abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85934627
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.
hmm okay :) een aantal menu-elementen waren hier wel in alle 3 de talen te zien...maar de items aan de linkerkant bleven hier russisch/oekraiens..ondanks dat ik op Engels had geklikt.
anyway...nu zijn ze iig wel te lezen

quote:

Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.
ik had inderdaad de reisdatum ingetypt. zojuist heb ik de besteldatum gebruikt, en dan is de order idd wel terug te vinden ^O^

quote:
Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.
net ff weer geprobeerd en het werkt nu prima. ik denk dat ik gisteren per ongeluk naar 'Ukraine' ipv 'Oekraine' heb gezocht (maar deze niet kon vinden) en toen maar voor Russisch gekozen heb waardoor slechts enkele woorden vertaald konden worden. Translate heeft sowieso weer een makeover gekregen t.o.v. gisteren

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
haha lekker dan! >:) ik reserveer morgen dan wel ff een goedkoop kaartje via die andere optie voordat ik voor 3 man de tickets Kharkov - Kiev ga boeken. :)

iig bedankt voor je hulp!

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?

[ Bericht 20% gewijzigd door warezguy05 op 01-09-2010 00:18:04 ]
pi_85951335
Wow, dat is wel een hele handige site trouwens, scheelt mij weer om in Kiev voor niets in de rij te staan voor de Express naar Dnipropetrovs'k van die avond. Nu kan ik ruim van te voren voor ik op reis ga al kaartjes halen :D.
pi_85965610
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:11 schreef warezguy05 het volgende:

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?
Ja, tijdens de terugreis van Adler, Rusland (vlak bij Sotchi) naar Nederland in 2007 moest ik in Kharkov overstappen en had ik een middag om het centrum te bezichtigen.

Hier kun je wat foto's bekijken.

Dit jaar heb ik (komend vanuit Budapest) Kiev, Dnipropetrovsk en Donetsk bezocht (met vervolg naar Rostov). En in 2005 Kiev, Yalta, Odessa en Lviv. Dus nu heb ik wel bijna het hele land doorkruist met de trein.
pi_85966957
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
ik heb net m'n treintickets voor kharkov terug naar kiev via de bovenste optie geboekt en dat is idd de optie die gekozen moet worden indien je niet in staat bent om je bevestiging binnen 2 dagen om te zetten naar ticket ^O^
  FOK!Fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 22:51:52 #155
73911 ultra_ivo
pi_85968411
In Kharkov ben ik meerdere keren geweest. Meestal om een van m'n fietsvrienden daar te bezoeken. De 1e keer was om van daaruit met wat vrienden te starten voor een fietstocht naar Volgograd en Astrakhan. Het is niet een bijster mooie stad maar is nog wel goed te doen.
pi_87174900
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
pi_87265615
Ik ga in mei 6 dagen naar Kiev (en Tsjernobyl). Nu nog drie maanden Zuid-Afrika uitzitten.. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87287470
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:34:25 #159
315338 akira02
o happy day.
pi_87955359
In Oekraine is er een grote markt voor gebruikte gsm toestellen. Zou het mogelijk zijn om een BlackBerry toestel daar te verkopen (heeft de Russische taal)?
sleep-eat-drink-sleep
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:07:18 #160
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87957069
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:46 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
Confidence through competence
pi_87960673
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
Toch wel zeker bijna vijf jaar maar helaas, een Italiaan vond zij aantrekkelijker uiteindelijk. Het is naar ja maar hoe het gebeurde vond ik een stuk erger al is dat niet voor dit topic denk ik :). Doet trouwens geen afbreuk aan het feit dat ik Oekraine nog steeds een prachtig land vind, ik zal er alleen niet zo snel meer naar toe gaan omdat het niet echt iets biedt meer voor mij waarom ik er naar toe zou gaan. Ja het is een prachtig land maar ik had een reden nodig om er naar toe te gaan en nu die reden weg valt heb ik er niet echt meer de behoefte aan om er naar toe te gaan.
Echter het land vergeten zal mij niet lukken, het land is heel erg bijzonder maar je moet een drijfveer hebben denk ik om er naar toe te gaan en die is bij mij nu weg. (en ja, ik mis het land wel, bijna net zoveel als mijn ex-vriendin)
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:21:05 #162
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_87960790
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
Confidence through competence
pi_87962158
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
Het is inderdaad niet voor niets geweest, ik heb prachtige vakanties beleefd daar met haar en we zijn nog steeds bevriend :). Ik zal er ook altijd positief op terug kijken.

En inderdaad, zonder haar had ik nooit dat prachtige land ontdekt, hehk er zijn nog steeds momenten dat ik verlang naar het land in plaats van mijn eigen woonplaats. Ik kan Dnipropetrovsk op veel plekken zo goed als dromen en verlang er nog steeds regelmatig naar vreemd genoeg maar de mensen zijn gewoon zo vriendelijk :). Zelfs met mijn gebrekkige Oekraiens :D.
pi_92130541
In april zit ik een tijdje in Hongarije, ik overweeg een dagje Oekraïne te doen. Heb je daar een Visum nodig? (En Roemenië? :@ )
pi_92131674
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
pi_92131887
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
pi_92132128
quote:
3s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
pi_92132271
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:06 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch? Misschien duurde het zo lang omdat het een EU buitengrens is? Of hoogseizoen toerisme? Dat zal in april iig niet het geval zijn...
pi_92133794
quote:
Op maandag 31 januari 2011 17:56 schreef Miendientje het volgende:
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_92133903
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Ja dat wel.
pi_92140255
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch?
Nee.
pi_96104587
Vraagje: wie is er weleens in Kiev geweest? Wat is er zoal te zien en hoe is het nachtleven daar?
  FOK!Fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 20:26:45 #173
73911 ultra_ivo
pi_96104977
Te zien is er meer dan in veel Oost-EUropese steden. Met name veel oude gebouwen (bijvoorbeeld een aantal mooie kloostercomplexen), parken en voor de liefhebbers van modern shoppen een shopping mall onder het voornaamste plein. Op zondag is de belangrijkste straat in het centrum autovrij wat een heel leuke sfeer oplevert. Uitgaansleven is er zeker maar dat heb ik niet verkend.
Rond de Dnjepr zijn er badstranden en allerhande vertier.
pi_96107700
Nog tips voor een leuk hotel?
pi_96107974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:08 schreef Halcon het volgende:
Nog tips voor een leuk hotel?
Kijk even op hostelworld met dan ook de optie van hotel open... Er staan ook beoordelingen bij, dus daar kan je ook naar kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')