quote:ROTTERDAM - Rotterdam krijgt als het aan de gemeenteraad ligt, een mooie, sterke en krachtige burgemeester. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst donderdag over Ahmed Aboutaleb. In een besloten vergadering werd de staatssecretaris voorgedragen.
“Ik heb hem de afgelopen tijd leren kennen als een ongelooflijk sterke kandidaat. Als een man met lef. Hij zal wel vanaf dag één keihard moeten werken om de harten van de Rotterdammers te winnen.” Daarbij is Van Heemst een “klein beetje blij” dat Aboutaleb van zijn eigen partij is.
Hij liet niets los over waarom de gemeenteraad uren nodig had om tot deze beslissing te komen. “Het is een groot onderwerp, een grote beslissing.” De discussie ging op zijn Rotterdams, zei hij. “Eigenwijs, eigenzinnig en niemand trekt zich iets aan van de verhalen in Den Haag”.
Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:
Ja maar als Aboutaleb wordt geroyeerd en elders wordt binnengehaald moet hij weer onderaan beginnen met opbouwen van zijn eigen carrière.
Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..
Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:10 schreef JohnDope het volgende:
Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.
Dat komt omdat zij een vrouw is en omdat in de politiek de dienst uitgemaakt wordt door mannen en die denken over het algemeen allemaal met hun pik wanneer het er op aan komt, er zijn maar heel weinig mannen die op dat soort momenten ruggengraat hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.
Ooit van Hirsi Ali gehoord? Die hoefde weinig moeite te doen om meteen hoog in de boom te komen bij de VVD. Troetelallochtonen zijn uitermate welkom tegenwoordig, wist je dat niet?
Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.quote:,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Ontmaskert? Mwah, dit verschilt echt niet van zijn uitspraken van de laatste jaren, de enige reden dat ze indertijd zo groot werden was Pim Fortuyn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:
Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Heh, hij is een uitgebrande leerkracht van origine dus dat klopt wel. Het grappige is dat hij idolaat is van Pim maar blijkbaar nooit kennis genomen heeft van Fortuyn' standpunt "het zijn wel onze kut-Marokkanen".quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:
Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.
Het zijn de enige die voor dat magere loontje willen werkenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
Mwah, een van de meeste geliefde docenten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:
Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik.
Vuile pleurislijer, citeer hem dan ook helemaal voordat je mensen onnodig zwart maakt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:
[..]
hij heeft gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel zulke onzin he. Juist omdat Aboutaleb uit "die groep" komt (volgens mij is hij een marokkaan, en niet iemand die met een groep raddraaiers op straat rondhing, maar goed..) moet hij veel beter in staat zijn om in te schatten wat er speelt, en hoe je die groep moet aanpakken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:54 schreef schoelje het volgende:
,,Het is een Amsterdammer en een Ajax-supporter, maar het ergste is dat hij twee paspoorten heeft,'' zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. ,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:58 schreef Copycat het volgende:
Waar denk jij dan dat hij op doelt? Op het Amsterdammer zijn? Op het supporter van Ajax zijn?
Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef schoelje het volgende:
Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.
Op het moment dat het volledige citaat beschikbaar is dan hoef ik het hier niet meer uit te leggen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:12 schreef Copycat het volgende:Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.
Misschien heeft ie ook wel een Zweeds paspoort!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |