abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71347615
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:35 schreef RealZeus het volgende:

En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.

P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71347740
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef Jimmie het volgende:

280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's
Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal).
quote:
Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...
Exact.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 26 juli 2009 @ 20:44:42 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_71348052
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:15 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel.
Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering :

[ afbeelding ]

Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser?
Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee.
Maar ze zijn gewoon zo, zo, opel weet je.

Laatst een andere auto gekocht, toen we gingen kijken echt heel bewust ook eens wat andere merken gekeken, volvo verraste me met een paar modellen toch wel aardig, ford was lekker groot, volkswagen zoals altijd erg prettig, audi maakte me pas echt blij.
Maar dus ook bij opels gekeken en tja, het is het gewoon niet, ze zijn gewoon te opel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 26 juli 2009 @ 22:19:42 #155
182073 invine
blablabla etc.
pi_71350850
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71354120
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
Nee, Opels zijn mooi.
pi_71354145
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.

P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
  maandag 27 juli 2009 @ 07:09:43 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71356478
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt.
Sinds dat ik zag dat een aantal mensen uit mijn omgeving die Japans rijden zo weinig kwijt waren aan onderhoud, ben ik ook maar overgestapt en dat bevalt me prima.

Mijn broer rijdt een Mazda uit 1983. In de 10 jaar dat hij die rijdt, heeft hij alleen het reguliere onderhoud hoeven te laten doen en zo nu en dan de standaard slijtage onderdelen. Dat ding rijdt nog steeds als een zonnetje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 27 juli 2009 @ 08:19:45 #159
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71356779
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.

En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.


Ik rij een Sunny uit 1987 (nee geen lelijke hatchback, maar gewoon de 4 deurs sedan ) en ik heb niks te klagen over onderhoud
Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder vaak nodig Dus nette scheelt't alleen een hoop tijd met naar de garage rijden

Moet wel eerlijk toegeven dat na 22 jaar en de laatste 3 jaar dagelijks gebruik (150km per dag) ik voor de zekerheid wel onderdelen ben gaan sparen. Heb een sloop Sunny gekocht en alles, en dan ook letterlijk ALLES er af gehaald
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71356913
quote:
Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:

Wat maakt japanners dan duurder?
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.

Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.

EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:15:23 #161
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357291
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.

Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.

EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71357410
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:

Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit.

Maar goed, je rijdt in een moderne auto toch wel anders dan in een 80-er jaren model. Dat lijkt mij ook een afweging.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:26:15 #163
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357437
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc .
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71357597
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:26 schreef SilentChaos het volgende:
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc .
Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bak , als je het plaatkwaliteit in goede orde herstelt/houd, gaat er gewoon helemaal niks kapot
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  maandag 27 juli 2009 @ 09:45:56 #165
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71357689
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet nee En alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest

Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71358160
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:45 schreef SilentChaos het volgende:
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet nee En alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest

Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.
  maandag 27 juli 2009 @ 10:50:17 #167
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71358919
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.

Je hebt misschien weinig vermogen met zo'n 1.3, maar draaien blijft'ie wel
In Kroatie ook, bergje op met 30km/h in z'n 2 (wel volbepakt met 5 mensen erin) en dan ingehaald worden door Alfa Romeo's de hele tijd...Sta je bovenaan die berg, al die Alfa's met een kapotte koppakking en oververhitte motoren, kom ik langskachelen, en zwaaien natuurlijk
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 27 juli 2009 @ 11:56:32 #168
182073 invine
blablabla etc.
pi_71360752
Ik dacht dat hier ging om opel? niet om hoe weinig onderhoud jappen vereisen? Trouwens die nieuwe colts zijn echt een drama, moest er laatst 1 meenemen met een automaat en wat rijd dat kut
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:00:03 #169
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71360854
Nieuwe auto's moet je sowieso niet kopen
Al die luxe die ze nu hebben kan je ook in oude degelijke wagens vinden

Maar inderdaad, terug naar Opel...



Hier zou ik geen nee tegen zeggen...Net een Amerikaan man
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 27 juli 2009 @ 12:11:01 #170
182073 invine
blablabla etc.
pi_71361097
Alleen veel kleiner
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71361121
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:11 schreef invine het volgende:
Alleen veel kleiner
Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_71361715
Enige supercar ooit door Opel:



Ook leuk:
Opel Rekord Coupe



Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.

Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_71363073
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:14 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.
Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band
Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt)

Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km)

Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen.
Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km...
En om de 20.000km een beurt mag wel. Dat is haast de wereld rond,
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 27 juli 2009 @ 13:35:54 #174
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_71363505
Hetzelfde als Renault, Peugeot en Fiat geen fluit aan te beleven ...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_71363574
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef 68Chevelle het volgende:

Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.

Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.

Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71364240
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.

Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.
Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad").
Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_71364508
Wat ik wel weer van vrienden hoor is dat Opel lekker goedkope onderdelen heeft.
Nou haal ik van de week een Mazda 323F uit 1994 die iets duurdere onderdelen heeft.
Ik heb een paar Mazda 323F rijders gesproken en in de jaren dat ze het ding hadden was er alleen naar de garage gereden voor onderhoud. Tuurlijk zal er een keer wat stuk gaan, maar heb me laten weten dat ze zeer betrouwbaar zijn.

Heb ergens in april in een Opel Zafira gereden, wat een skelter is dat man
En toen reed ik in een Golf 4 station. Zelfs op de rotste provinciale wegen van duitsland was het een genot om er in te rijden omdat het zo vloeiend over de weg "gleed" Terwijl ik in een nieuwe punto heb meegereden, qua comfort is het te vergelijken met een Kart.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71365007
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.
Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad").
Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens.
Tegenwoordig hebben Peugeots en Renaults ook geen probleem meer, vandaar dat Opel terrein verliest. Het is veel minder een sterk punt tov de concurrentie.

Dat ze elke keer een nieuwe designrichting inslaan komt denk ik omdat zij dat probleem ook wel zien. De afdeling marketing en marktonderzoek zal ongetwijfeld verteld hebben dat het tegenwoordig spannender moet. De vraag is alleen of dat de juiste manier is om een spannende auto te ontwerpen, of dat dat van binnen moet komen. Je kunt een auto ook wel Astra gaan noemen ipv Kadett, het was nog steeds een Kadett. Sensationeel anders bij de introductie, kort daarop al een dodelijke saaie verschijning. Kennelijk is het geforceerd spannend willen zijn niet de manier om tot die ontwerpen te komen die met de jaren alleen maar beter worden.

Ik denk dat andere merken minder behaagziek zijn, en veel meer vanuit een overtuiging van wat mooi is auto's maken. Die zijn dan frivoler of hebben gewoon meer lef. Merken als BMW, Renault, Mercedes, Fiat en Peugeot krijgen vaak heel veel negatieve reacties op een nieuw ontwerp. En dan later went het en groeit de waardering, of niet, missers horen er ook bij. Bij Opel is het altijd weer positief, 'een hele verbetering' of leuk of mooi, maar nooit controversieel, nooit sterke reacties. Het lijkt wel alsof niemand ze lelijk mag vinden. Maar ja, dan vindt ook niemand ze echt mooi. Het moet een allemansvriend zijn, en daarvan is het moeilijk houden, het verveelt snel.

Dus ik zie dat geleidelijk evolueren ook niet zo, dat gebeurt wel, maar dat zijn dan variaties op één ontwerp wat wel nieuw is en opvalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71365060
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_71365119
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf.
Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn.
Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:28:13 #181
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71365240
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn.
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin
Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen!

De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 27 juli 2009 @ 14:32:11 #182
182073 invine
blablabla etc.
pi_71365358
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:28 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin
Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen!

De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk
De cc? Dat vind ik wel een mooie vw, ook al is vw verder oersaai.

En de insignia vind ik wel te pruimen in station uitvoering en dan opc anders is het ook niks. En de techniek heb je toch niet nodig, haalt alles uit de kunst van het auto rijden.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:41:03 #183
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71365624
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt

Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingen Ik zou het niet bij mij in de auto willen, maar het is een knap staaltje techniek
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_71365724
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf.
Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn.
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.
quote:
Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan.
Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:52:19 #185
182073 invine
blablabla etc.
pi_71366009
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef SilentChaos het volgende:
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt

Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingen Ik zou het niet bij mij in de auto willen, maar het is een knap staaltje techniek
Klopt het is ook leuk en ook zeker als je er af en toe in rijd maar je hebt het niet echt nodig :p
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71366888
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.
quote:
Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.
Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.
pi_71367866
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:17 schreef lyolyrc het volgende:
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).
quote:
Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.
Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:55:51 #188
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_71367965
Even een vraagje;
Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke.
Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_71368615
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).
Je moet het niet te zwart-wit zien. Ik kan me niet voorstellen dat het een beslissing is puur vanuit het hart of puur op basis van het verstand om een bepaalde auto te kopen. Ik constateer wel dat VW veel keus biedt en ook een kwaliteitsuitstraling heeft en daardoor gemakkelijker aansluiting vindt bij de wens van de klant. Dat is slimme marketing. VW zal dus op veel keuzelijstjes voorkomen, behalve bij de echte VW-haters. Opel biedt dit veel minder: minder motoren, minder uitvoeringen, lagere kwaliteitsindruk. Dan gaat het verstand toch meespelen.
quote:
Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.
pi_71371731
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly
Jij niet alleen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:19:12 #191
177810 Evenveel
en niet minder
pi_71381089
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:55 schreef IJsblock het volgende:
Even een vraagje;
Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke.
Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien.
G of H?
Doei.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:28:37 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71381340
Ik vind opel een bijzonder saai merk en er zijn maar weinig modellen die me kunnen bekoren.

Alleen, ze zijn wel redelijk betrouwbaar en sommige mensen vinden ze mooi. Ik word er geenzins vrolijk van.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:27:41 #193
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_71386579
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:19 schreef Evenveel het volgende:

[..]

G of H?
G, sorry.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_71398107
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:18 schreef lyolyrc het volgende:

Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.
Ik denk het dus niet. Het is knip en plakwerk van allerlei modieuze designideetjes. Zodra het uit de mode is, is het niks meer. Eigenzinnige auto's met een 'sterke' vormgeving en die dus zowel negatieve als erg positieve reacties oproepen, die zijn blijvend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71400662
Overigens, de Opel GT is thans on sale... Voor 35K al. Toch de leukste Opel die er is. Odz in het land der blinden, etc.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71573499
Antwoord op TT:

Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 06:45:44 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71584435
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef IntercityAPT het volgende:
Antwoord op TT:

Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk
grap 24 uit het grappenboek voor de gereformeerde jeugd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:08:37 #198
227276 renedis
mwaaaaaaaaomm?
pi_71588102
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het.
bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet!
maoam is voor bazen!
pi_71592434
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 11:08 schreef renedis het volgende:
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het.
bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet!
En volgens mij rijden die dingen ook net zo comfortabel als een skelter
Wel altijd mooi als je ze met de problemen confronteert, dat ze weer zeggen dat de onderdelen zo goedkoop zijn.
Iets met prijs/kwaliteit..

Het beste is toch wel om een auto van 5 jaar oud te kopen, aangezien deze een heel verleden kent en de grootste problemen er bij bekend zijn. Ipv een gloednieuw model te kopen en dan met duizenden euro's aan reparaties te zitten. We hadden 15 jaar een Golf 2 in bezit (nog steeds). Dat ding was NOOOOOIT stuk Laatst wel de uitlaat vervangen, maar die is doorgerot. Let wel dat het een uitlaat was die er al sinds het begin onder zat (1986!!)


De meeste fabrikanten willen snel voorlopen, luxe en goedkoop wezen. Dan blijft er niks van over.
Bij Opel voel je gewoon dat ze er haast in hebben, en maakt gewoon vercrackte bakken. In plaats van even een tijdje door te ontwikkelen en wel met een degelijke auto komen. Met comfort kom je al een heel eind. Dan de degelijkheid van de onderdelen nog.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71596382
Wat een hoop zure lui hier zeg
"duf design"? net alsof een andere 13 in dozijn wagen bijzonder is.
Kan me echt niet indenken dat iemand het design tegenwoordig nog mooi vind, alle wagens worden bedacht voor "handige opbergvakjes" en "voetgangersveiligheid" waardoor er zoiezo een dikke eenheidsworst rondrijdt

en onbetrouwbaar?

Yea right, er zijn goede en slechte ervaringen, big surprise, dat is met elk merk.
Die toyota hype de afgelopen jaren slaat ook kant nog wal, maar "iemand bij topgear zei het" dus dan klinkt het leuk op feestjes
And then there were syntax-errors
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:58:21 #201
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71596455
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:55 schreef UberPhreak het volgende:
"duf design"? net alsof een andere 13 in dozijn wagen bijzonder is.
Kan me echt niet indenken dat iemand het design tegenwoordig nog mooi vind, alle wagens worden bedacht voor "handige opbergvakjes" en "voetgangersveiligheid" waardoor er zoiezo een dikke eenheidsworst rondrijdt
Eens...Er zijn weinig wagens die nog "uniek" zijn in de betaalbare klasse!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:18:30 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71600416
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_71601766
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Status?, als ik aan alfa denk denk ik aan roest en elekronische ellende.

Dat ze een betere stijl hebben moet ik idd toegeven.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:11:18 #204
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_71601792
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:27:33 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71602282
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..
Jep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:36:10 #206
182073 invine
blablabla etc.
pi_71602556
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Jep, en dat bijv. VW ook z'n kwaliteitsproblemen kent word ook vaak maar verzwegen of verzuimd om te melden..
Ja maar dat is duits en in de vag groep enzo..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71604734
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig dat brakke bakken als Alfa zo een status hebben onder autoliefhebbers, en de Opel niet.
Wat is daar raar aan? Uitstekende rijeigenschappen met veel waarde voor je geld. Prachtige historie met nogal een dieptepunt in de eighties waar men nu nog vooroordelen over heeft.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 19:10 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Status?, als ik aan alfa denk denk ik aan roest en elekronische ellende.

Dat ze een betere stijl hebben moet ik idd toegeven.
Dat denk ik weer bij Amerikaanse bakken


Overigens de prijs van de Insignia OPC is bekend: ¤ 62.350

Specs dik in orde, het zal vast wel ok rijden met 4wd, maar wie koopt in godsnaam zo'n bak... De nieuwe afschrijfraket.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:23:28 #208
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71606067
Eer dat roest door is bij een Amerikaan is je Alfa allang weggerot Dat amerikaanse staal is veel dikker, daarom zijn ze ook zo absurd zwaar (dat en de combinatie van de grotere motoren).
Elektronische ellende heb ik geen ervaring mee met Amerikanen, mijn amerikanen hebben geen elektronica
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:29:38 #209
225797 IJsblock
victoria siempre
pi_71606283
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:23 schreef SilentChaos het volgende:
Eer dat roest door is bij een Amerikaan is je Alfa allang weggerot Dat amerikaanse staal is veel dikker, daarom zijn ze ook zo absurd zwaar (dat en de combinatie van de grotere motoren).
Elektronische ellende heb ik geen ervaring mee met Amerikanen, mijn amerikanen hebben geen elektronica
8-track FTW.

Ontopic: ik hoorde dat zelfs Mercedes Benz vandaag de dag eerder wegrot dan een Opel van dezelfde leeftijd.
Put On Your Red Shoes And Dance The Blues
pi_71607094
Dit is er mis met Opel:



Verders zijn 't gewoon goede auto's. Net als Skoda maar daar hoor je minder mensen over omdat dat merk al een slechte rep had dus Skoda's vallen relatief mee (kun je nagaan hoe lang zo'n rep blijft hangen).
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')