Dat bedoel ik. Ik snap niet dat ze het in 1 zin durven te noemen.quote:
Wij hadden onlangs een praatje van deze kerel:quote:Op maandag 15 februari 2010 08:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Het wordt gebrouwen in een kleine brouwerij vlak bij Oss.
In de gemiddelde bierwinkelquote:Op maandag 15 februari 2010 10:37 schreef DrukVout het volgende:
Iemand idee waar ik Steenbrugge dubbel kan kopen?
Had dit van het weekend in een cafe gedronken en vond het erg lekker.
Leiden.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In de gemiddelde bierwinkel
Dus ik weet niet waar je woont?
Das een flink proefglas van anderhalve liter!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
...kun je een speciaal proefglas (150 cl)
Oeps, ik bedoel 15cl of 150ml of 0,15l of iets in die strekking! Dank u voor het grondig doornemen van mijn post!quote:Op woensdag 10 maart 2010 14:10 schreef Polleke83 het volgende:
[..]
Das een flink proefglas van anderhalve liter!
* steekt hand opquote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:28 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Afgelopen weekend naar het Zythos Bierfestival geweest en daar van ruim 20 biertjes mogen proeven. Ik ben een fervent tripeldrinker en de volgende bieren konden mij erg bekoren:
- Vicaris Tripel (Brouwerij Dilewyns)
- Arend Tripel (Brouwerij De Ryck)
- Finesse (Brouwerij: de Dochter van de Korenaar)
- Triest Tripel (Brouwerij Den Triest)
- Tripel Karmeliet (Brouwerij Bosteels)
- Jessenhofke Maya (De proefbrouwerij, Lochristi)
Is trouwens een echte aanrader. Het bierfestival is in het eerste weekend van maart in de stadsfeestzaal van Sint-Niklaas (B), 40 meter lopen van het station. Bij binnenkomst kun je een speciaal proefglas (150 cl) naar de proefzalen meenemen a 3 euro borg. Je mag dus het glas aan het eind van de dag terug inleveren, maar je mag het ook mee naar huis nemen. Elk bier dat je wilt proeven kost 1,20.
Volgend jaar weer!
Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:46 schreef Jappe90 het volgende:
Erdinger Weissbier![]()
[ afbeelding ]
Helaas alleen bij de slijter te krijgen en dan best prijzig
Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbierquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:59 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik zuid-limburg woon. Even 10 minuten rijden en voor ongeveer een euro of 12 een krat Erdinger in Duitsland kopen.
In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat voordeel heb ik niet meer sinds ik in de Randstad woon. Nooit meer even op zaterdag naar Duitsland of Belgie (Stassen in Aubel of de Achelse Kluis) fietsen om daar een paar flessen in te slaan. Wel 25 Turkse slagers en 35 Marokaanse kruideniers binnen 10 minuten lopen, maar die hebben allemaal geen speciaalbierIk zou willen dat we 45 jaar geleden belgische gastarbeiders hadden aangetrokken.
In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:19 schreef Everlong het volgende:
[..]
In de randstad heb je toch ook best veel speciale bierwinkels en ook biercafe's.. Niet bepaald dezelfde charme, maar wel handig!
Hm oke, ik ben eigenlijk ook alleen bekend in Amsterdam. En daar heb je wel genoeg opties!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.
Daar moet ik snel maar eens langs...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
-edit- ik las iets over De Wijn & Bier Boutique. Weet niet of het nog bestaat. En in Kat
probeer het eens bij Van Alsem in Kraaijenstein!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In den Haag heb ik de bierwinkels nog niet kunnen vinden (in de stad zit Drankland (??), die hebben wel iets maar niet zo heel veel).
Een prima biercafe is er wel, maar daar ken ik alle bieren al en dat is ook niet zo handig als ik thuis een biertje wil drinken.
Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Sadar het volgende:
Laatst aangenaam verrast door een duchesse de bourgogneZuur en fris biertje
![]()
[ afbeelding ]
Barbaar..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Idler het volgende:
[..]
Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....
quote:
Mij maak je er ook niet blij meequote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:39 schreef Idler het volgende:
[..]
Die heb ik laatst door de gootsteen gegooid. Het gebeurt niet snel dat ik een biertje echt niet lekker vind, maar deze....
Vroeger vond ik ḿ vies en een beetje naar kots smaken. Maar een jaar geleden ofzo heb ik 'm nog eens gehad, en toen vond ik 'm ineens best lekker.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Sadar het volgende:
Laatst aangenaam verrast door een duchesse de bourgogneZuur en fris biertje
![]()
[ afbeelding ]
Wel eens op, maar volgens mij niet echt indruk gemaakt, want kan de smaak niet specifiek meer herinneren..quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Wie heeft er wel eens "La Guillotine" op?
Daarstraks een flesje gehaald voor een vriend van me die vanavond zijn verjaardag viert.
Er stond nog een fles "Delerium Tremens" naast, maar dat vond ik een beetje goedkoop ogen![]()
Natuurlijk maakt het voor de smaak geen drol uit wat voor afbeelding er op de fles staat, maar had ik mss toch beter die Delerium meegenomen?
Ik zou die Delirium zeker een keer proberen, best een aardig biertje. Die roze olifantjes staan er niet voor niets op!quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Wie heeft er wel eens "La Guillotine" op?
Daarstraks een flesje gehaald voor een vriend van me die vanavond zijn verjaardag viert.
Er stond nog een fles "Delerium Tremens" naast, maar dat vond ik een beetje goedkoop ogen![]()
Natuurlijk maakt het voor de smaak geen drol uit wat voor afbeelding er op de fles staat, maar had ik mss toch beter die Delerium meegenomen?
Ik denk dat half Vlaanderen met een voorraad Tauro zit atm. Een paar weken geleden kreeg je bij de Humo een gratis 6pack + glas + 6 coasters (oa met Kabouter Wesley opquote:Op woensdag 7 april 2010 00:37 schreef Pistoleke het volgende:
Wat vinden jullie overigens van Jupiler Tauro? Het wordt hevig gepromoot in de Belgische supermarkten maar ik vond het eigenlijk een beetje lijken op "Alfa Strong" of een soort Duvel Pils (maar dan niet zoals Vedet).
quote:Op woensdag 7 april 2010 00:37 schreef Pistoleke het volgende:
Wat vinden jullie overigens van Jupiler Tauro? Het wordt hevig gepromoot in de Belgische supermarkten maar ik vond het eigenlijk een beetje lijken op "Alfa Strong" of een soort Duvel Pils (maar dan niet zoals Vedet).
Halverwege de vorige pagina op dit topicquote:Op maandag 25 januari 2010 16:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik heb voor mn verjaardag een pakket Tauro gehad.
1 of ander speciaalbier van Jupiler. Iemand daar bekend mee?
Ik vond het zelf een typisch voorbeeld van "zwaar pils". Heel speciaal smaakt het niet, maar het is wel 8,3%. Maar dat kan ook komen doordat ik al een aantal gewone pilsjes op had en mijn smaakpapillen toen al zat waren
Ik vond em niet zo, maar smaken verschillen gelukkigquote:Op woensdag 7 april 2010 13:57 schreef Chielus het volgende:
Heb deze week Grimbergen Cuvee D'ermitage binnen gekregen. Even een mooi moment zoeken om open te gooien. Ben wel heel benieuwd.
Ach, ik heb dat met Orval. Toch ook een redelijk hoog gewaardeerd trappisten biertjequote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:00 schreef Idler het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een paar slokjes geprobeerd, maar ik kreeg 'm echt niet weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |