Dyno is geen weg.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:35 schreef RealZeus het volgende:
En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal).quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef Jimmie het volgende:
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's![]()
Exact.quote:Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...
Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:15 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel.
Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering :
[ afbeelding ]
Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser?
Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
Nee, Opels zijn mooi.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.
P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.quote:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nuquote:Op maandag 27 juli 2009 08:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.
Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.
EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bakquote:Op maandag 27 juli 2009 09:26 schreef SilentChaos het volgende:
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc.
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:45 schreef SilentChaos het volgende:
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet neeEn alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest
Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.
Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage.quote:
Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.
Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band
Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt)
Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km)
Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen.
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.
Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |