah hopp miami), voor mn gevoel is het een beetje overbodig, en mei tai en manduca. Mei tai vind ik heerlijk dragen maar wel heel roze voor een jongen ;)
pi_91386590
Miss_sly, kijk ook eens naar het merk Liliputi (bv op Macka's site). Die lijken heel erg op de Beco en zijn een stuk goedkoper. Ik weet eigenlijk niet of er al ergens ervaringen gepost zijn daarvan.
De Beco is iig erg gemakkelijk voor rugdragen en je kan hem ook als een rolletje opbinden zodat je een heupzitje hebt.
Ik moet wel zeggen dat ik niet echt de behoefte heb om Hannah op de heup te hebben.
pi_91402756
Ik heb net dubbel gedragen :D even maar hoor, wel even wennen qua gewicht. Jelle in de doek en Lotte in de mei tai. Foto volgt nog ;) Lotte vond het helemaal grappig!
pi_91404025
:D leuk! ik ben benieuwd naar de foto!
  Moderator zondag 16 januari 2011 @ 12:49:29 #95
5428 crew  miss_sly
pi_91405474
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef octopussy het volgende:
Miss_sly, kijk ook eens naar het merk Liliputi (bv op Macka's site). Die lijken heel erg op de Beco en zijn een stuk goedkoper. Ik weet eigenlijk niet of er al ergens ervaringen gepost zijn daarvan.
De Beco is iig erg gemakkelijk voor rugdragen en je kan hem ook als een rolletje opbinden zodat je een heupzitje hebt.
Ik moet wel zeggen dat ik niet echt de behoefte heb om Hannah op de heup te hebben.
Bedankt voor de tip :)

Heb jij nou de Gemini of de Butterfly?

Het heupdragen lijkt mij dus heel gemakkelijk als we gaan wandelen en Senna even niet wil lopen. Dat zijn altijd maar korte stukjes, dan wil ze ineens weer wel. Nu dragen we haar vaak gewoon, maar daarvoor vind ik haar echt te zwaar worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91422266
Als mijn kleintje over een paar weken geboren is wil ik ook gaan dragen. Ik heb een Zara, Indio en een ringsling.

Heeft iemand een paar goede linkjes naar duidelijke filmpjes voor knopen met pasgeborenen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91427688
Hmmm, maakt bij die geboortedoeken het jaar ook uit? :P
pi_91427849
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als mijn kleintje over een paar weken geboren is wil ik ook gaan dragen. Ik heb een Zara, Indio en een ringsling.

Heeft iemand een paar goede linkjes naar duidelijke filmpjes voor knopen met pasgeborenen?
deze?
pi_91428084
Oke, even een spam ;)

In de Manduca gisteren



En in de ringsling (ze was gewoon wakker hoor ;))


Duodragen

pi_91429293
Ooooh die foto van jou en Lotte met de ringsling O+ O+ en dat dubbeldragen!!! *rammel*
pi_91432111
mrien, hoe knoop jij (qua volgorde) bij tandemdragen? lukt dat alleen?

verder enkel: O+ als commentaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91434590
quote:
Op zondag 16 januari 2011 21:13 schreef simmu het volgende:
mrien, hoe knoop jij (qua volgorde) bij tandemdragen? lukt dat alleen?

verder enkel: O+ als commentaar
Dit was de eerste poging vandaag ;)
Eerst Jelle, daarna Lotte.
Alleen gedaan, heupbanden vastgemaakt, ik heb Lotte gewoon op onze normale manier er op gezwaaid. Ging best nog goed ondanks eentje op de buik. Ik zwiep haar dan gelijk door naar mn heup, arm er over heen, door hupsen naar rug en zeggen dat ze moet gaan liggen. Schouderbanden omhoog trekken en vastmaken en klaar :)
pi_91437346
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:26 schreef freecell het volgende:
Hmmm, maakt bij die geboortedoeken het jaar ook uit? :P
uiteraard :+
Ik heb die voor V. wel en voor X. dus niet, ben dan steeds te laat. :X

En DML ik zou gaan voor de FWCC :Y

En Mrien O+
  zondag 16 januari 2011 @ 22:17:03 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91437495
mrien, alleen al daarom wil ik een nummer 2 O+
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2011 @ 22:40:47 #105
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91439520
Voor geboortedoeken van Didymos kun je het beste kijken op het blog van Slingomama, die houdt de Limited Editions bij per jaar en maand.
hier 2010
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91441893
Asyniur, dat filmpje, dat kleine prulleke O+ wat is t toch een mooi kindje
pi_91449849
Mrien, wat een gave foto's O+

Ow een Ellevil heeft weer een goede korting: 50% op de spring

Maar ik ben blut ;)
pi_91452057
zooo jammer dat het een jade is! ik doe alleen aan zara's
pi_91456863
47euro voor een maat 5 :o Jammer dat de ellevills de laatste tijd veel worden onderschept bij de douane.
pvoesss welke doek zoek je voor X?
pi_91457445
Indio Mandarine with linen
Indio Ziegel with linen
Indio Quartz with linen

hmmmmzz nu staat er dat pfau bij oktober 2010 hoort.. Dan heb ik zijn geboorte doek ook niet :X
  maandag 17 januari 2011 @ 12:55:04 #111
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91458187
Geboortedoeken zijn gewoon excuus om nóg een doek te kunnen kopen ;)
De doeken uit Hannah's geboortemaand vind ik niet mooi, dus nooit gekocht. Als er toevallig in die maand wel een doek bij zit die je mooi vindt is het een prima excuus natuurlijk :P
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_91459016
ik vind het een goed excuus om een rode pfau te kopen 2010 :+
Ik wil heel graag dat er een nieuwe tina uitkomt vanmiddag.
Mijn gele tina is zo heerlijk :D
pi_91459070
Emma's geboortedoek is ofwel uiltjes :r of Lilies lime met wol... Geloof niet dat ik er heel warm voor kan lopen :{
pi_91459373
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 07:38 schreef freecell het volgende:
Mrien, wat een gave foto's O+

Ow een Ellevil heeft weer een goede korting: 50% op de spring

mooie kleur! O+ O+ en goedkoop :o

quote:
Maar ik ben blut ;)
ja dat dus ;(
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 januari 2011 @ 13:44:52 #115
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_91460355
Pvoesss, wat is dan het verschil tussen een jade en een zara?
Ik vind de kleur trouwens prachtig!

Emma is flieft op m'n ringsling. Ze lacht breeduit als ze 'm aan ziet komen en maakt dan ook kusgeluidjes. O+

Heeft iemand hier trouwens ook ervaringen met dragen vlak na een buikoperatie? Wat is fijn, wat niet, etc.?
A grand adventure has begun.
pi_91468564
Jade heeft het patroontje overdwars en kleiner en Jade's hebben wat meer 'bounce', rek.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:37:08 #117
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91469101
Kijk eens! O+ Mijn 18+ kg wegende baby peuter was in slaap gevallen in de doek O+ Te schattig, dat zachte geronk op mijn rug, met dat zware hoofdje dat op je rug leunt. O+
En toen werd hij wakker. En was hij boos. ;(

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_91469307
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:44 schreef Keshet het volgende:
Pvoesss, wat is dan het verschil tussen een jade en een zara?
Ik vind de kleur trouwens prachtig!

Emma is flieft op m'n ringsling. Ze lacht breeduit als ze 'm aan ziet komen en maakt dan ook kusgeluidjes. O+

Heeft iemand hier trouwens ook ervaringen met dragen vlak na een buikoperatie? Wat is fijn, wat niet, etc.?
ik had selene zo'n 6 weken na de keizersnee achterop, dat ging wel. kijk er wel mee uit hoor! zodra het ook maar een pietsie zeer doet dan gewoon niet doen!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_91520625
De Didymos Indio Koralle van Davinia is (nog steeds :@) te koop. Ik heb heeeel lang getwijfeld of ik 'm over zou nemen, maar pak toch elke keer m'n Jade Fog. Die kan ik namelijk net aan de voorkant afknopen en dat scheelt een dikke knoop op m'n rug.

De Koralle is dus nooit echt van mij is geweest, maar toch doet het een beetje zeer om 'm weg te doen... ;( 't Is echt een fijne doek, niet te dik, dus knoopt makkelijk, maar wel lekker stevig. Wat dikte betreft is ie eerlijk gezegd zelfs iets fijner dan m'n Jade Fog, die gaat namelijk bij slordig knopen nogal eens trekken in m'n nek. De Indio is net ietsje dikker en doet dat niet.









Twinkly (dacht ik) heeft er een mooi labeltje ingenaaid om het midden te markeren.

Actiefoto's zijn gemakkelijk googlebaar.

't Is een maat 6, 60,- Euro inlcusief verzenden.

Edit: Oh ja, ik rook als een ketter en hij zit ónder de kattenharen. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 18-01-2011 16:55:37 ]
pi_91521344
Daviniah O+ Wat een tof plaatje zo O+
pi_91521560
Wat lief Davinia, een slapende peuter op je rug O+
En nu ik die foto zie mis ik mijn ultramarin die ik ooit in mijn bezitting had toch wel geloof ik.
Ik heb vorige week de nieuwe indio Burgund aangeschaft. Donkerrood (bijna bruin) met fuchsiaroze, mooi! Wel heel dun helaas.
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2011 @ 18:47:28 #122
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_91526913
Eli O+

Keshet, na een buikoperatie niet dragen met een rekkende doek. Alleen geweven doek, en niet te los en/of laag knopen. Ik had toen ik 3 mnd na mijn keizersnee nog last had het meeste baat bij een laaggedragen Ergo met een vrij rigide heupband.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_91532959
ssserpente is ie rood als je eerste foto of roze als de tweede?
pi_91533125
Deze foto is kleurecht, vind ik, Wup.

pi_91538518
hihi, als ik koralle google, krijg ik Eli als 2e plaatje O+
  woensdag 19 januari 2011 @ 10:33:22 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91552507
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:16 schreef WupWup het volgende:
Emma's geboortedoek is ofwel uiltjes :r of Lilies lime met wol... Geloof niet dat ik er heel warm voor kan lopen :{
Je kan nu bij Didymos een eigen ontwerp insturen voor een draagdoek. Ook leuk ipv een geboortedoek :D hier
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_91556261
Als het goed is komt vandaag mijn hoppendiz draagcover binnen! Vanmiddag maar even lekker naar buiten :)

Vind het wel lastig met temperatuur en kleding enzo, had ik bij Lotte geen last van, toen was het zomer en ben pas begonnen met dragen toen ze 4 maanden was.
Nu is Jelle toch elke keer iets te warm heb ik het idee.
Hij heeft nu bv aan romper lange mouw, broek, shirtje en sokken. Als ik nu naar buiten zou gaan gaat hij in de doek, muts op en dan draagcover er over heen als die er is. Moet hij dan nog een jasje aan? Hij kan een stukje onder mijn jas, niet helemaal, vandaar de cover
pi_91620153
Gisteren en vandaag heerlijk met Jelle in de doek naar buiten geweest. Vestje toch aangedaan en hij had het lekker warm volgens mij. Hij paste nu toch nog goed onder de jas gelukkig.
Z'n voetjes waren wel wat aan de koude kant, heb onlangs fleece booties overgenomen van Xenia maar die zijn echt nog veeeeeeeeeeel te groot en lang voor hem.
Vanmiddag bij de prenetal van die dunne slofjes opgehaald, maar moet nog even zoeken naar iets dikkers denk ik.

M'n draagcover is overigens binnen, maar nog wel een beetje groot voor zo'n klein ukkie, die moet nog even wachten dus.

Kreeg gisteren nog een goede tip van een buurvrouw die mij zag lopen met m'n jas een stukje open aan de bovenkant, bij de Action heb je van die col sjaals/muts. Makkelijk over je hoofd aan te doen en lekker warm (fleece). Vandaag maar gelijk opgehaald en inderdaad erg fijn. En maar 60 cent ;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:53:26 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91621208
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:13 schreef Kleurdoos het volgende:
Asyniur, dat filmpje, dat kleine prulleke O+ wat is t toch een mooi kindje
Dank je wel! :@
pi_91790584
Orea! Kijk:



En na een dik half uur lopen:

I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_91797404
Lief morretje!
pi_91815781
quote:
17s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:30 schreef Morretje het volgende:
Orea! Kijk:

[ link | afbeelding ]

En na een dik half uur lopen:

[ link | afbeelding ]
Ooooooh Mor O+ O+

Hij is fijn hè??
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:38:07 #133
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91839159
Ik heb een ellevill besteld en hij is vandaag verzonden!!!
Kan straks eindelijk Freecell's doek terug naar eigenares :@ .
We hadden niet verwacht zoveel te dragen maar Nathan is bijna een half jaar en o p het moment dragen we bijna dagelijks.
pi_91839184
Welke heb je besteld??
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:02:15 #135
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91839904
ellevill jade spring. Mooi groen, en in de aanbieding ;) . Volgens freecell was het een goede doek.
pi_91839932
Die is mooi ja O+
ik wil m ook, in een 4, maar ik geloof dat k m toch niet veel zou gebruiken, dus vind ik t ook weer zonde :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:07:29 #137
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91840050
Ik heb een 6 besteld. We dragen maar in 2 knopen, FWCC en rucksack. Met een 6 kan dat. Is dan ook mn enige doek he, en ik krijg binnenkort nog een mei tai.
pi_91840108
:)
ik heb ook 1 doek en een hop tye
een 4 voor rugdragen :P maar goed misschien eerst s proberen voor k wat koop :')

maar goed draag dus niet heel veel
pi_91842602
Ik wil ook wel wat nieuws, mja moet er eerst wat uit. Wil graag een neobulle bio ardoise

Storchenwiege Johannes en mn rekbare hoppendiz (beide zo goed als nieuw) staan te koop.
M'n 2 indio's blijven sowieso.
Heb ik nog mn mei tai (ocah), manduca en een ringsling.
De laatste mag misschien toch nog vertrekken.
pi_91842672
Hmmm, johannes, welke maat is dat?

Ik heb net even gemaild met Ellevil en mijn Zara is er op de 17e uitgegaan... Ik ben bang dat dat een gevalletje douane wordt ;(
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:25:07 #141
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91842837
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:20 schreef freecell het volgende:
Hmmm, johannes, welke maat is dat?

Ik heb net even gemaild met Ellevil en mijn Zara is er op de 17e uitgegaan... Ik ben bang dat dat een gevalletje douane wordt ;(
Jammer -O- . 17 van januari of december?
Aan de andere kant, je betaald geen BTW in Noorwegen (althans, dat hebben ze bij mij van de prijs afgehaald) dus als je dan een beetje invoerrechten moet betalen is dat toch niet heel erg?
pi_91844025
Januari :) Dus het kan nog goed gaan :)
En nee, niet heel dramatisch op zich, maar het kost je wel weer een euro of 20,- -O-
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:11:50 #143
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91844340
Ow, ik dacht 20% van 65 euro, das 13 euro. Of is dat te makkelijk gerekend?
pi_91844933
Je betaalt geloof ik de Nederlandse BTW, dus ong 20%
pi_91845039
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 12:20 schreef freecell het volgende:
Hmmm, johannes, welke maat is dat?

Ik heb net even gemaild met Ellevil en mijn Zara is er op de 17e uitgegaan... Ik ben bang dat dat een gevalletje douane wordt ;(
Is een maat 6 (4.60). Nu voor 50 ex verzenden

Balen als de douane er tussen komt (:
pi_91852653
Net met Jelle de ringsling geprobeerd, feit blijft geloof ik dat een ringsling en ik geen vriendjes worden. Dit is nu de 2e die ik heb en na 10 min ofzo kreeg ik al "last" van mn schouder en nu is hij nog niet eens zo zwaar. Met Lotte had ik er ook al snel last van, vandaar dat de eerste weggegaan is en deze denk ik ook
Jelle vond het wel prima geloof ik, hij zat lekker te knorren ;)



Nog eentje dan, mijn uitzicht vanuit de doek van de week :)


Oke, nog 1 in viola


[ Bericht 9% gewijzigd door mrien op 25-01-2011 16:33:27 ]
pi_91863477
Mrien niet doen!! ;) Superlieve foto's O+
pi_91872199
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef WupWup het volgende:
Mrien niet doen!! ;) Superlieve foto's O+
Sorry ;)
pi_91895795
Deze doeken heb ik te koop staan:
Ringsling hoppendiz panama voor 30 euro
Storchenwiege Johannes 6 voor 50 euro
Rekbare hopp = verkocht
pi_91895892
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef WupWup het volgende:
Mrien niet doen!! ;) Superlieve foto's O+
Dit dus <3 Nu wil ik ook een mini en een hele zachte doek!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:00:27 #151
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91929069
Mrien O+

Ik heb gisteren mijn allereerste aangeschafte draagdoek geprobeerd (ringsling). Eerst met Alexa's pop op mijn buik en daarna Alexa zelf zijwaarts (alhoewel deze doek daar denk ik te rekbaar voor is).
Ik was helemaal O+. Zóóóóó'n spijt dat ik dat met Alexa nooit gedaan heb ;( , vooral als ik dan baby-foto's van haar kijk. Dan hangt ze altijd zoals ze in de doek moeten hangen bij mij...

Maar goed, ik ben dus 'ontmaagd' en nu al een beetje fan ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91931701
Leuk dat je ook enthousiast bent Takkembah!
Wat voor ringsling heb je?

Ik heb gisteren met Jelle in de doek staan stofzuigen en dweilen, viel me niks tegen. Beetje onhandig wel, maar ging gelukkig wel (vandaag bezichtiging in huis, vandaar). Strijken met hem in de doek gaat ook prima had ik al gemerkt ;)

Wat ik me nog afvroeg, Wickie hoe dik is Ardoise eigenlijk? Die staat echt nog op mijn lijstje als ik wat verkocht heb
pi_91932054
mrien!! O+ En ik vind Viola zo mooi hè!
En het kan dat het voor jou gewoon niet prettig draagt.. ik merkte dat ik best fan ben van een ringsling (kan er ook makkelijk mee dragen) maar wel bij een wat groter kindje (dus ouder dan 4 maanden zoiets).. daarvoor vond ik het niks. Nu naar de opvang 's morgens is mijn Gecko's Silver Ringsling echt vet ideaal!

In de bus staan altijd al kinderwagens, en ik kan de wagen daar niet kwijt want ik moet daarna naar mijn werk. Doek duurt te lang en moet ik dan daar achterlaten en dat vind ik geen fijn idee. Met de ringsling is het hup, erin, in de bus, eruit en ik door naar mijn werk, ringsling in mijn tas mee :) en het is maar 2 haltes vanaf huis naar de opvang, dus prima te doen!

Dit was gisteren toen ik haar net weer had opgehaald O+


Takkembah O+ gaat helemaal goedkomen.. Je haalt het nu gewoon dubbel en dwars in :*
pi_91932326
Mijn viola is ook heerlijk zacht! Echt een superfijne doek, aanrader ;)

En jullie samen O+

[ Bericht 27% gewijzigd door mrien op 27-01-2011 11:04:00 ]
pi_91932496
Mrien, ik vind de Ardoise wat dunner en zachter dan een normale Neobulle doek. Wil je hem anders een keer lenen om te proberen? Ik draag momenteel niet, gebruik alleen de Beco. Heb m pas over 7,5 maand weer nodig :p

Misschien toch wel leuke reisdoek, misschien is er nu wel animo voor met al die verse babies en draagmama's :)
Het is echt zo'n heerlijke doek.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91932854
Ik zou hem graag willen proberen! Er zijn vast wel meer gegadigden denk ik voor een reisje :)
Heb hem een keer gezien op de Ouders Natuurlijk beurs toen iemand er mee liep en sindsdien blijf ik er aan denken! Maar wil niet overhaaast een doek kopen met kans dat hij me niet bevalt. Heb al heel wat doeken gehad en weet nu zo"n beetje wat ik fijn vind en wat ik zoek
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:38:22 #157
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91936080
Ik heb een ringsling. (Bij babybij gewonnen) en sinds enkele weken hebben we hem pas actiever in gebruik. Rienk wilde er voorheen *nooit* in, maar sinds hij ziek is geweest vindt hij het wel lekker om bij mij te hangen. Inmiddels kan ik hem voor, op zij en achterop knopen (heet dat dan trekken bij een ringsling? :+ ) maar trekt het nog wel vreselijk aan mijn schouder. Heeft iemand een idee hoe ik dat verbeter bij ons?

Dit is een oude foto, maar dan kun je zien welke het is :)



En oh, ik heb de band wel beter over mijn schouders gespreid dan hier hoor : En ik merk ook dat als ik hem via mijn rug nog even naar beneden trek dat het ook nog wel helpt, maar echt serieus boodschappen of wandelen zou ik er niet mee kunnen. -O-

Ah, nog een: Zo stond ik laatst te koken:
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:44:51 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_91936352
Ik deed vaak boodschappen met ringsling en vriend zelfs dagje blijdorp incl kind van 2,5 :P
Wat bij ons hielp is, de band helemaal naar beneden trekken over je arm en de onderkant weer terug slaan.
Dan heb je een heel stevige 'helft' op je schouder, geeft veel steun.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:48:57 #159
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91936532
Ik haal hem nooit uitelkaar. Stop Rienk er in en haal hem er ook zo weer uit en gooi hem dan weer in de auto. Vind het zo'n gedoe :@ Magoe. Volgende keer even proberen. Bedankt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91956949
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:03 schreef mrien het volgende:
Ik zou hem graag willen proberen! Er zijn vast wel meer gegadigden denk ik voor een reisje :)
Heb hem een keer gezien op de Ouders Natuurlijk beurs toen iemand er mee liep en sindsdien blijf ik er aan denken! Maar wil niet overhaaast een doek kopen met kans dat hij me niet bevalt. Heb al heel wat doeken gehad en weet nu zo"n beetje wat ik fijn vind en wat ik zoek
Nou ik heb het Draagdoeken op Reis topic weer omhoog gekickt!!!!
Meld allen aan het is een fijne doek :)
Als men het leuk vind, stuur ik de Jade Fog ook mee op reis. Met zn tweetjes, want alleen is zo alleen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91957132
De laatste keer dat ik heb gedragen was tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen zomer. Vandaag was het weer zover! Ivan ben ik pas na een tijdje gaan dragen, dus ik dacht dat ik een heel klein baby'tje eng zou vinden. Maar het is juist reuzemakkelijk! Ze weegt niets, spartelt niet tegen en ligt gewoon lekker tegen me aan te knorren. O+

Lief had foto's gemaakt maar die heeft 'ie allemaal scherpgesteld op mijn kin in plaats van Lena, dus die fotosessie moeten we binnenkort maar overdoen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:33:01 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91957273
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
De laatste keer dat ik heb gedragen was tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen zomer. Vandaag was het weer zover! Ivan ben ik pas na een tijdje gaan dragen, dus ik dacht dat ik een heel klein baby'tje eng zou vinden. Maar het is juist reuzemakkelijk! Ze weegt niets, spartelt niet tegen en ligt gewoon lekker tegen me aan te knorren. O+

Lief had foto's gemaakt maar die heeft 'ie allemaal scherpgesteld op mijn kin in plaats van Lena, dus die fotosessie moeten we binnenkort maar overdoen. :Y)
Hij vond je kin gewoon mooi ;)

kleine frummels in doek zijn O+
pi_91957389
Ik vind je kin heel mooi hoor, toch foto?? :P

Enne, Lena in een reidoek? O-)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91958303
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:48 schreef Vlindur het volgende:
Ik haal hem nooit uitelkaar. Stop Rienk er in en haal hem er ook zo weer uit en gooi hem dan weer in de auto. Vind het zo'n gedoe :@ Magoe. Volgende keer even proberen. Bedankt!
Begrijp je wel precies wat SC bedoelt? Je hoeft er namelijk niets voor uit elkaar te halen.

Ik heb het idee dat je wel wat aan steun kan winnen door de band beter over je schouder te spreiden, want op de tweede foto vind ik het er nog wat 'trekkerig' uitzien. Ik ben bovendien benieuwd hoe hoog/laag je de ring daar hebt. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van gewenning (je moet spierkracht hebben/opbouwen om langere tijd te kunnen dragen, vooral bij een zwaarder kind en vooral bij asymmetrisch dragen). En tja, asymmetrisch dragen is nu eenmaal zwaarder en minder ideaal.

Ivan is met 14 maanden misschien wel even zwaar als je dochter met 2,5, SC. :Y) Ik denk niet dat ik hem nu nog een tijdje mee zou kunnen zeulen in een ringsling. Maar goed, ik ben momenteel ook totaal niet geoefend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91958350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Enne, Lena in een reidoek? O-)
Ik denk er even over na! Ik ben altijd zo slecht in naar het postkantoor gaan. :@ Maar mijn verlof zou er wel een ideale periode voor zijn en ik ben ook heel benieuwd naar je doeken!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91958428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:36 schreef Orea het volgende:

Dit was gisteren toen ik haar net weer had opgehaald O+
[ afbeelding ]
Als ik jullie zo op straat tegen zou komen zou ik van de aanblik smelten. *;
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91958715
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk er even over na! Ik ben altijd zo slecht in naar het postkantoor gaan. :@ Maar mijn verlof zou er wel een ideale periode voor zijn en ik ben ook heel benieuwd naar je doeken!
Sinds het postkantoor is opgedoekt heeft TNT echt overal 'postpunten' geinstalleerd. Heel vaak kan je je pakjes bij de AH afleveren, bij ons ook bij de Primera (lekker makkelijk om de hoek). Echt heel fijn dat je niet naar zo'n druk postkantoor meer hoeft waar je dan een uur in de rij moet gaan staan. Gewoon even checken waar postpunten bij jouw in de buurt zijn.
Dit was gewoon als algemene info (ik vind het namelijk zo fijn dat het laagdrempeliger is geworden om een pakketje te posten voor mijn gevoel) bedoeld hoor, geen pushpost ofzo.
Het lijkt me leuk Lena in de doeken O+
En anders ga je als laatste en organiseren we een minimeet
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91959029
Wat een goeie tip van die postpunten! Ga ik naar kijken.

Ik denk nog even na, hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91984671
Ik heb gisteren weer veel bekijks gehad met dragen. Jelle in de doek en onder mn jas in de bus en daarna naar de stad.
Blijft grappig die reacties
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 12:44:31 #170
5428 crew  miss_sly
pi_91985043
Mijn Boba is binnen *O*
Morgen gaan onze draagdagen weer beginnen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:42:11 #171
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91987023
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijp je wel precies wat SC bedoelt? Je hoeft er namelijk niets voor uit elkaar te halen.

Ik heb het idee dat je wel wat aan steun kan winnen door de band beter over je schouder te spreiden, want op de tweede foto vind ik het er nog wat 'trekkerig' uitzien. Ik ben bovendien benieuwd hoe hoog/laag je de ring daar hebt. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van gewenning (je moet spierkracht hebben/opbouwen om langere tijd te kunnen dragen, vooral bij een zwaarder kind en vooral bij asymmetrisch dragen). En tja, asymmetrisch dragen is nu eenmaal zwaarder en minder ideaal.

Ivan is met 14 maanden misschien wel even zwaar als je dochter met 2,5, SC. :Y) Ik denk niet dat ik hem nu nog een tijdje mee zou kunnen zeulen in een ringsling. Maar goed, ik ben momenteel ook totaal niet geoefend.
Nee, ik denk het niet nee :@ SC bedoelt zeker dat ik (zonder Rienk) de doek al goed over mijn schouder moet spreiden en de achterpand goed strak moet trekken. Dat deed ik nooit nee. Ik deed hem om, zette Rienk er in en probeerde dan alles goed te leggen. Wat dom ook :D

Maar bij het koken zat hij wel goed, toen heb ik een half uur zo met hem gestaan zonder dat ik echt last kreeg. De ringen doe ik bij het rugdragen achterop, zodat die naar voren schuiven terwijl ik Rienk van mijn zij naar mijn rug verhuis. Dus die zitten dan meestal keurig op de goede hoogte :Y
Maar idd, het zal wel het asymmetrische zijn waar ik niet zo goed tegen kan.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91987317
SC bedoelt volgens mij dat je het deel om je schouder moet dubbelvouwen, door de onderkant naar boven om te slaan. Maar hoe dat precies werkt weet ik eerlijk gezegd ook niet. :Y) Ik doe dat zelf nooit en heb het ook nooit nodig gehad. Ik zou het zelf alleen ook niet prettig vinden om het schouderstuk zo breed over mijn schouder gespannen te hebben, want daarmee zou ik me erg beperkt voelen in mijn bewegingen. Ik probeerde altijd een middenweg te vinden en het belangrijkste daarbij was om te beginnen met een ringsling die goed om mijn schouder lag met de ringen flink hoog en de doek goed door de ringen gehaald zodat ik soepeltjes aan kon trekken. Als ik daar slordig mee omging zat de ringsling niet lekker.

Ik zag een foto van WupWup in het vraag- en aanbodtopic waarop de ringsling in mijn ogen perfect lijkt te zitten. Maar ik las in diezelfde posting dat ze de ringsling wegdoet omdat die niet bevalt, dus het zou heel goed kunnen zijn dat een ringsling nu eenmaal niet voor jou weggelegd is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:56:08 #173
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91987559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
SC bedoelt volgens mij dat je het deel om je schouder moet dubbelvouwen, door de onderkant naar boven om te slaan. Maar hoe dat precies werkt weet ik eerlijk gezegd ook niet. :Y) Ik doe dat zelf nooit en heb het ook nooit nodig gehad. Ik zou het zelf alleen ook niet prettig vinden om het schouderstuk zo breed over mijn schouder gespannen te hebben, want daarmee zou ik me erg beperkt voelen in mijn bewegingen. Ik probeerde altijd een middenweg te vinden en het belangrijkste daarbij was om te beginnen met een ringsling die goed om mijn schouder lag met de ringen flink hoog en de doek goed door de ringen gehaald zodat ik soepeltjes aan kon trekken. Als ik daar slordig mee omging zat de ringsling niet lekker.

Ik zag een foto van WupWup in het vraag- en aanbodtopic waarop de ringsling in mijn ogen perfect lijkt te zitten. Maar ik las in diezelfde posting dat ze de ringsling wegdoet omdat die niet bevalt, dus het zou heel goed kunnen zijn dat een ringsling nu eenmaal niet voor jou weggelegd is.
Ik denk ook dat ik liever iets anders heb (Al is het maar dat ik met mijn pols zit en bij het gesjor aan die sling pijn krijg) Maar We hebben wel eens een beco-op-reis gehad en dat vond Rienk vreselijk. Nu krijgen we een boba volgende maand (reisdoekentopic) en ik hoop dat hij die wel leuk vindt. Ik wil zo graag ook een gewone (lange) doek, maar dan wel met de garantie dat we er mee overweg kunnen en soepel knoopt (want pols enzo) Dus dat wordt hem niet :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91987731
Oeh, pakketje van Ellevil O+ Terracotta!

Met douanekosten :X

Nog heel stug, dus gaan zo de was in :)
pi_91987918
Balen van de douanekosten, veel?
En foto's ;)

Vond jij johannes wat dan?
pi_91988005
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:56 schreef Vlindur het volgende:

Ik wil zo graag ook een gewone (lange) doek, maar dan wel met de garantie dat we er mee overweg kunnen en soepel knoopt (want pols enzo) Dus dat wordt hem niet :N
Heb je geen draagdoek op reis gehad waarvan je het idee had dat die soepel te knopen was? Ik vind mijn Zara stevig maar ook dun en heel goed te knopen. Misschien lijkt de Jade die wickie nu op reis doet daar wel op en is dat iets voor jou om te proberen?

De Beco is trouwens ook niet weggelegd voor Ivan. Die gaat er nog steeds in hangen. }:| Binnenkort ga ik eens rugdragen proberen! Eerst mijn bekkenbodem laten herstellen, haha.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91988008
20,30 }:|
Beetje jammer!

En foto's komen na de wasbeurt, net even geprobeerd, maar hj knoopt nu nog erg ongewassen ;)

Johannes is leuk :Y Maar nu geen geld voor :)
pi_91988269
Claudia, Mette gaat sinds kort ook naar achterhangen in de Beco, echt zo vervelend.
We hebben de Gemini gekocht die heeft een hoge achterkant, dat scheelt enorm. Maar deze is absoluut niet ideaal voor kinderen boven de 10 kilo volgens mij. We hebben 'm met het oog op volgende baby gekocht en dan komt er als Mette groter is een Boba bij.

Pvoesss heeft een Boba die op reis gaat. Daar zou ik als ik jouw was echt aan meedoen. Denk dat een Boba veel geschikter is voor Ivan
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91988452
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:11 schreef wickie het volgende:
Pvoesss heeft een Boba die op reis gaat. Daar zou ik als ik jouw was echt aan meedoen. Denk dat een Boba veel geschikter is voor Ivan
Dank voor de tip!

Bij sommige van zijn broeken springt de knoop zelfs telkens open. :o Hij wordt zo groot!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91989417
Ah, is hij er eindelijk Free? Toch douane dus, ai. Ben vanmiddag wel beschikbaar trouwens (alleen nog even naar logopedie) dus als je nog kop thee wil of even wil kletsen/afleiding zoekt.. :*

Ik ben aan het destashen, blijf toch moeite hebben met het afscheid nemen van doeken. Vaak zoveel leuke herinneringen bij een doek O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:48:36 #181
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91989858
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je geen draagdoek op reis gehad waarvan je het idee had dat die soepel te knopen was? Ik vind mijn Zara stevig maar ook dun en heel goed te knopen. Misschien lijkt de Jade die wickie nu op reis doet daar wel op en is dat iets voor jou om te proberen?

De Beco is trouwens ook niet weggelegd voor Ivan. Die gaat er nog steeds in hangen. }:| Binnenkort ga ik eens rugdragen proberen! Eerst mijn bekkenbodem laten herstellen, haha.
Nee, zo'n doek is niet geweest. :{ Toen Rienk kleiner was vond hij er ook niks aan. Maar sinds hij ziek is geweest vind hij het wel lekker om lekker bij me te hangen (af en toe ;) ) En ik heb die van wickie ook gezien, maar mag van manlief niet meer meedoen aan dat soort dingen omdat het best duur is om ze door te sturen, 1 gaat dan nog wel, maar bij 2 doeken zit je al op 13.50.- Dus ik doe alleen de boba en ook alleen voor de motorbeurs omdat het met zo'n wandelwagen maar zo krap is O-)

Rugdragen is leuk :Y Alleen Rienk is het op een gegeven moment zat om naar mijn rug te kijken en probeert dan te gaan staan om meer te zien :') De sling vind ik juist zo fijn omdat Rienk dan alle kanten op kan kijken :Y

Ben je straks van plan om 2 kindjes te dragen? Of doe je Ivan in de buggy en Lena in de doek? (Of andersom natuurlijk ;) )

Ben benieuwd naar de foto's Free :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:58:06 #182
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91990261
Ook mijn Ellevill Jade Spring is binnen *O* *O* *O*
Mijn allereerste eigen doek *O* *O* *O*
(Ik heb tot nu de natibaby bamboe van Freecell geleend, ik kwam erachter dat wij vaak dragen dus werd het tijd voor een eigen)


Even voor de kleur een foto met flits.

Ik heb nog een foto waarop je kunt zien hoe ik heb geknoopt maar die wil niet uploaden.
pi_91990559
Deze ook niet zo te zien ;) (403tje)
pi_91990663
Zonder douanekosten Pessie? Leuk, je allereerste eigen doek! Wel een *O* waard inderdaad!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:07:58 #185
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91990668
Ik kon altijd foto's plaatsen snap niet wat ik fout doe
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:50:57 #186
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91992592




Geen douane nee. Heb hem maandag besteld was vandaag al in huis!
pi_91992808
Pessie, het posten gaat goed, maar je foto's staan niet goed op imageshack. probeer anders photobucket?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:06:35 #188
259886 pessie
There's a new chef in tow
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:08:38 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91993438
Conclusie: Imaheshack heeft een probleem.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:08:55 #190
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_91993453
Oh waauw. Mooie kleuren Pessie O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:29:33 #191
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_91994401
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
SC bedoelt volgens mij dat je het deel om je schouder moet dubbelvouwen, door de onderkant naar boven om te slaan. Maar hoe dat precies werkt weet ik eerlijk gezegd ook niet. :Y) Ik doe dat zelf nooit en heb het ook nooit nodig gehad. Ik zou het zelf alleen ook niet prettig vinden om het schouderstuk zo breed over mijn schouder gespannen te hebben, want daarmee zou ik me erg beperkt voelen in mijn bewegingen. Ik probeerde altijd een middenweg te vinden en het belangrijkste daarbij was om te beginnen met een ringsling die goed om mijn schouder lag met de ringen flink hoog en de doek goed door de ringen gehaald zodat ik soepeltjes aan kon trekken. Als ik daar slordig mee omging zat de ringsling niet lekker.

Juist dat bedoel ik.. en als je de doek dubbel slaat ben je ook niet meer beperkt in je handelingen.
Omdat als 'ie dubbel zit niet meer zo 'lang' is snap je het nog? :P
En het is dus super stevig.
Pff lastig uitleggen zo :P

Maar toen ik een korte doek kocht was ik helemaal uit de ringsling.
Nog fijner vind ik zelf, dmv schuifknoop? (geloof ik, weet m iig uit m'n hoofd te doen) zo gedaan.
pi_92009363
pessie wat een prachtige kleur heeft ie! En hij staat ook echt heel mooi bij je donkere haar.

balen free, toch die douane -O-

Ha Claudia, dank voor je compliment! Weet je wat het is, een RS omdoen is geen probleem, maar hij gaat zakken bij mij. Ik moet blijven spannen. En daar heb ik heul geen zin in, want dat hoef ik met m'n doeken ook niet ;) Daarbij heb ik sneller een ruck geknoopt, dus voor het makkelijke hoef ik ook al geen RS. Maar goed, ik heb dus een RSen een mei tai te koop dames!
[OUD] Vraag en aanbod deel 65
pi_92010034
Die doek is mooi! En het is dat ik mezelf een klein beetje kan inhouden, anders had ik hem al gekocht :P

(ik heb ineens een vissen-addiction :|W maargoed, de doeken die ik wil zijn amper te krijgen, en dan wil ik toch écht eerst wat andere doeken verkopen, want nu blijft ook de helft liggen.. zonde!)
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 09:41:17 #194
5428 crew  miss_sly
pi_92030533
Ik heb nog even een vraag over de Boba: de heupband, draag je die OM je heup (dus om het heupbot) of boven het heupbot zo'n beetje in de taille?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_92033289
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:48 schreef Vlindur het volgende:

Ben je straks van plan om 2 kindjes te dragen? Of doe je Ivan in de buggy en Lena in de doek? (Of andersom natuurlijk ;) )
Niet tegelijkertijd in ieder geval. :Y) Dat lijkt me te veel gehannes. Ivan is ook nog zo klein (en ongeduldig). In de praktijk zal ik Lena denk ik meestal in de doek hebben en Ivan in de kinderwagen, maar ik wil het rugdragen wel een kans geven en kijken of Ivan dat leuk vindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92033319
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:06 schreef pessie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het groen op deze foto super!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_92033468
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog even een vraag over de Boba: de heupband, draag je die OM je heup (dus om het heupbot) of boven het heupbot zo'n beetje in de taille?
Eigenlijk naar eigen voorkeur.Als het maar goed stevig en vast zit :D
pi_92033542
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nog even een vraag over de Boba: de heupband, draag je die OM je heup (dus om het heupbot) of boven het heupbot zo'n beetje in de taille?
Wat Pvoess zegt inderdaad. Ik deed hem eerst op mijn heupen of net erboven. deed ik hem eergister boven mijn buikrol, vond ik dat ook erg prettig! En Ko zat ineens een stuk hoger. :P

Mooie kleur Pesie, staat jullie goed.

Er was toch iemand hier die een indio Burgundy had besteld? Ik weet niet meer wie. :@
Maar ik ben zo benieuwd naar actiefoto's!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:26:18 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_92034274
* texelonia komt ook weer eens binne vallen

Ik heb een nieuwe liefde! O+



Didymos Fische Karmin met 50% linnen.
En ze slaapt zelden in de doek, maar laatst viel ze gewoon zomaar in slaap toen we Noah op gingen halen van school, terwijl het eigenlijk nog niet eens bedtijd was! Goedgekeurd dus :D

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_92034399
Och, die laatste foto! Dat slaapsnoetje, wat lief! En wat is ze al groot, Tex.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:36:18 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_92034601
Ja, over 2 maanden wordt ze al 2 en een echte peuter! Qua gedrag is ze dat eigenlijk al, haha! Ze heeft het woordje 'nee' al helemaal ontdekt ;)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:58:01 #202
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92035490
Tex wat een mooie doek!
pi_92035580
doekkies te koop!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Pvoesss op 29-01-2011 13:06:16 ]
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:22:14 #204
242988 Orea
pi_92036383
ooohhh Tex!! O+ en ik moet die doek ook!!!

Hier een meisje wat nog amper slaapt in de doek, teveel te zien!

Net in het dorp even snel cadeautje shoppen en ik denk, wat voel ik nou?
Was ze in de ringsling in slaap gevallen O+ :D

  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:32:09 #205
3499 Claudia_x
pi_92041657
Oh wauw, die laatste foto van jou met Hannah is ronduit geweldig, tex! O+

Orea, wat zou dit topic moeten zonder jouw feelgoodfoto's. Wat ligt ze toch heerlijk bij je te slapen. En dat snoetje. O+

Omdat er toch animo was voor de kinfoto's (ik heb alleen mijn kin eraf gehaald :') ):



Valt niet echt veel op te zien, maar goed. Wat ik trouwens lastig vind is om als laatste handeling de banden verticaal goed om haar heen te slaan. Dat wil zeggen, als ik ze uitspreid zitten ze heel losjes. Ik ben het niet gewend om een kind met voetjes binnenboord te dragen. Iemand een tip? Ik zal nog eens wat filmpjes opzoeken om te kijken wat ik kan verbeteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:39:17 #206
223592 loeszie
pi_92041951
Wat een mooie foto Claudia! Wat ligt Lena daar lekker. Heb je mijn PM ontvangen? *gaat weer in lurkstand*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:02:01 #207
125636 mrien
pi_92042777
O+
Beentjes mogen uit de doek, doe ik ook, vind ik ook makkelijker
De banden netjes uitspreiden lukt mij momenteel ook niet goed, ik doe ze nu vaak aan de zijkant omdat ik ook veel binnen draag en dat minder warm is

Hannah O+
Leia O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:33:18 #208
137265 Twinkly
<3
pi_92043878
Awh Lena in de doek, zo klein O+ O+ !
En ik ben ook nog steeds weg van je doek, dat is een van de enige Elleville's die ik mooi vind omdat de kleuren niet zo afsteken bij elkaar.

Tex, wat een prachtige foto's, vooral de laatste is zo schattig O+ En die doek staat jullie geweldig! Ik denk dat ik het je mooiste doek tot nu toe vind (die ik gezien heb).

Leia O+ Toch, per ongeluk, in slaap gevallen. Het ligt ook zo lekker tegen mama aan :z
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:45:21 #209
3499 Claudia_x
pi_92044398
Ik weet dat de benen uit de doek mogen als je zorgt dat alles goed zit, maar het voelt nu nog niet lekker. Ivan had meteen van die stevige jongensbenen maar Lena heeft delicate meisjesexemplaren. :Y) Nou ja, dat probleem lost zich vanzelf op.

Twinkly, elke keer als ik de doek weer zie ben ik zo blij met mijn keuze. Het was een toevalstreffer, want ik wist niet echt wat ik kocht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:10:56 #210
242988 Orea
pi_92045429
Lena!! OMG wat een klein hoopje mens nog O+
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:06:23 #211
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92052101
Welke doek is dat Claudia? Ik ben acuut verliefd!! Zou het wat zijn als zomerdoek?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:07:22 #212
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92052143
En natuurlijk ben ik ook helemaal O+ O+ O+ op dat kleine hoopje mens van je O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:17:00 #213
3499 Claudia_x
pi_92052537
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:06 schreef Saffier het volgende:
Welke doek is dat Claudia? Ik ben acuut verliefd!! Zou het wat zijn als zomerdoek?
Zara Lavender! Héél geschikt als zomerdoek want behoorlijk dun.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:40:13 #214
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92053381
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zara Lavender! Héél geschikt als zomerdoek want behoorlijk dun.
Die moet ik écht onthouden, haar kamer is ook met lavendel!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:10 #215
242988 Orea
pi_92053455
Niet onthouden, gewoon kopen 8-)
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:43:43 #216
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_92053523
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 20:42 schreef Orea het volgende:
Niet onthouden, gewoon kopen 8-)
I wish!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 30 januari 2011 @ 09:43:58 #217
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92068351
Och kijk nou!
Die grote slapende lummel van Tex O+
En dan dat mini-frummeltje van Claudia O+
Met dan het tussenin maatje van Orea :D

Ik heb de banden dan ook vaak wat losser Claudia als ik ze ga uitspreiden :Y

Ik had ook nog even een vraag: Harry gaat heel vaak 'staan' in de doek, zowel op de rug als op de buik. Ik let heel erg goed op dat hij de doek goed in zijn knieholtes heeft, maar toch ziet hij kans om zich te overstrekken en te gaan 'staan'. Hij kan er niet uit hoor, daar ben ik ook niet bang voor maar het voelt gewoon vervelend. Kan ik daar nog iets tegen doen?
  zondag 30 januari 2011 @ 18:20:08 #218
74145 freecell
dinges
pi_92088060
  zondag 30 januari 2011 @ 20:24:35 #219
200106 WupWup
pi_92094082
quote:
17s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:20 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
ik wou dat Emma dat nog deed
  maandag 31 januari 2011 @ 11:48:16 #220
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92116843
Freecell wat schattig!

Gisteravond kwam manlief ook nog even naar de plaats waar ik was en hij kwam met de nieuwe draagdoek O+ hij moest bekennen dat de draagdoek toch ook wel heel makkelijk was.
  maandag 31 januari 2011 @ 20:45:33 #221
242988 Orea
pi_92141649
Slapende rugbaby O+

Ik ben zó fan van die fleece pakjes van Hoppediz, dat ik vanmiddag de 3e heb gekocht :D had er al één gekocht in maat 68/74 maar daar verzoop Leia nog in! Die zit nu nog in de 56/62 die ik dus daarna nog maar had gekocht :P (en ze heeft nu maat 68, zo groot vallen ze) en nu heb ik ook nog maar een 80/86 gekocht (in de aanbieding!!) voor komende winter :P (eind van het jaar dus!)

M. heeft geen draagjas, dus dan is zo'n pakje echt ideaal! Sowieso, in de fietskar, op de fiets, in de maxi cosi.. _O_ ik vind 'gewone' jasjes echt onhandig met aantrekken ook :@
  maandag 31 januari 2011 @ 20:51:23 #222
200106 WupWup
pi_92142047
Vriend was vanmiddag boodschappen gaan doen met Emma in FWCC, kreeg 'ie een opmerking van zo'n oud besje dat het toch wel heel zielig was zo'n kindje zonder muts op. Heeft 'ie geantwoord dat hij het wel heel zielig vond zo'n oud vrouwtje zonder muts _O-
  maandag 31 januari 2011 @ 22:00:26 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_92147012
Draagdoeken #88. Als jullie je kinderen maar niet met een draagdoek met 88 over straat heen laten....

sick joke, I know...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2011 @ 23:28:53 #224
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_92153144
Ben jij dan ook echt 85, Red? :+
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 09:54:17 #225
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92162714
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:51 schreef WupWup het volgende:
Vriend was vanmiddag boodschappen gaan doen met Emma in FWCC, kreeg 'ie een opmerking van zo'n oud besje dat het toch wel heel zielig was zo'n kindje zonder muts op. Heeft 'ie geantwoord dat hij het wel heel zielig vond zo'n oud vrouwtje zonder muts _O-
Doe je Emma geen mutsje op? Nathan krijgt altijd een vestje aan en een mutsje op van mij. Hij heeft ook een jas maar die is voor als het echt koud is en wanneer hij in de wandelwagen kan.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:10:44 #226
137265 Twinkly
<3
pi_92163039
lol Wup _O-
Ik sta altijd teveel met mijn mond vol tanden om iets terug te zeggen. Vorige week stond ik naast de Hema Niels in de Bondolino te knopen, komt er een vrouw van middelbare leeftijd naar me toe en gaat me helpen met het naar beneden trekken van zijn broekspijpen :X Terwijl ik dus alleen van plan was naar de Hema te gaan, daar is het niet echt koud.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 10:15:38 #227
5428 crew  miss_sly
pi_92163133
Macka, je inbox is vol!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 12:16:02 #228
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_92167262
En ik moet ook nog wat mensen van hier antwoorden zie ik :@
Er is weer een beetje plek
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:40:18 #229
200106 WupWup
pi_92168217
Als het erg koud is, krijgt Emma van mij wel een muts ja. ik weet niet hoe vriend haar gisteren aangekleed had en ik weet ook niet hoe de buitentemp aanvoelde, ik was er niet bij. Muts lag wel op een andere plek, dus dikke kans dat ze 'm zelf van d'r hoofd heeft getrokken. Maar ook als ze 'm gisteren niet op heeft gehad, weet ik zeker dat ze daar niks aan over zal houden ;)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:40:41 #230
200695 kaatjejannie
.
pi_92185017
Ik heb een bondolino geleend van babybij, hij kwam zonet binnen. We hebben hem gelijk uitgeprobeerd, ik geloof dat we nu al fan zijn

*poef* nu is het weg
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:41:44 #231
242988 Orea
pi_92185088
Ooooh wat zit ze daar lekker Kaat!! O+
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:36:28 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_92191239
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:28 schreef Macka66 het volgende:
Ben jij dan ook echt 85, Red? :+
UIT '85
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:40:09 #233
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_92191479
Wat een heerlijk prulletje Kaatje! O+

Emma is vandaag in slaap gevallen in de ringsling tijdens een wandelingetje. Wat is dat toch heerlijk he, zo'n slapend bolletje mens tegen je aan. O+
A grand adventure has begun.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:55:57 #234
36962 Webkim
pi_92192511
Wat ziet dat er knus uit kaatje! En een slaapEmma in de sling. O+
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:58:59 #235
200695 kaatjejannie
.
pi_92192731
Ze vond het even heerlijk. Om daarna in heel hard huilen uit te barsten, want ze had honger en was moe. Zo moe dat ze tijdens de fles al in slaap viel.
Mocht ik zelf een bondolino aanschaffen, wil ik wel zo'n verlengstuk erbij. hij zit net iets te strak om hem comfortabel de hele dag te dragen denk ik.
*poef* nu is het weg
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:13:18 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_92244974
De indio ultramarin en BB Slen (green paprika) zouden echte werkpaarden zijn.
Dat klopt! :D

Eli (19kg aangekleed en wel) gaat er moeiteloos in, en ik kan boodschapjes doen zonder dat er drukpunten ontstaan. *O*

Dat wilde ik ff kwijt :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:20:06 #237
125636 mrien
pi_92261335
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 21:13 schreef DaviniaHR het volgende:
De indio ultramarin en BB Slen (green paprika) zouden echte werkpaarden zijn.
Dat klopt! :D

Eli (19kg aangekleed en wel) gaat er moeiteloos in, en ik kan boodschapjes doen zonder dat er drukpunten ontstaan. *O*

Dat wilde ik ff kwijt :)
Wow respect voor jou, flink gewicht!

Leuk dat je graag wilt dragen kaatjejannie!

Ik heb lotte gisteren een tijdje gedragen, die was ziek en pieperig. Eerst wou ze op de buik (zwaar vond ik dat!), toen Jelle wakker werd moest ze of er uit, of op de rug. Dat werd dus op de rug en toen heeft ze daar nog een tijdje gezeten. Ze vond dat toch wel erg fijn. Ik knoop haar wel meestal in de mei tai, puur gemak geloof ik ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 10:57:32 #238
242988 Orea
pi_92265168
Wow Davinia _O_

Agos Mrien! O+

Ik heb Leia de laatste tijd te weinig gedragen. Maar daar ga ik vandaag verandering in brengen. Straks lekker naar het strand en een flink stuk wandelen samen O+
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:23:55 #239
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_92265898
Eline wordt regelmatig gedragen. Ik had een tricotslen op marktplaats gekocht, maar die gebruik ik amper. Ik pak toch liever mijn Hopp.
Claudia, dat probleem met de te losse banen had ik ook, maar sinds deze week zit Eline met de beentjes buiten. Dat is toch makkelijker knopen.
Ik zal straks een foto'tje uploaden
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:45:22 #240
190225 Morretje
pi_92266601
Ik heb eindelijk (2 weken wachten :X ) m'n draagjas binnen. Nu nog even handigheid krijgen in het aantrekken van dat ding zonder dat Isabel over de rooie gaat :P Oh, en een muts met strikbandjes voor onder d'r kin maken/halen..

De zon schijnt hier, wij gaan ook ff naar buiten denk ik!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:48:41 #241
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92266723
Ik vrees dat ik de komende tijd het dragen even aan manlief moet overlaten. Heb last van mn rug.
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:43:33 #242
200106 WupWup
pi_92268676
Valt mee morretje, ik moest bijna 4 weken wachten :X Goeie vraag inderdaad, andere draagjasmama's, hoe trekken jullie de jas uit met kind op de rug? Tot nu toe pak ik dan de onderkant van de jas en haal 'm zo in 1 keer naar boven, maar dat moet toch handiger kunnen?

Balen pessie! Laat je manlief je maar lekker masseren vanavond ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:06:55 #243
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92269613
Wat een geweldige draagfoto's O+

Vervelend Pessie!

Morretje, we willen wel een foto zien he ;)

Ik heb hier alleen een tri-cotti vanwege makkelijk :P Maar ik draag zo ontzettend graag en zou wel eens wat anders willen :) Is er nog een draagdoek/zak wat makkelijk is? En is een mei tai makkelijk om te doen en zou je die eventueel ook zelf kunnen maken (is er een patroon voor en welk stof zou je dan nodig hebben?)
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:12:03 #244
200106 WupWup
pi_92269817
Mei tai kun je zelf maken, zie de OP. Ik heb ook nog een ringsling te koop staan O-) [OUD] Vraag en aanbod deel 65
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:14:22 #245
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92269896
Wupwup: dankje, ga meteen in de OP kijken :)
Ik heb echt een draagdoek nodig waarbij de doek over beide schouder zit, ik kan het anders niet lang volhouden
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:24:56 #246
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_92270302
Marlinde, zal ik dan eens bij je langskomen of jij bij mij zodat je mijn doeken kan proberen? Die meet moet er toch eens van komen he. Dan kunnen onze dreumesjes samen spelen! O+
A grand adventure has begun.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:34:18 #247
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92270694
Keshet: JA LEUK! :D
Nu is ze ziek, dus het moet nog wel heel even wachten, maar dat lijkt me echt heel leuk :) Doen we via hyves een afspraak maken, oke?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:36:20 #248
20194 wickie
pi_92270798
Marlinde, je mag ook wel een keer m'n Beco proberen als je wil.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:39:50 #249
200106 WupWup
pi_92270967
En er gaan een paar doeken aan een nieuwe reis beginnen, dus als je wat wilt uitproberen zou ik zeker even gaan lezen in het reisdoekentopic!
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:45:36 #250
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92271257
Lief van jullie :*
Ik ga eerst even kijken hoe de doeken van Keshet bevallen en ik denk dat ik echt wel hulp nodig heb bij de doeken omdoen voor de eerste keer :@

Weet niet waar jij woont, Wickie, maar ik dacht niet in de buurt
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:14:50 #251
125636 mrien
pi_92272643
Ik zit een beetje in dubio of ik misschien mn manduca of mn mei tai ga verkopen..twijfel
Voor mn gevoel is het een beetje dubbel om ze beide te hebben. ff verder twijfelen
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:18:53 #252
200106 WupWup
pi_92272854
mrien ik zat ook te twijfelen over de verkoop. Het hielp om ze nog een keer te gebruiken, ik weet weer waarom ze weg mogen.
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:29:21 #253
125636 mrien
pi_92273370
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:18 schreef WupWup het volgende:
mrien ik zat ook te twijfelen over de verkoop. Het hielp om ze nog een keer te gebruiken, ik weet weer waarom ze weg mogen.
Pas gedaan inderdaad
Mei tai (ocah) onwijs mooi, draagt fijn. Nadeel is dat hij een toddler versie is, dus vanaf 1 jaar ongeveer, kan ik Jelle voorlopig niet in dragen. En roze, heel roze ;) voor Jelle dus minder geschikt vind ik persoonlijk

Manduca, handig en snel om. Evt ook voor niet knopende man geschikt. Vind hem niet altijd heel fijn dragen, wel als hij goed afgesteld is. Daardoor niet geschikt voor wisselen tussen 2 kinderen.

Lotte draag ik nu meestal in 1 van deze, maar draag haar eigenlijk alleen binnen en korte stukjes.

Zoals ik nu denk zou het dan de mei tai worden, met pijn in het hart ook weer. Maar alleen laten verstoffen is ook zo jammer
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:32:51 #254
200053 Solagratia
pi_92273559
Als je de manduca wegdoet, dan ben ik geïnteresseerd!
Ik heb een hop tye (een mei tei die ook geschikt is voor baby's) Hij is groen, het is de Hop Tye Kalaoa. Ik zou ook best willen ruilen als je daar interesse in hebt (evt met bijbetalen.). Al wil je er niet voor niets een weg doen. Nah, goed PM staat open :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:15:16 #255
242988 Orea
pi_92275450
Draagjas aandoen is het probleem niet, hoog eroverheen gooien en dan armen erdoorheen... uittrekken is hier een uitdaging :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:48:18 #256
200695 kaatjejannie
.
pi_92277069
Ik ben net met Ilse in de bondolino boodschappen gaan doen. Ze vond het heerlijk. Op de hoek van de straat viel ze in slaap, en op de terugweg werd ze op dezelfde hoek weer wakker.
Ik had hem denk ik niet helemaal goed strak getrokken, want ik voelde op t eind mijn schouders wel.
Ik had haar over mijn jas gedaan, niet heel erg handig, want als ze nog geslapen zou hebben toen we thuis waren, was ze zeker weten wakker geworden. Zijn er ook draagjassen in een grote maat (ik heb ongeveer maat 48)
*poef* nu is het weg
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:15:09 #257
20194 wickie
pi_92278534
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 13:45 schreef Marlinde het volgende:
Weet niet waar jij woont, Wickie, maar ik dacht niet in de buurt
Woon in R'dam.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:24:50 #258
266401 Pvoesss
pi_92279097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben net met Ilse in de bondolino boodschappen gaan doen. Ze vond het heerlijk. Op de hoek van de straat viel ze in slaap, en op de terugweg werd ze op dezelfde hoek weer wakker.
Ik had hem denk ik niet helemaal goed strak getrokken, want ik voelde op t eind mijn schouders wel.
Ik had haar over mijn jas gedaan, niet heel erg handig, want als ze nog geslapen zou hebben toen we thuis waren, was ze zeker weten wakker geworden. Zijn er ook draagjassen in een grote maat (ik heb ongeveer maat 48)
Ja hoor die zijn er zeker :Y

http://www.babybio.nl/cat(...)_Chocolade-Munt.html
Deze bijvoorbeeld :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:24:22 #259
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_92281954
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:15 schreef wickie het volgende:

[..]

Woon in R'dam.
Ik stuur je een pm! :)

Moest net toch echt even boodschappen doen, dus zieke Tessa moest even mee. Lekker in de tri-cotti gedaan en ze sliep al toen ik hier van huis weg liep O+
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:36:02 #260
242988 Orea
pi_92285633
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:48 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben net met Ilse in de bondolino boodschappen gaan doen. Ze vond het heerlijk. Op de hoek van de straat viel ze in slaap, en op de terugweg werd ze op dezelfde hoek weer wakker.
Ik had hem denk ik niet helemaal goed strak getrokken, want ik voelde op t eind mijn schouders wel.
Ik had haar over mijn jas gedaan, niet heel erg handig, want als ze nog geslapen zou hebben toen we thuis waren, was ze zeker weten wakker geworden. Zijn er ook draagjassen in een grote maat (ik heb ongeveer maat 48)
De Mam twowaydeluxe jassen kunnen dan heel goed. Kan je wel met een L weg denk ik! Ik heb de M en die zit nog prima (heb maat 44).. ze vallen héél erg ruim!!
  donderdag 3 februari 2011 @ 18:48:59 #261
125636 mrien
pi_92286192
Ik had die mam jas waar orea het over heeft in xl met maat 46 ongeveer en die was mij te groot. Ik had een l nodig, daarom verkocht

Je kunt altijd de maten bij de webwinkel opvragen, kun je vergelijken met je eigen jas bijvoorbeeld
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:04:37 #262
200106 WupWup
pi_92286954
klopt, ik heb een s waar ik normaal een m nodig heb, en hij is me eigenlijk nog te ruim
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:40:06 #263
242988 Orea
pi_92288672
Nog maar eens een ikke met Leia! Nieuwe doek, Pfau Granat met linnen, zeer beperkte uitgave.. En vind hem helemaal niet zo mooi :@, maar was op tijd toen hij uit kwam.. Ik wil namelijk heel graag de visjes die Texelonia hier in dit topic ergens showt.. En dit was mooi ruilmateriaal O-) en dat is gelukt! Morgen gaat deze doek op de post, en zaterdag krijg ik die visjes! Andere mama is helemaal blij en ik minstens zo blij! :D

Maar heb wel even een uitprobeer foto! Ben 1,5 uur wezen wandelen met mijn bollo'tje :D en het zat als een huis! Ze sliep al toen ik de straat niet eens uit was :D en dat gebeurd niet zo vaak meer O+

  donderdag 3 februari 2011 @ 19:53:36 #264
317670 Aag-je
pi_92289411
Mooi Orea! Ik heb hem ook gekocht (gewoon, omdat t kon :') ) maar vind hem onverwacht héél erg mooi en zelfs mijn vriend vindt hem mooi. Ik moet alleen nog even puzzelen met mijn geld, had een kleine financiele tegenvaller :{ . Maar fijn dat je nu een Karmin otw hebt!
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:59:01 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92289730
Orea, jij hebt toch geen maat 44???
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:59:48 #266
242988 Orea
pi_92289765
Oei dat is dan lastig.. Ja Didymos denkt vast al die hysterische dames kopen toch wel :') dus we voeren de prijzen een beetje op...

Maar ik ben mega blij ja! Heb bij toeval ook één van de 19 Pfau'en 2007-2010 kunnen klikken (zat toevallig online :P), die vind ik wél mooi..

Maar ik ben een beetje van de vissen de laatste tijd! Heb nu de Tussah Fische, Fische Stahblau, Fische Hörnum en nu dus de Karmin *O* nu nog een gewoone katoentjes Fische, maar vind die Malawi niet mooi...
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:01:21 #267
242988 Orea
pi_92289855
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:59 schreef Asyniur het volgende:
Orea, jij hebt toch geen maat 44???
Helaas wel :') alles zit op de buik ;) en gezien de bloemkolen ook niet mals zijn moet ik wel uitwijken naar maat 44..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel een grappig effect met mijn spillepootjes eronder :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:02:48 #268
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_92289929
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja hoor die zijn er zeker :Y

http://www.babybio.nl/cat(...)_Chocolade-Munt.html
Deze bijvoorbeeld :)
Die heb ik en ik vind hem echt heel fijn! Geen gedoe met over het hoofd aan- en uittrekken, maar je kan hem min of meer als een gewone jas aan en uittrekken. En als je het tussenstuk weglaat heb je een gewone jas. Nog steeds heel blij mee :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:19:27 #269
242988 Orea
pi_92290777
Trek je hem op de rug ook met de rits aan ;) want met de Mam 2 way deluxe gaat het ook gewoon met tussenstuk, maar mijn armen rekken helaas niet tot op mijn rug :P dus moet ik hem nog over haar hoofd aan, aantrekken... :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 20:37:26 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_92291813
Ik doe 1 arm in de mouw, dan de andere mouw naar m'n andere mouw en daarbij de kraag van de jas over de billen van Hannah. Andere arm ook in de mouw, en dan zoals je je rug afdroogt met een handdoek :D de jas omhoog schuiven totdat ie in dr nekje zit! Lijkt heel ingewikkeld zo, maar na paar keer krijg je er handigheid in :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:13 #271
200106 WupWup
pi_92297242
En uittrekken dan? Want dat vind ik de kunst.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:14:04 #272
3499 Claudia_x
pi_92297832
Ik vind die laatste doek juist heel mooi, Orea, en normaliter zijn dat soort doeken niet echt mijn smaak! Hij staat jullie ook prachtig. Maar jij en Leia zijn sowieso twee knappe dames.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:40:03 #273
242988 Orea
pi_92299581
Wat lief O+

Nou, ik kan hem toch houden :o in die zin.. heb hem op een webshop nog gevonden, en M. heeft zoiets van: doen en houden! Dus degene die ik al heb gaat morgen op de bus, daar krijg ik visjes voor terug en dan komt deze tóch nog mijn kant op! :o
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:48:24 #274
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_92300130
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:06 schreef Marlinde het volgende:

Ik heb hier alleen een tri-cotti vanwege makkelijk :P Maar ik draag zo ontzettend graag en zou wel eens wat anders willen :) Is er nog een draagdoek/zak wat makkelijk is? En is een mei tai makkelijk om te doen en zou je die eventueel ook zelf kunnen maken (is er een patroon voor en welk stof zou je dan nodig hebben?)
*kuch*
Ik heb 2 mei tais (1 MamaMerel, zwart met polkadot en een kopie daarvan in beige met donkerbruin polkadot) en een blauwe ringsling (storchenwiege) die ik weg wil doen
*kuch*
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 3 februari 2011 @ 22:53:39 #275
136558 Sonnetje85
pi_92300511
ah vandaar dat je doeken aan t verkopen was Orea (althans zag iets staan op facebook :P) :D
Ik moet altijd om je lachen haha (maar dat mag ik vind ik :P)

Oh en waarom ik hier kwam, wat voor knopen kan je doen met een 4??
Dan kan ik filmpjes gaan zoeken en gaan oefenen met Floris straks met de reisdoek :D
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:02:01 #276
242988 Orea
pi_92300976
Nou euh... ik wilde nog veel meer verkopen, mocht niet van meneer :{w had mini-Leia ingezeten (hij is daar echt emo mee, net als de pakjes die ik laatst aan Kaatje had verkocht :D vond ie maar niks, want waren van Leia geweest :') O+ het is schattig en :') tegelijk!)
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:30:07 #277
200695 kaatjejannie
.
pi_92302562
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:02 schreef Orea het volgende:
Nou euh... ik wilde nog veel meer verkopen, mocht niet van meneer :{w had mini-Leia ingezeten (hij is daar echt emo mee, net als de pakjes die ik laatst aan Kaatje had verkocht :D vond ie maar niks, want waren van Leia geweest :') O+ het is schattig en :') tegelijk!)
Ik wil ze wel weer terugsturen als Ilse dr niet meer in past hoor :P
*poef* nu is het weg
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:18:26 #278
136558 Sonnetje85
pi_92304845
haha k begrijp je meneer helemaal hoor (zo ben ik ook namelijk :'))
helemaal met kleding...kan niks wegdoen, want is van floris. heb echt veel, ooit voor een 2e wil ik vast ook weer veel nieuws kopen (ook bij jongetje), maar kan dus niets verkopen. laatst met een knoop in mn maag een vestje van m verkocht...ik hecht me teveel aan spullen :')
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:23:14 #279
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_92305072
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 22:05 schreef WupWup het volgende:
En uittrekken dan? Want dat vind ik de kunst.
Uittrekken is nog makkelijker, want dat kan helemaal als een gewone jas. Aantrekken is even over je kind heen wurmen, met uittrekken heb je daar minder last van. Ik trek gewoon aan m'n mouwen en dan komt de rest vanzelf mee :)
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:33:10 #280
99431 Troeta
pi_92318539
Mooie foto's! Orea, ik vind die doek juist heel mooi staan bij jullie!!

Mijn vriendin heeft een draagdoek meegenomen uit Peru, maar hij is 1 meter 15 bij 1 meter 15, kan ik daar wat mee?
  zondag 6 februari 2011 @ 09:07:35 #281
242988 Orea
pi_92401295
1,15 bij 1,15 :? volgens mij kun je die nog niet eens als heupding gebruiken (dus ringsling zonder ringen zeg maar?) Dat is wel héél erg kort, ik kan daar niks mee, denk ik! Ik heb een afrikaanse shortie van 1,80 ofzo, maar die zou ik alleen als ringsling kunnen gebruiken, zelfs met knoop pas ik die niet...

Karmin visjes zijn binnen, *O* ik ben zó blij! Straks maar eens lekker een stuk wandelen met muppet.. Als het goed is komt volgende week die Pfau weer bij me, maar dan wéér een nieuwe (die andere heb ik dus geruild voor visjes :') hoe bedoel je handel)
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 09:27:40 #282
5428 crew  miss_sly
pi_92401431
De eerst actiefoto met Boba; hij is goedgekeurd *O*


O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 13:37:11 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 6 februari 2011 @ 09:44:20 #283
137265 Twinkly
<3
pi_92401587
Ohhh wat zit Senna daar mooi! O+ Jeetje wat lijken jullie op elkaar!
Boba met vogeltjes is de mooiste <3
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 6 februari 2011 @ 09:51:22 #284
242988 Orea
pi_92401667
Oooh kijk jullie dan!! O+ *O* geweldig!!
  zondag 6 februari 2011 @ 10:39:27 #285
99431 Troeta
pi_92402383
Ja,volgens mij is het meer een soort knapzak, maar kheb misschien iets. Ik heb zo'n tricottiding, alleen die 2 banden zeg maar,daar kan ik hem misschien nog om heen doen zodat het toch iets steviger zit.

Wel jammer, het is verder een mooie doek.
  zondag 6 februari 2011 @ 11:29:15 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403369
Troeta, kun je er misschien nog het volgende mee?

Of dit:


  zondag 6 februari 2011 @ 11:31:38 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92403440
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik had ook nog even een vraag: Harry gaat heel vaak 'staan' in de doek, zowel op de rug als op de buik. Ik let heel erg goed op dat hij de doek goed in zijn knieholtes heeft, maar toch ziet hij kans om zich te overstrekken en te gaan 'staan'. Hij kan er niet uit hoor, daar ben ik ook niet bang voor maar het voelt gewoon vervelend. Kan ik daar nog iets tegen doen?
  zondag 6 februari 2011 @ 11:35:01 #288
3499 Claudia_x
pi_92403544
Die beentjes van Harry! O+ Die doek staat jullie goed, Asyniur.

Wat zit Senna daar prachtig, miss! Ik heb het al zo vaak gezegd, maar jullie zijn inderdaad onmiskenbaar moeder en dochter. Ik zou er zo vrolijk van worden als ik jullie zo bij Frankendael zag wandelen. O+ Of waren jullie daar niet naar op weg? :+ Hoe ging het op de rug krijgen van Senna? En werkte ze mee?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:52:14 #289
242988 Orea
pi_92413705


Even uitwaaien! En zie weer de dwarse puberblik bij de dame op mijn rug _O- lachen zodra er een camera of mobiel in de buurt is, is uit den boze!

Leia gilde het overigens uit van plezier, zelfs in die heftige wind! En al die reacties van mensen: ooooh wat een schatje! *rondje om ons heen lopend* wat zit ze lekker!

En Leia beantwoorde met een big, big smile :D zo leuk!

[ Bericht 29% gewijzigd door Orea op 06-02-2011 16:13:54 ]
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 21:11:11 #290
5428 crew  miss_sly
pi_92430180
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
Die beentjes van Harry! O+ Die doek staat jullie goed, Asyniur.

Wat zit Senna daar prachtig, miss! Ik heb het al zo vaak gezegd, maar jullie zijn inderdaad onmiskenbaar moeder en dochter. Ik zou er zo vrolijk van worden als ik jullie zo bij Frankendael zag wandelen. O+ Of waren jullie daar niet naar op weg? :+ Hoe ging het op de rug krijgen van Senna? En werkte ze mee?
We waren op weg naar de AH, de terugweg heeft ze gewandeld (zie het filmpje dat je niet kunt zien :P ) Het was ook echt gezellig en Senna vond het fijn. Schaap heeft haar er thuis in gezet. Ze is nameiljk nog een beetje lastig met het in de Boba gaan, dus ik wilde even zonder moeilijkheden een fijne ervaring creeeren, en volgens mij is dat gelukt. De techniek voor het op de rug krijgen, is me duidelijk, maar Senna vindt het niet altijd fijn :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2011 @ 13:15:45 #291
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_92455888
Troeta, in Peru slaan ze die doeken dubbel (tot een driehoek), leggen de baby er op, vouwen de punt een stuk omhoog over de baby en zwierendoek met baby op de rug. De enige knoop wordt gelegd in de punten die over de schouders gaan, het gewicht van de baby houdt de ingevouwen punt tegen de rug.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 7 februari 2011 @ 13:23:11 #292
74145 freecell
dinges
pi_92456202
Asy: hier precies hetzelfde probleem.... Ik knoop zo strak mogelijk en hops zoveelmogelijk, maar dan nog hè? :')
  maandag 7 februari 2011 @ 13:57:03 #293
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92457648
Bij Ellevill staan weer een paar Zara's in de uitverkoop.
  maandag 7 februari 2011 @ 14:01:16 #294
125636 mrien
pi_92457829
Crosspost :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 februari 2011 @ 21:45:11 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92479375
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:23 schreef freecell het volgende:
Asy: hier precies hetzelfde probleem.... Ik knoop zo strak mogelijk en hops zoveelmogelijk, maar dan nog hè? :')
Het enige wat bij mij echt werkt is dan torsodragen. Dan komt de doek die je terug naar voren brengt net iets verder dan zijn knieholte en kan hij zijn been niet knikken.
Enige nadeel daarvan is weer dat hij eerder zijn armen los gefrot krijgt...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:01:06 #296
125636 mrien
pi_92492139
Vanaf welk gewicht/lengte/aantal maanden kun je de manduca eigenlijk voor babies gebruiken? En dan met/zonder insert?
Wil hem binnenkort eens proberen met Jelle, misschien dat ik hem dan op mn rug zou durven wat soms wel handig zou zijn met Lotte. Met een doek durf ik dat niet zo goed nog denk ik
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:30:42 #297
242988 Orea
pi_92561086
Ik heb het met Leia eens geprobeerd rond de 3 maanden geloof ik, maar vond het absoluut nog niet fijn zitten.. Pas sinds een poosje zit ze er beter in en denk zelfs als ze nog net íets groter is dat het nóg fijner zit..

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om haar in de Manduca alleen op mijn rug te krijgen. Met een doek vind ik dat weer makkelijker, terwijl ik anders had verwacht :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 22:52:46 #298
36962 Webkim
pi_92571268
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:01 schreef mrien het volgende:
Vanaf welk gewicht/lengte/aantal maanden kun je de manduca eigenlijk voor babies gebruiken? En dan met/zonder insert?
Wil hem binnenkort eens proberen met Jelle, misschien dat ik hem dan op mn rug zou durven wat soms wel handig zou zijn met Lotte. Met een doek durf ik dat niet zo goed nog denk ik
Als je de baby-insert gebruikt en op alle plaatsen goed aanspant kan je de Manduca onder normale omstandigheden al vanaf de geboorte gebruiken. Dit volgens de Trageschule waar ik mijn opleiding tot consulent volgde; zij zijn zich helemaal aan het verdiepen in de mogelijkheden van voorgevormde dragers en krijgen een kleintje perfect én goed ondersteund in een Manduca.

Er zijn nog meer SSC's die geschikt zijn voor pasgeborenen, de Bondolino mag bijvoorbeeld ook.
Hardloper.
IG @webkim
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:11:40 #299
200106 WupWup
pi_92586024
Ik mag zomaar een nieuwe indio uitzoeken van vriend en nou heb ik geen flauw idee welke 8)7
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:20:54 #300
200695 kaatjejannie
.
pi_92586286
Mijn eigen bondolino is binnen. En hij is zo mooi!! Gelukkig zit ie met de verlenger een stuk fijner, heb ik geen buikpijn na dragen :D
*poef* nu is het weg
  donderdag 10 februari 2011 @ 13:43:52 #301
242988 Orea
pi_92586874
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:11 schreef WupWup het volgende:
Ik mag zomaar een nieuwe indio uitzoeken van vriend en nou heb ik geen flauw idee welke 8)7
Wat lief van hem!! Wat voor wil je, een dunne of een dikkere? Ik zou voor een dikkere gaan, denk ik.. heb een indio jade, en dat is wel een ultieme zomer indio.. Maar hij is wel erg dun, hoop dat hij nog lekker draagt (met mijn speklap :')) straks, van de zomer :)

Kaatje: pics or it didn't happen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')