quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:39 schreef marcodej het volgende:
Een goede buitenband kost meestal rond de 35 euro inderdaad. De Continental GP4000 (s) wordt over het algemeen gezien als een uitstekende band.
Weet niet welke banden er nu onder zitten, maar het advies van je FM is op zich ok. Die bandjes kan je net zo goed op rijden en dan pas nieuwe banden aanschaffen. Een speciaal wintersetje is niet echt nodig, voor een Tacx zijn speciale achterbandjes op de markt. Een Tacx vreet normale bandjes.
Het begint allemaal bij je budget.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:16 schreef vanBoeschoten het volgende:
Okee, ik zal hier m'n vraag stellen...
Ik heb vorig jaar een 2e hand racefiets gekocht, met een framehoogte van 60cm... Ben zelf ongeveer 1.90.
Ik probeer als het goed weer is zo'n twee keer in de week te fietsen, maar niet te ver (max 60 km) tot nu toe... Dit in verband met een slechte conditie ivm met een ziekte en medicijnen...
Nu is die oude fiets kapot, was gewoon om uit te proberen of ik fietsen überhaupt wel leuk vind om te doen... En dat vind ik dus... En ik wil er ook wel mee doorgaan... Al is het alleen maar om in de zomer bezig te blijven, in de winter voetbal ik de rest van het jaar voetbal ik onder andere...
Maar ik wil hier wel mee doorgaan, maar nogmaals, ik ben niet super fanatiek, fiets niet super vaak en ben niet van plan om ver te gaan fietsen...
Naar wat voor iets zou ik nu moeten kijken??
Ik wil eigenlijk wel een degelijke fiets hebben, maar natuurlijk niet al teveel betalen...
Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:26 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik ben even aan het zoeken geweest en heb zoiets gezien...
Is dat echt niets? Gezien de prijs, pfff budget is moeilijk aangezien ik echt geen idee heb bij welke prijs een beetje een fatsoenlijke fiets begint zeg maar...
Maar heb ik voor bijvoorbeeld 400 euro een redelijke fiets voor mij?
Tiagra afmontage zegt me eigenlijk al niets hehe...
Okee thanks... Ik ga even zoeken, als ik nog vragen heb of iets gevonden heb dan meld ik het hier wel weer even!!quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is echt rommel, zo'n fiets moet je niet kopen. Tenzij je graag over een paar maanden weer eentje koopt.
Voor 400 euro zou ik gaan kijken naar een tweedehands met Tiagra of shimano 105 afmontage. Dit zijn groepen van shimano die deze bestaan uit de volgende onderdelen: Ketting,tandwielen,remmen,shifters,achterderailleur,voorderailleur en de crankset incl. trapas.
105 is kwalitatief beter dan tiagra, maar ook tiagra zal voor jou wel voldoende zijn
http://www.bike-component(...)-Set-Faltreifen.htmlquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:34 schreef LexerZ het volgende:
Misschien op rose.nl?
54 euro voor 2 banden excl. verzendkosten
Continental 4000 S
Of is er nog ergens een goedkopere winkel?
De meeste recreatieve fietsers rijden met Shimano-onderdelen rond denk ik zo. Beide merken zijn niet slecht te noemen hoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
[..]
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?
[..]
Zie ook mijn antwoord hierboven. Een alu fiets met carbon voorvork is een prima fiets om veel mee te rijden. Heb zelf onlangs ook zo'n fiets aangeschaft, en heb er nog geen moment spijt van. En aangezien je graag onder de 700 euro wilt blijven, is carbon eigenlijk al helemaal geen optie. Dan kom je op minimaal het dubbele uit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
[..]
Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?
Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.
Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.
Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
Een keuze voor carbon maak je in eerste instantie ook niet voor het gewichtsvoordeel, maar voor het verbeterde rijgedrag. Maar gezien de doelen waarmee LexX wil gaan fietsen is die meerwaarde eigenlijk niet echt nodig. Dan is een goede, slijtvastere afmontage nuttiger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:54 schreef Marurk het volgende:
@ LeXX: Ook ik stond voor een soortgelijke keuze en ben uiteindelijk voor een alu met Ultegra gegaan. Bij mijn fiets zat er maar ongeveer 0.5 kg gewichtsverschil tussen de carbon en niet-carbon. 105 weegt immers weer wat meer dan ultegra naar mijn weten... Dus de gewichtswinst wordt dan weer gedeeltelijk teniet gedaan door de goedkopere afmontage... Daarnaast: Als je zelf al een paar kilo afvalt, heb je het gewichtsvoordeel er ook al uit, niet?
Volgens mij heeft 'Campa' de meeste TdF-overwinningen ja. Maar bijv Rabobank rijdt met Shimano Dura-Ace en zowel Radioshack (Armstrong) als Astana (Contador) met SRAM Red. Bedenk dat de 3 grote groepenmerken (Shimano, Campagnolo, SRAM) alledrie in bepaalde gradaties groepen maken. Op een gelijk niveau (het hoogste is resp Dura-Ace, Super Record en Red) maakt het bijv allemaal niet zoveel uit, ze hebben allemaal hun eigen voor-en nadeeltjes maar het is allemaal min-of-meer gelijk aan kwaliteit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:14 schreef dendraaier het volgende:
Zijn shimano onderdelen voor de groepen het beste (meest gebruikt) voor recreatieve fietsers, aangezien ik begreep dat Campagnolo het meest gebruikt wordt in het profpeleton?
2200, Sora en Tiagra zijn echte amateurniveaus (waarbij Tiagra dan weer het beste is, Sora is ok om mee te beginnen, 2200 moet je echt vanaf blijven, dat heeft niets met wielrennen te maken ) en lopen wat achter qua 'features'. Vanaf 105 worden de verschillen al kleiner: Ultegra is echt beter dan 105, maar niet zo veel beter als 105 is t.o.v. Tiagra. Vanaf 105 heb je ook 10 kransjes achter (ipv 9).quote:Omdat ik een beginnende fietser ben, lijkt me een 'Dura Ace' wat te hoog gegrepen. Ook een Ultegra lijkt me al vrij snel te prijzig, maar wil geen Sora omdat ik denk dat ik dan te snel een nieuwe fiets moet kopen. Momenteel twijfel ik tussen 105 en Tiagra. Ik vroeg me af of jullie me wat meer konden zeggen over de prijs-kwaliteit verhouding van deze modellen?
Bij recreanten zie je alles: van een "racefiets" van de Gamma tot de duurste carbon Pinarello's. Het zijn recreanten. Hobbyisten. Oftewel: wat de gek eraan uitgeeft. Een alu fiets met carbon voorvork is echter wat je heel veel ziet. Want: betaalbaar, degelijk en gewoonweg prima.quote:Daarnaast wil ik vragen of een aluminium fiets met carbon voorvork en achtervork een fijne fiets is om recreatief te wielrennen. Of is het fietsen inmiddels zover ontwikkeld dat ook recreanten op volledig carbon fietsen rijden.
Welke fiets? Zonder te weten welke het is, kan je voor een nieuwe fiets van het huidige modeljaar, afgemonteerd met 105, uitgaan van zo'n 800 - 1100 euro, afhankelijk van het uiteindelijke merk.quote:Tot slot vroeg ik me af of bovenstaande fiets (Shimano 105 met carbon voorvork (evt. achtervork) nieuw ongeveer zal gaan kosten. Wil toch graag onder de 700 euro blijven aangezien ik ook nog alle aanvullende materialen moet kopen: Schoenen, computer, klikpedalen, bidonhouder, kleding.
Je kan altijd zijwieltjes laten monterenquote:Is het daarnaast een groot probleem als je niet heel handig bent met fietsen. Kortom: rijd je vaak stukken?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef MrTinux het volgende:
[..] Oh ja, en even oefenen met de klikpedaaltjes. Bijna iedereen (ik nog niet ) vergeet het een keer bij een stoplicht...
Goede keuzequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan
Ik ga voor de Alu Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes
Ik stond voor precies dezelfde keuze.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:26 schreef LeXX het volgende:
Thx voor de reacties Ik ben aan het twijfelen gezet toen ik hoorde dat Carbon ook betaalbaar zou zijn, hier had ik helemaal niet op gerekend. Het totaalpakket is, zoals de verkoper al zei en ook uit jullie reacties blijkt, belangrijker dan enkel het frame. Ook spelen de "looks" mee dan
Ik ga voor de Alu Heb ik gelijk wat meer ruimte voor de accessoires, en om nog wat af te dingen evt En als het goed is komt het gewichtvoordeel idd met het verliezen van de eigen pondjes
Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 17:55 schreef Stage het volgende:
[..]
Ik stond voor precies dezelfde keuze.
Ik heb wel voor de carbon gekozen. Dit om een paar verschillende redenen.
Als eerste vond ik het carbon frame gewoon mooier als de Alu
En over het ultegra vs 105.. moet je er wel ff rekening mee houden dat alleen de shifters en derailleurs ultegra zijn en de rest 105 en FSA grossamer.. Hier vond ik het zelf belangrijker om een goed frame als basis te hebben en onderdelen die kan je altijd nog wisselen..
En de wielen die onder de advanced zitten zijn beter als die onder de Alu..
En een ander belangrijk ding was dat mijn FM de Limited niet meer in mijn maat kon regelen en ik daarvoor de fiets bij een fietsenmaker 100 km verder zou moeten halen..
Ik weet niet waar je woont en welke framemaat je zoekt maar je kan altijd komen kijken en stukkie rijden
Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:15 schreef LeXX het volgende:
[..]
Inmiddels is de koop al gedaan, en kan ik de fiets als het goed is vanmiddag ophalen Het laatste punt van jou was bij mij precies andersom: de carbon fiets had hij niet meer in L voorradig, en de Limited nog wel.
Ik weet dat bijvoorbeeld de ketting "gewoon" 105 is, ik zie het belangrijkste voordeel in de derailleurs (ook de naaf is Ultegra overigens!). En jouw punt klopt helemaal: je kan later altijd een onderdeel vervangen door een ander (beter) onderdeel.
Als beginner vind ik Alu prima, en zou carbon alleen voor de looks zijn Ook had ik nu iets meer speling met de onderhandeling, en heb voor een mooie prijs de fiets en alles wat ik nodig had.
Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter wordenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je aankoop, je gaat er zeker veel plezier mee hebben!
Heb me net als jou goed georiënteerd alvorens mijn fiets aan te schaffen, en dan kun je er achteraf geen spijt van hebben. En een carbon fiets, ach, die komt er toch vast wel een keer, over een x aantal jaren ofzo. Een alu is prima om mee te beginnen.
Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:39 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zo, hij's binnen! ik heb gelijk een rondje gemaakt van ongeveer 55 km Afgezien van wat zadelpijn en lamme armen ging het lekker! Ik wijt beide aan onervarenheid en onwennighied, dus dat zal wel beter worden
Ik was verrast over het comfort, en het gemak van het fietsen. Het schakelen liep lekker soepel. wel stond eea niet helemaal goed afgesteld, maar dat is inmiddels verholpen door de FM.
Balen dat het zulk slecht weer is nu! Ik had een ritje rond Kinderdijk dit weekend in gedachte, maar valt in het water...
Ik had die dingen op m'n racefiets, ze zitten nu op m'n crosser en heb ook nog een setje op m'n mtb. Volgens mij zijn het de goedkoopste van Shimano, maar dat maakt niet veel uit hoor. Er komt wel een schoenplaatje bij, een klein ijzeren plaatje, wat als voordeel heeft dat het bijna niet slijt. Ze passen alleen op schoenen waar onderin twee sleuven zitten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:27 schreef Jort227 het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik ben deze week jarig, en ik had voor m'n fiets nog SPD pedalen nodig. Nu had ik deze gezien. Die zijn wel redelijk goedkoop, maar zijn ze ook goed? Ik ga ermee MTB'en, maar dat zou in principe toch niet uit moeten maken.
En kan je in principe met alle schoenen op die pedalen (zolang je er plaatjes op maakt). Of heb je echt bepaalde schoenen nodig voor bepaalde pedalen?
En zoals ik het daar las zitten er toch gewoon schoenplaatjes bij?
Ik heb de witte genomen, mat Welke Advanced er in de aanbieding was weet ik niet precies, ik denk de Advanced 3 als ik zo op de site van Giant kijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:15 schreef Stage het volgende:
Heb je de witte of de zwarte genomen?
En welk model Advanced hadden ze voor jou in de aanbieding?
Ik had prima weer, niet nat geworden, enkel van het zweetquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:31 schreef Marurk het volgende:
[..]
Niet nat geworden onderweg? Ben vandaag ook gaan fietsen, en m'n fiets zat helemaal onder de smeer en de modderprut. Heb 'm maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven en alles opnieuw gesmeerd. Goed onderhoud is mijns inziens echt belangrijk.
Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het rijcomfort en het fietsgemak. Had dat in 't begin ook, had nog nooit op zo'n soort fiets gereden. Echt een wereld van verschil. Wees trouwens niet ongerust als na een aantal km's ineens het schakelen bagger gaat, dit kan komen door het rekken van de kabels (waardoor te weinig kabelspanning ontstaat). Dit kun je vanzelfsprekend gemakkelijk zelf bijstellen. En anders kun je hier altijd vragen. Op een gegeven moment ga je je fiets echt leren kennen, ook qua techniek. Succes ermee en veel rijplezier!
Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.quote:@ rudedeltadude: Ik denk dat alleen de kleur anders is..
Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo.quote:Op maandag 30 augustus 2010 01:42 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Dat was mijn gevoel ook een beetje... Weet je.... ik ga iets achterlijk doen.
Ik ga Trek gewoon mailen.
Kom maar met het antwoord....
geloof dat de meeste fietsen volgend jaar duurder worden, reden is me even ontschoten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:14 schreef Marurk het volgende:
[..]
Buiten de kleur zal er inderdaad niet veel verschil in zitten. Misschien dat ze een enkel houdertje of onderdeeltje vervangen hebben door een ander onderdeeltje waardoor de fiets 100 g lichter is geworden ofzo.
Goed moment om een nieuwe fiets te kopen als je geen problemen hebt met het model / de kleuren van het afgelopen jaar. Voor een tweedehands is over het algemeen het voorjaar een beter momentquote:Op maandag 30 augustus 2010 13:52 schreef Gurb het volgende:
Hier meld ik me ook even, ga me binnenkort orienteren op de aankoop van een fiets. Is het naseizoen een goede periode om een nieuw of tweedehands fiets te kopen? (net zoals dit is bij wintersport spullen)
Zeker een mooie fiets! Goede groep! Wielen zijn alleen niet echt geschikt voor je gezien je gewicht, maar ook daar kan je in het begin prima meefietsen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef R_B het volgende:
om maar meteen in huis te vallen, dit ziet er goed uit:
http://tinyurl.com/27ulavh
ben zelf 1,76 / 100 kg.
Zou een mooi start fietsje zijn lijkt me.
Ik gok dat je moet zoeken naar een 54quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:12 schreef R_B het volgende:
dit frame lijkt me beter (kwa grootte dan)
http://tinyurl.com/33dgn7l
Die wielen zijn inderdaad best wel rommel. Ooit gehad, totdat de velg compleet scheurde op een van de plekken waar de spaken zitten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:14 schreef Tommeke het volgende:
Alleen komen die wielen niet bijzonder degelijk over.
Die is in ieder geval veel te duurquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:19 schreef R_B het volgende:
Tot slot deze:
http://tinyurl.com/2cpdqzm
framemaat 54....
Ik heb mail terug van Trek.quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
geloof dat de meeste fietsen volgend jaar duurder worden, reden is me even ontschoten.
Ik ga op zoek naar een 2010-model dusquote:De recente prijsstijging heeft niet zo zeer te maken met een specificatie wijziging van de fiets, alswel de gestegen produktie- en transportkosten. Net als onze branchegenoten kan ook Trek er niet aan ontkomen de prijsstijgingen (deels) door te berekenen in haar eindprodukten.
Veel plezier met je nieuwe fiets!quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:45 schreef Narcotical het volgende:
Hallo allemaal,
Gister mijn racefiets opgehaald. Bulls Harrier1, fototje zie beneden
Ben er erg blij mee, pas klein stukje gereden (van FM naar huis ivm met schemerig worden) maar bevalt prima.
Allemaal nog wel enigszins onwennig, maar dat gaat na loop van tijd vast wel weg .
Nu nog wat mooie routes in omgeving Rijswijk/Den Haag en ik ben er helemaal klaar voor .
Iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp!
[ afbeelding ]
Nette fiets! Pompje zou ik aan de staande buis hangen...quote:Op vrijdag 3 september 2010 13:45 schreef Narcotical het volgende:
Hallo allemaal,
Gister mijn racefiets opgehaald. Bulls Harrier1, fototje zie beneden
Ben er erg blij mee, pas klein stukje gereden (van FM naar huis ivm met schemerig worden) maar bevalt prima.
Allemaal nog wel enigszins onwennig, maar dat gaat na loop van tijd vast wel weg .
Nu nog wat mooie routes in omgeving Rijswijk/Den Haag en ik ben er helemaal klaar voor .
Iedereen nogmaals bedankt voor alle hulp!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nette fiets! Pompje zou ik er snel afhalen evenals het zadeltasje
Zadeltasje heb ik er ook inmiddels afgehaald inderdaad. Maar waarom ook het pompje?quote:
Omdat ik het niet mooi vind. Maar als je dan een pompje aan je frame wilt hangen staat dat wel beter op de staande buis. Zelf heb ik zo'n co2 geval, die zijn lekker klein en mocht je een keer lek rijden dan draai je even zo'n patroon erop en heb je binnen 2 seconden weer 8 bar in je band. Dat gaat je met een dergelijk pompje naar alle waarschijnlijkheid niet lukken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:30 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zadeltasje heb ik er ook inmiddels afgehaald inderdaad. Maar waarom ook het pompje?
Bidons en houders, pompje, tasje, computertje en vast een extra binnenbandje voor als ik een keer lekrijdt .quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:24 schreef R_B het volgende:
@Narcotical heb je er nog andere wielen op laten zetten btw?
En wat buiten de fiets heb je nog meer aangeschaft?
Heb je dat allemaal bij je lokale fm gedaan?
Zat ik ook al aan te denken, maar is bij de FM zo gemonteerd en nog geen zin gehad om te veranderenquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Pompje zou ik aan de staande buis hangen...
Van goedkoop naar duur zijn dit volgens mij wel aardige setjes voor fietsonderhoudquote:Op zondag 5 september 2010 12:19 schreef Paran0id het volgende:
Heb na 2,5 maanden 1000km erop zitten met mijn 2e hands Giant OCR Zero. Kan wel zeggen dat het fietsvirus behoorlijk is aangeslagen.
Aangezien onderhoud ook wel belangrijk is ben ik eigenlijk op zoek naar een compleet sleutelsetje voor mijn racefiets. Heeft iemand hier een aanrader voor? Voor de complexe taken gaat hij uiteraard naar de FM, maar ik ben van mening dat ik het kleine onderhoud/reparatie makkelijk zelf kan.
Goede tipsquote:Op zondag 5 september 2010 12:56 schreef Stage het volgende:
[..]
Van goedkoop naar duur zijn dit volgens mij wel aardige setjes voor fietsonderhoud
http://www.futurumshop.nl(...)pskoffer-t3800.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)edschapskoffer.phtml
http://www.futurumshop.nl(...)ereedschapsset.phtml
Zwollequote:
quote:Op zaterdag 4 september 2010 14:33 schreef Yankee het volgende:
Kun je even posten wat er op de Trek 1.2 zit? Afmontage / wielen etc
quote:Frameset Alpha White Aluminum
Voorvork Bontrager Goedgekeurd , koolstof
Wielen Alu naven ; Bontrager Goedgekeurd lichtmetalen velgen
Banden Bontrager Race AW , 700x23c ( 43cm : 650x23c )
Schakelsysteem
Versnellingshendel STI Shimano Sora , 9 speed
Voorderailleur Shimano Sora
Achterderailleur Shimano Tiagra
Kruk FSA Vero 50/34 of 50/39/30
Cassette SRAM PG -950 11-26 , 9 speed
Pedalen Nylon body w / legering kooi
Zadel Bontrager R1
Zadelpen Bontrager Alloy , oneindig kantelverstelling
Actuele vacatures Werken Bontrager SSR VR , 31.8mm
Stuurpen Bontrager SSR , 10 graden , 31.8mm
Balhoofdset Aheadset Slimstak w / semi - cartridge lagers , verzegeld
Remmen Lichtmetalen dual pivot w / Shimano Sora STI hendels
Volledig Ultegra, dus dat gaat wel lukken. Heb zojuist een voorstel gedaan voor die parktool, maar dat is geloof ik niet helemaal lekker gevallenquote:Op maandag 6 september 2010 22:22 schreef Stage het volgende:
De parktool set zeker
Ik weet trouwens niet wat voor groep je hebt want deze sets zijn volgens mij allemaal op shimano gericht
Wat is de reden dat je bent uitgekomen bij deze Trek? Denk dat het voor rond de 800 euro mogelijk moet zijn een fiets te vinden met een iets betere afmontage. Zeker nu er als het goed is weer meerdere fietsen in de uitverkoop gaan. Van een merk als Bulls moet je bijvoorbeeld wel een volledig Tiagra afgemonteerde fiets voor dat bedrag kunnen vinden. Dat is in ieder geval kwalitatief wat beter dan Sora en zal daarom mijn voorkeur genieten.quote:Op maandag 6 september 2010 22:40 schreef rudedeltadude het volgende:
Frameset Alpha White Aluminum
Voorvork Bontrager Goedgekeurd , koolstof
Wielen Alu naven ; Bontrager Goedgekeurd lichtmetalen velgen
Banden Bontrager Race AW , 700x23c ( 43cm : 650x23c )
Schakelsysteem
Versnellingshendel STI Shimano Sora , 9 speed
Voorderailleur Shimano Sora
Achterderailleur Shimano Tiagra
Kruk FSA Vero 50/34 of 50/39/30
Cassette SRAM PG -950 11-26 , 9 speed
Pedalen Nylon body w / legering kooi
Zadel Bontrager R1
Zadelpen Bontrager Alloy , oneindig kantelverstelling
Actuele vacatures Werken Bontrager SSR VR , 31.8mm
Stuurpen Bontrager SSR , 10 graden , 31.8mm
Balhoofdset Aheadset Slimstak w / semi - cartridge lagers , verzegeld
Remmen Lichtmetalen dual pivot w / Shimano Sora STI hendels
bikely.comquote:Op woensdag 8 september 2010 12:29 schreef Jiggle het volgende:
Ik ben op zoek naar een mooie route van ongeveer 50 km in de omgeving Eindhoven. Kent iemand een goede internetsite daarvoor?
Ik wil vogend jaar de Alpe d'HuZes gaan fietsen. Rest van de groep woont alleen niet in de buurt, dus ik zal alleen moeten trainen. Paar hellinkjes/viaducten zijn gewenst .
Fiets kost geen 800, maar ongeveer 650....quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:25 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je bent uitgekomen bij deze Trek? Denk dat het voor rond de 800 euro mogelijk moet zijn een fiets te vinden met een iets betere afmontage. Zeker nu er als het goed is weer meerdere fietsen in de uitverkoop gaan. Van een merk als Bulls moet je bijvoorbeeld wel een volledig Tiagra afgemonteerde fiets voor dat bedrag kunnen vinden. Dat is in ieder geval kwalitatief wat beter dan Sora en zal daarom mijn voorkeur genieten.
Hier kom ik nog wel even op terug, zal even kijkenquote:Op zondag 12 september 2010 00:32 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Fiets kost geen 800, maar ongeveer 650....
Maar als je beter prijs-kwaliteit voor me hebt... ik hou me ten zeerste aanbevolen...
Heb je suggesties???
Je kan naar de Jonker Fransstraat, er zit er eentje aan het begin van de noordsingel waar ze aardig wat hebben en ook nog een op de bergweg t.o. de Bas vlakbij NS station Noordquote:
quote:Op vrijdag 17 september 2010 04:30 schreef rudedeltadude het volgende:
Eigenlijk jeukt het erg om morgen naar de shop te gaan en een bike aan te schaffen... Maar ik hoor uit verschillende monden dat het verstandiger is om te wachten op het voorjaar, ivm aanbiedingen....
Klopt dat?
quote:Op maandag 30 augustus 2010 13:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit is een goed moment om een nieuwe fiets te kopen als je geen problemen hebt met het model / de kleuren van het afgelopen jaar. Voor een tweedehands is over het algemeen het voorjaar een beter moment
Klopt, dat is echt rommel. Die 2Danger is wel prima voor je, tenminste als het de juiste maat isquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:30 schreef Narcotical het volgende:
Als ik het goed heb is Shimano 2300 de slechtste groep die shimano maakt, dus dan zou de Ridley Triton zonde van je geld zijn..
Edit: Dit mag overigens bevestigd, dan wel ontkent worden door mensen die er net wat meer verstand van hebben..
tweedehands prima? Waar woon je? Dan wil ik wel even voor je zoekenquote:Op maandag 9 mei 2011 21:25 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ook ik zit te twijfelen om een racefiets te gaan kopen.
Omdat ik ook 3x (2x trainen ,1 x wedstrijd) voetbal per week twijfel ik eraan of ik het echt vaak ga doen. als het zo is dan zal het max 1-2x per week zijn een uurtje- 1,5.
Als ik er 1 koop zal mijn budget rond 500 liggen.
Mijn lengte is 185 cm , 79 kg.
Kan iemand mij helpen met een goede fiets voor mijn gebruik en lengte e.d.
Ik zou voor dit bedrag voor een 2e hands fiets kijken. Dan krijg je veel meer waar voor je geld. Mocht je het fietsen niet leuk vinden verkoop je die 2e hands fiets weer voor hetzelfde bedrag. Op zo'n nieuwe budgetfiets schrijf je dan al behoorlijk af.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 17:46 schreef Dirkos1987 het volgende:
2e hands prima, woon omgeving eindhoven.
Had zelf ook al naar nieuwe gekeken en kwam bij een aantal fietsen miss dat jullie hier wat over kunnen zeggen wat goed en fout is?
http://www.12gotrading.nl(...)oad_ride_880_24_2010
http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/sensa_prima_sora_09
http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/haibike_hai_tour_sl_2010
En deze eigenlijk boven mijn budget maar even voor optie
http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat/trek_bikes_1.2_2010
Dat zou ik ook doen. Voor 500 euro moet je wel een tweedehands kunnen vinden met Shimano 105. Ook al heb je dan geen nieuwe fiets, de onderdelen zullen kwalitatief gezien een stuk beter zijn dan hetgeen er zit op de fietsen die je nu gevonden hebt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 20:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou voor dit bedrag voor een 2e hands fiets kijken. Dan krijg je veel meer waar voor je geld. Mocht je het fietsen niet leuk vinden verkoop je die 2e hands fiets weer voor hetzelfde bedrag. Op zo'n nieuwe budgetfiets schrijf je dan al behoorlijk af.
Dat is een prima fietsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:09 schreef Dirkos1987 het volgende:
oke, dat is fijne informatie! nu alleen nog een geschikte fiets vinden , en omdat ik er weinig tot geen verstand van heb wordt dat lastig
Dit beter?
http://fietsen-brommers.m(...)D%3D&fta_ind=28&fs=1
die is absoluut te klein voor je. Die andere is een 58 (frame) wanneer je 1.85 bent zul je daar waarschijnlijk wel op passen. Je moet die fiets alleen wel eerst even testen en hem niet kopen zonder er ook maar een meter op gefietst te hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:29 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ook deze ben ik tegen gekomen:
http://fietsen-brommers.m(...)F37u&fta_ind=10&fs=1
Of het schakelen een beetje soepel gaat. Als die fiets echt amper gebruikt is zou dat wel het geval moeten zijn. Verder moet je de wielen even controleren op slagen. Een kleine slag is niet erg, dat kan een fietsenmaker er wel uit krijgen, maar je wilt geen fiets met wielen waarop eigenlijk amper te rijden is. Omdat het hier gaat om fulcrum 7 wielen verwacht ik dat daar ook niks mis mee is want die wielen zijn wel prima en gaan niet heel snel kapot.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 22:34 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan nog extra tips mocht die andere nog aanwezig zijn, waar ik op moet letten ? bedankt voor de hulp
In eerste instantie 575 denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:15 schreef Dirkos1987 het volgende:
En dan voor die ene wat volgens jou een prima fiets is, staat voor 699 te koop.
Wat zou jij er voor bieden?
Prima, hebt een terugquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:45 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb je even een prive bericht gestuurd
Eind jaren '80 kwam de 105 op. De voorloper ervan wordt ook nog wel eens 105 genoemd maar heet onder de liefhebbers 'golden arrow'. Deze groep was 6-speed, had al een cassette maar geen geïndexeerd schakelen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:24 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Kan iemand wat zinnigs zeggen over de shimano 105 groepen van begin jaren '90 ongeveer?
Welke 105 versie?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef DeLoet het volgende:
Ik zie een Giant Peleton die 105 afgemonteerd is voor maar 75 euro. Ziet er op zich nog goed uit. Is dit te vertrouwen? .. .
een 64 is een enorm frame, met dus ook een behoorlijk balhoofd. Hoogteverschil zadel / stuur zal niet zo heel erg groot zijn. Ter vergelijking ik ben 1.97 en rij op een xxl = 61 geloof ik, dan heb je dus wel een behoorlijk verschil in hoogte tussen zadel en stuurquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:55 schreef fl4puit het volgende:
Ben me ook aan het orienteren en heb twee vragen. Ik ben 1m98 en 105kg. Via de standaardmeetmethode op internet is mijn ideale framemaat 64,8. Ik twijfel nog tussen een tweedehands en een nieuw (overjarig) model.
Vraag 1: Als ik voor een 64cm frame ga, komt het zadel dan niet extreem hoog ten opzichte van het stuur? Het stuur zal ook wel omhoog kunnen, maar ik wil (als beginner) een comfortabele zit.
Vraag 2: Welke wielen zou ik minimaal moeten hebben gezien mijn gewicht? Ik lees veel over afwerkingen (zou graag 105 willen), maar wielen is me nog wat onduidelijk.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ziet er goed uit!
Fiets ziet er ok uit, al vind ik zelf de prijs aan de hoge kant voor een model uit 2010 (fiets heb je van 12gotrading denk ik?) Ik zelf heb 1.5 maand terug bv ook een 2010 model van Giant gekocht met Ultegra onderdelen en die was ook 999.. Canyon heeft zelfs het 2011 model met een mix van ultegra en 105 met een stuk betere wielen voor 999: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105
Qua kleding kan ik het eigen merk van Rose aanraden. http://www.rose.nl/ Gewoon erg goed spul en heel redelijk geprijst. Ziet er ook nog eens mooi uit. Decathlon is ook een aanrader.
Edit: Qua fietscomputer; kijk ook eens naar het merk ciclosport. Deze komen regelmatig heel goed uit de tests en hebben bv al een zeer compleet model met hartslagmeter voor rond de 50¤
Ok Bedankt!!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ziet er goed uit!
Fiets ziet er ok uit, al vind ik zelf de prijs aan de hoge kant voor een model uit 2010 (fiets heb je van 12gotrading denk ik?) Ik zelf heb 1.5 maand terug bv ook een 2010 model van Giant gekocht met Ultegra onderdelen en die was ook 999.. Canyon heeft zelfs het 2011 model met een mix van ultegra en 105 met een stuk betere wielen voor 999: http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2105
Qua kleding kan ik het eigen merk van Rose aanraden. http://www.rose.nl/ Gewoon erg goed spul en heel redelijk geprijst. Ziet er ook nog eens mooi uit. Decathlon is ook een aanrader.
Edit: Qua fietscomputer; kijk ook eens naar het merk ciclosport. Deze komen regelmatig heel goed uit de tests en hebben bv al een zeer compleet model met hartslagmeter voor rond de 50¤
Wat kost die trek eigenlijk? Als je nu een nieuwe fiets koopt met Ultegra moet daar eigenlijk wel de 6700 versie opzitten (die met die weggewerkte kabels bij het stuur). Een oudere versie van Ultegra is ook prima maar dan moet je wel een flinke korting krijgenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:21 schreef foetre het volgende:
[..]
Ok Bedankt!!
Ik wil wel graag een Trek ik heb nu ook een trek en die bevalt me echt heel goed!Mischien kan ik er nog iets van af krijgen als ik alles bij 12go trading koop.
Ik ga zeker even kijken naar de kleding en computer!!
Thnx
Als je een goed gevoel hebt bij een bepaald merk dan is dat natuurlijk veel meer waard dan de net wat betere onderdelen ergens anders Is gewoon een mooie fiets hoor!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:21 schreef foetre het volgende:
[..]
Ok Bedankt!!
Ik wil wel graag een Trek ik heb nu ook een trek en die bevalt me echt heel goed!Mischien kan ik er nog iets van af krijgen als ik alles bij 12go trading koop.
Ik ga zeker even kijken naar de kleding en computer!!
Thnx
kloptquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je een goed gevoel hebt bij een bepaald merk dan is dat natuurlijk veel meer waard dan de net wat betere onderdelen ergens anders Is gewoon een mooie fiets hoor!
@ Yankee; volgens mij gaat het om de 105 groep.
Is de standaard 105 serie niet zilver en de 5700 zwart?Op de fiets zit de zwarte seriequote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:48 schreef Yankee het volgende:
Dan geldt eigenlijk hetzelfde. 5700 versie van 105 of anders flinke korting
Groot verschil zit in de shifters. 5700 heeft weggewerkte kabels. Het plaatje van de Trek klopt alleen niet met de specs want de fiets op de foto is volgens mij afgemonteerd met ultegra shifters. Vandaar dat ik eerst over ultegra begonquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:01 schreef foetre het volgende:
[..]
Is de standaard 105 serie niet zilver en de 5700 zwart?Op de fiets zit de zwarte serie
Standaard
[ afbeelding ]
105 5700
[ afbeelding ]
Bij www.salden.nl 30 euro.Helaas kan de duotrap er niet opquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:06 schreef Tommeke het volgende:
Op de 2010 modellen van Trek zitten de nieuwste Shimano groepen, 5700 dus.
Ik heb zelf een Trek 2.5. Hetzelfde frame, maar dan met Ultegra. Echt een heerlijke fiets.
Waar ga je die Speedtrap kopen? Vet mooi dingetje.
Yep maar dat is wel een goede volgens mijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:29 schreef Tommeke het volgende:
Je bent Dan wel gebonden aan zo'n Node toch?
de kabelsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:32 schreef foetre het volgende:
Bij de 5700 groep zitten de shifters toch onder het stuurlint?
hehe ja bedoel ik.quote:
vanaf waar zijn de kabels dan wel te zien?quote:
lijkt me geen gekke prijsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:39 schreef foetre het volgende:
Helaas!
2.5 zonder kabels en ultegra voor 1199
Is het de 200 e verschil wel waard?quote:
Goede tips, ik ga naast marktplaats ook maar tweedehands.nl/be in de gaten houden. Ik kom regelmatig in België, dus dat is ook nog ene optie. Mocht je wat weten, ik ben op zoek naar een fiets met 64cm frame, niet al te oud en minimaal 105 afgemonteerd. Verder is de eis shifters aan het stuur. Ik zag pas een aardige Bull's Harrier weggaan voor 500,-, dat was wat ik zocht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:17 schreef Narcotical het volgende:
Waar ben je precies naar op zoek?
Een nog redelijk nieuwe 2e hands fiets, of mag het ook een stalen fiets zijn van bv 20 jaar oud?
Welke omgeving woon je en tot hoever van huis vandaan wil je gaan?
Er zijn wel grote maten fietsen te vinden op marktplaats, alleen moet je het dan soms iets verder van huis zoeken of het geluk hebben dat je er precies eentje tegen komt die er nog niet te lang op staat. Ik kan je dan ook aanraden om zeker elke 2 dagen even te kijken of je al nieuwe fietsen ziet staan..
ex computer en sensor zou ik 350 kwijt zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:09 schreef fl4puit het volgende:
[..]
Goede tips, ik ga naast marktplaats ook maar tweedehands.nl/be in de gaten houden. Ik kom regelmatig in België, dus dat is ook nog ene optie. Mocht je wat weten, ik ben op zoek naar een fiets met 64cm frame, niet al te oud en minimaal 105 afgemonteerd. Verder is de eis shifters aan het stuur. Ik zag pas een aardige Bull's Harrier weggaan voor 500,-, dat was wat ik zocht.
Verder, Foetre post een setjes accessoires die ik ook nodig zou hebben (op de km teller na), met wat voor een budget moet ik rekening houden voor een kledingssetje + pedalen?
Het beste kun je dan een hartslagmeter kopen (heb je al voor een paar tientjes) en met hartslagzone's gaan trainen. Dit is een site met goede informatie daarover: http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2000quote:Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef GimmeGore het volgende:
Sorry, ik ben lui en heb niet alles doorgelezen.
Ik zoek geen tips voor onderhoud of het kopen van nieuwe banden.
Hell, mijn fiets heeft 2 tientjes gekost (een ouwe Giant Supreme Tourer) en ik ben zielsgelukkig met het feit dat ik weer een fiets heb die ook nog eens lekker fietst.
Op mijn ouwe fiets (ook een oud beestje, een RIH die ouder was dan ik zelf ben) heb ik ongetraind stukken van 60-100km gefietst.
Dit wil ik nu graag weer gaan doen, maar dit jaar wil ik toch eigenlijk liever een beetje een leidraad hebben van waar ik in vredesnaam mee bezig ben.
Dus (ja, hier komt eindelijk de vraag) iemand tips/sites met trainingsschema's oid die me beter op weg helpen met mijn conditie opbouwen dan een beetje at random op de fiets springen en wel zien waar ik uitkom?
Ik heb altijd geleerd dat die plaatjes zonder speling niet al te fijn kunnen zijn voor je knieën.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef Narcotical het volgende:
Mijn FM wist mij te vertellen dat je met de plaatjes zonder speling ook eerder kans hebt van slapende voeten..
Ik heb volgens mij dezelfde pedalen, dit is gewoon SPD systeem.. Heeft zo'n beetje iedere fatsoenlijke webshop wel, bijvoorbeeld Futurumshopquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:50 schreef Dirkos1987 het volgende:
Het blijken geen spd-sl pedalen te zijn maar PD M520, nu zie ik op internet alleen maar volledige pedalen maar ik heb dus alleen de schoenplaatjes nodig, iemand een link voor me van een webshop? evt ook waar ze niet al te dure fiets schoenen hebben
Heb je die fiets nou al gekocht?quote:Op maandag 30 mei 2011 20:06 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ultegra zit er op ja. hij is ong 1,5 jaar oud maar volgens de computer 2000 km mee gereden. dus zeer weinig.
Ook krijg ik er nog reserve bandjes bij , normale pomp, pomp met lucht patronen en fiets computer.
Wat je eventueel ook kan doen is schoenen die je graag wilt hebben passen in een winkel en dan uiteindelijk zo goedkoop mogelijk proberen te bestellen op internet, als je ze perse op internet wilt bestellen..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb hem nu gekocht ja! moet nu nog schoenen hebben, plaatjes inmiddels besteld via internet
bedankt voor de hulp
vetquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb hem nu gekocht ja! moet nu nog schoenen hebben, plaatjes inmiddels besteld via internet
bedankt voor de hulp
Heb je er wel rekening mee gehouden dat Shimano schoenen een maat kleiner vallen dan je "gewone" schoenen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:30 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik heb ze nu tegen alle adviezen van iedereen in toch op internet besteld, omdat ik nauwelijks tijd heb komende week om in de winkel te gaan halen en passen heb ik ze nu maar op de gok gekocht.
mochten ze niet goed zijn dan stuur ik ze terug en heb ik niet veel verloren.
Heb voor deze gekozen
http://www.futurumshop.nl(...)ce-sportschoen.phtml
Futurumshop levert snel, mits het product op voorraad is. Grote kans dat je ze inderdaad vrijdag krijgt . Ik hoop voor je dat ze de goede maat zijn en dat je er fijn mee gaat fietsen .quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:43 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb normaal 43 dus heb ze een maat groter gekocht. Hoop dat het goed is en ze vrijdag dan binnen heb, anders Zaterdag naar de winkel en kan ik pas zondag fietsen.
Mooie fiets wel hoor, veel plezier er mee .quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:49 schreef foetre het volgende:
Ik heb vandaag me fiets opgehaald.Toch een trek 2.3 omdat ze de 2.5 niet meer in mijn maat hadden.Als ik ooit nog een leuke aanbieding voor de ultegra zie komt dat er onder.
Gelijk ook maar nieuwe schoenen gehaald Sidi Genius 5.5 carbon.
[ afbeelding ]
Het is een 54 .Niet al te groot dus.Ik heb de schoenen in titanium.Wit hadden ze niet meerquote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:51 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Mooie fiets wel hoor, veel plezier er mee .
Welke kleur zijn je schoenen? Toch wel matchend met je fiets heh?
edit: Klein framemaatje zeker of niet? Die wielen zien er echt megagroot uit in dat frame namelijk..
Dat is niet zo heel klein, ik heb zelf een 56.. Misschien optisch bedrog omdat je fiets aan de muur hangt dan.. .quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:57 schreef foetre het volgende:
[..]
Het is een 54 .Niet al te groot dus.Ik heb de schoenen in titanium.Wit hadden ze niet meer
Dat zou kunnen.Maar zo staat ie in ieder geval niet in de weg.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:00 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel klein, ik heb zelf een 56.. Misschien optisch bedrog omdat je fiets aan de muur hangt dan.. .
Ik heb wel een tasje, maar wel een veel kleiner exemplaar.. .quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dan ook maar mijn fiets , 2e hands gekocht
Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard
Het is dan ook nogal een hutkoffer die je onder je zadel hebt. Er zijn ook hele slanke zadeltasjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dan ook maar mijn fiets , 2e hands gekocht
Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard
ik heb opzich nog wel wat tips, maar dan moet je me eigenlijk wel eerst even vertellen wat precies de bedoeling is. Dus hoe vaak fiets je of wil je gaan fietsen? Wil je ook wedstrijden gaan rijden of lange toertochten oid? etcquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:10 schreef cafca het volgende:
Hey, kenners, ik heb ook een vraagje: Ik ga eindelijk mijn ouwe trouwe Koga Gran Winner met stalen frame omruilen voor een wat moderner model.
Mijn fietsemaker heeft een aantal tweedehands fietsen staan, waaronder een Gazelle Squadra Gold line en een Batavus Course, beiden voor een redelijk prijsje.
Echter, voor 150 euro meer kan ik ook een nieuwe Koga Myata Flyer kopen.
Sowieso ga ik op allemaal ff een stukje fietsen, maar hebben jullie verder nog tips?
Je topkoffer zit verkeerd omquote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier dan ook maar mijn fiets , 2e hands gekocht
Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:37 schreef Dirkos1987 het volgende:
Stuur lint is al besteld , dat vond ik zelf ook haha zal eens kijken voor klein tasje!
Puur recreatief, zo'n 2x per week een uurtje of 2, af en toe een toertocht, en ik speel met het idee om volgend jaar Alpe d'Huzes te gaan fietsen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb opzich nog wel wat tips, maar dan moet je me eigenlijk wel eerst even vertellen wat precies de bedoeling is. Dus hoe vaak fiets je of wil je gaan fietsen? Wil je ook wedstrijden gaan rijden of lange toertochten oid? etc
En wat mag het ongeveer kosten?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Puur recreatief, zo'n 2x per week een uurtje of 2, af en toe een toertocht, en ik speel met het idee om volgend jaar Alpe d'Huzes te gaan fietsen.
Het is een stalen frame van vóór 1990, met frameschakeling, bovendien nét iets te groot. niet echt meer de moeite van het upgraden waard, lijkt mequote:Op woensdag 1 juni 2011 16:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoe goed past het Gran Winner frame je? En rij je er lekker op? 2x ja bij een budget van750-1000 zou ik zeggen upgraden die hap.
Een zadeltasje is gewoon niet soigné, niet doen dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard
Idd tasje is not done.En hoe vaak rij je nou lek.Een beetje amateur heeft een bezemwagenquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Een zadeltasje is gewoon niet soigné, niet doen dus.
Zo'n kleintje die Yankee postte zou op zich nog wel door de beugel kunnen.
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:44 schreef foetre het volgende:
[..]
Idd tasje is not done.En hoe vaak rij je nou lek.Een beetje amateur heeft een bezemwagen
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Het is een stalen frame van vóór 1990, met frameschakeling, bovendien nét iets te groot. niet echt meer de moeite van het upgraden waard, lijkt me
Heb ook geen zadeltasje maar wel altijd minimaal één binnenbandje bij me (bij slecht weer vaak twee) met pompje. Gewoon achterop mijn rug, gaat prima.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat.
Ik voel er anders helemaal niks van. En een pompje aan je frame is eigenlijk ook niet soigné.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef marcodej het volgende:
Lijkt me niks, opgerold binnenbandje is best 'zwaar' en een staaf in je rug lijkt me helemaal ruk.
Daarom heb ik het pompje en CO2 capsule in mn tasje, ideaal.. . Overigens niet zo'n camper als hierboven al besproken is hoor..quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik voel er anders helemaal niks van. En een pompje aan je frame is eigenlijk ook niet soigné.
Ik weet niet hoe exact je wil meten, maar ik heb gewoon in de winkel verschillende frames geprobeerd en met wat hulp gekeken wat het best paste. Dat ik "normaal" een 56 ben, wist ik eigenlijk al van vroeger. Maar goed, verschillende merken hebben verschillende frames en maatvoeringen, dus enkel meten lijkt met zinloos, proberen lijkt me handiger?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
Heb je dan geen meting laten doen? Heb me de laatste tijd wat ingelezen en dan lijkt dat toch wel erg belangrijk te zijn. En de verhalen die ik over zadels lees...dat je ze eigenlijk eerst een paar weken moet proberen et cetera. Hier in ned heb je ook zo'n fietsenplan via de werkgever. Betaal je vanuit je bruto-loon. Ik heb het alvast apart gezet. Nu nog een fiets vinden (en eerst meten dus). Via werkgever gaat tot 750 euro hier. Dat vind ik eigenlijk (voor mij) wel genoeg voor een eerste racefiets.
Ziet er strak uit trouwens
Dan kan je hier altijd nog wel ruilen. Maar voor een amateur komt het ook allemaal niet extreem nauwkeurig aan, het moet qua maat gewoon goed zijn en verder moet het gewoon bevallen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:05 schreef PLAE@ het volgende:
Had m'n post wat algemener gemaakt.
Het lijkt me gewoon minder na 3x fietsen ofzo er achter te komen dat het het allemaal net niet is.
Ik ben niet voor een kliksysteem gegaan, en hier staan de meeste fietsen ook in de winkel zonder klik systeem.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen . Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
Ze kunnen ook wel eventjes niet-klikpedalen voor je erop zetten als je wilt proeffietsen. En ja, er zijn verschillende kliksystemen (combinaties pedaal / schoenplaatjes).quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen . Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
De wielsetquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:43 schreef ssebass het volgende:
Ik ga mij ook hier maar eens melden. Wil weer meer gaan fietsen. Heb een aantal jaar geleden een Giant ocr 4 gekocht (sora/2200). Ik wilde goedkoop beginnen omdat ik niet wist of ik het wel leuk vond, maar nu merk ik toch dat die fiets wel erg 'zwaar' fietst in vergelijking met anderen, dus dan is de lol er wel snel af.
Ik dacht nu aan een fiets met ultegra en ik wil niet veel meer dan 1000 euro uitgeven. Nu zie ik wel allemaal merken maar die ken ik niet, zoals de haibike en sensa. Ik heb de neiging om mij te veel te laten leiden door het merk en dan voor een bv trek 2.5 uit 2010 te gaan. Is er naast de groepen nog iets waar ik op moet letten. Ik koop wel nieuw, dus framemaat zal niet zo'n probleem zijn.
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.quote:
Hangt helemaal van je budget af.. In principe zijn er geen "slechte" wielen en een overzichtje kan ik je zeker niet geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je wat zwaarder bent je een wat steviger setje nodig hebtquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.
Welke moet ik hebben en welke moet ik zeker niet hebben? Je hoort iedereen eigenlijk alleen maar over groepen, maar wielen komen weinig ter sprake hoewel mij dat wel belangrijker lijkt.
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Ik zou de goedkopere Shimano wielen (WH-R500) in ieder geval proberen te vermijden. De RS-10 of -20 schijnen ook niet al te best te zijn.
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?
Dank! Had ik het toch goed onderhoudenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef Marurk het volgende:
[..]
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).
Tja, nu heb je me toch aan het twijfelen gebracht.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is.
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:15 schreef Yankee het volgende:
Ivo, wat is een goed onderhouden Jan Janssen racefiets, stalen frame, met Shimano 600 ongeveer waard?
type staal weet ik niet. Geloof de RSX 600 variant. Gaat om de oude fiets van mn vader die ik even moet verkopen, heb alleen niet echt een idee wat een beetje een normale prijs is voor zo'n geval.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?
Ga er niet van uit dat 't veel is, vooral op de Nederlandse markt zijn oude stalen racefietsen weinig waard. Tenminste de verkoopwaarde. De gebruikswaarde ligt veel hoger.
Dan gaat het om de 600 ultegra versiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Via Marktplaats niet zo, onder de verzamelaars meer. Bij Marktplaats vindt je eerder de oude fietsen met gebruikswaarde (en af en toe eentje met verzamelwaarde waar de verkoper dat niet weet).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:32 schreef ssebass het volgende:
Ik ga morgen even bij een grote fietszaak langs. Nog iemand tips voor een fiets rond de 1000e? Ik denk niet dat ik er morgen meteen een ga kopen, maar wie weet. Ga denk ik wel voor shimano ultegra en gewoon een alu frame. Die trek 2.5 uit 2010 vind ik qua specs wel interessant, kleur wat minder, maargoed...
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.
Mooi fietsje hoor!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:18 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:
http://www.scott-sports.com/us_en/product/10052/55730/218114
[ afbeelding ]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variëren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:29 schreef ssebass het volgende:
Bedankt, ik ben er ook erg blij mee. Heb wel korting gekregen en heb hem voor een kleine 1500 gekocht normaal is die 1800. Nog steeds niet echt gratis, maar hoop hier dan ook lang mee te kunnen doen. Ik heb de compact.
Zit wel te kijken naar mijn wiel. Als ik mijn voorwiel ronddraai dan wijkt ie 1-2 mm uit alsof er een kleine slag in zit. Hij beweegt dus een beetje tussen mijn remschijven. Moet ik hiervoor teruggaan of is dit niets bijzonders? Zou anders wel een beetje balen zijn.
Hmm ja het is iets van 2 mm dat varieert bij de remblokjes, maar hij moet natuurlijk wel gewoon helemaal goed zijn. Wel balen als ik ermee terug moet. Kan het zijn dat het wiel er niet recht inhangt? Dan zou het meer een constante afwijking zijn. Ik dacht dat ik hem voorzichtig in de auto had gedaan.....quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variëren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.
Ik heb die groep op m'n crosser, m'n ex volgens mij ook op haar crosser. Dat spul schakelt echt geniaal voor die prijs, is makkelijk te onderhouden en spareparts (8-speed) zijn vrij goedkoop.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Aha. Die is om te gebruiken behoorlijk prettig. Voor de verzamelaars echter zo goed als oninteresant, die is veel te vaak geproduceerd en te jong. Dan zal de prijs niet al te hoog liggen, eerder rond de 100 Euro (veel aanbod).
De 600?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor diegene die een goedkope 2e hands wil kopen is de oude Ultegra groep een van de beste om naar uit te kijken.
Ja en nee, Ultegra is de opvolger van de 600 maar heette al Ultegra toen het 8 speed was.quote:
Dat is uit de prehistorie, je weet wel; Flinstones enzoquote:
Die moet je nog remmen door je voeten op de straat te zettenquote:Op zondag 5 juni 2011 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is uit de prehistorie, je weet wel; Flinstones enzo
Gezien je gewicht geen whr-500 / 550 / RS 20 wielen van Shimano nemenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Ik heb ook een Bulls Harrier, nog steeds geen spijt van...quote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Maar wat wel bijvoorbeeld? En waarom niet eigenlijk...zijn er ongelukken bekend oid?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Gezien je gewicht geen whr-500 / 550 / RS 20 wielen van Shimano nemen
Die wielen die ik noemde zijn nogal slap. Als je een beetje kracht zet rij je die direct tegen de remblokjes en gezien je gewicht heb je bij deze wielen de kans dat er spaken breken.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:15 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Maar wat wel bijvoorbeeld? En waarom niet eigenlijk...zijn er ongelukken bekend oid?
die weegt ook 103 kg?quote:Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin rijdt ook WH500 wieltjes van Smiano, en ze zijn best oké hoor.
Ik weeg ongeveer 96 kg en ik rij er ook op.. Wil later wel een betere set gaan halen en deze als reserve/tacx wielen gebruiken, maar tot nu toe vind ik het eigenlijk wel prima fietsenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn vriendin rijdt ook WH500 wieltjes van Smiano, en ze zijn best oké hoor.
Dat ben ik. En mijn gewicht staat niet ter discussie hier. Maar: ik weeg goddank géén 103 kiloquote:
good for youquote:Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Dat ben ik. En mijn gewicht staat niet ter discussie hier. Maar: ik weeg goddank géén 103 kilo
Framemaat?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef cafca het volgende:
Oh, en mocht iemand nog interesse hebben in een klassieke Koga Gran Winner uit ca. 1990, hij staat te koop
60cmquote:Op zondag 5 juni 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Framemaat?
Mooi fietsje trouwens, wat heeft dat nou gekost?:)
Zoals Narcotical zegt zullen de WH-R500's hun werk doen en zolang je er niet heel erg ruig mee gaat rijden zal het allemaal wel meevallen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heb me wat verder ingelezen. Denk dat ik nu ga kijken bij dealers. Zoals ik het nu bekijk wil ik gaan voor een Bulls Harrier of een Trek 1.2. Het liefste met een volledige 105 set erop. Ik ben 1.87 en 103kg. Moet ik dan nog opletten met de wielen...of?
Eigenlijk hoop ik nog wel een mooi 2e hands exemplaar tegen te komen ergens. Dan kan het een stuk goedkoper allemaal...als ik daar 1.5 seizoen echt plezier aan beleef kan ik altijd nog investeren...toch. Straks zit ik na 15 ritten met een dure fiets die ik niet gebruik
Dilemma's.
Ik heb de Ronde van Vlaanderen gereden met m'n R7's. Op de kasseien was ik eerlijk waar bang voor schade aan m'n wielen, maar ze hebben geen krimp gegeven en kwamen er net zo recht uit als dat ik begon aan de rit. En dat terwijl de linker poot van m'n rem wel los trildequote:Op maandag 6 juni 2011 09:58 schreef marcodej het volgende:
Ik ben niet al te zwaar en heb regelmatig slagjes en slagen in die WHR-500's weten te krijgen.
Ik rij nu met die Fulcrum's 7 en die zijn echt superdegelijk, na een dik jaar nog geen slag en ik ga er niet supervoorzichtig mee om, pak regelmatig kuiltjes mee.
Je kan de naaf wat dikker smeren, dan wordt het zachter. De smering die er nu in zit is gewoon heel erg dun waardoor je het zo extreem hoort, de standaard Shimano naven zijn waanzinnig stil, ratelen ook wel maar echt héél zacht.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:10 schreef Narcotical het volgende:
Da rateltje is denk ik de reden waarom ik geen fulcrum wielen ga kopen wanneer ik m'n huidige setje ga upgraden.. No offence verder, maar mij lijkt het heel irritant..
Dat had ik ook met m'n Mavic CXP22's. Als ik dan met 50 een bocht in ging (van de Brienenoord af) hoorde ik ze zachtjes aanlopen op m'n blokjes. Nu met die R7's heb ik dat niet meer, en kan ik met 65 de bocht in en staan m'n remmen nog heerlijk strak afgesteld ookquote:Op maandag 6 juni 2011 10:47 schreef Tommeke het volgende:
Die shimano 500's lopen bij mij al snel tegen de blokken aan terwijl ik echt niet uitzonderlijk sterk ben. Ik heb een keer afgedaald op een fiets met zulke wielen, doe ik niet meer
dat zal wel met de spaakspanning te maken hebben, die velgen zijn best goed hoor.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:08 schreef Freddeh het volgende:
Dat had ik ook met m'n Mavic CXP22's. Als ik dan met 50 een bocht in ging (van de Brienenoord af) hoorde ik ze zachtjes aanlopen op m'n blokjes. Nu met die R7's heb ik dat niet meer, en kan ik met 65 de bocht in en staan m'n remmen nog heerlijk strak afgesteld ook
Valt best mee. En je hebt geen bel meer nodig.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:10 schreef Narcotical het volgende:
Da rateltje is denk ik de reden waarom ik geen fulcrum wielen ga kopen wanneer ik m'n huidige setje ga upgraden.. No offence verder, maar mij lijkt het heel irritant..
Dat rateltje inderdaadquote:Op maandag 6 juni 2011 09:52 schreef Freddeh het volgende:
[..] Wielen zijn stijf, niet te duur en dat rateltje in die achternaaf he...
Nee, ik denk echt dat ik me daar aan zou gaan ergeren.. Mijn wielen moeten een "zoefend" geluid maken, anders voel ik me niet veilig..quote:Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Valt best mee. En je hebt geen bel meer nodig.
Prima fietsje. Ik begrijp alleen niet waarom die verkoper dat stuur zo debiel heeft staanquote:Op maandag 6 juni 2011 21:19 schreef chefre het volgende:
zie deze link naar MPBen al een tijdje op zoek naar een fiets, dit is mijn maat en de prijsklasse waar ik in zoek.
Ik ben een beginner, gewoon voor een aantal uurtjes per week. Is deze Gazelle V3 iets leuks om mee te beginnen?
Dan moet je doortrappen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:03 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt dat ik me daar aan zou gaan ergeren.. Mijn wielen moeten een "zoefend" geluid maken, anders voel ik me niet veilig..
Wat is het probleem met de 7-speed en 8-speed? Je kunt nieuwe wielen gewoon in een oud stalen frame zetten. De oudste frames hebben een achtervork van 126mm breed, tegenwoordig is 130mm standaard. Die 4mm extra verdraagt een stalen frame met gemak. Ik heb een 6-speed frame omgebouwd naar 9-speed. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:16 schreef cafca het volgende:
@ultra_ivo: ik heb er nog even serieus over gedacht om op jouw adrvies mijn oude fiets te upgraden, maar dat werd erg lastig, aangezien dat frame is gebouwd op een 7-speed cassette, terwijl alle schakelsets die je nu kunt kopen minimaal 8-speed zijn. En ja, ik weet ook dat deze fiets misschien een "stapje terug" is in vergelijking met de Gran Winner toen die nieuw was, maar voor mijn gebruik is deze goed zat, lijkt me. Ik ben er zelf in ieder geval erg blij mee
Oh, en mocht iemand nog interesse hebben in een klassieke Koga Gran Winner uit ca. 1990, hij staat te koop
Dat ziet er nog knap gaaf uit voor 150 euro's. Zoiets zou ik er voor het pekel seizoen ook wel bij willen hebben.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:56 schreef kaasplankje het volgende:
Nieuwe regen/winterfiets, nog zonder spatbordjes. Ik heb er 150.- Euro voor betaald.
Ja, ik zat zelf eigenlijk te denken aan minimaal 100quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:08 schreef Yankee het volgende:
Uiteindelijk wat de gek er voor wil geven. 120 / 150 euro zou wel moeten lukken denk ik
Tja ik zou zeggen: nieuwe trapas kost 35.- nieuw balhoofd ongeveer hetzelfde. dat van de prijs afhalen dat je de fiets waard vind als ze goed is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:07 schreef cafca het volgende:
Wat denken jullie, wat zou ik minimaal voor mijn oude Koga moeten terugkrijgen?
[ afbeelding ]
Koga Miyata Gran WInner
Bouwjaar ca. 1990.
Framehoogte: 60 cm
Afmontage Shimano 600, Shimano Biopace 52/40 voorblad
Zadel: San Marco Rolls
Wielen Mavic MA40 / Wolber GTX2
Zit een beetje speling op het balhoofd en op de crank. Frame is natuurlijk onverslijtbaar, zit zelfs nog garantie op
Hij staat op marktplaats, ik heb nu een bod gehad van 70 euro, maar lijkt me wat weinig....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |