abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:00:27 #151
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91929069
Mrien O+

Ik heb gisteren mijn allereerste aangeschafte draagdoek geprobeerd (ringsling). Eerst met Alexa's pop op mijn buik en daarna Alexa zelf zijwaarts (alhoewel deze doek daar denk ik te rekbaar voor is).
Ik was helemaal O+. Zóóóóó'n spijt dat ik dat met Alexa nooit gedaan heb ;( , vooral als ik dan baby-foto's van haar kijk. Dan hangt ze altijd zoals ze in de doek moeten hangen bij mij...

Maar goed, ik ben dus 'ontmaagd' en nu al een beetje fan ;)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91931701
Leuk dat je ook enthousiast bent Takkembah!
Wat voor ringsling heb je?

Ik heb gisteren met Jelle in de doek staan stofzuigen en dweilen, viel me niks tegen. Beetje onhandig wel, maar ging gelukkig wel (vandaag bezichtiging in huis, vandaar). Strijken met hem in de doek gaat ook prima had ik al gemerkt ;)

Wat ik me nog afvroeg, Wickie hoe dik is Ardoise eigenlijk? Die staat echt nog op mijn lijstje als ik wat verkocht heb
pi_91932054
mrien!! O+ En ik vind Viola zo mooi hè!
En het kan dat het voor jou gewoon niet prettig draagt.. ik merkte dat ik best fan ben van een ringsling (kan er ook makkelijk mee dragen) maar wel bij een wat groter kindje (dus ouder dan 4 maanden zoiets).. daarvoor vond ik het niks. Nu naar de opvang 's morgens is mijn Gecko's Silver Ringsling echt vet ideaal!

In de bus staan altijd al kinderwagens, en ik kan de wagen daar niet kwijt want ik moet daarna naar mijn werk. Doek duurt te lang en moet ik dan daar achterlaten en dat vind ik geen fijn idee. Met de ringsling is het hup, erin, in de bus, eruit en ik door naar mijn werk, ringsling in mijn tas mee :) en het is maar 2 haltes vanaf huis naar de opvang, dus prima te doen!

Dit was gisteren toen ik haar net weer had opgehaald O+

Takkembah O+ gaat helemaal goedkomen.. Je haalt het nu gewoon dubbel en dwars in :*
pi_91932326
Mijn viola is ook heerlijk zacht! Echt een superfijne doek, aanrader ;)

En jullie samen O+

[ Bericht 27% gewijzigd door mrien op 27-01-2011 11:04:00 ]
pi_91932496
Mrien, ik vind de Ardoise wat dunner en zachter dan een normale Neobulle doek. Wil je hem anders een keer lenen om te proberen? Ik draag momenteel niet, gebruik alleen de Beco. Heb m pas over 7,5 maand weer nodig :p

Misschien toch wel leuke reisdoek, misschien is er nu wel animo voor met al die verse babies en draagmama's :)
Het is echt zo'n heerlijke doek.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91932854
Ik zou hem graag willen proberen! Er zijn vast wel meer gegadigden denk ik voor een reisje :)
Heb hem een keer gezien op de Ouders Natuurlijk beurs toen iemand er mee liep en sindsdien blijf ik er aan denken! Maar wil niet overhaaast een doek kopen met kans dat hij me niet bevalt. Heb al heel wat doeken gehad en weet nu zo"n beetje wat ik fijn vind en wat ik zoek
pi_91936080
Ik heb een ringsling. (Bij babybij gewonnen) en sinds enkele weken hebben we hem pas actiever in gebruik. Rienk wilde er voorheen *nooit* in, maar sinds hij ziek is geweest vindt hij het wel lekker om bij mij te hangen. Inmiddels kan ik hem voor, op zij en achterop knopen (heet dat dan trekken bij een ringsling? :+ ) maar trekt het nog wel vreselijk aan mijn schouder. Heeft iemand een idee hoe ik dat verbeter bij ons?

Dit is een oude foto, maar dan kun je zien welke het is :)

En oh, ik heb de band wel beter over mijn schouders gespreid dan hier hoor : En ik merk ook dat als ik hem via mijn rug nog even naar beneden trek dat het ook nog wel helpt, maar echt serieus boodschappen of wandelen zou ik er niet mee kunnen. -O-

Ah, nog een: Zo stond ik laatst te koken:
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:44:51 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_91936352
Ik deed vaak boodschappen met ringsling en vriend zelfs dagje blijdorp incl kind van 2,5 :P
Wat bij ons hielp is, de band helemaal naar beneden trekken over je arm en de onderkant weer terug slaan.
Dan heb je een heel stevige 'helft' op je schouder, geeft veel steun.
pi_91936532
Ik haal hem nooit uitelkaar. Stop Rienk er in en haal hem er ook zo weer uit en gooi hem dan weer in de auto. Vind het zo'n gedoe :@ Magoe. Volgende keer even proberen. Bedankt!
pi_91956949
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:03 schreef mrien het volgende:
Ik zou hem graag willen proberen! Er zijn vast wel meer gegadigden denk ik voor een reisje :)
Heb hem een keer gezien op de Ouders Natuurlijk beurs toen iemand er mee liep en sindsdien blijf ik er aan denken! Maar wil niet overhaaast een doek kopen met kans dat hij me niet bevalt. Heb al heel wat doeken gehad en weet nu zo"n beetje wat ik fijn vind en wat ik zoek
Nou ik heb het Draagdoeken op Reis topic weer omhoog gekickt!!!!
Meld allen aan het is een fijne doek :)
Als men het leuk vind, stuur ik de Jade Fog ook mee op reis. Met zn tweetjes, want alleen is zo alleen.
pi_91957132
De laatste keer dat ik heb gedragen was tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen zomer. Vandaag was het weer zover! Ivan ben ik pas na een tijdje gaan dragen, dus ik dacht dat ik een heel klein baby'tje eng zou vinden. Maar het is juist reuzemakkelijk! Ze weegt niets, spartelt niet tegen en ligt gewoon lekker tegen me aan te knorren. O+

Lief had foto's gemaakt maar die heeft 'ie allemaal scherpgesteld op mijn kin in plaats van Lena, dus die fotosessie moeten we binnenkort maar overdoen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:33:01 #162
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91957273
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
De laatste keer dat ik heb gedragen was tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen zomer. Vandaag was het weer zover! Ivan ben ik pas na een tijdje gaan dragen, dus ik dacht dat ik een heel klein baby'tje eng zou vinden. Maar het is juist reuzemakkelijk! Ze weegt niets, spartelt niet tegen en ligt gewoon lekker tegen me aan te knorren. O+

Lief had foto's gemaakt maar die heeft 'ie allemaal scherpgesteld op mijn kin in plaats van Lena, dus die fotosessie moeten we binnenkort maar overdoen. :Y)
Hij vond je kin gewoon mooi ;)

kleine frummels in doek zijn O+
pi_91957389
Ik vind je kin heel mooi hoor, toch foto?? :P

Enne, Lena in een reidoek? O-)
pi_91958303
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:48 schreef Vlindur het volgende:
Ik haal hem nooit uitelkaar. Stop Rienk er in en haal hem er ook zo weer uit en gooi hem dan weer in de auto. Vind het zo'n gedoe :@ Magoe. Volgende keer even proberen. Bedankt!
Begrijp je wel precies wat SC bedoelt? Je hoeft er namelijk niets voor uit elkaar te halen.

Ik heb het idee dat je wel wat aan steun kan winnen door de band beter over je schouder te spreiden, want op de tweede foto vind ik het er nog wat 'trekkerig' uitzien. Ik ben bovendien benieuwd hoe hoog/laag je de ring daar hebt. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van gewenning (je moet spierkracht hebben/opbouwen om langere tijd te kunnen dragen, vooral bij een zwaarder kind en vooral bij asymmetrisch dragen). En tja, asymmetrisch dragen is nu eenmaal zwaarder en minder ideaal.

Ivan is met 14 maanden misschien wel even zwaar als je dochter met 2,5, SC. :Y) Ik denk niet dat ik hem nu nog een tijdje mee zou kunnen zeulen in een ringsling. Maar goed, ik ben momenteel ook totaal niet geoefend.
pi_91958350
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:34 schreef wickie het volgende:
Enne, Lena in een reidoek? O-)
Ik denk er even over na! Ik ben altijd zo slecht in naar het postkantoor gaan. :@ Maar mijn verlof zou er wel een ideale periode voor zijn en ik ben ook heel benieuwd naar je doeken!
pi_91958428
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 10:36 schreef Orea het volgende:

Dit was gisteren toen ik haar net weer had opgehaald O+
[ afbeelding ]
Als ik jullie zo op straat tegen zou komen zou ik van de aanblik smelten. *;
pi_91958715
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk er even over na! Ik ben altijd zo slecht in naar het postkantoor gaan. :@ Maar mijn verlof zou er wel een ideale periode voor zijn en ik ben ook heel benieuwd naar je doeken!
Sinds het postkantoor is opgedoekt heeft TNT echt overal 'postpunten' geinstalleerd. Heel vaak kan je je pakjes bij de AH afleveren, bij ons ook bij de Primera (lekker makkelijk om de hoek). Echt heel fijn dat je niet naar zo'n druk postkantoor meer hoeft waar je dan een uur in de rij moet gaan staan. Gewoon even checken waar postpunten bij jouw in de buurt zijn.
Dit was gewoon als algemene info (ik vind het namelijk zo fijn dat het laagdrempeliger is geworden om een pakketje te posten voor mijn gevoel) bedoeld hoor, geen pushpost ofzo.
Het lijkt me leuk Lena in de doeken O+
En anders ga je als laatste en organiseren we een minimeet
pi_91959029
Wat een goeie tip van die postpunten! Ga ik naar kijken.

Ik denk nog even na, hoor!
pi_91984671
Ik heb gisteren weer veel bekijks gehad met dragen. Jelle in de doek en onder mn jas in de bus en daarna naar de stad.
Blijft grappig die reacties
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 12:44:31 #170
5428 crew  miss_sly
pi_91985043
Mijn Boba is binnen *O*
Morgen gaan onze draagdagen weer beginnen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91987023
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijp je wel precies wat SC bedoelt? Je hoeft er namelijk niets voor uit elkaar te halen.

Ik heb het idee dat je wel wat aan steun kan winnen door de band beter over je schouder te spreiden, want op de tweede foto vind ik het er nog wat 'trekkerig' uitzien. Ik ben bovendien benieuwd hoe hoog/laag je de ring daar hebt. Maar ik denk ook dat het een kwestie is van gewenning (je moet spierkracht hebben/opbouwen om langere tijd te kunnen dragen, vooral bij een zwaarder kind en vooral bij asymmetrisch dragen). En tja, asymmetrisch dragen is nu eenmaal zwaarder en minder ideaal.

Ivan is met 14 maanden misschien wel even zwaar als je dochter met 2,5, SC. :Y) Ik denk niet dat ik hem nu nog een tijdje mee zou kunnen zeulen in een ringsling. Maar goed, ik ben momenteel ook totaal niet geoefend.
Nee, ik denk het niet nee :@ SC bedoelt zeker dat ik (zonder Rienk) de doek al goed over mijn schouder moet spreiden en de achterpand goed strak moet trekken. Dat deed ik nooit nee. Ik deed hem om, zette Rienk er in en probeerde dan alles goed te leggen. Wat dom ook :D

Maar bij het koken zat hij wel goed, toen heb ik een half uur zo met hem gestaan zonder dat ik echt last kreeg. De ringen doe ik bij het rugdragen achterop, zodat die naar voren schuiven terwijl ik Rienk van mijn zij naar mijn rug verhuis. Dus die zitten dan meestal keurig op de goede hoogte :Y
Maar idd, het zal wel het asymmetrische zijn waar ik niet zo goed tegen kan.
pi_91987317
SC bedoelt volgens mij dat je het deel om je schouder moet dubbelvouwen, door de onderkant naar boven om te slaan. Maar hoe dat precies werkt weet ik eerlijk gezegd ook niet. :Y) Ik doe dat zelf nooit en heb het ook nooit nodig gehad. Ik zou het zelf alleen ook niet prettig vinden om het schouderstuk zo breed over mijn schouder gespannen te hebben, want daarmee zou ik me erg beperkt voelen in mijn bewegingen. Ik probeerde altijd een middenweg te vinden en het belangrijkste daarbij was om te beginnen met een ringsling die goed om mijn schouder lag met de ringen flink hoog en de doek goed door de ringen gehaald zodat ik soepeltjes aan kon trekken. Als ik daar slordig mee omging zat de ringsling niet lekker.

Ik zag een foto van WupWup in het vraag- en aanbodtopic waarop de ringsling in mijn ogen perfect lijkt te zitten. Maar ik las in diezelfde posting dat ze de ringsling wegdoet omdat die niet bevalt, dus het zou heel goed kunnen zijn dat een ringsling nu eenmaal niet voor jou weggelegd is.
pi_91987559
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
SC bedoelt volgens mij dat je het deel om je schouder moet dubbelvouwen, door de onderkant naar boven om te slaan. Maar hoe dat precies werkt weet ik eerlijk gezegd ook niet. :Y) Ik doe dat zelf nooit en heb het ook nooit nodig gehad. Ik zou het zelf alleen ook niet prettig vinden om het schouderstuk zo breed over mijn schouder gespannen te hebben, want daarmee zou ik me erg beperkt voelen in mijn bewegingen. Ik probeerde altijd een middenweg te vinden en het belangrijkste daarbij was om te beginnen met een ringsling die goed om mijn schouder lag met de ringen flink hoog en de doek goed door de ringen gehaald zodat ik soepeltjes aan kon trekken. Als ik daar slordig mee omging zat de ringsling niet lekker.

Ik zag een foto van WupWup in het vraag- en aanbodtopic waarop de ringsling in mijn ogen perfect lijkt te zitten. Maar ik las in diezelfde posting dat ze de ringsling wegdoet omdat die niet bevalt, dus het zou heel goed kunnen zijn dat een ringsling nu eenmaal niet voor jou weggelegd is.
Ik denk ook dat ik liever iets anders heb (Al is het maar dat ik met mijn pols zit en bij het gesjor aan die sling pijn krijg) Maar We hebben wel eens een beco-op-reis gehad en dat vond Rienk vreselijk. Nu krijgen we een boba volgende maand (reisdoekentopic) en ik hoop dat hij die wel leuk vindt. Ik wil zo graag ook een gewone (lange) doek, maar dan wel met de garantie dat we er mee overweg kunnen en soepel knoopt (want pols enzo) Dus dat wordt hem niet :N
pi_91987731
Oeh, pakketje van Ellevil O+ Terracotta!

Met douanekosten :X

Nog heel stug, dus gaan zo de was in :)
pi_91987918
Balen van de douanekosten, veel?
En foto's ;)

Vond jij johannes wat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')