abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71347569
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:

Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Dyno is geen weg.

Ik snap best wel dat je 280 pk hebt, maar FWD is dan toch een probleem. Veel torquesteer, moeilijk om het vermogen om te zetten in snelheid.

ps, barking up the wrong tree als je met vermogenscijfers wil imponeren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71347615
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:35 schreef RealZeus het volgende:

En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.

P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71347740
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef Jimmie het volgende:

280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's
Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal).
quote:
Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...
Exact.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 26 juli 2009 @ 20:44:42 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_71348052
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:15 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel.
Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering :

[ afbeelding ]

Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser?
Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee.
Maar ze zijn gewoon zo, zo, opel weet je.

Laatst een andere auto gekocht, toen we gingen kijken echt heel bewust ook eens wat andere merken gekeken, volvo verraste me met een paar modellen toch wel aardig, ford was lekker groot, volkswagen zoals altijd erg prettig, audi maakte me pas echt blij.
Maar dus ook bij opels gekeken en tja, het is het gewoon niet, ze zijn gewoon te opel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:19:42 #155
182073 invine
blablabla etc.
pi_71350850
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71354120
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
Nee, Opels zijn mooi.
pi_71354145
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.

P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
  maandag 27 juli 2009 @ 07:09:43 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71356478
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt.
Sinds dat ik zag dat een aantal mensen uit mijn omgeving die Japans rijden zo weinig kwijt waren aan onderhoud, ben ik ook maar overgestapt en dat bevalt me prima.

Mijn broer rijdt een Mazda uit 1983. In de 10 jaar dat hij die rijdt, heeft hij alleen het reguliere onderhoud hoeven te laten doen en zo nu en dan de standaard slijtage onderdelen. Dat ding rijdt nog steeds als een zonnetje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 juli 2009 @ 08:19:45 #159
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71356779
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.


Ik rij een Sunny uit 1987 (nee geen lelijke hatchback, maar gewoon de 4 deurs sedan ) en ik heb niks te klagen over onderhoud
Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder vaak nodig Dus nette scheelt't alleen een hoop tijd met naar de garage rijden

Moet wel eerlijk toegeven dat na 22 jaar en de laatste 3 jaar dagelijks gebruik (150km per dag) ik voor de zekerheid wel onderdelen ben gaan sparen. Heb een sloop Sunny gekocht en alles, en dan ook letterlijk ALLES er af gehaald
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71356913
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

Wat maakt japanners dan duurder?
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.

Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.

EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:15:23 #161
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357291
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.

Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.

EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71357410
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:

Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit.

Maar goed, je rijdt in een moderne auto toch wel anders dan in een 80-er jaren model. Dat lijkt mij ook een afweging.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:26:15 #163
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357437
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc .
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71357597
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:26 schreef SilentChaos het volgende:
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc .
Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bak , als je het plaatkwaliteit in goede orde herstelt/houd, gaat er gewoon helemaal niks kapot
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:45:56 #165
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357689
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet nee En alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest

Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71358160
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:45 schreef SilentChaos het volgende:
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet nee En alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest

Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:50:17 #167
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71358919
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.

Je hebt misschien weinig vermogen met zo'n 1.3, maar draaien blijft'ie wel
In Kroatie ook, bergje op met 30km/h in z'n 2 (wel volbepakt met 5 mensen erin) en dan ingehaald worden door Alfa Romeo's de hele tijd...Sta je bovenaan die berg, al die Alfa's met een kapotte koppakking en oververhitte motoren, kom ik langskachelen, en zwaaien natuurlijk
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 27 juli 2009 @ 11:56:32 #168
182073 invine
blablabla etc.
pi_71360752
Ik dacht dat hier ging om opel? niet om hoe weinig onderhoud jappen vereisen? Trouwens die nieuwe colts zijn echt een drama, moest er laatst 1 meenemen met een automaat en wat rijd dat kut
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:00:03 #169
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71360854
Nieuwe auto's moet je sowieso niet kopen
Al die luxe die ze nu hebben kan je ook in oude degelijke wagens vinden

Maar inderdaad, terug naar Opel...



Hier zou ik geen nee tegen zeggen...Net een Amerikaan man
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 27 juli 2009 @ 12:11:01 #170
182073 invine
blablabla etc.
pi_71361097
Alleen veel kleiner
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71361121
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:11 schreef invine het volgende:
Alleen veel kleiner
Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_71361715
Enige supercar ooit door Opel:



Ook leuk:
Opel Rekord Coupe



Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.

Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_71363073
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.
Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band
Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt)

Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km)

Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen.
Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km...
En om de 20.000km een beurt mag wel. Dat is haast de wereld rond,
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 27 juli 2009 @ 13:35:54 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_71363505
Hetzelfde als Renault, Peugeot en Fiat geen fluit aan te beleven ...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_71363574
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef 68Chevelle het volgende:

Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.

Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.

Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')