Eind mei willen mijn ouders (55+ers), mijn broer en ik (25+ers) ergens heen op vakantie maar we weten nog niet waarheen. We zoeken iets wat we allemaal leuk vinden maar wel onze eigen weg kunnen gaan. Duur 1 a 2 weken, over de kosten is nog niet echt gesproken maar een safari in Zuid Afrika ofzo ligt wel wat boven het budget denk ik, maar met erg goede ideeën kan er nog over het budget gesproken worden.
We houden wel van basic, dus geen luxe hotels, liever kamperen of iets anders eenvoudigs.
Verder houden we allemaal wel van natuur om te wandelen en vinden mijn broer en ik het ook wel leuk om meer actievere dingen te doen zoals klimmen of parapente.
Als afwisseling, mooie plaatsjes, wat cultuur en lekker eten.
En zo nu en dan wat ontspannen door zwemmen in/ zonnen aan een meer/zee (maar dat is meer een bijzaak)
Beetje mooi weer is natuurlijk ook wel lekker (eind mei).
We zitten nu te denken aan Corsica, bergen om te wandelen en andere actieve dingen te doen, lekker weer, natuur is prachtig in het voorjaar, leuke plaatsjes en lekker eten. Volgens mij is de zee dan alleen nog wat te koud om in te zwemmen:
![]()
Zelf dacht ik verder aan IJsland omdat het mij zo'n mooi land lijkt maar misschien moet je daar langer heen dan 1 a 2 weken en is in mei het weer wat te onzeker?:
![]()
Wie heeft er nog meer ideeën waar we heen zouden kunnen gaan?