Omdat opel kwalitatief de minste van de drie is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik vind Opel, Ford en Volkswagen eigenlijk 3 erg vergelijkbare merken. Alledrie kom je in grote getalen bij dezelfde soort gezinnen in Vinex wijken tegen.
Waarom Opel daar dan (nog) altijd specifiek wordt uitgepikt snap ik niet.
VW en Frot presteren beter, opel op niveau Frans.quote:Aan de styling kan het niet liggen en kwa betrouwbaarheid laten zowel Opel, Ford als Volkswagen hun Franse broeders achter zich.
Dat is een bankstel ook, maar je kijkt toch ook naar hoe het staat in je interieur in plaats van alleen maar hoe de bank zit (ook belangrijk natuurlijk)?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
Voor de meeste mensen is een auto een gebruiksvoorwerp en niet *veel* meer dan dat.
Dat hoor ik nou constant . Kom eens met feiten die deze stelling onderbouwen zou ik zeggen..quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat opel kwalitatief de minste van de drie is.
[..]
Dat is de Insight, het studiemodel waarop de nieuwe Delta is gebaseerd. Maar ze zijn totaal niet te vergelijken. De oude Delta had een sportief imago, de nieuwe is een ruime gezinswagen. Ik noemde de nieuwe Delta een welkome afwisseling, vanwege het design en de kleurstelling. Daarmee onderscheidt de Delta zich sterk van de andere auto's en dat kan ik wel waarderen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:57 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een puike Lancia![]()
Niet dit toch zeker?
[ afbeelding ]
Onder meer pannenstatistik 2008.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:16 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Dat hoor ik nou constant . Kom eens met feiten die deze stelling onderbouwen zou ik zeggen..
Ok interessant welquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onder meer pannenstatistik 2008.
Zie overigens dat Frot het hier net zo slecht doet als Opel. VW wel duidelijk beter.
Opel is ook wel op de weg terug. Probleem van Opel was dat ze de inkoper van VW hebben overgenomen in de beginjaren 90. Op zich kocht die man heel goedkoop in, maar hij kocht ook rommel in. VW heeft daar de jaren 90 last van gehad, Opel herstelt nu pas weer.
Het is op volgorde van betrouwbaarheid, waarbij alle jaren dat er cijfers zijn meetellen kennelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Mijn Duits is helaas ondermaats. Die tabellen geven wat precies aan? De nummers 1 zijn de meest degelijke modellen of juist andersom?
De nummer 1 is het betrouwbaarst. Het cijfer geeft het aantal problemen per 1000 auto's van dat model aan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Ok interessant wel![]()
Mijn Duits is helaas ondermaats. Die tabellen geven wat precies aan? De nummers 1 zijn de meest degelijke modellen of juist andersom?
Maar voorwielaandrijving, dus je krijgt het vermogen niet op de weg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:22 schreef method21 het volgende:
Dat ding rijd heerlijk, en ik lach al die patserbakken uit bij de stoplichten. 280pk @1055 kilo
Dat was de GSI-16v, die kwa snelheid en rijplezier volledig door de 309 GTI-16 werd afgetroefd. Die 309 zag er natuurlijk niet uit, maar dat terzijde.quote:de eerste Kadett GSI was 1 van de snelste productie auto's voor de burgerlul die eind jaren 80 uitkwam. 150pk @ net geen 900 kilo.
M.i. komt Opel net zo kut als Frot naar voren. De rijeigenschappen van de meeste Frots zijn echter wel op hoger niveau, dus sla ik Frot nog altijd hoger aan. Niet veel overigens.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:55 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Ford komt trouwens best wel kut uit die test naar vorenOpel redelijk
Typ gewoon Ford...quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
M.i. komt Opel net zo kut als Frot naar voren. De rijeigenschappen van de meeste Frots zijn echter wel op hoger niveau, dus sla ik Frot nog altijd hoger aan. Niet veel overigens.
Dat is stoeeeerrrrrr op FOCK!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Typ gewoon Ford...
Frot is irritant en kinderachtig. Zelfde telt voor Slopel.
Je kan je wel overal aan ergeren... Maar dat vind ik dan weer kinderachtig.quote:
Nix-an. Wel goed spellen.quote:
je hebt gelijk, het is buitengewoon grappig... hi hiquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan je wel overal aan ergeren... Maar dat vind ik dan weer kinderachtig.
Dus een man koop in voor een heel concern en is daarmee schuldig aan het totale verlies aan kwaliteit....?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:02 schreef DS4 het volgende:
Probleem van Opel was dat ze de inkoper van VW hebben overgenomen in de beginjaren 90. Op zich kocht die man heel goedkoop in, maar hij kocht ook rommel in. VW heeft daar de jaren 90 last van gehad, Opel herstelt nu pas weer.
Dat niet. Het is hoogstens grappig als anderen er zich aan ergeren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:13 schreef BroesWillems het volgende:
je hebt gelijk, het is buitengewoon grappig... hi hi
Hij zal wel verantwoordelijk zijn voor de hele afdeling inkoop, denk je niet?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:15 schreef error_404 het volgende:
Dus een man koop in voor een heel concern en is daarmee schuldig aan het totale verlies aan kwaliteit....?
Ik had dan ook geschreven "kwalitatief de minste van de drie".quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef error_404 het volgende:
maar een onderbouwing dat Opel kut is, vind ik het niet.
Jij ongelovelijke hater.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:27 schreef IceFreak het volgende:
Tja, van die VW heldenheb je altijd he
mooiquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
Ik vraag het aan julliequote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Jij ongelovelijke hater.
Tevens was ik van plan niet inhoudelijk in te gaan op de vraag, aangezien TS het zelf maar uit moet gaan zoeken waarom dat nou precies is.
Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?quote:
Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?
Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustriequote:Op zondag 26 juli 2009 10:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.
Opel heeft mijns inziens vooral last gehad van de wet op de remmende voorsprong. Ooit was opel een degelijk merk voor weinig geld. Hardstikke handig voor de arbeider en de boer, die gewoon van a naar b wilde gaan zonder gezeik en zonder dat het veel geld kost.
De wereld is niet meer hetzelfde. Mensen zijn eisen gaan stellen. De andere merken zijn betrouwbaarder geworden. Alles en iedereen heeft opel links en vooral rechts (gelet op de voorliefde voor de linker rijstrook van de gemiddelde opel) ingehaald en de vaste klanten (die opel veel had, kritiekloze mensen lopen immers niet snel over) zijn inmiddels ook verleid door andere merken. Een deel rijdt Dacia, een deel Renault/Peugeot, een deel Koreaans, een deel Japans en ook vast een deel Ford (pure inschatting mijnerzijds...). Auto's die voor een deel in dezelfde vijver vissen...
Kortom: ik zie het merk, behoudens het roer echt om gooien, op termijn gewoon verdwijnen.
Dat dan weer wel.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustrie
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.quote:Op zondag 26 juli 2009 09:18 schreef TR08 het volgende:
Opel is wel weer goedkoop. Op zich heb je dus best veel auto voor je geld, maarja....toch blijven het geen charmante bakken.
Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!quote:Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
Als ik mijn auto vergelijk met de jongere Opel van mijn pa dan rijdt mijn auto stukken lekkerder en is stukken betrouwbaarder. En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk'squote:Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Laten we de lotus omega niet vergeten ... bi-turbo .... bijna 500pk ... heerlijke auto ... !
Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...quote:Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
Sinds wanneer is opel comfortabel?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwamquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |