Dit is het inderdaad denk ik. Opel hoort al jaren bij de meest verkochte auto's in Nederland, de laatste jaren wat minder dan vroeger voor mijn gevoel. En daar komt dan ook nog eens bij dat ze vroeger (want ik vind de nieuwe modellen wel oké eigenlijk) misschien wel degelijke maar vooral ook saaie auto's maakten.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:18 schreef tisauch het volgende:
Denk dat het meer een gevoel is; iedere typische burgerlul tuft in zo'n kar rond.
En vergeet niet de reputatie van de Opel Kadettquote:Op maandag 20 juli 2009 01:26 schreef tisauch het volgende:
Verder heeft de Opel Calibra de twijfelachtige reputatie als kampbak te boek te staan.
Net zoals de Opel Manta destijds btw.
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:43 schreef Metro2005 het volgende:
Kijk eens rond hoeveel opels er nog rondrijden van 10 jaar en ouder....
Dat is wat er mis is met opel.
Ik vind VW ook saai hoorquote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.
Alleen jammer dat ze zo burgerlijk en saai zijn, maar goed dat zijn Volkswagens naar mijn mening ook, die zie je ook op elke straathoek en zijn ook niet het toonbeeld van spectaculair design, maar VW heeft dat imagoprobleem gek genoeg weer niet.
Die gaan dat imago de komende 10 jaar ook oppakken, let maar op.quote:
en alles is hard en stug.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:44 schreef error_404 het volgende:
Het is idd het imago. Ik heb zelf een corsa-B, super degelijke auto, rijdt heerlijk, et, etc.
Helaas maakt Opel ook (voornamelijk) auto's als de Astra en Zafira, wat natuurlijk echte burgerbakken zijn.
Zeker niet waar, mijn vriendin rijdt Volkswagen, die is een stuk harder afgeveerd.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en alles is hard en stug.
daar moet je van houden.
Hard en stug??? De Kadett werd geleverd met standaard fiestpompen als dempers...quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en alles is hard en stug.
daar moet je van houden.
Mwah....quote:Op maandag 20 juli 2009 08:39 schreef mazeind het volgende:
Persoonlijk vind ik het knap hoe de geachte heren ontwerpers bij Opel al tientallen jaren in staat zijn om steeds opnieuw een Grijze Muizen Kar af te leveren. Het is nooit spannend, het is nooit uitgesproken lelijk. Je kan je er geen buil aan vallen aan zo'n (nou vooruit dan:) middle-of-the-road oplossing.
Ze verkopen er massa's auto's mee. Maar iedereen die graag een beetje 'anders' wil zijn, loopt er in een grote boog omheen.
Ben je niet in de war met Volkswagen?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en alles is hard en stug.
daar moet je van houden.
Wou net zeggen, in een Passat of Skoda verlies je al je vullingen als je van de snelweg afgaat...quote:Op maandag 20 juli 2009 13:03 schreef error_404 het volgende:
[..]
Zeker niet waar, mijn vriendin rijdt Volkswagen, die is een stuk harder afgeveerd.
neequote:Op maandag 20 juli 2009 14:56 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Volkswagen?
Ja maar in perspectief gezien, de Opel GT kost zo'n 45.000 E, daarvoor koop je deze bijv.:quote:
Niks mis met een I500quote:Op maandag 20 juli 2009 16:30 schreef FransDeens het volgende:
Ik heb nog helemaal niemand in dit topic gehoord over de Vectra, terwijl dat toch wel de meest suffige en saaie Opel is geweest die ooit gemaakt is. Volgens Youp van 't Hek had de doorsnee burgerlul een vrouw, schoonmoeder, kinderen, hond én een Opel Vectra, ik geloof zeker dat dat heeft bijgedragen aan Opel's slechte imago.
[ afbeelding ]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok het zoveelste opel topic hiero
idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel.
Verder zijn het best mooie wagens vind ik
Ja, want als je een VW had gehad waar dat bij gebeurde was 't anders gelopen denk jequote:Op maandag 20 juli 2009 15:08 schreef Ysblok het volgende:
Wat er mis is met Opel?
M'n pa kon na 80.000km een compleet nieuwe versnellingsbak onder z'n, in 2007 nieuw gekochte, Zafira laten leggenNet 4 maand nadat de garantie was verlopen.
Sympatiek dat Opel is hoefde hij maar ¤1500 te betalenipv. de ¤3000 wat eigenlijk kostte.
Opel
Nee, niet echt. De kans druk je uit in een percentage, niet in absolute aantallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De kans druk je uit in een percentage, niet in absolute aantallen.
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Als er meer Opels rondrijden dan (bijvoorbeeld) Volvo's , is de kans dat je dus een Opel langs de weg ziet staan met pech procentueel hoger juist OMDAT er meer van rondrijden . Zegt verder niets over de kwaliteit lijkt me . Basisschool kost dit....
Als je graag met pech langs de weg wilt staan kun je beter een Alfa kopen
O op die manierquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.
Als ik het resultaat van dat onderzoek hoor lijkt me dat toch wel het geval. Ik geloof er geen biet van dat je in een Opel het meeste kans hebt op een technisch mankement.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.
Ja, dat kan ook, maar dan is het een waardeloos onderzoek. Althans een onderzoek waar de consument niks aan heeft bij de keuze voor een bepaalde auto.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik het resultaat van dat onderzoek hoor lijkt me dat toch wel het geval. Ik geloof er geen biet van dat je in een Opel het meeste kans hebt op een technisch mankement.
Lijkt me vrij sterk. Volgens mij zijn de Opels van de laatste jaren toch redelijk betrouwbaar.
bron?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel.
Tja, 't is dan ook een onderzoek van Bild geweest, blijkbaar. Beetje vergelijkbaar met een onderzoek van het niveau 'Telegraaf'. Weinig waarde aan hechten dusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook, maar dan is het een waardeloos onderzoek. Althans een onderzoek waar de consument niks aan heeft bij de keuze voor een bepaalde auto.
kom ik aan als vw manquote:
hehe dat kan idd wel kloppen!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakquote:Op maandag 20 juli 2009 09:32 schreef SilentChaos het volgende:
Mooiste moderne opel is de Opel Vectra GTS, gangsterbak
[ afbeelding ]
Zal wel zijn omdat'ie wel een beetje Amerikaanse look heeft
Een 2006 VW Golf is ook best standaard/burgerlijk. De Passat is trouwens wel echt om te smullen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakstuk eenheidsworst
De corsa ziet er voor het eerst een beetje toonbaar uit (.. de b en c.. kom op, daar hoort gewoon een gouden ketting met 'prisilla' bij, de nieuwe astra is wel leuk, maarja.. t blijft een slopeltests van die OPC hebben we allemaal gezien en zo geweldig is het alemaal ook niet.
Verder was het natuurlijk GM.. nu niet meer natuurlijk..maar nee hoor, er was absoluut niets mis met opel
Prima auto's? Een collega van me reed in een (nieuwe! ) opel zafira, dat ding zoop gewoon een liter olie per 2000km, en dat was volgens de dealer normaal.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, want als je een VW had gehad waar dat bij gebeurde was 't anders gelopen denk je?
Ontopic: helemaal niks. Opel maakt (in iedergeval tegenwoordig) heel prima auto's. En die saaie burgerlullenreputatie.. tja. Volgens mij valt dat tegenwoordig wel mee, en dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen waarbij de auto gewoon als een vervoersmiddel dient. Een gebruiksvoorwerp. Maar de laatste tijd zijn ze toch wel goed bezig vind ik.
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De opels die rond 1996 gebouwd zijn zijn intussen allemaal weggeroest.
Echt kwaliteit hoor
Genoeg corsaatjes en astraatjes gezien van 97 en 98 die gewoon roestten hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.
Klopt. Mn broertje had een Corsa B uit 1994 die compleet wegroeste. Ik heb er één uit 1996, en daar is nauwelijks tot geen roest bij terug te vinden. Nog nooit problemen mee gehad, en als student kon je niet goedkoper rijden geloof ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.
De naam boeit me niet zoveeel... maar het is inderdaad een pot/ketelsituatie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:03 schreef IceFreak het volgende:
Mensen die opel saai vinden en zelf in een VW rijden![]()
Alleen de naam al, VOLKSwagen
Ik vind het weinig bijzonder. Gewoon een 13 in een dozijn stuk blik, en behoorlijk aan de prijs.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
De Passat is trouwens wel echt om te smullen.
Dus?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok het zoveelste opel topic hiero
idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel.
Verder zijn het best mooie wagens vind ik
Zag vandaag zelfs nog een Opel Kadett rijden met kenteken met 2 cijfers-2cijfers-2lettersquote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.
Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zag vandaag zelfs nog een Opel Kadett rijden met kenteken met 2 cijfers-2cijfers-2letters
Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Geloof ook vrij weinig van het verhaal dat je met een Opel de grootste kans op pech zou hebben.
Opel eindigde bij AutoBild de laatste jaren naar mijn weten juist als beste Duitse merk, en in talloze andere kwaliteits- en tevredenheidsonderzoeken zijn het altijd weer de Franse en Italiaanse merken die de rode lantaarn dragen.
Opel eindigt in dergelijke lijstjes over het algemeen juist altijd ergens in de middenmoot net als de andere Duitse volumemerken zoals Ford en Volkswagen.
Je reed toch vandaag niet toevallig in Rijswijk héquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat heb ik ook![]()
(jaja, een opel... )
Nope, heb dan ook geen kadettquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je reed toch vandaag niet toevallig in Rijswijk hé
Oudere auto's, student he. Betekend hopelijk niet dat ik ook geen mening mag hebben over nieuwe autosquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Een 2006 VW Golf is ook best standaard/burgerlijk. De Passat is trouwens wel echt om te smullen.
Wat rij jij dan?
Ik heb een jaar of twee geleden een Corsa gezien met een zwaar rottende motorkap en wielkasten, dat ding was van 1998.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.
schade bak? opnieuw gespoten?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of twee geleden een Corsa gezien met een zwaar rottende motorkap en wielkasten, dat ding was van 1998.
Alleen auto's die onbetaalbaar zijn, zijn geen eenheidsworstquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakstuk eenheidsworst
De corsa ziet er voor het eerst een beetje toonbaar uit (.. de b en c.. kom op, daar hoort gewoon een gouden ketting met 'prisilla' bij, de nieuwe astra is wel leuk, maarja.. t blijft een slopeltests van die OPC hebben we allemaal gezien en zo geweldig is het alemaal ook niet.
Verder was het natuurlijk GM.. nu niet meer natuurlijk..maar nee hoor, er was absoluut niets mis met opel
Of je kan niet autorijdenquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:
De waardeloze koppeling, ongeveer helemaal op laten komen voordat je uberhaupt wat koppel hebt, vreselijk.
Alfa Romeo, Lancia, aantal modellen van Citroen, Peugeot, Renault en Fiat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:11 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Alleen auto's die onbetaalbaar zijn, zijn geen eenheidsworst
Goed.... zwaar onderhoudsgevoelige modellen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:28 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Alfa Romeo, Lancia, aantal modellen van Citroen, Peugeot, Renault en Fiat.
Nee, het was een Opel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
schade bak? opnieuw gespoten?
zou zomaar kunnen...
Lancia's zijn dan ook spuug- en spuuglelijk meestal.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:33 schreef SilentChaos het volgende:
Alfa
Als iets eenheidsworst is...
Lancia is wel wat aparter ja
Citroen = peugeot = renault qua uiterlijk...
De nieuwe Delta vind ik wel een welkome afwisseling. Al schijnen zijn rijeigenschappen niet bijzonder te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
Lancia's zijn dan ook spuug- en spuuglelijk meestal.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De nieuwe Delta vind ik wel een welkome afwisseling. Al schijnen zijn rijeigenschappen niet bijzonder te zijn.
Als hij het deed wel ja.quote:
Omdat opel kwalitatief de minste van de drie is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik vind Opel, Ford en Volkswagen eigenlijk 3 erg vergelijkbare merken. Alledrie kom je in grote getalen bij dezelfde soort gezinnen in Vinex wijken tegen.
Waarom Opel daar dan (nog) altijd specifiek wordt uitgepikt snap ik niet.
VW en Frot presteren beter, opel op niveau Frans.quote:Aan de styling kan het niet liggen en kwa betrouwbaarheid laten zowel Opel, Ford als Volkswagen hun Franse broeders achter zich.
Dat is een bankstel ook, maar je kijkt toch ook naar hoe het staat in je interieur in plaats van alleen maar hoe de bank zit (ook belangrijk natuurlijk)?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
Voor de meeste mensen is een auto een gebruiksvoorwerp en niet *veel* meer dan dat.
Dat hoor ik nou constant . Kom eens met feiten die deze stelling onderbouwen zou ik zeggen..quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat opel kwalitatief de minste van de drie is.
[..]
Dat is de Insight, het studiemodel waarop de nieuwe Delta is gebaseerd. Maar ze zijn totaal niet te vergelijken. De oude Delta had een sportief imago, de nieuwe is een ruime gezinswagen. Ik noemde de nieuwe Delta een welkome afwisseling, vanwege het design en de kleurstelling. Daarmee onderscheidt de Delta zich sterk van de andere auto's en dat kan ik wel waarderen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:57 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een puike Lancia![]()
Niet dit toch zeker?
[ afbeelding ]
Onder meer pannenstatistik 2008.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:16 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Dat hoor ik nou constant . Kom eens met feiten die deze stelling onderbouwen zou ik zeggen..
Ok interessant welquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onder meer pannenstatistik 2008.
Zie overigens dat Frot het hier net zo slecht doet als Opel. VW wel duidelijk beter.
Opel is ook wel op de weg terug. Probleem van Opel was dat ze de inkoper van VW hebben overgenomen in de beginjaren 90. Op zich kocht die man heel goedkoop in, maar hij kocht ook rommel in. VW heeft daar de jaren 90 last van gehad, Opel herstelt nu pas weer.
Het is op volgorde van betrouwbaarheid, waarbij alle jaren dat er cijfers zijn meetellen kennelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Mijn Duits is helaas ondermaats. Die tabellen geven wat precies aan? De nummers 1 zijn de meest degelijke modellen of juist andersom?
De nummer 1 is het betrouwbaarst. Het cijfer geeft het aantal problemen per 1000 auto's van dat model aan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Ok interessant wel![]()
Mijn Duits is helaas ondermaats. Die tabellen geven wat precies aan? De nummers 1 zijn de meest degelijke modellen of juist andersom?
Maar voorwielaandrijving, dus je krijgt het vermogen niet op de weg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:22 schreef method21 het volgende:
Dat ding rijd heerlijk, en ik lach al die patserbakken uit bij de stoplichten. 280pk @1055 kilo
Dat was de GSI-16v, die kwa snelheid en rijplezier volledig door de 309 GTI-16 werd afgetroefd. Die 309 zag er natuurlijk niet uit, maar dat terzijde.quote:de eerste Kadett GSI was 1 van de snelste productie auto's voor de burgerlul die eind jaren 80 uitkwam. 150pk @ net geen 900 kilo.
M.i. komt Opel net zo kut als Frot naar voren. De rijeigenschappen van de meeste Frots zijn echter wel op hoger niveau, dus sla ik Frot nog altijd hoger aan. Niet veel overigens.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:55 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Ford komt trouwens best wel kut uit die test naar vorenOpel redelijk
Typ gewoon Ford...quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
M.i. komt Opel net zo kut als Frot naar voren. De rijeigenschappen van de meeste Frots zijn echter wel op hoger niveau, dus sla ik Frot nog altijd hoger aan. Niet veel overigens.
Dat is stoeeeerrrrrr op FOCK!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Typ gewoon Ford...
Frot is irritant en kinderachtig. Zelfde telt voor Slopel.
Je kan je wel overal aan ergeren... Maar dat vind ik dan weer kinderachtig.quote:
Nix-an. Wel goed spellen.quote:
je hebt gelijk, het is buitengewoon grappig... hi hiquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan je wel overal aan ergeren... Maar dat vind ik dan weer kinderachtig.
Dus een man koop in voor een heel concern en is daarmee schuldig aan het totale verlies aan kwaliteit....?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:
Probleem van Opel was dat ze de inkoper van VW hebben overgenomen in de beginjaren 90. Op zich kocht die man heel goedkoop in, maar hij kocht ook rommel in. VW heeft daar de jaren 90 last van gehad, Opel herstelt nu pas weer.
Dat niet. Het is hoogstens grappig als anderen er zich aan ergeren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:13 schreef BroesWillems het volgende:
je hebt gelijk, het is buitengewoon grappig... hi hi
Hij zal wel verantwoordelijk zijn voor de hele afdeling inkoop, denk je niet?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:15 schreef error_404 het volgende:
Dus een man koop in voor een heel concern en is daarmee schuldig aan het totale verlies aan kwaliteit....?
Ik had dan ook geschreven "kwalitatief de minste van de drie".quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef error_404 het volgende:
maar een onderbouwing dat Opel kut is, vind ik het niet.
Jij ongelovelijke hater.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:27 schreef IceFreak het volgende:
Tja, van die VW heldenheb je altijd he
mooiquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
Ik vraag het aan julliequote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Jij ongelovelijke hater.
Tevens was ik van plan niet inhoudelijk in te gaan op de vraag, aangezien TS het zelf maar uit moet gaan zoeken waarom dat nou precies is.
Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?quote:
Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?
Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustriequote:Op zondag 26 juli 2009 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.
Opel heeft mijns inziens vooral last gehad van de wet op de remmende voorsprong. Ooit was opel een degelijk merk voor weinig geld. Hardstikke handig voor de arbeider en de boer, die gewoon van a naar b wilde gaan zonder gezeik en zonder dat het veel geld kost.
De wereld is niet meer hetzelfde. Mensen zijn eisen gaan stellen. De andere merken zijn betrouwbaarder geworden. Alles en iedereen heeft opel links en vooral rechts (gelet op de voorliefde voor de linker rijstrook van de gemiddelde opel) ingehaald en de vaste klanten (die opel veel had, kritiekloze mensen lopen immers niet snel over) zijn inmiddels ook verleid door andere merken. Een deel rijdt Dacia, een deel Renault/Peugeot, een deel Koreaans, een deel Japans en ook vast een deel Ford (pure inschatting mijnerzijds...). Auto's die voor een deel in dezelfde vijver vissen...
Kortom: ik zie het merk, behoudens het roer echt om gooien, op termijn gewoon verdwijnen.
Dat dan weer wel.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustrie
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:18 schreef TR08 het volgende:
Opel is wel weer goedkoop. Op zich heb je dus best veel auto voor je geld, maarja....toch blijven het geen charmante bakken.
Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!quote:Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
Als ik mijn auto vergelijk met de jongere Opel van mijn pa dan rijdt mijn auto stukken lekkerder en is stukken betrouwbaarder. En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk'squote:Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Laten we de lotus omega niet vergeten ... bi-turbo .... bijna 500pk ... heerlijke auto ... !
Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...quote:Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
Sinds wanneer is opel comfortabel?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwamquote:
Dyno is geen weg.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:35 schreef RealZeus het volgende:
En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal).quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef Jimmie het volgende:
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's![]()
Exact.quote:Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...
Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:15 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel.
Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering :
[ afbeelding ]
Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser?
Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
Nee, Opels zijn mooi.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.
P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.quote:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nuquote:Op maandag 27 juli 2009 08:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.
Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.
EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bakquote:Op maandag 27 juli 2009 09:26 schreef SilentChaos het volgende:
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc.
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:45 schreef SilentChaos het volgende:
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet neeEn alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest
Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.
Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage.quote:
Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.
Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band
Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt)
Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km)
Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen.
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.
Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.
Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Tegenwoordig hebben Peugeots en Renaults ook geen probleem meer, vandaar dat Opel terrein verliest. Het is veel minder een sterk punt tov de concurrentie.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.
Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad").
Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens.
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erinquote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn.
De cc? Dat vind ik wel een mooie vw, ook al is vw verder oersaai.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin![]()
Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen!
De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf.
Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn.
Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.quote:Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan.
Klopt het is ook leuk en ook zeker als je er af en toe in rijd maar je hebt het niet echt nodig :pquote:Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef SilentChaos het volgende:
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt![]()
![]()
Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingenIk zou het niet bij mij in de auto willen, maar het is een knap staaltje techniek
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.
Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.quote:Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).quote:Op maandag 27 juli 2009 15:17 schreef lyolyrc het volgende:
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.
Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.quote:Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.
Je moet het niet te zwart-wit zien. Ik kan me niet voorstellen dat het een beslissing is puur vanuit het hart of puur op basis van het verstand om een bepaalde auto te kopen. Ik constateer wel dat VW veel keus biedt en ook een kwaliteitsuitstraling heeft en daardoor gemakkelijker aansluiting vindt bij de wens van de klant. Dat is slimme marketing. VW zal dus op veel keuzelijstjes voorkomen, behalve bij de echte VW-haters. Opel biedt dit veel minder: minder motoren, minder uitvoeringen, lagere kwaliteitsindruk. Dan gaat het verstand toch meespelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.quote:Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.
Jij niet alleen.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly
G of H?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:55 schreef IJsblock het volgende:
Even een vraagje;
Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke.
Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien.
Ik denk het dus niet. Het is knip en plakwerk van allerlei modieuze designideetjes. Zodra het uit de mode is, is het niks meer. Eigenzinnige auto's met een 'sterke' vormgeving en die dus zowel negatieve als erg positieve reacties oproepen, die zijn blijvend.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.
grap 24 uit het grappenboek voor de gereformeerde jeugd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef IntercityAPT het volgende:
Antwoord op TT:
Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk
En volgens mij rijden die dingen ook net zo comfortabel als een skelterquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:08 schreef renedis het volgende:
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het.
bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet!
Eens...Er zijn weinig wagens die nog "uniek" zijn in de betaalbare klasse!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:55 schreef UberPhreak het volgende:
"duf design"? net alsof een andere 13 in dozijn wagen bijzonder is.
Kan me echt niet indenken dat iemand het design tegenwoordig nog mooi vind, alle wagens worden bedacht voor "handige opbergvakjes" en "voetgangersveiligheid" waardoor er zoiezo een dikke eenheidsworst rondrijdt
Status?, als ik aan alfa denk denk ik aan roest en elekronische ellende.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Jepquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..
Ja maar dat is duits en in de vag groep enzo..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..
Wat is daar raar aan? Uitstekende rijeigenschappen met veel waarde voor je geld. Prachtige historie met nogal een dieptepunt in de eighties waar men nu nog vooroordelen over heeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Dat denk ik weer bij Amerikaanse bakkenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:10 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Status?, als ik aan alfa denk denk ik aan roest en elekronische ellende.
Dat ze een betere stijl hebben moet ik idd toegeven.
8-track FTW.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:23 schreef SilentChaos het volgende:
Eer dat roest door is bij een Amerikaan is je Alfa allang weggerotDat amerikaanse staal is veel dikker, daarom zijn ze ook zo absurd zwaar (dat en de combinatie van de grotere motoren).
Elektronische ellende heb ik geen ervaring mee met Amerikanen, mijn amerikanen hebben geen elektronica
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |