Deze hadden ze vorige week bij de Lidl in Amstelveen. Van de week er maar eentje opentrekken danquote:Op zondag 14 februari 2010 21:45 schreef ursel het volgende:
La Gauloise Brune
8.1% alc en ext sec Prim 18.5%
Oftewel een hap vol met elke slok...

Jaquote:Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord
Zeker van een microbrouwerij?
 . Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.
. Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.   

Dat bedoel ik. Ik snap niet dat ze het in 1 zin durven te noemen.quote:

Wij hadden onlangs een praatje van deze kerel:quote:Op maandag 15 februari 2010 08:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.

In de gemiddelde bierwinkelquote:Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef DrukVout het volgende:
Iemand idee waar ik Steenbrugge dubbel kan kopen?
Had dit van het weekend in een cafe gedronken en vond het erg lekker.

Leiden.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de gemiddelde bierwinkel
Dus ik weet niet waar je woont?

Das een flink proefglas van anderhalve liter!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
...kun je een speciaal proefglas (150 cl)

Oeps, ik bedoel 15cl of 150ml of 0,15l of iets in die strekking! Dank u voor het grondig doornemen van mijn post!quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:10 schreef Polleke83 het volgende:
[..]
Das een flink proefglas van anderhalve liter!

* steekt hand opquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Afgelopen weekend naar het Zythos Bierfestival geweest en daar van ruim 20 biertjes mogen proeven. Ik ben een fervent tripeldrinker en de volgende bieren konden mij erg bekoren:
- Vicaris Tripel (Brouwerij Dilewyns)
- Arend Tripel (Brouwerij De Ryck)
- Finesse (Brouwerij: de Dochter van de Korenaar)
- Triest Tripel (Brouwerij Den Triest)
- Tripel Karmeliet (Brouwerij Bosteels)
- Jessenhofke Maya (De proefbrouwerij, Lochristi)
Is trouwens een echte aanrader. Het bierfestival is in het eerste weekend van maart in de stadsfeestzaal van Sint-Niklaas (B), 40 meter lopen van het station. Bij binnenkomst kun je een speciaal proefglas (150 cl) naar de proefzalen meenemen a 3 euro borg. Je mag dus het glas aan het eind van de dag terug inleveren, maar je mag het ook mee naar huis nemen. Elk bier dat je wilt proeven kost 1,20.
Volgend jaar weer!

)
 ) )
 ) 

Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:46 schreef Jappe90 het volgende:
Erdinger Weissbier
[ afbeelding ]
Helaas alleen bij de slijter te krijgen en dan best prijzig

Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbierquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:59 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.
 Ik zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.
 Ik zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.

In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbierIk zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.

In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:19 schreef Everlong het volgende:
[..]
In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!

Hm oke, ik ben eigenlijk ook alleen bekend in Amsterdam. En daar heb je wel genoeg opties!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |