abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62456020
quote:
ROTTERDAM - Rotterdam krijgt als het aan de gemeenteraad ligt, een mooie, sterke en krachtige burgemeester. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Peter van Heemst donderdag over Ahmed Aboutaleb. In een besloten vergadering werd de staatssecretaris voorgedragen.

“Ik heb hem de afgelopen tijd leren kennen als een ongelooflijk sterke kandidaat. Als een man met lef. Hij zal wel vanaf dag één keihard moeten werken om de harten van de Rotterdammers te winnen.” Daarbij is Van Heemst een “klein beetje blij” dat Aboutaleb van zijn eigen partij is.

Hij liet niets los over waarom de gemeenteraad uren nodig had om tot deze beslissing te komen. “Het is een groot onderwerp, een grote beslissing.” De discussie ging op zijn Rotterdams, zei hij. “Eigenwijs, eigenzinnig en niemand trekt zich iets aan van de verhalen in Den Haag”.

Hier verder
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62456498
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:

Ja maar als Aboutaleb wordt geroyeerd en elders wordt binnengehaald moet hij weer onderaan beginnen met opbouwen van zijn eigen carrière.
Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2008 12:05:54 ]
pi_62456624
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Dan is hij nog steeds burgemeester van Rotterdam en na burgemeester van Rotterdam is er niet veel 'hoger' binnen de publieke sector. Hooguit vice-premier of premier, als je dat onderop beginnen noemt..
Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_62456686
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:10 schreef JohnDope het volgende:

Dat snap ik, maar burgemeester zijn duurt ook niet tot in den eeuwigheid, ik bedoel dus het netwerk dat hij dan weer opnieuw moet opbouwen binnen een andere partij, want in de politiek komt het je niet aanwaaien, het is over het algemeen likken, slijmen, likken, slijmen tot je bewijze van spreken een ons weegt en wanneer je overstapt naar een andere partij ben je die investering van likken/slijmen ook weer kwijt.
Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.

Ooit van Hirsi Ali gehoord? Die hoefde weinig moeite te doen om meteen hoog in de boom te komen bij de VVD. Troetelallochtonen zijn uitermate welkom tegenwoordig, wist je dat niet?
pi_62456757
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh ja, in principe kun je burgemeester blijven tot je pensionering met wederzijds goedvinden, natuurlijk.

Ooit van Hirsi Ali gehoord? Die hoefde weinig moeite te doen om meteen hoog in de boom te komen bij de VVD. Troetelallochtonen zijn uitermate welkom tegenwoordig, wist je dat niet?
Dat komt omdat zij een vrouw is en omdat in de politiek de dienst uitgemaakt wordt door mannen en die denken over het algemeen allemaal met hun pik wanneer het er op aan komt, er zijn maar heel weinig mannen die op dat soort momenten ruggengraat hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 17-10-2008 12:26:38 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:36:37 #6
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62457256
Top kerel, op een top functie.

vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:12:13 #7
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62458226
quote:
,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62458703
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:12 schreef Montov het volgende:

Gadverdamme, wat een generaliserend vuil komt er uit de mond van Sorensen. Die man heeft zichzelf ontmaskerd als racist.
Ontmaskert? Mwah, dit verschilt echt niet van zijn uitspraken van de laatste jaren, de enige reden dat ze indertijd zo groot werden was Pim Fortuyn.
pi_62458948
quote:

[..]

Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.
pi_62458961
www.stand.nl

leuk programma
pi_62459130
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:

Vooral als dom. Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik. Zo jammer dat dit soort verongelijkte zuurbekjes omhoog zijn gevallen, dat kun je Pim wel kwalijk nemen, dat al dit soort 'toffe lui' ineens de politiek in wilden.
Heh, hij is een uitgebrande leerkracht van origine dus dat klopt wel. Het grappige is dat hij idolaat is van Pim maar blijkbaar nooit kennis genomen heeft van Fortuyn' standpunt "het zijn wel onze kut-Marokkanen".

Ach, het zal wel vooral dwars zitten dat LR' van Sluis niet eens bij de laatste 2 zat en met tegenslag gaan ze bij LR niet echt goed om, zie Pastors.
pi_62459554
Ik vind Aboutaleb ook maa rniks maar die man moet je afrekenen op zijn daden en niet op zijn roots.

Ze mogen in Rotterdam blij zijn dat ze een Ajacied als burgemeester krijgen
pi_62459863
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
pi_62460967
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:10 schreef Pony-Lover het volgende:
Toch een beetje jammer dat er nu drie grote steden een PvdA'er als burgemeester hebben.
Het zijn de enige die voor dat magere loontje willen werken
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:49:42 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_62461033
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:38 schreef SCH het volgende:
Sorensen werd vroeger op school al gepest denk ik.
Mwah, een van de meeste geliefde docenten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62461167
quote:

[..]

Vuile pleurislijer, citeer hem dan ook helemaal voordat je mensen onnodig zwart maakt.

,,Het is een Amsterdammer en een Ajax-supporter, maar het ergste is dat hij twee paspoorten heeft,'' zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. ,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
pi_62461260
quote:

[..]

hij heeft gewoon gelijk.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:58:49 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62461312
Waar denk jij dan dat hij op doelt? Op het Amsterdammer zijn? Op het supporter van Ajax zijn?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62461441
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:54 schreef schoelje het volgende:
,,Het is een Amsterdammer en een Ajax-supporter, maar het ergste is dat hij twee paspoorten heeft,'' zegt fractievoorzitter Ronald Sørensen. ,,Het is onverstandig iemand te kiezen uit een groep die zo veel problemen veroorzaakt.''
Dat vind ik toch wel zulke onzin he. Juist omdat Aboutaleb uit "die groep" komt (volgens mij is hij een marokkaan, en niet iemand die met een groep raddraaiers op straat rondhing, maar goed..) moet hij veel beter in staat zijn om in te schatten wat er speelt, en hoe je die groep moet aanpakken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_62461637
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:58 schreef Copycat het volgende:
Waar denk jij dan dat hij op doelt? Op het Amsterdammer zijn? Op het supporter van Ajax zijn?
Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.
pi_62461647
quote:

[..]

Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:12:41 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62461686
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef schoelje het volgende:

Er worden op dit forum willens en wetens leugens geplaatst door mensen die maar al te graag roepen dat iemand een racist is. Dat is die Sorensen niet, ik heb begrepen dat hij gisteren zelfs in Nova heeft gezegd zonder problemen met die nieuwe burgemeester te willen samenwerken. Mensen die goed hebben opgelet die hebben gezien dat Sorensen juist zo tekeer ging tegen de manier waarop de burgemeester is gekozen. Aboutaleb is niet de eerstekeuze van LR, dat moge duidelijk zijn, maar het zeer zit bij deze partij in de manier waarop e.e.a tot stand is gekomen.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62461761
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:12 schreef Copycat het volgende:Dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe jij denkt dat die quote van Sorensen gelezen moet worden.
Op het moment dat het volledige citaat beschikbaar is dan hoef ik het hier niet meer uit te leggen.

Sorensen heb ik gezien op het NOS-journaal gisteren toen hij zeer kwaad de vergaderzaal uit kwam lopen. (het is zeker een politicus met hart voor de zaak). Het volledig verhaal kan ik me niet voor de geest halen maar hij maakte zeker geen racistische opmerkingen.

Om misverstanden te voorkomen: ik vind het wel aardig dat Aboutaleb burgemeester is geworden van Rdam. Niet dat hij de meest geschikte is voor die functie maar wel omdat het een capabele man die als voorbeeld kan dienen voor zijn landgenoten. Alle marokkanen die nu op het VMBO niveau 1 zitten en een zwakzinnigen opleiding in de administratie volgen kunnen er van dromen dat ze ooit een keertje ergens de baas van zullen zijn.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:11:18 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62463136
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sörensen.... Hmmm dat klinkt erg niet erg Nederlands, is deze man wel loyaal aan de Nederlandse samenleving vraag ik me af?!?!
Misschien heeft ie ook wel een Zweeds paspoort!

Tja, dan blijft de open vraag natuurlijk waarom Aboutaleb geen goede burgemeester van Rotterdam zou kunnen zijn, alleen maar gebaseerd op een vage wet uit Marokko die stelt dat Marokkanen nooit hun staatsburgerschap kwijt kunnen raken.....

Het lijkt me dat we moeten kijken naar de kwaliteiten van de beste man als politicus, niet naar of ie nog een ander paspoort heeft. Ik heb ook twee paspoorten, zo apart is dat ook weer niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_62463528
Sorensen is geen racist maar die opmerking is wel heeeeel erg dom en racistisch natuurlijk.
Gisteren zei hij namelijk nog vooral dat het er om ging dat Aboutaleb een carrierepoliticus was, toen begon hij in NOVA over de 2 paspoorten en nu vindt hij ineens dat een Marokkaan sowieso geen burgemeester kan worden omdat een groep Marokkaanse jongens overlast veroorzaakt? Hoe dom ben je dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')