abonnement Unibet Coolblue
pi_77235050
Welkom op de Erasmus slowchat @ FOK!


Woudestein / Hoboken


Falafel


Voorgaande delen
Erasmus Universiteit Rotterdam #14: voor denkers en doeners.
Erasmus Universiteit Rotterdam #13
Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Erasmus Universiteit Rotterdam #11
Erasmus Universiteit Rotterdam #10
Erasmus Universiteit Rotterdam #9
Erasmus Universiteit Rotterdam #8
Erasmus Universiteit Rotterdam #7
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 6.
Erasmus Universiteit Rotterdam, Deel 5; het jaarplansysteem!
Erasmus Universiteit topic, Deel 4:
Erasmus Universiteit topic, Deel 3: Een nieuwe start
Erasmus Universiteit topic, Deel 2: Op naar MyEur
[SC] Erasmus Universiteit Slowchat

Handige Links
EUR website
MyEUR
Blackboard
OSIRIS
SIN-Online
EURmail
ERNA
StudieLink
Studiekeuzetest

FOK!ers @ EUR

RSM Erasmus University

BliksemSchigt - BSc International Business Administration
Public_NME - MSc Strategic Management
wikwakka2 - BSc International Business Administration
unioz - BSc International Business Administration
Version1 - MSc Finance & Investments

Erasmus School of Economics

Artianos - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BoerBert - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Bolkesteijn - BSc Economie & Bedrijfseconomie
BVO - MSc Economics & Business
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
Chabo - BSc Economie & Bedrijfseconomie
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
eleusis - MSc Economics & ICT
hamster90 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Irritatie100 - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Matthijs- - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Najir - BSc Economie & Bedrijfseconomie
Pulu - BSc Economie & Bedrijfseconomie
SnookieMJ - MSc Economics & Business
SuperHarregarre - BSc Economie & Bedrijfseconomie

Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Carducci - BSc Economie & Bedrijfseconomie & LL.B Rechtsgeleerdheid
ChRoNiC - MSc Economics & Business en LL.B Rechtsgeleerdheid
DahaKa - LL.B Rechtsgeleerdheid
Fiskus - LL.B Fiscaal Recht
Flashwin - LL.M Bedrijfsrecht
Lucky_Strike - MSc Criminologie
Phaelanx_NL - BSc Rechtsgeleerheid

Erasmus MC
Andre Rouvoet - gewoon een bietje sneien in meesen!

Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen
Nepthys - BA Algemene Cultuurwetenschappen

Faculteit der Sociale Wetenschappen
ThE_ED - BSc Sociologie
TheMagnificent - Minor International and European Politics
Triggershot - BSc Bustuurskunde (*toet toet*)

Faculteit der Wijsbegeerte
-

Als je in/uit de OP wilt, pas het dan aan in de wiki
Game On!

[ Bericht 12% gewijzigd door Lucky_Strike op 25-01-2010 10:41:52 ]
Spoilers!
pi_77235167
Uit het vorige topic:
quote:
Op zondag 24 januari 2010 21:21 schreef Matthijs- het volgende:
Ik had gewoon via sin-online een mailtje gestuurd naar de 'instructor-users' van macro-economie en hij was de eerste die reageerde.

Heeft iemand overigens ervaring met ons talencentrum? Ik wil voor de fun de beginnerscursus Chinees doen. Die schijn je te moeten 'bestellen' in de webshop, maar daar kan je enkel een intakegesprek bestellen, en dat is niet nodig voor een beginnerscursus.
Spoilers!
pi_77235884
Bestuurskunde
pi_77236712
TVP. Morgen inleiding internationaal en Europees recht eerste college. Ben benieuwd.
Geen referral hier.
  maandag 25 januari 2010 @ 01:42:38 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77236832
TvP, morgen een paper inleveren, dat wil zeggen, de belangrijkste stukken nog schrijven
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77240053
Ah, nieuw topic, staat dat sombere icoontje eindelijk niet meer in de updates.

Overigens, voor de OT:
Erasmus Universiteit #14: voor denkers en doeners.
Erasmus Universiteit Rotterdam #13
Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Oh really?
pi_77241158
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef Matthijs- het volgende:
Ah, nieuw topic, staat dat sombere icoontje eindelijk niet meer in de updates.

Overigens, voor de OT:
Erasmus Universiteit #14: voor denkers en doeners.
Erasmus Universiteit Rotterdam #13
Erasmus Universiteit Rotterdam #12
Thanx, zag t gisteren al dat de laatste delen er niet bijstonden. Knalde m dicht net voordat ik naar bed ging dus dat even geen zin meer om de boel compleet te maken
Spoilers!
pi_77265940
TVP dan maar weer.
Zou iemand in de OP bij mij kunnen zetten dat ik ook Fiscale Economie doe, of zou ik dat zelf moeten kunnen?
pi_77269023
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef Matthijs- het volgende:
Ah, nieuw topic, staat dat sombere icoontje eindelijk niet meer in de updates.

Precies, zonder die 'smiley' had ik zeker meer gepost.

Verder TVP natuurlijk!
  maandag 25 januari 2010 @ 21:59:19 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77269457
Ik zie nu pas dat bij het editten van een OP, het plaatje van de post zelf wel verandert, maar dat in de AT niet.
Sorry mensen, het spijt me zo. Natuurlijk ben ik ook trots op deze prachtige universiteit!

Alleen ... tja... ik ben een doener he.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77276353
Ok, ik snap het niet! Ik geloof dat ik iets goed heb gedaan met de OP. Dat is dus meer geluk dan wijsheid want het was mijn eerste OP in de 7 jaar ofzo dat ik hier rondhuppel. Maar waar hebben we het nou over? Enlighten me
Spoilers!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:03:57 #12
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77279545
@ L_S: Dit linkericoontje stond telkens in de updates als er gepost was in het Erasmus-topic, dat is nu gelukkig niet meer het geval.

Leuke tijden op de ESE overigens, binnenkort een gastcollege van Frank Heemskerk en het EenVandaag Lijsttrekkersdebat!
Oh really?
pi_77304473
tvp.

Matthijs, zag ik jou vanochtend nou op de uni? Had wel even gegroet, sorry, ik was een beetje in gedachten verzonken .
Cool story, Hansel.
pi_77304982
Ik zit tijdens college's regelmatig op fok, nog nooit op aangesproken .
Geen referral hier.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:31:29 #15
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77306758
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
tvp.

Matthijs, zag ik jou vanochtend nou op de uni? Had wel even gegroet, sorry, ik was een beetje in gedachten verzonken .
Haha, zou best kunnen, ik was er wel. Maar ik heb jou dan ook niet eens gezien joh.
Oh really?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:38:53 #16
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77307198
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik zit tijdens college's regelmatig op fok, nog nooit op aangesproken .
Ik wel (op het feit dat ik hier lid ben dan, ik zit er niet achter tijdens colleges of iets dergelijks ).

Een Fok!ker schijnt aan een meisje uit mijn practicumgroep verteld te hebben (wie was dat eigenlijk? ) dat ze een 'Matthijs van Fok!' in haar groep had zitten en dat ze wel bij mij terecht kon voor het emailadres van iemand.

Gauw eens mijn username veranderen naar iets anoniemers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Matthijs- op 26-01-2010 20:45:24 ]
Oh really?
pi_77307229
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Ik wel (op het feit dat ik hier lid ben dan, ik zit er niet achter tijdens colles of iets dergelijks ). Een Fok!ker schijnt aan een meisje uit mijn practicumgroep verteld te hebben (wie was dat eigenlijk..? ) dat ze een 'Matthijs van Fok!' in haar groep had zitten en dat ze wel bij mij terecht kon voor het emailadres van iemand.

Gauw eens mijn username veranderen naar iets anoniemers.
Bob-
Cool story, Hansel.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:41:43 #18
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_77307353
Of Geert-
Oh really?
pi_77307409
Of Of JanFloris-
Cool story, Hansel.
pi_77318808
Desiderius- ?
Spoilers!
pi_77319759
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Gauw eens mijn username veranderen naar iets anoniemers.
Haha geen slecht idee inderdaad, ik had je ook al meteen herkend, zeker die dubbele t maakt het ondubbelzinnig.
pi_77328702
Zou je me zo ook nog direct herkend hebben? Bedankt voor de tips iedereen, heb veel inspiratie opgedaan voor een nieuwe username.
pi_77328923
.
Cool story, Hansel.
pi_77337684
Kan iemand hier mij helpen? Ben op zoek naar een toets boekhouding van het 1e jaar Economie/Bedrijfseco Er zouden stellingen instaan en men moest dan A B C kiezen (juist, onjuist e.d.)
pi_77382596
tvp
pi_77400641
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:38 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Ik wel (op het feit dat ik hier lid ben dan, ik zit er niet achter tijdens colleges of iets dergelijks ).

Een Fok!ker schijnt aan een meisje uit mijn practicumgroep verteld te hebben (wie was dat eigenlijk? ) dat ze een 'Matthijs van Fok!' in haar groep had zitten en dat ze wel bij mij terecht kon voor het emailadres van iemand.

Gauw eens mijn username veranderen naar iets anoniemers.
klinkt alsof ik dat gedaan heb..

mijn excuses dat ik jouw anonimiteit heb geschaad, maar ik heb niet gezegd dat ze bij jou terecht kon voor het emailadres van iemand
pi_77406633
Haha, matthijs wordt gestalked .
Cool story, Hansel.
pi_77444604
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:06 schreef Sjappel het volgende:

[..]

klinkt alsof ik dat gedaan heb..

mijn excuses dat ik jouw anonimiteit heb geschaad, maar ik heb niet gezegd dat ze bij jou terecht kon voor het emailadres van iemand
Boeit niet joh, ik wilde mijn naam sowieso veranderen omdat ik ook al eens 'ontdekt' ben door de persoon met wie ik een sollicitatiegesprek had gevoerd.
pi_77444629
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:59 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Boeit niet joh, ik wilde mijn naam sowieso veranderen omdat ik ook al eens 'ontdekt' ben door de persoon met wie ik een sollicitatiegesprek had gevoerd.


Hier in R'dam?

Ik hoop dat mijn username niet té veelzeggend is .
Cool story, Hansel.
pi_77444666
Ja, bij Deloitte. Ze hadden gelezen op Fok! dat accountancy me geen flikker boeit (true story).
pi_77444716
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:02 schreef Kaas- het volgende:
Ja, bij Deloitte. Ze hadden gelezen op Fok! dat accountancy me geen flikker boeit (true story).
Oei, dat lijkt mij niet zo handig bij deloitte . Maar toch weer fijn om te weten dat ze iedereens internetverleden gaan uitpluizen .
Cool story, Hansel.
pi_77444753
Mwoa, uitpluizen, het was echt stom toeval. Ik had in een accountancy-topic op Fok! precies vlak voor dat interview verteld wanneer ik waar een sollicitatie had en wat ik droeg (had immers om kledingtips gevraagd). Mijn interviewster bleek een trouwe volgster van dat topic.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:08:41 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77444800
Classic...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77444830
Dat is wel érg ongelukkig dan . Ik ben één keer herkend door iemand hier in Rotterdam .
Cool story, Hansel.
pi_77446573
Ik ben blij dat er slechts 4 mensen zijn die weten wie er achter Lucky_Strike zit. 3 Mensen die hier niet komen maar die ik af en toe wat doorstuur of meelezen in de collegebanken en mijn vriend die hier wel komt.
Spoilers!
pi_77464962
Misschien een vreemde vraag, maar zijn er onder jullie toevallig ook Belgen die aan de EUR zijn gaan studeren? Ik overweeg namelijk sterk om er volgend jaar Economie & Bedrijfseconomie te gaan studeren, maar heb nog wel een beetje schrik voor de wiskunde...

Alvast bedankt!
pi_77465091
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:17 schreef Vido23f het volgende:
Misschien een vreemde vraag, maar zijn er onder jullie toevallig ook Belgen die aan de EUR zijn gaan studeren? Ik overweeg namelijk sterk om er volgend jaar Economie & Bedrijfseconomie te gaan studeren, maar heb nog wel een beetje schrik voor de wiskunde...
Zelf vind ik dat er zeer goed les wordt gegeven, waardoor je niet bang hoeft te zijn. Eerst krijg je een inleidende hoorcollege zodat je weet waar het over gaat. Dan krijg je met practica een uitleg, waarna je met drie anderen opdrachten maakt. Ten slotte zijn er ook nog sommencolleges waarbij de opdrachten uit het boek worden behandeld.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 23:29:08 #38
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_77465279
Pfff, krijg ineens het idee dat iedereen elkaar kent hier

Moet morgen maar eens gaan leren voor de komende tussentoets voor Macro. Totaal geen zin in. Vind het echt veel minder interessant dan ik vooraf gehoopt had
pi_77465297
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:22 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Zelf vind ik dat er zeer goed les wordt gegeven, waardoor je niet bang hoeft te zijn. Eerst krijg je een inleidende hoorcollege zodat je weet waar het over gaat. Dan krijg je met practica een uitleg, waarna je met drie anderen opdrachten maakt. Ten slotte zijn er ook nog sommencolleges waarbij de opdrachten uit het boek worden behandeld.
Bedankt voor je antwoord!

Maar mijn vraag doelde toch iets meer in de "moeilijkheidsgraad" van de wiskunde. Waaraan kan ik mij zowat verwachten?
pi_77472106
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:30 schreef Vido23f het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord!

Maar mijn vraag doelde toch iets meer in de "moeilijkheidsgraad" van de wiskunde. Waaraan kan ik mij zowat verwachten?
Uit mijn eigen ervaring gaat het veel om het leren hoofdrekenen. Alle opgaves zijn opzich niet eens zo moeilijk, maar om er zonder grafische rekenmachine uit te komen kan lastig zijn.
Geen referral hier.
pi_77472573
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Uit mijn eigen ervaring gaat het veel om het leren hoofdrekenen. Alle opgaves zijn opzich niet eens zo moeilijk, maar om er zonder grafische rekenmachine uit te komen kan lastig zijn.
Laat hoofdrekenen nu juist datgene zijn waar ik nooit echt problemen mee heb gehad. Het zijn eerder dingen zoals onbepaalde integralen en afgeleiden van logaritmische functies waar ik mee sukkel... Statistiek en kansberekening etc lukt doorgaans nog wel.
  zondag 31 januari 2010 @ 11:51:55 #42
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_77472668
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:48 schreef Vido23f het volgende:

[..]

Laat hoofdrekenen nu juist datgene zijn waar ik nooit echt problemen mee heb gehad. Het zijn eerder dingen zoals onbepaalde integralen en afgeleiden van logaritmische functies waar ik mee sukkel... Statistiek en kansberekening etc lukt doorgaans nog wel.
Als ik het mij goed herinner (tsja, toch alweer zeker 4/5 maanden terug ) komen afgeleiden van logaritmes wel voor.
pi_77472737
quote:
Op zondag 31 januari 2010 11:51 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner (tsja, toch alweer zeker 4/5 maanden terug ) komen afgeleiden van logaritmes wel voor.
Mja, als dat het enige is...

Vind het nogal vervelend dat er nergens op internet een behoorlijke vergelijking gemaakt wordt tussen de richtingen in België en Nederland en dan vooral de wiskunde...
pi_77477274
Onbepaalde integralen komen trouwens wél aan bod, maar daar zijn gewoon rekenregeltjes voor die het aardig simpel maken.

Het boek dat je in jaar 1 gebruikt wordt voor wiskunde is Essential Mathematics for Economic Analysis, van K. Sydnaeter en P. Hammond. ISBN: 978-0-273-71324-1.
pi_77479774
Ik zat vorig jaar bij iemand die een jaar in Belgie had gestudeerd en de wiskunde in Nederland erg makkelijk vond.
Geen referral hier.
pi_77480494
De wiskunde schijnt daar op de middelbare scholen ook van een hoger niveau te zijn dan bij ons.

Even over de tussentoets macro-economie van morgen:
Een aantal keren is bij een behandelde som tijdens de colleges specifiek vermeld dat die erg belangrijk is voor de tussentoets:
- H3: intensieve functie maken, steady state k/y/i berekenen, golden rule s berekenen
- Yd berekenen

Ik heb er waarschijnlijk wel eentje gemist, kan iemand nog iets aan dit lijstje toevoegen? Ga er overigens vanuit dat vooral het groeimodel en de budgetrestricties getoetst zullen worden.
  zondag 31 januari 2010 @ 16:34:37 #47
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_77480822
Pff, ik heb echt nog veel te weinig gedaan voor de tussentoets. Door de practica heb ik echt het idee dat het alleen maar grafiekjes tekenen en formules omschrijven is
pi_77481887
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:21 schreef Kaas- het volgende:
De wiskunde schijnt daar op de middelbare scholen ook van een hoger niveau te zijn dan bij ons.

Even over de tussentoets macro-economie van morgen:
Een aantal keren is bij een behandelde som tijdens de colleges specifiek vermeld dat die erg belangrijk is voor de tussentoets:
- H3: intensieve functie maken, steady state k/y/i berekenen, golden rule s berekenen
- Yd berekenen

Ik heb er waarschijnlijk wel eentje gemist, kan iemand nog iets aan dit lijstje toevoegen? Ga er overigens vanuit dat vooral het groeimodel en de budgetrestricties getoetst zullen worden.
Yd? Bedoel je niet Yp (permanent inkomen)? Anders mis ik iets
pi_77482961
Vraagje; kan ik met mijn ERNA account van de EUR woudestein ook inloggen in de MB van het Erasmus MC? Dan kan ik daar namelijk ook studeren.
pi_77483272
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:50 schreef Curls het volgende:
Vraagje; kan ik met mijn ERNA account van de EUR woudestein ook inloggen in de MB van het Erasmus MC? Dan kan ik daar namelijk ook studeren.
Volgens mij wel gewoon, de EMCers maken namelijk ook gewoon gebruik van ERNA lees ik op hun website.
Cool story, Hansel.
pi_77483377
Ik ben er nog steeds niet over uit. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede studieruimte waar ik individueel kan studeren. In de Erasmus UB wordt ik te snel afgeleid, en vind het veel te massaal. Nu ben ik op zoek naar een andere studieruimte, in het centrum van Rotterdam. Ik heb al wat gegoogled, en ik zie dat ze in het stadsstudiecentrum van Tilburg inidividuele studiecabine's hebben, dat is precies wat ik zoek. Nu ben ik gaan zoeken in Rotterdam, en heb ik dit gevonden:

  • Bibliotheek bij Blaak
  • MB Erasmus MC

    Ik ben er allebei nog niet geweest, dus ik vroeg me af of iemand een idee heeft of ik hier ergens individueel kan studeren.

    Ik heb de hele Woudestein campus al afgespeurd, maar daar zijn vrijwel nergens individuele studeermogelijkheden beschikbaar. Geen optie dus. Je zit altijd met een grotere groep aan tafel, en op de een of andere manier heb ik dan moeite met studeren.

    Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me wat advies zou kunnen geven. Alvast bedankt.
  • pi_77483478
    In de CB (de bieb bij blaak) heb je volgens mij niet echt afzonderlijke studieruimtes, maar je kan daar wel goed studeren. Het is daar over het algemeen redelijk rustig en heel stil.
    Cool story, Hansel.
      zondag 31 januari 2010 @ 18:14:48 #53
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_77483504
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 17:11 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Yd? Bedoel je niet Yp (permanent inkomen)? Anders mis ik iets
    Eerste sheet van 22 januari: Yd = beschikbaar inkomen
    pi_77484027
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 18:13 schreef wikwakka2 het volgende:
    In de CB (de bieb bij blaak) heb je volgens mij niet echt afzonderlijke studieruimtes, maar je kan daar wel goed studeren. Het is daar over het algemeen redelijk rustig en heel stil.
    Beter als de UB?
    pi_77487512
    Weet iemand hoe je een MSDNAA account kan krijgen via de EUR?
    Ik zie het namelijk wel zitten om over te stappen op windows 7. Als dit gratis kan is dat natuurlijk mooi meegenomen.
    pi_77489034
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 18:14 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Eerste sheet van 22 januari: Yd = beschikbaar inkomen
    Ah, tuurlijk, d=disposable. Ik zat al aan 'demand' ofzo te denken. Heel irritant overigens dat er geen voorbeeldtoets oid is, geen flauw idee wat te verwachten nu.
    pi_77493305
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 18:37 schreef Curls het volgende:

    [..]

    Beter als de UB?
    Vind ik wel, je hoeft geen lompe mandjes e.d. mee te nemen en je mag gewoon (alleen op de studieverdieping) eten en drinken.
    Cool story, Hansel.
      zondag 31 januari 2010 @ 22:14:23 #58
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_77493563
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 20:53 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Ah, tuurlijk, d=disposable. Ik zat al aan 'demand' ofzo te denken. Heel irritant overigens dat er geen voorbeeldtoets oid is, geen flauw idee wat te verwachten nu.
    Ik heb ook totaal geen idee. Wat ik wel weet is dat het een drama gaat worden
    pi_77493640
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 18:09 schreef Curls het volgende:
    Ik ben er nog steeds niet over uit. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede studieruimte waar ik individueel kan studeren. In de Erasmus UB wordt ik te snel afgeleid, en vind het veel te massaal. Nu ben ik op zoek naar een andere studieruimte, in het centrum van Rotterdam. Ik heb al wat gegoogled, en ik zie dat ze in het stadsstudiecentrum van Tilburg inidividuele studiecabine's hebben, dat is precies wat ik zoek. Nu ben ik gaan zoeken in Rotterdam, en heb ik dit gevonden:

  • Bibliotheek bij Blaak
  • MB Erasmus MC
  • In EMC heb je maar een paar van die cabines, en in de bieb zelf heb je wel een stilteruimte met pc's maar die zijn bijna altijd bezet helemaal als je rond het middaguur komt...
    Er zijn wel computerzalen, daar zit k dan met m'n ipod op werkt ook
    pi_77494024
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 22:14 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Ik heb ook totaal geen idee. Wat ik wel weet is dat het een drama gaat worden
    je bent niet de enige
      zondag 31 januari 2010 @ 23:07:20 #61
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_77496466
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 22:21 schreef Sjappel het volgende:

    [..]

    je bent niet de enige
    Ik heb net wat multiplechoice-vraagjes doorgekeken van de practica. Opzich is dat nu wel aardig duidelijk, maar die vraagstelling zal bij de tussentoets natuurlijk heel anders zijn.
    pi_77531083
    Ik dacht dat de tussentoets macro goed te doen was. Helft van de vragen kwamen enkel voor in de collegesheets en niet echt in het boek, dus het bestuderen van de collegesheets bleek wel een gouden tip!
      dinsdag 2 februari 2010 @ 07:15:50 #63
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_77539803
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 21:49 schreef Kaas- het volgende:
    Ik dacht dat de tussentoets macro goed te doen was. Helft van de vragen kwamen enkel voor in de collegesheets en niet echt in het boek, dus het bestuderen van de collegesheets bleek wel een gouden tip!
    Moet zeggen dat het idd nog meeviel ook
    pi_77558640
    Kan ik eigenlijk ergens een gedetaileerd overzicht vinden van de vakken tussen de verschillende richtingen onderling? Ik zou graag weten in welke mate 'Economie & Bedrijfseconomie' met 'Fiscale economie' overlapt....

    Aan de Erasmus werken ze precies met hoofd -en bijvakken, terwijl wij weer voornamelijk spreken over 'verplichte -en keuzevakken', kan dat?

    Nog even een vraagje voor een maat van mij die geen FOK-lid is, in welke mate moet je wiskunde ontwikkeld zijn om Econometrie aan te kunnen? (Ik weet dat dit allemaal relatief is, maar een indicatie zou leuk zijn...)

    Bedankt alvast!
    pi_77559551
    De hoofd- en bijvakken zijn allen verplicht. Verschil is enkel dat het 'hoofdvak' het dubbele aantal ECTS oplevert.

    Jaar 1 is gelijk voor zowel E&B als FE. Voor de programma's vanaf jaar 2, zie hier.

    Ingangseis voor Econometrie is VWO Wiskunde B.
    pi_77564508
    Nog mensen die morgen naar de Recruitment Days gaan?
    pi_77609211
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:02 schreef NM. het volgende:
    Nog mensen die morgen naar de Recruitment Days gaan?
    Pff, ben blij als wanneer ik m'n bachelor in Groningen heb afgerond en ik m'n master in Rotterdam kan doen. Ik heb namelijk echt het gevoel dat het hier in 't noorden moeilijker is om kennis op te doen @ recruitment events e.d. dan in Rotterdam. Dat zorgt er automatisch voor dat het hier vrij lastig is om alvast een goed netwerk op te bouwen (althans, zo'n gevoel heb ik). Bleh.
    pi_77609342
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 18:11 schreef Kaas- het volgende:
    De hoofd- en bijvakken zijn allen verplicht. Verschil is enkel dat het 'hoofdvak' het dubbele aantal ECTS oplevert.

    Jaar 1 is gelijk voor zowel E&B als FE. Voor de programma's vanaf jaar 2, zie hier.

    Ingangseis voor Econometrie is VWO Wiskunde B.
    Ha, bedankt!

    We komen allebei uit België trouwens, maar hij heeft behoorlijk hoge wiskunde gedaan in de middelbare school dus dat komt wel goed denk ik.
    pi_77612949
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 22:00 schreef pieter_R het volgende:

    [..]

    Pff, ben blij als wanneer ik m'n bachelor in Groningen heb afgerond en ik m'n master in Rotterdam kan doen. Ik heb namelijk echt het gevoel dat het hier in 't noorden moeilijker is om kennis op te doen @ recruitment events e.d. dan in Rotterdam. Dat zorgt er automatisch voor dat het hier vrij lastig is om alvast een goed netwerk op te bouwen (althans, zo'n gevoel heb ik). Bleh.
    Wat denk je waarom ik als Groninger in Rotterdam ben gaan studeren?
    pi_77678379
    Argh, een 5 voor rechtsgeschiedenis, wat een kutvak is dat.
    Geen referral hier.
    pi_77690479
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:16 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Wat denk je waarom ik als Groninger in Rotterdam ben gaan studeren?
    Qua stad is Groningen wel heel tof. Maar inderdaad, voor een baan moet je wat meer in het westen gaat kijken .
    Cool story, Hansel.
    pi_77816205
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 17:39 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Vijfde keer , zoiets hoop ik nooit mee te hoeven maken. En.. 4 antwoordvellen??!! Ik heb er nog nooit meer dan 1 volgekregen, al schrijf ik niet eens zo klein. Te veel mogelijkheden zien bij vragen herken ik wel heel goed, ik moet vragen vaak gedachteloos oplossen om niet te ver door te denken enzo.. gewoon doen wat je geleerd hebt, dat willen ze horen, en niet meer.

    Laat even weten of je het nu wel gehaald hebt, ik duim voor je
    Ik heb m gehaald!!! Ik had een 6.5, maar liefst 7 hele punten boven een voldoende! Het gemiddelde is dit keer een 5.6 dus dat valt alles mee. Wel matig dat de nabespreking pas op 25 maart is, dat is ook nog eens in de tentamenweek.

    (overdadig smiley-gebruik is vandaag helemaal gerechtvaardigd! )
    Spoilers!
    pi_77841051
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

    [..]

    Ik heb m gehaald!!! Ik had een 6.5, maar liefst 7 hele punten boven een voldoende! Het gemiddelde is dit keer een 5.6 dus dat valt alles mee. Wel matig dat de nabespreking pas op 25 maart is, dat is ook nog eens in de tentamenweek.

    (overdadig smiley-gebruik is vandaag helemaal gerechtvaardigd! )
    Gefeliciteerd!

    Heel erg netjes, kun je eindelijk weer verder, overdadig smiley-gebruik is in casu verexcuseerd!
    Wat maakt het je trouwens uit wanneer de nabespreking is? ,
    daar zou ik in jouw positie nooit naar toe gaan!
    pi_78232342
    Kan een van de eerstejaars economie toevallig ook met zekerheid zeggen of we bij het tentamen wiskunde wel/niet een getypt i.p.v. handgeschreven blad mee mogen nemen?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 17:08:56 #75
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78233466
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 16:34 schreef Kaas- het volgende:
    Kan een van de eerstejaars economie toevallig ook met zekerheid zeggen of we bij het tentamen wiskunde wel/niet een getypt i.p.v. handgeschreven blad mee mogen nemen?
    Ik weet vrijwel zeker dat het wel mag. Ik doe het zelf echter gewoon handgeschreven. Dacht je zelf ook gehoord te hebben dat het wel mag?
    pi_78236047
    Ik geloof dat Leegwater tijdens het 2e college inderdaad aangaf dat het nu wél mag, i.t.t. bij wiskunde 1. Dat zou aardig relaxed zijn, maar voor ik het doe wil ik liever alle risico uitsluiten.
    pi_78328400
    Goed nieuws, onze uni doet het weer eens goed!

    http://www.eur.nl/fileadm(...)Coververhaal_001.pdf

    Het was voor mij geen reden om voor Rotterdam te kiezen, maar ik heb al vaak gemerkt dat de Erasmus een goede naam heeft.
    pi_78329120
    Dat is een positief artikel idd. Ook opvallend hoeveel er met rechten uiteindelijk toch in het management terechtkomen.

    Strafrecht was overigens dramatisch gemaakt, gemiddeld 4.6. Ik had gelukkig een 6.1 .
    Geen referral hier.
    pi_78336184
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 00:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:
    Dat is een positief artikel idd. Ook opvallend hoeveel er met rechten uiteindelijk toch in het management terechtkomen.

    Strafrecht was overigens dramatisch gemaakt, gemiddeld 4.6. Ik had gelukkig een 6.1 .
    Ja, je bent nog niet helemaal afgeschreven! Overigens gaat het dan wel vaak om rechten in Leiden, dat toch net iets beter aangeschreven staat dan onze FRG.
    Gefeliciteerd met je strafrecht, op zo'n gemiddelde is een 6.1 goed te doen.
    pi_78340073
    Ik zie er overigens meer in om de kant van de advocatuur/zittende magistratuur op te gaan, maar het is goed om te weten wat de mogelijkheden nog meer zijn.
    Geen referral hier.
    pi_78341654
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 12:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
    Ik zie er overigens meer in om de kant van de advocatuur/zittende magistratuur op te gaan, maar het is goed om te weten wat de mogelijkheden nog meer zijn.
    Precies, je kunt echt nog heel veel kanten op, zelfs met rechten.

    Las pas bijvoorbeeld een stukje over een gast die bij ons rechten heeft gestudeerd en nu voor Unilever aan de marketing van Conimex werkt, klonk erg tof.
    pi_78475089
    Tentamens zijn weer achter de rug, gingen ook erg ok.

    Overigens dacht ik dat een van de opgaven bij wiskunde 2 niet klopte? Waar je 2 determinanten van matrices van elkaar moest aftrekken (de opgave met al die √a's en √b's) kwam ik telkens op het antwoord "2b" uit, terwijl dit antwoord niet tussen de mogelijkheden stond. Na afloop bleken al mijn vrienden exact hetzelfde probleem ondervonden te hebben.

    Begin jij komende week trouwens aan je major Finitio?
    pi_78476578
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:10 schreef Kaas- het volgende:
    Tentamens zijn weer achter de rug, gingen ook erg ok.

    Overigens dacht ik dat een van de opgaven bij wiskunde 2 niet klopte? Waar je 2 determinanten van matrices van elkaar moest aftrekken (de opgave met al die √a's en √b's) kwam ik telkens op het antwoord "2b" uit, terwijl dit antwoord niet tussen de mogelijkheden stond. Na afloop bleken al mijn vrienden exact hetzelfde probleem ondervonden te hebben.

    Begin jij komende week trouwens aan je major Finitio?
    Ha, zeer goed te horen! Wat heb je nu anders gedaan dat het wel lukt?

    Begin komend blok inderdaad aan m'n major seminar, heb gekozen voor Economie & Beleid, wat vergelijkbaar schijnt te zijn met micro-economie.

    Voor jou (en alle andere 1stejaars economie hier) zit het lastigste er voor dit jaar trouwens op,
    de vakken in blok 4 en 5 (marketing, statistiek, vaardigheden, organisatie) vond ik zelf erg makkelijk.
      vrijdag 26 februari 2010 @ 12:52:39 #84
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78476769
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:10 schreef Kaas- het volgende:
    Overigens dacht ik dat een van de opgaven bij wiskunde 2 niet klopte? Waar je 2 determinanten van matrices van elkaar moest aftrekken (de opgave met al die √a's en √b's) kwam ik telkens op het antwoord "2b" uit, terwijl dit antwoord niet tussen de mogelijkheden stond. Na afloop bleken al mijn vrienden exact hetzelfde probleem ondervonden te hebben.
    Dit hoorde ik vaker inderdaad, kwam er alleen zelf niet op uit
    Wiskunde ging niet heel tof, macroeconomie vond ik wel goed te doen eigenlijk.
    pi_78490364
    Ging hier ook goed. Erg jammer van die foute vraag bij Wiskunde. Heb zeker 20 min aan die som besteed, omdat hij zo makkelijk leek en ik steeds op 2b uitkwam (wat er niet bij stond). Gezien het feit dat ik in tijdnood kwam vind ik dat erg kwalijk. Sowieso bizar dat niemand dat even narekent maar goed.

    Volgende 2 blokken lijken me overigens rampzalig, geen 1 vak wat me leuk lijkt.

    Economie en Beleid lijkt mij ook een erg leuke major Finitio. Wat is de voertaal eigenlijk? Aangezien je ook presentaties enzo moet geven. Gezien de titel ijkt me dat het in het Nederlands is, maar ik hoor wel eens wat anders?

    [ Bericht 6% gewijzigd door Conversatie op 26-02-2010 19:15:09 ]
    pi_78495382
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 19:06 schreef Conversatie het volgende:
    Ging hier ook goed. Erg jammer van die foute vraag bij Wiskunde. Heb zeker 20 min aan die som besteed, omdat hij zo makkelijk leek en ik steeds op 2b uitkwam (wat er niet bij stond). Gezien het feit dat ik in tijdnood kwam vind ik dat erg kwalijk. Sowieso bizar dat niemand dat even narekent maar goed.

    Volgende 2 blokken lijken me overigens rampzalig, geen 1 vak wat me leuk lijkt.

    Economie en Beleid lijkt mij ook een erg leuke major Finitio. Wat is de voertaal eigenlijk? Aangezien je ook presentaties enzo moet geven. Gezien de titel ijkt me dat het in het Nederlands is, maar ik hoor wel eens wat anders?
    Echt niet? Met statistiek kun je erg veel, zodra je zelf wat echte onderzoeken wilt doen heb je het vrijwel altijd nodig. Statistiek is echt kunnen of niet kunnen, als je het eenmaal begrijpt is het echt heel simpel en dat maakt het sowieso leuker natuurlijk.
    Statistiek uitleggen is trouwens wel erg lastig, ik probeerde onlangs m'n broertje alles uit te leggen.. maar de kenniskloof was zo groot dat het erg veel moeite kostte..

    Marketing is gewoon dom rijtjes leren, ik raad je aan om geen enkel college te volgen, het boek niet te lezen en de SIR-verslagen volledig uit je hoofd te leren. (Tip: probeer de SIR-verslagen van vorig jaar te bemachtigen, dan kun je hier eerder mee beginnen)

    Economie en Beleid is volgens mij Nederlands, maar ben niet helemaal zeker en heb woensdag pas het eerste college. Ik prefereer trouwens Engels, kan ik ongeveer net zo goed als Nederlands en klinkt veel beter als je toch allerlei Engelse termen moet gebruiken.
    pi_78497667
    Yeah, ik heb weer een vak gehaald! Gelukkig nog maar 1 herkansing in de zomer van een tentamen dat ik 's avonds had nadat ik 's middags Materieel Strafrecht had dus het is niet verwonderlijk dat ik dat avondvak niet heb gehaald. Maar na 2,5 uur leren in totaal had ik een 5,1 dus dat gaat wel lukken deze zomer. Ik zie het afronden van de bachelor en master dit jaar positief tegemoed!
    Spoilers!
    pi_78511271
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:10 schreef Kaas- het volgende:
    Tentamens zijn weer achter de rug, gingen ook erg ok.

    Overigens dacht ik dat een van de opgaven bij wiskunde 2 niet klopte? Waar je 2 determinanten van matrices van elkaar moest aftrekken (de opgave met al die √a's en √b's) kwam ik telkens op het antwoord "2b" uit, terwijl dit antwoord niet tussen de mogelijkheden stond. Na afloop bleken al mijn vrienden exact hetzelfde probleem ondervonden te hebben.

    Begin jij komende week trouwens aan je major Finitio?
    zelfde probleem hier, had zelf ook 2b. Ik wilde het nog melden bij leegwater die langsliep, maar twijfelde en deed het niet.

    Deze tentamens vond ik zeer goed te doen btw.
    pi_78572526
    Nice, macroeconomie net nagekeken en met 5 fout op 40 vragen heb ik geloof ik een 8,5. Tussententamen ook goed gemaakt, dus mijn eindcijfer verandert er niet door!
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 12:47 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ha, zeer goed te horen! Wat heb je nu anders gedaan dat het wel lukt?

    Begin komend blok inderdaad aan m'n major seminar, heb gekozen voor Economie & Beleid, wat vergelijkbaar schijnt te zijn met micro-economie.

    Voor jou (en alle andere 1stejaars economie hier) zit het lastigste er voor dit jaar trouwens op,
    de vakken in blok 4 en 5 (marketing, statistiek, vaardigheden, organisatie) vond ik zelf erg makkelijk.
    Enige wat ik heb veranderd eigenlijk is om doordeweeks wat meer op tijd van bed te komen (het lukte me oprecht vrijwel nooit voor 12 uur ). Daardoor had ik 's ochtends geen tijd, en 's avonds geen zin. Maar eigenlijk heb ik nog steeds maar zo'n 10 tot 15 uur per week aan besteed (incl. practica en dergelijke) en er nog steeds lang niet alles uitgehaald wat er in zit (wat ik waarschijnlijk bij wiskunde 2 sterker in mijn cijfer terug ga zien dan bij macro)..

    Economie & Beleid lijkt me overigens erg tof! Ook van Swank zag ik. Zou het persoonlijk wel interessant vinden als je iets later in je seminar iets meer over vertelt, lijkt me een erg toffe major! En thanks nog voor de tip van marketing, ik hoorde van vrienden ook al dat het een echt stampvak is. Wel las ik de cv van de professor die het vak doceert en die was redelijk indrukwekkend. Niet interessant om te volgen of vooral niet rendabel?
    pi_78572593
    quote:
    Op vrijdag 26 februari 2010 19:06 schreef Conversatie het volgende:
    Ging hier ook goed. Erg jammer van die foute vraag bij Wiskunde.
    Is dit inmiddels bevestigd dan? De uitwerkingen laten wel opvallend lang op zich wachten.
    pi_78573646
    Misschien een belachelijke vraag, maar wanneer ben je 'geslaagd' voor een tentamen? Vanaf 5/10?

    Ik kan het namelijk nergens terugvinden en aangezien hier alles op 20 staat en er met deliberaties etc wordt gewerkt zou ik wel eens willen weten hoe het aan de andere kant zit...
    pi_78573838
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:08 schreef Vido23f het volgende:
    Misschien een belachelijke vraag, maar wanneer ben je 'geslaagd' voor een tentamen? Vanaf 5/10?

    Ik kan het namelijk nergens terugvinden en aangezien hier alles op 20 staat en er met deliberaties etc wordt gewerkt zou ik wel eens willen weten hoe het aan de andere kant zit...
    Hmm, 5,5 toch?
    Cool story, Hansel.
    pi_78573882
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:12 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Hmm, 5,5 toch?
    Aha, dus toch hetgeen wat ze mij aanvankelijk zeiden. En wat is de argumentatie hier achter?
    pi_78587323
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:13 schreef Vido23f het volgende:

    [..]

    Aha, dus toch hetgeen wat ze mij aanvankelijk zeiden. En wat is de argumentatie hier achter?
    Dat het afgerond een 6 is?

    Dit is al zo op de middelbare school hoor.
    Geen referral hier.
    pi_78592629
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 22:47 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Is dit inmiddels bevestigd dan? De uitwerkingen laten wel opvallend lang op zich wachten.
    Ga er gewoon van uit.
    pi_78601363
    Klopt inderdaad, mijn practicumdocent wiskunde zei vandaag dat je gewoon de punten krijgt voor die vraag no matter what je hebt ingevuld!
      maandag 1 maart 2010 @ 18:53:44 #97
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78601786
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 18:45 schreef Kaas- het volgende:
    Klopt inderdaad, mijn practicumdocent wiskunde zei vandaag dat je gewoon de punten krijgt voor die vraag no matter what je hebt ingevuld!
    Mooi, misschien nog een beetje kans op een voldoende dan
    pi_78602340
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 13:13 schreef Phaelanx_NL het volgende:

    [..]

    Dat het afgerond een 6 is?

    Dit is al zo op de middelbare school hoor.
    In België dus niet...

    En in be wordt om de een of andere reden alles naar beneden afgerond...

    [ Bericht 2% gewijzigd door Vido23f op 01-03-2010 19:33:40 ]
      dinsdag 2 maart 2010 @ 00:23:12 #99
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_78620538
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 19:03 schreef Vido23f het volgende:

    [..]

    In België dus niet...

    En in be wordt om de een of andere reden alles naar beneden afgerond...
    Is dan een 6.9 een 6? Dat is ook matig! Hier is dus een 6.4 een 6 en een 6.5 een 7. Gelukkig maar, anders zou ik heel wat meer 6-en op mijn cijferlijst hebben
    Spoilers!
      dinsdag 2 maart 2010 @ 12:37:35 #100
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78631593
    Woei, Macro-economie 6,6
    pi_78642758
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 00:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

    [..]

    Is dan een 6.9 een 6? Dat is ook matig! Hier is dus een 6.4 een 6 en een 6.5 een 7. Gelukkig maar, anders zou ik heel wat meer 6-en op mijn cijferlijst hebben
    Aan de universiteit staat alles trouwens op 20 en wordt er alleen met hele punten gewerkt. (10/20, 11/20...) In het secundair onderwijs wordt er normaal op 100 gequoteerd. Dit zijn dan hele, halve of soms tiende punten. Maw, een 49,9 zal dus een 49,9 blijven of een 49,5 worden en geen 50. Maar die 49,9 kan ook een 49 worden als jouw school geen 'tienden' in haar systeem aanvaardt.

    Ook heb je tegenwoordig al scholen die het 'a,b,c,d,f/n'-systeem' hebben ingevoerd...

    Voorts hebben wij geen staatsexamen oid. Examens worden hier per school door de vakleerkrachten binnen die school opgesteld maar elke leerkracht mag nog altijd zijn/haar persoonlijke vragen/opmerkingenaccenten in aanbrengen.
    pi_78655614
    Lekker BB! Blijk een 8,6 te hebben, dus ben ook erg tevreden!

    Vond statistiek vandaag eigenlijk wel verrassend tof. Ik geloof dat het wel een leuke docent is en waardeerde ook wel dat hij al die politieke statistieken uit de Volkskrant is gaan narekenen. Bij marketing heb ik al door dat ik inderdaad alle hoorcolleges ga skippen en dat ik dat boek ook niet had hoeven aanschaffen.

    Wel oké trouwens dat we met marketing eens iets meer bij het vak betrokken worden, met alle opdrachten die we moeten inleveren, presentaties en het vaardigheden-practicum dat we erbij krijgen, i.p.v. weer gewoon een paar week droge colleges gevolgd door een tentamen.
      dinsdag 2 maart 2010 @ 21:48:01 #103
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78656912
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 21:29 schreef Kaas- het volgende:
    Lekker BB! Blijk een 8,6 te hebben, dus ben ook erg tevreden!

    Vond statistiek vandaag eigenlijk wel verrassend tof. Ik geloof dat het wel een leuke docent is en waardeerde ook wel dat hij al die politieke statistieken uit de Volkskrant is gaan narekenen. Bij marketing heb ik al door dat ik inderdaad alle hoorcolleges ga skippen en dat ik dat boek ook niet had hoeven aanschaffen.

    Wel oké trouwens dat we met marketing eens iets meer bij het vak betrokken worden, met alle opdrachten die we moeten inleveren, presentaties en het vaardigheden-practicum dat we erbij krijgen, i.p.v. weer gewoon een paar week droge colleges gevolgd door een tentamen.
    Ik bekeek die sheets en dacht: Hiervoor ga ik niet twee uur wachten. Zeker niet toen m'n marketingpracticum ook maar een half uurtje duurde
    pi_78657143
    Hij had anders wel een heel tof Napoleon-Rusland-plaatje.
    pi_78661160
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 21:48 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Ik bekeek die sheets en dacht: Hiervoor ga ik niet twee uur wachten. Zeker niet toen m'n marketingpracticum ook maar een half uurtje duurde
    Precies, ik heb zelf destijds in blok 4 geen enkel hoorcollege gevolgd en dat pakte prima uit.
    pi_78720534
    Zo, stemmen ging nog net goed, was mijn stemkaart natuurlijk opeens kwijt.

    Weet iemand overigens nog een fatsoenlijke tandarts te vinden in Rotterdam? Ik ben nog op zoek naar een.
    pi_78720710
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 21:48 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Ik bekeek die sheets en dacht: Hiervoor ga ik niet twee uur wachten. Zeker niet toen m'n marketingpracticum ook maar een half uurtje duurde
    Als statistiek hetzelfde is bij jullie als bij IBA, dan zijn voegen de colleges echt niks toe.
    Cool story, Hansel.
      donderdag 4 maart 2010 @ 12:08:51 #108
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_78725077
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 10:17 schreef Kaas- het volgende:
    Zo, stemmen ging nog net goed, was mijn stemkaart natuurlijk opeens kwijt.

    Weet iemand overigens nog een fatsoenlijke tandarts te vinden in Rotterdam? Ik ben nog op zoek naar een.
    Ik zat gisteren op een stembureau in Dordrecht en er waren inderdaad best veel mensen die hun biljet kwijt waren, was best grappig. Toch nemen de meeste mensen nog de moeite om te gaan zoeken en komen ze nog terug.

    Op de Heemraadsingel in R'dam zit een fijne tandarts. Hij zit praktisch op de hoek met de C.P. Tielestraat maar heb geen idee hoe hij heet.
    Spoilers!
    pi_78725752
    goede herinnering, ik ga vanmiddag nog op zoek naar een tand- en huisarts in kralingen
    pi_78737054
    Is wel erg ver uit de route voor mij L_S. Aan de andere kant, voor 2x per jaar is het ook niet zo erg. Thanks iig! Ga gauw eens kijken.
    pi_78761531
    Ik moet zo om 11 uur trouwens iets inleveren op papier. Heb eigenlijk nog nooit een printer nodig gehad sinds ik in Rotterdam zit en heb er hier thuis ook geen. Waar kan je op de uni eigenlijk een documentje van je computer printen?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 09:43:18 #112
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78763039
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 08:37 schreef Kaas- het volgende:
    Ik moet zo om 11 uur trouwens iets inleveren op papier. Heb eigenlijk nog nooit een printer nodig gehad sinds ik in Rotterdam zit en heb er hier thuis ook geen. Waar kan je op de uni eigenlijk een documentje van je computer printen?
    Daar heb je toch zo'n printkaartje voor nodig? Kun je geloof ik daar in de winkelstraat kopen ofzo.
    pi_78763674
    Bij de Selexyz ofzo?
      vrijdag 5 maart 2010 @ 10:28:10 #114
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78764538
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 10:04 schreef Kaas- het volgende:
    Bij de Selexyz ofzo?
    Nee dat dacht ik niet. Ik weet het eigenlijk ook niet echt Maar je moet iig een kaartje hebben geloof ik.
    pi_78765716
    Bij RSM kan je het volgens mij bij de computerhelpdesk in het t-gebouw kopen (en dan op een willekeurig pasje met magneetstrip of een nieuw pasje zetten). Geen idee hoe het bij bij jullie werkt .
    Cool story, Hansel.
    pi_78776296
    Heb overigens uiteindelijk de computers in H-3 gebruikt, daar kan je blijkbaar gewoon printen zonder gedoe.
    pi_78788977
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 15:18 schreef Kaas- het volgende:
    Heb overigens uiteindelijk de computers in H-3 gebruikt, daar kan je blijkbaar gewoon printen zonder gedoe.
    Als je economiestudent bent kan je gewoon in het H-gebouw printen, je krijgt van de ESE elk jaar een paar euro waarvoor je kan printen. Voor zover ik weet moet je voor de rest overal betalen om te printen.
    pi_78863114
    Het was pas weer raak, vooral grappig om te zien hoe ze met een slijptol de bovenkant van het busje eraf moesten halen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 7 maart 2010 @ 21:28:30 #119
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_78863344
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 21:24 schreef Finitio het volgende:
    Het was pas weer raak, vooral grappig om te zien hoe ze met een slijptol de bovenkant van het busje eraf moesten halen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Jezus .
    Cool story, Hansel.
      maandag 8 maart 2010 @ 09:13:58 #120
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_78877957
    Ik hoorde het ja Handig ook weer. Gebeurt dat vaker dan?
      maandag 8 maart 2010 @ 10:10:11 #121
    213248 BellieB
    Vers is tijdloos
    pi_78879308
    Wat een clowns , dat is al best vaak gebeurd idd.

    Nooit geweten over dat gratis printen in H, op de 3e verdieping ja?
    pi_78893608
    quote:
    Op maandag 8 maart 2010 10:10 schreef BellieB het volgende:
    Wat een clowns , dat is al best vaak gebeurd idd.

    Nooit geweten over dat gratis printen in H, op de 3e verdieping ja?
    "Gratis", volgens mij krijg je als 1e jaars een paar euro gratis tegoed om te printen. Je kan daarna je geld opladen bij de helpdesk op H4. Je kan ook printen met je chipknip in de UB.
      donderdag 11 maart 2010 @ 15:12:52 #123
    220480 Dingess
    PeeVeeDeeAaa
    pi_79017636
    Welke opleidingen op de EUR hebben de beste carrieremogelijkheden (bron)? Ben namelijk van plan om 'iets' met economie te gaan studeren. Liefst geen rechten oid. Momenteel studeer ik werktuigbouwkunde @ TUDelft.

    - Econometrie is er een van, dat weet ik wel zeker.
    pi_79019512
    Hangt ervan af wat voor een carrière je nastreeft.
    pi_79021994
    quote:
    Op donderdag 11 maart 2010 15:12 schreef Dingess het volgende:
    Welke opleidingen op de EUR hebben de beste carrieremogelijkheden (bron)? Ben namelijk van plan om 'iets' met economie te gaan studeren. Liefst geen rechten oid. Momenteel studeer ik werktuigbouwkunde @ TUDelft.

    - Econometrie is er een van, dat weet ik wel zeker.
    Technische kennis heb je al wel behoorlijk met Werktuigbouwkunde, ik zou als aanvulling economie doen in plaats van econometrie. Dan heb je trouwens dezelfde combinatie te pakken als Jeroen van der Veer, oud-CEO van Shell, en kun je een heleboel kanten op.
    pi_79095023
    Damn, het gemiddelde van Wiskunde 2 is echt een 8 ofzo?
      zaterdag 13 maart 2010 @ 17:47:23 #127
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_79101770
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2010 13:48 schreef Kaas- het volgende:
    Damn, het gemiddelde van Wiskunde 2 is echt een 8 ofzo?
    Zou best kunnen ja. Ben zelf wel blij met m'n 6,6 hoor, want ik had dus echt niet verwacht dat ik het gehaald had Wat had jij? Aan je reactie te zien best hoog
    pi_79107820
    Gefeliciteerd man! Ik had een 9, wat overigens echt een complete verrassing was aangezien ik dacht dat ik alle determinanten van die 4x4 matrices fout had. Voor macro ook een 8,6 gehaald dus ben erg tevreden over de afgelopen periode!
    pi_79116304
    ^ netjes jongens, weer 4 punten erbij

    zelf had ik een 8,5 en ben daarmee wel tevreden, als ik kijk naar mijn geringe hoeveelheid leerwerk
    pi_79198640
    Iemand die weet of je ook pasfoto's op de uni kan laten maken? Beneden bij de winkelstraat is dat mogelijk toch?
    pi_79201403
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 08:45 schreef Sjappel het volgende:
    Iemand die weet of je ook pasfoto's op de uni kan laten maken? Beneden bij de winkelstraat is dat mogelijk toch?
    Ja daar staat zo'n automaat geloof ik.
    Geen referral hier.
      vrijdag 19 maart 2010 @ 10:33:12 #132
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_79327123
    Mensen, ik moet even dit gelukkig moment met jullie delen: gisterenavond om 22.00 uur was mijn allerlaatste college afgelopen, ik heb nooit meer les op de EUR!
    Ik heb het erg naar mijn zin gehad, maar na bijna 5 jaar ben ik er echt klaar mee Ik ben er nog niet, nog 2 tentamens, een hertentamen, een klein paper, een groot paper en mijn scriptie maar in ieder geval nooit meer les....
    Spoilers!
    pi_79535520
    Nice, het aantal minors die je aan de EUR kan volgen is behoorlijk uitgebreid!
    pi_79536656
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 16:24 schreef Kaas- het volgende:
    Nice, het aantal minors die je aan de EUR kan volgen is behoorlijk uitgebreid!
    Als ik geen rechten had gestudeerd had ik zeker gekozen voor een uitwisseling in plaats van een minor.
    Zuid-Afrika, Australie, Argentinie.. heel veel mogelijkheden om een hele toffe tijd te hebben!
    pi_79575278
    Zeker, zelf had ik Zuid-Afrika (Stellenbosch) op het oog! Schijnt dat daar een hele toffe professor een wijnvak geeft, exchange students schrijven zich massaal in voor het vak, waarbij je vrijwel alleen maar excursies maakt naar lokale wijngaarden- en proeverijen etc.

    Wat een lulhannes is die Kloosterman van marketing overigens. Ik hoorde van mijn practicumdocent dat de professor himself voor elke presentatie, ongeacht het niveau ervan, een 10,0 aan de studenten heeft gegeven.
    pi_79576057
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:46 schreef Kaas- het volgende:

    Wat een lulhannes is die Kloosterman van marketing overigens. Ik hoorde van mijn practicumdocent dat de professor himself voor elke presentatie, ongeacht het niveau ervan, een 10,0 aan de studenten heeft gegeven.
    Echt een clown is deze man.. Vanaf de 1e college mocht ik hem niet. De afgelopen college bij de evaluatie was hij echter wel weer redelijk.
    pi_79576298
    Heb een half college van hem gezien, maar ben in de pauze weggegaan om tot nu toe nooit terug te komen. Slechter krijg je ze niet inderdaad.

    Maar dat hij als professor elke student een 10 voor zijn/haar spreekbeurt geeft vind ik toch wel een beetje over the top. Met alle respect, maar het lijkt wel een MBO-opleiding zo.
    pi_79576919
    Heb zelf Da Silva Lourenco voor Marketing (Ben een IBEB student) en die doet het toch best aardig. Trekt de aandacht van de groep erg, is duidelijk en vertelt veel interessante dingen. Jammer dat het vak/boek zelf zo saai is.
    pi_79577769
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 17:24 schreef NM. het volgende:
    Heb zelf Da Silva Lourenco voor Marketing (Ben een IBEB student) en die doet het toch best aardig. Trekt de aandacht van de groep erg, is duidelijk en vertelt veel interessante dingen. Jammer dat het vak/boek zelf zo saai is.
    voortaan als de tijd schikt toch maar eens bij jullie college volgen..

    @ kaas-

    ben het met je eens, soms is het niveau lachwekkend laag (niet alleen bij marketing)

    btw afgelopen maandag gaf een top marketeer college, dat was echt verademend goed

    [ Bericht 5% gewijzigd door Sjappel op 25-03-2010 17:54:58 ]
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:43:30 #140
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_79579704
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 17:08 schreef Kaas- het volgende:
    Heb een half college van hem gezien, maar ben in de pauze weggegaan om tot nu toe nooit terug te komen. Slechter krijg je ze niet inderdaad.

    Maar dat hij als professor elke student een 10 voor zijn/haar spreekbeurt geeft vind ik toch wel een beetje over the top. Met alle respect, maar het lijkt wel een MBO-opleiding zo.
    Dat van die 10'en hoorde ik ook vandaag ja Colleges zijn inderdaad vrij nutteloos. Daarnaast hebben we ook al een gozer voor de practica die zich totaal niet voorbereidt en vaak een minuut nadenkt over wat er staat, om vervolgens te zeggen: Duidelijk?

    Tsja, als die Kloosterman mijn research-project nakijkt vind ik het prima, maar dat zullen onze practicumdocenten wel weer doen

    En inderdaad Sjappel, Stremersch was wel interessant om naar te luisteren. Kan alleen wel begrijpen als de mensen vooraan hun aandacht een beetje verloren, aangezien die gozer de hele tijd achterin stond
    pi_79580599
    Ik ben zelf nog niet echt te spreken over de IBA-colleges. Met uitzondering van een paar vind ik het niveau over het algemeen toch wel redelijk laag.
    Cool story, Hansel.
    pi_79585537
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 19:10 schreef wikwakka2 het volgende:
    Ik ben zelf nog niet echt te spreken over de IBA-colleges. Met uitzondering van een paar vind ik het niveau over het algemeen toch wel redelijk laag.
    Spijtig genoeg valt dit ook over de IBEB-colleges te zeggen..
    pi_79586727
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 20:58 schreef NM. het volgende:

    [..]

    Spijtig genoeg valt dit ook over de IBEB-colleges te zeggen..
    Uiteindelijk komt het er bij mij altijd op neer dat ik amper naar college ga.
    Cool story, Hansel.
    pi_79613921
    Iemand nog interesse in Spaanse les tegen gereduceerd tarief? Ik had me ingeschreven voor een taalcursus Spaans op het instapniveau aan het talencentrum van de EUR maar kan jammer genoeg niet meer.

    Ik kan me niet meer uitschrijven, maar kreeg nog wel de kans om tot eind volgende week een vervanger te zoeken. Pm me bij interesse.
    pi_79642862
    Beste mensen, misschien is hier iemand die me kan helpen.
    In april ga ik een keuze vak volgen aan de EUR (bij gezondheidswetenschappen)
    Ik ben nu een tijdje bezig en eindelijk heb ik me via SIN online voor het goede vak ingeschreven, blijkbaar wel te laat voor werkgroepen....
    Maar nu... In een briefje dat ik gekregen heb staat alleen dat ik in lokaal C1-081 moet zijn...
    Maar hoe kom er er nu weer achter waar dat is! Iemand een idee?
    pi_79642903
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 13:58 schreef muis12 het volgende:
    Beste mensen, misschien is hier iemand die me kan helpen.
    In april ga ik een keuze vak volgen aan de EUR (bij gezondheidswetenschappen)
    Ik ben nu een tijdje bezig en eindelijk heb ik me via SIN online voor het goede vak ingeschreven, blijkbaar wel te laat voor werkgroepen....
    Maar nu... In een briefje dat ik gekregen heb staat alleen dat ik in lokaal C1-081 moet zijn...
    Maar hoe kom er er nu weer achter waar dat is! Iemand een idee?
    Is meestal niet zo moeilijk te vinden: C betekent C-gebouw, 1 betekent eerste verdieping en 081 is het kamernummer.
    Cool story, Hansel.
    pi_79649351
    quote:
    Op zaterdag 27 maart 2010 13:59 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Is meestal niet zo moeilijk te vinden: C betekent C-gebouw, 1 betekent eerste verdieping en 081 is het kamernummer.
    C1 zijn echt kutlokalen
    pi_79650631
    Ik vind CB-017 waar ik af en toe zit wel meevallen. Ben maar twee keer in een ander lokaal in het c-gebouw geweest.

    T en M zijn nog altijd het beste .
    Cool story, Hansel.
    pi_79756381
    Hallo allen.

    Ik ben zaterdag naar de open dag geweest. Ik heb gekeken bij Fiscale Economie en Economie en Bedrijfseconomie. Fiscale Economie leek mij toch iets te veel van het goede, heel veel leeswerk zei die voorlichter.

    Economie en Bedrijfseconomie leek me wel tof, maar ik ben een beetje bang voor de wiskunde. Ik zit nu in VWO 5 en het gaat maar net met mijn wiskunde (A). Ik ben ook niet super in Economie, maar wel in M&O. M&O vind ik ook echt super leuk, altijd dikke achten en negens.

    Mijn vragen:

    Welke studie lijkt het meest op M&O? Ik vind die dingen van bedrijven eerlijk gezegd iets interessanter dan Economie in het algemeen.

    Is de wiskunde heel erg moeilijk bij Economie en Bedrijfseconomie?

    Dank
    pi_79778941
    Zelf zou ik je economie & bedrijfseconomie adviseren:

    Je begint meteen met een vak dat veel op M&O lijkt, accounting. De meeste bedrijfseconomische vakken lijken op M&O. De studie bestaat uit 1/3 economische, 1/3 bedrijfseconomische en 1/3 steunvakken.

    Elke student die ik spreek is positief over de studie in het algemeen, vooral de studenten die van bedrijfskunde zijn overgestapt.

    Het zijn niet alleen feiten en theorieën, zoals bij bedrijfskunde wel het geval is. Hierdoor wordt het heel snel saai en is het moeilijk de aandacht er bij te houden. Wel kan het een voordeel doen lijken dat er geen wiskunde is. Persoonlijk vind ik het echter leuk om niet alleen tekst uit je hoofd te leren maar ook nieuwe inzichten te krijgen door wiskunde.

    De wiskunde van economie wordt een steunvak genoemd en kent een hoge slagingspercentage. De tentamens zijn (in mijn ogen) helemaal niet moeilijk, terwijl er in de colleges en practica wel goed les gegeven wordt.

    Misschien een beetje subjectief, maar in ieder geval ben ik blij met mijn studiekeuze (economie & bedrijfseconomie).
    pi_79779119
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 10:34 schreef Sjappel het volgende:
    Zelf zou ik je economie & bedrijfseconomie adviseren:

    Elke student die ik spreek is positief over de studie in het algemeen, vooral de studenten die van bedrijfskunde zijn overgestapt.

    Het zijn niet alleen feiten en theorieën, zoals bij bedrijfskunde wel het geval is. Hierdoor wordt het heel snel saai en is het moeilijk de aandacht er bij te houden. Wel kan het een voordeel doen lijken dat er geen wiskunde is. Persoonlijk vind ik het echter leuk om niet alleen tekst uit je hoofd te leren maar ook nieuwe inzichten te krijgen door wiskunde.

    De wiskunde van economie wordt een steunvak genoemd en kent een hoge slagingspercentage. De tentamens zijn (in mijn ogen) helemaal niet moeilijk, terwijl er in de colleges en practica wel goed les gegeven wordt.

    Misschien een beetje subjectief, maar in ieder geval ben ik blij met mijn studiekeuze (economie & bedrijfseconomie).
    Daar moet ik toch even een tegengeluid op geven.

    Ik had zelf jaren lang de hoogste wiskunde gevolgd, maar ben op een gegeven moment overgestapt op A 1/2. Dat heb ik met een 8.3 afgesloten. Toch viel de wiskunde mij erg zwaar bij bedrijfseconomie. Misschien omdat ik geen reet uitvoerde, maar feit is wel dat het wel even een niveautje hoger is dat je gewend zal zijn.

    Daarnaast vond ik de gehele studie erg droog, terwijl ik economie op de middelbare school altijd erg leuk vond, en daar ook goed in was.
    Geen referral hier.
    pi_79783659
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

    [..]

    Daar moet ik toch even een tegengeluid op geven.

    Ik had zelf jaren lang de hoogste wiskunde gevolgd, maar ben op een gegeven moment overgestapt op A 1/2. Dat heb ik met een 8.3 afgesloten. Toch viel de wiskunde mij erg zwaar bij bedrijfseconomie. Misschien omdat ik geen reet uitvoerde, maar feit is wel dat het wel even een niveautje hoger is dat je gewend zal zijn.

    Daarnaast vond ik de gehele studie erg droog, terwijl ik economie op de middelbare school altijd erg leuk vond, en daar ook goed in was.
    droog? wat bedoel je daarmee?

    Wat je beweert over wiskunde vind ik niet helemaal juist, bij mij was het juist andersom. Zowel op de middelbare als nu voer ik geen reet uit, maar haal wel betere cijfers op de uni. Ook als je kijkt naar de gemiddelde van wiskunde afgelopen blok, die rond de 7,5 - 8 ligt.
    pi_79789585
    Dank voor jullie hulp:)

    Ik vind wiskunde gewoon heel lastig nu, maar als ik heel erg mijn best zou doen zou een dikke 7 er misschien wel inzitten. Toch doe ik niet zoveel, ik wil ook andere vakken doen en omdat het me niet ontzetten boeit kan ik er ook niet zo lang aanzitten.

    De "wiskunde" die daarentegen bij M&O langskomt, doe ik zonder problemen en ik vind het ook gewoon wel vrij leuk. Komt denk ik ook doordat dat eigenlijk veel minder abstract is dan de wiskunde die je bij wiskunde krijgt.

    Dat is ook een beetje het probleem bij economie. Economie gaat prima, altijd minstens zessen, maar soms ook achten. De achten zijn bij de hoofdstukken/modules die ik echt een beetje kan plaatsen zegmaar. Zoals belastingheffing, wanneer je in allerlei situaties de belasting moet berekenen. Dat gaat echt heel goed en daar heb ik vaak goede cijfers voor.

    Maar zodra het iets is wat ik niet zo goed kan plaatsen en dan vooral over dingen die gewoon over een heel land gaan of over een hele markt, gaat het minder. Ik vind dat ook minder interessant. Het is wel leuk, maar gewoon minder.

    Ik heb trouwens nog een vraag aan jullie die Economie & Bedrijfseconomie hebben, of anderen die dit toevallig weten. Bij UU hebben ze het zo gedaan dat je op een gegeven moment ook een aantal vakkan kan kiezen die de studie een beetje vanuit een andere hoek bekijken (bestuurskundig, rechten bijvoorbeeld), heeft EUR dat ook? Het zijn gewoon vakken die er echt tussen passen en als je dat niet wilt kun je gewoon economische vakken kiezen. Minoren heten het.

    Dank voor jullie hulp
    pi_79789604
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 18:50 schreef Snuf. het volgende:
    Hallo allen.

    Ik ben zaterdag naar de open dag geweest. Ik heb gekeken bij Fiscale Economie en Economie en Bedrijfseconomie. Fiscale Economie leek mij toch iets te veel van het goede, heel veel leeswerk zei die voorlichter.

    Economie en Bedrijfseconomie leek me wel tof, maar ik ben een beetje bang voor de wiskunde. Ik zit nu in VWO 5 en het gaat maar net met mijn wiskunde (A). Ik ben ook niet super in Economie, maar wel in M&O. M&O vind ik ook echt super leuk, altijd dikke achten en negens.

    Mijn vragen:

    Welke studie lijkt het meest op M&O? Ik vind die dingen van bedrijven eerlijk gezegd iets interessanter dan Economie in het algemeen.

    Is de wiskunde heel erg moeilijk bij Economie en Bedrijfseconomie?

    Dank
    Heey Snuf,

    Fiscale Economie is wel erg specialistisch en moet je vooral kiezen als je echt puur die richting op wilt. Verder geen keuze om je zorgen over te maken aangezien de propedeuse voor E&BE en FE identiek zijn, dus als je een van beiden kiest kan je na de propedeuse alsnog overstappen zonder studievertraging! Kijk anders ook hier voor de studieschema's gedurende Bachelor-1 en Bachelor-2.

    Als je M&O erg leuk vindt (volgens mij vooral accounting, finance en wat marketing) is E&BE erg geschikt maar is de studie Bedrijfskunde (ook erg goed aangeschreven in Rotterdam) misschien ook geschikt voor jou. Verschillen tussen deze studies zijn vooral
    - Economie & Bedrijfseconomie is een stuk wiskundiger dan Bedrijfskunde
    - E&BE is diepgaander dan BK
    - BK is veel breder dan E&BE, na BK weet je van veel meer zaken iets
    - BK gaat vooral over bedrijfsstructuren etc. terwijl E&BE ook veel vakken heeft over algemene economie (je kan in jaar 3 pas echt specialiseren in bedrijfseconomie)

    De wiskunde bij economie is even wennen in blok 1 en is een stuk pittiger dan wiskunde a op de middelbare (het lijkt meer op wiskunde b), maar met een beetje hard werken is het vak best te halen. Overigens kennen zowel economie als bedrijfskunde een internationale variant waarvoor je je kunt opgeven als je gemiddeld een 7 of hoger staat nu.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 31-03-2010 15:04:14 ]
    pi_79789728
    Bij M&O kom je natuurlijk eigenlijk geen wiskunde tegen, maar enkel 'rekenen'. De wiskunde is bij E&BE wel een stukje abstracter. De EUR heeft overigens ook minoren, maar je kunt natuurlijk ook op exchange gaan om daar keuzevakken te volgen!
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 14:56 schreef Snuf. het volgende:
    (..)
    pi_79794998
    Oké, dank voor je hulp

    Ik heb ook wel naar Bedrijfskunde gekeken, maar op de site stond dat het toch wel een behoorlijk pittige studie is, dus ik ben toch bang dat dat wat lastig is voor mij.

    Ook weet ik nog niet wat ik wil doen, maar ik denk dat het iets wordt als Accountant, Belastingadviseur, Hypotheekadviseur, Beleggingsadviseur. Ik weet niet wat je precies voor studies moet doen om zoiets te worden, maar ik denk dat Economie & Bedrijfseconomie wel aardig is om die kant op te gaan? Het hoeft natuurlijk niet per se een baan te zijn van het rijtje dat ik net zei, maar iets die kant op in ieder geval

    IBEB heb ik ook gezien, maar daar moet je inderdaad wel heul goede cijfers voor Wiskunde hebben en dat heb ik nou eenmaal niet.

    Exchange kan toch ook gewoon als je de nederlandse studie doet? Want dat lijkt me erg leuk

    Fiscale Economie leek me op zich wel aardig, maar lijkt me wel erg veel scholing erna en, zoals jij al zei, iets te specialistisch. Ik kan die kant altijd nog op als ik dat wil.
    pi_79795848
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 17:03 schreef Snuf. het volgende:
    Oké, dank voor je hulp

    Ik heb ook wel naar Bedrijfskunde gekeken, maar op de site stond dat het toch wel een behoorlijk pittige studie is, dus ik ben toch bang dat dat wat lastig is voor mij.

    Ook weet ik nog niet wat ik wil doen, maar ik denk dat het iets wordt als Accountant, Belastingadviseur, Hypotheekadviseur, Beleggingsadviseur. Ik weet niet wat je precies voor studies moet doen om zoiets te worden, maar ik denk dat Economie & Bedrijfseconomie wel aardig is om die kant op te gaan? Het hoeft natuurlijk niet per se een baan te zijn van het rijtje dat ik net zei, maar iets die kant op in ieder geval

    IBEB heb ik ook gezien, maar daar moet je inderdaad wel heul goede cijfers voor Wiskunde hebben en dat heb ik nou eenmaal niet.

    Exchange kan toch ook gewoon als je de nederlandse studie doet? Want dat lijkt me erg leuk

    Fiscale Economie leek me op zich wel aardig, maar lijkt me wel erg veel scholing erna en, zoals jij al zei, iets te specialistisch. Ik kan die kant altijd nog op als ik dat wil.
    Kan ik weer tegenspreken. Ik ging met een 7 gemiddeld IBEB in. Het is in principe hetzelfde als Economie en Bedrijfseconomie, alleen wordt het volledig in het Engels gegeven, en zijn 50% van de studenten internationale studenten van over de hele wereld.
    pi_79796476
    Een 7 voor wiskunde is hoog voor mij Ik heb in bijna 2 jaar 1 keer een 7 gehaald voor een toets...
    pi_79796477
    Bedrijfskunde wordt over het algemeen juist minder moeilijk dan economie ingeschat doordat er veel minder wiskunde aan te pas komt. Zo'n tekst is slechts om mensen af te schrikken die denken bedrijfskunde 'wel even denken te gaan doen'. Maar met de beroepen die jij doen wil zou ik je inderdaad gewoon economie & bedrijfseconomie aanraden, lekker veel keuzevakken en specialisaties hier in Rotterdam en dat wiskunde haal je heus wel met wat hard werk.

    Exchange kan altijd btw (als je cijfers goed genoeg zijn).
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 17:03 schreef Snuf. het volgende:
    Oké, dank voor je hulp

    Ik heb ook wel naar Bedrijfskunde gekeken, maar op de site stond dat het toch wel een behoorlijk pittige studie is, dus ik ben toch bang dat dat wat lastig is voor mij.

    Ook weet ik nog niet wat ik wil doen, maar ik denk dat het iets wordt als Accountant, Belastingadviseur, Hypotheekadviseur, Beleggingsadviseur. Ik weet niet wat je precies voor studies moet doen om zoiets te worden, maar ik denk dat Economie & Bedrijfseconomie wel aardig is om die kant op te gaan? Het hoeft natuurlijk niet per se een baan te zijn van het rijtje dat ik net zei, maar iets die kant op in ieder geval

    IBEB heb ik ook gezien, maar daar moet je inderdaad wel heul goede cijfers voor Wiskunde hebben en dat heb ik nou eenmaal niet.

    Exchange kan toch ook gewoon als je de nederlandse studie doet? Want dat lijkt me erg leuk

    Fiscale Economie leek me op zich wel aardig, maar lijkt me wel erg veel scholing erna en, zoals jij al zei, iets te specialistisch. Ik kan die kant altijd nog op als ik dat wil.
    pi_79796550
    Dit is overigens het wiskundeboek dat gebruikt wordt bij het eerste wiskundevak in de bachelor e&be, erg goed te doen als je er eenmaal een beetje in zit.
    pi_79796696
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 17:45 schreef Snuf. het volgende:
    Een 7 voor wiskunde is hoog voor mij Ik heb in bijna 2 jaar 1 keer een 7 gehaald voor een toets...
    T'zorgt er alleen voor dat je makkelijker door de loting komt.
    pi_79797669
    quote:
    Op woensdag 31 maart 2010 17:47 schreef Kaas- het volgende:
    Dit is overigens het wiskundeboek dat gebruikt wordt bij het eerste wiskundevak in de bachelor e&be, erg goed te doen als je er eenmaal een beetje in zit.
    Ziet er moeilijk uit

    Het engels is denk ik het probleem niet, dat spreek en lees ik goed, maar ik ga me er nog eens goed inverdiepen, gelukkig heb ik nog 1,5 jaar

    Dank jullie
    pi_79826006
    Heren (en dames),
    Ik las dat hier veel mensen van Economie en Bedrijfseconomie zijn. En laat ik daar nou net een klein aantale vraagjes over hebben over het Research Project.
    Ik hoorde vandaag geluiden over dat je ook een standaarddeviatie erbij moet zetten? Wie kan hier meer info over geven.
    En mijn tweede en laatste vraag is of je die vijf punten (Relatief voordeel, compatibility, Complexiteit, Divisibility, communiceerbaarheid) aan bepaalde vragen moet koppelen. Dus dat vraag 1 eigenlijk bekijkt wat het relatief voordeel is. En vraag 4 bijvoorbeeld de communiceerbaarheid.

    Alvast bedankt
    pi_79862887
    Het staat niet in de opdracht, dus dan hoeft het niet. Maar je kunt het er natuurlijk best bij doen.
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:31:34 #165
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_79863096
    Iemand nog naar de business uber day geweest met Gen.Petraeus?
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      vrijdag 2 april 2010 @ 11:31:47 #166
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_79863100
    quote:
    Op donderdag 1 april 2010 12:37 schreef Veurmeur het volgende:
    Heren (en dames),
    Ik las dat hier veel mensen van Economie en Bedrijfseconomie zijn. En laat ik daar nou net een klein aantale vraagjes over hebben over het Research Project.
    Ik hoorde vandaag geluiden over dat je ook een standaarddeviatie erbij moet zetten? Wie kan hier meer info over geven.
    En mijn tweede en laatste vraag is of je die vijf punten (Relatief voordeel, compatibility, Complexiteit, Divisibility, communiceerbaarheid) aan bepaalde vragen moet koppelen. Dus dat vraag 1 eigenlijk bekijkt wat het relatief voordeel is. En vraag 4 bijvoorbeeld de communiceerbaarheid.

    Alvast bedankt
    Wat betreft je eerste vraag: Kloosterman had het er inderdaad over dat die standaard deviatie erbij moet/kan. Dat doen wij ook wel, maar ik doe er verder niks mee. Misschien om te kijken of de verschillen in je uitkomsten niet te groot zijn ofzo.
    Die 5 karakteristieken koppel ik zelf wel aan de vragen. Ik zet die punten onder elkaar en zet erachter wat de uitkomsten uit de enquête zijn. Probleem is alleen dat ik niet precies weet welke vraag waarbij hoort
    pi_79865496
    quote:
    Op vrijdag 2 april 2010 11:31 schreef eleusis het volgende:
    Iemand nog naar de business uber day geweest met Gen.Petraeus?
    Ja, maar ik vond hem niet zo bijzonder.

    Richard St. John en Steve Truglia waren wel geweldig.
    pi_80025573
    Ik heb een vraag over de toelating van de RSM Bedrijfskunde Pre-Master:

    Als alles goed rond ik in juli mijn HBO Bedrijfseconomie af en ik hoop dan door te kunnen studeren aan de EUR. Ik heb m'n oog laten vallen op de RSM Bedrijfskunde Pre-Master. Nu geldt daar een minimum eis van een 7.0 (gewogen gemiddelde). Volgens de cijferlijst van mijn HBO sta ik op dit moment een 6,96. Er komen nog genoeg ECTS bij (minor, afstuderen) maar ik heb toch een vraag:

    Hoe streng zijn ze met de 7.0 norm? Zijn er grijze gebieden? Kennen jullie verhalen van bevriende studenten in dezelfde situatie?

    Ik hoor het graag!
    pi_80196285
    Weet iemand al de onderwerpen voor het vak Aci-1a?
    pi_80198583
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 23:11 schreef JuX0rz het volgende:
    Ik heb een vraag over de toelating van de RSM Bedrijfskunde Pre-Master:

    Als alles goed rond ik in juli mijn HBO Bedrijfseconomie af en ik hoop dan door te kunnen studeren aan de EUR. Ik heb m'n oog laten vallen op de RSM Bedrijfskunde Pre-Master. Nu geldt daar een minimum eis van een 7.0 (gewogen gemiddelde). Volgens de cijferlijst van mijn HBO sta ik op dit moment een 6,96. Er komen nog genoeg ECTS bij (minor, afstuderen) maar ik heb toch een vraag:

    Hoe streng zijn ze met de 7.0 norm? Zijn er grijze gebieden? Kennen jullie verhalen van bevriende studenten in dezelfde situatie?

    Ik hoor het graag!
    Mij lijkt dat ze die 7,0 gemiddeld niet zo super streng zullen handhaven.
    Cool story, Hansel.
    pi_80199461
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 19:17 schreef chabo het volgende:
    Weet iemand al de onderwerpen voor het vak Aci-1a?
    Goede vraag, dat hele vak slaat echt nergens op, je moet eigenlijk pas beginnen met leren wanneer je weet welke 2 onderwerpen er gevraagd gaan worden.. de rest kun je dan gewoon negeren..
    pi_80202090
    Dat vak is voor de volgende generatie (lees: o.a. ik) overigens afgeschaft en vervangen door Introduction to Behavioral Economics.
      zondag 11 april 2010 @ 22:20:59 #173
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80206404
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:09 schreef Kaas- het volgende:
    Dat vak is voor de volgende generatie (lees: o.a. ik) overigens afgeschaft en vervangen door Introduction to Behavioral Economics.
    Hoe ging die vaardighedentoets bij jou? Ik heb echt geen flauw idee, maar heb er stiekem niet zo'n goed gevoel over Nouja, telt toch niet zo zwaar.
    pi_80207941
    Zijn jullie een beetje naar die Marketing colleges gegaan? Voegen ze wat toe? Of heb ik niets gemist.
      zondag 11 april 2010 @ 23:03:32 #175
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80208874
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef Conversatie het volgende:
    Zijn jullie een beetje naar die Marketing colleges gegaan? Voegen ze wat toe? Of heb ik niets gemist.
    Ja, Nee, Nee. Alleen die van Stremersch zijn dus wel cool
    pi_80212202
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 23:03 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Ja, Nee, Nee. Alleen die van Stremersch zijn dus wel cool
    Hamvraag: Waarom ben jij dan toch wel gegaan? Maar oke, dankje! Ik had wel naar die van Stremersch gewild, maar heb ze helaas (op de eerste na) moeten missen. Hoop dat ze in de sirverslagen staan..

    Is je major (economie en beleid) een beetje interessant trouwens Finitio?
      maandag 12 april 2010 @ 09:59:13 #177
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80216390
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 00:25 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Hamvraag: Waarom ben jij dan toch wel gegaan?
    De hoop dat het beter wordt denk ik Deze week ga ik weer, omdat ik hoop dat hij wat meer aan het tentamen gaat besteden enzo
    pi_80216582
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 09:59 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    De hoop dat het beter wordt denk ik Deze week ga ik weer, omdat ik hoop dat hij wat meer aan het tentamen gaat besteden enzo
    Dat is ook de enige reden dat ik nog naar een deel van de colleges ga. Maar ik moet zeggen dat de man die wij voor accounting hebben wél erg goed is.
    Cool story, Hansel.
    pi_80216651
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 09:59 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    De hoop dat het beter wordt denk ik Deze week ga ik weer, omdat ik hoop dat hij wat meer aan het tentamen gaat besteden enzo
    Ah oke, ja ik ga vandaag ook maar is..
    pi_80217015
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 22:20 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Hoe ging die vaardighedentoets bij jou? Ik heb echt geen flauw idee, maar heb er stiekem niet zo'n goed gevoel over Nouja, telt toch niet zo zwaar.
    Volgens mij wel prima, heb i.i.g. overal wat ingevuld. Kan me niet voorstellen dat je daar ineens een slecht cijfer voor gaat krijgen.

    Van marketing heb ik overigens in totaliteit één college gevolgd en dat was meer dan genoeg.
    pi_80217487
    Als ik niet naar colleges ga voel ik mij schuldig.
    Cool story, Hansel.
    pi_80234186
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 00:25 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Is je major (economie en beleid) een beetje interessant trouwens Finitio?
    Ja, erg interessant, al moest ik net (deadline 18 uur) een nogal saaie opdracht maken over het innovatiebeleid in Nederland. Sowieso zou ik er wat meer tijd in moeten steken, heb twee weken lang letterlijk niets gedaan omdat ik op studiereis was, dus heb wat in te halen.
    pi_80348063
    Achaibersing is ook een ouwe zeur geworden zeg. Waar er twee jaar geleden nog een grapje vanaf kon bij ACI 1a loopt hij nu het hele college te zeiken over studenten die hun boek niet mee hebben en studenten die de opgaven niet gelezen/gemaakt hebben. Vandaag werd het hoogtepunt bereikt, halverwege het college gooit hij de handdoek in de ring en vertrekt hij met de mededeling dat de opgaven op Blackboard staan. Echt een vertoning en het steekt schraal af bij de jonge, enthousiaste docenten die ik bij de andere vakken (Finance 2 , Monetary Economics , Money Credit and Banking , Transport Economics , Economics of Taxation , etc. etc.) gewend ben.

    Edit: Lang niet hier gepost trouwens.

    [ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-04-2010 16:19:00 ]
    pi_80349891
    Heeft hij nog wat gezegd over de onderwerpen? Ik hoor van verschillende mensen dat het economische voorraad gaat worden en leasing.
    pi_80350558
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Achaibersing is ook een ouwe zeur geworden zeg. Waar er twee jaar geleden nog een grapje vanaf kon bij ACI 1a loopt hij nu het hele college te zeiken over studenten die hun boek niet mee hebben en studenten die de opgaven niet gelezen/gemaakt hebben. Vandaag werd het hoogtepunt bereikt, halverwege het college gooit hij de handdoek in de ring en vertrekt hij met de mededeling dat de opgaven op Blackboard staan. Echt een vertoning en het steekt schraal af bij de jonge, enthousiaste docenten die ik bij de andere vakken (Finance 2 , Monetary Economics , Money Credit and Banking , Transport Economics , Economics of Taxation , etc. etc.) gewend ben.

    Edit: Lang niet hier gepost trouwens.
    Ja Achbaibersing is soms erg. Een vriendin van mij stond laatst met Esseboom te praten na het practicum en die zei ook dat Achaibersing het college geven maar een irritante onderbreking vindt van zijn onderzoek. Je ziet gewoon dat hij er geen zin heeft om college te geven. Esseboom daarentegen is wel .
    pi_80350909
    Wij hebben er ook zo iemand bij zitten... Heeft er duidelijk geen zin in, stottert en heeft geen idee waar hij het over heeft.

    Degene die Accounting doet is wél een supertoffe kerel. Hij geeft colleges dan ook meer als extraatje naast zijn fulltime baan.
    Cool story, Hansel.
    pi_80362805
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 17:17 schreef Carducci het volgende:
    Ja Achbaibersing is soms erg. Een vriendin van mij stond laatst met Esseboom te praten na het practicum en die zei ook dat Achaibersing het college geven maar een irritante onderbreking vindt van zijn onderzoek. Je ziet gewoon dat hij er geen zin heeft om college te geven. Esseboom daarentegen is wel .
    Ja Esseboom is wel een aardige kerel en kan ook goed uitleggen. (Jammer dat ie zo'n stom vak geeft. )
    pi_80363017
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 16:58 schreef chabo het volgende:
    Heeft hij nog wat gezegd over de onderwerpen? Ik hoor van verschillende mensen dat het economische voorraad gaat worden en leasing.
    Ik hoorde juist van verschillende mensen dat de onderwerpen dit jaar geheim gehouden worden..
    Bolkesteijn, is dit het enige BA-2 vak dat je nog open hebt staan?
    pi_80363688
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 22:05 schreef Finitio het volgende:
    Ik hoorde juist van verschillende mensen dat de onderwerpen dit jaar geheim gehouden worden.
    Ik heb de laatste 3 weken alle hoorcolleges/sommencolleges gevolgd en daarin werd geen enkel tipje van de sluier opgelicht. Integendeel, Achaibersing ging een aantal keer te keer over studenten die daar naar vroegen. Ook de student assistent kon niet helpen, helaas. Ik hoop niet dat Achaibersing dit chagrijn heeft meegenomen in het tentamen, want hoewel ik een 4,5 mag halen ivm compensatie wil ik toch echt graag boven de 6,0 halen.
    quote:
    Bolkesteijn, is dit het enige BA-2 vak dat je nog open hebt staan?
    Ja, en de seminar BA-3 heb ik nu ook bijna af. Daarna alleen nog m'n bachelorthesis schrijven. En nog een programmeer vak herkansen, maar dat gaat wel lukken, ik ben inmiddels aardig thuis in programmeren.
    pi_80391153
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 22:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Ik heb de laatste 3 weken alle hoorcolleges/sommencolleges gevolgd en daarin werd geen enkel tipje van de sluier opgelicht. Integendeel, Achaibersing ging een aantal keer te keer over studenten die daar naar vroegen. Ook de student assistent kon niet helpen, helaas. Ik hoop niet dat Achaibersing dit chagrijn heeft meegenomen in het tentamen, want hoewel ik een 4,5 mag halen ivm compensatie wil ik toch echt graag boven de 6,0 halen.
    [..]

    Ja, en de seminar BA-3 heb ik nu ook bijna af. Daarna alleen nog m'n bachelorthesis schrijven. En nog een programmeer vak herkansen, maar dat gaat wel lukken, ik ben inmiddels aardig thuis in programmeren.
    Nice, dit jaar lekker de bachelor binnen dus!
    pi_80412084
    Zijn die aci 1a tentamens van economie niet hetzelfde als van onze engelstalige vrienden van ibeb? Daar schijnt wel tijdens het laatste college alles gezegd te zijn over het tentamen.
    pi_80414296
    quote:
    Op zaterdag 17 april 2010 09:28 schreef Najir het volgende:
    Zijn die aci 1a tentamens van economie niet hetzelfde als van onze engelstalige vrienden van ibeb? Daar schijnt wel tijdens het laatste college alles gezegd te zijn over het tentamen.
    Nee, is een volstrekt ander vak, zij gebruiken bijvoorbeeld een Engelstalig boek, en hebben opdrachten die ook mee tellen. http://ESE.sin-online.nl/studiegids/?action2=show_course&course=FEB12008X
    pi_80472209
    Even voor mensen die ACI doen.

    Het is zeer waarschijnlijk dat er op het tentamen gevraagd zal gaan worden naar economische voorraad en huurkoop/leasing. Hier is in de colleges verreweg het meeste aandacht aan besteed onder anderen bij de bespreking van de oefententamens. Mijn practicumdocent heeft tevens ook nog gezegd dat het erg waarschijnlijk is dat de economische voorraad terugkomt op het tentamen.

    Zeker weten doe ik het dus niet, maar mij is wel duidelijk waar ik de nadruk op moet gaan leggen bij het leren

    Succes allemaal!
    pi_80486305
    Oke, bedankt voor de info. Dat is handig.
    pi_80513619
    Top, dankjewel. Hoorde die 2 onderwerpen al vaker voorbij komen, daar maar extra aandacht aangeven. Succes allen met tentamens deze week!
    pi_80564706
    Dat oefententamen marketing... Als dat morgen ook zo is...
    Allerlei nieuwe begrippen die geïntroduceerd worden en soms nog goed zijn ook
    Had 1/3de fout ofzo, dat belooft wat.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Conversatie op 21-04-2010 16:57:27 ]
      woensdag 21 april 2010 @ 17:26:49 #197
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80566081
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 16:47 schreef Conversatie het volgende:
    Dat oefententamen marketing... Als dat morgen ook zo is...
    Allerlei nieuwe begrippen die geïntroduceerd worden en soms nog goed zijn ook
    Had 1/3de fout ofzo, dat belooft wat.
    Ik heb nu ook iets van drie oefententamens gedaan en steeds weer word ik verbaasd door de nieuwe begrippen En dan moet ik ook vrijwel heel statistiek nog doen
    pi_80568594
    Leuk die schoonmakersdisco gisteren
    Cool story, Hansel.
    pi_80571328
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 17:26 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Ik heb nu ook iets van drie oefententamens gedaan en steeds weer word ik verbaasd door de nieuwe begrippen En dan moet ik ook vrijwel heel statistiek nog doen
    Same here.

    Weet jij trouwens hoe dat zit met aantekeningen in je Statistiek boek? Tijdens de colleges is gezegd dat je wel kleine aantekeningen mocht zetten in je boek, maar ja dat is nogal subjectief lijkt me?
    pi_80571433
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:53 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Same here.

    Weet jij trouwens hoe dat zit met aantekeningen in je Statistiek boek? Tijdens de colleges is gezegd dat je wel kleine aantekeningen mocht zetten in je boek, maar ja dat is nogal subjectief lijkt me?
    Onze docent gaf als tip op de lege bladzijdes van het boek de uitwerkingen van een hele oefententamen in te zetten.

    Hoe komen jullie trouwens aan meerdere oefententamens van marketing? Zouden jullie ze kunnen uploaden?
    pi_80571813
    http://www.sendspace.com/file/ydmfho

    Als je lui bent zoals ik en gewoon het liefst alles via de GR doet.
    pi_80572737
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 19:56 schreef Sjappel het volgende:

    [..]

    Onze docent gaf als tip op de lege bladzijdes van het boek de uitwerkingen van een hele oefententamen in te zetten.

    Hoe komen jullie trouwens aan meerdere oefententamens van marketing? Zouden jullie ze kunnen uploaden?
    Practicumdocent neem ik aan?
    Dat is inderdaad geen gek idee, maar de vraag is of het mag.

    En ik heb er maar 1
    pi_80581095
    Je mag gewoon alles in je boek zetten wat je nodig denkt te hebben, alleen geen losse bladen enzo. Maar of je nou echt iets hebt aan de uitwerkingen van zo'n oud tentamen... sowieso is alles al te vinden in je boek, behalve zo'n kansenboom maar die is goed te doen.
    pi_80583178
    Misschien een handige tip voor de statistiek mensen, schrijf niet je hele boek vol met statistiek dingen, gebruik van die stikkertjes(bv van post-its) om formules snel te vinden. In je bachelor2 heb je veel schrijfruimte nodig voor statistiek2 .
    pi_80585122
    quote:
    Op woensdag 21 april 2010 23:19 schreef hamster90 het volgende:
    Je mag gewoon alles in je boek zetten wat je nodig denkt te hebben, alleen geen losse bladen enzo. Maar of je nou echt iets hebt aan de uitwerkingen van zo'n oud tentamen... sowieso is alles al te vinden in je boek, behalve zo'n kansenboom maar die is goed te doen.
    Oke nice, volgens mij valt dat tentamen reuze mee dan.
    pi_80600512
    Ik zit momenteel te denken om een Master te gaan volgen aan de RSM en dan Business Information Management.
    Uit de OP kan ik het niet helemaal halen, maar doet iemand het? Of weten jullie uberhaupt wat over deze studie (Ervaringen van anderen, niveau etc. etc.)
    pi_80606780
    quote:
    In onderstaande tabel staat de gezamenlijke kansverdeling van twee kansvariabelen X en Y,
    waar X het dagelijks aantal verkochte tennisrackets en Y het dagelijks aantal verkochte
    golfclubs bij een kleine sportwinkel weergeeft.
    X
    Y 1 2 3
    1 0.30 0.18 0.12
    2 0.15 0.09 0.06
    3 0.05 0.03 0.02
    Weet iemand of je dit ook in je GR kan zetten om onder andere de standaarddeviatie te berekenen?
    pi_80607300
    quote:
    Op donderdag 22 april 2010 19:10 schreef Orkasio het volgende:

    [..]

    Weet iemand of je dit ook in je GR kan zetten om onder andere de standaarddeviatie te berekenen?
    lees blz. 279 van het boek
      donderdag 22 april 2010 @ 19:52:34 #209
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80608206
    Ik weet niet of ik zo blij moet worden van het Marketingtentamen

    Beetje jammer ook dat ze een keer waren vergeten om het pijltje achter het goede antwoord te laten staan, maar dan precies bij een vraag die ik wel had geweten
    pi_80620132
    Ik heb het gecontroleerd en niet gehaald..
    pi_80637418
    Aci was weer aardig moeilijk, maar nu vakantie!
    pi_80642513
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 16:15 schreef hamster90 het volgende:
    Aci was weer aardig moeilijk, maar nu vakantie!
    Heb tot nu toe van iedereen hetzelfde gehoord, dus het zou zomaar kunnen dat de punten weer flink opgehoogd gaan worden.
    pi_80649737
    Kut statistiek, heb een nieuwe her erbij omdat ik niet goed naar de vragen had gekeken.
    pi_80661423
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 21:40 schreef NM. het volgende:
    Kut statistiek, heb een nieuwe her erbij omdat ik niet goed naar de vragen had gekeken.
    Zonde, de vraag goed lezen is ook wel belangrijk bij juist onjuist natuurlijk! Heb zelf ook statistiek gedaan omdat ik er helemaal niets meer van wist en ik statistiek 2 nog moet doen. Toch een mooie 9.7 gehaald. ben benieuwd of ik ooit een hoger cijfer kan halen.
    pi_80662721
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 09:33 schreef hamster90 het volgende:
    Toch een mooie 9.7 gehaald. ben benieuwd of ik ooit een hoger cijfer kan halen.
    Dat dacht ik ook na een 9,4 voor Finance 1. Inmiddels heb ik toch meerdere 10'en. Die MC tentamens zijn wat dat betreft wel handig.

    ACI ging niet best trouwens, ik hoop echt dat ik hoger heb dan een 4,5. Dan ben ik er tenminste vanaf.

    * Bolkesteijn heeft echt een hekel aan alles wat met accounting en boekhouden te maken heeft.
    pi_80662802
    quote:
    Op vrijdag 23 april 2010 18:52 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Heb tot nu toe van iedereen hetzelfde gehoord, dus het zou zomaar kunnen dat de punten weer flink opgehoogd gaan worden.
    Ik hoop het.
    pi_80663745
    Deze week definitief het BSA gehaald.

    Wel lekker handig overigens dat bij een vraag uit het marketingtentamen het pijltje nog achter antwoord D stond (waar het pijltje altijd betekent: "dit is het juiste antwoord").
    pi_80663783
    @ Bolkesteijn en Finitio

    Binnenkort cum laude afstuderen in de bachelor of hebben de accountingvakken daar een stokje voor gestoken?
    pi_80667918
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:50 schreef Kaas- het volgende:
    @ Bolkesteijn en Finitio

    Binnenkort cum laude afstuderen in de bachelor of hebben de accountingvakken daar een stokje voor gestoken?
    Nee valt gelukkig mee, moet wel raar lopen wil dat niet meer lukken.
    Maar aci, accounting en inleiding accounting zijn inderdaad wel de vakken waar ik het slechtst voor gescoord heb!
    En gefeliciteerd met je BSA natuurlijk, dat zag er toch minder gunstig uit in het begin van dit jaar! Ga je trouwens nog rechten erbij doen volgend jaar?

    Edit: net ff zitten rekenen, met een 6,7 voor m'n scriptie ben ik er waarschijnlijk. Trouwens wel een relevante vraag, eigenlijk is sinds halverwege het eerste jaar mijn enige doel geweest om cum laude af te studeren.. niet om voldoendes of zelfs hoge punten te halen.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Finitio op 24-04-2010 17:51:01 ]
    pi_80668308
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik ook na een 9,4 voor Finance 1. Inmiddels heb ik toch meerdere 10'en. Die MC tentamens zijn wat dat betreft wel handig.

    ACI ging niet best trouwens, ik hoop echt dat ik hoger heb dan een 4,5. Dan ben ik er tenminste vanaf.

    * Bolkesteijn heeft echt een hekel aan alles wat met accounting en boekhouden te maken heeft.
    Precies, die MC-tentamens geven af en toe een heel verkeerd beeld. Verder haat iedereen die ik ken ACI met je.. een vriend van mij heeft er dit jaar voor gekozen om maar een nachtje door te halen en het tentamen gewoon te skippen.
    pi_80669254
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:50 schreef Kaas- het volgende:
    @ Bolkesteijn en Finitio

    Binnenkort cum laude afstuderen in de bachelor of hebben de accountingvakken daar een stokje voor gestoken?
    Ik heb geen 8,25 gemiddeld hoor( en ook niet alles in één keer gehaald). Gemiddeld een 7,4 ofzo. Verder heb ik een onvoldoende uit het eerste jaar, voor Organisatie en Strategie 1. En het lijkt mij sterk dat ik voor ACI een voldoende heb gehaald, dus dat zal ook wel compenseren worden. Voor Marketing heb ik ook vrij laag gescoord. Maar dat zijn precies de vakken waarbij het mij niets uit maakt, ik heb er niks mee, en ik zal mij er nooit zo in voor kunnen zetten voor vakken als Finance, Micro-Economie (A), Monetary Economics, etc. etc.

    Maar ik ben er ook niet echt mee bezig, ik studeer voor mij zelf, niet voor een mooi CV.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-04-2010 16:19:30 ]
    pi_80669291
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 15:14 schreef Finitio het volgende:
    Precies, die MC-tentamens geven af en toe een heel verkeerd beeld.
    Wat ik meer bedoel is dat je bij tentamens met open vragen altijd wel hier of daar een foutje maakt (tenminste, ik doe dat ), bij MC heb je niet de noodzaak dat het antwoord geïnterpreteerd en gewogen wordt. Ik heb er altijd wel slordigheids fouten in zitten, stap in een berekening vergeten of verkeerde getallen gebruikt, bij MC filter je die fouten er sneller uit.
    pi_80669350
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 11:48 schreef Kaas- het volgende:
    Deze week definitief het BSA gehaald.
    Dan ben je nu echt EUR student. Ik vind het een soort proeftijd/ontgroenings idee hebben zo'n BSA.
    pi_80669549
    Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over een regeling waarbij je toch je 60 ECTS in het eerste jaar kan halen als je één tentamen/vak niet hebt gehaald. Ik kan er alleen niets over vinden, zit ik nou te raaskallen of bestaat een dergelijke regeling echt ?

    IBA trouwens.
    Cool story, Hansel.
    pi_80669555
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Wat ik meer bedoel is dat je bij tentamens met open vragen altijd wel hier of daar een foutje maakt (tenminste, ik doe dat ), bij MC heb je niet de noodzaak dat het antwoord geïnterpreteerd en gewogen wordt. Ik heb er altijd wel slordigheids fouten in zitten, stap in een berekening vergeten of verkeerde getallen gebruikt, bij MC filter je die fouten er sneller uit.
    Je hebt gelijk, mijn reactie was wat vaag. MC is het inderdaad een stuk makkelijker om een 10 te halen. Daarnaast geeft het echter ook een minder goed beeld. Ik heb zelf voor sommige MC-tentamens geweldig gescoord, terwijl ik niet veel van het vak begreep, je leert het op een andere manier als je weet dat het meerkeuze wordt. Sowieso kun je met meerkeuze vaak behoorlijk 'smokkelen', zoals terugrekenen vanuit de antwoorden.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 24-04-2010 16:31:30 ]
    pi_80669710
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 16:26 schreef wikwakka2 het volgende:
    Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over een regeling waarbij je toch je 60 ECTS in het eerste jaar kan halen als je één tentamen/vak niet hebt gehaald.
    Bij FEW kun je compenseren volgens mij. Wellicht dat er bij IBA ook zo'n regeling is.
    pi_80669895
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 16:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Bij FEW kun je compenseren volgens mij. Wellicht dat er bij IBA ook zo'n regeling is.
    Ah, ik heb net dit gevonden:
    quote:
    I have received a 5 for a specific course. Can I compensate this grade?

    If you have received one 5 from your bachelor 1 courses, you can compensate this if you have successfully finished all other courses from bachelor 1. The 5 needs to be compensated by at least two 7’s or one 8 or higher grade of the remaining bachelor 1 courses.
    Dus toch. Zat erover te denken om er gebruik van te maken omdat het hertentamen op mijn verjaardag is, maar misschien is het beter om er juist dan een goed cijfer voor te halen .

    En dit trimester ook nog eens accounting, het is maar de vraag of ik dat in één keer ga halen .
    Cool story, Hansel.
    pi_80670415
    Jammer dat ze op Rechtsgeleerdheid geen enkele compensatie kennen. Had ik wel kunnen gebruiken voor rechtsgeschiedenis .
    Geen referral hier.
    pi_80670845
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 17:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
    Jammer dat ze op Rechtsgeleerdheid geen enkele compensatie kennen. Had ik wel kunnen gebruiken voor rechtsgeschiedenis .
    Probeer voor de herkansing ergens een Joho-tentamenbundel te fixen, ze vragen elk jaar ongeveer hetzelfde
    pi_80673726
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Ah, ik heb net dit gevonden:
    [..]

    Dus toch. Zat erover te denken om er gebruik van te maken omdat het hertentamen op mijn verjaardag is, maar misschien is het beter om er juist dan een goed cijfer voor te halen .

    En dit trimester ook nog eens accounting, het is maar de vraag of ik dat in één keer ga halen .
    Accounting. Gaat het allemaal nog een beetje lekker trouwens ww2 (cijfers, juiste studie etc.)?
    pi_80673855
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 14:51 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Nee valt gelukkig mee, moet wel raar lopen wil dat niet meer lukken.
    Maar aci, accounting en inleiding accounting zijn inderdaad wel de vakken waar ik het slechtst voor gescoord heb!
    En gefeliciteerd met je BSA natuurlijk, dat zag er toch minder gunstig uit in het begin van dit jaar! Ga je trouwens nog rechten erbij doen volgend jaar?

    Edit: net ff zitten rekenen, met een 6,7 voor m'n scriptie ben ik er waarschijnlijk. Trouwens wel een relevante vraag, eigenlijk is sinds halverwege het eerste jaar mijn enige doel geweest om cum laude af te studeren.. niet om voldoendes of zelfs hoge punten te halen.
    Nice, doe je zeer goed dan! Kunnen ze je vervolgens nooit weer afnemen. Gaat je thesis een beetje in het verlengde van je seminar liggen of wordt het een ander micro-economisch onderwerp?

    Hehe klopt, voor micro staat ook nog altijd een lelijke 5,4 maar die ga ik herkansen in de zomer. Gemiddelde is inmiddels wel zo opgepoetst dat ik met de herkansingen erbij toch nog ga proberen om die P cum laude te halen, zou een gave comeback zijn! Of ik rechten ga studeren weet ik nog niet 100% zeker, maar ik heb me iig alvast ingeschreven om niet te laat zijn voor de loting.
    pi_80673933
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:09 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Accounting. Gaat het allemaal nog een beetje lekker trouwens ww2 (cijfers, juiste studie etc.)?
    Whehe, ik kijk er niet naar uit, dat is zeker . Gelukkig is onze accountingdocent wel de beste docent van dit trimester .

    Het gaat wel goed, maar de motivatie is er nog niet echt. Het is toch wel érg saai, maar ik ben wel van plan gewoon door te zetten. Als ik die 5 voor micro herkans naar een 7 of een 8 sta ik gemiddeld +/- 7,5, dus qua cijfers zit het wel goed . En één herkansing (klopt af op hout) is volgens mij zo slecht nog niet.
    Cool story, Hansel.
    pi_80674190
    Zo, gaat zeker lekker dan qua cijfers! Wel jammer als het inhoudelijk nog niet zo interessant is, gelukkig ga je al over 3 jaar bij de master wat meer de diepte in.

    Eén herkansing moet zeker kunnen. Wel grappig dat het bij jou ook micro-economie geworden is, toch een beetje een struikelblokvak voor velen. Ik voel me nog steeds kansloos dat ik daarmee het leukste vak van de propedeuse gefaald heb.
      zaterdag 24 april 2010 @ 19:36:22 #234
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80674473
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:26 schreef Kaas- het volgende:
    Zo, gaat zeker lekker dan qua cijfers! Wel jammer als het inhoudelijk nog niet zo interessant is, gelukkig ga je al over 3 jaar bij de master wat meer de diepte in.

    Eén herkansing moet zeker kunnen. Wel grappig dat het bij jou ook micro-economie geworden is, toch een beetje een struikelblokvak voor velen. Ik voel me nog steeds kansloos dat ik daarmee het leukste vak van de propedeuse gefaald heb.
    Welke vakken heb jij nou niet gehaald eigenlijk?
    pi_80674575
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 17:20 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Probeer voor de herkansing ergens een Joho-tentamenbundel te fixen, ze vragen elk jaar ongeveer hetzelfde

    Dat heb ik inderdaad meer gehoord , ga ik zeker doen.
    Geen referral hier.
    pi_80675038
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:26 schreef Kaas- het volgende:
    Zo, gaat zeker lekker dan qua cijfers! Wel jammer als het inhoudelijk nog niet zo interessant is, gelukkig ga je al over 3 jaar bij de master wat meer de diepte in.

    Eén herkansing moet zeker kunnen. Wel grappig dat het bij jou ook micro-economie geworden is, toch een beetje een struikelblokvak voor velen. Ik voel me nog steeds kansloos dat ik daarmee het leukste vak van de propedeuse gefaald heb.
    Ja, ik was te overmoedig denk ik. Had me erg verkeken op het wiskundige gedeelte, en bepaalde (naaiende) vragen hielpen ook niet echt mee:
    quote:
    8. Consider a two good world, with commodities X and Y. Which of the following
    statements is correct?
    a) Both X and Y must be normal goods
    b) If good X is a normal good, then good Y must be an inferior good
    c) If good X is an inferior good, then good Y must be a normal good
    d) Both good X and good Y can be inferior goods
    Cool story, Hansel.
    pi_80675663
    Sowieso snap ik niet hoe zo een sjonnie als jij op een Uni komt.
    pi_80675690
    Onbegrijpelijk toch?
    Cool story, Hansel.
    pi_80675726
    Erasmus zou zich omdraaien in zijn graf!

    hoeveel punten heb je al?
    pi_80675750
    38 van de 43. Of alle 43 als ik gebruik maak van die regeling voor luilakken .
    Cool story, Hansel.
    pi_80676056
    netjes, goed bezig!
    pi_80677270
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:14 schreef Kaas- het volgende:
    Hehe klopt, voor micro staat ook nog altijd een lelijke 5,4 maar die ga ik herkansen in de zomer. Gemiddelde is inmiddels wel zo opgepoetst dat ik met de herkansingen erbij toch nog ga proberen om die P cum laude te halen, zou een gave comeback zijn!
    Ik dacht dat je niks mocht herkansen voor cum-laude en dus alles in één keer moet halen. Anders krijg je van de lui die na 7 jaar studeren en herkansen er alsnog met die titel vandoor gaan. Desalniettemin, als je het op haalt naar een gemiddelde van 8,25 dan is dat alsnog heel mooi hoor. Ik zou er de discipline niet voor hebben om ook de vakken die mij niet liggen zo goed te leren.
      zaterdag 24 april 2010 @ 21:33:28 #243
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_80677675
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:57 schreef wikwakka2 het volgende:

    [..]

    Ja, ik was te overmoedig denk ik. Had me erg verkeken op het wiskundige gedeelte, en bepaalde (naaiende) vragen hielpen ook niet echt mee:
    [..]
    D van Dirk.

    Ik vind dat soort vragen juist leuk.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_80677740
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 21:33 schreef Marble het volgende:

    [..]

    D van Dirk.

    Ik vind dat soort vragen juist leuk.
    Nee, het was dus C.
    Cool story, Hansel.
      zaterdag 24 april 2010 @ 21:50:53 #245
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_80678176
    Bij nader inzien vind ik dat soort vragen dus stom.

    Had jij ook D ingevuld?
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_80678217
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat je niks mocht herkansen voor cum-laude en dus alles in één keer moet halen.
    Voor zover ik weet is dit onjuist en tellen ook herkanste vakken mee.
    (en zeker de moeite waard om voor je P te proberen Kaas, pak je ook meteen die boekenbonnen )

    [ Bericht 7% gewijzigd door Finitio op 24-04-2010 22:16:15 ]
    pi_80679561
    Iemand die weet of ik toch voor IBEB ingeloot kan worden (volgend jaar) als ik de bsa van economie&bedrijfseconomie niet haal?
    pi_80679873
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:32 schreef Sjappel het volgende:
    Iemand die weet of ik toch voor IBEB ingeloot kan worden (volgend jaar) als ik de bsa van economie&bedrijfseconomie niet haal?
    Volgens mij kan dat niet. Het is dan drie jaar lang niet toegestaan een andere studie te volgen aan de EUR.
    pi_80680058
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Volgens mij kan dat niet. Het is dan drie jaar lang niet toegestaan een andere studie te volgen aan de EUR.
    Je mag drie jaar lang niet dezelfde studie volgen (inclusief IBEB, dat hiervoor gelijk wordt geschakeld aan het NL-programma). Het is echter wel mogelijk om een andere studie aan de EUR te volgen, zoals bedrijfskunde.
    pi_80681059
    Hmm.. ok @ finitio

    Dan zal ik in ieder geval voor één hertentamen een voldoende moeten halen. Ondanks jouw motiverende woorden (iedereen gaat straks chillen in de zomer terwijl mensen zoals ik dus in het mooie weer moeten leren) heb ik matig geleerd en 3 keer een 8 ects vak niet behaald.

    @ bolkestijn

    dat is dan weer niet helemaal waar
    pi_80690259
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 23:13 schreef Sjappel het volgende:
    Hmm.. ok @ finitio

    Dan zal ik in ieder geval voor één hertentamen een voldoende moeten halen. Ondanks jouw motiverende woorden (iedereen gaat straks chillen in de zomer terwijl mensen zoals ik dus in het mooie weer moeten leren) heb ik matig geleerd en 3 keer een 8 ects vak niet behaald.

    @ bolkestijn

    dat is dan weer niet helemaal waar
    Het is makkelijk te doen hoor, vorig jaar heb ik door een erg slechte start van het jaar 3 herkansingen moeten doen. Alle 3 gehaald en P toch binnen in een jaar. In de zomer herkansen is niet zo erg vind ik, je hebt dan ook echt veel tijd.
    pi_80691505
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 22:32 schreef Sjappel het volgende:
    Iemand die weet of ik toch voor IBEB ingeloot kan worden (volgend jaar) als ik de bsa van economie&bedrijfseconomie niet haal?
    Als je je BSA van economie niet haalt, mag je 3 jaar lang niet studeren aan economische faculteit, dus een andere studie op de eur kan wel, maar niet aan de FEW.
    pi_80692416
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 12:47 schreef Najir het volgende:

    [..]

    Als je je BSA van economie niet haalt, mag je 3 jaar lang niet studeren aan economische faculteit, dus een andere studie op de eur kan wel, maar niet aan de FEW.
    'Het gevolg van een afwijzing is dat de student zich voor een periode van drie jaar niet meer kan inschrijven voor dezelfde opleiding van de Erasmus School of Economics. Een afwijzing voor de bacheloropleiding Economie en Bedrijfseconomie resp. IBEB geldt eveneens voor de bacheloropleiding Fiscale Economie en omgekeerd. Bij een afwijzing voor de voortzetting van de opleiding, krijgt de student een (exit)gesprek aangeboden met een studentendecaan of studieadviseur. Indien de student dat wenst, wordt er tevens informatie gegeven over mogelijke andere opleidingsmogelijkheden.'
    pi_80692568
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 23:13 schreef Sjappel het volgende:

    Ondanks jouw motiverende woorden (iedereen gaat straks chillen in de zomer terwijl mensen zoals ik dus in het mooie weer moeten leren) heb ik matig geleerd en 3 keer een 8 ects vak niet behaald.

    Komt vast wel goed, maar wel jammer van je zomer inderdaad.. mijn eigen zomer ziet er trouwens niet beter uit, elke dag fulltime werken
    pi_80692621
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 12:03 schreef hamster90 het volgende:

    [..]
    In de zomer herkansen is niet zo erg vind ik, je hebt dan ook echt veel tijd.
    Tijd die je liever anders zou besteden mag ik hopen..
    pi_80692737
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:14 schreef Kaas- het volgende:

    [..]
    Gaat je thesis een beetje in het verlengde van je seminar liggen of wordt het een ander micro-economisch onderwerp?

    Nee, heeft maar weinig met het seminar te maken. Gaat over besluitvorming in commissies, vooral de invloed die reputatie-overwegingen hierop hebben. Dat je als commissielid goed wilt overkomen op de andere leden of op de buitenwereld kan er bijvoorbeeld toe leiden dat je niet vertelt wat je echt denkt maar je aansluit bij de mening van de anderen.
    pi_80693242
    Hoe doen jullie dat nou, blijven jullie over het algemeen altijd up-to-date met alle hoofdstukken, werkstukken e.d. die je voor niet-verplichte colleges e.d. moet maken, of beginnen jullie een paar weken voor de tentamens met leren? Ben jij van methode veranderd, kaas ?

    [ Bericht 22% gewijzigd door wikwakka2 op 25-04-2010 13:51:37 ]
    Cool story, Hansel.
    pi_80694188
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 19:36 schreef BoerBert het volgende:

    [..]

    Welke vakken heb jij nou niet gehaald eigenlijk?
    Accounting en micro-economie. Voor de tussentoets van accounting wel een 8 gehaald, en je herkanst enkel het eindtentamen dus dat is mooi meegenomen! Micro heb ik inmiddels gecompenseerd maar ga hem toch overdoen.
    pi_80694244
    quote:
    Op zaterdag 24 april 2010 21:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat je niks mocht herkansen voor cum-laude en dus alles in één keer moet halen. Anders krijg je van de lui die na 7 jaar studeren en herkansen er alsnog met die titel vandoor gaan. Desalniettemin, als je het op haalt naar een gemiddelde van 8,25 dan is dat alsnog heel mooi hoor. Ik zou er de discipline niet voor hebben om ook de vakken die mij niet liggen zo goed te leren.
    Aan de ESE kan het grappig genoeg wel. Aan de RSM bijvoorbeeld niet, dan mag je niks beneden de 7,0 hebben en niets hebben herkanst. (niet dat ik van plan ben er langer over de studie te doen dan nominaal)
    pi_80694346
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 13:46 schreef wikwakka2 het volgende:
    Hoe doen jullie dat nou, blijven jullie over het algemeen altijd up-to-date met alle hoofdstukken, werkstukken e.d. die je voor niet-verplichte colleges e.d. moet maken, of beginnen jullie een paar weken voor de tentamens met leren? Ben jij van methode veranderd, kaas ?
    Ik was van methode veranderd en heb in blok 3 alles wel bijgehouden en goed geleerd voor de uiteindelijke tentamens, maar ben afgelopen blok weer teruggevallen doordat het ook écht niet uitdaagde om er wat voor te doen. Uiteindelijk 3 dagen vantevoren begonnen voor marketing en op de dag van marketing begonnen voor statistiek. Komend blok ga ik er weer tegenaan!
    pi_80694405
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 14:31 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Uiteindelijk 3 dagen vantevoren begonnen voor marketing en op de dag van marketing begonnen voor statistiek.
    En toch is dit de methode die ik ook altijd toepas, als je er een paar dagen echt mee bezig bent blijft het zoveel beter hangen dan elke week een paar uurtjes.
    pi_80694472
    True. Nadeel is wel dat het dan een beetje korte termijn kennis betreft die over enkele weken weer verdwenen is.. Mja, of dat nou zo erg is bij al die doelloze rijtjes die je uit je hoofd moet stampen voor marketing. Dat vak was echt zeldzaam ' '.
    pi_80694528
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 13:29 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Nee, heeft maar weinig met het seminar te maken. Gaat over besluitvorming in commissies, vooral de invloed die reputatie-overwegingen hierop hebben. Dat je als commissielid goed wilt overkomen op de andere leden of op de buitenwereld kan er bijvoorbeeld toe leiden dat je niet vertelt wat je echt denkt maar je aansluit bij de mening van de anderen.
    Ah oke, klinkt tof. Ik geloof dat Swank en Visser daar ook heel erg mee bezig zijn? Las laatst dat Visser was aangewezen tot bijzonder hoogleraar besluitvormingsprocessen of iets dergelijks.
    pi_80694624
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 14:36 schreef Kaas- het volgende:
    True. Nadeel is wel dat het dan een beetje korte termijn kennis betreft die over enkele weken weer verdwenen is.. Mja, of dat nou zo erg is bij al die doelloze rijtjes die je uit je hoofd moet stampen voor marketing. Dat vak was echt zeldzaam ' '.
    Haha inderdaad een uitstekende weergave van marketing. Je verliest het grootste deel van die kennis inderdaad al snel weer als je het in een paar dagen geleerd hebt. Zelf heb ik ervoor gekozen om de vakken die me boeien gewoon buiten de studie om verder te bestuderen.

    Marketing als vak vond ik trouwens zeker niet doelloos, heb er toch wel veel van geleerd, en dan met name hoe marketeers denken.
    pi_80694690
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 14:38 schreef Kaas- het volgende:

    [..]

    Ah oke, klinkt tof. Ik geloof dat Swank en Visser daar ook heel erg mee bezig zijn? Las laatst dat Visser was aangewezen tot bijzonder hoogleraar besluitvormingsprocessen of iets dergelijks.
    Klopt helemaal
    pi_80700105
    Is dat vak Organisatie nou net zo iets als micro-economie of sla ik de plank dan volledig mis?
    pi_80700548
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 18:04 schreef Conversatie het volgende:
    Is dat vak Organisatie nou net zo iets als micro-economie of sla ik de plank dan volledig mis?
    Ja behoorlijk mis, organisatie is een vage verzameling van theorie over hoe bedrijven georganiseerd zijn. Je hoeft er bovendien (in ieder geval in 2008, het schijnt wel wat veranderd te zijn) niet bij te rekenen, het is meer theorie onthouden. Voor mij is het meer vergelijkbaar met marketing, aangezien het ook veel rijtjes leren is.
    pi_80700986
    @ Conversatie:
    Dit boek gaan we gebruiken voor Organisatie.
    pi_80703375
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 18:28 schreef Kaas- het volgende:
    @ Conversatie:
    Dit boek gaan we gebruiken voor Organisatie.
    Dit ziet er in ieder geval beter uit dan het boek van afgelopen jaar. Dat was een verzameling van een hoofstuk uit het ene boek en nog een hoofdstuk uit een ander boek afgewisseld met een paar vreselijke stukken geschreven door de docent zelf. Wat een aanfluiting was dat.
      zondag 25 april 2010 @ 19:56:33 #270
    198540 BoerBert
    Bij wijze van spreken
    pi_80704408
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 18:15 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ja behoorlijk mis, organisatie is een vage verzameling van theorie over hoe bedrijven georganiseerd zijn. Je hoeft er bovendien (in ieder geval in 2008, het schijnt wel wat veranderd te zijn) niet bij te rekenen, het is meer theorie onthouden. Voor mij is het meer vergelijkbaar met marketing, aangezien het ook veel rijtjes leren is.
    Rijtjes leren Ben benieuwd.
    pi_80704538
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 19:32 schreef hamster90 het volgende:

    [..]

    Dit ziet er in ieder geval beter uit dan het boek van afgelopen jaar. Dat was een verzameling van een hoofstuk uit het ene boek en nog een hoofdstuk uit een ander boek afgewisseld met een paar vreselijke stukken geschreven door de docent zelf. Wat een aanfluiting was dat.
    Wij hebben zo´n soort boek voor International Investment and Trade. Bestaat geloof ik uit drie hoofdstukken uit drie verschillende boeken en een stuk of vier artikelen en case studies. Nog geen 200 pagina´s dik, maar toch 75 euro . Zit ook totaal geen samenhang in, en de helft is echt gewoon slecht geschreven.
    Cool story, Hansel.
    pi_80708830
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 18:15 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Ja behoorlijk mis, organisatie is een vage verzameling van theorie over hoe bedrijven georganiseerd zijn. Je hoeft er bovendien (in ieder geval in 2008, het schijnt wel wat veranderd te zijn) niet bij te rekenen, het is meer theorie onthouden. Voor mij is het meer vergelijkbaar met marketing, aangezien het ook veel rijtjes leren is.

    Dat in combinatie met boekhouden belooft wat haha. Ach de laatste loodjes zijn het zwaarst zullen we maar zeggen. Bijna zomervakantie!
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 18:28 schreef Kaas- het volgende:
    @ Conversatie:
    Dit boek gaan we gebruiken voor Organisatie.
    Die cover is dan wel weer briljant.
    pi_80742079
    quote:
    Op zondag 25 april 2010 21:39 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Bijna zomervakantie!


    Boekhouden is trouwens imo een stuk minder erg dan de accounting vakken, het is veel minder en er zit ook nog veel logica in.
    pi_80752015
    Ik heb een vraag voor jullie EUR studenten......

    Momenteel zit ik in het eerste jaar BE aan de Hogeschool Rotterdam.
    Het HBO vind ik heel erg makkelijk en haal zonder enige inspanning gemiddeld een 8.

    Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om volgend jaar (na het behalen van mijn propedeuse)
    over te stappen naar de EUR om hier Economie & Bedrijfseconomie te gaan volgen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mijn dank is groot
      dinsdag 27 april 2010 @ 00:28:49 #275
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_80752244
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:19 schreef Mister-Dutch het volgende:
    Ik heb een vraag voor jullie EUR studenten......

    Momenteel zit ik in het eerste jaar BE aan de Hogeschool Rotterdam.
    Het HBO vind ik heel erg makkelijk en haal zonder enige inspanning gemiddeld een 8.

    Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om volgend jaar (na het behalen van mijn propedeuse)
    over te stappen naar de EUR om hier Economie & Bedrijfseconomie te gaan volgen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mijn dank is groot
    Een 8 op het hbo staat gelijk aan ongeveer een 4 op de uni.
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_80753006
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:28 schreef Marble het volgende:

    [..]

    Een 8 op het hbo staat gelijk aan ongeveer een 4 op de uni.
    Denk je nou echt dat de uni zoveel moeilijker is? Zo een cijfer omrekenen slaat natuurlijk nergens op.

    Zelf heb ik deze stap ook gemaakt, alleen heb ik geen BE gedaan. Ik haalde niet eens bijzondere cijfers op het HBO, maar het ging allemaal zonder enige moeite. Mijn ervaring is dat iedereen tegen je gaat zeggen dat het wel heel vaak mis gaat, bijvoorbeeld decanen van de EUR en docenten op de hogeschool. Ik heb me er echter weinig van aangetrokken en ben toch maar Economie&Bedrijfseconomie gaan doen.

    Dat verschil tussen het hbo en de uni is er wel, maar in principe heeft het bij mij geen problemen opgeleverd. Je moet wel een wiskunde toelatingsexamen doen (eind juli dacht ik). Dat is met enige voorbereiding goed te doen. Wanneer je in de loop van het jaar ook nog een beetje door krijgt hoe je het leren aan moet pakken zal het qua niveau ook wel moeten lukken.

    Mijn advies is: gewoon proberen, mocht je er na een half jaar nou echt dramatisch voor staan kan je altijd nog terug naar je oude opleiding want die P heb je daar toch al in de pocket. Voor het zelfde geld gaat het allemaal prima en dan zou het zonde zijn om het niet geprobeerd te hebben. Bij mij was dat laatste toch wel het geval, want ook op de uni heb ik gewoon in 1 jaar m'n P binnen gehaald, al was het niet met negens en tienen.

    En als laatste nog een inkoppertje: het draait uiteindelijk allemaal om je motivatie
    pi_80777461
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 00:19 schreef Mister-Dutch het volgende:
    Ik heb een vraag voor jullie EUR studenten......

    Momenteel zit ik in het eerste jaar BE aan de Hogeschool Rotterdam.
    Het HBO vind ik heel erg makkelijk en haal zonder enige inspanning gemiddeld een 8.

    Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om volgend jaar (na het behalen van mijn propedeuse)
    over te stappen naar de EUR om hier Economie & Bedrijfseconomie te gaan volgen.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mijn dank is groot
    Zelf niet, maar ik ken wel een paar mensen die succesvol zijn geswitched naar E&BE aan de EUR. Dat je daar op het HBO makkelijk een 8 haalt zegt niet zoveel, ik bekijk de boeken van mijn HBO-huisgenoot namelijk wel eens en het verschil is bij sommige vakken wel echt enorm. Desondanks moet het je zeker lukken als je er de tijd voor neemt!
    pi_80778273
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik ben er bijna zeker van dat ik het ga proberen.
    Wiskunde examen is inderdaad eind juli.

    Heb vandaag een voorbeeld tentamen ingekeken en met de nodige
    voorbereiding moet dat zeker te doen zijn

    In mijn omgeving zegt ook bijna iedereen dat het niet gaat lukken etc.
    Maar ik ben erg gemotiveerd en ook bereid om er veel tijd in te steken.
    Hopelijk gaat het daarmee goed komen.

    Het niveau van het HBO valt mij zo vies tegen, ik zie mijzelf hier niet nog 3 jaar zitten.

    We zullen zien!
    pi_80784127
    quote:
    Op dinsdag 27 april 2010 19:40 schreef Mister-Dutch het volgende:
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik ben er bijna zeker van dat ik het ga proberen.

    In mijn omgeving zegt ook bijna iedereen dat het niet gaat lukken etc.
    Maar ik ben erg gemotiveerd en ook bereid om er veel tijd in te steken.
    Hopelijk gaat het daarmee goed komen.

    Top! Zeker niet luisteren naar zo'n omgeving, om Egbert Hennen te quoten:
    'Succes is een keuze!'
      woensdag 28 april 2010 @ 13:45:34 #280
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_80803199
    Jeej, ik heb nog een vak gehaald! Nu nog een hertentamen en dinsdag mijn eigen risico-cijfer ophalen van Formeel Strafrecht. Als ik die niet heb, kan ik gelijk door naar de nabespreking.
    Ik ben net terug van vakantie en heb in Engeland een dijk van een scriptie onderwerp gevonden. Het lijkt eindelijk weer allemaal goed te gaan. Nog een paar maanden en dan zeg ik de EUR als het goed is vaarwel.
    Spoilers!
      woensdag 28 april 2010 @ 14:52:25 #281
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_80805492
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
    Ik ben net terug van vakantie en heb in Engeland een dijk van een scriptie onderwerp gevonden.
    Je maakt ons nieuwsgierig, licht eens een tipje van de sluier op?
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_80843268
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
    Jeej, ik heb nog een vak gehaald! Nu nog een hertentamen en dinsdag mijn eigen risico-cijfer ophalen van Formeel Strafrecht. Als ik die niet heb, kan ik gelijk door naar de nabespreking.
    Ik ben net terug van vakantie en heb in Engeland een dijk van een scriptie onderwerp gevonden. Het lijkt eindelijk weer allemaal goed te gaan. Nog een paar maanden en dan zeg ik de EUR als het goed is vaarwel.
    Gefeliciteerd hoor! Hoezo een eigen risico-cijfer trouwens? Niet ingeschreven? (Ik hoorde pas van iemand die iets te lang door had geschreven nadat er 'pennen neer' was gezegd, en toen opeens een 'eigen risico'-stempel op haar blad kreeg )

    Hoezo zeg je de EUR trouwens vaarwel, ga je geen master doen?
    pi_80850086
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 14:53 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd hoor! Hoezo een eigen risico-cijfer trouwens? Niet ingeschreven? (Ik hoorde pas van iemand die iets te lang door had geschreven nadat er 'pennen neer' was gezegd, en toen opeens een 'eigen risico'-stempel op haar blad kreeg )

    Hoezo zeg je de EUR trouwens vaarwel, ga je geen master doen?
    Was me inderdaad vergeten in te schrijven, lekker handig weer Ik kreeg net een mail van de studieadviseur en die zei dat ik een 3 heb voor Formeel.... Klote, nou heb ik mn bachelor niet! Dacht wel dat het erom zou spannen of ik een voldoende zou hebben. Had heel veel opzoekstress en veel te weinig tijd. 80% van alle honderden studenten die dit tentamen moesten maken zaten er nog na 3 uur dus ik hoopte dat ze coulant zouden zijn met nakijken. Guess not... Toch maar naar de nabespreking dinsdag en hopen dat ik er iets van opsteek voor het hertentamen. En dan gooi ik er ook nog maar een Capita cursusje tegenaan denk ik. Moet m deze zomer echt wel halen. Zit ook in mijn 10e (!) jaar studie inmiddels dus als ik deze zomer mijn bachelor niet heb, moet ik 3 jaar stufi terugbetalen. 2 jaar is al kwijtgescholden vanwege mijn vorige studie.
    En ik zeg de EUR vaarwel deze zomer omdat ik behalve Formeel alle bachelor en mastervakken in de pocket heb!

    Om nog even op 2 posts hierboven te reageren: mijn scriptie gaat hopelijk over de cultuuromslag binnen de supportersgroepen van de Engelse voetbalclub Arsenal. Sinds de inwerkingtreding van de Engelse voetbalwet is er daar geen vuiltje meer aan de lucht. Ik heb nu 3 wedstrijden bezocht en het is elke keer weer bizar hoe gezellig het daar is. Nergens hekken, netten, politie, ME, etc. Iedereen is vrolijk en niemand is agressief. En hoe dat nou komt wil ik dus onderzoeken. Een vriend van me is de voorzitter van een lokale supportersvereniging en zelf ex-hooligan dus die kan me in contact brengen met iedereen die ik nodig heb voor interviews en enquetes. In combinatie met mijn eigen 3 observaties van wedstrijden zou dat een leuke scriptie moeten opleveren dacht ik. AIk heb vandaag een mail gestuurd met een voorstel naar degene die hopelijk mijn begeleider gaat worden. Ik zal vast maandag pas een reactie krijgen dus dat is ook wel spannend.
    Spoilers!
    pi_80851770
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 18:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

    [..]

    Was me inderdaad vergeten in te schrijven, lekker handig weer Ik kreeg net een mail van de studieadviseur en die zei dat ik een 3 heb voor Formeel.... Klote, nou heb ik mn bachelor niet! Dacht wel dat het erom zou spannen of ik een voldoende zou hebben. Had heel veel opzoekstress en veel te weinig tijd. 80% van alle honderden studenten die dit tentamen moesten maken zaten er nog na 3 uur dus ik hoopte dat ze coulant zouden zijn met nakijken. Guess not... Toch maar naar de nabespreking dinsdag en hopen dat ik er iets van opsteek voor het hertentamen. En dan gooi ik er ook nog maar een Capita cursusje tegenaan denk ik. Moet m deze zomer echt wel halen. Zit ook in mijn 10e (!) jaar studie inmiddels dus als ik deze zomer mijn bachelor niet heb, moet ik 3 jaar stufi terugbetalen. 2 jaar is al kwijtgescholden vanwege mijn vorige studie.
    En ik zeg de EUR vaarwel deze zomer omdat ik behalve Formeel alle bachelor en mastervakken in de pocket heb!

    Hmm dan zit er straks wel heel veel druk op dat tentamen! Maar gaat je vast wel lukken . Ik vond formeel trouwens niet zo moeilijk (met 1,5 dag verslagen doorkijken en 0 colleges heb ik een mooi cijfer gehaald) maar hij is inderdaad wel vrij streng nagekeken. In plaats van die Capita cursus zou je imo beter zelf SIRs door kunnen lezen en oefenen met een tentamenbundel van Joho. De truc is om helemaal voordat je begint met leren al te proberen om examens te maken en de antwoorden door te nemen. Als je die stof dan weer tegenkomt in de SIR weet je dat je extra goed op moet letten. Zo maak je je eigen tentamentraining, maar dan goedkoper en effectiever.

    Wel een heel erg tof onderwerp voor je scriptie zeg, ik hoop dat het mag!
    pi_80854022
    Dat kan wel eens een heel nuttige scriptie worden . Zou tof zijn als er harder conclusies kunnen worden getrokken.
    Geen referral hier.
      vrijdag 30 april 2010 @ 01:00:27 #286
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_80862990
    quote:
    Op donderdag 29 april 2010 19:10 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Hmm dan zit er straks wel heel veel druk op dat tentamen! Maar gaat je vast wel lukken . Ik vond formeel trouwens niet zo moeilijk (met 1,5 dag verslagen doorkijken en 0 colleges heb ik een mooi cijfer gehaald) maar hij is inderdaad wel vrij streng nagekeken. In plaats van die Capita cursus zou je imo beter zelf SIRs door kunnen lezen en oefenen met een tentamenbundel van Joho. De truc is om helemaal voordat je begint met leren al te proberen om examens te maken en de antwoorden door te nemen. Als je die stof dan weer tegenkomt in de SIR weet je dat je extra goed op moet letten. Zo maak je je eigen tentamentraining, maar dan goedkoper en effectiever.

    Wel een heel erg tof onderwerp voor je scriptie zeg, ik hoop dat het mag!
    Dat had ik allemaal gedaan... Ik neem altijd de werkgroepen van dit en voorgaande jaren door en ook de SIRs, Joho, oude tentamens, etc. Ik denk dat het gewoon stress was ofzo. Kon ineens niets meer vinden en het tentamen was gewoon heel lang. Maar moeilijk was het zeker niet, ik heb wel enigszins goede hoop voor deze zomer.
    Kan jij trouwens inzien wat het slagingspercentage was? Door dat stomme eigen risico gedoe, kan ik dat niet zien omdat mijn cijfer nog niet online staat.
    Spoilers!
    pi_80871549
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 01:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

    [..]

    Dat had ik allemaal gedaan... Ik neem altijd de werkgroepen van dit en voorgaande jaren door en ook de SIRs, Joho, oude tentamens, etc. Ik denk dat het gewoon stress was ofzo. Kon ineens niets meer vinden en het tentamen was gewoon heel lang. Maar moeilijk was het zeker niet, ik heb wel enigszins goede hoop voor deze zomer.
    Kan jij trouwens inzien wat het slagingspercentage was? Door dat stomme eigen risico gedoe, kan ik dat niet zien omdat mijn cijfer nog niet online staat.
    Ik zie nog steeds niet hoe de Capita cursus je gaat helpen dan. Toen ik vorig jaar inleiding strafrecht moest maken kende ik de stof supergoed, alle uitzonderingen, alternatieve wetten et cetera. Dat werkte eigenlijk alleen maar belemmerend, dan twijfel je steeds wat je waar toe moet passen, terwijl de antwoorden die ze willen horen eigenlijk altijd heel simpel zijn. Als je maar 1x de SIR hebt doorgelezen (en niet de SS of de Joho, op de tt-bundel na) ken je alleen waarvan je zeker weet dat je het moet kennen en weet je precies wat je in moet vullen omdat je überhaupt niet meer weet. Daardoor kun je zo'n tentamen prima binnen de tijd afronden. Maargoed, hier de statistieken:

    Numeric results
    Number of results: 570
    Average: 5.14
    Sufficient: 276 (48%)
      vrijdag 30 april 2010 @ 15:25:42 #288
    69724 Lucky_Strike
    Hello Sweetie
    pi_80874763
    Weet t ook nog niet zeker of ik m ga doen. Maar het leek mij verstandig omdat dan de stof weer wat naar boven komt omdat het dan natuurlijk weer een paar maanden geleden is dat ik het vak heb gehad. Ik zie het tegen die tijd wel.

    Die statistieken vallen me nog mee eigenlijk, had een veel lager gemiddelde en slagingspercentage verwacht.
    Spoilers!
    pi_80888489
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 13:06 schreef Finitio het volgende:

    [..]
    Als je maar 1x de SIR hebt doorgelezen (en niet de SS of de Joho, op de tt-bundel na) ken je alleen waarvan je zeker weet dat je het moet kennen en weet je precies wat je in moet vullen omdat je überhaupt niet meer weet.


    Gewoon wat minder je best doen dus.
    pi_80938659
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 22:59 schreef Kaas- het volgende:

    [..]



    Gewoon wat minder je best doen dus.
    Haha ja, sorry voor deze demotiverende boodschap.
      maandag 3 mei 2010 @ 21:39:56 #291
    155506 wikwakka2
    Ahhhhh O+
    pi_80985277
    Het zou mooi zijn als 'minder doen' ook bij Accounting & Finance zou werker.
    Cool story, Hansel.
    pi_81060691
    Boekhouden.
    pi_81062459
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 20:32 schreef Conversatie het volgende:
    Boekhouden.
    Probeer er wat uitdaging in te zoeken. Ik vond het bijvoorbeeld altijd wel leuk om een hoofdstukje in de reader te lezen en dan de MPC-vragen aan het einde zo goed mogelijk te maken. Aanrader is ook om de colleges niet te volgen, Bouwer brengt je alleen maar in de war en doet alles voor alsof het moeilijk is. In mijn jaar faalden veel mensen die de colleges gevolgd hadden, terwijl mensen die alleen de reader bestudeerd hadden het eigenlijk allemaal erg goed maakten. Bedenk ook dat je de stof eigenlijk niet hoeft te snappen, als je er in MPC-vorm maar vragen over kunt beantwoorden!
    pi_81062916
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 21:13 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Probeer er wat uitdaging in te zoeken. Ik vond het bijvoorbeeld altijd wel leuk om een hoofdstukje in de reader te lezen en dan de MPC-vragen aan het einde zo goed mogelijk te maken. Aanrader is ook om de colleges niet te volgen, Bouwer brengt je alleen maar in de war en doet alles voor alsof het moeilijk is. In mijn jaar faalden veel mensen die de colleges gevolgd hadden, terwijl mensen die alleen de reader bestudeerd hadden het eigenlijk allemaal erg goed maakten. Bedenk ook dat je de stof eigenlijk niet hoeft te snappen, als je er in MPC-vorm maar vragen over kunt beantwoorden!
    Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Ik vermoed altijd dat mensen die altijd naar college gaan sneller denken dat ze het snappen, en minder zin meer hebben om ook nog alles intensief door te gaan lezen. Het is ook niet echt moeilijk ofzo, alleen echt kurkdroog .Vorig blok voor het eerst bijna geen college gevolgd en pakte zeer goed uit.

    Ga jij nu eigenlijk Finance doen hierna, of ga je door met emop?
    pi_81063503
    quote:
    Op woensdag 5 mei 2010 21:23 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Ik vermoed altijd dat mensen die altijd naar college gaan sneller denken dat ze het snappen, en minder zin meer hebben om ook nog alles intensief door te gaan lezen. Het is ook niet echt moeilijk ofzo, alleen echt kurkdroog .Vorig blok voor het eerst bijna geen college gevolgd en pakte zeer goed uit.

    Ga jij nu eigenlijk Finance doen hierna, of ga je door met emop?
    Ik twijfel nog steeds, waarschijnlijk schrijf ik me voor beide in, en dan kijk ik deze zomer of ik merk dat ik als bankier nog kennis tekort kom op het gebied van finance.

    En goed te horen dat het jou ook bevalt om de colleges niet te volgen!
    pi_81069648
    Bouwer geeft wel mooie colleges. Als je niet voor de stof erheen gaat, zou je eigenlijk voor zn show naar zijn colleges gaan. Moet zeggen dat ik vorig jaar wel wat aan zn colleges had.
    pi_81106861
    Weet je zeker dat dat kan Finitio? Ik geloof namelijk dat je niet aan de MSc Financial Economics kan starten als je Finance 2 en Financial Methods & Techniques niet hebt gevolgd, aangezien dat ingangsvakken zijn voor enkele mastervakken (van horen zeggen).

    Boekhouden valt overigens gelukkig nog wel mee, inleiding accounting was een stuk erger. Organisatie valt ook mee, het vak schijnt gigantisch veranderd te zijn i.v.m. voorgaande jaren.
    pi_81107126
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 21:53 schreef Kaas- het volgende:
    Weet je zeker dat dat kan Finitio? Ik geloof namelijk dat je niet aan de MSc Financial Economics kan starten als je Finance 2 en Financial Methods & Techniques niet hebt gevolgd, aangezien dat ingangsvakken zijn voor enkele mastervakken (van horen zeggen).

    Boekhouden valt overigens gelukkig nog wel mee, inleiding accounting was een stuk erger. Organisatie valt ook mee, het vak schijnt gigantisch veranderd te zijn i.v.m. voorgaande jaren.
    Nope ik weet het zeker.

    Je hebt dan natuurlijk wel een achterstand, maar ook weer een enorme voorsprong als ex-intern. Bovendien is Finance 2 een onwaarschijnlijk makkelijk vak dat ik alleen niet gemaakt heb omdat ik tegelijkertijd een ander tentamen moest maken.
    pi_81107904
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 21:57 schreef Finitio het volgende:

    [..]

    Nope ik weet het zeker.

    Je hebt dan natuurlijk wel een achterstand, maar ook weer een enorme voorsprong als ex-intern. Bovendien is Finance 2 een onwaarschijnlijk makkelijk vak dat ik alleen niet gemaakt heb omdat ik tegelijkertijd een ander tentamen moest maken.
    Wat zijn je werkzaamheden eigenlijk tijdens die internship? Wat ga je allemaal doen zeg maar.
    pi_81107968
    Ah, dat is goed nieuws dan.
    pi_81109549
    quote:
    Op donderdag 6 mei 2010 22:10 schreef Conversatie het volgende:

    [..]

    Wat zijn je werkzaamheden eigenlijk tijdens die internship? Wat ga je allemaal doen zeg maar.
    Haha dan moet je eigenlijk het investment banker topic volgen, maar het komt waarschijnlijk neer op veel modelleren in excel, pitchbooks/presentaties maken en standaard dingen als koffie halen en conference calls opzetten.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')