Dit is het inderdaad denk ik. Opel hoort al jaren bij de meest verkochte auto's in Nederland, de laatste jaren wat minder dan vroeger voor mijn gevoel. En daar komt dan ook nog eens bij dat ze vroeger (want ik vind de nieuwe modellen wel oké eigenlijk) misschien wel degelijke maar vooral ook saaie auto's maakten.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:18 schreef tisauch het volgende:
Denk dat het meer een gevoel is; iedere typische burgerlul tuft in zo'n kar rond.
En vergeet niet de reputatie van de Opel Kadettquote:Op maandag 20 juli 2009 01:26 schreef tisauch het volgende:
Verder heeft de Opel Calibra de twijfelachtige reputatie als kampbak te boek te staan.
Net zoals de Opel Manta destijds btw.
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:43 schreef Metro2005 het volgende:
Kijk eens rond hoeveel opels er nog rondrijden van 10 jaar en ouder....
Dat is wat er mis is met opel.
Ik vind VW ook saai hoorquote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.
Alleen jammer dat ze zo burgerlijk en saai zijn, maar goed dat zijn Volkswagens naar mijn mening ook, die zie je ook op elke straathoek en zijn ook niet het toonbeeld van spectaculair design, maar VW heeft dat imagoprobleem gek genoeg weer niet.
Die gaan dat imago de komende 10 jaar ook oppakken, let maar op.quote:
en alles is hard en stug.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:44 schreef error_404 het volgende:
Het is idd het imago. Ik heb zelf een corsa-B, super degelijke auto, rijdt heerlijk, et, etc.
Helaas maakt Opel ook (voornamelijk) auto's als de Astra en Zafira, wat natuurlijk echte burgerbakken zijn.
Zeker niet waar, mijn vriendin rijdt Volkswagen, die is een stuk harder afgeveerd.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en alles is hard en stug.
daar moet je van houden.
Hard en stug??? De Kadett werd geleverd met standaard fiestpompen als dempers...quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
daar moet je van houden.
Mwah....quote:Op maandag 20 juli 2009 08:39 schreef mazeind het volgende:
Persoonlijk vind ik het knap hoe de geachte heren ontwerpers bij Opel al tientallen jaren in staat zijn om steeds opnieuw een Grijze Muizen Kar af te leveren. Het is nooit spannend, het is nooit uitgesproken lelijk. Je kan je er geen buil aan vallen aan zo'n (nou vooruit dan:) middle-of-the-road oplossing.
Ze verkopen er massa's auto's mee. Maar iedereen die graag een beetje 'anders' wil zijn, loopt er in een grote boog omheen.
Ben je niet in de war met Volkswagen?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
daar moet je van houden.
Wou net zeggen, in een Passat of Skoda verlies je al je vullingen als je van de snelweg afgaat...quote:Op maandag 20 juli 2009 13:03 schreef error_404 het volgende:
[..]
Zeker niet waar, mijn vriendin rijdt Volkswagen, die is een stuk harder afgeveerd.
neequote:Op maandag 20 juli 2009 14:56 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met Volkswagen?
Ja maar in perspectief gezien, de Opel GT kost zo'n 45.000 E, daarvoor koop je deze bijv.:quote:
Niks mis met een I500quote:Op maandag 20 juli 2009 16:30 schreef FransDeens het volgende:
Ik heb nog helemaal niemand in dit topic gehoord over de Vectra, terwijl dat toch wel de meest suffige en saaie Opel is geweest die ooit gemaakt is. Volgens Youp van 't Hek had de doorsnee burgerlul een vrouw, schoonmoeder, kinderen, hond én een Opel Vectra, ik geloof zeker dat dat heeft bijgedragen aan Opel's slechte imago.
[ afbeelding ]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok het zoveelste opel topic hiero
idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel.
Verder zijn het best mooie wagens vind ik
Ja, want als je een VW had gehad waar dat bij gebeurde was 't anders gelopen denk jequote:Op maandag 20 juli 2009 15:08 schreef Ysblok het volgende:
Wat er mis is met Opel?
M'n pa kon na 80.000km een compleet nieuwe versnellingsbak onder z'n, in 2007 nieuw gekochte, Zafira laten leggenNet 4 maand nadat de garantie was verlopen.
Sympatiek dat Opel is hoefde hij maar ¤1500 te betalenipv. de ¤3000 wat eigenlijk kostte.
Opel
Nee, niet echt. De kans druk je uit in een percentage, niet in absolute aantallen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De kans druk je uit in een percentage, niet in absolute aantallen.
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Als er meer Opels rondrijden dan (bijvoorbeeld) Volvo's , is de kans dat je dus een Opel langs de weg ziet staan met pech procentueel hoger juist OMDAT er meer van rondrijden . Zegt verder niets over de kwaliteit lijkt me . Basisschool kost dit....
Als je graag met pech langs de weg wilt staan kun je beter een Alfa kopen
O op die manierquote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.
Als ik het resultaat van dat onderzoek hoor lijkt me dat toch wel het geval. Ik geloof er geen biet van dat je in een Opel het meeste kans hebt op een technisch mankement.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de kans of je een Opel langs de weg ziet staan? Da's niet zo interessant. Het gaat om de kans dat je met pech komt te staan als je een Opel hebt.
Ja, dat kan ook, maar dan is het een waardeloos onderzoek. Althans een onderzoek waar de consument niks aan heeft bij de keuze voor een bepaalde auto.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
Als ik het resultaat van dat onderzoek hoor lijkt me dat toch wel het geval. Ik geloof er geen biet van dat je in een Opel het meeste kans hebt op een technisch mankement.
Lijkt me vrij sterk. Volgens mij zijn de Opels van de laatste jaren toch redelijk betrouwbaar.
bron?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
idd vooral kwaliteit.. las in autobild (oid) 1.5jaar geleden een artikel over de kans dat een auto langs de weg stond met pech van een merk x is. De aanvoerder van de lijst was opel.
Tja, 't is dan ook een onderzoek van Bild geweest, blijkbaar. Beetje vergelijkbaar met een onderzoek van het niveau 'Telegraaf'. Weinig waarde aan hechten dusquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook, maar dan is het een waardeloos onderzoek. Althans een onderzoek waar de consument niks aan heeft bij de keuze voor een bepaalde auto.
kom ik aan als vw manquote:
hehe dat kan idd wel kloppen!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:14 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Logisch als Opel zoals eerder genoemd een van de meest verkochte merken is toch?
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakquote:Op maandag 20 juli 2009 09:32 schreef SilentChaos het volgende:
Mooiste moderne opel is de Opel Vectra GTS, gangsterbak
[ afbeelding ]
Zal wel zijn omdat'ie wel een beetje Amerikaanse look heeft
Een 2006 VW Golf is ook best standaard/burgerlijk. De Passat is trouwens wel echt om te smullen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakstuk eenheidsworst
De corsa ziet er voor het eerst een beetje toonbaar uit (.. de b en c.. kom op, daar hoort gewoon een gouden ketting met 'prisilla' bij, de nieuwe astra is wel leuk, maarja.. t blijft een slopeltests van die OPC hebben we allemaal gezien en zo geweldig is het alemaal ook niet.
Verder was het natuurlijk GM.. nu niet meer natuurlijk..maar nee hoor, er was absoluut niets mis met opel
Prima auto's? Een collega van me reed in een (nieuwe! ) opel zafira, dat ding zoop gewoon een liter olie per 2000km, en dat was volgens de dealer normaal.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, want als je een VW had gehad waar dat bij gebeurde was 't anders gelopen denk je?
Ontopic: helemaal niks. Opel maakt (in iedergeval tegenwoordig) heel prima auto's. En die saaie burgerlullenreputatie.. tja. Volgens mij valt dat tegenwoordig wel mee, en dan zijn er natuurlijk nog genoeg mensen waarbij de auto gewoon als een vervoersmiddel dient. Een gebruiksvoorwerp. Maar de laatste tijd zijn ze toch wel goed bezig vind ik.
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De opels die rond 1996 gebouwd zijn zijn intussen allemaal weggeroest.
Echt kwaliteit hoor
Genoeg corsaatjes en astraatjes gezien van 97 en 98 die gewoon roestten hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.
Klopt. Mn broertje had een Corsa B uit 1994 die compleet wegroeste. Ik heb er één uit 1996, en daar is nauwelijks tot geen roest bij terug te vinden. Nog nooit problemen mee gehad, en als student kon je niet goedkoper rijden geloof ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
Onzin, alleen opels van voor 1995 zijn weggeroest, daarna hebben ze het probleem opgelost. Mijn Astra uit 95 roest in ieder geval niet.
De naam boeit me niet zoveeel... maar het is inderdaad een pot/ketelsituatie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:03 schreef IceFreak het volgende:
Mensen die opel saai vinden en zelf in een VW rijden![]()
Alleen de naam al, VOLKSwagen
Ik vind het weinig bijzonder. Gewoon een 13 in een dozijn stuk blik, en behoorlijk aan de prijs.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
De Passat is trouwens wel echt om te smullen.
Dus?quote:Op maandag 20 juli 2009 21:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok het zoveelste opel topic hiero
Verder zijn het best mooie wagens vind ik
Zag vandaag zelfs nog een Opel Kadett rijden met kenteken met 2 cijfers-2cijfers-2lettersquote:Op maandag 20 juli 2009 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie anders nog massa's Opels rijden van 10 jaar en ouder hoor. Vooral de Corsa B en de Astra F zie ik elke dag meer dan eens.
Dat heb ik ookquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:06 schreef Sakura het volgende:
[..]
Zag vandaag zelfs nog een Opel Kadett rijden met kenteken met 2 cijfers-2cijfers-2letters
Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Geloof ook vrij weinig van het verhaal dat je met een Opel de grootste kans op pech zou hebben.
Opel eindigde bij AutoBild de laatste jaren naar mijn weten juist als beste Duitse merk, en in talloze andere kwaliteits- en tevredenheidsonderzoeken zijn het altijd weer de Franse en Italiaanse merken die de rode lantaarn dragen.
Opel eindigt in dergelijke lijstjes over het algemeen juist altijd ergens in de middenmoot net als de andere Duitse volumemerken zoals Ford en Volkswagen.
Je reed toch vandaag niet toevallig in Rijswijk héquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat heb ik ook![]()
(jaja, een opel... )
Nope, heb dan ook geen kadettquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:16 schreef Sakura het volgende:
[..]
Je reed toch vandaag niet toevallig in Rijswijk hé
Oudere auto's, student he. Betekend hopelijk niet dat ik ook geen mening mag hebben over nieuwe autosquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:39 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Een 2006 VW Golf is ook best standaard/burgerlijk. De Passat is trouwens wel echt om te smullen.
Wat rij jij dan?
Ik heb een jaar of twee geleden een Corsa gezien met een zwaar rottende motorkap en wielkasten, dat ding was van 1998.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef CasB het volgende:
[..]
schade bak? opnieuw gespoten?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of twee geleden een Corsa gezien met een zwaar rottende motorkap en wielkasten, dat ding was van 1998.
Alleen auto's die onbetaalbaar zijn, zijn geen eenheidsworstquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:49 schreef Robin__ het volgende:
[..]
hm.. ik zie het als tijd als een saai stuk auto wat onder 5 andere merknamen verkocht had kunnen worden. Inspiratieloze lease bakstuk eenheidsworst
De corsa ziet er voor het eerst een beetje toonbaar uit (.. de b en c.. kom op, daar hoort gewoon een gouden ketting met 'prisilla' bij, de nieuwe astra is wel leuk, maarja.. t blijft een slopeltests van die OPC hebben we allemaal gezien en zo geweldig is het alemaal ook niet.
Verder was het natuurlijk GM.. nu niet meer natuurlijk..maar nee hoor, er was absoluut niets mis met opel
Of je kan niet autorijdenquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:25 schreef Brembo het volgende:
De waardeloze koppeling, ongeveer helemaal op laten komen voordat je uberhaupt wat koppel hebt, vreselijk.
Alfa Romeo, Lancia, aantal modellen van Citroen, Peugeot, Renault en Fiat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:11 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Alleen auto's die onbetaalbaar zijn, zijn geen eenheidsworst
Goed.... zwaar onderhoudsgevoelige modellen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:28 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Alfa Romeo, Lancia, aantal modellen van Citroen, Peugeot, Renault en Fiat.
Nee, het was een Opel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:09 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
schade bak? opnieuw gespoten?
zou zomaar kunnen...
Lancia's zijn dan ook spuug- en spuuglelijk meestal.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:33 schreef SilentChaos het volgende:
Alfa
Als iets eenheidsworst is...
Lancia is wel wat aparter ja
Citroen = peugeot = renault qua uiterlijk...
De nieuwe Delta vind ik wel een welkome afwisseling. Al schijnen zijn rijeigenschappen niet bijzonder te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:23 schreef Isdatzo het volgende:
Lancia's zijn dan ook spuug- en spuuglelijk meestal.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De nieuwe Delta vind ik wel een welkome afwisseling. Al schijnen zijn rijeigenschappen niet bijzonder te zijn.
Als hij het deed wel ja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |