Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boekenquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:56 schreef PLAE@ het volgende:
Binnenkort naar Kiev en Odessea, hoop dat ik me er een beetje red![]()
Net lonely planet eastern europe binnen maar die is wat betreft de Oekraine erg karig. Misschien toch het boek puur over de Oekraine nog even kopen.
Lonely planet Ukraine is zeker wel een aanrader! In Odessa, Yalta, Simferopel en Kiev onmisbaar geweest.quote:Op zondag 29 november 2009 01:56 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Ook in die boeken is de informatie best karig en niet helemaal meer van de tijd (is mijn ervaring tenminste). Ik heb meer geleerd van de topics hier en van mijn vriendin dan uit die boeken. Ik hoop wel voor je dat je een beetje Russisch spreekt.
en met een beetje geluk wordt je stapelverliefd op de knappe serveersterquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, de chicken Kiev (koteleti po kievski ofzo) en de pannekoeken (blini
) zijn lekker.
En goeikoop. Je hele dienblad vol voedsel + halve liter bier = 3 EUR.
Ja we zijn fan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:00 schreef PLAE@ het volgende:
Lol en die halve liters uit blik zijn goed te doen moet ik zeggen. Nog bedankt voor de tip, ik had het iig uit deze topicreeks
quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.
[ afbeelding ]
Was je hier?
Ja, hier in Odessa momenteel alleen nog kapjes in de McDonald's. Verder zie je niemand er meer mee. Ook niet meer op straat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat die kapjes overigens tijdelijk zijn ivm Mexicaanse griep. Dat houdt Oekraine nogal in de greep op het moment.
Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:56 schreef Mik31 het volgende:
Hey,
Ben van plan om met 2 vrienden van 1 April t/m 5 april voor het eerst naar Kiev te gaan. Zitten er dan dus ook met Goede vrijdag en 1e paasdag. Weet iemand toevallig of er dan ook wat te doen is in Kiev? Is alles dicht en een dooie boel, of zijn er juist festiviteiten etc?
Het Tsjernobylmuseum is daarintegen zondags gesloten...quote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:
[..]
(winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn),
Ah okej, Thanks! =)..quote:Op zondag 13 december 2009 00:31 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Als het goed is, is alles dan gewoon open (winkels zijn daar geloof ik echt zelden een dag dicht, misschien wat korter open maar denk dat de meeste winkels wel open zullen zijn), zij vieren het normaal gesproken later dan ons maar dit jaar schijnt het op dezelfde data te vallen.
Geen idee of er festiviteiten zijn, misschien bij de kerken maar ik denk niet echt iets als paasvuren o.i.d. (al heb je zaterdags geloof ik in de avond wel vuurwerk rond het grote plein Maidan Nezalezhnosti maar dat is normaal)
Ik ook!quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:15 schreef TyVole het volgende:
Ik ben van plan om komende zomer naar Oekraine te gaan. Een paar dagen Kiev en een paar dagen Kazantip Festival nabij Simferopol.
Ik had al wat mooie vluchten gezien voor niet al te veel geld. Ben benieuwd.
Ik heb het ook overwogen, maar het is niet verstandig. Zowel criminelen als de corrupte politie zullen je constant lastigvallen. Hoop risico dus.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Wij zijn ook van plan om met de auto naar Oekraïne te gaan. Alleen niet richting Kiev, we willen de armere delen van het land doorrijden. En wat natuurschoon bekijken. Waar kan ik hier info over vinden? We willen een soort roadtrip maken dus. Heb dit eerder gedaan door Roemenië maar toen niet echt van tevoren leuke dingen opgezocht om langs te rijden, of te verblijven. Mocht iemand wat bruikbare info vinden, graag! Wat goedkopere toeristische oorden voor jongeren zou ook leuk zijn!
Vanavond weer bij deze keten gegeten maar dan in L'viv. Kwam het zo ineens tegen vlakbij m'n hotel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, het is winter natuurlijk. Ik was er in de zomer. En de apenverblijven waren idd de oudere gedeeltjes van de dierentuin. Daar waar de flamingo's en de kamelen waren, dat was het nieuwe gedeelte. Maar die zullen wel niet met -10 graden celcius buiten staan.
[ afbeelding ]
Was je hier?
En je hebt wel kans haar dan te zien?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:29 schreef DJJoris het volgende:![]()
Ik val jullie al een tijd in deze topic serie lastig met mijn vriendin en nu, als het goed is volgende week, helaas maar voor 1 dag maar... Julia komt komende week naar Nederland
![]()
. Ze komt met een georganiseerde busreis dus ze zit wel aan een vast programma vast maar beter een dag dan niet
.
Sorry voor het off-topic gaan.
Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blijquote:Op zondag 22 augustus 2010 12:12 schreef Tieu het volgende:
[..]
En je hebt wel kans haar dan te zien?
Nou, veel plezier dan maarquote:Op zondag 22 augustus 2010 17:03 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Jawel, in de ochtend en middag heeft ze de vrijheid, pas in de avond is er een verplichte excursie dus ik ben blij.
uh ja. Het verschil tussen ¤ 3,25 of ¤3,50 voor een maaltijd merk ik nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 23:17 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, Puzata Gata, lekker hoor.![]()
Hoe zijn de prijzen tegenwoordig?
bedankt voor je uitgebreide bericht!!!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:14 schreef rosstek het volgende:
Voor wat betreft het online tickets kopen, ik heb deze zomer ook op deze manier mijn tickets gekocht. Dit is mijn ervaring (als ik het goed heb onthouden);
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hmm okayquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Het menu was altijd al in het Oekraïens, Russisch of Engels (rechtsboven), alleen is dit maar voor een paar items. De hele bestelprocedure is alleen Oekraïens.
ik had inderdaad de reisdatum ingetypt. zojuist heb ik de besteldatum gebruikt, en dan is de order idd wel terug te vindenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Heb je bij 'view orders' de reisdatum of de besteldatum opgegeven? Ik kan me herinneren dat ik ook moeite had om mijn orders terug te vinden.
net ff weer geprobeerd en het werkt nu prima. ik denk dat ik gisteren per ongeluk naar 'Ukraine' ipv 'Oekraine' heb gezocht (maar deze niet kon vinden) en toen maar voor Russisch gekozen heb waardoor slechts enkele woorden vertaald konden worden. Translate heeft sowieso weer een makeover gekregen t.o.v. gisterenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:26 schreef rosstek het volgende:
Voor Google Translate gebruik ik translate.google.nl. Daar kan je alles in gooien wat je maar kan vinden.
haha lekker dan!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
Ja, tijdens de terugreis van Adler, Rusland (vlak bij Sotchi) naar Nederland in 2007 moest ik in Kharkov overstappen en had ik een middag om het centrum te bezichtigen.quote:Op woensdag 1 september 2010 00:11 schreef warezguy05 het volgende:
zelf ook welns in Kharkov geweest btw?
ik heb net m'n treintickets voor kharkov terug naar kiev via de bovenste optie geboekt en dat is idd de optie die gekozen moet worden indien je niet in staat bent om je bevestiging binnen 2 dagen om te zetten naar ticketquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef rosstek het volgende:
Even om verwarring te zaaien; Ik heb net een getracht een (onnodig) kaartje te kopen met de optie Бронювання місць, maar nu heb ik dus alleen reserveringskosten betaald en heb ik schijnbaar 2 dagen de tijd om het ticket te betalen.
Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:05 schreef Miendientje het volgende:
Ik ben opzoek naar een leuke bestemming eind mei, zie: Bestemming eind mei (25+ers en 55+ers) Is het Krimgebergte dan wat? Kun je dan ook al zwemmen in de zee of is het water dan nog te koud?
quote:Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?Op donderdag 7 oktober 2010 15:46 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Je kan dan al zwemmen ja, in Mei begint het alweer wat warmer te worden in de Krim dus kan je al lekker zwemmen. Kan wel nog frisjes zijn maar het is te doen.
Ik mis het land wel zeg maar helaas is mijn relatie voorbij en zal ik er voorlopig niet meer naar toe gaan. Blijft een prachtig land maar heb er niet zo gek veel meer te zoeken.
quote:Toch wel zeker bijna vijf jaar maar helaas, een Italiaan vond zij aantrekkelijker uiteindelijk. Het is naar ja maar hoe het gebeurde vond ik een stuk erger al is dat niet voor dit topic denk ikOp maandag 25 oktober 2010 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Naar om te horen Joris. Heeft toch een jaartje of 3 geduurd, of niet?
quote:Het is inderdaad niet voor niets geweest, ik heb prachtige vakanties beleefd daar met haar en we zijn nog steeds bevriendOp maandag 25 oktober 2010 23:21 schreef Stereotomy het volgende:
Spijtig om dat te horen Joris.Ik hoop dat het niet voor niets was geweest en dat het van haar kant toch oprecht was geweest, het grootste gedeelte van de tijd dan. Dan kun je er toch mooi op terugkijken. Bij mij was het iets anders afgelopen maar ik kijk nog steeds met veel plezier terug op mijn vakanties daar.
Toch een deel van je leven die je bij gaat blijven, zeg maar, omdat je normaal niet op zulke bijzondere plekken zou zijn geweest.
Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)quote:Op maandag 31 januari 2011 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
dat zou wel zonde zijn inderdaad... Ook omdat ik er bij ocntroles altijd uit word gepikt (nederlandse kentekenplaten icm de looks van een hippie is blijkbaar normaal gesproken garant voor de vondst van drugs)
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch? Misschien duurde het zo lang omdat het een EU buitengrens is? Of hoogseizoen toerisme? Dat zal in april iig niet het geval zijn...quote:Op maandag 31 januari 2011 18:06 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Bij ons was het vooral uren wachten tot we eindelijk aan de beurt waren. Voelde beetje als zo'n file in Nederland waar verderop een ongeluk is gebeurd en je daarom geen mm vooruit komt. In totaal hebben we er iets van 4 uur over gedaan (in de brandende zon)
Krijg je wel een stempel in je paspoort?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:56 schreef Miendientje het volgende:
Nee, geen visum nodig voor de Oekraïne en Roemenië. Toen wij de Oekraïne in gingen (vanuit Rusland) hebben wij wel uren staan wachten bij de grens. Geen idee hoe dat bij Hongarije - Oekraïne is. Maar het zou zonde zijn dat als je er een dag je heen wilt je maar kort kort kunt blijven omdat je zo lang voor de grens hebt moeten wachten.
Ja dat wel.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Krijg je wel een stempel in je paspoort?
Nee.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Oekraïne hoort bij de EU tegenwoordig toch?
Kijk even op hostelworld met dan ook de optie van hotel open... Er staan ook beoordelingen bij, dus daar kan je ook naar kijken.quote:
Klinkt goed. Zoiets wil ik ook gaan doen, behalve de opera. Grotkloosters bezoeken, wodka drinken, AK47 en stappen heb ik ook op het programma staan. Laat tzt ff weten hoe het is geweest.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat.
Zoiets heb ik ook gedaan behalve de kloosters en opera. Voor het AK47 schieten heb ik 2 'props' meegenomen om op te schieten. De Mozambiqaanse vlag die ik had had nog geen AK47 gaten en m'n boarding jeans met al wat valscheuren zitten nu een paar dozijn meer gaten in.quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:05 schreef Skv het volgende:
Vijf dagen naar Kiev. Wat grotkloosters bezoeken, wodkaproeverij, AK47 schieten, naar de opera, stappen etc. En een dagje naar Tsjernoby/Pripyat.
Welkom in Kiev, je hebt het weer mee, laatste dagen is het hier volop zonnig en tussen de 25 en 30 graden. Ik weet niet of je alles al geregeld hebt o.a. voor Tsjernobyl/Prypiat? Zo niet kan ik je Solo East travel aanraden, daarmee ben ik een paar dagen geleden mee op pad gegaan, alles goed geregeld, probeer wel met een kleinere groep te gaan, wij waren met z'n 4en en een gids wat voor veel vrijheid zorgde en een sterker gevoel in plaats van met 20 man van punt naar punt te worden geloodst.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:13 schreef Skv het volgende:
Nog 3 uur slapen, dan de trein in naar Schiphol. Zal de foto's posten!
Echt Russisch of Oekraïens?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:40 schreef Jordy-7331 het volgende:
Na al die jaren toch uiteindelijk maar een FOK-accountje geopend omdat hier toch wel heel veel kennis van het Oostblok blijkt te zitten en dat mij ongelooflijk aantrekt. Heb ooit 8 dagen in Moskou gezeten, daar kon ik redelijk wat Russisch begrijpen (lang vervlogen tijden toen ik nog jong was) en nu besloten om toch eens wat Russisch te gaan leren, het bleef maar zo kriebelen.
Dat ga ik komende zomer als alles doorgaat doen in Odessa en ben nu hard op zoek naar een geschikte accommodatie.Taalschool heb ik al gevonden en ik kijk enorm uit naar het hele avontuur. Zijn er nog must-see's in de regio die ik zeker moet hebben gezien (wil na een maand leren een weekje of 10 dagen in de omgeving rondtrekken om dan huiswaarts te keren)? Ik hor het graag oh alwetende forummers
Thanks, ik hoop ter plekke nog e.e.a. te kunnen regelen. Wil 7-10 dagen uittrekken om na de studie nog wat van de omgeving te zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je meerdere dagen hebt en wat tijd om het voor te bereiden zou ik naar de Dnjestrdelta gaan, ten westen van Odesa.
De hoop is gevestigd op echt Russisch en dat schijnt in Odessa gezien de historie etc vrij goed te kunnen heb ik me laten vertellen.quote:
Dan ben je denk ik in de war met wat badplaatsen. Of je denkt dat de buitenwijk Arkadija het centrum is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
Entryspul?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:11 schreef Skv het volgende:
Veel plezier! Tsjernobyl is erg impressive. Is het weer open eigenlijk? Ik dacht dat het vanaf nu geruime tijd gesloten zou zijn.. Neem aan dat je je entryspul hebt geregeld?
Ik vond het nogal tegenvallen en sprak hier een Nederlander die daar als er geen Oekraiense bij hem was geweest die met die gorilla kon praten, finaal in elkaar geramd zou zijn door een xenofobe "agent". De antipathie tegen buitenlanders die achter Oekraiense modellen aanzitten is erg gestegen volgens mij.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:51 schreef Skv het volgende:
Odessa is toch zo'n sneu Salou-achtig oord?
Ah, wij gingen met een iets grotere groep en moesten alles tevoren aangeven en regelen. Ze vroegen o.a. naar naam, adres, occupatie, studierichting, lengte etc. Werd allemaal gecheckt door een beer van een vent toen we naar binnen gingen in de radioactieve zone. Ook alle paspoorten werden gecontroleerd daar.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Entryspul?
Ja, ik wilde er al heen de vorige 2 keer, toen niet van gekomen. Het is nog steeds gesloten, maar we hebben een bedrijf gevonden die er voor slechts 160 USD heengaat. Nog tips om (niet) te doen daar? Geen planten aanraken enzo weet ik...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |