abonnement Unibet Coolblue
pi_90585967
In navolging van het D66 topic vroeg ik me eigenlijk af wat de PVV heeft bereikt in de 5 jaar dat het bestaat?

Dat men weer CV's van potentiële kamerleden beter bekijkt en onderzoekt.
Dat 200 mensen in Nederland geen boerka meer mogen dragen
Dat Henk en Ingrid behoorlijk worden genaaid in het huidige beleid en in de toekomst.
Dat kanslozen het land niet meer binnen komen om te vragen voor asiel en een uitkering
De andere politieke partijen laten zien dat populisme en schreeuwen een goed middel is om te krijgen wat je wil.
Dat het geen kunst is om VVD en CDA in je broekzak te krijgen.
(edit) Dat we animal cops krijgen
(edit) Dat politiek leuker is geworden om te kijken

Wat nog meer? Ik zocht eigenlijk een aantal sociaal economische standpunten ten goede van Nederland maar kon er geen 1 vinden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:52:22 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_90586058
Dat we animalcops krijgen
  woensdag 29 december 2010 @ 15:53:03 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90586094
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Dat we animalcops krijgen
Zijn daar wel agenten en geld voor?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:53:11 #4
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90586099
Dat ik af en toe chagerijnig ben.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90586107
Leuk nieuws :)
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_90586205
Het CDA geruïneerd!
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90586283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef TomLievense het volgende:
Dat ik af en toe chagerijnig ben.
Dat is ook wel een goede. Het heeft een schifting veroorzaakt. Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal. Daarbij komend hoor ik alleen maar geklaag over de PVV. (enorm logisch natuurlijk voor zo'n droeftoeter partij). Wat is echt een positief punt wat ze hebben bereikt in de afgelopen 5 jaar?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90586302
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:55 schreef Stokstaart het volgende:
Het CDA geruïneerd!
Dat was anders ook niet zo erg moeilijk als je ziet hoe het er aan toe ging bij dat laatste congres :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90586322
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is ook wel een goede. Het heeft een schifting veroorzaakt. Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal. Daarbij komend hoor ik alleen maar geklaag over de PVV. (enorm logisch natuurlijk voor zo'n droeftoeter partij). Wat is echt een positief punt wat ze hebben bereikt in de afgelopen 5 jaar?
Het einde van de politieke correctheid.
pi_90586348
Ik denk toch dat de PVV als partij toch invloed heeft gehad op de manier waarop Nederlanders tegen 'allochtonen' aan kijken.

PS: excuses voor de containerbegrippen
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 29 december 2010 @ 15:59:21 #11
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90586354
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Het einde van de politieke correctheid.
:') Het begin van onfatsoenlijke politiek.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90586382
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef TomLievense het volgende:

[..]

:') Het begin van onfatsoenlijke politiek.
Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:00:11 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_90586390
Toch een aantal nieuwe woorden, kopvoddentaks, het begrip Henk & Ingrid,
Tot zover de kwaliteitspost
  woensdag 29 december 2010 @ 16:00:57 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_90586428
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Het einde van de politieke correctheid.
Dat was Pim Fortuyn
  woensdag 29 december 2010 @ 16:01:23 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_90586453
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Zijn daar wel agenten en geld voor?
Nee maar Ivo weet vast wel iets te bedenken om ze tevree te houden
pi_90586459
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
"De burger"? Je bedoelt het groepje PVV stemmers? Ik heb de andere politici niet zo giftig zien spuwen als onze vriend G.Wilders. De rest bleef relatief politiek 'correct'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90586516
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk toch dat de PVV als partij toch invloed heeft gehad op de manier waarop Nederlanders tegen 'allochtonen' aan kijken.

PS: excuses voor de containerbegrippen
Nee hoor, dat is een ontwikkeling die al veel langer gaande is. Al lang voordat er ook maar iemand van Wilders of zelfs maar van Fortuyn gehoord had.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_90586548
Mensen zijn niet langer bang zich uit te spreken over vanalles en nogwat, daardoor meer transparantie in de maatschappij, vind ik wel belangrijk eigenlijk. Al dat valse zogenaamde "fatsoen" van het CDA met verplichte 'groetzones' waar we allemaal aan ten onder gingen is eindelijk opgerot, weg met die valse pretenties.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:04:17 #19
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90586591
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90586616
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

"De burger"? Je bedoelt het groepje PVV stemmers? Ik heb de andere politici niet zo giftig zien spuwen als onze vriend G.Wilders. De rest bleef relatief politiek 'correct'.
De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90586676
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
Mensen zijn niet langer bang zich uit te spreken over vanalles en nogwat, daardoor meer transparantie in de maatschappij, vind ik wel belangrijk eigenlijk. Al dat valse zogenaamde "fatsoen" van het CDA met verplichte 'groetzones' waar we allemaal aan ten onder gingen is eindelijk opgerot, weg met die valse pretenties.
Ik ben het eens dat die methode van het CDA ook niet werkte. Alleen dat mensen niet langer bang zijn zich uit te spreken zorgt alleen maar voor meer polarisering. Het zijn namelijk vaak niet de slimste mensen die zich over van alles en nog wat uitspreken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90586702
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
Dat is wel zo ja! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:06:54 #23
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90586738
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
Het is er duidelijk niet beter op geworden, men praat nauwelijks meer over de echte problemen. Het sneeuwt allemaal onder door islam, islam en islam.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90586747
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben het eens dat die methode van het CDA ook niet werkte. Alleen dat mensen niet langer bang zijn zich uit te spreken zorgt alleen maar voor meer polarisering. Het zijn namelijk vaak niet de slimste mensen die zich over van alles en nog wat uitspreken.
Iedereen spreekt zich over vanalles en nogwat uit, het is gewoon jammer dat de media het "leuker" vind stupide meningen in de pers te brengen. Is meestal wat leuker dan een stofferige nuance van een of andere intellectueel natuurlijk.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90586837
De invloed die de PVV uit kan oefenen op het regeringsbeleid. In vergelijking heeft GroenLinks dit in een vier keer langere periode nooit weten te bereiken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_90586881
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Iedereen spreekt zich over vanalles en nogwat uit, het is gewoon jammer dat de media het "leuker" vind stupide meningen in de pers te brengen. Is meestal wat leuker dan een stofferige nuance van een of andere intellectueel natuurlijk.
Dan nog, het zorgt jammer genoeg wel voor polarisering. En hokjes gedrag. Het gevoel wij/zij wordt hierdoor alleen maar groter.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90586993
quote:
Had Rita gedronken of zo :')
Het is jammer dat bij veel (met name rechtse politici) een hardere toon ook direct betekende dat ze triest moesten gaan lopen bashen en zelf net zo hard de inhoud vermeden.

