quote:Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte
Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:57 schreef Geerd het volgende:
Ik weet niet of het door de smog komt (achterhoek) maar bij mij ook zweten man daar zal het wel aanliggen teringom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:44 schreef flutterbye het volgende:
Bij zweten komt alle troep naar je huid, dus dat zal misschien in eerste instantie leiden tot meer puistjes. Maar uiteindelijk is het alleen maar goed omdat dan alle troep eruit is.
Deze fabel moet toch echt ff uit de wereld!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Euh, ff een correctie:
Talgklieren en zweetklieren zijn gescheiden openingen in de huid, dus het zweet komt uit een ander gaatje dan de talg en komen zodoende in de huid nooit met elkaar in contact. Het is 1 van de grootste misverstanden die er is, dat zweten je porien zou zuiveren. De enige opening die "schoongemaakt" wordt is de opening van de zweetklier en niet die van de talgklier. En aangezien acne geen aandoening is van de zweetklier...........
Warm weer veroorzaakt een hogere talgproductie, in combinatie met het vermengen van zweet zodra het allebei op de huid ligt veroorzaakt bij veel mensen een explosie van puistjes.
Een sauna is zodoende helemaal niet zuiverend voor je talgporien.
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Letterlijk, een dikke huidlaag in m'n gezicht met grove poriën (bij warm weer). Heeft overigens niets met overgewicht te maken, ik ben met m'n 60kg en 1.75 een slanke kerel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@FaceWash
Je zou idd een hogere concentratie BHA kunnen proberen, eventueel icm een AHA product.
Wat versta jij precies onder een verdikte huid?
Kan je doen, maar vanwege de best wel grote hoeveelheid alcohol die erin zit heb je wel meer kans op irritatie.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:20 schreef FaceWash het volgende:
Mss die Vit-a-clearing complex eens uitproberen?
Alternatieven dan?quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Kan je doen, maar vanwege de best wel grote hoeveelheid alcohol die erin zit heb je wel meer kans op irritatie.
Qua de 2% BHA versie niet, maar voor AHA (glycolzuur) wel:quote:
Of droogscheren slechter is voor de huid? Tja, zou het niet zo weten. Zo'n Coolskin is een apart geval, aangezien je daar wel gewoon een scheergel gebruikt. Maar in alle andere gevallen loop je wel dagelijks met zo'n ding over je droge gezicht heen te schuren zonder "glijmiddel". Dat lijkt me nou niet echt bevordelijk voor je huid.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Ik scheer me altijd met mijn philishave coolskin, is dit slechter voor de huid?
Als je droog scheert dan moet je sowieso altijd eerst scheren en dan pas wassen, afgezien van zo'n Coolskin apparaat.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Ik ga altijd gwn droog scheren en daarna douchen, als ik met mach 3 scheer dan krijg ik huidirritatie.
Als jij je dus een week niet scheert, dan wordt je acne erger? Wordt het dan erger op het moment dat je je wel weer scheert na een week? Of wordt het gewoon erger omdat je je helemaal niet scheert?quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Alleen heb ik wel het idee dat mijn acne gerelateerd is aan het scheren, ik heb namelijk helemaal niks op mijn voorhoofd en als ik eens lui ben en een week niet scheer dan wordt het ook erger.
Het punt met een droogscheerapparaat is dat je huid eraan moet wennen, volgens de gebruiksaanwijzing zo'n 4 weken. Als je een scheerapparaat maar een aantal dagen in de week gebruikt, dan heb je redelijk wat kans dat je huid niet echt goed aan zo'n apparaat gaat wennen. Ik denk daarom dat je een scheerapparaat het beste dagelijks kan gebruiken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:34 schreef oioioioi het volgende:
Ik gebruik dus meestal niet de scheergel maar scheer gwn helemaal droog, daarna ga ik dus douchen.
Volgens mij wordt het erger omdat ik me dan helemaal niet scheer, ik denk omdat ik er dan aan ga zitten en er vet en vuil in mijn baardharen blijven zitten.
Ik ben trouwens 20 en heb een redelijke baardgroei, elke dag scheren vind ik net niet nodig, of is dit wel aan te raden om mijn huid er aan te laten wennen?
Om de zweet acne discussie ff voort te zetten:quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Deze fabel moet toch echt ff uit de wereld!om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:05 schreef flutterbye het volgende:
Hmm, ze zeggen toch altijd dat er afvalstoffen worden afgevoerd door zweet? Ik zei toch ook niks over talg of dat het in de huid met elkaar in contact komt.
In ieder geval kun je er weinig aan doen met deze hitte denk ik, behalve goed schoon houden.
Zie ook dit topic: Het middel tegen puistjes (deel 16)quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik blijf het een vage redenering vinden, dus je moet gewoon net zolang zweten totdat alle afval eruit is? Welk afval? Waar bestaat deze afval uit? En mocht het idd afval zijn, hoelang duurt het dan voordat dit er helemaal uit is? En wie zegt dat deze afval voortijdig niet weer wordt aangevuld in je lichaam, dan zou het dus dweilen met de kraan open zijn? Verstopt deze afval de porien?
Wat ik zo 1,2,3 via google kan vinden is dat zweet bij sommige mensen acne veroorzaakt omdat er een bepaalde schimmel in het spel is die zweet als voedsel gebruikt. Een andere reden die genoemd wordt is dat zweet ervoor zorgt dat je porien heel licht opzwellen door de voortdurende opname van zweetvocht (water) en daardoor zichzelf als het ware afknijpen en zodoende verstopt raken. Overmatig zweten kan ook als een soort irritatie factor werken, vanwege de specifieke samenstelling van zweet, zoals bepaalde zouten die erin zitten. Deze kunnen de huid op een negatieve manier prikkelen, zoals bijvoorbeeld zout in een open wond.
Maar de afval theorie geloof ik niet zo in.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@DO_Doubl_Gizzl
In principe hebben alle selftanners hetzelfde effect, omdat het werkzame bestandsdeel praktisch altijd "dihydroxyacetone " is. Toen selftanners nog maar net op de markt waren, liep je weleens het risico dat je net zo oranje werd als een wortel, maar tegenwoordig komt dat nog maar zelden voor. De dosis dihydroxyacetone die een product bevat bepaalt uiteindelijk hoe bruin je wordt.
zou zelf niet te veel dingen gaan beruiken tijdens de keur, hooguit vochtinbrengende creme.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef Pupil het volgende:
Zo wat is het rustig hier
FF een update over de Roa en me huid. Slik nu dus bijna 2 weken de Roa en merk er nog weinig van. Alleen rugpijn als ik op mijn bed ga en dus recht lig. Na een poosje is dat wel weer over.
Gebruikte eerst alleen de facial cleanser non glycolic en een dagcreme, oogcreme en een factor. Glimde als nooit tevoren. Nu ga ik dus eerst maar weer de cleanser voor oily & problem prone skin gebruiken zolang mijn huid daar niet te droog van wordt. Heb op ijn voorhoofd wel een redelijk aantal puistjes zitten. Ach kan me er niet meer zo druk om maken. Belangrijkste is dat ze straks toch wel weggaanom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop