abonnement Unibet Coolblue
pi_80289280


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 19 Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Budget Batavusje.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29
BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, grand ballon, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39
BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26
BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam
Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23
BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27
BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



ursel


dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P
Leeftijd: 24
BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18
BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal
Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25
BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida


Yankee
Leeftijd: 26
BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Gazelle
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29
BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23
Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21
Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 49% gewijzigd door marcodej op 14-04-2010 00:03:40 ]
  • "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_80289866
    Laatste post:
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 23:46 schreef marcodej het volgende:
    Het was knap frisjes vanavond, viel tegen...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_80290720
    Van die eindeloze discussies op het internet over compact vs. triple wordt je echt niet vrolijk. Maar het wordt toch een triple lijkt mij, ben benieuwd of ik er nog hetzelfde over denk als ik morgenochtend wakker wordt.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 06:23:04 #4
    73911 ultra_ivo
    pi_80292389
    Compact heb ik ooit geprobeerd, voordat de naam verzonnen was. Een jaartje was genoeg om me ervan te genezen. Als je steeds afwisselend gebied rijdt is triple zoveel handiger.
    pi_80292842
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 00:05 schreef marcodej het volgende:
    Laatste post:
    [..]


    Inderdaad met ijskoude tenen thuisgekomen. Wel lekker 50 km gereden in korte broek.

    Heb me net trouwens inschreven voor Limburg mooiste 200 km zwaar. Nog meer deelnemers?

    [ Bericht 11% gewijzigd door hetsjhokleek op 14-04-2010 08:09:36 ]
    Boodschap van algemeen nut.
    pi_80293402
    Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      woensdag 14 april 2010 @ 09:23:15 #7
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_80294164
    Oksel, pm me even als je die uitgelubberde( ) Bianchi van je goed afgesteld wilt hebben...
    I'm Back Again!
    pi_80294449
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 06:23 schreef ultra_ivo het volgende:
    Als je steeds afwisselend gebied rijdt is triple zoveel handiger.
    Dat dus.
    in a crowd you lose humanity
      woensdag 14 april 2010 @ 09:42:16 #9
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_80294633
    Moet vandaag hard aan het leren voor een certificaat, maar zal toch wel op de fiets kruipen als ik sufgeleerd ben.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 14 april 2010 @ 10:45:34 #10
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80296416
    Alweer een nieuwe

    Even een plaatje van de extreem vette fiets die ik voor m'n tiende verjaardag kreeg



    Afgelopen jaar verkocht toen ik hem na meer dan vijftien jaar weer eens in de schuur bij m'n ouders tegenkwam.
    .
      woensdag 14 april 2010 @ 11:28:47 #11
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80297943
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
    Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
    Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!

    Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
    Superhero to the rescue!
    pi_80298524
    Kan nog verrassend koud zijn in de avond. Zal eens een dag vrij plannen
    pi_80300612
    Gisteravond was 't inderdaad flink koud. Ik zou 30 minuten op omslagpunt gaan fietsen, maar ik ben maar 2 keer 10 minuten gegaan omdat ik vanavond een tijdrit heb. Nadat we klaar waren met de training gingen we nog wat sprintjes doen, waarbij 'n clubgenoot z'n ketting eraf vloog waardoor hij keihard onderuit ging. Schade: Hersenschudding, tand door de lip en tand eruit. Z'n gezicht open en z'n shifters lelijk beschadigd. Gelukkig gaat 't nu wel weer goed met 'm, ik fietste er vlak achter en 't zag er zo ranzig uit, brrr

    Over Bianchi: 't valt me op hoe weinig mensen daar wedstrijden op rijden. Ze zijn wel mooi, maar value voor money heb je niet echt itt andere merken. En ze schijnen niet echt stijf te zijn. Als ik 'n nieuwe fiets koopt wordt 't een Trek, Stevens Aspin, of een Cube oid. denk ik.
    pi_80300674
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!

    Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
    Leuk , succes
    Probeer een beetje voorin te zitten, dan hoef je minder hevig aan te zetten na de bochten.
    En blijf proberen op te schuiven. Als je een paar rondjes gewoon op je plek blijft zitten, zit je achterin.
    in a crowd you lose humanity
    pi_80301721
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!

    Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
    Succes

    Probeer niet te veel in de wind te zitten en niet te bang te zijn in de bochten. Gewoon 't wiel van je voorganger nemen
      woensdag 14 april 2010 @ 13:19:12 #16
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80301925
    Wel geinig wielsetje:



    Vooral de naam is Veltec Typhus
    .
      woensdag 14 april 2010 @ 13:31:18 #17
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_80302346
    Ik zou maar uitkijken of het geen nep is...typisch een spelfout van een chinees kloonbedrijf, was denk ik Typhoon bedoeld . Kan me niet voorstellen dat een wiel fabrikant een ziektenaam kiest voor zijn product...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 14 april 2010 @ 14:33:58 #18
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_80304703
    Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
    I'm Back Again!
    pi_80304778
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
    Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
    jaa, ik ga de 200 km doen, maar de koers zelf ga ik gewoon thuis bekijken.
      woensdag 14 april 2010 @ 14:42:11 #20
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80305014
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
    Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
    ik doe de 150, met van en naar slaapadres fietsen zal dat wel iets van 180 worden
    .
    pi_80305472
    Ga de 250 doen. Dag erna even de start meepakken en dan op hoes an om de rest van de koers op de pit te kijken.
    Dus toch .
      woensdag 14 april 2010 @ 15:08:56 #22
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80306101
    Ik doe de AGR niet. Ik ga in Bennekom de Toer d'Haute veluwe ofzo fietsen. Heerlijk, al die mensen die denken dat ze kunnen fietsen zijn naar Limburg. Ruim baan voor mij Kan ik een beetje doorrijden.

    Gisteren ook naar de sportdietiste geweest en mijn voedingspatroon doorgenomen en mijn vetpercentage gemeten. 10,5% is deze nu bij 71,5kg met 1,77cm. Ben bijna een topsporter!! :
    Superhero to the rescue!
    pi_80307269
    Benieuwd wat mijn percentage is, ben iig zo'n 72-73 kilo met 1.90m. Maar nu niet echt intensief sporter ofzo.

    edit:
    nog mensen die volgende week zaterdag de ronde van noord-holland rijden???
    pi_80307284
    Fiets is gekocht en vrijdagavond is hij op te halen. Meteen zaterdag lekker mee touren!
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
      FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 16:00:03 #25
    73911 ultra_ivo
    pi_80308136
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
    Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
    Niet alleen de Koga. Ook de Bioracer en de Bob Jackson.
      FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 16:13:13 #26
    73911 ultra_ivo
    pi_80308634
    Komt er morgenavond nog iemand naar 'de avondetappe' in het gouvernement?
    pi_80314093
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 12:41 schreef Tommeke het volgende:
    Over Bianchi: 't valt me op hoe weinig mensen daar wedstrijden op rijden. Ze zijn wel mooi, maar value voor money heb je niet echt itt andere merken. En ze schijnen niet echt stijf te zijn. Als ik 'n nieuwe fiets koopt wordt 't een Trek, Stevens Aspin, of een Cube oid. denk ik.
    Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.

      woensdag 14 april 2010 @ 18:57:17 #28
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80314658
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 18:42 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.

    [ afbeelding ]
    Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
    .
    pi_80315792
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
    Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..

    Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
    pi_80316213
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Ik zou maar uitkijken of het geen nep is...typisch een spelfout van een chinees kloonbedrijf, was denk ik Typhoon bedoeld . Kan me niet voorstellen dat een wiel fabrikant een ziektenaam kiest voor zijn product...
    Neehoor klopt gewoon, is van Veltec. Wel een kutnaam natuurlijk en een te duur setje, 't zijn aluminium wielen en in dat segment zijn er goedkopere keuzes.
      woensdag 14 april 2010 @ 19:54:20 #31
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80317133
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:24 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..

    Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
    Ja die tabelletjes zijn er wel, daarin worden dan bijvoorbeeld verschillende fietsen vergeleken waarbij onder meer gekeken wordt naar torsiestijfheid, vorkstijfheid en bracketstijfheid.

    Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
    .
    pi_80317235
    Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?

      woensdag 14 april 2010 @ 19:58:15 #33
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80317323
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Oksel het volgende:
    Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?


    Nee

    Als jij betere wielen op je fiets zet zul je 'm nog lekkerder vinden fietsen denk ik
    .
    pi_80317442
    M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
      woensdag 14 april 2010 @ 20:04:35 #35
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80317630
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 20:00 schreef Oksel het volgende:
    M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
    Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
    .
    pi_80320903
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
    Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
      woensdag 14 april 2010 @ 21:24:36 #37
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80321328
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 21:15 schreef OlivierV het volgende:

    [..]

    Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
    Absoluut. Maar wielen als Fulcrum 3 of Campa Zonda's zitten rond de 300 euro en dat is nog wel bij elkaar te sparen
    .
    pi_80321528
    Ach ja, die simpele Fulcrum's wil ik t.z.t. ook. Maar de meeste winst is in de beentjes te halen, om even een open deur in te trappen. Ik wou dat het al zaterdag was.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_80322665
    Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
    pi_80323289
    Ik rij sinds 2 weken op de Fulcrum R5. Bevallen tot nu toe prima. Afgelopen weekend met mijn 100kg over de Drentse kasseien heen gedenderd en ze hebben het prima gehouden. Alleen tijdens het uitrijden wel een erg luide ratel...... Maar ja, dan kunnen ze je ook aan horen komen, geen belletje meer nodig.......

    Ik ben er dus zeer tevreden over......
      woensdag 14 april 2010 @ 22:12:40 #41
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80323557
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 21:54 schreef Najir het volgende:
    Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
    De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.

    Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.
    .
      FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 22:16:12 #42
    73911 ultra_ivo
    pi_80323754
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Yankee het volgende:

    Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
    Precies. Een frame moet stijf genoeg zijn maar weer niet te stijf. Waar de gulden middenweg ligt hangt af van de fietser in kwestie, het parcours en de wielen. Ik heb zelf een voorkeur voor wat slappere frames vanwege het comfort en omdat sprinten aan mij totaal niet besteed is.
    pi_80324003
    Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
    pi_80324362
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:12 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.

    Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.

    Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
      FOK!fotograaf woensdag 14 april 2010 @ 22:28:10 #45
    73911 ultra_ivo
    pi_80324373
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:21 schreef Oksel het volgende:
    Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
    Makkelijke (en botte) methode: Stuur en zadel vasthouen als je met je gezicht naar de fiets staat. Voet op de bracketpot zetten en hard duwen. Hoe slapper het frame, hoe verder je het frame kunt induwen.
    pi_80332291
    Okay..

    De vent die mij mijn fiets verkocht zei dat het een stijf frame was juist doordat de bracketpot zo (relatief) groot was. Heeft dat er iets mee te maken?
    pi_80332302
    Oh Ivo, ik ga denk ik geen extra fiets kopen voor het "forensen". Gewoon op de racefiets.
      donderdag 15 april 2010 @ 10:10:13 #48
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80334254
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 22:27 schreef Chezzzz het volgende:

    [..]

    Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
    Ja klopt, dat was ik even vergeten. Kortom voor dat geld een prima wielset
    .
      donderdag 15 april 2010 @ 10:11:26 #49
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_80334300
    Gisteren de polder(Flevo) ingedoken om eens lange weggetjes met tegenwind te hebben..Hilversum-Muidenpoort en dan langs de A6, Gooimeerdijk afrijden langs het water, Eemmeerdijk, tot vlak voor Zeewolde, en via Winkelweg ed terug en via Eemnes naar huis.
    Dat is pas trainen, de weggetjes die ik normaal neem hebben altijd wel binnen 10 minuten een stoplicht, en hebben genoeg bochten dat je telkens naar een punt kan toefietsen zodat je het gevoel hebt dat je iets bereikt. Flevoland is zoveel wijder, zeker met tegenwind...moet ik vaker doen, is denk ik goed voor me. Wel saaier, geen bootjes om naar te kijken zoals langs de Vecht, maar ik moet wat minder toeristisch doen als ik eens met een leuke groep wil fietsen, dus...zeer nuttige training.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_80336655
    quote:
    Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
    Klopt. Sinds ik een setje fatsoenlijke wielen heb, ga ik 'n stuk beter door de bochten.

    @Oksel: Ik vind je fiets echt vet hoor, en Bianchi ook
    Ik zou er zelf denk ik niet zo een kopen omdat ik 't geld er niet voor heb

    Gister had ik m'n tweede tijdrit van het seizoen, in Luinjeberd, onder de rook van Heerenveen.

    Tandje Hoger was met 3 man en 3 vrouwen aanwezig. De voorbereiding was niet helemaal top. Dinsdagavond nog pittig getraind, te laat gaan slapen en te vroeg wakker geworden.. Ik voelde me de hele dag ook sloom en slaperig.
    De dames waren al eerder gegaan en de mannen gingen met de ploegauto. Nadat we de fietsen op 't dak hadden gezet bleek dat er nog een sleutel in het contact te zitten. Die zat er vanaf zondag al in, gevolg: een lege accu Dus moesten we eerst naar de buren (Kwik Fit) om de accu op te laden.
    Nadat de tank was volgegooid konden we op weg naar het winderige Luinjeberd.

    Gelukkig waren we veel te vroeg en had ik ruim de tijd om te socializen met bekenden en in te tacxen. Parcours verkennen was niet nodig. De dames wisten met te vertellen hoe de zaken er voor stonden.
    Het kwam er op neer dat ik eerst de wind van opzij had, dan een paar km tegen de wind. dan weer twee stroken de wind opzij. En dan terug met de wind mee. Het waaide best hard en de moed zonk me redelijk in de schoenen. Eenmaal opgewarmd werd ik door de chagrijnige starter weggeschoten. Het parcours was 14km lang, en dus moest ik gaan doseren. Ik had van de club een hartslagmeter en weet sinds vorige week m'n omslagpunt, dat gegeven wou ik in m'n voordeel laten werken. Tegen de wind in niet verzuren, en met de wind mee kapot gaan.

    Omdat het winderig was startte ik een tandje lichter dan normaal. Zo kon ik sneller op gang komen, en eenmaal op gang doorschakelen. Het eerste gedeelte kon ik ook mooi net iets boven de 40 rijden. Daarna met de wind tegen zakte 't tempo rond bedenkelijke waarden (35). Niet bepaald goed voor de moraal, maar ik voelde wel dat ik harder kon, maar niet harder moest.

    Wat wel goed was voor de moraal, was dat ik mijn voorganger na een paar km in 't vizier had en binnen 4 km ingehaald had. Daarna op de strook met wind opzij opgeschakeld en tempo proberen te maken. 't Was een hobbelige weg dus 't reed niet echt lekker. Toch kon ik hier rond de 38 rijden. Aan het einde van dit stuk een lange bocht naar links en ik had de wind sschuin mee. Opschakelen en gas geven. Zo rond de 40 per uur de laatste scherpe bocht naar rechts, en ik had de wind mee. Nog 4 km te gaan. Ik had nog aardig wat power dus heb weer opgeschakeld. Het tempo ging nu dik boven de 40 (45-46). Een slingerbocht en een flauwe bocht naar links later en ik vloog over de meet, helemaal kapot. Gemiddeld 39.05.

    Over 't gemiddelde ben ik wel tevreden, ik had nog nooit een tijdrit van deze lengte gereden en 't doel was ook om 39 te gaan rijden, dat is dus wel gelukt. Qua snelheid maak ik wel progressie tov. de afgelopen maand. Maar ik had 't idee dat ik misschien toch iets te langzaam van start ben gegaan en wat, in het tweede gedeelte kon ik na bochten nog vol optrekken. Al zat ik wel lekker kapot op de meet. En ik mag de bochten wel wat agressiever rijden. Misschien had ik dan 'n half minuutje sneller kunnen rijden. Maarja, achteraf praten is altijd makkelijk
    pi_80336694
    @Najir: Het verschil tussen de EA50 en EA50SL is het gewicht. De SL hebben dunnere en lichtere spaken. Fijne wieltjes trouwens.
    pi_80345210
    Knap hoor Tom, die snelheid, ik doe het je niet na.
    Rijd je op een tijdrit fiets of een normale met aangepast stuur en dan wat voor aanpassing?
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_80345537
    Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.

    M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
    En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.

    Zo ziet dat er uit:





    Het nadeel van fietsen op je gewone fiets is, buiten de aerodynamica, dat je niet zo kort en diep kan zitten zoals je op een tijdritfiets zit. Gelukkig is mijn frame iets aan de kleine kant voor mij en lukt 't me aardig. M'n stuur kan zelfs nog iets lager. Dus mocht ik een tijdritfiets gaan opbouwen, dan doe ik dat denk ik ook op basis van een gewone racefiets.
      donderdag 15 april 2010 @ 15:04:21 #54
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80345596
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 15:02 schreef Tommeke het volgende:
    Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.

    M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
    En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.

    Zo ziet dat er uit:

    [ afbeelding ]
    Beetje in de camera kijken in plaats van op de weg.......

    Maar knap gereden
    .
    pi_80345947
    Thnx!
    Ik ben en blijf 'n ijdeltuit

    Haha, de waarheid is dat vlak achter de cameraman een bocht is, aangezien ik 't parcours nog niet gereden had keek ik even hoe ik door die bocht moest
    pi_80348827
    Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
      donderdag 15 april 2010 @ 17:01:22 #57
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_80350001
    Vandaag weer tijd gevonden om 2 uurtjes de pedalen rond te duwen. Erg aangenaam buiten en dat vonden anderen ook. Erg veel andere wielrenners, voornamelijk oudere mannen, tegengekomen.

    Lekker gemiddelde! Hoeveel Km was het of heb ik daar overheen gelezen?
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_80350982
    Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
      donderdag 15 april 2010 @ 17:54:19 #59
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_80351725
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 17:30 schreef 045represent het volgende:
    Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
    Veel plezier! Onderhoud de fiets goed he, scheelt behoorlijk wat in de levensduur.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_80352368
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef BraveDribbel het volgende:
    Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
    Beide. Soms op een parcours, maar meestal op de openbare weg. Bij kruispunten staan verkeersregelaars die 't verkeer soms even tegenhouden, maar je moet je wel aan de regels houden. In de praktijk komt 't er op neer dat je altijd ruim baan hebt. Wel rechts houden natuurlijk
    pi_80354311
    Mooi verhaal Tom!

    Ik heb vandaag ook een tijdrit gereden. Tenminste, bij exact 15.00km omgedraaid. Tegen de wind in begonnen, maar blijkbaar liep er een flauwe bocht in, want op de weg terug had ik hem weer van de zijkant. Exact dezelfde weg terug, kwam terug met een gemiddelde van 32.9, over 30km. Tenminste, ik had verwacht dat het 30.00 (+/- 0,10) zou zijn, maar kwam dus terug met 28.50 op de teller! Terwijl ik EXACT dezelfde weg terug reed..

    Iemand een idee?
    pi_80355564
    Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
    pi_80358377
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 19:42 schreef guitarguru het volgende:
    Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
    Gewoon, exact hetzelfde. En binnenbochten maken misschien 2 meter uit. Niet 1,5km. Gewoon dit, toen omgedraaid en terug gegaan.
    pi_80358513
    Met tegenwind slinger je meer
    in a crowd you lose humanity
    pi_80358983
    Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
    pi_80359002
    Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
    pi_80359169
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
    Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
    Als het erg hard waait
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
    Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
    Regel maar!
    in a crowd you lose humanity
    pi_80359243
    Ik woon wel in Wierden zegmaar. Best uit de richting. Wel een groot huis + veel slaapkamers + HUGE BBQ.



    pi_80359444
    Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
    in a crowd you lose humanity
    pi_80360111
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
    Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
    Daar ben ik al paar keer over geweest, maar nog nooit echt de goede weg gevonden, hehe. Hier in Wierden hebben we ook precies 1 stoplicht.

    Ik heb eerst 5 juni een verlovingsfeest hier. Mag ervoor, of erna. In een weekend dat er geen grote tochten zijn. Zaterdag tochtje van 100+, 's avonds BBQ, volgende dag tochtje van 75+. Ofzo. Tenten en tipi's opzetten in mijn tuin, hehe. Ik zal er eens over na denken.
    pi_80360257
    26 juni
    in a crowd you lose humanity
    pi_80360370
    Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..

    Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
    pi_80360467
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
    Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
    Herman Finkers avond

    Ik zat er nog aan te denken om een Limburg-week voor te stellen in een bungalow-park. Mooie omgeving, beetje fietsen, beetje pilzen, BBQ erbij

    Net aangekomen hier na 6:30 op de fiets te hebben gezeten. 28 int uur dus een grand total van 182km. Auw
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_80360614
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef Oksel het volgende:
    Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..

    Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
    12 juni kan ik niet (dat weekend is de Robert Mintkewicz).
    Maak je even een fietsmeet-topic? Of zal ik het doen?
    in a crowd you lose humanity
    pi_80360643
    Geweldig idee

    Zou mijn eerste keer peleton rijden worden.
      donderdag 15 april 2010 @ 21:33:22 #76
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80360895
    26 juni klinkt goed! Altijd in voor fietsen en schranzen, volgorde is niet belangrijk ;-) En de datum valt ook buiten de grote tochten (Jan Janssen is een weekend eerder).

    Net terug van de wielerbaan. Hebben een ronde van 1.5km met 4 (ja wel, het is een rondje - meer vierkant eigenlijk - bochten, de ene wat beter lopend dan de ander. Het ging best wel hard. Het was de eerste keer dat ik meereed en ik moet zeggen het lukte mij aardig om mee te kunnen blijven rijden. Gemiddelde van 39+ over 1u10 minuten en dat met die pokke wind. Wat leer je veel door mee te rijden, nog nooit zo snel door bochten heen gereden. Vaak aan moeten zetten. Ben zoals Wombcat al had aangeraden goed vooraan gebleven en meegedraaid. Merk toch wel dat ik de kracht en duur mis. 36 tegen de wind lukt mij nog maar niet harder op kop. Moeilijk om een wiel te zoeken, een lange sliert en dan door de bocht en dan aanzetten. Was in de eindsprint achtste in de B klasse. Weet niet precies hoeveel B klasse rijders er meereden maar zeker meer dan 15 dus zo slecht niet eens gereden. Maar wat een snelheden, 57 op het rechte stuk. Heeerlijk. Ga volgende week weer. Dit is pas echt fietsen.
    Superhero to the rescue!
    pi_80361006
    Ik zei helemaal niet dat je mee moest draaien, maar dat je voorin moest blijven. Da's niet precies hetzelfde

    Maar goed gedaan
    in a crowd you lose humanity
    pi_80361165
    Ik geloof wel dat er animo is. Ja, maak maar topic aan.. ben ik zelf te lui voor. Hier wat plaatjes voor de OP. Mag het trouwens een weekje later? 3 juli? 26ste moet vriendinlief in Duitsland tennisspelen. En die moet er toch wel bij zijn, al is het alleen al om bier te halen en mooi te zijn. Als 3 juli niet kan, doen we het 26. No problemo.
      donderdag 15 april 2010 @ 21:38:00 #79
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_80361173
    Net voor het eerst in 5-6 maanden weer gemountainbiket na gezeik met m'n knieeën en kutweer
    Nieuwe fiets was
    Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
    pi_80361239
    Oh, ff plaatjes zoeken..
    pi_80361270
    Je vergeet t vaseline smeren Oksel!
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_80361309




    De boerenfietsmeet. 1 kleine "maar", als het huis verkocht wordt moet ik er uit. Zie dat niet gebeuren, maar theoretisch kan dat zegmaar.
      donderdag 15 april 2010 @ 21:43:07 #83
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80361521
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:35 schreef Wombcat het volgende:
    Ik zei helemaal niet dat je mee moest draaien, maar dat je voorin moest blijven. Da's niet precies hetzelfde

    Maar goed gedaan
    Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.
    Ge moet nie denken, ge moet koersen!

    3 juli is voor mij ook ok (denk ik zo uit mijn blote hoofd).
    Superhero to the rescue!
    pi_80361998
    Vraagje aan Superhero: In de OP zie ik dat jij de Cube Agree GTC Pro hebt? Nou heb ik dat fietsje op het oog als nieuwe fiets. Bevalt 'ie?
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_80362149
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:43 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.
    Ge moet nie denken, ge moet koersen!

    3 juli is voor mij ook ok (denk ik zo uit mijn blote hoofd).
    Dan start de Tour in Rotterdam, er zijn vast mensen die daarnaartoe willen.

    Hier verder: Holterberg Fietsmeet
    in a crowd you lose humanity
      donderdag 15 april 2010 @ 21:58:13 #86
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80362542
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef marcodej het volgende:
    Vraagje aan Superhero: In de OP zie ik dat jij de Cube Agree GTC Pro hebt? Nou heb ik dat fietsje op het oog als nieuwe fiets. Bevalt 'ie?
    Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.

    Had in het begin wel klachten, het schakelen dan. Te veel ruimte tussen het kleine blad en het middenblad en als ik klein schakelde (in de Ardennen) dan wilde de ketting wel eens vast te komen zitten. Dit heeft de fietsenmaker verholpen. Fulcrum wielen zijn van Campagnola en de cassete van Shimano. Bij mij was de fietsenmaker een ringetje tussen body en cassette kwijt geraakt waardoor de cassette snel lostrilde. Maar dit is allemaal verholpen.

    Nu alleen nog stijvere wielen.
    Superhero to the rescue!
    pi_80363083
    Ik heb vandaag bij de locale Alan dealer (Italiaans merk, bekend uit het veldrijden, mooie fietsjes!)..



    En die vond dat ik een Mavic wiel moest nemen voor 170 euro.
    pi_80363752
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 21:58 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.

    Had in het begin wel klachten, het schakelen dan. Te veel ruimte tussen het kleine blad en het middenblad en als ik klein schakelde (in de Ardennen) dan wilde de ketting wel eens vast te komen zitten. Dit heeft de fietsenmaker verholpen. Fulcrum wielen zijn van Campagnola en de cassete van Shimano. Bij mij was de fietsenmaker een ringetje tussen body en cassette kwijt geraakt waardoor de cassette snel lostrilde. Maar dit is allemaal verholpen.

    Nu alleen nog stijvere wielen.
    Dank. In de 2010-versie zitten er Fulcrum Racing 7's onder, dus een niveautje 'lager'. Schijnen wel wat zwaarder, maar ook wel degelijk te zijn. En alles is beter dan mijn huidige Shimano WHR 500-wieltjes...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_80364200
    Ik moet zeggen dat de wielen die ik er onder heb wel stijf zijn. Maar mag ook wel. Mijn voorwiel weegt inclusief buitenband & binnenband 1480 gram. Is dat veel?
    pi_80364531
    Het is niet licht. Zoiets weegt mijn achterwiel inclusief banden en cassette.
    in a crowd you lose humanity
    pi_80364668
    Vermoedde ik al. Kutwielen. Ach. Ze gaan vooruit. Eerst zelf maar eens wat lichter worden.
      FOK!fotograaf donderdag 15 april 2010 @ 23:29:33 #92
    73911 ultra_ivo
    pi_80367426
    26 juni ben ik nog niet terug uit Rusland.
      donderdag 15 april 2010 @ 23:40:09 #93
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80367876
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 22:06 schreef Oksel het volgende:
    En die vond dat ik een Mavic wiel moest nemen voor 170 euro.
    Aksiums?
    .
      vrijdag 16 april 2010 @ 07:55:24 #94
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_80371629
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 23:40 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Aksiums?
    Nu we het toch over wielen hebben. iemand tips voor een leuke wielset, stijf, niet al te zwaar en ook niet al te duur (max 500 euro)?
    Superhero to the rescue!
    pi_80371714
    Campa Neutron.
    Mavic Ksyrium.
    in a crowd you lose humanity
    pi_80374073
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:02 schreef Wombcat het volgende:
    Campa Neutron.
    Mavic Ksyrium.
    Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.

    @Oksel: Aksiums mogen geen 170 euro kosten. Voor dit budget is nieuwe wielen omwille van het gewicht eigenlijk onzin. Zeker als je wielen gewoon heel zijn kun je wellicht beter even doorsparen. Als je toch iets nieuws wilt is Campa Scirocco 2010 (155 euro, 1795g) een veel betere optie dan de Aksiums.
      vrijdag 16 april 2010 @ 09:54:46 #97
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_80374113
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 08:02 schreef Wombcat het volgende:
    Campa Neutron.
    Mavic Ksyrium.

    Fulcrum Racing 3 --> bv Hopmans 295,- of Salden 339,-
    Fulcrum Racing 1 --> bv Hopmans 495,- of Salden 549,-

    Easton Circuit --> bv Salden 299,-
    Easton EA 70 --> bv Salden 399,-

    Campagnolo Neutron --> bv Salden 429,-
    Campagnolo Zonda --> bv Salden 369,-

    Persoonlijk zou ik gaan voor de Fulcrum R1, dit omdat ik een fiets heb met Ultegra en daarop Campa wielen minder mooi vind.
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
    Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.
    Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
    @Oksel: Aksiums mogen geen 170 euro kosten. Voor dit budget is nieuwe wielen omwille van het gewicht eigenlijk onzin. Zeker als je wielen gewoon heel zijn kun je wellicht beter even doorsparen. Als je toch iets nieuws wilt is Campa Scirocco 2010 (155 euro, 1795g) een veel betere optie dan de Aksiums.
    Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-

    [ Bericht 18% gewijzigd door Yankee op 16-04-2010 10:04:35 ]
    .
    pi_80376518
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 09:54 schreef Yankee het volgende:
    Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-[..]

    Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-
    Ja ik omschreef het iets anders dan ik bedoelde Bij een gewone FM zullen ze idd wel 170 zijn maar ik vind het voor dat bedrag geen goede keuze (Salden is in dit geval niet zo voordelig want als ik even zoek vind ik ze wel voor 120 ofzo).

    Eurus bij bikegear.be maar mogelijk is dat nog het 2009 model. In dat geval kosten de 2010 530 bij fashion for cycling. Daar vind je ook de Scirocco's het voordeligst.

    Edit: Eurus toch 510 zelfs bij Bikegear

    [ Bericht 6% gewijzigd door eentwee op 16-04-2010 13:27:24 ]
    pi_80378543
    Ik vind die Campa wielen ook wel sexy om te zien!
    pi_80383463
    Ik zou ook liever niet t weekend vd Tour-start hebben Oksel
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')