abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62476121
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ze kunnen niet meer slapen.
Tja je hebt wel een beetje gelijk dat Telegraaf lezers beetje extreem simpel denken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 03:13:06 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62477361
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:01 schreef Vodkadruppel het volgende:
Sommige mensen denken blijkbaar dat R'dam nu de sharia gaat invoeren.
Ze heten "Wilders" en "De Winter".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:22:35 #63
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_62478433
Toch is er iets vreemds aan de hand. In plaats van over paspoorten, afkomst en religie te discussiëren, zouden we ons moeten afvragen hoe de keuze voor Aboutaleb tot stand is gekomen. Als een gemeenteraad maar uit één kandidaat kan kiezen, dan kun je je afvragen in hoeverre dat met democratie te maken heeft. Het feit dat Leers wist dat hij kansloos was en de eer aan zichzelf heeft gehouden door zich terug te trekken, roept ook de nodige bedenkingen op. Als er twee kandidaten van gelijke geschiktheid worden geselecteerd, dan kan het niet zo zijn dat er een bij voorbaat kansloos is. En dan is er ook nog het gerucht dat Bos Aboutaleb naar voren heeft geschoven.
pi_62478449
De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar Aboutaleb lijkt me wel een prima burgemeester.
pi_62478519
Overigens is het wel opvallend dat het merendeel van de grote steden een PvdA burgemeester heeft (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven etc.). Toch eigenlijk wel schandalig dat een steeds kleiner wordende partij zoveel in de pap te brokkelen heeft dat ze de baantjes kunnen verdelen onder eigen partij mensen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_62478600
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:33 schreef Pedroso het volgende:
Overigens is het wel opvallend dat het merendeel van de grote steden een PvdA burgemeester heeft (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven etc.). Toch eigenlijk wel schandalig dat een steeds kleiner wordende partij zoveel in de pap te brokkelen heeft dat ze de baantjes kunnen verdelen onder eigen partij mensen.
Dat is ook schandalig, maar wil niet zeggen dat Aboutaleb niet geschikt is.
pi_62478651
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook schandalig, maar wil niet zeggen dat Aboutaleb niet geschikt is.
Zeg ik ook niet. Ik vind hem één van de betere mensen bij de PvdA (al is zijn dubbele paspoort een groot minpunt, niet als burger maar wel als gezagsdrager).
Er zullen bij andere partijen toch ook wel geschikte kandidaten zijn ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_62478658
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:25 schreef Halcon het volgende:
De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar Aboutaleb lijkt me wel een prima burgemeester.
Waar baseer jij dat op? Tot nu toe heeft hij imo absoluut niets spraakmakends gepresteerd behalve in de ruimte lullen.
pi_62478674
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:48 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op? Tot nu toe heeft hij imo absoluut niets spraakmakends gepresteerd behalve in de ruimte lullen.
Wie heeft er in jouw ogen dan wel iets spraakmakends gepresteerd?
pi_62478785
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie heeft er in jouw ogen dan wel iets spraakmakends gepresteerd?
Niemand, daarom vraag ik mij af waarom jij een geboren en getogen marokkaan wel geschikt vindt als burgemeester in NL.
pi_62478948
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:57 schreef sgeitgeit het volgende:

[..]

Niemand, daarom vraag ik mij af waarom jij een geboren en getogen marokkaan wel geschikt vindt als burgemeester in NL.
Hij lijkt mij geschikt. Afkomst heeft er niets mee te maken. Hij heeft een Nederlands paspoort en heeft gekozen voor de Nederlandse politiek, niet voor de Marokkaanse. Als alle Marokkanen eens een voorbeeld zouden nemen aan Aboutaleb dan zou Nederland er een stuk beter voor staan.
pi_62483923
Ik denk dat hij ook naar voren is geschoven omdat hij Marokkaan is en Rdam een allochtonen stad en zodoende een positief voorbeeld kan stellen voor de allochtoon in Rdam. Rdam is veel meer dan dat. Een van de grotere havensteden ter wereld, en ik vraag me echt af of hij niet te licht is, omdat hij nooit eerder burgemeester is geweest en volgens andere posters ook niet zoveel klaargespeeld heeft in Adam en ook niet als staatssecretaris. Hij was voorheen toch persvoorlichter? Is dat niet wat beperkt allemaal.
pi_62484146
Ach, de huidige burgemeester Ivo Opstelten stelt ook geen ruk voor. Hij klinkt vrij gewichtig met zijn basale stem en is zeker een goed voorzitter, maar hij heeft de inhoud van een speldenknop. Al jaren wordt in rotterdam geouwehoert over de straatroven. Een ernstige vorm van ciminaliteit die veel angst veroorzaakt onder de burgers. Nou Opstelten zou er wel eens wat aan gaan doen. Ja, hij heeft wat onderzoekjes laten instellen maar tot zover de wapenfeiten. Die vent stelt geen fuk voor en erop achteruit gaan met Aboutaleb dat gellof ik niet.
pi_62485572
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik snap de rare uitval van de PVV trouwens niet. Als burgemeester is iemand als Aboutaleb ongevaarlijker dan als staatssecretaris.
Hoezo als ze 3 zieltjes gewonnen hebben door mensen angst aan te lullen hebben ze hun doel bereikt.
pi_62486187
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 09:33 schreef Pedroso het volgende:
Ik zie niet in wat daar opvallend aan is. De PvdA is de grootste partij in alle grote steden. Blijkbaar hebben de meeste mensen dus een voorkeur voor die partij. Wat pas echt raar zou zijn, is wanneer het een CDA'er was geworden (want de PvdA heeft Amsterdam en Utrecht, en de VVD heeft Den Haag dus dan heeft het CDA recht op Rotterdam ), terwijl die partij 3 van de 45 zetels heeft in de gemeenteraad. Ik ben eigenlijk wel blij dat nu gewoon de meerderheid besloten heeft, in plaats van dat het van boven wordt opgelegd zoals voorheen de normale gang van zaken was.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_62486256
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Onvoorstelbaar dat iemands afkomst nog een issue kan zijn in een modern land voor een burgemeesters functie.
Treurig idd.
pi_62486292
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:56 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Treurig idd.
Ware het niet dat niet zijn afkomst bepalend is maar zijn achtergrond dude!
pi_62486578
Onzin. Wilders en de Winter (fijn dat ze elkaar eindelijk gevonden hebben...) lopen een rel te schoppen om zijn dubbele paspoort. Dat heeft alles te maken met afkomst.
pi_62486627
Welnee, als bijvoorbeeld Ayaan Hirsi Ali of Afshin Ellian het geworden was dan had je hun er echt niet over gehoord.
pi_62486750
Dan zijn ze dus inconsequent. Ze geven beiden aan tegen een dubbel paspoort te zijn.

Overigens weet ik dat van de Winter niet zo zeker of hij bij Hirsi Ali of Ellian geen bezwaar zou maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')