quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:46 schreef marcodej het volgende:
Het was knap frisjes vanavond, viel tegen...
Inderdaad met ijskoude tenen thuisgekomen. Wel lekker 50 km gereden in korte broek.quote:
Dat dus.quote:Op woensdag 14 april 2010 06:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je steeds afwisselend gebied rijdt is triple zoveel handiger.
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!quote:Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
Leuk , succesquote:Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!
Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
Succesquote:Op woensdag 14 april 2010 11:28 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vroeg ik mij ook af toen ik het artikel las!
Net 82km gefietst, rondje Amerongseberg en dan door naar het werk. Wel ingehouden want ik ga morgen voor het eerst op de wielerbaan rijden. Heb er wel zin in, 1.5 uur in het rood rijden en mijzelf pijnigen. Ik maak mij echter wel een beetje zorgen over mijn techniek, bochtenwerk van mij is niet zo denderend en om in een peloton door bochten heen te raggen maakt mij een klein beetje nerveus.
jaa, ik ga de 200 km doen, maar de koers zelf ga ik gewoon thuis bekijken.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
ik doe de 150, met van en naar slaapadres fietsen zal dat wel iets van 180 wordenquote:Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef AskBrad het volgende:
Nog mensen die dit weekend afreizen naar de Amstel Gold?
Niet alleen de Koga. Ook de Bioracer en de Bob Jackson.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:43 schreef FJD het volgende:
Ivo, ben jij die ultrafietser die gek is van staal en z'n Koga Grand Tour op de proef stelt in brevetten zoals die van 1200km binnenkort in Rusland. Dan heb je volgens de Fiets van deze week Mirage handgrepen gekocht op de Stalen Ros
Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:41 schreef Tommeke het volgende:
Over Bianchi: 't valt me op hoe weinig mensen daar wedstrijden op rijden. Ze zijn wel mooi, maar value voor money heb je niet echt itt andere merken. En ze schijnen niet echt stijf te zijn. Als ik 'n nieuwe fiets koopt wordt 't een Trek, Stevens Aspin, of een Cube oid. denk ik.
Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheidquote:Op woensdag 14 april 2010 18:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het 928 T Tube frame van Bianchi waar ik op fiets is hardstikke stijf. Werd ook gebruikt in de Tour de France door het Barloworld Team.
[ afbeelding ]
Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat jij Bianchi geweldig vindt is inmiddels wel duidelijk, over het algemeen staan die fietsen nu eenmaal niet bekend om hun stijfheid
Neehoor klopt gewoon, is van Veltec. Wel een kutnaam natuurlijk en een te duur setje, 't zijn aluminium wielen en in dat segment zijn er goedkopere keuzes.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zou maar uitkijken of het geen nep is...typisch een spelfout van een chinees kloonbedrijf, was denk ik Typhoon bedoeld . Kan me niet voorstellen dat een wiel fabrikant een ziektenaam kiest voor zijn product...
Ja die tabelletjes zijn er wel, daarin worden dan bijvoorbeeld verschillende fietsen vergeleken waarbij onder meer gekeken wordt naar torsiestijfheid, vorkstijfheid en bracketstijfheid.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik moet het wel geweldig vinden natuurlijk..
Ik heb geen idee over stijfheid. Is er een tabel ergens, waarin je dat kan zien? En waar meet je dat op?
Neequote:Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Oksel het volgende:
Ik vind mijn fiets wel lekker fietsen. Telt dat ook mee?
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalenquote:Op woensdag 14 april 2010 20:00 schreef Oksel het volgende:
M'n geld is op. En dan moet ik zeker ook meteen lichtere banden / binnenbanden kopen?
Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..quote:Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Absoluut. Maar wielen als Fulcrum 3 of Campa Zonda's zitten rond de 300 euro en dat is nog wel bij elkaar te sparenquote:Op woensdag 14 april 2010 21:15 schreef OlivierV het volgende:
[..]
Jammer dat die dingen zo peperduur zijn..
De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 21:54 schreef Najir het volgende:
Tvp. Weer even een vraagje over wielen. Ik ben nu een beetje rond gekeken en volgens mij is de Easton 50 en Fulcrum 5 wel een goede mogelijkheid voor mij. Nu de vraag: Zijn er mensen die nu met deze wielen rijden? Wat is je ervaring? En nog een andere vraag; wat is het verschil tussen een easton 50 en een easton 50SL?
Precies. Een frame moet stijf genoeg zijn maar weer niet te stijf. Waar de gulden middenweg ligt hangt af van de fietser in kwestie, het parcours en de wielen. Ik heb zelf een voorkeur voor wat slappere frames vanwege het comfort en omdat sprinten aan mij totaal niet besteed is.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Yankee het volgende:
Allemaal heel interessant misschien maar uiteindelijk gaat het erom dat jij het een fijne fiets vindt natuurlijk. Daarnaast is een slapper frame niet direct een slecht frame of een stijf frame een goed frame.
quote:Op woensdag 14 april 2010 22:12 schreef Yankee het volgende:
[..]
De EA50 en F 5's zijn wel redelijk gelijk aan elkaar. Wat het verschil is tussen EA 50 en EA 50 SL weet ik niet, behalve dat de SL's duurder zijn.
Heb zelf een setje Fulcrum 5. Op zich zijn die wielen wel prima, nadeel is dat ze niet heel erg stijf zijn. Als ik veel druk zet bijvoorbeeld bij een sprintje ofzo dan krijg ik het wel voor elkaar dat de remblokjes geraakt worden. Ik zou daarom even iets langer door sparen en voor een iets betere set gaan.
Makkelijke (en botte) methode: Stuur en zadel vasthouen als je met je gezicht naar de fiets staat. Voet op de bracketpot zetten en hard duwen. Hoe slapper het frame, hoe verder je het frame kunt induwen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:21 schreef Oksel het volgende:
Waar merk je het eigenlijk aan of een frame stijf is?
Ja klopt, dat was ik even vergeten. Kortom voor dat geld een prima wielsetquote:Op woensdag 14 april 2010 22:27 schreef Chezzzz het volgende:
[..]
Volgens mij is de R5 2010 versie iets stijver dan de voorgaande versies. Er zijn enige aanpassingen gedaan voornamelijk aan de spaken.....heb ik begrepen.....
Klopt. Sinds ik een setje fatsoenlijke wielen heb, ga ik 'n stuk beter door de bochten.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Absoluut Nee zonder gekheid, op wielen valt veel winst te behalen
Beetje in de camera kijken in plaats van op de weg.......quote:Op donderdag 15 april 2010 15:02 schreef Tommeke het volgende:
Gewoon op m'n normale fiets. Maar dan met opzetstuurtje en een dicht achterwiel.
M'n wens/droom is nog wel een tijdritfiets, maar ik heb mezelf voorgenomen eerst m'n huidige racefiets te upgraden voordat ik daar geld aan ga verspillen
En qua kleding heb ik een tijdrit pak aan, overschoentjes en een geleende tijdrithelm.
Zo ziet dat er uit:
[ afbeelding ]
Veel plezier! Onderhoud de fiets goed he, scheelt behoorlijk wat in de levensduur.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:30 schreef 045represent het volgende:
Dadelijk mijn nieuwe fiets (trek 1.2) ophalen en de eerste KM's ermee rijden
Beide. Soms op een parcours, maar meestal op de openbare weg. Bij kruispunten staan verkeersregelaars die 't verkeer soms even tegenhouden, maar je moet je wel aan de regels houden. In de praktijk komt 't er op neer dat je altijd ruim baan hebt. Wel rechts houden natuurlijkquote:Op donderdag 15 april 2010 16:31 schreef BraveDribbel het volgende:
Waar worden die tijdritten eigenlijk gereden? Is dat op het terrein van een wielervereniging of worden er gewoon ergens wat lege wegen afgesloten tijdelijk?
Gewoon, exact hetzelfde. En binnenbochten maken misschien 2 meter uit. Niet 1,5km. Gewoon dit, toen omgedraaid en terug gegaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:42 schreef guitarguru het volgende:
Ook exact dezelfde bochten gereden? Of terug meer korte binnenbochten?
Als het erg hard waaitquote:Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Hehe, sure.. Van links naar rechts en weer terug zegmaar. En ook nog van voor naar achter zeker?
Regel maar!quote:Op donderdag 15 april 2010 20:59 schreef Oksel het volgende:
Misschien moeten we maar eens een fiets BBQ meeting ofzo houden. Kunnen we tenminste ook in RL op elkaars fietsen geilen.
Daar ben ik al paar keer over geweest, maar nog nooit echt de goede weg gevonden, hehe. Hier in Wierden hebben we ook precies 1 stoplicht.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
Herman Finkers avondquote:Op donderdag 15 april 2010 21:08 schreef Wombcat het volgende:
Vlakbij de Holterberg, en volgens Herman Finkers hebben ze in Almelo nog een leuk stoplicht. Doen, dus!
12 juni kan ik niet (dat weekend is de Robert Mintkewicz).quote:Op donderdag 15 april 2010 21:25 schreef Oksel het volgende:
Als we het nou 12 juni doen heb ik nog wel wat restjes van het feest de week ervoor..
Maareh, 26 juni, prima. Mits er animo is. Mannetje of 8+ is leuk. Ik heb 4 slaapkamers over + stal enzo, dus slaapplek zat. Of moet het een 1 dag meeting worden. Overdag fietsen, 's avonds BBQ, dan wegwezen. Mij ook goed.
Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:35 schreef Wombcat het volgende:
Ik zei helemaal niet dat je mee moest draaien, maar dat je voorin moest blijven. Da's niet precies hetzelfde
Maar goed gedaan
Dan start de Tour in Rotterdam, er zijn vast mensen die daarnaartoe willen.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:43 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dank je, toen ik het club gebouw binnen kwam lopen hing er een spreuk, die gaat hier ook op.
Ge moet nie denken, ge moet koersen!
3 juli is voor mij ook ok (denk ik zo uit mijn blote hoofd).
Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef marcodej het volgende:
Vraagje aan Superhero: In de OP zie ik dat jij de Cube Agree GTC Pro hebt? Nou heb ik dat fietsje op het oog als nieuwe fiets. Bevalt 'ie?
Dank. In de 2010-versie zitten er Fulcrum Racing 7's onder, dus een niveautje 'lager'. Schijnen wel wat zwaarder, maar ook wel degelijk te zijn. En alles is beter dan mijn huidige Shimano WHR 500-wieltjes...quote:Op donderdag 15 april 2010 21:58 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hoi MarcodeJ, fiets bevalt goed. Ik heb wel een ander stuur erop gezet en een ander zadelpen. Meer vering (trillingen opvangen) in de zadelpen en een carbon stuur die wat vlakker is zodat mijn handen er lekkerder op kunnen. Het is een hele lekkere stijve fiets, snel, stuurt goed, ligt heel lekker in de bochten en je kunt er hard mee. Enig minpuntje vind ik de wielen. Fulcrum Racing 5, ik vind ze te slap. Vooral met sprinten, het gooi en smijtwerk en het harde en snelle klimmen wilt het wiel wel een beetje vervormen. Hij is licht (net geen 8kilo), ik heb het 2008 model en een triple. Fiets er graag mee.
Had in het begin wel klachten, het schakelen dan. Te veel ruimte tussen het kleine blad en het middenblad en als ik klein schakelde (in de Ardennen) dan wilde de ketting wel eens vast te komen zitten. Dit heeft de fietsenmaker verholpen. Fulcrum wielen zijn van Campagnola en de cassete van Shimano. Bij mij was de fietsenmaker een ringetje tussen body en cassette kwijt geraakt waardoor de cassette snel lostrilde. Maar dit is allemaal verholpen.
Nu alleen nog stijvere wielen.
Aksiums?quote:Op donderdag 15 april 2010 22:06 schreef Oksel het volgende:
En die vond dat ik een Mavic wiel moest nemen voor 170 euro.
Nu we het toch over wielen hebben. iemand tips voor een leuke wielset, stijf, niet al te zwaar en ook niet al te duur (max 500 euro)?quote:
Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.quote:
quote:
Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
Campagnolo Eurus or Fulcrum Racing 1. De nieuwe Eurus (520euro) voor 2010 zijn behoorlijk licht, 1482gr. Neutron Ultra kan ook voor <500, wel iets minder opvallend.
Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:53 schreef eentwee het volgende:
@Oksel: Aksiums mogen geen 170 euro kosten. Voor dit budget is nieuwe wielen omwille van het gewicht eigenlijk onzin. Zeker als je wielen gewoon heel zijn kun je wellicht beter even doorsparen. Als je toch iets nieuws wilt is Campa Scirocco 2010 (155 euro, 1795g) een veel betere optie dan de Aksiums.
Ja ik omschreef het iets anders dan ik bedoelde Bij een gewone FM zullen ze idd wel 170 zijn maar ik vind het voor dat bedrag geen goede keuze (Salden is in dit geval niet zo voordelig want als ik even zoek vind ik ze wel voor 120 ofzo).quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:54 schreef Yankee het volgende:
Waar vind jij die Eurus voor 520,-? Goedkoopste dat ik die tot nu toe gevonden heb is 560,- bij Hopmans. Bij Salden zijn ze 579,-[..]
Ik zou ook geen Aksiums kopen daar dit geen vooruitgang is. 170,- lijkt mij echter niet zo vreemd voor een setje bij de gemiddelde FM. Bij een goedkopere winkel als Salden zijn ze namelijk ook 160,-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |