???quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
Nouja, de nieuwste kaviaarcremes voor 300 EUR per potje qua marketing en een creme van Dior van 100 EUR waar even veel actieve stoffen in zitten als die van de Kruidvat voor 10 EUR wel ja.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
Ik heb geprobeerd me te scheren met een steenscherf die ik in mijn achtertuin heb opgegraven, maar toen haalde ik mijn hele wang open. Dat was geen goed idee.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef JohnDope het volgende:
Jullie moeten gewoon weer mannelijk worden.
Mannelijk? Vind jij jezelf mannelijk als je over 40jaar onder de rimpels zit met couperose als huidaandoening erbijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:57 schreef JohnDope het volgende:
Jullie moeten gewoon weer mannelijk worden.
Gezien die davidsster als je icon zou ik toch denken dat je wat verdraagzamer was? Haat en onverdraagzaamheid hebben immers geleid tot de dood van zes miljoen van je vriendjes.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:37 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort zaken zijn ook het failliet van de mensheid.
Ach zijn ondertitel zegt mij al genoeg om hem niet serieus te nemenquote:Op zondag 26 juli 2009 00:12 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Gezien die davidsster als je icon zou ik toch denken dat je wat verdraagzamer was? Haat en onverdraagzaamheid hebben immers geleid tot de dood van zes miljoen van je vriendjes.
Daarnaast schrijft men: "dit soort zaken is ook het failliet van de mensheid."
Nope. Maar ik heb het net even getest.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
Heb jij de CIBA Sunscreen Simulator wel eens geprobeerd?
http://www.ciba.com/index(...)/ind-pc-uv-sss-2.htm
Moet je je wel voor registreren, maar 't is een simulator waarin je percentages van actieve sunscreen-ingredienten kunt invoeren, en het een schatting kan laten maken voor SPF, PPD-waardes etc. Natuurlijk is het geen in vivo test, en hangt het ook veel van de drager af (lotion, siliconen, etc.) hoe de actieve stoffen in de huid gaan werken. Maar wat er ingecalculeerd is, is dat bijvoorbeeld avobenzone en octinoxate elkaars werking negatief beinvloeden, en dat je dat terugziet in de cijfers. Of dat de UVA-bescherming hoger uitvalt bij hetzelfde percentage avobenzone wanneer je er veel octocrylene bij doet en alle andere variabelen hetzelfde houdt.
Wel leuk om even mee te spelen en de resultaten kwalitatief te bekijken.
quote:The Ciba® Sunscreen Simulator is based on the extinction spectrum of the individual UV absorbers and a model of the sunscreen film. This model that takes into account inhomogeneities of the film which exist on the skin. Furthermore the photoinstability of certain UV filter combinations as well as the synergistic effect arising from having UV filters in the oil and in the water phase, are also considered. The results of any calculated combination of UV Filters is presented as extinction and transmission of UV radiation from 290 to 400nm.
Maar zelfs dan. Ik vind het verschil tussen 22.5 en 85 echt te groot. Jij niet?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
Tuurlijk wel. Je moet het niet kwantitatief bekijken, maar kwalitatief. Het hangt van de drager af hoe de in vivo testen verlopen (en wat er op de verpakking komt). 3% avobenzone in een lotion met PEG-8 geeft andere waardes dan met PEG-40 en geeft weer andere waardes opgelost in dimethicone.
[..]
Hmmm nee, want ik interpreteer de getallen niet absoluut... kan ook niet in de simulator, want daarvoor zijn de dragers van te groot belang.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:20 schreef kwahgib het volgende:
[..]
Maar zelfs dan. Ik vind het verschil tussen 22.5 en 85 echt te groot. Jij niet?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hmmm nee, want ik interpreteer de getallen niet absoluut... kan ook niet in de simulator, want daarvoor zijn de dragers van te groot belang.
Ik vind de absorptiespectra interessant, en ik vind de relatieve vergelijkingen van twee sunscreens interessant die eruit komen...
Nouja ik geloof niet dat ze zo slecht zijn Wat iig altijd ontzettend goed was bij PC is de consistentie/textuur op de huid. Hierdoor vond ik het geen probleem om het dagelijks te gebruiken. Bij een zonnebrand die een mindere consistentie/textuur heeft ben je toch geneigd om vaak te denken, oh ben toch maar eventjes in de zon, laat maar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Stereotomy het volgende:
Goed idee, laat even weten of het lekker wegsmeert, die LRP.
Ik ben een beetje klaar met Paula's sunscreens... maak m'n SPF 45 op, en stap dan over naar een Europese chemische SPF 30 of een minerale SPF 30.
Artikel?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:45 schreef Stereotomy het volgende:
In die SPF 30 is het bijvoorbeeld niet goed om octinoxate samen bij de avobenzone te gooien, want dat versterkt de degradatie van beide ingredienten immers. In de nieuwere SPF 45 die ik heb is de octinoxate eruit, maar heb ik nog immer twijfels over hoe goed 2% octocylene de 3% avobenzone kan stabiliseren.
Pff, teveel om op te noemen.... niet dat Paula die artikelen gaat quoten, omdat dat haar eigen producten totally useless zou maken.quote:
Thanks. Gelukkig gebruik ik m'n spf30 eigenlijk alleen voor korte blootstelling. Ik denk niet dat het dan al de kans heeft om echt te fotodestabiliseren. Of iig slechts een klein beetje. Maar goed. Straks Antheliosquote:Op maandag 10 augustus 2009 23:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pff, teveel om op te noemen.... niet dat Paula die artikelen gaat quoten, omdat dat haar eigen producten totally useless zou maken.
klik hier voor een algemene lijst
Specifiek:
- http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0738081X06000551
- http://www.bioone.org/doi/abs/10.1562/2004-02-12-RA-083.1
- http://books.google.nl/books?hl=en&lr=&id=loDYjAesdTIC&oi=fnd&pg=PA155&dq=octinoxate+avobenzone&ots=t-jkohq2Iw&sig=2fXg4s-tDepjAvSF41ZJMYqrVQ4#v=onepage&q=octinoxate%20avobenzone&f=false (o.a. blz 165 bovenaan)
- http://www.flscc.org/SCC_Newsletter_Feb.pdf
Octinoxate komt als UVB-beschermer ook steeds minder voor in formuleringen, zeker in Europese sunscreens...
Ik heb het even nagezocht. Ten eerste is de avobenzone in paula's product niet volledig ongestabiliseerd (combo met Octocrylene ). Ten tweede uit recentere studies blijkt dat fotodestabilisatie van avobenzone wanneer het ongestabiliseerd is pas significant wordt na 60-90 minuten. De tijd voordat het dus werkelijk minder effectief wordt lig dus nog hoger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:54 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas begint de fotodestabilisatie meteen zodra de sunscreen z'n werk doet, ofwel bij contact met zonlicht. Het is niet anders. Zie o.a.:
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1085562999800303
Na 15 minuten blootstelling aan UV licht, is ongestabiliseerde avobenzone al 36% gedegradeerd. Met octinoxate erbij is dat dus nog een slechter verhaal, omdat dat lekker meedegradeert. Daarnaast geven sommige studies aan, dat de geëxiteerde vorm van avobenzone, ongestabiliseerd, als vrije radicaal kan fungeren:
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1010603008003870
ofwel je bent alleen maar verder van huis met ongestabiliseerde avobenzone.
Waarbij ik zie dat van de twee meest onstabiele sunscreens de UVA-protectie ca. 30% gedaald is na 30 minuten. Misschien niet zo rap als 30% daling na 15 minuten zoals in de eerdere studie die avobenzone los heeft gemeten, maar toch significant.quote:In agreement with findings from other studies, sunscreens with the UV filter combination ethylhexyl methoxycinnamate (EHMC) and butyl methoxydibenzoylmethane (BMDBM) were unstable [6,9,21,22].
Ongestabiliseerde Avobenzone en veel Octinoxate betekent een belabberde UVA protectie. Misschien kun je beter een andere sunscreen/moisturizer nemen. Die je bij de drogist hier kunt kopen van L'Oreal voldoen wellicht beter.quote:Active Ingredients: Octinoxate 7.5%, Octisalate 5%, Avobenzone 2%, and Oxybenzone 2% (sunscreen agents).
Wat is vet? Wat vettig aan kan voelen is een lotion (polyethylene glycol, PEG) maar da's de basis voor veel cremes alsmede sunscreens. Zelfde ingredienten, zelfde resultaat. In feite is een sunscreen op lotionbasis eigenlijk een moisturizer met toegevoegde actieve ingredienten. De sunscreens die ik gebruik bevatten geen olie of vet in ieder geval.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:45 schreef JeanVe het volgende:
Ik weet het nog niet zo met die op zichzelf staande sunscreens als moisturizers. Ik ben bang dat ze te vet zijn voor mij. Dat een goede sunscreen cruciaal is als anti-aging product zie ik inderdaad wel in! Moeilijk, moeilijk!
Geef jij nog geld uit aan een speciale facewash of gebruik je gewoon het goedkoopste?
Die is niet zonder recept te verkrijgen toch, adapalene? De aldehydevorm van een retinoid is het sterkste wat je zonder recept kunt krijgen...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef debomma het volgende:
Gebruikt hier iemand de epiduo gel? http://www.epiduo.com/
"new combination topical which consists of Adapalene 0.1% mixed with a 2.5% BP solution"
http://www.acne.org/messageboard/Epiduo-experience-t215485.html
Waarvoor wil je het gebruiken? Klinkt als een nogal sterk anti-acne middel.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:46 schreef debomma het volgende:
Nou, dan wil ik wel is een recept aanvragen als het de moeite is! Maar ik vind er nog niet zoveel reviews over?
1. Heb je dan enige ervaring met de Neutrogena facial bar?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
1 - Reinigen: milde reiniger waarvan je niet het gevoel hebt dat ie trekt na het wassen is goed genoeg. Paula doet wel alsof haar reinigers bijzondere dingen zijn, maar ze gebruikt dezelfde surfactants (zeep) als iedereen. Uiteraard is de Skin Balancing-versie wat geconcentreerder dan de Skin Recovery-versie en bevat die laatste ook nog wat oliën enzo, maar ze zijn echt niet uniek.
2 - Scrubben/Masker: ik scrub niet mechanisch, doe ook niet aan maskers. Als je al chemisch exfolieert heb je geen mechanische scrub nodig, want ze doen beide hetzelfde: dode huidcellen bovenop je huid verwijderen.
5 - Exfoliëren (met BHA of AHA): Ik gebruik Avene Diacneal, daar zit 6% AHA in. Toen ik Paula's BHA gebruikte op m'n hele gezicht, vóór de Diacneal, had ik niet het gevoel dat ik minder puistjes kreeg. Wel zag mijn gezichtshuid zelf er prima uit door het exfolieren. De BHA gebruik ik alleen nog na het scheren, want ik had soms wel last van razor bumps (ingegroeide haartjes) - http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudofolliculitis_barbae. 't is dat ik nog een fles had staan, namelijk.
6 - Probleembehandeling - 5% Benzoyl Peroxide van de apotheker. Paar EUR voor grote tube.
8 - Hydrateren/Beschermen - mijn sunscreen hydrateert goed genoeg.
1. Ik heb nu tea tree van Kruidvat maar ik zie geen verschil. Neutrogena staat heel hoog aangeschreven maar geen ervaring. Zeg er is een paar?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:33 schreef Stereotomy het volgende:
1. Um, nee. Maar waarom een cleanser uit de VS halen als je hier vergelijkbare goede producten hebt?
2. Je moet een liefhebber van maskers zijn, ik had nooit het gevoel dat het me veel goeds deed. Jij wel goede ervaringen?
5. Ah, je bedoelt zo'n ouderwets krabbertje met een vervangend mesje van 10 cent erin? Ik lees altijd dat mensen er zo enthousiast over zijn. Maar ik ben een luie scheerder en wil altijd asap klaar zijn...
6. Denk dat differin en tretioine niet zoveel in werking zullen schelen. Allebei moderne retinoids. Ik zou retinoids alleen 's avonds gebruiken, omdat ze degraderen in zonlicht en de huid waar ze op gesmeerd zijn gevoeliger maken voor UV-straling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |