abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80637418
Aci was weer aardig moeilijk, maar nu vakantie!
pi_80642513
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:15 schreef hamster90 het volgende:
Aci was weer aardig moeilijk, maar nu vakantie!
Heb tot nu toe van iedereen hetzelfde gehoord, dus het zou zomaar kunnen dat de punten weer flink opgehoogd gaan worden.
pi_80649737
Kut statistiek, heb een nieuwe her erbij omdat ik niet goed naar de vragen had gekeken.
pi_80661423
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:40 schreef NM. het volgende:
Kut statistiek, heb een nieuwe her erbij omdat ik niet goed naar de vragen had gekeken.
Zonde, de vraag goed lezen is ook wel belangrijk bij juist onjuist natuurlijk! Heb zelf ook statistiek gedaan omdat ik er helemaal niets meer van wist en ik statistiek 2 nog moet doen. Toch een mooie 9.7 gehaald. ben benieuwd of ik ooit een hoger cijfer kan halen.
pi_80662721
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 09:33 schreef hamster90 het volgende:
Toch een mooie 9.7 gehaald. ben benieuwd of ik ooit een hoger cijfer kan halen.
Dat dacht ik ook na een 9,4 voor Finance 1. Inmiddels heb ik toch meerdere 10'en. Die MC tentamens zijn wat dat betreft wel handig.

ACI ging niet best trouwens, ik hoop echt dat ik hoger heb dan een 4,5. Dan ben ik er tenminste vanaf.

* Bolkesteijn heeft echt een hekel aan alles wat met accounting en boekhouden te maken heeft.
pi_80662802
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:52 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb tot nu toe van iedereen hetzelfde gehoord, dus het zou zomaar kunnen dat de punten weer flink opgehoogd gaan worden.
Ik hoop het.
pi_80663745
Deze week definitief het BSA gehaald.

Wel lekker handig overigens dat bij een vraag uit het marketingtentamen het pijltje nog achter antwoord D stond (waar het pijltje altijd betekent: "dit is het juiste antwoord").
pi_80663783
@ Bolkesteijn en Finitio

Binnenkort cum laude afstuderen in de bachelor of hebben de accountingvakken daar een stokje voor gestoken?
pi_80667918
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:50 schreef Kaas- het volgende:
@ Bolkesteijn en Finitio

Binnenkort cum laude afstuderen in de bachelor of hebben de accountingvakken daar een stokje voor gestoken?
Nee valt gelukkig mee, moet wel raar lopen wil dat niet meer lukken.
Maar aci, accounting en inleiding accounting zijn inderdaad wel de vakken waar ik het slechtst voor gescoord heb!
En gefeliciteerd met je BSA natuurlijk, dat zag er toch minder gunstig uit in het begin van dit jaar! Ga je trouwens nog rechten erbij doen volgend jaar?

Edit: net ff zitten rekenen, met een 6,7 voor m'n scriptie ben ik er waarschijnlijk. Trouwens wel een relevante vraag, eigenlijk is sinds halverwege het eerste jaar mijn enige doel geweest om cum laude af te studeren.. niet om voldoendes of zelfs hoge punten te halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Finitio op 24-04-2010 17:51:01 ]
pi_80668308
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook na een 9,4 voor Finance 1. Inmiddels heb ik toch meerdere 10'en. Die MC tentamens zijn wat dat betreft wel handig.

ACI ging niet best trouwens, ik hoop echt dat ik hoger heb dan een 4,5. Dan ben ik er tenminste vanaf.

* Bolkesteijn heeft echt een hekel aan alles wat met accounting en boekhouden te maken heeft.
Precies, die MC-tentamens geven af en toe een heel verkeerd beeld. Verder haat iedereen die ik ken ACI met je.. een vriend van mij heeft er dit jaar voor gekozen om maar een nachtje door te halen en het tentamen gewoon te skippen.
pi_80669254
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:50 schreef Kaas- het volgende:
@ Bolkesteijn en Finitio

Ik heb geen 8,25 gemiddeld hoor( en ook niet alles in één keer gehaald). Gemiddeld een 7,4 ofzo. Verder heb ik een onvoldoende uit het eerste jaar, voor Organisatie en Strategie 1. En het lijkt mij sterk dat ik voor ACI een voldoende heb gehaald, dus dat zal ook wel compenseren worden. Voor Marketing heb ik ook vrij laag gescoord. Maar dat zijn precies de vakken waarbij het mij niets uit maakt, ik heb er niks mee, en ik zal mij er nooit zo in voor kunnen zetten voor vakken als Finance, Micro-Economie (A), Monetary Economics, etc. etc.

Maar ik ben er ook niet echt mee bezig, ik studeer voor mij zelf, niet voor een mooi CV.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-04-2010 16:19:30 ]
pi_80669291
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 15:14 schreef Finitio het volgende:
Precies, die MC-tentamens geven af en toe een heel verkeerd beeld.
Wat ik meer bedoel is dat je bij tentamens met open vragen altijd wel hier of daar een foutje maakt (tenminste, ik doe dat ), bij MC heb je niet de noodzaak dat het antwoord geïnterpreteerd en gewogen wordt. Ik heb er altijd wel slordigheids fouten in zitten, stap in een berekening vergeten of verkeerde getallen gebruikt, bij MC filter je die fouten er sneller uit.
pi_80669350
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 11:48 schreef Kaas- het volgende:
Deze week definitief het BSA gehaald.
Dan ben je nu echt EUR student. Ik vind het een soort proeftijd/ontgroenings idee hebben zo'n BSA.
pi_80669549
Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over een regeling waarbij je toch je 60 ECTS in het eerste jaar kan halen als je één tentamen/vak niet hebt gehaald. Ik kan er alleen niets over vinden, zit ik nou te raaskallen of bestaat een dergelijke regeling echt ?

IBA trouwens.
Cool story, Hansel.
pi_80669555
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:08 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoel is dat je bij tentamens met open vragen altijd wel hier of daar een foutje maakt (tenminste, ik doe dat ), bij MC heb je niet de noodzaak dat het antwoord geïnterpreteerd en gewogen wordt. Ik heb er altijd wel slordigheids fouten in zitten, stap in een berekening vergeten of verkeerde getallen gebruikt, bij MC filter je die fouten er sneller uit.
Je hebt gelijk, mijn reactie was wat vaag. MC is het inderdaad een stuk makkelijker om een 10 te halen. Daarnaast geeft het echter ook een minder goed beeld. Ik heb zelf voor sommige MC-tentamens geweldig gescoord, terwijl ik niet veel van het vak begreep, je leert het op een andere manier als je weet dat het meerkeuze wordt. Sowieso kun je met meerkeuze vaak behoorlijk 'smokkelen', zoals terugrekenen vanuit de antwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 24-04-2010 16:31:30 ]
pi_80669710
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:26 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik meen mij te herinneren dat ik ooit iets heb gelezen over een regeling waarbij je toch je 60 ECTS in het eerste jaar kan halen als je één tentamen/vak niet hebt gehaald.
Bij FEW kun je compenseren volgens mij. Wellicht dat er bij IBA ook zo'n regeling is.
pi_80669895
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bij FEW kun je compenseren volgens mij. Wellicht dat er bij IBA ook zo'n regeling is.
Ah, ik heb net dit gevonden:
quote:
I have received a 5 for a specific course. Can I compensate this grade?

If you have received one 5 from your bachelor 1 courses, you can compensate this if you have successfully finished all other courses from bachelor 1. The 5 needs to be compensated by at least two 7’s or one 8 or higher grade of the remaining bachelor 1 courses.
Dus toch. Zat erover te denken om er gebruik van te maken omdat het hertentamen op mijn verjaardag is, maar misschien is het beter om er juist dan een goed cijfer voor te halen .

En dit trimester ook nog eens accounting, het is maar de vraag of ik dat in één keer ga halen .
Cool story, Hansel.
pi_80670415
Jammer dat ze op Rechtsgeleerdheid geen enkele compensatie kennen. Had ik wel kunnen gebruiken voor rechtsgeschiedenis .
Geen referral hier.
pi_80670845
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Jammer dat ze op Rechtsgeleerdheid geen enkele compensatie kennen. Had ik wel kunnen gebruiken voor rechtsgeschiedenis .
Probeer voor de herkansing ergens een Joho-tentamenbundel te fixen, ze vragen elk jaar ongeveer hetzelfde
pi_80673726
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 16:42 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ah, ik heb net dit gevonden:
[..]

Dus toch. Zat erover te denken om er gebruik van te maken omdat het hertentamen op mijn verjaardag is, maar misschien is het beter om er juist dan een goed cijfer voor te halen .

En dit trimester ook nog eens accounting, het is maar de vraag of ik dat in één keer ga halen .
Accounting. Gaat het allemaal nog een beetje lekker trouwens ww2 (cijfers, juiste studie etc.)?
pi_80673855
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 14:51 schreef Finitio het volgende:

[..]

Nee valt gelukkig mee, moet wel raar lopen wil dat niet meer lukken.
Maar aci, accounting en inleiding accounting zijn inderdaad wel de vakken waar ik het slechtst voor gescoord heb!
En gefeliciteerd met je BSA natuurlijk, dat zag er toch minder gunstig uit in het begin van dit jaar! Ga je trouwens nog rechten erbij doen volgend jaar?

Edit: net ff zitten rekenen, met een 6,7 voor m'n scriptie ben ik er waarschijnlijk. Trouwens wel een relevante vraag, eigenlijk is sinds halverwege het eerste jaar mijn enige doel geweest om cum laude af te studeren.. niet om voldoendes of zelfs hoge punten te halen.
Nice, doe je zeer goed dan! Kunnen ze je vervolgens nooit weer afnemen. Gaat je thesis een beetje in het verlengde van je seminar liggen of wordt het een ander micro-economisch onderwerp?

Hehe klopt, voor micro staat ook nog altijd een lelijke 5,4 maar die ga ik herkansen in de zomer. Gemiddelde is inmiddels wel zo opgepoetst dat ik met de herkansingen erbij toch nog ga proberen om die P cum laude te halen, zou een gave comeback zijn! Of ik rechten ga studeren weet ik nog niet 100% zeker, maar ik heb me iig alvast ingeschreven om niet te laat zijn voor de loting.
pi_80673933
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:09 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Accounting. Gaat het allemaal nog een beetje lekker trouwens ww2 (cijfers, juiste studie etc.)?
Whehe, ik kijk er niet naar uit, dat is zeker . Gelukkig is onze accountingdocent wel de beste docent van dit trimester .

Het gaat wel goed, maar de motivatie is er nog niet echt. Het is toch wel érg saai, maar ik ben wel van plan gewoon door te zetten. Als ik die 5 voor micro herkans naar een 7 of een 8 sta ik gemiddeld +/- 7,5, dus qua cijfers zit het wel goed . En één herkansing (klopt af op hout) is volgens mij zo slecht nog niet.
Cool story, Hansel.
pi_80674190
Zo, gaat zeker lekker dan qua cijfers! Wel jammer als het inhoudelijk nog niet zo interessant is, gelukkig ga je al over 3 jaar bij de master wat meer de diepte in.

Eén herkansing moet zeker kunnen. Wel grappig dat het bij jou ook micro-economie geworden is, toch een beetje een struikelblokvak voor velen. Ik voel me nog steeds kansloos dat ik daarmee het leukste vak van de propedeuse gefaald heb.
  zaterdag 24 april 2010 @ 19:36:22 #234
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_80674473
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:26 schreef Kaas- het volgende:
Zo, gaat zeker lekker dan qua cijfers! Wel jammer als het inhoudelijk nog niet zo interessant is, gelukkig ga je al over 3 jaar bij de master wat meer de diepte in.

Eén herkansing moet zeker kunnen. Wel grappig dat het bij jou ook micro-economie geworden is, toch een beetje een struikelblokvak voor velen. Ik voel me nog steeds kansloos dat ik daarmee het leukste vak van de propedeuse gefaald heb.
Welke vakken heb jij nou niet gehaald eigenlijk?
pi_80674575
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 17:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Probeer voor de herkansing ergens een Joho-tentamenbundel te fixen, ze vragen elk jaar ongeveer hetzelfde

Dat heb ik inderdaad meer gehoord , ga ik zeker doen.
Geen referral hier.
pi_80675038
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 19:26 schreef Kaas- het volgende:

Ja, ik was te overmoedig denk ik. Had me erg verkeken op het wiskundige gedeelte, en bepaalde (naaiende) vragen hielpen ook niet echt mee:
quote:
8. Consider a two good world, with commodities X and Y. Which of the following
statements is correct?
a) Both X and Y must be normal goods
b) If good X is a normal good, then good Y must be an inferior good
c) If good X is an inferior good, then good Y must be a normal good
d) Both good X and good Y can be inferior goods
Cool story, Hansel.
pi_80675663
Sowieso snap ik niet hoe zo een sjonnie als jij op een Uni komt.
pi_80675690
Onbegrijpelijk toch?
Cool story, Hansel.
pi_80675726
Erasmus zou zich omdraaien in zijn graf!

hoeveel punten heb je al?
pi_80675750
38 van de 43. Of alle 43 als ik gebruik maak van die regeling voor luilakken .
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')