abonnement Unibet Coolblue
pi_62456020
quote:
ROTTERDAM - Rotterdam krijgt als het aan de gemeenteraad ligt, een mooie, sterke en krachtige burgemeester. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst donderdag over Ahmed Aboutaleb. In een besloten vergadering werd de staatssecretaris voorgedragen.

“Ik heb hem de afgelopen tijd leren kennen als een ongelooflijk sterke kandidaat. Als een man met lef. Hij zal wel vanaf dag één keihard moeten werken om de harten van de Rotterdammers te winnen.” Daarbij is Van Heemst een “klein beetje blij” dat Aboutaleb van zijn eigen partij is.

Hij liet niets los over waarom de gemeenteraad uren nodig had om tot deze beslissing te komen. “Het is een groot onderwerp, een grote beslissing.” De discussie ging op zijn Rotterdams, zei hij. “Eigenwijs, eigenzinnig en niemand trekt zich iets aan van de verhalen in Den Haag”.

Hier verder
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:04:52 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_62456498
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:

Ja maar als Aboutaleb wordt geroyeerd en elders wordt binnengehaald moet hij weer onderaan beginnen met opbouwen van zijn eigen carrière.
Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_62456624
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..
Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:13:10 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_62456686
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:10 schreef JohnDope het volgende:

Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.
Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.

Ooit van Hirsi Ali gehoord? Die hoefde weinig moeite te doen om meteen hoog in de boom te komen bij de VVD. Troetelallochtonen zijn uitermate welkom tegenwoordig, wist je dat niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_62456757
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.

Ooit van Hirsi Ali gehoord? Die hoefde weinig moeite te doen om meteen hoog in de boom te komen bij de VVD. Troetelallochtonen zijn uitermate welkom tegenwoordig, wist je dat niet?
Dat komt omdat zij een vrouw is en omdat in de politiek de dienst uitgemaakt wordt door mannen en die denken over het algemeen allemaal met hun pik wanneer het er op aan komt, er zijn maar heel weinig mannen die op dat soort momenten ruggengraat hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 17-10-2008 12:26:38 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:36:37 #6
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62457256
Top kerel, op een top functie.

  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:12:13 #7
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62458226
quote:
,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:29:27 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_62458703
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Ontmaskert? Mwah, dit verschilt echt niet van zijn uitspraken van de laatste jaren, de enige reden dat ze indertijd zo groot werden was Pim Fortuyn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_62458948
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.
pi_62458961
www.stand.nl

leuk programma
  Moderator vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:44:36 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_62459130
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:

Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.
Heh, hij is een uitgebrande leerkracht van origine dus dat klopt wel. Het grappige is dat hij idolaat is van Pim maar blijkbaar nooit kennis genomen heeft van Fortuyn' standpunt "het zijn wel onze kut-Marokkanen".

Ach, het zal wel vooral dwars zitten dat LR' van Sluis niet eens bij de laatste 2 zat en met tegenslag gaan ze bij LR niet echt goed om, zie Pastors.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_62459554
Ik vind Aboutaleb ook maa rniks maar die man moet je afrekenen op zijn daden en niet op zijn roots.

Ze mogen in Rotterdam blij zijn dat ze een Ajacied als burgemeester krijgen
pi_62459863
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
pi_62460967
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
Het zijn de enige die voor dat magere loontje willen werken
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:49:42 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_62461033
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:
Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik.
Mwah, een van de meeste geliefde docenten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62461167
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Vuile pleurislijer, citeer hem dan ook helemaal voordat je mensen onnodig zwart maakt.

,,Het is een Amsterdammer en een Ajax-supporter, maar het ergste is dat hij twee paspoorten heeft,'' zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. ,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
pi_62461260
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
hij heeft gewoon gelijk.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:58:49 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62461312
Waar denk jij dan dat hij op doelt? Op het Amsterdammer zijn? Op het supporter van Ajax zijn?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62461441
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:54 schreef schoelje het volgende:
,,Het is een Amsterdammer en een Ajax-supporter, maar het ergste is dat hij twee paspoorten heeft,'' zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. ,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Dat vind ik toch wel zulke onzin he. Juist omdat Aboutaleb uit "die groep" komt (volgens mij is hij een marokkaan, en niet iemand die met een groep raddraaiers op straat rondhing, maar goed..) moet hij veel beter in staat zijn om in te schatten wat er speelt, en hoe je die groep moet aanpakken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_62461637
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:58 schreef Copycat het volgende:
Waar denk jij dan dat hij op doelt? Op het Amsterdammer zijn? Op het supporter van Ajax zijn?
Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.
pi_62461647
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:12:41 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62461686
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef schoelje het volgende:

Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62461761
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:12 schreef Copycat het volgende:Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.
Op het moment dat het volledige citaat beschikbaar is dan hoef ik het hier niet meer uit te leggen.

Sorensen heb ik gezien op het NOS-journaal gisteren toen hij zeer kwaad de vergaderzaal uit kwam lopen. (het is zeker een politicus met hart voor de zaak). Het volledig verhaal kan ik me niet voor de geest halen maar hij maakte zeker geen racistische opmerkingen.

Om misverstanden te voorkomen: ik vind het wel aardig dat Aboutaleb burgemeester is geworden van Rdam. Niet dat hij de meest geschikte is voor die functie maar wel omdat het een capabele man die als voorbeeld kan dienen voor zijn landgenoten. Alle marokkanen die nu op het VMBO niveau 1 zitten en een zwakzinnigen opleiding in de administratie volgen kunnen er van dromen dat ze ooit een keertje ergens de baas van zullen zijn.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:11:18 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62463136
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!
Misschien heeft ie ook wel een Zweeds paspoort!

Tja, dan blijft de open vraag natuurlijk waarom Aboutaleb geen goede burgemeester van Rotterdam zou kunnen zijn, alleen maar gebaseerd op een vage wet uit Marokko die stelt dat Marokkanen nooit hun staatsburgerschap kwijt kunnen raken.....

Het lijkt me dat we moeten kijken naar de kwaliteiten van de beste man als politicus, niet naar of ie nog een ander paspoort heeft. Ik heb ook twee paspoorten, zo apart is dat ook weer niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62463528
Sorensen is geen racist maar die opmerking is wel heeeeel erg dom en racistisch natuurlijk.
Gisteren zei hij namelijk nog vooral dat het er om ging dat Aboutaleb een carrierepoliticus was, toen begon hij in NOVA over de 2 paspoorten en nu vindt hij ineens dat een Marokkaan sowieso geen burgemeester kan worden omdat een groep Marokkaanse jongens overlast veroorzaakt? Hoe dom ben je dan?
pi_62463992
Dat zijn jouw woorden niet de zijne.
pi_62464574
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:43 schreef schoelje het volgende:
Dat zijn jouw woorden niet de zijne.
Nee, dat zijn juist wel zijn woorden. Hoe moet ik die woorden dan verstaan?
pi_62464795
Rotterdam mag in zijn handen knijpen met hem als burgemeester!
Over het joods zijn van Cohen hoor je toch ook niemand? Dàt is pas gevaarlijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62464981
Onvoorstelbaar dat iemands afkomst nog een issue kan zijn in een modern land voor een burgemeesters functie.
٩๏̯͡๏)۶
pi_62465959
quote:
The right-wing leader of Holland's Freedom Party, Geert Wilders, on Friday slammed the upcoming appointment of Moroccan Ahmed Aboutaleb as mayor of Rotterdam.

"Appointing a Moroccan as mayor of the second largest Dutch city is just as ridiculous as appointing a Dutchman as mayor of Mecca," he said.

Instead, Wilders said, Aboutaleb "should become mayor of Rabat in Morocco."

"With him as mayor, Rotterdam will be Rabat on the banks of the river Maas. Soon we may even have an imam serving as arch bishop. This is madness."
Wat zouden de mensen in het buitenland denken als ze lezen dat een Nederlander zoiets zegt.
Wilders maakt weer goede reclame voor Nederland.
pi_62466418
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:19 schreef Kees22 het volgende:
Rotterdam mag in zijn handen knijpen met hem als burgemeester!
Over het joods zijn van Cohen hoor je toch ook niemand? Dàt is pas gevaarlijk!
Waarvan akte!

Ik wist dat kraakpandbewoners zoals jij racistisch zijn, daarom zie je natuurlijk nooit negers lopen tussen het krakersvolk
pi_62466446
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:14 schreef SalmanPack het volgende:
Wat zouden de mensen in het buitenland denken als ze lezen dat een Nederlander zoiets zegt.
Wilders maakt weer goede reclame voor Nederland.
Als niet-moslim mag je niet eens mekka betreden (over racisme gesproken). Wellicht begrijp je de uitspraak van Wilders met zijn thema's nu wat beter.
pi_62466481
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Onvoorstelbaar dat iemands afkomst nog een issue kan zijn in een modern land voor een burgemeesters functie.
Het is niet zijn afkomst maar zijn achtergrond waar sommigen vraagtekens bij zetten. Als bijvoorbeeld Afshin Ellian burgemeester was geworden (volgens mij is hij zelfs rotterdammer) dan had er geen mens commenaar gehad op zijn Iranese afkomst.

[ Bericht 15% gewijzigd door schoelje op 17-10-2008 18:48:47 ]
pi_62467256
Goede vent die Aboutaleb. Maar het kan niet zo zijn dat hij met een dubbele nationaliteit (dubbel paspoort) zo'n functie kan bekleden. Wat mij betreft inleveren dat Marokkaanse paspoort en hij is meer dan welkom.
Het is toch een signaal naar het volk toe om voluit voor het Nederlandschap te gaan en trots te zijn dat je Nederlander bent. De meeste Marokkanen willen als Nederlander gezien worden, prima, maar ga dan niet van 2 walletjes eten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:51:47 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62468141
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:16 schreef Pedroso het volgende:
Goede vent die Aboutaleb. Maar het kan niet zo zijn dat hij met een dubbele nationaliteit (dubbel paspoort) zo'n functie kan bekleden. Wat mij betreft inleveren dat Marokkaanse paspoort en hij is meer dan welkom.
Het is toch een signaal naar het volk toe om voluit voor het Nederlandschap te gaan en trots te zijn dat je Nederlander bent. De meeste Marokkanen willen als Nederlander gezien worden, prima, maar ga dan niet van 2 walletjes eten.
De meeste Marokkanen willen ook niet van twee walletjes eten. Maar zelfs als ze het paspoort verbranden, en de as in de Nieuwe Waterweg smijten, dan zijn ze nog steeds drager van de Marokkaanse nationaliteit, omdat Marokko ze nog steeds als Marokkaan beschouwd. Daar kunnen we in Nederland niets aan doen. De nationaliteit kan alleen worden ingetrokken door het land dat het heeft uitgegeven. Marokko is lang niet het enige land met zo'n wet verder, er zijn meerdere landen, waaronder EU landen, die zo'n wet hebben.

Aboutaleb is Nederlander, en draagt de Nederlandse nationaliteit, en heeft dus grondwettelijk gezien exact dezelfde rechten als alle andere Nederlanders, waaronder ook het actief deelnemen in de politek en het bekleden van officiele functies bevalt.

Ik zie ook niet waarom hij zo'n functie niet goed zou kunnen bekleden omdat in zijn nachtkastje ook nog een Marokkaans paspoort ligt. Wat maakt hem minder geschikt daardoor?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:55:04 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62468225
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:40 schreef schoelje het volgende:
Als niet-moslim mag je niet eens mekka betreden (over racisme gesproken). Wellicht begrijp je de uitspraak van Wilders met zijn thema's nu wat beter.
Dat Saudi-Arabië achterlijke wetten heeft die discriminatie toelaat, betekend niet dat wij onze grondwet moeten aanpassen zo dat Nederlanders met nog een andere nationaliteit minder gelijk behandeld hoeven te worden dan Nederlanders zonder een andere nationaliteit.

Nederlander = Nederlander, en dus legaal gezien 100% gelijk aan elkaar onder de grondwet. Die andere nationaliteit is niets meer dan een papiertje in iemands nachtkastje, en doet totaal niet terzake voor de correcte uitvoering van zijn functie als burgemeester.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:13:09 #37
3185 Adelante
To let it go now
pi_62468630
quote:
Marokkaan burgemeester van Rotterdam: islamitische machtovername is een feit!
Antwerpen, 17 oktober 2008.

Marokkaan burgemeester van Rotterdam:
islamitische machtovername is een feit!

Het is zover! In Nederland wordt een Marokkaan burgemeester van Rotterdam. Ahmed Aboutaleb werd overigens niet verkozen maar benoemd door de Nederlandse koningin als nieuwe burgemeester van de tweede stad van Nederland. Een teken aan de wand. De immigratie-invasie heeft op enkele decennia tijd onze steden van aanblik doen veranderen. Langzaam maar zeker domineren gesluierde vrouwen en Arabisch pratende mannen het straatbeeld. Moskeeën en minaretten rijzen als paddestoelen uit de grond. Winkels met Arabische opschriften en halal-producten vind je op iedere hoek van de straat. De marokkanisering van onze steden is al langer aan de gang. De benoeming van een Marokkaanse burgemeester is het sluitstuk op de multiculturele poging om onze steden af te snijden van hun wortels en geschiedenis, te ontdoen van hun culturele eigenheid en identiteit en er ‘smeltkroezen van de diversiteit’ van te maken.

Ahmed Aboutaleb, een Marokkaan met de dubbele nationaliteit, burgemeester maken is een totaal verkeerd signaal! Waarom zouden allochtonen van Marokkaanse origine zich assimileren en aanpassen aan onze manier van leven wanneer iemand met de Marokkaanse nationaliteit burgemeester van Rotterdam kan worden? Op zijn minst moet de betrokkene bij het bekleden van een mandaat van burgemeester, schepen of minister – en waarom ook niet gemeenteraadslid of parlementslid – de keuze maken tussen de nationaliteit van het land van herkomst en de nationaliteit van het verblijfsland. De dubbele nationaliteit blijft een kwestie van dubbele loyaliteit. Hoe dan ook kan men geen twee heren dienen…

De aanstelling van een Rotterdamse Marokkaanse burgemeester zal overal in Europa de arrogantie van de Marokkaanse allochtonen alleen maar doen toenemen. Nu een Marokkaan burgemeester wordt, krijgen ze helemaal de indruk dat zij de baas zijn; dat het de autochtonen zijn die zich moeten aanpassen aan de allochtonen en niet omgekeerd. De snelle groei van de allochtone gemeenschappen in onze steden gecombineerd met de vergrijzing en de witte vlucht leiden op halflange termijn (20 tot 30 jaar) tot allochtone meerderheden in onze Europese steden. Nu al de handdoek in de ring gooien en de sleutels van onze steden overhandigen aan de allochtonen is onverantwoord en laf. In de praktijk zal deze symbolische beslissing nog meer autochtonen doen beslissen om de steden te verlaten en hun heil elders in de stadsrand of zelfs nog verder weg op het platteland te zoeken. Langzaam maar zeker komen we terecht in een apartheidssysteem met twee samenlevingen waarbij de steden overwegend door vreemdelingen en allochtonen en de rest van het land door autochtonen zullen bevolkt worden.

Meer dan ooit geldt de slogan ‘Eigen volk eerst’ en ‘baas in eigen land’…

Filip Dewinter
http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=663
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_62468726
quote:
Geert Wilders draait door

Er is nogal wat te doen rondom de benoeming van Ahmed Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam. Zo zijn veel Rotterdammers tegen zijn komst, vanwege het feit dat Ahmed een Amsterdammer is. Zoiets ligt namelijk uiterst gevoelig in 010 dus dat lijkt ons dan ook een steekhoudend argument om je tegen zijn komst uit te spreken. Ook de vraagtekens die bij Aboutaleb worden gezet als jobhopper zijn legitiem evenals het gegeven of het verstandig is om in drie van de vier grote steden een PvdA-burgemeester aan het roer te hebben. Maar dan zijn er ook nog mensen in dit land die het nodig vinden het dubbele paspoort van Aboutaleb voor de zoveelste keer aan te kaarten. Want hé. Abou had nogal een achterstand. Geboren in het Riff-gebergte, tot zijn tiende ofzo was hij een ongeletterde schaapsherder en hij werkte zich via een staatssecretarisschap op tot burgervader van de één na grootste stad van dit land. Dat is de ultieme American Dream. Maar nee, dat zit volgens de Partij voor de Vrijheid heel anders. "Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad van Nederland is net zo gek als een Nederlander als burgemeester van Mekka", aldus Geert Wilders. Aboutaleb kan volgens Wilders “beter burgemeester van Rabat in Marokko” worden dan van Rotterdam. “Met hem erbij is het dus Rabat aan de Maas. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Gekkenwerk.” Man, lul niet zo. Laat het spijkers op laag water zoeken nou maar aan GeenStijl over. Hebben we eindelijk eens een Marokkaan die het ver heeft geschopt, is het weer niet goed...


http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_draait_door.html
Van geenstijl
pi_62468763
Ahboutaleb is een goed politicus, beter dan de meeste ministers van de PvdA en hij is ongetwijfeld capabel voor deze job, maar ik heb zo het vermoeden dat de redenen van dit burgemeestersschap ergens anders liggen...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:21:40 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62468840
...
DeWinter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62468916
Revolutie bij GeenStijl
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:25:48 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62468948
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Onvoorstelbaar dat iemands afkomst nog een issue kan zijn in een modern land voor een burgemeesters functie.
Tegenwoordig is onderhand alles een issue als het de aandacht van de media heeft......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62469046
Jammer dat hij niet naar Amsterdam is gekomen!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_62469099
Wat een trieste partij die vvd ook met hun domme baby opmerkingen
En die telegraaf lezers helemaal
quote:
Geert heeft wederom 100% gelijk.Kwestie van Normen en Waarden.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_62469184
Sorensen bij NOVA was om te janken.

Ook wel leuk, dat meisje met hoofddoek die tegen Aboutaleb is omdat hij
zijn eigen volk zou discrimineren.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:40:31 #46
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_62469287
Beste kerel volgens mij

Wilders
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:27:58 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62470530
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:14 schreef SalmanPack het volgende:
Wilders maakt weer goede reclame voor Nederland.
Ik zag al een Spaans nieuwsbericht met zijn burgemeester-van-Rabat-aan-de-Maas opmerkingen....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62470885
Over twee jaar lijsttrekker van de PvdA. Tot die tijd kan hij doen wat de PvdA altijd heeft gedaan in Rotterdam. Afbreken.

De Duitsers hebben Rotterdam letterlijk afgebroken. De PvdA doet het sindsdien figuurlijk .
pi_62471163
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
Neuh, nu kunnen we alle ellende in die steden koppelen aan de PvdA. Wat dat betreft zijn de grote steden een gouden gifbeker.
pi_62471244
Ik snap de rare uitval van de PVV trouwens niet. Als burgemeester is iemand als Aboutaleb ongevaarlijker dan als staatssecretaris.
pi_62472276
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 18:14 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Wat zouden de mensen in het buitenland denken als ze lezen dat een Nederlander zoiets zegt.
Wilders maakt weer goede reclame voor Nederland.
Inderdaad. Kijk bijvoorbeeld naar Amerika. Daar zijn immigranten allang geen isue meer, en daar zitten ook talloze immigranten of allochtonen in bestuursfuncties. sterker nog Amerika staat - hopelijk - aan de vooravond van de verkiezing van de eerste zwarte president van Amerika (dat is daar toch ongeveer vergelijkbaar met een moslim als premier hier in Nederland).

Zo bekrompen die houding van tegenstanders van Marokkanen in een bestuursfunctie. Nederland is diep gezonken als er zoveel mensen zijn die zich hier zo druk over maken.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap de rare uitval van de PVV trouwens niet. Als burgemeester is iemand als Aboutaleb ongevaarlijker dan als staatssecretaris.
Waarom zou Aboutaleb uberhaupt gevaarlijk zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 17-10-2008 22:33:22 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62472707
Die rat kan kon het beleid islamitiseren. Als burgemeester is hij echter gebonden aan het college van B&W en dus niet meer dan een gezicht van een stad.
pi_62472947
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die rat kan kon het beleid islamitiseren. Als burgemeester is hij echter gebonden aan het college van B&W en dus niet meer dan een gezicht van een stad.
Zo zo, grote woorden voor een integer persoon als Aboutaleb. Rat zelfs.

Hij had het beleid kunnen islamitiseren inderdaad, maar dat heeft hij niet gedaan zover ik weet. Ik heb er althans niets van gemerkt, of heb jij wel concrete voorbeelden?

Of is het idee gewoon ingegeven door bekrompen, xenofobe gevoelens en vooroordelen?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62472982
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die rat kan kon het beleid islamitiseren. Als burgemeester is hij echter gebonden aan het college van B&W en dus niet meer dan een gezicht van een stad.
Wie is een rat?
pi_62473236
Sommige mensen denken blijkbaar dat R'dam nu de sharia gaat invoeren.
pi_62473259
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
Sommige mensen denken blijkbaar dat R'dam nu de sharia gaat invoeren.
Wilderstemmers worden nu helemaal gek, helemaal gek
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62473306
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:31 schreef Slappy het volgende:
Wat een trieste partij die vvd ook met hun domme baby opmerkingen
En die telegraaf lezers helemaal
[..]

Ze kunnen niet meer slapen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62474459
quote:
'Islamitische machtsovername Rotterdam is een feit'
Uitgegeven: 17 oktober 2008 18:20
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2008 20:01

BRUSSEL - 'Marokkaan burgemeester van Rotterdam: islamitische machtsovername is een feit', schrijft Vlaams Belang-voorman Filip Dewinter vrijdag boven zijn reactie op de voordracht van Ahmed Aboutaleb.
ANP

Dewinter schrijft op zijn website "dat de aanstelling van een Rotterdamse Marokkaanse burgemeester overal in Europa de arrogantie van de Marokkaanse allochtonen alleen maar zal doen toenemen".

Dewinter vindt dat "de betrokkene", die een dubbele nationaliteit heeft, op zijn minst de keuze zou moeten maken tussen de nationaliteit van het land van herkomst en de nationaliteit van het verblijfsland.

"Langzaam maar zeker komen we terecht in een apartheidssysteem met twee samenlevingen waarbij de steden overwegend door vreemdelingen en allochtonen en de rest van het land door autochtonen zullen worden bevolkt", aldus Dewinter.

http://www.nu.nl/news/179(...)_is_een_feit%27.html
Alleen al vanwege deze trieste opmerkingen is Aboutaleb nu al een held.

Jezus wat een onzin.
pi_62474531
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Die rat kan kon het beleid islamitiseren. Als burgemeester is hij echter gebonden aan het college van B&W en dus niet meer dan een gezicht van een stad.
Aboutaleb en islamiseren.

De man die zei dat Marokkanen die sympathiseren met Mohammed B. beter hun koffers kunnen pakken.
De man die na de moord op Theo van Gogh vaak naar Rotterdam kwam en het heel vaak eens met met Pastors van Amsterdam.


De leugen machine draait op volle toeren.
pi_62476026
Hij is een berber. Dus heeft een oorspronkelijke een andere godsdienst dan de islam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Berbers_geloof
The ..... captured the area in the 5th century AD and left behind a number of blonde, blue-eyed .
pi_62476121
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze kunnen niet meer slapen.
Tja je hebt wel een beetje gelijk dat Telegraaf lezers beetje extreem simpel denken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 03:13:06 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62477361
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
Sommige mensen denken blijkbaar dat R'dam nu de sharia gaat invoeren.
Ze heten "Wilders" en "De Winter".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:22:35 #63
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62478433
Toch is er iets vreemds aan de hand. In plaats van over paspoorten, afkomst en religie te discussiëren, zouden we ons moeten afvragen hoe de keuze voor Aboutaleb tot stand is gekomen. Als een gemeenteraad maar uit één kandidaat kan kiezen, dan kun je je afvragen in hoeverre dat met democratie te maken heeft. Het feit dat Leers wist dat hij kansloos was en de eer aan zichzelf heeft gehouden door zich terug te trekken, roept ook de nodige bedenkingen op. Als er twee kandidaten van gelijke geschiktheid worden geselecteerd, dan kan het niet zo zijn dat er een bij voorbaat kansloos is. En dan is er ook nog het gerucht dat Bos Aboutaleb naar voren heeft geschoven.
pi_62478449
De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar Aboutaleb lijkt me wel een prima burgemeester.
pi_62478519
Overigens is het wel opvallend dat het merendeel van de grote steden een PvdA burgemeester heeft (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven etc.). Toch eigenlijk wel schandalig dat een steeds kleiner wordende partij zoveel in de pap te brokkelen heeft dat ze de baantjes kunnen verdelen onder eigen partij mensen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_62478600
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:33 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is het wel opvallend dat het merendeel van de grote steden een PvdA burgemeester heeft (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven etc.). Toch eigenlijk wel schandalig dat een steeds kleiner wordende partij zoveel in de pap te brokkelen heeft dat ze de baantjes kunnen verdelen onder eigen partij mensen.
Dat is ook schandalig, maar wil niet zeggen dat Aboutaleb niet geschikt is.
pi_62478651
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook schandalig, maar wil niet zeggen dat Aboutaleb niet geschikt is.
Zeg ik ook niet. Ik vind hem één van de betere mensen bij de PvdA (al is zijn dubbele paspoort een groot minpunt, niet als burger maar wel als gezagsdrager).
Er zullen bij andere partijen toch ook wel geschikte kandidaten zijn ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_62478658
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:25 schreef Halcon het volgende:
De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar Aboutaleb lijkt me wel een prima burgemeester.
Waar baseer jij dat op? Tot nu toe heeft hij imo absoluut niets spraakmakends gepresteerd behalve in de ruimte lullen.
pi_62478674
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:48 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op? Tot nu toe heeft hij imo absoluut niets spraakmakends gepresteerd behalve in de ruimte lullen.
Wie heeft er in jouw ogen dan wel iets spraakmakends gepresteerd?
pi_62478785
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie heeft er in jouw ogen dan wel iets spraakmakends gepresteerd?
Niemand, daarom vraag ik mij af waarom jij een geboren en getogen marokkaan wel geschikt vindt als burgemeester in NL.
pi_62478948
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:57 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

Niemand, daarom vraag ik mij af waarom jij een geboren en getogen marokkaan wel geschikt vindt als burgemeester in NL.
Hij lijkt mij geschikt. Afkomst heeft er niets mee te maken. Hij heeft een Nederlands paspoort en heeft gekozen voor de Nederlandse politiek, niet voor de Marokkaanse. Als alle Marokkanen eens een voorbeeld zouden nemen aan Aboutaleb dan zou Nederland er een stuk beter voor staan.
pi_62483923
Ik denk dat hij ook naar voren is geschoven omdat hij Marokkaan is en Rdam een allochtonen stad en zodoende een positief voorbeeld kan stellen voor de allochtoon in Rdam. Rdam is veel meer dan dat. Een van de grotere havensteden ter wereld, en ik vraag me echt af of hij niet te licht is, omdat hij nooit eerder burgemeester is geweest en volgens andere posters ook niet zoveel klaargespeeld heeft in Adam en ook niet als staatssecretaris. Hij was voorheen toch persvoorlichter? Is dat niet wat beperkt allemaal.
pi_62484146
Ach, de huidige burgemeester Ivo Opstelten stelt ook geen ruk voor. Hij klinkt vrij gewichtig met zijn basale stem en is zeker een goed voorzitter, maar hij heeft de inhoud van een speldenknop. Al jaren wordt in rotterdam geouwehoert over de straatroven. Een ernstige vorm van ciminaliteit die veel angst veroorzaakt onder de burgers. Nou Opstelten zou er wel eens wat aan gaan doen. Ja, hij heeft wat onderzoekjes laten instellen maar tot zover de wapenfeiten. Die vent stelt geen fuk voor en erop achteruit gaan met Aboutaleb dat gellof ik niet.
pi_62485572
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap de rare uitval van de PVV trouwens niet. Als burgemeester is iemand als Aboutaleb ongevaarlijker dan als staatssecretaris.
Hoezo als ze 3 zieltjes gewonnen hebben door mensen angst aan te lullen hebben ze hun doel bereikt.
pi_62486187
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:33 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is het wel opvallend dat het merendeel van de grote steden een PvdA burgemeester heeft (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven etc.). Toch eigenlijk wel schandalig dat een steeds kleiner wordende partij zoveel in de pap te brokkelen heeft dat ze de baantjes kunnen verdelen onder eigen partij mensen.
Ik zie niet in wat daar opvallend aan is. De PvdA is de grootste partij in alle grote steden. Blijkbaar hebben de meeste mensen dus een voorkeur voor die partij. Wat pas echt raar zou zijn, is wanneer het een CDA'er was geworden (want de PvdA heeft Amsterdam en Utrecht, en de VVD heeft Den Haag dus dan heeft het CDA recht op Rotterdam ), terwijl die partij 3 van de 45 zetels heeft in de gemeenteraad. Ik ben eigenlijk wel blij dat nu gewoon de meerderheid besloten heeft, in plaats van dat het van boven wordt opgelegd zoals voorheen de normale gang van zaken was.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62486256
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Onvoorstelbaar dat iemands afkomst nog een issue kan zijn in een modern land voor een burgemeesters functie.
Treurig idd.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62486292
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:56 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Treurig idd.
Ware het niet dat niet zijn afkomst bepalend is maar zijn achtergrond dude!
pi_62486578
Onzin. Wilders en de Winter (fijn dat ze elkaar eindelijk gevonden hebben...) lopen een rel te schoppen om zijn dubbele paspoort. Dat heeft alles te maken met afkomst.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62486627
Welnee, als bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Ali of Afshin Ellian het geworden was dan had je hun er echt niet over gehoord.
pi_62486750
Dan zijn ze dus inconsequent. Ze geven beiden aan tegen een dubbel paspoort te zijn.

Overigens weet ik dat van de Winter niet zo zeker of hij bij Hirsi Ali of Ellian geen bezwaar zou maken.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62486805
We zullen het nooit weten
pi_62486834
Misschien krijgt Antwerpen een keer een allochtoon als burgemeester...
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62498282
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:13 schreef schoelje het volgende:
Welnee, als bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Ali of Afshin Ellian het geworden was dan had je hun er echt niet over gehoord.
Knap hoor dat je weet wat Wilders denkt.
Waarom ga je niet bij Yomanda solliciteren?
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:20 schreef schoelje het volgende:
We zullen het nooit weten
Jij niet in ieder geval en houd eens op met het "we" denken, staat zo arrogant want miljarden mensen denken voor zichzelf.
pi_62498893
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 06:58 schreef sgeitgeit het volgende:
Jij niet in ieder geval en houd eens op met het "we" denken, staat zo arrogant want miljarden mensen denken voor zichzelf.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:17:57 #85
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62498993
Voor zover ik vanuit Rotterdam meekrijg (ik heb daar wat contacten op de Coolsingel ) is de voordracht op precies dezelfde manier gegaan als bij Opstelten. Toen hoorde ik ook niemand over de wijze waarop alles is gelopen. En ook bij Opstelten wist de tweede kandidaat al vroeg, dat hij het eigenlijk wel kon vergeten. Er zijn namelijk altijd (partij)-contacten, ook vanuit de Vertrouwenscommissie, waardoor de kandidaten redelijk op de hoogte zijn van de richting waarin de vergadering gaat.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_62505152
Mooi interview met Sorensen in de Volkskrant. Hij draait de zaken om en zegt dat Aboutaleb burgemeester is geworden juist omdat hij Marokkaan is. Daar heeft hij gelijk in want als je kijkt naar de samenstelling van Nederland dan zou je eerder verwachten dat er een keertje en surinamer aan de beurt is.

Nog een mooie omdraaiing:
quote:
Ik vergelijk wat er nu gebeurt met de situatie bij mij op school. Als er bij ons in de bibliotheek problemen zijn met Marokkaanse kinderen, dan moeten er eerst Marokkaanse buurtvaders worden ingeschakeld, want als ik die kinderen aanspreek op hun wangedrag word ik bespuugd en uitgescholden voor hond. Nu gebeurt hetzelfde op het niveau van de burgemeester. Zo geef je alleen maar meer toe aan de eigen-volk-eerst-mentaliteit van Marokkanen. Dat is toch te gek voor woorden?’
pi_62506834
Dat hier nog over gediscussieerd moet worden . Beoordeel Aboutaleb op z'n beleid en niet op z'n etniciteit.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_62507352
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:03 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ah, jij wil voor de hele wereldbevolking denken.

ben je niet een heel klein beetje arrogant? Ietsiepietsie maar hoor.
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:50:40 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_62509143
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:57 schreef schoelje het volgende:
Mooi interview met Sorensen in de Volkskrant. Hij draait de zaken om en zegt dat Aboutaleb burgemeester is geworden juist omdat hij Marokkaan is. Daar heeft hij gelijk in want als je kijkt naar de samenstelling van Nederland dan zou je eerder verwachten dat er een keertje en surinamer aan de beurt is.

Nog een mooie omdraaiing:
[..]
Die is er al, hoor. Ergens in Noord-Holland. Zag ik gisteren ergens voorbijkomen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_62521531
Ik hoop voor de stad dat het een goede burgemeester zal zijn. Ik heb mijn twijfels omdat ik denk dat hij niet echt een binding heeft met Rotterdam.
Hij zal het heel moeilijk krijgen omdat het merendeel van de Rotterdammers die ik spreek het niet zien zitten met hem. We zien het volgend jaar wel rond deze tijd dan heeft ie er 10 maanden opzitten!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62525157
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:18 schreef Schadenfreude het volgende:
Dan zijn ze dus inconsequent. Ze geven beiden aan tegen een dubbel paspoort te zijn.

Overigens weet ik dat van de Winter niet zo zeker of hij bij Hirsi Ali of Ellian geen bezwaar zou maken.
Lijkt me ook sterk. Voorzover ik weet, kun je een Iraans paspoort ook niet kwijt raken. En Hirsie Ali heeft aantoonbaar gelogen en is zwart.

Overigens een interviewtje met Sorensen in de Volkskrant. Godallemachtig, ik wist niet dat mensen zo ongelofelijk stom kunnen zijn zonder in een inrichting opgesloten te worden.
"Aboutaleb is een representant van een groep waar we in heel Nederland last van hebben."
- Heel Nederland? Wij in een plaats van 35.000 mensen hebben nergens last van.
- Een groep? Er zijn in diverse plaatsen kleine groepjes (10 tot 20 mensen plus nog wat meelopers) die overlast veroorzaken. Er is geen sprake van een samenhangende nationale groep. In veel plaatsen zijn er enkele Marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken. Vroeger had je provo's en zo.
- Representant? In de zin van een typisch voorbeeld van een overlastveroorzaker: onzin. In de zin van spreekbuis: nog grotere onzin. Aboutaleb heeft zich uitdrukkelijk uitgesproken tegen overlastgevers.
Drie beweringen in een zin en alle drie fout!
En zo kun je elk antwoord als bullshit ontmaskeren, zelfs als je maar een IQ van 85 hebt.

Hij is ofwel stom ofwel kwaadaardig.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62543295
Ahmed ging als ’n raket, hij is een wonder’

http://www.ad.nl/binnenla(...)een_wonderrsquo.html

Na een razendsnelle carrière wordt Ahmed Aboutaleb nu de eerste burgemeester van Marokkaanse afkomst. Maar het had weinig gescheeld of de ambitieuze Aboutaleb was nooit naar school geweest. Op zoek naar de nederige wortels in Noord-Marokko. .


Dorpsoudste Elmehdi el Bachiri van Beni Sidel Jbel, de geboortestreek van de nieuwe Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb in Noord-Marokko, kijkt vol trots naar de foto van zijn neef in de krant. ,,Wie had toen ooit kunnen bedenken dat Ahmed het zo ver zou schoppen in Europa,’’ zegt hij. ,,We zijn echt trots op hem. Niet alleen dit dorp, maar ik denk heel Marokko.’’

Ahmed Aboutaleb leefde de eerste vijftien jaar van zijn leven in Beni Sidel, een bergdorp in het Rif-gebergte met tienduizend inwoners. Hij werd er voornamelijk opgevoed door zijn opa. Zijn vader was imam en daardoor veel weg van huis. De familie wilde Ahmed wel naar school sturen, maar had weinig middelen.

Het was een onderwijzer uit het dorp die opa Aboutaleb overtuigde de kleine Ahmed toch lessen te laten volgen. ,,Hij was toen al wat ouder dan de andere kinderen, zo’n acht of negen.’’ Maar die achterstand haalde Ahmed al snel in. De dorpsoudste: ,,Hij ging als een raket. Hij slaagde altijd en behaalde de beste resultaten. Zijn docent zei altijd: ‘het is een wonder’.’’

Na de basisschool moest Aboutaleb naar de middelbare school in de stad Nador, flink wat kilometers van het dorp vandaan. Om bij de grote weg te komen, onderaan de 500 meter hoge berg, moest hij elke dag een uur naar beneden lopen en een uur terug. Dat ging zo twee jaar door, totdat vader Aboutaleb met het gezin naar Nederland vertrok.

Het nieuws dat ‘hun’ Aboutaleb de nieuwe burgemeester van Rotterdam wordt, is inmiddels ook in het bergdorp bij iedereen doorgedrongen. Het was zelfs op de nationale tv. Het dorp kan het amper geloven.

Mimoun Zarjouhi, leerkracht op het schooltje waar Aboutaleb les volgde toen hij nog in het Rif woonde, moet glimlachen als hij zijn oude vriend in de krant ziet. Zarjouhi zat vroeger in dezelfde klas. ,,Ik heb hier zelfs op het schoolplein nog met hem gevochten,’’ zegt hij lachend. ,,Dat weet ik nog goed! Ach ja, we waren kinderen hè.’’

Het schooltje, waar nu 260 kinderen op zitten, telde toen nog maar een lokaal. Het gebouwtje staat er nog steeds, maar wordt nu niet meer gebruikt. Zarjouhi kan zich de kleine Aboutaleb nog goed herinneren. ,,Je zag toen al dat hij het ver ging schoppen. Hij gedroeg zich op de basisschool alsof hij al op de universiteit zat. Hij had echt zo’n uitstraling van: hier ben ik.’’

De meeste bewoners van Beni Sidel zijn simpele, maar vriendelijke mensen. Iedereen in het dorp kent elkaar en bezoekers worden gastvrij ontvangen, vooral als ze Aboutaleb blijken te kennen. Want dankzij hem en een paar andere dorpsgenoten, hoeven de kinderen van Beni Sidel namelijk niet meer zo veel kilometers te lopen om drinkwater te halen. Het dorp is nu de trotse bezitter van een waterput met pomp, waar de bewoners dankbaar gebruik van maken.

Aboutaleb zal bij het realiseren van dit project ongetwijfeld aan zijn eigen jeugd hebben gedacht. Als kind moest hij maar liefst 7 kilometer afleggen naar de dichtstbijzijnde put om water te halen voor zijn familie, vertellen dorpelingen. Die ellende blijft de huidige jeugd bespaard. ,,Vroeger hielden we hier ons hart vast als de kinderen weer op pad gingen om water te halen. Ze bleven vaak uren weg. Nu kunnen ze veilig in het dorp zelf blijven,’’ zegt een vader.

,,Water is hier eeuwenlang het grootste probleem geweest,’’ legt Mohamed el Bachiri uit, die verantwoordelijk is voor het waterbeheer in het dorp. ,,Als je hier vroeger om een glas water vroeg, was de kans groot dat je olijfolie kreeg. Want water was erg schaars.’’ Vanwege de rotsachtige grond is graven bijna onmogelijk zonder zwaar materieel, legt hij uit.

Dankzij hulp van Europese instellingen zijn er nu twee kleine dammen en waterreservoires aangelegd, die kunnen worden gebruikt voor het verbouwen van olijfbomen. ,,Water is nu geen enkel probleem meer. Het enige wat nog ontbreekt is een weg. Als we die hebben, zijn we gelukkig.’’ En ja, stiekem wordt inderdaad gehoopt dat de nieuwe burgemeester van Rotterdam daar misschien op de een of andere manier bij kan helpen. ,,Zeg tegen Ahmed dat hij ons niet moet vergeten,’’ fluisteren diverse dorpsbewoners bij het afscheid de verslaggever nog even toe.
pi_62546034
quote:
Leefbaar: Aboutaleb toch prima vent

Rotterdam - Leefbaar Rotterdam heeft de rijen gesloten over de voordracht van PvdA’er Ahmed Aboutaleb als nieuwe burgemeester van Rotterdam. Een deel van de partijleden blijft het oneens met diens selectie, maar maakt er verder geen probleem van.

Tijdens een tweewekelijkse fractievergadering nam fractieleider Ronald Sørensen gisteravond enkele van zijn opmerkingen terug, die hij donderdag maakte nadat de voordracht bekend werd. ‘Ik sprak in woede. Ik had sommige dingen beter niet kunnen zeggen.’

Sørensen noemde Aboutaleb onder meer ‘een vertegenwoordiger van een groep die in heel Nederland en in Rotterdam problemen veroorzaakt.’ Verder voerde hij als bezwaar aan dat Aboutaleb nog altijd ook een Marokkaans paspoort heeft.

Een aantal fractieleden nam daar aanstoot aan. Zij vonden dat Sørensen met zijn kritische opmerkingen onterecht alle Marokkanen over een kam schoor.

‘Kan ik me achteraf wel voorstellen’, aldus Sørensen maandag. ‘Ik heb een paar opmerkingen gemaakt die niet zo slim waren. Uit woede en teleurstelling kwam het er harder uit dan ik wilde.’

Sørensen zegt zich vooral spreekbuis te hebben gevoeld van ‘al die gewone Rotterdammers die in hun huiskamer zaten en hoorden dat een Marokkaan de nieuwe burgemeester wordt. Die mensen waren echt niet blij. Ik trok me dat aan en probeerde die gevoelens te verwoorden.’ Bovendien zegt Sørensen zeer teleurgesteld te zijn geweest dat zijn partijgenoot en ex-wethouder Wim van Sluis tweede werd.

Van Sluis laat vanaf zijn vakantieadres weten niet blij te zijn met deze vorm van solidariteitsbetuiging. ‘Het is allemaal veel te emotioneel. Dat gezeur over dat dubbele paspoort bijvoorbeeld, dat is toch helemaal niet functioneel? Kan die man ook niks aan doen.’

Sørensen had niet slechts de gevoelens moeten vertolken van de Rotterdammers die sceptisch staan tegenover een burgemeester van Marokkaanse komaf, vindt Van Sluis. ‘Hij had er eerder leiding aan moeten geven. Hij had kunnen proberen mensen te overtuigen dat Aboutaleb wél geschikt is.’ Want dat is-ie, meent de nummer twee. ‘Aboutaleb is slim en beminnelijk. Hij heeft voldoende laten zien. Lijkt mij een prima vent.’

Ex-wethouder Marco Pastors, die deel uitmaakte van de sollicitatiecommissie, zei voorafgaand aan de vergadering al dat Sørensen wat hem betreft niets terug hoefde te nemen. ‘Wij zijn het hier niet over eens. Nou en?’

Pastors voelt zich inmiddels niet meer gehouden aan de geheimhoudingsplicht rondom de sollicitatieprocedure, ‘omdat alles toch al op straat ligt’.

Er zijn interessante dingen gebeurd, zegt hij. ‘Iedereen richt zich nu op de meningsverschillen bij Leefbaar Rotterdam. Maar kijk eens naar het stemgedrag van de andere zeven partijen. Aboutaleb mag dan PvdA’er zijn, hij zit veel meer op onze lijn waar het gaat om integratie en veiligheidsbeleid. Volgens mij is-ie conservatiever dan ik! Dus ik vind het allemaal wel prima.

‘Wim daarentegen zat eigenlijk meer op de lijn van de anderen. Toch hebben ze alle zeven Ahmed Aboutaleb op de eerste plaats gezet. Ook GroenLinks, D66 en de SP. Terwijl die hier in Rotterdam toch echt niet van de harde aanpak zijn. Die gaan nog een zware pijp roken met onze nieuwe burgemeester.’ Volkskrant
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_62661432
Burgemeester Gerd Leers (CDA, Maastricht) heeft forse kritiek op de benoemingsprocedure van de nieuwe burgemeester van Rotterdam. Leers, die zelf tevergeefs solliciteerde naar de functie, noemt de voordracht van Ahmed Aboutaleb een slap aftreksel van wat het zou moeten zijn: een referendum.

Bron Elsevier
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62661749
Kan me voorstellen.
pi_62663530
op zo'n burgermeester zitten we met z'n allen te wachten??? echt weer een verrijking van de nederlandse samenleving!
welkom in rifgebergtedam!
en voor degene die mij direct weer voor racist en alles gaan uitmaken, jullie hebben gelijk! en schaam me er niet voor!
pi_62664054
quote:
Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik
Dit is de correcte versie van Sorensen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_62664069
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:21 schreef Eggos het volgende:
op zo'n burgermeester zitten we met z'n allen te wachten??? echt weer een verrijking van de nederlandse samenleving!
welkom in rifgebergtedam!
en voor degene die mij direct weer voor racist en alles gaan uitmaken, jullie hebben gelijk! en schaam me er niet voor!
Ik schaam me ook niet dat ik gelijk heb.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_62664213
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:21 schreef Eggos het volgende:
op zo'n burgermeester zitten we met z'n allen te wachten??? echt weer een verrijking van de nederlandse samenleving!
welkom in rifgebergtedam!
en voor degene die mij direct weer voor racist en alles gaan uitmaken, jullie hebben gelijk! en schaam me er niet voor!
Waarom zou je je schamen? Ik vraag mij af wat er racistisch aan is als je tegen een benoeming bent.

Ahhh, hij is op de eerste plaats een geboren en getogen buitenlander, die hoort niet op een dergelijke post al heeft hij de capaciteiten van hier tot Tokyo met een diamanten randje.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:59:35 #100
1234 HiZ
Istanbullu
pi_62664218
Oh mijn God, hij is van Nador.

Verder ben ik het wel redelijk eens met dat stuk van Geenstijl. Er zijn best wel argumenten tegen deze benoeming te bedenken, maar uiteindelijk is het zeer waarschijnlijk dat deze man prima op die plek kan functioneren.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:17:33 #101
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62664555
Heel mooi dit, ik ben een heel blij mens met Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam, zeker ook omdat hij 2 paspoorten heeft en steeds een stap heeft kunnen maken in zijn rijke carriere. Prachtig.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62664600
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel mooi dit, ik ben een heel blij mens met Aboutaleb als burgemeester van Rotterdam, zeker ook omdat hij 2 paspoorten heeft en steeds een stap heeft kunnen maken in zijn rijke carriere. Prachtig.

²
Was jij niet degene die dezelfde Aboutaleb tot de grond toe afbrandde nadat hij de islamitische gemeenschap tot orde had geroepen na de moord op theo van gogh?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:22:04 #103
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62664637
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:20 schreef schoelje het volgende:

[..]

Was jij niet degene die dezelfde Aboutaleb tot de grond toe afbrandde nadat hij de islamitische gemeenschap tot orde had geroepen na de moord op theo van gogh?
Kan ik me niet herinneren. Maar laten we aannemen dat je gelijk hebt, dit kun je er toch los van zien?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62664669
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:

Kan ik me niet herinneren. Maar laten we aannemen dat je gelijk hebt, dit kun je er toch los van zien?

²
Dat is waar. Wel grappig dat we er precies omgekeerd tegenaan kijken; Ik blij ben met Aboutaleb als burgemeester, ondanks dat het een marokkaan is
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:25:31 #105
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_62664707
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:23 schreef schoelje het volgende:

[..]

Dat is waar. Wel grappig dat we er precies omgekeerd tegenaan kijken; Ik blij ben met Aboutaleb als burgemeester, ondanks dat het een marokkaan is
Ik vind het niet eens relevant: dankzij of ondanks, we komen op hetzelfde uit.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_62675093
Ik ving gisteren toevallig ergens op, dat Albayrak bij een enquete onder Rotterdammers eerste geworden was met 25 % van de stemmen. Zou ook wel leuk geweest zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62677454
Waar komen die hooggestemde vewachtingen rond meneer Aboutaleb vandan? In Amsterdam is ook onder zijn verantwoording 400 miljoen Euro aan trajecten met weinig resultaat uitgegeven. Voordat daar eens over kon worden uigepakt werd meneer Aboutaleb halverwege zijn mandaatsperiode als wethouder staatsecretaris. Ook van die periode schiet mij niets te binnen dat hem bij voorkeur geschikt maakt om burgemeester voor alle rotterdammers te kunnen zijn. Kan iemand verduidelijken op grond van welke politieke prestaties er over meneer Aboutaleb als uitstekende bestuurder en ideale kandidaat wordt gesproken?
pi_62682932
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 23:00 schreef Clara het volgende:
Waar komen die hooggestemde vewachtingen rond meneer Aboutaleb vandan? In Amsterdam is ook onder zijn verantwoording 400 miljoen Euro aan trajecten met weinig resultaat uitgegeven. Voordat daar eens over kon worden uigepakt werd meneer Aboutaleb halverwege zijn mandaatsperiode als wethouder staatsecretaris. Ook van die periode schiet mij niets te binnen dat hem bij voorkeur geschikt maakt om burgemeester voor alle rotterdammers te kunnen zijn. Kan iemand verduidelijken op grond van welke politieke prestaties er over meneer Aboutaleb als uitstekende bestuurder en ideale kandidaat wordt gesproken?
Verbaas ik me ook over. Hij heeft nou niet een echt indrukwekkende referentie kader. De meesten hier zien hem schijnbaar als troetelmarokkaan. Er moet gewoon op kwaliteit gekozen worden en niet op afkomst.
Ik zeg niet dat hij slecht is maar hij moet het eerst nog maar bewijzen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_62786458
Wij Rotterdammers ontvingen gisteren een brief van onze nieuwe burgemeester:

Dit was de inhoud:

Iek voortan baas zain in stad, maar ies gauw paar dienge anders, want nie goed. Eerste ies naam stad. Rotjeknor niet meer goed, want veel te veel verwaizieng nar varken. Stad voortaan heet

ROTTERDAHMED

Ies mooi nam voor stad. Joellie voortaan woon daar.

Salaam a leikum van joellie boergemeejster,
Ahmed Aboutaleb
pi_62787408
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:46 schreef sgeitgeit het volgende:
Wij Rotterdammers ontvingen gisteren een brief van onze nieuwe burgemeester:

Dit was de inhoud:

Iek voortan baas zain in stad, maar ies gauw paar dienge anders, want nie goed. Eerste ies naam stad. Rotjeknor niet meer goed, want veel te veel verwaizieng nar varken. Stad voortaan heet

ROTTERDAHMED

Ies mooi nam voor stad. Joellie voortaan woon daar.

Salaam a leikum van joellie boergemeejster,
Ahmed Aboutaleb
Ik zie hier zelfs de grap niet van in. Ahmed Aboutaleb beheerst het Nederlands uitstekend. Bovendien heeft hij zich nooit laten zien als blatertje met een kort lontje die zeer slecht tegen kritische kanttekeningen kan.

Wat mij niet aanstaat is dat er zo hoog over de man wordt opgegeven terwijl nog maar steeds nergens te vinden is wat dan wel zijn grote politieke verdiensten zijn. Er wordt zelfs haastig heengepraat over 's mans bestedingslust. Ik vermoed dus dat er een soort Gutmenschmentaliteit gedemonstreerd wordt door een Nederlander en Marokkaan voor te dragen die via het netwerkje van de PvdA omhooggeschreven is. Ik denk dat men in Rotterdam met Gerd Leers meer bestuurlijke kwaliteit en een beter lobbyistennetwerkje in Den Haag zou hebben binnengehaald. Of mag ik dat niet zeggen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')