abonnement Unibet Coolblue
pi_68080859








Een klein beetje informatie over het land:
Hoofdstad: Kiev
Taal: Oekraïens
Munteenheid: grivna
Belcode: 380
Nationale Feestdag: 24 augustus


Deel6 alweer .


De laatste post uit deel 5:
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:22 schreef DJJoris het volgende:
Indien het om een van de merken van MTS gaat: http://mts.com.ua/eng/sendsms.php
Kyivstar is: http://www.kyivstar.ua/sms/
Beeline: http://gsm.goldentele.com/vat/sms_send.html
Deel 5 vind je: hier.

[ Bericht 14% gewijzigd door DJJoris op 16-04-2009 18:33:01 ]
pi_68081050
Hey ,
bedankt voor je reactie maar ik kon op die site's geen een vonden waar je naar een nummer kon sturen die begong met 80 en die laaste kan aleen naar bepaalde telefoons of zie ik dat vekeerd?

Groeten,
Japo
pi_68081067
Van de zomer ga ik weer. Paar vriendinnen in Kiev opzoeken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_68081144
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:31 schreef japojapo16 het volgende:
Hey ,
bedankt voor je reactie maar ik kon op die site's geen een vonden waar je naar een nummer kon sturen die begong met 80 en die laaste kan aleen naar bepaalde telefoons of zie ik dat vekeerd?

Groeten,
Japo
Alle nummers beginnen met 380, het gaat om de cijfers die daarna komen. Dus als er staat 38095 dan is het bijvoorbeeld MTS.
pi_68081303
Meschien een beetje dom maar ik moet dus bij die laaste site (+38039 intyppen en dan het nummer er achter wat ik heb gekregen 11 cijvers dus ?
pi_68081402
De 11 cijfers is dan inclusief de +38039 lijkt mij.
Ik heb nooit met Beeline's site gewerkt trouwens, mijn vriendin en ik zitten bij MTS en hun site is erg duidelijk vind ik. Beeline's site vind ik persoonlijk een rommeltje.
pi_68081478
ik heb geprobeert maar werkt niet ik weet wel zeker dat het nummer goes is dat ik heb gekregen het zou wel ff mooi wezen als ik deze persoon ff een sms''je kon sturen
hoe doe jij het dan gewoon met je eige telefoon?
pi_68082635
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:43 schreef japojapo16 het volgende:
ik heb geprobeert maar werkt niet ik weet wel zeker dat het nummer goes is dat ik heb gekregen het zou wel ff mooi wezen als ik deze persoon ff een sms''je kon sturen
hoe doe jij het dan gewoon met je eige telefoon?
Misschien als je in plaats van de + op je telefoon gewoon 00 gebruikt voor het nummer, ik had een telefoon die er ook moeite mee had als het ging om het terugsturen van sms'jes naar het buitenland.
pi_68095783
ik heb nog nooit een smsje van haar gekregen maar ik heb wel haar nummer gekregen via mail maar haar pc is stuk dus ik dacht ff smsen
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:55:15 #10
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68115653
tvp dan maar
Confidence through competence
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 19:57:17 #11
73911 ultra_ivo
pi_68119544
SMS-en naar Oekraïense nummers lukt idd niet altijd. Afgelopen keer dat ik in de Oekraïne was had ik een Beeline-SIM-kaart. Daarmee kon ik wel naar NL SMS-en, terug lukte het niet.
pi_68124570
@ultra_ivo

weet jij dan meschien dan ook nog een site of iets dergelijks voor het smsen of moet ik een cijfer weg halen of zo van het nummer omdat het 11 cijvers heeft?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 april 2009 @ 22:02:26 #13
73911 ultra_ivo
pi_68124846
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:56 schreef japojapo16 het volgende:
@ultra_ivo

weet jij dan meschien dan ook nog een site of iets dergelijks voor het smsen of moet ik een cijfer weg halen of zo van het nummer omdat het 11 cijvers heeft?
ik heb nog nooit via een site ge-smst.
  zaterdag 18 april 2009 @ 10:33:10 #14
202348 Susi
Temple of Love
pi_68134525
Kan je met Russisch terecht in Oekraïne of is dat net zoiets als met Duits beginnen in Nederland ?
pi_68134974
Hangt van het gebied af, in het oosten van Oekraïne is het nog goed te doen maar in bijvoorbeeld Lviv kijken de mensen je aan alsof je raar aan het brabbelen bent en negeren ze je.
pi_68135772
In Odessa spreekt ook nog iedereen russisch, is jarenlang Russiche marinehaven geweest, vandaar.

Leuke foto's van de krim aan het begin Ga over 2 weken weer naar Odessa en ook een lang weekend naar de Krim. Iemand nog tips, vorig jaar al in Yalta en Alustha geweest...
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  donderdag 23 april 2009 @ 00:10:44 #17
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68290241
Heb net m'n eerste stapjes in UA gezet en ben meer dan verkocht
Een weekje Kiev was een goede start. Ik heb jammer genoeg de tips van de doorwinterde UA-users hier niet kunnen opvolgen; maar ben er zeker van dat deze in de toekomst meer dan welkom zullen zijn !
M'n lonely planet heb ik niet bij de hand, en m'n korte termijn geheugen was al langer naar de vaantjes; maar ik kan wel zeggen dat Kiev op zich al 'n aanrader is Met wat geluk deze zomer het land doortrekken met 'n huurauto. Oh ja, dezer dagen krijg je voor 1 euro ongeveer 10,40 oekrainse rommel in de hand Als ik het voorgaande topics doorlees , lijkt het nog intressanter dan ooit tevoren!
No need to say dat de vrouwelijke inhabitants hun biggest tourist attraction zijn Ik was al ervaren op dat vlak, maar 'n grootstad als Kiev slaat nog steeds om de oren
dit is nu al m'n favoriete topic op FOK!
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68290719
Let dan wel goed op als je over de wegen rijdt, ik zag in Dnipro dagelijks wel iets van 10x een ongeluk plaatsvinden op de snelwegen omdat ze zo belabberd rijden en omdat de wegen zo slecht zijn .
De Hryvnia is trouwens verder de laatste tijd stabieler en hangt inderdaad rond de 10,40 voor een euro .
pi_68397915
word goedkoper en goedkoper hoeveel betaal je voor een pakje peuken omgerekend?
toen ik er was zon jaar geleden 50 cent per pakje malboro.
nog iemand tips hoe ik het beste sms kan versturen naar ua ?
pi_68398738
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:26 schreef japojapo16 het volgende:
word goedkoper en goedkoper hoeveel betaal je voor een pakje peuken omgerekend?
toen ik er was zon jaar geleden 50 cent per pakje malboro.
nog iemand tips hoe ik het beste sms kan versturen naar ua ?
Ja, wordt besproken in de laatste post van deel 5:
Oekraïne deel 5
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_68398974
Ja klopt maar dat kon bij mij niet omdat mijn nummer begingt met 806 en heeft 11 cijfers en me russich is ook niet perfect dus kon niet alle site's goed lezen en vertaal sitets deden ook niet zo veel..
pi_68779425
Er gingen geruchten dat per vandaag het visumvrije reizen afgeschaft zou worden, heeft iemand misschien iets meer gehoord?
Maakte mij vanochtend trouwens best wel zorgen, mijn vriendin woont in Dnepropetrovsk en daar was vannacht een explosie bij een gokhal, die was wel bij haar in de buurt maar gelukkig had ze er geen last van .
pi_68975918
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:48 schreef DJJoris het volgende:
Er gingen geruchten dat per vandaag het visumvrije reizen afgeschaft zou worden, heeft iemand misschien iets meer gehoord?
Maakte mij vanochtend trouwens best wel zorgen, mijn vriendin woont in Dnepropetrovsk en daar was vannacht een explosie bij een gokhal, die was wel bij haar in de buurt maar gelukkig had ze er geen last van .
Niks van gehoord en op de website van de ambassade staat er ook niks over:
http://www.oekraine.com/core/visa_e.htm

Waardoor was die explosie? Gasleiding??
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_68985895
Brand in een van de gokkasten. Kortsluiting denk ik dus. Mooi dat er niets is aangepast aan de visum voorwaarden, dan ga ik dus binnenkort lekker naar Oekraine toe .
pi_69001221
Ben van plan om ergens in de zomer ook naar Oekraïne te gaan. Wil sowieso naar Odessa & Kiev. Ik ga 4/5 maanden reizen door Oost-Europa. Ik weet nu eigenlijk nog helemaal niets van het land. Iemand die een goede tip heeft voor me zodat ik me wat in kan lezen? Qua geschiedenis/cultuur en qua praktische zaken.
voyeurism is participation
pi_69003004
De voorgaande delen van het Oekraine topic zijn aan te raden om je bij te lezen over dit land, aardig wat ervaringen.
pi_69005923
Met de reiservaringen uit voorgaande topics kom je een heel eind. Als je dan ook nog een reisgids(je) aanschaft kan je bij bezienswaardigheden er ook nog wat over lezen... is namelijk vaak niet in het engels beschikbaar dus handig om zelf mee te nemen.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_69588976
Nog minder dan een weekje en dan ga ik weer .
Het schijnt heerlijk weer in Dnipropetrovsk te zijn , net zo warm als hier maar dan minder benauwd.
pi_69595128
Ik snap niet waarom dat hele Oekraine topic zo groot is. Ik vond het een verschrikkelijk land met stinkende en lelijke mannetjes, alcoholisten, vrouwen zonder enige inhoud en bovenal verschrikkelijk racistisch. Ik ben overigens alleen In Kiev en L'viv geweest. Ik weet niet hoe de rest is natuurlijk maar Odessa lijkt me meer een grote hoerenbende.
pi_69597372
quote:
Op maandag 1 juni 2009 09:03 schreef DRA het volgende:
Ik snap niet waarom dat hele Oekraine topic zo groot is. Ik vond het een verschrikkelijk land met stinkende en lelijke mannetjes, alcoholisten, vrouwen zonder enige inhoud en bovenal verschrikkelijk racistisch. Ik ben overigens alleen In Kiev en L'viv geweest. Ik weet niet hoe de rest is natuurlijk maar Odessa lijkt me meer een grote hoerenbende.
Dan zal ik maar niet meer terug gaan als ik jou was. Jammer trouwens dat je een verkeerde indruk hebt gekregen en niet open staat voor een andere cultuur.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_69640097
quote:
Op maandag 1 juni 2009 09:03 schreef DRA het volgende:
Ik snap niet waarom dat hele Oekraine topic zo groot is. Ik vond het een verschrikkelijk land met stinkende en lelijke mannetjes, alcoholisten, vrouwen zonder enige inhoud en bovenal verschrikkelijk racistisch. Ik ben overigens alleen In Kiev en L'viv geweest. Ik weet niet hoe de rest is natuurlijk maar Odessa lijkt me meer een grote hoerenbende.
Waar ben je in hemelsnaam in Kiev en L'viv geweest?
Ik ben daar alleen maar zeer vriendelijke mensen tegengekomen, okay, onder een aantal wegen zitten wel eens wat dronkelappen maar die doen 9 van de 10 keer geen vlieg kwaad, ik heb me er ook niet echt aan gestoord.
En racistisch gedrag? Tegen wie? Tegen jou? Dan heb je ze vast niet met respect behandeld, zoals je gewoon andere mensen dient te behandelen. Zelfs met mijn gestuntel word ik overal altijd met een glimlach geholpen.
pi_69769513
Zo, zojuist bij Julia thuis aangekomen en ik moet zeggen, wat een rotvliegveld hebben ze bij Dnipropetrovsk, geen asfalt als landingsbaan maar hele lange tegels :S.
Het is hier wel warm, bijna 30 graden.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:45:20 #33
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_69769551
Misschien ga ik in juli een paar dagen. Kan nu met m'n Flying Blue miles voor minder dan 120 Euro. Helaas moet ik dan wel een nieuw paspoort aanvragen omdat 'ie in november verloopt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_69792284
Ik zou het gewoon doen .
Ze waren trouwens best streng hier op het vliegveld, moest flink wat vragen beantwoorden voor het eerst, had ik niet verwacht.
Ik moet trouwens zeggen dat Austrian Airlines best apart is om mee te vliegen, de medewerkers zijn vriendelijk maar ik vond vooral hoe het in Wenen er aan toe ging een beetje erg chaotisch, alsof men niet meer weet dan hun eigen vlucht. Gelukkig makkelijk de weg gevonden.
In Dnipropetrovsk moesten we ook van het vliegtuig naar een bus die een kwartier bleef wachten op de passagiers om ons naar het immigratie/douane gedeelte te brengen wat ongeveer 15 meter verderop was.
Volgende keer denk ik dat ik gewoon weer naar Kiev vlieg, even de terugreis nog afwachten.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:56:53 #35
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_69800603
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:06 schreef DJJoris het volgende:

[..]

En racistisch gedrag? Tegen wie? Tegen jou? Dan heb je ze vast niet met respect behandeld, zoals je gewoon andere mensen dient te behandelen. Zelfs met mijn gestuntel word ik overal altijd met een glimlach geholpen.
Dat een blanke met gestuntel vriendelijk wordt geholpen raakt het punt dus niet wat hij probeert te maken over racistisch gedrag.

Overdreven nationalisme in Rusland en Oekraine zijn aan de orde van de dag, en slaat soms om in racisme tegen negers en mensen uit Centraal Azië.
Confidence through competence
pi_69839101
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat een blanke met gestuntel vriendelijk wordt geholpen raakt het punt dus niet wat hij probeert te maken over racistisch gedrag.

Overdreven nationalisme in Rusland en Oekraine zijn aan de orde van de dag, en slaat soms om in racisme tegen negers en mensen uit Centraal Azië.
Dat hangt dan denk ik van de stad af, hier in Dnipropetrovsk zie je heel veel mensen uit Azië vanwege de vele uitwisselprogramma's en die worden normaal als enig ander behandeld. Maar kijkend naar het feit dat je nauwelijks moskeeën ziet en tempels van andere geloven maakt inderdaad duidelijk dat ze niet heel erg tollerant zijn. Al zit er in hun geschiedenis misschien ook wel een verklaring voor.
Wel zijn de Oekraieners idd erg overdreven nationalistisch, ze zijn snel op hun teentjes getrapt, vooral als ze gelijk worden getrokken met de Russen, dan moet je rennen voor je leven bij sommigen
pi_70199468
Goed, ik zit nu alweer iets van twee weken weer in Oekraine en een paar dingen zijn mij de afgelopen tijd opgevallen .
Allereerst valt het mij op dat de Hryvnia ontzettend gunstig staat, vanochtend tikte hij voor ongeveer twee uur lang de 11 hryvnia voor 1 euro aan . Erg mooi want 2 liter Coca Cola kost maar 6 hryvnia )) dus dat is al fijn voor mij als Cola drinker. (de big mac index zou dus ongeveer 1.10 euro zijn voor 1 big mac)
Levensmiddelen zijn wel naar verhouding duurder dan andere producten al zijn ze naar verhouding goedkoper dan 8 maanden terug, de prijzen zijn wel gestegen dus maar niet zo erg als de Hryvnia in waarde is gedaald.

Engels wordt naast Russisch en Oekraiens steeds meer gesproken, vooral de jongeren spreken de taal meer en meer en zijn maar al te blij als ze de kans krijgen om die taal te spreken.

De wegen worden in veel steden flink onder handen genomen (EK 2012 e.d. heeft daar vast en zeker mee te maken).
Veel uitverkoop in de winkels, heel veel winkels houden een uitverkoop om de crisis in bedwang te houden en het schijnt te helpen want mensen geven bakken met geld uit. Er is veel armoe maar toch de laatste tijd minder dan een paar maanden terug lijkt het wel, wel zie je minder nieuwe auto's rondrijden, men besteedt daar dus overduidelijk minder geld aan. Wel zijn de benzine prijzen in hryvnias gelijk gebleven.

Oh en het weer is op dit moment heerlijk, rond de 30 graden in Dnipropetrovs'k .
pi_70199733
Klinkt voornamelijk als positieve ontwikkelingen.
Veel plezier nog
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_70200859
Het is ook erg positief , zit echt te genieten hier. Alleen mijn vriendin zit op dit moment nog op school dus moet ik haar hier even missen, gelukkig heeft Coffee Life gratis WiFi (al is mobiel internet ook een koopje, voor 100 hryvnia per maand onbeperkt online met een prepaid kaart, het kaartje geeft je voor een maand verbinding namelijk. Helaas niet UMTS maar GPRS dus ietsje trager dan in Nederland maar snel genoeg voor het simpele mail en browswerk)
pi_70589179
Ik geef even een grote rottrap. Heeft iemand ervaring met een toer naar Chernobyl? Heb een beetje zitten rondkijken maar er zijn geen groepstours, dus je moet zelf met X aantal personen op komen dagen en afhankelijk van de hoeveelheid personen een bedrag betalen, wij gaan echter maar met z'n 2-en dus dan is zo'n toer erg duur.

Zijn er ook groepstoers?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70597237
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 19:59 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik geef even een grote rottrap. Heeft iemand ervaring met een toer naar Chernobyl? Heb een beetje zitten rondkijken maar er zijn geen groepstours, dus je moet zelf met X aantal personen op komen dagen en afhankelijk van de hoeveelheid personen een bedrag betalen, wij gaan echter maar met z'n 2-en dus dan is zo'n toer erg duur.

Zijn er ook groepstoers?
Daarvoor moet je vaak lokaal in Kiev even kijken denk ik, daar vind je ongetwijfeld een lagere prijs dan online.
Vaak is het als je meerdere mensen kan vinden (dan wel online) wordt de prijs snel gedeeld door het aantal mensen die meegaan met de tour.
Lokaal regelen is geloof ik in ieder geval het goedkoopste.
pi_70606349
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:43 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Daarvoor moet je vaak lokaal in Kiev even kijken denk ik, daar vind je ongetwijfeld een lagere prijs dan online.
Vaak is het als je meerdere mensen kan vinden (dan wel online) wordt de prijs snel gedeeld door het aantal mensen die meegaan met de tour.
Lokaal regelen is geloof ik in ieder geval het goedkoopste.
Hmmm, zijn er veel van die toers? Ik wil namelijk eigenlijk niet het risico lopen dat we niet kunnen gaan want het is 1 van de hoofdredenen om naar Oekraine te gaan. En waar zou ik moeten zoeken naar zo'n toer lokaal, is er een soort Oekrainse VVV?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70678882
Ik denk dat die reis naar Chernobyl beter vanuit NL is te regelen (reisbureau SAM biedt deze aan). Ik was eind mei in Kiev (19e) en toen werd mij verteld dat de volgende trip op 8/6 zou zijn. Zo frequent gaan ze dus niet.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_70695021
Als de reden dat je naar Oekraine gaat Tsjernobyl is, zou ik het van te voren regelen ergens in Nederland. Dan ben je zeker van je zaak.
Als je het ergens in Kiev weet te regelen betaal je toch een toeristenprijs.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_70697178
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:57 schreef Tieu het volgende:
Als de reden dat je naar Oekraine gaat Tsjernobyl is, zou ik het van te voren regelen ergens in Nederland. Dan ben je zeker van je zaak.
Als je het ergens in Kiev weet te regelen betaal je toch een toeristenprijs.
Maar loop je dat risico ook niet vanuit Nederland?
Ik zou het persoonlijk door een kennis lokaal laten regelen. Hoe dan ook is het geloof ik prijzig denk ik, alleen met een grote groep begrijp ik schijnt het redelijk geprijsd te zijn.
pi_70766058
Bedankt voor de tips lui.

Van te voren regelen is inderdaad misschien wel het beste als dit de hoofdreden is om te gaan. Echter met 2 personen blijft het duur, en meer mensen regelen zodat het goedkoper wordt, tsja. Een internetoproep doen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70801181
Een internet oproep kan helpen, misschien op Brama.com of http://gorod.kiev.ua/forum
Http://gorod.kiev.ua en http://gorod.dp.ua zijn trouwens twee uitstekende sites met informatie over Kiev en Dnipropetrovsk met o.a. informatie met wat er allemaal te doen is daar (voor wie informatie zoekt over die twee steden en voor een openingspost van het volgende deel natuurlijk ).
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:09:41 #48
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71412499
Ik plan op dit moment een trip met de auto door Oekraine naar Lviv en Kiev, via Polen.
Wat zijn de mogelijke struikelblokken?
Ik ben bekend met de DAI (politie) en de wachttijden bij de grens.
Voor de rest zijn er weinig dingen waar ik voor 'op moet passen'.

Heeft iemand nog tips in de zin van hotels? ( er moet een eigen parkeerplaats bij zijn zodat mn auto veilig is).
Of tips mbt bezienswaardigheden? Of voedsel wat goed is etc etcetcetcetc....


groet,

R.

edit: mijn oekraieens/russisch is belabberd. Met de tekens kom ik een heel eind omdat het enorm op Grieks lijkt. Maar is dit een groot probleem?
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:21:39 #49
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71412875
Volgens mij ben ik weer een beetje verliefd op een Oekraiense...
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:22:44 #50
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71412909
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:09 schreef rftb het volgende:
edit: mijn oekraieens/russisch is belabberd. Met de tekens kom ik een heel eind omdat het enorm op Grieks lijkt. Maar is dit een groot probleem?
Zoek ff de transliteratie op van Cyrillische letters. Heb je binnen een half uur geleerd. Plaatsnamen moeten dan echt geen probleem zijn.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:30:32 #51
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71413188
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:22 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Zoek ff de transliteratie op van Cyrillische letters. Heb je binnen een half uur geleerd. Plaatsnamen moeten dan echt geen probleem zijn.
Ja dat lukt me al aardig. Ik wil bovendien niet van de hoofdwegen af voorlopig, misschien een volgende trip.

Maar ik las dat Joris zei dat een hoop jongeren engels spreken. Een vriendin van me die er (of ouders) vandaan komt maar al dr hele leven hier woont zegt dat ze ook Duits spreken (meer dan engels).
Iemand hier ervaring mee?

Met handen en voeten kom je sowieso een eind, en geeft wel een hoop charme aan je reis hehe. Maar je voorspelt dat het wel goed mogelijk is zonder de taal machtig te zijn.?
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:36:03 #52
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71413384
Ik moet zeggen dat toen ik destijds (2 keer eigenlijk) in Volgograd met mannen moeilijk kon communiceren ook al spreek ik vloeiend Engels, redelijk wat Duits, een beetje Russisch en af en toe wat Tsjechisch en Bulgaars erin gooien kon ook nog wel, maar het was bij sommige (jonge) gasten echt dramatisch. De vrouwen daarentegen spraken veel vaker Engels. Weet niet of het voor Oekraine ook geld, maar Volgograd is niet zo ver van Oekraine.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:47:51 #53
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71413763
Ik koop morgen in de stad wel zo'n phrasebook. Dat lijkt me dan wel voldoende.

Maar u heeft geen problemen gehad of kent geen mensen die dit gehad hebben met de (verkeers)politie opzoek naar "fooien"??
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:50:40 #54
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71413850
Hm, in Rusland en Oekraine heb ik niet in de auto gereden. In Bulgarije hadden we net een "controle" gemist. Buitenlandse auto's zijn natuurlijk altijd doelwit. En je hebt in zo'n land weinig in te brengen. Beste is altijd maar er in mee te gaan omdat het voor Westerse begrippen ook echt een fooi is... Hoewel ik het ook echt schandalig vind.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:54:38 #55
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71413975
Ja ik heb voor mezelf al een aantal dingen bedacht mocht ik echt het idee hebben dat het idioot is wat ze van me vragen.
Eerst zeggen dat je geen centen heb (lege portomonnee laten zien), daarna vragen om een officiele registratie "protokol" ofzo en mocht het allemaal uit de hand lopen of betalen of zeggen dat je de ambassade even belt...
Mochten ze dan nog door blijven hameren betaal ik wel, maar ze zouden dan af moeten taaien heb ik gelezen. Ik heb me wel voorgenomen om rustig te blijven omdat je te gast bent enzo.

Bovendien praten we over bedragen van 50 hryvna ofzo...daar lig ik niet wakker van, alleen wat je zegt "het principe".
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:56:01 #56
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71414021
Altijd rustig blijven ja. Zolang je voorbereid bent op dit soort situaties dan raak je ook niet in paniek.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:57:08 #57
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71414070
Mn maat heeft soortgelijke dingen meegemaakt in Zuid Afrika met zwarte politieagenten dus kent het principe van fooien
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
pi_71414311
Persoonlijk ben ik nooit aangehouden door de politie in Oekraine dus heb niet echt ervaring met ze dat ze op zoek zijn naar fooien o.i.d., houd je gewoon aan de algemene regels en dan is er niets aan de hand (let wel op, rook geen wiet o.i.d. in het openbaar indien je dat rookt, daar zoekt de politie wel naar die "fooien"). Die "fooien" zullen trouwens niet 50 hryvnia zijn tegenwoordig, je mag er denk ik wel een 0 achter zetten (afhankelijk van de overtreding btw)
Een phrasebook kan inderdaad heel handig zijn en je hebt een grote kans dat Oekraieners het boek even van je over nemen en het zelf voor je opzoeken . Maar Aanvoerder heeft wel gelijk, de vrouwen hebben meer kennis van andere talen dan mannen (is ook mijn indruk).
Hoop binnenkort trouwens weer een bezoek te brengen aan het land, mis mijn vriendin heel erg en mis ook de inwoners van het land als ik kijk hoe sommige mensen hier alleen al in de supermarkt met elkaar om gaan .
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:12:59 #59
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71414576
Nee uiteraard ga ik geen regels overtreden. Maar ze schijnen een neiging te hebben je auto grondig te onderzoek en overtredingen te kunnen verzinnen ( dit zijn amerikaanse horror-tales dus ik neem ze met een slok zout ). Ik ben er op voorbereid.

Ik hoor veel verhalen als dat van Joris, dat mensen heel hartelijk zijn. Dat trekt me wel, misschien ben ik straks zó gek op het land als Joris of anderen.
Ik ben vooral benieuwd naar de natuur die adembenemend moet zijn....en hoe beter dan met eigen auto.
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:30:48 #60
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71415119
Ik hoop dat Henk-Willem dit nog leest voor ik weggaat en wil reageren. Ik las dat hij een aantal keer geweest is met de auto. Misschien heeft hij nog wel wat goede tips.


@Joris: Weet je nog een goed hotel in Kiev? ( liefst met afgesloten parkeergarage/plek )
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
pi_71417790
Ik weet helaas geen goed hotel, ik verblijf in Oekraine altijd bij vrienden dan wel bij mijn vriendin, ik kan je op dat vlak helaas niet helpen dus. Wel hebben volgens mij weinig hotels een afgesloten parkeergarage, zag er in ieder geval niet veel in Kiev maar datnhoeft niet te zeggen dat ze ze niet hebben natuurlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:50:36 #62
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71464663
Ok, geen probleem!

Ik zal tzt wel kijken of ik wat leuke foto's kan plaatsen ervaringen kan delen voor 'het nageslacht'.

Zondag ga ik...ik kan niet wachten


gegroet!
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
pi_71466052
Er zullen vast wel hotels zijn met een bewaakte stalling. In dat geval bewaker wat extra's toestoppen. Weet je zeker dat het goed gaat. Veel plezier in ieder geval.
Als je er aan toekomt, de krim is zeker de moeite waard. En in Odessa moet je 's avonds naar arcadia gaan.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:42:31 #64
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71944935
Goed,

Ik ben terug.

De wegen werden zwaar onder handen genomen waar ik heb gereden: de M06 / E40 tussen Lviv en Kiev. Op veel stukken de nieuwe wegen bereden en daar rijd je op autobahn-achtige wegen dus lekker doortuffen.
Tussendoor nog wel klassieke Oekraieense toestanden met heel diepe gaten in de weg waar je NIET doorheen moet crossen omdat je dan gegarandeerd de lul bent; uitwijken dus maar met 100km/h.

Een tripje Lviv-Kiev kost je meer dan 8 uur als je netjes rijdt. Als je minder netjes rijdt kan het in 7 ofzo.
De terugweg deed ik het laatste, en je raadt het al: de DAI stond te flitsen. We hadden die dag er al een hele hoop gezien en ontweken door ineens bijzonder christelijk te rijden. Maar hier waren we de lul. Ik reed in een dorpje en haalde een slinger van 4 trucks in en ging 83... (60 mag) en werd door meneer de agent naar de zijkant gewezen. Eigen schuld. Protokol liet ik hem helemaal invullen anders kreeg hij geen cent zei ik, hij raakte wat gefrustreerd omdat hij niets van de papieren snapte. (vulde letterlijk het woord huisnummer in op het veldje voor 'straat' ). Na wat aanwijzingen in mn beste Oekraieens/Russisch (en dat is slecht) 440 UAH betaald en weer onderweg. Eigen schuld dikke bult.

Voor de rest gemengde gevoelens over de trip. Lang niet iedereen die je meemaakt is vriendelijk, vaak nors en cynisch in hotels. Maar op marktjes of in het postkantoor juist erg vriendelijk. Op straat kwam er in Lviv een man naar ons toe: "Tourist? Tourist? Wo?" Wij zeiden Holandia.. Brede grijns..: "Ohh..Futbol!! Amsterdam!! Ajax!!" Je merkt gewoon dat ze zien dat je niet van daar komt. Bijna iedereen kijkt je even na zo van...huh...wat doen jullie hier?

Kiev is een super stad. Heel mooi als je op de goede plekken komt en met 2 volle dagen in de stad veel te weinig tijd om alles te zien. We zijn woensdag (12 aug) naar de voetbal Interland Oekraine - Turkije geweest in t Dynamo stadion. Helaas 0-3 voor de Turken, zaten we daar helemaal uitgedosd met sjaals en vlaggen.
Rijden in Kiev is vermoeiend, maar niet lastiger dan Amsterdam op een zaterdagavond. Mensen rijden aggressief en brutaal. Als je goed oplet kan je er prima uit de voeten zelfs aan de Kreshchatyk tussen alle Hummers e.d..

Verder kan ik Lviv ook aanraden als je van mooie gebouwen houdt. Het lijkt wel een openlucht museum.... Weinig toeristen en veel locals op straat en zeer ontspannen sfeer. En natuurlijk het Lvivske bier....!!!

Ik zal even wat fotootjes plaatsen voor een vlugge impressie, maar niet voor de waarschuwing over de grenzen: We hebben 13 uur (!!!!) staan wachten bij de grens met Polen (Krakovets). Mede door de corruptie die mensen die voorpiepen en dan betalen gewoon voor laten. Er lopen een hoop duistere figuren bij die grens en de sfeer is wazig. Hopen dat dit verbeterd wordt, want voor de rest is 't avontuur waard!

[ Bericht 4% gewijzigd door rftb op 17-08-2009 12:02:39 ]
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:49:53 #65
264297 rftb
Rotterdamse Gnoe
pi_71945163


De Tom Cruise look...


KNIB?! Kyiv!


Kiev...


Kiev...


Rodina Matr


De auto voor het hotel in Kiev


De onvermijdelijke Sovjet prullaria


Op de fiets door Lviv:
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
pi_72492724
Tja, het is al weer bijna 1 jaar geleden dat ik in Kiev ben geweest.

Ik vindt het een mooie stad, echter de reden dat ik daar was, had mooi moeten zijn.
Of anders gezegt, het was een slechte ervaring te noemen.
Bovendien had ik het weer ook niet echt mee, waardoor de stemming er ook niet vrolijker van werd.
Het regende behoorlijk, veel harder dan in ons klote land.

Ik had afgesroken met een Russische vrouw, die nooit in Kiev was geweest en ik dacht van een leuke stad om elkaar daar te onmoeten, na een periode via het internet en telefoon te hebben gecommuniceerd. Had ik de knoop maar een doorgehakt en omdat we beide geen vissum nodig hebben om naar Kiev toe te gaan.

Bij aankomst had ik snel klaar kunnen zijn bij de passport controle op het vliegveld van Borispol. Maar omdat ik 1 ding niet snapte wat ik op het formulier moest invullen, moest ik terug in de rij staan en alsnog invullen, de duane beamte was beroerd om uit te leggen wat er ingevult moest worden. Daarna heb ik bijna 4 uur in de rij gestaan en toen ik weer inmiddels bij een andere duane beamte was aangekomen, die vertelde dat ik dingen verkeerd ad ingevuld en een nieuw formulier moest invullen en weer in de rij gaan staan. Ik werdt erg boos en was in staat om zijn hersens even door het glas te rukken. Hij koos toch maar eieren voor zijn geld en gaf uiteindelijk een pen en zodat ik dingen kon wijzigen.

Maar goed, de Russische vrouw stond netjes op me te wachten, iets waar ik persoonlijk een hekel aan heb om een vrouw te laten wachten en bood mijn excuus aan. Ze gaf een klein lachje en ze zij dat het geen probleem was. Maar goed. We gingen naar het hotel (genaamd hotel-lybid) niet al te duur en het slaap comfort is prima.

Echter merkte ik iets aan haar wat de stemming niet vrolijker van werd, en ik heb alles gedaan om het naar haar zin te maken, echter ze was erg moe en haar zoontje was ziek, bla bla.

Maar het leuke komt nog, ik heb daar in het hotel een andere vrouw ontmoet, die gebrekkig engels sprak, maar dat stoort mij niet, ze deed erg haar best. Ik zou een weekeinde blijven, maar het werd een week en ik moet zeggen, met haar heb ik een hele goede week gehad. De Russische vrouw was op zondag avond laat weer terug naar haar eigen stekkie, en ik zou maandag terug gaan, ff mijn ticket verzet naar een andere dag. Die andere vrouw is een echte Oekrainese vrouw en is afkomstig uit Kharkov, niet dat het wat uitmaakt, maar dit had ik gewoonweg niet verwacht. Toen ik terug ging naar Nederland had ze mijn email en telefoonnummer gevraagd en heb ik haar gegeven.

De eerste twee maanden had ik niks meer van haar vernomen en dacht van daar hoor ik niks meer van en ze is van haar jeuk genezen. En ja hoor dezelfde avond had ik een e-mail van haar in mijn mailbox.
Ze bood haar excuus aan en vroeg aan me of ik beledigd was. Ik heb nee tegen haar gezgt en erbij gezet van je beledigd me nooit.

Maar goed, we zijn inmiddels bijna een jaar verder en aardig wat Russische lessen gehad en ik ga dus binnenkort weer naar de Oekraine toe voor een langere periode en ik hoop haar in die periode beter te leren kennen, want een klein weekje is te kort.

Overigens, ben ik op deze forum terecht gekomen doordat ik naar vervoermiddelen zocht in de Oekraine., en moet zeggen dat er wel wat bruikbrare tips zijn.

OK, ik ga dus per vliegtuig van A'dam naar Kiev-Borispol, is het raadzaam om daar een ticket te kopen voor een binnenlandse vlucht ivm wachttijden en / of prijs? Ik heb namelijk geen zin om 6 uur op een ander vliegtuig te wachten. En ik heb gehoord dat het beste is om een ticket van Kiev naar Kharkov te kopen als in in Kiev ben aangekomen of dat mijn vriendin het kan regelen. Wie kan me raad geven?
-----
·-=[ Tandic ]=-·
pi_72493477
Volgende maand een lang weekendje Kiev. Moet alleen m'n paspoort nog vernieuwen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72510713
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:55 schreef Aanvoerder het volgende:
Volgende maand een lang weekendje Kiev. Moet alleen m'n paspoort nog vernieuwen.
That reminds me, dat moet ik ook nog doen. Ik wil in December nog een weekje gaan maar mijn paspoort verloopt in Maart.

@Tandic:
Ik denk dat je je vriendin beter dat ticket kan laten kopen, dit om drukte te vermijden waardoor je misschien langer moet wachten op Borispol dan 6 uur (binnenlandse vluchten zijn geloof ik snel vol omdat ze vaak van die kleine vliegtuigjes gebruiken en geloof mij, een paar uur op Borispol is ontzettend saai omdat er echt niets te doen is, je kan wel even snel naar Kiev maar dan zit je met al je tassen e.d dus raad ik persoonlijk niet aan).

Een ander alternatief is natuurlijk de trein.
pi_72510728
Borispol is echt niets te doen idd. Saaiste vliegveld wat ik heb meegemaakt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72512875
quote:
Op maandag 7 september 2009 07:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Borispol is echt niets te doen idd. Saaiste vliegveld wat ik heb meegemaakt.
Try Dnipropetrovs'k , nog saaier, 1 kraampje bij de ingang, dan in het tax free gedeelte 1 bar en 1 tax-free shop. Maar goed, daar hoefde ik gelukkig niet zo lang te wachten.
pi_72523601
Ey men niet bitchen over Dnepropetrovsk haha! het vliegveld daar is natuurlijk geen LAX, er is te weinig geld in het land en zoveel mensen vertrekken daar niet vanuit.
pi_72523630
pi_72525063
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:24 schreef Aleeza het volgende:
Ey men niet bitchen over Dnepropetrovsk haha! het vliegveld daar is natuurlijk geen LAX, er is te weinig geld in het land en zoveel mensen vertrekken daar niet vanuit.
Ik heb niets tegen Dnipropetrovs'k, ik wilde alleen duidelijk maken dat het vliegveld van Dnipropetrovs'k nog saaier is dan Borispol. (al heeft Dnipropetrovs'k wel gratis WiFi) Als je de voorgaande topics even leest dan zie je er duidelijk staan dat ik iedere keer als ik in Oekraine ben naar die stad ga.
pi_72539416
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:07 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen Dnipropetrovs'k, ik wilde alleen duidelijk maken dat het vliegveld van Dnipropetrovs'k nog saaier is dan Borispol. (al heeft Dnipropetrovs'k wel gratis WiFi) Als je de voorgaande topics even leest dan zie je er duidelijk staan dat ik iedere keer als ik in Oekraine ben naar die stad ga.
Odessa is ook behoorlijk saai hoor Denk dat het overal redelijk hetzelfde is.
Maarja, ik ga half oktober voor 3 maanden die kant weer op Kan niet wachten.

Is wel de bedoeling dat ik na die 3 maanden Russisch spreek maar zal wel goed
komen. Heb in ieder geval genoeg studiemateriaal.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_72541722
quote:
Op maandag 7 september 2009 07:53 schreef DJJoris het volgende:

[..]

@Tandic:
Ik denk dat je je vriendin beter dat ticket kan laten kopen, dit om drukte te vermijden waardoor je misschien langer moet wachten op Borispol dan 6 uur (binnenlandse vluchten zijn geloof ik snel vol omdat ze vaak van die kleine vliegtuigjes gebruiken en geloof mij, een paar uur op Borispol is ontzettend saai omdat er echt niets te doen is, je kan wel even snel naar Kiev maar dan zit je met al je tassen e.d dus raad ik persoonlijk niet aan).

Een ander alternatief is natuurlijk de trein.

Mijn vriendin is in iedergeval bereid om een ticket voor me te regelen, en ze wil me zelfs op Borispol ophalen. Nou beter kan het toch niet. Inderdaat Borispol is een saaie klote zooi. Maar dat is mijn mening

En Tieu, wat voor studiematriaal gebruik of heb je???

Alvast bedank allemaal.
-----
·-=[ Tandic ]=-·
pi_72552298
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 02:43 schreef tandic het volgende:

[..]

Mijn vriendin is in iedergeval bereid om een ticket voor me te regelen, en ze wil me zelfs op Borispol ophalen. Nou beter kan het toch niet. Inderdaat Borispol is een saaie klote zooi. Maar dat is mijn mening

En Tieu, wat voor studiematriaal gebruik of heb je???

Alvast bedank allemaal.
Dat is inderdaad perfect dan .

Super trouwens Tieu, ik zou ook wel 3 maanden die kant op willen om Russisch te studeren, lijkt mij echt heerlijk.
pi_72555202
Ga dan Oekrains studeren, is mooier, flikker anders op naar Rusland
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:41:50 #78
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72555840
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:20 schreef Aleeza het volgende:
Ga dan Oekrains studeren, is mooier, flikker anders op naar Rusland


Het is praktischer om Russisch te leren.

'Puzata gata' is ook het enige Oekraiens dat je hoeft te weten
Confidence through competence
pi_72555907
Ja maar waarom in Oekraine, is net zoiets als ik Duits in Nederland ga leren
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:50:42 #80
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72556092
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:44 schreef Aleeza het volgende:
Ja maar waarom in Oekraine, is net zoiets als ik Duits in Nederland ga leren
Omdat zowat 100% van de Oekrainers Russisch verstaan en stiekem ook spreken (zelfs in de Karpaten), plus dat in Donetsk en regio plus de Krim de voertaal Russisch is.... terwijl het Duits van de Nederlanders belabberd is?

Daarnaast als je een beetje hoog opgeleid bent, is het een goed gegeven dat je Russisch op je CV kunt zetten.
Confidence through competence
pi_72556212
Ja daar heb ik het niet over, ga dan in Rusland de taal leren, leer je de ´´echte´´ taal, spreek taal, West Oekraine spreekt alleen Oekrains en weigeren om Russisch maar enigzins te spreken, ze kunnen het wel verstaan. En ja in Oekraine wordt Russisch gepraat net als in Mexico Spaans, maar dan nog vind ik dat mensen die Oekrains willen kennen lekker naar Oekraine moeten en mensen die Russisch willen spreken lekker naar Rusland.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:06:08 #82
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72556523
Tja, Nationalisme is een bitch.
Confidence through competence
pi_72556554
geen last van hoor
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:09:32 #84
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72556603
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:07 schreef Aleeza het volgende:
geen last van hoor
Hm-hm

Die mensen in west-oekraine ook niet. Alsof je in Nederland weigert Duits met iemand te praten.
Confidence through competence
pi_72570856
Van wat mij is uitgelegd is dat de stap van Russisch naar Oekraiens kleiner is dan die van Nederlands naar Duits dus is het een goede basis, mede omdat ik plannen heb om ook Rusland een paar keer te gaan bezoeken zal het in ieder geval wat helpen, verder zit ik vooral in Dnipropetrovs'k waar Russisch nog steeds voor 99% de voertaal is en verder is men daar zo beleefd om je dan alsnog te helpen, net zoals wij in Nederland zo beleefd zijn om mensen die Duits en/of Engels spreken ook in die taal te helpen.

Maar goed, als Aleeza een cursus Oekraiens kan vinden voor mij in Nederland (met begeleiding en dus niet een thuis studie zoals bijvoorbeeld die van Talendomein) dan hoor ik dat graag want ik kan die niet vinden, tenslotte volg ik veel liever die cursus met een periode in Oekraine dan Russisch.

In het voorjaar ga ik trouwens weer denk ik. Hangt van een paar dingen nog af maar heb er wel weer zin in. Eerst deze maand maar even een nieuw paspoort aanvragen.

[ Bericht 9% gewijzigd door DJJoris op 09-09-2009 00:40:16 ]
pi_72571838
Ja, net afgestudeerd en de arbeidsmarkt is niet ideaal. Dan maar die kant op en wat nuttigs doen


Dat lesmateriaal, heb cursus gevolgd aan de UvA. Die gebruiken een boek wat Ruslan heet, ook zelf aan te schaffen via: http://www.ruslan.co.uk/ en prima voor zelfstudie vind ik.

Daarnaast kan je eens proberen een torrent te vinden van de audiocursus: Pimsleur Russian
of: Rosetta Stone Russian 1, 2 & 3

Succes ermee
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_72573286
Dankje voor de informatie .

Ik heb zojuist bij Studieplan.nl een cursus Oekraiens besteld. Hopelijk is dat wat .

[ Bericht 43% gewijzigd door DJJoris op 09-09-2009 09:28:24 ]
pi_72582882
In Odessa spreekt eigenlijk toch iedereen Russisch, daarnaast spreekt mijn vriendin Russisch en haar ouders ook. Waarom zou ik dan Oekraiens leren?

Russisch heb je ook veel meer aan, kan je op veel meer plekken gebruiken. Dus staat beter op mijn cv.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_72657987
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:17 schreef Tieu het volgende:
Ja, net afgestudeerd en de arbeidsmarkt is niet ideaal. Dan maar die kant op en wat nuttigs doen


Dat lesmateriaal, heb cursus gevolgd aan de UvA. Die gebruiken een boek wat Ruslan heet, ook zelf aan te schaffen via: http://www.ruslan.co.uk/ en prima voor zelfstudie vind ik.

Daarnaast kan je eens proberen een torrent te vinden van de audiocursus: Pimsleur Russian
of: Rosetta Stone Russian 1, 2 & 3

Succes ermee
He Tieu bedankt, dat boek gebruik ik ook inmiddels, je hoeft niet perse in Engeland het boek te bestellen, voor diegene die geïnteresseerd zijn kunnen terecht bij boekhandel Pegasus te Amsterdam of via http://www.pegasusboek.nl/

Dit boek is zowel in de Engelse taal als de Nederlandse taal verkrijgbaar, daar heb ik hem ook vandaan. Daarnaast heb ik ook nog een prive docent die dit boek hanteerd als lesmatriaal. Ik moet zeggen het boek is een toppertje, beter kan het niet.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Wat betreft Russisch op je CV, ik denk dat de meeste werkgevers daar niet voor warmlopen, maar staat inderdaad wel leuk erop.

Ciao

[ Bericht 5% gewijzigd door tandic op 11-09-2009 21:39:15 ]
-----
·-=[ Tandic ]=-·
pi_72718847
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:32 schreef tandic het volgende:

[..]

He Tieu bedankt, dat boek gebruik ik ook inmiddels, je hoeft niet perse in Engeland het boek te bestellen, voor diegene die geïnteresseerd zijn kunnen terecht bij boekhandel Pegasus te Amsterdam of via http://www.pegasusboek.nl/

Dit boek is zowel in de Engelse taal als de Nederlandse taal verkrijgbaar, daar heb ik hem ook vandaan. Daarnaast heb ik ook nog een prive docent die dit boek hanteerd als lesmatriaal. Ik moet zeggen het boek is een toppertje, beter kan het niet.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Wat betreft Russisch op je CV, ik denk dat de meeste werkgevers daar niet voor warmlopen, maar staat inderdaad wel leuk erop.

Ciao
ligt eraan wat voor werk het is
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_72723952
quote:
Op maandag 14 september 2009 00:11 schreef Tieu het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor werk het is

Daar heb je gelijk in, in mijn branch in ieder geval niet (bouw) :-)
Maar verlopig maar even flink zweten met leren voordat ik die kant op ga, en wie weet dat ik niet meer teug kom.
-----
·-=[ Tandic ]=-·
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:00:22 #92
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_73611374
Eind deze maand ga ik een lang weekend naar Kiev (¤63,-), ben erg benieuwd!

Afgelopen zomer heb ik al redelijk wat van Oekraïne gezien;
Istanbul->Odessa (boot), Odessa->Sevastopel/Yalta/Simferopel (trein), Simferopel->Lviv (vliegen).
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_74931001
Bevalt me goed hier in Odessa. En nog geen last van de griep
Nog 7 weken en dan weer naar huis...
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_74934041
quote:
Op maandag 23 november 2009 08:13 schreef Tieu het volgende:
Bevalt me goed hier in Odessa. En nog geen last van de griep
Nog 7 weken en dan weer naar huis...
Ik wil ook weer naar Oekraine maar mijn vriendin zit de hele dag met haar neus in de boeken vanwege haar studies en buiten is er in Dnipro niet echt veel te doen op dit moment, daar ligt een groot gedeelte van het dagelijkse leven wel degelijk stil door angst voor de griep .
pi_74934445
quote:
Op maandag 23 november 2009 11:12 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ik wil ook weer naar Oekraine maar mijn vriendin zit de hele dag met haar neus in de boeken vanwege haar studies en buiten is er in Dnipro niet echt veel te doen op dit moment, daar ligt een groot gedeelte van het dagelijkse leven wel degelijk stil door angst voor de griep .
In Odessa liepen ze in het begin nog wel met kapjes, zeker al het personeel in allle supermarkten. Maar nu ook niet meer. Iedereen gaat door met dagelijkse leven....
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_74934529
Is er iets dat het dagelijks leven in Odesa kan stoppen?
pi_74934907
nee
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_74978995
Odessa schijnt top te zijn, ik ga het in juni ontdekken. Kameraad woont om de hoek bij Irish Pub Mick oNeils
Tieu zit je daar ook in de buurt ?
pi_74983460
De naam komt me bekend voor maar kan het niet zo snel plaatsen. Zit in het centrum of niet?
Ik ziet in ieder geval in de wijk 'Kiev'. Het kost me minimaal een half uur om in het centrum te komen. En een half uurtje wandelen en ik ben bij het strand. Dus ik vind het wel best. Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen die ik hier in de omgeving heb genomen.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_75004732
In het centrum volgens mij, aan de Deribasovkaya nabij de Ekaterinakaya...
Het strand schijnt goed te doen te zijn met in de zomer de nodige clubs, volgens youtube is Itaka wel een geschikte club
pi_75010624
Klopy, Itaka en Ibiza zijn de twee grootste clubs in de zomer. Zij zijn gevestigd aan een boulevard genaamd Arkadia, the place to be in de zomer. Maar langs het het hele strand zijn clubs te vinden waarvan er een aantal ook zeker de moeite waard zijn.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:56:39 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75083053
Binnenkort naar Kiev en Odessea, hoop dat ik me er een beetje red

Net lonely planet eastern europe binnen maar die is wat betreft de Oekraine erg karig. Misschien toch het boek puur over de Oekraine nog even kopen.
pi_75101992
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:56 schreef PLAE@ het volgende:
Binnenkort naar Kiev en Odessea, hoop dat ik me er een beetje red

Net lonely planet eastern europe binnen maar die is wat betreft de Oekraine erg karig. Misschien toch het boek puur over de Oekraine nog even kopen.
Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boeken . Ik hoop wel voor je dat je een beetje Russisch spreekt.
  zondag 29 november 2009 @ 02:03:07 #104
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
  maandag 30 november 2009 @ 10:43:54 #105
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_75136544
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:56 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boeken . Ik hoop wel voor je dat je een beetje Russisch spreekt.
Lonely planet Ukraine is zeker wel een aanrader! In Odessa, Yalta, Simferopel en Kiev onmisbaar geweest.
Ik heb hem "toevallig" ook in pdf, kun je daarna beslissen of je hem koopt.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  maandag 30 november 2009 @ 12:44:05 #106
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75139811
Ik spreek geen woord Russisch, zie mezelf daar al verdwaald in the middle of nowhere. Maar goed ik zou die kant ook niet op opgaan als ik me om dat soort dingen niet zo druk zou maken.

Komt wel goed
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:04:15 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75284529
Heb het overleefd. Een oude taxi knakker gevonden die wel redelijk Engels sprak. Heeft me van hot naar her gereden en ging relaxed z'n krantje lezen als ik weer eens een kerkje moest bekijken ofzo. Oja en ik ben nog bij die toko tegenover de Ned. Ambassade geweest (tenminste hoop dat het de goeie was....heb het aangedurfd de metro te pakken haha, nou voor ik vanaf dat metrostation de ambassade gevondn had was ik 3 kwartier verder. Wel lekker gegeten btw. Overigens wel schijtirritant dat 90% van de taxi's geen meter heeft. Dus ze proberen je te naaien bij het leven. Op opa na dan die me 1 hele dag heeft rondgereden. Maar die werd gewoon vorstelijk beloond. Wel een erg bijzondere stad al is het alleen al omdat ik niet begrijp wat er op de borden staat. Ben ook nog in de dierentuin geweest maar eigenlijk moet je dat niet doen natuurlijk...zo zielig. Als ik weer thuis ben post ik wel wat pics. Sorry voor t ontbreken van enters post dit ff met m'n tel. Oja voor ik het vergeet. Wat een prachtige vrouwen
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:06:56 #108
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75284623
Leuk dat je het leuk gehad hebt!!

De toko tegenover de Nederlandse Ambassade was een vestiging van Domashnya Kuchnya of niet? En Kyiv Zoopark is niet zielug! Is juist een erg leuke dierentuin, goed onderhouden (verrassend) met een draaimolen.

En goed van je dat je die opa rijkelijk beloond hebt.... eerlijkheid duurt het langst, ook voor die opa.

En die vrouwen worden allemaal dik na hun 40e of na hun huwelijk hoor.
Confidence through competence
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:26:04 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75285291
Ik heb hier een foto van die toko op m'n tel. Het zit op een hoek. Rode gevel, gele letters en binnen heb je een buffet. Als ik verkeerd zat moet ik maar een keer terug heb de olifanten ook nog niet gezien wegens tijdsgebrek. Vond de wolven en de plaatselijke Bokito (zonder harem ?!?) en alle overige apen toch wel erg zielig. Veel verblijven waren dicht (dood?) waar zijn al die beren gebleven! Dat nieuwe gebouw voor de roofdieren is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Eerlijk is eerlijk veel mensen waren hard aan het bouwen dus ik hoop dat het park toekomst heeft. Misschien lopen er zomers wel bezoekers
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:27:00 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75285318
Oja en na hun 40e gewoon inruilen joh .
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:34:57 #111
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75285576
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.



Was je hier?
Confidence through competence
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:49:13 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75286173
Stonden gewoon buiten. Het was ook een graad of 8 hartstikke warm dus. En daar ben ik geweest ja . Lekkere kip en pannekoeken
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:51:32 #113
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75286270
Ja, de chicken Kiev (koteleti po kievski ofzo ) en de pannekoeken (blini ) zijn lekker.

En goeikoop. Je hele dienblad vol voedsel + halve liter bier = 3 EUR.
Confidence through competence
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:58:20 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75286536
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, de chicken Kiev (koteleti po kievski ofzo ) en de pannekoeken (blini ) zijn lekker.

En goeikoop. Je hele dienblad vol voedsel + halve liter bier = 3 EUR.
en met een beetje geluk wordt je stapelverliefd op de knappe serveerster
wat heeft 'n man meer nodig
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:00:09 #115
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75286594
Lol en die halve liters uit blik zijn goed te doen moet ik zeggen . Nog bedankt voor de tip, ik had het iig uit deze topicreeks. Serveersters hebben ze niet. Alleen opschepdames met gigantische kapjes voor. Wat dat betreft lijkt het wel Azië daar op dit moment in openbare gelegenheden. Beetje jammer!
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:01:34 #116
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75286642
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:00 schreef PLAE@ het volgende:
Lol en die halve liters uit blik zijn goed te doen moet ik zeggen . Nog bedankt voor de tip, ik had het iig uit deze topicreeks
Ja we zijn fan.
Confidence through competence
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:08:41 #117
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75286892
Ik denk dat die kapjes overigens tijdelijk zijn ivm Mexicaanse griep. Dat houdt Oekraine nogal in de greep op het moment.
Confidence through competence
pi_75291553
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.

[ afbeelding ]

Was je hier?

mmm Oekraïense heerlijkheid .
pi_75342581
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat die kapjes overigens tijdelijk zijn ivm Mexicaanse griep. Dat houdt Oekraine nogal in de greep op het moment.
Ja, hier in Odessa momenteel alleen nog kapjes in de McDonald's. Verder zie je niemand er meer mee. Ook niet meer op straat.
Heb het dus overleefd
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  maandag 7 december 2009 @ 09:52:31 #120
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75361614
Ja bij douane (alleen in Kiev, Odessa niet eens), Mc Donalds en die andere toko. Verder een handjevol op straat maar dat mocht geen naam hebben.
pi_75565572
Hey,

Ben van plan om met 2 vrienden van 1 April t/m 5 april voor het eerst naar Kiev te gaan. Zitten er dan dus ook met Goede vrijdag en 1e paasdag. Weet iemand toevallig of er dan ook wat te doen is in Kiev? Is alles dicht en een dooie boel, of zijn er juist festiviteiten etc?
pi_75566801
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Mik31 het volgende:
Hey,

Ben van plan om met 2 vrienden van 1 April t/m 5 april voor het eerst naar Kiev te gaan. Zitten er dan dus ook met Goede vrijdag en 1e paasdag. Weet iemand toevallig of er dan ook wat te doen is in Kiev? Is alles dicht en een dooie boel, of zijn er juist festiviteiten etc?
Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.
Geen idee of er festiviteiten zijn, misschien bij de kerken maar ik denk niet echt iets als paasvuren o.i.d. (al heb je zaterdags geloof ik in de avond wel vuurwerk rond het grote plein Maidan Nezalezhnosti maar dat is normaal)
pi_75678254
Hier in Odessa sneeuwt het nu als een malle...
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  woensdag 16 december 2009 @ 11:12:45 #124
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_75680678
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:

[..]

(winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn),
Het Tsjernobylmuseum is daarintegen zondags gesloten...
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_75688638
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.
Geen idee of er festiviteiten zijn, misschien bij de kerken maar ik denk niet echt iets als paasvuren o.i.d. (al heb je zaterdags geloof ik in de avond wel vuurwerk rond het grote plein Maidan Nezalezhnosti maar dat is normaal)

Ah okej, Thanks! =)..
Ben echt heel benieuwd, Oekraïne staat al heel lang hoog op het verlanglijstje.
Erg jammer dat ik zo kort de tijd heb dat ik alleen Kiev+omgeving kan aandoen..
pi_77789459
Kijkend naar de verkiezingsuitslag hoop ik niet dat het visum vrije reizen nu zal worden stopgezet. Vond het persoonlijk erg fijn dat je geen visum meer nodig had.
pi_77792054
Denk dat het zo'n vaart niet loopt. Hij is dan wel pro-Russisch maar ook niet gek. Als dingen goed zijn voor het land stopt hij daar niet mee, ook niet als het pro-europa is. Het belang van Rusland wordt er ook niet mee geschaad verder.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_77851208
Ik ben van plan om komende zomer naar Oekraine te gaan. Een paar dagen Kiev en een paar dagen Kazantip Festival nabij Simferopol.
Ik had al wat mooie vluchten gezien voor niet al te veel geld. Ben benieuwd.
^ To je nesmysl ^
pi_79770456
Ik ga dit jaar helaas niet naar de Oekraine, mijn vriendin daarentegen komt dit jaar naar Nederland toe als het goed is dus in dat opzicht is het niet zo heel erg .
De verwachting is trouwens dat met de nieuwe regering het visumvrije reizen zal blijven dus dat is weer goed nieuws .
pi_79877020
mooi zo, dat scheelt weer als ik in mei en in augustus die kant op ga. In mei lekker naar de krim en augustus gewoon odessa. Nu al zin in
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_80450395
Vraag voor iemand anders: kun je vanaf Nederland door de Oekraine richting de Elbrus rijden? Lijkt me nogal een hachelijke onderneming voor een "rookie", maar hem lijkt het handiger met alle klimspullen, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!fotograaf zondag 18 april 2010 @ 23:42:20 #132
73911 ultra_ivo
pi_80466607
Hm, de Elbrus. Dat ligt in een deel van Rusland waar het niet echt pluis is. Ik waag me niet ten zuiden van Pjatigorsk.
pi_80536067
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=10526&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bovenstaande link leidt naar een reisverslag per auto vanuit Nederland via Oekraïne naar Volgograd en terug. Naar de Elbrus moet dus ook wel (technisch) haalbaar zijn. Ik reis in Oekraïne / Rusland altijd met de trein, dus ik kan je niet vertellen of het verstandig is.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:14:30 #134
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_81553657
*kick*

Deze zomer van plan om onderweg van Wit Rusland naar Polen een paar dagen L'viv mee te pakken.
pi_81557416
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:15 schreef TyVole het volgende:
Ik ben van plan om komende zomer naar Oekraine te gaan. Een paar dagen Kiev en een paar dagen Kazantip Festival nabij Simferopol.
Ik had al wat mooie vluchten gezien voor niet al te veel geld. Ben benieuwd.
Ik ook!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81583102
Wij zijn ook van plan om met de auto naar Oekraïne te gaan. Alleen niet richting Kiev, we willen de armere delen van het land doorrijden. En wat natuurschoon bekijken. Waar kan ik hier info over vinden? We willen een soort roadtrip maken dus. Heb dit eerder gedaan door Roemenië maar toen niet echt van tevoren leuke dingen opgezocht om langs te rijden, of te verblijven. Mocht iemand wat bruikbare info vinden, graag! Wat goedkopere toeristische oorden voor jongeren zou ook leuk zijn!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_81600150
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Wij zijn ook van plan om met de auto naar Oekraïne te gaan. Alleen niet richting Kiev, we willen de armere delen van het land doorrijden. En wat natuurschoon bekijken. Waar kan ik hier info over vinden? We willen een soort roadtrip maken dus. Heb dit eerder gedaan door Roemenië maar toen niet echt van tevoren leuke dingen opgezocht om langs te rijden, of te verblijven. Mocht iemand wat bruikbare info vinden, graag! Wat goedkopere toeristische oorden voor jongeren zou ook leuk zijn!
Ik heb het ook overwogen, maar het is niet verstandig. Zowel criminelen als de corrupte politie zullen je constant lastigvallen. Hoop risico dus.

Maar als je toch gaat, ben ik benieuwd naar je ervaringen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_83011288
Het kriebelt bij mij toch wel weer om er naar toe te gaan . Ik mis de mensen, de sfeer, mijn vriendin, wie weet later dit jaar .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:15:43 #139
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85416633
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan. :')

[ afbeelding ]

Was je hier?
Vanavond weer bij deze keten gegeten maar dan in L'viv. Kwam het zo ineens tegen vlakbij m'n hotel.

Lekker hoor :~
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:17:27 #140
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_85416720
Ah, Puzata Gata, lekker hoor. :Y)

Hoe zijn de prijzen tegenwoordig?
Confidence through competence
pi_85503918
*O* *O* Ik val jullie al een tijd in deze topic serie lastig met mijn vriendin en nu, als het goed is volgende week, helaas maar voor 1 dag maar... Julia komt komende week naar Nederland *O* *O*. Ze komt met een georganiseerde busreis dus ze zit wel aan een vast programma vast maar beter een dag dan niet :D.
Sorry voor het off-topic gaan :).
pi_85566001
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:29 schreef DJJoris het volgende:
*O* *O* Ik val jullie al een tijd in deze topic serie lastig met mijn vriendin en nu, als het goed is volgende week, helaas maar voor 1 dag maar... Julia komt komende week naar Nederland *O* *O*. Ze komt met een georganiseerde busreis dus ze zit wel aan een vast programma vast maar beter een dag dan niet :D.
Sorry voor het off-topic gaan :).
En je hebt wel kans haar dan te zien?
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_85574603
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:12 schreef Tieu het volgende:

[..]

En je hebt wel kans haar dan te zien?
Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blij :D.
pi_85667411
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:03 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blij :D.
Nou, veel plezier dan maar
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
pi_85896604
Eind september wordt mijn 1e keer Oekraïne. PSV speelt dan in Kharkov tegen Metalist, en dat leek ons wel leuk om heen te gaan. We vliegen op Kiev Borispol en daarna willen met de Express Train naar Kharkov.

Ik heb gelezen dat de treinen daar geregeld vol zitten dus heb ik een ticket proberen te boeken. De site die hiervoor gebruikt kan/moet worden is; http://www.e-kvytok.com.ua/wps/portal/
Ondanks dat de site vrijwel geheel in 't Oekraïens is, leek het reserveren aardig te lukken. Ik heb een bevestiging...maar als ik opnieuw een zoekactie uitvoer voor hetzelfde treinreisje (Kiev - Kharkov)...dan zijn er nog steeds evenveel plaatsen beschikbaar :?

Bovenaan mijn bevestiging staat wel een mededeling die *denk ik* over de omzetting van de reservering naar treinticket gaat, maar via verschillende online vertaal-sites kan ik niet goed wijs worden in hoeverre mijn reservering nu definitief is...

Ik wil (als ik daar ben) niet voor verrassingen komen te staan dus is er iemand hier die een stuk of 4 zinnetjes voor mij wil vertalen?

Alvast bedankt! :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:40:41 #146
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85908856
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, Puzata Gata, lekker hoor. :Y)

Hoe zijn de prijzen tegenwoordig?
uh ja. Het verschil tussen ¤ 3,25 of ¤3,50 voor een maaltijd merk ik niet :+
pi_85921538
Voor wat betreft het online tickets kopen, ik heb deze zomer ook op deze manier mijn tickets gekocht. Dit is mijn ervaring (als ik het goed heb onthouden);



Als je een wagonnummer hebt gekozen, krijg je het bovenstaande scherm met 3 opties:

Оформлення квитків з відкладеним друком
Бронювання місць
Скасувати

Google-vertaling:
Uiterlijk in afwachting van tickets printen
Booking
Annuleren

Optie 3 was mij duidelijk, 2 ook, maar de verdere procedure is nagenoeg gelijk aan 1.



Оформлення квитків з відкладеним друком




Бронювання місць

Alleen is bij Оформлення квитків з відкладеним друком je order maar 2 dagen geldig van moment van boeken. Tenminste dat begreep ik uit de onderstaande bevestiging.




De bevestigingen die ik heb ingewisseld voor echte tickets op het station van Kiev zagen er uit als onderstaand.

pi_85928127
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:14 schreef rosstek het volgende:
Voor wat betreft het online tickets kopen, ik heb deze zomer ook op deze manier mijn tickets gekocht. Dit is mijn ervaring (als ik het goed heb onthouden);
bedankt voor je uitgebreide bericht!!! :)

de bevestiging die ik voor me heb liggen, is gelijk aan dat van jouw onderste plaatje en zouden dus zonder problemen t.z.t. inwisselbaar moeten zijn tegen de echte tickets.

toen ik vanmiddag inlogde op de site, zag ik dat ze het menu aan de linkerkant nu ook vertaald hebben naar het engels. één v/d opties (eenmaal ingelogd) is 'View Orders'. hier kan ik m'n reservering echter weer niet terugvinden. :?
al met al een onduidelijk systeem...

ik lees trouwens dat je van Google Translate gebruik heb gemaakt. wanneer ik Google Translate wil gebruiken, moet ik de betreffende teksten op fonetische wijze invoeren; gebruik jij hiervoor een speciale site?
pi_85929788
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.

Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.

Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85931842
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.






Platzkart kostte 27.50 plus 20.00 reserveringskosten, en ik heb alleen 20.00 UAH betaald. (Gewoon om te kijken hoe het ook al weer werkt.)

Om je order terug vinden moet je zoeken op de besteldatum:







pi_85934627
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.
hmm okay :) een aantal menu-elementen waren hier wel in alle 3 de talen te zien...maar de items aan de linkerkant bleven hier russisch/oekraiens..ondanks dat ik op Engels had geklikt.
anyway...nu zijn ze iig wel te lezen

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:

Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.
ik had inderdaad de reisdatum ingetypt. zojuist heb ik de besteldatum gebruikt, en dan is de order idd wel terug te vinden ^O^

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.
net ff weer geprobeerd en het werkt nu prima. ik denk dat ik gisteren per ongeluk naar 'Ukraine' ipv 'Oekraine' heb gezocht (maar deze niet kon vinden) en toen maar voor Russisch gekozen heb waardoor slechts enkele woorden vertaald konden worden. Translate heeft sowieso weer een makeover gekregen t.o.v. gisteren


quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
haha lekker dan! >:) ik reserveer morgen dan wel ff een goedkoop kaartje via die andere optie voordat ik voor 3 man de tickets Kharkov - Kiev ga boeken. :)

iig bedankt voor je hulp!

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?

[ Bericht 20% gewijzigd door warezguy05 op 01-09-2010 00:18:04 ]
pi_85951335
Wow, dat is wel een hele handige site trouwens, scheelt mij weer om in Kiev voor niets in de rij te staan voor de Express naar Dnipropetrovs'k van die avond. Nu kan ik ruim van te voren voor ik op reis ga al kaartjes halen :D.
pi_85965610
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:11 schreef warezguy05 het volgende:

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?
Ja, tijdens de terugreis van Adler, Rusland (vlak bij Sotchi) naar Nederland in 2007 moest ik in Kharkov overstappen en had ik een middag om het centrum te bezichtigen.

Hier kun je wat foto's bekijken.

Dit jaar heb ik (komend vanuit Budapest) Kiev, Dnipropetrovsk en Donetsk bezocht (met vervolg naar Rostov). En in 2005 Kiev, Yalta, Odessa en Lviv. Dus nu heb ik wel bijna het hele land doorkruist met de trein.
pi_85966957
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
ik heb net m'n treintickets voor kharkov terug naar kiev via de bovenste optie geboekt en dat is idd de optie die gekozen moet worden indien je niet in staat bent om je bevestiging binnen 2 dagen om te zetten naar ticket ^O^
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 22:51:52 #155
73911 ultra_ivo
pi_85968411
In Kharkov ben ik meerdere keren geweest. Meestal om een van m'n fietsvrienden daar te bezoeken. De 1e keer was om van daaruit met wat vrienden te starten voor een fietstocht naar Volgograd en Astrakhan. Het is niet een bijster mooie stad maar is nog wel goed te doen.
pi_87174900
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
pi_87265615
Ik ga in mei 6 dagen naar Kiev (en Tsjernobyl). Nu nog drie maanden Zuid-Afrika uitzitten.. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87287470
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:34:25 #159
315338 akira02
o happy day.
pi_87955359
In Oekraine is er een grote markt voor gebruikte gsm toestellen. Zou het mogelijk zijn om een BlackBerry toestel daar te verkopen (heeft de Russische taal)?
sleep-eat-drink-sleep
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:07:18 #160
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87957069
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:46 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
Confidence through competence
pi_87960673
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
Toch wel zeker bijna vijf jaar maar helaas, een Italiaan vond zij aantrekkelijker uiteindelijk. Het is naar ja maar hoe het gebeurde vond ik een stuk erger al is dat niet voor dit topic denk ik :). Doet trouwens geen afbreuk aan het feit dat ik Oekraine nog steeds een prachtig land vind, ik zal er alleen niet zo snel meer naar toe gaan omdat het niet echt iets biedt meer voor mij waarom ik er naar toe zou gaan. Ja het is een prachtig land maar ik had een reden nodig om er naar toe te gaan en nu die reden weg valt heb ik er niet echt meer de behoefte aan om er naar toe te gaan.
Echter het land vergeten zal mij niet lukken, het land is heel erg bijzonder maar je moet een drijfveer hebben denk ik om er naar toe te gaan en die is bij mij nu weg. (en ja, ik mis het land wel, bijna net zoveel als mijn ex-vriendin)
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:21:05 #162
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87960790
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
Confidence through competence
pi_87962158
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
Het is inderdaad niet voor niets geweest, ik heb prachtige vakanties beleefd daar met haar en we zijn nog steeds bevriend :). Ik zal er ook altijd positief op terug kijken.

En inderdaad, zonder haar had ik nooit dat prachtige land ontdekt, hehk er zijn nog steeds momenten dat ik verlang naar het land in plaats van mijn eigen woonplaats. Ik kan Dnipropetrovsk op veel plekken zo goed als dromen en verlang er nog steeds regelmatig naar vreemd genoeg maar de mensen zijn gewoon zo vriendelijk :). Zelfs met mijn gebrekkige Oekraiens :D.
pi_92130541
In april zit ik een tijdje in Hongarije, ik overweeg een dagje Oekraïne te doen. Heb je daar een Visum nodig? (En Roemenië? :@ )
pi_92131674
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
pi_92131887
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
pi_92132128
quote:
3s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
pi_92132271
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:06 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch? Misschien duurde het zo lang omdat het een EU buitengrens is? Of hoogseizoen toerisme? Dat zal in april iig niet het geval zijn...
pi_92133794
quote:
Op maandag 31 januari 2011 17:56 schreef Miendientje het volgende:
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_92133903
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Ja dat wel.
pi_92140255
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch?
Nee.
pi_96104587
Vraagje: wie is er weleens in Kiev geweest? Wat is er zoal te zien en hoe is het nachtleven daar?
  FOK!fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 20:26:45 #173
73911 ultra_ivo
pi_96104977
Te zien is er meer dan in veel Oost-EUropese steden. Met name veel oude gebouwen (bijvoorbeeld een aantal mooie kloostercomplexen), parken en voor de liefhebbers van modern shoppen een shopping mall onder het voornaamste plein. Op zondag is de belangrijkste straat in het centrum autovrij wat een heel leuke sfeer oplevert. Uitgaansleven is er zeker maar dat heb ik niet verkend.
Rond de Dnjepr zijn er badstranden en allerhande vertier.
pi_96107700
Nog tips voor een leuk hotel?
pi_96107974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:08 schreef Halcon het volgende:
Nog tips voor een leuk hotel?
Kijk even op hostelworld met dan ook de optie van hotel open... Er staan ook beoordelingen bij, dus daar kan je ook naar kijken.
  FOK!fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 22:47:01 #176
73911 ultra_ivo
pi_96115254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:08 schreef Halcon het volgende:
Nog tips voor een leuk hotel?
Ik heb zat vrienden in Kiev dus over hotels kan ik je niks zinnigs vertellen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:04 #177
67670 Skv
Cynist.
pi_96141275
Ik ga over drie weken! *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_96141295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Skv het volgende:
Ik ga over drie weken! *O*
Wat ga je daar doen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:05:50 #179
67670 Skv
Cynist.
pi_96141385
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_96142142
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat. :)
Klinkt goed. Zoiets wil ik ook gaan doen, behalve de opera. Grotkloosters bezoeken, wodka drinken, AK47 en stappen heb ik ook op het programma staan. Laat tzt ff weten hoe het is geweest. :)
  zondag 1 mei 2011 @ 16:50:29 #181
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96212126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat. :)
Zoiets heb ik ook gedaan behalve de kloosters en opera. Voor het AK47 schieten heb ik 2 'props' meegenomen om op te schieten. De Mozambiqaanse vlag die ik had had nog geen AK47 gaten en m'n boarding jeans met al wat valscheuren zitten nu een paar dozijn meer gaten in. :P

Oh en het biertje dat we kregen tijdens de 20-sec AK47 veiligheidsinstructies (alleen in het Russisch) vond ik ook wel grappig.

Pripyat is erg interessant. Zorg dat je camerabatterijen vol zijn opgeladen! :)

Veel plezier in het 'Wilde Oosten'!
reset
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:55:28 #182
67670 Skv
Cynist.
pi_97006163
Bedankt, ik vertrek vrijdagochtend!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:41:23 #183
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97050615
Have fun. Bijzonder land blijft het.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 03:13:42 #184
67670 Skv
Cynist.
pi_97061789
Nog 3 uur slapen, dan de trein in naar Schiphol. Zal de foto's posten!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:06:08 #185
154052 RobertVH
I am your father
pi_97086332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:13 schreef Skv het volgende:
Nog 3 uur slapen, dan de trein in naar Schiphol. Zal de foto's posten!
Welkom in Kiev, je hebt het weer mee, laatste dagen is het hier volop zonnig en tussen de 25 en 30 graden. Ik weet niet of je alles al geregeld hebt o.a. voor Tsjernobyl/Prypiat? Zo niet kan ik je Solo East travel aanraden, daarmee ben ik een paar dagen geleden mee op pad gegaan, alles goed geregeld, probeer wel met een kleinere groep te gaan, wij waren met z'n 4en en een gids wat voor veel vrijheid zorgde en een sterker gevoel in plaats van met 20 man van punt naar punt te worden geloodst.
pi_97245053
Na al die jaren toch uiteindelijk maar een FOK-accountje geopend omdat hier toch wel heel veel kennis van het Oostblok blijkt te zitten en dat mij ongelooflijk aantrekt. Heb ooit 8 dagen in Moskou gezeten, daar kon ik redelijk wat Russisch begrijpen (lang vervlogen tijden toen ik nog jong was) en nu besloten om toch eens wat Russisch te gaan leren, het bleef maar zo kriebelen.

Dat ga ik komende zomer als alles doorgaat doen in Odessa en ben nu hard op zoek naar een geschikte accommodatie.Taalschool heb ik al gevonden en ik kijk enorm uit naar het hele avontuur. Zijn er nog must-see's in de regio die ik zeker moet hebben gezien (wil na een maand leren een weekje of 10 dagen in de omgeving rondtrekken om dan huiswaarts te keren)? Ik hor het graag oh alwetende forummers ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 mei 2011 @ 15:21:24 #187
73911 ultra_ivo
pi_97248799
Als je meerdere dagen hebt en wat tijd om het voor te bereiden zou ik naar de Dnjestrdelta gaan, ten westen van Odesa.
pi_97250243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef Jordy-7331 het volgende:
Na al die jaren toch uiteindelijk maar een FOK-accountje geopend omdat hier toch wel heel veel kennis van het Oostblok blijkt te zitten en dat mij ongelooflijk aantrekt. Heb ooit 8 dagen in Moskou gezeten, daar kon ik redelijk wat Russisch begrijpen (lang vervlogen tijden toen ik nog jong was) en nu besloten om toch eens wat Russisch te gaan leren, het bleef maar zo kriebelen.

Dat ga ik komende zomer als alles doorgaat doen in Odessa en ben nu hard op zoek naar een geschikte accommodatie.Taalschool heb ik al gevonden en ik kijk enorm uit naar het hele avontuur. Zijn er nog must-see's in de regio die ik zeker moet hebben gezien (wil na een maand leren een weekje of 10 dagen in de omgeving rondtrekken om dan huiswaarts te keren)? Ik hor het graag oh alwetende forummers ;)
Echt Russisch of Oekraïens?
pi_97286670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je meerdere dagen hebt en wat tijd om het voor te bereiden zou ik naar de Dnjestrdelta gaan, ten westen van Odesa.
Thanks, ik hoop ter plekke nog e.e.a. te kunnen regelen. Wil 7-10 dagen uittrekken om na de studie nog wat van de omgeving te zien.

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Echt Russisch of Oekraïens?
De hoop is gevestigd op echt Russisch en dat schijnt in Odessa gezien de historie etc vrij goed te kunnen heb ik me laten vertellen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:16:11 #190
67670 Skv
Cynist.
pi_97347681
Kiev is briljant. Enorme gebouwen, lompe Sovjetmonumenten, overal is wel wat te doen, goed stappen, veel bezienswaardigheden.. Een enorme aanrader in mijn ogen! Tsjernobyl vond ik erg indrukwekkend. Alleen hadden we een gids die er nog nooit eerder was geweest volgens mij. Hij wist overal 'shortcuts', dwars door bosjes en mosvelden. Zelf maar mooi op de weg gebleven. Hele bizarre ervaring iig!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100844844
Deze zomer in Oekraïne . Om eerst vrijwilligerswerk te daarna nog op vakantie. Vooral Odessa vind ik master. Wat veel lekkere wijven! En gigantisch leuk uitgeweest.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_100846397
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100861367
Kiev! O+

En zaterdag eindelijk naar Tsjernobyl! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100861631
Veel plezier! Tsjernobyl is erg impressive. Is het weer open eigenlijk? Ik dacht dat het vanaf nu geruime tijd gesloten zou zijn.. Neem aan dat je je entryspul hebt geregeld?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  FOK!fotograaf woensdag 17 augustus 2011 @ 18:27:42 #195
73911 ultra_ivo
pi_100862126
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
Dan ben je denk ik in de war met wat badplaatsen. Of je denkt dat de buitenwijk Arkadija het centrum is.
pi_100863304
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:11 schreef Skv het volgende:
Veel plezier! Tsjernobyl is erg impressive. Is het weer open eigenlijk? Ik dacht dat het vanaf nu geruime tijd gesloten zou zijn.. Neem aan dat je je entryspul hebt geregeld?
Entryspul? :?

Ja, ik wilde er al heen de vorige 2 keer, toen niet van gekomen. Het is nog steeds gesloten, maar we hebben een bedrijf gevonden die er voor slechts 160 USD heengaat. Nog tips om (niet) te doen daar? Geen planten aanraken enzo weet ik... :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100863356
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
Ik vond het nogal tegenvallen en sprak hier een Nederlander die daar als er geen Oekraiense bij hem was geweest die met die gorilla kon praten, finaal in elkaar geramd zou zijn door een xenofobe "agent". De antipathie tegen buitenlanders die achter Oekraiense modellen aanzitten is erg gestegen volgens mij.

Kazantip heb ik tot nu toe ook alleen maar tegenvallende verhalen over gehoord.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100864401
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Entryspul? :?

Ja, ik wilde er al heen de vorige 2 keer, toen niet van gekomen. Het is nog steeds gesloten, maar we hebben een bedrijf gevonden die er voor slechts 160 USD heengaat. Nog tips om (niet) te doen daar? Geen planten aanraken enzo weet ik... :P
Ah, wij gingen met een iets grotere groep en moesten alles tevoren aangeven en regelen. Ze vroegen o.a. naar naam, adres, occupatie, studierichting, lengte etc. Werd allemaal gecheckt door een beer van een vent toen we naar binnen gingen in de radioactieve zone. Ook alle paspoorten werden gecontroleerd daar. ;)

Tips verder: raak niks van metaal aan, stamp niet te veel op de wegen ivm opwaaiend stof en volg geen gidsen die dwars door de takken en het mos gaan rennen. Onze gids was een enorme mongool die niet geloofde in radioactiviteit. Toen er een boom voor de bus lag ging hij dan ook keurig uit de bus om aan de boom te trekken en te duwen. Ik zoek eigenlijk het filmpje, maar kan 'm zo snel niet vinden. Lees je ff goed in en doe geen gekke dingen. Dan komt het wel goed!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_100864741

Kermis, enige dat ik op Youtube heb gezet.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:06:27 #200
154052 RobertVH
I am your father
pi_100890421
Och, planten hier en daar aanraken overleef je wel, het is voornamelijk het mos wat nog een hoge radioactiviteit heeft, dus niet in open sandalen door een veld met mos gaan springen. oO<

Ik hoop dat je groep niet al te groot is, dan geeft iets meer vrijheid en een betere ervaring.
Ik vond het vooral interessant om door de gebouwen te dwalen, vooral de school was indrukwekkend.



Alle gebouwen zijn natuurlijk wel een rotzooi binnen, de schoonmaak pogingen hebben niet echt geholpen.... :')
pi_100890948
Wat voor prijzen worden er eigenlijk gerekend voor een dagtrip naar Tsjernobyl? Ik lees namelijk zéér veel verschillende dingen daarover (variërend van de 70 tot 250 euro). Kun je dat beter op voorhand regelen of ter plekke?
Zijn er trouwens nog mensen van hier ooit in Kharkiv geweest, wat waren de ervaringen? :P
pi_100899646
Volgens mij kostte het mij 120 E. Van tevoren geregeld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101064940
https://picasaweb.google.(...)#5644118841081827698

Kiev:

Wat een geweldige vakantie. In plaats van 4, 7 dagen Kiev (128 euro bijboekkosten O+ ). Serieus een van de beste steden van Europa.

2 liter bier, 0,5 liter energy drink en een pakje Marlboro 4,26 euro. _O-

De architectuur, de Khreshatik, het stappen, de techno, de taxiritjes (met 6 man in een Lada 110 buitenbochtje inhalen met keiharde Kazantip-techno uit de speakers. _O_

Bloedmooie vrouwen waar je maar kijkt. ^)

Een politie-controle omdat we bier dronken in het park. })

Geweldige mensen (vooral Nederlanders :D ) ontmoet en veel, heel veel van geleerd. w/

Prachtige foto's kunnen maken, heerlijk gefilmd en prima tot uitstekend gegeten. c_/

Tegen alle verwachtingen in Tsjernobyl en Pripyat bezocht. >:O

Zonder drugs en met bescheiden hoeveelheden alcohol dagenlang keihard gedanst op techno, salsa, pop, rock 'n roll en alles ertussenin. De Oekraiense vrouwen kunnen goed dansen. De mannen soms ook, maar de meesten leggen het af. ):O ~O>

Mijn beste maat en ik elkaar nog beter leren kennen en de creativiteit op de meest vrije loop gelaten... ):O

6 dagen achter elkaar de zon zien opkomen. ~:)

De finale van het EK 2012 (het meest heftige EK ooit, voor het eerst in een land waar men echt geen Engels spreekt) wordt de volgende keer. Hopelijk dan echt een keer met wat meer Russische kennis. *)

Next step: Bogota, Colombia. *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 23-08-2011 21:20:06 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:52:11 #204
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_101065186
Hoe is de Salsa scene in Kiev ? :)

Jaren geleden kwam ik er vaak, maar toen danstte ik nog niet :)

Leuk om te lezen dat je je zo vermaakt hebt. ^O^
Confidence through competence
pi_101065696
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:52 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe is de Salsa scene in Kiev ? :)

Jaren geleden kwam ik er vaak, maar toen danstte ik nog niet :)

Leuk om te lezen dat je je zo vermaakt hebt. ^O^
Op dat vlak matig. Ik danste veel beter dan zij, maar dat maakte het wel grappig. Op 1 avond salsa, rock n roll en geweldige techno vind je niet vaak. En een Wokda-Red Bull (met echte wodka, geen minibeetje als in NL) 2,80 euro. _O-

Je betaalt 100 UAH entree en je krijgt 100 UAH drinkgeld. :D

Geniale tent, werkelijk waar, Kan weinig aan tippen wereldwijd.

Ga je niet meer terug naar Kiev? Echt een stad om te blijven terugkomen. Een beetje het nieuwe Berlijn. ;) Met Russisch is het wel leuker dan zonder, ben ik van overtuigd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:20:17 #206
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_101066600
Hoe heet die tent, kan op m'n todo list dan. :P

En nee, weinig reden meer om naar Kiev op vakantie te gaan tegenwoordig. ;)
Confidence through competence
pi_101066785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
Hoe heet die tent, kan op m'n todo list dan. :P

En nee, weinig reden meer om naar Kiev op vakantie te gaan tegenwoordig. ;)
ik houd de naam geheim. ;) wil niet dat het overspoeld wordt met toeristen. Als we samen in Kiev zouden zijn, gaan we er wel heen. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_101076020
:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:40:00 #209
154052 RobertVH
I am your father
pi_101093923
Voor salsa ga je toch gewoon naar de Caribbean club? :P

Leek de laatste keer wel op een flashmob/bollywood film, alles op de dansvloer stond nu en dan synchroon te bewegen... _O-
pi_110117980
Heren, ik ben op zoek naar treintickets Kiev-Kharkov voor juni (ja, voor het EK). Iemand enig idee waar ik dat het beste kan regelen? Ik dacht aan een nacht treintje...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  FOK!fotograaf maandag 9 april 2012 @ 23:19:37 #211
73911 ultra_ivo
pi_110118189
Kijk eens of het lukt bij poezd.ru of of daarop een link verschijnt voor de Oekraïense variant daarvan.
pi_110118630
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Kijk eens of het lukt bij poezd.ru of of daarop een link verschijnt voor de Oekraïense variant daarvan.
Thanks, zal het proberen. Heb al via de verschillende sites van de lokale spoorwegen gechecked, maar hun Engels is ellendig en ik kan de stations niet vinden...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110150671
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2010 19:14 schreef rosstek het volgende:
...
De site is inmiddels vernieuwd, alleen is de server momenteel overbelast.

edit 2. De uiteindelijke bestelling lijkt toch nog via http://www.e-kvytok.ua te gaan.

[ Bericht 44% gewijzigd door rosstek op 10-04-2012 20:23:12 ]
pi_110152422
Hm, en met die site heb ik nu juist moeite. Kan Kharkov er niet op vinden...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110153768
Je kan er ook NS-kaartjes kopen...



En Kharkov vind je hier als Harkov.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 21:14:38 #216
73911 ultra_ivo
pi_110155804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:28 schreef Bajskorv het volgende:
Hm, en met die site heb ik nu juist moeite. Kan Kharkov er niet op vinden...
Oekraïense spelling geprobeerd (Kharkiv)?
pi_110156985
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:46 schreef rosstek het volgende:
Je kan er ook NS-kaartjes kopen...

[ afbeelding ]

En Kharkov vind je hier als Harkov.
Ik zal Harkov proberen! Het vreemde is dat op dezelfde site ze Kharkov gewoon als Kharkiv in de timetable hebben... Maar als je wilt boeken, kan je hem niet meer zo vinden.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110157001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Oekraïense spelling geprobeerd (Kharkiv)?
Yup!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_112116487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2012 01:45 schreef warezguy05 het volgende:
via http://booking.uz.gov.ua/en/ zijn ze tegenwoordig ook te boeken
Thanks, is uiteindelijk gelukt toen we op Xharkov begonnen te zoeken. Mooi dat dezelfde website verschillende spelling aan houdt op verschillende pagina's :{
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:27:47 #221
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_112241667
Met EK ben ik daar. Euro's of gewoon pinnen zal toch wel lukken daaro?
  maandag 9 juli 2012 @ 04:29:20 #222
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_113957555
Nog 1 week en ik ga voor een week naar Kiev! Heb er zin in.
1 dag gaan we daar naar Chernobil, de rest is nog vrij. We twijfelen eraan om ook naar Odessa te gaan, aanrader? Of is er genoeg in Kiev te doen om je een week bezig te houden?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 9 juli 2012 @ 09:30:56 #223
67670 Skv
Cynist.
pi_113959021
Kiev heb ik me vijf dagen prima weten te vermaken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_113959537
Lviv is ook erg mooi om een keer te zien.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_113964437
Als je maar een week in het land bent dan zou ik niet naar Odessa gaan als je er maar een paar dagen kan zijn, in Kiev is zoveel te doen en te zien dat je tijd te kort zal hebben.
  donderdag 19 juli 2012 @ 21:43:52 #226
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_114434710
Ik vlieg over 2 weken naar Kiev toe :) Daar blijven we 5 dagen. Vervolgens met de nachttrein naar Sevastopol waar we 4 dagen blijven en als laatste door naar Odessa voor nog 3 dagen :)

Ik begin er erg veel zin in in te krijgen :D
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_114484025
30 Juli tot 3 augustus naar Kiev met als hoofddoel de wedstrijd Dynamo Kiev-Feyenoord. Wil echter erg graag naar Tjernobyl, iemand goedkooe opties?
FR1908
pi_114488219
Chernobyl is altijd prijzig, vaak rond de 150-200 euro per persoon geloof ik.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 16:42:57 #229
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_114500749
Wat een stad! Wat een vrouwen hier! En dit hostel is echt het beste waar ik ooit ben geweest. De eigenaar gaat elke avond mee om te drinken, en had ik al gezegd, de vrouwen? O+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_114520151
Staan de namen van de metro stations in Kiev ook in normale letters aangegeven? Anders wordt het even een foto maken van het bordje.
  zondag 22 juli 2012 @ 05:04:43 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114521814
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:42 schreef theKiD het volgende:
Wat een stad! Wat een vrouwen hier! En dit hostel is echt het beste waar ik ooit ben geweest. De eigenaar gaat elke avond mee om te drinken, en had ik al gezegd, de vrouwen? O+
Even een tip voor als je wat tijd over hebt: kijk Hostel op DVD.
Voegt een hoop spanning toe aan je stapavondjes daar ;)
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 00:47:34 #232
73911 ultra_ivo
pi_114553555
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 02:48 schreef Feyenoordlife het volgende:
Staan de namen van de metro stations in Kiev ook in normale letters aangegeven? Anders wordt het even een foto maken van het bordje.
In normale letters voor Kiev, cyrillisch dus.
pi_114555322
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 00:47 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

In normale letters voor Kiev, cyrillisch dus.
Was ik al bang voor ja. Had gehoopt dat ze het aangepast zouden hebben ivm het EK.
  maandag 23 juli 2012 @ 02:25:53 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114555690
Even leren (lezen), is niet zo moeilijk.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:22:15 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_114557702
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet

Er wordt zoveel meer duidelijk als je het naar ons alfabet 'vertaalt'. :)
reset
  FOK!fotograaf maandag 23 juli 2012 @ 10:08:08 #236
73911 ultra_ivo
pi_114558338
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 01:55 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Was ik al bang voor ja. Had gehoopt dat ze het aangepast zouden hebben ivm het EK.
Nogal wat landen in Europa hebben het cyrillisch alfabet. Het is altijd handig het te leren, erg lastig is het niet.
pi_114558910
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 02:25 schreef Lemans24 het volgende:
Even leren (lezen), is niet zo moeilijk.
Even onthouden 's nachts zal dat wss wel worden _O-
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:46:04 #238
50298 QM84
Het Orakel
pi_114635901
Heeft iemand hier ervaring met het openbaar vervoer op Crimea? Ik kom op vrijdagavond (14 september) aan op Simferopol airport,om 19:45 en moet dan nog naar Yevpatoria.

Ik kan online nergens bus- of treintijden vinden. Het enige wat ik wel vind, is dat het 's avonds (na 19:00) blijkbaar problematisch kan zijn om nog ergens te komen, omdat het ov dan al vaak niet meer rijdt..

Weet iemand of ik rond die tijd nog een bus/trein kan nemen, en waar ik dan evt tijden kan vinden?
Zo niet, heeft iemand dan ervaring met taxi's in dat deel van Oekraine en kan mij ongeveer vertellen hoeveel de rit per taxi zou gaan kosten (±70km)?
dat dus.
pi_114696437
Is het mogelijk om in Kiev zelf te proberen een reis naar Tsjernobyl te regelen? Of moet dit ver van te voren gebeuren ivm toestemmingen oid?
FR1908
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:41:41 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_115289362
*kick*.

Ik heb al geboekt, 16-22ste ben ik er. Maar ik had een vraagje mbt Chrnobyl, we hebben een dagtrip geboekt via ukranianweb.com en dat lijkt wel ok te zijn, maar we hebben nu een week niets gehoord.

iemand die ervaring heeft met hen? Je moet het 11 dagen van te voren boeken, dus we willen wel zeker zijn van een plekje...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_115294080
Kiev, wat een heerlijke stad _O_ Alleen een beetje jammer van die corrupte politie. Maar de Wodka Cola's voor ¤2 maken veel goed :D
FR1908
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:09:07 #242
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_115296172
Toen wij er waren zagen we 'de beveiliging' van Chernobyl dus de volgende keer gaan we er met een kratje vodka (die daar niets kost) heen en stoppen we de dienstdoende een paar Dollar toe. De eerste keer is het wel handig om er iemand bij te hebben die dingen weet.

Maar wat een ragtag-army aanfluiting was dat zeg! :D

Hoe dan ook is het een heel bijzondere indrukwekkende ervaring. ^O^

Kiev zelf is ook een mooie ervaring en verder in de Oekraine wil ik nog wel heen naar: Lviv, Odessa, Krim en Donietsk.
reset
pi_117072094
Tickets zijn geboekt, De komende Februari is kiddow in Kiev te vinden!
2 maanden geleden voor het eerst daar naartoe gegaan, en dat is me zo goed bevallen dat ik in Februari weer terug ga! Ben benieuwd :9
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117150559
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:42 schreef theKiD het volgende:
Wat een stad! Wat een vrouwen hier! En dit hostel is echt het beste waar ik ooit ben geweest. De eigenaar gaat elke avond mee om te drinken, en had ik al gezegd, de vrouwen? O+
Waarom noem je vrouwen als laatste en zie wij geen zelfgeschoten foto's van die schoonheden waar jij het over hebt. ja ik weet dat de vrouwen van Oekraine de mooisten van de het hele Oostblok zijn? (te samen met Tjechen) Komop,volgende keer foto's!
pi_118787589
:W

een reisje oekranie ( per trein ) staat op de planning..
nu is de vraag: wat is de beste tijd van het jaar om daar heen te gaan?
Kiev, Lviv , Odessa en Chernobyl staan " op het programma" .. nog andere steden die het missen niet waard zijn?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 20:03:06 #246
73911 ultra_ivo
pi_118819420
Ik zou tussen eind mei en eind juni en september aanraden. Dan is het er niet te druk maar wel prettig weer (ook niet te warm).
De Krim moet je ook niet overslaan.
pi_118978679
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 16:42 schreef theKiD het volgende:
Wat een stad! Wat een vrouwen hier! En dit hostel is echt het beste waar ik ooit ben geweest. De eigenaar gaat elke avond mee om te drinken, en had ik al gezegd, de vrouwen? O+
Ja,dat laatste heb ik nu al twee keer gelezen en ik heb sedert lange tijd een relatie met eentje :Y
Ik vind ze veel mooier dan de meisjes uit Moskou of Tsjechië.
pi_118980921
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 14:26 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja,dat laatste heb ik nu al twee keer gelezen en ik heb sedert lange tijd een relatie met eentje :Y
Ik vind ze veel mooier dan de meisjes uit Moskou of Tsjechië.
Wij zijn er daar eentje tegengekomen die een relatie had met een nederlander.. :D Die kerel kwam uit Wageningen..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_119052207
Helaas moet ik je teleurstellen met dat ik dat niet was. :)
pi_119052379
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:45 schreef Iwanius het volgende:
Helaas moet ik je teleurstellen met dat ik dat niet was. :)
Hoezo teleurstellen? Als jij het zou zijn geweest, had ik jou teleur moeten stellen.. :+
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:37:18 #251
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_120084832
2 weken geleden een weekend in Kiev geweest.
Goedkope vlucht en van vrijdag tot maandag op stap geweest.
Mooie vrouwen kan ik niet ontkennen :)
pi_122387762
Over 5 dagen zijn we alweer bijna in Kiev :D

Heb er zin in :9
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 17:41:45 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124449983
Ik wil dit jaar samen met mijn broer een paar dagen naar Oekraïne. Het liefst willen we naar de krym maar ik zag dat vliegtickets naar Simferopol redelijk prijzig zijn. Andere opties zijn Kiev of Odessa. Wat zouden jullie mij aanraden? En weten jullie nog leuke ticketdeals?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 24 maart 2013 @ 17:45:38 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124450092
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:41 schreef MaJo het volgende:
Ik wil dit jaar samen met mijn broer een paar dagen naar Oekraïne. Het liefst willen we naar de krym maar ik zag dat vliegtickets naar Simferopol redelijk prijzig zijn. Andere opties zijn Kiev of Odessa. Wat zouden jullie mij aanraden? En weten jullie nog leuke ticketdeals?
Je kunt met Wizzair van Kiev naar Simferopol, dat is niet zo duur.
  Moderator zondag 24 maart 2013 @ 17:50:03 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124450243
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:45 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je kunt met Wizzair van Kiev naar Simferopol, dat is niet zo duur.
Goeie tip, is inderdaad goed te doen ^O^

Alleen lijkt het me voor 4/5 dagen niet de moeite om zowel Kiev als de Krym aan te doen, denk dat we ons dus moeten beperken tot 1 van de 2, of Odessa :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 17:15:39 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124489920
Het gaat Kiev worden *O* Donderdag 30 mei tot zondag 2 juni :s) Iemand tips voor een hotel, restaurants, must sees, bars enz?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_124510823
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef MaJo het volgende:
Het gaat Kiev worden *O* Donderdag 30 mei tot zondag 2 juni :s) Iemand tips voor een hotel, restaurants, must sees, bars enz?
Vodka Bar _O_
FR1908
  dinsdag 26 maart 2013 @ 01:14:56 #258
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124511865
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef MaJo het volgende:
Het gaat Kiev worden *O* Donderdag 30 mei tot zondag 2 juni :s) Iemand tips voor een hotel, restaurants, must sees, bars enz?
Dat is inderdaad wel erg kort voor meer dan een city-tripje.
Verder heb ik geen tips dit keer ;)
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 08:59:38 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124514565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 00:25 schreef Teis91 het volgende:

[..]

Vodka Bar _O_
Tell me more :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 01:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel erg kort voor meer dan een city-tripje.
Verder heb ik geen tips dit keer ;)
Ja het leek me toch handiger om me te focussen op 1 stad :Y Ben erg benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:18:37 #260
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_124517775
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:15 schreef MaJo het volgende:
Het gaat Kiev worden *O* Donderdag 30 mei tot zondag 2 juni :s) Iemand tips voor een hotel, restaurants, must sees, bars enz?
Als je toevallig in een hostel wil, heb ik nog een heel goede voor je. De eigenaar is een geniale duitser :D
Tevens, ga op stap te beginnen bij Polata nr6. En neem een kijkje in de wodkabar inderdaad :D Maar Polata nr6 = _O_
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 11:22:27 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124517901
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:18 schreef theKiD het volgende:

[..]

Als je toevallig in een hostel wil, heb ik nog een heel goede voor je. De eigenaar is een geniale duitser :D
Tevens, ga op stap te beginnen bij Polata nr6. En neem een kijkje in de wodkabar inderdaad :D Maar Polata nr6 = _O_
Zeker interesse in een hostel :Y Ga vanavond de vlucht boeken maar heb verder nog niks geregeld.

Ok Polata nr6 en Vodka Bar :D Hoe is het uitgaan in Kiev eigenlijk, wat voor soort muziek wordt er gedraaid?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:37:51 #262
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_124518378
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zeker interesse in een hostel :Y Ga vanavond de vlucht boeken maar heb verder nog niks geregeld.

Ok Polata nr6 en Vodka Bar :D Hoe is het uitgaan in Kiev eigenlijk, wat voor soort muziek wordt er gedraaid?
Ik stuur je even dm
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 11:40:24 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124518444
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:37 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik stuur je even dm
Top ^O^

Ook zie ik dat sommigen hier een Chernobyltour hebben gedaan, is dat de moeite?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:45:32 #264
378208 werkman1
lang dun en lekker
pi_124520522
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zeker interesse in een hostel :Y Ga vanavond de vlucht boeken maar heb verder nog niks geregeld.

Ok Polata nr6 en Vodka Bar :D Hoe is het uitgaan in Kiev eigenlijk, wat voor soort muziek wordt er gedraaid?
Hier meer info over clubs eten en andere relevante info:http://wikitravel.org/en/Kiev
Ik vond club D-lux het beste, en dan eerst hier eten.!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:47:29 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124520580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Top ^O^

Ook zie ik dat sommigen hier een Chernobyltour hebben gedaan, is dat de moeite?
yep, ook al is het meer en meer een attractie aan het worden, echt exclusief is het niet meer, is wel wel echt iets dat je bijna nergens anders kan zien.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_124523343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Tell me more :P

[..]

Ja het leek me toch handiger om me te focussen op 1 stad :Y Ben erg benieuwd!
http://www.vodka-bar.com.ua/ Geweldige locatie, leuke club en lekkere muziek (dance).
FR1908
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 14:06:14 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124523664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:45 schreef werkman1 het volgende:

[..]

Hier meer info over clubs eten en andere relevante info:http://wikitravel.org/en/Kiev
Ik vond club D-lux het beste, en dan eerst hier eten.!
Top ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]

yep, ook al is het meer en meer een attractie aan het worden, echt exclusief is het niet meer, is wel wel echt iets dat je bijna nergens anders kan zien.
Hmmm het hoeft van mij niet per se maar vind het ook wel weer bijzonder. Misschien kan ik het slijten als artikel :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:57 schreef Teis91 het volgende:

[..]

http://www.vodka-bar.com.ua/ Geweldige locatie, leuke club en lekkere muziek (dance).
Ziet er tof uit :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:07:04 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124523703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Top ^O^

[..]

Hmmm het hoeft van mij niet per se maar vind het ook wel weer bijzonder. Misschien kan ik het slijten als artikel :P

[..]

Ziet er tof uit :Y
het is ook wel bijzonder hoor, zie mijn fobo ;). Maar het ze doen nog wel alsof je een soort van geheim agent bent bij die tours, maar het is wel steeds massaler ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 26 maart 2013 @ 14:12:35 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124523906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het is ook wel bijzonder hoor, zie mijn fobo ;). Maar het ze doen nog wel alsof je een soort van geheim agent bent bij die tours, maar het is wel steeds massaler ;).
Op die manier verkoopt het natuurlijk beter :P Ik zag dat het 150 dollar kost wat op dit moment neerkomt op 108 euro, dat is best ok ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 26 maart 2013 @ 14:13:17 #270
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_124523926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Op die manier verkoopt het natuurlijk beter :P Ik zag dat het 150 dollar kost wat op dit moment neerkomt op 108 euro, dat is best ok ^O^
Zoiets ja, weet alleen ff niet meer welke operator wij hadden. het is wel gewoon al stoer om het te vertellen dat je er geweest bent ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:21:24 #271
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_124528649
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoiets ja, weet alleen ff niet meer welke operator wij hadden. het is wel gewoon al stoer om het te vertellen dat je er geweest bent ;).
Allemaal verschillende namen van operators die allemaal onder dezelfde eigenaar vallen :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_124528948
Hallo!

Heeft iemand hier goede (recente) ervaring met een bezoek aan chernobyl? Ik zou dit graag willen combineren met een trip naar Auschwitz. Echter bestaat de site chernobylreizen.nl niet meer.

Iemand tips? En wat voor prijs moet ik (alles bij elkaar) ongeveer aanhouden?

Mvg.
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 00:03:38 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124552566
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:29 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo!

Heeft iemand hier goede (recente) ervaring met een bezoek aan chernobyl? Ik zou dit graag willen combineren met een trip naar Auschwitz. Echter bestaat de site chernobylreizen.nl niet meer.

Iemand tips? En wat voor prijs moet ik (alles bij elkaar) ongeveer aanhouden?

Mvg.
Wat een aparte reis, ook omdat beiden niet echt bij elkaar in de buurt liggen :?

Ik heb zelf nog niet zo'n tour gedaan maar een beetje googlen leert dat het zo'n 150 dollar kost, wat met de huidige koers neerkomt op iets meer dan 100 euro.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 maart 2013 @ 00:22:09 #274
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_124553155
Las ik het nu goed op zo'n Chernobyl site dat ze niet meer willen dat je de gebouwen ingaat door instortingsgevaar? In 2010 zeiden ze idd dat het niet lang meer zou duren. Lijkt me dat als je echt wilt het nog steeds wel kan, alleen neem je dan meer risico. Toch nog een mega-ervaring zelfs als je niet naar binnen gaat. Het daar alleen al zijn is indrukwekkend.
reset
pi_124564232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat een aparte reis, ook omdat beiden niet echt bij elkaar in de buurt liggen :?

Ik heb zelf nog niet zo'n tour gedaan maar een beetje googlen leert dat het zo'n 150 dollar kost, wat met de huidige koers neerkomt op iets meer dan 100 euro.
Ik heb het om eerlijk te zijn niet echt uitgezocht o.i.d, maar ik wil beide graag zien en het lijkt me dat ze redelijk op 1 lijn liggen? Als ik er iets voor moet uitwijken is uiteraard ook geen probleem :p

quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:22 schreef Individual het volgende:
Las ik het nu goed op zo'n Chernobyl site dat ze niet meer willen dat je de gebouwen ingaat door instortingsgevaar? In 2010 zeiden ze idd dat het niet lang meer zou duren. Lijkt me dat als je echt wilt het nog steeds wel kan, alleen neem je dan meer risico. Toch nog een mega-ervaring zelfs als je niet naar binnen gaat. Het daar alleen al zijn is indrukwekkend.
Idd, ik wil er heel graag nog een keer naar toe. Het probleem is echter dat ik dus niet weet hoe ik dit het beste kan regelen, alleen is volgens mij heel duur, dus ik wil best met een groep anderen, maar hoe weet ik wanneer die gaan? En hoe weet ik wat een betrouwbare organisatie is. Ik wil daar niet komen en dat niemand weet wie ik ben o.i.d. _O-
  woensdag 27 maart 2013 @ 14:49:14 #276
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_124566911
Als je boekt, dan zorg je gewoon dat je een hotel/hostel/ overnachtplek in Kiev hebt. Dan zorgen hun voor een gezamelijke verzamelplek waar je zelf naartoe gaat, en opgehaald wordt.
Heb je zoals wij toen, een privé-tour, betaal je erg veel meer, maar wordt je in je hostel opgehaald.
Je laat je paspoort zien aan de chauffeur, en dan kun je instappen.
De andere 2 checkpoints zijn op 50 en 30km vanaf de reactor.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 27 maart 2013 @ 19:07:11 #277
67670 Skv
Cynist.
pi_124576442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 00:22 schreef Individual het volgende:
Las ik het nu goed op zo'n Chernobyl site dat ze niet meer willen dat je de gebouwen ingaat door instortingsgevaar? In 2010 zeiden ze idd dat het niet lang meer zou duren. Lijkt me dat als je echt wilt het nog steeds wel kan, alleen neem je dan meer risico. Toch nog een mega-ervaring zelfs als je niet naar binnen gaat. Het daar alleen al zijn is indrukwekkend.
Die gids die wij hadden boeide het volgens mij echt helemaal geen reet wat we deden. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 20:45:53 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124621555
Ik hoorde vandaag van iemand die goed bekend is in Oekraïne dat de Chernobyl tours op dit moment niet gehouden mogen worden. Iemand die daar meer van weet? De sites online lijken wel aan te geven dat de tours gewoon nog worden gehouden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_124628021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:45 schreef MaJo het volgende:
Ik hoorde vandaag van iemand die goed bekend is in Oekraïne dat de Chernobyl tours op dit moment niet gehouden mogen worden. Iemand die daar meer van weet? De sites online lijken wel aan te geven dat de tours gewoon nog worden gehouden :)
Welke sites dan?

Heeft iemand nog een site o.i.d. waar je contact kan krijgen met organisaties die daar rondreizen aanbieden? Chernobylreizen.nl is er volgens mij mee gekapt, al meerdere mailtjes gestuurd, maar nooit een reactie gehad..
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:15:41 #280
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_124632053
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welke sites dan?

Heeft iemand nog een site o.i.d. waar je contact kan krijgen met organisaties die daar rondreizen aanbieden? Chernobylreizen.nl is er volgens mij mee gekapt, al meerdere mailtjes gestuurd, maar nooit een reactie gehad..
http://www.tourkiev.com/
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 22:44:32 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124667226
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Welke sites dan?

Heeft iemand nog een site o.i.d. waar je contact kan krijgen met organisaties die daar rondreizen aanbieden? Chernobylreizen.nl is er volgens mij mee gekapt, al meerdere mailtjes gestuurd, maar nooit een reactie gehad..
http://www.tourkiev.com/chernobyltour/

Ik heb mailcontact met ze gehad en ze bieden de tour gewoon aan op het moment :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_124678566
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 22:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

http://www.tourkiev.com/chernobyltour/

Ik heb mailcontact met ze gehad en ze bieden de tour gewoon aan op het moment :)
Klopt ik nu ook! Eens even kijken wanneer we dan gaan :P Heb even overlegd en een kameraad van me kan deze zomer niet en stelt voor om volgend jaar rond deze tijd te gaan, is het daar dan niet stervenskoud?
  Moderator zaterdag 30 maart 2013 @ 11:38:41 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124678752
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:31 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Klopt ik nu ook! Eens even kijken wanneer we dan gaan :P Heb even overlegd en een kameraad van me kan deze zomer niet en stelt voor om volgend jaar rond deze tijd te gaan, is het daar dan niet stervenskoud?
Op dit moment ligt er nog een dikke pak sneeuw maar het is natuurlijk overal in Europa erg koud voor de tijd van het jaar. Ik las ergens dat mei, juni en september de beste maanden zijn om naar de Oekraïne te gaan.

Wij hebben besloten om een dagje extra te gaan, we gaan nu dus 5 dagen *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:19:51 #284
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_124686010
Oekraïne.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:40:07 #285
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124686633
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:19 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Oekraïne.
Mooie bijdrage :)

Ik moet er ook nog steeds eens heen. Lviv-Kiev-onbedwongen Karpaten-Odessa lijkt me wel een leuke route
pi_124710371
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Op dit moment ligt er nog een dikke pak sneeuw maar het is natuurlijk overal in Europa erg koud voor de tijd van het jaar. Ik las ergens dat mei, juni en september de beste maanden zijn om naar de Oekraïne te gaan.

Wij hebben besloten om een dagje extra te gaan, we gaan nu dus 5 dagen *O*
Mei, Juni, September hangt nog altijd van het gebied af waar je naar toe gaat, persoonlijk zou ik dan nog voor Juni gaan :).
pi_125618890
Afgelopen weekend tickets en hotel geboekt, eind mei 3 dagen Kiev, en ook een tour naar Tsjernobyl. *O* Vind het wel superspannend, ben nog nooit zo ver in het oostblok geweest en dan meteen ook alleen.

Heeft iemand nog wat algemene tips waar je op moet letten / weten? Vind het wel een beetje eng eigenlijk. :@ Het Cyrillische alfabet beheers ik al btw.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 mei 2013 @ 19:02:05 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125990424
Ik ben ook bezig met voorbereidingen. Ik ga eind juni voor 2 weken samen met een mede-Fokuser. Alleen de terugtocht vanaf de Krim bezorgt me nogal wat hoofdbrekens. We willen ook in Lviv en/of in Kraków een stopover inlassen. Alleen of ik nou treinen of vliegtuigen probeer, het valt niet mee. Alles is of te duur of te omslachtig lijkt wel. Oekraïne lijkt wel geen land voor rondreizen gewoon -O- Maar we puzzelen vrolijk verder, het gaat goedkomen, one way or another.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf donderdag 2 mei 2013 @ 20:06:59 #289
73911 ultra_ivo
pi_125993263
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben ook bezig met voorbereidingen. Ik ga eind juni voor 2 weken samen met een mede-Fokuser. Alleen de terugtocht vanaf de Krim bezorgt me nogal wat hoofdbrekens. We willen ook in Lviv en/of in Kraków een stopover inlassen. Alleen of ik nou treinen of vliegtuigen probeer, het valt niet mee. Alles is of te duur of te omslachtig lijkt wel. Oekraïne lijkt wel geen land voor rondreizen gewoon -O- Maar we puzzelen vrolijk verder, het gaat goedkomen, one way or another.
Kijk je op bahn.de? DIe hebben wellicht nog niet alle nieuwe verbindingen. Vanaf half mei is er een nieuwe dienstegeling in de Oekraïne.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 2 mei 2013 @ 20:16:45 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_125993689
Oh half mei okee. Ik wacht :) Meeste andere dingen zijn altijd wel 3 maanden van te voren op te zoeken, maar dat was idd iets waar ik steeds wel tegenaan liep. Zou er heel veel veranderen trouwens? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf donderdag 2 mei 2013 @ 22:30:01 #291
73911 ultra_ivo
pi_126000911
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh half mei okee. Ik wacht :) Meeste andere dingen zijn altijd wel 3 maanden van te voren op te zoeken, maar dat was idd iets waar ik steeds wel tegenaan liep. Zou er heel veel veranderen trouwens? :?
't is meer dat er allerhande lokale treinen dan nog niet op de bahn.de site staan.
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 23:28:53 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126113641
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef Facepalm het volgende:
Afgelopen weekend tickets en hotel geboekt, eind mei 3 dagen Kiev, en ook een tour naar Tsjernobyl. *O* Vind het wel superspannend, ben nog nooit zo ver in het oostblok geweest en dan meteen ook alleen.

Heeft iemand nog wat algemene tips waar je op moet letten / weten? Vind het wel een beetje eng eigenlijk. :@ Het Cyrillische alfabet beheers ik al btw.
Wanneer zit je er precies? Wij gaan 29 mei tot 2 juni :)

Iemand nog tips voor een leuk hostel in Kiev? Ik ga samen met mijn broer en het lijkt ons wel leuk om in een gezellig hostel te zitten waar je andere reizigers ontmoet :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_126114196
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wanneer zit je er precies? Wij gaan 29 mei tot 2 juni :)

Iemand nog tips voor een leuk hostel in Kiev? Ik ga samen met mijn broer en het lijkt ons wel leuk om in een gezellig hostel te zitten waar je andere reizigers ontmoet :)
Ik ben er van 29 mei t/m 1 juni en overnacht in het Dream Party Hostel. :)
  donderdag 9 mei 2013 @ 16:24:37 #294
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_126266409
quote:
14s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben ook bezig met voorbereidingen. Ik ga eind juni voor 2 weken samen met een mede-Fokuser. Alleen de terugtocht vanaf de Krim bezorgt me nogal wat hoofdbrekens. We willen ook in Lviv en/of in Kraków een stopover inlassen. Alleen of ik nou treinen of vliegtuigen probeer, het valt niet mee. Alles is of te duur of te omslachtig lijkt wel. Oekraïne lijkt wel geen land voor rondreizen gewoon -O- Maar we puzzelen vrolijk verder, het gaat goedkomen, one way or another.
Ik ben van L'viv naar Warschau gevlogen met LOT en heb vanaf daar de trein naar Krakau gepakt :D
  FOK!fotograaf donderdag 9 mei 2013 @ 22:01:01 #295
73911 ultra_ivo
pi_126282049
Er gaan rechtstreekse bussen van Lviv naar Krakau.
pi_126283977
Er gaat iedere dag een nachttrein van Lviv naar Kraków. Ik geloof dat je via DB of in ieder geval treinreiswinkel je tickets kan krijgen. Binnenlands voor in Oekraïne kan je tegenwoordig alle treintickets online regelen: http://booking.uz.gov.ua/en/
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 14 mei 2013 @ 00:21:57 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126462161
We gaan het anders doen: tegen de klok in. Utrecht - Poznan - Kraków - Lviv met treinen op normale tijden. Rest zullen we idd wel via internet gaan regelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 18 mei 2013 @ 00:09:02 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_126660900
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:43 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Ik ben er van 29 mei t/m 1 juni en overnacht in het Dream Party Hostel. :)
Wij zitten in hetzelfde hostel :o :D Van 29 mei tot 2 juni!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_126673938
Voor een newbie: Waar vind ik de goedkoopste en leukste tips en trips voor Kiev (what to do)
vanuit Nederland? Dus ook prijzen van vluchten en hotels aldaar.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:31:19 #300
67670 Skv
Cynist.
pi_126675008
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:02 schreef Iwanius het volgende:
Voor een newbie: Waar vind ik de goedkoopste en leukste tips en trips voor Kiev (what to do)
vanuit Nederland? Dus ook prijzen van vluchten en hotels aldaar.
Weet ik het, waar je ook andere vluchten boekt. Wizzair misschien. Ik ben met KLM gevlogen.
En heb je Google al geprobeerd? Of dit topic doorgelezen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126678383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij zitten in hetzelfde hostel :o :D Van 29 mei tot 2 juni!
Leuk, dan kom ik jullie vast tegen *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')