abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75010624
Klopy, Itaka en Ibiza zijn de twee grootste clubs in de zomer. Zij zijn gevestigd aan een boulevard genaamd Arkadia, the place to be in de zomer. Maar langs het het hele strand zijn clubs te vinden waarvan er een aantal ook zeker de moeite waard zijn.
I was trying to daydream, but my mind kept wandering...
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:56:39 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75083053
Binnenkort naar Kiev en Odessea, hoop dat ik me er een beetje red

Net lonely planet eastern europe binnen maar die is wat betreft de Oekraine erg karig. Misschien toch het boek puur over de Oekraine nog even kopen.
pi_75101992
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 13:56 schreef PLAE@ het volgende:
Binnenkort naar Kiev en Odessea, hoop dat ik me er een beetje red

Net lonely planet eastern europe binnen maar die is wat betreft de Oekraine erg karig. Misschien toch het boek puur over de Oekraine nog even kopen.
Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boeken . Ik hoop wel voor je dat je een beetje Russisch spreekt.
  zondag 29 november 2009 @ 02:03:07 #104
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
  maandag 30 november 2009 @ 10:43:54 #105
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_75136544
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:56 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boeken . Ik hoop wel voor je dat je een beetje Russisch spreekt.
Lonely planet Ukraine is zeker wel een aanrader! In Odessa, Yalta, Simferopel en Kiev onmisbaar geweest.
Ik heb hem "toevallig" ook in pdf, kun je daarna beslissen of je hem koopt.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  maandag 30 november 2009 @ 12:44:05 #106
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75139811
Ik spreek geen woord Russisch, zie mezelf daar al verdwaald in the middle of nowhere. Maar goed ik zou die kant ook niet op opgaan als ik me om dat soort dingen niet zo druk zou maken.

Komt wel goed
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:04:15 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75284529
Heb het overleefd. Een oude taxi knakker gevonden die wel redelijk Engels sprak. Heeft me van hot naar her gereden en ging relaxed z'n krantje lezen als ik weer eens een kerkje moest bekijken ofzo. Oja en ik ben nog bij die toko tegenover de Ned. Ambassade geweest (tenminste hoop dat het de goeie was....heb het aangedurfd de metro te pakken haha, nou voor ik vanaf dat metrostation de ambassade gevondn had was ik 3 kwartier verder. Wel lekker gegeten btw. Overigens wel schijtirritant dat 90% van de taxi's geen meter heeft. Dus ze proberen je te naaien bij het leven. Op opa na dan die me 1 hele dag heeft rondgereden. Maar die werd gewoon vorstelijk beloond. Wel een erg bijzondere stad al is het alleen al omdat ik niet begrijp wat er op de borden staat. Ben ook nog in de dierentuin geweest maar eigenlijk moet je dat niet doen natuurlijk...zo zielig. Als ik weer thuis ben post ik wel wat pics. Sorry voor t ontbreken van enters post dit ff met m'n tel. Oja voor ik het vergeet. Wat een prachtige vrouwen
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:06:56 #108
55709 Stereotomy
pi_75284623
Leuk dat je het leuk gehad hebt!!

De toko tegenover de Nederlandse Ambassade was een vestiging van Domashnya Kuchnya of niet? En Kyiv Zoopark is niet zielug! Is juist een erg leuke dierentuin, goed onderhouden (verrassend) met een draaimolen.

En goed van je dat je die opa rijkelijk beloond hebt.... eerlijkheid duurt het langst, ook voor die opa.

En die vrouwen worden allemaal dik na hun 40e of na hun huwelijk hoor.
Confidence through competence
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:26:04 #109
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75285291
Ik heb hier een foto van die toko op m'n tel. Het zit op een hoek. Rode gevel, gele letters en binnen heb je een buffet. Als ik verkeerd zat moet ik maar een keer terug heb de olifanten ook nog niet gezien wegens tijdsgebrek. Vond de wolven en de plaatselijke Bokito (zonder harem ?!?) en alle overige apen toch wel erg zielig. Veel verblijven waren dicht (dood?) waar zijn al die beren gebleven! Dat nieuwe gebouw voor de roofdieren is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Eerlijk is eerlijk veel mensen waren hard aan het bouwen dus ik hoop dat het park toekomst heeft. Misschien lopen er zomers wel bezoekers
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:27:00 #110
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75285318
Oja en na hun 40e gewoon inruilen joh .
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:34:57 #111
55709 Stereotomy
pi_75285576
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.

Was je hier?
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:49:13 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75286173
Stonden gewoon buiten. Het was ook een graad of 8 hartstikke warm dus. En daar ben ik geweest ja . Lekkere kip en pannekoeken
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:51:32 #113
55709 Stereotomy
pi_75286270
Ja, de chicken Kiev (koteleti po kievski ofzo ) en de pannekoeken (blini ) zijn lekker.

En goeikoop. Je hele dienblad vol voedsel + halve liter bier = 3 EUR.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:58:20 #114
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75286536
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, de chicken Kiev (koteleti po kievski ofzo ) en de pannekoeken (blini ) zijn lekker.

En goeikoop. Je hele dienblad vol voedsel + halve liter bier = 3 EUR.
en met een beetje geluk wordt je stapelverliefd op de knappe serveerster
wat heeft 'n man meer nodig
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:00:09 #115
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75286594
Lol en die halve liters uit blik zijn goed te doen moet ik zeggen . Nog bedankt voor de tip, ik had het iig uit deze topicreeks. Serveersters hebben ze niet. Alleen opschepdames met gigantische kapjes voor. Wat dat betreft lijkt het wel Azië daar op dit moment in openbare gelegenheden. Beetje jammer!
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:01:34 #116
55709 Stereotomy
pi_75286642
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:00 schreef PLAE@ het volgende:
Lol en die halve liters uit blik zijn goed te doen moet ik zeggen . Nog bedankt voor de tip, ik had het iig uit deze topicreeks
Ja we zijn fan.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:08:41 #117
55709 Stereotomy
pi_75286892
Ik denk dat die kapjes overigens tijdelijk zijn ivm Mexicaanse griep. Dat houdt Oekraine nogal in de greep op het moment.
pi_75291553
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.

[ afbeelding ]

Was je hier?

mmm Oekraïense heerlijkheid .
pi_75342581
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat die kapjes overigens tijdelijk zijn ivm Mexicaanse griep. Dat houdt Oekraine nogal in de greep op het moment.
Ja, hier in Odessa momenteel alleen nog kapjes in de McDonald's. Verder zie je niemand er meer mee. Ook niet meer op straat.
Heb het dus overleefd
  maandag 7 december 2009 @ 09:52:31 #120
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_75361614
Ja bij douane (alleen in Kiev, Odessa niet eens), Mc Donalds en die andere toko. Verder een handjevol op straat maar dat mocht geen naam hebben.
pi_75565572
Hey,

Ben van plan om met 2 vrienden van 1 April t/m 5 april voor het eerst naar Kiev te gaan. Zitten er dan dus ook met Goede vrijdag en 1e paasdag. Weet iemand toevallig of er dan ook wat te doen is in Kiev? Is alles dicht en een dooie boel, of zijn er juist festiviteiten etc?
pi_75566801
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Mik31 het volgende:
Hey,

Ben van plan om met 2 vrienden van 1 April t/m 5 april voor het eerst naar Kiev te gaan. Zitten er dan dus ook met Goede vrijdag en 1e paasdag. Weet iemand toevallig of er dan ook wat te doen is in Kiev? Is alles dicht en een dooie boel, of zijn er juist festiviteiten etc?
Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.
Geen idee of er festiviteiten zijn, misschien bij de kerken maar ik denk niet echt iets als paasvuren o.i.d. (al heb je zaterdags geloof ik in de avond wel vuurwerk rond het grote plein Maidan Nezalezhnosti maar dat is normaal)
pi_75678254
Hier in Odessa sneeuwt het nu als een malle...
  woensdag 16 december 2009 @ 11:12:45 #124
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_75680678
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:

[..]

(winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn),
Het Tsjernobylmuseum is daarintegen zondags gesloten...
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
pi_75688638
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.
Geen idee of er festiviteiten zijn, misschien bij de kerken maar ik denk niet echt iets als paasvuren o.i.d. (al heb je zaterdags geloof ik in de avond wel vuurwerk rond het grote plein Maidan Nezalezhnosti maar dat is normaal)

Ah okej, Thanks! =)..
Ben echt heel benieuwd, Oekraïne staat al heel lang hoog op het verlanglijstje.
Erg jammer dat ik zo kort de tijd heb dat ik alleen Kiev+omgeving kan aandoen..
pi_77789459
Kijkend naar de verkiezingsuitslag hoop ik niet dat het visum vrije reizen nu zal worden stopgezet. Vond het persoonlijk erg fijn dat je geen visum meer nodig had.
pi_77792054
Denk dat het zo'n vaart niet loopt. Hij is dan wel pro-Russisch maar ook niet gek. Als dingen goed zijn voor het land stopt hij daar niet mee, ook niet als het pro-europa is. Het belang van Rusland wordt er ook niet mee geschaad verder.
pi_77851208
Ik ben van plan om komende zomer naar Oekraine te gaan. Een paar dagen Kiev en een paar dagen Kazantip Festival nabij Simferopol.
Ik had al wat mooie vluchten gezien voor niet al te veel geld. Ben benieuwd.
^ To je nesmysl ^
pi_79770456
Ik ga dit jaar helaas niet naar de Oekraine, mijn vriendin daarentegen komt dit jaar naar Nederland toe als het goed is dus in dat opzicht is het niet zo heel erg .
De verwachting is trouwens dat met de nieuwe regering het visumvrije reizen zal blijven dus dat is weer goed nieuws .
pi_79877020
mooi zo, dat scheelt weer als ik in mei en in augustus die kant op ga. In mei lekker naar de krim en augustus gewoon odessa. Nu al zin in
pi_80450395
Vraag voor iemand anders: kun je vanaf Nederland door de Oekraine richting de Elbrus rijden? Lijkt me nogal een hachelijke onderneming voor een "rookie", maar hem lijkt het handiger met alle klimspullen, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!fotograaf zondag 18 april 2010 @ 23:42:20 #132
73911 ultra_ivo
pi_80466607
Hm, de Elbrus. Dat ligt in een deel van Rusland waar het niet echt pluis is. Ik waag me niet ten zuiden van Pjatigorsk.
pi_80536067
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=10526&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bovenstaande link leidt naar een reisverslag per auto vanuit Nederland via Oekraïne naar Volgograd en terug. Naar de Elbrus moet dus ook wel (technisch) haalbaar zijn. Ik reis in Oekraïne / Rusland altijd met de trein, dus ik kan je niet vertellen of het verstandig is.
  maandag 17 mei 2010 @ 21:14:30 #134
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_81553657
*kick*

Deze zomer van plan om onderweg van Wit Rusland naar Polen een paar dagen L'viv mee te pakken.
pi_81557416
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:15 schreef TyVole het volgende:
Ik ben van plan om komende zomer naar Oekraine te gaan. Een paar dagen Kiev en een paar dagen Kazantip Festival nabij Simferopol.
Ik had al wat mooie vluchten gezien voor niet al te veel geld. Ben benieuwd.
Ik ook!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_81583102
Wij zijn ook van plan om met de auto naar Oekraïne te gaan. Alleen niet richting Kiev, we willen de armere delen van het land doorrijden. En wat natuurschoon bekijken. Waar kan ik hier info over vinden? We willen een soort roadtrip maken dus. Heb dit eerder gedaan door Roemenië maar toen niet echt van tevoren leuke dingen opgezocht om langs te rijden, of te verblijven. Mocht iemand wat bruikbare info vinden, graag! Wat goedkopere toeristische oorden voor jongeren zou ook leuk zijn!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_81600150
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Wij zijn ook van plan om met de auto naar Oekraïne te gaan. Alleen niet richting Kiev, we willen de armere delen van het land doorrijden. En wat natuurschoon bekijken. Waar kan ik hier info over vinden? We willen een soort roadtrip maken dus. Heb dit eerder gedaan door Roemenië maar toen niet echt van tevoren leuke dingen opgezocht om langs te rijden, of te verblijven. Mocht iemand wat bruikbare info vinden, graag! Wat goedkopere toeristische oorden voor jongeren zou ook leuk zijn!
Ik heb het ook overwogen, maar het is niet verstandig. Zowel criminelen als de corrupte politie zullen je constant lastigvallen. Hoop risico dus.

Maar als je toch gaat, ben ik benieuwd naar je ervaringen
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_83011288
Het kriebelt bij mij toch wel weer om er naar toe te gaan . Ik mis de mensen, de sfeer, mijn vriendin, wie weet later dit jaar .
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:15:43 #139
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85416633
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan. :')

[ afbeelding ]

Was je hier?
Vanavond weer bij deze keten gegeten maar dan in L'viv. Kwam het zo ineens tegen vlakbij m'n hotel.

Lekker hoor :~
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:17:27 #140
55709 Stereotomy
pi_85416720
Ah, Puzata Gata, lekker hoor. :Y)

Hoe zijn de prijzen tegenwoordig?
pi_85503918
*O* *O* Ik val jullie al een tijd in deze topic serie lastig met mijn vriendin en nu, als het goed is volgende week, helaas maar voor 1 dag maar... Julia komt komende week naar Nederland *O* *O*. Ze komt met een georganiseerde busreis dus ze zit wel aan een vast programma vast maar beter een dag dan niet :D.
Sorry voor het off-topic gaan :).
pi_85566001
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 10:29 schreef DJJoris het volgende:
*O* *O* Ik val jullie al een tijd in deze topic serie lastig met mijn vriendin en nu, als het goed is volgende week, helaas maar voor 1 dag maar... Julia komt komende week naar Nederland *O* *O*. Ze komt met een georganiseerde busreis dus ze zit wel aan een vast programma vast maar beter een dag dan niet :D.
Sorry voor het off-topic gaan :).
En je hebt wel kans haar dan te zien?
pi_85574603
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:12 schreef Tieu het volgende:

[..]

En je hebt wel kans haar dan te zien?
Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blij :D.
pi_85667411
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 17:03 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blij :D.
Nou, veel plezier dan maar
pi_85896604
Eind september wordt mijn 1e keer Oekraïne. PSV speelt dan in Kharkov tegen Metalist, en dat leek ons wel leuk om heen te gaan. We vliegen op Kiev Borispol en daarna willen met de Express Train naar Kharkov.

Ik heb gelezen dat de treinen daar geregeld vol zitten dus heb ik een ticket proberen te boeken. De site die hiervoor gebruikt kan/moet worden is; http://www.e-kvytok.com.ua/wps/portal/
Ondanks dat de site vrijwel geheel in 't Oekraïens is, leek het reserveren aardig te lukken. Ik heb een bevestiging...maar als ik opnieuw een zoekactie uitvoer voor hetzelfde treinreisje (Kiev - Kharkov)...dan zijn er nog steeds evenveel plaatsen beschikbaar :?

Bovenaan mijn bevestiging staat wel een mededeling die *denk ik* over de omzetting van de reservering naar treinticket gaat, maar via verschillende online vertaal-sites kan ik niet goed wijs worden in hoeverre mijn reservering nu definitief is...

Ik wil (als ik daar ben) niet voor verrassingen komen te staan dus is er iemand hier die een stuk of 4 zinnetjes voor mij wil vertalen?

Alvast bedankt! :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:40:41 #146
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_85908856
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, Puzata Gata, lekker hoor. :Y)

Hoe zijn de prijzen tegenwoordig?
uh ja. Het verschil tussen ¤ 3,25 of ¤3,50 voor een maaltijd merk ik niet :+
pi_85921538
Voor wat betreft het online tickets kopen, ik heb deze zomer ook op deze manier mijn tickets gekocht. Dit is mijn ervaring (als ik het goed heb onthouden);

Als je een wagonnummer hebt gekozen, krijg je het bovenstaande scherm met 3 opties:

Оформлення квитків з відкладеним друком
Бронювання місць
Скасувати

Google-vertaling:
Uiterlijk in afwachting van tickets printen
Booking
Annuleren

Optie 3 was mij duidelijk, 2 ook, maar de verdere procedure is nagenoeg gelijk aan 1.

Оформлення квитків з відкладеним друком

Бронювання місць

Alleen is bij Оформлення квитків з відкладеним друком je order maar 2 dagen geldig van moment van boeken. Tenminste dat begreep ik uit de onderstaande bevestiging.

De bevestigingen die ik heb ingewisseld voor echte tickets op het station van Kiev zagen er uit als onderstaand.

pi_85928127
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:14 schreef rosstek het volgende:
Voor wat betreft het online tickets kopen, ik heb deze zomer ook op deze manier mijn tickets gekocht. Dit is mijn ervaring (als ik het goed heb onthouden);
bedankt voor je uitgebreide bericht!!! :)

de bevestiging die ik voor me heb liggen, is gelijk aan dat van jouw onderste plaatje en zouden dus zonder problemen t.z.t. inwisselbaar moeten zijn tegen de echte tickets.

toen ik vanmiddag inlogde op de site, zag ik dat ze het menu aan de linkerkant nu ook vertaald hebben naar het engels. één v/d opties (eenmaal ingelogd) is 'View Orders'. hier kan ik m'n reservering echter weer niet terugvinden. :?
al met al een onduidelijk systeem...

ik lees trouwens dat je van Google Translate gebruik heb gemaakt. wanneer ik Google Translate wil gebruiken, moet ik de betreffende teksten op fonetische wijze invoeren; gebruik jij hiervoor een speciale site?
pi_85929788
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.

Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.

Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85931842
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.

Platzkart kostte 27.50 plus 20.00 reserveringskosten, en ik heb alleen 20.00 UAH betaald. (Gewoon om te kijken hoe het ook al weer werkt.)

Om je order terug vinden moet je zoeken op de besteldatum:

pi_85934627
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.
hmm okay :) een aantal menu-elementen waren hier wel in alle 3 de talen te zien...maar de items aan de linkerkant bleven hier russisch/oekraiens..ondanks dat ik op Engels had geklikt.
anyway...nu zijn ze iig wel te lezen

quote:

Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.
ik had inderdaad de reisdatum ingetypt. zojuist heb ik de besteldatum gebruikt, en dan is de order idd wel terug te vinden ^O^

quote:
Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.
net ff weer geprobeerd en het werkt nu prima. ik denk dat ik gisteren per ongeluk naar 'Ukraine' ipv 'Oekraine' heb gezocht (maar deze niet kon vinden) en toen maar voor Russisch gekozen heb waardoor slechts enkele woorden vertaald konden worden. Translate heeft sowieso weer een makeover gekregen t.o.v. gisteren

quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
haha lekker dan! >:) ik reserveer morgen dan wel ff een goedkoop kaartje via die andere optie voordat ik voor 3 man de tickets Kharkov - Kiev ga boeken. :)

iig bedankt voor je hulp!

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?

[ Bericht 20% gewijzigd door warezguy05 op 01-09-2010 00:18:04 ]
pi_85951335
Wow, dat is wel een hele handige site trouwens, scheelt mij weer om in Kiev voor niets in de rij te staan voor de Express naar Dnipropetrovs'k van die avond. Nu kan ik ruim van te voren voor ik op reis ga al kaartjes halen :D.
pi_85965610
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:11 schreef warezguy05 het volgende:

zelf ook welns in Kharkov geweest btw?
Ja, tijdens de terugreis van Adler, Rusland (vlak bij Sotchi) naar Nederland in 2007 moest ik in Kharkov overstappen en had ik een middag om het centrum te bezichtigen.

Hier kun je wat foto's bekijken.

Dit jaar heb ik (komend vanuit Budapest) Kiev, Dnipropetrovsk en Donetsk bezocht (met vervolg naar Rostov). En in 2005 Kiev, Yalta, Odessa en Lviv. Dus nu heb ik wel bijna het hele land doorkruist met de trein.
pi_85966957
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
ik heb net m'n treintickets voor kharkov terug naar kiev via de bovenste optie geboekt en dat is idd de optie die gekozen moet worden indien je niet in staat bent om je bevestiging binnen 2 dagen om te zetten naar ticket ^O^
  FOK!fotograaf woensdag 1 september 2010 @ 22:51:52 #155
73911 ultra_ivo
pi_85968411
In Kharkov ben ik meerdere keren geweest. Meestal om een van m'n fietsvrienden daar te bezoeken. De 1e keer was om van daaruit met wat vrienden te starten voor een fietstocht naar Volgograd en Astrakhan. Het is niet een bijster mooie stad maar is nog wel goed te doen.
pi_87174900
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
pi_87265615
Ik ga in mei 6 dagen naar Kiev (en Tsjernobyl). Nu nog drie maanden Zuid-Afrika uitzitten.. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_87287470
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:34:25 #159
315338 akira02
o happy day.
pi_87955359
In Oekraine is er een grote markt voor gebruikte gsm toestellen. Zou het mogelijk zijn om een BlackBerry toestel daar te verkopen (heeft de Russische taal)?
sleep-eat-drink-sleep
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:07:18 #160
55709 Stereotomy
pi_87957069
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:46 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.

Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
pi_87960673
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
Toch wel zeker bijna vijf jaar maar helaas, een Italiaan vond zij aantrekkelijker uiteindelijk. Het is naar ja maar hoe het gebeurde vond ik een stuk erger al is dat niet voor dit topic denk ik :). Doet trouwens geen afbreuk aan het feit dat ik Oekraine nog steeds een prachtig land vind, ik zal er alleen niet zo snel meer naar toe gaan omdat het niet echt iets biedt meer voor mij waarom ik er naar toe zou gaan. Ja het is een prachtig land maar ik had een reden nodig om er naar toe te gaan en nu die reden weg valt heb ik er niet echt meer de behoefte aan om er naar toe te gaan.
Echter het land vergeten zal mij niet lukken, het land is heel erg bijzonder maar je moet een drijfveer hebben denk ik om er naar toe te gaan en die is bij mij nu weg. (en ja, ik mis het land wel, bijna net zoveel als mijn ex-vriendin)
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:21:05 #162
55709 Stereotomy
pi_87960790
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
pi_87962158
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
Spijtig om dat te horen Joris. :) Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.

Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest. :)
Het is inderdaad niet voor niets geweest, ik heb prachtige vakanties beleefd daar met haar en we zijn nog steeds bevriend :). Ik zal er ook altijd positief op terug kijken.

En inderdaad, zonder haar had ik nooit dat prachtige land ontdekt, hehk er zijn nog steeds momenten dat ik verlang naar het land in plaats van mijn eigen woonplaats. Ik kan Dnipropetrovsk op veel plekken zo goed als dromen en verlang er nog steeds regelmatig naar vreemd genoeg maar de mensen zijn gewoon zo vriendelijk :). Zelfs met mijn gebrekkige Oekraiens :D.
pi_92130541
In april zit ik een tijdje in Hongarije, ik overweeg een dagje Oekraïne te doen. Heb je daar een Visum nodig? (En Roemenië? :@ )
pi_92131674
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
pi_92131887
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
pi_92132128
quote:
3s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs :P )
Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
pi_92132271
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:06 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch? Misschien duurde het zo lang omdat het een EU buitengrens is? Of hoogseizoen toerisme? Dat zal in april iig niet het geval zijn...
pi_92133794
quote:
Op maandag 31 januari 2011 17:56 schreef Miendientje het volgende:
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
Krijg je wel een stempel in je paspoort?
pi_92133903
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Ja dat wel.
pi_92140255
quote:
17s.gif Op maandag 31 januari 2011 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch?
Nee.
pi_96104587
Vraagje: wie is er weleens in Kiev geweest? Wat is er zoal te zien en hoe is het nachtleven daar?
  FOK!fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 20:26:45 #173
73911 ultra_ivo
pi_96104977
Te zien is er meer dan in veel Oost-EUropese steden. Met name veel oude gebouwen (bijvoorbeeld een aantal mooie kloostercomplexen), parken en voor de liefhebbers van modern shoppen een shopping mall onder het voornaamste plein. Op zondag is de belangrijkste straat in het centrum autovrij wat een heel leuke sfeer oplevert. Uitgaansleven is er zeker maar dat heb ik niet verkend.
Rond de Dnjepr zijn er badstranden en allerhande vertier.
pi_96107700
Nog tips voor een leuk hotel?
pi_96107974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:08 schreef Halcon het volgende:
Kijk even op hostelworld met dan ook de optie van hotel open... Er staan ook beoordelingen bij, dus daar kan je ook naar kijken.
  FOK!fotograaf donderdag 28 april 2011 @ 22:47:01 #176
73911 ultra_ivo
pi_96115254
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 21:08 schreef Halcon het volgende:
Ik heb zat vrienden in Kiev dus over hotels kan ik je niks zinnigs vertellen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:04 #177
67670 Skv
Cynist.
pi_96141275
Ik ga over drie weken! *O*
pi_96141295
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:03 schreef Skv het volgende:
Ik ga over drie weken! *O*
Wat ga je daar doen?
  vrijdag 29 april 2011 @ 15:05:50 #179
67670 Skv
Cynist.
pi_96141385
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat. :)
pi_96142142
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat. :)
Klinkt goed. Zoiets wil ik ook gaan doen, behalve de opera. Grotkloosters bezoeken, wodka drinken, AK47 en stappen heb ik ook op het programma staan. Laat tzt ff weten hoe het is geweest. :)
  zondag 1 mei 2011 @ 16:50:29 #181
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_96212126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Zoiets heb ik ook gedaan behalve de kloosters en opera. Voor het AK47 schieten heb ik 2 'props' meegenomen om op te schieten. De Mozambiqaanse vlag die ik had had nog geen AK47 gaten en m'n boarding jeans met al wat valscheuren zitten nu een paar dozijn meer gaten in. :P

Oh en het biertje dat we kregen tijdens de 20-sec AK47 veiligheidsinstructies (alleen in het Russisch) vond ik ook wel grappig.

Pripyat is erg interessant. Zorg dat je camerabatterijen vol zijn opgeladen! :)

Veel plezier in het 'Wilde Oosten'!
reset
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:55:28 #182
67670 Skv
Cynist.
pi_97006163
Bedankt, ik vertrek vrijdagochtend!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:41:23 #183
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_97050615
Have fun. Bijzonder land blijft het.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 03:13:42 #184
67670 Skv
Cynist.
pi_97061789
Nog 3 uur slapen, dan de trein in naar Schiphol. Zal de foto's posten!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:06:08 #185
154052 RobertVH
I am your father
pi_97086332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:13 schreef Skv het volgende:
Nog 3 uur slapen, dan de trein in naar Schiphol. Zal de foto's posten!
Welkom in Kiev, je hebt het weer mee, laatste dagen is het hier volop zonnig en tussen de 25 en 30 graden. Ik weet niet of je alles al geregeld hebt o.a. voor Tsjernobyl/Prypiat? Zo niet kan ik je Solo East travel aanraden, daarmee ben ik een paar dagen geleden mee op pad gegaan, alles goed geregeld, probeer wel met een kleinere groep te gaan, wij waren met z'n 4en en een gids wat voor veel vrijheid zorgde en een sterker gevoel in plaats van met 20 man van punt naar punt te worden geloodst.
pi_97245053
Na al die jaren toch uiteindelijk maar een FOK-accountje geopend omdat hier toch wel heel veel kennis van het Oostblok blijkt te zitten en dat mij ongelooflijk aantrekt. Heb ooit 8 dagen in Moskou gezeten, daar kon ik redelijk wat Russisch begrijpen (lang vervlogen tijden toen ik nog jong was) en nu besloten om toch eens wat Russisch te gaan leren, het bleef maar zo kriebelen.

Dat ga ik komende zomer als alles doorgaat doen in Odessa en ben nu hard op zoek naar een geschikte accommodatie.Taalschool heb ik al gevonden en ik kijk enorm uit naar het hele avontuur. Zijn er nog must-see's in de regio die ik zeker moet hebben gezien (wil na een maand leren een weekje of 10 dagen in de omgeving rondtrekken om dan huiswaarts te keren)? Ik hor het graag oh alwetende forummers ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 24 mei 2011 @ 15:21:24 #187
73911 ultra_ivo
pi_97248799
Als je meerdere dagen hebt en wat tijd om het voor te bereiden zou ik naar de Dnjestrdelta gaan, ten westen van Odesa.
pi_97250243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef Jordy-7331 het volgende:
Na al die jaren toch uiteindelijk maar een FOK-accountje geopend omdat hier toch wel heel veel kennis van het Oostblok blijkt te zitten en dat mij ongelooflijk aantrekt. Heb ooit 8 dagen in Moskou gezeten, daar kon ik redelijk wat Russisch begrijpen (lang vervlogen tijden toen ik nog jong was) en nu besloten om toch eens wat Russisch te gaan leren, het bleef maar zo kriebelen.

Dat ga ik komende zomer als alles doorgaat doen in Odessa en ben nu hard op zoek naar een geschikte accommodatie.Taalschool heb ik al gevonden en ik kijk enorm uit naar het hele avontuur. Zijn er nog must-see's in de regio die ik zeker moet hebben gezien (wil na een maand leren een weekje of 10 dagen in de omgeving rondtrekken om dan huiswaarts te keren)? Ik hor het graag oh alwetende forummers ;)
Echt Russisch of Oekraïens?
pi_97286670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je meerdere dagen hebt en wat tijd om het voor te bereiden zou ik naar de Dnjestrdelta gaan, ten westen van Odesa.
Thanks, ik hoop ter plekke nog e.e.a. te kunnen regelen. Wil 7-10 dagen uittrekken om na de studie nog wat van de omgeving te zien.

quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:55 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Echt Russisch of Oekraïens?
De hoop is gevestigd op echt Russisch en dat schijnt in Odessa gezien de historie etc vrij goed te kunnen heb ik me laten vertellen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:16:11 #190
67670 Skv
Cynist.
pi_97347681
Kiev is briljant. Enorme gebouwen, lompe Sovjetmonumenten, overal is wel wat te doen, goed stappen, veel bezienswaardigheden.. Een enorme aanrader in mijn ogen! Tsjernobyl vond ik erg indrukwekkend. Alleen hadden we een gids die er nog nooit eerder was geweest volgens mij. Hij wist overal 'shortcuts', dwars door bosjes en mosvelden. Zelf maar mooi op de weg gebleven. Hele bizarre ervaring iig!
pi_100844844
Deze zomer in Oekraïne . Om eerst vrijwilligerswerk te daarna nog op vakantie. Vooral Odessa vind ik master. Wat veel lekkere wijven! En gigantisch leuk uitgeweest.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_100846397
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
pi_100861367
Kiev! O+

En zaterdag eindelijk naar Tsjernobyl! _O_

pi_100861631
Veel plezier! Tsjernobyl is erg impressive. Is het weer open eigenlijk? Ik dacht dat het vanaf nu geruime tijd gesloten zou zijn.. Neem aan dat je je entryspul hebt geregeld?
  FOK!fotograaf woensdag 17 augustus 2011 @ 18:27:42 #195
73911 ultra_ivo
pi_100862126
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Dan ben je denk ik in de war met wat badplaatsen. Of je denkt dat de buitenwijk Arkadija het centrum is.
pi_100863304
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:11 schreef Skv het volgende:
Veel plezier! Tsjernobyl is erg impressive. Is het weer open eigenlijk? Ik dacht dat het vanaf nu geruime tijd gesloten zou zijn.. Neem aan dat je je entryspul hebt geregeld?
Entryspul? :?

Ja, ik wilde er al heen de vorige 2 keer, toen niet van gekomen. Het is nog steeds gesloten, maar we hebben een bedrijf gevonden die er voor slechts 160 USD heengaat. Nog tips om (niet) te doen daar? Geen planten aanraken enzo weet ik... :P

pi_100863356
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Ik vond het nogal tegenvallen en sprak hier een Nederlander die daar als er geen Oekraiense bij hem was geweest die met die gorilla kon praten, finaal in elkaar geramd zou zijn door een xenofobe "agent". De antipathie tegen buitenlanders die achter Oekraiense modellen aanzitten is erg gestegen volgens mij.

Kazantip heb ik tot nu toe ook alleen maar tegenvallende verhalen over gehoord.

pi_100864401
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Entryspul? :?

Ja, ik wilde er al heen de vorige 2 keer, toen niet van gekomen. Het is nog steeds gesloten, maar we hebben een bedrijf gevonden die er voor slechts 160 USD heengaat. Nog tips om (niet) te doen daar? Geen planten aanraken enzo weet ik... :P
Ah, wij gingen met een iets grotere groep en moesten alles tevoren aangeven en regelen. Ze vroegen o.a. naar naam, adres, occupatie, studierichting, lengte etc. Werd allemaal gecheckt door een beer van een vent toen we naar binnen gingen in de radioactieve zone. Ook alle paspoorten werden gecontroleerd daar. ;)

Tips verder: raak niks van metaal aan, stamp niet te veel op de wegen ivm opwaaiend stof en volg geen gidsen die dwars door de takken en het mos gaan rennen. Onze gids was een enorme mongool die niet geloofde in radioactiviteit. Toen er een boom voor de bus lag ging hij dan ook keurig uit de bus om aan de boom te trekken en te duwen. Ik zoek eigenlijk het filmpje, maar kan 'm zo snel niet vinden. Lees je ff goed in en doe geen gekke dingen. Dan komt het wel goed!
pi_100864741

Kermis, enige dat ik op Youtube heb gezet.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:06:27 #200
154052 RobertVH
I am your father
pi_100890421
Och, planten hier en daar aanraken overleef je wel, het is voornamelijk het mos wat nog een hoge radioactiviteit heeft, dus niet in open sandalen door een veld met mos gaan springen. oO<

Ik hoop dat je groep niet al te groot is, dan geeft iets meer vrijheid en een betere ervaring.
Ik vond het vooral interessant om door de gebouwen te dwalen, vooral de school was indrukwekkend.

Alle gebouwen zijn natuurlijk wel een rotzooi binnen, de schoonmaak pogingen hebben niet echt geholpen.... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')