Maar op niet te verstane toon zeggen waar het op staat is wel wat veel mensen willen:


En dat heeft de oude politiek nagelaten en laten ze nog steeds na.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90587003
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dan nog, het zorgt jammer genoeg wel voor polarisering. En hokjes gedrag. Het gevoel wij/zij wordt hierdoor alleen maar groter.
Wellicht, maar dat gevoel was er altijd al. Om nou posters op te hangen waarin verplicht gekleurde mensen moeten staan en verplichte groetzones in te stellen zoals het CDA het deed worden we ook niet wijzer van, dat gaat eerder mensen nog meer irriteren.

Als ik ergens een hekel aan heb is het dat mensen vrienden voor mij menen te moeten uitkiezen, dat kan ik altijd zelf nog wel, ongeacht huidskleur of politieke overtuiging. Als het aan Pechtold of Balkenende ligt moet ik waarschijnlijk 10% allochtone vrienden hebben en 60% moet vrouw zijn, want dat weerspiegelt de maatschappij.

Tenminste, die domme redenatie konden ze loslaten op het korps, waarom het daar bij laten?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90587664
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een ontwikkeling die al veel langer gaande is. Al lang voordat er ook maar iemand van Wilders of zelfs maar van Fortuyn gehoord had.
Ik zeg ook niet dat zij begonnen, maar ze hebben wel degelijk invloed gehad.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:31:20 #30
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90587977
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
Je kan de waarheid ook op een fatsoenlijke manier vertellen.
pi_90588449
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ken niemand in de weide omtrek die maar op PVV heeft gestemd. Toch zitten ze overal.
Dat mensen liegen over de partij waarop ze stemmen.
  woensdag 29 december 2010 @ 16:57:17 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_90589381
quote:
3s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:12 schreef Voorschrift het volgende:

Als ik ergens een hekel aan heb is het dat mensen vrienden voor mij menen te moeten uitkiezen, dat kan ik altijd zelf nog wel, ongeacht huidskleur of politieke overtuiging. Als het aan Pechtold of Balkenende ligt moet ik waarschijnlijk 10% allochtone vrienden hebben en 60% moet vrouw zijn, want dat weerspiegelt de maatschappij.
Wat een stropop

Dan kan ik ook wel gaan zeggen dat als het aan de PVV ligt ik geen vrienden mag worden met moslims en we straks een dag per jaar een keppeltje op moeten uit respect voor zijn arme Joodse vrienden.
pi_90589433
Dat mensen D66 als linkse partij bestempelen.
De gedachte dat links de elite is en rechts voor de burger opkomt creëren.
De gedachte dat populisme iets goeds is, creëren.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is alleen maar een goede zaak. Laat men elkaar maar eens de waarheid vertellen. Dat politiek correcte gedoe was de burger spuugzat.
De burger. :')
Jij misschien (en met jou de hele PVV-aanhang), ik zie echter liever dat politici nuanceren en nadenken voordat ze blaten. Ze zouden al die mensen ook een twitterverbod moeten geven als je het mij vraagt.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De hele toon waarop het debat de afgelopen jaren gevoerd is heeft daardoor anders wel een duidelijke metamorfose ondergaan. Dat kun je niet ontkennen.
"Jullie zijn een stel huilies." Bedankt Geert. ^O^
pi_90589506
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat een stropop

Dan kan ik ook wel gaan zeggen dat als het aan de PVV ligt ik geen vrienden mag worden met moslims en we straks een dag per jaar een keppeltje op moeten uit respect voor zijn arme Joodse vrienden.
Precies, en dat is ook onzin, en in plaats van fatsoenlijk te blijven mag je ook gewoon zeggen dat het een bagger partij is en dat je nooit op die bruinhemden zou stemmen. Leuk he?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_90590494
Dat je niet meer een bericht in de rioolpers hoeft te checken om er kamervragen over te stellen of een spoeddebat aan te vragen.
Dat NL politici openlijk loyaal aan een vreemde mogendheid kunnen zijn zonder dat iemand daartegen maatregelen eist.
pi_90591186
Ehm, het enige succes dat ik voor de parasiet Wilders zie is dat zijn geliefde extreem-rechtse clubje uit Israel nu een dikke stem heeft in de kamer over de rug van Henk en Ingrid en Pim Fortuyn. Met de eerste twee heeft hij niets gezien z'n achtergrond omdat hij zelf een heel ander gedachtengoed steunde, de rijkere liberalen.. en het 'erfgoed' van Pim Fortuyn was gewoon een mooie sprong naar de macht. Die was alleen qua uitspraken wel wat genuanceerder en zou zeker de Islam niet verketterd hebben.

En ons als miniatuurlandje heeft hij bijna laten bedelen om een kernraket uit Iran, waar ik vermoedelijk dit jaar mn vakantie wel kan vergeten door deze onnozelheid. Kost ons in elk geval weer lekker veel geld aan diplomaten die dit proefballonnetje weer recht moeten praten.
pi_90591675
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:34 schreef Beathoven het volgende:
Ehm, het enige succes dat ik voor de parasiet Wilders zie is dat zijn geliefde extreem-rechtse clubje uit Israel nu een dikke stem heeft in de kamer over de rug van Henk en Ingrid en Pim Fortuyn. Met de eerste twee heeft hij niets gezien z'n achtergrond omdat hij zelf een heel ander gedachtengoed steunde, de rijkere liberalen.. en het 'erfgoed' van Pim Fortuyn was gewoon een mooie sprong naar de macht. Die was alleen qua uitspraken wel wat genuanceerder en zou zeker de Islam niet verketterd hebben.

En ons als miniatuurlandje heeft hij bijna laten bedelen om een kernraket uit Iran, waar ik vermoedelijk dit jaar mn vakantie wel kan vergeten door deze onnozelheid. Kost ons in elk geval weer lekker veel geld aan diplomaten die dit proefballonnetje weer recht moeten praten.
pi_90591931
Ik zie hier anders weinig PVVers in dit topic terwijl in andere polls in POL, de PVV ook vrij hoog komt. Je hoeft je toch niet te schamen als je ergens voor stemt?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90592097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Dat mensen D66 als linkse partij bestempelen.
De gedachte dat links de elite is en rechts voor de burger opkomt creëren.
De gedachte dat populisme iets goeds is, creëren.

[..]

De burger. :')
Jij misschien (en met jou de hele PVV-aanhang), ik zie echter liever dat politici nuanceren en nadenken voordat ze blaten. Ze zouden al die mensen ook een twitterverbod moeten geven als je het mij vraagt.

[..]

"Jullie zijn een stel huilies." Bedankt Geert. ^O^
Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk he :') . Goedkoop scoren??

De revolutie die ik omschrijf is ontketend reeds ten tijden van de LPF en met name de heer Fortuyn.
Wilders lift enkel sluw mee op dit gevoel in de samenleving, maar kan ten aller tijden vervangen worden door een ander individu met wellicht betere of duidelijkere standpunten.
Zodra er een nieuw type Pim Fortuyn opstaat in dit zielige politieke landschap vol noncharismatische heikneuters ga je wel zien waar ik op doel. ^O^
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90592357
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk he :') . Goedkoop scoren??

De revolutie die ik omschrijf is ontketend reeds ten tijden van de LPF en met name de heer Fortuyn.
Wilders lift enkel sluw mee op dit gevoel in de samenleving, maar kan ten aller tijden vervangen worden door een ander individu met wellicht betere of duidelijkere standpunten.
Zodra er een nieuw type Pim Fortuyn opstaat in dit zielige politieke landschap vol noncharismatische heikneuters ga je wel zien waar ik op doel. ^O^
Dit topic gaat toch over de PVV? Sterker nog jij zei in de post die ik quotte dat door Wilders de toon is veranderd. Dan moet je mij niet verwijten dat ik daarop reageer. Ik vind namelijk zelf ook dat de manier waarop Pim praatte van een hoger niveau getuigde dan dat van Wilders. Hoewel ik niet onderschrijf dat Pim nou zo'n held was, maar ja meningen verschillen.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:07:05 #41
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90592564
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 17:55 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Meteen weer de PVV er bij halen natuurlijk he :') . Goedkoop scoren??

De revolutie die ik omschrijf is ontketend reeds ten tijden van de LPF en met name de heer Fortuyn.
Wilders lift enkel sluw mee op dit gevoel in de samenleving, maar kan ten aller tijden vervangen worden door een ander individu met wellicht betere of duidelijkere standpunten.
Zodra er een nieuw type Pim Fortuyn opstaat in dit zielige politieke landschap vol noncharismatische heikneuters ga je wel zien waar ik op doel. ^O^
Eh Pim kon zijn wel standpunten genuanceerd naar voren brengen.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:07:29 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90592580
Zagen aan de poten van het Kunstestablishment! ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 29 december 2010 @ 18:10:27 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90592715
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
Zagen aan de poten van het Kunstestablishment! ^O^
En wordt het geld dat vrijkomt dan wel besteed aan Ingrid en Henk? Of gaat dat geld naar animalcops.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:12:01 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90592785
Het middel heiligt in dit geval het doel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90593388
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:07 schreef hexje het volgende:

[..]

Eh Pim kon zijn wel standpunten genuanceerd naar voren brengen.
Dat deed hij toch echt maar zelden hoor. Maar mensen vergaven het hem door zijn enorme charisma en uitstekende gevoel voor humor.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90593441
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de PVV? Sterker nog jij zei in de post die ik quotte dat door Wilders de toon is veranderd. Dan moet je mij niet verwijten dat ik daarop reageer. Ik vind namelijk zelf ook dat de manier waarop Pim praatte van een hoger niveau getuigde dan dat van Wilders. Hoewel ik niet onderschrijf dat Pim nou zo'n held was, maar ja meningen verschillen.
FOUT. De toon is gezet door Fortuyn en Wilders lift mee op dat succes.
Wilders echter gaat nog een stuk verder in het debat.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90593625
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:26 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

FOUT. De toon is gezet door Fortuyn en Wilders lift mee op dat succes.
Wilders echter gaat nog een stuk verder in het debat.
Wat heb ik dan precies fout? Dat van dat hogere niveau? Fortuyn zijn woorden waren hard, maar niet dom. Die van Wilders daarentegen....
  woensdag 29 december 2010 @ 18:49:06 #48
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90594330
Kijk naar het regeerakkoord. Zelfs Ferry Mingelen zei dat de PVV er het meest uit heeft gehaald.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:49:30 #49
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90594345
quote:
Wat heeft de PVV eigenlijk bereikt in haar 5-jarige bestaan?
De "Wilders" pruik.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:51:15 #50
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90594416
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:49 schreef Holograph het volgende:
Kijk naar het regeerakkoord. Zelfs Ferry Mingelen zei dat de PVV er het meest uit heeft gehaald.
Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:58:47 #51
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90594724
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:51 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.
Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
pi_90595008
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Voorbeelden?
  woensdag 29 december 2010 @ 19:05:25 #53
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90595019
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Een wetsvoorstel moet eerst nog goed gekeurd worden. Bovendien weet jij of het over PVV standpunten gaat?
pi_90596017
quote:
99s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
In navolging van het D66 topic vroeg ik me eigenlijk af wat de PVV heeft bereikt in de 5 jaar dat het bestaat?

Dat men weer CV's van potentiële kamerleden beter bekijkt en onderzoekt.
Dat 200 mensen in Nederland geen boerka meer mogen dragen
Dat Henk en Ingrid behoorlijk worden genaaid in het huidige beleid en in de toekomst.
Dat kanslozen het land niet meer binnen komen om te vragen voor asiel en een uitkering
De andere politieke partijen laten zien dat populisme en schreeuwen een goed middel is om te krijgen wat je wil.
Dat het geen kunst is om VVD en CDA in je broekzak te krijgen.
(edit) Dat we animal cops krijgen
(edit) Dat politiek leuker is geworden om te kijken

Wat nog meer? Ik zocht eigenlijk een aantal sociaal economische standpunten ten goede van Nederland maar kon er geen 1 vinden.

We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
We mogen onszelf eindelijk verdidigen tegen criminelen en dieven!

GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoogste beurskoers van het jaar


En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90596046
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:51 schreef hexje het volgende:

[..]

Maar hoeveel gaan ze realiseren? That's the question.
Hoeveel zijn daadwerkelijke goede punten? Dat lijkt me belangrijker :') Dat PVV de grootste vinger in de pap heeft in dit kabinet lijkt me vrij evident.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:32:49 #56
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90596131
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
We mogen onszelf eindelijk verdidigen tegen criminelen en dieven!

GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoogste beurskoers van het jaar
[ afbeelding ]

En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
:? :? OOHH wacht. Het is de schuld van links. *O* *O* 8)7 8)7
pi_90596147
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
We mogen onszelf eindelijk verdidigen tegen criminelen en dieven!

GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoogste beurskoers van het jaar
[ afbeelding ]

En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
Dit is wel een erg slechte trol :') Ik mag hopen dat de VVD in de volgende ronde PVV er zo snel mogelijk uitsodemietert (inclusief rutte) en dit land weer op de rails zetten. De punten die dit kabinet heeft zetten het land naar mijn mening enorm in de rem qua groei. Stilstand en alles vooruitschuiven naar het volgende kabinet. Nog slechter dan de kabinetten Balkenende.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90596296
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is wel een erg slechte trol :') Ik mag hopen dat de VVD in de volgende ronde PVV er zo snel mogelijk uitsodemietert (inclusief rutte) en dit land weer op de rails zetten. De punten die dit kabinet heeft zetten het land naar mijn mening enorm in de rem qua groei. Stilstand en alles vooruitschuiven naar het volgende kabinet. Nog slechter dan de kabinetten Balkenende.
Meneer gelooft nog in het piramide spel?
Meer mensen is meer economische groei....... hoger en hoger Net als Freddy Madoff.

Soms moet men verlies nemen.

En de werkloze luiwammesen aan het werk schoppen.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
pi_90596890
Ironisch genoeg is dit kabinet linkser dan Paars+ geweest zou zijn, dankzij de PVV :@
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90596975
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ironisch genoeg is dit kabinet linkser dan Paars+ geweest zou zijn, dankzij de PVV :@
Zo zie je maar weer dat jouw stem beter bij de PVV besteed is dan bij een links hobby partijtje.
Op zondag 2 januari 2011 14:07 schreef Monidique het volgende:
Sneeuwvrouw is overduidelijk de zoveelste trollkloonincarnatie, ik zou 'm negeren.
  woensdag 29 december 2010 @ 19:59:48 #61
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_90597107
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:56 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer dat jouw stem beter bij de PVV besteed is dan bij een links hobby partijtje.
Ben jij een kloon van het mannetje die meent een snel kloppend liberaal hartje heeft?
pi_90597368
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
Het woord dat Allochtonen beter thuis kunnen blijven wordt door Turken zelf uitgedragen http://turksenederlander.nl/nederland-betaalde-anti-wilders-film.html
We mogen onszelf eindelijk verdidigen tegen criminelen en dieven!

GEEN LINKSE POEP in de regering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoogste beurskoers van het jaar
[ afbeelding ]

En ga zo maar door blij maar huilen en zeuren ondertussen werkt rechts Nederland wel aan een beter Nederland voor ons.
NA 50 jaar Linkse elende is het nu 50 jaar onze beurt dus maak je borstje maar nat.
Je bent blij met een pesioensleeftijd van 66 in plaats van 67 en je durft te praten over linkse ellende?
Dat mogen verdedigen is trouwens onzin, het blijft precies hetzelfde alleen word je in eerste instantie niet naar het bureau gebracht. Nou nou, wat een vooruitgang is dat.
pi_90597410
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:37 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

Meneer gelooft nog in het piramide spel?
Meer mensen is meer economische groei....... hoger en hoger Net als Freddy Madoff.

Soms moet men verlies nemen.

En de werkloze luiwammesen aan het werk schoppen.
:') :') Juist door nul hervormingen in de zorg, sociale zekerheid en woningmarkt krijgt Nederland het alleen maar zwaarder als de 2e economische crash komt. Waar landen om ons heen wel de ballen hebben om flink te saneren, doen wij dat op zaken zoals onderwijs :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90597732
Dit riekt naar jaloezie, want de PVV heeft in haar korte bestaan enorm aan de weg getimmerd. Zonder PVV had het kabinet er totaal anders uitgezien. De PVV heeft een vinger in de pap als het gaat om zwaardere straffen, striktere migratieregels, bezuinigen op de overheid, maar heeft ook een aantal van haar sociaal-economische beloftes weten om te zetten in een akkoord, met nota bene de VVD. Of jedat wenselijk acht is wat anders; ik vind het jammer dat het ontslagrecht ongemoeid blijft bijv. Maar van invloed is dus sprake.

En het boerkaverbod, daar kun je flauw om doen omdat het een 'klein groepje' betreft, de symbolische waarde ervan is enorm getuige de felle discussies die er al jaren gaande zijn over dit onderwerp, hier en in het buitenland.
pi_90597876
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Vandaag nog een interessant artikel gelezen waaruit bleek dat ons huidige kabinet eigenlijk nog geen ene reet heeft klaargespeeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90597880
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:') :') Juist door nul hervormingen in de zorg, sociale zekerheid en woningmarkt krijgt Nederland het alleen maar zwaarder als de 2e economische crash komt. Waar landen om ons heen wel de ballen hebben om flink te saneren, doen wij dat op zaken zoals onderwijs :')
In de zorg worden er zeker dingen veranderd. Gelijktijdig is er de ambitie meer handen aan zorgbedden te krijgen, meer verplegers dus. Dat vind ik een terechte ambitie. Als je A zegt (de overheid dient te zorgen) moet je ook B zeggen en middelen beschikbaar stellen. Omdat ik niet denk dat het mogelijk is om terug te keren naar een volledig zelf/mantelzorgende maatschappij vind ik het prima. Wel moet op de financiering gelet worden; mensen moeten meer zelf bij dragen, als het even kan. En dat gebeurt dan ook.

Oja, politiek gezien heeft de PVV een brug weten te slaan tussen de SGP en de VVD, wie had dat ooit gedacht?
pi_90598156
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef sneeuwvrouw het volgende:

[..]

We hoeven maar tot ons 66 door te werken in plaats van 67 zoals jouw linkse PvdA vriendjes willen.
De PvdA schaarde zich achter het bereikte akkoord tussen werkgevers en werknemersorganisaties. Dat houdt dus in dat de leeftijd voorzichtig omhoog gaat naar 66 in ruil voor aanvullende regelingen; precies hetzelfde als wat onze regering nu doet. Op dit punt had het niets uitgemaakt welke regering er gekomen was.
pi_90598177
Pete, ik kan mij goed voorstellen dat jij dit kabinet prefereert boven bijvoorbeeld een PaarsPlus. Echter, ook jij moet bekennen (en dat doe je ten dele ook), dat er bijzonder weinig wordt bereikt. Ik vind een verhoging van de max. snelheid namelijk geen maatregel om stijl van achterover te slaan. Kan mij voorstellen dat er Nederlanders zijn die het zeer op prijs stellen, maar het land heeft er verder weinig aan. Er is ons, met name door de VVD, voorgehouden dat er hervormd moet worden. Kosten wat kost. Persoonlijk heb ik mij verdiept in de beoogde hervormingen en ik kon er inderdaad de voordelen van inzien. Echter, dan wordt de VVD de grootste en legt zij PaarsPlus naast zich neer en dan wordt er alsnog geen enkele hervorming bewerkstelligd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 december 2010 @ 20:25:29 #69
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90598203
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef sneakypete het volgende:

[..]

In de zorg worden er zeker dingen veranderd. Gelijktijdig is er de ambitie meer handen aan zorgbedden te krijgen, meer verplegers dus. Dat vind ik een terechte ambitie. Als je A zegt (de overheid dient te zorgen) moet je ook B zeggen en middelen beschikbaar stellen. Omdat ik niet denk dat het mogelijk is om terug te keren naar een volledig zelf/mantelzorgende maatschappij vind ik het prima. Wel moet op de financiering gelet worden; mensen moeten meer zelf bij dragen, als het even kan. En dat gebeurt dan ook.

Oja, politiek gezien heeft de PVV een brug weten te slaan tussen de SGP en de VVD, wie had dat ooit gedacht?
En dat allemaal middels ouderwetse achterkamertjespolitiek.
pi_90598286
Dat hoort er nu eenmaal bij, wat telt is dat doelen behaald worden. Natuurlijk niet met elk middel denkbaar (geen staatsgreep, verkiezingsfraude oid) maar buiten de camera en tweede kamer om met elkaar babbelen om zo wat voorwerk voor het onderhandelingsproces te doen, daar zie ik niet zoveel kwaads in.
pi_90598406
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:24 schreef KoosVogels het volgende:
Pete, ik kan mij goed voorstellen dat jij dit kabinet prefereert boven bijvoorbeeld een PaarsPlus. Echter, ook jij moet bekennen (en dat doe je ten dele ook), dat er bijzonder weinig wordt bereikt. Ik vind een verhoging van de max. snelheid namelijk geen maatregel om stijl van achterover te slaan. Kan mij voorstellen dat er Nederlanders zijn die het zeer op prijs stellen, maar het land heeft er verder weinig aan. Er is ons, met name door de VVD, voorgehouden dat er hervormd moet worden. Kosten wat kost. Persoonlijk heb ik mij verdiept in de beoogde hervormingen en ik kon er inderdaad de voordelen van inzien. Echter, dan wordt de VVD de grootste en legt zij PaarsPlus naast zich neer en dan wordt er alsnog geen enkele hervorming bewerkstelligd.
Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Sociaal-economisch vind ik overigens ook dat de VVD beter zou samengaan met bijv. D66 en dan evt. het CDA, zoals al eerder is gedaan en toen was er ook een hervormingskabinet. Alleen lagen de kaarten nu anders; nu betekende samenwerken met D66 dat je over links moest gaan; met ook de PVDA erbij.

Ik vind D66 sowieso in een aantal opzichten een aardige partij. Economisch kan het er best mee door, maatschappelijk gezien vind ik ze te progressief. Proefballonnetjes als de stemgerechtigde leeftijd verlagen, gekozen burgemeesters (willen ze dat nog wel?), de provincie afschaffen (een veel grotere aanslag op onze cultuur dan het dichtdraaien van wat subsidiekraantjes), een ruimhartig migratie/asielbeleid, meer macht naar Europa en als laatste die irritante intellectualistisch-progressieve benadering. Dat jolijtige jaren '60 gedoe. Ondanks dat ik ook weer geen pure conservatief ben, houd ik daar helemaal niet van.
Die dingen tellen voor mij ook erg sterk mee; het draait niet alleen om de huizenmarkt, arbeidsmarkt en de zorg.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:30:56 #72
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_90598419
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:27 schreef sneakypete het volgende:
Dat hoort er nu eenmaal bij, wat telt is dat doelen behaald worden. Natuurlijk niet met elk middel denkbaar (geen staatsgreep, verkiezingsfraude oid) maar buiten de camera en tweede kamer om met elkaar babbelen om zo wat voorwerk voor het onderhandelingsproces te doen, daar zie ik niet zoveel kwaads in.
Ik ook niet. Maar de PVV is voor nieuwe politiek. Zij zijn dus net zo machtsbelust als het CDA. Voor macht principiële punten laten vallen voor macht. Zie ook het langer doorwerken. Mij maakt het niet want dat is politiek.
pi_90598509
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:14 schreef sneakypete het volgende:
Dit riekt naar jaloezie, want de PVV heeft in haar korte bestaan enorm aan de weg getimmerd. Zonder PVV had het kabinet er totaal anders uitgezien. De PVV heeft een vinger in de pap als het gaat om zwaardere straffen, striktere migratieregels, bezuinigen op de overheid, maar heeft ook een aantal van haar sociaal-economische beloftes weten om te zetten in een akkoord, met nota bene de VVD. Of jedat wenselijk acht is wat anders; ik vind het jammer dat het ontslagrecht ongemoeid blijft bijv. Maar van invloed is dus sprake.

En het boerkaverbod, daar kun je flauw om doen omdat het een 'klein groepje' betreft, de symbolische waarde ervan is enorm getuige de felle discussies die er al jaren gaande zijn over dit onderwerp, hier en in het buitenland.
Het getuigt juist van populistisch gedrag! Feitelijk verandert het geen drol met dat boerka verbod. Dat mensen dit zien als enorme overwinning tekent alleen maar aan dat sommige mensen volledig de weg kwijt zijn!

Komt nog eens bij dat de bezuinigingen op de kleine overheid best meevallen en dat het verkleinen van de 2e kamer niet snel zal lukken. Het regeerakkoord is door diverse profs en economische raadden in de gehaktmolen gestopt. En terecht!

De sociaal economische beloftes van de PVV slaan als een tang op een varken. Ze willen het economisch beter met dit land maar houden wel 'paradepaartjes' voor hun stemmers in ere. AOW 66, geen versoepeling ontslagrecht etc. Er had zoveel meer moeten veranderd in de sociale zekerheid en de zorg en de woningmarkt. Waar ook geen drol(!) veranderd. En nu bezuinigen we op elk ministerie onder het mom "Ja .. iedereen zal het voelen" Teh fuck! :') We bezuinigen zelfs met wazige maatregels op het onderwijs! Van de zotte! Het tekent zich juist vooral door dat belasting (btw) omhoog gaat en subsidies voor kunst naar beneden worden geschroefd. Je betaald meer en je krijgt minder. Dat geld ook zo voor de zorg.

En zoals je zelf al wel weet hebben we een aantal economische tijdbommen langs ons heen die dit land hard zullen raken. En dan zullen de klappen vele malen harder zijn dan nu het geval is. Het volk krijgt na dit kabinet nog veel meer zure shit en het is jammer dat ze dat niet door hebben. Ik verwacht iig. geen pensioen van de overheid.

En het is zooo jammer dat de VVD zich op zoveel punten te kijk heeft laten zetten ;(. Het is al erg genoeg om ze in de broekzak te zien zitten van ome geer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90598569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Sociaal-economisch vind ik overigens ook dat de VVD beter zou samengaan met bijv. D66 en dan evt. het CDA, zoals al eerder is gedaan en toen was er ook een hervormingskabinet. Alleen lagen de kaarten nu anders; nu betekende samenwerken met D66 dat je over links moest gaan; met ook de PVDA erbij.
Het budget wordt in orde gebracht ja. Maar alle langlopende problemen laten we lekker doorsudderen (HRA, ontslagrecht.. und so weiter) :')

Tot er weer een aantal banken in geldnood komen en de overheid moet bijspringen :') (en dat gaat gebeuren)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90598623
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Sociaal-economisch vind ik overigens ook dat de VVD beter zou samengaan met bijv. D66 en dan evt. het CDA, zoals al eerder is gedaan en toen was er ook een hervormingskabinet. Alleen lagen de kaarten nu anders; nu betekende samenwerken met D66 dat je over links moest gaan; met ook de PVDA erbij.
Uiteraard; bepaalde hervormingen waren lastig te verkopen aan de PvdA. Echter, Cohen heeft wel degelijk moeite gedaan om de VVD tegemoet te komen. Zo werd vlak voordat PaarsPlus op de klippen liep, bekend dat de PvdA bereid was het ontslagrecht te hervormen. Dat is tenminste iets. Ook ik vond de PvdA verder te conservatief, maar mijns inziens was de bereidwilligheid er wel degelijk. Nu heb je een kabinet die op papier weliswaar op zeer gedegen wijze 18 miljard bij elkaar schraapt. Maar het valt te betwijfelen of dat bedrag ook daadwerkelijk wordt gehaald. Bezuinigen op ambtenaren is immers iets waar regeringen al decennia mee worstelen. Je kunt die post uiteraard blindelings bij gemeenten neerleggen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd onwenselijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 29 december 2010 @ 20:37:33 #76
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90598717
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaag nog een interessant artikel gelezen waaruit bleek dat ons huidige kabinet eigenlijk nog geen ene reet heeft klaargespeeld.
Zeker in de Volkskrant? Dat maakt het overigens niet veel betrouwbaarder.
pi_90598777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het getuigt juist van populistisch gedrag! Feitelijk verandert het geen drol met dat boerka verbod. Dat mensen dit zien als enorme overwinning tekent alleen maar aan dat sommige mensen volledig de weg kwijt zijn!
Waarom? Ik vind het prima, dat verbod. Had er altijd al moeten zijn. Er verandert natuurlijk wel iets en dat weet je best, anders zou je er niet zo tegenaan schoppen.
Rechts onderkent tenminste nog het belang van de discussie, terwijl links dat ontkent om vervolgens toch heel principieel te gaan doen. Raar toch?
quote:
Komt nog eens bij dat de bezuinigingen op de kleine overheid best meevallen en dat het verkleinen van de 2e kamer niet snel zal lukken. Het regeerakkoord is door diverse profs en economische raadden in de gehaktmolen gestopt. En terecht!
De bezuinigingen vallen volgens allerlei belangenclubjes juist weer helemaal niet mee, tja wie moet ik dan geloven?
Ik durf te stellen dat de overheid minder uitgeeft in deze variant dan een alternatieve.
quote:
De sociaal economische beloftes van de PVV slaan als een tang op een varken. Ze willen het economisch beter met dit land maar houden wel 'paradepaartjes' voor hun stemmers in ere. AOW 66, geen versoepeling ontslagrecht etc. Er had zoveel meer moeten veranderd in de sociale zekerheid en de zorg en de woningmarkt. Waar ook geen drol(!) veranderd. En nu bezuinigen we op elk ministerie onder het mom "Ja .. iedereen zal het voelen" Teh fuck! :') We bezuinigen zelfs met wazige maatregels op het onderwijs! Van de zotte! Het tekent zich juist vooral door dat belasting (btw) omhoog gaat en subsidies voor kunst naar beneden worden geschroefd. Je betaald meer en je krijgt minder. Dat geld ook zo voor de zorg.
Waarom is bezuinigen op onderwijs taboe? Er worden bakken geld verspild met het opleiden van beroepswerkloze 'kunstenaars' en andere hoogopgeleide nikskunners, die vervolgens geensjieke baan vinden en maar thuis blijven wachten op een droombaantje.
quote:
En zoals je zelf al wel weet hebben we een aantal economische tijdbommen langs ons heen die dit land hard zullen raken. En dan zullen de klappen vele malen harder zijn dan nu het geval is. Het volk krijgt na dit kabinet nog veel meer zure shit en het is jammer dat ze dat niet door hebben. Ik verwacht iig. geen pensioen van de overheid.

En het is zooo jammer dat de VVD zich op zoveel punten te kijk heeft laten zetten ;(. Het is al erg genoeg om ze in de broekzak te zien zitten van ome geer.
Of er een pensioen blijft hangt echt niet af van dit kabinet hoor..
Ja, het had liberaler gekund, nou en? Dat had het ook weer niet gekund namelijk, met zo'n verkiezingsuitslag.
pi_90598844
Ik zou het niet weten.
pi_90599056
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

Zeker in de Volkskrant? Dat maakt het overigens niet veel betrouwbaarder.
Nee, in de GPD-dagbladen. Maar die zijn uiteraard ook links in jouw ogen. Artikel sneed overigens gewoon hout. Dat is het mooie van feiten, die zijn te controleren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90599583
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef sneakypete het volgende:
Of er een pensioen blijft hangt echt niet af van dit kabinet hoor..
Ja, het had liberaler gekund, nou en? Dat had het ook weer niet gekund namelijk, met zo'n verkiezingsuitslag.
Het heeft er niet zoveel mee te maken hoeveel er bezuinigd wordt maar waar die bezuinigingen vandaan komen. Juist enorme kostenposten zoals de HRA en sociale zekerheid wordt op dit moment afgebleven en men bezuinigt op zaken zoals cultuur en ontwikkelingshulp. Zijn dat uitgaves die in de toekomst voor problemen kunnen zorgen? Natuurlijk niet. Men bezuinigt op de minst belangrijke plekken en laat de belangrijke zaken over aan het volgende kabinet. Als je sociale zekerheid en de woningmarkt had aangepakt had je ten minste de belasting enigszins aan kunnen pakken. Wij zitten immers al aan het belasting plafond en belasting hier in Nederland is vrij hoog.

En juist omdat we weinig aan dit soort veranderingen doorvoeren zie ik veel toekomstige studenten mooi naar het buitenland vertrekken. Kosten van het onderwijs gaat in NL naar boven maar of ze er meer voor terug krijgen? En of de arbeidsmarkt er nou zo goed voor ligt?

De schulden in Europa zijn nog enorm en 'onze genationaliseerde' banken zitten nog steeds enorm in rotjeknor landen als Spanje met enorme bedragen. Die jullie als belastingbetaler straks mogen opdoeken. En als we dan een volgende ronde van bezuinigingen ingaan kunnen we plots niet meer bezuinigen op onzin zoals cultuur en ontwikkelingszorg omdat we daar dan al nauwelijks wat aan uitgeven :') . Dan moet men wel bezuinigen op belangrijke zaken en dat zal een boel mensen pijn doen. Dit kabinet is 1 grote fail.

En een toekomstig pensioen hangt inderdaad niet van dit kabinet af. Maar ze maken het er niet makkelijker op :')
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_90599820
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het prima, dat verbod. Had er altijd al moeten zijn. Er verandert natuurlijk wel iets en dat weet je best, anders zou je er niet zo tegenaan schoppen.
Rechts onderkent tenminste nog het belang van de discussie, terwijl links dat ontkent om vervolgens toch heel principieel te gaan doen. Raar toch?
Dit heeft helemaal niks met rechts te maken. Het boerkaverbod is gewoon pure populisme.

quote:
Waarom is bezuinigen op onderwijs taboe? Er worden bakken geld verspild met het opleiden van beroepswerkloze 'kunstenaars' en andere hoogopgeleide nikskunners, die vervolgens geensjieke baan vinden en maar thuis blijven wachten op een droombaantje.
Misschien omdat die bezuinigingen neerkomen op het afpakken van voorzieningen waar de politici die tot dit besluit kwamen zelf volop gebruik van hebben gemaakt. Het is gewoon een gevalletje studentje pesten omdat Jan Modaal niet hoger dan MBO niveau is gekomen.
pi_90599893
Met andere woorden, positieve reacties op jouw vraag kan je niet zo goed verdragen. :')
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_90599944
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het prima, dat verbod. Had er altijd al moeten zijn. Er verandert natuurlijk wel iets en dat weet je best, anders zou je er niet zo tegenaan schoppen.
Rechts onderkent tenminste nog het belang van de discussie, terwijl links dat ontkent om vervolgens toch heel principieel te gaan doen. Raar toch?
Het is het voorbeeld waarin men alleen het gevolg aanpakt. En de oorzaak ongemoeid laat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:04:03 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_90599952
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:39 schreef sneakypete het volgende:
Waarom is bezuinigen op onderwijs taboe? Er worden bakken geld verspild met het opleiden van beroepswerkloze 'kunstenaars' en andere hoogopgeleide nikskunners, die vervolgens geensjieke baan vinden en maar thuis blijven wachten op een droombaantje.
Je kan, ook als hoogopgeleide, echt niet meer thuis blijven zitten wachten, dus waarom blijf je zoiets aanhalen? Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_90600085
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het heeft er niet zoveel mee te maken hoeveel er bezuinigd wordt maar waar die bezuinigingen vandaan komen. Juist enorme kostenposten zoals de HRA
Die is geen geen kostenpost, maar een aftrekpost; minder belasting betalen.
Prima toch?
quote:
en sociale zekerheid wordt op dit moment afgebleven en men bezuinigt op zaken zoals cultuur en ontwikkelingshulp.
Nee er wordt niet vanaf gebleven, de WAjong verdwijnt bijv.
En op cultuur en ontwikkelingshulp kun je bijna niet genoeg bezuinigen. :)
pi_90600144
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je kan, ook als hoogopgeleide, echt niet meer thuis blijven zitten wachten, dus waarom blijf je zoiets aanhalen? Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Wel als je wekelijks een sollicitatiebrief (of 2) schrijft maar nergens aangenomen wordt, wat weer vreemd is voor een HBO+ er.
  woensdag 29 december 2010 @ 21:10:21 #87
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_90600252
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wel als je wekelijks een sollicitatiebrief (of 2) schrijft maar nergens aangenomen wordt, wat weer vreemd is voor een HBO+ er.
Sowieso een HBO'er die niet aan het werk komt heeft óf de verkeerde studie gekozen óf doet iets niet helemaal goed.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_90603253
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:30 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Sociaal-economisch heeft de VVD niet veel hervormingen gerealiseerd. Dat had echter ook erg moeilijk geworden met de PVDA natuurlijk, toch de grootste coalitiepartner in het alternatief.
Wél wordt het budget op orde gebracht en wordt er fors bezuinigd. In dat opzicht is er dan weer méér bereikt.
Nogal vreemde aannames als je de onderhandelingen rond Paars+ een beetje gevolgd hebt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90603673
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is het voorbeeld waarin men alleen het gevolg aanpakt. En de oorzaak ongemoeid laat.
Oorzaak is islam misschien moeten we die dan maar verbieden.
pi_90603953
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Oorzaak is islam misschien moeten we die dan maar verbieden.
Oorzaak is de mens, misschien moeten we die dan maar verbieden.
pi_90605770
Wat heeft de PVV eigenlijk bereikt in haar 5-jarige bestaan????

Makkie, van 0 naar 24 zetels, dit zijn zetels die dus niet bij de gangbare ivoren toren kwezels partijen zijn nu.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90608703
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:08 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wel als je wekelijks een sollicitatiebrief (of 2) schrijft maar nergens aangenomen wordt, wat weer vreemd is voor een HBO+ er.
Dan mankeert er niets aan Nederland maar eerder iets aan je sollicitatiebrief of je CV of anderszijds iets in de presentatie. Als je een goede opstelt waar je jezelf op een waardig voetstuk zet en je CV meestuurt waar dingen instaan die kloppen (niet a la PVV kamerleden zeg maar) dan is het enige wat je moet doen.. veel versturen en twee dagen later bellen. Serieus, als je mn hulp wilt heb je zo een baan.

Diploma's en papieren zeggen niet zoveel meer met HBO. Bedrijven willen anno 2010 steeds meer weten "wie ben je en wat kan je". Ik heb een Turkse geholpen om een baantje in Amsterdam te vinden.Sprak niet vloeiend Engels of Nederlands maar kon zich goed redden en had een mooi portfolio. Het enige wat ik gedaan heb is met 'r het CV en de solliciatiebrief wat gepimpt want die was veel te bescheiden en wat instructies meegegeven zoals ruim op tijd komen e.d. Ze had allemaal dingen zoals 'als dan', die moet je gewoon van tafel vegen. Dat komt wel als je er zit :)

Als dat haar al lukt lukt het jou helemaal met zo'n dikke voorsprong.

Bedrijven hebben niets met de overheid te maken en als individu moet je daar ook niet teveel op blindstaren. De zekerheden in het leven zijn maar schijnzekerheden, het gaat puur om eigen motivatie. Als je bij weet ik welk topbedrijf in jouw studierichting een baan wilt kun je die krijgen, het is gewoon een kwestie van doen.

Ik ken iemand die meteen na z'n studie bij het uitzendbureau aanklopte van 'ik heb geen werk en het zijn moeilijke tijden en dan denk ik "kom op" je hebt HBO gestudeert en je hebt geleerd hoe je je moet presenteren. Zelfs een gemotiveerde VMBO'er komt op een HBO plaats met een goed portfolio of een goed verstand. Het gaat er tegenwoordig niet meer om wat je gestudeert hebt maar hoe je houding is en of je iets kan dragen.

Maak daar gebruik van, bedrijven staan te springen om goed opgeleid personeel maar ze komen je niet halen.Bedrijven willen in zo'n recessie mensen zien die ergens voor staan of ergens voor gaan. En met een positieve mindset kom je een stuk verder dan klagen dat het allemaal niets is. Als je voor je eigen gevoel al goed bezig bent zou ik zeggen.. gewoon doorgaan, niet teveel eisend zijn en pakken wat je pakken kunt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2010 00:21:05 ]
pi_90610149
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef ethiraseth het volgende:

Dat kon, verrassing, wel in de tijd dat dit kabinet studeerde, en waarschijnlijk hebben een aantal van ze dat ook gedaan (Verhagen met zijn 11 jaar studeren gok ik zo).
Yep ze grepen de kans, en als die er nu nog was werd ie weer gegrepen denk ik, de mensheid word er niet eerlijker en vol eer op.
Daarbij, stel, als men elke klas 2 x deed moet men de stof nu wel heel goed kennen :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_90610835
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dagelijks komen er wel nieuwe wetsvoorstellen van Teeven en Opstelten. Het kabinet heeft in 4 maanden al meer bereikt dan Balkende IV en Paars II
Ja, je mag vier jaar zitten als je oproept tot een bankrun.

Dag vrijheid van meningsuiting. Leuk je gekend te hebben. Je was handig om het volk te denken dat je altijd en overal moslims mag bashen maar je moet niet denken dat je werkelijk wat mag bereiken.
pi_90611407
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:34 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, je mag vier jaar zitten als je oproept tot een bankrun.

Dag vrijheid van meningsuiting. Leuk je gekend te hebben. Je was handig om het volk te denken dat je altijd en overal moslims mag bashen maar je moet niet denken dat je werkelijk wat mag bereiken.
Wij willen knechtschap, een zondebok en een sterke leider, net als vroegah..

pi_90613899
quote:
En wordt het geld dat vrijkomt dan wel besteed aan Ingrid en Henk? Of gaat dat geld naar animalcops.
Of misschien wordt het wel helemaal nergens aan besteed als bijvoorbeeld het schrappen van de kunstenaarsregeling inderdaad meer gaat kosten dan het oplevert. :P
pi_90616055
De animal cops komen er niet. Te duur.
Ik vind het erg leuk dat ouderen in een tehuis dezelfde rechten hebben gekregen als gevangenen.
Een grote verbetering.

quote:
Precies, en dat is ook onzin, en in plaats van fatsoenlijk te blijven mag je ook gewoon zeggen dat het een bagger partij is en dat je nooit op die bruinhemden zou stemmen. Leuk he?
Het belangrijkere item van de PVV is de islam.
Daarom worden ze extreem rechts genoemd.
Een stempel die te pas en vooral te onpas wordt gebruikt als mensen horen wat ze niet willen horen.
Met domme opmerkingen doorspekt met woorden als bruinhemden en extreem hopen ze iemands meningsuiting te kunnen beknotten.
Na bestudering van de Islam ben ik er echter achter gekomen dat de Islam fascistische trekjes heeft.
Er wordt opgeroepen tot het doden van alle joden!
Democratie wordt rigoureus verworpen.
De PVV ziet hier een gevaar en acteert daar op.
Als dat in Duitsland gebeurd was voordat Hitler aan de macht kwam, dan had de 2e wereldoorlog waarschijnlijk niet plaats gevonden.
Dit soort zaken gebeuren namelijk als de goede mensen NIETS doen.
Dat is dan ook de grootste bijdrage van de PVV.
Ze doen wat.
En jij doet niks.
pi_90616063
quote:
Wij willen knechtschap, een zondebok en een sterke leider, net als vroegah..
vergeef hem, hij weet niet wat hij doet
pi_90617777
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 07:16 schreef rootus het volgende:
De animal cops komen er niet. Te duur.
Ik vind het erg leuk dat ouderen in een tehuis dezelfde rechten hebben gekregen als gevangenen.
Een grote verbetering.

[..]

Het belangrijkere item van de PVV is de islam.
Daarom worden ze extreem rechts genoemd.
Een stempel die te pas en vooral te onpas wordt gebruikt als mensen horen wat ze niet willen horen.
Met domme opmerkingen doorspekt met woorden als bruinhemden en extreem hopen ze iemands meningsuiting te kunnen beknotten.
Na bestudering van de Islam ben ik er echter achter gekomen dat de Islam fascistische trekjes heeft.
Er wordt opgeroepen tot het doden van alle joden!
Democratie wordt rigoureus verworpen.
De PVV ziet hier een gevaar en acteert daar op.
Als dat in Duitsland gebeurd was voordat Hitler aan de macht kwam, dan had de 2e wereldoorlog waarschijnlijk niet plaats gevonden.
Dit soort zaken gebeuren namelijk als de goede mensen NIETS doen.
Dat is dan ook de grootste bijdrage van de PVV.
Ze doen wat.
En jij doet niks.
Alleen is de denkfout die je hier maakt, dat de islam hier uniek in is.
Ik onderschrijf meteen dat de islam fascistische trekjes heeft, maar dit zijn dezelfde fascistische trekjes die ook terug te vinden zijn in het Jodendom en het Christendom. Deze fascistische trekjes aanvoeren om een hele groep mensen die er zelf helemaal niet zo over denken negatief af te schilderen is juist wat de PVV zo gevaarlijk maakt. Dit is namelijk precies wat de nazi's ook deden bij de joden.

Hiermee wil ik niet zeggen dat moslims gaat overkomen wat de joden is gebeurd. Ik wil ook niet zeggen dat de PVV hetzelfde is als de NSDAP. Ik wil alleen benadrukken, dat de argumentatie dat de gelovigen die onderwerp van discussie zijn zelf fascistisch zijn niet nieuw is.

Je hoeft trouwens alleen naar Israel te kijken om te zien dat het jodendom op dat gebied hetzelfde is als de islam. Daar zie je namelijk dat groepen orthodoxe joden met de thora in hun hand andersdenkenden bepaalde rechten willen ontzeggen. Als de PVV zich tegen dit en alle vergelijkbare zaken zou uitspreken, zou ik het met je eens zijn. De PVV is echter een groot pleitbezorger van Israel en dat maakt ze zo hypocriet.
pi_90619155
Ik weet niet hoe het in de koran staat "als" het er staat maar in het chr. nieuwe testament staat het volgende

http://www.revealingthefuture.com/Dutch/hitlerindebijbel.htm

Daarmee is het chr dom ook een fascistisch geloof maar dan zien we ineens wel een duidelijk verschil tussen gematigdheid en extremisme. We zeggen niet alle christenen zijn Nazi's of KKKers en veroordelen niet een compleet geloof.

Het is dit opheffen van onderscheid bij één groep met het veroordelen van een compleet geloof en het verheerlijken van de joods-christelijke traditie dat de PVV tot een enge partij maakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 30-12-2010 10:49:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')