abonnement Unibet Coolblue
pi_74920763
En ik me maar zorgen maken over een tvp in het volgende deel.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74920807
Ohja, hier het vorige deel, en mijn laatste post en vraag:
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Quir het volgende:
Hey, speciaalbieren. Misschien kan iemand mij hier helpen, iemand enig idee waar ik La Trappe Isid'or zou kunnen verkrijgen? En, als 't meezit, bijbehorend glas?
Is 'r geen vaste OP voor dit topic?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 november 2009 @ 21:28:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_74920994
Proost
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_74921042
Geen idee, maar had laatst hier in Engeland wel een Belgisch Frambozenbiertje... weet de naam even niet meer, maar was goed te doen.

Ook de echte Engelse Ale is nice, waaronder London Pride en 1874 van Fullers.
Hmm... did the rake slay the Orange?
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 november 2009 @ 21:30:47 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_74921153
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef Quir het volgende:
Ohja, hier het vorige deel, en mijn laatste post en vraag:
[..]

Is 'r geen vaste OP voor dit topic?
Bierwinkel.EU
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 21:31:58 #6
45833 crew  Fogel
pi_74921232
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:28 schreef SpaceLlama het volgende:
Geen idee, maar had laatst hier in Engeland wel een Belgisch Frambozenbiertje... weet de naam even niet meer, maar was goed te doen.

Ook de echte Engelse Ale is nice, waaronder London Pride en 1874 van Fullers.
De Liefmans Framboise toevallig? Te herkennen aan het feit dat ze in papier ingepakt zijn.

Gister ca 11¤ betaald voor een Westmalle Tripel... nadeel van in Noorwegen wonen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74921238
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:23 schreef Quir het volgende:
Hey, speciaalbieren. Misschien kan iemand mij hier helpen, iemand enig idee waar ik La Trappe Isid'or zou kunnen verkrijgen? En, als 't meezit, bijbehorend glas?
Die zag ik van de week toevallig gewoon bij de AH XL staan.
pi_74921351
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

De Liefmans Framboise toevallig? Te herkennen aan het feit dat ze in papier ingepakt zijn.
Ja, was inderdaad een groene fles in papier! Was een lekker biertje. Enig biertje (1 flesje) wat ik op had die avond en beviel me zeer goed. Zachte smaak en ik vond de framboos niet te overheersend!

Binnenkort nog maar 1 halen, alleen jammer dat een flesje iets over 2 pond is hier...
Hmm... did the rake slay the Orange?
  zondag 22 november 2009 @ 21:34:15 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74921358
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:32 schreef Helly het volgende:

[..]

Die zag ik van de week toevallig gewoon bij de AH XL staan.
Dat wilde ik net zeggen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_74921409
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:30 schreef borisz het volgende:

[..]

Bierwinkel.EU
Dank, maar de verzendkosten maken de speurneus in mijn wakker.
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:32 schreef Helly het volgende:

[..]

Die zag ik van de week toevallig gewoon bij de AH XL staan.
Eens even kijken waar er een bij mij in de buurt zit.
Dank voor beide reacties.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 21:38:15 #11
45833 crew  Fogel
pi_74921552
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:34 schreef SpaceLlama het volgende:

[..]

Ja, was inderdaad een groene fles in papier! Was een lekker biertje. Enig biertje (1 flesje) wat ik op had die avond en beviel me zeer goed. Zachte smaak en ik vond de framboos niet te overheersend!

Binnenkort nog maar 1 halen, alleen jammer dat een flesje iets over 2 pond is hier...
2 pond... had ik die luxe maar, hier kan ik het A) niet krijgen, en B) normale pils kost al ca 2 pond per blik in de supermarkt.

Ik heb een keer een hele krat Liefmans Kriek en Framboise (in Nederland) besteld en meen me te herinneren dat de prijs net iets boven de 1¤ per fles lag (maar het is alweer een poos geleden)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74921734
Ja Skandinavië is absurd met prijzen voor alcohol inderdaad -Veel zelfstokers daar dan ook (althans in Zweden weet ik er een hoop, net buiten Lund).

Hoe is Noors bier zelf eigenlijk? Is dat te doen? We hebben hier bij de Zweedse supermarkt dichtbij (lees: Ikea Food market) wel wat Zweedse bieren. Ik had een kerstmis bier gekocht uit Zweden en die was wel erg lekker, en niet te prijzig.1 pond 25 dacht ik zo...

Binnekort even wat meer van halen, moet toch nog een kastje kopen voor mijn kleine
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_74921863
Ik heb een tijdje in Devon, Uk vertoefd. Ik kan je zeggen dat ze daar lokaal enkele zeer goede ales brouwen

Vooral" Old Peculiar "en "admirals ale" vond ik lekker
pi_74921975
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:44 schreef katerwater het volgende:
Ik heb een tijdje in Devon, Uk vertoefd. Ik kan je zeggen dat ze daar lokaal enkele zeer goede ales brouwen

Vooral" Old Peculiar "en "admirals ale" vond ik lekker
Ik woon net iets buiten London, in Essex en helaas hebben wij niet veel bieren van lokale brouwerijen... Op zich jammer, want ja: ale's zijn echt lekker met een goed bord eten! En ook om rustig zo te drinken trouwens. Je kunt het niet gieten als lager, maar das misschien juist het lekkere eraan!

Ben een keer met werk naar Fullers geweest, de brouwerij, en mochten we dus ook 'proeven' daarna, dat was wel erg gezellig en goed te doen :>
Hmm... did the rake slay the Orange?
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 21:51:53 #15
45833 crew  Fogel
pi_74922278
Noors bier kan vrij goed zijn, Nøgene Ø heeft een paar leuke bieren, maar je zit al gauw aan de 8-9¤ voor een halve liter bij vinmonopolet (de winkel van de staat waar je dranken met een alcoholpercentage van meer dan 5% moet kopen, onder de 5% kan je in de supermarkt kopen). Er zijn ook wat micro-breweries, maar die verkopen vaak alleen hun bier in hun eigen cafe.
Qua pils is het over het algemeen niet zo spannend, al zijn Borg Pils, Mack Pils en Lysholmer Double Ice uitzonderingen.

Zelf bier maken is voor sommigen een hobby om verschillende smaken te produceren, maar zelf sterke drank stoken is volgens mij populairder (al zijn dit natuurlijk dingen die je nooit zeker kan weten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 22 november 2009 @ 21:55:00 #16
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74922479
Afgelopen vrijdag-avond bierproefavond gehad in ut arendsnest..
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 november 2009 @ 21:57:13 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_74922613
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:35 schreef Quir het volgende:

[..]

Dank, maar de verzendkosten maken de speurneus in mijn wakker.
[..]

Eens even kijken waar er een bij mij in de buurt zit.
Dank voor beide reacties.
Gewoon 24biertjes bestellen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_74922630
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:51 schreef Fogel het volgende:
[....]
...maar zelf sterke drank stoken is volgens mij populairder (al zijn dit natuurlijk dingen die je nooit zeker kan weten).
Thanks voor de namen! Ik ga eens om me heen kijken Bij de Tesco hebben ze vaak wel leuke dingetjes in het assortiment.

Maar sterke drank stoken is inderdaad populairder... En of het drinkbaar is? Uit eigen ervaring: het is even wennen
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_74922849
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:46 schreef SpaceLlama het volgende:

[..]

Ik woon net iets buiten London, in Essex en helaas hebben wij niet veel bieren van lokale brouwerijen... Op zich jammer, want ja: ale's zijn echt lekker met een goed bord eten! En ook om rustig zo te drinken trouwens. Je kunt het niet gieten als lager, maar das misschien juist het lekkere eraan!
Brits eten (oa stew en pie) passen goed bij een ale. Drinkt lekker weg

En, hoe zijn de meisjes in Essex?
pi_74922961
Ben blij dat ik getrouwd ben... Echt, wat een hoeren/sletten/kutten...

Maar Brits eten, chips 'n pie, steak 'n chips... en gammon steak. Allemaal redelijk stevig eten (met veel vlees!) en daar past een goed biertje zeker bij!
Hmm... did the rake slay the Orange?
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 22:08:03 #21
45833 crew  Fogel
pi_74923260
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:57 schreef SpaceLlama het volgende:

[..]
Maar sterke drank stoken is inderdaad populairder... En of het drinkbaar is? Uit eigen ervaring: het is even wennen
Ik heb het er niet zo op, je weet nooit of het wel puur genoeg is gedestilleerd. Mijn sterke drank komt hoofdzakelijk uit de tax-free shop op het vliegveld (voordeel van veel reizen voor het werk ).
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:02 schreef SpaceLlama het volgende:
Maar Brits eten, chips 'n pie, steak 'n chips... en gammon steak. Allemaal redelijk stevig eten (met veel vlees!) en daar past een goed biertje zeker bij!
Wat dat betreft woon ik in het verkeerde land... vlees en alcohol is erg duur (maar ik heb een fatsoenlijk loon, dus ik kom niks tekort).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74923462
Maar jij hebt geen Essex girls daar

Tsja, das wel mooi ja als je met regelmaat op het vliegveld komt... Zeker als je in een land als Noorwegen woont.

Ach, ik heb nu wel weer zin in een ale, maar zal waarschijnlijk moeten wachten tot donderdag dat ik er weer 1 mag hijsen.
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_74923498
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:25 schreef Quir het volgende:
Ohja, hier het vorige deel, en mijn laatste post en vraag:
[..]

Is 'r geen vaste OP voor dit topic?
Ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht is hij bij de Mitra aan de draaiweg te verkrijgen.
Ook heb je in het centrum van utrecht Berts Bierhuis waar ze veel bier hebben en in amsterdam de Bierkoning. Veel succes met de zoektocht!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  Moderator zondag 22 november 2009 @ 22:35:05 #24
45833 crew  Fogel
pi_74924646
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:11 schreef SpaceLlama het volgende:
Maar jij hebt geen Essex girls daar

Tsja, das wel mooi ja als je met regelmaat op het vliegveld komt... Zeker als je in een land als Noorwegen woont.

Ach, ik heb nu wel weer zin in een ale, maar zal waarschijnlijk moeten wachten tot donderdag dat ik er weer 1 mag hijsen.
Gelukkig zien de vrouwen er hier wat beter uit dan in de UK

Waarom wachten tot donderdag?? Bier moet je van kunnen genieten wanneer je zelf wil! En als de regering het zo moeilijk mogelijk wil maken om alcohol te kopen zoals hier, moet je gewoon een fatsoenlijke voorraad opbouwen zodat je niet van winkels en openingstijden merkt. Ik heb een koelkast in de schuur met het nodige aan bier, inclusief een van mijn favorieten Nieuw Ligt (zowel normaal als de Grand Cru versie) van stadbrouwerij de Hemel te Nijmegen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 22 november 2009 @ 22:46:47 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74925159
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:11 schreef SpaceLlama het volgende:
Maar jij hebt geen Essex girls daar
En dat is maar goed ook
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_74926005
Van bier moet je inderdaad genieten. Ik heb altijd genoeg lager, en dat is ook niet moeilijk aan te komen en je hoeft daar niet echt voor te gaan zitten.

Voor een echt biertje wil ik de tijd nemen; deze heb ik pas donderdag en dan hoef ik ook niet met de auto weg
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_74938083
Ik heb 'm gevonden. Nu nog het La Trappe-glas.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 23 november 2009 @ 19:12:14 #28
39237 crew  H_T
2733
pi_74944951
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:46 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook
Ik ken alleen de reputatie, en die is niet al te best

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74945086
Ik heb trouwens voor de simpele oplossing gekozen: La Trappe mailen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74954611
Woon nu in Utrecht en vorige week al aardig wat speciaalbier gedronken.

Hommel bier (Belgische topper), Delftse Gruyt ( Heel erg lekker bier uit Delft, had een vriend van me meegenomen) een Paulus ( Utrechts abdijbier) en nog een Pauwel Kwak.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_74976284
Afgelopen zondag wat bieren geproefd:
- Hoegaarden Speciale
- Lindemans Cuvee Rene
- Delerium Kerst bier
- Kerst Vuur
- Grimbergen Goud
- Malheur 10
- Winterkoninck
- Artevelde Grand Cru
- Tongerlo Prior

Allemaal erg smakelijke bieren, behalve de Lindemans. Die vond ik niet zo geweldig.
Stop rockin' the boat.
pi_74976633
Een topic over speciaal bier!
Daar moet ik gepost hebben
Niet dat ik er veel verstand van heb ofzo, maar ik ben wat bieren betreft altijd wel in voor wat nieuws. Lees nieuw als in "iets dat ìk nog niet ken", een bier naar een recept uit de 17e eeuw is amper nieuw te noemen

Persoonlijke voorkeuren:
- Maredsous triple en bruin
- Kasteel bruin
- Gouden Carolus triple
- Guinness (als dat onder speciaal mag vallen)

Heb er uiteraard wel meer op, maar deze zijn me toch wel bijgebleven en worden zo nu en dan toch wel eens open getrokken.

Zelf houd ik van donkere bieren, witbieren kunnen me gestolen worden
pi_74976877
Was ik bijna de Hertog Jan Karakter en de Hertog Jan Grand Prestige vergeten!
Maar volgens mij zijn die gesneuveld in het assortiment, heb ze al erg lang niet meer op.

[ Bericht 1% gewijzigd door SwiffMeister op 25-11-2009 13:32:20 ]
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:57:31 #34
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74978728
prestige hebben ze toch nog, of in ieder geval nog wel ff gehad. was wel een goede
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 25 november 2009 @ 00:13:21 #35
39237 crew  H_T
2733
pi_74979341
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:07 schreef SwiffMeister het volgende:
Was ik bijna de Hertog Jan Karakter en de Hertog Jan Grand Cru/Prestige vergeten!
Maar volgens mij zijn die gesneuveld in het assortiment, heb ze al erg lang niet meer op.
Prestige heb ik vorige week nog op en Karakter een paar weken eerder. Misschien toch een ander verkooppunt zoeken, volgens mij worden ze beide nog gemaakt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_74985793
Hier kan ik ze ook overal nog gewoon kopen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  woensdag 25 november 2009 @ 13:26:03 #37
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_74986698
Volgens mij was prestige er wel eventjes uitgeweest. Was toen een wedstrijd-achtig iets ofzo en karakter had het toen wel gewonnen, maar omdat er nog wel veel vraag naar prestige was is die redelijk snel ook weer terug gekomen.
pi_74986715
ah, meelees/meepostpost

speciaalbieren!

Ik ben nog op TV geweest, op TV-Gelderland deze zomer, toen ze op zoek waren naar het lekkerste speciaalbiertje van Gelderland
Ja doei.
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:36:52 #39
45833 crew  Fogel
pi_74987114
quote:
Op woensdag 25 november 2009 13:26 schreef motorbloempje het volgende:
ah, meelees/meepostpost

speciaalbieren!

Ik ben nog op TV geweest, op TV-Gelderland deze zomer, toen ze op zoek waren naar het lekkerste speciaalbiertje van Gelderland
Je dronk Nieuw Ligt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74987148
die kregen we helaas niet voorgeschoteld. Was bij Samson, daar schenken ze dat niet
Ja doei.
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:46:13 #41
45833 crew  Fogel
pi_74987463
Wat een prutsers... Stadsbrouwerij de Hemel niet mee laten dingen naar het lekkerste speciaalbier van Gelderland is natuurlijk een farce.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74987479
ze hadden wellicht wel de Rooien Tiep Top
Ja doei.
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:51:30 #43
45833 crew  Fogel
pi_74987672
Maar de Tiep Top is niet speciaal genoeg als je het mij vraagt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_74987815
ik heb me er niet zo mee bezig gehouden verder. We kregen gratis speciaalbier tijdens de introductieweek van Nijmegen.. ik heb niet geklaagd
Ja doei.
  Moderator woensdag 25 november 2009 @ 13:59:37 #45
45833 crew  Fogel
pi_74987969
Damn, hier staan ze al te zeuren als je studenten goedkoop (ca 2,5¤ per halve liter) pils aanbied... voor gratis speciaalbier aanbieden krijg je waarschijnlijk een paar jaar gratis kost en inwoning van de staat
Alcohol is gevaarlijk, you know!

Voor een proefproject waar we studenten gratis bier aanboden alvorens ze in een auto-simulator te zetten om zo het effect van alcohol in het (gesimuleerde) verkeer aan te tonen, moesten we al een formele goedkeuring van het ministerie van gezondheid hebben...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 25 november 2009 @ 16:07:33 #46
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_74991922
@ Quir, volgens mij bestaat er van de isid'or geen apart glas. (Iig niet volgens de drankgroothandel) La Trappe heeft wel de standaard brede kelk of klein bolletje in het assortiment. Als ik binnenkort weer naar poppel rij zal ik er nog eens naar vragen.

Moet weer eens wat nieuwe dingen gaan uitproberen. Zoek nog 1 of 2 typerende Winterbieren. Iemand suggesties (geen kerstbier btw)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_74992051
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:07 schreef Chielus het volgende:
@ Quir, volgens mij bestaat er van de isid'or geen apart glas. (Iig niet volgens de drankgroothandel) La Trappe heeft wel de standaard brede kelk of klein bolletje in het assortiment. Als ik binnenkort weer naar poppel rij zal ik er nog eens naar vragen.

Moet weer eens wat nieuwe dingen gaan uitproberen. Zoek nog 1 of 2 typerende Winterbieren. Iemand suggesties (geen kerstbier btw)
Ik bedoelde het standaard La Trappe-glas om het uit te drinken, op de site staat bijvoorbeeld ook bij ieder bier hetzelfde glas. Toch bedankt.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_74994692
Vanavond weer aan de Floreffe Melior

Tevens verkapte tvp..
  woensdag 25 november 2009 @ 17:57:19 #49
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_74995156
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:11 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik bedoelde het standaard La Trappe-glas om het uit te drinken, op de site staat bijvoorbeeld ook bij ieder bier hetzelfde glas. Toch bedankt.
Het standaard La Trappe glas zit vaak bij een kadopakket. Waarschijnlijk wel te verkrijgen bij de plaatselijke slijter.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 27 november 2009 @ 13:40:14 #50
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_75053906
quote:
Op woensdag 25 november 2009 16:07 schreef Chielus het volgende:
Moet weer eens wat nieuwe dingen gaan uitproberen. Zoek nog 1 of 2 typerende Winterbieren. Iemand suggesties (geen kerstbier btw)
Ik vind Oerbier en Gulden Draak altijd lekker in de winter, volle en sterke smaak. Oerbier is wel redelijk moeilijk verkrijgbaar..

Tevens tvp...
pi_75062982
Affligem
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:07:10 #52
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75063105
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:02 schreef Quir het volgende:
Affligem
Affligem Patersvat
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75064284
Aflfigem vind ik nou niet echt geweldig, kreeg ooit een fles van de buren, maar vond het niet echt heel lekker.

Wat dat glas van la trappe betreft, ik was daarstraks bij de bierschuur in poppel, maar ben er helemaal naar vergeten te kijken/vragen.

Vanavond hier thuis bij mij blind pilsproeven met vrienden
Dan zijn we na vanavond eindelijk af van het gesever dat Grolsch, Heineken en Bavaria niet te drinken zijn, want ik weet nu al dat ze er niets van gaan bakken...

Daarna eens wat speciaalbier open trekken
Gisteren is er namelijk een enorme mand met speciaalbier aangekomen omdat ons pa 25jaar in dienst is bij zn werkgever.
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:55:13 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75064375
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Aflfigem vind ik nou niet echt geweldig, kreeg ooit een fles van de buren, maar vond het niet echt heel lekker.

Wat dat glas van la trappe betreft, ik was daarstraks bij de bierschuur in poppel, maar ben er helemaal naar vergeten te kijken/vragen.

Vanavond hier thuis bij mij blind pilsproeven met vrienden
Dan zijn we na vanavond eindelijk af van het gesever dat Grolsch, Heineken en Bavaria niet te drinken zijn, want ik weet nu al dat ze er niets van gaan bakken...

Daarna eens wat speciaalbier open trekken
Gisteren is er namelijk een enorme mand met speciaalbier aangekomen omdat ons pa 25jaar in dienst is bij zn werkgever.
Ik vind de normale Affligems ook niet geweldig. Of niet echt lekker gewoon. Maar het Patersvat is erg lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75064700
Ik houd van de tripel en de blond. De dubbel stond me niet zo aan.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75081815
Gisteren een La Trappe quadrupel op, maar hij viel me eerlijk gezegd ietwat tegen. Niet vies, maar een erg universele smaak vond ik, niet onderscheidend genoeg.
pi_75082861
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:55 schreef bear87 het volgende:
Gisteren een La Trappe quadrupel op, maar hij viel me eerlijk gezegd ietwat tegen. Niet vies, maar een erg universele smaak vond ik, niet onderscheidend genoeg.
Ik heb nog 'n fles staan hier, maar mis vooralsnog het glas.

Gisterenmiddag gelezen over Grolsch Kanon; gisterenavond gedronken. Ik vond 't verdomd lekker.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:57:30 #58
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75089102
Ik vind kanon een showbiertje. 'Zie mij eens 11,5 % drinken' en verder qua smaak niet erg bijzonder. Hetzelfde als opgaat voor Pauwels Kwak.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_75089183
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:57 schreef Chielus het volgende:
Ik vind kanon een showbiertje. 'Zie mij eens 11,5 % drinken' en verder qua smaak niet erg bijzonder.
m.a.w. vieze shit
  zaterdag 28 november 2009 @ 18:06:25 #60
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75089309
Ik vind Kanon ook niet lekker. Smaakt naar doperwten. En die vind ik lekker, maar niet in mijn bier
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75090070
Een kanon op zijn tijd is prima
Pawel Kwak is ook niet mijn ding.
pi_75090082
Phoenix bier, dat is pas lekker.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_75090140
* SwiffMeister is benieuwd naar 'Tactical Nuclear Penguin' ookal mag dat officieel gezien dan geen bier heten.
pi_75090201
Köstritzer Schwarzbier vind ik ook erg lekker.
pi_75090683
Blij dat we allen onze eigen smaak hebben.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:40:11 #66
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_75091824


Ik wil dit wel eens proberen
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zaterdag 28 november 2009 @ 19:41:28 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75091862
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef Twizu het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil dit wel eens proberen
Iki is best lekker voor een hip biertje
Beetje fruitig
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75109420
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:57 schreef Chielus het volgende:
Ik vind kanon een showbiertje. 'Zie mij eens 11,5 % drinken' en verder qua smaak niet erg bijzonder. Hetzelfde als opgaat voor Pauwels Kwak.
Vond het Kanon niet vies ofzo, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Een heel bijzondere smaak heeft het mijns inziens namelijk niet, had het idee dat ik gewoon sterke pils zat te drinken. Maar vond hem verder wel goed te doen.
  zondag 29 november 2009 @ 16:08:52 #69
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75112124
skuumkoppe
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 december 2009 @ 20:14:33 #70
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75258556
tvp
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75262197
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 17:57 schreef Chielus het volgende:
Ik vind kanon een showbiertje. 'Zie mij eens 11,5 % drinken' en verder qua smaak niet erg bijzonder. Hetzelfde als opgaat voor Pauwels Kwak.
Pauwels Kwak drink je alleen maar vanwege het glas.
pi_75264354
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:44 schreef cafca het volgende:

[..]

Pauwels Kwak drink je alleen maar vanwege het glas.
Over mooie glazen gesproken, Hopus is daarentegen wel goed bier in een mooi glas.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:54:52 #73
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75286408
Absoluut weird, mooi geserveerd met het glaasje ernaast.
Tripel Karmeliet is ook zo'n voorbeeld van een Mooi bier in een mooi glas.

Ik heb trouwens wat Gulpener Wintervrund meegenomen. Eens kijken of ze daar naast de Korenwolf nog wat lekkers brouwen in Limburg.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:47:38 #74
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75288375
wintervrund zijn ze er weer dan..?
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:26:41 #75
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_75310842
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:27 schreef Weird- het volgende:

[..]

Over mooie glazen gesproken, Hopus is daarentegen wel goed bier in een mooi glas.
[ afbeelding ]
Hopus

Ook een heel lekkere 'nieuwkomer':



En ook best een mooi glas.
Jusqu'ici tout va bien
  zaterdag 5 december 2009 @ 15:07:52 #76
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75314735
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:47 schreef ursel het volgende:
wintervrund zijn ze er weer dan..?
Gewoon bij de appie
Iemand trouwens al wel eens het nieuwe bier van Corsendonkbrouwerij op: de Tempelier? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  woensdag 9 december 2009 @ 00:24:55 #77
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75431597
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:07 schreef Chielus het volgende:

[..]

Gewoon bij de appie
Iemand trouwens al wel eens het nieuwe bier van Corsendonkbrouwerij op: de Tempelier? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
Nee, ben er ook wel benieuwd naar

Wel op:

St Feuillien Saison (lekker )
Straffe Toebak

Allebei goed te drinken

Ook heb ik weer de Affligem Patersvat op(waar ik het eerder in het topic over had). Van het weekend bij het Bierparadijs geweest en daar even de hele lading opgekocht
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75450617
Ik heb daarnet een La Trappe glas gevonden bij een lokale slijterij/groothandel. Niet precies het glas dat ik zocht, maar het zal volstaan om mijn kleine voorraad La Trappe te nuttigen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  donderdag 10 december 2009 @ 12:40:03 #79
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75478597
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:07 schreef Chielus het volgende:

[..]

Gewoon bij de appie
Iemand trouwens al wel eens het nieuwe bier van Corsendonkbrouwerij op: de Tempelier? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
volgens mij werd die geschonken op de bierproefavond. was goed te doen. verkopen ze in bodegraven. van de week er ff kijken.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:29:08 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75480393
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:40 schreef ursel het volgende:

[..]

volgens mij werd die geschonken op de bierproefavond. was goed te doen. verkopen ze in bodegraven. van de week er ff kijken.
Bij mijn bierwinkel kenden ze hem nog niet en hij stond ook nog niet in het systeem. Ook nog niet op de website volgens mij
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 10 december 2009 @ 15:33:30 #81
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75484662
Ben je in poppel geweest?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 10 december 2009 @ 15:44:52 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75485028
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:33 schreef Chielus het volgende:
Ben je in poppel geweest?
Nope
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 10 december 2009 @ 16:16:23 #83
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_75486142


.
  donderdag 10 december 2009 @ 16:55:59 #84
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75487631
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij mijn bierwinkel kenden ze hem nog niet en hij stond ook nog niet in het systeem. Ook nog niet op de website volgens mij
in bodegrave bij de molen was het geloof ik, mocht je er in de buurt zijn.
pi_75520390
Leuk topic

Als Tilburger ga ik natuurlijk regelmatig naar Abdij de koningshoeve, om wat La trappe te proeven
pi_75521321
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:45 schreef Ace1 het volgende:
Leuk topic

Als Tilburger ga ik natuurlijk regelmatig naar Abdij de koningshoeve, om wat La trappe te proeven
Maarmaar, als je daar toch regelmatig heen gaat, kun je dan eens voor mij kijken hoe duur dit glas is, als het er al te krijgen is?

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75522847
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:09 schreef Quir het volgende:

[..]

Maarmaar, als je daar toch regelmatig heen gaat, kun je dan eens voor mij kijken hoe duur dit glas is, als het er al te krijgen is?

[ afbeelding ]
Zal volgende keer kijken.. weet alleen niet wanneer dat is...

Ik krijg met kerst van m'n werk ook een La Trappe bierpakket.. zitten ook een paar glazen bij, en een barhandoek ofzo Best tof...
  zondag 13 december 2009 @ 00:27:09 #88
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75566644
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:55 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Zal volgende keer kijken.. weet alleen niet wanneer dat is...

Ik krijg met kerst van m'n werk ook een La Trappe bierpakket.. zitten ook een paar glazen bij, en een barhandoek ofzo Best tof...
Een Tinteling toevallig?

Zit ook een opener en wat viltjes bij
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 13 december 2009 @ 11:26:19 #89
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75571787
Hier bij de jumbo hebben ze ook aan La Trappe pakket te koop. Zit het glas bij dat je zoekt...
pi_75579221
Je t'adore, die zit hier in de buurt. Die ga ik morgen een bezoekje brengen.

Laatst in Nijmegen een Maredsous tripel besteld omdat die aangeprezen werd op een kaartje op tafel, had er nog nooit van gehoord, maar 't was een aardig biertje.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75622508
Niets. Gek dat ik zoveel moeite moet doen (en doe) voor één glas.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 14 december 2009 @ 20:30:05 #92
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75626292
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:05 schreef Quir het volgende:
Niets. Gek dat ik zoveel moeite moet doen (en doe) voor één glas.
Deze hebben ze nog volop bij de jumbo bij ons.
Kan uhm wel halen voor je..



Kom wekelijk in u vierkant Utrecht - Den Haag - Dordrecht - Noordwijk. Dus als je niet te ver woont valt er vast wel wat te regelen..
pi_75628488
Dat is een flink eind weg van mij. Weet je toevallig de prijs van het pakket?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 14 december 2009 @ 21:17:09 #94
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75628549
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef Quir het volgende:
Dat is een flink eind weg van mij. Weet je toevallig de prijs van het pakket?
Even zonder dollen, welke regio zit je?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75629117
Ik had Utrecht over het hoofd gezien. Maar ik woon in Oss en heb geen beschikking over vervoer.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 14 december 2009 @ 21:50:48 #96
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75630170
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef Quir het volgende:
Dat is een flink eind weg van mij. Weet je toevallig de prijs van het pakket?
9.95 uit mijn hoofd
Stonden denk ik nog een stuk of 8, naast de andere pakketten.
Kan uhm morgen halen
Moet je alleen wel naar Utrecht komen

Of een andere gek vinden die tussen Utrecht en Oss pendelt.
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:03:53 #97
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75645383
Of je moet eens een zaterdag op bezoek gaan in Berkel-Enschot (erg leuk) dan zul je vast en zeker ook de kadoverpakkingen met glas kunnen kopen of je moet vragen of iemand het hele pakket naar je opstuurt of je zoekt even op marktplaats naar het glas.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:26:27 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75654606
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:28 schreef Quir het volgende:
Ik had Utrecht over het hoofd gezien. Maar ik woon in Oss en heb geen beschikking over vervoer.
Ook geen OV? Want in Utrecht heb je wel wat mogelijkheden (zoals bijv. Berts Bierhuis)
Maar ook in Den Bosch moet het wel te krijgen zijn hoor.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75655024
Natuurlijk heb ik alle voor de hand liggende mogelijkheden al gehad.
Het verzenden plus vergoeding zou op dezelfde prijs uitkomen als een retourtje Tilburg, dus laat ik daar maar een keer heen gaan. Meteen even rondkijken daar.
Toch bedankt voor de hulp en het aanbod!
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75681596
Gulpener Wintervrund is niet te krijgen hier bij de AH Maar bij een bezoekje aan Duitsland als troost het volgende ingeslagen:
- Mönchhof Weihnachtsbier
- Duckstein Original (roodblond, op beukenhout gerijpt)
- Hirsch Doppelbock
- Oettinger Urtyp
- Pott's Münsterländer Landbier
- Březňák Böhmisch Pils
- Aecht Schlenkerla Rauchbier (Märzen)
- Erdinger Kristall

De laatste gisteren geproefd en die was best lekker: de helderheid en het lichtbittere van pils, gecombineerd met het zachte, 'weeïge' van witbier. Niet heel speciaal verder, leuk om een keer geproefd te hebben. Dit blijft trouwens een mooi topic!
  woensdag 16 december 2009 @ 17:16:11 #101
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75695003
Oh, die op eiken/beukenhout gerijpte bieren vind ik echt helemaal niets
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75695119
Ik ben eigenlijk nog nooit een witbier tegen gekomen dat me beviel.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 december 2009 @ 18:12:40 #103
39237 crew  H_T
2733
pi_75696830
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:16 schreef Nembrionic het volgende:
Oh, die op eiken/beukenhout gerijpte bieren vind ik echt helemaal niets
Rodenbach en Duchesse de Bourgogne . Smaken verschillen gelukkig
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:20:36 #104
279201 FullEnergy
Jammer dat ik deze zin niet af
pi_75697111
Gister een lekkere Corsendonk tripple op. Dikke aanrader!
Kwak trouwens ook .
Chasing dreams just became a standard.
  woensdag 16 december 2009 @ 18:25:35 #105
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75697300
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Rodenbach en Duchesse de Bourgogne . Smaken verschillen gelukkig
Idd.. een van de betere bieren..
Van de sint een 75cl fles duchesse gekregen..
pi_75698188
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Rodenbach en Duchesse de Bourgogne . Smaken verschillen gelukkig
Rodenbach heb ik hier ook nog liggen. Nog nooit een gelegenheid gevonden om me daaraan te wagen.
pi_75723941
Iemand een tipje voor een bier met een wat ambachelijke smaak, die toch redelijk normaal verkrijgbaar is? Dus niet bij een speciale bierhandel enzo..

Ik weet het, het klinkt tegenstrijdig maar ik heb op vakantie een stel plaatselijke Franse en Belgische speciaalbieren meegenomen en ik vind dat allemaal veel meer een eigen en ambachtelijke smaak hebben dan wat ik tot nu toe hier geproefd heb aan speciale spullen. Een malheur 12 vond ik bijvoorbeeld erg goed te doen (dat is dan wat minder klein/ plaatselijk denk ik, maar die kennen jullie in ieder geval) Verder had ik wat blond bier, nogwat de bourgogne...

Dus, iemand tips? La trappe, Westmalle, en dat soort dingen zijn me soms namelijk net iets te universeel van smaak.
  donderdag 17 december 2009 @ 15:28:20 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75731449
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:09 schreef bear87 het volgende:
Dus, iemand tips? La trappe, Westmalle, en dat soort dingen zijn me soms namelijk net iets te universeel van smaak.
Dan moet je JUIST naar een speciaalbierwinkel gaan.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 17 december 2009 @ 18:01:54 #109
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75737150
Vandaag nog even in bodegraven geweest bij Brouwerij de Molen
Had er nog nagevraagd voor tempelbier, maar wist die ook niet veel van,
Terwijl ik meende dat Peter Arend bij hun het brouwde..

Na een tijd babbelen de volgende bieren meegenonem op advies

Denver Pale Ale


Sumarai Rice Ale


De molen - Stoombier


- Borft's Pilz (Eigen browsel de molen)

- De molen - Heen en weer
pi_75863162
Ik vind de Leffe 9° maar flauw. Ligt het nou aan mij, heb ik een verkeerd flesje, of wat?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 21 december 2009 @ 13:50:19 #111
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_75877618
Hm, die Samurai trekt wel mn interesse. Was het wat qua smaak?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  maandag 21 december 2009 @ 13:54:16 #112
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75877798
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:50 schreef Chielus het volgende:
Hm, die Samurai trekt wel mn interesse. Was het wat qua smaak?
Ik zal um vanavond wel ff testen voor je..
Probleem is eigenlijk dat mijn aanvoer van bier een wat hoger tempo heeft met de feestdagen dan de verwerking ervan..
pi_75879566
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:54 schreef ursel het volgende:

[..]

Ik zal um vanavond wel ff testen voor je..
Probleem is eigenlijk dat mijn aanvoer van bier een wat hoger tempo heeft met de feestdagen dan de verwerking ervan..
Liever dat dan andersom
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:26:29 #114
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_77007819
Goed nieuws. De la Trappe Isid 'or blijft voorlopig in Productie.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:03:00 #115
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77011154
Ursel, waar smaakt Denver Pale Ale naar? Dat komt dus uit Colorado? Kan niet veel soeps zijn dan?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_77011486
Ik las een tijdje terug iets over het bewaren van donker bier.
Zo zou volgens de brouwer de Hertog Jan Grand Prestige makkelijke 12 jaar bewaard kunnen worden. Omdat het een bier is van een hoge gisting verandert de smaak in de loop van de tijd.
De fles dient dan wel op een donkere plek opgeslagen te worden bij de goede temperatuur.

Een fles HJ Grand Prestige uit 1991 zou een tijdje terug geveild zijn voor 1700 euro. Het ging hier om een fles uit een vergeten voorraad die dus al erg lang lag.
Dit stond een tijdje terug in een bijlage van het Brabants Dagblad.

Iemand ervaring met het bewaren van bier?
pi_77011851
tvp
Ik weet het ook niet
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:25:45 #118
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_77011928
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:12 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik las een tijdje terug iets over het bewaren van donker bier.
Zo zou volgens de brouwer de Hertog Jan Grand Prestige makkelijke 12 jaar bewaard kunnen worden. Omdat het een bier is van een hoge gisting verandert de smaak in de loop van de tijd.
De fles dient dan wel op een donkere plek opgeslagen te worden bij de goede temperatuur.

Een fles HJ Grand Prestige uit 1991 zou een tijdje terug geveild zijn voor 1700 euro. Het ging hier om een fles uit een vergeten voorraad die dus al erg lang lag.
Dit stond een tijdje terug in een bijlage van het Brabants Dagblad.

Iemand ervaring met het bewaren van bier?
Heb het ook gelezen, en nu hebben ze niks mee omdat ze alles hebben weggegeven tijdens proeverijen.
Ik bewaar altijd een kratje Bok voor het jaar ernaa. wordt er zeker niet slechter op. Maar 19 jaar bewaren lijkt me een beetje teveel van het goede.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:37:19 #119
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77012306
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:03 schreef Q.E.D. het volgende:
Ursel, waar smaakt Denver Pale Ale naar? Dat komt dus uit Colorado? Kan niet veel soeps zijn dan?
Ik zal het vanavond even voor je proeven
Die sumarai was niet heel speciaal vond ik zelf. Toevallig laatst in Emmen ook een chinees rijste biertje op. Die sumarai was wel beter, maar meer gewoon richting pils.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:40:24 #120
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77012395
Donkere bieren kun je inderdaad lang bewaren. Ze worden zachter van smaak(minder alcohol, zoeter). La Trappe verkocht onlangs een Quadrupple die 4 jaar oud was. Een kennis van me nam ook ooit een fles mee die 4 jaar "over de datum was". Erg lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77012660
Ik denk dat ik toch maar eens een kratje HJ-GP ga halen en hier in de kruipruimte gooi
Toch leuk om uit te proberen en heel duur is het nou ook weer niet
1700 euro de fles hoef ik niet te vangen, de helft is ook goed xD
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:48:49 #122
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77012703
Je moet het dus wel heeeel lang lang staan en er niet aankomen
Ik zou ook de Quadrupple en wellicht een Chimay proberen. En als je slim bent, dan koop je ieder half jaar/jaar een paar flessen. Dan heb je niet de pech dat het heel lekker is over 10 jaar en daarna moet je weer 10 jaar wachten
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77012853
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:37 schreef ursel het volgende:

[..]

Ik zal het vanavond even voor je proeven
Die sumarai was niet heel speciaal vond ik zelf. Toevallig laatst in Emmen ook een chinees rijste biertje op. Die sumarai was wel beter, maar meer gewoon richting pils.
Ik heb laatst die Iki geprobeerd, plaats ik in dit rijtje, maar ik vond de groene thee-smaak te dominant.

"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_77013151
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:48 schreef Nembrionic het volgende:
Je moet het dus wel heeeel lang lang staan en er niet aankomen
Ik zou ook de Quadrupple en wellicht een Chimay proberen. En als je slim bent, dan koop je ieder half jaar/jaar een paar flessen. Dan heb je niet de pech dat het heel lekker is over 10 jaar en daarna moet je weer 10 jaar wachten
Goed plan
Kan ik eindelijk die kruipruimte ècht eens gebruikte
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2010 @ 22:57:46 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_77033721
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:48 schreef Nembrionic het volgende:
Je moet het dus wel heeeel lang lang staan en er niet aankomen
Ik zou ook de Quadrupple en wellicht een Chimay proberen. En als je slim bent, dan koop je ieder half jaar/jaar een paar flessen. Dan heb je niet de pech dat het heel lekker is over 10 jaar en daarna moet je weer 10 jaar wachten
Ik heb een flesje Quadrupel staan die ik in februari 2006 heb gekocht, met precies het idee van rjipen in het achterhoofd. Als dat bevalt (ga em op z'n vroegst in 2011 opdrinken) ga ik misschien een grotere voorraad halen, dan ook van verschillende soorten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_77041412
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb een flesje Quadrupel staan die ik in februari 2006 heb gekocht, met precies het idee van rjipen in het achterhoofd. Als dat bevalt (ga em op z'n vroegst in 2011 opdrinken) ga ik misschien een grotere voorraad halen, dan ook van verschillende soorten
Klinkt als een goede belegging .. Moet ik misschien ook maar eens proberen..
Ben benieuwd of het ook echt lekkerder van wordt aangezien ik meestal geen fan ben van al te zoet bier (kasteel bier dubbel )
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:38:53 #127
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77185293
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:03 schreef Q.E.D. het volgende:
Ursel, waar smaakt Denver Pale Ale naar? Dat komt dus uit Colorado? Kan niet veel soeps zijn dan?
Gisteren geprobeerd en tis een moeilijk biertje qua beoordeling.
De eerste slok had ik zoiets van, wat een gedrocht. erg bitter.
Maar de 2e slok had toch ook wel wat goeds en zoets in zich. Ken die smaak niet echt plaatsen, maar eerste dat in mijn opkwam was beetje de smaak van lychee's. Alleen die bittere nasmaak kwam ook nog wel telkens.

Kheb uhm met gemak nog weg kunnen drinken, maar ben er al met al niet al te enthousiast over.
pi_77252327
Ik heb voor mn verjaardag een pakket Tauro gehad.
1 of ander speciaalbier van Jupiler. Iemand daar bekend mee?

Ik vond het zelf een typisch voorbeeld van "zwaar pils". Heel speciaal smaakt het niet, maar het is wel 8,3%. Maar dat kan ook komen doordat ik al een aantal gewone pilsjes op had en mijn smaakpapillen toen al zat waren
  maandag 25 januari 2010 @ 19:51:27 #129
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77262060
Gisteren geproefd:

Brand UP
Brand Imperator
Brand Dubbel Bock
Brand Sylvester.

De gewone pils is niet te zuipen maar dit waren heel lekkere bieren. De Imperator hoeft van mij niet zo nodig maar vooral de Sylvester was erg lekker.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77292595
Vanmiddag nog ff ingeslagen bij Bert's Bierhuis in Utrecht!

Hommel, Winter Koninck en Winterkoningske
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:46:05 #131
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_77296869
Een Achelse Kluis, ROchefort of een oerbiertje op z'n tijd is niks mis mee.
pi_77304840
Ga aankomend weekend een weekendje naar Brussel. Weer een aantal mooie biertjes drinken
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 27 januari 2010 @ 01:00:24 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_77319947
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:51 schreef Nembrionic het volgende:
Gisteren geproefd:

Brand UP
Brand Imperator
Brand Dubbel Bock
Brand Sylvester.

De gewone pils is niet te zuipen maar dit waren heel lekkere bieren. De Imperator hoeft van mij niet zo nodig maar vooral de Sylvester was erg lekker.
Ik kan Brand vaak juist wel waarderen. Handige lichte kratjes (ik heb geen auto en loop vaak naar de supermarkt) en prima te doen.

Overigens heb ik vandaag weer een keer Kwak gehad, dit keer zonder houten rekje ( ) maar wel in redelijk onmogelijk glas. Gelukkig ging het uitschenken prima
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 1 februari 2010 @ 01:14:50 #134
39237 crew  H_T
2733
pi_77500552
Vandaag dit Rauchbier gedronken, aparte smaak. Als je niet houdt van gerookt eten (spek, paling, rookkaas, makreel) zou ik het in elk geval niet aanraden, want het smaakt stevig naar dat soort spul
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 1 februari 2010 @ 09:43:06 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77504068
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag dit Rauchbier gedronken, aparte smaak. Als je niet houdt van gerookt eten (spek, paling, rookkaas, makreel) zou ik het in elk geval niet aanraden, want het smaakt stevig naar dat soort spul
Ik heb afgelopen jaar ook een keer een rookbiertje op. Het is een erg overheersende smaak
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77506361
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag dit Rauchbier gedronken, aparte smaak. Als je niet houdt van gerookt eten (spek, paling, rookkaas, makreel) zou ik het in elk geval niet aanraden, want het smaakt stevig naar dat soort spul
Die heb ik ook twee keer gedronken. Die staat niet hoog op mijn lijstje. Ik vond de rooksmaak te overheersend.

Gisteren de Rothaus Tannenzäpfle geproefd, lekker zacht pils:

Stop rockin' the boat.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:52:54 #137
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77517803
Ik kan vandaag melden dat een avondje op Witkap Trippel de katertest niet doorstaan heeft
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 03:07:27 #138
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_77539444
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Vandaag dit Rauchbier gedronken, aparte smaak. Als je niet houdt van gerookt eten (spek, paling, rookkaas, makreel) zou ik het in elk geval niet aanraden, want het smaakt stevig naar dat soort spul
Waar heb je die gedronken/gehaald, ben altijd wel benieuwd naar dat soort bieren.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_77977455
Tijd voor een kick! Gisteren onderstaand bier geproefd, wow!



Nu al de ontdekking van het jaar, een hele bijzondere smaak!

Was trouwens in een abt-cafe gisteren, ook nog een N Ice Chouffe gehad (lekker!) en een Edelweiss van de tap. Lekker zeg..
TRV
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 10:55:47 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_77977537
Ik had gister een Zuster Agatha Quadrupel. Was wel erg lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 14 februari 2010 @ 10:57:18 #141
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77977574
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:55 schreef borisz het volgende:
Ik had gister een Zuster Agatha Quadrupel. Was wel erg lekker
Nog nooit van gehoord

Zeker van een microbrouwerij?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_77981764
Van de zomer heb ik van een weekendje fietsen in belgië een paar flesjes Bellevaux Blonde meegenomen, dat ben ik nooit eerder ergens tegen gekomen. Dat spul was zo goddelijk dat ik maar weer een weekendje Malmedy heb ikgepland om wat meer in te slaan.
Als iemand een adresje dichter bij huis weet, hoor ik dat graag.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 14 februari 2010 @ 13:58:13 #143
39237 crew  H_T
2733
pi_77982518
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 03:07 schreef Chielus het volgende:

[..]

Waar heb je die gedronken/gehaald, ben altijd wel benieuwd naar dat soort bieren.
Bert's bierhuis aan de Twijnstraat in Utrecht. http://www.bertsbierhuis.nl/
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_77983545
Iemand enig idee waar je engelse ciders kan kopen in Nederland (bv Cornish Rattler) Ik en er gek op maar ik kan helemaal niks van vinden in Nederland, en Jillz enzo is pure rotzooi.
Beneath the gold, bitter steel
pi_77993767
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bert's bierhuis aan de Twijnstraat in Utrecht. http://www.bertsbierhuis.nl/
hahaha, dat is echt een chille winkel! Ik geef daar echt teveel uit!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_77994338
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:52 schreef Quir het volgende:

[..]

Ik heb laatst die Iki geprobeerd, plaats ik in dit rijtje, maar ik vond de groene thee-smaak te dominant.

[ afbeelding ]
Van het weekend ook gedronken. Niet vies, maar meer een biertje voor de zomer
  zondag 14 februari 2010 @ 20:11:06 #147
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77994399
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:29 schreef Fingon het volgende:
Iemand enig idee waar je engelse ciders kan kopen in Nederland (bv Cornish Rattler) Ik en er gek op maar ik kan helemaal niks van vinden in Nederland, en Jillz enzo is pure rotzooi.
Jillz en cider in 1 zin
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 14 februari 2010 @ 21:45:06 #148
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77999190
La Gauloise Brune
8.1% alc en ext sec Prim 18.5%

Oftewel een hap vol met elke slok...
  zondag 14 februari 2010 @ 21:51:00 #149
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_77999546
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:45 schreef ursel het volgende:
La Gauloise Brune
8.1% alc en ext sec Prim 18.5%

Oftewel een hap vol met elke slok...
Ik snap geen hol van wat je nou geschreven hebt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 14 februari 2010 @ 21:59:44 #150
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_78000159
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik snap geen hol van wat je nou geschreven hebt
8,1% alc moet je wel vatten toch?
Die ander staat voor de "volheid". Hoe hoger, hoe voller het eigenlijk proeft.

Moeten maar eens meeten, zal ik er wel ff een paar volle meenemen voor je
pi_78004666
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Jillz en cider in 1 zin
Want?
Crap blijft crap..
Beneath the gold, bitter steel
pi_78005450
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:45 schreef ursel het volgende:
La Gauloise Brune
8.1% alc en ext sec Prim 18.5%

Oftewel een hap vol met elke slok...
Deze hadden ze vorige week bij de Lidl in Amstelveen. Van de week er maar eentje opentrekken dan
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:06:57 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_78009639
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord

Zeker van een microbrouwerij?
Ja . Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 15 februari 2010 @ 10:00:40 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78010962
quote:
Op zondag 14 februari 2010 23:25 schreef Fingon het volgende:

[..]

Want?
Crap blijft crap..
Dat bedoel ik. Ik snap niet dat ze het in 1 zin durven te noemen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 15 februari 2010 @ 10:01:51 #155
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78010986
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:06 schreef borisz het volgende:

[..]

Ja . Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.
Wij hadden onlangs een praatje van deze kerel:

http://www.ramsesbier.nl/

Vooral de "IJsbeer" was erg lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_78011740
Iemand idee waar ik Steenbrugge dubbel kan kopen?
Had dit van het weekend in een cafe gedronken en vond het erg lekker.
  maandag 15 februari 2010 @ 10:39:47 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78011786
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef DrukVout het volgende:
Iemand idee waar ik Steenbrugge dubbel kan kopen?
Had dit van het weekend in een cafe gedronken en vond het erg lekker.
In de gemiddelde bierwinkel
Dus ik weet niet waar je woont?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_78013588
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

In de gemiddelde bierwinkel
Dus ik weet niet waar je woont?
Leiden.

GallGall misschien?

[edit]

Owwww http://www.bierwinkel-leiden.nl/ moet het lukken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2010 @ 10:07:18 #159
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_78839756
Ik had gister een pijtje uit Volendam. Smaakte erg lekker, maar het bleef maar schuimen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:28:09 #160
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_78937229
Afgelopen weekend naar het Zythos Bierfestival geweest en daar van ruim 20 biertjes mogen proeven. Ik ben een fervent tripeldrinker en de volgende bieren konden mij erg bekoren:

- Vicaris Tripel (Brouwerij Dilewyns)
- Arend Tripel (Brouwerij De Ryck)
- Finesse (Brouwerij: de Dochter van de Korenaar)
- Triest Tripel (Brouwerij Den Triest)
- Tripel Karmeliet (Brouwerij Bosteels)
- Jessenhofke Maya (De proefbrouwerij, Lochristi)

Is trouwens een echte aanrader. Het bierfestival is in het eerste weekend van maart in de stadsfeestzaal van Sint-Niklaas (B), 40 meter lopen van het station. Bij binnenkomst kun je een speciaal proefglas (150 cl) naar de proefzalen meenemen a 3 euro borg. Je mag dus het glas aan het eind van de dag terug inleveren, maar je mag het ook mee naar huis nemen. Elk bier dat je wilt proeven kost 1,20.

Volgend jaar weer!
pi_78970669
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
...kun je een speciaal proefglas (150 cl)
Das een flink proefglas van anderhalve liter!
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:55 #162
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_78978576
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:10 schreef Polleke83 het volgende:

[..]

Das een flink proefglas van anderhalve liter!
Oeps, ik bedoel 15cl of 150ml of 0,15l of iets in die strekking! Dank u voor het grondig doornemen van mijn post!
pi_79008344
Erdinger Weissbier



Helaas alleen bij de slijter te krijgen en dan best prijzig
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:29:27 #164
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79015560
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Afgelopen weekend naar het Zythos Bierfestival geweest en daar van ruim 20 biertjes mogen proeven. Ik ben een fervent tripeldrinker en de volgende bieren konden mij erg bekoren:

- Vicaris Tripel (Brouwerij Dilewyns)
- Arend Tripel (Brouwerij De Ryck)
- Finesse (Brouwerij: de Dochter van de Korenaar)
- Triest Tripel (Brouwerij Den Triest)
- Tripel Karmeliet (Brouwerij Bosteels)
- Jessenhofke Maya (De proefbrouwerij, Lochristi)

Is trouwens een echte aanrader. Het bierfestival is in het eerste weekend van maart in de stadsfeestzaal van Sint-Niklaas (B), 40 meter lopen van het station. Bij binnenkomst kun je een speciaal proefglas (150 cl) naar de proefzalen meenemen a 3 euro borg. Je mag dus het glas aan het eind van de dag terug inleveren, maar je mag het ook mee naar huis nemen. Elk bier dat je wilt proeven kost 1,20.

Volgend jaar weer!
* steekt hand op

Het proefglas is trouwens 15 cl

Ik ben zelf ook een tripeldrinker en de Karmeliet is natuurlijk enorm lekker

2 bieren die zo uit mijn hoofd zijn blijven hangen waren de Valeir Extra en de Maneblusser(van het Anker)
De rest staat in mijn boekje aangekruist.

Er was er 1 die ik geproefd heb die niet te zuipen was...en daar was iedereen het mee eens
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:54:12 #165
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79019452
Mijn proeflijstje van zondagmiddag bij ZBF

Val-Dieu Triple
La mere superieure(die was dus niet te zuipen)
Valeir Extra
Saison D'epeautre
Hop Flower Power(veel flower, weinig hop )
Troubadour Blond(lekker!)
Troubadour Magma
Netebuk
Blauwersbier(lekker!)(van Watou, helaas was de Benedictur er nog niet)
Rulles Blonde
Troublette(ALTIJD lekker )
Maneblusser

En hier en daar heb ik nog wel wat van andermans glaasjes gesnoept.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 12 maart 2010 @ 01:51:00 #166
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_79044776
aanrader:

  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:22:44 #167
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_79099369
Heren (en dames),

het is geen speciaalbier, maar omdat ik met mijn hoofd al bij de zomer zit beginnen mijn smaakpapillen weer om Venezuelaans Polarbier te schreeuwen.
Iedereen die op de Nederlandse Antillen is geweest, weet waar ik het over heb.
Dit prachtbier, en dat is het, is helaas mondjesmaat te verkrijgen in Nederland.
De grote bierhandels hebben het niet, dan blijkt opeens een supermarkt weer een voorraad op de kop getikt te hebben, maar aan het einde van de dag loop ik nog steeds met een Europees biertje in de hand.
Dus weet een van jullie misschien meer?

Ter illustratie:
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_79107984
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:46 schreef Jappe90 het volgende:
Erdinger Weissbier

[ afbeelding ]

Helaas alleen bij de slijter te krijgen en dan best prijzig
Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_79108345


nu lekker samen met aan het Nieuw Ligt, Nijmeegs bier van brouwerij de Hemel erg lekker 10%-ertje
Ja doei.
pi_79109922

Nog twee flesjes te gaan, dan is m'n sixpack overleden. Gelukkig is het weer bijna lente en dus tijd voor een weekendje fietsen door de ardennen en de fietstassen flink te vullen met al dat lekkers bij de Delhaize.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 22:01:04 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79110071
Vanavond een Schanse Smokey ale
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79110563
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:59 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.
Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbier Ik zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79110785
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:13 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbier Ik zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.
In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!
pi_79111045
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:19 schreef Everlong het volgende:

[..]

In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!
In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79111403
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.
Hm oke, ik ben eigenlijk ook alleen bekend in Amsterdam. En daar heb je wel genoeg opties!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:38:47 #176
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79111549
Den Haag heeft de Paas: http://www.depaas.nl/
Of er echt een bierwinkel is weet ik niet maar in Rotterdam heb je de Man van Drank. Als je in DH woont, dan kun je daar ook gewoon gemakkelijk langs.

-edit- ik las iets over De Wijn & Bier Boutique. Weet niet of het nog bestaat. En in Kat

-edit2- en "De Bierwinkel" in Katwijk.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_79112070
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:38 schreef Nembrionic het volgende:

-edit- ik las iets over De Wijn & Bier Boutique. Weet niet of het nog bestaat. En in Kat
Daar moet ik snel maar eens langs...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79112712
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.
probeer het eens bij Van Alsem in Kraaijenstein! die heeft best veel en kan ook best veel krijgen
Ja doei.
  zondag 14 maart 2010 @ 01:06:18 #179
73209 dnzl
Minimalist.
pi_79116250

Aus Berlin
  maandag 15 maart 2010 @ 20:13:54 #180
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_79182920
quote:
Op zondag 14 maart 2010 01:06 schreef dnzl het volgende:
[ afbeelding ]
Aus Berlin
Hier in Breda ook bij de Jumbo te krijgen. Duits Weizen
  maandag 15 maart 2010 @ 20:34:42 #181
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79184046
Schneider Weizen is lekker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_79209621
Laatst aangenaam verrast door een duchesse de bourgogne Zuur en fris biertje

  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:39:43 #183
246373 Idler
Simplicity!
pi_79218214
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Sadar het volgende:
Laatst aangenaam verrast door een duchesse de bourgogne Zuur en fris biertje

[ afbeelding ]
Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:53:35 #184
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79218686
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Idler het volgende:

[..]

Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....
Barbaar..
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:00:23 #185
246373 Idler
Simplicity!
pi_79218914
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:53 schreef ursel het volgende:

[..]

Barbaar..


Ik heb een paar slokjes geprobeerd, maar ik kreeg 'm echt niet weg.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:09:15 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79219196
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Idler het volgende:

[..]

Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....
Mij maak je er ook niet blij mee
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 17 maart 2010 @ 03:48:50 #187
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_79240271
Idem hier, heb hem ook wel eens voor de helft weggezet. Vond hem echt niet lekker.

Vanavond maar eens de restvoorraad Wintervorst & Gulden draak opgedronken. Kan ik weer wat witbieren in gaan slaan.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_79315868
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Sadar het volgende:
Laatst aangenaam verrast door een duchesse de bourgogne Zuur en fris biertje

[ afbeelding ]
Vroeger vond ik ḿ vies en een beetje naar kots smaken. Maar een jaar geleden ofzo heb ik 'm nog eens gehad, en toen vond ik 'm ineens best lekker.

En nu heb ik:
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_79645278
Wie heeft er wel eens "La Guillotine" op?
Daarstraks een flesje gehaald voor een vriend van me die vanavond zijn verjaardag viert.
Er stond nog een fles "Delerium Tremens" naast, maar dat vond ik een beetje goedkoop ogen
Natuurlijk maakt het voor de smaak geen drol uit wat voor afbeelding er op de fles staat, maar had ik mss toch beter die Delerium meegenomen?
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:54:01 #190
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_79645318
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Wie heeft er wel eens "La Guillotine" op?
Daarstraks een flesje gehaald voor een vriend van me die vanavond zijn verjaardag viert.
Er stond nog een fles "Delerium Tremens" naast, maar dat vond ik een beetje goedkoop ogen
Natuurlijk maakt het voor de smaak geen drol uit wat voor afbeelding er op de fles staat, maar had ik mss toch beter die Delerium meegenomen?
Wel eens op, maar volgens mij niet echt indruk gemaakt, want kan de smaak niet specifiek meer herinneren..
Maar goed, dat is ook positief uiteraard
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:12:21 #191
246373 Idler
Simplicity!
pi_79645705
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Wie heeft er wel eens "La Guillotine" op?
Daarstraks een flesje gehaald voor een vriend van me die vanavond zijn verjaardag viert.
Er stond nog een fles "Delerium Tremens" naast, maar dat vond ik een beetje goedkoop ogen
Natuurlijk maakt het voor de smaak geen drol uit wat voor afbeelding er op de fles staat, maar had ik mss toch beter die Delerium meegenomen?
Ik zou die Delirium zeker een keer proberen, best een aardig biertje. Die roze olifantjes staan er niet voor niets op!
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:57:54 #192
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_79916144
quote:
Op zondag 14 maart 2010 01:06 schreef dnzl het volgende:
[ afbeelding ]
Aus Berlin
Daar heb ik afgelopen donderdag een kratje van gehaald. Daarnaast twee kratjes:



.
  Moderator zaterdag 3 april 2010 @ 22:22:48 #193
45833 crew  Fogel
pi_79916842
Ik ben afgelopen week maar eens in Zweden wat goedkoop (in vergelijking tot Noorwegen ) bier wezen halen, in totaal 10 liter (want meer meenemen is illegaal ):
* Erdinger Weissbier Kristallklar
* Erdinger Weissbier Hefe
* Timmermans kriek
* Maredsous 6 Blonde
* Maredsous 8
* Leffe Brune
* Leffe Blonde
* Westmalle Tripel

Niet echt bijzonder speciaal, maar het assortiment was vrij beperkt daar...
Volgende week ga ik naar Belgie en zal dan als ik tijd heb eens kijken wat ze zoal te bieden hebben op het vliegveld van Brussel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_80028402
Wat vinden jullie overigens van Jupiler Tauro? Het wordt hevig gepromoot in de Belgische supermarkten maar ik vond het eigenlijk een beetje lijken op "Alfa Strong" of een soort Duvel Pils (maar dan niet zoals Vedet).
pi_80032650
Jupiler Tauro heb ik nooit geproefd, maar het doet mij een beetje denken aan Grolsch kanon. Daarmee bedoel ik al die mensen met "kijk mij eens stoer bier drinken met een hoog alcoholpercentage"

Afgelopen vrijdag trouwens voor het eerst Westvleteren 12 gedronken. Fantastisch bier
pi_80033324
Oeh, Westvleteren! Ik heb hem thuis liggen, maar ik wacht nog op het juiste moment om hem open te maken
  woensdag 7 april 2010 @ 10:39:52 #197
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_80034807
quote:
Op woensdag 7 april 2010 00:37 schreef Pistoleke het volgende:
Wat vinden jullie overigens van Jupiler Tauro? Het wordt hevig gepromoot in de Belgische supermarkten maar ik vond het eigenlijk een beetje lijken op "Alfa Strong" of een soort Duvel Pils (maar dan niet zoals Vedet).
Ik denk dat half Vlaanderen met een voorraad Tauro zit atm. Een paar weken geleden kreeg je bij de Humo een gratis 6pack + glas + 6 coasters (oa met Kabouter Wesley op ). Ik heb er ook een tiental gekocht (zonder Humo ), heb er nog 5 over maar ben het beu gedronken. Gewone Jupiler met een iets andere smaak, that's it.
Jusqu'ici tout va bien
  woensdag 7 april 2010 @ 13:57:19 #198
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_80041984
Heb deze week Grimbergen Cuvee D'ermitage binnen gekregen. Even een mooi moment zoeken om open te gooien. Ben wel heel benieuwd.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_80046915
quote:
Op woensdag 7 april 2010 00:37 schreef Pistoleke het volgende:
Wat vinden jullie overigens van Jupiler Tauro? Het wordt hevig gepromoot in de Belgische supermarkten maar ik vond het eigenlijk een beetje lijken op "Alfa Strong" of een soort Duvel Pils (maar dan niet zoals Vedet).

Dit dus:
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik heb voor mn verjaardag een pakket Tauro gehad.
1 of ander speciaalbier van Jupiler. Iemand daar bekend mee?

Ik vond het zelf een typisch voorbeeld van "zwaar pils". Heel speciaal smaakt het niet, maar het is wel 8,3%. Maar dat kan ook komen doordat ik al een aantal gewone pilsjes op had en mijn smaakpapillen toen al zat waren
Halverwege de vorige pagina op dit topic
  woensdag 7 april 2010 @ 23:39:42 #200
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_80067732
Zit hier in Colorado, en zijn hier heel veel interessante microbrouwerijen. Veel verschillende stijlen bier, van light pilsner naar porter & stout. Echt helemaal prima!
pi_80067811


Doggy Style, hihiihi
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 8 april 2010 @ 00:17:09 #202
39237 crew  H_T
2733
pi_80068945
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
Heb deze week Grimbergen Cuvee D'ermitage binnen gekregen. Even een mooi moment zoeken om open te gooien. Ben wel heel benieuwd.
Ik vond em niet zo, maar smaken verschillen gelukkig
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 8 april 2010 @ 01:05:48 #203
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_80069789
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:42 schreef Adames het volgende:
[ afbeelding ]

Doggy Style, hihiihi
Samen met Deschutes en Oscar Blues toch wel 1 van mn favo microbreweries!
  donderdag 8 april 2010 @ 15:28:09 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_80085545
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:00 schreef Idler het volgende:

[..]



Ik heb een paar slokjes geprobeerd, maar ik kreeg 'm echt niet weg.
Ach, ik heb dat met Orval. Toch ook een redelijk hoog gewaardeerd trappisten biertje
  donderdag 8 april 2010 @ 16:29:12 #205
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_80088165
quote:
Op donderdag 8 april 2010 01:05 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Samen met Deschutes en Oscar Blues toch wel 1 van mn favo microbreweries!
Flying Dog is toch geen microbrewery. Lijkt het me iets te groot voor.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_80090788
Heeft er iemand een beetje verstand van Tsjechisch bier? Een zaak hier heeft daar wel een aardige keuze in, maar ik koop het bijna nooit. Heb daar 1 keer Krusovice gekocht, wat niet al te best was, dus sindsdien pak ik maar niet meer willekeurige flesjes Tsjechisch bier daar. Tsjechisch bier heeft wel een hele goede naam, dus vandaar deze vraag, dan kan ik volgende keer eens een betere keuze maken.

Maar goed, ben gisteren maar weer eens geweest. Twee bekende biertjes gehaald die er altijd goed in gaan, de Guinness Special Export en Weihenstephaner Korbinian. En twee die ik al een tijd wil proberen, maar nooit aan toekwam: Grottenbier en McChouffe.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:49:52 #207
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80091404
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:33 schreef Vasilevski het volgende:
Heeft er iemand een beetje verstand van Tsjechisch bier? Een zaak hier heeft daar wel een aardige keuze in, maar ik koop het bijna nooit. Heb daar 1 keer Krusovice gekocht, wat niet al te best was, dus sindsdien pak ik maar niet meer willekeurige flesjes Tsjechisch bier daar. Tsjechisch bier heeft wel een hele goede naam, dus vandaar deze vraag, dan kan ik volgende keer eens een betere keuze maken.

Maar goed, ben gisteren maar weer eens geweest. Twee bekende biertjes gehaald die er altijd goed in gaan, de Guinness Special Export en Weihenstephaner Korbinian. En twee die ik al een tijd wil proberen, maar nooit aan toekwam: Grottenbier en McChouffe.
Tjechische pils heeft een goede naam ja. En dan houdt het op.

Rond de jaarwisseling was in in Tjechie en toen hebben we in Praag een speciaalbierwinkeltje gevonden. Nou, het was allemaal bocht
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 april 2010 @ 18:04:34 #208
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80091878
Net de 1865 Breesaap tripel gekocht . Plaatselijke tripel. Zie --> http://bier.blog.nl/biern(...)an-nederlandse-bodem
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80102539
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Tjechische pils heeft een goede naam ja. En dan houdt het op.

Rond de jaarwisseling was in in Tjechie en toen hebben we in Praag een speciaalbierwinkeltje gevonden. Nou, het was allemaal bocht
Huh, Pilsener Urquell is mijn favoriete pils allertijden. Heerlijk bitter bier, werd er maar meer pils zo gemaakt
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  donderdag 8 april 2010 @ 22:06:07 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_80102783
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Tjechische pils heeft een goede naam ja. En dan houdt het op.

Rond de jaarwisseling was in in Tjechie en toen hebben we in Praag een speciaalbierwinkeltje gevonden. Nou, het was allemaal bocht
Qua pils is er niks mis met de Tsjechische bieren wat mij betreft, smaken prima. Dat zegt echter niks over de speciaalbieren
  donderdag 8 april 2010 @ 22:22:50 #211
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80103679
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:06 schreef Blik het volgende:

[..]

Qua pils is er niks mis met de Tsjechische bieren wat mij betreft, smaken prima. Dat zegt echter niks over de speciaalbieren
Dat is precies mijn punt
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 8 april 2010 @ 22:23:15 #212
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80103699
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:01 schreef Radioheader het volgende:

[..]

Huh, Pilsener Urquell is mijn favoriete pils allertijden. Heerlijk bitter bier, werd er maar meer pils zo gemaakt
Ik ben toch heel duidelijk of niet? Pils vs. Speciaalbier.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80105455
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik ben toch heel duidelijk of niet? Pils vs. Speciaalbier.
Nee, niet echt, maar nu wel. Ik dacht dat je bedoelde dat Tsjechie alleen een goede naam had qua bier, maar dat het niet jouw ervaring was. Maargoed, nu begrijpen we elkaar weer
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  donderdag 8 april 2010 @ 23:27:20 #214
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_80106509
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:29 schreef Chielus het volgende:

[..]

Flying Dog is toch geen microbrewery. Lijkt het me iets te groot voor.
Technisch gezien, hoe het gepromoot word en hoe ze gestart zijn is het zeker wel een micro, dan wel een flink grote.
  donderdag 8 april 2010 @ 23:46:17 #215
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80107406
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:27 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Technisch gezien, hoe het gepromoot word en hoe ze gestart zijn is het zeker wel een micro, dan wel een flink grote.
Het is een Amerikaanse brouwerij en daar is iets wat wij groot noemen al gauw een microbrouwerij

Maar of je het nu nog een micro kunt noemen vraag ik me af
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80108263
quote:
Op donderdag 8 april 2010 17:49 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Tjechische pils heeft een goede naam ja. En dan houdt het op.

Rond de jaarwisseling was in in Tjechie en toen hebben we in Praag een speciaalbierwinkeltje gevonden. Nou, het was allemaal bocht
Het biertje dat ik toen had gekocht (Krusovice) was een schwarzbier dacht ik, en dat was niet bepaald een succes. Al heb ik begrepen dat de brouwerij waar het vandaan komt al een tijd onderdeel van Heineken is, waarop het bier veranderd werd met nieuwe receptuur, pasteuriseren, enz.

Maar goed, Tsjechisch pils staat inderdaad wel hoog aangeschreven, ik vond zelf Pilsner Urquell en de echte Budweiser goed te doen. Al meende ik dat andere, voornamelijk laaggistende soorten over het algemeen ook goed waren. Als iemand wat dat betreft nog specifieke voorkeur heeft, laat het maar weten. Als ik er nog eens kom zal ik eens de namen noteren.

Overigens binnenkort weer eens een dagje Amsterdam, een goede gelegenheid om naar de Wildeman te gaan en om de "Duitse" kaart te vragen.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 april 2010 @ 22:53:58 #217
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_80464608
Tvp

Gister een paar HJ Lentebockjes gehad, smaakte wel bien
Wou eigenlijk gaan voor de Brand Lentebock, maar die verkopen wij niet bij onze C1000
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 23:39:10 #218
45833 crew  Fogel
pi_80466496
Ik heb afgelopen week een bier op wat vorig jaar in Leuven de bierprijs won, en dat was niet zonder reden... heerlijk spul! Maar ik kan de naam niet meer herinneren en kan zo ook de naam niet meer vinden online. De naam was kort, 1 woord met vrij weinig letters. Bij een volgend bezoek zal ik het opschrijven...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 april 2010 @ 10:20:51 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_80472331
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:39 schreef Fogel het volgende:
Ik heb afgelopen week een bier op wat vorig jaar in Leuven de bierprijs won, en dat was niet zonder reden... heerlijk spul! Maar ik kan de naam niet meer herinneren en kan zo ook de naam niet meer vinden online. De naam was kort, 1 woord met vrij weinig letters. Bij een volgend bezoek zal ik het opschrijven...
De meeste bieren hebben een korte naam en bestaan uit één woord, dus echt waardevol is die informatie niet
pi_80502309
Duchesse de Bourgogne is inderdaad wel lekker.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 22:44:43 #221
45833 crew  Fogel
pi_80502338
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:20 schreef Blik het volgende:

[..]

De meeste bieren hebben een korte naam en bestaan uit één woord, dus echt waardevol is die informatie niet
Ja, maar de meeste bieren winnen niet de eerste prijs in Leuven in 2009
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:49:24 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_80508973
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, maar de meeste bieren winnen niet de eerste prijs in Leuven in 2009
Staat die hier ergens tussen?

http://www.lbt.be/sites/default/files/boekje%20A5.pdf
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 09:06:24 #223
45833 crew  Fogel
pi_80509303
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Staat die hier ergens tussen?

http://www.lbt.be/sites/default/files/boekje%20A5.pdf
Helaas...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 12 mei 2010 @ 21:20:37 #224
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_81358638
Woei.. Gisteren bij de abdij van Achel geweest. Ik voelde me als een klein kind in een snoepwinkel
helaas niet al te veel geld bij me dus het alleen het volgende lijstje meegenomen. Maar dat was denk ik nog niet eens de helft van het assortiment.

- Achel trappisten Bruin
- Gouden Carolus Triple
- Bernardus Pater 6
- Floreffe Triple
- Postel triple
- Biere de miel
- Het kapitel watou prior
- Barbar winterbok
- Bornem dubbel
- Bornem Triple
- Ter dolen Triple
- Het kapitel watou abt
- St. gummarus triple.

* Proost
  donderdag 13 mei 2010 @ 11:46:47 #225
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_81374996
Very nice!

Cheers!
Jusqu'ici tout va bien
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:22:21 #226
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_81377996
Zo, Poppel is weer wat liters bier lichter. Veel wit, hopelijk wordt het weer nu ook nog wat.
Blanche de Namur, Vedette wit, Blanche de Honnelles, Weihenstephaner, La Trappe Isid'or, Rochfort 8, Dochter van de Korenaar Embrasse, DvdK Bravoure. Tripel Karmeliet, Quintine Ambre & Tempelier.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:25:53 #227
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_81386126
Doe mij deze maar: Gageleer.

Gageleer
Mooie website trouwens. In Nederland vrijwel niet aan te komen (enkele natuurvoedingswinkels verkopen het, momenteel weet ik er geen)
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:28:08 #228
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81386208
De 22e ga ik zelf weer(met een paar vrienden) wat brouwen. 60 liter. Ben benieuwd
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:28:56 #229
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81386237
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:25 schreef SilkenTofu het volgende:
Doe mij deze maar: Gageleer.

Gageleer
Mooie website trouwens. In Nederland vrijwel niet aan te komen (enkele natuurvoedingswinkels verkopen het, momenteel weet ik er geen)
Gagelbier

Daarvan staat het recept in een oud bierboekje
Dat wilde ik toen ook maken maar lijk me even te lastig.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 13 mei 2010 @ 17:58:46 #230
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_81387293
Haha ja lijkt mij ook lastig, maar als je het toevallig eens tegenkomt moet je echt even een fles(je) ervan meenemen (of 2 of 3 of...), mmm.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:06:26 #231
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_81402238
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:28 schreef Nembrionic het volgende:
De 22e ga ik zelf weer(met een paar vrienden) wat brouwen. 60 liter. Ben benieuwd
Waar ga je dat doen? , (Kaatsheuvel, de drie horne toevallig) of echt helemaal thuis? Vorig jaar ook een keer gedaan, erg leuk en nog smakkelijk ook.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:09:57 #232
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_81402411
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 17:25 schreef SilkenTofu het volgende:
Doe mij deze maar: Gageleer.

Gageleer
Mooie website trouwens. In Nederland vrijwel niet aan te komen (enkele natuurvoedingswinkels verkopen het, momenteel weet ik er geen)
Ben niet zo fan van Gruut, Steenbrugge gebruikt dat ook, vind het daar ook niet echt lekker in. Maar ben wel weer benieuwd naar de eucaluptussmaak.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:29:09 #233
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81403061
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 00:06 schreef Chielus het volgende:

[..]

Waar ga je dat doen? , (Kaatsheuvel, de drie horne toevallig) of echt helemaal thuis? Vorig jaar ook een keer gedaan, erg leuk en nog smakkelijk ook.
Helemaal zelf, thuis.

-edit- of nou ja, thuis...deze keer bij iemand anders thuis
Maar hetzelfde principe.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nembrionic op 14-05-2010 00:55:02 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 16 mei 2010 @ 02:23:16 #234
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_81478384
quote:
Op donderdag 8 april 2010 22:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik ben toch heel duidelijk of niet? Pils vs. Speciaalbier.
beste bijdrage op deze pagina; en dat zeg ik als belg zijnde, wonend in praag tsjechen hebben hele intressante pilsners, maar daarmee is ook alles gezegd. heeft imo weinig te maken met speciaalbieren.
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 14:03:40 #235
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81868854
Zo, van het weekend een bijzonder goed weekend gehad. Onderdeel was afgelopen zaterdag. Toen hebben we ons eigen bier gebrouwen. Paar maandjes wachten

Een hoppige tripel van zeker 7%

Tijdens het brouwen hebben we een aardig aantal bieren geproefd. Dus ook wat inspiratie voor de volgende keren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_81969892
Vandaag weer eens wat ingeslagen. Heb ze allemaal nog nooit geproefd. (behalve die flesjes op de achtergrond, daarom staan ze ook daar)



  donderdag 27 mei 2010 @ 15:56:46 #237
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_81973874
Postel Tripel
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_81974230
ik zit nu aan Val-Dieu triple... Beetje te zoet voor mijn smaak.
pi_82037176
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:05 schreef PaulKersey het volgende:
ik zit nu aan Val-Dieu triple... Beetje te zoet voor mijn smaak.
Vandaag Belgische bierenborrel op m´n werk. Kennelijk liggen Maastricht en Zoeterwoude tegenwoordig in België
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 17 juli 2010 @ 23:00:48 #240
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84183458
Vandaag een kleine bierexpeditie gehad. Uiteindelijk een hele lading bieren gekocht bij zowel een brouwen(Achilles) als bij een proeflokaaltje(bij een man in de voortuin )

Straks een update wat precies.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 18 juli 2010 @ 16:50:09 #241
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84202245
1 Bokkereyer (van Brouwerij Sint Jozef)
2 Valeir Extra

Van brouwerij Achilles( http://www.serafijn-bier.be )
8 Serafijn Grand Cru
8 Serafijn Heksemiebier
4 Grote flessen Serafijn Donker
4 Grote flessen Serafijn "Liter van Pallieter"

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 19 juli 2010 @ 21:51:50 #242
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_84251584
Bij de Koningshoeve een La Trappe Quadruppel Oak Aged Batch 1 gehaald. De nieuwe op houten vaten gelagert bier van La Trappe.maar liefst 10¤ neergelegt voor een flesje bier (0,375 l),en dan niet eens in de horeca maar gewoon retail. Ben wel heel benieuwd ondertussen maar zoek nog even een genietmomentje om hem open te trekken.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:07:57 #243
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_84739250
Zit op dit moment aan een biertje uit 1998. Volkoren bier van Maasland. Hij is echt :9 :9~
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zondag 1 augustus 2010 @ 16:17:47 #244
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_84739553
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:03 schreef Nembrionic het volgende:
Zo, van het weekend een bijzonder goed weekend gehad. Onderdeel was afgelopen zaterdag. Toen hebben we ons eigen bier gebrouwen. Paar maandjes wachten :9

Een hoppige tripel van zeker 7% :)

Tijdens het brouwen hebben we een aardig aantal bieren geproefd. Dus ook wat inspiratie voor de volgende keren.
We hebben de afgelopen week geproef en DAMN was is het lekker geworden :9
Het moet eigenlijk nog 2 weken staan voordat het "klaar" is. Maar ik denk dat het een prima biertje is om even een paar maanden te laten rijpen.





Lekker hoppig/fruitig bier O+

Zoals je kunt zien is 'ie mooi wazig maar als ik nu door een flesje heen kijk dan wordt 'ie volgens mij behoorlijk helder :D
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_84740604
ik heb hier een fles brugse zot staan, ben toch wel benieuwd :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:24:51 #246
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_84763142
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:53 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
ik heb hier een fles brugse zot staan, ben toch wel benieuwd :P
[ afbeelding ]
heb het verleden jaar geproefd tijdens een weekendje Brugge.... :9~
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_84763279
M'n ouders waren op vakantie geweest naar Ameland hadden ze voor m'n broertje en mij Amelands bier gekocht. Het heet Ballumer sap. Heb nu de amberbier op en de cranberry variant en dat smaakt ontzettend goed! Vooral cranberry is lekker pittig en wat bitter.

Hier de site: http://www.ballumersap.nl/ echt een aanrader om te drinken als je op Ameland bent!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 12 augustus 2010 @ 01:50:12 #248
39237 crew  H_T
2733
pi_85169783
Vandaag aan de HJ Karakter gezeten en aan La Trappe Isid'or. De Karakter had ik eerder al gehad en is qua goed verkrijgbare bieren prima te doen, erg lekker op zijn tijd. De Isid'or vond ik niet heel super. Het is best lekker, maar van de La Trappes heb ik toch liever de Quadrupel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:20:52 #249
315338 akira02
o happy day.
pi_85551243
vandaag een Struise Pannepot gedronken in Leuven, beetje duur (4,50 euro) maar een flesje uit 2008 en wow, superlekker bier.




Verder zijn mijn favorieten toch wel Gulden Draak en Cuvée van de Keizer Blauw, misschien wel het beste bier, zo vol en verschillende smaken in 1 bier. Beetje duur (tussen 8,50 en 10,00 euro voor 75cl) maar het is het zeker waard.


Straks de rode versie van dit merk soldaat maken, naar het zeggen heeft deze blonde versie een pepersmaak, ik kijk er al naar uit!
sleep-eat-drink-sleep
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:26:45 #250
315338 akira02
o happy day.
pi_85553014
update, wow... cuvee de keizer rood is super, maar zoals de recensenten op ratebeer vermelden, minder dan de blauwe.

Morgen maar eens oerbier proberen.
sleep-eat-drink-sleep
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:49:08 #251
273310 SilkenTofu
Pandadrop, jum!
pi_85555572
Ik heb laatst de zeezuiper gehad, die was wat ziltig, heerlijk biertje. Ik had die trouwens in café België te Utrecht.

De Zeezuiper
De zeezuiper is een goudblond, moutig bier van hoge gisting met 8% vol. alc. Dit bier heeft een eigen karakter door het gebruik van enkele bijzondere ingrediënten, Lievevrouwebedstro en Curaçaoschil. Verder zijn er gebruikt bleke mout en ambermout, hoppen, witte kandijsuiker.


http://www.scheldebrouwerij.be/onze_bieren.aspx kan je meer van die brouwerij vinden.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 18:11:06 #252
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_85697617
De Zeezuiper is erg lekker :Y
Behoorlijk dodelijk ook :') _O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_85711903
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:53 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
ik heb hier een fles brugse zot staan, ben toch wel benieuwd :P
[ afbeelding ]
Ben er verzot op.
Ik weet het ook niet
pi_85720148
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:39 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Ben er verzot op.
Prima bier inderdaad ^O^
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  donderdag 26 augustus 2010 @ 16:28:43 #255
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_85735184
Pas nog een Gouden Carolus “Cuvée van de Keizer” uit 2001 op. Lekker :9
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_85735657
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:28 schreef Nembrionic het volgende:
Pas nog een Gouden Carolus “Cuvée van de Keizer” uit 2001 op. Lekker :9
Die is inderdaad heel erg lekker, had een vriend van me laatst meegenomen. Echt speciaal bier :P
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:08:23 #257
315338 akira02
o happy day.
pi_85819734
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:28 schreef Nembrionic het volgende:
Pas nog een Gouden Carolus “Cuvée van de Keizer” uit 2001 op. Lekker :9
dat moet wel heel speciaal zijn geweest, normaal zou ik een bier niet te lang laten staan. Laat toch weer zien dat er nog producten zijn die op natuurlijke wijze worden gemaakt.
sleep-eat-drink-sleep
  zondag 29 augustus 2010 @ 07:54:21 #258
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_85825314
Vrijdagavond:

gisteravond:

en vanavond:
  maandag 30 augustus 2010 @ 01:38:11 #259
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_85859779
Gisteren deze in mijn handen gehad in mijn stamkroeg:




De Tactical Nuclear Penguin en Sink The Bismarck. Respectievelijk 31% en 42%
Inkoop naar ik meen 60 euro p/s. Ik denk niet dat ik er 1 ga bestellen :+


Ons eigen gebrouwen is overigens erg lekker geworden. Het is nu drinkrijp en volgende week hebben we een etiketje :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_85866891
Gisteravond voor het eerst iets van Brouwerij de Molen op. Ik heb een aantal flesjes voor m'n verjaardag gehad en gister dan de Bommen en Granaten open gemaakt. Bijzonder biertje, mooie rood/oranje kleur, het deed me qua smaak denken aan Pannepot, maar dan iets milder en makkelijker te drinken (wel wat stroperig/romig overigens). Het is een sterk biertje, 15.2%. Het zou wat fruitig moeten smaken, maar dat vond ik niet heel sterk naar voren komen. Verder heeft het een redelijk bittere smaak die langzaam verdwijnt.
De flessen zijn ook erg mooi, die krijgt een leuk plekje :)



Gaat er trouwens iemand naar het Brugs bierfestival?

[ Bericht 7% gewijzigd door Everlong op 30-08-2010 12:19:24 ]
  maandag 30 augustus 2010 @ 13:51:41 #261
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_85870595
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef Everlong het volgende:
Gisteravond voor het eerst iets van Brouwerij de Molen op. Ik heb een aantal flesjes voor m'n verjaardag gehad en gister dan de Bommen en Granaten open gemaakt. Bijzonder biertje, mooie rood/oranje kleur, het deed me qua smaak denken aan Pannepot, maar dan iets milder en makkelijker te drinken (wel wat stroperig/romig overigens). Het is een sterk biertje, 15.2%. Het zou wat fruitig moeten smaken, maar dat vond ik niet heel sterk naar voren komen. Verder heeft het een redelijk bittere smaak die langzaam verdwijnt.
De flessen zijn ook erg mooi, die krijgt een leuk plekje :)

[ afbeelding ]

Gaat er trouwens iemand naar het Brugs bierfestival?
Nee, we zaterdag naar het Brussels Bierweekend :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 6 september 2010 @ 22:14:27 #262
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86145571
Zo, dat was weer erg gezellig :)

Gedronken:

Straffe Hendrik Quadruppel(geen aanrader vind ik zelf)
Maneblusser van het Anker
Gouden Carolus Hopsinjoor
Chouffe Houblon
Caracole Troublette
Saison Dupont
Tripel Karmeliet
Valeir Extra(zo lekker)
St. Feuillien Saison
Hoegaarden

Geproefd maar vaker op:

Zeezuiper van de Scheldebrouwerij
St Martin blond
Keizer Karel


Ik heb later nog wel wat gedronken en geproefd in Delirium maar buiten de Gordon-nog-iets weet ik niet meer wat :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 september 2010 @ 23:29:11 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_86299359
Tijd voor :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_86304747
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 12:01 schreef Everlong het volgende:
Ik heb een aantal flesjes voor m'n verjaardag gehad en gister dan de Bommen en Granaten open gemaakt.
Leuke naam voor een biertje. :)

  zondag 12 september 2010 @ 20:53:32 #265
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86356837
Ons zelfgemaakte bier 8-)

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86357090
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:53 schreef Nembrionic het volgende:
Ons zelfgemaakte bier 8-)

[ afbeelding ]
waar te koop? ;)
  zondag 12 september 2010 @ 21:39:35 #267
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86359703
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:57 schreef vizible het volgende:

[..]

waar te koop? ;)
Nog nergens maar mocht het ooit gaan gebeuren dan hoor je het wel :+

Eerst maar eens de feedback afwachten van mensen die het te drinken krijgen :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 12 september 2010 @ 21:41:58 #268
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_86359871
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nog nergens maar mocht het ooit gaan gebeuren dan hoor je het wel :+

Eerst maar eens de feedback afwachten van mensen die het te drinken krijgen :)
Wanneer nodig je ons uit? :9
  zondag 12 september 2010 @ 21:43:25 #269
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86359965
:D
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86367354
ik ben opzoek naar een geschenkverpakking van blanche de bruxelles.
toen ik in brussel woonde ben ik hem tegen gekomen maar niet meegenomen. stom, want daarna kon ik het niet meer vinden.

het gaat om deze: 2 flesjes met een glas


wie weet waar dit in nederland te koop is.
  donderdag 16 september 2010 @ 00:13:47 #271
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_86483814
Ah, een topique naar mijn hart... Ik zie hier wel voornamelijk Belgisch(-geïnspireerd) vocht, maar dat mag de pret niet drukken ;)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 16 september 2010 @ 01:27:57 #272
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86485266
Ik ga voor mijn dagelijks bier
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  donderdag 16 september 2010 @ 01:39:53 #273
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86485406
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:27 schreef chufi het volgende:
Ik ga voor mijn dagelijks bier
[ afbeelding ]
Zie TT _O-
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 16 september 2010 @ 01:43:12 #274
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86485455
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zie TT _O-
Ik vind het een special
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_86485467
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zie TT _O-
Alfa is best speciaal pils hoor. Het wordt nog door een familiebedrijf gebrouwen en ingrediënten worden wordt zo duurzaam mogelijk geteeld. :)
  donderdag 16 september 2010 @ 01:47:07 #276
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86485513
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alfa is best speciaal pils hoor. Het wordt nog door een familiebedrijf gebrouwen en ingrediënten worden wordt zo duurzaam mogelijk geteeld. :)
Thanks en het is nog verdomd lekker bier ook :9
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:54:52 #277
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_86567771
Gisteren weer wat op:

Great Divide Hercules Double IPA (hielp me eraan herinneren geen IPA-fan te zijn, maar ondanks dat ging 'ie er best goed in)

Dominus Triple (kon me niet echt bekoren)

Cap d'Ona Ambrée (niet verkeerd maar ook niet bijzonder)
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:56:49 #278
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86567832
quote:
Op donderdag 16 september 2010 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Alfa is best speciaal pils hoor. Het wordt nog door een familiebedrijf gebrouwen en ingrediënten worden wordt zo duurzaam mogelijk geteeld. :)
OMG.....dat heeft dus helemaal niets te maken met "speciaalbier"

Daarbij is het PILS.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86567957
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 12:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

OMG.....dat heeft dus helemaal niets te maken met "speciaalbier"

Daarbij is het PILS.
Pils valt gewoon onder de bieren hoor.
  zaterdag 18 september 2010 @ 13:13:05 #280
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86568277
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Pils valt gewoon onder de bieren hoor.
Zit niet zo te trollen. Pils is bier. Pils is geen speciaalbier en daar gaat dit topic over.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 19 september 2010 @ 01:04:09 #281
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_86589353
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 13:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zit niet zo te trollen. Pils is bier. Pils is geen speciaalbier en daar gaat dit topic over.
Wat maakt een bier speciaalbier? Dat het geen pils is, of dat het geen mainstream is?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 19 september 2010 @ 01:16:14 #282
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_86589722
Grappig deze discussie idd, want ja waar leg je de grens ...?

http://www.alfabier.nl/nl/index.htm

nb: werkt helaas alleen goed in IE

[ Bericht 29% gewijzigd door chufi op 19-09-2010 01:26:58 ]
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 september 2010 @ 09:49:38 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_86593144
Speciaalbier is alles behalve pils :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 23 september 2010 @ 03:13:31 #284
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_86737280
Dulle Teve FTW _O_
  donderdag 23 september 2010 @ 12:25:03 #285
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_86744824
Morgen weer eens wat interessants proberen... net tickets naar Mexico gekocht dus Chipotle Ale is een goede kandidaat.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 23 september 2010 @ 12:30:09 #286
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86745010
vorige week een eyerlander op van de texelse brouwerij. Niet bijzonder vind ik zelf. Skuumkoppe is lekkerder. Uit het hele texelse assortiment vind ik skuumkoppe het lekkerst. Amber is al helemaal niet te drinken.

Ik heb gisteren een Keo biertje gekregen uit cyprus.



Ben benieuwd.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 23 september 2010 @ 12:51:53 #287
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86745706
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:30 schreef Qwea het volgende:
vorige week een eyerlander op van de texelse brouwerij. Niet bijzonder vind ik zelf. Skuumkoppe is lekkerder. Uit het hele texelse assortiment vind ik skuumkoppe het lekkerst. Amber is al helemaal niet te drinken.
Ik heb jaren geleden de brouwerij bezocht en ik was niet echt onder de indruk van hun bier.
Skuumkoppe was inderdaad nog wel te doen :Y

quote:
Ik heb gisteren een Keo biertje gekregen uit cyprus.

[ afbeelding ]

Ben benieuwd.
Dat is pils :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86750852
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:26 schreef akira02 het volgende:
update, wow... cuvee de keizer rood is super, maar zoals de recensenten op ratebeer vermelden, minder dan de blauwe.
Gisteravond ook een fles Gouden Carolus Cuvee van de Keizer rood soldaat gemaakt. Zee goed bier als je het mij vraagt :9
pi_86752309
Gister even een pakketje kwak opgehaald. Had al een glas nu 2 en weer wat navullingen :')



:9
pi_86752551
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:51 schreef flying-dutchman het volgende:
Gister even een pakketje kwak opgehaald. Had al een glas nu 2 en weer wat navullingen :')

[ afbeelding ]

:9
Blijft een origineel glas. _O_
  donderdag 23 september 2010 @ 16:01:11 #291
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86752685
quote:
Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef SamAxe het volgende:

[..]

Blijft een origineel glas. _O_
Blijft mooi :Y
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_86752717
quote:
Op donderdag 23 september 2010 16:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Blijft mooi :Y
alleen tentoonstellen is niet praktisch... stof wat erin komt krijg je er verrekt lastig uit :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86789436
Van het weekend een La Trappe Dubbel en Triple proberen.

Paar weken terug Maredsous Tripel op. Erg lekker biertje. ^O^ Had ook een 6pack Abbaye de Oudkerken gekregen. Wel smakelijk biertje maar niet zo heel bijzonder. Lekker voor tussendoor.
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:35:31 #294
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_86789492
Gisteren deze gehad:



Erg lekker ^O^
.
pi_86790838
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:34 schreef avw1982 het volgende:
Van het weekend een La Trappe Dubbel en Triple proberen.

Paar weken terug Maredsous Tripel op. Erg lekker biertje. ^O^ Had ook een 6pack Abbaye de Oudkerken gekregen. Wel smakelijk biertje maar niet zo heel bijzonder. Lekker voor tussendoor.
Die tripel is prima, neem hem weleens mee bij de supermarkt hier. Alleen vind ik het niets bijzonders verder. Gewoon goed en lekker, maar niet meer dan een ander 'supermarkt' speciaalbiertje bij wijze van.
pi_86791377
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:08 schreef bear87 het volgende:

[..]

Die tripel is prima, neem hem weleens mee bij de supermarkt hier. Alleen vind ik het niets bijzonders verder. Gewoon goed en lekker, maar niet meer dan een ander 'supermarkt' speciaalbiertje bij wijze van.
Ja, ben benieuwd. Heb ze nog niet op voor zo ver ik weet.
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:50:19 #297
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86792613
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:35 schreef Yankee het volgende:
Gisteren deze gehad:

[ link | afbeelding ]

Erg lekker ^O^
Ik heb hem nu :9

Hij is idd erg lekker!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 24 september 2010 @ 15:50:33 #298
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_86792623
quote:
Op donderdag 23 september 2010 12:51 schreef Nembrionic het volgende:


Dat is pils :)
sorry :@
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_86792769
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 14:34 schreef avw1982 het volgende:
Van het weekend een La Trappe Dubbel en Triple proberen.

Paar weken terug Maredsous Tripel op. Erg lekker biertje. ^O^ Had ook een 6pack Abbaye de Oudkerken gekregen. Wel smakelijk biertje maar niet zo heel bijzonder. Lekker voor tussendoor.
Triple drinkt iets te snel weg vind ik zelf. Maar verder wel lekker ja.
pi_86792968
Heb je wel een punt ja. Terwijl ik de Quadrupel wel weer erg heftig vind qua smaak.
pi_86793183
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 15:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

sorry :@
Lol, je had gewoon gelijk hoor. Als iets pils is, is het ook bier. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')