abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:23:27 #1
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529442
Huidverzorging voor de heren (deeltje 13)!

Het vervolg van Huidverzorging voor de heren (deeltje 12)



Alle voorgaande delen:
Huidverzorging voor de heren (deeltje 1)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 2)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 3)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 4)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 5)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 6)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 7)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 8)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 9)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 10)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 11)
Huidverzorging voor de heren (deeltje 12)

8 stappen plan voor perfecte gezichtsreiniging en verzorging:
1 - Reinigen
2 - Scrubben/Masker
3 - Scheren
4 - Toner
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)
6 - Probleembehandeling
7 - Oogcreme
8 - Hydrateren/Beschermen

* Stap 1 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een facewash.
* Stap 2 wordt 1 keer in de week gedaan met een scrubcreme, -gel en/of gezichtsmasker.
* Stap 3 kan met scheerschuim, -zeep, -creme, -gel en/of scheerolie gedaan worden.
* Stap 4 wordt met een wattenschijfje gedaan, deze stap is voor mannen optioneel.
* Stap 5 wordt dagelijks of om de dag gedaan met salicylzuur of glycolzuur bevattende producten.
* Stap 6 wordt dagelijks of om de dag gedaan met benzyolperoxide, tretinoine en/of antibiotica.
* Stap 7 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een oogcreme, eventueel met SPF factor.
* Stap 8 wordt in de ochtend en/of in de avond gedaan met een gezichts- en/of zonnebrandcreme.

!!Naar wens kunnen 1 of meerdere van de bovenstaande stappen weggelaten worden en kan je doorgaan met de daaropvolgende stap.

Enkele bekende huidverzorgingslijnen voor mannen:
Lab Series for Men
md formulations MEN
Paula's Choice Men's Skincare
Montagne Jeunesse for Men
Vichy Homme
Biotherm Homme
Babor for Men
Shiseido Men
Zirh
Boss Skin
Phytomer Homme
Lancome Homme
Clarins Men
Clinique for Men
Nickel
Annemarie Borlind For Men
L'oreal Men Expert
Nivea for Men
Sanex for Men
Etos Man
Kenmen
Hildegard Braukmann Men Care
Juvena Discover for Men
Declaré Men
Guinot Très Homme
Transvital for Men
Molton Brown Men's Grooming
Gillette Complete Skincare
Men-U
Peter Thomas Roth
SENS
Baxter of California
Anthony Logistics For Men
Menaji
Menscience
VitaMan
Male Species
La Prairie for Men
Sothys Homme
Neutrogena Men
Osmotics Male
Billy Jealousy
Decleor Paris Homme
Kiehl's for Men
Adidas Active Skin Care

Winkels die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:
ICI Paris XL
Parfumerie Douglas
De Bijenkorf
V&D

Diverse online shops die huidverzorgingsproducten voor mannen verkopen:

Nederland:
Drogisterij.net
Homme d'Or
Reddingfield
Paula's Choice

Engeland:
Mankind
Metro-sexual
Escentual
BuyCosmetics
Revitalise UK
Boots
Carter and Bond
Gentlemen's Tonic
HQhair
Jason Shankey
Mgender
The Gentleman´s Shop

Duitsland:
Douglas
Cojito Shop
BeautyNET
Mehr-Kosmetikshop

België:
Made4Man
Christophar Apotheek

Zwitserland:
Mens Beautyshop

Hong Kong:
StrawberryNET

Amerika:
Men Essentials
Grooming Lounge
Cosmetic Mall
SkinStore
Beauty Bridge
Essential Day Spa
DermStore
eGentlemen
Sephora
Nordstrom

Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic

Bekende drogisterijen die huidverzorgingsproducten verkopen:
Etos
Kruidvat
DA
Trekpleister
De Tuinen
Schlecker
Savers

Professionele scheerproducten en tips voor perfect scheren:
Scheerwinkel Flanderhijn
Barbershop Classics The Shaving Shop
Badger & Blade
Razorblades
King of Shaves
The Art of Shaving
Classic Shaving
Quick Shave
Style & Grooming
The Executive Shaving Company
Haircuts for Men

Een aantal interessante websites:
Nederlandse Cosmetica Vereniging
The European Cosmetic Toiletry And Perfumery Association
The American Cosmetic, Toiletry and Fragrance Association
Cosmetic Ingredient Dictionary
Database of Comedogenic and Irritating Ingredients
Skin Care Facts & Tips
Informatie over BHA en AHA's (Beta Hydroxy Acid & Alpha Hydroxy Acids)
Essential Day Spa Forum
Adversus mannentrends
Smart Skincare
Mankind Forum
MakeupAlley
The Cosmetics Cop
Trendystyle
Basenotes Community
Dermatology Times
Dermadoctor
Dermatology About
Microdermabrasie
Chemische peeling
Laser behandelingen
Huidaandoeningen
Huidziekten
Skintactix
Acne.org
Acne.com

Schadelijke stoffen in huidverzorgingsproducten? Lees hier meer:
Greenpeace
Ben jij gifvrij?
Milieudefensie
Zon jij gifvrij?
Environmental Working Group (EWG)
Organic Natural Health
Center for Disease Control and Prevention (CDC)
Chemical Body Burden

Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
Lush
Dr. Hauschka
Annemarie Borlind
Weleda
De Tuinen
Lavera
Creatiqe
Lavendula Natuurdrogist
Sensitive Shop
Midgaard Shop

* Deze natuurlijke huidverzorgingsproducten zijn over het algemeen makkelijk in Nederland te verkrijgen, o.a. via reformhuizen, de betere drogisterijen, natuurwinkels en via het internet!

Alle heren en uiteraard ook dames zijn welkom!

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:27:10 #2
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529493
Het 8 stappenplan nader uitgelegd:

1 - Reinigen:
Het schoonmaken van het gezicht met een reinigingsmiddel heeft als doel om zichtbaar en onzichtbaar vuil te verwijderen. Dit is de eerste en belangrijkste stap in het voorkomen van onzuiverheden. Wanneer de huid trekt en droog aanvoelt na het reinigen, dan is de gebruikte facewash te agressief of de temperatuur van het water te heet. Ook te lang douchen is ongunstig voor de huid en kan voor een trekkerig gevoel zorgen.

2 - Scrubben/Masker:
Scrubben wordt gedaan met een vergelijkbaar middel als een facewash, alleen als extra zitten er kleine korrels in die een licht schurende werking op de huid hebben. Deze schurende werking zorgt ervoor dat dode huidcellen verwijderd worden, hierdoor voorkom je dat de poriën verstopt raken. De huid krijgt tevens een frissere uitstraling, omdat de huid geholpen wordt met zichzelf te vernieuwen. Scrubben valt onder de iets wat bredere term "exfoliëren".

Een masker wordt o.a. gebruikt om de doorbloeding te bevorderen, onzuiverheden te verwijderen, extra te hydrateren en om het algemeen aanzien tijdelijk te verbeteren. Afhankelijk van het precieze doel, zijn er diverse soorten maskers: kleimaskers, peel-off maskers, hydraterende maskers, exfoliërende maskers, etc. Scrubben heeft vaak meer effect dan een masker.

3 - Scheren:
Dit spreekt uiteraard voor zich. Experimenteer met diverse soorten scheerschuim, scheergel, scheercreme, scheerzeep en/of scheerolie. Met de haren mee scheren geeft de minste scheerirritatie, maar tegen de haren in scheren geeft het gladste resultaat. Nat scheren met een mesje geeft sowieso een beter resultaat dan droog scheren met een scheerapparaat. Scheren heeft tevens een exfoliërende werking op de huid, het helpt de huid dus vernieuwen.

4 - Toner:
Een toner is een vloeistof die voornamelijk door vrouwen wordt gebruikt, met als doel om de laatste restjes make-up te verwijderen. Voor mannen met een vette huid die liever geen cremes gebruiken, kan een toner een prima alternatief zijn om de huid te hydrateren, zorg er wel voor dat de toner geen alcohol bevat. Een toner kan ook dienen als extra reiningsmiddel, om er voor te zorgen dat de daaropvolgende creme beter in de huid trekt.

5 - Exfoliëren (met BHA of AHA):
Exfoliëren houdt in dat je de bovenste dode huidlaag beetje bij beetje verwijderd, waardoor een nieuwe verse frisse huid weer tevoorschijn komt. Exfoliëren kan je doen door regelmatig te scrubben, maar ook door fruitzuren, zoals salicylzuur (beta hydroxy acid) of glycolzuur (alpha hydroxy acids) producten te gebruiken. Dit soort producten zorgen ervoor dat onzuiverheden beter worden verwijderd en dat poriën minder snel verstoppen. Omdat de huid dunner wordt gemaakt is het vooral in de zomer van belang dat de huid wordt beschermd tegen UV-straling. Exfoliëren met fruitzuren verwijderd alleen overbodige dode huidcellen, er wordt nooit te veel huid verwijderd en zeker nooit levende huid. Verminder het gebruik als er huidirritaties optreden, zoals droogheid, roodheid en afschilfering van de huid. Fruitzuren zijn in meerdere vormen verkrijgbaar, zoals vloeistof, gels en cremes.

6 - Probleembehandeling:
Voor mensen met een probleemhuid waarbij acne, meeëters en een onzuivere huid een centrale rol spelen, kan het gebruik van benzyolperoxide, tretinoine en/of topische antibiotica een belangrijke rol spelen om deze problemen aan te pakken. Vooral in combinatie met salicylzuur of glycolzuur zijn zeer goede resultaten mogelijk. Begin eerst om de dag met het aanbrengen van 1 of meerdere producten, bouw het dan langzaam op naar dagelijks gebruik tot maximaal 2x per dag. Wanneer de huid droog of rood wordt, gaat schilferen of wanneer andere irritaties optreden, verminder dan het gebruik totdat de irritaties weer wegtrekken. Benzyolperoxide en tretinoine kunnen niet vlak na elkaar gebruikt worden omdat de werking dan geneutraliseerd wordt, laat hier minimaal 8 tot 12 uur tussen zitten.

7 - Oogcreme:
Een oogcreme wordt gebruikt om het gebied rondom te ogen te hydrateren en te beschermen. Afhankelijk van het type oogcreme, bestaat de mogelijkheid om wallen, kringen en fijne lijntjes te verminderen, verwacht hier echter geen spectaculaire resultaten. Een oogcreme moet gezien worden als een hulpmiddel en niet als een magische oplossing. Als men geen last heeft van wallen en kringen, is het aanschaffen van een aparte oogcreme meestal niet nodig. Een normale gezichtscreme voldoet meestal ook prima als oogcreme.

8 - Hydrateren/beschermen:
Als allerlaatste stap wordt een gezichtscreme of iets vergelijkbaars aangebracht. Op zomerse dagen is een zonnebescherming aan te raden, deze kan dan meestal in plaats van een gezichtscreme worden gebruikt. UV-straling is de belangrijkste reden van huidveroudering en de voornaamste reden dat mensen rimpels en andere huidproblemen krijgen op oudere leeftijd.

Een gezichtscreme heeft als voornaamste doel om vocht in de huid vast te houden en de huid te ondersteunen met herstelwerkzaamheden. Ook het algemeen aanzien van de huid kan behoorlijk verbeteren met een goede gezichtscreme, doordat de huid gladder, egaler en gaver lijkt. Zoals met alle huidverzorgingsproducten moet ook een gezichtscreme voor langere tijd (1 tot 3 maand) gebruikt worden om zichtbare resultaten te krijgen.

De hoeveelheid ter grootte van een parel of kleine knikker is meestal genoeg voor het hele gezicht. Eventueel kan je een kleine hoeveelheid creme vermengen met een hele kleine hoeveelheid water om het smeren makkelijker te maken, ook is het hierdoor makkelijker om een groter gebied te besmeren met een kleinere hoeveelheid creme. Vermijd het gebruik van te veel creme, omdat dit een tegengesteld (negatief) effect op de huid kan hebben, wat zich kan uiten in een doffe, glimmende, vette en onzuivere huid.




[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 07-07-2006 16:36:29 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 02:28:49 #3
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39529527
Nieuwe onderdelen in deze reeks:
quote:
Fabrikanten die goede alpha- en beta hydroxy acid producten in hun assortiment hebben:
Paula's Choice
MD Formulations
Peter Thomas Roth
Avene
M.D. Forte

Je eigen huidverzorgingsproducten maken? Bekijk dan deze websites:
Skin Actives Scientific
Somerset Cosmetic Company
Aromantic
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39535569
Zo dat gaat maar weer rap hier!! Deel 13 alweer tering..

@ Shiseido,

Heb je een mailadres waar ik naar toe kan mailen?
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:42:50 #5
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39539189
FF terug op het einde van het vorige deeltje.

Ik gerbruik nu 2 weken nivea peeling rice & lotus (bodyscrub) en die vindt ik tot nu toe best goed werken

[ Bericht 4% gewijzigd door flashermx op 05-07-2006 17:36:09 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:56:34 #6
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39541473
Uit het volgende topic: Het middel tegen puistjes (deel 16)
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:57 schreef Geerd het volgende:
Ik weet niet of het door de smog komt (achterhoek) maar bij mij ook zweten man daar zal het wel aanliggen tering
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:44 schreef flutterbye het volgende:
Bij zweten komt alle troep naar je huid, dus dat zal misschien in eerste instantie leiden tot meer puistjes. Maar uiteindelijk is het alleen maar goed omdat dan alle troep eruit is.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Euh, ff een correctie:

Talgklieren en zweetklieren zijn gescheiden openingen in de huid, dus het zweet komt uit een ander gaatje dan de talg en komen zodoende in de huid nooit met elkaar in contact. Het is 1 van de grootste misverstanden die er is, dat zweten je porien zou zuiveren. De enige opening die "schoongemaakt" wordt is de opening van de zweetklier en niet die van de talgklier. En aangezien acne geen aandoening is van de zweetklier...........

Warm weer veroorzaakt een hogere talgproductie, in combinatie met het vermengen van zweet zodra het allebei op de huid ligt veroorzaakt bij veel mensen een explosie van puistjes.

Een sauna is zodoende helemaal niet zuiverend voor je talgporien.

Deze fabel moet toch echt ff uit de wereld!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 15:28:10 #7
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39542512
ff een plaatje ter illustratie:



Sweat Gland = Zweetklier
Oil Gland / Sebaceous Gland = Talgklier

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39546777
Met dit warme weer is m'n huid er weer heel wat dikker op geworden! Hoe kan ik dit verhelpen? Het was de laatste maanden goed met die micro-dermabrasiebehandelingen en/of BHA liquid. Maar nu met het warme weer is m'n huid weer enorm verdikt... Iemand een oplossing? Een product met een hogere bha concentratie misschien?
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:54:44 #9
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39548663
@FaceWash

Je zou idd een hogere concentratie BHA kunnen proberen, eventueel icm een AHA product.

Wat versta jij precies onder een verdikte huid?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39549440
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:54 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@FaceWash

Je zou idd een hogere concentratie BHA kunnen proberen, eventueel icm een AHA product.

Wat versta jij precies onder een verdikte huid?
Letterlijk, een dikke huidlaag in m'n gezicht met grove poriën (bij warm weer). Heeft overigens niets met overgewicht te maken, ik ben met m'n 60kg en 1.75 een slanke kerel.

Mss die Vit-a-clearing complex eens uitproberen?
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:28:33 #11
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39549605
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:20 schreef FaceWash het volgende:
Mss die Vit-a-clearing complex eens uitproberen?
Kan je doen, maar vanwege de best wel grote hoeveelheid alcohol die erin zit heb je wel meer kans op irritatie.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39551105
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Kan je doen, maar vanwege de best wel grote hoeveelheid alcohol die erin zit heb je wel meer kans op irritatie.
Alternatieven dan?
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:41:17 #13
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39551527
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:26 schreef FaceWash het volgende:

[..]

Alternatieven dan?
Qua de 2% BHA versie niet, maar voor AHA (glycolzuur) wel:

md formulations Facial Lotion
md formulations Vit-A-Plus Night Recovery

Paula's Choice 8% Alpha Hydroxy Acid Gel

Alle 3 zijn zonder alcohol.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:17:41 #14
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39555286
Wat zijn eigenlijk jullie stappen voor een goede scheerbeurt?

mijne:

- 20 min boven heet water (dampen om poriën en huid te reinigen) :als ik er tijd voor heb
- fasewash :altijd
- facescrub :max 3 keer per week
- scheren (met scheer gel)
- afspoelen met lauw/koudwater :altijd
- vochtinbrengende creme :altijd

Door het dampen scheer ik me altijd een stuk glader en heb dan minder irritatie van de huid
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:21:47 #15
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39555460
- Gezicht wassen met warm water
- Scheergel + scheerschuim opsmeren
- Scheren met mach 3 mesje
- Gezicht afspoelen met koud water
- Verzorgende producten opsmeren

Ik denk dat deze volgorde over het algemeen bij iedereen wel hetzelfde is.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39561009
Ik scheer me altijd met mijn philishave coolskin, is dit slechter voor de huid?

Ik ga altijd gwn droog scheren en daarna douchen, als ik met mach 3 scheer dan krijg ik huidirritatie. Alleen heb ik wel het idee dat mijn acne gerelateerd is aan het scheren, ik heb namelijk helemaal niks op mijn voorhoofd en als ik eens lui ben en een week niet scheer dan wordt het ook erger. Zou het dan misschien verstandig zijn om me anders te scheren?
  donderdag 6 juli 2006 @ 01:25:17 #17
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39561496
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Ik scheer me altijd met mijn philishave coolskin, is dit slechter voor de huid?
Of droogscheren slechter is voor de huid? Tja, zou het niet zo weten. Zo'n Coolskin is een apart geval, aangezien je daar wel gewoon een scheergel gebruikt. Maar in alle andere gevallen loop je wel dagelijks met zo'n ding over je droge gezicht heen te schuren zonder "glijmiddel". Dat lijkt me nou niet echt bevordelijk voor je huid.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Ik ga altijd gwn droog scheren en daarna douchen, als ik met mach 3 scheer dan krijg ik huidirritatie.
Als je droog scheert dan moet je sowieso altijd eerst scheren en dan pas wassen, afgezien van zo'n Coolskin apparaat.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 00:57 schreef oioioioi het volgende:
Alleen heb ik wel het idee dat mijn acne gerelateerd is aan het scheren, ik heb namelijk helemaal niks op mijn voorhoofd en als ik eens lui ben en een week niet scheer dan wordt het ook erger.
Als jij je dus een week niet scheert, dan wordt je acne erger? Wordt het dan erger op het moment dat je je wel weer scheert na een week? Of wordt het gewoon erger omdat je je helemaal niet scheert?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39561684
Ik gebruik dus meestal niet de scheergel maar scheer gwn helemaal droog, daarna ga ik dus douchen.

Volgens mij wordt het erger omdat ik me dan helemaal niet scheer, ik denk omdat ik er dan aan ga zitten en er vet en vuil in mijn baardharen blijven zitten.

Ik ben trouwens 20 en heb een redelijke baardgroei, elke dag scheren vind ik net niet nodig, of is dit wel aan te raden om mijn huid er aan te laten wennen?
  donderdag 6 juli 2006 @ 01:41:48 #19
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39561775
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:34 schreef oioioioi het volgende:
Ik gebruik dus meestal niet de scheergel maar scheer gwn helemaal droog, daarna ga ik dus douchen.

Volgens mij wordt het erger omdat ik me dan helemaal niet scheer, ik denk omdat ik er dan aan ga zitten en er vet en vuil in mijn baardharen blijven zitten.

Ik ben trouwens 20 en heb een redelijke baardgroei, elke dag scheren vind ik net niet nodig, of is dit wel aan te raden om mijn huid er aan te laten wennen?
Het punt met een droogscheerapparaat is dat je huid eraan moet wennen, volgens de gebruiksaanwijzing zo'n 4 weken. Als je een scheerapparaat maar een aantal dagen in de week gebruikt, dan heb je redelijk wat kans dat je huid niet echt goed aan zo'n apparaat gaat wennen. Ik denk daarom dat je een scheerapparaat het beste dagelijks kan gebruiken.

Jou theorie dat vet en "vuil" in je baardharen blijven zitten klinkt op zich best logisch. Maar als je gewoon 2 maal per dag goed je gezicht wast, dan zou het op zich geen probleem moeten zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:39:22 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39575341
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Deze fabel moet toch echt ff uit de wereld!
Om de zweet acne discussie ff voort te zetten:
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:05 schreef flutterbye het volgende:
Hmm, ze zeggen toch altijd dat er afvalstoffen worden afgevoerd door zweet? Ik zei toch ook niks over talg of dat het in de huid met elkaar in contact komt.
In ieder geval kun je er weinig aan doen met deze hitte denk ik, behalve goed schoon houden.
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:34 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik blijf het een vage redenering vinden, dus je moet gewoon net zolang zweten totdat alle afval eruit is? Welk afval? Waar bestaat deze afval uit? En mocht het idd afval zijn, hoelang duurt het dan voordat dit er helemaal uit is? En wie zegt dat deze afval voortijdig niet weer wordt aangevuld in je lichaam, dan zou het dus dweilen met de kraan open zijn? Verstopt deze afval de porien?

Wat ik zo 1,2,3 via google kan vinden is dat zweet bij sommige mensen acne veroorzaakt omdat er een bepaalde schimmel in het spel is die zweet als voedsel gebruikt. Een andere reden die genoemd wordt is dat zweet ervoor zorgt dat je porien heel licht opzwellen door de voortdurende opname van zweetvocht (water) en daardoor zichzelf als het ware afknijpen en zodoende verstopt raken. Overmatig zweten kan ook als een soort irritatie factor werken, vanwege de specifieke samenstelling van zweet, zoals bepaalde zouten die erin zitten. Deze kunnen de huid op een negatieve manier prikkelen, zoals bijvoorbeeld zout in een open wond.

Maar de afval theorie geloof ik niet zo in.
Zie ook dit topic: Het middel tegen puistjes (deel 16)

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39653157
Aangezien je de laatste tijd niets anders hoort over de negatieve effecten van de zon en/of zonnebank, denk ik de laatste tijd opnieuw aan een zelfbruinend product. Niet één waar je meteen van bruint (dus geen bruine crème, gel, etc.), wel één waarmee je geleidelijk aan je tint zelf kan opbouwen.

Het probleem is dat je met deze producten niets dan bijkomende problemen hebt. Irritatie, uitdroging, bruine strepen, oneven resultaat... enzovoorts. Daarom ff de vraag of er iemand meer weet over dit breed gamma bruiningsproducten dat men tegenwoordig aanbiedt? Ik wil een mooi maar zacht resultaat, met zo weinig mogelijk bijkomende problemen.

Heb hierover in het verleden al wel wat research gedaan op het net, maar vaak wordt er telkens een ander product aangeraden. En ja, ik weet wel dat het een kwestie is van zelf uitproberen. Maar aangezien er hier toch wat 'kenners' op het forum zitten, weten zij mss wel iets af van deze producten?
pi_39655139
Zo wat is het rustig hier

FF een update over de Roa en me huid. Slik nu dus bijna 2 weken de Roa en merk er nog weinig van. Alleen rugpijn als ik op mijn bed ga en dus recht lig. Na een poosje is dat wel weer over.

Gebruikte eerst alleen de facial cleanser non glycolic en een dagcreme, oogcreme en een factor. Glimde als nooit tevoren. Nu ga ik dus eerst maar weer de cleanser voor oily & problem prone skin gebruiken zolang mijn huid daar niet te droog van wordt. Heb op ijn voorhoofd wel een redelijk aantal puistjes zitten. Ach kan me er niet meer zo druk om maken. Belangrijkste is dat ze straks toch wel weggaan
  zondag 9 juli 2006 @ 16:18:07 #23
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39661412
@FaceWash:

In het volgende topic wordt zelfbruiners besproken: 'Bruinende' bodylotions #2

Hier een quote van mij uit het vorige deel van deze reeks:
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:20 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
@DO_Doubl_Gizzl

In principe hebben alle selftanners hetzelfde effect, omdat het werkzame bestandsdeel praktisch altijd "dihydroxyacetone " is. Toen selftanners nog maar net op de markt waren, liep je weleens het risico dat je net zo oranje werd als een wortel, maar tegenwoordig komt dat nog maar zelden voor. De dosis dihydroxyacetone die een product bevat bepaalt uiteindelijk hoe bruin je wordt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 9 juli 2006 @ 16:20:06 #24
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39661463
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef Pupil het volgende:
Zo wat is het rustig hier

FF een update over de Roa en me huid. Slik nu dus bijna 2 weken de Roa en merk er nog weinig van. Alleen rugpijn als ik op mijn bed ga en dus recht lig. Na een poosje is dat wel weer over.

Gebruikte eerst alleen de facial cleanser non glycolic en een dagcreme, oogcreme en een factor. Glimde als nooit tevoren. Nu ga ik dus eerst maar weer de cleanser voor oily & problem prone skin gebruiken zolang mijn huid daar niet te droog van wordt. Heb op ijn voorhoofd wel een redelijk aantal puistjes zitten. Ach kan me er niet meer zo druk om maken. Belangrijkste is dat ze straks toch wel weggaan
zou zelf niet te veel dingen gaan beruiken tijdens de keur, hooguit vochtinbrengende creme.
Want je huid wordt gevoeliger.
  zondag 9 juli 2006 @ 16:20:35 #25
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39661483
@Pupil:

Tis nog ff geduld hebben dus, ik ben echt benieuwd hoelang het duurt voordat je glimhuid weg is. En zolang je die producten van MD Formulations nog gewoon kan gebruiken, moet je dat gewoon blijven doen lijkt me zo. Mits de derma dat goed vindt natuurlijk.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39665065
Ik moet morgen weer langs de huisarts, dus ik dacht laat ik gelijk eens vragen of hij nog iets tegen de acne heeft. Ik hoop op roa natuurlijk, maar dat zal er wel niet inzitten voorlopig.
Maar helaas, door de zon van de afgelopen dagen is het minder zichtbaar dus zal die me wel weer weg sturen met een of ander nepmiddeltje

Maar we zullen zien.
pi_39666557
Ja ik heb het aan de dermatoloog gevraagd en die zei als ik er niet teveel last van heb, dat ik het dan gewoon kan gebruiken. Nu ben ik het alleen nog van plan zolang mijn huid het aankan. Daarna gewoon afbouwen en een cleanser. creme, oogcreme en factor. Lijkt me genoeg

Ik moet nu wel zeggen dat er minder talg is. Normaal als ik langs mijn neusvleugels wreef kon ik dus echt gewoon voelen hoe glad en talgerig het er was. Dat is nu wel minder geworden. We zien wel hoelang het nog duurt voor het echt weg is. Hoop dan niet dat ik van de creme dan weer gaan glimmen..
pi_39666765
2low,

wanneer moet jij weer naar de huisarts?
  zondag 9 juli 2006 @ 19:47:38 #29
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39667056
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:37 schreef Pupil het volgende:
2low,

wanneer moet jij weer naar de huisarts?
Dinsdag. Ik heb besloten dat ik die creme van de dokter (hydrocortison) niet ga gebruiken en dat ik gewoon tegen de dokter zeg dat die creme niks heeft geholpen. Want ik heb geen zin in lapmiddelen, want de dokter zei al dat wanneer de creme wel zou helpen dat ik het dan langdurig moet gebruiken. Bovendien zijn de bijwerkingen van hydrocortison op lange termijn ronduit kut en daar heb ik geen zin in.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39667088
ben benieuwd wat je dan krijgt!! Ben je daar echt heen gegaan voor je acne of voor je vette huid?
  zondag 9 juli 2006 @ 19:52:09 #31
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39667212
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:48 schreef Pupil het volgende:
ben benieuwd wat je dan krijgt!! Ben je daar echt heen gegaan voor je acne of voor je vette huid?
Allebei, maar me vette huid heeft bij mij wel prioriteit!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39667276
Kan ik me goed voorstellen ja. Ken het probleem
  zondag 9 juli 2006 @ 19:59:35 #33
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39667421
quote:
Op zondag 9 juli 2006 19:54 schreef Pupil het volgende:
Kan ik me goed voorstellen ja. Ken het probleem
Vooral in sociale situaties is het gewoon kut, na verloop van tijd heb ik echt het idee dat mensen constant naar me vette hoofd lopen te kijken. Ik heb er ook weleens opmerkingen over gehad van in de zin "wat glimt je hoofd", maar mensen dachten toen dat het gewoon zweet was.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39667517
heel herkenbaar ja. Als ik dan in de kroeg op de foto ben gekomen... Schaam me dan echt kapot. Heb me wel aangeleerd om af en toe even met mijn pols mijn voorhofd etc. schoon te vegen of met je hoofd schuin op de foto. Maar ja, lijkt wel wat vrouwachtig.
  zondag 9 juli 2006 @ 20:09:36 #35
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39667845
tsjonge, misschien moet ik hier maar eens weer wat meer aan gaan doen
  zondag 9 juli 2006 @ 20:10:04 #36
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39667864
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:02 schreef Pupil het volgende:
heel herkenbaar ja. Als ik dan in de kroeg op de foto ben gekomen... Schaam me dan echt kapot. Heb me wel aangeleerd om af en toe even met mijn pols mijn voorhofd etc. schoon te vegen of met je hoofd schuin op de foto. Maar ja, lijkt wel wat vrouwachtig.
Gewoon met me pols deppen heeft weinig zin, maar met papieren doekjes deppen helpt heel goed. Maar dat deppen moet ik wel om de 1 a 2 uur doen en dan dus de hele dag door! En om nou constant in bijzijn van andere mensen je hoofd af te deppen........

[ Bericht 1% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 09-07-2006 20:16:07 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  zondag 9 juli 2006 @ 20:10:39 #37
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39667885
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:09 schreef Jerommeke.nl het volgende:
tsjonge, misschien moet ik hier maar eens weer wat meer aan gaan doen
Aan wat precies??
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39667937
Ach ja... het is een noodoplossing. Nu maar hopen dat de roa zijn werk goed gaat doen
  zondag 9 juli 2006 @ 20:17:30 #39
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39668096
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:12 schreef Pupil het volgende:
Ach ja... het is een noodoplossing. Nu maar hopen dat de roa zijn werk goed gaat doen
Ik hoop het ook voor jou. Ik blijf je vooruitgang uiteraard volgen in het Roa topic!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39668328
Zal hier ook regelmatig even posten hoor!!!
  zondag 9 juli 2006 @ 20:53:37 #41
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39669205
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Aan wat precies??
aan huidverzorging voor de heren.

ik doe nu enkel aan shampoo en douchegel en wat aftershave
  maandag 10 juli 2006 @ 00:47:29 #42
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39678639
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:53 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

aan huidverzorging voor de heren.

ik doe nu enkel aan shampoo en douchegel en wat aftershave
Check de OP, check het stappenplan en laat eens horen hoe het bevalt!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39678710
Genoeg info om het juiste product er uit te zoeken!

Trouwens, toen ik mijn polo net uit deed om me gezicht te wassen merkte ik allemaal schilfers op aan mijn buik.. Mischien dat de Roa al begint maar omdat ik wel creme op mijn gezicht smeer nog niet begint te schilferen?!?!
  maandag 10 juli 2006 @ 00:55:11 #44
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39678835
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:50 schreef Pupil het volgende:
Trouwens, toen ik mijn polo net uit deed om me gezicht te wassen merkte ik allemaal schilfers op aan mijn buik.. Mischien dat de Roa al begint maar omdat ik wel creme op mijn gezicht smeer nog niet begint te schilferen?!?!
Zou heel goed kunnen, gewoon lekker blijven smeren. Een vitamine B-complex, samen met Omega 3 en 6 vetzuren zijn ook heel goed voor je huid! Ze voeden en hydrateren je huid van binnenuit.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39678917
Was eerlijk gezegd niet van plan om ook nog een bodylotion te gebruiken.. Probeer het eerst wel eens even aan te kijken. Heb trouwens wel de bodylotion van MD Formulations in huis, maar heb die tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor aftersun.

Gebruik hem eerst wel op de plekken die een beetje schilferen.
  maandag 10 juli 2006 @ 00:59:20 #46
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39678929
Bij Omega 3 en 6 vetzuren moet je denken aan visolie (EPA en DHA), borage- en teunisbloemolie (GLA) en lijnzaadolie (ALA). Dit kun je bij zowat elke drogist en reformwinkel wel kopen in capsulevorm.

[ Bericht 13% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 10-07-2006 01:05:53 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 01:01:30 #47
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39678974
quote:
Op maandag 10 juli 2006 00:58 schreef Pupil het volgende:
Was eerlijk gezegd niet van plan om ook nog een bodylotion te gebruiken.. Probeer het eerst wel eens even aan te kijken. Heb trouwens wel de bodylotion van MD Formulations in huis, maar heb die tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor aftersun.

Gebruik hem eerst wel op de plekken die een beetje schilferen.
Je lichaam ziet toch bijna niemand, dus schilferen maakt daar niet zoveel uit. Een bodylotion kan altijd nog als het echt erger zou worden.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39679006
Idd.. zien wel hoe het loopt
pi_39683576
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)

Daar hebk volgens mij geen producten van/voor.

Welke producten zijn daarvoor aan te raden?

- Normale huid.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 10 juli 2006 @ 12:39:04 #50
107372 twistednerve
Bekend van TV
pi_39686899
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:28 schreef Camplo het volgende:
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)

Daar hebk volgens mij geen producten van/voor.

Welke producten zijn daarvoor aan te raden?

- Normale huid.
Als ik het goed begrepen heb zijn dit producten als Vit-a-plus en hogere doseringen kun je alleen op recept krijgen.
Meteen toevoegende vraag valt Acneclean van Biotherm hier ook niet onder? Gebruik dit zelf met groot succes en huid voelt compleet anders aan zo gauw ik het er af was..
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
pi_39689575
Echt gaar, mijn hele linkergezicht is clean, mijn hele rechterkant zit vol puberale tekenen. Wat werkt nou echt goed tegen puistjes? En heeft je voeding er zo veel mee te maken?
pi_39690515
Ik vind het zo raar, heb nog nooit iemand hierover gehoord: Acne Care Creme. Is alleen op doktersadvies verkrijgbaar, maar het werkt perfect. (Mijn pa is dan dokter dus die schreef het me voor). Ik had het ook niet erg, maar is nu echt zo goed als weg. Dit spul is perfect!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_39690539
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:40 schreef Black-Death het volgende:
Ik vind het zo raar, heb nog nooit iemand hierover gehoord: Acne Care Creme. Is alleen op doktersadvies verkrijgbaar, maar het werkt perfect. (Mijn pa is dan dokter dus die schreef het me voor). Ik had het ook niet erg, maar is nu echt zo goed als weg. Dit spul is perfect!
Schrijf mij is wat voor
  maandag 10 juli 2006 @ 15:47:13 #54
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39692506
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:28 schreef Camplo het volgende:
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)

Daar hebk volgens mij geen producten van/voor.

Welke producten zijn daarvoor aan te raden?

- Normale huid.
Voor makkelijk en betaalbare producten binnen Nederland zou ik gaan voor Paula's Choice Beta Hydroxy Acid (BHA). Deze heb je met 1% BHA en 2% BHA, in gelvorm, vloeistofvorm en lotionvorm. In principe zijn ze afgezien van de textuur hetzelfde qua werkzaamheid, het ligt dus puur aan je voorkeur voor aanbrengen. De 2% BHA versie is sterker dan de 1% BHA versie, met als risico dus meer irritatie. Als je verder geen last van puistjes of mee-eters hebt, dan zou ik gaan voor de 1% BHA versie.
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:39 schreef twistednerve het volgende:
Meteen toevoegende vraag valt Acneclean van Biotherm hier ook niet onder? Gebruik dit zelf met groot succes en huid voelt compleet anders aan zo gauw ik het er af was..
Biotherm Acnoclean valt hier idd ook onder, maar aangezien de heel belangrijke pH-waarde en de concentratie niet vermeldt staan, heb je een groot risico dat het product een stuk minder goed werkzaam is. Bij BHA moet de pH-waarde tussen de 3 en de 4 liggen, met een concentratie van minimaal 1%.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 15:53:38 #55
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39692703
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:10 schreef Borkydude het volgende:
Echt gaar, mijn hele linkergezicht is clean, mijn hele rechterkant zit vol puberale tekenen.
Slaap je misschien op de ene helft van je gezicht of leun je daar veel met je hand op?
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:10 schreef Borkydude het volgende:
Wat werkt nou echt goed tegen puistjes? En heeft je voeding er zo veel mee te maken?
Lees de OP met het stappenplan en lees de allereerste post na de OP met uitleg over het stappenplan. En dan met name stap 5 & 6!!
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:40 schreef Black-Death het volgende:
Ik vind het zo raar, heb nog nooit iemand hierover gehoord: Acne Care Creme. Is alleen op doktersadvies verkrijgbaar, maar het werkt perfect. (Mijn pa is dan dokter dus die schreef het me voor). Ik had het ook niet erg, maar is nu echt zo goed als weg. Dit spul is perfect!
Fokkers zijn natuurlijk niet alwetend... Maar je hebt het denk ik over dit product. Met de werkzame stoffen 2% miconazolnitraat en 5% benzoylperoxide.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 10-07-2006 16:13:44 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39694452
Het kan aan mij liggen hoor. Maar het lijkt alsof degenen die veel huidproducten gebruiken juist een gevoelige en geïrriteerde huid hebben, door al die goedjes. Huid is goed in staat zichzelf te herstellen en ik gebruik dan ook nooit iets. Mijn ervaring doe ik echter op door 2 zusjes, zij zelf zeggen dat ze na het douchen iets móeten opsmeren omdat het zo droog is. Dat heb ik ook, maar dat gaat vanzelf weer weg, mijn huid is verder uitstekend, vind ik zelf, terwijl zij een geïrriteerde huid hebben.
Din jävla kuk!
pi_39694897
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Slaap je misschien op de ene helft van je gezicht of leun je daar veel met je hand op?
[..]

Lees de OP met het stappenplan en lees de allereerste post na de OP met uitleg over het stappenplan. En dan met name stap 5 & 6!!
Zou kunnen, komen daar dan juist veel of weinig puistjes?
  maandag 10 juli 2006 @ 17:31:36 #58
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39695691
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:50 schreef ehqo het volgende:
Het kan aan mij liggen hoor. Maar het lijkt alsof degenen die veel huidproducten gebruiken juist een gevoelige en geïrriteerde huid hebben, door al die goedjes. Huid is goed in staat zichzelf te herstellen en ik gebruik dan ook nooit iets. Mijn ervaring doe ik echter op door 2 zusjes, zij zelf zeggen dat ze na het douchen iets móeten opsmeren omdat het zo droog is. Dat heb ik ook, maar dat gaat vanzelf weer weg, mijn huid is verder uitstekend, vind ik zelf, terwijl zij een geïrriteerde huid hebben.
Ik begrijp je gedachtengang, maar ik ben het er niet mee eens! Ik ben juist met huidverzorging begonnen omdat ik niet tevreden was met me huid. Ik deed het eerst net zoals jou, gewoon een simpele shampoo, me gezicht maakte ik schoon met douchegel en that's it. En me huid werd er daardoor echt niet beter op!

De reden dat je zusjes een geirriteerde huid hebben, kan liggen aan het feit dat hun gezichtsverzorgingsproducten gebruiken met veel irriterende stoffen erin. Alle irritatie is slecht voor de huid, hoe klein dan ook. Het is dan ook belangrijk om de juiste producten te gebruiken.

Bovendien heb ik toch al diverse malen gelezen in deze reeks en in andere topics, dat veel mensen zeer positieve resultaten krijgen, simpelweg door hun huid op een mildere manier te reinigen, af en toe te scrubben en een gezichtscreme te gebruiken.

Er zijn echter grenzen aan wat commerciele huidverzorgingsproducten wel en niet kunnen doen. Bepaalde problemen kunnen niet worden opgelost met de informatie zoals die in de OP staat. Zware acne, een zeer vette huid, diepe littekens, erge rimpels, etc hebben vaak een andere behandelswijze nodig die alleen een (huid)arts, schoonheidsspecialist of plastisch chirurg kan bieden.

Maar de meeste mensen die deze topic reeks bezoeken en nog niet aan huidverzorging doen, willen hier juist aan beginnen omdat ze niet tevreden zijn met hun huid. Dus blijkbaar helpt het niet om hun gezicht alleen te wassen met een douchegel en verder niet te scrubben en geen creme te smeren.

Voor veel mensen heeft het stappenplan in de OP een positieve uitwerking gehad and that's a fact!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 17:34:52 #59
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39695784
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:04 schreef Borkydude het volgende:

Zou kunnen, komen daar dan juist veel of weinig puistjes?
Door het leunen op je gezicht en het continue slapen op 1 vaste zijde, kan je meer last van puistjes krijgen op die plekken.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39696666
Ik ben vandaag weer bij de huisarts geweest voor iets tegen mn acne. Ze heeft me benzoylperoxide + Eryacne (antibiotica) gegeven. Ik ging t dus net ophalen bij de apotheek, blijkt dat ik die eryacne al eens gebruikt had op recept van de huisarts . Heel lomp, het werkte toen namelijk maar heel even (een week of 4), waarna t weer erger werd.

En die benzoylperoxide: ik heb een potje met gele drap gekregen waar op staat 'benzoez/salicylz creme'. Is dit hetzelfde?? Er staat namelijk ook schimmelinfectie bij :/


En dan nog een vraag, in welke volgorde moet ik dit allemaal opsmeren? En dan ook nog een hydraterende creme, maar kan dit allemaal tegelijk?
  maandag 10 juli 2006 @ 18:10:29 #61
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39696754
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef Hammet het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de huisarts geweest voor iets tegen mn acne. Ze heeft me benzoylperoxide + Eryacne (antibiotica) gegeven. Ik ging t dus net ophalen bij de apotheek, blijkt dat ik die eryacne al eens gebruikt had op recept van de huisarts . Heel lomp, het werkte toen namelijk maar heel even (een week of 4), waarna t weer erger werd.
Dat had je eigenlijk gelijk tegen je huisarts moeten zeggen.
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef Hammet het volgende:
En die benzoylperoxide: ik heb een potje met gele drap gekregen waar op staat 'benzoez/salicylz creme'. Is dit hetzelfde?? Er staat namelijk ook schimmelinfectie bij :/
Het lijkt te gaan om een combinatie van salicylzuur (BHA) en benzoylperoxide.
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef Hammet het volgende:
En dan nog een vraag, in welke volgorde moet ik dit allemaal opsmeren? En dan ook nog een hydraterende creme, maar kan dit allemaal tegelijk?
Zie het stappenplan in de OP met bijbehorende uitleg in de 2e post over de volgorde.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39696908
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat had je eigenlijk gelijk tegen je huisarts moeten zeggen.
Zoals ik al zei: ik zag pas dat t om hetzelfde spul ging, nadat ik het al had opgehaald bij de apotheker.
quote:
Het lijkt te gaan om een combinatie van salicylzuur (BHA) en benzoylperoxide.
[..]

Zie het stappenplan in de OP met bijbehorende uitleg in de 2e post over de volgorde.
Ok, thanks
  maandag 10 juli 2006 @ 19:47:01 #63
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_39699533
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef Hammet het volgende:
En die benzoylperoxide: ik heb een potje met gele drap gekregen waar op staat 'benzoez/salicylz creme'. Is dit hetzelfde?? Er staat namelijk ook schimmelinfectie bij :/
Nee, dat is niet hetzelfde als benzoylperoxide! Het is een combinatie van benzoëzuur en salicylzuur.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:47:58 #64
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39699569
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:47 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde als benzoylperoxide! Het is een combinatie van benzoëzuur en salicylzuur.
Thx voor de correctie, ik zat bij zijn verhaal te denken aan een typefout enzo....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 20:46:45 #65
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39701541
Ik heb eens even zitten lezen en denk dat ik morgen eens even ga shoppen. Nou mijn vraag, hoeveel zijn jullie doorgaans kwijt per maand aan spullen aan huidverzorging?

Student, enzo
  maandag 10 juli 2006 @ 21:07:40 #66
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39702294
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:46 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ik heb eens even zitten lezen en denk dat ik morgen eens even ga shoppen. Nou mijn vraag, hoeveel zijn jullie doorgaans kwijt per maand aan spullen aan huidverzorging?

Student, enzo
Ik denk ik zo'n 40, hooguit 50 euro per maand. Als je alles in 1 keer koopt kan het zijn dat je duurder uit bent, misschien wel het dubbele, maar je doet er dan wel zo'n 2 maand of langer mee.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 21:18:00 #67
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39702680
mm... ik zal eens kijken

ik zag dat ik bij de ov studentenkaart ook een bon kreeg voor korting bij de douglas. tot 31 maart

is wel prijzig, maar ik blijf lekker elektrisch scheren dus dat scheelt al een deel
  maandag 10 juli 2006 @ 21:23:00 #68
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39702882
Het ligt er ook aan wat je koopt, een merk als Shiseido is best wel duur, maar Biotherm is weer wat goedkoper. Gewoon Douglas en ICI Paris binnenlopen en gaan vergelijken qua prijs, je hoeft ook niet per se alles van hetzelfde merk te kopen. En met de kortingskaart van Douglas heb je sowieso altijd 10% korting, ICI Paris heeft ook een kortingskaart.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 21:32:43 #69
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39703297
hoeveel kost zo'n kortingskaart dan trouwens?

en zirh, hoe ligt dat qua prijs?
  maandag 10 juli 2006 @ 21:39:34 #70
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39703545
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:32 schreef Jerommeke.nl het volgende:
hoeveel kost zo'n kortingskaart dan trouwens?
Eenmalig geloof ik 10 euro ofzo, weet niet meer precies, vraag er gewoon ff naar.
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:32 schreef Jerommeke.nl het volgende:
en zirh, hoe ligt dat qua prijs?
Op http://www.hommedor.nl/ , http://www.drogisterij.net/ en http://www.mankind.co.uk/ kan je wel een beetje prijzen vergelijken. Dan weet je waar je ongeveer op moet rekenen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 21:52:17 #71
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39704067
Even tussendoor. Dit is iets vaags wat ik echt vaak meemaak.

Als ik weer eens een 'moeilijke' periode qua huid doormaak, zoals nu, merk ik wel eens dat sommige pukkeltjes zich symmetrisch ontwikkelen. Wat bedoel ik daar dan mee?

Wel, ik heb nu op mijn wang, net onder mijn jukbeen een onderhuidse ontsteking/ pukkeltje. Hij doet wat pijn, maar er zit geen wit kopje op. Aan de andere kant van mijn gezicht zit op vrijwel dezelfde plek ook zo'n ontstekinkje. Heel typisch, want het gebeurt dus vaker.

Iemand toevallig een verklaring?
  maandag 10 juli 2006 @ 21:57:36 #72
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39704270
Das wel vaag MadGuy., dat heb ik zelf eigenlijk nooit. Ik heb weleens dat constant op dezelfde plek een puistje komt, weer weggaat en dan weer terugkomt.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 10 juli 2006 @ 21:59:17 #73
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39704324
Dat ken ik ook, naast dit fenomeen, maar ook wat ik net beschreven heb dus. Het is niet standaard, maar het valt me wel op.
pi_39705628
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:10 schreef Borkydude het volgende:
Echt gaar, mijn hele linkergezicht is clean, mijn hele rechterkant zit vol puberale tekenen. Wat werkt nou echt goed tegen puistjes? En heeft je voeding er zo veel mee te maken?
Dit heb ik nu ook, alleen dan precies andersom, rechts is clean en links is minder.
pi_39706676
Ik zal mijn huidverzorging even beschrijven zodat deze bekritiseerd kan worden.

-(scrubben 1x in week)
-Ik begin met scheren (sinds n paar dagen dus dagelijks met coolskin)
-Daarna douchen, afsluiten met koud water over mijn gezicht
-overdag eventueel mijn gezicht wassen met lauw water
-voor t slapen gaan mijn gezicht wassen met lauw water

Verder doe ik er dus niks aan, ik ben zelf ook fan van een "defensieve aanpak", proberen mijn huid niet te beschadigen. Vorige week heb ik wel mijn recept van inderm verlengd, nu vraag ik mij af of t wel verstandig om deze te gebruiken. Mijn acne is op zich niet ernstig, maar ik heb er zelf wel veel last van omdat ik graag een mooi glad huidje wil hebben.

Kritiek graag met onderbouwing
pi_39709758
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:28 schreef Camplo het volgende:
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA)

Daar hebk volgens mij geen producten van/voor.

Welke producten zijn daarvoor aan te raden?

- Normale huid.
Producten met BHA of AHA's heh. Je hoeft maar te browsen en zoeken en je vind informatie genoeg.

Ik sluit me idd bij 2low aan, Paula's Choice heeft goede exfolierende producten.
pi_39710023
Jerommeke:
Je hoeft echt geen 40 euro per maand kwijt te zijn. Dit is je eigen keuze. Die producten van de parfumerie zijn inderdaad wat fijner, beter geformuleerd en in mooiere verpakking etc. maar zijn lang niet altijd al hun extra geld waard. Ik zelf prefereer juist dan producten van Vichy als je duurder gaat doen, naar mijn mening ligt daar de grens waar je nog meer krijgt voor hogere prijzen. Dit is echter puur mijn ervaring. Wat ik wel wil zeggen is dat de consumentenbond en anderen die duurdere merken volledig afkraken omdat ze vaak geen graad beter zijn dan de producten die je bij een normale drogisterij krijgt.

Roc is ook wel een merk dat ik kan aanraden. Deze is weer wat goedkoper dan Vichy. Als je echt goed betaalbare producten wil moet je denken aan bijvoorbeeld Sanex (ph neutrale producten, wat goed is) en hier en daar wat goede dingetjes van merken als Nivea of L'oreal. Er is qua werking overigens vaak zeer weinig verschil tussen mannen en vrouwen producten, 't is vooral de productbeleving (verpakking en parfum etc), specifieke dingen zoals scheren en dergelijke natuurlijk uitgezonderd.

Paula's choice is overigens ook echt het proberen waard. Veel mensen zijn enthousiast over deze producten en een heleboel dingen uit haar mannenlijn lijken mij erg fijn. Enige wat je moet vermijden is - volgens mexoryl, en nu ook volgens mij - haar zonnenbrandbeschermings producten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 03:47:33 #78
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39712650
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:53 schreef oioioioi het volgende:
-(scrubben 1x in week)
-Ik begin met scheren (sinds n paar dagen dus dagelijks met coolskin)
-Daarna douchen, afsluiten met koud water over mijn gezicht
-overdag eventueel mijn gezicht wassen met lauw water
-voor t slapen gaan mijn gezicht wassen met lauw water

Verder doe ik er dus niks aan, ik ben zelf ook fan van een "defensieve aanpak", proberen mijn huid niet te beschadigen.
Als deze aanpak jou prima bevalt, waarom wil je het dan veranderen?
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:53 schreef oioioioi het volgende:
Vorige week heb ik wel mijn recept van inderm verlengd, nu vraag ik mij af of t wel verstandig om deze te gebruiken. Mijn acne is op zich niet ernstig, maar ik heb er zelf wel veel last van omdat ik graag een mooi glad huidje wil hebben.
Als het helpt en je huid er niet slechter van gaat uitzien, dan moet je gewoon een herhaalrecept vragen! Eventueel kan je enkele onderdelen van het stappenplan uit de OP toevoegen voor een nog beter resultaat.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39716092
Vraagje:
Ik heb afentoe na 't scheren last van uitslag, daarom scheer ik me maar wat minder, maar liever zou ik me gewoon elke dag willen scheren als dat mogelijk zou zijn.

Nu gebruik ik alleen na 't scheren nivea after shave extra mild, zou het kunnen helpen als daaraan een face wash wordt toegevoegd die ik dagelijks gebruik?

Zijn er hier trouwens mensen die producten van clarinsmen gebruiken voor scheeruitslag? Zo ja werkt het?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:45:24 #80
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39717964
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:53 schreef oioioioi het volgende:
Ik zal mijn huidverzorging even beschrijven zodat deze bekritiseerd kan worden.

-(scrubben 1x in week)
-Ik begin met scheren (sinds n paar dagen dus dagelijks met coolskin)
-Daarna douchen, afsluiten met koud water over mijn gezicht
-overdag eventueel mijn gezicht wassen met lauw water
-voor t slapen gaan mijn gezicht wassen met lauw water

Verder doe ik er dus niks aan, ik ben zelf ook fan van een "defensieve aanpak", proberen mijn huid niet te beschadigen. Vorige week heb ik wel mijn recept van inderm verlengd, nu vraag ik mij af of t wel verstandig om deze te gebruiken. Mijn acne is op zich niet ernstig, maar ik heb er zelf wel veel last van omdat ik graag een mooi glad huidje wil hebben.

Kritiek graag met onderbouwing
Bij mij werkte inderm op een gegeven moment niet meer omdat de bacterien er immum voor werden. duz heb het niet echt lang gebruikt en ben toen doorverwezen naar de dermatoloog en heb toen roa gekregen wt echt de oplossing is geweest voor mij

-----

Weet iemand of er echt een verschil is tussen een dag en nachtcreme of is het gewoon het zelfde en alleen maar voor de verkoop bedacht? want soms smeer ik wel eens dagcreme op als ik naar bed ga (vochtregulerende)
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:29:34 #81
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39722944
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef mister_popcorn het volgende:
Vraagje:
Ik heb afentoe na 't scheren last van uitslag, daarom scheer ik me maar wat minder, maar liever zou ik me gewoon elke dag willen scheren als dat mogelijk zou zijn.

Nu gebruik ik alleen na 't scheren nivea after shave extra mild, zou het kunnen helpen als daaraan een face wash wordt toegevoegd die ik dagelijks gebruik?
Het is toch een kwestie van de juiste scheermesjes vinden en een goede scheerolie, -schuim, -gel of iets dergelijks.

Enkele tips:

- 3 mesjes (zoals mach 3) zijn niet per definitie beter dan 1 mesje.
- Scheer in het geval van natscheren atijd na het douchen en het wassen van je gezicht.
- Ontsmet je scheermesjes regelmatig met alcochol.
- Scheer altijd met de haarrichting mee.
- Maak zo min mogelijk scheerbewegingen.
- Maak 1 lange scheerbeweging, ipv meerdere kortere.
- Spoel na elke scheerbeweging je mesje af met heet water.
- Spoel na het scheren je gezicht af met koud water.
- Doe geen aftershave op alcohol-basis op je gezicht, ga voor alcohol-vrij.
- Gebruik geen producten met menthol, camphor of mint erin.
- Gebruik regelmatig een nieuw mesje.

Zie ook de diverse links over scheren in de openingspost van dit topic!
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:45 schreef flashermx het volgende:
Weet iemand of er echt een verschil is tussen een dag en nachtcreme of is het gewoon het zelfde en alleen maar voor de verkoop bedacht? want soms smeer ik wel eens dagcreme op als ik naar bed ga (vochtregulerende)
Nee, het maakt niet welke je wanneer gebruikt. Het is in principe gewoon een verkooppraatje zodat je 2 cremes koopt ipv 1. Een nachtcreme is hooguit wat vetter dan een dagcreme, maar that's about it.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:35:59 #82
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39723161
Dacht ik al, ga duz gewoon lkkr door smeren met die dagcreme
pi_39725310
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Het is toch een kwestie van de juiste scheermesjes vinden en een goede scheerolie, -schuim, -gel of iets dergelijks.

Enkele tips:
doe ik allemaal.
Maar goed, zo'n face wash zou toch wel effect kunnen hebben?
Ik bedoel, mijn gezicht is ook niet meteen rood oid na het scheren, zijn meer enkele puistjes die opkomen na 1 a 2 dagen. Dat zou toch kunnen betekenen dat mijn gezicht/hals niet schoon genoeg worden van wassen met water alleen?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:02:46 #84
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39725696
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:50 schreef mister_popcorn het volgende:
doe ik allemaal.
Maar goed, zo'n face wash zou toch wel effect kunnen hebben?
Ik bedoel, mijn gezicht is ook niet meteen rood oid na het scheren, zijn meer enkele puistjes die opkomen na 1 a 2 dagen. Dat zou toch kunnen betekenen dat mijn gezicht/hals niet schoon genoeg worden van wassen met water alleen?
Een facewash zou idd kunnen helpen, eventueel kan je ook ff gaan scrubben vlak voor het scheren. Op deze manier is je gezicht perfect schoon en zijn je baardharen zacht en soepel. Water is sowieso geen goede reiniger, want het haalt geen talg en vet weg (water en olie mogen elkaar niet).
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:08:03 #85
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39725772
Nou ik ben vandaag weer naar de huisarts geweest ter controle van de zalf die ik vorige week had meegekregen. Hij wou nog 1 andere zalf proberen voor 10 dagen lang, namelijk ketoconazol. Ook kwam hij vandaag tot de conclusie dat ik misschien toch jeugdpuistjes zou hebben en dat op je bijna 26ste. Zeer waarschijnlijk krijg ik dus over een kleine 2 week een doorverwijzing naar een dermatoloog.

[edit] Ik heb net ff de bijwerkingen opgezocht van ketoconazol en deze zijn een stuk minder erg dan hydrocortison, dus dit durf ik wel op me huid te smeren.

Ketoconazol Crème (generiek): Mogelijke bijwerkingen (o.a.)

* Allergische huid reacties (contactdermatitis)
* Branderige of stekende huid
* Huidirritatie
* Rode huid
* Schilferende huid

[ Bericht 31% gewijzigd door 2L0w4Zer0 op 11-07-2006 16:16:33 ]
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  dinsdag 11 juli 2006 @ 21:49:43 #86
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39734810
heb vandaag even geshopt bij de douglas. kaartje kost inmiddel 12,50 maar je spaart echt voor van alles en nogwat dus dat krijgen we er wel uit.

biotherm aquapower facial exfoliator en cleansing gel gekocht. gaan we daar het eens even mee proberen. plus een hele dot sampletjes, scheelt weer
pi_39747583
Die benzoëzuur/salicylzuur creme die ik dus had gekregen, brand echt fokking erg. Als ik het opsmeer wordt mn huid vuurrood, en gaat branden. Na een half uurtje ofzo, is dit wel weer weg maar tof is t niet. Ook is het spul erg vet, maar goed.

Ik ga zo maar eens langs de apotheker om te vragen of dit ok is, en anders maar direct een nieuwe afspraak maken bij de huisarts.
pi_39750033
momenteel gebruik ik Biotherm Aquapower gezichtsgel maar ben er bijna doorheen. Ik zag in de winkel een mannelijn staan van Annayake. Dit zag er wel goed uit. (ze hadden geen testers op dat moment) Iets duurder dan Biotherm. Heeft iemand ervaring met dit merk?
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:29:35 #89
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39751631
ben trouwns nu overgstapt van een zirh masker naar een lab masker. Omdat ze hier geen zirh meer verkopen
Maar opzich is het klei masker van Lab makkelijker op te brengen dan het masker van zirh

nu twee keer gebruikt en bevalt me opzich wel goed. -> Lab
pi_39753151
Wat voor masker is het? Ik vind de Clearskin Purifying Mask van Dr. van der Hoog wel errug fijn, moet ik zeggen.

Oh wacht. Kleimasker dus.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:28:20 #91
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39756007
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:45 schreef jehoeroen het volgende:
momenteel gebruik ik Biotherm Aquapower gezichtsgel maar ben er bijna doorheen. Ik zag in de winkel een mannelijn staan van Annayake. Dit zag er wel goed uit. (ze hadden geen testers op dat moment) Iets duurder dan Biotherm. Heeft iemand ervaring met dit merk?
slechte ervaringen met aquapower of gewoon overwegingen?
pi_39760251
gewoon overwegingen, Aquapower is opzich best fijn maar als hier iemand zegt Annayake of iets anders is veel fijner dan hoor ik dat natuurlijk graag.
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
pi_39766776
Heb uiteindelijk ook maar eens wat van Paula besteld, en wel de 1% Hydroxy gel, misschien stomme vraag maar het is me niet helemaal duidelijk of je dat spul na aanbrengen nog moet afwassen zoals bij de Biotherm wel het geval was...
Er staat even laten intrekken.. maar dan laten zitten of toch afwassen...
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:49:33 #94
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39768012
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:21 schreef Hammet het volgende:
Ik ga zo maar eens langs de apotheker om te vragen of dit ok is, en anders maar direct een nieuwe afspraak maken bij de huisarts.
Idd, toch maar ff navragen lijkt me zo.
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:45 schreef jehoeroen het volgende:
Ik zag in de winkel een mannelijn staan van Annayake. Dit zag er wel goed uit. (ze hadden geen testers op dat moment) Iets duurder dan Biotherm. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Nope, geen ervaring mee. Volgens mij is dit ook niet echt een bekend merk, maar dat zegt natuurlijk niks.
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:29 schreef flashermx het volgende:
Maar opzich is het klei masker van Lab makkelijker op te brengen dan het masker van zirh

nu twee keer gebruikt en bevalt me opzich wel goed. -> Lab
Lab Series ----> Het masker is idd een stuk makkelijker aan te brengen dan die van Zirh.
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:15 schreef twistednerve het volgende:
Heb uiteindelijk ook maar eens wat van Paula besteld, en wel de 1% Hydroxy gel, misschien stomme vraag maar het is me niet helemaal duidelijk of je dat spul na aanbrengen nog moet afwassen zoals bij de Biotherm wel het geval was...
Er staat even laten intrekken.. maar dan laten zitten of toch afwassen...
Uiteraard laten zitten . Alleen een facewash en een masker spoel je in principe af.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:20:50 #95
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_39773948
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Uiteraard laten zitten . Alleen een facewash en een masker spoel je in principe af.
en een scrub
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:21:47 #96
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39773984
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

en een scrub
Das een veredelde facewash.....
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:06:57 #97
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_39782079
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:05 schreef MadGuy het volgende:
Wat voor masker is het? Ik vind de Clearskin Purifying Mask van Dr. van der Hoog wel errug fijn, moet ik zeggen.

Oh wacht. Kleimasker dus.
Jah allebij een kleimasker
pi_39790482
Hallo Allemaal,

Kloop al tijdje met wat vragen en aangezien er best veel mense met wat verstand van dit gebeuren meedoen in deze topic wou ik wat vragen lossen.
voor de duidelijkheid: Kgebruik Vichy Normaderm facewash,BP, en Moisturizer. (savonds en sochtends.) Dit is alles wat ik doe en gaat me erg goed af, (af en toe wat kleine puistjes). Toch wil ik nu (18Jaar) welleens een einde aan dit hele puiste gebeure, Wat vooral kut is dat ik littekens,(vlekken whatever) heb tussen wang-oor, wat je ook goed kan zien en na 1jaar nog niet echt weggaat. Maar dit terzijde . . De vragen:

Allereerst hoe doen jullie de hele behandeling met dit mooie weer ? Ik bedoel vroeger werd ik keibruin maar nu lijkt het alsof 1. Benzolper. ervoor zorgt dat het bruin worden in grote mate afneemt
en 2. Bij wat littekens,vlekgebeuren (vooral tussen wang-oor) het helemaal niet bruin meer word ( daar is het een stuk bleker) Pigment kapot gemaakt daarow ofso?

Verder vraag ik me ook al een tijdje af wanneer je echt stap 5 van OP (BHA AHA gebeuren) moet gaan gebruiken in je regimen,(behandeling). Helpt het echt om puiste tegen te gaan en vooral de huid te vernieuwen?

en toch nog wat over die littekens: ik weet dat je een derma kan bezoeken voor vanalles en nog wat, maar vaak lijdt dit tot alleen maar een lelijkere huid! Dat is gewoon een feit zegt mn dr. maar de dr. had het dan wel vooral over dermabrassie en lasertechnieke enz. Wat weten jullie over Peelings? Kwou dat ik ff een foto kon late zien dan kunne jullie wat beter snappe waarover ik het heb, maar t zijn meer vlekken en rode rondjes die mn gezicht wat vernachele . . Soms gaan die weg maar soms ook niet zegt mn dr. dan.. Jaa daar heb je veel aan. Wat zoude jullie doen? Waar ligt de grens voor een peeling?

Alvast bedankt! Een beetje hulp zou super zijn
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:29:38 #99
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39794238
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:37 schreef FlaVa het volgende:
Allereerst hoe doen jullie de hele behandeling met dit mooie weer ? Ik bedoel vroeger werd ik keibruin maar nu lijkt het alsof 1. Benzolper. ervoor zorgt dat het bruin worden in grote mate afneemt en 2. Bij wat littekens,vlekgebeuren (vooral tussen wang-oor) het helemaal niet bruin meer word ( daar is het een stuk bleker) Pigment kapot gemaakt daarow ofso?
De Normadermlijn bevat salicylzuur (BHA), dit maakt je huid gevoeliger voor de zon. Benzoylperoxide maakt je huid ook gevoeliger voor de zon. Beide producten hebben een exfoliërende werking, dus het voortdurend verwijderen van de bovenste laag van de opperhuidhuid. Bruin worden is een proces waarbij pigment van de onderste huidlaag van de opperhuid omhoog reist naar de bovenste huidlaag, omdat je deze bovenste huidlaag iedere keer min of meer verwijderd, loop je de kans dat je inderdaad minder bruin wordt.

Als je via google zoekt, lees je zelfs verhalen dat benzoylperoxide bij sommige mensen hele rare bijwerkingen heeft, zoals pigmentveranderingen en het helemaal niet meer bruin worden van de huid, zelfs na het stoppen met de benzoylperoxide. Alhoewel dit soort bijwerkingen zeldzaam zijn en volgens de medische gemeenschap absoluut niet door benzoylperoxide veroorzaakt kunnen worden, ga je jezelf toch afvragen of deze verhalen enige kern van waarheid kunnen bevatten. Sowieso moet je altijd de laagste werkzame dosering gebruiken en als dat niet werkt pas omhoog gaan naar hogere doseringen.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:37 schreef FlaVa het volgende:
Verder vraag ik me ook al een tijdje af wanneer je echt stap 5 van OP (BHA AHA gebeuren) moet gaan gebruiken in je regimen,(behandeling). Helpt het echt om puiste tegen te gaan en vooral de huid te vernieuwen?
Deze vraag kent verschillende antwoorden afhankelijk van de persoon aan wie je het vraagt. Salicylzuur wordt al heel lang gebruikt voor huidonzuiverheden, vooral vanwege de eigenschap dat het goed in de porien kan doordringen. Ook verminderd het ontstekingen en de groei van schimmels en bacteriën, welke een rol spelen bij acne. In combinatie met benzoylperoxide heb je dus een dubbele effectieve werking te pakken, maar het moet niet ten koste gaan van huidirritatie.

Vaak zal je lezen dat je moet oppassen met de combinatie salicylzuur en benzoylperoxide en dit is op zich een terecht advies, aangezien beide middelen je huid dunner maken en de kans op huidirritatie groter wordt. Ook daarom weer het advies om te beginnen met lage doseringen en het gebruik langzaam op te bouwen.

Qua exfoliërende werking zijn salicylzuur en glycolzuur (AHA) superieur aan scrubben. Dus ook al heb je geen last van acne, dan zijn salicylzuur en glycolzuur nog steeds nuttig om te gebruiken in plaats van een scrub. Niet alle schoonheidsspecialisten zijn blij met het overdadig gebruik van AHA's en BHA, omdat veel mensen de neiging hebben om dit soort producten te misbruiken.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:37 schreef FlaVa het volgende:
en toch nog wat over die littekens: ik weet dat je een derma kan bezoeken voor vanalles en nog wat, maar vaak lijdt dit tot alleen maar een lelijkere huid! Dat is gewoon een feit zegt mn dr. maar de dr. had het dan wel vooral over dermabrassie en lasertechnieke enz. Wat weten jullie over Peelings? Kwou dat ik ff een foto kon late zien dan kunne jullie wat beter snappe waarover ik het heb, maar t zijn meer vlekken en rode rondjes die mn gezicht wat vernachele . . Soms gaan die weg maar soms ook niet zegt mn dr. dan.. Jaa daar heb je veel aan. Wat zoude jullie doen? Waar ligt de grens voor een peeling?
Dermabrasie en laserpeelings kennen inderaad de nodige risico's. In het geval van laserpeelings heb je meerdere varianten, sommige zijn redelijk vrij van risico's, terwijl andere varianten best wel veel risico's kennen. Mocht je een laserpeeling overwegen, zoek dan goed uit welke variant het beste bij je past. Qua chemische peelings heb je ook een hoop keus, zoals Phenol-, TCA-, glycol-, retinol-, enzym-peelings, etc.

Phenol is zo'n beetje de allerzwaarste peeling, die zo diep doordringt in de huid dat alle pigmentcellen verwijderd worden en je zodoende nooit meer bruin kan worden. Een TCA peel is de tweede zwaarste peel na Phenol en kent een stuk minder risico's mits correct gebruikt, bovendien dringt deze niet zo diep door en blijven de pigmentcellen gewoon intact. Glycolzuur peelings zijn relatief veilig en werken voornamelijk aan de oppervlakte, het resultaat is niet zo spectaculair als een TCA peel, maar toch kan je behoorlijk goede resultaten krijgen als de concentratie hoog genoeg is. Uiteraard worden dit soort professionele peelings alleen door dermatologen en schoonheidsspecialisten gedaan.

"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39801404
Hey bedankt voor de post man! daar kan ik wat mee
Heb jezelf ook nog last van puisten? (omdat je er zo veel van weet. .)
Je hebt wel een punt dat als je beiden (Norma + BP) gebruikt het niet helemaal goed gaat . . tenminste bij mij niet altijd ( soms idd irritaties en verschilveringen ) Dan stop ik er altijd een paar dagen mee en gebruik ik alleen Normaderm Maar het probleem is dan dat de puiste wel terug kome.. (in kleine hoeveelheden dat wel. . )

Misschien moet ik dan BP+ andere moisturizer gebruiken? Zojaa welke beveel jij aan>? (phetapil ofso iets schijnt goedd te zijn..?) En dan dus vooral de combi he want BP is vrijwel noodzakelijk denk ik.

En mn laatste vraag is eigenlijk of je het einde van t puiste gebeuren van tevoren al aan kan zien kome.. Ze zegge iig dat als je 18 bent het meestal stoptt. . Maar ik lees in dit forum dat er mense van 26 nog steeds lope te kutte met middeltjes enzo.. Das gwoon echt kut! Maar wisten die dat of?

IIg bedankt he!
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:14:57 #101
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39802420
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef FlaVa het volgende:
Heb jezelf ook nog last van puisten? (omdat je er zo veel van weet. .)
Zie enkele posts van mij hierboven. ja dus Alhoewel ik "puisten" wel een zwaar woord vind, zelf gebruik ik dat woord dan ook nooit.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef FlaVa het volgende:
Je hebt wel een punt dat als je beiden (Norma + BP) gebruikt het niet helemaal goed gaat . . tenminste bij mij niet altijd ( soms idd irritaties en verschilveringen ) Dan stop ik er altijd een paar dagen mee en gebruik ik alleen Normaderm Maar het probleem is dan dat de puiste wel terug kome.. (in kleine hoeveelheden dat wel. . )
Wat gebruik je precies uit de Normadermlijn? En welke concentratie benzoylperoxide heb je?
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef FlaVa het volgende:
Misschien moet ik dan BP+ andere moisturizer gebruiken? Zojaa welke beveel jij aan>? (phetapil ofso iets schijnt goedd te zijn..?) En dan dus vooral de combi he want BP is vrijwel noodzakelijk denk ik.
Volgens Roaccutane gebruikers schijnt CETAPHIL inderdaad een goede creme te zijn. Maar het gebruik van een moisturizer is heel persoonlijk, wat de 1 wel goed vindt, vindt een ander gewoon bagger. Zelf vind ik Paula's Choice, Babor, Shiseido en Lab series wel relaxte producten.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:45 schreef FlaVa het volgende:
En mn laatste vraag is eigenlijk of je het einde van t puiste gebeuren van tevoren al aan kan zien kome.. Ze zegge iig dat als je 18 bent het meestal stoptt. . Maar ik lees in dit forum dat er mense van 26 nog steeds lope te kutte met middeltjes enzo.. Das gwoon echt kut! Maar wisten die dat of?
Mijn voormalige huisarts liet mij een grafiekje zien tot wanneer de meeste mensen nog last hebben van acne en dat was gemiddeld tot je 25ste. Daarna hebben verreweg de meeste mensen geen last meer van acne, maar bij veel mensen stopt het al veel eerder. Er is dan ook geen touw aan vast te knoppen wanneer de acne wel of niet definitief weggaat. Sommige mensen blijven hun hele leven last houden van acne.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')