Een zadeltasje is gewoon niet soigné, niet doen dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Wat hebben jullie? wel een tasje onder zadel of geen? vindt het niet zo mooi, maar wel handig uiteraard
Idd tasje is not done.En hoe vaak rij je nou lek.Een beetje amateur heeft een bezemwagenquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
Een zadeltasje is gewoon niet soigné, niet doen dus.
Zo'n kleintje die Yankee postte zou op zich nog wel door de beugel kunnen.
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:44 schreef foetre het volgende:
[..]
Idd tasje is not done.En hoe vaak rij je nou lek.Een beetje amateur heeft een bezemwagen
Dat net te groot is een argument. Een frame van voor '90 met frameschakeling is prima om te bouwen. Zeker als 't van Koga is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Het is een stalen frame van vóór 1990, met frameschakeling, bovendien nét iets te groot. niet echt meer de moeite van het upgraden waard, lijkt me
Heb ook geen zadeltasje maar wel altijd minimaal één binnenbandje bij me (bij slecht weer vaak twee) met pompje. Gewoon achterop mijn rug, gaat prima.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een tasje is prima done. En die ene keer lek is net een keer teveel. Niet tof als je zonder binnenband midden in de middle of nowhere staat.
Ik voel er anders helemaal niks van.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef marcodej het volgende:
Lijkt me niks, opgerold binnenbandje is best 'zwaar' en een staaf in je rug lijkt me helemaal ruk.
Daarom heb ik het pompje en CO2 capsule in mn tasje, ideaal..quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:05 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik voel er anders helemaal niks van.En een pompje aan je frame is eigenlijk ook niet soigné.
Ik weet niet hoe exact je wil meten, maar ik heb gewoon in de winkel verschillende frames geprobeerd en met wat hulp gekeken wat het best paste. Dat ik "normaal" een 56 ben, wist ik eigenlijk al van vroeger. Maar goed, verschillende merken hebben verschillende frames en maatvoeringen, dus enkel meten lijkt met zinloos, proberen lijkt me handiger?quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:53 schreef PLAE@ het volgende:
Heb je dan geen meting laten doen? Heb me de laatste tijd wat ingelezen en dan lijkt dat toch wel erg belangrijk te zijn. En de verhalen die ik over zadels lees...dat je ze eigenlijk eerst een paar weken moet proberen et cetera. Hier in ned heb je ook zo'n fietsenplan via de werkgever. Betaal je vanuit je bruto-loon. Ik heb het alvast apart gezet. Nu nog een fiets vinden (en eerst meten dus). Via werkgever gaat tot 750 euro hier. Dat vind ik eigenlijk (voor mij) wel genoeg voor een eerste racefiets.
Ziet er strak uit trouwens![]()
Dan kan je hier altijd nog wel ruilen. Maar voor een amateur komt het ook allemaal niet extreem nauwkeurig aan, het moet qua maat gewoon goed zijn en verder moet het gewoon bevallen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:05 schreef PLAE@ het volgende:
Had m'n post wat algemener gemaakt.
Het lijkt me gewoon minder na 3x fietsen ofzo er achter te komen dat het het allemaal net niet is.
Ik ben niet voor een kliksysteem gegaan, en hier staan de meeste fietsen ook in de winkel zonder klik systeem.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen. Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
Ze kunnen ook wel eventjes niet-klikpedalen voor je erop zetten als je wilt proeffietsen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:31 schreef PLAE@ het volgende:
Maar als je nog nooit een racefiets gehad hebt moet je dus eigenlijk eerst klikschoenen kopen om te kunnen proeffietsen. Hebben niet alle merken aparte kliksystemen? #n00bmodus
De wielsetquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:43 schreef ssebass het volgende:
Ik ga mij ook hier maar eens melden. Wil weer meer gaan fietsen. Heb een aantal jaar geleden een Giant ocr 4 gekocht (sora/2200). Ik wilde goedkoop beginnen omdat ik niet wist of ik het wel leuk vond, maar nu merk ik toch dat die fiets wel erg 'zwaar' fietst in vergelijking met anderen, dus dan is de lol er wel snel af.
Ik dacht nu aan een fiets met ultegra en ik wil niet veel meer dan 1000 euro uitgeven. Nu zie ik wel allemaal merken maar die ken ik niet, zoals de haibike en sensa. Ik heb de neiging om mij te veel te laten leiden door het merk en dan voor een bv trek 2.5 uit 2010 te gaan. Is er naast de groepen nog iets waar ik op moet letten. Ik koop wel nieuw, dus framemaat zal niet zo'n probleem zijn.
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.quote:
Hangt helemaal van je budget af.. In principe zijn er geen "slechte" wielen en een overzichtje kan ik je zeker niet geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je wat zwaarder bent je een wat steviger setje nodig hebtquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja daar heb ik een beetje naar gezocht maar ik daar geen goede info over vinden. Soepel draaiende wielen lijkt mij wel handig. Is er ergens een overzicht van goed naar slecht oid.
Welke moet ik hebben en welke moet ik zeker niet hebben? Je hoort iedereen eigenlijk alleen maar over groepen, maar wielen komen weinig ter sprake hoewel mij dat wel belangrijker lijkt.
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Ik zou de goedkopere Shimano wielen (WH-R500) in ieder geval proberen te vermijden. De RS-10 of -20 schijnen ook niet al te best te zijn.
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe zijn mijn Fulcrum's? Ik dacht die dat goed waren toch?
Dank! Had ik het toch goed onderhoudenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef Marurk het volgende:
[..]
Fulcrum heeft wel goede wielsets ja. Hoe lager het nummer hoe beter: Fulcrum Racing 5 is beter dan Racing 7, en Racing 3 is weer beter dan Racing 5, etc. De Racing 7 is gewoon een goede instapper (goede prijs/kwaliteitverhouding).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |