Heb ook geen zadeltasje maar wel altijd minimaal één binnenbandje bij me (bij slecht weer vaak twee) met pompje. Gewoon achterop mijn rug, gaat prima.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat.
Ik voel er anders helemaal niks van.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef marcodej het volgende:
Lijkt me niks, opgerold binnenbandje is best 'zwaar' en een staaf in je rug lijkt me helemaal ruk.
Daarom heb ik het pompje en CO2 capsule in mn tasje, ideaal..quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik voel er anders helemaal niks van.En een pompje aan je frame is eigenlijk ook niet soigné.
Ik weet niet hoe exact je wil meten, maar ik heb gewoon in de winkel verschillende frames geprobeerd en met wat hulp gekeken wat het best paste. Dat ik "normaal" een 56 ben, wist ik eigenlijk al van vroeger. Maar goed, verschillende merken hebben verschillende frames en maatvoeringen, dus enkel meten lijkt met zinloos, proberen lijkt me handiger?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
Heb je dan geen meting laten doen? Heb me de laatste tijd wat ingelezen en dan lijkt dat toch wel erg belangrijk te zijn. En de verhalen die ik over zadels lees...dat je ze eigenlijk eerst een paar weken moet proberen et cetera. Hier in ned heb je ook zo'n fietsenplan via de werkgever. Betaal je vanuit je bruto-loon. Ik heb het alvast apart gezet. Nu nog een fiets vinden (en eerst meten dus). Via werkgever gaat tot 750 euro hier. Dat vind ik eigenlijk (voor mij) wel genoeg voor een eerste racefiets.
Ziet er strak uit trouwens![]()
Dan kan je hier altijd nog wel ruilen. Maar voor een amateur komt het ook allemaal niet extreem nauwkeurig aan, het moet qua maat gewoon goed zijn en verder moet het gewoon bevallen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:05 schreef PLAE@ het volgende:
Had m'n post wat algemener gemaakt.
Het lijkt me gewoon minder na 3x fietsen ofzo er achter te komen dat het het allemaal net niet is.
Ik ben niet voor een kliksysteem gegaan, en hier staan de meeste fietsen ook in de winkel zonder klik systeem.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen. Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
Ze kunnen ook wel eventjes niet-klikpedalen voor je erop zetten als je wilt proeffietsen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen. Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
De wielsetquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:43 schreef ssebass het volgende:
Ik ga mij ook hier maar eens melden. Wil weer meer gaan fietsen. Heb een aantal jaar geleden een Giant ocr 4 gekocht (sora/2200). Ik wilde goedkoop beginnen omdat ik niet wist of ik het wel leuk vond, maar nu merk ik toch dat die fiets wel erg 'zwaar' fietst in vergelijking met anderen, dus dan is de lol er wel snel af.
Ik dacht nu aan een fiets met ultegra en ik wil niet veel meer dan 1000 euro uitgeven. Nu zie ik wel allemaal merken maar die ken ik niet, zoals de haibike en sensa. Ik heb de neiging om mij te veel te laten leiden door het merk en dan voor een bv trek 2.5 uit 2010 te gaan. Is er naast de groepen nog iets waar ik op moet letten. Ik koop wel nieuw, dus framemaat zal niet zo'n probleem zijn.
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.quote:
Hangt helemaal van je budget af.. In principe zijn er geen "slechte" wielen en een overzichtje kan ik je zeker niet geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je wat zwaarder bent je een wat steviger setje nodig hebtquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.
Welke moet ik hebben en welke moet ik zeker niet hebben? Je hoort iedereen eigenlijk alleen maar over groepen, maar wielen komen weinig ter sprake hoewel mij dat wel belangrijker lijkt.
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Ik zou de goedkopere Shimano wielen (WH-R500) in ieder geval proberen te vermijden. De RS-10 of -20 schijnen ook niet al te best te zijn.
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?
Dank! Had ik het toch goed onderhoudenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef Marurk het volgende:
[..]
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).
Tja, nu heb je me toch aan het twijfelen gebracht.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is.
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:15 schreef Yankee het volgende:
Ivo, wat is een goed onderhouden Jan Janssen racefiets, stalen frame, met Shimano 600 ongeveer waard?
type staal weet ik niet. Geloof de RSX 600 variant. Gaat om de oude fiets van mn vader die ik even moet verkopen, heb alleen niet echt een idee wat een beetje een normale prijs is voor zo'n geval.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Welk type staal en welke Shimano 600 variant?
Ga er niet van uit dat 't veel is, vooral op de Nederlandse markt zijn oude stalen racefietsen weinig waard. Tenminste de verkoopwaarde. De gebruikswaarde ligt veel hoger.
Dan gaat het om de 600 ultegra versiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:24 schreef ultra_ivo het volgende:
RSX 600 was er niet. Je hebt de oude 600, met de gegraveerde onderdelen. Die is behoorlijk vaak aangeboden. Dan de 600 NEW, met zilveren/zwarte deraileurs, 6 of 7 vit index. Die is behoorlijk zeldzaam. Daarna kwam de grijze 600 Ultegra. Die kom je ook nog overal tegen. 7 of 8 vits. En daarna de huidige groep. Alleen de 600 NEW is redelijk zeldzaam.
Via Marktplaats niet zo, onder de verzamelaars meer. Bij Marktplaats vindt je eerder de oude fietsen met gebruikswaarde (en af en toe eentje met verzamelwaarde waar de verkoper dat niet weet).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Die 600 NEW, is die nog een beetje verkoopbaar?
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:32 schreef ssebass het volgende:
Ik ga morgen even bij een grote fietszaak langs. Nog iemand tips voor een fiets rond de 1000e? Ik denk niet dat ik er morgen meteen een ga kopen, maar wie weet. Ga denk ik wel voor shimano ultegra en gewoon een alu frame. Die trek 2.5 uit 2010 vind ik qua specs wel interessant, kleur wat minder, maargoed...
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je moet wel een fiets kopen die je mooi vindt. Desnoods kost-ie wat meer. Is enorm plezierverhogend en eventuele meerprijs ben je snel vergeten.
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:27 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat dus. Anders heb je voordat je het weet spijt en wil je na een jaar een andere omdat je 'm toch niet zo mooi vindt.
Mooi fietsje hoor!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:18 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik heb jullie advies opgevolgd. Toch een beetje een impuls aankoop en wat duurder dan wat ik in gedachte had, maar het is de Scott Speedster S10 model van 2011 geworden:
http://www.scott-sports.com/us_en/product/10052/55730/218114
[ afbeelding ]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variëren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:29 schreef ssebass het volgende:
Bedankt, ik ben er ook erg blij mee. Heb wel korting gekregen en heb hem voor een kleine 1500 gekocht normaal is die 1800. Nog steeds niet echt gratis, maar hoop hier dan ook lang mee te kunnen doen. Ik heb de compact.
Zit wel te kijken naar mijn wiel. Als ik mijn voorwiel ronddraai dan wijkt ie 1-2 mm uit alsof er een kleine slag in zit. Hij beweegt dus een beetje tussen mijn remschijven. Moet ik hiervoor teruggaan of is dit niets bijzonders? Zou anders wel een beetje balen zijn.
Hmm ja het is iets van 2 mm dat varieert bij de remblokjes, maar hij moet natuurlijk wel gewoon helemaal goed zijn. Wel balen als ik ermee terug moet. Kan het zijn dat het wiel er niet recht inhangt? Dan zou het meer een constante afwijking zijn. Ik dacht dat ik hem voorzichtig in de auto had gedaan.....quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:32 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je moet niet naar de draad van het loopvlak van de band kijken, die kan altijd wel iets afwijken. Maar als je van boven de remgreep kijkt en je ziet dat de afstand tussen de rembrokjes variëren bij het ronddraaien, dan is er misschien toch iets mis met het wiel.
Ik heb die groep op m'n crosser, m'n ex volgens mij ook op haar crosser. Dat spul schakelt echt geniaal voor die prijs, is makkelijk te onderhouden en spareparts (8-speed) zijn vrij goedkoop.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Aha. Die is om te gebruiken behoorlijk prettig. Voor de verzamelaars echter zo goed als oninteresant, die is veel te vaak geproduceerd en te jong. Dan zal de prijs niet al te hoog liggen, eerder rond de 100 Euro (veel aanbod).
De 600?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor diegene die een goedkope 2e hands wil kopen is de oude Ultegra groep een van de beste om naar uit te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |