abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:23:17 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70076848
Huidverzorging voor de heren (deeltje 20)!

Het vervolg van Huidverzorging voor de heren (deeltje 19)!



Alle voorgaande delen:
Huidverzorging voor de heren (deeltje 1)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 2)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 4)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 5)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 6)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 7)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 8)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 9)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 12)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 13)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 14)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 15)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 16)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 17)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 18)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 19)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 20)

8 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag gedaan met salicylzuur of glycolzuur bevattende producten.
* Stap 6 wordt dagelijks of om de dag gedaan met benzyolperoxide, tretinoine en/of antibiotica.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 8 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.

!!Naar wens kunnen 1 of meerdere van de bovenstaande stappen weggelaten worden en kan je doorgaan met de daaropvolgende stap.

Enkele bekende huidverzorgingslijnen voor mannen:
Lab Series for Men
md formulations MEN
Paula's Choice Men's Skincare
Montagne Jeunesse for Men
Vichy Homme
Biotherm Homme
Babor for Men
Shiseido Men
Zirh
Boss Skin
Phytomer Homme
Lancome Homme
Clarins Men
Clinique for Men
Nickel
Annemarie Borlind For Men
L'oreal Men Expert
Nivea for Men
Sanex for Men
Etos Man
Kenmen
Hildegard Braukmann Men Care
Juvena Discover for Men
Declaré Men
Guinot Très Homme
Transvital for Men
Molton Brown Men's Grooming
Gillette Complete Skincare
Men-U
Peter Thomas Roth
SENS
Baxter of California
Anthony Logistics For Men
Menaji
Menscience
VitaMan
Male Species
La Prairie for Men
Sothys Homme
Neutrogena Men
Osmotics Male
Billy Jealousy
Decleor Paris Homme
Kiehl's for Men
Adidas Active Skin Care

Winkels die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:
ICI Paris XL
Parfumerie Douglas
De Bijenkorf
V&D

Diverse online shops die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:

Nederland:
Drogisterij.net
Homme d'Or
Reddingfield
Paula's Choice

Engeland:
Mankind
Metro-sexual
Escentual
BuyCosmetics
Revitalise UK
Boots
Carter and Bond
Gentlemen's Tonic
HQhair
Jason Shankey
Mgender
SkinStore.co.uk
The Gentleman's Shop

Duitsland:
Douglas
Cojito Shop
BeautyNET
Mehr-Kosmetikshop

België:
Made4Man
Christophar Apotheek

Zwitserland:
Mens Beautyshop

Hong Kong:
StrawberryNET

Amerika:
Men Essentials
Grooming Lounge
Skin911
Cosmetic Mall
SkinStore
Beauty Bridge
Essential Day Spa
DermStore
eGentlemen
Sephora
Nordstrom

Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Skin911
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic

Bekende drogisterijen die huidverzorgingsproducten verkopen:
Etos
Kruidvat
DA
Trekpleister
De Tuinen
Schlecker
Savers

Professionele scheerproducten en tips voor perfect scheren:
Scheerwinkel Flanderhijn
Barbershop Classics The Shaving Shop
Badger & Blade
Razorblades
King of Shaves
The Art of Shaving
Classic Shaving
Quick Shave
Style & Grooming
The Executive Shaving Company
Haircuts for Men

Een aantal interessante websites:
PubMed
Nederlandse Cosmetica Vereniging
The European Cosmetic Toiletry And Perfumery Association
The American Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association
Cosmetic Ingredient Dictionary
Database of Comedogenic and Irritating Ingredients
Skin Care Facts & Tips
Informatie over BHA en AHA's (Beta Hydroxy Acid & Alpha Hydroxy Acids)
Cosmeticagids proefdiervrij
Essential Day Spa Forum
Adversus mannentrends
Smart Skincare
Mankind Forum
MakeupAlley
The Cosmetics Cop
Trendystyle
Basenotes Community
Dermatology Times
Dermadoctor
Dermatology About
Microdermabrasie
Chemische peeling
Laser behandelingen
Huidaandoeningen
Huidziekten
Skintactix
Acne Info
Acne.org
Acne.com

Schadelijke stoffen in huidverzorgingsproducten? Lees hier meer:
Greenpeace, schoonheid zonder gif!
Ben jij gifvrij?
Een lichaam zonder gif!
Milieudefensie
Zon jij gifvrij?
Environmental Working Group (EWG)
Organic Natural Health
Center for Disease Control and Prevention (CDC)
Chemical Body Burden

Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
Lush
Dr. Hauschka
Annemarie Borlind
Weleda
De Tuinen
Lavera
Ecolife
Etiney Cosmetics
Creatiqe
Lavendula Natuurdrogist
Sensitive Shop
Midgaard Shop
NatureShop pure and natural
LaveraShop


* Deze natuurlijke huidverzorgingsproducten zijn over het algemeen makkelijk in Nederland te verkrijgen, o.a. via reformhuizen, de betere drogisterijen, natuurwinkels en via het internet!

Hier kun je de OP vinden.

Alle heren en uiteraard ook dames zijn welkom!



[ Bericht 1% gewijzigd door Sander op 16-06-2009 22:29:48 ]
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:30:11 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_70077159
Zo, de OP heeft een update gehad op de wiki, ik heb hem hier direct ook maar aangepast. Al die stomme kriebeltjes. Game on!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:44:17 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70077815
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:32 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Voor dagen dat ik minder dan een uur buiten ben gebruik ik Paula's Choice Ultra-Light Weightless SPF 30 spray. Voor dagen dat ik langer dan een uur buiten ben: Neutrogena Ultra-Sheer Dry-Touch Sunblock with Helioplex SPF 85+
Hoe voelen deze producten aan op je gezicht? Ik ben een enorme miep hoor, maar ik wil altijd alleen de hele lichte dagcremes op omdat ik het anders al te vettig vind. Dat maakt het gebruik van SPF-cremes natuurlijk helemaal gemuts voor mij.
Kun je eigenschappen beschrijven hoe het aanvoelt en verschillen tussen de Neutrogena en de PC?
Zo zonde, ik heb al zoveel producten gekocht en weg gegooid...
Oh ja, en wat betaal je voor die Neutrogena?
Ik zag gisteren dat er ook zonnecreme is voor het gezicht van Eucerin, maar duuuuur.... werd ik weer niet zo heel erg vrolijk van moet ik zeggen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:47:18 #4
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70077951
De PC is vloeibare siliconen. Volledig vloeibaar en doorzichtig, dus geen gel. Het voelt wat glad aan, wanneer je het op doet, als een soort olielaagje, maar die trekt binnen een minuut of twee helemaal in. Daarna is het gewoon mat. Wanneer je tegen dat vloeibare gevoel kan, bij het opdoen, is dit een hele goede SPF.

De Neutrogena is wat meer als een 'normale' zonnebrandcreme. Wit, en wanneer je het uitsmeert moet je wel een paar keer eroverheen kloppen om het goed uit te smeren zonder een witte waas achter te laten. Maar dit lukt goed. De PC laat in z'n geheel geen witte waas achter, omdat het doorzichtig is.
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:49:02 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_70078019
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:44 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Hoe voelen deze producten aan op je gezicht? Ik ben een enorme miep hoor, maar ik wil altijd alleen de hele lichte dagcremes op omdat ik het anders al te vettig vind. Dat maakt het gebruik van SPF-cremes natuurlijk helemaal gemuts voor mij.
Kun je eigenschappen beschrijven hoe het aanvoelt en verschillen tussen de Neutrogena en de PC?
Zo zonde, ik heb al zoveel producten gekocht en weg gegooid...
Oh ja, en wat betaal je voor die Neutrogena?
Ik zag gisteren dat er ook zonnecreme is voor het gezicht van Eucerin, maar duuuuur.... werd ik weer niet zo heel erg vrolijk van moet ik zeggen
Zeg, voor jou is er vast een vrouwentopic hoor
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:50:13 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_70078075
Het enige dat ik na het scheren er iedere morgen weer opsmeer is deze:

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:51:04 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70078115
Hoe meer ik lees over UVA-bescherming, hoe meer ik denk dat de FDA behoorlijk de mensen in de VS aan het naaien is. UVA wordt steeds meer gelinkt aan huidveroudering (in tegenstelling tot UVB krijg je geen verbrandingsreactie bij teveel UVA) en het ontstaan van vrije radicalen in de huid.

Maar in de VS zijn er maar 3 UVA protectors toegestaan, en voor avobenzone zelfs met de laagste concentratie (3%) in vergelijking met EU/Australie (5%) en Japan (10%). Tel daarbij op dat de SPF factor alleen betrekking heeft op UVB protectie, dan is het behoorlijk aftasten in het duister voor UVA bescherming.
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:56:49 #8
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70078373
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:49 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zeg, voor jou is er vast een vrouwentopic hoor
Heb ik anders nog niet gevonden, behalve het make-up-topic, maar da's toch anders

En jullie heren hebben er stiekem toch veel meer verstand van

Maar ik beloof geen kleuradvies voor oogpotlood en lipgloss te vragen ok
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:59:10 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70078488
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:47 schreef Stereotomy het volgende:
De PC is vloeibare siliconen. Volledig vloeibaar en doorzichtig, dus geen gel. Het voelt wat glad aan, wanneer je het op doet, als een soort olielaagje, maar die trekt binnen een minuut of twee helemaal in. Daarna is het gewoon mat. Wanneer je tegen dat vloeibare gevoel kan, bij het opdoen, is dit een hele goede SPF.

De Neutrogena is wat meer als een 'normale' zonnebrandcreme. Wit, en wanneer je het uitsmeert moet je wel een paar keer eroverheen kloppen om het goed uit te smeren zonder een witte waas achter te laten. Maar dit lukt goed. De PC laat in z'n geheel geen witte waas achter, omdat het doorzichtig is.
Ok, dan is de Neutrogena zeker niks voor mij, die PC twijfel ik wel heel erg over nu...
Ik hoor graag ook nog de ervaringen van kwahgib en anderen (kwahgib, ik snap nu pas je nickname... hehe )
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:59:12 #10
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70078489
Nou, net maar weer een bestelling gedaan bij PC:

Skin Recovery Daily Moisturizing Lotion with SPF15 and Antioxidants
8% Alpha Hydroxy Acid Gel
Moisturizing Lipscreen SPF 15

Nu hou ik het voorlopig even gezien, 170 Euro armer!

Hoe raden jullie mij aan AHA en BHA af te wisselen? De ene week AHA en de andere BHA? Of om de dag?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:01:22 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70078572
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:59 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ok, dan is de Neutrogena zeker niks voor mij, die PC twijfel ik wel heel erg over nu...
Ik hoor graag ook nog de ervaringen van kwahgib en anderen (kwahgib, ik snap nu pas je nickname... hehe )
Ik vind die Neutrogena erg fijn hoor (heb de SPF 30). Laat geen witte waas achter, is onzichtbaar voor de rest van de dag, althans even onzichtbaar als een willekeurige andere moisturizer op basis van silica en siliconen.

Als ik jou was, zou ik was samples gaan scoren bij Paula. Ik heb ook iets van 15-20 EUR aan samples uitgegeven, maar ik was wel 2 maanden zoet geweest om alles uit te testen. En nu weet ik ook gewoon wat wel werkt en wat niet werkt bij mij
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:04:09 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70078695
Ik ga er eens over denken, thanks.
Net van de week mijn volledige vakantiegeld aan de Gamma gedoneerd dus wordt een beetje krap nu
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70078739
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:51 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe meer ik lees over UVA-bescherming, hoe meer ik denk dat de FDA behoorlijk de mensen in de VS aan het naaien is. UVA wordt steeds meer gelinkt aan huidveroudering (in tegenstelling tot UVB krijg je geen verbrandingsreactie bij teveel UVA) en het ontstaan van vrije radicalen in de huid.

Maar in de VS zijn er maar 3 UVA protectors toegestaan, en voor avobenzone zelfs met de laagste concentratie (3%) in vergelijking met EU/Australie (5%) en Japan (10%). Tel daarbij op dat de SPF factor alleen betrekking heeft op UVB protectie, dan is het behoorlijk aftasten in het duister voor UVA bescherming.
SPF is voor UVB en er is ook een maat voor UV-A namelijk de PPD (Persistent Pigment Darkening). Volgens mij is er een richtlijn dat de PPD van een sunscreen minimaal 1/3e van de SPF moet zijn.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:05:19 #14
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70078754
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:04 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga er eens over denken, thanks.
Net van de week mijn volledige vakantiegeld aan de Gamma gedoneerd dus wordt een beetje krap nu
Ik eet twee dagen soep met brood en ik kan weer wat samples kopen
Confidence through competence
pi_70078826
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:59 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ok, dan is de Neutrogena zeker niks voor mij, die PC twijfel ik wel heel erg over nu...
Ik hoor graag ook nog de ervaringen van kwahgib en anderen (kwahgib, ik snap nu pas je nickname... hehe )
Ik vind de PC SPF 30 fijner dan de SPF 85.. Maar voor een SPF 85 is hij ontzettend goed. Bij mij laat die overigens geen witte waas achter. Als hij eenmaal is ingetrokken is hij niet-vet en droog Voor langdurige zonneblootstelling een prima oplossing!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:10:32 #16
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70078991
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:05 schreef kwahgib het volgende:

[..]

SPF is voor UVB en er is ook een maat voor UV-A namelijk de PPD (Persistent Pigment Darkening). Volgens mij is er een richtlijn dat de PPD van een sunscreen minimaal 1/3e van de SPF moet zijn.
quote:
Measurements of UVA protection

Persistent Pigment Darkening (PPD), Immediate Pigment Darkening (IPD), Boots Star System, Japanese PA system

The Persistent Pigment Darkening (PPD) method is a method of measuring UVA protection, similar to the SPF method of measuring UVB light protection. Originally developed in Japan, it is the preferred method used by manufacturers such as L'Oreal.

Instead of measuring erythema or reddening of the skin, the PPD method uses UVA radiation to cause a persistent darkening or tanning of the skin. Theoretically, a sunscreen with a PPD rating of 10 should allow you to endure 10 times as much UVA as you would without protection. The PPD method is an in vivo test like SPF. In addition, Colipa has introduced a method which, it is claimed, can measure this in vitro and provide parity with the PPD method.[17]

As part of revised guidelines for sunscreens in the EU, there is a requirement to provide the consumer with a minimum level of UVA protection in relation to the SPF. This should be a UVA PF of at least 1/3 of the SPF to carry the UVA seal. The implementation of this seal is in its phase-in period, so a sunscreen without it may already offer this protection.[18]

[edit]
Star rating system

In the UK and Ireland, the Boots star rating system is a proprietary in vitro method used to describe the ratio of UVA to UVB protection offered by sunscreen creams and sprays. Based on original work by Prof. Brian Diffey at Newcastle University, the Boots Company in Nottingham, UK, developed a standard method which has been adopted by most companies marketing these products in the UK. The logo and methodology of the test are licenced for a token fee to any manufacturer or brand of sunscreens that wishes to use it, provided the products to which the logo is applied perform to the standard claimed. It should not be confused with SPF, which is measured with reference to burning and UVB. One-star products provide the least ratio of UVA protection, five-star products are best. The method has recently been revised in the light of the Colipa UVA PF test, and with the new EU recommendations regarding UVA PF. The method still uses a spectrophotometer to measure absorption of UVA vs UVB, the difference stems from a requirement to pre-irradiate samples (where this was not previously required) to give a better indication of UVA protection, and of photostability when the product is used. With the current methodology, the lowest rating is three stars, the highest being five stars.

In August 2007, the FDA put out for consultation the proposal that a version of this protocol be used to inform users of American product of the protection that it gives against UVA [19]
In de EU mag je dus een logo'tje op je product hebben als je PPD minimaal 1/3 is van de SPF. In Amerika hebben ze helemaal niets momenteel, maar willen ze dat Boots-systeem met sterren-rating gaan invoeren die blijkbaar gebruikelijk is de UK.

Ergo: fabrikanten focussen zich momenteel bij het produceren van sunscreens meer op anti-verbranding dan het verminderen van vrije radicalen in de huid door UVA straling.
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:11:03 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70079016
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik eet twee dagen soep met brood en ik kan weer wat samples kopen
Dan gaat mijn vriend gillen denk ik
Nee, ik probeer eerst die Nivea nog een aantal keer, wellicht een maandje, en dan ga ik wel weer geld uitgeven.
Maar echt een goeie tip, anders ga ik weer als een bazurka full sizes kopen die ik 3 keer gebruik enzo.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:12:02 #18
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70079059
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:07 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik vind de PC SPF 30 fijner dan de SPF 85.. Maar voor een SPF 85 is hij ontzettend goed. Bij mij laat die overigens geen witte waas achter. Als hij eenmaal is ingetrokken is hij niet-vet en droog Voor langdurige zonneblootstelling een prima oplossing!
Ow, wat maken jullie het me weer ingewikkeld... Doet Neutrogena ook aan samples trouwens?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:12:54 #19
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70079099
Precies. Heb eigenlijk jaren net-niet producten gebruikt, en als je dat optelt ben je ook veel $$$ verder. Samples geef je maar 1x uit, doe je best lang mee in mijn geval, en je hebt in ieder geval een duidelijk beeld voor jezelf.

Iedereen is toch weer anders, en je moet wel producten hebben waar je graag mee werkt.
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:13:15 #20
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70079113
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ow, wat maken jullie het me weer ingewikkeld... Doet Neutrogena ook aan samples trouwens?
Nee, Neutrogena heeft volgens mij geen samples.
Confidence through competence
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:14:08 #21
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70079157
Hoe raden jullie mij aan AHA en BHA af te wisselen? De ene week AHA en de andere BHA? Of om de dag?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:15:21 #22
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70079207
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:14 schreef Salt_Seafood het volgende:
Hoe raden jullie mij aan AHA en BHA af te wisselen? De ene week AHA en de andere BHA? Of om de dag?
Hee hoi

Dat moet je echt zelf uitproberen, dat verschilt per huidtype. Als je veel mee-eters hebt en/of acne, zou ik de nadruk leggen op BHA's, en de AHA's gebruiken om af en toe mee af te wisselen.

Ik doe maar 1x per dag exfolieren (sommige mensen 2x per dag) en ik sla soms een dagje over. Dat werkt het best bij mij, heb ik gemerkt.
Confidence through competence
pi_70079244
Hoewel Neutrogena niet officieel z'n PPD/FPA bekend maakt is er wel onderzoek naar gedaan:

http://www.emaxhealth.com/66/13688.html

Hier blijkt bijvoorbeeld dat de SPF 70+ een PFA van 26.5 heeft. Voor mijn 85+ zal dit dus zeker rond de 30 liggen. En dat is bijzonder hoog voor UV-A bescherming.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:19:56 #24
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70079370
Dat zijn mooie cijfers idd.

Denk echter dat er Japanse of Europese producten zijn die betere cijfers kunnen noteren: Amerikaanse bedrijven hebben hun handen achter hun rug gebonden door de FDA wat betreft UVA protector ingredienten in hun sunscreens.

Misschien leuk als je een avondje niets te doen hebt: Japanse sunscreens bekijken
Confidence through competence
pi_70079714
Ach, met een FPA van zo rond de 30 zit ik al ontzettend veel beter dan zonder bescherming

Er is ongetwijfeld wat beters te krijgen qua UVA bescherming. Maar ook voor deze prijs?
pi_70079812
En is er bewijs dat deze shit werkt behalve een of andere idioot die zegt dat het werkt?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:32:32 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70079853
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:29 schreef kwahgib het volgende:
Ach, met een FPA van zo rond de 30 zit ik al ontzettend veel beter dan zonder bescherming

Er is ongetwijfeld wat beters te krijgen qua UVA bescherming. Maar ook voor deze prijs?
Geen idee eigenlijk. PC en Neutrogena zijn idd best competatief geprijsd, moet ik zeggen.

http://shop.ebay.nl/items(...)em270Q2el1313?_rdc=1

Check de Japanse sunscreens. Zouden die Shiseido-producten onder de Japanse regelgeving vallen?

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 16-06-2009 23:39:18 ]
Confidence through competence
pi_70082126
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. PC en Neutrogena zijn idd best competatief geprijsd, moet ik zeggen.

http://shop.ebay.nl/items(...)em270Q2el1313?_rdc=1

Check de Japanse sunscreens. Zouden die Shiseido-producten onder de Japanse regelgeving vallen?
Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen in dat die betere bescherming bieden. PA+++ hoeveel PFA ? Tis een ondoorzichtige schaal.

Ik houd het bij Helioplex. Daarvan is wetenschappelijk aangetoond dat het stabiele en hoge UVA bescherming biedt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:47:44 #29
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_70082184
Welke créme is het meest geschikt voor het geven van een natuurlijke glans op de hoofdhuid.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_70082207
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Welke créme is het meest geschikt voor het geven van een natuurlijke glans op de hoofdhuid.
De talg uit stereotomy's porien
  woensdag 17 juni 2009 @ 06:42:08 #31
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70083743
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:48 schreef kwahgib het volgende:

[..]

De talg uit stereotomy's porien
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70084756
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:48 schreef kwahgib het volgende:

[..]

De talg uit stereotomy's porien
Ik wil die van mij ook best erbij bottelen hoor

[/tvp]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:51:36 #33
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70088185
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Welke créme is het meest geschikt voor het geven van een natuurlijke glans op de hoofdhuid.
M'n kussensloop is te koop. Als je een beetje je best doet, kun je daar wat 100% all-natural biologisch organische creme uit destilleren.
Confidence through competence
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:00:08 #34
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70088471
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:45 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik er geen vertrouwen in dat die betere bescherming bieden. PA+++ hoeveel PFA ? Tis een ondoorzichtige schaal.
Tja, da's wat ik bedoel met ondoorzichtige informatievoorziening voor UVA bescherming. SPF is blijkbaar wettelijk vastgelegd dat ze dat quantitatief moeten melden, ipv met sterretjes of plusjes.
quote:
The rating of PA+ is ascribed to a PFA rating of <4; a PFA rating of PA++ is given if PFA is <8, and a PA+++ rating is given if the PFA is >8.
Zelfs de hoge rating heeft dus een vrij lage drempel, en da's jammer. Je hebt waarschijnlijk vanaf SPF 30 ofzo ongeveer 1/3 van de waarde, die voldoet aan PFA > 8, maar je weet nooit hoe dat oploopt richting hogere SPFwaardes.
quote:
Ik houd het bij Helioplex. Daarvan is wetenschappelijk aangetoond dat het stabiele en hoge UVA bescherming biedt.
Je wou toch altijd het beste hebben? Dat de stabilisatie van avobenzone met octocrylene en diethylhexyl 2,6-naphthalate werkt is wel duidelijk, maar het kán sowieso beter door de beperkende FDA-regulatie van de maximum concentratie avobenzone op 3% in je spul in de VS. Goed om de ontwikkelingen in de gaten te houden, met name als de VS weer eens een zooi UVA-blockers goed gaat keuren die nu in de rest van de wereld goedgekeurd zijn al.
Confidence through competence
pi_70089151
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef Stereotomy het volgende:

Je wou toch altijd het beste hebben? Dat de stabilisatie van avobenzone met octocrylene en diethylhexyl 2,6-naphthalate werkt is wel duidelijk, maar het kán sowieso beter door de beperkende FDA-regulatie van de maximum concentratie avobenzone op 3% in je spul in de VS. Goed om de ontwikkelingen in de gaten te houden, met name als de VS weer eens een zooi UVA-blockers goed gaat keuren die nu in de rest van de wereld goedgekeurd zijn al.
Ik wil inderdaad redelijkerwijs het beste hebben. Helioplex is iig het beste op avobenzone gebaseerde systeem. De meeste europese en japanse sunscreens gebruiken overigens geen avobenzone maar mexoryl of tinosorb. Met mexoryl heb ik wel ervaring, maar ik vind de meeste Nederlandse sunscreens met een goede mexoryl formulering helaas vrij duur en zeker ongeschikt voor dagelijks gebruik.
pi_70089231
Daar wilde ik nog aan toevoegen dat je het beste een sunscreen met een textuur kan gebruiken die jij fijn vindt aangezien je dan waarschijnlijk het ijverigst gaat smeren. En dat is nog altijd beter dan een betere sunscreen die je maar af en toen smeert
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:08:19 #37
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70091145
Ik heb die ultra light sun protection op van PC; hijs echt ultra light! Zo lekker!

Ik heb nu alles wat ik nodig heb van PC, maar dit heeft me wel 170 Euro gekost, het is dat ik relatief goed betaald krijg, anders had ik dit soort dingen toch echt niet (kunnen) doen.
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_70095480
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:08 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik heb die ultra light sun protection op van PC; hijs echt ultra light! Zo lekker!

Ik heb nu alles wat ik nodig heb van PC, maar dit heeft me wel 170 Euro gekost, het is dat ik relatief goed betaald krijg, anders had ik dit soort dingen toch echt niet (kunnen) doen.
Je doet er heel lang mee hoor Die Ultra-Light PC bijvoorbeeld gebruik ik nu al bijna een jaar dagelijks (2 a 3 sprays) en er zit nog een kwart in.
  woensdag 17 juni 2009 @ 14:14:26 #39
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70095622
Gebruiken jullie ook sunscreen voor armen/handen? Ik heb nog een fles Nivea van vorig jaar liggen die ik op mijn armen en handen smeer.
Confidence through competence
pi_70098640
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:14 schreef Stereotomy het volgende:
Gebruiken jullie ook sunscreen voor armen/handen? Ik heb nog een fles Nivea van vorig jaar liggen die ik op mijn armen en handen smeer.
Niet normaal. Wel als ik lang de zon in ga
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:55:24 #41
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70101655
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:19 schreef kwahgib het volgende:

[..]

De meeste europese en japanse sunscreens gebruiken overigens geen avobenzone maar mexoryl of tinosorb.
Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit klopt iig niet voor de Europese smeersels. Avobenzone wordt in Europa nog heel veel gebruikt. Die andere filters zijn in vrijwel alle gevallen complementair.
pi_70103066
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:55 schreef Orlistat het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dit vandaan hebt, maar dit klopt iig niet voor de Europese smeersels. Avobenzone wordt in Europa nog heel veel gebruikt. Die andere filters zijn in vrijwel alle gevallen complementair.
Uhh.. Kijk naar de top-3 nederlandse zonnemelk producten? Nivea, Garnier, l'Oreal, etc..? Check de ingredienten. Die maken vrijwel uitsluitend gebruik van Titaniumdioxide, Mexoryl of Tinosorb en geen Avobenzone.
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:49:20 #43
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70103431
L'Oreal heeft met 'Anthelios' - zelfde gebruik van tradename als 'Helioplex' - een cocktail van avobenzone, octocrylene (die de avobenzone terug naar grondtoestand kan brengen) en Mexoryl (idem).

Ze zijn complementair, aangezien avobenzone blijkbaar een absorptiemaximum in het midden deel van het UVA spectrum heeft (357 nm), terwijl Mexoryl een plateau heeft in het lage deel van het UVA spectrum. Ze overlappen elkaar dus mooi.

Maar om even een fail-whale aan te geven, ik keek voor de grap net eens op een flesje zonnespray van de Etos van een huisgenootje, en die heeft *uitsluitend* octocrylene als absorber. Je hebt daarmee wel zowel het het UVA als UVB spectrum gecoverd, maar van het UVA-spectrum slechts maar liefst 5 nm, van 315 nm tot 320 nm.

Vond de marketing van Etos blijkbaar niet erg, want ze melden nog extra dat ze UVA ook gecoverd hebben. Misleiding, en niemand die er wat van merkt op een paar fanatici na...

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 17-06-2009 18:00:33 ]
Confidence through competence
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:05:57 #44
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70103892
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:37 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Uhh.. Kijk naar de top-3 nederlandse zonnemelk producten? Nivea, Garnier, l'Oreal, etc..? Check de ingredienten. Die maken vrijwel uitsluitend gebruik van Titaniumdioxide, Mexoryl of Tinosorb en geen Avobenzone.
Leer eens beter de ingrediëntenlijst lezen. L'Oréal, waar Garnier ook onder valt stopt tegenwoordig standaard 7 a 8 UV filters in hun zonneproducten! Dat jij ze niet allemaal kan ontcijferen, wil nog niet zeggen dat ze er niet in zitten. En Beiersdorf van Nivea en Eucerin gebruikt ook avobenzone, wat als er op staat als butyl methoxydibenzoylmethane.
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:09:54 #45
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70104006
Step it up! Wel aardig blijven voor elkaar he
Confidence through competence
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:29:06 #46
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70104603
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:49 schreef Stereotomy het volgende:
Maar om even een fail-whale aan te geven, ik keek voor de grap net eens op een flesje zonnespray van de Etos van een huisgenootje, en die heeft *uitsluitend* octocrylene als absorber. Je hebt daarmee wel zowel het het UVA als UVB spectrum gecoverd, maar van het UVA-spectrum slechts maar liefst 5 nm, van 315 nm tot 320 nm.

Vond de marketing van Etos blijkbaar niet erg, want ze melden nog extra dat ze UVA ook gecoverd hebben. Misleiding, en niemand die er wat van merkt op een paar fanatici na...
Dit geloof ik niet. Had eens een Etos zonneproduct, dat had best een goede combinatie aan filters. Product was helaas niet echt prettig in gebruik. Heb je geen filters over het hoofd gezien? Tinosorb M, S of Uvinul A Plus?
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:32:54 #47
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70104716
Haw crap, je hebt gelijk. Avobenzone zit erin, en octyl salicylate ook. Wel in een stuk lagere concentratie, zeker voor een SPF 15, want hij stond een eind verderop - vandaar dat ik ze gemist had.

Zou liever willen dat alle fabrikanten standaard de actieve absorptieingredienten apart zetten.
Confidence through competence
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:33:43 #48
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70111711
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 14:10 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Je doet er heel lang mee hoor Die Ultra-Light PC bijvoorbeeld gebruik ik nu al bijna een jaar dagelijks (2 a 3 sprays) en er zit nog een kwart in.
2 a 3 sprays, ik hoop dat je daarmee alleen je gezicht doet en niet je hele lichaam?
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_70111832
Ik doe met één spray m'n gezicht!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70112015
Gegroet,

Na wat doorlezen heb ik zelf ook wat samples besteld bij Paula's Choice, vooral omdat ik een goede moisturizer wil want m'n huid, in tegenstelling tot de meeste hier, is kurkdroog. Hoe bewaren jullie in godsnaam de samples zonder dat ze overal lekken? Ik stapel ze wat op elkaar nu en bewaar ze tussen een envelop ( ), maar dat is ook niet echt ideaal.
Ron Paul 2012
pi_70112067
Gewoon, in 't rond liggend bij m'n wasbak
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:47:51 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70112332
Ik knip er altijd een hoekje uit, ipv de hele kant open te scheuren. Het gaatje is dan 2-3 mm groot. De samples bewaar ik dan rechtopstaand tussen twee flessen parfum ofzo, en vis ik eruit wanneer ik het nodig heb.
Confidence through competence
pi_70112541
Gebruikt iemand die maskers van Paula's Choice? Ik zit erover te denken om een tube van dat Carbon Mask aan te schaffen maar wil weten hoe lang (hoeveel beurten) je daarmee doet...?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:53:58 #54
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70112634
Heb drie gratis samples gekregen bij mijn bestelling. Ben alleen niet zo'n fan van maskers, ik heb het idee dat ze weinig doen.

Had ooit wel een tube masker van de Hema, oily skin.
Confidence through competence
pi_70113095
Heb jij die nog dan? Swappen?

Ik gebruik nu eens de week het Self-heating masker van Mudd dat me op zich wel bevalt. M'n huid is daarna erg zacht en ziet er heel schoon uit.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:17:19 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70113627
Als ik ze ooit binnenkrijg, overweeg ik het wel
Confidence through competence
pi_70116228
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:36 schreef W1ZZ het volgende:
Ik doe met één spray m'n gezicht!
Dat is echt te weinig. Je moet niet te zuinig zijn anders heeft het geen zin.
pi_70116363
Als ik meer doe trekt het niet lekker in en blijft het als een vieze film op m'n huid liggen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70118639
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:29 schreef W1ZZ het volgende:
Als ik meer doe trekt het niet lekker in en blijft het als een vieze film op m'n huid liggen
Binnen enkele minuten moet dat wegtrekken, dat is alleen in het begin.
  donderdag 18 juni 2009 @ 01:23:30 #60
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70118781
Bij mij trekt het goed weg, W1ZZ. Die siliconendragers zijn - in theorie althans - ook vluchtig. Is blijkbaar zelfde spul wat ze als dragers in haarspray gebruiken, zodat het aan het begin niet aan je vingers plakt, maar lekker glijdt. Wanneer het verdampt is, plakt haarspray pas aan je vingers (en haar).

Ik vind op papier die SPF 30 een tof product: goede UV absorbers + antioxidanten opgelost in vluchtige siliconen. Heel simpel. Jammer dat ik het opsmeren zo kut vind door de vloeibaarheid. Heb liever iets dikkere consistentie bij het opsmeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 18-06-2009 11:21:39 ]
Confidence through competence
pi_70123381
Als ik overdag in de zon kom gebruik ik meestal skin balancing daily mattifying lotion met spf 15 and antioxidants.

Paula's choise heeft zo te zien nu ook producten die een hogere SPF hebben, is dit dezelfde substantie alleen dan met een hogere spf? Of merk je hier wel meer verschil in.
BlaBlaBla
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:14 #62
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70124565
Ze hebben allemaal net een andere substantie, try before you buy! Doorgaans een mix van lotion en siliconen, behalve de ultra-light SPF 30, die heeft een pure silicone basis.
Confidence through competence
pi_70128332
Hoelang is de 2% BHA van Paula's Choice houdbaar? Heb het nu een jaar, alleen er zit nog 3/4 in omdat ik het sporadisch heb gebruikt.

En ik had toen ook de Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15 With Antioxidants besteld voor 15,50 voor 177ml. Maar deze is er niet meer, maar hebben ze een andere Skin Balancing Daily Mattifying Lotion with SPF 15 and Antioxidants. Maar die is een stuk duurder, of moet je hiervan echt heel weinig gebruiken?

En hoe denken jullie over de producten van Dermalogica? Zit zelf te denken om daar een moisturizer + cleanser van te halen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Maxxieh op 18-06-2009 13:26:15 ]
pi_70129960
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:12 schreef Maxxieh het volgende:
Hoelang is de 2% BHA van Paula's Choice houdbaar? Heb het nu een jaar, alleen er zit nog 3/4 in omdat ik het sporadisch heb gebruikt.

En ik had toen ook de Essential Non-Greasy Sunscreen SPF 15 With Antioxidants besteld voor 15,50 voor 177ml. Maar deze is er niet meer, maar hebben ze een andere Skin Balancing Daily Mattifying Lotion with SPF 15 and Antioxidants. Maar die is een stuk duurder, of moet je hiervan echt heel weinig gebruiken?

En hoe denken jullie over de producten van Dermalogica? Zit zelf te denken om daar een moisturizer + cleanser van te halen.
Ik vermoed dat ie nog wel goed is.. Officieel zou ie 12-maanden houdbaar moeten zijn na opening volgens de verpakking. Maar dan hebben ze het over "gegarandeerde houdbaarheid".. Als je het gevoel hebt dat ie niet goed meer is, of niet meer effectief dan zou ik hem weggooien.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:49:59 #65
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70143080
Ik ben tot nu toe zeer tevreden met Paula's Choice! Het heeft me dan wel 170 Euro gekost, maar dan heb je ook wat!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_70145879
Vanaf morgen maar weer eens gebruiken dan. Als je die spf15 van PC op je lippen krijgt is dat wel fokking smerig zeg. :p
Ben trouwens heel blij met die skin relief treatment, normaal heb ik na het scheren echt nog zo'n brandend gevoel. Gelukkig nu over.
pi_70146860
Moet je de BHA ns proberen, die heeft pas een vieze, weeïge schoonmaakmiddelsmaak!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 18 juni 2009 @ 21:47:23 #68
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70147187
Je moet het ook niet in je mond stoppen!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_70147643
Tja, soms is het te laat om nog bier te gaan halen!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:07:29 #70
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70152599
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 21:13 schreef Maxxieh het volgende:
Ben trouwens heel blij met die skin relief treatment, normaal heb ik na het scheren echt nog zo'n brandend gevoel. Gelukkig nu over.
Die skin relief treatment vind ik geen 'Bang for the Buck' , als je kijkt wat erin zit:
quote:
Water, Butylene Glycol (slip agent/penetration enhancer), Acetylsalicylic Acid (aspirin, a topical anti-inflammatory and analgesic), Ascorbic Acid (vitamin C/antioxidant), Epilobium Angustifolium (Willow Herb) Flower/Leaf/Stem Extract (anti-irritant), Camellia Oleifera (Green Tea) Leaf Extract (antioxidant/anti-irritant), Sodium Hydroxide (pH adjuster), Disodium EDTA (stabilizer/preservative).
De eerste twee zijn dragers (identiek aan bijv. de Skin Balancing Toner), en daarnaast als actieve ingredient de opgeloste aspirine. Als je echter al BHA opsmeert daarna, dan heb je hetzelfde effect. Ik exfolieer als een gek op mijn 5 o'clock, omdat ik daar zonder te exfolieren altijd razor bumps krijg... (Pseudofolliculitis barbae ). De rest van de antioxidanten die je erin ziet, krijg je wel van Paula's andere producten ook in die concentratie....

Dus mocht je al een toner + BHA in je regime gebruiken, dan kun je in principe die Skin Relief Treatment overslaan, aangezien de toner al hetzelfde effect geeft. Spaar je weer $$$ uit
Confidence through competence
pi_70153210
Thanks voor het advies. Ik heb nu zelf een cleanser (nu nog van l'oreal), daarna komt er BHA op en daarna een moisturizer. Ik heb verder geen toner of iets, dat werd ook door iemand hier afgeraden. Jij raadt het dus wel aan?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:46:24 #72
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70153339
Neuh, toner is eigenlijk overbodig tenzij je *hele* vette huid hebt of makeup gebruikt.

Ik gebruik nu wel een toner van het Kruidvat (eigenlijk gewoon een butylene glycol-oplossing met wat moisturizers erin) voor extra talgverwijdering, maar ik zou deze stap ook kunnen overslaan. Ik ga ook een tijdje de toner van Paula's Choice gebruiken voor de niacinamide (vitamine B3) die erin zit, om te kijken of dat mijn talgafscheiding wat kan beperken, maar eigenlijk is er maar 1 wetenschappelijke studie naar gedaan met die conclusie....

Als die skin relief dinges je bevalt, zou ik hem gewoon door blijven gebruiken.
Confidence through competence
pi_70153508
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die skin relief treatment vind ik geen 'Bang for the Buck' , als je kijkt wat erin zit:
[..]

De eerste twee zijn dragers (identiek aan bijv. de Skin Balancing Toner), en daarnaast als actieve ingredient de opgeloste aspirine. Als je echter al BHA opsmeert daarna, dan heb je hetzelfde effect. Ik exfolieer als een gek op mijn 5 o'clock, omdat ik daar zonder te exfolieren altijd razor bumps krijg... (Pseudofolliculitis barbae ). De rest van de antioxidanten die je erin ziet, krijg je wel van Paula's andere producten ook in die concentratie....

Dus mocht je al een toner + BHA in je regime gebruiken, dan kun je in principe die Skin Relief Treatment overslaan, aangezien de toner al hetzelfde effect geeft. Spaar je weer $$$ uit
Salicylzuur en Acetylsalicylic Acid lijken wel op elkaar, maar zijn zeker niet het zelfde. Aspirine heeft een veel en veel sterker verdovende werking. Voor mij is het zeker WEL bang voor de buck, want ik doe al een jaar met m'n flesje en sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer echt irritatie gehad na het scheren. Het enige doel voor mij is irritatie voorkomen, en dat is wat het perfect doet.
pi_70153531
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:46 schreef Stereotomy het volgende:
Neuh, toner is eigenlijk overbodig tenzij je *hele* vette huid hebt of makeup gebruikt.

Ik gebruik nu wel een toner van het Kruidvat (eigenlijk gewoon een butylene glycol-oplossing met wat moisturizers erin) voor extra talgverwijdering, maar ik zou deze stap ook kunnen overslaan. Ik ga ook een tijdje de toner van Paula's Choice gebruiken voor de niacinamide (vitamine B3) die erin zit, om te kijken of dat mijn talgafscheiding wat kan beperken, maar eigenlijk is er maar 1 wetenschappelijke studie naar gedaan met die conclusie....

Als die skin relief dinges je bevalt, zou ik hem gewoon door blijven gebruiken.
Ik heb nog minstens 2 andere studies gezien. Ik zal ze later eens opzoeken.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:08:51 #75
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70153690
Hm,
quote:
Since sebum production at the sebaceous gland level
is under hormonal control, it is unlikely that the
niacinamide gel reached the sebaceous gland to alter
sebum production. There were also no ingredients in
the niacinamide or placebo gels that could absorb
sebum to the degree demonstrated. It is theorized
that the niacinamide possibly altered the movement
of sebum to the skin surface by altering the reservoir
in the duct connecting the sebaceous gland to the
skin surface at the follicular ostia. Niacinamide has
been previously demonstrated to induce enhanced
exfoliation of the skin surface (14). It is theorized
that the same exfoliation occurred within the duct
and encouraged sebum to flow to the skin surface
more quickly. This depletion of the reservoir
eventually translated into decreased sebum excretion
on the skin surface. However, continued use of the
niacinamide would be necessary to keep the reservoir
depleted and maintain the decreased surface facial
sebum.
Overigens niet echt overtuigende studie, waarbij het mechanisme ook niet met zekerheid vast te stellen is.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:09:06 #76
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70153698
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:56 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik heb nog minstens 2 andere studies gezien. Ik zal ze later eens opzoeken.
In vivo he?

Anyway, ik heb die studie van Draelos, mocht je die willen hebben dan kun je die bij mij downloaden.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:24:06 #77
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70153887
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:55 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Salicylzuur en Acetylsalicylic Acid lijken wel op elkaar, maar zijn zeker niet het zelfde.


Dat zei ik ook niet.
quote:
Aspirine heeft een veel en veel sterker verdovende werking.
Persoonlijk heb ik nooit zoveel last van prikkelingen of irritatie. Mijn grootste belang is, dat de boel niet ontstoken raakt.
Confidence through competence
pi_70162533
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

In vivo he?

Anyway, ik heb die studie van Draelos, mocht je die willen hebben dan kun je die bij mij downloaden.
1. Biedermann K, Lammers K, Mrowczynski E, Coombs M, Lepp C, El-Nokaly M, BurtonE. Regulation of sebum production by niacinamide. 60th Annual Meeting AmericanAcademy of Dermatology, New Orleans, 2002.

2. Bissett DL, Oblong JE, Saud A et al. Topical niacinamide provides skin aging appearance benefits while enhancing barrier function. J Clin Dermatol 2003;32:S9–18.

3 Matts PJ, Oblong JE, Bissett DL A review of the range of effects of niacinamide in human skin. Int Fed Soc Cosmet Chem Mag 2002;05:285–9.

Die er sowieso al bij gevonden.
pi_70162906
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geïnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl

[ Bericht 66% gewijzigd door Mylene op 19-06-2009 12:47:55 ]
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:52 #80
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70163652
Hebben jullie nog tips voor als je een puistje steeds (elke maand/ 2 maanden) op dezelfde plek terug krijgt? Ik heb dat namelijk vlak onder mijn linker neusgat, je voelt um aankomen, dan komt ie er heel snel door en vaak nog dezelfde avond kun je het puistje makkelijk uitknijpen.

Maar of het toeval is of niet, 1 of 2 maanden later komt er weer een nieuwe op precies dezelfde plek!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:14:49 #81
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70163828
Bedankt voor het delen.

De eerste is een in vitro test op biopten, van die andere twee artikels (waarvan nr 3 een reviewartikel is) heb ik geen toegang via mijn huidige uni. Er zijn de laatste paar jaar in researchsetting wat clou's geweest dat niacinamide talgproductie kan verminderen, maar het goedje wordt toch meer gewaardeerd om andere huidverbeterende kwaliteiten. Als je het effect in de praktijk bekijkt, bijv. deze tabel van Draelos (2006):



... dan zie je bij 'Facial Shine' dat de helft van de testers 'mild' improvement heeft en de andere helft 'no change' (P=0.009). Dit was bij Amerikanen, het effect op de Japanners schijnt iets groter geweest te zijn, maar daar hebben ze niet op visual appearance getest.

De voorlopige klinische resultaten hebben me wel getriggerd om dan maar een flesje Skin Balancing Toner van Paula op te gaan maken, om uit te proberen of het mij wat uitmaakt of niet. Het beroerde is dat je dus niet weet wat voor concentratie daar in zit. Wanneer het visueel helpt, wil ik wel een tube creme specifiek voor niacinamide halen om verder te testen.

Er wordt gespeculeerd dat niacinamide niet diep genoeg doordringt om direct effect te hebben op de talgklieren, en dat het exfolierende effect op de talgbuisjes ervoor zorgt dat de olie wat gelijkmatiger, zachter op de huid komt te liggen. Die testen zijn natuurlijk gedaan bij mensen die bijvoorbeeld geen BHA gebruiken, die dezelfde exfolierende effecten zou moeten hebben. Het grappige is dat niacinamide wateroplosbaar is, dus je zou je ook nog kunnen afvragen in een discussie in hoeverre dit klopt voor de talgbuizen.

Op zich wel geinig om te blijven experimenteren. Maargoed, laat ik eerst die toner maar eens binnen krijgen, ze hebben hem naar de verkeerde DHL distributiecentrum gestuurd zag ik net.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:19:27 #82
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70164001
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:09 schreef Salt_Seafood het volgende:
Hebben jullie nog tips voor als je een puistje steeds (elke maand/ 2 maanden) op dezelfde plek terug krijgt? Ik heb dat namelijk vlak onder mijn linker neusgat, je voelt um aankomen, dan komt ie er heel snel door en vaak nog dezelfde avond kun je het puistje makkelijk uitknijpen.

Maar of het toeval is of niet, 1 of 2 maanden later komt er weer een nieuwe op precies dezelfde plek!
Ha, bij mij komt er wel eens eentje naast mijn neusgat. Ik denk dat er bij die plooi gewoon veel olie ophoopt. Sinds ik daar altijd een extra drupje BHA op doe, is ie niet meer teruggekomen de laatste maanden.... fingers crossed.

Tevens heb ik qua ontstekingen met name last van razor bumps, en ook dat is veel beter geworden sinds ik BHA gebruik. Ik scheer denk ik iets te glad omdat ik scheerolie gebruik, en geen scheerschuim, dus ik moet mezelf ook aanleren om een paar kleine stoppeltjes te laten zitten, ipv mijn huid helemaal glad te trekken en alles ervanaf te halen....
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:27:22 #83
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70164255
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ha, bij mij komt er wel eens eentje naast mijn neusgat. Ik denk dat er bij die plooi gewoon veel olie ophoopt. Sinds ik daar altijd een extra drupje BHA op doe, is ie niet meer teruggekomen de laatste maanden.... fingers crossed.

Tevens heb ik qua ontstekingen met name last van razor bumps, en ook dat is veel beter geworden sinds ik BHA gebruik. Ik scheer denk ik iets te glad omdat ik scheerolie gebruik, en geen scheerschuim, dus ik moet mezelf ook aanleren om een paar kleine stoppeltjes te laten zitten, ipv mijn huid helemaal glad te trekken en alles ervanaf te halen....
Oke bedankt, ik zal op die plek voortaan een extra druppel BHA gebruiken! Het zou kunnen dat het door het scheren komt, maar waarom de plek onder mijn andere neusgat dan altijd ontzien wordt is mij een raadsel.
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:28:15 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70164288
Ik zie al die termen voorbij komen zonnefilters en het duizelt me een beetje.
Nou heb ik de Nivea DNAge nog 2 keer op mijn smoeltje gedaan en het bevalt tot nu toe redelijk, ben niet super enthousiast maar goed, ik maak het wel op.
Welke ingrediënten uit de volgende lijst zijn nou zonnefilters UVA of UVB?

Aqua (ok dat snap ik dat dat gewoon water is maar ik zet alles er even op voor de volledigheid),
C12-15 Alkyl Benzoate,
Octyldodecanol,
Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate,
Butyl Methoxydibenzoylmethane,
Octocrylene,
Alcohol Denat.,
Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphnyl Triazine,
Titanium Dioxide,
Cetyl Alcohol,
Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid,
Diethylhexyl Butamido Triazone,
Cetearyl Alcohol,
Myristyl Myristate,
Glyceryl Stearate SE,
Glycerin,
Ethylhexyl Methoxycinnamate,
Creatine,
Tocopheryl Acetate,
Folic Acid,
1-Methylhydantoin-2-Imide,
Tapioca Starch,
Trimethoxycaprylylsilane,
PEG-40 Castor Oil,
Sodium Cetearyl Sulfate,
Xathan Gum,
Trisodium EDTA,
Sodium Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer,
Phenoxyethanol,
Methylparaben,
Ethylparaben,
Propylparaben,
Parfum.

Pfff wat een lijst zeg, heerlijk om over te typen ook maar kon nergens online zo gauw een lijstje vinden.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70164488
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ha, bij mij komt er wel eens eentje naast mijn neusgat. Ik denk dat er bij die plooi gewoon veel olie ophoopt. Sinds ik daar altijd een extra drupje BHA op doe, is ie niet meer teruggekomen de laatste maanden.... fingers crossed.

Tevens heb ik qua ontstekingen met name last van razor bumps, en ook dat is veel beter geworden sinds ik BHA gebruik. Ik scheer denk ik iets te glad omdat ik scheerolie gebruik, en geen scheerschuim, dus ik moet mezelf ook aanleren om een paar kleine stoppeltjes te laten zitten, ipv mijn huid helemaal glad te trekken en alles ervanaf te halen....
Scheerolie zou ik mee stoppen.. De meeste scheerolie's zitten vol met etherische olieen zoals eucalyptus/menthol en weet ik wat. Dat is vragen om huidirritatie (en ja, ook razor bumps).
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:35:01 #86
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70164531
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:27 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Oke bedankt, ik zal op die plek voortaan een extra druppel BHA gebruiken! Het zou kunnen dat het door het scheren komt, maar waarom de plek onder mijn andere neusgat dan altijd ontzien wordt is mij een raadsel.
Mijn rechterwang heeft ook meer last van rode ontstekingen dan mijn linker. Is gewoon hoe die haren uit de follikels komen... en stiekem vermoed ik dat het er ook mee te maken heb dat ik liever op mijn rechterzij lig tijdens het slapen dan de linker.
Confidence through competence
pi_70164572
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
Bedankt voor het delen.

De eerste is een in vitro test op biopten, van die andere twee artikels (waarvan nr 3 een reviewartikel is) heb ik geen toegang via mijn huidige uni. Er zijn de laatste paar jaar in researchsetting wat clou's geweest dat niacinamide talgproductie kan verminderen, maar het goedje wordt toch meer gewaardeerd om andere huidverbeterende kwaliteiten. Als je het effect in de praktijk bekijkt, bijv. deze tabel van Draelos (2006):

[ afbeelding ]

... dan zie je bij 'Facial Shine' dat de helft van de testers 'mild' improvement heeft en de andere helft 'no change' (P=0.009). Dit was bij Amerikanen, het effect op de Japanners schijnt iets groter geweest te zijn, maar daar hebben ze niet op visual appearance getest.

De voorlopige klinische resultaten hebben me wel getriggerd om dan maar een flesje Skin Balancing Toner van Paula op te gaan maken, om uit te proberen of het mij wat uitmaakt of niet. Het beroerde is dat je dus niet weet wat voor concentratie daar in zit. Wanneer het visueel helpt, wil ik wel een tube creme specifiek voor niacinamide halen om verder te testen.

Er wordt gespeculeerd dat niacinamide niet diep genoeg doordringt om direct effect te hebben op de talgklieren, en dat het exfolierende effect op de talgbuisjes ervoor zorgt dat de olie wat gelijkmatiger, zachter op de huid komt te liggen. Die testen zijn natuurlijk gedaan bij mensen die bijvoorbeeld geen BHA gebruiken, die dezelfde exfolierende effecten zou moeten hebben. Het grappige is dat niacinamide wateroplosbaar is, dus je zou je ook nog kunnen afvragen in een discussie in hoeverre dit klopt voor de talgbuizen.

Op zich wel geinig om te blijven experimenteren. Maargoed, laat ik eerst die toner maar eens binnen krijgen, ze hebben hem naar de verkeerde DHL distributiecentrum gestuurd zag ik net.
Eerste artikel was juist de enige waar ik geen toegang tot had. Maar goed, een in vitro test is niet per definitie minder bruikbaar dan in vivo. Ik vind het percentage waar bij milde verbetering al na 6 weken te zien is eigenlijk best wel positief. 6 weken is een vrij korte periode op zich.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:38:34 #88
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70164644
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Scheerolie zou ik mee stoppen.. De meeste scheerolie's zitten vol met etherische olieen zoals eucalyptus/menthol en weet ik wat. Dat is vragen om huidirritatie (en ja, ook razor bumps).
Je denkt toch niet dat ik scheerolie van 8 EUR per 10 ml ga kopen? Weet je wel hoeveel marge fabrikanten uit speciaal gelabelde scheerolie halen, terwijl het gewoon óf parafine óf olijfolie oid is?

Ik heb ongeparfumeerde babyolie van Natusan, met slechts twee ingredienten: vloeibare parafine en isopropyl palmitate (moisturiser). 2 EUR voor 300 ml. Echt perfect.
Confidence through competence
pi_70164692
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik scheerolie van 8 EUR per 10 ml ga kopen? Weet je wel hoeveel marge fabrikanten uit speciaal gelabelde scheerolie halen?

Ik heb ongeparfumeerde babyolie, met slechts twee ingredienten: vloeibare parafine en isopropyl palmitate (moisturiser). 2 EUR voor 300 ml. Echt perfect.
Mja inderdaad slimmer Maar goed, ik houd er toch niet van. Je moet je scheermesjes ook heel zorgvuldig reinigen na iedere scheerbeurt want ze worden veel sneller onhygienisch.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:41:53 #90
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70164770
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:39 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Mja inderdaad slimmer Maar goed, ik houd er toch niet van. Je moet je scheermesjes ook heel zorgvuldig reinigen na iedere scheerbeurt want ze worden veel sneller onhygienisch.
Klopt, ik was na het scheren mijn mesje met handzeep (SLS) en warm water. Blijft niets achter op het oog.

Wat gebruik jij om te scheren?
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:46:29 #91
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70164934
Een duur scheerapparaat van Philips! Ik moet misschien eens een nieuwe kop (mesjes) ervoor bestellen, heb ze nu al een jaar! Maar scheer maar 1 of 2x per week..
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:48:23 #92
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70165023
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zie al die termen voorbij komen zonnefilters en het duizelt me een beetje.
Nou heb ik de Nivea DNAge nog 2 keer op mijn smoeltje gedaan en het bevalt tot nu toe redelijk, ben niet super enthousiast maar goed, ik maak het wel op.
Welke ingrediënten uit de volgende lijst zijn nou zonnefilters UVA of UVB?

Aqua (ok dat snap ik dat dat gewoon water is maar ik zet alles er even op voor de volledigheid),
C12-15 Alkyl Benzoate,
Octyldodecanol,
Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate,
Butyl Methoxydibenzoylmethane, Avobenzone - UVA
Octocrylene, - UVB, en deel UVA, stabilizer voor Avobenzone
Alcohol Denat.,
Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphnyl Triazine, Tinosorb S - UVA en UVB
Titanium Dioxide,
Cetyl Alcohol,
Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, UVB en deel UVA
Diethylhexyl Butamido Triazone, UVA en UVB
Cetearyl Alcohol,
Myristyl Myristate,
Glyceryl Stearate SE,
Glycerin,
Ethylhexyl Methoxycinnamate,
Creatine,
Tocopheryl Acetate,
Folic Acid,
1-Methylhydantoin-2-Imide,
Tapioca Starch,
Trimethoxycaprylylsilane,
PEG-40 Castor Oil,
Sodium Cetearyl Sulfate,
Xathan Gum,
Trisodium EDTA,
Sodium Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer,
Phenoxyethanol,
Methylparaben,
Ethylparaben,
Propylparaben,
Parfum.

Pfff wat een lijst zeg, heerlijk om over te typen ook maar kon nergens online zo gauw een lijstje vinden.
Pfff, wat een lijst idd. Ik vind het kut dat fabrikanten de actieve ingredienten er niet gewoon uitvissen.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:49:11 #93
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70165060
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
Een duur scheerapparaat van Philips! Ik moet misschien eens een nieuwe kop (mesjes) ervoor bestellen, heb ze nu al een jaar! Maar scheer maar 1 of 2x per week..
Ja, elektrisch scheren heb ik eigenlijk ook wel overwogen. Heb nu een elektrische scheerding van panasonic, maar op de een of andere manier grijp ik daar nooit naar, tenzij ik haast heb en niet onder de douche kan scheren wat ik normaal doe.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:52:28 #94
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70165210
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:48 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pfff, wat een lijst idd. Ik vind het kut dat fabrikanten de actieve ingredienten er niet gewoon uitvissen.
Ja, fabrikanten zijn gewoon kut
Maar bedankt voor het creëeren van overzicht, ik ga er later eens goed naar kijken, wat deze "cocktail" aan filters me te bieden heeft
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:55:04 #95
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70165318
Volgens mij zit je wel aardig hoor. Helemaal 100% op elke golflengte wordt het toch nooit. Er zullen altijd wat golflengtes bij zitten in zowel UVA als UVB die niet zo goed tegengehouden worden als andere, maar dat je het spul al opdoet scheelt al een hoop.

Oh en deze ook nog: Ethylhexyl Methoxycinnamate.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:58:25 #96
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70165445
Ik heb het vanochtend ook mooi weer opgesmeerd, alhoewel ik nog weinig zon heb gezien vandaag. Maar gisteren weer een patiënte gehad van 35 die eruit zag als 45/50 door haar baklap-huid, brrr
Dat is weer extra motivatie voor een extra smeerseltje he
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:58:25 #97
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70165447
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik zie al die termen voorbij komen zonnefilters en het duizelt me een beetje.
Nou heb ik de Nivea DNAge nog 2 keer op mijn smoeltje gedaan en het bevalt tot nu toe redelijk, ben niet super enthousiast maar goed, ik maak het wel op.
Welke ingrediënten uit de volgende lijst zijn nou zonnefilters UVA of UVB?

Aqua (ok dat snap ik dat dat gewoon water is maar ik zet alles er even op voor de volledigheid),
C12-15 Alkyl Benzoate,
Octyldodecanol,
Butylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate,
Butyl Methoxydibenzoylmethane,
Octocrylene,
Alcohol Denat.,
Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphnyl Triazine,
Titanium Dioxide,
Cetyl Alcohol,
Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid,
Diethylhexyl Butamido Triazone,
Cetearyl Alcohol,
Myristyl Myristate,
Glyceryl Stearate SE,
Glycerin,
Ethylhexyl Methoxycinnamate,
Creatine,
Tocopheryl Acetate,
Folic Acid,
1-Methylhydantoin-2-Imide,
Tapioca Starch,
Trimethoxycaprylylsilane,
PEG-40 Castor Oil,
Sodium Cetearyl Sulfate,
Xathan Gum,
Trisodium EDTA,
Sodium Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer,
Phenoxyethanol,
Methylparaben,
Ethylparaben,
Propylparaben,
Parfum.

Pfff wat een lijst zeg, heerlijk om over te typen ook maar kon nergens online zo gauw een lijstje vinden.
Butyl methoxydibenzoylmethane, bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine en titanium dioxide zijn de belangrijkste UVA filters in dit product. De rest zijn voornamelijk UVB filters, waarvan sommige wat van UVA II absorberen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:59:51 #98
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70165494
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
Een duur scheerapparaat van Philips! Ik moet misschien eens een nieuwe kop (mesjes) ervoor bestellen, heb ze nu al een jaar! Maar scheer maar 1 of 2x per week..
Ik lees dat je ze pas om de 2 jaar hoeft te vervangen, dan gaat die van mij nog tot februari 2010 mee!

Scheelt me nu weer 50 euro neerleggen voor een nieuwe scheerunit!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:00:13 #99
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70165511
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb het vanochtend ook mooi weer opgesmeerd, alhoewel ik nog weinig zon heb gezien vandaag. Maar gisteren weer een patiënte gehad van 35 die eruit zag als 45/50 door haar baklap-huid, brrr
Dat is weer extra motivatie voor een extra smeerseltje he
Ik heb een paar maanden stage gelopen op de afdeling oncologie van het AZM, 't zijn inderdaad enge voorbeelden die je daar ziet. Maargoed, de meeste van die mensen waren ook extreme zonnebaders. En tenslotte is onze langere levensverwachting hoofdoorzaak nr. 1 voor (huid)kanker bij 'normale' mensen.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:11:51 #100
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70165925


Kijk eens wat het DHL-mannetje me aanbood?

Wel een beetje zuur dat shipping costs gewoon 60% van het totale bedrag is. _! Maargoed, nog steeds goedkoper dan in Europa bestellen, met dit aantal producten.
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:16:41 #101
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70166083
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik heb een paar maanden stage gelopen op de afdeling oncologie van het AZM, 't zijn inderdaad enge voorbeelden die je daar ziet. Maargoed, de meeste van die mensen waren ook extreme zonnebaders. En tenslotte is onze langere levensverwachting hoofdoorzaak nr. 1 voor (huid)kanker bij 'normale' mensen.
Ja, daar word je niet vrolijk van... Dit was iemand met MS, dus daarbij is warmte en zon sowieso niet handig, maar goed, mijn voorlichting er maar even op los gelaten.

Veel plezier met je nieuwe pakketje trouwens, leuk altijd, net of je cadeautjes krijgt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70166142
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:11 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk eens wat het DHL-mannetje me aanbood?

Wel een beetje zuur dat shipping costs gewoon 60% van het totale bedrag is. _! Maargoed, nog steeds goedkoper dan in Europa bestellen, met dit aantal producten.
Geen douane aanslag? Top!
pi_70166280
@Stereotomy: Studeer je eigenlijk geneeskunde?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:23:44 #104
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70166378
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:18 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Geen douane aanslag? Top!
Nope! En vrij snel, ook gezien het pakketje eerst naar het verkeerde centrum was gegaan. Raar trouwens, dat bij het labelen mijn achternaam en de laatste twee letters van de postcode zijn weggevallen op het pakketje. Misschien was dat het wel.
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:21 schreef kwahgib het volgende:
@Stereotomy: Studeer je eigenlijk geneeskunde?
klik

Maar ik moet toegeven dat de scheikundige kant mij het minst trekt. Heb meer met klinische fysica...
Confidence through competence
pi_70166407
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:23 schreef Stereotomy het volgende:

klik

Maar ik moet toegeven dat de scheikundige kant mij het minst trekt. Heb meer met klinische fysica...
Aan TUE? Of UT?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:25:50 #106
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70166455
In het zuiden des lands.

Sorry, ben er nogal neurotisch in om persoonlijke links te leggen online, je weet maar nooit wat er gebeurt later met het solliciteren e.d.
Confidence through competence
pi_70166489
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:25 schreef Stereotomy het volgende:
In het zuiden des lands.

Sorry, ben er nogal neurotisch in om persoonlijke links te leggen online, je weet maar nooit wat er gebeurt later met het solliciteren e.d.
Nou dat kan dan alleen de TUE zijn
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:29:05 #108
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70166566
Ik moet mezelf eigenlijk een enorme schop onder de kont geven, want de laatste tijd besteed ik half meer tijd aan het lezen van wetenschappelijke artikels over cosmetica dan over mijn eigen afstudeeronderzoek. Moet echt eens wat minderen nu ik die bestelling van Paula binnen heb...
Confidence through competence
pi_70166606
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:29 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet mezelf eigenlijk een enorme schop onder de kont geven, want de laatste tijd besteed ik half meer tijd aan het lezen van wetenschappelijke artikels over cosmetica dan over mijn eigen afstudeeronderzoek. Moet echt eens wat minderen nu ik die bestelling van Paula binnen heb...
Ach je begeleider waardeert een minder glanzende zuiverdere huid bij jou ook vast, dus hij zal er wel begrip voro hebben ;-)
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:31:19 #110
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70166649
Het is idd een hij

Maargoed, hier op de TU met een 'zij' hoef je ook niet al te blij te zijn.
Confidence through competence
pi_70166803
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:31 schreef Stereotomy het volgende:
Het is idd een hij

Maargoed, hier op de TU met een 'zij' hoef je ook niet al te blij te zijn.
Vandaar dat je zo op huidverzorgen geconcentreerd bent? Omdat je je duidelijk moet onderscheiden tussen al die boys?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:38:17 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70166904
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:35 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Vandaar dat je zo op huidverzorgen geconcentreerd bent? Omdat je je duidelijk moet onderscheiden tussen al die boys?
Nee, omdat ik geen 'normale' hobby kan hebben, maar altijd fanatiek in iets ben, wanneer ik er geïnteresseerd in raak.
Confidence through competence
pi_70167014
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee, omdat ik geen 'normale' hobby kan hebben, maar altijd fanatiek in iets ben, wanneer ik er geïnteresseerd in raak.
Ach ik ben er niet zo veel tijd aan kwijt.. Heb het ooit eens allemaal grondig uitgezocht en nu heb ik een goed regime en m'n huid ziet er beter uit dan ooit.

Enige verandering die er nu nog aan zit te komen is dat ik vanaf volgende week dus 0.05% tretinoine ga gebruiken (Je zou dat ook eens moeten proberen, zeker met jouw vette/onzuivere huid).
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:48:03 #114
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70167239
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:18 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Geen douane aanslag? Top!
Tot 150 Euro betaal je sowieso geen invoerrechten hoor!
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
  vrijdag 19 juni 2009 @ 14:51:24 #115
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70167333
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:48 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Tot 150 Euro betaal je sowieso geen invoerrechten hoor!
Wel omzetbelasting, 19% in dit geval.
pi_70170066
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:41 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ach ik ben er niet zo veel tijd aan kwijt.. Heb het ooit eens allemaal grondig uitgezocht en nu heb ik een goed regime en m'n huid ziet er beter uit dan ooit.

Enige verandering die er nu nog aan zit te komen is dat ik vanaf volgende week dus 0.05% tretinoine ga gebruiken (Je zou dat ook eens moeten proberen, zeker met jouw vette/onzuivere huid).
En dat moet zeker weer een recept voor uitgeschreven worden
BlaBlaBla
pi_70172141
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En dat moet zeker weer een recept voor uitgeschreven worden
Als je last hebt van puistjes en je huisarts verteld dat je iedere dag je gezicht tegen UV beschermt zal ie dat vast wel willen doen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:28:44 #118
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70174130
Ik heb niet dusdanig last van puistjes dat ik dat overtuigend tegen mijn huisarts kan zeggen.

Als tretinoine ooit commercieel verkrijgbaar wordt tegen een redelijke prijs, dan wil ik het zeker wel overwegen. Op korte termijn heeft namelijk de BHA met retinol mijn gezicht het meest geholpen, dus ik ben er zeer enthousiast over.

Zonet heb ik de antioxidant concentrate voor het eerst gebruikt (moet nog samples van de rest opmaken voordat ik aan de flessen begin). Smeert goed weg. Het is een doorzichtige, licht oranje, vloeibare siliconenprutje.

Het is altijd koffiedik kijken, of je huid er over 20 jaar nou beter uitziet wanneer je consequent antioxidanten (onder de zonnebrandcreme) erop smeert of niet, maar tegen die tijd - hopelijk - zal ook onderzoek over de antioxidanten wel het een en ander staven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 19-06-2009 18:35:29 ]
Confidence through competence
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:58:22 #119
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70174992
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb niet dusdanig last van puistjes dat ik dat overtuigend tegen mijn huisarts kan zeggen.
Kwahgib kán natuurlijk een privéhandeltje beginnen
quote:
"man opgepakt wegens handel in anti-aging cosmetica op recept"
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_70175837
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:28 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb niet dusdanig last van puistjes dat ik dat overtuigend tegen mijn huisarts kan zeggen.

Als tretinoine ooit commercieel verkrijgbaar wordt tegen een redelijke prijs, dan wil ik het zeker wel overwegen. Op korte termijn heeft namelijk de BHA met retinol mijn gezicht het meest geholpen, dus ik ben er zeer enthousiast over.

Zonet heb ik de antioxidant concentrate voor het eerst gebruikt (moet nog samples van de rest opmaken voordat ik aan de flessen begin). Smeert goed weg. Het is een doorzichtige, licht oranje, vloeibare siliconenprutje.

Het is altijd koffiedik kijken, of je huid er over 20 jaar nou beter uitziet wanneer je consequent antioxidanten (onder de zonnebrandcreme) erop smeert of niet, maar tegen die tijd - hopelijk - zal ook onderzoek over de antioxidanten wel het een en ander staven.
Dan zeg je dat het voor anti-aging is? En dan neem je een paar kopieen mee van de talrijke onderzoeken die aantonen dat langdurig topical tretrinoine gebruik veilig is? Zal ie vast niet zo moeilijk over doen
pi_70177763
Hi,

Ik wil vragen of jullie een goed zalfje heb tegen het verkleinen of minder zichtbaar maken van porien. Porien op de neus zijn grof bij mij.

Ik gebruik nu benzoylperoxide 5% en ben wel tevreden over maar droogt mijn huid uit. Ik wil daarom binnenkort een middel met BHA gebruiken. Suggesties welke product met BHA te doen is.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 20:47:33 #122
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70178746
paula's choice, zie haar website
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:12:42 #123
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70209151
ff vraagje, als je dit gebruikt:

http://www.paulaschoice-e(...)nd-antioxidants.html

moet je dan dit er voor nog gebruiken:

http://www.paulaschoice-e(...)eatment-cream-2.html

het lijkt me overbodig, omdat het toch al een moisturizing is, maar in die stappen folder die ik kreeg bij mijn bestelling staat van wel -.-
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_70210141
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:12 schreef Salt_Seafood het volgende:
ff vraagje, als je dit gebruikt:

http://www.paulaschoice-e(...)nd-antioxidants.html

moet je dan dit er voor nog gebruiken:

http://www.paulaschoice-e(...)eatment-cream-2.html

het lijkt me overbodig, omdat het toch al een moisturizing is, maar in die stappen folder die ik kreeg bij mijn bestelling staat van wel -.-
Lijkt me ook niet nodig. Misschien dat die hydrating treatment cream nog net iets zwaarder is voor als je echt droge plekjes hebt.
pi_70210166
Zijn jullie trouwens alleen bezig met gezichtsverzorging? Of werken jullie ook hard aan de rest van je lichaam?
pi_70210232
Gewoon shampoo+douchegel. Verder niks speciaals, jij dan?
pi_70210266
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:58 schreef Maxxieh het volgende:
Gewoon shampoo+douchegel. Verder niks speciaals, jij dan?
Ik eet gezond. Sport veel. Ik verzorg m'n lichaam over het algemeen gewoon erg goed denk ik
  zondag 21 juni 2009 @ 00:23:41 #128
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70210655
Ik zwem een paar kilometer per week. Probeer gezond te eten maar hou van snacks.
Confidence through competence
pi_70210889
quote:
Op zondag 21 juni 2009 00:23 schreef Stereotomy het volgende:
Ik zwem een paar kilometer per week. Probeer gezond te eten maar hou van snacks.
Iedereen houdt van snacks Toch eet ik ze eigenlijk maar zelden, en als ik snack is het meestal wel gezond Als je te veel snackt is je sixpack zo weg
pi_70212056
Ohja ik let ook op m'n voeding en sport ook veel, maar doe ik ook voornamelijk voor mezelf. Voel me na het sporten altijd heel relaxt.
pi_70213993
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 14:11 schreef Stereotomy het volgende:
Wel een beetje zuur dat shipping costs gewoon 60% van het totale bedrag is. _! Maargoed, nog steeds goedkoper dan in Europa bestellen, met dit aantal producten.
Het eindresultaat is het enige dat telt!

@kwahgib: ik eet wel gezond maar sport nauwelijks, één keer per week een uurtje tennissen en dat lukt niet eens elke week...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70218285
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:56 schreef Maxxieh het volgende:
Ohja ik let ook op m'n voeding en sport ook veel, maar doe ik ook voornamelijk voor mezelf. Voel me na het sporten altijd heel relaxt.
Heel voldaan gevoel idd Maar sporten is ook goed voor je gezichtshuid..
pi_70225921
Repost: heeft iemand hier ervaring met hoeveel beurten je uit zo'n PC maskertube haalt?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70228127
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:22 schreef W1ZZ het volgende:
Repost: heeft iemand hier ervaring met hoeveel beurten je uit zo'n PC maskertube haalt?
Ik heb het carbon masker ook, en ik vind het een miskoop persoonlijk. Het irriteert m'n huid en ik gebruik het dus eigenlijk nooit.
pi_70228216
Okee, klinkt niet goed! Sowieso eerst maar even samplen dan.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70228507
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:55 schreef kwahgib het volgende:
Zijn jullie trouwens alleen bezig met gezichtsverzorging? Of werken jullie ook hard aan de rest van je lichaam?
3/4x pw krachttraining
BlaBlaBla
pi_70235532
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:07 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

3/4x pw krachttraining
En conditie? droogtrainen/cardio?
pi_70235588
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:53 schreef W1ZZ het volgende:
Okee, klinkt niet goed! Sowieso eerst maar even samplen dan.
Jep. Zelfs als ik de irritatie wegdenk heb ik gewoon niet het gevoel dat het heel veel uitmaakt. Maar ik heb ook niet zo'n hele vette huid. Misschien dat het daar beter voor is.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:31:30 #139
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70236497
Ik vraag het me altijd af bij maskers. Spul is sowieso te visceus om door te dringen in poriën. En al zouden er bepaalde stoffen in zitten die goed zijn voor je huid, dan heb je daar geen kleivehikel voor nodig om die in je huid te krijgen.

Maargoed, heb 3 pakjes hier. Wil evt. wel ruilen W1ZZ tegen andere geursamples? Heb evt. ook nog de nieuwe SPF 45 van Paula voor je in samplevorm.
Confidence through competence
pi_70243462
Hee prima plan, heb alleen geen idee wat jij zou willen van mij op 't moment
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70252681
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:09 schreef kwahgib het volgende:

[..]

En conditie? droogtrainen/cardio?
Ben pas begonnen met touwspringen, maar dat is puur voor conditie val erg snel af dus droogtrainen hoef ik niet

Ff voor degene die Neutrogena Healthy Skin Anti-Wrinkle Cream gebruiken, als ik in het zonlicht/TL licht sta zie ik dat ik nog steeds erg veel kleine pukkeltjes op mijn huid heb, melkbultjes ofzo? Afijn, BHA 2% krijgt dit niet weg (maskers ook niet ), kan die Neutrogena dat wel?
BlaBlaBla
pi_70253986
Nou, als touwtjespringen alleen voor de conditie is vraag ik me toch af waar ik die massieve kuiten dan vandaan heb

(Heb 7 jaar een vechtkunst gedaan waarbij we aan het begin van elke sessie een half uur moesten touwtjespringen)
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70254108
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:06 schreef W1ZZ het volgende:
Nou, als touwtjespringen alleen voor de conditie is vraag ik me toch af waar ik die massieve kuiten dan vandaan heb

(Heb 7 jaar een vechtkunst gedaan waarbij we aan het begin van elke sessie een half uur moesten touwtjespringen)
Haha, ja het is voor mij bedoelt voor mijn conditie, maar als er spiergroei op mijn kuiten bij komt is dat mooi meegenomen
BlaBlaBla
pi_70265293
'k heb een paar vragen over zonnebescherming.

1. Afgelopen herfst heb ik in Turkije zonnebrand van het merk Vision ( http://www.vision-sun.nl/ )gebruikt. Ze zeggen je je maar 1x hoeft in te smeren en dat je dan de hele dag (8uur) bescherming hebt (er zijn ook andere merken die dit beweren b.v. Riemann). Beviel op zicht goed, maar de zon was niet zo heel fel. Is het waar dat een zonnebrand 8 uur lang kan beschermen ook al zwem, transpireer of droog je je af?

2. Een UVA/UVB beschermer in een dagcreme, bescherm die de hele dag? Na 17.00 uur heb ik eigenlijk alleen blootstelling aan de zon, heeft het dan wel zin om hem 's ochtend op te smeren? Het is dan al meer dan 9 uur geleden dat ik het heb opgesmeerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door bastiaan90 op 22-06-2009 20:16:14 ]
pi_70282480
Misschien ook wel leuk om te weten:

Waar heb je het meeste geld aan vergooid op het gebied van huidverzorging?

- 6x microdermabrasie @ ¤ 550,-
BlaBlaBla
pi_70283875
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:42 schreef Soldier2000 het volgende:
Misschien ook wel leuk om te weten:

Waar heb je het meeste geld aan vergooid op het gebied van huidverzorging?

- 6x microdermabrasie @ ¤ 550,-
Wow duur.. En heeft het wat opgeleverd? Volgens mij zijn microdermabrasie effecten slechts tijdelijk toch?
pi_70284919
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:58 schreef bastiaan90 het volgende:
'k heb een paar vragen over zonnebescherming.

1. Afgelopen herfst heb ik in Turkije zonnebrand van het merk Vision ( http://www.vision-sun.nl/ )gebruikt. Ze zeggen je je maar 1x hoeft in te smeren en dat je dan de hele dag (8uur) bescherming hebt (er zijn ook andere merken die dit beweren b.v. Riemann). Beviel op zicht goed, maar de zon was niet zo heel fel. Is het waar dat een zonnebrand 8 uur lang kan beschermen ook al zwem, transpireer of droog je je af?

2. Een UVA/UVB beschermer in een dagcreme, bescherm die de hele dag? Na 17.00 uur heb ik eigenlijk alleen blootstelling aan de zon, heeft het dan wel zin om hem 's ochtend op te smeren? Het is dan al meer dan 9 uur geleden dat ik het heb opgesmeerd.
Over 1 kan ik niet al te veel zeggen.. Ik zou er persoonlijk niet al te hard op vertrouwen. Wat betreft 2. Dit heeft zeker wel zin. Ook al is de effectiviteit misschien iets afgenomen, het is nog altijd veel meer bescherming dan helemaal niets!
pi_70285851
Ik heb net even op hun website gekeken. En ik vind een top-SPF van 28 belachelijk laag.
pi_70290219
Wat kan ik het best als eerst gebruiken na het scheren?
After-shave balsem en daarna DermoPurifyer Tonic van Eucerin (vochtvasthoudende middel (moisturizing))
of andersom?
pi_70292184
geloven mensen echt in die dure zalfjes

dan doe ik mijn werk goed
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:41:04 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70293950
Marketing mensen staan er doorgaans om bekend te dom te zijn om de wetenschappelijke rationale (als die er al is) te begrijpen achter de producten die ze op de markt zetten. Of nog beter: ze willen het niet eens begrijpen of weten of iets effectief is of niet.

Dus ja, ik neem het ze niet kwalijk als ze weer eens een 80 EUR voor 30 ml product met kaviaar of goudblaadjes op de markt zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 23-06-2009 17:42:03 ]
Confidence through competence
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:25:15 #152
260468 Eustace.
Let's misbehave
pi_70295264
If he's fire, I'm gasoline
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:16:47 #153
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70296904
quote:
Sunscreen Controversy: Is Sunny-Side Up Now Sunny-Side Down?
Author: Paula Begoun - 36 Comments
Tags: Avobenzone, Mexoryl SX, Mineral Sunscreen, Nanoparticles, sunscreen, synthetic ingredients

I
apologize for not responding sooner to the wonderful feedback you have all provided on this issue about sunscreens. Unfortunately, the world of sunscreens has gotten more complicated then I ever could have imagined; nanoparticles, micronized actives, synthetic vs. mineral sunscreens, EU regulations versus US regulations or Britain versus Japan regulations, the vitamin D issue, and on and on. Add to that the fact that most synthetic sunscreens have estrogenic properties and there is almost no place to turn where there aren’t complications or controversy for using a sunscreen. I just finished writing the sunscreen section for the new edition of my book The Original Beauty Bible and have not yet updated my web site; I am in the process of doing that now.

Bottom line: The sunscreen issue is mind boggling. Here is what I have concluded from the work I’ve done and I will have the details up on my web site in May.

All synthetic sunscreens are more problematic for skin sensitivity and most, if not all, have estrogenic properties. Still, when a sunscreen includes avobenzone (butyl methoxydibenzoylmethane) stabilized by octocrylene (which is the primary way to stabilize avobenzone based on mounting research), Tinosorb, or Mexoryl SX (ecamsule) you will be getting impressive UVA protection.

Because of the way synthetic sunscreen ingredients work they increase free-radical damage in the epidermis and dermis which probably compromises the value of the increased UVA protection. However, choosing a sunscreen with synthetic active ingredients and a cocktail of antioxidants appears to mitigate this propensity for increased free-radical damage, thus allowing skin to better defend itself against sun exposure. Essentially, what happens in skin is that the antioxidants (assuming they’re in stable packaging) form a reservoir in the epidermis to help offset the oxidative damage the sunscreen actives cannot handle on their own (no sunscreen is capable of blocking 100% of UV light) or as a result of how they work to shield skin from sunlight (Sources: Journal of Photochemistry and Photobiology, April 2008, pages 24-34 and March 2006, pages 204-213; Molecules, August 2007, pages 1,845-1,858; and Journal of Cosmetic Science, November-December 2003, pages 589-598).

Mineral sunscreen ingredients (titanium dioxide or zinc oxide) are by far safer for most all skin types, though they are not without their own set of controversies. Both nanoparticled versions (under 100 nanometers) and micronized versions (over 100 nanometers) are typical in most all mineral SPF formulations. However, there is reduced UVA protection as a trade off for esthetics when you micronize or nanosize versions of these ingredients. That is why it’s important to apply liberally and reapply as needed (not to mention adding a foundation or pressed powder with sunscreen to your daily routine).

Now this is where my personal opinion and experience come into play: I think mineral sunscreens provide superior protection for many reasons but primarily because they are so benign and opaque (they cover skin well and are tenacious, almost like wrapping it in a security bandage). I know that the back of my hands and face don’t have “sun” spots because of my religious use of this blend of mineral sunscreen ingredients.

Synthetic sunscreens are absolutely an option and should not be avoided but in the world of sunscreens but there is no perfect solution. Suffice to say, the risk any combination of sunscreen actives may have is, without question, minor when it comes to the far greater risk of routinely exposing skin to sunlight without any protection from sunscreen.

http://www.paulabegoun.co(...)now-sunny-side-down/
Op haar blog van enkele maanden geleden had Paula (of iemand die zich voor haar voordoet natuurlijk, PR boven alles ) gereageerd over sunscreens. Typisch is dat ze hier avobenzone correct als instabiel classifiseert, in tegenstelling tot haar foute conclusie op haar website.

studieontwijkend gedrag hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 23-06-2009 18:23:12 ]
Confidence through competence
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:32:08 #154
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70310619
Die Paula is een .
quote:
After many years and many millions of dollars spent, Givaudan finally received an NDA culminating in Avobenzone's approval as a Category I ingredient on September 16, 1996.
quote:
Shortly after Avobenzone was "officially" introduced in the U.S., reports of its photoinstability quickly spread.2 With this fact already known in Europe, L'Oréal issued several patents for its photostabilization with Octocrylene and other ingredients.3 Procter & Gamble also patented the use of Methyl Benzylidene Camphor (MBC)4 and finally Roche (the successor of Givaudan) issued patents for the use of Octocrylene for molar ratios of less than 0.8.5 Currently, this patent is licensed by DSM in the U.S.
bron

Ruim een decennium nadat bekend werd dat het toch niet zo stabiel bleek te zijn, komt ze pas met het verhaal dat het niet is zo als ze al jaren zit te verkondigen. Dan faal je toch wel erg hard als expert/goeroe.
pi_70311408
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op haar blog van enkele maanden geleden had Paula (of iemand die zich voor haar voordoet natuurlijk, PR boven alles ) gereageerd over sunscreens. Typisch is dat ze hier avobenzone correct als instabiel classifiseert, in tegenstelling tot haar foute conclusie op haar website.

studieontwijkend gedrag hier
Dit was mij inderdaad grotendeels bekend. Vandaar dat ik ook altijd mijn super antioxidant concentrate gebruik in combinatie met m'n zonnefilter Verder worden die vrije radicalen alleen afgegeven bij zonneblootstelling.. Dus een zonnefilter opsmeren terwijl je de zon niet in gaat, heeft wat dat betreft geen enkel negatief effect.

Overall gezien lijkt me het gebruik van zonnefilters zeker een stuk beter dan het niet gebruiken er van
  woensdag 24 juni 2009 @ 03:00:18 #156
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70311720
o hai! Nog steeds aan het studeren voor tentamen voor morgen, maar nog steeds studieontwijkend gedrag

Idd, Paula's Choice als bedrijf is niet onfeilbaar. Paula heeft (zeker nu haar bedrijf goed loopt) vast veel mensen in dienst die dit soort stukjes voor haar schrijven, onder haar naam, vaak met een scheikundige achtergrond, soms ook niet. Vaak heeft ze kritisch gelijk, soms ook niet. Het is goed dat we zelf blijven nadenken op basis van de beschikbare informatie.

Ik vind het wel interessante materie, leuker dan mijn chemietentamen voor morgen , en bij het lezen van artikels heb ik wel m'n eigen meningen gevormd over UVA/UVB protectie die ik later misschien nog wel eens zal opschrijven. Maar bottom line is dat er nog heeeeul veel stappen gemaakt kunnen worden, óók naar een uniforme, fatsoenlijke kwantitatieve format voor UVA-protectie die verplicht moet worden voor alle sunscreens die wereldwijd op de markt worden gespuugd. De PPD-rating is maar een van de vele mogelijke, idem voor PFA. Het is niet gestandaardiseerd.

Probleem is dat er zoveel variabelen zijn dat je compromissen moet sluiten. In vitro testing is niet goed genoeg, maar praktijktesten is bijna onmogelijk, omdat dat van gebruik tot gebruik verschilt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 24-06-2009 03:09:47 ]
Confidence through competence
  woensdag 24 juni 2009 @ 03:15:44 #157
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70311758
Nog even een laatste rant dan:



http://www.playtexproducts.com/avo/

Zoals ik al eerder vermoedde en bij mijn studieontwijkend gedrag van vannacht eigenlijk alleen maar sterker vermoed, zitten ze in de VS bij veel fabrikanten een beetje tegen een grens aan te hikken van UV-A protectie. Avobenzone is daar zo'n beetje de enige goedgekeurde UV-A beschermer (tenzij je na 2006 kijkt en L'Oreal heet, dan heb je Mexoryl erbij) en die is maar op 3% gelimiteerd (tegen 5% EU en 10% Japan). Zo'n beetje elke grote fabrikant heeft wel een manier gepatenteerd om avobenzone te fotostabiliseren, vaak in een cascade met Diethylhexyl 2,6-Naphthalate + derde UV-absorber, zoals Helioplex en die bovenstaande AvoTriplex dat doen. Allemaal leuke namen voor min of meer dezelfde methode om avobenzone in geëxciteerde toestand te quenchen en het weer naar grondtoestand te brengen.

Op internet lees je ook veel klachten van Amerikanen die 'dan maar een Europese sunscreen bestellen' omdat we hier in Europa vele malen meer UV-A absorbers hebben goedgekeurd, dus we kunnen hier gestabiliseerde avobenzone - eventueel in hogere concentratie dan 3% - gebruiken met een hoop andere UV-A absorbers....

Maargoed, ik rant een beetje nergens naar. Had het ook nog kunnen hebben over dat sommige dermatologen waarschuwen voor vitamine D deficientie door overmatig gebruik van sunscreen (discussie waard), of de mogelijkheid van huidpenetratie van Oxybenzone en die daar als vrije radicaal het een en ander kapot kan maken, of....

Maargoed, da's ook het leuke van praktische wetenschap. Geen wetten die in steen geschreven zijn, maar compromissen in alles sluiten. Ik ga nog ff een hoofdstukje doorstuderen. Gelukkig is er geen zon nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 24-06-2009 03:25:38 ]
Confidence through competence
  woensdag 24 juni 2009 @ 05:20:50 #158
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70311898
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 03:15 schreef Stereotomy het volgende:
Nog even een laatste rant dan:

[ afbeelding ]

http://www.playtexproducts.com/avo/
Wat een probleem, tenzij je in de VS zit.
quote:
Zoals ik al eerder vermoedde en bij mijn studieontwijkend gedrag van vannacht eigenlijk alleen maar sterker vermoed, zitten ze in de VS bij veel fabrikanten een beetje tegen een grens aan te hikken van UV-A protectie. Avobenzone is daar zo'n beetje de enige goedgekeurde UV-A beschermer (tenzij je na 2006 kijkt en L'Oreal heet, dan heb je Mexoryl erbij) en die is maar op 3% gelimiteerd (tegen 5% EU en 10% Japan).
Meestal stoppen ze in de VS 6% oxybenzone voor de UVA-II en 3% avobenzone voor de UVA-I in hun best beschermende producten. UVB filters zoals octocrylene en salicylzuuresters, maar geen octinoxate omdat de stabiliteit van avobenzone niet ten goede komt. En Mexoryl SX zit daar slechts in enkele producten.
quote:
Zo'n beetje elke grote fabrikant heeft wel een manier gepatenteerd om avobenzone te fotostabiliseren, vaak in een cascade met Diethylhexyl 2,6-Naphthalate + derde UV-absorber, zoals Helioplex en die bovenstaande AvoTriplex dat doen. Allemaal leuke namen voor min of meer dezelfde methode om avobenzone in geëxciteerde toestand te quenchen en het weer naar grondtoestand te brengen.
Avobenzone is nog steeds een van de beste UVA-I filters, mits gestabiliseerd en is bovendien goedkoop.
quote:
Op internet lees je ook veel klachten van Amerikanen die 'dan maar een Europese sunscreen bestellen' omdat we hier in Europa vele malen meer UV-A absorbers hebben goedgekeurd, dus we kunnen hier gestabiliseerde avobenzone - eventueel in hogere concentratie dan 3% - gebruiken met een hoop andere UV-A absorbers....
Mooi toch?
quote:
Maargoed, ik rant een beetje nergens naar. Had het ook nog kunnen hebben over dat sommige dermatologen waarschuwen voor vitamine D deficientie of de mogelijkheid van huidpenetratie van Oxybenzone en die daar als vrije radicaal het een en ander kapot kan maken....

Ik ga nog ff een hoofdstukje doorstuderen. Gelukkig is er geen zon nu.
Vitamine D kan je slikken en oxybenzone wordt in de EU nauwelijks gebruikt voor zonbescherming.
  woensdag 24 juni 2009 @ 05:45:45 #159
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70311916
Which reminds me te vragen: wat gebruik jij eigenlijk als dagelijkse zon protectie?
Confidence through competence
pi_70323631
TVP maar weer
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:43:44 #161
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70336937
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 05:45 schreef Stereotomy het volgende:
Which reminds me te vragen: wat gebruik jij eigenlijk als dagelijkse zon protectie?
Dat varieert, maar ik gebruik voornamelijk Franse merken.
pi_70354155
De irritatie na het scheren wordt per scheerbeurt steeds minder door die skin relief treatment. Nu alleen nog een goede cleanser + moisturizer, heb een 'gecombineerde huid'. Dus droge/normale wangen en een glimmende neus/voorhoofd. Weet iemand hier nog wat aanraders om te proberen?
pi_70447558
Zo besteld:

- NEUTROGENA Healthy Skin Anti-Wrinkle Cream SPF15

Benieuwd wat voor effect dit op mijn huid heeft, ik hoop echt dat ik met deze creme mijn talgproductie een keer onder controle kan houden
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:32 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Wow duur.. En heeft het wat opgeleverd? Volgens mij zijn microdermabrasie effecten slechts tijdelijk toch?
Ligt er maar net aan hoe lang je het voortzet, zover ik weet is dat hoe meer behandelingen je achter elkaar laat uitvoeren hoe beter resultaat je krijgt (doh ) maar wat ook zal blijven doordat je steeds meer oneffenheden weghaalt.

Maar ik merkte er uiteindelijk vrijwel niets van
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 15:41:12 #164
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70448486
Waarom heb je nou de dagcreme besteld? Daar zit als het goed is minder retinol in

Als ik klaar ben met de retinol van Neutrogena, wil ik wellicht dit proberen:



Avène Diacneal. Hier zit een flinke dot retinal in (de aldehyde van retinol), en een tube is tussen de 10-15 EUR, dus nog wel betaalbaar. Mijn huid heeft 0 ongewenste reacties op de Neutrogena retinol gegeven, dus ik denk dat ik wel iets sterkers aankan. Als je hierna nog een upgrade wil, kom je bij het zuur uit, en die is als tretionine alleen op doktersrecept verkrijgbaar.

Zou trouwens niet alteveel verwachten van verminderde talgproductie, alhoewel je porien er wellicht wel wat zachter, minder gedefinieerd eruit gaan zien. Als je echt minder talg wil produceren moet je aan de orale accutane ofzo.

[ Bericht 35% gewijzigd door Stereotomy op 28-06-2009 15:48:30 ]
Confidence through competence
pi_70448533
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:41 schreef Stereotomy het volgende:
Waarom heb je nou de dagcreme besteld? Daar zit als het goed is minder retinol in
ooooooooh nee he, ik d8t dat dat niets uitmaakte fuck

Scheelt het veel?
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 15:46:36 #166
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70448605
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

ooooooooh nee he, ik d8t dat dat niets uitmaakte fuck

Scheelt het veel?
Moeilijk te zeggen, want we kunnen alleen gokken op basis van ingredientenlijstjes. Beetje de Sonja Bakker Paula Begoun-manier. De retinol staat bij de SPF 15 wel iets lager ja. Blijkt mee te vallen trouwens. Maar d'r is alleen deze kwalitatieve manier om dat te gokken.

Hierzo kijken: http://www.makeupalley.com/user/notepad/retinoids

Daarnaast verhoogt retinol de fotosensitiviteit, dus ik zou retinol sowieso alleen 's avonds gebruiken. Deze SPF kun je ook wel gerust 's avonds gebruiken hoor.
Confidence through competence
pi_70449298
Waaruit kun jij opmaken dat er niet veel verschil in zit?
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 16:26:19 #168
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70449521
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Waaruit kun jij opmaken dat er niet veel verschil in zit?
Plaats van retinol tussen alle andere ingredienten. Achter de dragers, voor de buffers en de conserveermiddelen.

Maargoed, retinol en daglicht is niet zo'n puike combinatie vanwege de fotosensitiviteit, en dat vang je natuurlijk maar deels op met de sunscreen. Maar waarom overdag met de kraan open dweilen als je 's nachts ook kunt dweilen zonder kraan?
Confidence through competence
pi_70449765
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:26 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Plaats van retinol tussen alle andere ingredienten. Achter de dragers, voor de buffers en de conserveermiddelen.

Maargoed, retinol en daglicht is niet zo'n puike combinatie vanwege de fotosensitiviteit, en dat vang je natuurlijk maar deels op met de sunscreen. Maar waarom overdag met de kraan open dweilen als je 's nachts ook kunt dweilen zonder kraan?
Ik kan het natuurlijk ook als dagcreme gebruiken als ik veel binnen zit.
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 16:45:49 #170
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70450039
quote:
Op zondag 28 juni 2009 16:35 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik kan het natuurlijk ook als dagcreme gebruiken als ik veel binnen zit.
En op zich ga je er natuurlijk niet dood van, een tube leegmaken als dagcreme. Maar 't is aan te bevelen dat wanneer het je bevalt, je de night-versie neemt en de retinol gewoon alleen 's nachts gebruikt.
Confidence through competence
pi_70450226
Misschien dat ik hem ook wel alleen als nachtcreme ga gebruiken, even afwachten hoe mijn huid eruit ziet en blijft zien wanneer ik hem gebruik. Ik wou ook de nachtcreme, maar deze was op ebay net iets goedkoper

Wanneer staat Avène Diacneal bij je in de planning?
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 16:53:36 #172
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70450295
Als die tube Neutrogena op is. Denk over een maandje of 2.

En dan nog, de retinol bevalt me wel, weet op zich niet of ik sterker spul nodig heb.
Confidence through competence
pi_70450546
En wat denk je dat het meeste resultaat heeft gehad, BHA 2% of retinol?
BlaBlaBla
  zondag 28 juni 2009 @ 17:09:52 #174
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70450801
Qua instant uiterlijke verbetering? De BHA, zeker. De retinol heeft alleen de porien naast en op mijn neus wat zachter en minder gedefiniëerd gemaakt.

De vraag bij mij alleen is echter: heb ik ze wel allebei nodig? Heb nu in korte tijd heel veel geïntroduceerd in mijn gezichtsverzorging regimen, en wil wel versimplificeren over een tijdje. De Skin Balancing Toner bijvoorbeeld van Paula gaat er zeer waarschijnlijk uit, scheelt weer een stap. Maar die fles is nog vrijwel vol, dus duurt nog een tijdje.

http://www.makeupalley.com/user/notepad/tetrakis/
Confidence through competence
pi_70452203
Interessant om te lezen, vooral nu ik zie dat Differin Gel 'hetzelfde' effect moet geven, en laat ik dat nou net nog thuis hebben liggen

Krijg ineens spijt van zijn impulsieve ebay aankoop

[ Bericht 25% gewijzigd door Soldier2000 op 28-06-2009 18:15:00 ]
BlaBlaBla
pi_70452280
Ja, je wilt 't simpeler? Ik heb namelijk op 't moment zo'n goeie huid dat ik veel te bang ben om aanpassingen te doen, eerlijk gezegd...
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70452568
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:41 schreef Stereotomy het volgende:

Avène Diacneal. Hier zit een flinke dot retinal in (de aldehyde van retinol), en een tube is tussen de 10-15 EUR, dus nog wel betaalbaar. Mijn huid heeft 0 ongewenste reacties op de Neutrogena retinol gegeven, dus ik denk dat ik wel iets sterkers aankan. Als je hierna nog een upgrade wil, kom je bij het zuur uit, en die is als tretionine alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
Hoeveel zit er in dan?
pi_70452610
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:41 schreef Stereotomy het volgende:
Zou trouwens niet alteveel verwachten van verminderde talgproductie, alhoewel je porien er wellicht wel wat zachter, minder gedefinieerd eruit gaan zien. Als je echt minder talg wil produceren moet je aan de orale accutane ofzo.
Mijn 0,05% tretinoine heeft wel een significant effect op mijn talgproductie gehad.
  zondag 28 juni 2009 @ 18:46:04 #179
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70453088
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:21 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Hoeveel zit er in dan?
0,1% retinal en 6% glycolzuur.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:16:08 #180
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70464552
Avène heeft een hele lijn met retinol-producten.

Ysthéal+ - 30 ml - ca. 22 EUR - Retinal 0.05%
Eluage - 30 ml - ca. 25 EUR - Retinal 0.05% / 0.5% Hyaluronzuur
Retrinal - alleen in de VS verkrijgbaar - 0.025, 0.05 en 0.1% retinal
Diacnéal - 30 ml - 12 EUR - Retinal 0.1% / Glycolzuur 6%

Volgens mij klopt het bovenstaande uit mijn aantekeningen.

Best interessant dat ze Diacnéal, een lijn die ze qua marketing meer naar jongeren / jeugdpuistjes-hebbenden richten, minder duur hebben gemaakt. Ystheal+ en Eluage-kopers zijn waarschijnlijk van die Readers Digest lezende affluente huisvrouwen, dus die hebben wat meer te besteden.
Confidence through competence
  maandag 29 juni 2009 @ 00:19:47 #181
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70464646
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:03 schreef Soldier2000 het volgende:
Interessant om te lezen, vooral nu ik zie dat Differin Gel 'hetzelfde' effect moet geven, en laat ik dat nou net nog thuis hebben liggen

Krijg ineens spijt van zijn impulsieve ebay aankoop
Huu ja, da's een moderne retinoid. Is vele malen sterker dan die Neutrogena die je hebt gekocht. Maar misschien kun je wat experimenteren, niet alles hoeft sterk sterker sterkst te zijn natuurlijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Adapalene
Confidence through competence
pi_70475015
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:46 schreef Orlistat het volgende:

[..]

0,1% retinal en 6% glycolzuur.
Jammer van die combinatie. Glycolzuur en retinoides verzwakken elkaars werking (mits tegelijkertijd gebruikt). Bij overdag AHA / 's avonds retinol is het juist een prima combinatie.

[ Bericht 11% gewijzigd door kwahgib op 29-06-2009 14:35:55 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 17:06:13 #183
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70484346
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Jammer van die combinatie. Glycolzuur en retinoides verzwakken elkaars werking (mits tegelijkertijd gebruikt). Bij overdag AHA / 's avonds retinol is het juist een prima combinatie.
Yeah, dat lees ik ook vaak anecdotaal, maar heb nog geen artikel kunnen vinden waarin men dat kwantitatief gemeten heeft. Ik ben wel benieuwd naar het mechanisme namelijk.

Hier is een iets ouder artikel dat AHA en Retinoids in cosmetica beschrijft, maar zegt bijvoorbeeld weer niet wat er meet de efficiacy gebeurt als je ze beide tegelijk gebruikt.
Confidence through competence
  maandag 29 juni 2009 @ 21:23:08 #184
232329 Orlistat
I see fat people
pi_70492879
Er is een en ander te vinden op PubMed over Diacnéal/RALGA (retinal+glycolzuur). PMID 15724102 laat een hogere beschikbaarheid zien van de retinal in combinatie met glycolzuur.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:16:20 #185
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70500606
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:23 schreef Orlistat het volgende:
Er is een en ander te vinden op PubMed over Diacnéal/RALGA (retinal+glycolzuur). PMID 15724102 laat een hogere beschikbaarheid zien van de retinal in combinatie met glycolzuur.
Ha, goed gevonden. Bij de related links kwam ik deze ook nog tegen:

RALGA (Diacneal), a retinaldehyde and glycolic acid association and postinflammatory hyperpigmentation in acne--a review

Topical retinaldehyde with glycolic acid: study of tolerance and acceptability in association with anti-acne treatments in 1,709 patients

Mixing glycolic acid with retinaldehyde: RALGA, a technical achievement.

etc.

Nu, het zal me niet verbazen als Avene opdracht voor die studies gegeven heeft, maar desalniettemin laten ze zowel op proefdieren als op mensen een aardig synergistisch resultaat zien.

Blijft de vraag: is het een hoax dat retinoids en AHA/BHA elkaars effect tenietdoen? Zo nee, volgens welk mechanisme gebeurt dat dan?
Confidence through competence
pi_70500806
Op de bijsluiter van alle tretinoine producten staat dat je ze niet mag gebruiken in combinatie met andere zuren aangezien dat de effectiviteit van tretinoine aantast. Glycolzuur is ook een zuur, en ik denk dat de redenering op basis hiervan is.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:32:54 #187
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70501077
Maar staat daar ook dat ze elkaars werking aantasten, of is het meer als bescherming doordat je dan twee potentieel irriterende producten gebruikt op je huid?

Trouwens, tretioine is ook een zuur. Misschien bedoelen ze dat beide producten het effectiefst zijn op een andere pH waarde?
Confidence through competence
pi_70501166
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:32 schreef Stereotomy het volgende:
Maar staat daar ook dat ze elkaars werking aantasten, of is het meer als bescherming doordat je dan twee potentieel irriterende producten gebruikt op je huid?
Werking. Maar goed, ik heb het veelvuldig gelezen in ieder geval. Ik heb gewoon een dag/nacht regime voor BHA/AHA en tretinoine. Dan weet je iig zeker dat het goed zit
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:41:51 #189
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70501323
Tja, veelvuldig gelezen zegt niets over wat er precies achter zit. En er hoeft maar 1 'expert' op internet zo'n uitspraak te doen, en het wordt 100x gekopieerd en gequote. Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe en waarom precies.

Hier blijkbaar een patent om 10% glycolzuur met 0.025% tretinoine samen te gebruiken:
quote:
Based on the prior art, there is some belief that the acidity of the AHAs would reduce the efficacy of a simultaneous tretinoin application or even of a non-simultaneous tretinoin application. Therefore, this invention runs counter to the prior art by focusing on deriving synergistic effects from an application containing both glycolic acid and tretinoin. By simultaneously treating the skin at two levels, it is theorized that enhanced skin promotion will occur. There is some indication that the negative side effects individually attached to these compounds are diminished by this combination.

[..]

Preliminary results indicate that the majority of patients report superior results over other prescription products, including tretinoin and glycolic acid alone. For treatment of acne, the combination has been effective in treating those with open and closed comedones. In addition, patients with actinic damage and wrinkles have reported favorably on the effectiveness of the combination.

http://www.freepatentsonline.com/5861432.html
Confidence through competence
pi_70508400
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:41 schreef Stereotomy het volgende:
Tja, veelvuldig gelezen zegt niets over wat er precies achter zit. En er hoeft maar 1 'expert' op internet zo'n uitspraak te doen, en het wordt 100x gekopieerd en gequote. Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe en waarom precies.

Hier blijkbaar een patent om 10% glycolzuur met 0.025% tretinoine samen te gebruiken:
[..]

Dat begrijp ik Nouja misschien moet je het dan maar gewoon proberen.. Ik houd het bij mijn schema waar ik het over dag/nacht afwissel.
pi_70580049
**** weer.

Ik denk ik ga even lekker zonnen (zonder zonnebrand ) omdat ik door tentamens en veel binnen te werken nogal bleek zie, tada, rood en vol met poriën op me voorhoofd.
pi_70581289
Ga ik straks ook doen... Ik merk ook altijd dat m'n huid er beter uitziet een dag na 't zonnen maar ik betwijfel sterk of dat effect blijvend is (daar je huid van 't zonnen uitdroogt en dus weer met dubbele dienst talg gaat produceren).
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70584920
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:35 schreef Faeroer het volgende:
**** weer.

Ik denk ik ga even lekker zonnen (zonder zonnebrand ) omdat ik door tentamens en veel binnen te werken nogal bleek zie, tada, rood en vol met poriën op me voorhoofd.
Heb ik ook, maar even douchen en je poriën zien er weer normaal uit.
BlaBlaBla
pi_70585671
Als ik een zonnige dag achter de rug heb, kun je dat écht goed zien aan mijn (gezichts)huid. Ziet er veel beter uit; nauwere poriën, egaler, getint, etc etc. Zelfs na het douchen raakt het niet uitgedroogd en hoewel ik vroeger bij veelvuldig smeren (gezichtscreme, zonnebrand, aftersun, etc) nog wel eens last had van bultjes e.d. is dat nu verdwenen.

Maar dat kan natuurlijk ook met het stabiliseren van mijn hormonenspiegel te maken hebben... (nu 22jr).
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:10:13 #195
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70589571
Alle sebumcontrole ten spijt: als je op een hete dag zoals deze je de pleuris zweet, dan:

1) Glim je sowieso als een kerstbal
2) Stroomt de zonprotectie samen met het zweet je ogen in

Confidence through competence
pi_70597566
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:10 schreef Stereotomy het volgende:
Alle sebumcontrole ten spijt: als je op een hete dag zoals deze je de pleuris zweet, dan:

1) Glim je sowieso als een kerstbal
2) Stroomt de zonprotectie samen met het zweet je ogen in


1 wel Van 2 heb ik gelukkig geen last. Zeker met dagen als vandaag gebruik ik de SPF 85 en die blijft eigenlijk onwijs goed zitten..
pi_70684923
Beste fokkers,

Ik gebruik al jaren de volgende 2 producten om mijn gezicht te onderhouden:

- Nivea for Men Face Wash Sensitive

http://www.drogisterij.ne(...)_face_wash/P/3193316

- Biodermal Sun Tan Extra

http://www.biodermal.nl/pages/2-1-3-02.php

Tot grote tevredenheid, tot voor kort..
Afgelopen 2 weken heb ik last van kleine witte puistjes op m'n voorhoofd en onder m'n ogen/naast m'n neus. Heeft waarschijnlijk met het benauwde/drukkende weer te maken.

Wat kan ik hieraan doen?

Ik dacht zelf aan de biodermal crème gedurende het warme weer te vervangen door een niet-vette crème/balsem zoals bijv. de volgende van L'Oreal Men Expert (die ik normaliter alleen na het scheren gebruik)

http://www.drogisterij.ne(...)raterende_/P/3224844

Ik was m'n gezicht elke ochtend en breng daarna de crème op.

Alle advies is welkom
pi_70771888
Welke dagcrème of gelaatsverzorging raden jullie aan voor een droge huid?
the pleasure - the privilege is mine
pi_70772069
Is alcohol goed tegen puisten?
pi_70772141
Drinken of op je huid smeren?

In beide gevallen niet volgens mij.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70772207
Hi!
Is er hier iemand die ik blij kan maken met een Dermalogica Medibac Clearing?

Eén keer gebruikt maar te hard voor mijn huid. Hoef er niks voor maar het is te duur om te laten liggen en er niks mee te doen. Het is genoeg voor een maandje ofzo.
Go hard or go home
pi_70772346
Zit er ook iets van een masker bij? Dan ben ik wel geïnteresseerd om dat eens te proberen! En alvast bedankt iig!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70772389
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef W1ZZ het volgende:
Zit er ook iets van een masker bij? Dan ben ik wel geïnteresseerd om dat eens te proberen! En alvast bedankt iig!
Ja! Pm je adres maar dan stuur ik het eerdaags naar je op.
Go hard or go home
pi_70772581
Done thx!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70772914
Oja, alcohol op de huid/puist smeren bedoelde ik natuurlijk. Wegens ontsmetten ofzo.
pi_70774243
Je kunt de puisten beter met benzoylperoxide aanstippen: dat doodt de bacteriën die verantwoordelijk zijn voor je puist. Alcohol droogt de huid uit waardoor deze weer extra talg gaat produceren om goed geölied te blijven.
Extra talg -> extra puisten.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70777975
Houd er wel rekening mee dat je voorzichtig begint met BP, probeer eerst 5% 2-4¤ bij de apotheek ofzo. En kijk uit voor kleren, want het bleekt als een gek.
pi_70798070
Trouwens, vinden jullie ook dat de Paula's Choice's Skin Balancing Toner naar appeltaart ruikt?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:38:41 #209
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70798453
Net even op de arm gespoten (ik heb het in een 8 ml Sally atomizer). Enne... nee. Tenzij het een plastic mock-up appeltaart is.
Confidence through competence
pi_70799520
Hmm, je moet het ook op een wattenschijfje ruiken
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70827295
Zijn er meer mensen die 's avonds alleen maar BHA 2% gebruiken? Ik vroeg me af of het wel/niet verstandig is om hier nog een moisture bij te gebruiken (vettige huid).
BlaBlaBla
  zondag 12 juli 2009 @ 03:04:58 #212
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70893317
Als je huid droog voelt kun je uiteraard een lichte moisturizer erbij doen. BHA laat ik meestal wel een paar minuten intrekken alvorens ik er moisturizer/sunscreen op kwak, omdat ik niet meteen de pH-waarde wil verstoren. Weet niet hoeveel dit concreet uitmaakt, overigens.
Confidence through competence
  zondag 12 juli 2009 @ 03:21:10 #213
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70893453
Ik heb weer een nachtje (ja, ik ben een nachtmens ) zitten lezen over zink als sebum-reducer. Schijnt behoorlijk effectief te zijn, omdat het de testosteron-variant beinvloed die talgproductie regelt in de talgklieren. Twee manieren om het te laten werken (had een langer verhaal kunnen worden, onderstaand is kort):

1) Oraal ingenomen: ADH is rond de 15 mg voor mannen, maar lees dat het vanaf 30-50 mg oraal ingenomen bij sommige mensen effect heeft op de talgproductie. Te hoge doses hebben bijwerkingen als overgeven. En bij langdurig gebruik moet je ook een kopersupplement erbij nemen. Niet mijn voorkeur dus.

2) Op de huid aangebracht: meestal in de vorm van Zinc PCA, een ingredient die ik al eens eerder had gebruikt in Garnier Pure A moisturizer. Van dit product had ik altijd het idee dat het de beste OTC product was voor de oliehuid. Toen ik het gebruikte, vorig jaar, had ik wel het subjectieve gevoel dat de olieproductie op mijn gezicht iets minder was.

Nu ziet mijn huid er best goed uit momenteel, en is de enige major problem eigenlijk nog steeds de overmatige talg. Ik wil als mijn Neutrogena anti-wrinkle ding op is overgaan op Avene Diacneal met retinal(dehyde) en 6% glycolzuur, en dan BHA uit mijn regime schoppen. Hopen dat de retinal iets met de talgproductie doet.

BHA heb ik de laatste twee weken maar enkele keren per week gebruikt, omdat ik weinig tot geen last had van Acne en de retinol/niacinamide die ik ook in m'n regime heb zitten naar mijn idee genoeg exfolierende werking hadden aan de oppervlakte. En zeker als die 6% AHA eroverheen gaat moet dat meer dan genoeg zijn om het goed eruit te laten zien.

Maargoed, even heel lang verhaal kort , ik was dus op zoek naar lichte producten met zinc PCA maar *zonder* extra spul als AHA/BHA erbij (die Garnier Pure A valt dus af, heeft 1% BHA), en kwam hier uit:

http://www.skinactives.com/

Iemand wel eens van deze website gehoord? Is een website die grondstoffen levert voor DIY thuismixers. Ik krijg dus het idee om misschien gewoon maar zinc PCA te bestellen en die te verdunnen in mijn toner.
Confidence through competence
pi_70898176
Kan het eigenlijk kwaad om en BHA en retinol te gebruken?

Dus overdag BHA en 's avonds retinol?
BlaBlaBla
pi_70900212
Ik heb een crème van Neutrogena waar ze samen in zitten, dus lijkt me niet maar ik wacht de reacties van kwahgib en Stereo nog even af
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_70900775
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:17 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb een crème van Neutrogena waar ze samen in zitten, dus lijkt me niet maar ik wacht de reacties van kwahgib en Stereo nog even af
Really, welke creme is dat?
BlaBlaBla
pi_70901710
Neutrogena Healthy Skin Anti-wrinkle Anti-Blemish cream, gebruik ik als nachtcrème:

"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 12 juli 2009 @ 15:29:28 #218
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70902377
Daar was die discussie laatst dus over. Verschillende 'gewone' websites - die het al dan niet van elkaar kunnen hebben - zeggen dat AHA/BHAs retinoids deactiveren wanneer ze tegelijk gebruikt worden. Maar welk mechanisme daar achter zit, zeggen ze er nooit bij, en is voor mij ook niet te vinden op Pubmed.

Van de mix van retinaldehyde (0.1%) en AHA (6% glycolzuur) zijn wel nieuwe onderzoeken bekend, en daar wordt gezegd dat beide losse effecten juist worden versterkt.

Retinoids zou ik zoveel mogelijk 's avonds gebruiken, omdat ze afgebroken worden door UV straling en daarnaast de huid ook gevoeliger maken daarvoor.

Trouwens, offtopic , gisteren kwam ik op acne.org deze fotolog tegen. Kun je voorstellen wat het met het zelfvertrouwen van iemand doet als je in 4 maanden van plaatje 1 naar het laatste plaatje kunt gaan? Met accutane, dat wel

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 12-07-2009 15:36:56 ]
Confidence through competence
pi_70902677
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:29 schreef Stereotomy het volgende:
Daar was die discussie laatst dus over. Verschillende 'gewone' websites - die het al dan niet van elkaar kunnen hebben - zeggen dat AHA/BHAs retinoids deactiveren wanneer ze tegelijk gebruikt worden. Maar welk mechanisme daar achter zit, zeggen ze er nooit bij, en is voor mij ook niet te vinden op Pubmed.

Van de mix van retinaldehyde (0.1%) en AHA (6% glycolzuur) zijn wel nieuwe onderzoeken bekend, en daar wordt gezegd dat beide losse effecten juist worden versterkt.

Retinoids zou ik zoveel mogelijk 's avonds gebruiken, omdat ze afgebroken worden door UV straling en daarnaast de huid ook gevoeliger maken daarvoor.
Maar het wordt toch niet tegelijk gebruikt, je gebruikt bha overdag en retinol 's nachts? Of doel je op Wizz
BlaBlaBla
  zondag 12 juli 2009 @ 15:38:48 #220
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70902747
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Maar het wordt toch niet tegelijk gebruikt, je gebruikt bha overdag en retinol 's nachts? Of doel je op Wizz
Ja, dat product van W1ZZ. En dat product wat ik zelf nog wil proberen, Avene Diacneal.
Confidence through competence
pi_70902827
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, dat product van W1ZZ. En dat product wat ik zelf nog wil proberen, Avene Diacneal.
Heb jij eigenlijk nog zoveel last van acne omdat je juist specifiek Diacneal Acne Treatment gaat gebruiken?
BlaBlaBla
  zondag 12 juli 2009 @ 15:47:33 #222
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70903091
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nog zoveel last van acne omdat je juist specifiek Diacneal Acne Treatment gaat gebruiken?
Ik heb weinig last van acne. Het gaat me om de retinal en de effecten daarvan. Ik kan ook Avene Ystheal+ gebruiken, die heeft retinal zonder glycolzuur, maar die tube is 2x zo duur.

Wanneer ik Diacneal met tevredenheid kan gebruiken zonder dat ik veel acne krijg, heb ik die Paula's Choice 2% BHA ook niet meer nodig. Heb dan een exfoliant en een retinoid in één.

Eigenlijk wil ik gewoon twee dingen met spullen: 1) er nu goed uitzien en 2) er later goed uitzien.
Confidence through competence
pi_70903342
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:47 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik heb weinig last van acne. Het gaat me om de retinal en de effecten daarvan. Ik kan ook Avene Ystheal+ gebruiken, die heeft retinal zonder glycolzuur, maar die tube is 2x zo duur.

Wanneer ik Diacneal met tevredenheid kan gebruiken zonder dat ik veel acne krijg, heb ik die Paula's Choice 2% BHA ook niet meer nodig. Heb dan een exfoliant en een retinoid in één.
De reviews zijn wel heel erg wisselend! Of het werkt goed, of je krijgt er juist een slechtere huid van.

Heb je deze tube trouwens al gekocht?
BlaBlaBla
  zondag 12 juli 2009 @ 15:56:33 #224
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70903460
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:53 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De reviews zijn wel heel erg wisselend! Of het werkt goed, of je krijgt er juist een slechtere huid van.

Heb je deze tube trouwens al gekocht?
't is toch altijd even uitproberen op je eigen huid. Maar omdat ik echt 0 bijwerkingen had van die retinol creme van Neutrogena (Terwijl op makeupalley veel mensen zeiden dat zelfs dat product prikkels veroorzaakte ) en ook goed op de 8% AHA van Paula reageer, denk ik dat het wel goed komt. En anders de Ysthéal proberen.

Ik heb nog niks gekocht: wil nog ff wat zinkspullen gaan uitzoeken en misschien tegelijk bestellen. Als ik mijn huidige huid kan houden + minder talg / kleinere porien + fatsoenlijke zonnebrandcreme, dan ben ik helemaal happy.
Confidence through competence
pi_70903871
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

't is toch altijd even uitproberen op je eigen huid. Maar omdat ik echt 0 bijwerkingen had van die retinol creme van Neutrogena (Terwijl op makeupalley veel mensen zeiden dat zelfs dat product prikkels veroorzaakte ) en ook goed op de 8% AHA van Paula reageer, denk ik dat het wel goed komt. En anders de Ysthéal proberen.

Ik heb nog niks gekocht: wil nog ff wat zinkspullen gaan uitzoeken en misschien tegelijk bestellen. Als ik mijn huidige huid kan houden + minder talg / kleinere porien + fatsoenlijke zonnebrandcreme, dan ben ik helemaal happy.
Ja dat klopt, ik heb zelf ook 0 bijwerkingen van de Neutrogena creme, vind het juist wel een erg fijne creme die bij mij erg snel intrekt, fijn aanvoelt en mijn huid iets minder snel vettig laat worden wanneer ik het gebruik.

Ga je het op ebay kopen, of nu in een online usa shop?
BlaBlaBla
  zondag 12 juli 2009 @ 16:24:09 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70904358
Nederlandse internetapotheek, lijkt het goedkoopst. Avene is een Europees merk...
Confidence through competence
pi_70946513
Hallo, ik heb een klein vraagje en jullie lijken me wel experts .
Ik heb laatst Garnier Pure Active Scrub Creme gekocht (die je elke dag kan gebruiken volgens de verpakking) maar wat is dan het juiste om te doen:

Eerst scrubben en dan scheren of eerst scheren en dan scrubben? Ik gebruik trouwens een mesje met scheergel.

Alvast bedankt
  maandag 13 juli 2009 @ 23:28:50 #228
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70951531
Ik zou zeggen eerst scrubben, met als argument dat je baardharen sowieso wat zachter worden als je eerst wast. En het feit dat je sowieso dode huidcellen van je gezicht haalt als je aan het scheren bent, dus anders zou je dubbel scrubben bij je baard.

Je moet nooit hard scrubben, maar dan zou ik me met de scrub op de niet-baard plekken concentreren. Overigens ben ik geen fan van mechanisch exfolieren. Liever chemisch, is egaler.
Confidence through competence
  dinsdag 14 juli 2009 @ 05:12:05 #229
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_70956042
Scrub > scheer
&lt;a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Seafood! on Steam&lt;/a&gt;
pi_71002395
Ik zou inderdaad ook altijd eerst scrubben, maar toen ik nog mechanisch (dus met een crème met korreltjes) scrubde deed ik dat altijd 's avonds de avond vóórdat ik me ging scheren.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_71078577
Toen ik toestraks even op ebay keek was de "Neutrogena Healthy Skin Anti-Wrinkle Cream night" nauwlijks meer te koop waar jullie zo lyrisch over zijn in deze topicreeks.
De intensive versie wordt wel veel aangeboden.
Bevat deze andere ingredienten? Wat is het verschil?

Ik zie nu net ook nog een anti-blemish versie.Is hier ook nog iets anders aan?

[ Bericht 13% gewijzigd door AJX op 17-07-2009 21:55:31 ]
pi_71082779
Ik ben geintereseerd geraakt in dit onderwerp en heb een paar topic doorgebladert maar hierdoor heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand die kan beantwoorden.

Er word onwijs veel gesproken over Paula'sChoice producten en ook veel over Neutrogena. Waarom zijn deze 2 merken onder de kenners hier zo populair? De Startpost geeft véél meer merken aan, waarom zijn deze minder/ minder besproken?

Ik heb een vaak een vettige (en ik denk ook gevoelige) huid met hier en daar wat acne. Wel redelijk wat rooie vlekken. Ook heb ik 9 maanden aan de Roacuttane gezeten en daarna is het een stuk beter geworden, want daarvoor was het echt een bak ellende. Maar nu ik in mijn "betere" periode zit vraag ik mij af hoeveel effect intensief verzorgen en smeren heeft. Krijg ik nu een hele gave huid en geen acne meer of is dit te veel gevraagd? Ik gebruik nu helemaal niks voor mijn gezicht (behalve aftershave na het scheren).

Zijn de dure producten ook significant beter dan de goedkope producten? Ik wil niet bezuinigen op me eigen verzorging maar honderden euro's kwijt zijn aan een beetje gezichtsverzorging gaat me ook te ver.

En wat gebruiken jullie eigenlijk voor de rest van je lichaam? Hier lees ik weinig over, maar volgensmij zit daar ook huid

Ik ben nu van plan om die monsterkits te bestellen van PC. Voor de hele vette acne huid en voor de vette/normale huid. Kijken wat me hiervan bevalt en dan eventueel misschien wat aankopen.

Ik hoop dat iemand (uitgebreid) antwoord op mijn vragen kan geven
hoi
  zaterdag 18 juli 2009 @ 00:16:19 #233
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71083977
Persoonlijk heb ik iets tegen A-merken als Clinique, Shiseido, Dior, etc. omdat ze 10000x zo duur zijn als drugstore producten, maar niet noodzakelijkerwijs meer effectieve ingredienten bevatten of beter zijn.

De Neutrogena Anti-Blemish night creme is wellicht de meest betaalbare retinol nachtcreme ter wereld, dus als je een retinol-oplossing zoekt, kom je daar automatisch bij uit.

Paula's choice is niet heilig, maar biedt vaak goede producten tegen een betaalbare prijs aan. Moet wel zeggen dat hoe langer hoe minder haar zonnebrandoplossingen me trekken ivm matige UVA protectie (avobenzone is met een ondermaat octocrylene gestabiliseerd in de SPF 30 en SPF 45, terwijl octinoxate in de SPF 30 voorkomt die instabiel is met en voor avobenzone) en achterhaalde ingredienten als oxybenzone en octinoxate die in Europa allang niet meer gebruikt worden omdat in Europa de beperkingen voor zonnebrandingredienten veel minder zijn.

Haar 2% BHA liquid is wellicht een van de beste en betaalbaarste BHA-oplossingen op de markt, over dat zijn de meeste mensen het wel eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 18-07-2009 00:23:05 ]
Confidence through competence
pi_71084093
Gebruik nu een paar weken de gezichtscreme for men van de Kruidvat. Merk helaas nog niet veel verschil. (droge huid, deze was me aangeraden)
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:05:32 #235
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71090615
2 vraagjes:

Wie kan mij hier vertellen welke verzorgingsproducten het beste zijn voor de aanmaak van collageen (d.m.v. bijv. retinol)?

Ik overweeg om van de producten van LAB series over te stappen naar Clinique. Niet in de laatste plaats omdat het wat milder en minder aggressief schijnt te zijn, en ik nogal snel last krijg van irritaties. Nu kan ik alleen nergens terugvinden of er nu wel of geen retinol in de Age Defense Hydrator SPF 15 zit! Ervaringen met dit merk?

[ Bericht 43% gewijzigd door JeanVe op 18-07-2009 12:28:08 ]
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:38:08 #236
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71093808
Heb je hier wat aan:

http://www.whomyouknow.co(...)e-skin-supplies.html

Vitamine C is naast de retinoids denk ik wel de bekendste stimulator voor collageenaanmaak, maar moet wel in een stabiele formule zitten. AHA's hebben ook invloed op de aanmaak van collageen, maar hebben dan voor jou wel het bijeffect dat ze exfolieren.

Overigens is de sunscreen met:
quote:
A blend of sunscreens including Avobenzone, Ethylhexyl Salicylate (octisalate) and Ethylhexyl Methoxycinnamate (octinoxate) provide UVA/UVB protection to help protect skin against sun damage and photo-aging.
... niet heel bijzonder. Met name een zwakke UVA protectie omdat de avobenzone niet gestabiliseerd is.

Daarnaast zou ik persoonlijk nooit een retinoloplossing overdag doen (ook niet met SPF) omdat retinol degradeert in de zonlicht en je huid gevoeliger maakt voor UV straling. Dus waarom het onzekere voor het zekere nemen? Liever mijn portie retinol 's avonds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 18-07-2009 18:53:09 ]
Confidence through competence
pi_71096206
Sinds kort gebruik ik ook BHA 2%.
Ik gebruik alleen ook een lotion met salicylzuur. Dit breekt elkaar toch niet af omdat BHA=salicylzuur?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:46:16 #238
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71099702
Yep. Zelfde spul. Salicylzuur is een vorm van BHA, maar wel de enige BHA-variant die doorgaans in cosmetica wordt gebruikt. Van alpha hydroxy acids heb je wel verschillende vormen in cosmetica (glycolzuur, melkzuur, etc.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_hydroxy_acid
Confidence through competence
pi_71099831
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Yep. Zelfde spul. Salicylzuur is een vorm van BHA, maar wel de enige BHA-variant die doorgaans in cosmetica wordt gebruikt. Van alpha hydroxy acids heb je wel verschillende vormen in cosmetica (glycolzuur, melkzuur, etc.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Beta_hydroxy_acid
Oke! Dan weet ik genoeg. Bedankt
pi_71101949
hoi,

'k heb een vraag over scheren. Als ik me geschoren heb heb ik de volgende twee dagen rode/gevoelige plekjes in m'n hals. Een paar haartjes zijn ingegroeid, die haal ik er dan met een pincet uit. En de rest verdwijnt de 3e dag weer. Ik heb verschillende topic bekeken, maar heb nog geen goed antwoord gevonden.

Dit heb ik al geprobeerd. Mach3/Fusion, Scheer schuim/gel/olie, PC BHA 2%, Wel/Geen aftershave, Tijdens/Na het douchen.

Ik scheer niet tegen de haarrichting in, en bij elektrisch scheren krijg ik niet alle plekken in m'n hals glad.

Hoop dat iemand me kan helpen, momenteel kan ik maar 2 dagen per week scheren omdat de rode plekken anders te erg worden.

gr
pi_71112193
@ Bastiaan, ik heb er zelf ook nog steeds last van en heb ook al meerdere dingen geprobeerd. Daarnaast heb ik ook meerdere merken geprobeerd, zoals Gilette, L'Oreal, Shiseido, PC. Wat bij mij heeft geholpen, maar het probleem niet helemaal heeft opgelost, is de Skin Relief Treatment van PC. Deze verdooft als het ware de huid, dit spul breng je aan d.m.v. een watje. Soms brandt het bij mij nog wel even, maar een paar uur daarna/de volgende dag is het wel over. Probeer ook een goede scrub, ik heb bijvoorbeeld de Daily Clean Scrub van Dermalogica. Dit scheelt ook zeker.
Heb ook op 2 kleine plekjes nog ingegroeide haren, begin van m'n adamsappel en de rand van m'n kaaklijn (bij de voorkant). Ben daarvoor naar de schoonheidsspecialiste gegaan, maar die wist er helaas geen raad mee. Die zei dat ik een perfecte huid had, maar dat m'n huid gewoon heel erg gevoelig is met scheren.

Als je de stap gaat maken naar Dermalogica, kijk dan vooral op eBay. Zowel US als UK, vele malen goedkoper dan hier in de NL. Soms tot wel 20 a 30 euro!
  zondag 19 juli 2009 @ 13:43:31 #242
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71116570
De beste remedie is nog proberen niet té kort te scheren. Natuurlijk wil je een 'close shave' waarmee iedereen adverteert, maar dat is nou net de reden van de razor bumps. Alles wat je daarna doet is in principe symptoombestrijding. Scrubben en chemisch exfolieren helpt wel een beetje, omdat de haren dan vrijer eruit kunnen groeien.
Confidence through competence
pi_71118631
@ Stereotomy Hoe zorg ik daarvoor? Moet ik dan elektrischscheren?

Nog ff vraagje, ik ben 19 en heb een redelijk volle baard, maar sommige plekken zijn blond en sommige donkerder. Zal dit nog 1 kleur worden of blijft het zo?
  zondag 19 juli 2009 @ 14:52:46 #244
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71118841
De tips die je op internet leest zijn idd elektrisch scheren, of niet die 5-voudige mesjes gebruiken. Niet de meest praktische tips. Meestal komt het erop neer dat je jezelf een beetje moet inhouden om echt tot op de huid kort te scheren.

Helaas is er tegen razor bumps vaak niets te doen. Ik gebruik BHA om te exfolieren en dat heeft de irritatie geminimaliseerd.
Confidence through competence
  vrijdag 24 juli 2009 @ 02:18:14 #245
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71273238
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:38 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je hier wat aan:

http://www.whomyouknow.co(...)e-skin-supplies.html

Vitamine C is naast de retinoids denk ik wel de bekendste stimulator voor collageenaanmaak, maar moet wel in een stabiele formule zitten. AHA's hebben ook invloed op de aanmaak van collageen, maar hebben dan voor jou wel het bijeffect dat ze exfolieren.

Overigens is de sunscreen met:
[..]

... niet heel bijzonder. Met name een zwakke UVA protectie omdat de avobenzone niet gestabiliseerd is.

Daarnaast zou ik persoonlijk nooit een retinoloplossing overdag doen (ook niet met SPF) omdat retinol degradeert in de zonlicht en je huid gevoeliger maakt voor UV straling. Dus waarom het onzekere voor het zekere nemen? Liever mijn portie retinol 's avonds.
Hey, dank je!

Mag ik je vragen wat jij me in dat geval aanraadt? Nogmaals; ik zoek zowel een dag als nachtcreme/moisturiser, niet zozeer tegen rimpels, maar meer die het best is voor het behoud van een stevige, elastische huid. En voor overdags een SPF! En aangezien ik nogal snel last krijg van pukkeltjes en bultjes niet te aggressief.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:22:06 #246
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71281291
Voor de ervaringsdeskundigen op het gebied van Paula's Choice samples:

Hoe lang kun je met een zo'n zakje doen? Op de website zien ze er uit alsof ze na 1 keer gebruik leeg zijn. En aangezien je het zakje moet openscheuren kan ik me bijna niet voorstellen dat je er lang mee kan doen (i.v.m. uitdrogen e.d.).

Toch hoor ik hier andere geluiden. Hoeveel zakjes van elk product heb ik volgens jullie nodig als ik een weekje of 3, 4 wil gaan uittesten?
pi_71311838
Heeft alle research tot nu toe voor iemand iets concreets opgeleverd?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:33:59 #248
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71314007
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:56 schreef kortsluiting87 het volgende:
Heeft alle research tot nu toe voor iemand iets concreets opgeleverd?
Ja. Retinoids werken, AHA/BHA werkt, zonnebrandcreme is een must.

@JeanVe: hangt echt van je spul af, en wat je ermee gaat doen. Wel heb ik als tip om gewoon een hoekje van een zakje open te knippen, ipv de hele bovenkant. Zo kun je makkelijker doseren.
Confidence through competence
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:31:31 #249
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71320862
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]


@JeanVe: hangt echt van je spul af, en wat je ermee gaat doen.
Nou, in ieder geval niet op mijn brood smeren

Nee, ik denk gewoon een proefje van de Skin Balancing Super Antioxidant Mattifying Concentrate Serum (leuk scrabblewoord!), de Skin Recovery Daily Moisturizing Lotion en een goede face wash. Zou ik met twee zakjes van elk een paar weken vooruit kunnen, denk je? Ben een redelijk zuinige smeerder!
pi_71321025
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71321142
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
???
BlaBlaBla
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:47:30 #252
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71321281
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
Nouja, de nieuwste kaviaarcremes voor 300 EUR per potje qua marketing en een creme van Dior van 100 EUR waar even veel actieve stoffen in zitten als die van de Kruidvat voor 10 EUR wel ja.

Maar medische technologie gebruiken voor je eigen huidverzorging lijkt me toch prima
Confidence through competence
pi_71321547
Jullie moeten gewoon weer mannelijk worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:04:54 #254
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71321792
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef JohnDope het volgende:
Jullie moeten gewoon weer mannelijk worden.
Ik heb geprobeerd me te scheren met een steenscherf die ik in mijn achtertuin heb opgegraven, maar toen haalde ik mijn hele wang open. Dat was geen goed idee.

Overigens weet ik niet wat er zo mannelijk is aan op je 50e huidkanker krijgen en hopen dat het melanoom zich niet verder heeft verspreid.
Confidence through competence
pi_71322879
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef JohnDope het volgende:
Jullie moeten gewoon weer mannelijk worden.
Mannelijk? Vind jij jezelf mannelijk als je over 40jaar onder de rimpels zit met couperose als huidaandoening erbij
BlaBlaBla
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:54:39 #256
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71323116
Couperose, voetbal, bier en tieten. Ultieme mannelijkheid.
Confidence through competence
pi_71329925
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
Gezien die davidsster als je icon zou ik toch denken dat je wat verdraagzamer was? Haat en onverdraagzaamheid hebben immers geleid tot de dood van zes miljoen van je vriendjes.

Daarnaast schrijft men: "dit soort zaken is ook het failliet van de mensheid."
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_71550053
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:12 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Gezien die davidsster als je icon zou ik toch denken dat je wat verdraagzamer was? Haat en onverdraagzaamheid hebben immers geleid tot de dood van zes miljoen van je vriendjes.

Daarnaast schrijft men: "dit soort zaken is ook het failliet van de mensheid."
Ach zijn ondertitel zegt mij al genoeg om hem niet serieus te nemen
pi_71775081
Zo ik heb net nieuwe sunscreen aangeschaft:

La Roche-Posay Anthelios Fluide Extreme 50+ (50ml, ¤ 17,25)
La Roche-Posay Anthelios Spray SPF 50+ (200ml, ¤ 19,95)
La Roche-Posay Posthelios Aftersun (200ml, ¤ 16,75).

Bij elkaar voor EUR 25, en krijg er ook nog een half jaar gratis "Mind Magazine" bij.

http://www.zester.nl/zester/b2c/productdetail/(xcm=P31&layout=11_109_137_102_101&uiarea=1&citem=)/.do?productkey=DE24F33FE28DB6F1AD8E00110A6433E6&scenario=bestseller&detailScenario=bestseller&campaign=00118058&sp=ZESTER&ti=MIND+MAGAZINE&th=GLOSSY#
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:53:54 #260
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71775322
Nice kwahgib!

LRP staat hoog aangeschreven bij Amerikaanse vrouwen Amerikanen die fanatiek naar een goeie Europese sunscreen zoeken met een goeie PPD rating. Laat even weten hoe het bevalt.

http://www.makeupalley.com/user/notepad/sunscreens

Ze zijn ook een van de weinige merken die ook actief het PPD getal in hun marketing verwerken. Goeie zaak, alhoewel de PPD-meetmethode nog niet internationaal gestandardiseerd is.

Heb jij de CIBA Sunscreen Simulator wel eens geprobeerd?

http://www.ciba.com/index(...)/ind-pc-uv-sss-2.htm

Moet je je wel voor registreren, maar 't is een simulator waarin je percentages van actieve sunscreen-ingredienten kunt invoeren, en het een schatting kan laten maken voor SPF, PPD-waardes etc. Natuurlijk is het geen in vivo test, en hangt het ook veel van de drager af (lotion, siliconen, etc.) hoe de actieve stoffen in de huid gaan werken. Maar wat er ingecalculeerd is, is dat bijvoorbeeld avobenzone en octinoxate elkaars werking negatief beinvloeden, en dat je dat terugziet in de cijfers. Of dat de UVA-bescherming hoger uitvalt bij hetzelfde percentage avobenzone wanneer je er veel octocrylene bij doet en alle andere variabelen hetzelfde houdt.

Wel leuk om even mee te spelen en de resultaten kwalitatief te bekijken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stereotomy op 10-08-2009 23:07:10 ]
Confidence through competence
pi_71776057
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
Heb jij de CIBA Sunscreen Simulator wel eens geprobeerd?

http://www.ciba.com/index(...)/ind-pc-uv-sss-2.htm

Moet je je wel voor registreren, maar 't is een simulator waarin je percentages van actieve sunscreen-ingredienten kunt invoeren, en het een schatting kan laten maken voor SPF, PPD-waardes etc. Natuurlijk is het geen in vivo test, en hangt het ook veel van de drager af (lotion, siliconen, etc.) hoe de actieve stoffen in de huid gaan werken. Maar wat er ingecalculeerd is, is dat bijvoorbeeld avobenzone en octinoxate elkaars werking negatief beinvloeden, en dat je dat terugziet in de cijfers. Of dat de UVA-bescherming hoger uitvalt bij hetzelfde percentage avobenzone wanneer je er veel octocrylene bij doet en alle andere variabelen hetzelfde houdt.

Wel leuk om even mee te spelen en de resultaten kwalitatief te bekijken.
Nope. Maar ik heb het net even getest.

Mijn Neutrogena SPF85 met 3% Avobenzone, 15% Homosalate, 5% Octisalate, 4.5% Octocrylene en 6% Oxybenzone zou uitkomen op SPF 22.5 en PPD 7.5.

Dat kan gewoon niet kloppen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:17:57 #262
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71776205
Tuurlijk wel. Je moet het niet kwantitatief bekijken, maar kwalitatief. Het hangt van de drager af hoe de in vivo testen verlopen (en wat er op de verpakking komt). 3% avobenzone in een lotion met PEG-8 geeft andere waardes dan met PEG-40 en geeft weer andere waardes opgelost in dimethicone.

De simulator neemt steeds een gestandardiseerde drager, en kijkt dus eigenlijk uitsluitend naar veranderingen van de actieve ingredienten, en hoe die met elkaar samenspelen.
quote:
The Ciba® Sunscreen Simulator is based on the extinction spectrum of the individual UV absorbers and a model of the sunscreen film. This model that takes into account inhomogeneities of the film which exist on the skin. Furthermore the photoinstability of certain UV filter combinations as well as the synergistic effect arising from having UV filters in the oil and in the water phase, are also considered. The results of any calculated combination of UV Filters is presented as extinction and transmission of UV radiation from 290 to 400nm.
Confidence through competence
pi_71776303
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
Tuurlijk wel. Je moet het niet kwantitatief bekijken, maar kwalitatief. Het hangt van de drager af hoe de in vivo testen verlopen (en wat er op de verpakking komt). 3% avobenzone in een lotion met PEG-8 geeft andere waardes dan met PEG-40 en geeft weer andere waardes opgelost in dimethicone.
[..]


Maar zelfs dan. Ik vind het verschil tussen 22.5 en 85 echt te groot. Jij niet?
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:23:36 #264
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71776381
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:20 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Maar zelfs dan. Ik vind het verschil tussen 22.5 en 85 echt te groot. Jij niet?
Hmmm nee, want ik interpreteer de getallen niet absoluut... kan ook niet in de simulator, want daarvoor zijn de dragers van te groot belang.

Ik vind de absorptiespectra interessant, en ik vind de relatieve vergelijkingen van twee sunscreens interessant die eruit komen...
Confidence through competence
pi_71776438
De absorptiespectra zijn idd wel interessant en toepasselijk. Misschien ook nog de verhouding UV-A/UV-B filtering?

Jammer dat op Europese sunscreens nooit de percentages staan.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hmmm nee, want ik interpreteer de getallen niet absoluut... kan ook niet in de simulator, want daarvoor zijn de dragers van te groot belang.

Ik vind de absorptiespectra interessant, en ik vind de relatieve vergelijkingen van twee sunscreens interessant die eruit komen...
pi_71776879
Maar goed, het is de bedoeling dat de Fluide Extreme m'n PC SPF30 spray gaat vervangen als die op is (dus dagelijks gebruik). De SPF85 houd ik alsnog voor extra blootstelling (wordt binnenkort vervangen met SPF100).
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:40:39 #267
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71776961
Goed idee, laat even weten of het lekker wegsmeert, die LRP.

Ik ben een beetje klaar met Paula's sunscreens... maak m'n SPF 45 op, en stap dan over naar een Europese chemische SPF 30 of een minerale SPF 30.
Confidence through competence
pi_71777012
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Stereotomy het volgende:
Goed idee, laat even weten of het lekker wegsmeert, die LRP.

Ik ben een beetje klaar met Paula's sunscreens... maak m'n SPF 45 op, en stap dan over naar een Europese chemische SPF 30 of een minerale SPF 30.
Nouja ik geloof niet dat ze zo slecht zijn Wat iig altijd ontzettend goed was bij PC is de consistentie/textuur op de huid. Hierdoor vond ik het geen probleem om het dagelijks te gebruiken. Bij een zonnebrand die een mindere consistentie/textuur heeft ben je toch geneigd om vaak te denken, oh ben toch maar eventjes in de zon, laat maar.
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:45:45 #269
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71777128
Oh, over smeerbaarheid en textuur heb ik niets te klagen bij Paula's sunscreens. Meer de actieve ingredienten, en dan specifiek de UVA bescherming.

In die SPF 30 is het bijvoorbeeld niet goed om octinoxate samen bij de avobenzone te gooien, want dat versterkt de degradatie van beide ingredienten immers. In de nieuwere SPF 45 die ik heb is de octinoxate eruit, maar heb ik nog immer twijfels over hoe goed 2% octocylene de 3% avobenzone kan stabiliseren.

Bij bijvoorbeeld je Neutrogena met helioplex en de Europese sunscreens weet je tenminste zeker dat de UVA-protectors stabiel zijn....

Da's eigenlijk mijn grootste probleem bij Paula's sunscreens. Textuur en UVB bescherming geloof ik wel dat die in orde zijn.
Confidence through competence
pi_71777388
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
In die SPF 30 is het bijvoorbeeld niet goed om octinoxate samen bij de avobenzone te gooien, want dat versterkt de degradatie van beide ingredienten immers. In de nieuwere SPF 45 die ik heb is de octinoxate eruit, maar heb ik nog immer twijfels over hoe goed 2% octocylene de 3% avobenzone kan stabiliseren.
Artikel?
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:59:30 #271
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71777500
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:54 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Artikel?
Pff, teveel om op te noemen.... niet dat Paula die artikelen gaat quoten, omdat dat haar eigen producten totally useless zou maken.

klik hier voor een algemene lijst

Specifiek:

- http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0738081X06000551
- http://www.bioone.org/doi/abs/10.1562/2004-02-12-RA-083.1
- http://books.google.nl/books?hl=en&lr=&id=loDYjAesdTIC&oi=fnd&pg=PA155&dq=octinoxate+avobenzone&ots=t-jkohq2Iw&sig=2fXg4s-tDepjAvSF41ZJMYqrVQ4#v=onepage&q=octinoxate%20avobenzone&f=false (o.a. blz 165 bovenaan)
- http://www.flscc.org/SCC_Newsletter_Feb.pdf

Octinoxate komt als UVB-beschermer ook steeds minder voor in formuleringen, zeker in Europese sunscreens...

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 11-08-2009 00:07:56 ]
Confidence through competence
pi_71778084
Hey, ik zou graag advies willen,

Nu gebruik ik vichi reinigingsgel, gevolgd door vichi hydrate fluid. Dit doe ik elke ochtend en avond. Ik gebruik nu ook net benzylperioxide eens in de 2 dagen (2 x gebruikt) na het wassen met de reinigingsge.(ik gebruik de hydraterende fluid dan dus niet)
Als ik de openingspost en het topic lees, wordt hier aangeraden om daarbij in ieder geval een BHA en een creme die tegen de zon beschermd.
Aan stap 2, 4 en 7 wil ik nog niet beginnen.
Nu zit ik te kijken om de 2% beta hydroxy acid gel van paula's choice te bestellen, of kan ik beter eerst de 1 % versie gebruiken.
Is een creme die tegen de zon beschermt ook in de winter nodig, of alleen zomers? En zijn er ook cremes die tevens hydrateren zodat ik 's ochtens geen 2 verschillende cremes hoef op te smeren?
Kan je gewoon eerst de BHA gel en daar overheen nog de benzylperoxide en de hydraterende gel smeren?

Ik heb een vette tot gecombineerde huid. Ik heb een beetje last van meeeters en puistjes, al zijn deze niet zo erg aanwezig.

Bedankt alvast!
pi_71778176
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pff, teveel om op te noemen.... niet dat Paula die artikelen gaat quoten, omdat dat haar eigen producten totally useless zou maken.

klik hier voor een algemene lijst

Specifiek:

- http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0738081X06000551
- http://www.bioone.org/doi/abs/10.1562/2004-02-12-RA-083.1
- http://books.google.nl/books?hl=en&lr=&id=loDYjAesdTIC&oi=fnd&pg=PA155&dq=octinoxate+avobenzone&ots=t-jkohq2Iw&sig=2fXg4s-tDepjAvSF41ZJMYqrVQ4#v=onepage&q=octinoxate%20avobenzone&f=false (o.a. blz 165 bovenaan)
- http://www.flscc.org/SCC_Newsletter_Feb.pdf

Octinoxate komt als UVB-beschermer ook steeds minder voor in formuleringen, zeker in Europese sunscreens...
Thanks. Gelukkig gebruik ik m'n spf30 eigenlijk alleen voor korte blootstelling. Ik denk niet dat het dan al de kans heeft om echt te fotodestabiliseren. Of iig slechts een klein beetje. Maar goed. Straks Anthelios
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:54:20 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71786968
Helaas begint de fotodestabilisatie meteen zodra de sunscreen z'n werk doet, ofwel bij contact met zonlicht. Het is niet anders. Zie o.a.:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1085562999800303

Na 15 minuten blootstelling aan UV licht, is ongestabiliseerde avobenzone al 36% gedegradeerd. Met octinoxate erbij is dat dus nog een slechter verhaal, omdat dat lekker meedegradeert. Daarnaast geven sommige studies aan, dat de geëxiteerde vorm van avobenzone, ongestabiliseerd, als vrije radicaal kan fungeren:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1010603008003870

ofwel je bent alleen maar verder van huis met ongestabiliseerde avobenzone.

Daarom ben ik nu van persoonlijke mening dat je, wanneer je per se avobenzone als primaire UVA blocker wil gebruiken in een sunscreen, je echt alleen een fatsoenlijk gestabiliseerde sunscreen moet nemen, zoals helioplex van Neutrogena. Deze heeft dan als enige 'nadeel' dat de hoeveelheid avobenzone gelimiteerd is tot 3% door de FDA.

En om het verhaal af te maken: het absorptieprofiel van avobenzone in de UVA regio is echt de beste van alle UVA-blockers, maar er zitten (voor mij) simpelweg teveel bovengenoemde haken en ogen aan.

Al die limitaties zijn gewoon te omzeilen door een Europese chemische sunscreen te gebruiken, met meer UVA-blocking ingredient keuzes en minder limitaties. Of een minerale sunscreen. Wanneer mijn fles Paula's SPF 45 op is, moet ik even weer tijd steken in het vinden van een product, dus ik ben wel benieuwd naar de smeerbaarheid van je LRP. Ik maak me iig minder zorgen om de UVA-blocking ingredienten dan bij Amerikaanse sunscreens, na het lezen van al die informatie en mijn interpretatie ervan. Het is niet anders.

Onderstaande notepads van MA users zijn erg nuttig, misschien hebben jullie er ook wat aan:

http://makeupalley.com/user/notepad/sunscreens
http://makeupalley.com/user/notepad/sunscreenFAQ
http://www.makeupalley.com/user/notepad/nora80/
http://makeupalley.com/user/notepad/sunscreendata/#BMDM
Confidence through competence
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:57:46 #275
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71787057
Als ik overigens al het werk van het lezen van papers over sunscreens gestoken had in mijn afstuderen, was ik denk ik nu al bijna klaar met afstuderen.
Confidence through competence
pi_71787231
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas begint de fotodestabilisatie meteen zodra de sunscreen z'n werk doet, ofwel bij contact met zonlicht. Het is niet anders. Zie o.a.:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1085562999800303

Na 15 minuten blootstelling aan UV licht, is ongestabiliseerde avobenzone al 36% gedegradeerd. Met octinoxate erbij is dat dus nog een slechter verhaal, omdat dat lekker meedegradeert. Daarnaast geven sommige studies aan, dat de geëxiteerde vorm van avobenzone, ongestabiliseerd, als vrije radicaal kan fungeren:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1010603008003870

ofwel je bent alleen maar verder van huis met ongestabiliseerde avobenzone.
Ik heb het even nagezocht. Ten eerste is de avobenzone in paula's product niet volledig ongestabiliseerd (combo met Octocrylene ). Ten tweede uit recentere studies blijkt dat fotodestabilisatie van avobenzone wanneer het ongestabiliseerd is pas significant wordt na 60-90 minuten. De tijd voordat het dus werkelijk minder effectief wordt lig dus nog hoger.

15 minuten is dus echt erg kort door de bocht voor dat product.

Zie:

Gonzalez H, Tarras-Wahlberg N, Stromdahl B, et al. Photostability of commercial sunscreens upon sun exposure and irradiation by ultraviolet lamps. BMC Dermatol 7:1 (2007).
Gaspar LR, Maia Campos PM. Evaluation of the photostability of different UV filter combinations in a sunscreen. Int J Pharm 307(2):123-8 (2006 Jan 13).
Cole C, Chu M, Finkey MB, et al. Comparison of photoprotection efficacy and photostability of broad spectrum sunscreens. Presented at: The 64th Annual Meeting of the American Academy of Dermatology; San Francisco, CA; March 3-7, 2006. Poster #P2617.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:46:15 #277
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71788447
ad 1: In de SPF 30 zit een overmaat aan octinoxate (7.5%) bij, wat de stabilisatie van avobenzone niet bevordert. Er is een ondermaat van octocrylene (2.4%) aanwezig. Je kunt er dus imo vanuit gaan dat de avobenzone in die SPF 30 niet optimaal gestabiliseerd is, maar hoe erg niet optimaal, is natuurlijk een persoonlijke schatting. De meeste Amerikaanse sunscreens die octocrylene gebruiken om avobenzone te stabiliseren, gebruiken het FDA-maximum aan octocrylene, 10%.

Ad 2:

- Dat artikel van Gonzalez:
quote:
In agreement with findings from other studies, sunscreens with the UV filter combination ethylhexyl methoxycinnamate (EHMC) and butyl methoxydibenzoylmethane (BMDBM) were unstable [6,9,21,22].
Waarbij ik zie dat van de twee meest onstabiele sunscreens de UVA-protectie ca. 30% gedaald is na 30 minuten. Misschien niet zo rap als 30% daling na 15 minuten zoals in de eerdere studie die avobenzone los heeft gemeten, maar toch significant.

- Dat artikel van Gaspar: 7% octocrylene wordt gebruikt om 2% avobenzone te stabiliseren, een behoorlijke overmaat dus, niet te vinden in Paula's formuleringen.

Hoe dan ook, ik kan niet anders concluderen dat ongestabiliseerde of niet goed gestabiliseerde avobenzone gewoon echt niet nuttig is, zeker vergeleken met goed gestabiliseerde avobenzone of de Europese UVA-blockers. Of we het hebben over 30% daling bij 15 minuten of 30 minuten of 'significante daling' bij 60 minuten. Waarom dweilen met de kraan open als andere kranen ook dicht kunnen zijn, toch?

Ergo: tube even opmaken, dan Paula sunscreen en hallo Europese sunscreens. Zonde, want Paula's dingen smeren wél lekker weg. Ze weet in ieder geval fatsoenlijke dragers te maken.

Goeie discussie dit, dit prikkelt wel om steeds door te blijven lezen en te leren. We zijn allemaal op zoek naar het beste betaalbare product op basis van de beschikbare informatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 11-08-2009 13:59:51 ]
Confidence through competence
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:02:54 #278
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71788942
Overigens, sinds ik fanatiek aan de sunscreen ben, ben ik eens goed op gaan letten bij vrouwen / mannen die ik ken of tegenkom met altijd zo'n zongebruind hoofd. Van die zonnebank verslaafden zeg maar. Je ziet gewoon dat ze meer rimpels hebben wanneer ze de 30 beginnen te naderen....
Confidence through competence
  woensdag 12 augustus 2009 @ 02:39:43 #279
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71808550
Kan iemand mij hier advies geven?

Ik overweeg wat producten van Paula's Choice te gaan gebruiken. Ik heb een vette huid (met lichte acne). Ik zat te denken aan de One Step Face Cleanser voor normale tot vette huid, en de Skin Balancing Daily Mattifying Lotion with SPF 15 and Antioxidants. Nu zijn er een aantal dingen die ik mij afvraag:

* Ik wil als SPF moisturizer eigenlijk liever de Essential Non-Greasy Sunscreen gebruiken, maar die is volgens de website niet voor mannen, in tegenstelling dus tot de Daily Mattifying Lotion. Zou dit een probleem zijn?

* Ik zit erover na te denken om ook de BHA lotion te gaan gebruiken. Nu gebruik ik 's avonds echter al Diacneal van Avene. Is het wel verstandig de BHA in combinatie met dit product te gebruiken (vanwege de glycolzuur)?

* is het raadzaam om (overdag) naast de cleanser, de BHA en de moisturizer ook nog een tonic te gebruiken of is dit genoeg? (zou denken van wel, toch!).
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:40:06 #280
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71825875
@JeanVe:

- Mannen en vrouwen gebruiken gewoon dezelfde producten Ik ben echter niet dol op de sunscreen ingredienten:
quote:
Active Ingredients: Octinoxate 7.5%, Octisalate 5%, Avobenzone 2%, and Oxybenzone 2% (sunscreen agents).
Ongestabiliseerde Avobenzone en veel Octinoxate betekent een belabberde UVA protectie. Misschien kun je beter een andere sunscreen/moisturizer nemen. Die je bij de drogist hier kunt kopen van L'Oreal voldoen wellicht beter.

- Ik gebruik ook Avene Diacneal momenteel. Vind het goed spul. Persoonlijk zie ik het nut niet in van 2x per dag exfolieren, maar BHA is vetoplosbaar en exfolieert de porien dus beter. Theoretisch moet dit tot minder acne leiden. Echter, Retinaldehyde in je Diacneal is ook vetoplosbaar en heeft ook een keratolytisch / exfolierend effect in de porien. Weet dus niet hoe nuttig het gaat worden voor jou. Diacneal is vrij sterk, dus weet niet hoe je huid op de BHA gaat reageren

- Toner is niet nodig tenzij je makeup gebruikt. Momenteel gebruik ik de Skin Balancing Toner van Paula uitsluitend voor de niacinamide (waar ik geen effect van merk) en als drager voor een 1%Zinc PCA concentratie van Skinactives.com die de sebum productie zou moeten kunnen verminderen, maar ik merk daar ook weinig effect van.

Waar ik zelf wel de laatste maanden effect van heb gemerkt zijn tabletten met Zinc Gluconaat. Mijn huid is minder vet in de weken dat ik 50mg per dag slik en heb ook minder last van net dat ene puistje.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 12-08-2009 18:49:19 ]
Confidence through competence
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:19:33 #281
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71828573
Thanks Stereotomy,

Je had me al eerder gewaarschuwd over minder effectieve UVA protectie wanneer die Avobenzone niet goed gestabiliseerd is! Ik vraag me alleen af of er nu een anti-aging moisturiser met SPF bestaat waar dit wel goed geregeld is. Als jij/iemand tips heeft!!?? Ik kan inderdaad wel voor een 'gewone' SPF gaan (L'Oreal ofzo) maar ik ben bang dat ik dan de overige anti-aging ingredienten misloop!

Mooi spul he, dat Diacneal. Bij mij had het echt direct effect (ongelooflijk!). Ik heb bij het wakker worden alleen een behoorlijke glimhuid! (zal eens kijken naar die zinktabletten). Vind je alleen ook niet dat 30 ml wel erg weinig is? En zeker omdat het niet HEEL makkelijk uitsmeert? Ik ben net een weekje of twee bezig maar heb het idee dat ik het eind van de maand niet haal! En ik smeer niet dik ofzo! De prijs daarentegen valt weer mee dus als je er twee tegelijk besteld, kost het je ¤28,50 en dat is nog steeds minder dan de night recovery lotions die ik voorheen gebruikte!

Ik denk inderdaad dat ik de BHA tot de ochtend beperk, en 's avonds alleen reinig en Diacneal smeer. Lijkt me afdoende!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:28:04 #282
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71828831
Wat bedoel je precies met anti-aging ingredienten? Voor de korte termijn (exfolierende bestanddelen zoals AHA en BHAs, zodat je huid er gaver, smooth uit gaat zien) of voor de lange termijn (sunscreen , antioxidanten)?

Ik word *nooit* wakker met een glimhuid, maar dat komt denk ik eerder doordat ik veel op m'n buik slaap en mijn gezicht dus de hele nacht schoongeveegd wordt op m'n kussensloop. Overdag heb ik wel heel makkelijk 2-3 uur na het gezichtwassen een oliehuid.

Het directe effect van Diacneal komt door de glycolzuur, die exfolieert de dode toplaag van je huid. Uiteraard vind ik dat het veel te weinig is en veel te duur en ik schat dat ik er een maandje of 2-3 mee ga doen per tube. Ik smeer steeds kleine delen van mijn gezicht in met 1-2 vingers; ik denk dat je hiermee het minst verspilt. Sinds ik Diacneal gebruik, heb ik Paula's BHA eigenlijk niet meer aangeraakt.

Het zal misschien goedkoper zijn wanneer je het direct bij je apotheker koopt, maar de apotheken bij mij in de buurt verkopen geen Avene-producten.
Confidence through competence
  woensdag 12 augustus 2009 @ 20:56:19 #283
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71829759
Met anti-aging ingredienten bedoel ik inderdaad antioxidanten, SPF, en overige anti-verouderingswerkstoffen om lijntjes, verlies van elasticiteit e.a. tegen te gaan (zoals biopeptiden, silicium enz.). Al die stoffen zitten natuurlijk niet in een standaard sunscreen, en ik wil 's ochtends na het reinigen alles tegelijk! Misschien moet ik bij mezelf te rade gaan of dat echt nodig is!

2 a 3 maanden met de tube vind ik razendknap! Ik smeer zelf ook steeds stukje bij beetje zodat je niets verspilt door twee keer over dezelfde gedeeltes te smeren, maar toch gaat het vrij snel bij mij! Maar misschien ben ik toch nog te gretig! Volgens mij zijn er sowieso weinig/geen apotheken in NL die Diacneal verkopen. Sowieso in mijn regio (Arnhem) heb ik alles al afgezocht en afgebeld.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:17:00 #284
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71830479
Wat gebruik jij eigenlijk 's ochtends?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:27:13 #285
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71830859
- Facewash
- Paula's Skin Balancing Toner met daaraan zelf toegevoegd 1% Zinc PCA van Skinactives.com
- Indien ik me geschoren heb, pak ik een wattenschijfje en doe ik Paula's 2% BHA over m'n wang en kin
- Indien nodig puistjes aanstippen met 5% Benzoyl Peroxide
(soms: - Paula's Antioxidant Concentrate)
- Paula's Extra Care Non Greasy SPF 45

Stap 2 gaat er waarschijnlijk uit, de antioxidant weet ik ook nog even niet of ik daar geld aan wil blijven uitgeven. Als mijn Paula Sunscreen op is, stap ik over op een Europese chemische sunscreen of een minerale sunscreen (met Titanumoxide en Zinc oxide) met goede UVA-protectie. Denk dat een goede sunscreen overdag gewoon de belangrijkste stap is.

's avonds doe ik:

- Facewash
- Avene Diacneal (6% glycolzuur en 0.1% retinaldehyde)

Bevalt me eigenlijk wel zo. M'n huid ziet er echt prima uit vind ik nu. Jammer alleen van de sebumproductie. Had goede hoop op de Zinc PCA van Skinactives. Wilde eigenlijk niet aan de supplementen, maar tot zover bevalt Zinc Gluconaat 50mg in pilvorm me eigenlijk wel goed.
Confidence through competence
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:45:11 #286
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71831596
Ik weet het nog niet zo met die op zichzelf staande sunscreens als moisturizers. Ik ben bang dat ze te vet zijn voor mij. Dat een goede sunscreen cruciaal is als anti-aging product zie ik inderdaad wel in! Moeilijk, moeilijk!

Geef jij nog geld uit aan een speciale facewash of gebruik je gewoon het goedkoopste?
pi_71832497
Gebruikt hier iemand de epiduo gel? http://www.epiduo.com/

"new combination topical which consists of Adapalene 0.1% mixed with a 2.5% BP solution"

http://www.acne.org/messageboard/Epiduo-experience-t215485.html
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:16:55 #288
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71832800
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:45 schreef JeanVe het volgende:
Ik weet het nog niet zo met die op zichzelf staande sunscreens als moisturizers. Ik ben bang dat ze te vet zijn voor mij. Dat een goede sunscreen cruciaal is als anti-aging product zie ik inderdaad wel in! Moeilijk, moeilijk!

Geef jij nog geld uit aan een speciale facewash of gebruik je gewoon het goedkoopste?
Wat is vet? Wat vettig aan kan voelen is een lotion (polyethylene glycol, PEG) maar da's de basis voor veel cremes alsmede sunscreens. Zelfde ingredienten, zelfde resultaat. In feite is een sunscreen op lotionbasis eigenlijk een moisturizer met toegevoegde actieve ingredienten. De sunscreens die ik gebruik bevatten geen olie of vet in ieder geval.
Confidence through competence
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:18:52 #289
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71832870
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef debomma het volgende:
Gebruikt hier iemand de epiduo gel? http://www.epiduo.com/

"new combination topical which consists of Adapalene 0.1% mixed with a 2.5% BP solution"

http://www.acne.org/messageboard/Epiduo-experience-t215485.html
Die is niet zonder recept te verkrijgen toch, adapalene? De aldehydevorm van een retinoid is het sterkste wat je zonder recept kunt krijgen...
Confidence through competence
pi_71833996
Nou, dan wil ik wel is een recept aanvragen als het de moeite is! Maar ik vind er nog niet zoveel reviews over?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:56:11 #291
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71834323
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:46 schreef debomma het volgende:
Nou, dan wil ik wel is een recept aanvragen als het de moeite is! Maar ik vind er nog niet zoveel reviews over?
Waarvoor wil je het gebruiken? Klinkt als een nogal sterk anti-acne middel.
Confidence through competence
pi_71834785
Klopt het dat het eigenlijk een combinatie is van differine gel en BP gel? Hmm, dat heeft op mijn zestienjarige leeftijd ook niet geholpen.

Op mijn 18e roaccutane kuur van een jaar gebruikt.

Nu slechts milde vorm en wat littekens. Ben ervoor naar dokter Velthuis geweest voor Ice picks weg te laten snijden en tweemaal fractional laser gehad. Is nog niet volledig weg.

Ik gebruik nu gewoon een tea tree reiniger van het Kruidvat
een moisturizer
masker en scrub om de week

Ik had nog nooit gehoord van PC tot vandaag... Zit te twijfelen tussen dat of neutrogena.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:16:49 #293
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71834966
Ja, Differin is gewoon een merknaam voor hetzelfde spul.

Ik weet niet wat ice picks zijn en hoe heftig fractional laser dingen zijn, maar is je doel littekens wegkrijgen? Daar heb je geen Benzoyl Peroxide voor nodig en ik weet ook niet of zo'n heftige retinoid nou de juiste manier is. Zou het ff met je huisarts bespreken. Wellicht dat iets lichters als een AHA op termijn ook goed werkt.
Confidence through competence
pi_71835075
Hey,

Mag ik u is vragen naar uw producten in het acht stappen plan, maar enkel 1,2,5,6 en 8?

1 - Reinigen - Neutrogena of PC???
2 - Scrubben/Masker


5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling

8 - Hydrateren/Beschermen
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:23:14 #295
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71835156
1 - Reinigen: milde reiniger waarvan je niet het gevoel hebt dat ie trekt na het wassen is goed genoeg. Paula doet wel alsof haar reinigers bijzondere dingen zijn, maar ze gebruikt dezelfde surfactants (zeep) als iedereen, waarschijnlijk ook in min of meer dezelfde concentraties. Uiteraard is de Skin Balancing-versie wat geconcentreerder dan de Skin Recovery-versie en bevat die laatste ook nog wat oliën enzo, maar ze zijn echt niet uniek.

2 - Scrubben/Masker: ik scrub niet mechanisch, doe ook niet aan maskers. Als je al chemisch exfolieert heb je geen mechanische scrub nodig, want ze doen beide hetzelfde: dode huidcellen bovenop je huid verwijderen.

5 - Exfoliëren (met BHA of AHA): Ik gebruik Avene Diacneal, daar zit 6% AHA in. Toen ik Paula's BHA gebruikte op m'n hele gezicht, vóór de Diacneal, had ik niet het gevoel dat ik minder puistjes kreeg. Wel zag mijn gezichtshuid zelf er prima uit door het exfolieren. De BHA gebruik ik alleen nog na het scheren, want ik had soms wel last van razor bumps (ingegroeide haartjes) - http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudofolliculitis_barbae . 't is dat ik nog een fles had staan, namelijk.

6 - Probleembehandeling - 5% Benzoyl Peroxide van de apotheker. Paar EUR voor grote tube.

8 - Hydrateren/Beschermen - mijn sunscreen hydrateert goed genoeg.
Confidence through competence
pi_71835355
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
1 - Reinigen: milde reiniger waarvan je niet het gevoel hebt dat ie trekt na het wassen is goed genoeg. Paula doet wel alsof haar reinigers bijzondere dingen zijn, maar ze gebruikt dezelfde surfactants (zeep) als iedereen. Uiteraard is de Skin Balancing-versie wat geconcentreerder dan de Skin Recovery-versie en bevat die laatste ook nog wat oliën enzo, maar ze zijn echt niet uniek.

2 - Scrubben/Masker: ik scrub niet mechanisch, doe ook niet aan maskers. Als je al chemisch exfolieert heb je geen mechanische scrub nodig, want ze doen beide hetzelfde: dode huidcellen bovenop je huid verwijderen.

5 - Exfoliëren (met BHA of AHA): Ik gebruik Avene Diacneal, daar zit 6% AHA in. Toen ik Paula's BHA gebruikte op m'n hele gezicht, vóór de Diacneal, had ik niet het gevoel dat ik minder puistjes kreeg. Wel zag mijn gezichtshuid zelf er prima uit door het exfolieren. De BHA gebruik ik alleen nog na het scheren, want ik had soms wel last van razor bumps (ingegroeide haartjes) - http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudofolliculitis_barbae. 't is dat ik nog een fles had staan, namelijk.

6 - Probleembehandeling - 5% Benzoyl Peroxide van de apotheker. Paar EUR voor grote tube.

8 - Hydrateren/Beschermen - mijn sunscreen hydrateert goed genoeg.
1. Heb je dan enige ervaring met de Neutrogena facial bar?

2. Masker had ik van shiseido en scrub van chanel (beiden gevonden via makeupalley)

5. Dit is nieuw voor me. Ik ga dat is opzoeken. Door je met een double edged razor te scheren heb ik sinds een paar maanden nooit meer last van ingegroeide haartjes!!! Neem een merkur scheermesje, met dassenharen kwast en proraso scheerzeep. Je zal in de zevende hemel zijn na wat oefening!

6. BP is dan lokaal te gebruiken - dus hier zou de epiduo ook zijn werk kunnen doen? Ik heb trouwens nog een potje tretinoine op voorschrift ergens liggen.

8. Hier heb ik idd al wat ideeën!

Bedankt alvast!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:33:20 #297
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71835431
1. Um, nee. Maar waarom een cleanser uit de VS halen als je hier vergelijkbare goede producten hebt?

2. Je moet een liefhebber van maskers zijn, ik had nooit het gevoel dat het me veel goeds deed. Jij wel goede ervaringen?

5. Ah, je bedoelt zo'n ouderwets krabbertje met een vervangend mesje van 10 cent erin? Ik lees altijd dat mensen er zo enthousiast over zijn. Maar ik ben een luie scheerder en wil altijd asap klaar zijn... is het makkelijk aan te leren?

6. Denk dat differin en tretioine niet zoveel in werking zullen schelen. Allebei moderne retinoids. Ik zou retinoids alleen 's avonds gebruiken, omdat ze degraderen in zonlicht en de huid waar ze op gesmeerd zijn gevoeliger maken voor UV-straling. Bovendien zie ik retinoids niet als spot treatment, maar iets om het hele gezicht er beter uit te laten zien. BP zie ik persoonlijk wél meer als spot treatment, alhoewel mensen met veel acne er natuurlijk soms baat bij hebben om 2.5% BP over hun hele gezicht te smeren....
Confidence through competence
pi_71835524
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
1. Um, nee. Maar waarom een cleanser uit de VS halen als je hier vergelijkbare goede producten hebt?

2. Je moet een liefhebber van maskers zijn, ik had nooit het gevoel dat het me veel goeds deed. Jij wel goede ervaringen?

5. Ah, je bedoelt zo'n ouderwets krabbertje met een vervangend mesje van 10 cent erin? Ik lees altijd dat mensen er zo enthousiast over zijn. Maar ik ben een luie scheerder en wil altijd asap klaar zijn...

6. Denk dat differin en tretioine niet zoveel in werking zullen schelen. Allebei moderne retinoids. Ik zou retinoids alleen 's avonds gebruiken, omdat ze degraderen in zonlicht en de huid waar ze op gesmeerd zijn gevoeliger maken voor UV-straling.
1. Ik heb nu tea tree van Kruidvat maar ik zie geen verschil. Neutrogena staat heel hoog aangeschreven maar geen ervaring. Zeg er is een paar?

2. Heel goede ervaring mee, echt waar! zie makeupalley voor de besprekingen ervan!

5. True! Maar geloof me, je wilt niks anders meer.

6. Moet ik is uitzoeken.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:42:12 #299
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71835662
1. Nou, de cleanser van de Hema is bijvoorbeeld een hele simpele cleanser op basis van een mix van sodium laureth sulphate en cocamidopropyl betaine. Hele standaard ingredienten die je bijvoorbeeld ook als hoofdzeep-ingredienten in de one-step cleansers van Paula terugvindt, maar daar kosten ze 4x zoveel. Als je er tevreden over bent en het geld ervoor wil uitgeven, kun je ze proberen. Ze zijn niet slecht ofzo, ze zijn gewoon imho niet bijzonder.

Ik heb de cleaners van Paula allemaal langere tijd uitgeprobeerd middels een heuleboel bestelde samples , maar dit is nou precies een van die dingen waarvan ik niet inzie wat voor voordeel Paula ermee brengt.
Confidence through competence
pi_71835867
Bedankt voor de tip!

Over het ouderwets scheren : http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,17.660.html

Ik had vroeger met scheerapparaat last van rode geïrriteerde plekken en de dag erna rode bultjes. Daarna werden dat soms kleine pukkeltjes en natuurlijk ingegroeide haren. Dat laatste is allemaal weg. Geloof me! Ik begrijp eigenlijk niet waarom gillette en mach3 en al die dingen zo'n reclame maken? Die oude dingen zijn veel beter.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:54:00 #301
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_71835982
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')